Switchie schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:33:
Ik ga er toch vanuit dat het grootschalig tappen van b.v. een complete wijk, puur om metadata gaat?
Ik snap overigens de DNA databank niet helemaal. Hoe willen ze die DNA gegevens gaan verzamelen? Laat staan op grote schaal.
[...]
Maar wat zou de CIA of NSA met mijn gegevens willen? Lijkt mij dat die data enkel wordt uitgewisseld in specifieke gevallen en dat gebeurd momenteel naar mijn weten ook al.
Dat is wat totalitariteit is: alles controleren en elk verzet in de kiem smoren.
Hoe totalitairen DNA gegevens verzamelen?
Niet door te rapen rond bomen.
Door dwang natuurlijk.
Geboren? DNA staal.
Nieuwe Ausweiss? DNA staal.
Enz.
En "sleepnetwetten"?
Poeh, waarom zouden ze nu nog niet doen wat zogezegd niet zou mogen? Het zijn degenen die zeggen wie wat mag en wie wat niet mag.
Lees maar eens tussendoor: na 1 of andere misdaad weten ze welke zoektermen betrokkenen hebben ingegeven in Google inclusief alles wat redirect via Google, en dat is héél veel heden ten dage, zelfs die antibot-tests dat veel sites gebruiken, zijn eigenlijk een Google functie.
Die "Raad van State en vele privacywaakhonden", nou dat ZIJN staatsapparatisten. Betaald met andermans afgepakt geld en hun houding / kritiek is even nep als hun job.
Oppositie spelen maar dat niet zijn, is een klassieker in het bedonderen van publiek - het geeft de illusie van keuze, maar de realiteit is 1 monopolie / kartel.
Straatbendes passen dezelfde truuk toe als de overheid: ze sturen een bendelid je winkel binnen en die slaat alles kort en klein. De volgende dag sturen ze een ander bendelid die je bescherming aanbiedt, in ruil voor een deel van je dagelijkse/wekelijkse/... kassa inhoud.
Diegenen die denken dat Overheid er is om te beschermen, missen de realiteit.
Die aanslagen in "onze wereld" - die zijn er gekomen nadat de regimes hier besloten zich manu militare te gaan moeien her en der in de wereld.
Vluchtelingenstromen dito. Vaak uitgelokt, zoals een Staats website inzake asiel die publiceert dat vluchtelingen uit regios X en Y automatisch erkend zullen worden als dusdanig, betekenende dat ze als ze naar hier komen andermans afgenomen geld zullen worden toegestopt. Het was zelfs de directe aanleiding - de statistieken bewezen het, publicatie op website, en de maanden erna een overspoeling van vluchtelingen uit die regios X en Y.
Wel, dat is allemaal dat bendelid dat eerst de boel komt kort en klein slaan, om dan gevolgd te worden door zijn kompaan.
Inzake democratie, dat gaat toch louter over macht?
Het woord zelf al, vertaalt zich tot "het volk heerst".
Democratie heeft niks te maken met overleg, debat, enz.
Het motief van democratie is macht gebruiken, ingrijpen op dwingende wijze.
Als petities rondgaan om een referendum te organiseren, dan impliceert dit reeds dat overleg, debat, enz op botsing uitdraaide. Impliceert onvrede.
Democratie heeft dus geen "nuanceringen".
Er is een samenleving, en die wordt getekend door meerderheden binnenan haar bevolking. Die meerderheden kunnen wel naargelang onderwerp uit verschillende personen bestaan. Maar moest de "kampen" toch vaak uit dezelfden bestaan, ongeacht onderwerp, dan betekent dit gewoon dat bevolkingsdelen geen zin hebben tot samenleven, en dan is er zoiets als afscheuringsrecht / onafhankelijkheid: het recht om het op eigen risico beter te weten.
[
Voor 14% gewijzigd door
Josio op 03-10-2017 19:30
]
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf