Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:23
noguru schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:55:
En er zal vast wel ergens een standbeeld van Lenin in Nederland staan en er zijn vele straten naar hem vernoemt. Doet men hier ook niet moeilijk over, zeker omdat het niet met het Nederlandse koloniale verleden te doen heeft waar het de meeste beeldenstormers selectief om te doen is. Iets wat ook wel blijkt uit de offtopic discussie er omheen.
Als ik zoek op Leninstraat vind ik alleen maar nieuws hoe die straat een andere naam kreeg in de jaren 90 en verder kan ik geen Leninweg of Leninplein vinden eigenlijk. Er is voor zover ik kan vinden 1 Leninbeeld wat sinds zijn aankomst in Nederland in de beginjaren 90 continu verplaatst wordt en ter discussie staat (het heeft voor zover ik kan zien op tenminste 4 plaatsen gestaan en telkens ontstond er discussie dat het weg moest, nadat een voormalig DDR dorp het na maatschappelijke discussie had verwijderd toen de DDR werd opgeheven).

[ Voor 15% gewijzigd door ph4ge op 20-09-2017 13:09 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 09:05
[...]

Ik denk dat er meer dan genoeg zijn blijven staan. Lenin ligt nog steeds opgebaard in zijn mausoleum. Als er in Nederland 1000 standbeelden staan van Witte de With dan kunnen er natuurlijk makkelijk 900 weg. De persoonsverheerlijking van Lenin in de voormalige Sovjet staten is voorbij en daarom zijn de meeste beelden van hem weg, maar hij is niet uit de geschiedenis gewist.

En er zal vast wel ergens een standbeeld van Lenin in Nederland staan en er zijn vele straten naar hem vernoemt. Doet men hier ook niet moeilijk over, zeker omdat het niet met het Nederlandse koloniale verleden te doen heeft waar het de meeste beeldenstormers selectief om te doen is. Iets wat ook wel blijkt uit de offtopic discussie er omheen.
Wordt er door mensen geroepen dat de beelden weg moeten uit de openbare plaatsen omdat ze de geschiedenis willen wissen. Ze willen een einde aan de verheerlijking van slavenhandelaren en landverraders.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
... er zijn vele straten naar hem vernoemt....
Hoeveel (minstens) in Nederland? Het zou wel fijn zijn om wat specifieker te zijn, lijkt ook niet zo'n moeite.

[ Voor 19% gewijzigd door begintmeta op 20-09-2017 13:06 ]

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
maar hij is niet uit de geschiedenis gewist.
Zijn er mensen die dat willen met Witte de With dan?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Leo1010 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:05:
[...]

Zijn er mensen die dat willen met Witte de With dan?
Ik heb het niet gezegd.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Waarom het dan zeggen in relatie tot Lenin?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Flipull
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08-2023
Nou nee, ik voel me niet extreem beledigd. Ik legde wat krampachtig uit dat we niet op de man moeten spelen. Voor mij was dit altijd als normaal geacht. Maar ik speel dus liever op de man die op de man speelt, dan dat ik ga toekijken hoe onze cultuur verdwijnt.
Tuttel schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:36:
[...]
Uh nee, ga niet schermen met begrijpend lezen als je jezelf ook niet bedient van correcte verwijzingen. De 'je vindt' is dan ook niet op zijn plaats, ik betrok het namelijk niet op mezelf maar puur op de groep die jij weet te plaatsen.

Namelijk haal je dus ergens de wijsheid vandaan dat het hebben van de mening dat een beeld onschendbaar zou moeten zijn een recentelijk bedacht verzinsel is van de neonazi's. Hoe kom je daarbij? Dat ze zich recentelijk van dat gedachtegoed bedienen maakt het op geen manier hun verzinsel? Wat je nu doet, al dan niet letterlijk geschreven waar je gelijk in hebt, is wel degelijk bewust deze twee aan elkaar koppelen. Waarom doe je dat?

Het leuke aan die olifant is dat de extreme beide zich van die tactiek bedienen. Juist door de olifant niet te benoemen, of juist een extreem gechargeerd voorbeeld waarbij het niet de olifant in de kamer is die benoemd wordt, maar die gewoon 1000km verderop in de savanne staat. En dat is precies wat je nu doet, je betrekt het neonazisme op een mening wat helemaal niet met elkaar te maken hoeft te hebben. Alsof je consequent als iemand over snelwegen praat je gaat lopen kakelen dat het een verzinsel van de nazi's is. Waarom duw je het die kant op en wat denk je ermee te bereiken?
Dit dus

(edit: Fijn dat jij helder uit legt, wat mij raakt in de gehele discussie. Dank je O+ )

[ Voor 3% gewijzigd door Flipull op 21-09-2017 11:40 ]

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
*knip*, dergelijk ranten voegt niks toe aan de discussie

[ Voor 83% gewijzigd door Migrator op 21-09-2017 16:27 ]

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Zal zo'n beeld ook een VOG krijgen :+

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Leo1010 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:16:
[...]

Waarom het dan zeggen in relatie tot Lenin?
Heb ik ook niet gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:19

Amphiebietje

In de blubber

Blijkbaar zijn bepaalde groeperingen bereid zeer ver te gaan in hun acties tegen "foute" gebruiken:

OM onderzoekt oproep tot moord op Sinterklaas tijdens landelijke intocht

Afgezien dat "Sinterklaas" natuurlijk een onschuldige acteur is die de goedheiligman speelt, zie ik niet in hoe kinderen bedekken in stukjes schedel en hersenen van de desbetreffende onschuldige hen ervan gaat overtuigen dat zwarte piet "slecht" is.

Als (fantaseren over) een terroristische aanslag tijdens een kinderfeest het niveau is van dat soort actiegroepentuig, dan mogen wat mij betreft alle leden voor heel lang ergens worden opgeborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:12

Player1S

Probably out in the dark

Amphiebietje schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:09:
Blijkbaar zijn bepaalde groeperingen bereid zeer ver te gaan in hun acties tegen "foute" gebruiken:

OM onderzoekt oproep tot moord op Sinterklaas tijdens landelijke intocht

Afgezien dat "Sinterklaas" natuurlijk een onschuldige acteur is die de goedheiligman speelt, zie ik niet in hoe kinderen bedekken in stukjes schedel en hersenen van de desbetreffende onschuldige hen ervan gaat overtuigen dat zwarte piet "slecht" is.

Als (fantaseren over) een terroristische aanslag tijdens een kinderfeest het niveau is van dat soort actiegroepentuig, dan mogen wat mij betreft alle leden voor heel lang ergens worden opgeborgen.
Niet dat ik de uitspraken op welke manier dan ook wil goed praten maar in hoeverre praten we hier over een serieuze bedreiging? Is het niet een beetje internet troll die veilig achter z'n computertje zulke uitspraken durft te doen op z'n zolderkamertje?

Bedoel, ik heb ook wel eens geroepen dat ze wat mij betreft alle inhalende vrachtwagen chauffeurs direct aan de kant van de snelweg mogen executeren en laten liggen als waarschuwing voor anderen. Moet het OM nu ook onderzoek naar mij beginnen?

Soms is het volgens mij beter om juist geen aandacht te schenken aan zulke opmerkingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Player1S op 07-02-2018 10:32 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
L1nt schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:31:
[...]

Niet dat ik de uitspraken op welke manier dan ook wil goed praten maar in hoeverre praten we hier over een serieuze bedreiging? Is het niet een beetje internet troll die veilig achter z'n computertje zulke uitspraken durft te doen op z'n zolderkamertje?

Bedoel, ik heb ook wel eens geroepen dat ze wat mij betreft alle inhalende vrachtwagen chauffeurs direct aan de kant van de snelweg mogen executeren en laten liggen als waarschuwing voor anderen. Moet het OM nu ook onderzoek naar mij beginnen?

Soms is het volgens mij beter om juist geen aandacht te schenken aan zulke opmerkingen.
Op zich snap ik je punt, maar in tegenstelling tot jouw gedachte, komt deze van de leider van het clubje. Gaat wat mij betreft toch net iets verder en mag wel degelijk onderzocht worden, al is het maar om uit te sluiten dat de leider geen gevolg heeft met zijn gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Amphiebietje schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:09:
...
Ik denk dat dat al is gebleken uit het feit dat een snelweg wordt geblokkeerd en bussen tot stilstand worden gedwongen.

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 07-02-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Een discussie over een bedreiging tegen het sinterklaasfeest en de gevaren van een actiegroep staat los van de oorspronkelijke discussie over standbeelden en namen uit het koloniale tijdperk, het is niet de bedoeling om dit topic daarvoor te kicken. Deze gaat daarom op slot.

[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 07-02-2018 11:15 ]

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.