Als ik zoek op Leninstraat vind ik alleen maar nieuws hoe die straat een andere naam kreeg in de jaren 90 en verder kan ik geen Leninweg of Leninplein vinden eigenlijk. Er is voor zover ik kan vinden 1 Leninbeeld wat sinds zijn aankomst in Nederland in de beginjaren 90 continu verplaatst wordt en ter discussie staat (het heeft voor zover ik kan zien op tenminste 4 plaatsen gestaan en telkens ontstond er discussie dat het weg moest, nadat een voormalig DDR dorp het na maatschappelijke discussie had verwijderd toen de DDR werd opgeheven).noguru schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:55:
En er zal vast wel ergens een standbeeld van Lenin in Nederland staan en er zijn vele straten naar hem vernoemt. Doet men hier ook niet moeilijk over, zeker omdat het niet met het Nederlandse koloniale verleden te doen heeft waar het de meeste beeldenstormers selectief om te doen is. Iets wat ook wel blijkt uit de offtopic discussie er omheen.
[ Voor 15% gewijzigd door ph4ge op 20-09-2017 13:09 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"