Junkyxl schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:57:
Zijn tegenwoordig niet alle toestellen gewoon simlock vrij?
En meestal zorgt de carriersoftware ervoor dat de optimalisaties voor het netwerk van de provider worden geïnstalleerd voor een optimale werking van de telefoon.
Dus koop je een los toestel en stopt hier een simkaart van T-Mobile erin, dan is de kans dat je een T-Mobile opstartannimatie krijgt.
Misschien zijn ze wel sim-lock vrij of pas na afbetaling toestel, dat weet ik niet... Tevens weet ik ook niet of er wel of geen carriersoftware/bloodware op zal staan, maar de kans op dit laatste is wel groot. Kijkend naar het grote prijsverschil en ik te horen heb gekregen dat ze hun eigen toestellen meeleveren met een andere suffix-code.
Door een simkaart van een T-Mobile abonnement in een losgekocht toestel te stoppen krijg je inderdaad pushup berichten of je carriersoftware (mogelijk niet het opstartlogo, maar wel de andere software) van T-Mobile wilt installeren. De toestellen die je besteld in combinatie met een T-Mobile abonnement hebben deze carriersoftware (opstartlogo, apps van T-Mobile) al voor geïnstalleerd. Bij bv. Vodaphone/KPN/etc abonnementen krijg je waarschijnlijk gewoon een los toestel met geldige suffix-code zonder carriersoftware in combinatie met een provider-abonnement die dus wel mee kunnen doen met de LG actie.
Junkyxl schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:57:
Maar even een andere vraag.
Heb ik wel recht op de cashback actie als ik de V30 icm T- Mobile bij Coolblue bestel?
Daar wordt namelijk in de actievoorwaarden geen woord over gerept.
Enkel als je de combinatie besteld bij Belsimpel of Mobiel.nl
Bij Coolblue kun je alleen een los toestel kopen voor 899 euro als deze beschikbaar zijn (zie ook deze link
https://www.coolblue.nl/actie/abonnementen.html). Hierna moet je dan zelf een sim-only kopen bij bv. T-Mobile of een andere provider. Dit is dus gewoon een los toestel met een suffix-code die mee kan doen met de LG actie. Hierna kun je dan zelf een prepaid/sim-only afsluiten en een simkaartje erin doen van een provider. Let op bij een T-Mobile sim-only krijg je dus wel meldingen om apps te installeren en dan kun je beter een goedkopere V30 met T-Mobile abonnement bestellen via belsimpel.nl of mobiel.nl.
Edit:
Ik lees net inderdaad ook op het discussieforum van de LG V30:
Dus ik denk dat je er wel degelijk vanuit kunt gaan dat het hier om branded toestellen gaat van T-Mobile. De andere providers hebben niet T-Mobile achter het toesteltype staan. Er staat tevens iemand onder die zegt dat zijn G5 met T-Mobile niet branded is en we ons geen zorgen moeten maken. Echter staat de G6 op mobiel.nl ook gewoon als Astro Black, maar dan staat er ook geen T-Mobile achter het toestel type. Wat bij de LG V30 wel het geval is!
Dit is bijvoorbeeld ook het geval voor de Huawei Mate 10 Pro die op mobiel.nl verkocht wordt als Midnight Black T-Mobile. Waarschijnlijk dus ook een T-Mobile branded toestel. Iemand stelde op het T-Mobile forum de vraag of dit zo was en wat dit inhield. Hier de antwoorden van een T-Mobile moderator:
https://forum.t-mobile.nl...10-pro-284144#breadcrumbs
Tof dat je de Huawei Mate 10 Pro op het oog hebt!
Branding is tegenwoordig zeker niet meer zo aanwezig als vroeger. Je zult dus geen opstartlogo van T-Mobile meer zien, maar inderdaad wel een aantal apps die je uiteraard kunt verwijderen. Verder is er sprake van bepaalde netwerkinstellingen voor netwerkoptimalisatie - zodat je extra goed kunt genieten van ons best geteste netwerk.
https://forum.t-mobile.nl...10-pro-284144#breadcrumbs
De apps kun je echt verwijderen! Daar hoef je je dus geen zorgen om te maken.
Wat betreft de updates, is het antwoord afhankelijk van welke reseller het precies is en welke variant branding daarop staat. Er zijn namelijk zogezegd 3 varianten:
1. Helemaal geen branding: Alle updates worden direct door de fabrikant uitgerold.
2. Beperkte Branding (FoC): Dit gebeurt wanneer je een T-Mobile simkaart in je telefoon stopt. Je krijgt geen opstartlogo, maar wel een aantal T-Mobile gerelateerde apps en netwerkinstellingen.
3. Branded toestel: Hierbij worden de updates eerst door ons getest en daarna vrijgegeven voor jou als klant. Je krijgt altijd pre-loaded applicaties en de juiste netwerkinstellingen.
Kortom: als het echt om een T-Mobile branded toestel gaat, dan worden de beveiligingsupdates eerst door ons getest en daarna vrijgegeven. Uiteraard gebeurt dat zo snel mogelijk, aangezien we snappen dat veiligheid belangrijk is en dat updates zo snel mogelijk uitgerold moeten worden. Niets is zo vervelend als weken of zelfs maanden op je update moeten wachten!
Wat zo snel mogelijk inhoud is natuurlijk altijd afwachten en na het toestel ouder wordt zal dit allicht steeds langzamer worden (misschien dat ze het toestel zelfs trager kunnen maken met deze software), zodat je weer een nieuw toestel koopt. Ik heb ook zo mijn vraagtekens bij het verwijderen van apps, misschien kun je andere software zoals ringtones/trackers etc. niet verwijderen. Hun eigen netwerkinstellingen klinkt ook raar, of bedoelen ze hiermee verzamelen van gebruikersinformatie, zodat ze dit kunnen gebruiken om hun netwerk beter te maken. Er valt volgens mij weinig in te stellen voor het eigen gebruikersnetwerk. Aangezien de smartphones gewoon hun eigen bekende bv. LTE bereik hebben qua netwerkondersteuning. Bij een simkaartje krijg je blijkbaar ook bepaalde branding (geen opstartlogo, maar wel de vraag om de T-Mobile software/apps te installeren), dat wist ik helemaal niet! Misschien toch maar even wachten tot de unbranded modellen goedkoper worden bij andere providers...
Nog een link voor als iemand er meer over wil lezen. Blijkbaar was er een tweakers-bericht over in 2016. Uit het bericht en de comments leidt ik ook af dat bepaalde dingen mogelijk niet te verwijderen zijn of dat je de vraag blijft krijgen om T-Mobile apps te installeren als je ze de-installeert.
[
Voor 66% gewijzigd door
janlijm op 27-11-2017 04:55
]