Dit is wel wat kort door de bocht. Doordat je dergelijke dingen doet of vraagt, kan men er van uitgaan dat jij als consument weet wat je doet. En dus ook wat je uiteindelijk zal doen.

En omdat ik dus niet zeker wist of het goed was de boel leeg te maken, heb ik gebeld. Daar heb ik een advies uit gekregen en die heb ik opgevolgd.
Ze zeggen hier dus indirect aan dat je alleen de partitie met de Windows-installatie moest formateren en dus
niet de partities moest verwijderen, wat jij wel gedaan hebt, dus nee, je hebt niet gedaan wat zij wel zeiden dat je moest doen.
Je hebt namelijk de volledige harde schijf gewist in plaats van alleen jouw Windows installatie te verwijderen waar we je een toezegging op hebben gegeven.
En dit is iets waar ik op zeg, dat is niet waar.
Waar is de herstelpartitie dan?

Ik heb wat anders gevraagd en op deze manier is het gesprek niet gegaan. Er is niet specifiek gezegd dat het alleen om een Windows partitie / installatie ging! Ik vroeg nota bene of het goed was de schijf leeg te maken, niet mijn Windows partitie, of Windows schijf, of hoe ze het ook willen noemen!
Tja, dit is een welles-nietes verhaal op deze manier en ik denk niet dat het de bedoeling is dat wij als Tweakers hier tussen moeten willen gaan zitten.
En dat word nu wel keihard beweerd...
En dat kan alleen maar aan het licht komen als dit kan worden terug beluisterd door een derde partij.
Op dit moment is het gewoon een ja / nee spelletje..
En dat zal het altijd ook blijven, want ik denk niet dat CoolBlue je de opname zal geven.

Ik snap best dat niet iedereen hier mijn kant kiest of mij op mijn blauwe ogen geloofd, en dat hoeft ook niet. Maar ik wil wel duidelijk maken dat elke keer als ik een reactie krijg van CB, de woorden wel weer net verdraaid zijn in het voordeel van CB. Ze moeten maar eens een transcript maken van het gesprek.
Als het goed is krijg je een melding vooraf, dat voor trainingsdoeleinden het gesprek kan worden opgenomen. In feite doen zij dat dus al.
Wat er in die mail staat komt ook niet 100% overeen met het telefoontje van 1 September (telefoontje vanuit CB richting mij als terugkoppeling).
Laat het in elk geval een (dure) les zijn, om niet zomaar meer de herstelpartities te verwijderen.
Des te meer reden dus om de partitie te laten staan en het eerst uitzoeken, vooraleer je de partitie(s) verwijderd.

Ik kan er vanuit gaan dat de verkoper dat wel weet, en mij op de gevaren kan wijzen als ik een retour traject wil ingaan.
De verkoper gaat er vanuit, dat de consument twee linker handen heeft als het gaat om computers en bijna digibeet zijn. De C-schijf is dan negen van de tien keer enkel een partitie, op disk, maar dat weet die simpele consument niet. Die vraagt ook 'Kan ik de schijf verwijderen', terwijl hij eigenlijk bedoeld of hij de C-schijf kan leeg gooien en opnieuw kan installeren.

Please elaborate. Want dat begrijp ik dus ook niet. Dan maken ze er toch simpelweg een regel van dat die partitie aanwezig moet zijn als je hem terug wilt sturen? Blijkbaar is dat op dit moment ook het geval, maar dan als ongeschreven regel.

Die regel hebben ze nu toch ook?

Je dient jouw product immers terug te sturen in vergelijkbare staat
zoals je het ontvangen hebt; ergo, met de herstelpartitie dus.
Dat ik hem heb verwijderd na overleg met een medewerker, ja, verkeerd begrepen dan.
En dit is inderdaad exact wat er gebeurd is, al maakt het voor de storing an sich van de dode pixels, natuurlijk niet zo heel veel uit. Echter heb je te weinig dode pixels om in aanmerking te komen voor (fabrieks)garantie.
Maar dan zou je toch kunnen hopen dat dit voor het vervolg wel zwart op wit komt te staan.
Dat kun je het beste direct doorgeven of vragen bij CoolBlue, wij hebben hier geen invloed op de mensen uit Rotterdam en omgeving.

Heb je een herstelpartitie? Blijf er af / Zorg dat die aanwezig is op het moment van terugsturen.
Dat is de wijze les inderdaad. Voor een vriendin van mij installeer ik ook altijd de laptop, maar ik laat de herstelpartitie altijd staan. In geval van nood kan ze dan altijd zelf Windows herinstalleren of in geval van garantie dat hij hersteld kan worden zodat hij is zoals de fabrikant het leverde.
[
Voor 32% gewijzigd door
CH4OS op 05-09-2017 17:40
]