Hahn schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:29:
[...]
En waarom heb je dat gedaan dan

Waarom heb je niet gewoon de Windows-partitie geformatteerd en klaar?
Ik weet niet hoe jij heel de schijf hebt geformatteerd, maar als ik dat zou doen is dat méér werk dan alleen maar de Windows-partitie formatteren. En je bereikt er niks mee, want op de herstelpartitie staat geen persoonlijke informatie.
Heb de schijf leeggemaakt via een Windows 10 setup USB stick.
Schijf 0, de ssd dus, aangeklikt en alles verwijderd. Toen wel een nieuw volume van gemaakt zodat het geen unallocated space is, en daarme stonden de door Windows aangemaakte partities er wel weer bij.
En waarom? Ja weet ik niet. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik juist door dit hele verhaal pas erachter ben gekomen wat een herstelpartitie nou precies is.
Ik dacht dat een herstelpartitie gewoon een dosis files was om de meegeleverde Windows mee te kunnen repareren als er dingen corrupt waren. Daardoor dacht ik dat de herstelpartitie zijn nut had verloren nadat ik mijn Windows 10 Pro heb geïnstalleerd. Ik had geen idee dat het een compleet lostaand iets was wat dus alles weer kon terugzetten naar hoe het vanuit de fabriek was.
Als ik er nu op terugkijk vind ik het ook een stomme actie. Ik zou het ook nooit nog een keer doen.
Ik baal er ook ontzettend van, maar nogmaals, ik wist gewoon niet wat het precies was.
Maar goed, ik belde dus om te vragen of ik mijn schijf mocht leegmaken, met argumentatie mijn Windows, code, mijn gegevens etc. die ik niet in de handen van CB of wie dan ook wil leggen en daarop word gezegd dat het geen probleem is. Dan denk ik dat het dus dat ze het oké vinden dat ik de schijf leegmaak.
Dat ze daar de Windows installatie / Windows partitie mee bedoelde, was me niet duidelijk genoeg.
Ik vind hierdoor dat ik niet voldoende ben geïnformeerd door CB.
Ja, het was dom. Maar helaas wist ik niet beter.
In het vervolg blijf ik van die partities af, of maak ik er een image van
@
CH4OS
Bedankt voor je tip en duidelijk / nette bericht