Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik vind CB onredelijk. Staat hier iets over in de voorwaarden? Lijkt me niet, dus moeten ze gewoon omruilen.

Hier zie ik in ieder geval niets staan over de software op een laptop:
https://www.coolblue.nl/k...-over/uitzonderingen.html
Dit geldt voor "Retourneren en ruilen" dus dat maakt in dit verhaal ook niets uit.

En als het wel in de voorwaarden zou staan, zou ik het nog onredelijk vinden, tenzij ze dit HEEL DUIDELIJK VAN TE VOREN aangeven, maar dat hebben ze niet gedaan.

TS zal echt niet de eerste zijn die het op deze manier doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:10
Slogra schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:22:
Ik vind CB onredelijk. Staat hier iets over in de voorwaarden? Lijkt me niet, dus moeten ze gewoon omruilen.

Hier zie ik in ieder geval niets staan over de software op een laptop:
https://www.coolblue.nl/k...-over/uitzonderingen.html
Dit geldt voor "Retourneren en ruilen" dus dat maakt in dit verhaal ook niets uit.

En als het wel in de voorwaarden zou staan, zou ik het nog onredelijk vinden, tenzij ze dit HEEL DUIDELIJK VAN TE VOREN aangeven, maar dat hebben ze niet gedaan.

TS zal echt niet de eerste zijn die het op deze manier doet.
https://www.coolblue.nl/a...aarden-lekker-ingewikkeld

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.

In een winkel zal je niet de C partitie mogen verwijderen. En uiteraard is die voorwaarde ook niet helemaal waterdicht. want regels verschillen per winkel.

Maar wat nog veel belangrijker is is het feit dat een medewerker heeft aangegeven het zo te doen. Als een medewerker iets zegt wat redelijk is voor de consument dan is het binden. En moet Cool Blue gewoon niet moeilijk doen en als bedrijf "verlies" zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Formatteren is toch wat anders dan partioneren? Als je de reserve partitie verwijderd, dan heb je volgens mij de harde schijf opnieuw gepetitioneerd. Als de medewerker zijn formatteren bedoelde hij mijn inziens dus leeghalen van c, zodat zij zelf met de herstel partitie c opnieuw konden inrichten. Misschien kunnen ze hierdoor niet check of het de origineel geleverde HD betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-07-2024
Reactie van CoolBlue:
Gedurende het gesprek met mijn collega (naam servicedeskmedewerker) heb je aangegeven dat je een eigen Windows installatie hebt geïnstalleerd en dat je deze graag wenst te verwijderen. Dit in verband met jouw persoonlijke gegevens en de licentiecode die je liever niet
vrij wenst te geven, wat natuurlijk ook volkomen begrijpelijk is. Mijn collega (naam servicedeskmedewerker) heeft je toen aangegeven dat het zeker geen probleem is om jouw Windows installatie te verwijderen. Wij kunnen namelijk zelf een nieuw besturingssysteem installeren
om het een en ander te checken.

Wanneer je je bezighoudt met het installeren van een nieuwe Windows en het formatteren van schijven, dan gaan we ervan uit dat je weet waar je mee bezig bent. Na ontvangst van jouw product in ons retourencentrum bleek dat er helaas toch iets niet helemaal
goed is gegaan. Je hebt namelijk de volledige harde schijf gewist in plaats van alleen jouw Windows installatie te verwijderen waar we je een toezegging op hebben gegeven. Zodoende heb je door de harde schijf te formatteren ook een herstelpartitie verwijderd welke vanuit de fabriek door MSI wordt geïnstalleerd.

We durven niet te zeggen of je dit expres of per ongeluk hebt gedaan, maar feit is dat je de laptop hierdoor software-matig hebt beschadigd. De laptop voldoet niet meer aan de eisen en kwalificaties van de fabrikant waaraan het product wel voldeed op het moment van levering en dit wordt dan ook gezien als gebruikersschade. Zodoende heb ik je afgelopen vrijdag, 01-09-2017, gebeld om de opties die we je kunnen aanbieden in deze te bespreken.

Omdat de laptop hoe dan ook software-matig hersteld dient te worden, zullen de reparatiekosten hiervoor door jou betaald dienen te worden. Jij bent immers degene geweest die er toe heeft besloten om de gehele harde schijf te formatteren, terwijl we je alleen toestemming hebben gegeven om je Windows-installatie te verwijderen.
Ze zijn er dus van overtuigd dat ze me voldoende hebben geïnformeerd en ik niet heb gehandeld na hun advies. Ik ben het hier nog steeds mee oneens, aangezien ik heb gevraagd om de schijf leeg te halen. Niet alleen om mijn Windows installatie te verwijderen. Maar ach, ik ga die opname zelf nooit te beluisteren krijgen, dus hier schiet ik niks mee op.

Alleen het scherm vervangen kan helaas sowieso niet, dit heb ik voorgelegd, maar de policy van MSI is dat er minstens 7 dode pixels op het scherm bevinden vanaf 15.6 inch formaat.
Ook de schijven wisselen van mijn laptop en een nieuw exemplaar blijkt niet te kunnen.

Dat word dus in the end gewoon de keuze, betalen voor reparaties en een nieuwe laptop, of mijn dode / stuck pixel laptop kosteloos terugkrijgen. Lastig, maar ik denk dat ik er wel klaar mee ben.

Ik ben echt ontevreden, maar ik denk dat ik moet gaan leven met een vieze rode pixel in het midden van mijn beeld. Ook weet ik voor de volgende keer; Blijf van de default partitie indeling af, of maak een volledige schijfimage.

Mocht er iemand nog suggesties hebben wat ik kan proberen, post het gerust.
Verder aan iedereen dank voor jullie input in deze discussie, zowel voor als tegen mij.
Ik heb er in elk geval wat van kunnen leren, en dat is me ook zeker niet onbelangrijk.

Cheers~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:27
Even vanaf de zijde van een telecom engineer, doorgaans ben je als consument volledig in je recht een opgenomen gesprek te mogen beluisteren, die vraag krijgen wij vrij regelmatig.
Succes met je afhandeling, niet van CB gewend. :/

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48

KrazyJay

Dat had ik ook niet verwacht van @Anoniem: 815639. Zeker als ze de aanname doen dat de klant wel weet wat hij (of zij) aan het doen is en daarom toestemming gegeven hebben zijn verzoek ten uitvoer te brengen, met wat blijkt achteraf een ongewenst resultaat (en waar de klant niet expliciet voor gewaarschuwd is), dan lijkt me het in strijd met consumentenrecht dat @Anoniem: 815639 de "gevolgschade" daarvoor doorrekent aan de klant.
Daarnaast, "softwarematig beschadigd". Wat? Het is geen fysieke schade, het is geen psychologische schade, het is een gestandaardiseerde volgorde van data op een gegevensdrager die met beperkte inspanning (die naar mijn inziens onder ondernemersrisico valt) hersteld kan worden. De licentiesleutel welke geld kost staat tenslotte in de UEFI, die is niet weg; ze zouden desnoods een image van een identieke laptop kunnen kopiëren naar de SSD van de laptop die teruggestuurd is. Aangezien @Anoniem: 815639 laptops verkoopt, mag je er van uit gaan dat ze weten waar ze mee bezig zijn. De klant waarschuwen voor risico's van het verwijderen van een herstelpartitie, het zelf herinstalleren van Windows, desnoods met een standaard ISO (gratis te downloaden áls ze die niet zouden hebben liggen) en de laptop via Tweedekansjes aanbieden, en onomwonden duidelijk zijn bij communicatie met de klant, zeker op een kennelijk zo'n kritisch punt, is allemaal te verwachten van Coolblue. Dit gezever niet, en doet me denken aan hoe ik zou reageren mocht onze accountmanager met zo'n antwoord afkomen (los van het feit dat we een zakelijke relatie onderhouden met CB en we dus al geen WKOA kunnen aanspreken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:34

Grvy

Bot

D3nn0s schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:53:
Reactie van CoolBlue:

[...]

Ook de schijven wisselen van mijn laptop en een nieuw exemplaar blijkt niet te kunnen.

Cheers~ _/-\o_
En weet je ook waarom? Want ik vind dat gewoon "we willen je niet helpen" en eigenlijk ook super slecht van Coolblue. Vind persoonlijk ook zeker dat ze uit hun nek lullen en de toon van het mailtje vind ik een beetje denigrerend eerlijk gezegd.

Overigens heb je inderdaad volgens mij recht op de opname, inzage recht oid heet dat. Maar desondanks, is het gewoon echt een aanfluiting qua klantenservice van CB. Moet toch eens mijn account manager gaan vragen of wij ook zo behandeld gaan worden aangezien wij alle laptops standaard voorzien van onze bedrijfs image zodra die uit de verpakking zijn, automagisch en die installatie delete ook alle partities.

Als er dan een defect is en we kunnen hem niet terugsturen is de relatie snel voorbij. ;) zeker als het defect pas later optreed.

[ Voor 37% gewijzigd door Grvy op 04-09-2017 20:04 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-07 12:32

donny007

Try the Nether!

In dit geval is het belangrijk om te weten hoe de medewerker het "verwijderen/formatteren/resetten" van de "partitie/schijf/Windows installatie" exact heeft verwoord.

* Onder software valt overigens niet alleen het besturingssysteem, de vervloekte McAfee trial en andere "value added" utilities horen er ook bij. De enige realistische manier om deze laptop terug te brengen naar de oorspronkelijke staat is met een recovery disk van MSI.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

donny007 schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:09:
In dit geval is het belangrijk om te weten hoe de medewerker het "verwijderen/formatteren/resetten" van de "partitie/schijf/Windows installatie" exact heeft verwoord.

* Onder software valt overigens niet alleen het besturingssysteem, de vervloekte McAfee trial en andere "value added" utilities horen er ook bij. De enige realistische manier om deze laptop terug te brengen naar de oorspronkelijke staat is met een recovery disk van MSI.
Of een tweede laptop kopen, DD naar de andere laptop(middels een externe HDD en een linux boot usb) en je bent klaar. Je hebt het dan exact zoals het hoort. Ik zou in dit geval bijna in staat zijn om dit ook gewoon te flikken als klant en ze dan lekker beide weer retour te sturen.
Xrypta schreef op maandag 4 september 2017 @ 19:01:
Even vanaf de zijde van een telecom engineer, doorgaans ben je als consument volledig in je recht een opgenomen gesprek te mogen beluisteren, die vraag krijgen wij vrij regelmatig.
Succes met je afhandeling, niet van CB gewend. :/
Dit lijkt mij echt zeer onwaarschijnlijk. In Nederland mag je een gesprek sowieso opnemen als jij een van de gesprekvoerders bent, het lijkt me echt niet logisch dat de andere partij aanspraak mag doen op jouw opname, zeker als je al coulant een bandje hoort dat het gesprek opgenomen KAN worden voor trainingsdoeleindes. (Dus niet consumentenrecht.)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Begrijpelijke reactie van Coolblue.
Dat word dus in the end gewoon de keuze, betalen voor reparaties en een nieuwe laptop, of mijn dode / stuck pixel laptop kosteloos terugkrijgen. Lastig, maar ik denk dat ik er wel klaar mee ben.
Dat dus doen, een tweede laptop bestellen (Bij Coolblue of ergens anders) zelf de kapotte laptop weer herstellen middels een kopie van die nieuwe laptop, en de kapotte laptop ditmaal met originele partities weer terugsturen naar CB. Als je wilt dat anderen jouw problemen op gaan lossen zal je moeten accepteren dat dat geld kost.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

fsfikke schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:26:
[...]

Begrijpelijke reactie van Coolblue.

[...]

Dat dus doen, een tweede laptop bestellen (Bij Coolblue of ergens anders) zelf de kapotte laptop weer herstellen middels een kopie van die nieuwe laptop, en de kapotte laptop ditmaal met originele partities weer terugsturen naar CB. Als je wilt dat anderen jouw problemen op gaan lossen zal je moeten accepteren dat dat geld kost.
Begrijpelijke reactie? hoe dan? dat is gewoon een schandalig antwoord.

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Grvy schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:28:
[...]

Begrijpelijke reactie? hoe dan? dat is gewoon een schandalig antwoord.
De TS heeft een laptop geretourneerd in een onverkoopbare staat. Of hij nou de SSD formatteert, een kop koffie eroverheen gooit of de BIOS chip nullt, door handelen van de TS zit CB met een kapotte laptop. Ja CB had de TS kunnen waarschuwen (onder het mom van, "Don't put your pets in this microwave"), maar het blijft de verantwoordelijkheid van de TS om zorgvuldig met de laptop om te gaan.

Als je een beetje bekend bent met de bedrijfsvoering van Coolblue hoort het popie-jopie taaltje daar bij.
Grvy schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:37:
Zie ook mijn eerder reply wat betreft zakelijke laptops.
Je weet dat zakelijke aankopen niet onder het consumentenrecht vallen? Of denk je dat je als bedrijf echt je bestelling van 200 laptops binnen 14 dagen zonder opgave van reden gewoon mag retourneren onder de WKOA :+

[ Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 04-09-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Wat een onzin. CB dient zelf restore cd's te hebben als ze ook maar enig verstand hebben. Zie ook mijn eerder reply wat betreft zakelijke laptops.
fsfikke schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:35:
[...]

[...]

Je weet dat zakelijke aankopen niet onder het consumentenrecht vallen? Of denk je dat je als bedrijf echt je bestelling van 200 laptops binnen 14 dagen zonder opgave van reden gewoon mag retourneren :+
Je weet dat consumentenrecht niks te maken heeft met een process voor terugkerende laptops?
Process is; opnieuw inspoelen. Of het nu consument is of zakelijk.

Bij Alternate kan de TD van elke fabrikant de juiste image kiezen die je makkelijk er opnieuw kan inspoelen. Kwestie van een goed proces hebben waarbij je niet de klant nog meer benadeelt, nadat die al een defect product gekregen heeft.

Even goed lezen schat. :>
fsfikke schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:43:
[...]

Liefie, als jullie een van jullie laptops retourneren onder (zakelijke) garantie, hoeft CB daar geen originele image op terug te zetten. Hij gaat namelijk niet terug de verkoop in, maar terug naar jullie. Waarschijnlijk nadat de fabrikant van de laptop hem hersteld heeft :p
Nee, onze leverancier doet niet moeilijk als onze eigen images erop staan, zeker niet voor iets als een defecte pixel. Maargoed, dat is dan ook Aces Direct, en coolblue gelukkig alleen voor de simpele kleine dingen als ik dit topic lees is dat de juiste keuze.

[ Voor 112% gewijzigd door Grvy op 04-09-2017 20:45 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Grvy schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:37:
[...]

Je weet dat consumentenrecht niks te maken heeft met een process voor terugkerende laptops?
Process is; opnieuw inspoelen. Of het nu consument is of zakelijk.

Even goed lezen schat. :>
Liefie, als jullie een van jullie laptops retourneren onder (zakelijke) garantie, hoeft CB daar geen originele image op terug te zetten. Hij gaat namelijk niet terug de verkoop in, maar terug naar jullie. Waarschijnlijk nadat de fabrikant van de laptop hem hersteld heeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:22
fsfikke schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:43:
[...]

Lang niet altijd, Coolblue verkoopt ook 160 tweedekans laptops. Wat dus laptops zijn die geretourneerd zijn, maar nog steeds in prima staat zijn en met korting weer verkocht worden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hahn schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:46:
[...]

Lang niet altijd, Coolblue verkoopt ook 160 tweedekans laptops. Wat dus laptops zijn die geretourneerd zijn, maar nog steeds in prima staat zijn en met korting weer verkocht worden.
Dat zijn veelal laptops waarvan de doos open is geweest, die zullen allemaal een werkende Windows (setup) hebben, en ik ga er toch sterk vanuit dat ze geen laptops verkopen die al een tijdje bij een bedrijf hebben gedraaid maar via garantie teruggekomen zijn. Het zijn geen refurbished laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
fsfikke schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:49:
[...]

Dat zijn veelal laptops waarvan de doos open is geweest, die zullen allemaal een werkende Windows (setup) hebben, en ik ga er toch sterk vanuit dat ze geen laptops verkopen die al een tijdje bij een bedrijf hebben gedraaid maar via garantie teruggekomen zijn. Het zijn geen refurbished laptops.
Dit zijn inderdaad laptops die onder WKOA teruggestuurd zijn. Dat kunnen wel refurbished laptops zijn, maar dat staat er dan meestal wel bij vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-07 23:26

KDL

Reactie van CoolBlue:

Wanneer je je bezighoudt met het installeren van een nieuwe Windows en het formatteren van schijven, dan gaan we ervan uit dat je weet waar je mee bezig bent.
Je hebt namelijk de volledige harde schijf gewist in plaats van alleen jouw Windows installatie te verwijderen waar we je een toezegging op hebben gegeven.
We durven niet te zeggen of je dit expres of per ongeluk hebt gedaan, maar feit is dat je de laptop hierdoor software-matig hebt beschadigd.
De laptop voldoet niet meer aan de eisen en kwalificaties van de fabrikant waaraan het product wel voldeed op het moment van levering en dit wordt dan ook gezien als gebruikersschade. .
Echt te denigrerend om te zeggen gaan we ervan uit dat je weet waar je mee bezig bent etc...
Dit is dus al aanname en miscommunicatie...
softwarematig beschadigen is dus niet aan de orde, wel veranderd, wat weer terug te zetten is, is niet onherstelbaar dit deel vd laptop (pixel in scherm wel, dus nieuw scherm moet erin)
gebruikersschade kan er niet zijn, is gewoon image terugzetten wat fabriek zeker meegeleverd zou hebben anders simpel aan te komen moet zijn voor een 'grote' retailer aka dozenschuiver van een coolblue.

Het is gewoon goedkoper voor coolblue om een advocaat te nemen en mensen zo af te zetten dan gewoon meedenken met de klant en een simpel probleem naar klanttevredenheid op te lossen. Als de grote massa er maar niet achterkomt en opeens wakker wordt is dit big money business voor coolblue.

helaas voor TS, maar wel goed om te lezen voor ons om dan maar weg te blijven bij cb, waarom zou je alle meuk erop moeten laten en extra GB verlizen op je hd terwijl je schone installatie altijd beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Los van alles, als Coolblue duidelijk was geweest naar de klant toe, dan was er nu geen probleem geweest. Coolblue is echter niet duidelijk genoeg geweest, heeft een aanname gedaan dat de klant wist wat die deed, en wilt nu dus de "kosten" van de niet zo geslaagde uitkomst naar de klant afschuiven na de eigen toezegging dat de schijf gewist mocht worden.

Nogmaals, de licentie staat gewoon op de computer. Er is geen fysieke schade. Stuur dat ding naar MSI (want fabrieksgarantie) en laat ze een nieuwe image er op zetten. @Anoniem: 815639, pick your battles wisely. Dit is ondernemersrisico en in dit geval een domme actie geweest van de werknemer die een onduidelijk antwoord gegeven heeft gebaseerd op een aanname.

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard, ze willen niet weten hoeveel mensen dit lezen en vervolgens toch maar voor de goedkopere leverancier kiezen. Ze leren het ook nooit, die retailers. |:(

[ Voor 58% gewijzigd door KrazyJay op 04-09-2017 21:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb je direct de schijf gewist en jouw OS geïnstalleerd?

Niet slim om dat gelijk al te doen, want je kan het org. OS dan niet terugstellen en dat kost CB geld.
ze kunnen nu een bedrag in mindering brengen op jouw aankoopbedrag. Ik snap niet dat mensen hierom zo afgegeven op CB

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Hackus schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:01:
Heb je direct de schijf gewist en jouw OS geïnstalleerd?

Niet slim om dat gelijk al te doen, want je kan het org. OS dan niet terugstellen en dat kost CB geld.
ze kunnen nu een bedrag in mindering brengen op jouw aankoopbedrag. Ik snap niet dat mensen hierom zo afgegeven op CB
De TS heeft zijn OS geüpgraded; de schijf is dus pas gewist na toezegging van Coolblue dat dit mocht om de TS zijn eigen licentie te laten behouden. Ik snap niet dat mensen niet begrijpend willen lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door KrazyJay op 04-09-2017 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
KrazyJay schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:06:
[...]

De TS heeft zijn OS geüpgraded; de schijf is dus pas gewist na toezegging van Coolblue dat dit mocht om de TS zijn eigen licentie te laten behouden. Ik snap niet dat mensen niet begrijpend willen lezen.
Dat neem jij volgens mij nu aan.

@D3nn0s: Wanneer had je de herstelpartitie verwijderd? Voordat je 'm wou retourneren, of erna?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

KrazyJay schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:06:
[...]

Ooit gehoord, dat iemand het anders op kan vatten ?
zoals ik het lees, kan het OS niet terug naar fabrieksinstellingen (zoals bij aflevering)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Hahn schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:08:
[...]

@D3nn0s: Wanneer had je de herstelpartitie verwijderd? Voordat je 'm wou retourneren, of erna?
Daar werd mij verteld dat het geen probleem was om de schijven te formatteren, en dat ze USB sticks hadden om Windows dan toch te kunnen doorstarten. 'Mooi!' dacht ik, en ik besloot om de schijf te formatteren. Stopte de laptop in de doos en terug naar CoolBlue ging ie dan!

CoolBlue heeft het gesprek terug geluisterd en heeft geconfirmeerd dat er via een overleg met een CoolBlue medewerker de harde schijf is geformatteerd. Echter word hier nu wel shady om gedaan.
De man aan de telefoon (*knip*. van de Backoffice) begon namelijk erover dat het ging over de Windows partitie! Het hele woord 'partitie' is geen enkele keer voorgekomen in dat telefoongesprek!
Ik heb gewoon de schijf geformatteerd en that's it! Dat is wat ik heb nagevraagd.

Direct uit zijn eerste post.

Als de CB medewerker echt over partitie had en niet schijven had CB het gesprek gewoon met TS kunnen delen om aan te geven dat TS de CB niet goed heeft begrepen.

Dus ja met de info die we hebben gekregen klinkt het alsof CB niet wil opdraaien voor de fout van zijn medewerker.
Hackus schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:09:
[...]

Ooit gehoord, dat iemand het anders op kan vatten ?
zoals ik het lees, kan het OS niet terug naar fabrieksinstellingen (zoals bij aflevering)
Klopt. Omdat TS in "opdracht" van een CB medewerker de hele schijf heeft gewist inc herstel partitie. Maar dit is voor CB natuurlijk ook makkelijk op te lossen door even Contact op te nemen met MSI.

[ Voor 15% gewijzigd door loki504 op 04-09-2017 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
loki504 schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:25:
[...]

Direct uit zijn eerste post.
En daar staat niks over wanneer 'ie de herstelpartitie had verwijderd.

Als 'ie de herstelpartitie heeft verwijderd nadat 'ie het had gevraagd aan Coolblue, dan vraag ik me af: waarom? Daar staat geen persoonlijke informatie op en je doet alleen maar extra moeite, terwijl het voor het retourneren niks oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kom op man, Van ieder forumlid hier, mag je toch verwachten dat dit niet kan. Hij zal zich wel onduidelijk hebben uitgelaten tegen CB. Of men begreep elkaar verkeerd, want ik kan mij ook niet voorstellen dat CB zegt; Wis de hele schijf maar. Ze bedoelen dus, herstellen en wissen naar fabrieksinstelling. zodat hun op de org. partitie kunnen. Maar goed, dit is mijn gedachte. Ik zou ook nooit van een nieuwe pc de org. partitie wissen (ook al zegt CoolBlue, Mediamarkt of wie ook. wat bij zulke grote bedrijven een callcenter medewerker is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Hahn schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:28:
[...]
En daar staat niks over wanneer 'ie de herstelpartitie had verwijderd.

Als 'ie de herstelpartitie heeft verwijderd nadat 'ie het had gevraagd aan Coolblue, dan vraag ik me af: waarom? Daar staat geen persoonlijke informatie op en je doet alleen maar extra moeite, terwijl het voor het retourneren niks oplevert.
CB heeft aangegeven(volgens TS) dat hij de hele schijf kon formateren. Dit is in een telefonisch gesprek gezegd(CB wil dit gesprek niet delen met TS). Nu zegt CB dat de medewerker een partitie zij. (Als dat zo is waarom dan niet delen en je gelijk bewijzen?). En ja er staan geen persoonlijke info op. Maar als een Medewerker zegt je kan zonder zorgen Y doen. We kunnen dat intern zo oplossen. Mag je er vanuit gaan als consument dat je gewoon Y mag doen.

Het was waarschijnlijk de bedoeling dat hij alleen de Windows partitie zou formateren. Maar dat zij de medewerker volgens TS niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
Grvy schreef op maandag 4 september 2017 @ 19:55:
[...]

En weet je ook waarom? Want ik vind dat gewoon "we willen je niet helpen" en eigenlijk ook super slecht van Coolblue. Vind persoonlijk ook zeker dat ze uit hun nek lullen en de toon van het mailtje vind ik een beetje denigrerend eerlijk gezegd.

Overigens heb je inderdaad volgens mij recht op de opname, inzage recht oid heet dat. Maar desondanks, is het gewoon echt een aanfluiting qua klantenservice van CB. Moet toch eens mijn account manager gaan vragen of wij ook zo behandeld gaan worden aangezien wij alle laptops standaard voorzien van onze bedrijfs image zodra die uit de verpakking zijn, automagisch en die installatie delete ook alle partities.

Als er dan een defect is en we kunnen hem niet terugsturen is de relatie snel voorbij. ;) zeker als het defect pas later optreed.
Nee dat weet ik niet precies. Ze beweren dat er iets anders aan mij duidelijk is gemaakt dan dat ik beweer. Maar ik vind het nog steeds raar. Ik heb gevraagd of ik de schijf mocht leegmaken, met als argument mijn windows etc. Ze beweren dat het gaat om windows installatie. Dat heb ik nooit gezegt en die medewerker ook niet. Hier thuis zijn ze er ook zeker niet over te spreken, en willen zelfs hogerop gaan.

EDIT: Even rustig de rest lezen en reageren waar nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

D3nn0s schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:47:
[...]

Nee dat weet ik niet precies. Ze beweren dat er iets anders aan mij duidelijk is gemaakt dan dat ik beweer. Maar ik vind het nog steeds raar. Ik heb gevraagd of ik de schijf mocht leegmaken, met als argument mijn windows etc. Ze beweren dat het gaat om windows installatie. Dat heb ik nooit gezegt en die medewerker ook niet. Hier thuis zijn ze er ook zeker niet over te spreken, en willen zelfs hogerop gaan.

EDIT: Even rustig de rest lezen en reageren waar nodig
En gelijk hebben ze, ik zou als ik jouw was morgen (kalm) bellen met ze en zeggen dat je dit onacceptabel vind en dat je genoeg meegedacht hebt naar een goede oplossing voor beide kanten.

Anders zou ik een tweede laptop bestellen de HDD omwisselen en terugsturen. :+

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
fsfikke schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:26:
Dat dus doen, een tweede laptop bestellen (Bij Coolblue of ergens anders) zelf de kapotte laptop weer herstellen middels een kopie van die nieuwe laptop, en de kapotte laptop ditmaal met originele partities weer terugsturen naar CB.
Is iets wat ik overweeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:23
Gespreksopnames dienen vaak enkel en alleen voor interne doeleinden. Ik snap dan ook wel dat Coolblue deze niet laat beluisteren of deelt met derden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nu wordt ie mooi ; CB moet de pc terugsturen zodat TS deze kan repareren. Whaha, ik denk eerder dat het toestel naar MSI gaat, al dan niet daar al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
Hahn schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:08:
[...]

Erna, ik had eerder al een keer de 'order' gepost.

Laptop binnen, aanzetten. Alles check. Vervolgens Windows 10 Pro over de bestaande W10 partitie gezet na deze te hebben geformat. De rest stond nog als origineel. Toen de dode pixel kwam, gebeld en gevraagd of ik de schijf mocht leegmaken.
Daar is het denk ik op misgegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
D3nn0s schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:28:
[...]

Erna, ik had eerder al een keer de 'order' gepost.

Laptop binnen, aanzetten. Alles check. Vervolgens Windows 10 Pro over de bestaande W10 partitie gezet na deze te hebben geformat. De rest stond nog als origineel. Toen de dode pixel kwam, gebeld en gevraagd of ik de schijf mocht leegmaken.
Daar is het denk ik op misgegaan
En waarom heb je dat gedaan dan :? Waarom heb je niet gewoon de Windows-partitie geformatteerd en klaar?

Ik weet niet hoe jij heel de schijf hebt geformatteerd, maar als ik dat zou doen is dat méér werk dan alleen maar de Windows-partitie formatteren. En je bereikt er niks mee, want op de herstelpartitie staat geen persoonlijke informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:27
True schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:16:

[...]

Dit lijkt mij echt zeer onwaarschijnlijk. In Nederland mag je een gesprek sowieso opnemen als jij een van de gesprekvoerders bent, het lijkt me echt niet logisch dat de andere partij aanspraak mag doen op jouw opname, zeker als je al coulant een bandje hoort dat het gesprek opgenomen KAN worden voor trainingsdoeleindes. (Dus niet consumentenrecht.)
Helaas geen jurist, maar (zoverre mij bekend) valt dit binnen de wet bescherming persoonsgegevens. Gezien de wet voorschrijft dat er inzage gegeven wordt in de verzamelde gegevens, mag en kun je deze opvragen. Dit in ieder geval is zoals mijn werkgever het mij voorschrijft. Wellicht wel een methode om van de discussie af te komen waar de fout ontstaan is.

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Hackus schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:22:
Nu wordt ie mooi ; CB moet de pc terugsturen zodat TS deze kan repareren. Whaha, ik denk eerder dat het toestel naar MSI gaat, al dan niet daar al is.
Dacht het niet, het is eigendom van TS (nog steeds ja) en voor sturen naar MSI is dan ook goedkeur nodig. Maar bedankt voor je nutteloze bijdrage. |:(

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Grvy schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:41:
[...]

Dacht het niet, het is eigendom van TS (nog steeds ja) en voor sturen naar MSI is dan ook goedkeur nodig. Maar bedankt voor je nutteloze bijdrage. |:(
Niet tegen de muur bonken met je hoofd, dat bevordert niet. Of moet je ff de boel weer op de plek bonken ?
Ik zal mij onthouden uit dit topic, voor je de hele avond blijft bonken :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ze zijn er dus van overtuigd dat ze me voldoende hebben geïnformeerd en ik niet heb gehandeld na hun advies. Ik ben het hier nog steeds mee oneens, aangezien ik heb gevraagd om de schijf leeg te halen. Niet alleen om mijn Windows installatie te verwijderen. Maar ach, ik ga die opname zelf nooit te beluisteren krijgen, dus hier schiet ik niks mee op.
Je had het beste eerst de OOBE (Out Of the Box Experience) kunnen doorlopen voordat je de partities verwijderde. Een licentie is niet meer persoons-, maar hardwaregebonden. Daarnaast maakt een verwijderde partitie ook niets uit voor de dode pixel, waar je garantie op vraagt. Echter doordat de partities aangepast zijn, kunnen zij de laptop niet simpel en snel omruilen voor een andere, maar moeten ze het repareren, waar zij schijnbaar niet echt aan willen, omdat er te weinig pixels stuk zijn.
Alleen het scherm vervangen kan helaas sowieso niet, dit heb ik voorgelegd, maar de policy van MSI is dat er minstens 7 dode pixels op het scherm bevinden vanaf 15.6 inch formaat.
Jij hebt niets te maken met het beleid van MSI in deze. De reparatie is tussen CoolBlue en MSI.
Volgens mij is het je goed recht de koop te ontbinden, echter zullen ze dan wel het een en ander in mindering brengen, omdat de herstelpartitie mist en dat hersteld moet worden.
Ik ben echt ontevreden, maar ik denk dat ik moet gaan leven met een vieze rode pixel in het midden van mijn beeld. Ook weet ik voor de volgende keer; Blijf van de default partitie indeling af, of maak een volledige schijfimage.
Je hebt het product vrij snel na ontvangst aangepast naar jouw eisen/wensen. Dat is jouw goed recht, maar daardoor kunnen zij moeilijk met dit product verder. Ergens heb je dus te snel gehandeld en schuif je dat nu in de schoenen van CoolBlue. Tip voor de volgende keer: eerst uitgebreid testen met de software die vanuit de winkel erop staat, dan gaat een garantie gewoon veel makkelijker. Eventueel kun je dan na de zichtperiode besluiten om zoiets te gaan doen. Maak dan wel een clone / backup van de harde schijf, zodat je altijd de laptop kan herstellen naar origineel. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D3nn0s
Hahn schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:29:
[...]

En waarom heb je dat gedaan dan :? Waarom heb je niet gewoon de Windows-partitie geformatteerd en klaar?

Ik weet niet hoe jij heel de schijf hebt geformatteerd, maar als ik dat zou doen is dat méér werk dan alleen maar de Windows-partitie formatteren. En je bereikt er niks mee, want op de herstelpartitie staat geen persoonlijke informatie.
Heb de schijf leeggemaakt via een Windows 10 setup USB stick.
Schijf 0, de ssd dus, aangeklikt en alles verwijderd. Toen wel een nieuw volume van gemaakt zodat het geen unallocated space is, en daarme stonden de door Windows aangemaakte partities er wel weer bij.

En waarom? Ja weet ik niet. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik juist door dit hele verhaal pas erachter ben gekomen wat een herstelpartitie nou precies is.

Ik dacht dat een herstelpartitie gewoon een dosis files was om de meegeleverde Windows mee te kunnen repareren als er dingen corrupt waren. Daardoor dacht ik dat de herstelpartitie zijn nut had verloren nadat ik mijn Windows 10 Pro heb geïnstalleerd. Ik had geen idee dat het een compleet lostaand iets was wat dus alles weer kon terugzetten naar hoe het vanuit de fabriek was.

Als ik er nu op terugkijk vind ik het ook een stomme actie. Ik zou het ook nooit nog een keer doen.
Ik baal er ook ontzettend van, maar nogmaals, ik wist gewoon niet wat het precies was.

Maar goed, ik belde dus om te vragen of ik mijn schijf mocht leegmaken, met argumentatie mijn Windows, code, mijn gegevens etc. die ik niet in de handen van CB of wie dan ook wil leggen en daarop word gezegd dat het geen probleem is. Dan denk ik dat het dus dat ze het oké vinden dat ik de schijf leegmaak.
Dat ze daar de Windows installatie / Windows partitie mee bedoelde, was me niet duidelijk genoeg.
Ik vind hierdoor dat ik niet voldoende ben geïnformeerd door CB.

Ja, het was dom. Maar helaas wist ik niet beter. :?
In het vervolg blijf ik van die partities af, of maak ik er een image van :|

@CH4OS
Bedankt voor je tip en duidelijk / nette bericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik vind de houding van Coolblue enorm kinderachtig. Dit probleem (voor zover we van een probleem kunnen spreken) kunnen ze in vijf minuten fixen maar ze kiezen ervoor om de vervelende route te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

S_Chief schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 01:04:
Ik vind de houding van Coolblue enorm kinderachtig. Dit probleem (voor zover we van een probleem kunnen spreken) kunnen ze in vijf minuten fixen maar ze kiezen ervoor om de vervelende route te nemen.
Vanuit CoolBlue's optiek is het product niet in dezelfde staat als dat het wel door hen geleverd is. Een voorwaarde die voor garantie wel nodig is. ;)

Vertel mij is even hoe CoolBlue dit in 5 minuten kan fixen, zonder te formateren of herpartitioneren. ;)
Die twee stappen zijn in elk geval niet in vijf minuten opgelost.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 05-09-2017 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
CH4OS schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 01:06:
[...]
Vanuit CoolBlue's optiek is het product niet in dezelfde staat als dat het wel door hen geleverd is. Een voorwaarde die voor garantie wel nodig is. ;)

Vertel mij is even hoe CoolBlue dit in 5 minuten kan fixen, zonder te formateren of herpartitioneren. ;)
Die twee stappen zijn in elk geval niet in vijf minuten opgelost.
Wissel de schijven om.

En als je mij niet letterlijk aan die vijf minuten houdt: MSI kan prima een image aanleveren voor Coolblue.

Ik vind (!) het mierenneuken wat Coolblue doet. En als we op dat niveau gaan spelen dan kan TS weer zeggen dat hij toestemming had om de schijf te wissen, en niet alleen de Windows-partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
D3nn0s schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 00:59:
[...]

Ik dacht dat een herstelpartitie gewoon een dosis files was om de meegeleverde Windows mee te kunnen repareren als er dingen corrupt waren
Een herstelpartitie is wel iets meer dan dat;

Het is feitelijk de digitale cdrom van je laptop, met een zeer specifieke image - samengesteld door de maker van de hardware.

Als je die partitie verwijdert, vernietig je feitelijk alle opties om de laptop terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

Het bevat oa. de drivers voor je moederbord, een unieke samenstelling van je chipset, touch- en wifi-drivers (die per laptop anders zijn), etc...

Natuurlijk kan je dat verwijderen... maar daarmee vermink je wel het product dat je gekocht hebt; en dus is het logisch dat CoolBlue stelt dat hier kosten mee gemoeid zijn.

CoolBlue heeft geen toegang tot die partitie-image, dat is puur in handen van de fabrikant zelf (en dat moet dus via-via weer hersteld worden).

Als jij een laptop koopt en op dag 0 besluit de case te modden met stickers en een eigen skin, dan is het logisch dat CoolBlue hier niet blij van wordt.

En of je nu hardwarematig of softwarematig hun product om zeep helpt, maakt weinig uit.
[...]

Schijf 0, de ssd dus, aangeklikt en alles verwijderd. Toen wel een nieuw volume van gemaakt zodat het geen unallocated space is, en daarme stonden de door Windows aangemaakte partities er wel weer bij.
Windows maakt altijd een eigen herstelpartitie aan, maar dat is iets anders dan een fabriekspartitie.

Als jij SSD [0] formateert én er voor kiest om de herstelpartitie te verwijderen, vernietig je feitelijk de recovery-disc van de producent.

Dat Windows zelf nog een partitie aanmaakt (400mb geloof ik?) zodat je nog kan opstarten, etc... is wat anders; die partitie bevat geen unieke chipset- moederbord instructies die de fabrikant initieel wel meelevert op die partitie.

[ Voor 25% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 05-09-2017 01:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:45
Het maakt niet uit of de TS de hd heeft geformateerd, het is namelijk in overleg gegaan met een medewerker van coolblue.

Dus is het een 'intern' probleem van coolblue en TS staat daar volledig buiten en heeft gewoon recht op een nieuw produkt of teruggave van het bedrag en daarmee is het afgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 01:34:
[...]
Windows maakt altijd een eigen herstelpartitie aan, maar dat is iets anders dan een fabriekspartitie.

Als jij SSD \[0] formateert én er voor kiest om de herstelpartitie te verwijderen, vernietig je feitelijk de recovery-disc van de producent.

Dat Windows zelf nog een partitie aanmaakt (400mb geloof ik?) zodat je nog kan opstarten, etc... is wat anders; die partitie bevat geen unieke chipset- moederbord instructies die de fabrikant initieel wel meelevert op die partitie.
Ik bedoelde niet de indruk te geven dat ik dacht dat de systeempartities die worden aangemaakt tijdens het kiezen van de disk in windows setup hetzelfde was als de herstelpartitie, maar dat de herstelpartitie dat inhield wist ik dus totaal niet.

Bedankt voor je opmerking, weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
CoolBlue had moeten aangeven dat hij op F3(dacht ik bij MSI) moest drukken en restore to factory defaults. Dan was het probleem opgelost.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Kunnen we de discussie stoppen over wat wel of niet had moeten gebeuren? Het is niet relevant meer. Er is een overleg geweest, daar is iets uit begrepen en dat is uitgevoerd. Tenzij CB bereid is de opname te delen met TS (daar zit geen derde bij, TS is zelf in het gesprek) waaruit blijkt dat TS het zo niet had mogen begrijpen, dan zullen ze het op moeten lossen.
Hackus schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:48:
[...]

Niet tegen de muur bonken met je hoofd, dat bevordert niet. Of moet je ff de boel weer op de plek bonken ?
Ik zal mij onthouden uit dit topic, voor je de hele avond blijft bonken :P
Graag, je hebt zowel hier als in andere topics de neiging om op een verschrikkelijk storende en zuigende manier te reageren als mensen je mening niet delen, zelfs waar duidelijk is dat je niet weet hoe het juridisch in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:27
Misschien offtopic maar ik vind het wel kwalijk hoe belangrijk die recovery partititie tegenwoordig is. Vroeger kreeg je er een windows + driver cdrom bij. Ik snap niet waarom ze die recovery image niet op usb oid leveren

Of nog beter zoals bij apple, als de revovery partition weg is kun je vanuit de bios gewoon direct vanaf internet/apple een installatie draaien.

Nee ts, ik snap je actie wel. Overigens sta ik wel te kijken van coolblue, in mijn beleving zijn(waren?) ze veel meer service gericht dan dit. Ik koop altijd bij coolblue vanwege de service, vaak paar euro meer maar wel waard. (Of dus toch niet)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:15
CH4OS schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 01:06:
[...]
Tja, de TS had niet moeten doen wat hij gedaan heeft. Dat heeft hij gedaan doordat de helpdeskmedewerker niet duidelijk was. CB moet gewoon zeggen dit was niet slim van u en van ons maar uit coulance zullen we de laptop vervangen. Er is natuurlijk geen werkende windows partitie nodig om een scherm te vervangen dus lijkt me voor het defect ook niet echt relevant.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:47
laurens0619 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:18:
Misschien offtopic maar ik vind het wel kwalijk hoe belangrijk die recovery partititie tegenwoordig is. Vroeger kreeg je er een windows + driver cdrom bij. Ik snap niet waarom ze die recovery image niet op usb oid leveren

Of nog beter zoals bij apple, als de revovery partition weg is kun je vanuit de bios gewoon direct vanaf internet/apple een installatie draaien.
Zo belangrijk is die recovery partitie in de regel ook niet, echter hier wordt hij wel belangrijk omdat TS geen reparatie wenst, maar een nieuw product (wat niet direct een recht is). Coolblue lijkt daar vanuit service aan mee te willen werken, maar wil wel dat de oude machine dan conform is zoals afgeleverd bij TS. Dat is deze niet meer doordat de recovery partitie weg is. Deze herstellen kost geld en daar zit dus de discussie over wie verantwoordelijk is voor dit herstel. TS meent Coolblue, Coolblue meent TS.

Vaak is er trouwens wel een optie om zelf recovery media te maken om zo een "backup" te maken.
Nee ts, ik snap je actie wel. Overigens sta ik wel te kijken van coolblue, in mijn beleving zijn(waren?) ze veel meer service gericht dan dit. Ik koop altijd bij coolblue vanwege de service, vaak paar euro meer maar wel waard. (Of dus toch niet)
Ik denk niet dat hier echt een conclusie over valt te trekken op basis van dit ene topic. Ik ken Coolblue ook als zeer service gerichte organisatie (en dat blijkt deels ook weer in dit topic, daar ze in principe geen issue hebben met omruil ipv reparatie). Daar we alleen de kant van TS kennen in deze en niet weten wat er in de opname staat is c.q. in dat gesprek exact gezegd is, is het zeer lastig tot onmogelijk om hier te bepalen wie er exact gelijk heeft en of Coolblue inderdaad steekjes laat vallen of niet. Niet dat ik hiermee wil zeggen dat TS geen gelijk heeft, het is echter gewoonweg niet voor 100% te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Dennism schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:31:
[...]

Zo belangrijk is die recovery partitie in de regel ook niet, echter hier wordt hij wel belangrijk omdat TS geen reparatie wenst, maar een nieuw product (wat niet direct een recht is). Coolblue lijkt daar vanuit service aan mee te willen werken, maar wil wel dat de oude machine dan conform is zoals afgeleverd bij TS. Dat is deze niet meer doordat de recovery partitie weg is. Deze herstellen kost geld en daar zit dus de discussie over wie verantwoordelijk is voor dit herstel. TS meent Coolblue, Coolblue meent TS.

Vaak is er trouwens wel een optie om zelf recovery media te maken om zo een "backup" te maken.

[...]

Ik denk niet dat hier echt een conclusie over valt te trekken op basis van dit ene topic. Ik ken Coolblue ook als zeer service gerichte organisatie (en dat blijkt deels ook weer in dit topic, daar ze in principe geen issue hebben met omruil ipv reparatie). Daar we alleen de kant van TS kennen in deze en niet weten wat er in de opname staat is c.q. in dat gesprek exact gezegd is, is het zeer lastig tot onmogelijk om hier te bepalen wie er exact gelijk heeft en of Coolblue inderdaad steekjes laat vallen of niet. Niet dat ik hiermee wil zeggen dat TS geen gelijk heeft, het is echter gewoonweg niet voor 100% te bepalen.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is maar vaak zat laptops tegengekomen waar je echt je best moest doen om zonder die partitie aan de drivers/lic code te komen.. ik bedoel als ts de partitie wil tetugzetten moet die dezelfde laptop kopen om een dd te doen... waarom kun je die niet gewoon van de msi site downloaden?

Ben het met je eens hoor dat je die conclusie niet kan trekken obv 1 topic, vandaar ook mijn vraagteken. Het zou alleen kunnen dat bij coolblue op een gegeven moment de service ook minder gaat worden, ik zie namelijk best veel mensen die misbruik maken van die service.

[ Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 05-09-2017 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
laurens0619 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:36:
[...]

Ik weet niet hoe het tegenwoordig is maar vaak zat laptops tegengekomen waar je echt je best moest doen om zonder die partitie aan de drivers/lic code te komen..

Ben het met je eens hoor dat je die conclusie niet kan trekken obv 1 topic, vandaar ook mijn vraagteken. Het zou alleen kunnen dat bij coolblue op een gegeven moment de service ook minder gaat worden, ik zie namelijk best veel mensen die misbruik maken van die service.
Licentie zit tegenwoordig in de bios, daarvoor is de recovery partitie totaal niet meer van belang.

En tja, als klanten misbruik maken van de goede service is het inderdaad niet ondenkbaar dat deze minder gaat worden. Maar goed, dat is dan te danken aan de misbruik makende consumenten helaas :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

loki504 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 06:31:
CoolBlue had moeten aangeven dat hij op F3(dacht ik bij MSI) moest drukken en restore to factory defaults. Dan was het probleem opgelost.
Wat dus niet werkt, omdat de herstelpartitie weg is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 15:58
Bestel nog een notebook, laat je eigen notebook terug komen. Maak een clone van de HDD uit het nieuwe notebook, plaats deze terug in je oude notebook en stuur het notebook met defect terug naar CB. Probleem opgelost voor beide partijen.

Enige nadeel het kost je even wat geld of stel dit voor bij CB. Er moet toch een van de notebooks terug naar MSI.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 13:00
Viper_4111 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:41:
Bestel nog een notebook, laat je eigen notebook terug komen. Maak een clone van de HDD uit het nieuwe notebook, plaats deze terug in je oude notebook en stuur het notebook met defect terug naar CB. Probleem opgelost voor beide partijen.

Enige nadeel het kost je even wat geld of stel dit voor bij CB. Er moet toch een van de notebooks terug naar MSI.
Ze gaan geen nieuwe verpakking hiervoor openen. Want als het niet lukt zit CB met twee laptops waarmee ze niets meer kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Viper_4111 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:41:
Zover ik begreep zijn er te weinig dode pixels om aanspraak te kunnen maken, het aantal dode pixels valt dus binnen de marge. En daarnaast heeft ts al een oplossing met CoolBlue gevonden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-07 00:54
[...]

[...]

En daarom is het niet onredelijk om te eisen het gesprek terug te horen. Het is de basis van argumentatie van beide partijen. Dus dat is het enige waar TS nog een touw aan vast zou kunnen knopen.

@Anoniem: 27535 is er nog een manier, of ingang om het telefoon gesprek, cq bewijs op te eisen?

Daarom neem ik standaard telefoongesprekken met de klantenservice op, of laat ik het via de mail gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
CH4OS schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:41:
[...]
Wat dus niet werkt, omdat de herstelpartitie weg is. ;)
HAD!. TS heeft zover ik kan lezen pas na het bellen met CB de herstel partitie weg gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Als de ts trouwens echt alleen met de windows partitie manager de partitie heeft weggehaald dan zou een undelete waarsch nog wel werken...mrja gaat coolblue je de laptop terugsturen zodat jij de kans krijjgt het te herstellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

En waarom? Ja weet ik niet. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik juist door dit hele verhaal pas erachter ben gekomen wat een herstelpartitie nou precies is.

Ik dacht dat een herstelpartitie gewoon een dosis files was om de meegeleverde Windows mee te kunnen repareren als er dingen corrupt waren. Daardoor dacht ik dat de herstelpartitie zijn nut had verloren nadat ik mijn Windows 10 Pro heb geïnstalleerd. Ik had geen idee dat het een compleet lostaand iets was wat dus alles weer kon terugzetten naar hoe het vanuit de fabriek was.

Als ik er nu op terugkijk vind ik het ook een stomme actie. Ik zou het ook nooit nog een keer doen.
Ik baal er ook ontzettend van, maar nogmaals, ik wist gewoon niet wat het precies was.

Maar goed, ik belde dus om te vragen of ik mijn schijf mocht leegmaken, met argumentatie mijn Windows, code, mijn gegevens etc. die ik niet in de handen van CB of wie dan ook wil leggen en daarop word gezegd dat het geen probleem is. Dan denk ik dat het dus dat ze het oké vinden dat ik de schijf leegmaak.
Dat ze daar de Windows installatie / Windows partitie mee bedoelde, was me niet duidelijk genoeg.
Ik vind hierdoor dat ik niet voldoende ben geïnformeerd door CB.

Ja, het was dom. Maar helaas wist ik niet beter. :?
In het vervolg blijf ik van die partities af, of maak ik er een image van :|

@CH4OS
Bedankt voor je tip en duidelijk / nette bericht :)
Na het lezen van dit bericht, heb ik misschien wat hard gereageerd eerder. Mijn excuus daarvoor.
Ik denk dat jullie elkaar verkeerd hebben begrepen qua wissen. Hoe het juridisch ook mag zijn in deze daar kan ik je niet mee helpen. Ik zou CB even bellen als je tijd hebt, en vragen hoe het ervoor staat en wat hun van plan zijn met de pc nu. Ik hoor graag hoe het vordert. ik hoop een positieve oplossing voor jou natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:51
Maar als er bijv niet specifiek in het telefoongesprek de windows partitie genoemd wordt, heeft CoolBlue dan per sé steken laten vallen? Imo is het als een klant belt met een zeer specifieke vraag ("Ik heb zelf m'n eigen Windows versie geïnstalleerd met m'n eigen licentiecode, is het dan oké dat ik de schijf leeg maak voordat ik deze terugstuur?") niet onlogisch dat de CoolBlue medewerker er van uitgaat dat deze klant kennis van zaken heeft en weet waar hij mee bezig is, en hij dus niet als aan een bejaarde stap voor stap uit hoeft te leggen wat er wel en niet moet/mag gebeuren... Als TS had aangegeven niet exact te weten hoe of wat met het verwijderen, dan was een hoop ellende voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

laurens0619 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:58:
mrja gaat coolblue je de laptop terugsturen zodat jij de kans krijjgt het te herstellen?
Gezien de koopovereenkomst tussen CoolBlue en TS mag ik hopen van wel. ;)
Of de koopovereenkomst moet ontbonden zijn, maar dan krijgt TS zijn geld terug (al dan niet gedeeltelijk) . ;)

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 05-09-2017 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
henri86 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:00:
[...]

Maar als er bijv niet specifiek in het telefoongesprek de windows partitie genoemd wordt, heeft CoolBlue dan per sé steken laten vallen? Imo is het als een klant belt met een zeer specifieke vraag ("Ik heb zelf m'n eigen Windows versie geïnstalleerd met m'n eigen licentiecode, is het dan oké dat ik de schijf leeg maak voordat ik deze terugstuur?") niet onlogisch dat de CoolBlue medewerker er van uitgaat dat deze klant kennis van zaken heeft en weet waar hij mee bezig is, en hij dus niet als aan een bejaarde stap voor stap uit hoeft te leggen wat er wel en niet moet/mag gebeuren... Als TS had aangegeven niet exact te weten hoe of wat met het verwijderen, dan was een hoop ellende voorkomen.
Daarom is de exacte bewoording ook vrij waardevol mijn inziens. Als je een open vraag stelt in de trend van: 'Mijn windows staat er op, hoe nu verder?' En daarop wordt geantwoord zonder het belang van de herstel partitie te benoemen, dan sta je vrij sterk. Maar vraag je: 'Mijn windows staat er op, zal ik C: Formatteren?' Met ja als antwoord dan zou meer waarde kunnen hechten aan de uitleg van de verkoper. Dwz dat instructies niet goed uitgevoerd zijn.

Desalnietteplus vind ik dat de verkoper, zeker in zo'n situatie, ondiscutabel helder moet zijn in hoe hij het product terugverwacht.

En dat brengt mij op het volgende. Staat er ergens op de website aangegeven hoe ze computers e.d. terug verwachten? Naast het standaard in originele staat bedoel ik dan? En zouden we daar enige conclusies uit kunnen trekken?
Bijvoorbeeld als het er staat: Meer gewicht aan eigen verantwoordelijkheid klant. Als het er niet staat, meer gewicht aan instructies personeel verkoper (en de tekortkomingen daaraan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
henri86 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:00:
[...]

Waarom zou TS, door verstand te hebben van computers, ook verstand hebben van de garantie-eisen die Coolblue stelt? Als inderdaad, zoals TS heeft gesteld, partities niet aan bod zijn gekomen en dat alleen de schijf is besproken, lijkt het mij dat Coolblue zichzelf gewoon in de vingers heeft gesneden. Schijf = schijf, dat kan je niet interpreteren als partitie. Als TS aangeeft dat hij de schijf wil formatteren, en de medewerker zegt 'Ja is goed' hoeft TS niet te vragen 'Ja bedoel je de schijf of partitie?' TS kan er ook van uitgaan dat een medewerker verstand heeft van zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Tja. Coolblue....
Klantenserive doet toezeggingen die onjuist zijn, problemen die daaruit voortkomen worden bij de klant neergelegd. Ook mee mogen maken. Enige manier om hier wat mee te doen is een officiële klacht indienen met zoveel mogelijk bewijsstukken en zorgen dat het hogerop gelegd wordt. Ze zijn met name gevoelig voor imagoschade.... Dus, zonder te dreigen (!!), kun je daar eventueel op inspelen.

Ik kreeg ooit ook een toezegging dat ik iets kon ruilen. Expliciet aangegeven dat het artikel gebruikt was maar absoluut niet voldeed aan de wensen. Dat was geen probleem. Nogmaals aangegeven dat het artikel gebruikt was. Nee, geen probleem. Gewoon geld terug of ruilen voor ander artikel.

Dus retour gestuurd. En toen de melding dat ik 70% van het geld terug kreeg, want het artikel was gebruikt.... Kon hoog springen of laag springen. Klantenservice hield voet bij stuk dat ergens in de kleine lettertjes staat dat bij gebruikte producten slechts 70% (dacht ik) terug betaald werd. Dat er eerder iets anders toegezegd was was niet relevant...
Klacht ingediend en uiteindelijk niveautje hoger beland (manager oid). en die heeft toen de klantenservice overruled omdat een toezegging een toezegging is. Medewerker in kwestie had die toezegging niet moeten doen - maar dat is dan probleem van coolblue, niet van mij als klant. Uiteindelijk geld terug gehad (100% dus). En vervolgens maar elders besteld.... Heeft me paar weken tijd en frustratie gekost.

Dus mijn advies: zorg dat je issue bij een leidinggevende oid terecht komt (als dat niet reeds het geval is) en maak duidelijk dat iets toegezegd is en dat daar niet achteraf op terug gekomen kan worden. Een medewerker maakt (blijkbaar) een fout (namelijk de garantie dat een format van de schijf geen gevolgen heeft op garantie/retourprocedure). Dat kan gebeuren. Maar dan is het Coolblue die daar de gevolgen van moet dragen, niet de consument.
En voor de toekomst: zorg dat toezeggingen als dit altijd op schrift staan ipv telefonisch. Dingen rondom retouren en garantie doe ik altijd via mail/schrift. Puur zodat je bewijs hebt wanneer er problemen ontstaan. Triest dat het nodig is, maar zo is het nu eenmaal.... En Coolblue? Ik bestel er niet meer... Geweldig bedrijf als alles goed verloopt. Maar als er iets mis gaat en je hebt problemen met een product: drama! Terwijl ze zelf juist zeggen dat je bij hen (soms) wat meer betaald omdat de service dan vele malen beter is dan bij prijsvechters... Tja, niet dus.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
CH4OS schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:08:
[...]
Gezien de koopovereenkomst tussen CoolBlue en TS mag ik hopen van wel. ;)
Of de koopovereenkomst moet ontbonden zijn, maar dan krijgt TS zijn geld terug (al dan niet gedeeltelijk) . ;)
Hij zal m vast terug krijgen maar mag hij m dan opnieuw retour sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:37

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

[...]
Precies. Als je HD kapot gaat en je hebt geen back-up dan zou dat betekenen dat je niks meer aan het systeem hebt? Natuurlijk niet. De Recovery Partition kun je gerust weggooien. Frisse installatie er op, en klaar. De serial key en bijbehorende informatie is gelinkt aan het moederbord en de nieuwe installatie (mits dezelfde distributie) kun je vervolgens probleemloos online activeren. Het lijkt me ook sterk dat je de drivers niet ergens online kunt vinden, voor zover Windows (Update) ze al niet gevonden heeft.

Het enige issue in dit geval is waarschijnlijk dat third party bloatware van MSI verdwenen is.

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 05-09-2017 10:52 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

laurens0619 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:42:
Hij zal m vast terug krijgen maar mag hij m dan opnieuw retour sturen?
Zolang de laptop dan in originele staat terug is, waarom niet? :) Garantie heb je namelijk naar mijn weten alleen indien het product in originele staat retour wordt gestuurd en dat is de laptop nu niet. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 05-09-2017 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D3nn0s
Heren (en misschien ook dames), ik heb een vraag.
Ik ben van plan een nieuwe laptop aan te schaffen, bij een ander bedrijf. De aanpak tegen CoolBlue blijft dan nog even in overleg met het thuisfront, of dit hogerop gaat of niet.
Ik zag hier ergens de suggestie om de HDD's van nieuwe en huidige laptop om te wisselen, dit kan helaas niet hardwarematig, maar ik (zelf) kan dit toch wel softwarematig doen? (via een image)

Zou ik van een exact zelfde model laptop de volledige hard disk kunnen imagen en deze kunnen uitrollen op de huidige laptop? Of geeft dat kwalen met de licentie? (Ik weet niet of het OEM is)

De herstelpartitie lijkt mij wel voor elke laptop (van dit model) hetzelfde, dus als ik dat alleen al kan imagen en kan terugzetten zijn we er ook. Mocht dit ook net wat anders zitten, dan hoor ik dat graag :)

En leuke sidenoot: Ik krijg in huidige staat 75% van het aankoopbedrag terug, dat is €1125.
Ze hebben er dus €375,- aan 'schade' voor gerekend. Was die €400,- voor de herstelpartitie toch niet zo'n enorm wilde gok :P :+

[ Voor 3% gewijzigd door D3nn0s op 05-09-2017 12:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

D3nn0s schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:05:
Ik ben van plan een nieuwe laptop aan te schaffen, bij een ander bedrijf. De aanpak tegen CoolBlue blijft dan nog even in overleg met het thuisfront, of dit hogerop gaat of niet.
Ik zag hier ergens de suggestie om de HDD's van nieuwe en huidige laptop om te wisselen, dit kan helaas niet hardwarematig, maar ik kan dit toch wel softwarematig doen? (via een image)

Zou ik van een exact zelfde model laptop de volledige hard disk kunnen imagen en deze kunnen uitrollen op de huidige laptop? Of geeft dat kwalen met de licentie? (Ik weet niet of het OEM is)

De herstelpartitie lijkt mij wel voor elke laptop (van dit model) hetzelfde, dus als ik dat alleen al kan imagen en kan terugzetten zijn we er ook.
Als het een exact hetzelfde model is, dan moet dat clonen kunnen zonder problemen. De licentie is ook geen probleem, die komt van de UEFI op het moederbord.

En leuke sidenoot: Ik krijg in huidige staat 75% van het aankoopbedrag terug, dat is €1125.
Ze hebben er dus €375,- aan 'schade' voor gerekend. Was die €400,- voor de herstelpartitie toch niet zo'n enorm wilde gok :P :+
Ik zou er lekker een rechtsbijstand op zetten. Dit is toch niet grappig meer. :( Echt een tegenvaller van Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zag hier ergens de suggestie om de HDD's van nieuwe en huidige laptop om te wisselen, dit kan helaas niet hardwarematig, maar ik (zelf) kan dit toch wel softwarematig doen? (via een image)

De licentie-code staat meestal in het BIOS tegenwoordig. ;) Dus een image maken is an sich geen probleem. Net als het verwisselen van de harde schijf niet, naar mijn weten moet dat altijd wel kunnen. ;) Anders weet ik voortaan MSI voortaan als merk te vermijden voor in elk geval laptops. ;)
Een leuke sidenoot: Ik krijg in huidige staat 75% van het aankoopbedrag terug, dat is €1125.
Dat is prima dan toch? Aangezien je CoolBlue nu extra moeite moet laten doen om de laptop weer verkoopbaar te krijgen. ;) Gezien de aanpassing en de tijd/moeite die CoolBlue nu er extra in moet steken, vind ik 25% nog redelijk, als ik eerlijk ben.
KrazyJay schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:09:
Ik zou er lekker een rechtsbijstand op zetten. Dit is toch niet grappig meer. :( Echt een tegenvaller van Coolblue.
Tja, TS zal dan hoogstens een paar procent minder moeten toeleggen, terwijl dit op zich echt al redelijk is. Dat het voor de TS betekend dat het hem uiteindelijk een €375,- lijkt veel, maar dat is CoolBlue gemakkelijk kwijt aan het weer verkoopbaar maken van deze laptop.

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 05-09-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
CH4OS schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:18:
[...]
De licentie-code staat meestal in het BIOS tegenwoordig. ;) Dus een image maken is an sich geen probleem. Net als het verwisselen van de harde schijf niet, naar mijn weten moet dat altijd wel kunnen. ;) Anders weet ik voortaan MSI voortaan als merk te vermijden voor in elk geval laptops. ;)
en
KrazyJay schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:09:
[...]
Als het een exact hetzelfde model is, dan moet dat clonen kunnen zonder problemen. De licentie is ook geen probleem, die komt van de UEFI op het moederbord.
Top! Dan ga ik dat doen!
[...]
Dat is prima dan toch? Aangezien je CoolBlue nu extra moeite moet laten doen om de laptop weer verkoopbaar te krijgen. ;)
Mwoah, ik vind dat niet zo prima :P Ik wist al wel dat het zo'n belachelijk bedrag ging worden, het staat nergens zwart op wit en dan kunnen ze een bedrag roepen wat ze zelf willen. €100 hadden ze kunnen krijgen, de laptop was al duur genoeg.

[ Voor 13% gewijzigd door D3nn0s op 05-09-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

D3nn0s schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:19:
Mwoah, ik vind dat niet zo prima :P
Tja, als je de herstelpartitie niet had verwijderd, had je deze ellende ook niet gehad, je hebt het dus zelf op je hals gehaald, dus om dan CoolBlue te laten bloeden voor een fout die jij gemaakt hebt, vind ik ook niet zo prima, om eerlijk te zijn. ;)
Ik wist al wel dat het zo'n belachelijk bedrag ging worden, het staat nergens zwart op wit en dan kunnen ze een bedrag roepen wat ze zelf willen. €100 hadden ze kunnen krijgen, de laptop was al duur genoeg.
Zwart op wit kunnen ze dat ook niet zetten, want dat verschilt per geval natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 05-09-2017 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
CH4OS schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:21:
[...]
Tja, als je de herstelpartitie niet had verwijderd, had je deze ellende ook niet gehad, je hebt het dus zelf op je hals gehaald. ;)
Dus als een CB-medewerker zegt dat iets kan binnen de garantie, moet je het toch maar niet doen omdat je dan misschien je garantie kwijtraakt? Das wel erg krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
[...]
Tja, als je de herstelpartitie niet had verwijderd, had je deze ellende ook niet gehad, je hebt het dus zelf op je hals gehaald. ;)
Tsja, als CB niet gewoon had gezegd dat het geen probleem was (op mijn vraag de schijf leeg te mogen maken) en me even had gewaarschuwd, dan was ik er heel niet aangekomen :+

Dit is een beetje touwentrekkerij, ik begrijp je heel goed. Maar voor dit zich afspeelde wist ik dus totaal niet wat die partitie precies was. Ik kan er vanuit gaan dat de verkoper dat wel weet, en mij op de gevaren kan wijzen als ik een retour traject wil ingaan.
Dat is dus niet gebeurd, en ik dacht maar dat alles zonnig was tot ik een dag later nog een keer belde.

Voor in de toekomst, 100% met je eens. Want ik weet het nu. Voor deze situatie, meh. Ik heb meer geleerd in dit topic hier op Tweakers dan in al die telefoontjes met CB. Niet dat ik daar verbaasd om ben, maar had wel wat meer van CB verwacht.
[...]
[...]
Zwart op wit kunnen ze dat ook niet zetten, want dat verschilt per geval natuurlijk.
Please elaborate. Want dat begrijp ik dus ook niet. Dan maken ze er toch simpelweg een regel van dat die partitie aanwezig moet zijn als je hem terug wilt sturen? Blijkbaar is dat op dit moment ook het geval, maar dan als ongeschreven regel. :?

Dat ik hem heb verwijderd na overleg met een medewerker, ja, verkeerd begrepen dan.
Maar dan zou je toch kunnen hopen dat dit voor het vervolg wel zwart op wit komt te staan.
Heb je een herstelpartitie? Blijf er af / Zorg dat die aanwezig is op het moment van terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86

De herstelpartitie lijkt mij wel voor elke laptop (van dit model) hetzelfde, dus als ik dat alleen al kan imagen en kan terugzetten zijn we er ook. Mocht dit ook net wat anders zitten, dan hoor ik dat graag :)

Heeft dat bedrag niet simpelweg ook deels te maken dat de laptop gebruikt is en om een reden retour is waar je in principe geen garantie op hebt (een dode pixel mag gewoonweg), dus dat CoolBlue uit coulance de laptop terug heeft genomen en daar nog bij het extra werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Zonder 4 pagina's te willen doorlezen: vraag of ze de harddisk verwisselen met de disk van een andere laptop, en stuur je eigen disk met nieuwe laptop terug naar jou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D3nn0s
RemcoDelft schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:31:
Zonder 4 pagina's te willen doorlezen: vraag of ze de harddisk verwisselen met de disk van een andere laptop, en stuur je eigen disk met nieuwe laptop terug naar jou.
Toch maar beginnen aan die 4(+) pagina's kerel, is al genoemd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
kazz1980 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:42:
Tja. Coolblue....
Klantenserive doet toezeggingen die onjuist zijn, problemen die daaruit voortkomen worden bij de klant neergelegd. Ook mee mogen maken. Enige manier om hier wat mee te doen is een officiële klacht indienen met zoveel mogelijk bewijsstukken en zorgen dat het hogerop gelegd wordt. Ze zijn met name gevoelig voor imagoschade.... Dus, zonder te dreigen (!!), kun je daar eventueel op inspelen.

Ik kreeg ooit ook een toezegging dat ik iets kon ruilen. Expliciet aangegeven dat het artikel gebruikt was maar absoluut niet voldeed aan de wensen. Dat was geen probleem. Nogmaals aangegeven dat het artikel gebruikt was. Nee, geen probleem. Gewoon geld terug of ruilen voor ander artikel.

Dus retour gestuurd. En toen de melding dat ik 70% van het geld terug kreeg, want het artikel was gebruikt.... Kon hoog springen of laag springen. Klantenservice hield voet bij stuk dat ergens in de kleine lettertjes staat dat bij gebruikte producten slechts 70% (dacht ik) terug betaald werd. Dat er eerder iets anders toegezegd was was niet relevant...
Klacht ingediend en uiteindelijk niveautje hoger beland (manager oid). en die heeft toen de klantenservice overruled omdat een toezegging een toezegging is. Medewerker in kwestie had die toezegging niet moeten doen - maar dat is dan probleem van coolblue, niet van mij als klant. Uiteindelijk geld terug gehad (100% dus). En vervolgens maar elders besteld.... Heeft me paar weken tijd en frustratie gekost.

Dus mijn advies: zorg dat je issue bij een leidinggevende oid terecht komt (als dat niet reeds het geval is) en maak duidelijk dat iets toegezegd is en dat daar niet achteraf op terug gekomen kan worden. Een medewerker maakt (blijkbaar) een fout (namelijk de garantie dat een format van de schijf geen gevolgen heeft op garantie/retourprocedure). Dat kan gebeuren. Maar dan is het Coolblue die daar de gevolgen van moet dragen, niet de consument.
En voor de toekomst: zorg dat toezeggingen als dit altijd op schrift staan ipv telefonisch. Dingen rondom retouren en garantie doe ik altijd via mail/schrift. Puur zodat je bewijs hebt wanneer er problemen ontstaan. Triest dat het nodig is, maar zo is het nu eenmaal.... En Coolblue? Ik bestel er niet meer... Geweldig bedrijf als alles goed verloopt. Maar als er iets mis gaat en je hebt problemen met een product: drama! Terwijl ze zelf juist zeggen dat je bij hen (soms) wat meer betaald omdat de service dan vele malen beter is dan bij prijsvechters... Tja, niet dus.
Tja, zoals je het zelf hier neerzet is er niet gezegd het volledige bedrag retour :p Ik lees het zo als het bedrag waar je recht op hebt. Zoals altijd bij een online aankoop moet het bedrijf het product terugnemen, maar ze mogen dan idd dus een bedrag in mindering brengen.
Verderop in je tekst lijkt het er wel weer op alsof er expliciet toezegging is gedaan tot 100% terugbetaling, maar die 70% is geen raar iets verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm

Het is natuurlijk wel een risicovolle aanpak. Met een beetje pech zit je met twee laptops. Maarr volgens mij gaan de 14 dagen van wkoa pas lopen op het moment dat je een degelijk product binnen hebt.. Dus misschien dat je 'm dan gewoon onder wkoa terug kan brengen, ik zou het wel even goed uitzoeken..

Vind het zelf wel een grappige truuk als het lukt.

(en voortaan telefoon gesprekken zelf ook opnemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:39
Iedereen leest eroverheen, maar wat als niet het scherm kapot was maar de harde schijf?

Vindt het zwaar tegenvallen van Coolblue, bedrag is ook lekker over de top. Zegt mij eigenlijk al genoeg dat ze hier niet reageren.

Optie om die laptop ergens anders te bestellen vind ik dan weer niet zo netjes, maar dat zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

[...]
Tja, TS zal dan hoogstens een paar procent minder moeten toeleggen, terwijl dit op zich echt al redelijk is. Dat het voor de TS betekend dat het hem uiteindelijk een €375,- lijkt veel, maar dat is CoolBlue gemakkelijk kwijt aan het weer verkoopbaar maken van deze laptop.
Coolblue is dat geld inderdaad zomaar kwijt, doordat ze zelf (althans, hun medewerker) een fout gemaakt hebben.... Die kosten moet je dan niet bij de klant neer gaan leggen. imho.
Coolblue heeft de klant foutief voorgelicht met als gevolg schade. Dan is die schade voor rekening van Coolblue. Heb vergelijkbare situatie gehad (ook bij Coolblue). Maar dan met een heel ander artikel. Veel moeite gekost en uiteindelijk via klachtenprocedure hogerop in de boom gekregen bij Coolblue. En mooi al mijn geld terug gehad. En terecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

henri86 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:33:
[...]

Tja, zoals je het zelf hier neerzet is er niet gezegd het volledige bedrag retour :p Ik lees het zo als het bedrag waar je recht op hebt. Zoals altijd bij een online aankoop moet het bedrijf het product terugnemen, maar ze mogen dan idd dus een bedrag in mindering brengen.
Verderop in je tekst lijkt het er wel weer op alsof er expliciet toezegging is gedaan tot 100% terugbetaling, maar die 70% is geen raar iets verder
Ah, my bad,. Er was expliciet gezegd dat ik het gehele aankoopbedrag terug zou krijgen, ondanks dat het product reeds gebruikt was. En dat heb ik uiteindelijk ook gekregen. Simpelweg omdat het beloofd was. En beloofd is beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
kazz1980 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:56:
[...]

Coolblue is dat geld inderdaad zomaar kwijt, doordat ze zelf (althans, hun medewerker) een fout gemaakt hebben.... Die kosten moet je dan niet bij de klant neer gaan leggen. imho.
Coolblue heeft de klant foutief voorgelicht met als gevolg schade.
Alleen is dit nog niet vastgesteld, maar juist het hele punt van discussie. Coolblue meent dat zij TS correct voorgelicht hebben, maar dat TS een handeling heeft uitgevoerd die zij niet geadviseerd hebben. TS meent dat hij verkeerd is voorgelicht door Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
We zijn al een aardig tijdje aan het bakkeleien: TS, misschien wordt het tijd om je rechtsbijstand in te schakelen? Die zullen ook meer middelen hebben om evt. de opname in handen te krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hjkv
  • Laatst online: 16-07 11:20
€375 voor een Windows-installatie? Zijn die mensen helemaal gek geworden?

De laptop kan inderdaad gewoon terug onder WKOA. Er vanuit gaande dat het verwijderen van de herstel partitie de schuld van TS is (ik meen overigens dat dat niet zo is) mag CoolBlue dan hooguit de daadwerkelijke kosten van dit software-herstel aan TS doorrekenen. €375 is finaal van de pot gerukt.

Eventueel overig verlies voor CB omdat de laptop als "refurbished" verkocht zou moeten worden mag niet doorgerekend worden aan TS. Dat valt namelijk onder de WKOA. Als de software-problemen er niet waren geweest, was de laptop immers zonder gemorrel omgeruild.

Eveneens vind ik het erg zwak dat CoolBlue hier niet reageert. Ik ben altijd erg tevreden geweest met CB, heb er veel gekocht en heb een hoge pet op van hun service, net zoals veel andere Tweakers hier. Aan reputatieschade heeft CB nu denk ik al meer dan €375 geïncasseerd.

@CoolblueBV Los dit aub gewoon netjes op voor TS. Jullie hebben hem geadviseerd de harde schijf te wissen, wat hij gedaan heeft. Dat dat achteraf niet handig blijkt, is jullie probleem, niet dat van TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
Stoelpoot schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:15:
We zijn al een aardig tijdje aan het bakkeleien: TS, misschien wordt het tijd om je rechtsbijstand in te schakelen? Die zullen ook meer middelen hebben om evt. de opname in handen te krijgen.
Op dit moment wacht ik op reactie van CoolBlue op het volgende mailtje (van mij);
Dag <naam medewerker> (of andere CoolBlue medewerker),

Helaas kan ik niet akkoord gaan met de door jullie genoemde opties.
Nu heb ik echter wel een andere vraag;

Begrijp ik het goed dat ik deze laptop kan terugsturen en het volledige aankoopbedrag retour krijg op het moment dat de herstelpartitie OF de volledige partitieindeling van dit laptop model (dus de MSI GP72M 7REX-687NL LEOPARD PRO) weer aanwezig is op de machine?

Mocht dit inderdaad het geval zijn, dan mogen jullie de laptop in huidige staat kosteloos terugsturen naar mij.

Mocht ook dit een probleem zijn, laat het dan graag aan mij weten.
Dan zullen wij helaas andere stappen moeten ondernemen.

Met vriendelijke groeten,

Dennis
Als ze zeggen dat ik inderdaad het volledige aankoopbedrag terug kan krijgen op het moment dat de herstelpartite of de partitieindeling weer staat zoals uit de fabriek, dan kan ik dat wel doen.
Mocht dit niet kunnen / mochten ze dit niet willen (ik krijg een beetje het idee alsof CoolBlue niet eens een oplossing hierop wilt vinden) dan gaan we dit hogerop uitzoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door D3nn0s op 05-09-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
hjkv schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:24:
€375 voor een Windows-installatie? Zijn die mensen helemaal gek geworden?

De laptop kan inderdaad gewoon terug onder WKOA. Er vanuit gaande dat het verwijderen van de herstel partitie de schuld van TS is (ik meen overigens dat dat niet zo is) mag CoolBlue dan hooguit de daadwerkelijke kosten van dit software-herstel aan TS doorrekenen. €375 is finaal van de pot gerukt.

Eventueel overig verlies voor CB omdat de laptop als "refurbished" verkocht zou moeten worden mag niet doorgerekend worden aan TS. Dat valt namelijk onder de WKOA. Als de software-problemen er niet waren geweest, was de laptop immers zonder gemorrel omgeruild.

Eveneens vind ik het erg zwak dat CoolBlue hier niet reageert. Ik ben altijd erg tevreden geweest met CB, heb er veel gekocht en heb een hoge pet op van hun service, net zoals veel andere Tweakers hier. Aan reputatieschade heeft CB nu denk ik al meer dan €375 geïncasseerd.
€375 is inderdaad veel te veel, ik weet uit het verleden dat wij op de zaak voor €25 tot €40 herstel kits konden bestellen bij diverse fabrikanten voor dit soort zaken. Uurtje werk erbij á +- €60 en imho zou dit niet meer dan €100 mogen zijn.
@CoolblueBV Los dit aub gewoon netjes op voor TS. Jullie hebben hem geadviseerd de harde schijf te wissen, wat hij gedaan heeft. Dat dat achteraf niet handig blijkt, is jullie probleem, niet dat van TS.
Ik blijf het wel vreemd vinden dat deze conclusie keer op keer getrokken wordt, terwijl dit juist de hele discussie is tussen TS en Coolblue. Zolang niet bekend is wat er exact gezegd is in het gesprek kunnen wij als buitenstaanders hier ook geen harde conclusies over trekken dan wel bepalen wie er nu daadwerkelijk de fout gemaakt heeft in deze casus.
Stoelpoot schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:15:
Grote kans dat een RBV hier niets mee doet op dat gebied, kan zeer goed zijn dat deze gewoon het schade bedrag afkoopt omdat er tijd in steken voor hun meer kost dan dat.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennism op 05-09-2017 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dennism schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:37:
[...]

Ik blijf het wel vreemd vinden dat deze conclusie keer op keer getrokken wordt, terwijl dit juist de hele discussie is tussen TS en Coolblue. Zolang niet bekend is wat er exact gezegd is in het gesprek kunnen wij als buitenstaanders hier ook geen harde conclusies over trekken dan wel bepalen wie er nu daadwerkelijk de fout gemaakt heeft in deze casus.
Inderdaad, mensen vergeten al heel snel dat ze maar een kant van het verhaal horen. Mensen die bekend zijn met de service van Coolblue weten dat ze normaal erg coulant zijn. Dus om ze zo maar af te schrijven is een beetje voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-07 20:43

TheBorg

Resistance is futile.

hjkv schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:24:
Elke waardevermindering mag in rekening gebracht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:26
Ik denk wij daar in deze weinig aan kunnen doen, aangezien je telefonisch contact heb gehad en niks zwart op wit is.

Twee mogelijkheden:
  • Coolblue heeft jou verkeerd geïnformeerd. In dat geval 'win' jij. Of tenminste, dat zou moeten.
  • Coolblue heeft jou goed geïnformeerd, maar jij hebt dit verkeerd geïnterpreteerd. In dat geval 'verlies' jij en mag Coolblue dus terecht de kosten op jou verhalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sito op 05-09-2017 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Stoelpoot schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:26:
Dus als een CB-medewerker zegt dat iets kan binnen de garantie, moet je het toch maar niet doen omdat je dan misschien je garantie kwijtraakt? Das wel erg krom.
Maar dat zeg ik dan ook niet. Ik zeg dat wanneer je een product terugstuurt, je ervoor dient te zorgen dat het product zoveel mogelijk in originele staat is. Niet dat het tussentijds niet anders mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
CH4OS schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:01:
[...]
Maar dat zeg ik dan ook niet. Ik zeg dat wanneer je een product terugstuurt, je ervoor dient te zorgen dat het product zoveel mogelijk in originele staat is. Niet dat het tussentijds niet anders mag zijn.
Ik heb later op de avond (29 Augustus) de laptop aangemeld voor retour (omruilen voor een nieuw product). Daar kreeg ik op 30 Augustus het retourlabel van en de instructies hoe de laptop terug werd verwacht.

Maar ik dacht; "Hey, mijn Windows staat er op. Mijn data. Mag ik dit verwijderen?"
Ik kon het antwoord niet vinden op de FAQ van CoolBlue, dus ik besloot om op 30 Augustus om 11.43 de klantenservice te bellen.

Daar werd mij verteld dat het geen probleem was om de schijven te formatteren, en dat ze USB sticks hadden om Windows dan toch te kunnen doorstarten. 'Mooi!' dacht ik, en ik besloot om de schijf te formatteren. Stopte de laptop in de doos en terug naar CoolBlue ging ie dan!
De Coolblue klantenservice heeft gewoon aangegeven dat de schijven konden worden geformatteerd. TS belde over een garantiebehandeling, dus CB heeft toegezegd dat het product toesturen met een geformatteerde schijf goed was.

* Zoals altijd even er van uit gaan dat TS de volle waarheid spreekt voor het gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
Missen we niet iets in het mailtje wat CB naar mij heeft gestuurd?
Wanneer je je bezighoudt met het installeren van een nieuwe Windows en het formatteren van schijven, dan gaan we ervan uit dat je weet waar je mee bezig bent. Na ontvangst van jouw product in ons retourencentrum bleek dat er helaas toch iets niet helemaal
goed is gegaan. Je hebt namelijk de volledige harde schijf gewist in plaats van alleen jouw Windows installatie te verwijderen waar we je een toezegging op hebben gegeven. Zodoende heb je door de harde schijf te formatteren ook een herstelpartitie verwijderd welke vanuit de fabriek door MSI wordt geïnstalleerd.
Wanneer je je bezighoudt met het installeren van een nieuwe Windows en het formatteren van schijven, dan gaan we ervan uit dat je weet waar je mee bezig bent.

Dat hoor je toch niet van uit te gaan? Ik ben toch maar een domme consument?
En omdat ik dus niet zeker wist of het goed was de boel leeg te maken, heb ik gebeld. Daar heb ik een advies uit gekregen en die heb ik opgevolgd.

Je hebt namelijk de volledige harde schijf gewist in plaats van alleen jouw Windows installatie te verwijderen waar we je een toezegging op hebben gegeven.

En dit is iets waar ik op zeg, dat is niet waar. Ik heb wat anders gevraagd en op deze manier is het gesprek niet gegaan. Er is niet specifiek gezegd dat het alleen om een Windows partitie / installatie ging! Ik vroeg nota bene of het goed was de schijf leeg te maken, niet mijn Windows partitie, of Windows schijf, of hoe ze het ook willen noemen!

En dat word nu wel keihard beweerd...
En dat kan alleen maar aan het licht komen als dit kan worden terug beluisterd door een derde partij.
Op dit moment is het gewoon een ja / nee spelletje..

Ik snap best dat niet iedereen hier mijn kant kiest of mij op mijn blauwe ogen geloofd, en dat hoeft ook niet. Maar ik wil wel duidelijk maken dat elke keer als ik een reactie krijg van CB, de woorden wel weer net verdraaid zijn in het voordeel van CB. Ze moeten maar eens een transcript maken van het gesprek.
Wat er in die mail staat komt ook niet 100% overeen met het telefoontje van 1 September (telefoontje vanuit CB richting mij als terugkoppeling).

[ Voor 4% gewijzigd door D3nn0s op 05-09-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
henri86 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:31:
[...]

Heeft dat bedrag niet simpelweg ook deels te maken dat de laptop gebruikt is en om een reden retour is waar je in principe geen garantie op hebt (een dode pixel mag gewoonweg), dus dat CoolBlue uit coulance de laptop terug heeft genomen en daar nog bij het extra werk?
Weet ik niet.
en om een reden retour is waar je in principe geen garantie op hebt (een dode pixel mag gewoonweg)
Ik mag de laptop met dode pixel opsturen en omruilen voor een nieuw exemplaar.
Ik mag niet de laptop met dode pixel opsturen voor RMA om het scherm te laten vervangen omdat er niet genoeg dode pixels in het scherm zitten. Zodoende komt dit product niet in aanmerking voor reparatie onder garantie.

[ Voor 8% gewijzigd door D3nn0s op 05-09-2017 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grq
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-07 10:51

grq

[b]D3nn0s schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:13:
Wanneer je je bezighoudt met het installeren van een nieuwe Windows en het formatteren van schijven, dan gaan we ervan uit dat je weet waar je mee bezig bent. Na ontvangst van jouw product in ons retourencentrum bleek dat er helaas toch iets niet helemaal goed is gegaan. Je hebt namelijk de volledige harde schijf gewist in plaats van alleen jouw Windows installatie te verwijderen waar we je een toezegging op hebben gegeven. Zodoende heb je door de harde schijf te formatteren ook een herstelpartitie verwijderd welke vanuit de fabriek door MSI wordt geïnstalleerd.
Het klinkt een beetje alsof Coolblue wissen en formatteren als aparte termen probeert te definiëren om maar hun gelijk te krijgen. Daarnaast is er m.i. een belangrijk verschil als je spreekt over de harde schijf en niet expliciet over de Windows-partitie. Ik begrijp van OP dat akkoord is gegaan de HDD te wissen, dus Coolblue zit gewoon fout.

[ Voor 4% gewijzigd door grq op 05-09-2017 15:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loki504
Ik ben het met TS eens. Maar de is de laatste tijd wel vaker raak met CB klantenservice... Zal mij niets verbazen als er een nieuwe manager op zit. Die geld/kosten boven klantgericht zijn stelt. Het zelfde is bij 4launch gebeurt.

[ Voor 8% gewijzigd door loki504 op 05-09-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 00:26

MsG

Forumzwerver

Dagion schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:41:
Iedereen leest eroverheen, maar wat als niet het scherm kapot was maar de harde schijf?

Vindt het zwaar tegenvallen van Coolblue, bedrag is ook lekker over de top. Zegt mij eigenlijk al genoeg dat ze hier niet reageren.

Optie om die laptop ergens anders te bestellen vind ik dan weer niet zo netjes, maar dat zal wel aan mij liggen.
Dan was het een garantiekwestie. Een stuck pixel wordt niet gezien als defect, daardoor ging de laptop op basis van WKOA terug en niet op basis van garantie. Los van de spraakverwarring over schijf leeg en partitie, die lastig aan te tonen is vind ik de reactie van CoolBlue niet zo raar. Bij een laptop zit al 10 jaar geen recovery-CD meer en nee er bestaat niet zoiets als een MSI masterCD die elke computerleverancier krijgt, of die MSI wel even regelt voor een moeilijke klant. Zonder die recoverypartitie kan de laptop nog steeds wel worden voorzien van een legitieme Windows, op basis van de BIOS-code, maar zal het een heel andere installatie zijn dan wat MSI er standaard bij heeft. Soms zit er zelfs software of documentatie bij die een volgende klant op die manier zou missen. CoolBlue krijgt zonder erg veel gedoe met het opofferen van een andere MSI laptop deze laptop domweg niet meer in de staat zoals hij normaliter is, en dat dit doorberekend wordt lijkt me niet heel raar.

Bij een nieuwe laptop kan je het beste gewoon een volledige schijfimage maken en die houden totdat de WKOA-periode is vervallen. Dat is wat ik altijd doe in het enkele geval dat ik iets nieuw koop.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
D3nn0s schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:13:

Dat hoor je toch niet van uit te gaan? Ik ben toch maar een domme consument?
Dit vind ik toch wel een lastige, de "domme consumenten" die ik in het verleden tijdens bijbaantjes e.d. met dit soort zaken ben tegen gekomen die wisten niet eens hoe je een nieuwe Windows installatie "from scratch" uit moet voeren zoals jij wel gedaan hebt, daarnaast is het verwijderen van een recovery partitie ook een handeling waarvan de gemiddelde consument geen weet heeft hoe dit uit te voeren.

Ik denk dat je jezelf te kort door je uit te geven voor "domme consument", je bent misschien geen expert, maar ik zou je minimaal inschatten onder de categorie "advanced"
grq schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:23:
[...]

Het klinkt een beetje alsof Coolblue wissen en formatteren als aparte termen probeert te definiëren om maar hun gelijk te krijgen. Daarnaast is er m.i. een belangrijk verschil als je spreekt over de harde schijf en niet expliciet over de Windows-partitie. Ik begrijp van OP dat akkoord is gegaan de HDD te wissen, dus Coolblue zit gewoon fout.
Ik krijg dat idee juist niet, ze gebruiken daar juist wissen en formatteren in dezelfde context. Ga je het technisch bekijken is wissen echter niet gelijk aan formatteren en zijn het gewoon 2 verschillende zaken. wissen is gewoon de data weggooien (een simpele del *.* is een actie waarbij je bijv data wist). formatteren is in principe een deel van het proces om een schijf gereed te maken voor gebruik, dat hierbij eventuele data ook gewist wordt maakt nog niet dat het gelijk is aan enkel het wissen van data.

Ik geloof ook best dat TS gelijk kan hebben en ik geloof 100% dat TS gedaan heeft wat hij dacht dat hij moest doen echter met een stelligheid als "Coolblue zit gewoon fout" kan dit niet gesteld worden daar we niet de execte inhoud van het gesprek kennen. En wie daadwerkelijk gelijk heeft kan afhangen van zeer kleine verschillen in formulering en interpretatie van de vragen en bijbehorende antwoorden in dat gesprek.

[ Voor 41% gewijzigd door Dennism op 05-09-2017 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
Dennism schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:18:
[...]

Dit vind ik toch wel een lastige, de "domme consumenten" die ik in het verleden tijdens bijbaantjes e.d. met dit soort zaken ben tegen gekomen die wisten niet eens hoe je een nieuwe Windows installatie "from scratch" uit moet voeren zoals jij wel gedaan hebt, daarnaast is het verwijderen van een recovery partitie ook een handeling waarvan de gemiddelde consument geen weet heeft hoe dit uit te voeren.

Ik denk dat je jezelf te kort door je uit te geven voor "domme consument", je bent misschien geen expert, maar ik zou je minimaal inschatten onder de categorie "advanced"
Fair enough. Maar blijkbaar niet slim genoeg om te weten wat een herstelpartitie nou precies was. :P
En de schijven formatten via de drive selection van de Windows 10 setup is dan ook niet echt heel erg ingewikkeld. Het was zo gedaan dat kan ik je wel zeggen, als het echt zo lastig was geweest was het me (hopelijk) niet gelukt en had ik niet eens reden gehad om zo diep te gaan.
Ik ben dan inderdaad niet iemand zonder kennis. Maar over deze situatie wist ik helaas niet beter en heb ik advies opgevolgd van CB.
Dan vind ik het een beetje simpel als ze zeggen, we gaan er van uit dat je weet waar je mee bezig bent. Ja hallo, dan had die kerel niet moeten zeggen dat het geen probleem was. Ik ben nergens vanuit gegaan, CB dus wel.

Had dan voor de zekerheid gewoon even gezegd; Blijf daar van af. Of zorg dat je daar op let. Er is me niet eens gevraagd als verificatie, Bedoel je de gehele schijf of alleen de Windows installatie / partitie?
Pagina: 1 2 3 Laatste