Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-07-2024
Dag iedereen.
Als eerste, sorry een eventueel slecht format. Ik heb alles verteld wat er is gebeurd tot nu toe. En ik weet verder niet meer zo goed wat ik nu wel en niet kan doen.

Ik heb op 28 Augustus (afgelopen week) een laptop besteld bij CoolBlue. Het ging hier om de MSI GP72M 7REX-687NL Leopard Pro.
Deze heb ik de dag erna netjes ontvangen en ik ben er mee aan de slag gegaan.

Ik heb mijn eigen Windows 10 Pro geïnstalleerd, drivers erop, beetje personaliseren en verder ben ik er niet zo veel mee bezig geweest. Een aantal uur later zag ik tot mijn verbazing dat er een zeer opvallende dode pixel in het scherm is gekomen. Deze was rood en is niet te missen bij welke achtergrond kleur dan ook (behalve dan bij wit.)

Ik heb later op de avond (29 Augustus) de laptop aangemeld voor retour (omruilen voor een nieuw product). Daar kreeg ik op 30 Augustus het retourlabel van en de instructies hoe de laptop terug werd verwacht.

Maar ik dacht; "Hey, mijn Windows staat er op. Mijn data. Mag ik dit verwijderen?"
Ik kon het antwoord niet vinden op de FAQ van CoolBlue, dus ik besloot om op 30 Augustus om 11.43 de klantenservice te bellen.

Daar werd mij verteld dat het geen probleem was om de schijven te formatteren, en dat ze USB sticks hadden om Windows dan toch te kunnen doorstarten. 'Mooi!' dacht ik, en ik besloot om de schijf te formatteren. Stopte de laptop in de doos en terug naar CoolBlue ging ie dan!

Een dag later (31 Augustus) belde ik wederom de klantenservice om te verifiëren dat de laptop was aangekomen (De Track & Trace code was ineens naar 1 September gesprongen, maar ik had wel een bevestigingsmail van ontvangst gekregen van CoolBlue).
De laptop was er, de dode pixel was inderdaad geconstateerd, maar Windows startte niet meer door. En dat was ook een probleem (?!!)

Ik heb hier uitgelegd dat dit in overleg is gegaan met een eerder telefoongesprek. Dit werd genoteerd en ze zouden het verder oppakken.

Nu is de situatie als volgt:

CoolBlue heeft het gesprek terug geluisterd en heeft geconfirmeerd dat er via een overleg met een CoolBlue medewerker de harde schijf is geformatteerd. Echter word hier nu wel shady om gedaan.
De man aan de telefoon (*knip*. van de Backoffice) begon namelijk erover dat het ging over de Windows partitie! Het hele woord 'partitie' is geen enkele keer voorgekomen in dat telefoongesprek!
Ik heb gewoon de schijf geformatteerd en that's it! Dat is wat ik heb nagevraagd.

En bovendien, ik mag er toch vanuit gaan dat de medewerker van CoolBlue me dan zou waarschuwen dat de herstelpartitie problemen kan opleveren met de garantie?!

Enfin;

Nu is deze *knip* continue erop aan het wijzen dat ik of;
1. Moet betalen voor een prijsopgave, zodat de herstelpartitie terug word gezet, om vervolgens een nieuw product te krijgen.
2. Mijn eigen product (met dode pixel!) terug moet nemen en dat mijn fabrieksgarantie komt ter vervallen.

Dit kan toch niet kloppen?
Ik heb €1500 euro betaald voor een laptop waar een dode pixel in zat. Deze is door CoolBlue ook geconstateerd (de dode pixel is immers zichtbaar voordat Windows opstart, gewoon in het boot logo al).

Dit is in principe toch het enigste wat telt? De pixel is stuk, ik hoor een nieuw product te krijgen. En dat CoolBlue hem weer gebruiksklaar wilt maken voor een 'tweede kans' product en dat dus moeizaam gaat door het ontbreken van de herstelpartitie is toch niet mijn probleem? Het is immers in overleg gegaan. Wellicht een miscommunicatie, maar het lijkt me niet dat de consument hier voor hoort op te draaien.
Maar nu willen ze mij dus geen nieuw product sturen totdat ik die prijsopgave zou betalen.

Ze beginnen zich te verschuilen achter zaken waar helemaal niet over zijn gepraat. Herstelpartitie void garantie? Toen ik vroeg of dat ergens schriftelijk stond kreeg ik het antwoord; "Nee, er zijn laptops met en zonder herstelpartities en daar gaan we geen vaste regels over uitschrijven".

Dat lijkt mij zo lek als een mandje. Iets klopt hier niet.

Dit is zo'n beetje het hele verhaal tot heden. Discussies met CoolBlue zijn nog steeds gaande. Sta ik hier in mijn recht? Waar kan ik beroep op doen? Zou iemand me hier advies over kunnen geven?

[ Voor 8% gewijzigd door Perkouw op 02-09-2017 15:06 . Reden: Namen weg gehaald en de groet. Dat doen we in mails. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Klinkt echt als een bullshit verhaal van Coolbue als ik het zo hoor. Zij gooien er waarschijnlijk gewoon een kant en klare image op bij uitleveren van de laptops. Waarom zou je niet alles eraf mogen gooien als je de laptop in bezit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
Anoniem: 316512 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:07:
Klinkt echt als een bullshit verhaal van Coolbue als ik het zo hoor. Zij gooien er waarschijnlijk gewoon een kant en klare image op bij uitleveren van de laptops. Waarom zou je niet alles eraf mogen gooien als je de laptop in bezit hebt.
Dat lijkt mij dus ook. Wat nou als ik Ubuntu had willen draaien en ik een leek ben? Ik stop de Ubuntu disk erin en laat hem automatisch de hele schijf indelen. Dan hoef ik niet handmatig te partitioneren.
Oeps! Ubuntu heeft de herstelpartitie verwijderd omdat de schijf nu ext4, ext3, swap, etc is. Nu is mijn garantie weg!!

Nee, dat lijkt mij niet te kunnen.

Bedankt voor je input, echter ben ik nu echt op zoek naar concrete punten. Het liefst ook artikelnummers waar ik een beroep op kan doen. Als dit moet, gaat dit door naar juridisch niveau en ik wil graag weten of ik een poot heb om op te staan.

Ik mag er toch vanuit gaan dat ik gewoon consumentenrecht heb hier.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:10
Het product welke je gekocht hebt bestaat uit een hardware en een software gedeelte. Het software gedeelte heb je verwijderd en zij zullen kosten moeten maken (originele herstel dvd's bestellen bij MSI) om de laptop weer compleet te maken. Op zich is er wel wat voor te zeggen dat je dus niet het gehele bedrag retour krijgt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk dat je gewoon even tot 10 moet tellen en rustig met Coolblue in overleg moet gaan. Dit topic heeft een titel "Bestelling bij CoolBlue loopt grandioos uit de hand", ik vind dat nog wel meevallen. Als ik tussen de regels doorlees "gewoon consumentenrecht heb hier", "Het liefst ook artikelnummers waar ik een beroep op kan doen. " dan ben je echt al een stap verder in je hoofd dan je moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:42
Ik denk dat je zeer duidelijk moet hebben wat ze exact gesteld hebben, hopelijk heb je dat op papier. Normaliter als je een laptop terugstuurt verwijder je inderdaad je data (al dan niet door een wipe van C:\ Schijf c.q. partitie, beide benamingen worden algemeen gebruikt, het hoeft dus niet te betekenen dat wanneer de medewerker schijf heeft gezegd hij de hele aanwezige fysieke schijf bedoelde), doe je daarna een herstel via de herstel partitie en stop je deze zodra je bij de stap bent zoals deze als de doos kwam. Wissen van de herstel partitie is zeker niet handig en wordt ook nooit aangeraden / aanbevolen.

Ze mogen niet weigeren dat jij de laptop terug wil sturen en een andere wil wanneer jij kiest voor de route van ontbinden van deze aankoop en een andere laptop direct weer te kopen, echter een herstel partitie verwijderen gaat wel verder dan uitproberen dus daar zullen ze dan inderdaad mogelijk wel kosten voor mogen rekenen om dit weer op orde te maken.

Een andere mogelijk is dat je deze laptop het RMA traject in laat gaan, waarbij deze hersteld wordt (of vervangen als de fabrikant niet aan reparatie doet), of ze dan ook kosten mogen rekenen voor het herstellen van de herstel partitie daar je deze zelf verwijderd hebt durf ik zo niet te zeggen. Mogelijk dat @Anoniem: 27535 hier een licht op kan schijnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 02-09-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 10:53
D3nn0s schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:10:
[...]

Dat lijkt mij dus ook. Wat nou als ik Ubuntu had willen draaien en ik een leek ben? Ik stop de Ubuntu disk erin en laat hem automatisch de hele schijf indelen. Dan hoef ik niet handmatig te partitioneren.
Oeps! Ubuntu heeft de herstelpartitie verwijderd omdat de schijf nu ext4, ext3, swap, etc is. Nu is mijn garantie weg!!

Nee, dat lijkt mij niet te kunnen.

Bedankt voor je input, echter ben ik nu echt op zoek naar concrete punten. Het liefst ook artikelnummers waar ik een beroep op kan doen. Als dit moet, gaat dit door naar juridisch niveau en ik wil graag weten of ik een poot heb om op te staan.

Ik mag er toch vanuit gaan dat ik gewoon consumentenrecht heb hier.
Het lijkt mij sterk dat ze zeggen dat je geen garantie hebt. Ik neem aan dat als je hem direct had terug gestuurd zonder er ook maar iets aan te doen, er niks aan het handje was. Ook na een paar weken zou het verder geen problem moeten zijn.

Echter als de MSI met Windows 10 home wordt geleverd en jij zet er "Jou" Windows 10 Pro op, dan moet deze toch eerst worden verwijderd en dan opnieuw worden geinstalleerd. (Dat dit met een image gedaan wordt maakt niks uit). Ik ga er hier ook vanuit dat ze gewoon een X bedrag zeggen om hem in originele staat terug te brengen.

Persoonlijk, geef ik ze er ook wel gelijk in. Je weet immers nooit of het wel een genuine Windows is en ook iemand een image terug laten zetten kost geld.

Als je nu Windows 10 home had terug gezet, met alle drivers etc. Dan was het een ander verhaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 08:49
Ik kan mij herinneren dat 1 kapotte pixel niet eens een gegronde reden is voor garantie, dat zou namelijk onder de producteigenschappen vallen. Vind ik ook belachelijk, maar dat heb ik destijds zo begrepen.

Mijns inziens zou het verstandiger geweest zijn om de laptop eerst te controleren vooral je begint met het aanpassen van de meegeleverde software. Linux CD/usb-stick erin > live booten > LCD test draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D3nn0s
da_PSI schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:15:
[...]

Het lijkt mij sterk dat ze zeggen dat je geen garantie hebt. Ik neem aan dat als je hem direct had terug gestuurd zonder er ook maar iets aan te doen, er niks aan het handje was. Ook na een paar weken zou het verder geen problem moeten zijn.

Echter als de MSI met Windows 10 home wordt geleverd en jij zet er "Jou" Windows 10 Pro op, dan moet deze toch eerst worden verwijderd en dan opnieuw worden geinstalleerd. (Dat dit met een image gedaan wordt maakt niks uit). Ik ga er hier ook vanuit dat ze gewoon een X bedrag zeggen om hem in originele staat terug te brengen.

Persoonlijk, geef ik ze er ook wel gelijk in. Je weet immers nooit of het wel een genuine Windows is en ook iemand een image terug laten zetten kost geld.

Als je nu Windows 10 home had terug gezet, met alle drivers etc. Dan was het een ander verhaal.
Zo is het helaas wel gegaan. De man aan de telefoon (*geen persoonlijke info!.) zei echt tegen mij. Dat als ik er voor zou kiezen mijn laptop met dode pixel terug te laten sturen zonder dus het 'repareren' van de herstelpartitie, dat ik er geen garantie meer op zou hebben.

Het gaat me hier ook verder niet zo zeer om de prijsopgave. Ik ben er niet blij mee, tuurlijk niet. Maar ik kan het nog wel snappen. Nu hoeven ze van mij geen €400,- te gaan rekenen voor een image terug te zetten, dat wil ik dan zelf ook nog wel doen in een uurtje tijd..

Het gaat mij er hier om dat ze weigeren een nieuw exemplaar te sturen voordat deze dus weer gebruikersklaar is.

Ze hebben toch gezien dat er een dode pixel in zit? Daar is ie toch voor terug gegaan? Ik heb toch recht op een werkend product? Zo als het er nu voor staat heeft CoolBlue mijn geld, maar heb ik geen product.

En dan nog, als de eerste man aan de telefoon had gezegd; 'nee, je kan het beter niet verwijderen'. Dan had ik het ook niet gedaan, dan had ik wel m'n licentie eruit gehaald, fabrieksinstellingen terug gezet. Maar dat is niet gezegd. Het was geen enkel probleem dat de schijf werd leeggemaakt. En nu beginnen ze ineens met herstelpartities te gooien.
Dit is begonnen met een communicatiefout vanuit CoolBlue. Ik ben niet goed ingelicht wat ik wel en niet mag doen. Het is toch niet aan de consument om dat te moeten raden?

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 02-09-2017 17:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:39
Maar even voor de duidelijkheid: heb je de hele harde schijf geformatteerd inclusief alle partities, en dus ook de herstel partitie? Heb je dat al gedaan vóór de installatie van Windows 10 Pro of daarna (na telefonisch overleg)?

Ik zou even een transscript (of kopie) van het telefoongesprek opvragen. Hoe dan ook snap ik echt wel dat Coolblue hiervoor een vergoeding vraagt, zeker als je de herstelpartitie e.d. eruit hebt gegooid. Met herstelpartitie denk ik niet dat Coolblue heel moeilijk zou doen gezien de ervaringen van anderen, maar nu kost het ze opeens heel veel extra werk. Het is m.i. wel jouw verantwoording dat je het product in originele staat retourneert, maar e.e.a. hangt natuurlijk af van het telefoongesprek.

[ Voor 11% gewijzigd door Arjan90 op 02-09-2017 12:28 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
D3nn0s schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:23:
[...]

Zo is het helaas wel gegaan. De man aan de telefoon (Wesley W.) zei echt tegen mij. Dat als ik er voor zou kiezen mijn laptop met dode pixel terug te laten sturen zonder dus het 'repareren' van de herstelpartitie, dat ik er geen garantie meer op zou hebben.

Het gaat me hier ook verder niet zo zeer om de prijsopgave. Ik ben er niet blij mee, tuurlijk niet. Maar ik kan het nog wel snappen. Nu hoeven ze van mij geen €400,- te gaan rekenen voor een image terug te zetten, dat wil ik dan zelf ook nog wel doen in een uurtje tijd..

Het gaat mij er hier om dat ze weigeren een nieuw exemplaar te sturen voordat deze dus weer gebruikersklaar is.

Ze hebben toch gezien dat er een dode pixel in zit? Daar is ie toch voor terug gegaan? Ik heb toch recht op een werkend product? Zo als het er nu voor staat heeft CoolBlue mijn geld, maar heb ik geen product.

En dan nog, als de eerste man aan de telefoon had gezegd; 'nee, je kan het beter niet verwijderen'. Dan had ik het ook niet gedaan, dan had ik wel m'n licentie eruit gehaald, fabrieksinstellingen terug gezet. Maar dat is niet gezegd. Het was geen enkel probleem dat de schijf werd leeggemaakt. En nu beginnen ze ineens met herstelpartities te gooien.
Dit is begonnen met een communicatiefout vanuit CoolBlue. Ik ben niet goed ingelicht wat ik wel en niet mag doen. Het is toch niet aan de consument om dat te moeten raden?
1 dode subpixel is gewoon een werkende laptop..., dat het niet leuk is snap. (zou er zelf ook enorm van balen). Heb je er een Home (zoals hij geleverd was) opgezet of je Eigen Windows 10 Pro?

400 euro lijkt mij gortig. Neem aan dat ze er iets van 40 euro voor rekeken. (onderzoekskosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Zet het op klacht.nl dan reageren ze volgens mij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:08
D3nn0s schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:23:
[...]

Zo is het helaas wel gegaan. De man aan de telefoon (Wesley W.) zei echt tegen mij. Dat als ik er voor zou kiezen mijn laptop met dode pixel terug te laten sturen zonder dus het 'repareren' van de herstelpartitie, dat ik er geen garantie meer op zou hebben.

Hoeveel rekenen ze dan voor herstellen van de herstelpartitie? ( :+ )

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
da_PSI schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:26:
[...]

1 dode subpixel is gewoon een werkende laptop..., dat het niet leuk is snap. (zou er zelf ook enorm van balen). Heb je er een Home (zoals hij geleverd was) opgezet of je Eigen Windows 10 Pro?

400 euro lijkt mij gortig. Neem aan dat ze er iets van 40 euro voor rekeken. (onderzoekskosten)
400 Euro is misschien vergezocht. 40 is echter het begin. Dat is puur voor het onderzoek, dus nog exclusief het repareren van.

Ik heb een eigen Windows 10 Pro (via MSDN) erop geïnstalleerd.
Na een paar uur kwam de pixel in beeld. Hij viel alleen zodanig op dat ik besloot hem terug te sturen.
Daarna heb ik overlegd of dat moest blijven staan of dat het eraf kon. Toen werd mij verteld dat de schijven mochten worden geformatteerd. Er zat dus geen enkele Windows versie op de laptop toen deze bij CoolBlue aankwam, zoals overlegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
Ramon schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:27:
[...]
Hoeveel rekenen ze dan voor herstellen van de herstelpartitie? ( :+ )
Korreltje zout :P
Maar in principe staat dit nergens vast. Ze kunnen net zo veel rekenen als dat ze zelf willen, toch?

[ Voor 19% gewijzigd door D3nn0s op 02-09-2017 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Arjan90 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:25:
Ik zou even een transscript (of kopie) van het telefoongesprek opvragen.
Dat ga je echt niet krijgen hoor, ze beschermen ook hun medewerkers. Ze waren akkoord dat het inderdaad gesteld is, dan moet je daar op terugvallen. Gesprek ga jij als klant never nooit weer horen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-05 21:44

Grvy

Bot

Waarom geef je ze niet gewoon even een lesje? men pakt de nieuwe laptop en degene die je teruggestuurd hebt, verwisseld de HDD's en klaar is kees? alles weer zoals het was. Herstelpartitie is terug, en jij krijgt jouw W10 terug.

Ze moeten je toch een nieuwe laptop sturen ivm de pixel right?

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:39

g0tanks

Moderator CSA
D3nn0s schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:10:
[...]

Als je een leek bent moet je dat soort zaken ook niet zelf gaan doen, dus dit argument vind ik niet bijzonder sterk.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
Arjan90 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:25:
Maar even voor de duidelijkheid: heb je de hele harde schijf geformatteerd inclusief alle partities, en dus ook de herstel partitie? Heb je dat al gedaan vóór de installatie van Windows 10 Pro of daarna (na telefonisch overleg)?
- Windows 10 Pro geïnstalleerd door alleen de Windows partitie te verwijderen en verder nergens aangekomen.
- Na een aantal uur de dode pixel geconstateerd.
- Aangemeld voor retour.
- Volgende dag overlegd of de schijf mocht worden geformatteerd ja of nee.
- Dit was geen enkel probleem.
- Nu is het wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
g0tanks schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:33:
[...]

Als je een leek bent moet je dat soort zaken ook niet zelf gaan doen, dus dit argument vind ik niet bijzonder sterk.
Dat is een persoonlijke mening. Ik ben het daar niet mee eens. Al zou ik de ballen verstand hebben van computers, als ik Ubuntu zou willen draaien op deze MSI laptop, dan mag ik dat doen. Dan mag ik ervoor kiezen dat ik de automatische setup runt en die overwrite dan toevallig de gehele disk.
Dan is ook de herstelpartitie weg. Dat zou niks met de garantie moeten doen.

Als jij als leek je BIOS naar z'n grootje helpt, oke. Dat is een cruciaal onderdeel om überhaupt ergens vanaf op te starten. Maar dat is ook een vergelijking van een appel en een peer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:57

Zeror

Ik Henk 'm!

Geld terug vragen (wet koop op afstand) en de laptop bij een andere winkel aanschaffen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Zeror schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:36:
Geld terug vragen (wet koop op afstand) en de laptop bij een andere winkel aanschaffen.
Dan ga je hoogst waarschijnlijk zeker met deze kosten zitten daar een herstelpartitie verwijderen niet nodig is voor het beoordelen van het product, waardoor ze dus zeer waarschijnlijk zullen aangeven dat dit verder gaat dan uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:39
Maar het product is niet meer in originele staat door de installatie van andere software. Daarmee kun je beargumenteren dat het product "in gebruik is genomen". Zo zou ik althans het volgende artikel interpreteren: https://www.consuwijzer.n...itproberen-en-terugsturen.

Zie ook https://ictrecht.nl/2012/...-bij-een-koop-op-afstand/.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:21

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zo werkt dat niet als je het garantietraject al in gegaan bent. Daarnaast, wat in de post boven mij staat is ook waar.

[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 02-09-2017 12:42 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
NMe schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:42:
[...]

Zo werkt dat niet als je het garantietraject al in gegaan bent. Daarnaast, wat in de post boven mij staat is ook waar.
Vraag is natuurlijk wel welk trajact TS is ingegaan, zijn post vind ik daarin niet heel helder. Daar hij het alleen over retouren heeft.
ik heb later op de avond (29 Augustus) de laptop aangemeld voor retour (omruilen voor een nieuw product). Daar kreeg ik op 30 Augustus het retourlabel van en de instructies hoe de laptop terug werd verwacht.
Hieruit is niet duidelijk op te maken of TS de aankoop heeft ontbonden, retour gestuurd en direct een nieuwe wil bestellen of dat hij een daadwerkelijk een RMA traject is ingegaan, wat meer handelingen kan hebben dan de laptop retour sturen en deze omruilen voor een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
D3nn0s schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:28:
[...]

400 Euro is misschien vergezocht. 40 is echter het begin. Dat is puur voor het onderzoek, dus nog exclusief het repareren van.

Ik heb een eigen Windows 10 Pro (via MSDN) erop geïnstalleerd.
Na een paar uur kwam de pixel in beeld. Hij viel alleen zodanig op dat ik besloot hem terug te sturen.
Daarna heb ik overlegd of dat moest blijven staan of dat het eraf kon. Toen werd mij verteld dat de schijven mochten worden geformatteerd. Er zat dus geen enkele Windows versie op de laptop toen deze bij CoolBlue aankwam, zoals overlegd.
"Na een paar uur kwam de pixel in beeld" je zei hiervoor dat hij er al wanneer je hem al zag wanneer je de laptop aanzette (heb nog nooit gehad dat er zomaar dode pixels kwamen)

[ Voor 3% gewijzigd door da_PSI op 02-09-2017 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:21

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dennism schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:45:
[...]

Vraag is natuurlijk wel welk trajact TS is ingegaan, zijn post vind ik daarin niet heel helder. Daar hij het alleen over retouren heeft.
Dat kan alleen een garantietraject zijn. Bij WKA wordt niet gesproken over onderzoekskosten en al helemaal niet over het terugnemen van het kapotte product.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
da_PSI schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:46:
[...]

"Na een paar uur kwam de pixel in beeld" je zei hiervoor dat hij er al wanneer je hem al zag wanneer je de laptop aanzette
Dat heb je niet goed geïnterpreteerd dan.
De dode pixel verscheen voor de eerste kaar na circa 5 uur gebruik.
Vervolgens ging de dode pixel niet meer weg en was ie ook te zien wanneer de laptop bezig was met zijn boot sequence.

Ik heb het eerste bericht in het topic een beetje in verhaal vorm geschreven. Daarin staat het moment van eerste waarneming.
Dat je de dode pixel kon waarnemen voordat Windows opstartte was daarna.

[ Voor 17% gewijzigd door D3nn0s op 02-09-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-05 22:12

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Je moet het wel in de originele staat terugbrengen.
Dode pixel valt onder omruilen (mits binnen 14 dagen) en niet onder garantie. Dus je kan geld terug terugvragen.

Ik heb zelf ook een dode pixel op een gloednieuwe laptop gehad (al op de bootscherm zag ik het), ik heb gelijk geld teruggevraagd. Pakket ingepakt met inpakpapier. Retourkosten ( iets van 8 euro) zelf betaald en pakket verzekerd. En ik ondervond geen problemen.

Oh, je wilt ruilen? Tja, lastig verhaal dan.

[ Voor 52% gewijzigd door MedionAkoya op 02-09-2017 12:55 ]

Trein?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 639074

g0tanks schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:33:
[...]
Als je "een leek" bent en de geëigende procedures niet kent, dan volg je braaf de aanwijzingen van de webshop op.
En precies dat is gebeurd. ;)

Je mag van een helpdesk verwachten dat die je professioneel van antwoord voorziet en als er een voorbehoud moet worden gemaakt wat het wissen van partities betreft dan moet dat helder en ondubbelzinnig worden gecommuniceerd.
ik begrijp dat dat laatste niet heeft plaatsgevonden.

Het zou Coolblue vervolgens sieren daar dan zelf de verantwoordelijkheid voor te aanvaarden.

D3nn0s doet er wel goed aan hier iedere referentie naar de naam van de Coolblue medewerker te verwijderen.
Die naam is niet interessant voor een goed begrip van het probleem en je wilt de shop geen enkele reden geven met de hakken in het zand te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
NMe schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:47:
[...]

Dat kan alleen een garantietraject zijn. Bij WKA wordt niet gesproken over onderzoekskosten en al helemaal niet over het terugnemen van het kapotte product.
Dat is zeker geen gegeven, een DOA of defect product binnen 14 dagen mag je bijv. prima terugsturen onder de KOA regeling, geen wet die dat verhinderd, ze mogen het zelfs niet eens weigeren wettelijk gezien. En ook dan kan een product gecontroleerd worden en wanneer blijkt dat je verder bent gegaan dan uitproberen (in gebruik genomen) kunnen er kosten gerekend wordt om het product te herstellen in originele staat.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 02-09-2017 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Nielson schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:12:
Het product welke je gekocht hebt bestaat uit een hardware en een software gedeelte. Het software gedeelte heb je verwijderd en zij zullen kosten moeten maken (originele herstel dvd's bestellen bij MSI) om de laptop weer compleet te maken. Op zich is er wel wat voor te zeggen dat je dus niet het gehele bedrag retour krijgt.
Wil hij dan geld retour?

Ik zou denken dat reparatie van de laptop (scherm vervangen) ook een prima optie is. Daarvoor is die herstelpartitie helemaal niet nodig.

Als TS per sé geld retour of direct een nieuw product wilt, dan lijkt het me terecht dat CoolBlue kosten gaat rekenen voor het herstellen van die partitie. Bij een normaal garantietraject lijkt die partitie me geheel geen issue.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:54

NSG

Je weet niks!

Even los van het probleem. Wat probeer je te bereiken door de naam en afdeling van de medewerker die je gesproken hebt hier te vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
NSG schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:52:
Even los van het probleem. Wat probeer je te bereiken door de naam en afdeling van de medewerker die je gesproken hebt hier te vermelden?
Ik noem alleen de afdeling en naam van de werknemer die begon te dreigen over garantie vervalling. Dit is een persoon van de back office waar je wat mee kan. De mensen van de klantenservice zijn gewoon postduiven. Die noem ik verder ook niet. Deze persoon (die noemen we even Pietje) is een cruciaal persoon in dit proces, zo hield ik even de diverse medewerkers uit elkaar.
Dit is puur om verwarring in het verhaal te voorkomen.

[ Voor 6% gewijzigd door D3nn0s op 02-09-2017 18:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:00
D3nn0s schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:56:
[...]

Ik noem alleen de afdeling en naam van de werknemer die begon te dreigen over garantie vervalling. Dit is een persoon van de back office waar je wat mee kan. De mensen van de klantenservice zijn gewoon postduiven. Die noem ik verder ook niet. Deze *persoon* is een cruciaal persoon in dit proces, zo hield ik even de diverse medewerkers uit elkaar.
Dit is puur om verwarring in het verhaal te voorkomen.
Zou je hem misschien even een code naam kunnen geven? Pietje bijvoorbeeld?
Ik denk niet dat jij er blij van word op een forum met naam gezet te worden als je je werk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
Xander schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:52:
[...]

Wil hij dan geld retour?

Ik zou denken dat reparatie van de laptop (scherm vervangen) ook een prima optie is. Daarvoor is die herstelpartitie helemaal niet nodig.

Als TS per sé geld retour of direct een nieuw product wilt, dan lijkt het me terecht dat CoolBlue kosten gaat rekenen voor het herstellen van die partitie. Bij een normaal garantietraject lijkt die me partitie geheel geen issue.
Ik wil of mijn geld terug. Of een nieuw product. En dat zonder poespas.
Ik sluit me dan ook aan bij deze opmerking van Bhagavad;
Je mag van een helpdesk verwachten dat die je professioneel van antwoord voorziet en als er een voorbehoud moet worden gemaakt wat het wissen van partities betreft dan moet dat helder en ondubbelzinnig worden gecommuniceerd.
ik begrijp dat dat laatste niet heeft plaatsgevonden.
Ik hoef niet op te draaien voor slechte informatie vanuit CoolBlue. Hun zijn niet duidelijk geweest wat wel en niet mocht. Dat staat verder nergens schriftelijk (dat de herstelpartitie niet mag worden verwijderd). Ik hoef daar niet voor op te draaien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:17
Deze info is niet wat je nu zoekt, en redelijk te laat, maar ik denk dat je geen dode pixel had, maar een ' stuck pixel'.

http://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor
Daarin staat het een en ander erover, duidelijk uitgelegd. Ik zou de 'heat methode' en 'pressure method' echter niet uit voeren (zeker niet wanneer je product nieuw is), maar de software oplossing had kunnen helpen. Zie ook http://www.jscreenfix.com/

Nu zul je het echter met CoolBlue moeten oplossen, en desnoods via een bemiddeling vanuit Thuiswinkelwaarborg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
maniac2003 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:23:
Ik kan mij herinneren dat 1 kapotte pixel niet eens een gegronde reden is voor garantie, dat zou namelijk onder de producteigenschappen vallen. Vind ik ook belachelijk, maar dat heb ik destijds zo begrepen.
Een defecte pixel zal in de meeste gevallen een non-conformiteit zijn dat de verkoper moet oplossen. Daar heb ik eerder al eens over geschreven: Dimens in "Azerty interpreteert Wet Koop op Afstand vreemd"
D3nn0s schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:01:De pixel is stuk, ik hoor een nieuw product te krijgen.
Niet perse. Artikel 7:21 lid 1 BW:

Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a. aflevering van het ontbrekende;
b. herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c. vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.

Ik zou niet kunnen zeggen of de afwijking te gering is om vervang te kunnen eisen. Voor een dode pixel zou ik stellen dat het defect te gering is, maar omdat het hele LCD-paneel vervangen moet worden, kan het zijn dat het defect niet meer gering is. Lastig.

Maar CoolBlue heeft al laten weten om over te willen gaan op vervang van de geleverde zaak door een nieuwe laptop toe te willen sturen, alleen is de discussie nu natuurlijk of jij verantwoordelijk bent voor de verdwenen herstelpartitie en ook de kosten hiervoor moet dragen.

Met vrij veel zekerheid durf ik te stellen dat jij die kosten niet hoeft te dragen. 1) De verdwenen herstelpartitie is geen partij in het herstel of vervang van de afgeleverde zaak. Wat dat betreft is het vergelijkbaar met garantie bij jailbreaken en rooten van smartphones: nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak

CoolBlue blijft dus verantwoordelijk voor het afleveren van het overeengekomen, ook als zij nu kosten moeten maken om de herstelpartitie weer terug te kunnen zetten. Als zij dit niet willen, zullen zij een andere manier moeten vinden om alsnog het overeengekomen af te leveren - zoals herstel.

2) CoolBlue heeft toegezegd de schijf te mogen formatteren. Dat CoolBlue uiteindelijk heeft bedoeld de partitie met Windows te formatteren, is ondertussen een probleem geworden van CoolBlue. Hier hadden zij dan duidelijker in moeten zijn.
NMe schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:42:
[...]

Zo werkt dat niet als je het garantietraject al in gegaan bent.
Waarom zou herroepen niet meer mogen als een garantietraject is gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
D3nn0s schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:58:
[...]

Ik wil of mijn geld terug. Of een nieuw product. En dat zonder poespas.
Right, dus feitelijk wil je de laptop gewoon retourneren (WKOA) en van het geld dezelfde nieuw kopen.

Dit is iets anders dan een normaal garantietraject. Dat werd me niet echt duidelijk uit de startpost.
Ik sluit me dan ook aan bij deze opmerking van Bhagavad;

[...]

Ik hoef niet op te draaien voor slechte informatie vanuit CoolBlue. Hun zijn niet duidelijk geweest wat wel en niet mocht. Dat staat verder nergens schriftelijk (dat de herstelpartitie niet mag worden verwijderd). Ik hoef daar niet voor op te draaien
Mee eens, toezeggingen van een winkel zou je op moeten kunnen vertrouwen.

Maar was het de betreffende helpdeskmedewerker dan wél duidelijk dat het hier om een retour ging en niet om een garantiegeval?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
Xander schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:07:
Maar was het de betreffende helpdeskmedewerker dan wél duidelijk dat het hier om een retour ging en niet om een garantiegeval?
Ja. De medewerker en ik zaten zeker op één lijn als je het hebt over het retourneren. Ik deed geen beroep op de garantie en wou alleen het product omruilen voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:55
D3nn0s schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:11:
Ik deed geen beroep op de garantie en wou alleen het product omruilen voor een nieuwe.
Of je doet een beroep op garantie (RMA), en je defecte artikel wordt gemaakt (kan reparatie zijn, of een nieuwe laptop).
Of je doet een WKOA en krijgt je geld terug

Voor WKOA moet je laptop in nieuw staat zijn, en kan mogelijk een probleem zijn dat herstel niet meer mogelijk is. Hiervoor mag de winkel volgens mij kosten aan jou door rekenen.

Maar voor een RMA, hoeft er geen Windows op te staan. CB stuur de laptop terug naar de leverancier, deze maakt hem weer, en stuurt de zelfde laptop weer terug jaar jou. Jij kan daarna Windows (of wat dan ook) er op zetten.

Het is momenteel niet erg duidelijk wat je voor een claim er nu exact loopt. Mede omdat dit van belang is, voor je rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
Rolfie schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:21:
[...]

Of je doet een beroep op garantie (RMA), en je defecte artikel wordt gemaakt (kan reparatie zijn, of een nieuwe laptop).
Of je doet een WKOA en krijgt je geld terug

Voor WKOA moet je laptop in nieuw staat zijn, en kan mogelijk een probleem zijn dat herstel niet meer mogelijk is. Hiervoor mag de winkel volgens mij kosten aan jou door rekenen.

Maar voor een RMA, hoeft er geen Windows op te staan. CB stuur de laptop terug naar de leverancier, deze maakt hem weer, en stuurt de zelfde laptop weer terug jaar jou. Jij kan daarna Windows (of wat dan ook) er op zetten.

Het is momenteel niet erg duidelijk wat je voor een claim er nu exact loopt. Mede omdat dit van belang is, voor je rechten.
Eerlijk gezegd weet ik dat ook niet met de volle 100%. Ik zag dat je bij CoolBlue je product kon omruilen en dat je op dag van ontvangst bij CoolBlue een nieuwe teruggestuurd zou krijgen. Dat dit zo zou escaleren heb ik niet zien aankomen. Ik weet dus eerlijk gezegd echt niet goed waar ik wel en geen recht op heb. Vandaar ook dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Slaut schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:01:
Deze info is niet wat je nu zoekt, en redelijk te laat, maar ik denk dat je geen dode pixel had, maar een ' stuck pixel'.

http://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor
Daarin staat het een en ander erover, duidelijk uitgelegd. Ik zou de 'heat methode' en 'pressure method' echter niet uit voeren (zeker niet wanneer je product nieuw is), maar de software oplossing had kunnen helpen. Zie ook http://www.jscreenfix.com/

Nu zul je het echter met CoolBlue moeten oplossen, en desnoods via een bemiddeling vanuit Thuiswinkelwaarborg.
10 jaar terug, ook bij CoolBlue, hetzelfde meegemaakt; laptop gekocht, dode pixel er in.

Gelukkig had ik toen een 'dode pixel' garantie afgesloten (ja, die bestond toen) - omdat dode pixels in principe bij het product horen en je er geen beroep op kan doen.

Op basis van het totaal aantal pixels van het scherm, is er een sleutel die bepaalt hoeveel dode pixels als 'normaal' worden beschouwd (iets van 2 of 3 had ik, in mijn geval, moeten accepteren).

Vanwege de garantie die ik had afgesloten, kreeg ik echter direct een nieuwe en de oude laptop werd een 2e kans (netjes met vermelding van de dode pixel).

Later heb ik een monitor gekocht... verscheen na 2 dagen opeens ook een dode (rode) pixel; daar had ik geen garantie voor afgesloten en was zo boos op die stomme pixel, dat ik met mijn wijsvinger er hard tegen aan heb 'geknipt' (wijsvinger via de duim lanceren...).

Door die tik is de dode pixel toen direct verdwenen; blijkbaar heb ik het contactje er achter goed weten terug te zetten :)

De monitor heb ik nog steeds, 1x per jaar of 2 jaar keert de pixel terug, geef ik er een klopje op en weg is die...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:26:
[...]

10 jaar terug, ook bij CoolBlue, hetzelfde meegemaakt; laptop gekocht, dode pixel er in.

Gelukkig had ik toen een 'dode pixel' garantie afgesloten (ja, die bestond toen) - omdat dode pixels in principe bij het product horen en je er geen beroep op kan doen.

Op basis van het totaal aantal pixels van het scherm, is er een sleutel die bepaalt hoeveel dode pixels als 'normaal' worden beschouwd (iets van 2 of 3 had ik, in mijn geval, moeten accepteren).

Vanwege de garantie die ik had afgesloten, kreeg ik echter direct een nieuwe en de oude laptop werd een 2e kans (netjes met vermelding van de dode pixel).

Later heb ik een monitor gekocht... verscheen na 2 dagen opeens ook een dode (rode) pixel; daar had ik geen garantie voor afgesloten en was zo boos op die stomme pixel, dat ik met mijn wijsvinger er hard tegen aan heb 'geknipt' (wijsvinger via de duim lanceren...).

Door die tik is de dode pixel toen direct verdwenen; blijkbaar heb ik het contactje er achter goed weten terug te zetten :)

De monitor heb ik nog steeds, 1x per jaar of 2 jaar keert de pixel terug, geef ik er een klopje op en weg is die...
Nou, oke. Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik ben blij voor je dat het voor jou verder prima werkt :)
Als dit helemaal nergens op uitloopt dat ben ik bang dat ik ook gewoon mijn laptop met dode pixel weer terug ga krijgen. Hopen dat het dan op een andere wijze op te lossen is. Maar als ik Pietje moet geloven, heb ik bij mijn exemplaar geen garantie meer :+

[ Voor 9% gewijzigd door D3nn0s op 02-09-2017 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
D3nn0s schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:29:
[...]

Nou, oke. Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik ben blij voor je dat het voor jou verder prima werkt :)
Als dit helemaal nergens op uitloopt dat ben ik bang dat ik ook gewoon mijn laptop met dode pixel weer terug ga krijgen. Hopen dat het dan op een andere wijze op te lossen is. Maar als ik We... Ohnee. Pietje moest geloven, heb ik bij mijn exemplaar geen garantie meer :+
Was het een zwarte, of rode pixel?

Zwart = dood
Rood = 'stuck'

Rood valt wat aan te doen, door er bv. met een pen-punt op te drukken (natuurlijk wel zachtjes, en een stuk wc / keukenpapier tussen je pen-punt en het scherm).

Ook heb je software die een soort stroboscoop projecteren 'over' die pixel heen; soms kan die daardoor tot leven worden gewerkt (heb ik ook een nacht lang laten draaien; ding deed niets...).

Momenteel heb ik ook een nieuwe laptop, ook bij Coolblue en ik deed exact hetzelfde als jij;

Windows 10 er af, alles formatteren (ook de recovery partitie...) en een eigen, kale Windows 10 er op.

Ding is een convertible met maar 32GB opslag (waarvan 6GB bruikbaar out of the box).

Nu ik alles geformatteerd heb, partitie heb verwijderd (à 4GB) en alle crapware er af heb gehaald, zit ik met W10 op iets van 24GB leeg...

Die lege zooi direct weer in een data-disk en OS-disk opgesplitst en je hebt plots een wel bruikbare laptop...

Maar wat anderen al zeiden, en waar ik ook niet bij stil stond; je sloopt wel een stuk van de software... dat is goedkoper te repareren dan de hardware - maar een recovery-partitie met installer / drivers / packages van de fabrikant kan je niet zelf 1,2,3 terugzetten en dus mol je feitelijk iets dat bij het product zelf hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:35:
[...]
Was het een zwarte, of rode pixel?
Rood.
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:35:
[...]
Maar wat anderen al zeiden, en waar ik ook niet bij stil stond; je sloopt wel een stuk van de software... dat is goedkoper te repareren dan de hardware - maar een recovery-partitie met installer / drivers / packages van de fabrikant kan je niet zelf 1,2,3 terugzetten en dus mol je feitelijk iets dat bij het product zelf hoort...
Dat snap ik. Maar vergeet niet dat dit in overleg is gegaan met CoolBlue. Ik heb eerst gevraagd of ik de schijven mocht formatteren. Dit mocht, dus dat heb ik gedaan. Nu komen ze achteraf met "Je hebt de herstelpartitie verwijderd".
Ik ben niet goed ingelicht door de klantenservice van CoolBlue. Moet ik daar dan voor opdraaien?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-05 21:44

Grvy

Bot

Grvy schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:31:
Waarom geef je ze niet gewoon even een lesje? men pakt de nieuwe laptop en degene die je teruggestuurd hebt, verwisseld de HDD's en klaar is kees? alles weer zoals het was. Herstelpartitie is terug, en jij krijgt jouw W10 terug.

Ze moeten je toch een nieuwe laptop sturen ivm de pixel right?
Ik quote mezelf maar, want iedereen leest eroverheen.

TS zorgt voor een probleem voor CB, door schappelijk te zijn aan beide kanten en deze oplossing te gebruiken los je voor beide mensen het probleem op. CB heeft een laptop die terug naar de fabrikant kan inclusief software en TS heeft een werkende laptop.. :z

Dan kan men aankomen met Wet koop op afstand en al die meuk, maar wees nou eens schappelijk naar elkaar ipv gelijk met regels en wetten smijten. Geef een oplossing, denk mee etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Grvy op 02-09-2017 13:42 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:57
D3nn0s schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:23:
[...]

Eerlijk gezegd weet ik dat ook niet met de volle 100%. Ik zag dat je bij CoolBlue je product kon omruilen en dat je op dag van ontvangst bij CoolBlue een nieuwe teruggestuurd zou krijgen. Dat dit zo zou escaleren heb ik niet zien aankomen. Ik weet dus eerlijk gezegd echt niet goed waar ik wel en geen recht op heb. Vandaar ook dit topic.
Ik heb later op de avond (29 Augustus) de laptop aangemeld voor retour (omruilen voor een nieuw product).
Daar ben je anders wel heel zeker van je zaak ;).

Volgens mij had je hier geen retour moeten aanvragen (=bedacht, werkend product...maar in de praktijk lijkt me een ander product toch beter), maar een RMA.

Wellicht dat je gewoon nog eens rustig contact op kan nemen...en aangeven dat het dus om een RMA gaat en niet om een standaard retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D3nn0s
Grvy schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:41:
[...]

Ik quote mezelf maar, want iedereen leest eroverheen.

TS zorgt voor een probleem voor CB, door schappelijk te zijn aan beide kanten en deze oplossing te gebruiken los je voor beide mensen het probleem op. CB heeft een laptop die terug naar de fabrikant kan inclusief software en TS heeft een werkende laptop.. :z

Dan kan men aankomen met Wet koop op afstand en al die meuk, maar wees nou eens schappelijk naar elkaar ipv gelijk met regels en wetten smijten. Geef een oplossing, denk mee etc.
Wow mijn excuses! Ik heb dit bericht helemaal niet gezien, zelfs niet in de notifications :X Denk dat ik er overheen heb gelezen, my bad!

Dat is een hele goede suggestie eigenlijk. Maar wel kans dat er dan ook weer onderzoeks en reparatiekosten gaan komen voor het swappen van de m.2 ssd en de 1tb 2.5 inch hdd. :/

Anyways, wel bedankt voor deze suggestie. Ik ga het voorleggen.
En ja, ik wil ook een oplossing. Alleen voelde ik me nogal onder druk gezet door CoolBlue en dat maakt mij ook wat gefrustreerd. Sorry.

[ Voor 9% gewijzigd door D3nn0s op 02-09-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-05 18:41
Dennism schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:51:
[...]

Dat is zeker geen gegeven, een DOA of defect product binnen 14 dagen mag je bijv. prima terugsturen onder de KOA regeling, geen wet die dat verhinderd, ze mogen het zelfs niet eens weigeren wettelijk gezien. En ook dan kan een product gecontroleerd worden en wanneer blijkt dat je verder bent gegaan dan uitproberen (in gebruik genomen) kunnen er kosten gerekend wordt om het product te herstellen in originele staat.
Als je een defect product terugstuurt onder KOA, kunnen volgens mij ook de herstelkosten worden doorberekend. Ook al is het defect niet door jouw ontstaan. Daarom bij een garantie geval altijd het rma proces gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:58
Eisen dat de fabrikant het scherm vervangt. Klaar. Dan is hij nog steeds als nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:45
Probleem waar je gewoon mee zit is dat je normaal gesproken gebruik kan maken van de omruil methode binnen de 30 dagen mits de laptop in nieuw staat is. Nieuw staat houd in dit geval in:
Met alle verpakkingen, onbeschadigd en met de originele herstelpartitie.

Die herstelpartitie willen eigenlijk alle webwinkels behouden op de laptop, dit heeft er mee te maken dat dit de enige garantie is voor een winkel om te testen of het probleem met de laptop niet door de software komt. Door deze herstelpartitie kunnen ze dit garanderen. Zelf ook nooit geweten dat dit echt onderdeel van de garantie van een laptop is maar helaas werkt het wel zo.

Doordat je de herstelpartitie eraf hebt gegooid is de laptop niet meer als nieuw en vervalt de optie om de omruil methode te gebruiken. (WKOA) en word de reparatie gezet onder garantie.

Wat jammer is, is dat dit een typisch geval miscommunicatie is. Waarschijnlijk ging de betreffende medewerker uit van het alleen resetten van Windows en jij dacht hiermee de volledige partitie te kunnen verwijderen. Nog steeds ben ik het wel met je eens dat als het gaat om miscommunicatie dat het sierlijker zou zijn als Coolblue de kosten in dit geval op zich zou nemen en dit ook wat duidelijker zou zetten op de website.

Maar het is wel belangrijk voor iedereen: Als je een laptop koopt, wat je ook doet haal nooit deze herstelpartitie eraf. Tenzij je zelf weet hoe je deze kan terugplaatsen voor het geval dat je een garantie kwestie krijgt.

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 27535

pacificocean schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:46:
[...]

Als je een defect product terugstuurt onder KOA, kunnen volgens mij ook de herstelkosten worden doorberekend. Ook al is het defect niet door jouw ontstaan. Daarom bij een garantie geval altijd het rma proces gebruiken.
Nee, dit is onzin. Enkel kosten door waardevermindering die door verder te gaan dan uitproberen ontstaan kunnen worden verhaald. Bestaande schade valt daar niet onder, en de winkel zal dan moeten aantonen dat het niet bestaand was.

Het euvel hier is dat de retour is aangevraagd, daarna overleg met de winkel is geweest en die akkoord ging met formatteren. Of ze moeten uit de geluidsopname kunnen aantonen dat duidelijk anders is gezegd, of ze zullen de gevolgen moeten accepteren.

Zo simpel is het.

Wat er verder eventueel aan dode pixels geinterpreteerd wordt of aan gevolgen KoA is niet relevant meer. Dat stadium waren ze voorbij en dat was akkoord. De situatie hangt enkel op het formatteren, dus dat is de relevante kwestie nu.

@CoolblueBV heeft hier ook een account. Wellicht kunnen ze wat licht op de zaak werpen. Wij weten niet wat er in de opname is gezegd.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 02-09-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:44
D3nn0s schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:33:
[...]

- Windows 10 Pro geïnstalleerd door alleen de Windows partitie te verwijderen en verder nergens aangekomen.
- Na een aantal uur de dode pixel geconstateerd.
- Aangemeld voor retour.
- Volgende dag overlegd of de schijf mocht worden geformatteerd ja of nee.
- Dit was geen enkel probleem.
- Nu is het wel een probleem.
Mocht je de volledige schrijf, of de Windows partitie formatteren?
En heb je de Windows partitie of de volledige schijf geformatteerd?

Hier is het fout gegaan.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
D3nn0s schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:39:
[...]

Rood.

[...]

Dat snap ik. Maar vergeet niet dat dit in overleg is gegaan met CoolBlue. Ik heb eerst gevraagd of ik de schijven mocht formatteren. Dit mocht, dus dat heb ik gedaan. Nu komen ze achteraf met "Je hebt de herstelpartitie verwijderd".
Ik ben niet goed ingelicht door de klantenservice van CoolBlue. Moet ik daar dan voor opdraaien?
Je hebt hem geformatteerd met een MSDN licentie en niet de originele Windows....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-05 14:29
Jadaag, wat een onzin. Je gaan toch niet lopen kloten met herstelpartities daar? Gewoon een nieuwe image eroverheen en klaar.

Het eerste wat ik doe bij een nieuwe laptop is direct alle partities eraf en zelf installeren. Weg met die fabrikant meuk. Had alleen wel een unit met een defect moederbord. Mobo vervangen en gewoon weer een nieuwe image eroverheen en klaar. Die herstelpartities kon ik daarna weer er af smijten :p

Helaas waren ze toen m'n keyboard verlichting niet aangesloten, dus hij kon weer terug. En jahoor, weer een nieuwe image eroverheen.

Gewoon onzin die herstelpartitie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:38

FreakNL

Well do ya punk?

Vind ik eigenlijk ook. Stomme meuk. Lever dan een W10 install ding mee ofzo.

Verder snap ik sowieso niet dat CB en/of fabrikant hier moeilijk overdoet, ze spoelen die dingen toch en masse in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
da_PSI schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:21:
[...]

Je hebt hem geformatteerd met een MSDN licentie en niet de originele Windows....
Het is gewoon een legitieme code voor Windows 10 Pro? Ik gebruik hem ook op mijn Eigen PC en die code is gewoon vaker te gebruiken, stond ook op mijn vorige laptop. Wat is daar mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
D3nn0s schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:12:
[...]

Het is gewoon een legitieme code voor Windows 10 Pro? Ik gebruik hem ook op mijn Eigen PC en die code is gewoon vaker te gebruiken, stond ook op mijn vorige laptop. Wat is daar mis mee?
Omdat de laptop zelf met Windows 10 home komt..., je stuurt hem terug, hij moet dan in dezelfde staat zijn als dat je hem kreeg. Als je gewoon Win 10 home geinstalleerd had, dan wss geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
Richh schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:18:
[...]

Mocht je de volledige schrijf, of de Windows partitie formatteren?
En heb je de Windows partitie of de volledige schijf geformatteerd?

Hier is het fout gegaan.
Wat ik precies wel of niet mocht is nooit duidelijk geweest. Ik heb gevraagd of ik de schijf mocht leegmaken. Met toelichting; Windows eraf, etc.

Het woord partitie of herstelpartitie of wat dan ook is nooit aan bod gekomen.
Vervolgens heb ik de gehele schijf geformatteerd. Of dat slim was of niet, daar mag iedereen over oordelen. Maar ik ben er verder niet over gewaarschuwd / geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
da_PSI schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:16:
[...]

Omdat de laptop zelf met Windows 10 home komt..., je stuurt hem terug, hij moet dan in dezelfde staat zijn als dat je hem kreeg. Als je gewoon Win 10 home geinstalleerd had, dan wss geen probleem.
Lijkt me sterk. Denk dat het probleem echt gaat om de herstelpartitie waarmee ze de laptop weer helemaal kunnen zetten zoals ie in het begin was. Dit kan natuurlijk ook met disk images en eventuele cd/dvd's. Maar ze hameren op de herstelpartitie. Ook al had ik een Windows 10 Home geïnstalleerd met een sleutel van een Windows 7 upgrade bijvoorbeeld, is het alsnog niet de Windows 10 die er standaard opzat.

Maar in het eerste telefoongesprek met CoolBlue, werd mij verteld dat daar wel USB sticks voor waren. (Om Windows te kunnen doorstarten? Om de schijf image terug te zetten? Dat is niet ter sprake gekomen.)
Een communicatiefout dus.

Zoals ik eerder ook al heb gezegd, als er mij was verteld dat ik dit niet moest doen of hier op moest letten, dan had ik het ook wel zeker anders gedaan. Als ze hadden verteld, zet er een kale W10 Home op, dan had ik dat gedaan. Als ze hadden verteld, blijf van de schijfpartities af en formatter alleen je Windows partitie. Dan had ik dat gedaan.

Ik ben niet goed geïnformeerd geweest, ik had het ander wel op een andere manier opgelost voordat de laptop terug in de doos ging..

[ Voor 33% gewijzigd door D3nn0s op 02-09-2017 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-05 22:59

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Zeg dat ze met acronis gewoon een image van hetzelfde model laptop kunnen maken en deze dan recoveren op de terug gestuurde laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Niet online
NLKornolio schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:39:
Zeg dat ze met acronis gewoon een image van hetzelfde model laptop kunnen maken en deze dan recoveren op de terug gestuurde laptop.
Er zijn meerdere oplossingen om weer een valide windows home install terug te zetten op de laptop. Het probleem zit 'm er in dat dit werk/tijd kost, en dat CB hier waarschijnlijk een vergoeding voor wil zien.

Het hangt er vooral vanaf wat er exact in het telefoongesprek is overeengekomen, als de TS zich daar exact aan gehouden heeft dan is dit een geldige overeenkomst en dan zou CB geen aanvullende kosten mogen rekenen. CB moet dan simpelweg een nieuwe (of gerepareerde) laptop opsturen. Het lastige is dat het een telefoongesprek is en geen mail/brief, waardoor het lastig(er) is aan te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
D3nn0s schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:28:
[...]

Lijkt me sterk. Denk dat het probleem echt gaat om de herstelpartitie waarmee ze de laptop weer helemaal kunnen zetten zoals ie in het begin was. Dit kan natuurlijk ook met disk images en eventuele cd/dvd's. Maar ze hameren op de herstelpartitie. Ook al had ik een Windows 10 Home geïnstalleerd met een sleutel van een Windows 7 upgrade bijvoorbeeld, is het alsnog niet de Windows 10 die er standaard opzat.

Maar in het eerste telefoongesprek met CoolBlue, werd mij verteld dat daar wel USB sticks voor waren. (Om Windows te kunnen doorstarten? Om de schijf image terug te zetten? Dat is niet ter sprake gekomen.)
Een communicatiefout dus.

Zoals ik eerder ook al heb gezegd, als er mij was verteld dat ik dit niet moest doen of hier op moest letten, dan had ik het ook wel zeker anders gedaan. Als ze hadden verteld, zet er een kale W10 Home op, dan had ik dat gedaan. Als ze hadden verteld, blijf van de schijfpartities af en formatter alleen je Windows partitie. Dan had ik dat gedaan.

Ik ben niet goed geïnformeerd geweest, ik had het ander wel op een andere manier opgelost voordat de laptop terug in de doos ging..
De laptop komt met Windows 10 Home en zal daarmee ook terug gebracht moeten worden. En waarom de "Ook al had ik een Windows 10 Home geïnstalleerd met een sleutel van een Windows 7 upgrade bijvoorbeeld," je propt er een USB met Windows 10 en deze herkent het prima.

Als ik een laptop breng, dan breng ik hem altijd in originele staat terug. Bij Coolblue hebben ze bij mij ook niet moeilijk gedaan (3x!) nadat een notebook helaas defect raakte. Netjes Windows 10 home geinstaleerd (wat er standard opstond) ipv Windows 10 Pro en daar werd niet moeilijk om gedaan. Met DOA/WKOA dan vind ik ook dat je moet snappen om hem terug te sturen in de originele staat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D3nn0s
da_PSI schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:58:
[...]

De laptop komt met Windows 10 Home en zal daarmee ook terug gebracht moeten worden. En waarom de "Ook al had ik een Windows 10 Home geïnstalleerd met een sleutel van een Windows 7 upgrade bijvoorbeeld," je propt er een USB met Windows 10 en deze herkent het prima.

Als ik een laptop breng, dan breng ik hem altijd in originele staat terug. Bij Coolblue hebben ze bij mij ook niet moeilijk gedaan (3x!) nadat een notebook helaas defect raakte. Netjes Windows 10 home geinstaleerd (wat er standard opstond) ipv Windows 10 Pro en daar werd niet moeilijk om gedaan. Met DOA/WKOA dan vind ik ook dat je moet snappen om hem terug te sturen in de originele staat...
Ik snap je. Note to self voor de toekomst dan.
Alhoewel, nu in deze situatie blijf ik er bij. Als ze me beter hadden geïnformeerd over waar ik wel en niet aan had mogen komen, dan had zich nu ook geen probleem voorgedaan.

Als ik vraag of ik de schijf mag leeghalen en er word gezegd dat dat geen probleem is, en dat er USB sticks aanwezig zijn om Windows te kunnen doorstarten, dan hoor ik er niet standaard vanuit gaan dat ik de windows schijf partitie alleen maar mag verwijderen. Ik vroeg om de schijf, niet om partities.

[ Voor 13% gewijzigd door D3nn0s op 02-09-2017 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
D3nn0s schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:04:
[...]

Alhoewel, nu in deze situatie blijf ik er bij. Als ze me beter hadden geïnformeerd over waar ik wel en niet aan had mogen komen, dan had zich nu ook geen probleem voorgedaan.

Als ik vraag of ik de schijf mag leeghalen en er word gezegd dat dat geen probleem is, en dat er USB sticks aanwezig zijn om Windows te kunnen doorstarten, dan hoor ik er niet standaard vanuit gaan dat ik de windows schijf partitie alleen maar mag verwijderen. Ik vroeg om de schijf, niet om partities.
Echter je blijft maar doorhameren over Windows..., maar je zegt zelf ook:

"De laptop was er, de dode pixel was inderdaad geconstateerd, maar Windows startte niet meer door. En dat was ook een probleem (?!!)"

En daar kan ook gewoon (waarschijnlijk) het probleem zitten. Je hebt misschien iets wel niet goed gedaan waardoor de laptop niet meer starten. Hierdoor moet Coolblue naar de laptop kijken (onderzoeken) waar kosten aan verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
da_PSI schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:16:
[...]

Echter je blijft maar doorhameren over Windows..., maar je zegt zelf ook:

"De laptop was er, de dode pixel was inderdaad geconstateerd, maar Windows startte niet meer door. En dat was ook een probleem (?!!)"

En daar kan ook gewoon (waarschijnlijk) het probleem zitten. Je hebt misschien iets wel niet goed gedaan waardoor de laptop niet meer starten. Hierdoor moet Coolblue naar de laptop kijken (onderzoeken) waar kosten aan verbonden zijn.
In het eerste telefoongesprek heb ik al aangeduid dat door het leeghalen van de schijf Windows niet meer door zou starten.
Je drukt de laptop aan, hij gaat netjes naar het BIOS, en daar kun je je boot device kiezen of je boot order aanpassen. Echter kun je niet van de harde schijven booten, want die zijn leeg.
Stop er een USB stick in (die ze hadden liggen toch?) en dan kan het wel.

Dat de laptop dus niet doorstart, heb ik aangegeven in het telefoon gesprek. Dit had dus sowieso al bekend bij ze moeten zijn.

Edit: Sterker nog, dit was bij ze bekend. Het is geconfirmeerd. Ze hebben het gesprek terug geluisterd en ze hebben me gelijk gegeven in het feit dat wat ik beweer wat is gezegd, ook daadwerkelijk is gezegd. (Dus ook het antwoord van de medewerker).
Pietje van de Back office die mij belde als terugkoppeling, heeft dit tegen mij verteld.
Vervolgens vertelde Pietje dat ik de herstelpartitie niet had mogen verwijderen, maar dit heeft de medewerker in het eerste gesprek niet verteld (en hoogstwaarschijnlijk wist hij het ook niet eens.)

Toen ik Pietje verder vroeg of dat ergens schriftelijk te vinden staat, bijvoorbeeld in de voorwaarden, vertelde hij dat dit niet het geval was. Niet elke laptop had immers een herstelpartitie, dus er werd geen schriftelijke voorwaarde voor gemaakt.
In principe kan Pietje dus zeggen wat hij wilt, het is nergens terug te vinden op papier.

Dan mag je als consument toch ook wel verwachten dat Pietje dan zegt; 'Dit is een fout geweest van onze kant, je krijgt een nieuw product en we passen de voorwaarden aan.' om dit soort zaken in de toekomst te kunnen voorkomen..

In plaats daar van zet Pietje mij voor het blok:
Of ik moet betalen voor de reparatie, of ik betaal niet, krijg mijn huidige laptop met dode / stuck pixel terug en heb er geen garantie meer op. :?

[ Voor 37% gewijzigd door D3nn0s op 02-09-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
D3nn0s schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:19:
[...]

In het eerste telefoongesprek heb ik al aangeduid dat door het leeghalen van de schijf Windows niet meer door zou starten.
Je drukt de laptop aan, hij gaat netjes naar het BIOS, en daar kun je je boot device kiezen of je boot order aanpassen. Echter kun je niet van de harde schijven booten, want die zijn leeg.
Stop er een USB stick in (die ze hadden liggen toch?) en dan kan het wel.

Dat de laptop dus niet doorstart, heb ik aangegeven in het telefoon gesprek. Dit had dus sowieso al bekend bij ze moeten zijn.
Wederom, je had hier ook gewoon over kunnen nadenken. Je koopt een product, wil je die retouneren, dan moet hij in de originele staat geretouneerd worden. (Dat is bij iedere winkel zo). Dat jij daarna de hele laptop formatteerd zonder het originele OS terug te zetten, is ook niet slim. Ikzelf als shop (als ik er 1 had) zou daar ook niet echt op zitten wachten. (zal zeker mijn werknemers informeren).

Ook dat jij telefonisch contact met je ze hebt gehad, leuk. Maar dat wordt 99% van de tijd een ja en nee spelletje.

Zie het als een les voor de volgende keer. Contact via de email zodat alles vast staat (en ook direct echt bewijs hebt). Mocht je de laptop retour moeten brengen, herinstalleer de Windows versie welke erop staat.

Dat de rekening 400 euro wordt geloof ik al helemaal niet, wss iets van 40 euro zoals eerder vermeld

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:11

Croga

The Unreasonable Man

da_PSI schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:33:
je had hier ook gewoon over kunnen nadenken.
Dat heeft ie gedaan. En omdat hij er niet helemaal uit kwam heeft ie afstemming gezocht met de specialisten: De Winkel. Hij heeft vervolgens ook gedaan wat die winkel gezegd heeft. Veel verder dan dit kun je niet nadenken. Alles wat je anders "nadenkt" dan dit komt uit op aannames, dat is nog veel gevaarlijker.
Ook dat jij telefonisch contact met je ze hebt gehad, leuk. Maar dat wordt 99% van de tijd een ja en nee spelletje.
Maar gelukkig heeft CoolBlue zelf gezorgd dat dit géén ja/nee spelletje wordt; ze hebben het opgenomen en bewezen dat ze het kunnen terugspelen. Probleem opgelost. En uit die opname blijkt dat TS helemaal niets verkeerd gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
da_PSI schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:33:
[...]
Dat de rekening 400 euro wordt geloof ik al helemaal niet, wss iets van 40 euro zoals eerder vermeld
Zoals eerder vermeld, korreltje zout. Omdat het nergens schriftelijk staat kunnen ze het net zo gek maken als ze zelf willen.
40 Euro zijn de start kosten alleen maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:16
D3nn0s schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:04:
[...]

Waarom heb je eigenlijk - volledig onnodig - de volledige schijf gewist. Het is toch vrij logisch om de herstelpartitie te laten staan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Croga schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:36:

En uit die opname blijkt dat TS helemaal niets verkeerd gedaan heeft.
Dit haal ik niet uit de informatie uit de TS. Ik haal daar uit dat Coolblue de opname heeft teruggeluisterd en daaruit heeft geconcludeerd dat het advies is geweest de Windows schijf (partitie) te formatteren, niet de volledige schijf. Nu kan dat natuurlijk een miscommunicatie zijn waarbij TS wat anders heeft begrepen dan dan Coolblue bedoeld heeft, of dat Coolblue wat anders heeft begrepen dan dat TS bedoelde. Ik denk dat zonder kennis te hebben van de exacte inhoud van deze opname het lastig is om te concluderen of TS wel / niets iets verkeerd gedaan heeft en of de "schuld" bij TS ligt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Croga schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:36:
[...]

Dat heeft ie gedaan. En omdat hij er niet helemaal uit kwam heeft ie afstemming gezocht met de specialisten: De Winkel. Hij heeft vervolgens ook gedaan wat die winkel gezegd heeft. Veel verder dan dit kun je niet nadenken. Alles wat je anders "nadenkt" dan dit komt uit op aannames, dat is nog veel gevaarlijker.

[...]

Maar gelukkig heeft CoolBlue zelf gezorgd dat dit géén ja/nee spelletje wordt; ze hebben het opgenomen en bewezen dat ze het kunnen terugspelen. Probleem opgelost. En uit die opname blijkt dat TS helemaal niets verkeerd gedaan heeft.
Ja hij heeft contact gezocht, maar je weet zelf ook dat je de goederen welke je terug brengt in orignele staat moet terug brengen. Back-office, toen ik gebeld heb, kreeg ik netjes iemand van de RMA aan de lijn. Er zijn hier geen aannames, als je leest wat ik ook heb gezegt is dat het beter is om het via de email te doen. Dan heb je alles vast staan, nu moeten we alles geloven wat de TS zegt..... (ben neutraal, kies zelf geen kant)

Want coolblue heeft gesprek opnieuw beluisterd en wat wordt daar gezegt "De man aan de telefoon (*knip*. van de Backoffice) begon namelijk erover dat het ging over de Windows partitie!" echter de TS zegt van "
Het hele woord 'partitie' is geen enkele keer voorgekomen in dat telefoongesprek!" dus ja, wie moeten wij nu geloven?

[ Voor 12% gewijzigd door da_PSI op 02-09-2017 17:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:09

LankHoar

Langharig tuig

Wat TS al dan niet met die schijf heeft gedaan lijkt me irrelevant. Indien je die laptop al een paar maand in gebruik had had je ook gewoon nog recht gehad op garantie. Je mag installeren op die schijf, en formatteren wat je wilt, dat doet niets aan dat recht af.

@D3nn0s ik snap niet helemaal goed waarom je per se een nieuw product wilt, indien zij het scherm vervangen met 1 zonder dooie pixels is het toch ook goed? Dat is mijn inziens waar je recht op hebt, een conform product. Niet een nieuw product.

Kortom, per mail aangeven aan @CoolblueBV dat het formatteren niet ter zake doet, en je binnen redelijke tijd een conform product eist zonder voor extra kosten op te draaien, zoals de wet ook voorschrijft.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
LankHoar schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:13:
Wat TS al dan niet met die schijf heeft gedaan lijkt me irrelevant. Indien je die laptop al een paar maand in gebruik had had je ook gewoon nog recht gehad op garantie. Je mag installeren op die schijf, en formatteren wat je wilt, dat doet niets aan dat recht af.

@D3nn0s ik snap niet helemaal goed waarom je per se een nieuw product wilt, indien zij het scherm vervangen met 1 zonder dooie pixels is het toch ook goed? Dat is mijn inziens waar je recht op hebt, een conform product. Niet een nieuw product.

Kortom, per mail aangeven aan @CoolblueBV dat het formatteren niet ter zake doet, en je binnen redelijke tijd een conform product eist zonder voor extra kosten op te draaien, zoals de wet ook voorschrijft.
Ik denk dat dit komt doordat TS schijnbaar een nieuwe laptop gevraagd heeft (iig zo lijkt het over te komen), Coolblue lijkt daarin welwillend te zijn (terwijl TS daar niet direct recht op heeft) mits deze laptop verder in originele staat is. Dat blijkt echter niet zo te zijn waardoor je nu deze communicatie wisseling krijgt.

Had TS om herstel gevraagd dan verwacht ik dat deze discussie mogelijk zoals je ook al aangeeft niet eens gestart zou zijn, daar voor herstel de staat van de schijf niet uitmaakt, de fabrikant kan het scherm best vervangen zonder dat de schijf in originele configuratie is en zelfs al zou dit niet kunnen had dit in dat geval geen issue mogen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D3nn0s
Dennism schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:54:
[...]
Ik denk dat dit komt doordat TS schijnbaar een nieuwe laptop gevraagd heeft (iig zo lijkt het over te komen)
Ik heb inderdaad gevraagd om een nieuwe.
Dennism schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:54:
[...]
Had TS om herstel gevraagd dan verwacht ik dat deze discussie mogelijk zoals je ook al aangeeft niet eens gestart zou zijn, daar voor herstel de staat van de schijf niet uitmaakt, de fabrikant kan het scherm best vervangen zonder dat de schijf in originele configuratie is en zelfs al zou dit niet kunnen had dit in dat geval geen issue mogen zijn.
Dit is ook een reden waarom ik dit topic heb aangemaakt. Ik weet ook niet goed waar ik wel en geen recht op heb. Ik probeer het verhaal zo duidelijk mogelijk hier neer te zetten zodat mensen er op kunnen reageren en hun meningen kunnen delen.

Bedankt voor deze input, zowel jij als @LankHoar, nu heb ik in ieder geval een volgende stap, mocht dit verder nergens op uitlopen. _/-\o_

Verder nog een reactie op een eerder bericht van jou, @Dennism
Dit haal ik niet uit de informatie uit de TS. Ik haal daar uit dat Coolblue de opname heeft teruggeluisterd en daaruit heeft geconcludeerd dat het advies is geweest de Windows schijf (partitie) te formatteren, niet de volledige schijf.
Dat is het hem dus. Ik heb gevraagd of het goed was om de schijf te formatteren. Hierbij heb ik ook aangegeven dat Windows dan niet meer zou doorstarten.

Als ik aan jou vraag of ik een schijf mag formatteren, ga je dan uit van de harde schijf of van enkel de Windows partitie?
Iedereen kan hier een mening over hebben, maar er is geen vast antwoord voor. Er mist duidelijkheid.

Ik mag er van uitgaan dat de medewerkers van CoolBlue mij dit duidelijk kunnen uitleggen en / of mij hiervoor kunnen waarschuwen.

Pas achteraf, in de terugkoppeling van Pietje, is het woord partitie pas voor de eerste keer gevallen.

[ Voor 29% gewijzigd door D3nn0s op 02-09-2017 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:53
da_PSI schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:46:
[...]

"Na een paar uur kwam de pixel in beeld" je zei hiervoor dat hij er al wanneer je hem al zag wanneer je de laptop aanzette (heb nog nooit gehad dat er zomaar dode pixels kwamen)
Ik wel. Laptop RMA gestuurd omdat beeldscherm dood was. Nieuw scherm er in. Dag later de een na de andere dode pixel kwam tevoor schijn. RMA aangevraagd. Na 4 dagen was 25% van mijn scherm dood. Dode pixels kunnen zomaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@loki504 True, ik heb 2 x een Sony Bravia retour gestuurd i.v.m. meerdere dode pixels op een gloednieuw scherm.
1e scherm kwamen ze pas na 14 dagen, tweede scherm al direct na aanzetten.
Ideaal de monteur kon m meteen weer meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Nu online
TS moet gaan kiezen. Een conform product en dus reparatie van het scherm of een omruiling c.q. nieuw product. Dat eerste lijkt me sowieso geen probleem, dat kan gewoon geregeld worden omdat de staat van de laptop hier geen rol in speelt; het gaat immers om de dode pixel en dus het scherm.

Als TS een omruiling wil eisen, dan is het van essentieel belang wat er precies staat op die gespreksopname en wat er tussen medewerker BO en TS is afgesproken (de voorwaarden retournering; de partitie). Ik denk dat TS toch het gesprek weer moet aan gaan met Coolblue, desnoods via social media.

Normaal is Coolblue redelijk behulpzaam en welwillend. Mocht de BO medewerker een foute of niet duidelijke instructie hebben gegeven, dan maakt TS een goede kans en moet Coolblue gewoon kosteloos omruilen. Maar nogmaals, dat hangt écht van de gespreksopname/transcriptie af.

Het feit dat Coolblue nu zo moeilijk doet geeft mij het gevoel dat er iets in de gespreksopname staat waar zij zich op (willen) beroepen. Maar dat is gissen. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Cheezborger op 02-09-2017 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Cheezborger Ik snap de hele discussie vanuit Coolblue niet, gezien ze al hebben toegegeven dat er foutive info door hun klantenservice is uitgegeven.
Naar aanleiding van hun info heeft de klant een complete format uitgevoerd.

Heel vervelend dat ze kosten maken, maar dan hadden ze goede info moeten verstrekken. Ze kunnen hier nu lastig op terugkomen gezien het is toegegeven.

Ik zou als TS m'n poot stijf houden, desnoods langsgaan in èèn van hun winkels (nee, niet om de boel kort & klein te slaan). Vaak is er in een èèn op èèn gesprek met een verkoper al een stuk meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
LocK_Out schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 19:34:
@Cheezborger Ik snap de hele discussie vanuit Coolblue niet, gezien ze al hebben toegegeven dat er foutive info door hun klantenservice is uitgegeven.
Naar aanleiding van hun info heeft de klant een complete format uitgevoerd.
Ik lees dit eigenlijk niet zo, zoals ik het begrijp is Coolblue van mening na terugluisteren van het gesprek dat zij de juiste info hebben verstrekt echter dat TS een andere actie heeft uitgevoerd (hele schijf wissen ipv Windows Schijf wissen). Waarbij zij dus juist aangeven geen foutieve info verstrekt te hebben. Logischerwijs bestrijd TS dit. Echter zonder die opname zal het voor ons als buitenstaanders lastig te beoordelen zijn wie er daadwerkelijk gelijk heeft (CB of TS) daar wij alleen de info van TS hebben zoals hij het begrepen heeft (let wel ik zeg niet dat TS dit verkeerd begrepen heeft daar ik die info niet heb), maar niet de opname zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
Dennism schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 21:24:
[...]

Ik lees dit eigenlijk niet zo, zoals ik het begrijp is Coolblue van mening na terugluisteren van het gesprek dat zij de juiste info hebben verstrekt echter dat TS een andere actie heeft uitgevoerd (hele schijf wissen ipv Windows Schijf wissen). Waarbij zij dus juist aangeven geen foutieve info verstrekt te hebben. Logischerwijs bestrijd TS dit. Echter zonder die opname zal het voor ons als buitenstaanders lastig te beoordelen zijn wie er daadwerkelijk gelijk heeft (CB of TS) daar wij alleen de info van TS hebben zoals hij het begrepen heeft (let wel ik zeg niet dat TS dit verkeerd begrepen heeft daar ik die info niet heb), maar niet de opname zelf.
Beetje van beiden eigenlijk.
Ik heb gelijk gekregen dat ik heb gehandeld na advies van de medewerker.
Echter over het feit dat er niet is gesproken over de herstelpartitie in het eerste telefoontje, is verder niet aan mij vermeld.
Ik weet dat er niet over gesproken is, maar jullie kunnen en hoeven mij daarin niet te geloven.
Echter heb ik nog wel een mail naar ze toe gestuurd en ze verzocht om het nog een keer na te luisteren.

[ Voor 5% gewijzigd door D3nn0s op 02-09-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Dennism @D3nn0s Dat hele herstel partitie verhaal wat CB aanhaalt is mijn inziens kul.
Als ze dit vinden, dan hadden ze dit meteen aan moeten geven.

Nu komt het erop neer dat zij moeilijk doen, terwijl ze TS incomplete info hebben verstrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
D3nn0s schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 21:30:
[...]

Beetje van beiden eigenlijk.
Ik heb gelijk gekregen dat ik heb gehandeld na advies van de medewerker.
Echter over het feit dat er niet is gesproken over de herstelpartitie in het eerste telefoontje, is verder niet aan mij vermeld.
Ik weet dat er niet over gesproken is, maar jullie kunnen en hoeven mij daarin niet te geloven.
Echter heb ik nog wel een mail naar ze toe gestuurd en ze verzocht om het nog een keer na te luisteren.
Ik denk ook niet zozeer dat de herstel partitie genoemd had moeten worden. Wat duidelijk moet worden is of zij "Schijf" gezegd hebben of bijv. "Windows Schijf". Bij het eerste ben ik van mening dat jij in het gelijk staat, hoewel natuurlijk nog steeds niet handig om de herstel partitie ook te verwijderen (deze staat normaal op een niet zichtbare partitie die je met een normale format niet eens raakt). Bij het 2de vind ik dat Coolblue mogelijk een punt heeft, al kan het nog steeds zijn dat jij juridisch nog steeds gelijk hebt, maar zal het dan wel een lastiger spel worden als ze het er op aan laten komen.

Verzoek om het nog een keer na te luisteren is sowieso handig, ik zou mogelijk zelfs vragen of ze de opname ook aan jou willen laten horen / verstrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nn0s
Dennism schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 21:41:
[...]
Ik denk ook niet zozeer dat de herstel partitie genoemd had moeten worden. Wat duidelijk moet worden is of zij "Schijf" gezegd hebben of bijv. "Windows Schijf".
Goed punt.
Alleen heb ik gevraagd of het goed was de hele schijf te formatteren. Schijf zou daarin dan het fysieke apparaat kunnen / moeten zijn. Waar Windows op staat is ook een partitie. Lastig verhaal wel, maar het zou op de kleine woordjes neer komen denk ik zo.
Dennism schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 21:41:
[...]
Verzoek om het nog een keer na te luisteren is sowieso handig, ik zou mogelijk zelfs vragen of ze de opname ook aan jou willen laten horen / verstrekken.
Ben ik wel van plan, ze zouden binnen 48 uur contact met me opnemen, of dit per mail of telefonisch gaat dat weet ik niet. Maar als CB haar vaste conclusie heeft getrokken, dan wil ik wel graag de opname horen zodat ze het kunnen beargumenteren. Op de blauwe ogen geloven doe ik niet meer.

En nogmaals dank voor je input _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Doe vaak nieuwe laptops voor vrienden,maar alleen de bloatware eruit halen en wat proggies eropzetten.
De Windows fabrieks install laat ik mooi staan voor gevallen zoals dit.
Na een jaar mogen ze terugkomen voor een schone install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 18:08
Wil je geen gezeur? Voorstellen dat ze de laptop repareren en dat je zelf wel een Windows 10 stickje maak, en Windows installeer :) Jij blij geen gezeur over kosten, hun blij want geen gezeik. Verder valt er voor beide partijen en hun acties wat te zeggen.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-03 16:21
Is het een losse SSD of een SSD die op het geheugen staat?

Dan zou je kunnen voorstellen om bij een nieuwe laptop de SSD van die te repareren laptop er in te doen? Want wat kan jou het schelen wat er op die andere SSD staat zolang jij er maar Windows op kan zetten.

Anders even dreigen om het bericht naar Kassa/Radar te sturen en even een linkje naar dit forum topic sturen. Dan zijn ze denk ik zo over de streep.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarom is het (tegenwoordig) zo lastig de hele schijf te herstellen vanaf een recovery ISO? Biedt MSI die niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Olaf van der Spek schreef op zondag 3 september 2017 @ 14:05:
Waarom is het (tegenwoordig) zo lastig de hele schijf te herstellen vanaf een recovery ISO? Biedt MSI die niet aan?
Lastig is het niet, maar mogelijk kost een recovery kit bij MSi geld en daarnaast kost het gewoon tijd. Iets waar Coolblue al dan niet terecht eigenlijk niet voor wil opdraaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dennism schreef op zondag 3 september 2017 @ 14:37:
[...]

Lastig is het niet, maar mogelijk kost een recovery kit bij MSi geld en daarnaast kost het gewoon tijd. Iets waar Coolblue al dan niet terecht eigenlijk niet voor wil opdraaien.
Dat zo'n ISO geld kost is toch niet normaal? Lijkt mij dat verkopers daar met leveranciers moeten uitvechten.
Dat het wat tijd kost lijkt mij ook niet meer dan normaal, risico van het vak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Nu online
Olaf van der Spek schreef op zondag 3 september 2017 @ 15:44:
[...]

Dat het wat tijd kost lijkt mij ook niet meer dan normaal, risico van het vak..
Dat vind ik een luie en gemakzuchtige houding. De laptop waar we het nu over hebben, daarvan is de herstelpartitie gewist (1) en in plaats van Windows Home is er Windows Pro op gekwakt (2). Dat lijkt mij zeker geen risico van het vak voor de verkoper. Die veranderingen behoren ook niet tot het 'uitproberen' van een product (WKOA).

In dit geval is ligt het anders omdat een medewerker van Cooblue toestemming zou hebben gegeven voor de bovengenoemde acties. Maar ik vind dat het in zijn algemeenheid geen risico van het vak is. Je hebt ook nog iets als redelijkheid. ;)
Daarnaast moet je ergens een grens trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Cheezborger schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:36:
Dat vind ik een luie en gemakzuchtige houding.
Waarom? Zoiets herstellen zou technisch gezien erg simpel moeten zijn.. dat Coolblue producten verkoopt waarbij dat niet simpel is is toch niet het probleem van de koper?
Wat zou Windows Pro er eigenlijk toe doen als de herstelpartitie er nog wel was geweest?

Is het überhaupt niet raar dat de shop vertrouwt op een herstelpartitie? Voor hetzelfde geld is daar mee geknoeid.

[ Voor 24% gewijzigd door Olaf van der Spek op 03-09-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
xFeverr schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:38:
Jadaag, wat een onzin. Je gaan toch niet lopen kloten met herstelpartities daar? Gewoon een nieuwe image eroverheen en klaar.

Het eerste wat ik doe bij een nieuwe laptop is direct alle partities eraf en zelf installeren. Weg met die fabrikant meuk. Had alleen wel een unit met een defect moederbord. Mobo vervangen en gewoon weer een nieuwe image eroverheen en klaar. Die herstelpartities kon ik daarna weer er af smijten :p

Helaas waren ze toen m'n keyboard verlichting niet aangesloten, dus hij kon weer terug. En jahoor, weer een nieuwe image eroverheen.

Gewoon onzin die herstelpartitie
Inderdaad, maar toch kies ik er altijd voor om hem eerste even op te starten - dan weet je direct of alles werk naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
HerZon schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:45:
[...]

Inderdaad, maar toch kies ik er altijd voor om hem eerste even op te starten - dan weet je direct of alles werk naar behoren.
Pixelprobleem trad pas op na een aantal uur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:25
henri86 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:04:
[...]

Waarom heb je eigenlijk - volledig onnodig - de volledige schijf gewist. Het is toch vrij logisch om de herstelpartitie te laten staan..
Je koopt een laptop met een bepaalde hoeveelheid opslagruimte. Als deze vol staat met iets wat je zelf niet gebruikt, ben je volgens mij vrij om dit te verwijderen anders voldoet de laptop niet aan de specificaties lijkt me?

Voor garantie afhandeling zal dit ook nooit een probleem zijn en bij CB al helemaal niet volgens mij. Het probleem zit denk ik in het feit dat TS een nieuwe wil i.p.v. een reparatie van zijn aangekochte.
De andere moet dan alsnog gerepareerd worden en zal als 2e kansje worden aangeboden maar zal daarvoor wel in de juiste staat terug moeten. De vraag is wie dan voor die te maken kosten staat voor het terugbrengen in de juiste staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Gadgeteer schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:17:
[...]

Je koopt een laptop met een bepaalde hoeveelheid opslagruimte. Als deze vol staat met iets wat je zelf niet gebruikt, ben je volgens mij vrij om dit te verwijderen anders voldoet de laptop niet aan de specificaties lijkt me?

Voor garantie afhandeling zal dit ook nooit een probleem zijn en bij CB al helemaal niet volgens mij. Het probleem zit denk ik in het feit dat TS een nieuwe wil i.p.v. een reparatie van zijn aangekochte.
De andere moet dan alsnog gerepareerd worden en zal als 2e kansje worden aangeboden maar zal daarvoor wel in de juiste staat terug moeten. De vraag is wie dan voor die te maken kosten staat voor het terugbrengen in de juiste staat.
In mijn ervaring is coolblue vrij makkelijk met omruilen. Laatst ook een wasmachine, tweedekansje. Binnen een week aangegeven dat deze lekt, toen kreeg ik de optie aangeboden omruilen of repareren. Laten omruilen, geen probleem.

Als het gesprek van Ts vergelijkbaar is gegaan en daarna in overleg met de klantenservice de hdd is geformatteerd dan lijkt het me vrij helder dat coolblue zijn verantwoordelijkheid moet nemen.

Waar ze vandaan halen dat het product teruggestuurd kan worden naar ts as is en dat dan de garantie vervallen is snap ik totaal niet.

Maar goed, mijn argumentatie tegenover coolblue zou zijn dat ik ter goeder trouw in overleg met de klantenservice heb gehandelt om de laptop netjes terug te krijgen. Getuige ook hun erkenning van het formatteren verhaal.
En dat ik mij afvraag hoe het mij verwijtbaar is dat de laptop niet in de door hun gewenste staat is teruggekomen, terwijl dit in overleg is geweest. Kan ik dan niet meer op het woord van de klantenservice vertrouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
analogworm schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:06:

Als het gesprek van Ts vergelijkbaar is gegaan en daarna in overleg met de klantenservice de hdd is geformatteerd dan lijkt het me vrij helder dat coolblue zijn verantwoordelijkheid moet nemen.

Waar ze vandaan halen dat het product teruggestuurd kan worden naar ts as is en dat dan de garantie vervallen is snap ik totaal niet.

Maar goed, mijn argumentatie tegenover coolblue zou zijn dat ik ter goeder trouw in overleg met de klantenservice heb gehandelt om de laptop netjes terug te krijgen. Getuige ook hun erkenning van het formatteren verhaal.
En dat ik mij afvraag hoe het mij verwijtbaar is dat de laptop niet in de door hun gewenste staat is teruggekomen, terwijl dit in overleg is geweest. Kan ik dan niet meer op het woord van de klantenservice vertrouwen?
Over dat telefoon gesprek is natuurlijk nog een discussie. Coolblue heeft als standpunt dat zij hebben aangegeven de Windows schijf / partitie te formatteren (wat redelijk logisch is), TS heeft naar het lijkt alle partities verwijderd en daarna geformatteerd (iets dat in de regel niet gedaan wordt). Daar zit dus een verschil in wat Coolblue meent geantwoord te hebben op TS zijn vraag en wat TS uiteindelijk gedaan heeft en dat is waar de discussie over gaat, schijnbaar heeft Coolblue het gesprek met TS en de support medewerker opgenomen dus daaruit zal hopelijk definitief blijken wie gelijk heeft.

Dikgedrukte is dan ook niet wat Coolblue aangeeft. Coolblue geeft aan (haal ik uit de TS) dat de fabrieksgarantie komt te vervallen. Dat is wat anders dan dat de garantie bij de verkoper (recht op een conform product) komt te vervallen. Fabrieksgarantie is in Nederland een gunst van de fabrikant (want het is geen wettelijk vastgelegd recht) en deze mag haar eigen voorwaarden daaraan verbinden. Als MSI in haar voorwaarden heeft staan dat de herstelpartitie aanwezig moet zijn voor fabrieksgarantie dan mag zij deze garantie best laten vervallen wanneer deze door door de gebruiker verwijderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:16
Gadgeteer schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:17:
[...]

Dat zou een reden kunnen zijn geweest als hij dat had gedaan bij het in gebruik nemen, maar TS heeft het gedaan toen hij de laptop klaar maakten om terug te sturen. Dan is het een onnodige en niet zo goed doordachte actie. Sowieso omdat de herstelpartitie verwijderen doorgaans meer werk kost dan enkel en alleen de vrije partities wissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:25
henri86 schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:31:
[...]

Dat zou een reden kunnen zijn geweest als hij dat had gedaan bij het in gebruik nemen, maar TS heeft het gedaan toen hij de laptop klaar maakten om terug te sturen. Dan is het een onnodige en niet zo goed doordachte actie. Sowieso omdat de herstelpartitie verwijderen doorgaans meer werk kost dan enkel en alleen de vrije partities wissen
Klopt maar ik reageerde op henri86 die zich afvroeg waarom je een herstelpartitie zou verwijderen.
TS had eigenlijk alleen zijn eigen data hoeven verwijderen dat is duidelijk. Voor een ervaren tweaker is deze actie inderdaad ook ondoordacht geweest maar wellicht is niet alles voor iedereen even vanzelfsprekend.

En, ondoordacht of niet, TS blijft door miscommunicatie vanuit de klantenservice nu wel met de sh!t zitten.
Pagina: 1 2 3 Laatste