vinom schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:46:
Ik zit nog steeds in mijn eerste save game en ik ben nu net in de overgang van de artisans naar engineers. Ik moet dus veel producten uit de New world halen. Twee dingen waar ik tegen aan loop:
- efficiënt traden tussen de New en old world? Duurt nogal lang voordat de bootjes op en neer zijn. Of zetten jullie mega veel bootjes in?
- Omdat ik nog lerende ben zijn vrijwel alle eilanden al gepakt door mijn Allies. Oftewel, kan ik dan van hun nog een eiland pakken?
Story mode nog niet gedaan? Daar had ik geen last van de AI, ze waren niet expansief, het tempo lijkt te worden opgehouden ahv je missies en in een later stadium vroeg de ai of ze mochten uitbreiden. Bovendien heb je na je grote vechtmissie iets van 10-20 van die mega boten dus voor een oorlog ben je dan ook wel klaar

.
Betreft trade had ik toen voldoende aan enkele van de grotere schepen voor rum en kleding. Bij Anno wil je meestal vooral veel op voorraad hebben in plaats van veel boten met een just in time delivery, die boten kosten nogal wat upkeep.
edit net even gekeken in save van na het halen van de laatste missie:
Old World zijn er9 (kleine) eilanden vrij, 4 grote in mijn bezit, ai1 heeft er respectievelijk 3, 2 en 1.
New World heb ik 3 grote eilanden, zijn er 5 vrij waarvan 3 grote.
Oorlog ook viable:
Mijn ervaring met vechten (op expert) is dat wanneer je dit wil doen zonder verliezen je toch wel moet rekenen op pak hem beet 5 grote schepen per harbor defence tower.
Specifiek advies over hoe/wat hangt echt af van hoe je er financieel voor staat en de agressiviteit en diffculty van de ai.
[
Voor 35% gewijzigd door
sdk1985 op 26-05-2020 00:12
]