Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Even selectief quoten.Steevo_S schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:51:
[...]
Hoe belangrijk is het om in de eerste wereld alle eilanden te bezetten en als ik daar enkel een trading post op heb blijven ze dan ook van mij?
Het enige waar je om moet denken is dat je vijanden met een paar bootjes dan wel je eiland over kunnen nemen.
Veiligste is om toch een paar turrets te bouwen en ergens centraal een mooie vloot te hebben liggen om de eilanden te verdedigen.
Ik weet niet of het in de 'Old world' al aan de orde is, maar in the 'New world' kocht dat ellendige mens regelmatig shares van een eiland. Als alle shares in handen van een tegenpartij zijn kan die ervoor kiezen om je eiland over te nemen (na betaling).
Ik zou het geen fout noemen, iedereen heeft zijn eigen manier van spelen, dat is het mooie van Anno. Ik ben totaal geen oorlogvoerder, vandaar dat ik die tactiek gebruik om zoveel mogelijk eilanden zo snel mogelijk te bezetten (en indien ik er nog nodig heb zal ik ze eerder uitkopen dan veroveren). Ik gebruik zo vroeg nog geen TU en TH's omdat ik de influence nodig heb om te koloniseren.Steevo_S schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:51:
[...]
Ik denk dat ik daar dus de fout in ben gegaan, teveel TU en TH... Ik zal ze nu eens verwijderen of misschien opnieuw beginnen. Ik kan in mijn eerste wereld maar tot artisans want ik heb kleding en rum van die andere eilanden nodig en elke keer als ik te hoog in bevolking ga krijg ik een royal penalty...
Hoe belangrijk is het om in de eerste wereld alle eilanden te bezetten en als ik daar enkel een trading post op heb blijven ze dan ook van mij?
Ik heb alleen ervaring met Mercier (de anarchist) en Von malching, maar de je kan geen eiland koloniseren waar al een warehouse opstaat. Daarom dus dat ik ze snel pak (ook al liggen ze de komende 5u nog braak en doe ik er niets mee). je moet ze niet allemaal hebben (dat kost teveel influence), maar probeer toch de beste (met veel mijnen bijvoorbeeld) te pakken te krijgen. En in de New world zoveel mogelijk verschillende fertilities
De AI kan wel wat pissig worden dat je sneller uitbreidt, maar zover ik weet zijn alleen de 3sterren AI echt hyperaggressief. Sommige kopen ook shares op, maar die kan je makkelijk terugkopen. maar ik heb het over easy en medium AI, belangrijke kanttekening
Royal taxes vermijd je door je bevolking zoveel mogelijk uit te spreiden (dus naast je main island ook nog dorpen op de andere eilanden). Want royal taxes worden pas geheven na 1000 man en worden progressief zwaarder. Ze gaan nooit helemaal weg, maar eenmaal investors zijn ze niet echt relevant meer
Je moet dit sowieso doen omdat je de workforce nodig hebt, en je kan alle basisbehoeften van workers voorzien op eender welk eiland (buiten brood). Sowieso zal je het moeilijk hebben om winst te maken in het begin, zelfs bij Artisans. Overtollige stock en items verkopen helpt hierin. Eli betaalt goed door voor soap, Isabel voor wapens, en Archibald koop schepen op.
Check zeker ook eens de wiki, die wordt goed onderhouden en heeft interessante informatie. of de Assetviewer voor interessante items voor je Townhalls en trade unions
Heb hetzelfde. Mooi dat anno nu verschillende werelden heeft maar het wordt een beetje onoverzichtelijk soms. Mijn oplossing: settle in zo weinig mogelijk werelden!! hahaha zo doe ik niks met artic. alleen old world en new world Dat is in het begin al lastig genoeg.Steevo_S schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:26:
Ik heb er nu een kleine 11 uur inzitten maar vind het lastig alle werelden in de gaten te houden op hetzelfde moment, iemand wat tips?
BTW sommige quests zijn bugged en moet je dieren zoeken maar staat de verkeerde wereld erbij. En ik maar zoeken!!!!
Als je op het balkje klikt van de quest dan ga je toe waar je moet zoeken. ik heb nog nooit gemerkt dat zo'n quest gebugged is en heb er toch wel erg veel gedaan.mark777 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:45:
[...]
Heb hetzelfde. Mooi dat anno nu verschillende werelden heeft maar het wordt een beetje onoverzichtelijk soms. Mijn oplossing: settle in zo weinig mogelijk werelden!! hahaha zo doe ik niks met artic. alleen old world en new world Dat is in het begin al lastig genoeg.
BTW sommige quests zijn bugged en moet je dieren zoeken maar staat de verkeerde wereld erbij. En ik maar zoeken!!!!
Verder is het in zo weinig mogelijk werelden settlen natuurlijk geen goede tip. want je speelt Anno juist voor het settlen en groter bouwen van je imperium.
Wat voor mij werkt is om inderdaad klein te beginnen en zorgen dat de basis behoeften goed onder controle zijn. Ik claim in het begin direct 5 a 6 eilanden om verder in het spel in the old world genoeg plek te hebben (ik speel trouwens altijd met 2 tegenstanders van 1 ster en geen piraten)
Vervolgens als ik op het niveau artisans ben ga ik zo snel mogelijk naar de nieuwe wereld en claim ook hier 4 a 5 eilanden zo snel mogelijk (al is dat met 1 ster niet heel erg moeilijk. je bent toch altijd de eerste)
nu ga ik eerst zorgen dat ik in the new world een goede economie heb. van alles genoeg (vooral rum en koffie maak ik al heel snel heel veel)
dan zorgen voor goede transport routes en in de old world uitbreiden naar hogere levels. Als ik eenmaal olie heb en ook dit goed geregeld heb, ga ik naar de cape. Omdat ik in de old world al een goede economie heb kan ik veel resources laten invaren ipv hier mensen aan te spenderen. ook vanuit de new world direct resources laten komen zoals koffie en rum.
Uiteindelijk heb je alles wel goed voor elkaar en een stabiele cash flow van > 100.000 en inmiddels > 10 miljoen in je pocket. dan ga ik naar de noordpool en zet meteen 3 schepen vol met kolen en hout en steen.
Op die manier heb ik nu best een aardig overzicht van mijn gehele wereld en loopt het redelijk smooth. vaak nog wat fine tunen kwa resources (boten die vol raken en ik ben vergeten om overboord te gooien aan te klikken bijvoorbeeld)
maar op deze manier heb je aardig overzicht
Bedankt voor al jullie input, ga nu weer aan de slag en hopelijk krijg ik er nu wat meer grip op
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
heb het al een paar keer gehad ook na alle updates. soms staan quests zelfs in de verkeerde wereld en moet je dieren in een andere wereld zoeken.mike0001 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:03:
[...]
Als je op het balkje klikt van de quest dan ga je toe waar je moet zoeken. ik heb nog nooit gemerkt dat zo'n quest gebugged is en heb er toch wel erg veel gedaan.
Dit gaat toch nergens over? Natuurlijk bij veel andere spellen ook maar toch.
Ik heb vorige week de complete edition nog gekocht voor 180 Braziliaanse real. Seat of Power werd gisteren automatisch toegevoegd. Bright Harvest en Land of Lions komen later dit later.TweakerVincent schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:41:
Wat ik eigenlijk niet snap is dat ik met de complete edition helemaal niet alles heb. Nu komt S2 eraan en mag je die ook aftikken als je hem wilt.
Dit gaat toch nergens over? Natuurlijk bij veel andere spellen ook maar toch.
[ Voor 5% gewijzigd door strafschop op 25-03-2020 17:20 ]
Ah dan moet ik even goed kijken. Misschien krijg ik toch alles?strafschop schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:18:
[...]
Ik heb vorige week de complete edition nog gekocht voor 180 Braziliaanse real. Seat of Power werd gisteren automatisch toegevoegd. Bright Harvest en Land of Lions komen later dit later.
Top, ik lees net dit:
Anno 1800 - Full Game
Season 2 Pass, which includes 3 upcoming DLCs:
• Seat of Power: Show off the power of your city with a prestigious palace and government departments that can boost your economy with a variety of policies.
• Bright Harvest: Bring the wonders of mechanized farming to the countryside as you boost the efficiency of your farms with tractors and more.
• Land of Lions: Travel to the Southern continent and join forces with an embattled Emperor to bring life to the desert using a new irrigation system.
And 3 exclusive ornaments
Dus s2 krijg je.
[ Voor 44% gewijzigd door TweakerVincent op 25-03-2020 19:54 ]
tractors? hadden ze in 1800 al tractors?TweakerVincent schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:40:
[...]
Ah dan moet ik even goed kijken. Misschien krijg ik toch alles?
Top, ik lees net dit:
Anno 1800 - Full Game
Season 2 Pass, which includes 3 upcoming DLCs:
• Seat of Power: Show off the power of your city with a prestigious palace and government departments that can boost your economy with a variety of policies.
• Bright Harvest: Bring the wonders of mechanized farming to the countryside as you boost the efficiency of your farms with tractors and more.
• Land of Lions: Travel to the Southern continent and join forces with an embattled Emperor to bring life to the desert using a new irrigation system.
And 3 exclusive ornaments
Dus s2 krijg je.
Wikipedia: Tractor
In ieder geval niet zo geadvanceerd als de game laat zien.Richard Trevithick designed the first 'semi-portable' stationary steam engine for agricultural use, known as a "barn engine" in 1812, and it was used to drive a corn threshing machine.[5] The truly portable engine was invented in 1893 by William Tuxford of Boston, Lincolnshire who started manufacture of an engine built around a locomotive-style boiler with horizontal smoke tubes. A large flywheel was mounted on the crankshaft, and a stout leather belt was used to transfer the drive to the equipment being driven. In the 1850s, John Fowler used a Clayton & Shuttleworth portable engine to drive apparatus in the first public demonstrations of the application of cable haulage to cultivation.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Sowieso wordt land of Lions de grootste uitbreiding, maar ik vind Seat of power al best goed. Een modulair paleis zoals in 1404, maar met nogeens extra gameplay factoren erin.
Sowieso denk ik dat de bright harvest dlc meer impact zal hebben dan Botanica, dat was wel een halve ripoff
Er is inmiddels een fix voor de modloader: https://github.com/xforce...oader/releases/tag/v0.7.5.Freelance schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 07:36:
Kleine heads up als je de Spice it Up mod gebruikt, deze werkt niet meer. De modloader lijkt niet meer correct te werken: https://github.com/xforce/anno1800-mod-loader/issues/43.
Wilde een nieuwe game beginnen met deze mod, nu nog maar in mijn oude verder
Gisteren een game opgestart met mods en dat ging tot nu toe goed
(...)
Iemand hetzelfde probleem?0108daniel schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:41:
Ik zou heel graag Anno 1800 weer willen spelen.
Waar ik erg mee in mijn maag zit is het feit dat het handelen via de havens en schepen nogal bugte.
Ik heb dat hier en op het officiele forum al vaker gemeld, alleen heb ik geen idee of er inmiddels al een patch voor is.
Wat ik bedoel is als ik iets te koop zet in de haven dat de AI langs komt en de goederen kan komen.
Na heel wat uren heb je een aardige geschiedenis waarmee je kan zien wat je verkocht heb en aan wie.
Tot het moment dat het bugte.
De geschiedenis klopte niet meer en er werd niets meer verkocht uit mijn havens, zelfs niet als ik de prijs zo laag had gezet.
Ik was met iedereen bevriend.
Ik ben geen noob met Anno want ik ken het spel behoorlijk goed.
Daarom ben/was ik ervan overtuigd dat dit een bug was.
Had iemand dit ook weleens gehad of zit die bug er nog steeds in?
[ Voor 6% gewijzigd door AntiChrist7 op 28-03-2020 11:19 ]
Late 19de eeuw werden die praktisch. Maar het is net zoals dat er motorvoertuigen of oorlogsschepen zoals de "Battle cruiser", een anachronisme van ontwikkelingen in de jaren 1880, 1890 en de 1900's. Zeker voor de "Battle cruiser" geld dat. Het ontwerp past namelijk nergens in die decennia. Anno 1800 is eigenlijk ongeveer 1800-1899.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nu 2 uurtjes gespeeld en veel interessanter. Die generaal wilde 95% van mijn kapitaal hebben anders oorlog
PSN: MrMistral
Sp neem ik aan? In mp krijgen we steeds een error als we elkaar willen joinen.Freelance schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:52:
[...]
Er is inmiddels een fix voor de modloader: https://github.com/xforce...oader/releases/tag/v0.7.5.
Gisteren een game opgestart met mods en dat ging tot nu toe goed
Ik ook vandaag. Crasht telkens na 3sec ingame. Morgen hopelijk gefixed.MrMistral schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:25:
Heb sinds vandaag last van random crashes. Nu start hij al een paar keer zelfs helemaal niet meer op. Ook niet na het herstarten van m'n pc. Meer mensen last van?Flink balen.
Ik speel enkel SP, dus geen idee of dit met de modloader te maken heeft. Op de issue pagina kan ik niets vindenBeakzz schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:53:
[...]
Sp neem ik aan? In mp krijgen we steeds een error als we elkaar willen joinen.
(...)
Yes zie mijn eerdere bericht, werk afgedaan hier als onzin ..jaybrown schreef op donderdag 2 april 2020 @ 00:18:
[...]
Ik ook vandaag. Crasht telkens na 3sec ingame. Morgen hopelijk gefixed.
Komt er een update vandaag?jaybrown schreef op donderdag 2 april 2020 @ 00:18:
[...]
Ik ook vandaag. Crasht telkens na 3sec ingame. Morgen hopelijk gefixed.
'Fijn' om te horen dat ik niet de enige ben wel!
Gisteren is er wel een blogpost aangemaakt: We are currently testing Game Update 7.1, and will share details on the release timing with you all in the coming daysMrMistral schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:36:
[...]
Komt er een update vandaag?
'Fijn' om te horen dat ik niet de enige ben wel!
helemaal onderaan: 'Fixed some additional randomly occurring crashes.'we are currently working on our next Game Update, 7.1, to tackle many of the issues that you have been reporting to us in the past week. We are currently testing Game Update 7.1, and will share details on the release timing with you all in the coming days. Until then, stay safe!
Game Update 7.1 Release Notes
An issue with disappearing infotips while the right-click menu was pinned has been fixed.
An issue that could cause ships to remain stuck in transition mode after entering a session while new DLC was being activated has been fixed.
Fixed a multiplayer desync caused by selecting a blueprint building while owning a Palace.
Fixed an issue with certain menu windows (such as transfers, options etc.) preventing players from scrolling all the way to the bottom.
Fixed an issue where policies slotted in the Palace could be reset when reaching a new optimization level in the influence system.
Fixed an UI issue where Old Nate’s transmutation system could break if the menu was closed while the crafting animation was playing.
An issue that could cause the trade routes menu to get stuck when rapidly clicking the X button to close the menu while setting up a new trade or oil route has been fixed.
Fixed an issue in the statistics menu where some buildings could be displayed twice if buffed with an additional similar output.
Fixed a display issue issue where the difficulty level of expeditions could be shown incorrectly if the menu to assign a ship to an expedition was opened and closed again.
Fixed some additional randomly occurring crashes.
(...)
Let's hope!Freelance schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:44:
[...]
Gisteren is er wel een blogpost aangemaakt: We are currently testing Game Update 7.1, and will share details on the release timing with you all in the coming days
[...]
helemaal onderaan: 'Fixed some additional randomly occurring crashes.'
Ik vond dit trouwens net op het ubi forum (nog niet getest):
Edit: kan bevestigen dat het werkt!Solution
You need to turn off cloud synchronization and get rid of the faulty cloud saves to solve this issue.
To do so, follow these steps:
Create a backup of your saves folder.
Navigate to the folder \programs(x86)\Ubisoft\Ubisoft Game Launcher\savegames (folder path can vary depending on your installation) and find all Cloud saves from all Ubisoft Games you’ve played.
Backup the whole folder savegames to a different location on your hard drive, an USB stick or similar.
There’s a folder with a long number for each Ubisoft account. If you have more than one, try the steps below for all of them until it starts working again.
Find the folder with the number 4553 (Anno 1800) and move it to your desktop. Please only move this folder as other numbers refer to other Ubisoft games.
Deactivate cloud saves in Settings in UPlay.
Start the game.
The game should now start again. Instead of clicking on continue it’s best to check the list of savegames to find the newest working one. It’s possible that you loose some progress but that’s better than not being able to play at all.
It should be possible to re-enable cloud synchronization after successfully starting the game.
Before deleting all moved files and backups, make sure all your Ubisoft games still work and that you have your newest savegames.
This solution also works for other Ubisoft games but I don’t know the number of the games.
Ja SP werkt perfect en zonder mods kunnen wij normaal verbinden. Allemaal dezelfde content en dll's gedownload. Dan maar hopen dat het bij de volgende versie weer werkt.Freelance schreef op donderdag 2 april 2020 @ 07:37:
[...]
Ik speel enkel SP, dus geen idee of dit met de modloader te maken heeft. Op de issue pagina kan ik niets vinden
Zojuist geinstalleerd maar spel crasht al tijdens opstartentszcheetah schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:54:
Update 7.1 komt vanmiddag om 14u (1Gb download): https://www.anno-union.com/en/game-update-7-1-2/
De AI koopt niets meer van me en de trade history klopt van geen kant.
Verwijderd
Gezien je eerdere post:0108daniel schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 01:34:
Wanneer fixen ze die trade history eens.
0108daniel in "[PC] Anno 1800"
En het uitblijven van reacties daarop, lijkt het dat je de enige bent met dit issue.
Heb je al eens getest in een nieuwe game of het zich daar ook voordoet?
Heb je al contact gezocht met Ubisoft support?
Google geraadpleegd?
Je geeft aan dat het een bug is, wellicht is dat zo, maar gezien het uitblijven van bevestiging hierover van andere spelers hier, zou het ook zomaar iets in jouw specifieke game kunnen zijn. Setting o.i.d. bijvoorbeeld.
Al zou ik wss wel meer naar het statistics scherm moeten kijken. Maar eenmaal de combinatie van genoeg geld + de juiste items kijk je niet echt meer naar overproductie.
Die trade history klopt bij mij ook niet. Tenminste, het valt niet normaal uit te lezen, alle tijden door elkaar als ik er doorheen scroll. Echter wordt er nog wel gehandeld door AI.0108daniel schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 01:34:
Wanneer fixen ze die trade history eens.
Ik produceer enkele goederen op een eiland die niet verwerkt/geconsumeerd worden. Enkel voor handel en dat blijft gewoon draaien. Geen vol warenhuis.
Bij mij hielp de update ook niet. Uiteindelijk helemaal opnieuw geïnstalleerd en werkt weer!Leviathius schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 23:18:
Hier heeft de update ook niets geholpen wat betreft de crashes... erg jammer. Wilde het juist weer oppakken na een half jaar geen anno
Op het Ubisoft forum ben ik niet de enige met het probleem.Verwijderd schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 07:25:
[...]
Gezien je eerdere post:
0108daniel in "[PC] Anno 1800"
En het uitblijven van reacties daarop, lijkt het dat je de enige bent met dit issue.
Heb je al eens getest in een nieuwe game of het zich daar ook voordoet?
Heb je al contact gezocht met Ubisoft support?
Google geraadpleegd?
Je geeft aan dat het een bug is, wellicht is dat zo, maar gezien het uitblijven van bevestiging hierover van andere spelers hier, zou het ook zomaar iets in jouw specifieke game kunnen zijn. Setting o.i.d. bijvoorbeeld.
Volgens hun is er met de patches nog niets verholpen.
Uit Ubisoft zelf kwam de reactie 'we kijken ernaar'
Ik ben zeer bekend met alle Anno series en ik weet precies hoe het spel werkt, vandaar dat ik en mede forum gebruikers ervan overtuigd zijn dat dit een bug is.
Tevens is dit ook als bug gerapporteerd.
Ik dacht dat er meer mensen, onder andere hier, last van zouden hebben.
Echter blijkt het geval dat hier op Tweakers wellicht minder mensen acties zijn als op de officiele fora's.
ik had het ook maar dacht dadt het aan mij lag ofzo. Dat ik niet genoeg standing had of zoiets of geen quest voor ze wilde doen. zoiezo kan ik weinig inkopen met trades verkopen gaat weer wel0108daniel schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:20:
[...]
Op het Ubisoft forum ben ik niet de enige met het probleem.
Volgens hun is er met de patches nog niets verholpen.
Uit Ubisoft zelf kwam de reactie 'we kijken ernaar'
Ik ben zeer bekend met alle Anno series en ik weet precies hoe het spel werkt, vandaar dat ik en mede forum gebruikers ervan overtuigd zijn dat dit een bug is.
Tevens is dit ook als bug gerapporteerd.
Ik dacht dat er meer mensen, onder andere hier, last van zouden hebben.
Echter blijkt het geval dat hier op Tweakers wellicht minder mensen acties zijn als op de officiele fora's.
Er worden wel fixes uitgevoerd, alleen helaas niet diegene waar veel mensen last van hebben.
Dat is het grootste voordeelScreamGT schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:42:
Nu weer een poosje aan de slag met Anno. Zojuist Cape Trelawney unlocked terwijl ik nog niet eens volop bezig ben bij The new World. Moet zeggen dat het wel overweldigend is met alle extra's die je nu doet. Wat zijn bijvoorbeeld de voordelen bij Trelawney? Ik heb er in ieder geval een gigantisch eiland weten te bemachtigen, verder eigenlijk nog vrij weinig gedaan.
Er zijn geen piraten, en de neutral party daar is Old nate, hij voorziet je van een speciaal soort schip waarmee je kan gaan duiken en vanalles kan bovenhalen, oa et de schatkaarten die hij verkoopt. Als je nog volop in de opbouw zit, moet je er niet teveel bij nadenken. Het is vooral om items voor in je zoo/museum te krijgen
Als ik 1 kritiek heb op 1800 is dat het idd overweldigend is. 4 sessies/werelden (5 met land of lions later dit jaar). Soms bezoek ik een bepaalde regio niet voor 2u omdat ik gewoon andere dingen aan het doen ben. Maar tenzij je met moeilijke AI speelt (of je geen probleem ziet in oorlog), kan je op je gemak spelen, het is erg moeilijk om in deze game te verliezen, of je zou veel mis moeten doen
The Old world was voor mij puur zsm engineers krijgen en dan door naar Cape om daar zoveel mogelijk eilanden te kapen en mijn productie daar volledig op te zetten.ScreamGT schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:42:
Nu weer een poosje aan de slag met Anno. Zojuist Cape Trelawney unlocked terwijl ik nog niet eens volop bezig ben bij The new World. Moet zeggen dat het wel overweldigend is met alle extra's die je nu doet. Wat zijn bijvoorbeeld de voordelen bij Trelawney? Ik heb er in ieder geval een gigantisch eiland weten te bemachtigen, verder eigenlijk nog vrij weinig gedaan.
Old world proberen zelfstandig te maken en nooit meer naar omkijken.
Leverde mijn paar K gold pet tick op, en een plek om wat items te stallen die ik bij de traders daar haal.
Verder deed ik er zo goed als niets mee.
Battle.net Spud#2543
Hoe verplaats ik hele gebieden eenvoudig?
Ik maak graag blauwdrukken en kopieer die nu zodat ik ze op de juiste plek neer kan zetten, maar zodra het eenmaal gebouwd is kan ik naar mijn weten niet eenvoudig alles oppakken met de 'move' optie en het ergens anders droppen.
Is er een mogelijkheid dit wel te doen?
snap niet helemaal waar je dit voor nodig hebt. Je hebt blauwdrukken om alvast je stad te plannen van te voren als je geen goederren hebt om het te bouwen.Pdvdp81 schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:26:
Zojuist dit topic doorzocht, maar ik kon geen antwoord vinden, dus hierbij een vraag:
Ik maak graag blauwdrukken en kopieer die nu zodat ik ze op de juiste plek neer kan zetten, maar zodra het eenmaal gebouwd is kan ik naar mijn weten niet eenvoudig alles oppakken met de 'move' optie en het ergens anders droppen.
Volgens mij kan je helaas inderdaad alleen copy-pasten, niet moven.Pdvdp81 schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:26:
Zojuist dit topic doorzocht, maar ik kon geen antwoord vinden, dus hierbij een vraag:
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Simpel, ik heb ideale plannen om zo efficient mogelijk gebruik te maken van mijn ruimte voor bepaalde productieprocessen. Die hebben een bepaalde afmeting.mark777 schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:58:
[...]
snap niet helemaal waar je dit voor nodig hebt. Je hebt blauwdrukken om alvast je stad te plannen van te voren als je geen goederren hebt om het te bouwen.
Om niet bezig te zijn met het uittellen van mijn vakjes wil ik het gewoon in het midden van niets bouwen om het vervolgens te slepen naar de juiste plek.
Nu moet ik 2 keer de ruimte hebben door eerst de blauwdruk te maken en deze te copy/pasten.
Liever pak ik het geheel op zodat ik achteraf ook niet de blauwdruk hoef te verwijderen.
Dat zou heel jammer zijn, maar het is niet anders.fsfikke schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:07:
[...]
Volgens mij kan je helaas inderdaad alleen copy-pasten, niet moven.
[ Voor 13% gewijzigd door Pdvdp81 op 06-04-2020 10:51 ]
Nee helaas, slechts 1 item per keer (uiteraard voor een farm is dat inclusief velden).Sacul schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:10:
Kun je niet M (move) indrukken en dan linkermuisknop ingedrukt houden en veld selecteren?
Ik zou de old world ook kunnen gebruiken als productie staat voor Cape, toch?TepelStreeltje schreef op maandag 6 april 2020 @ 07:10:
[...]
The Old world was voor mij puur zsm engineers krijgen en dan door naar Cape om daar zoveel mogelijk eilanden te kapen en mijn productie daar volledig op te zetten.
Old world proberen zelfstandig te maken en nooit meer naar omkijken.
Leverde mijn paar K gold pet tick op, en een plek om wat items te stallen die ik bij de traders daar haal.
Verder deed ik er zo goed als niets mee.
Tuurlijk!ScreamGT schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:56:
[...]
Ik zou de old world ook kunnen gebruiken als productie staat voor Cape, toch?
alleen de travel time tussen continenten is nogal hoog.
Dus wil je snel reageren, is het makkelijk om het van een eiland bij cape te halen.
Heb alleen productie gebouwen waar je engineers en hoger voor nodig hebt op het grote eiland. De rest allemaal op kleinere eilanden. (Bier, kleding, schnapps, brood, canned foods etc. Brillen, lampen, beetje dat niveau, allemaal op grote eiland)
Battle.net Spud#2543
Ter illustratie:
Old world

Cape Trelawney

Ik neem aan dat iedereen dit heeft, maar ik kon er nergens wat over vinden op internet. Ook geen MOD helaas. Weet iemand toevallig of je dit uit kan krijgen op één of andere manier? (ReShade nog niet geprobeerd, maar betwijfel of dat echt een succes wordt, en weet ook niet of het werkt met Anno.)
Ik vind het echt knap hoe jullie dat allemaal op gang krijgen, ik heb moeite de productie op peil te houden als ik productie uitbesteed naar kleine eilanden. Er word genoeg gemaakt maar via trade routes of charters komt het er niet snel genoeg... Iemand wat tips?TepelStreeltje schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:09:
[...]
Tuurlijk!
alleen de travel time tussen continenten is nogal hoog.
Dus wil je snel reageren, is het makkelijk om het van een eiland bij cape te halen.
Heb alleen productie gebouwen waar je engineers en hoger voor nodig hebt op het grote eiland. De rest allemaal op kleinere eilanden. (Bier, kleding, schnapps, brood, canned foods etc. Brillen, lampen, beetje dat niveau, allemaal op grote eiland)
Vooral rustig aan doenSteevo_S schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:07:
[...]
Ik vind het echt knap hoe jullie dat allemaal op gang krijgen, ik heb moeite de productie op peil te houden als ik productie uitbesteed naar kleine eilanden. Er word genoeg gemaakt maar via trade routes of charters komt het er niet snel genoeg... Iemand wat tips?
Kleine disclaimer vooraf:
is al maanden geleden dat ik gespeeld heb, dus kunnen kleine foutjes met termen e.d. in zitten
de 1e tier (farmers?) hebben bijna niets nodig, vis, broekies en schnapps als luxury item.
Luxury item houdt heel simpel gezegd in, ze willen het, maar moeten het niet. Dus als je alleen broekies en vis aanlevert, gaan ze niet muiten.
Als je dus ergens een eiland begint (groot klein, w/e) hoef je alleen voor vis te zorgen en broekies. Dan ga je kijken hoeveel je nodig hebt voor de hoeveelheid inwoners die je hebt. (heb je ook calculators voor, zoek ff in mijn posts in dit topic, vind je paar posts waar ik er meer over uit leg).
Daarna kan je altijd productie opschalen als je meer inwoners (welke tier dan ook) nodig hebt.
Realiseer je goed, dat 1 visser genoeg vis levert voor 600 farmers! Dus wat je misschien doet, is teveel productie gebouwen neerzetten voor het aantal inwoners dat je hebt. Je kan dit vrij precies uitpluizen. Zelf heb ik altijd wel wat overproductie (omdat ik een luie donder ben en niet teveel wil mix/maxen).
Ik heb in the old world 3 eilanden, waar ik slechts paar dingen van exporteer naar het "hoofd eiland". Hier heb ik de meeste bewoners op. De rest van de eilanden heb ik dus alleen bewoners om de productie te kunnen aansturen die op dat eiland nodig is.
Voor brood heb je de 3e tier nodig, dus alles wat daar voor nodig is om die gasten tevreden te houden (let op, tevreden, niet volle 100% blij!) is aanwezig. Brood gaat met de boot naar het hoofd eiland.
Houd dus in dat op het brood eiland, stuk of 15 bakkers staan met de akkers en molens die er bij horen. Terwijl dat de bevolking op het eiland zelf, maar 1 set nodig zou hebben.
Dat verscheep je met de boot naar je hoofd eiland.
Dit zelfde deed ik met canned goods op een ander eiland (waar de fertility aanwezig was), Bier deed ik ook apart (gewoon, omdat het kon
En zo vul je de behoefte, op afstand van je hoofd eiland.
Die productie eilandjes boeien niet zo heel veel, ze hoeven niet superblij te zijn, als ze maar tevreden zijn.
Overigens, de farmer benodigheden had ik altijd wel op mijn hoofdeiland, anders ben je teveel aan het verschepen.
Hier 2 linkies die ik al eerder gepost heb.
Hier vind je layouts om de ruimte zo efficient mogelijk te gebruiken.
https://anno1800.fandom.com/wiki/Production_layouts
https://deathwingstudios.com/Anno1800Calculator/index.html
Hier vind je een calculator, laat je zien wat je nodig hebt voor je hoeveelheid inwoners.
edit: deze ook nog ff voor je opgezocht.
Hier zie je precies de verhoudingen van alle productie chains en hoeveel inwoners ze voeden.
1 visser kan dus 800 farmers aan.
https://anno1800.fandom.com/wiki/Production_chains
[ Voor 9% gewijzigd door TepelStreeltje op 07-04-2020 09:51 ]
Battle.net Spud#2543
:strip_exif()/f/image/7LfzuIhGs6CfxObLFU6Ll7wz.jpg?f=fotoalbum_large)
Het kost bijna 6000 attractiveness, maar het verschil is enorm voor zo'n enorme stad. Het paleis heeft ook een enorme invloedszone. Vanaf hier denkt het bijna alles tot het zuidoosten. Helaas past het paleis niet echt goed in het midden van het eiland. Vanaf dat punt kan het paleis alles dekken.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Misschien moet ik deze DLC toch ook maar gaan kopen.
Meer mensen last van gehad en wellicht een oplossing voor gevonden?
Zorg ervoor dat je met directx11 speelt. 12 crasht voor mij ook veel.Leviathius schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:25:
Ik wil zo graag aan alle DLC beginnen (moet seizoen 1 ook nog beginnen), maar ik kan het spel nog geen kwartier spelen of hij crashed met een fatal DirectX error... vreselijk irritant..
Meer mensen last van gehad en wellicht een oplossing voor gevonden?
Nul is niets, niets is leeg, leeg is nul. pindakaas.
Thanks! Heb heel de avond lekker kunnen spelenEmptyNull schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:53:
[...]
Zorg ervoor dat je met directx11 speelt. 12 crasht voor mij ook veel.
Het kost je attractiveness? Dacht dat het paleis juist extra zou opleveren.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:54:
The rum is finally not gone.![]()
[Afbeelding]
Het kost bijna 6000 attractiveness, maar het verschil is enorm voor zo'n enorme stad. Het paleis heeft ook een enorme invloedszone. Vanaf hier denkt het bijna alles tot het zuidoosten. Helaas past het paleis niet echt goed in het midden van het eiland. Vanaf dat punt kan het paleis alles dekken.
Wel grappig dat je stad Nieuw Holland heet. De mijne Nieuw Amsterdam
Meer dat je heel wat moet hebben voor bepaalde goede bonussen.Sacul schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:40:
[...]
Het kost je attractiveness? Dacht dat het paleis juist extra zou opleveren.
Wel grappig dat je stad Nieuw Holland heet. De mijne Nieuw Amsterdam
Probeer zo snel mogelijk Engineers (tier 4) te krijgen. Op dat moment krijg je toegang tot de Commuter Pier. Ieder eiland waar je zo'n Commuter Pier bouwt, deelt de populatie als het gaat om werkgelegenheid. Dit maakt het een stuk makkelijker om meerdere eilanden te beheren, want je kunt het grootste deel van je bevolking op je hoofd eiland houden.Steevo_S schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:07:
[...]
Ik vind het echt knap hoe jullie dat allemaal op gang krijgen, ik heb moeite de productie op peil te houden als ik productie uitbesteed naar kleine eilanden. Er word genoeg gemaakt maar via trade routes of charters komt het er niet snel genoeg... Iemand wat tips?
Ik begin dan ook met 2 eilanden in de Old World tot ik bij Engineers. Het hoofd eiland is waar ik zoveel mogelijk neerzet en een 2e eiland waar ik dingen doe die ik op het hoofd eiland niet kan verbouwen, maar dan wel zo min mogelijk.
Zodra ik bij Engineers ben en de Commuter Piers heb aangelegd, verplaats ik stap voor stap alle productie van het hoofd eiland naar een ander eiland, zodat er meer plaats is voor huizen. In de Engineer-tier krijg je ook toegang tot electriciteit en dit maakt productie-gebouwen twee keer zo efficient (en maakt het laden en lossen bij een Warehouse veel sneller), waardoor het erg handig wordt om zoveel mogelijk productie rondom een electriciteitscentrale te bouwen. Hier pak ik dan een nieuw eiland voor.
Daarnaast moet je ook Trade Unions met items niet onderschatten. Wat +% productie hier en -% workforce daar kan een redelijk verschil maken. Vaar zo nu en dan langs de neutrale NPCs om te kijken welke items ze verkopen. De eerste paar keer kun je relatief goedkoop het aanbod verversen tot je iets leuks vindt. Daarna wordt het steeds duurder, maar de prijs zakt weer terug wanneer je een tijdje niet ververst.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Overproduceer (lichtjes). Niet alleen bouw je een voorraad op maar de overschot kan je verkopen, en je hebt een buffer voor later als je een extra chain moet bijzetten. De extra upkeep kan je normaal vrij makkelijk balanceren door verkoop of extra population. En een extra productieketen voor zeep om aan Eli te verkopen is het meer dan waardSteevo_S schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:07:
[...]
Ga ook zo snel mogelijk over op clippers voor je transport, zijn sowieso beter dan schooners of charters. En maak je trade routes niet te complex. het is beter dat je 3 trade routes hebt, dan 1tje met 4 verschillende stops.
[ Voor 4% gewijzigd door AntiChrist7 op 08-04-2020 09:47 ]
Ik ben een groot fan van de Anno serie, nadat 1602 mij in mijn jonge jaren vele uren achter de computer heeft laten zitten. Daarna een groot fan gebleven en alle delen gespeeld, behalve de reisjes naar de toekomst. Nu ben ik van plan om over ongeveer 2/3 maanden een nieuwe PC te kopen waar ik graag Anno 1800 op wil gaan spelen. Helaas ben ik op dit moment niet in het bezit van en goede game PC/Laptop.
Nu is er op de site van Ubisoft een aanbieding die loopt tot morgen waar Anno 1800 + season pas 1 & 2 verkocht wordt voor €59,99 Wat raden jullie mij aan? Is dit zo'n mooie aanbieding dat ik hem nu alvast moet aanschaffen of gewoon even wachten totdat ik de pc heb. Ben niet helemaal op de hoogte van de prijzen.
Alvast bedankt voor het advies.
De clippers gebruik ik nu om tussen mijn werelden producten te importeren (new world en old world), ik heb nu ook investors op mijn start eiland maar het begint nu toch steeds moeilijker te worden (waar het bij Anno 1602 nog 1 wereld was met veel eilanden is dit hier met al die werelden wat ingewikkelder).AntiChrist7 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:46:
[...]
Overproduceer (lichtjes). Niet alleen bouw je een voorraad op maar de overschot kan je verkopen, en je hebt een buffer voor later als je een extra chain moet bijzetten. De extra upkeep kan je normaal vrij makkelijk balanceren door verkoop of extra population. En een extra productieketen voor zeep om aan Eli te verkopen is het meer dan waard
Ga ook zo snel mogelijk over op clippers voor je transport, zijn sowieso beter dan schooners of charters. En maak je trade routes niet te complex. het is beter dat je 3 trade routes hebt, dan 1tje met 4 verschillende stops.
Qua inkomen gaat het redelijk ik heb nu 1,5m gespaard en 7,5k aan inkomsten maar ik twijfel of ik wel die arctic wil unlocken...
Excuus voor al de "noob" vragen, maar een commuter pier heb ik op beide eilanden nodig neem ik aan?Rannasha schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:59:
[...]
Probeer zo snel mogelijk Engineers (tier 4) te krijgen. Op dat moment krijg je toegang tot de Commuter Pier. Ieder eiland waar je zo'n Commuter Pier bouwt, deelt de populatie als het gaat om werkgelegenheid. Dit maakt het een stuk makkelijker om meerdere eilanden te beheren, want je kunt het grootste deel van je bevolking op je hoofd eiland houden.
Ik begin dan ook met 2 eilanden in de Old World tot ik bij Engineers. Het hoofd eiland is waar ik zoveel mogelijk neerzet en een 2e eiland waar ik dingen doe die ik op het hoofd eiland niet kan verbouwen, maar dan wel zo min mogelijk.
Zodra ik bij Engineers ben en de Commuter Piers heb aangelegd, verplaats ik stap voor stap alle productie van het hoofd eiland naar een ander eiland, zodat er meer plaats is voor huizen. In de Engineer-tier krijg je ook toegang tot electriciteit en dit maakt productie-gebouwen twee keer zo efficient (en maakt het laden en lossen bij een Warehouse veel sneller), waardoor het erg handig wordt om zoveel mogelijk productie rondom een electriciteitscentrale te bouwen. Hier pak ik dan een nieuw eiland voor.
Daarnaast moet je ook Trade Unions met items niet onderschatten. Wat +% productie hier en -% workforce daar kan een redelijk verschil maken. Vaar zo nu en dan langs de neutrale NPCs om te kijken welke items ze verkopen. De eerste paar keer kun je relatief goedkoop het aanbod verversen tot je iets leuks vindt. Daarna wordt het steeds duurder, maar de prijs zakt weer terug wanneer je een tijdje niet ververst.
Ik heb ondertussen al flink wat gebouwen met elektriciteit en die extra productie merk je toch snel. Ik had aan het begin zo min mogelijk trade unions omdat dat influence kost, nu met investors begin ik er wat meer te hebben.
Ik denk dat mijn hoofdzakelijke probleem is dat ik het moeilijk vind productie te spreiden zonder dat ik tekorten krijg...
Met Cape Trelawnay zijn er velen die enkel tot engineers gaan in de old world en dan massaal naar CF verschepen om daar investors op te bouwen. Ik ook, want Investor chains zijn erg lastig. Maar dan moet je de dlc hebben. Die ik wel aanraadt btw. Arctic vind ik ook wel leuk, is een volledig nieuwe manierSteevo_S schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:26:
[...]
De clippers gebruik ik nu om tussen mijn werelden producten te importeren (new world en old world), ik heb nu ook investors op mijn start eiland maar het begint nu toch steeds moeilijker te worden (waar het bij Anno 1602 nog 1 wereld was met veel eilanden is dit hier met al die werelden wat ingewikkelder).
Qua inkomen gaat het redelijk ik heb nu 1,5m gespaard en 7,5k aan inkomsten maar ik twijfel of ik wel die arctic wil unlocken...
[...]
Excuus voor al de "noob" vragen, maar een commuter pier heb ik op beide eilanden nodig neem ik aan?
Ik heb ondertussen al flink wat gebouwen met elektriciteit en die extra productie merk je toch snel. Ik had aan het begin zo min mogelijk trade unions omdat dat influence kost, nu met investors begin ik er wat meer te hebben.
Ik denk dat mijn hoofdzakelijke probleem is dat ik het moeilijk vind productie te spreiden zonder dat ik tekorten krijg...
Ik vermijd trade unions en dergelijke tot ik aan investors zit, omdat ik de influence gebruik voor eilanden te koloniseren / over te kopen + commuter piers. De goede items komen toch dan pas. Elk eiland dat een commuter pier heeft dumpt zijn workforce in een globale pot, en neemt er dan uit wanneer nodig. Dus je hebt hem inderdaad nodig op het eiland waar je engineers zitten, en het eiland waar de factories staan
Eenmaal op investors worden ook de productiechains vrij duur, maar vergeet gewoon niet regelmatig overbodige dingen (zowel items als goods) te verkopen en dan blijf je wel boven water
Pier op alle eilanden die je wil aansluiten ja. Ik doe zelf weinig met trade unions omdat ze steeds de percentages verprutsen met bonussen. Ik tel alles af op de productie eilanden en verscheep de grondstoffen naar het hoofdeiland waar ik fabrieken met elektriciteit draai. Dat werkt voor mij het beste omdat ik zo alle grondstoffen en voorraden op een plek opsla. Ik laat vrijwel alle routes ook bewust langs een NPC gaan nadat ze hebben afgeladen. Als de opslag op het eiland vol is, dan verkoopt het schip de rest. Levert toch wat extra op. Verder download eens een Anno 1800 production app op je smartphone. Dat helpt ook enorm. Waarschijnlijk produceer je namelijk niet genoeg. Dat kost heel wat inkomen in deze game.Steevo_S schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:26:
[...]
De clippers gebruik ik nu om tussen mijn werelden producten te importeren (new world en old world), ik heb nu ook investors op mijn start eiland maar het begint nu toch steeds moeilijker te worden (waar het bij Anno 1602 nog 1 wereld was met veel eilanden is dit hier met al die werelden wat ingewikkelder).
[...]
[...]
Excuus voor al de "noob" vragen, maar een commuter pier heb ik op beide eilanden nodig neem ik aan?
Ik het mijn paleis toch maar verplaatst en herbouwd. Iets beter zo want nu is het een echt stadspaleis dat uitkomt op de boulevard die ik vanaf het begin al plande. Oorspronkelijk voor een spoorlijn, maar op deze manier is het beter.
:strip_exif()/f/image/2EiMipDFXhYMhLHJq8M4JGAQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lGOy3sa9NepCwKnRoTjkxjGi.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier vind je de items:
https://anno1800.fandom.com/wiki/Trade_Union
https://anno1800.fandom.c...urmaster%27s_Office_items
Als hulp gebruik ik zelf niks, geen calculators of lay-out van gebouwen of iets dergelijks. Er komt wel een pijltje naar boven of onder te staan als je teveel of te weinig produceert met een getal erbij. Als je genoeg opslag hebt kun je gemakkelijk een gebouwtje erbij zetten of weghalen voor meer of minder productie. Juist het optimaliseren en uitzoeken is één van de dingen die Anno zo leuk maken wat mij betreft.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Oh ik geef je zeker geen ongelijk,en heb mezelf een xls gemaakt met de beste 3 items per productiechain-The_Mask- schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:28:
Juist het optimaliseren met Trade Unions en Harbourmaster's Office levert extreem veel op.
-influence gebruik je beter eerst voor meer eilanden te koloniseren en schepen te bouwen. of eventueel voor propaganda voor lagere consumption rate
-voor de lategame heb je nog geen betrouwbare toegang tot deze items, en al zeker niet de beste (epics en legendary). Dan moet je alles meestal opnieuw gaan configureren als je de upgrade hebt van een item.
-de items kunnen een flinke hap kosten, zeker als je de cost voor het rerollen bij de neutrals (Eli, Madam, etc...) niet in het oog houdt.
-Zoals boven aangegeven, de beste items zijn pas beschikbaar als je al bij minstens 5k investors zit (en de world fair kan gebruiken, en dus eigenlijk 10k investors nodig hebt)
-Items van lagere kwaliteit (rare/uncommen) leveren bij de neutrals nog wat snelle cash op.
Ik kan wel idd de Assetviewer aanraden (te vinden via de wiki), dan zie je meteen welke de beste zijn en waar ze te vinden.
Zo bijv. Chef Michel. Geen goulash meer nodig voor canned items, maar alleen pigs. Scheelt je dus 2 koeien en herbs. Kan je je hele canned goods eiland anders mee indelen.
Battle.net Spud#2543
ik zeg niet dat je ze niet moet gebruiken (in tegendeel); maar ik zou er niet zo vroeg investeren omdat je de influence ergens anders kan inzetten, en er later toch betere items opduiken waardoor je mogelijk je hele layout moet aanpassen. maar ieder zijn ding
En dat zou geweldig zijn, als ik die ooit eens zou krijgen.TepelStreeltje schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:06:
juist in die trade unions zitten paar enorm handige items.
Zo bijv. Chef Michel. Geen goulash meer nodig voor canned items, maar alleen pigs. Scheelt je dus 2 koeien en herbs. Kan je je hele canned goods eiland anders mee indelen.

Net weer eens geprobeerd. Ik begon met ruim 220 miljoen en nu heb ik nog maar 160 miljoen. Heb een aantal goede gekocht waaronder twee keer die parels uit klei kan halen, maar Chef Michel niet. Nooit gehad, zal waarschijnlijk ook niet gaan gebeuren. Dus ik doe het liever op de ouderwetse manier. Die werkt tenminste.
:strip_exif()/f/image/KLjSoNwpfxRUsTTKbco21Cb6.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik het trouwens nu wel die schnapps met Rum opgezet rond een cluster van 40 schapps stokerijen en die is wel handig.
[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-04-2020 18:02 ]
goeie morgen hoe komt je aan zoveel schepen? Ik heb nog nooit zoveel schepen gehad maar misschien ook bewust om het nog enigsinds overzichtelijk te houdenDaniëlWW2 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:26:
[...]
En dat zou geweldig zijn, als ik die ooit eens zou krijgen.![]()
Net weer eens geprobeerd. Ik begon met ruim 220 miljoen en nu heb ik nog maar 160 miljoen. Heb een aantal goede gekocht waaronder twee keer die parels uit klei kan halen, maar Chef Michel niet. Nooit gehad, zal waarschijnlijk ook niet gaan gebeuren. Dus ik doe het liever op de ouderwetse manier. Die werkt tenminste.
[Afbeelding]
Ik het trouwens nu wel die schnapps met Rum opgezet rond een cluster van 40 schapps stokerijen en die is wel handig.
Dit is niks. Ik heb er volgens mij drie keer zoveel in de nieuwe wereld en Cape Trelawney.mark777 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 18:20:
[...]
goeie morgen hoe komt je aan zoveel schepen? Ik heb nog nooit zoveel schepen gehad maar misschien ook bewust om het nog enigsinds overzichtelijk te houden
Maar ik bouw ze regelmatig omdat ik drie eilanden heb waar ik ze kan bouwen. Ik heb bij de hoofdeilanden altijd wat schepen liggen voor vervoer. Soms sloop ik er ook gewoon weer eens een aantal omdat het te veel is. De meeste schepen zijn alleen stoomschepen die vaak afgeladen en in gebruik zijn. Ik heb dan ook 80.000 inwoners op het hoofdeiland zitten.
yep, rerolling kan je enorm veel geld kosten, daarom dat ik niet echt vertrouw op van die zeldzame kerels voor mijn trade unions zoals Chef Michel. Ik zou dolgraag overal Feras Alsarami insteken (+50% productivity, -10% workforce, -10% upkeep, -200% riots), maar heb hem in een game van 100u maar 1 keer gezien bij Eli...DaniëlWW2 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:26:
[...]
Daar heb ik er dus volgens mij drie van gekocht.AntiChrist7 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 18:59:
[...]
yep, rerolling kan je enorm veel geld kosten, daarom dat ik niet echt vertrouw op van die zeldzame kerels voor mijn trade unions zoals Chef Michel. Ik zou dolgraag overal Feras Alsarami insteken (+50% productivity, -10% workforce, -10% upkeep, -200% riots), maar heb hem in een game van 100u maar 1 keer gezien bij Eli...
In het begin van de game kijken, als je nog niet zoveel geld hebt.DaniëlWW2 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:26:
[...]
[Afbeelding]
Heb het idee dat het aanbod van de traders zich aanpast aan je geld. Dus heb je weinig, krijg je geen legendaries te zien. En aangezien hij rare is, moet je dus eigenlijk niet kijken als je meer dan 1 miljoen hebt (gokje
Battle.net Spud#2543
Ik krijg al helemaal geen legendaries dus.TepelStreeltje schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:17:
[...]
In het begin van de game kijken, als je nog niet zoveel geld hebt.
Heb het idee dat het aanbod van de traders zich aanpast aan je geld. Dus heb je weinig, krijg je geen legendaries te zien. En aangezien hij rare is, moet je dus eigenlijk niet kijken als je meer dan 1 miljoen hebt (gokje)
Ik krijg heel wat rares, maar niet Chef Michel.
Allereerst bedankt! De chef michel zag ik bij een neutral te koop, toevallig had ik er toen natuurlijk geen bootje bij liggen om te kopen, toen ik dat wel had was de chef verdwenen.
Maarrr, old Nate verkoopt in de Arctic wel een leuk item: Crop farms +25% en zo nu en dan een gold ore.
Tot nu toe dacht ik dat de occasionally niet zo vaak was, maar het werkt prima! Een heel zwikje potato en grain farms bij elkaar gezet met in het midden de trade union.
Nu heb ik (ruim) gold ore/bars over!
Hoe gaan jullie om met de Time Bombs tijdens een oorlog?
Ik wil een eiland van een tegenstander aanvallen, maar er ligt een hele rits aan mijnen en die doen nogal pijn.
daarom heb ik er vaak gewoon bootje naast liggen.Sibrand schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:05:
Naar aanleiding van de posts hier over de productie optimalisatie met trade union toch maar eens gekeken ingame.
Allereerst bedankt! De chef michel zag ik bij een neutral te koop, toevallig had ik er toen natuurlijk geen bootje bij liggen om te kopen, toen ik dat wel had was de chef verdwenen.
de akker hoeft niet in range van de trade union te zijn, alleen het hoofdgebouw. Zo kan je met wat crea spaghetti werk veel bonussen er uit halen ;DMaarrr, old Nate verkoopt in de Arctic wel een leuk item: Crop farms +25% en zo nu en dan een gold ore.
Tot nu toe dacht ik dat de occasionally niet zo vaak was, maar het werkt prima! Een heel zwikje potato en grain farms bij elkaar gezet met in het midden de trade union.
Nu heb ik (ruim) gold ore/bars over!
Battle.net Spud#2543
mines? heb die alleen bij quests gezien wist niet eens dat vijanden dit hadden. Maar goed vind het oorlog voeren om eilanden maar gaar. Was bij anno 1404 wel beter met ook land unitsPdvdp81 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:20:
Het is nogal lastig zoeken naar een antwoord op mijn volgende vraag:
Hoe gaan jullie om met de Time Bombs tijdens een oorlog?
Ik wil een eiland van een tegenstander aanvallen, maar er ligt een hele rits aan mijnen en die doen nogal pijn.
Mercier heeft er een zooi om zijn havens heen. Doen iets van 3k damage per stuk.mark777 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:30:
[...]
mines? heb die alleen bij quests gezien wist niet eens dat vijanden dit hadden. Maar goed vind het oorlog voeren om eilanden maar gaar. Was bij anno 1404 wel beter met ook land units
De manier hoe ik het nu oplos is een gat maken in die verdediging met Schooners
Ik wil Mercier verslaan en dus heb ik zijn eilanden nodig, en laat ik nou net niet genoeg Influence hebben.
Ja het is niet de meest realistische manier van veroveren. Ze hebben er bewust voor gekozen om geen legers te implementeren om meer terug naar de roots te gaan. Echter is het eiland dat je verovert wel van jou als je daarvoor kiest.mark777 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 14:30:
vind eilanden veroveren maar niks in anno 1800. Je moet gebouwen kapot schieten om een eiland te veroveren?? Normaal versla je een leger. En als je het hebt veroverd is het niet eens van jouw. Je krijgt wel alle inkomsten. Als je zelf wil bouwn op het eiland moet je gelijk alle gebouwen laten verdwijnen??? Waar slaat dat op?
Je kunt er inderdaad gewoon voor kiezen om alle aandelen in het eiland in handen te krijgen, maar ik ga er vaak gewoon voor om het eiland dan over te nemen.
In dit geval is de oorlog echt een beetje uit noodzaak geboren omdat ik de achievement wil waarin ik Mercier versla.
Ik weet niet goed hoe ik iemand moet verslaan zonder hem van alle eilanden te ontdoen.
Hoe vervang ik m'n schooners door clippers?AntiChrist7 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:46:
[...]
Overproduceer (lichtjes). Niet alleen bouw je een voorraad op maar de overschot kan je verkopen, en je hebt een buffer voor later als je een extra chain moet bijzetten. De extra upkeep kan je normaal vrij makkelijk balanceren door verkoop of extra population. En een extra productieketen voor zeep om aan Eli te verkopen is het meer dan waard
Bouw een clipper in je shipyard en voeg hem toe aan de traderoute?MrMistral schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 22:33:
[...]
Hoe vervang ik m'n schooners door clippers?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik gebruik eigenlijk bijna alleen maar charter routes, maar dat is niet de way to go blijkbaar?fsfikke schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 22:37:
[...]
Bouw een clipper in je shipyard en voeg hem toe aan de traderoute?
Vanaf dat je er meer dan 3 gebruikt, kosten ze hopen influence, die je beter gebruikt voor propaganda. Charter routes hebben ook maar 1 slot, dus je moet er veel gebruiken als de chain wat ingewikkelder wordt.MrMistral schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 22:44:
[...]
Ik gebruik eigenlijk bijna alleen maar charter routes, maar dat is niet de way to go blijkbaar?
Als je een redelijk aantal trade ships hebt, krijgen ze ook eensnelheid bonus (en je kan items gebruiken op hen)
Ah, goeie! Thanks! Loop er nu idd toevallig tegenaan dat ik influence tekort komAntiChrist7 schreef op zondag 12 april 2020 @ 08:36:
[...]
Vanaf dat je er meer dan 3 gebruikt, kosten ze hopen influence, die je beter gebruikt voor propaganda. Charter routes hebben ook maar 1 slot, dus je moet er veel gebruiken als de chain wat ingewikkelder wordt.
Als je een redelijk aantal trade ships hebt, krijgen ze ook eensnelheid bonus (en je kan items gebruiken op hen)
Battle.net Spud#2543
Charter route kost 5 influence vanaf dat je er meer dan 3 hebt. Een cargo schip met 6 slots + 2 unit slots kost er 3, vanaf dat je boven een bepaalde limiet gaat. Als je boven die limiet gaat, krijg je ook na bepaalde investering een bonus (+7% speed, etc..TepelStreeltje schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:01:
weet niet of charter meer influence kost dan het aankopen van boten, maar houdt er rekening mee dat een grote vloot ook (veel) influence kost.
you do the math
Er zijn een hoop 'ghost' schepen in de game.
Ik zie dus het golvende water waar daarvoor een schip hoort te varen.
Het schip is dus nu onzichtbaar....
je kan stemmen voor de volgende dlc cosmetics (niet in de season pass)