Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:15

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

baaart900 schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:28:
Ik zit met een probleem. Was in de oude wereld begonnen zonder fog of war. Nu de nieuwe wereld ontdekt waar wel alles onder de fog of war zat. Prima dan, dus maar even rondgevaren en ben begonnen met bouwen op een eiland. Echter blijft op dit eiland de fog of war zitten (midden van het eiland waar mijn schepen niet zijn geweest). Nu heb ik de kust bijna volgebouwd, maar de fog trekt niet weg en dus kom ik niet verder. Ook niet als ik een warehouse bouw nabij/in de fog. Vreemd genoeg wel kunnen bouwen, maar kan ik nu niet meer selecteren.

Hoe krijg ik die fog of war weg midden op het eiland?
is bug, zijn ze van op de hoogte, eta tot de fix is niet bekend.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthNeo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-08 21:57
https://www.anno-union.co...-6-1-is-coming-next-week/

Waarschijnlijk later deze week een fix voor de fog bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baaart900
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-09 09:09
Dank voor de reactie. Hopelijk fixed die patch het, want zo is het bijna niet speelbaar. Heeft iedereen dit of heb ik net pech met deze game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik vind de Arctic tot nu toe een beetje meh..
Grafisch echt prachtig, maar gameplaytechnisch meh..

Hele kleine eilandjes, gas mijnen is echt mega irritant, weinig ruimte om te bouwen dus in principe moet je alles met zeppelins blijven aanleveren (slaapzakken etc.). Maarja om te produceren moet je ook al veel van die zaken aan je producenteneiland leveren, en je hebt amper ruimte om effectief massaproductie op te zetten. Pff...

Maar vooral: WTF is er met dat enorme ijsstuk bovenin? Wordt dat later nog vrijgegeven of blijft dit nutteloos en enkel relevant voor de quest waar je de bemanning moet zoeken? Zou wel enorm zonde zijn.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-08 14:46
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2019 @ 07:44:
[...]

Bevolking laten groeien tot 500+
Zodat je de technicians unlocked, die kunnen de hangar bouwen.
Dat had ik dus gedaan.. zit inmiddels op 750+ Technicians.. maar nog geen optie voor de Hangar.. Zal vanmiddag thuis een screenshot sturen van wat ik zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Angeloonie schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:49:
Ik vind de Arctic tot nu toe een beetje meh..
Grafisch echt prachtig, maar gameplaytechnisch meh..

Hele kleine eilandjes, gas mijnen is echt mega irritant, weinig ruimte om te bouwen dus in principe moet je alles met zeppelins blijven aanleveren (slaapzakken etc.). Maarja om de produceren moet je ook al veel van die zaken aan je producenteneiland leveren, en je hebt amper ruimte om effectief massaproductie op te zetten. Pff...
Ik zie het punt ook niet. Ik kwam er al heel snel achter dat the Arctic een resource sink is. Er is gewoon veel te weinig bouwgrond en je hebt bijna alles nodig voor voedsel. Ik importeer dus gewoon steenkool, messing, schnapps en hout in enorme hoeveelheden. Ik probeerde gisteren om wat luchtschepen te bouwen voor gas. Daar zit je helemaal opgescheept met problemen omdat die ijsschotsen helemaal niks kunnen produceren. Je moet het dus importeren van je andere eilanden. Ik zie het punt alleen niet voor gas verbranden. Dat is een enorme logistieke operatie omdat je ingenieurs nodig hebt voor gas terwijl ik meer dan genoeg olie aanvoer.

Meer dan luchtschepen bouwen voor handelsroutes zie ik ook niet. Ik zie daar overigens ook het punt niet echt van.
Maar vooral: WTF is er met dat enorme ijsstuk bovenin? Wordt dat later nog vrijgegeven of blijft dit nutteloos en enkel relevant voor de quest waar je de bemanning moet zoeken? Zou wel enorm zonde zijn.
Ik betwijfel het ten sterkste.

In het algemeen vind ik de statistieken ook niet duidelijk. Ik heb bijvoorbeeld niet kunnen vinden of je bijvoorbeeld kan zien hoeveel productiefaciliteiten een eiland heeft en of er ergens een bottleneck zit. De oude methode van kijken naar de voorraden op de eilanden werkt beter. Het helpt ook niet dat ik grondstoffen aanvoer naar het hoofdeiland en daar met clusters van industrie met energiecentrales er consumptiegoederen maak zodat ik nooit tegen bevolkingslimieten aanloop en meer high tier inwoners kan hebben. Verdien ruim 100K per minuut en zit over de 100 miljoen. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darker
Darker schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:40:
[...]

Dat had ik dus gedaan.. zit inmiddels op 750+ Technicians.. maar nog geen optie voor de Hangar.. Zal vanmiddag thuis een screenshot sturen van wat ik zie.
Dit krijg ik dus: |:( Iemand enig idee?

- 750 techs
- Vlaggetje staat in het ijs maar kom er niet doorheen
- Niets in het questbook
- Het schip van die troela selecteren of Old Nate selecteren helpt niets..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wvNjSJSx3OJtTZUYk8DZzsD8/full.png

[ Voor 17% gewijzigd door Darker op 16-12-2019 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthNeo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-08 21:57
Game Update 6.1 lands tomorrow, Tuesday December 17. at 2pm CET

https://www.anno-union.co...date-lets-celebrate-2019/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darker schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:27:
[...]

- 750 techs
- Niets in het questbook

[Afbeelding]
Staat er niks links bovenin bij je Quest boek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:55
DaniëlWW2 schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:10:

In het algemeen vind ik de statistieken ook niet duidelijk. Ik heb bijvoorbeeld niet kunnen vinden of je bijvoorbeeld kan zien hoeveel productiefaciliteiten een eiland heeft en of er ergens een bottleneck zit. De oude methode van kijken naar de voorraden op de eilanden werkt beter. Het helpt ook niet dat ik grondstoffen aanvoer naar het hoofdeiland en daar met clusters van industrie met energiecentrales er consumptiegoederen maak zodat ik nooit tegen bevolkingslimieten aanloop en meer high tier inwoners kan hebben. Verdien ruim 100K per minuut en zit over de 100 miljoen. :P
Kijk onder het tabje production en dan kan je per individueel eiland, of allemaal tegelijkertijd per goed zien wat de vraag en wat de productie is.

Ik gebruik dit om globaal te zien of een goed over- of ondergeproduceerd wordt en dan per individueel eiland of het zo uitkomt en of trade routes tussen eilanden ooit voor een groot overschot of "onderschot" zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik had me voorgenomen om vanavond weer eens met Anno verder te gaan, vooral vanwege de DLC. Helaas een dag te vroeg aangezien de game bij het starten al crashed :( Morgen komt de patch hiervoor pas. Benieuwd of het dan ook echt is verdwenen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Ik zie net dat Anno 1800 Gold edition met flinke korting zowel via de Ubi store als de Epic store te koop is. Op de site van Epic staat dat de aanbieding tot 2 januari geldt. Op de Ubi site staat geen deadline. Lopen de aanbieding gelijk? Dus op de Ubistore ook tot 2 januari? Ik koop liever niet via de Epic store.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
amas schreef op maandag 16 december 2019 @ 23:14:
Ik zie net dat Anno 1800 Gold edition met flinke korting zowel via de Ubi store als de Epic store te koop is. Op de site van Epic staat dat de aanbieding tot 2 januari geldt. Op de Ubi site staat geen deadline. Lopen de aanbieding gelijk? Dus op de Ubistore ook tot 2 januari? Ik koop liever niet via de Epic store.
Ubistore volgens mij tot en met 18 december, staat iets verder terug in dit topic.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 18:46
Darker schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:27:
[...]

- 750 techs
- Niets in het questbook

[Afbeelding]
Als je bij de ijsblokkade bent aangekomen, dien je met een schip terug te gaan naar je arctic tradingpost, daar kun je een ijsbrekercrew ophalen die je daar moet droppen,de ijsbrekers gaan dan aan de gang in een cutscene en blazen de blokkade op, daarna kun je verder met de zeppelins, je krijgt daarvoor een cruciaal cadeautje van ouwe Nate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darker
Partypsych schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:46:
[...]

Als je bij de ijsblokkade bent aangekomen, dien je met een schip terug te gaan naar je arctic tradingpost, daar kun je een ijsbrekercrew ophalen die je daar moet droppen,de ijsbrekers gaan dan aan de gang in een cutscene en blazen de blokkade op, daarna kun je verder met de zeppelins, je krijgt daarvoor een cruciaal cadeautje van ouwe Nate.
Hmm oké.. ik ben intussen al wel 50x bij m'n tradingspost geweest maar krijg geen crew en/of melding van iets.. Staat ook geen crew op de kade 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Darker schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:00:
[...]

Hmm oké.. ik ben intussen al wel 50x bij m'n tradingspost geweest maar krijg geen crew en/of melding van iets.. Staat ook geen crew op de kade 8)7
En niet per ongeluk in een of ander schip of in je warehouse beland?

Maar qua story: wat heb je daar allemaal al gedaan? Heb je de schepen gevonden? En daarna de crew? Of nog niet?

[ Voor 14% gewijzigd door Angeloonie op 17-12-2019 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darker
Angeloonie schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:09:
[...]

En niet per ongeluk in een of ander schip of in je warehouse beland?

Maar qua story: wat heb je daar allemaal al gedaan? Heb je de schepen gevonden? En daarna de crew? Of nog niet?
Ik zal vanavond m'n schepen is checken maar ben er vrij zeker van dat daar geen crew of iets dergelijks in te vinden valt.

Qua quest ben ik met de Inuit richting die passage gevaren (bootje volgen), aangekomen bij het 'ijs' waar je niet door kunt varen, daar werd toen 1 of ander vlaggetje gepland. Ik heb nog geen schepen of wat dan ook verder gezien.

Ook heb ik niets in m'n questbook staan.

Ik ging dus vrolijk verder in de veronderstelling dat ik eerst flink wat technicians moest bereiken en zodoende de quest weer verder zou gaan.. (aantal uren werk in :+ ) maar ben bang dat ik een bug heb en beter de savegame opnieuw kan starten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Darker schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:38:
[...]

Ik zal vanavond m'n schepen is checken maar ben er vrij zeker van dat daar geen crew of iets dergelijks in te vinden valt.

Qua quest ben ik met de Inuit richting die passage gevaren (bootje volgen), aangekomen bij het 'ijs' waar je niet door kunt varen, daar werd toen 1 of ander vlaggetje gepland. Ik heb nog geen schepen of wat dan ook verder gezien.

Ook heb ik niets in m'n questbook staan.

Ik ging dus vrolijk verder in de veronderstelling dat ik eerst flink wat technicians moest bereiken en zodoende de quest weer verder zou gaan.. (aantal uren werk in :+ ) maar ben bang dat ik een bug heb en beter de savegame opnieuw kan starten :(
Ok dan heb je dus inderdaad de crew nodig voor dat stuk, die gaan dat ijs slopen waar je nu niet verder kunt varen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:20
Eindelijk mijn eerste world fair opgezet. ik speel vreselijk inefficient en op laagste speed, maar het is enorm leuk. Op naar 50k investors zodat ik al mijn trade unions en dergelijke kan optimaliseren.

heb de arctic quest gedaan, maar laat het een beetje liggen voor de rest tot ik wat deftig gesetteld ben. Vreet wel gigantisch veel coal

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 16:15
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/g117w4gl7m541.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=e0ba25dd8caaa3086118509cf98ae22155289cf0
https://www.reddit.com/r/..._up_27_the_port_city_and/
Deze mod lijkt mijn grootste irritatie op te lossen: de kleine port area's :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 10:18
Ik vind de arctic aanvankelijk wel erg tof, alleen, zoals @DaniëlWW2 zegt, wat een resource sink. Op zich wel logisch, want iedereen heeft al duizenden investors nu, dus gewoon iets om je aandacht op te vestigen snap ik wel. Maar de voordelen wegen niet op met de nadelen, zo lijkt het. Ik ga vanavond (kerstavond is best avond) eens kijken hoe ver ik kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Als je je port vol met huizen zet ga je idd te weinig plaats hebben ;) Het heeft wel iets, maar ik zou er geen investors/bank zetten. in mijn Hoofd is havengebied dan meer iets voor arbeiders. Ga sowieso niet met mods beginnen te prutsen, daarvoor vertrouw ik Uplay niet

Ben bezig aan mijn collecties. Iemand een tip om middle level planten/dieren/artefacten die je nog mist makkelijker binnen te halen? Of is het gewoon een kwestie van zoveel mogelijk expedities en treasure maps te doen?

@Mday als je al een bestaande stad hebt lijkt het me idd minder interesaant, maar als je een nieuwe game begint, kan je Crown falls helemaal anders inrichten omdat je minder olie nodig hebt, en dus ook minder sporen. Enja, het is natuurlijk een uitdaging om de arctic draaiend te houden zonder plaatselijke resources

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:44
Mensen al de kerstman met rendieren gespot? o<:)
Erg leuk detail dat het nu sneeuwt en de marketplace in kerstdesign is.

• hmartino
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-08 10:20
Mocht je de game nog niet hebben. Je kan de gold versie nu voor 32.75 aanschaffen via Epic Games icm de coupon die ze daar aanbieden.
Ook leuk als je de DLC nog wilt kopen, met coupon nog maar minder dan 8 euro.
Geen zin in Epic games. Gebruik dan de code tweakers20 op Ubisoft. Echter na koop op epic games kan je ook je ubisoft account even koppelen en via uplay spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asateo
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-07 13:54
Inverted_World schreef op donderdag 26 december 2019 @ 13:41:
Mensen al de kerstman met rendieren gespot? o<:)
Erg leuk detail dat het nu sneeuwt en de marketplace in kerstdesign is.
Tof, de marketplace had ik nog niet gezien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Santa al gezien. is wel leuke touch, ik denk dat je in vorige games ook berichten kreeg als je speelde op dergelijke dagen.

Ben al heel de avond Arctic aan het fixen, and loving every minute of it :)

Moet wel zeggen, de enige reden dat volgens mij 3skull expedities moeilijk zijn, is omdat de game gewoon tegen jje liegt :p "ohja, deze expeditie heeft zeker medicine nodig" - geen medicine event maar wel 3 hunting :p

[ Voor 35% gewijzigd door AntiChrist7 op 27-12-2019 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:25
Ik mis Sir John's Log in de Arctic, hoewel ik dat kamp al heb opgeruimd. Ik zal hem toch niet per ongeluk weggegooid hebben... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:34
Leuk spel maar ff paar dagen niet gespeeld (sandbox) en nu vind ik het lastig weer ff erin te komen. Lopen wat zaken niet maar mis eigenlijk wat uitdaging. Speel op medium maar de AI is maar suf eigenlijk. Ik heb gelijk eilanden gekaapt in de oude wereld en nieuwe wereld ben ik de enige. Cape same en artic ook. Ben bij tier 4

Maar merk dat ik het nu wat suf vind. ik heb een miljoen op mijn rekening, 5k inkomen en nu? uren erin stoppen om naar hoogste tier te komen en cape en artic gezetten of kan ik beter opnieuw beginnen met hard oid?

Voelt nu soms als werk (bv dat rum opeens voor geen meter loopt en 5 dagen terug wel dacht ik). Enige 'aanval' is een share buy van een ai speler maar die kan ik easy tackelen.

Ben ik te goed? :D en dus hoger spelen of is het ook leuk om nog 15 uur erin te knallen om hoogste tier etc en halen en artic gaan veroveren?

Ik neig naar opnieuw beginnen met hard niveau en lekker agressieve AI's ipv deze tamme bende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 22:53
Voor mijn gevoel begin je pas net. Slechts een miljoen en 5k inkomen, dat is bij mij al 100miljoen en +400k inkomen.
Ik zie Anno gewoon als een spel om zoveel mogelijk te produceren en inwoners te creëren.
En geregeld nieuwe uitdagingen vinden zoals nieuwe eilanden inrichten of bestaande optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Sacul schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 13:28:
Voor mijn gevoel begin je pas net. Slechts een miljoen en 5k inkomen, dat is bij mij al 100miljoen en +400k inkomen.
Ik zie Anno gewoon als een spel om zoveel mogelijk te produceren en inwoners te creëren.
En geregeld nieuwe uitdagingen vinden zoals nieuwe eilanden inrichten of bestaande optimaliseren.
Ik mis nu uitdaging van ai. Nieuwe wereld waar we samen strijden om eilanden en handelsroutes etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:55
TweakerVincent schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 13:52:
[...]

Ik mis nu uitdaging van ai. Nieuwe wereld waar we samen strijden om eilanden en handelsroutes etc.
Als je puur speelt voor de competitie van AI en je hebt het gevoel ze nu verslagen te hebben?, dan kan je het beste overnieuw spelen.

Ik en met mij velen die de Anno serie spelen geven niks om de AI of oorlog en gebruiken het puur om te bouwen & productie te optimaliseren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Hogader schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 14:42:
[...]

Als je puur speelt voor de competitie van AI en je hebt het gevoel ze nu verslagen te hebben?, dan kan je het beste overnieuw spelen.

Ik en met mij velen die de Anno serie spelen geven niks om de AI of oorlog en gebruiken het puur om te bouwen & productie te optimaliseren etc.
Nou ja verslagen, ze hebben nooit echt meegespeeld. Het is toch suf als ik urenlang alleen in the new world ben? Merk eigenlijk niks van de AI die zit maar suf in de oude wereld een beetje te bouwen en mij toestemming te vragen aan mij of ze een eiland mogen claimen. Mss moet ik ze ook op hard instellen ipv easy/medium.

Neem aan dat een normale AI wel new world en cape enzo claimt? of ook al niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:14
TweakerVincent schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:35:
[...]

Nou ja verslagen, ze hebben nooit echt meegespeeld. Het is toch suf als ik urenlang alleen in the new world ben? Merk eigenlijk niks van de AI die zit maar suf in de oude wereld een beetje te bouwen en mij toestemming te vragen aan mij of ze een eiland mogen claimen. Mss moet ik ze ook op hard instellen ipv easy/medium.

Ja zeker wel, dan zijn ze je vaak nog voor ook. Maar zolang je niet op Hard speelt is het nog steeds prima vertoeven met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Knielen schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:37:
[...]

Ja zeker wel, dan zijn ze je vaak nog voor ook. Maar zolang je niet op Hard speelt is het nog steeds prima vertoeven met ze.
Ah top. Enige nadeel is dat ik het een hoop gestress vind als eilanden gekaapt worden. Maar dat hoort er dan bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:54
Dit weekend weer verder gegaan met anno. Kom ik erachter dat je nu complete stukken stad en productie kunt kopiëren. Dat maakt mijn leven zoveel makkelijker. Een met de campaign verder gaan om die compleet uit te spelen

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 12:36
GerGio schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:10:
Dit weekend weer verder gegaan met anno. Kom ik erachter dat je nu complete stukken stad en productie kunt kopiëren. Dat maakt mijn leven zoveel makkelijker. Een met de campaign verder gaan om die compleet uit te spelen
Dat wist ik ook niet :-o
Enige referentie?

xbox: pvanst1p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
piripi schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:57:
[...]

Dat wist ik ook niet :-o
Enige referentie?
Met de pipet een kader trekken.

Superhandig idd voor layout snel te kopieren voor farms en dergelijke

Dit, samen met de blueprint mode maakt het voor mij moeilijk ooit nog terug te gaan naar vorige anno's wss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
Dat ga ik vanavond meteen uittesten! Bedankt @AntiChrist7
Shortcut C (pipetje) vind ik ook superkrachtig...
Net zoals het instellen van de F5..F8 toetsen naar plaatsen waar je veel naar toe gaat (meestal je havens of NPC harbors)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
piripi schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:08:
Net zoals het instellen van de F5..F8 toetsen naar plaatsen waar je veel naar toe gaat (meestal je havens of NPC harbors)
pro tip: koop een moba muis (heb er een met 17 knoppen).. Kan je bizar veel mappen, ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 18:46
TweakerVincent schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:35:
[...]

Dat weet ik niet zeker, maar ik kan je vertellen dat in mijn laatste 4 games de AI altijd netjes aan mij vroeg of ze mochten settelen op een bepaald eiland. Telkens zei ik gewoon nee wat dan 5 vriendschapspunten kost en ik denk dat ze in 90% van de gevallen mijn antwoord zo zwaar vonden wegen dat ze dan ook maar niet gingen settelen op dat eiland, in maar 10% van de gevallen hadden ze er schijt aan en settelde ze alsnog op dat specifieke eiland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
piripi schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:08:
Houd shift ingedrukt terwijl je met het pipetje op een gebouw klikt, en je kopieert een gebouw plus de bijbehorende velden (met name voor farms e.d. dus). Hoef je niet eens meer een kader te trekken.
Partypsych schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:24:
[...]
Dat weet ik niet zeker, maar ik kan je vertellen dat in mijn laatste 4 games de AI altijd netjes aan mij vroeg of ze mochten settelen op een bepaald eiland. Telkens zei ik gewoon nee wat dan 5 vriendschapspunten kost en ik denk dat ze in 90% van de gevallen mijn antwoord zo zwaar vonden wegen dat ze dan ook maar niet gingen settelen op dat eiland, in maar 10% van de gevallen hadden ze er schijt aan en settelde ze alsnog op dat specifieke eiland.
Dat is alleen bij de 1-ster AIs volgens mij. De advanced/expert AIs vragen niet om te settelen maar doen dat gewoon. Elke tegenstander is een specifiek karakter met eigen kenmerken - hoe agressief ze zijn, welke acties van jou ze wel/niet waarderen, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
De 1 ster AI vraagt het idd altijd, andere AI doen het gewoon. Maar de AI zal niet in de andere sectoren komen voor jij er bent

Ik speel met Bente + Qing + Mercier (maar heb al heel lang geen anarchy residents quest meer gekregen, volgens mij is het bugged). Dus wat ik heb gedaan zodra ik staal kon kopen bij Archibald de beste eilanden gekoloniseerd, en dan een hoop influence opgespaard (echt gigantisch veel, want CF is 174 alleen) voor ik naar de andere sectoren ging om daar hetzelfde toe te passen.

Zal wss niet lukken met hogere AI's maar Anno speel ik ook niet voor de uitdaging tov andere AI's. Ik speel het om lekker rustig te bouwen en uit te breiden. Maar ik wil wel AI om mee te kunnen traden en quests te doen. Maar dat is hoe ieder het zelf invult. Er is geen verkeerde manier om Anno te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Volgens mij als je een alliantie hebt vragen ze altijd of ze mogen settelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Die drie sterren gasten verklaren je ook soms om de meest vage reden oorlog.
Ineens uit het niets krijg ik zo'n oorlogverklaring om mijn kiezen. Dus meestal begin ik maar op tijd met een vlood bouwen en mijn eiland te verdedigen anders ligt alles binnen de kortste keren in puin

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Iemand die weet of je je influence terugkrijgt als je een eiland volledig overkoopt/overneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asateo
AntiChrist7 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:24:
Iemand die weet of je je influence terugkrijgt als je een eiland volledig overkoopt/overneemt?
Hoe bedoel je? Als je een eiland overneemt verlies je influence. Je 'investeert' het in het eiland.
Je kan wel bijvoorbeeld iemand vernietigen, het eiland overnemen en dan je trading post vernietigen. Dan krijg je je influence terug en is je vijand er weg (maar kan hij/zij of iemand anders zich er wel terug settelen).

Iemand die weet waarom influence verdwijnt na het saven?

Ik vernietigde de pirates, kreeg gigantisch veel influence bij en nu sta ik ineen op -200. Het enige wat ik gedaan heb is gisteren gesaved en vandaag terug opgestart.

Edit: Laat maar: https://anno1800.fandom.com/f
Het is een bug, je zou geen influence mogen krijgen van pirate dingen vernietigen.
Da's spijtig, want eindelijk begon ik het leuk te vinden. Heel dat influence gebeuren is een rem die ik eigenlijk irritanter dan uitdagend vind.

Wat vinden jullie hierover?

[ Voor 17% gewijzigd door Asateo op 09-01-2020 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Asateo schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:41:
[...]

Hoe bedoel je? Als je een eiland overneemt verlies je influence. Je 'investeert' het in het eiland.
Je kan wel bijvoorbeeld iemand vernietigen, het eiland overnemen en dan je trading post vernietigen. Dan krijg je je influence terug en is je vijand er weg (maar kan hij/zij of iemand anders zich er wel terug settelen).
Als je shares koopt spendeer je ook influence, 10 per share. je ziet ook dat die influence apart wordt verrekend (dus 10-20-30-40-50-...) Maar als je het eiland helemaal overneemt, wat gebeurt er dan mee? Helt telt niet meer als shares (want je eigen shares kosten geen influence). Logisch gezien zou het moeten omgezet worden in expansie influence, maar dit heb ik dus nog nooit gedaan. Al ben ik nu bezig met qing, dus zal het wel ontdekken

maar idd vind ik dat ze nfluence wat beter hadden mogen uitbalanceren. Nu zijn bijvoorbeeld items die meer mensen per huis laten wonen nutteloos voor investors en zelfs schadelijk, want influence is per huis, niet per aantal investors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asateo
Goed gezien, daar had ik nog niet aan gedacht.

Ik vermoed dat je inderdaad de influence van je shares terugkrijgt en in de plaats daarvan influence per tegeltje moet geven.

Zeker ben ik daar echter niet van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Asateo schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:40:
Goed gezien, daar had ik nog niet aan gedacht.

Ik vermoed dat je inderdaad de influence van je shares terugkrijgt en in de plaats daarvan influence per tegeltje moet geven.

Zeker ben ik daar echter niet van.
Klopt. Als je op het shares-scherm je muis over de vlag in het midden houdt, zie je vaak een negatief getal staan bij de influence-kosten (afhankelijk van hoeveel shares je al hebt). Dat is hoeveel het eiland bij overname kost, inclusief teruggave van de 10 punten per share. Negatieve kosten betekent dus dat je influence terugkrijgt.

Overigens krijg je met die bug nu niet alleen van piraten extra influence; elk kanon etc van tegenstanders dat je kapot schiet levert (incorrect) influence op, totdat je de game opnieuw laad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Idd, kostte me -25 influence om een eiland over te nemen.

Ander vraagje: heeft iemand de icebound set al volledig? Naar wat ik lees kan je lost expeditions relics alleen in de expeditie nar de arctic vinden, als je een bepaalde route neemt...Hoop niet dat het klopt want zover laad ik niet terug

Tijd om treasuremaps te stockpilen en de ijszee leeg te vissen I guess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 10:15
Is dit spel een beetje te spelen voor een simpele gamer? Hou wel van spellen waar je rustig alles mag doen maar soms met teveel mogelijkheden raak ik de kluts kwijt. Veel mogelijkheden is leuk maar dan wel op een makkelijke manier. Niet een soort hogere wiskunde.
Hoe zit dat met dit spel? Ziet er geweldig uit dit spel maar ben bang dat het te overweldigend is voor me....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jaydenjarno schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:28:
Is dit spel een beetje te spelen voor een simpele gamer? Hou wel van spellen waar je rustig alles mag doen maar soms met teveel mogelijkheden raak ik de kluts kwijt. Veel mogelijkheden is leuk maar dan wel op een makkelijke manier. Niet een soort hogere wiskunde.
Hoe zit dat met dit spel? Ziet er geweldig uit dit spel maar ben bang dat het te overweldigend is voor me....
Je kan het zo makkelijk instellen als je wilt en op eigen tempo spelen. Pas als jij meer huizen bouwt of de bewoners upgrade naar een nieuw level gaat het spel verder en moet je weer nieuwe dingen bouwen omdat de eisen van de mensen diverser worden.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:14
En samen met de android app Anno 1800 companion moet het helemaal lukken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het begin van de game is erg simpel. Gewoon een dorpje bouwen, bouwmaterialen verzamelen, een niveau omhoog en een beetje uitbreiden. De game word alleen in rap tempo complexer als je bij ambachtslieden komt en al helemaal bij ingenieurs en investeerders. Naar mijn mening word het hier ook te veel van het goede en ben je constant bezig om de aanvoer te stabiliseren. Helaas vragen je inwoners op hogere niveaus namelijk constant om zaken zoals katoen, rum en koffie wat uit een ander werelddeel moet komen. De reistijden zijn alleen te lang voor de gevraagde hoeveelheden waardoor je enorme overproductie nodig hebt en veel schepen die enigszins verrspreid varen zodat de opslag op het eiland niet vol is. Zijn die eilanden ook nog eens erg klein waar je al deze plantages moet hebben. Je bent op een gegeven moment door de ruimte heen.

Gelukkig is de campaign een uitgerekte tutorial waar je alles zal leren. Dat doet Anno al jaren heel erg goed. In het algemeen is 1800 zeker een leuke en rustige game waar je urenlang iets kan opbouwen. Maar ik denk dat als je wil beginnen aan de Anno serie, je beter Anno 1404 kan kopen. Dat is iets minder complex dan 1800 en naar mijn mening nog steeds de beste game in de serie. :)

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-01-2020 16:00 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 23:29
Yup Anno 1404 is wat meer de beginners game. Of Kingdoms and Casttles. Dat vind ik ook een heerlijke game als ik even geen zin heb in moeilijk gedoe. Niet dat die niet uitdagend is, maar wat minder complex en geen gezeik van de inwoners :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zijn er trouwens mods voor de game waarbij de New World betere/grotere eilanden heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Angeloonie schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 16:08:
Zijn er trouwens mods voor de game waarbij de New World betere/grotere eilanden heeft?
Hier kwam pas geleden Spice it Up al voorbij. Die heeft volgens die site de opties "Southern Rivers reduced" en "Southern Rivers removed". Dat levert denk ik al veel ruimte op. Heb de mod zelf nooit gebruikt, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:45
leuk maar wanneer komt uplay+ naar stadia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
DaniëlWW2 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:50:
[...]

Het begin van de game is erg simpel. Gewoon een dorpje bouwen, bouwmaterialen verzamelen, een niveau omhoog en een beetje uitbreiden. De game word alleen in rap tempo complexer als je bij ambachtslieden komt en al helemaal bij ingenieurs en investeerders. Naar mijn mening word het hier ook te veel van het goede en ben je constant bezig om de aanvoer te stabiliseren. Helaas vragen je inwoners op hogere niveaus namelijk constant om zaken zoals katoen, rum en koffie wat uit een ander werelddeel moet komen. De reistijden zijn alleen te lang voor de gevraagde hoeveelheden waardoor je enorme overproductie nodig hebt en veel schepen die enigszins verrspreid varen zodat de opslag op het eiland niet vol is. Zijn die eilanden ook nog eens erg klein waar je al deze plantages moet hebben. Je bent op een gegeven moment door de ruimte heen.

Gelukkig is de campaign een uitgerekte tutorial waar je alles zal leren. Dat doet Anno al jaren heel erg goed. In het algemeen is 1800 zeker een leuke en rustige game waar je urenlang iets kan opbouwen. Maar ik denk dat als je wil beginnen aan de Anno serie, je beter Anno 1404 kan kopen. Dat is iets minder complex dan 1800 en naar mijn mening nog steeds de beste game in de serie. :)
Zo mee eens. Toen ik na een paar dagen niet gespeeld had weer even verder wilde gaan vond ik het meer op werk lijken om idd die rum etc te fixen dan op een leuke game. Weet ook niet of ik verder wil maar voorlopig even alle tijd in Age Empire 2 DE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TweakerVincent schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:05:
[...]

Zo mee eens. Toen ik na een paar dagen niet gespeeld had weer even verder wilde gaan vond ik het meer op werk lijken om idd die rum etc te fixen dan op een leuke game. Weet ook niet of ik verder wil maar voorlopig even alle tijd in Age Empire 2 DE.
Rum is nog makkelijk. Ik geef het de ambachtslieden gewoon niet meer na een bepaald niveau. Koffie is in mijn ervaring erger omdat het veel meer geld oplevert en noodzakelijk is, niet een bonus. :P

Maar alles aan Anno 1800 is op zich goed. Het is een uitdaging om alles te produceren, maar het kan. Het probleem is dat de balans niet goed is. Je verdient of bizar veel geld of je gaat zowat failliet. Je kan alles aanvoeren of het gaat niet. Er is geen midden meer zoals in Anno 1404 waar je best even teruglopende voorraden kon hebben terwijl je een ander probleem aanpakte. Dat kan hier eigenlijk niet meer omdat de voorraden zo snel afnemen. Daarom is 1404 denk ik ook beter als starter. Nog steeds complex, maar minder dan.

[ Voor 31% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-01-2020 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
TweakerVincent schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:05:
[...]

Maar het is juist superbevredigend (toch voor mij) om zo'n dingen te fixen ;) Productie nakijken en uitbreiden, trade routes schrappen en herwerken, je schepen upgraden met items zodat ze sneller gaan.

Gewoon een overweldigende taak opsplitsen in kleinere en dan loopt het een stuk vlotter. En als alles vlot loopt kan je leuk je stad customizen.

Ik heb hetzelfde one more turn gevoel als ik bij civ heb, en dat is een goed teken. Vond 2019 wat zwak qua (strategy) games (TW hoeft voor mij niet meer, en tropico is geinig maar weinig verschillend met voorgaande. Division 2 was snel over zijn top,...), deze maakt veel goed. Maar ieder zijn ding natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
iemand die anno speelt via GeForce NOW? wil dit ook proberen omdat ik geen game laptop heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
AntiChrist7 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 12:22:
[...]

Maar het is juist superbevredigend (toch voor mij) om zo'n dingen te fixen ;) Productie nakijken en uitbreiden, trade routes schrappen en herwerken, je schepen upgraden met items zodat ze sneller gaan.

Gewoon een overweldigende taak opsplitsen in kleinere en dan loopt het een stuk vlotter. En als alles vlot loopt kan je leuk je stad customizen.

Ik heb hetzelfde one more turn gevoel als ik bij civ heb, en dat is een goed teken. Vond 2019 wat zwak qua (strategy) games (TW hoeft voor mij niet meer, en tropico is geinig maar weinig verschillend met voorgaande. Division 2 was snel over zijn top,...), deze maakt veel goed. Maar ieder zijn ding natuurlijk
DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 12:05:
[...]

Rum is nog makkelijk. Ik geef het de ambachtslieden gewoon niet meer na een bepaald niveau. Koffie is in mijn ervaring erger omdat het veel meer geld oplevert en noodzakelijk is, niet een bonus. :P

Maar alles aan Anno 1800 is op zich goed. Het is een uitdaging om alles te produceren, maar het kan. Het probleem is dat de balans niet goed is. Je verdient of bizar veel geld of je gaat zowat failliet. Je kan alles aanvoeren of het gaat niet. Er is geen midden meer zoals in Anno 1404 waar je best even teruglopende voorraden kon hebben terwijl je een ander probleem aanpakte. Dat kan hier eigenlijk niet meer omdat de voorraden zo snel afnemen. Daarom is 1404 denk ik ook beter als starter. Nog steeds complex, maar minder dan.
Eigenlijk wel mooi dat het juist weer heel complex gaat worden. Dan start ik mijn save mss wel op. Vond het nu wat simpel allemaal tot tier 4. En zeker omdat de AI niks doet.

Of toch wel opnieuw starten met hogere difficulty... Goed te lezen dat het super complex gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TweakerVincent schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:18:
[...]

[...]

Eigenlijk wel mooi dat het juist weer heel complex gaat worden. Dan start ik mijn save mss wel op. Vond het nu wat simpel allemaal tot tier 4. En zeker omdat de AI niks doet.

Of toch wel opnieuw starten met hogere difficulty... Goed te lezen dat het super complex gaat worden!
Vanaf T4 wordt het juist heel erg complex. Olie, katoen, rum, koffie, goud en koper zijn allemaal complex om aan te voeren en de vereisten voor andere goederen veranderen flink of worden nog groter. Stoomschepen bouwen is ook een financiële uitdaging om op te zetten en ze zijn keihard nodig omdat stoomschepen nu eenmaal sneller zijn. Vanaf dit punt heb je ze langzaam aan ook echt nodig voor de aanvoer van koffie, rum, goud en katoen. Uiteraard ook voor de olietankers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 17:12:
[...]

Vanaf T4 wordt het juist heel erg complex. Olie, katoen, rum, koffie, goud en koper zijn allemaal complex om aan te voeren en de vereisten voor andere goederen veranderen flink of worden nog groter. Stoomschepen bouwen is ook een financiële uitdaging om op te zetten en ze zijn keihard nodig omdat stoomschepen nu eenmaal sneller zijn. Vanaf dit punt heb je ze langzaam aan ook echt nodig voor de aanvoer van koffie, rum, goud en katoen. Uiteraard ook voor de olietankers. :)
Ik ben ook met een nieuwe game gestart om uiteindelijk naar het nieuwe gebied te gaan. Maar omdat er een 3 sterren speler en twee 2 sterren gasten inzit zit er zeker ook in het begin genoeg uitdaging in.
Ik had al een game dat die 2 sterren gast me dus na 1 uur kwam aanvallen met gun boats en een frigatte. Dan ben je niet blij. Dus maar zo snel mogelijk een kanonnen fabriek naast mijn staalproductie. om ervoor te zorgen dat ik dat voor ben.

Ik zeg altijd maar zo. Zodra mijn inwoners een constante stroom koffie nodig hebben heb ik dat ook nodig om alles draaiende te houden. ik heb in de loop der tijd wel wat dingen geleerd.
Ik maak een voorraad eiland. Daar komt een groot van de nieuwe wereld binnen en een hele hoop van de oude wereld en daarvandaan wordt het naar mijn main in de oude wereld en de cape gevaren.
Ik maak een of meerdere fabriek eilanden zodat ik dat centraal geregeld heb.

Maar voordat dat allemaal staat ben je wel enige tijd verder

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagre
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 18:10
de volgende bug fix update komt op 23 januari

https://www.anno-union.co...-the-new-year-with-gu6-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:38

PB-powell

Mr. Laziness

Inmiddels weer een tijdje bezig met een nieuwe map na alle updates. Ik speel zeer rustig (ik kies bewust om pas naar de artisans te gaan met volledig blije workers) met 1 1-ster AI en zonder piraten. Inmiddels loopt de expeditie naar de nieuwe wereld, ik heb het idee dat de keuzes tijdens de expeditie en de kans van slagen aangepast zijn. Kan dat kloppen?
Maar als ik straks naar de kaap ga vraag ik me af wat handig is. Mijn huidige eiland in de oude wereld een beetje laten zoals het is, of zowel op de kaap als in het oude wereld blijven doorontwikkelen? Ga ik dingen op de kaap te kort komen later die dan vanuit de oude wereld moeten komen? Ben nog niet verder gekomen dan de eerste engineers op de kaap in eerdere games :+

[ Voor 4% gewijzigd door PB-powell op 23-01-2020 08:40 ]

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
Momenteel laat ik de cape aan me voorbij gaan... Ik heb het (grote) investor island van charles afgenomen en daar ga ik de nieuwe hoofdstad bouwen. Hierdoor geen nood aan een groot eiland.
Daarnaast vraag ik me af of de toegevoegde waarde van de duikboot wel zo groot is (ach, ik moet het mss maar eens proberen)
Ben wel voorzichtig begonnen op de artic, maar een wauw gevoel heb ik voorlopig nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik ga tot engineers in de oude wereld, de kaap steek ik nadien wel vol met investors (nieuwe game). Maar ik gebruik de "all your bases belong to us" strategie: zo snel mogelijk op alle goede eilanden een warehouse zetten, en later ontwikkelen. Dan moet je je geen zorgen maken over oorlog of aandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
piripi schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:46:
Daarnaast vraag ik me af of de toegevoegde waarde van de duikboot wel zo groot is (ach, ik moet het mss maar eens proberen)
Als je de achievements wil halen door collecties te voltooien: die duikboot heb je nodig om treasure map quests te doen, waarmee je items (voor museum/zoo) kunt opduiken. Die schatkaarten kun je kopen bij Old Nate in Cape Trelawney. Volgens mij kun je ook via expedities/world fairs/quests dezelfde items krijgen, maar dit is dus wel een extra manier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark777

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-06 11:39
mark777 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:56:
iemand die anno speelt via GeForce NOW? wil dit ook proberen omdat ik geen game laptop heb
Jep. Loopt perfect.

PSN: Kidjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
thx! ik heb me ook aangemeld maar nog niks van gehoord. ze hebben maar een beperkt aantal plaatsen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26

m0nk

16-09-2003 15.15

Thanks, met 100 pnt nog eens 20% korting. Betaal nu €21,60 voor de normal edition.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 21:47
Ik ben dit weekend maar eens overnieuw begonnen met de campaign. Ik was een tijdje geleden ook al eens begonnen maar dat liep compleet in de soep.

Ik loop tegen voornamelijk 2 dingen aan
  • De inkomsten fluctueren enorm terwijl ik niks bij bouw dat maintenance kost en het inwoneraantal blijft gelijk. Met fluctueren bedoel ik dus echt in luttele seconden van +2000 naar -500 en dam langzaam weer terug. Ik zit nu op een populatie van 3200 ofzo, ik heb farmers, workers en artisans. De eisen van farmers en workers zijn allemaal groen, de eisen van artisans heb ik op 2 na allemaal unlocked en ook allemaal groen. Happiness schommelt ook erg, er was ineens een festival in de stad en iedereen was 'euphoric' en 'happy' (toen zag ik ook ineens +3200 inkomsten). En na het festival waren de artisans ineens weer unhappy en de farmers en workers 'content' en zakte mijn inkomen weer naar -50.
  • Waar ik me ook aan stoor is de melding 'you've been playing for X hours'. Opzich niks mis met die melding want zitten is het nieuwe roken maar die melding blijft ook komen als ik tussen door een half uur het spel op pauze heb staan omdat ik pizza ben halen of het afval naar buiten brengen. Zeker na 8 uur wordt het vervelend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Nogne

>.<

FastFred schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:30:
Ik ben dit weekend maar eens overnieuw begonnen met de campaign. Ik was een tijdje geleden ook al eens begonnen maar dat liep compleet in de soep.

• De inkomsten fluctueren enorm terwijl ik niks bij bouw dat maintenance kost en het inwoneraantal blijft gelijk. Met fluctueren bedoel ik dus echt in luttele seconden van +2000 naar -500 en dam langzaam weer terug. Ik zit nu op een populatie van 3200 ofzo, ik heb farmers, workers en artisans. De eisen van farmers en workers zijn allemaal groen, de eisen van artisans heb ik op 2 na allemaal unlocked en ook allemaal groen. Happiness schommelt ook erg, er was ineens een festival in de stad en iedereen was 'euphoric' en 'happy' (toen zag ik ook ineens +3200 inkomsten). En na het festival waren de artisans ineens weer unhappy en de farmers en workers 'content' en zakte mijn inkomen weer naar -50.
  • Waar ik me ook aan stoor is de melding 'you've been playing for X hours'. Opzich niks mis met die melding want zitten is het nieuwe roken maar die melding blijft ook komen als ik tussen door een half uur het spel op pauze heb staan omdat ik pizza ben halen of het afval naar buiten brengen. Zeker na 8 uur wordt het vervelend :P
Controleer je bevoorrading want iets gaat daar in verkeerd. En wen maar aan de meldingen want dat hoort hij Anno :p

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ook als alle benodigdheden voor farmers, workers en artisans in het groen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

FastFred schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:30:

Klinkt als een luxury good waarvan de productie net te weinig is. Deze heeft wel invloed op je inkomsten maar niet op je inwoners aantal. En festivals 'produceren' ook goederen, ik had laatst een waarbij alle vormen van drank werd geproduceerd en ik dus opeens een voorraad rum van +100 had 8) zolang deze niet op is genereert dat uiteraard inkomsten.
En die melding is natuurlijk de puurste vorm van luxe problemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ja maar kom op, hoe moeilijk is het om die counter te laten resetten als de game x aantal minuten op pauze gestaan heeft ofzo.

@PB-powell Schnaps en bier momenteel. Schnaps productie kost nogal wat ruimte met die velden en daar heb je er best wat van nodig dus dat is altijd krap geweest. Bier moet ik op een ander eiland laten produceren omdat op mijn eiland geen hop wil groeien, daar heb ik nu 2 volledige production chains draaien en een bootje dat heen en weer vaart.

[ Voor 61% gewijzigd door FastFred op 27-01-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

@FastFred stuur een berichtje naar Ubisoft met de vraag of het mogelijk is om de meldingen uit te zetten.
En schnaps valt nog wel mee qua ruimte, die heeft 72 velden nodig waar graan 2 keer zoveel velden nodig heeft. Zelf bouw ik die farms altijd in hoekjes die je anders toch niet gebruikt en gebruik de open vlaktes voor huizen of andere industrie. Maar dat is net wat je zelf prettig en mooi vind uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Er zijn toch filters voor meldingen? Die van x-hours zal wel onder system vallen wss.

Is vooral een leuke knipoog naar de vorige games waar ze dat deden.

Ander vraagje: iemand al aan 20 anarchy residents quests geraakt? in mijn huidige game zitik op 13 en hebben ze al een paar uur niet meer gespawnt, ondanks dat er nog altijd refugees komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:11:
Ander vraagje: iemand al aan 20 anarchy residents quests geraakt? in mijn huidige game zitik op 13 en hebben ze al een paar uur niet meer gespawnt, ondanks dat er nog altijd refugees komen
Bij mij hetzelfde, op een gegeven moment stoppen ze met spawnen. Op het Ubisoft-forum zijn er meer die er last van hebben. Zal hopelijk snel gefixed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Jaaaa mijn geforce now account is nu ook binnen!!! Heb anno 1800 gelijk gekocht nog mooi in de flash sale. Gelijk maar de gold edition gedaan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
Wow wat een super spel is dit. Zo mooi gemaakt en uren speel pleziier gehad. Zoveel detail in het spel. De Fanfare is mooi gedaan! De brandweerkarren vertragen zelfs als er een andere wagen voor ze rijd. Ook mooi dat je nu zelf extra brandweer mannen kan inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
tszcheetah schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:20:
[...]

Bij mij hetzelfde, op een gegeven moment stoppen ze met spawnen. Op het Ubisoft-forum zijn er meer die er last van hebben. Zal hopelijk snel gefixed worden.
heb er nog random 1tje gekregen, maar was wel een ander type (ipv goederen voorzien of werkcondities aanpassen moest ik een brandstichter vinden).

Spijtig dat dat niet degelijk werkt (of dat de trigger zo vaag is), maar uiteindelijk is het maar iets klein. Blijft een heerlijk spel. Gisterenavond ook. "Nog één productiechain opzetten en ik stop ermee", anderhalf uur later toch nog bezig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

AntiChrist7 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:17:
[...]

heb er nog random 1tje gekregen, maar was wel een ander type (ipv goederen voorzien of werkcondities aanpassen moest ik een brandstichter vinden).

Spijtig dat dat niet degelijk werkt (of dat de trigger zo vaag is), maar uiteindelijk is het maar iets klein. Blijft een heerlijk spel. Gisterenavond ook. "Nog één productiechain opzetten en ik stop ermee", anderhalf uur later toch nog bezig :p
Bekend probleem :+ nog een productiechain, owh ik kom inwoners te kort, extra huizen bouwen dan, ohw nu kom ik weer schnapps te kort, dan dat maar regelen, als we dan toch bezig zijn even de overige productie controleren en er achter komen dat je bier productie ook achter begint te lopen, om vervolgens te zien dat je daar weer extra workers voor nodig hebt...
Morgen is de vrouw overdag weg en ik ben nu al bang voor hoe weinig ik verder voor elkaar ga krijgen als ik anno aan slinger :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
nog een vraag: hoe komt het dat her moraal zo laag is van mijn schepen? lastig zo met expedities

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
mark777 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 17:30:
nog een vraag: hoe komt het dat her moraal zo laag is van mijn schepen? lastig zo met expedities
Kwestie van een boot pakken en vullen met zoveel mogelijk legendary items zo gebalanceerd mogelijk. Daarmee is het mogelijk om alles, dus crafting, medicine, force, faith, diplomacy, hunting, naval power en navigation allemaal tussen de 50 en 100 te krijgen en daarmee is elke expeditie een fluitje. Dan begin je alles met 100% moraal en eindig je elke met een waarde van tussen de 70% en 100%.

Gebruik zelf drie van deze Extravaganza Streamers daarvoor. Eén vakje houd ik vrij voor dingen die je onderweg tegenkomt en wil meenemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z40WGYpu8yAP6oI9QArut0eB/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 31-01-2020 22:52 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
-The_Mask- schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 18:28:
[...]

Kwestie van een boot pakken en vullen met zoveel mogelijk legendary items zo gebalanceerd mogelijk. Daarmee is het mogelijk om alles, dus crafting, medicine, force, faith, diplomacy, hunting, naval power en navigation allemaal tussen de 50 en 100 te krijgen en daarmee is elke expeditie een fluitje. Dan begin je alles met 100% moraal en eindig je elke met een waarde van tussen de 90% en 100%.

Gebruik zelf drie van deze Extravaganza Streamers daarvoor. Eén vakje houd ik vrij voor dingen die je onderweg tegenkomt en wil meenemen.

[Afbeelding]
thx really helpfull! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:02
edit
Twee reproduceerbare bugs tegengekomen tijdens de co-op. Zodra bij één computer het scherm in standby gaat (ingesteld op 3 minuten) dan crasht die client met een direct x error. Heb de timer maar wat hoger gezet en dx12 naar dx11 gezet.

Tweede probleem is groter. Dat is dat tijdens het opslaan van de game de filename dialoog de client ook laat crashen en vervolgens de boel corrupt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/S9TFdtNgFkbAXlaMG8mkFD1i/full.png
Zie hier 3x zelfde portrait en twee keer dezelfde ai (is helemaal niet zo).

Het portrait klopt ook niet meer in elke autosave sinds de laatste handmatige save (2 uur oud). Vermoedelijk omdat de speler die joined geen eigen portrait had en die speler na de eerste crash is gaan hosten ivm het bezit van de nieuwste savegame.

Meer mensen die last hebben van crashes bij opslaan van de game? Als het komt door de host wissel dan kan ik beter 2 uur in de tijd dan de komende 20+ uur door allerlei hoepels moeten springen om de boel te saven.

[ Voor 172% gewijzigd door sdk1985 op 01-02-2020 19:25 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Nope geen problemen, maar ik speel dan ook geen co-op.
Heb je dit ook op de officiële fora geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
grappig die zeeslagen! zeeschepen vuren nu van allebei de kanten en vallen zo 2 schepen tegelijk aan. Heb ook het idee dat ze van dichtbij meer damage doen dan veraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Heb de 20 anarchy residents achievement gehaald, samen met degene waar je 60minuten lang de verwarming uitzet in de arctic. kan me nu volop focussen op Crow falls naar 50k investors te brengen. Heb al een xls opgemaakt voor mijn trade unions en zoo/museum collecties.

Ik lees op de wiki over de stroom naar de world fair te onderbreken om bepaalde tier rewards te krijgen, heeft iemand daar al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:02
Moet zeggen dat ik de game een stuk leuker vind dan tijdens de (closed) beta en de free week. De campaign is tot nu toe best wel tof. Zit behoorlijk wat voice acting in. Ze laten je erg vrij, weet niet hoe dat met guidance aan zit? Nieuwste objective is 'hier is een enorm leeg eiland, zorg maar 500 engineers, doei!'.

Mijn grootste kritiek over de game in de vorm onhandige range van het warenhuis bleek onterecht omdat het bij deze Anno niet meer draait om zo min mogelijk markten plaatsen. Die markten hebben een beperkte capaciteit dus je hebt vaak überhaupt bij een rijtje industrie 2/3 markten nodig. Het zoeken naar de optimale range vervalt daardoor.

Gameplay technisch vind ik sterk dat snel uitbreiden zorgt voor een groot risico. Wil je tempo maken dan heb je meerdere staalfabrieken nodig en dat zorgt voor een lage winst en dus voor groter financieel risico. Heb je een gebrek aan bepaalde producten dan moet je echt oppassen. Immers het duurt enige tijd voor productie op gang komt. Vervolgens krijgt elk huis door het acute tekort minder inwoners. Met minder inwoners heb je minder workers en dus krijgt de industrie en klap en gaat alles bijvoorbeeld op 70% efficiëntie werken. Daardoor wordt je tekort nog groter. Is natuurlijk allemaal wel op te lossen maar het maakt de game interessant!

Verder zijn er nog een aantal aspecten waar ik niks mee heb gedaan waaronder de Zoo (geen ruimte voor) en de mooiheid van het eiland.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
yep gaf spel met veel nieuwe mogelijkheden. dacht eerst dat het meer anno 1404 was met stoomboten maar toch weer wat leuken nieuwe dingen erin gestopt. Kost me uren om uit tezoeken hoe ik nu elektricieteit kreeg op mijn eiland lol

hmm net een bug ondekt: een ally schiet niet met zijn canonen op piratenschepen. Nu heb ik 2 battlecruisers verloren.

[ Voor 20% gewijzigd door mark777 op 05-02-2020 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

mark777 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:26:

hmm net een bug ondekt: een ally schiet niet met zijn canonen op piratenschepen. Nu heb ik 2 battlecruisers verloren.
Geen bug, ally is US vriendjes met de piraten ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
TepelStreeltje schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 06:16:
[...]

Geen bug, ally is US vriendjes met de piraten ;)
zie net dat ze geen vijanden meer zijn. My bad sorry |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

mark777 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:51:
[...]

zie net dat ze geen vijanden meer zijn. My bad sorry |:(
haha, np. Is nou niet echt gemakkelijk te zien.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
wist ook niet dat je vrienden kon worden met piraten Hihihi nog nooit aan gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik zit vast. Ik heb Prosperity and Bright Sands nu terug 'gewonnen' (stelde echt geen hol voor, ik kon op een afstandje op die schepen blijven schieten en zij schoten niet terug).

Maar ik heb een probleem, ik ben in oorlog met beide piraten, die ik makkelijk aan kan zolang ik maar frigates of sotl's mee stuur als escorte. Ik heb 2 allianties met dat Chinese vrouwtje en dat Engelse mannetje met dat accent, maar zij zijn beide in oorlog met die dikke mevrouw. En ik dus ook met haar, zij is enorm krachtig. Ik kom niet verder in de Old World want ik moet spullen uit de New World hebben en andersom, zij blijft telkens mijn schepen afschieten. Met iedere clipper 2 sotl's mee sturen voegt niks toe.

Als ik de alliantie met die 2 opbreek, ben ik dan ook van de oorlog af met die dikke dame? Ik heb al peace treaties en cease-fire geprobeerd maar ze wil er niet aan.

Of dat nu nog werkt weet ik niet, ze had een klein eiland van me ingepikt, die ik juist ingenomen had om de vaarroute tussen Old en New World enigszins veilig te stellen, dus die heb ik nu met geweld weer van haar overgenomen, dus ik denk niet dat ze mij heel aardig vind momenteel.

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 07-02-2020 10:21 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 60 Laatste