Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesley84
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-01 18:35
Hallo allemaal,

ik hoop hier antwoord te kunnen krijgen op een paar vragen.

Momenteel ben ik in bezit van een mediaspeler van het merk Mede8ter prima ding trouwens.

Maar nu wil ik graag een mediaspeler met kodi. Het liefst waar kodi al is geinstalend en die vanzelf updates:P Doe het nu via de computer, werkt prima maar wil graag een mediaspeler die dit ondersteund.

Nu mijn belangrijkste vraag; Welke zouden jullie mij aanraden, het liefst tot max 100 euro.
1 waar ik jaren mee vooruit kan die wellicht 4k aan kan?
Ik ga hem voornamelijk voor kodi gebruiken! Want de Mede8ter werkt nog prima! Denk wel 1 met met een paar geheugen.

Liefst bestelen in Nederland maar China is ook een optie.

Ik hoop dat jullie die er verstand van hebben mij goed kunnen adviseren :D.

Bedankt al vast allemaal!

Groetjes,

Lesley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:45
En, wat heb je zelf al gevonden ??

HWI heeft laatst een test gedaan van een nieuwe 4K speler die ook alles afspeelt, incl 4k.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesley84
Bedankt voor uw snelle reactie. Er is zoveel keus dat ik het echt niet weet. en ja waar moet ik verder op letten? En ja het zou fijn zijn als alles van Kodi al installeert is denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesley84
Je ziet ook al verschillende kodi spelers van een kleine 50 euro maar is het wat? Ik hoor het graag van jullie advies... welke... waar ik op moet letten.

Bedankt al vast!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:04
Ik heb daar ook net wat over rondgezocht en alles geïnstalleerd onder de 100 euro wordt denk ik lastig. Ik ben daarom gegaan voor de Mecool M8S Pro Plus 2/16GB. Las ik positieve verhalen over op het Kodi forum, draait op Nougat en je kunt daar Kodi zo op installeren. Schijnt dat hij ook makkelijk in dual boot met LibreElec kan draaien, maar dat moet ik nog even uitzoeken als ik hem binnen heb. Dingetje kost momenteel nog geen 32 euro bij Geekbuying.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Lesley84 Allereerst; lees dit topic op het Kodi forum: START HERE - Pick the Right Kodi Box (updated August 2017) Dit topic wordt meermaals per maand geüpdatet en de schrijver heeft zeer veel kennis van zaken. Echt een must read voor iedereen die een mediaspeler zoekt voor Kodi. Je kunt per gebruikswens kijken welke mediaspelers worden aanbevolen. Aanrader! Als er in onderstaande quotes of links naar de juli-versie of eerder verwezen wordt, is dat gewoon HETZELFDE topic.

Korte gezegd: de twee beste Kodi mediaspelers op basis van Android zijn op dit moment - naar mijn smaak / kennis - de nVidia Shield TV (met of zonder HDD) en de Minix Neo U9-H. Deze liggen echter boven je budget. (De U9 is voor rond de € 140 te koop op dit moment. De Shield kost ruim € 200.) Andere goede merken zijn bijv. WeTek, Xiaomi en HiMedia. Koop NOOIT budgetrommel goedkoop spul uit China, zonder dat je je zelf verdiept heb in de plussen en minnen van de betreffende mediaspeler. Veel fabrikanten van mediaspelers leveren namelijk spelers die half afgewerkt zijn; niet geoptimaliseerd zijn, of gewoon totaal brak werken. Dit is vooral te merken met de beeldverversings (stotteren enz) en de audio passthrough (haperingen, of helemaal geen HD audio). Elke op Android gebaseerde mediaspeler heeft bepaalde grote of kleine ongemakken en het loont daarom de moeite om je keuze goed af te wegen en wat energie te steken in het op orde brengen van bepaalde dingen. Spelers draaiend op iOS, Amazon Fire, Roku, e.d. zijn ook niet perse perfect. Er is ook een categorie spelers met hun eigen besturingssysteem en afspeelsoftware. Denk hierbij aan WD Mede8er, AC Ryan PlayOn, HDI Dune en Popcorn Hour. Elk met hun eigen voors en tegens. Bedenk wel dat je hier vaak geen extra apps zoals Netflix en NPO gemist op kunt installeren en dat Kodi ook niet zal werken. Daar tegenover staat dat de fabrikant de software en het apparaat geheel op elkaar afgestemd en ingesteld heeft. De prijzen zijn vaak ook hoger. Nogmaals: start in het Kodi-topic dat ik hierboven noemde en lees je goed in. Dan maak je een betere keuze waar je geen spijt van krijgt, in plaats dat je achterblijft met een boxje dat er kek uitzag met leuke specs en een brakke uitvoering, en nog brakkere support. Nog beter dan een Android mediaspeler met Kodi, is een mediaspeler met LibreElec. Dit is een OS dat geheel ingericht is voor Kodi en dat geen / veel minder problemen kent met audio en video. Succes! 8)

Quotes uit wat ik hier eerder al over Kodi-mediaspelers geschreven heb:
Bij de aankoop van een mediaspeler zijn een paar dingen van belang:
Hoe wil je hem aansluiten op je tv of receiver -> HDMI, optisch, analoog
Welk OS (besturingssysteem) draait erop en daarmee ook welke content store -> Zijn jouw apps beschikbaar op iTunes, Google Play, Amazon app store, of de Windows store
Welke geluidscodecs wil je horen? (Stereo, 5.1 dolby surround, of wellicht zelfs dolby atmos, enz)
Welke resolutie is je tv (full hd, 4k, enz)
Koop er één van een goed merk, met goede ondersteuning. Goedkoop is helaas vaak duurkoop. De allerduurste heb je ook echt niet nodig.
Jorgen schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:05:
Zover ik kan inschatten, zijn ze terecht lovend over die Eminent, maar zo "over de top fantastisch" valt dan ook wel weer mee. Hij is niet slecht, dat zeker niet. Het is gewoon een goede mediaspeler, maar er zijn er meer die dat zijn.

Voordelen:
LibreElec, dus specifiek ingesteld voor Kodi en daarmee betere audio passthrough en geen/minder problemen met de beeldrefreshrate.
S905X-H: revisie van de S905 soc en daarmee wederom betere audio passthrough
Nederlands merk, in Nederland te koop: recht op fatsoenlijke garantie
Behoorlijk voordelig

Nadelen:
Zwakker soc dan de S912-H (wellicht niet perse nodig)
Geen andere apps mogelijk, want hij draait alleen LibreElec en goede Netflix add-ons voor Kodi laten nog altijd op zich wachten
Mocht je Android weten te installeren op deze mediaspeler, zodat je meer apps kunt draaien, houd dan rekening met het feit dat je audio passthrough problemen kan gaan krijgen. Je zit voor een goede Kodi-ervaring met minder problemen dan op Android, dus wel min of meer vast aan LibreElec.
Het klopt dat de nVidia Shield tv goede recensies krijgt, máár hij heeft een paar nadelen:

1) Hij is € 100 tot € 150 duurder dan de mediaplayers van WeTek, Minix, Xiaomi, Eminent of HiMedia.
2) Hij gebruikt Android tv -> voordeel is dat deze Android geoptimaliseerd is voor gebruik op tv (i.t.t. normale Android voor telefoon of tablet) máár Android tv heeft een veel kleinere playstore. SBS KIJK is daarop bijv. niet te krijgen.
3) Hij heeft net als alle andere Android mediaspelers ook wel eens problemen met het doorgeven van de juiste audio codecs
4) De Pro versie heeft alleen een grotere hardeschijf. Met een NAS, of bijv. een usb-schijf natuurlijk zonde van je geld.
Quotes uit het mediaspelertopic op het Kodi forum:
4K HEVC & HDR devices

Q. What about devices for up to 4K HEVC (H265) video playback over HDMI 2.0 to my non HDR capable 4K TV ?
All AMLogic S9xx devices including WeTek's, MINIX U1, ODROID C2 + others
MINIX U9
Vero 4K (OSMC)
Xiaomi Mi Box
NVIDIA Shield
HiMedia Q5/Q10 Pro
Zidoo X9S
Intel / AMD x86-64 computer with a GeForce GTX 960 or later Nvidia graphics card, preferably
GeForce GT 1030 or better. (Windows 7/10 only)
Intel x86-64 computer with Apollo Lake or Kaby Lake CPU (users still need to check for Displayport > HDMI 2.0 adapter issues)
Q. I need HDR10 and 4K video playback support ?
NOTE: AMLogic OSMC or LibreELEC Kodi HDR video output does not work properly - yet - getting close.
Have you got all your HDR10 hardware ducks in a row ?
Cut through the Marketing B.S. and read what is required and where to get properly encoded HDR content in this post.
MINIX U9
NVIDIA Shield (Netflix HDR & Amazon HDR)
Xiaomi Mi Box
HiMedia Q5/Q10 Pro
Zidoo X9S
The DIY Intel - Win10 & GeForce GTX 960 or later Nvidia graphics card, preferably GeForce GT 1030 or better (Windows 7/10 only)
Various cheap AMLogic S905X devices running Android (beware the bugs)
The Buyer Beware List !

Users who think I'm being particularly hard on dirt cheap AMLogic Android Hardware platforms need to have a good read of this post first:

Welcome to Android MediaCodec standards

Buggiest Android Marshmallow - Kodi Krypton Boxes getting about are: Sad
99% of cheap AMLogic S905/S905X/S912 boxes running Android Marshmallow 6.0, like the Beelink GT1 as an example, even worse than that is the Android S912 - H96 Pro Plus box. They all run virtually the same crap MM Firmware.
Avoid ALL Rockchip & Allwinner Android boxes for Kodi.
Broken features with the really bad cheap AML S905/S905X/S912 Marshmallow boxes include:
No DTS or HD Kodi Krypton Audio Audio Passthrough. 5.1 DD/AC3 OK.
Darker than normal video output. (S905X / S912)
Broken Kodi Krypton Dynamic Refresh switching, needed for ultra smooth video playback.
The Google Playstore may have App install issues or simply crash.
The included Infra Red only remotes cannot control Android Apps properly. Kodi OK.
Lack of proper thermal management can lead to overheating and WiFi problems and boxes crashing and randomly resetting.
Various other annoying Firmware quirks & bugs that never get fixed.
Before powering up these sort of devices - lower to your knees, clasp your hands and then Plug n Pray !

Don't get hoodwinked by clever marketing and Tech specs people.
These Ship and Forget, seller unsupported, cheap Android devices are strictly DIY only - and users Will be spending their time over on the Freaktab website installing alternate Android Firmware.

Newer AML Android Nougat 7.1.1 Boxes have some bug fixes in Android Firmware.
AML S905/S905X boxes however, do make excellent 4K LibreELEC Kodi Krypton devices. Smile
Lang verhaal kort: bepaal voor jezelf wat je echt wil dat je mediaspeler moet kunnen en lees daarna dit topic nog eens door: START HERE - Pick the Right Kodi Box (updated August 2017) Zoek de mediaspelers die je interessant lijken op in de Pricewatch hier op Tweakers en vergelijk ze met elkaar. Als je dan nog gerichte vragen hebt, kunnen we je beter adviseren.

:)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is niet de bedoeling om een topic schopreacties te geven door binnen 24 uur meerdere keren achter elkaar te posten. Als de laatste post van jezelf is en je wil iets wijzigen of toevoegen, gebruik dan de "wijzig" knop, die zit er niet voor niets. Check Het algemeen beleid #verbodenanders nog eens.
Dit doen we niet op het forum. Check ook Het algemeen beleid #groeten nog.

Verder nog een verhuizing van dit topic naar Consumentenelektronica Aankoopadvies omdat het aankoopadvies betreft.

Veel mediaspeler voor weinig geld, vindt je in de Eminent EM7680. Zie deze review: https://nl.hardware.info/...m7680-review-puike-player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Heb zelf een Minix Neo U1, Kodi voogeinstalleerd. Prima ding, maar weet niet of die in NL verkocht worden (woon zelf in het Midden Oosten), want er staat me iets bij dat mediaspelers met Kodi sinds kort verboden zijn in NL. Maar goed, klok/klepel verhaal.

http://minix.com.hk/en/products/neo-u1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sanction schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 07:55:
Heb zelf een Minix Neo U1, Kodi voogeinstalleerd. Prima ding, maar weet niet of die in NL verkocht worden (woon zelf in het Midden Oosten), want er staat me iets bij dat mediaspelers met Kodi sinds kort verboden zijn in NL. Maar goed, klok/klepel verhaal.

http://minix.com.hk/en/products/neo-u1
Inderdaad klok en klepel, want hier klopt niet zoveel van. ;)

Mediaspelers met Kodi mét voorgeïnstalleerde add-ons, waarbij die laatste streamen/downloaden uit illegale bron; DIE zijn illegaal. Kodi is niet illegaal. Plex evenmin. Al zit je Kodi vol met voorgeïnstalleerde add-ons en maak je gebruik van een uitzending gemist add-on, dan is er niks mis mee, want dan mag je los van Kodi ook gewoon bekijken. Zolang je niks illegaals met de gebundelde add-ons kunt doen, is het gewoon in orde. Minix is gewoon een prima merk en wordt ook in Nederland gewoon verkocht.

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 21-08-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 17:37
Heb zelf een Venz gekocht met 3 jaar garantie, ben er tevreden over. Let op, zij hebben vaak aanbiedingen op sites zoals Ibood en 1dayfly, dan kost het ongeveer 69 euro.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesley84
Bedankt voor alle mooie en goede tips!! Super. Al maakt het kiezen nog nog lastiger:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:04
De M8S Pro Plus wordt in de post die Jorgen noemt ook genoemd en schijnt uitstekend te werken met LibreElec. Zie de post van Jorgen en het Budget AMLogic S905/S905X/S912 Media Player Options topic op hetzelfde forum.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 17:37
https://www.1dayfly.com/nl/nl/extreme/

Zojuist deze besteld voor in de slaapkamer.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Bravertal Die zou ik niet meer aanraden; in elk geval niet voor de woonkamer en wel hierom:

De Amlogic S8-serie (S805, S812, etc) is al drie jaar oud. Mijn Minix Neo X8-H Plus (toenmalig topmodel uit 2014, met S812) kreeg vorige maand gelukkig nog net 1 x een grote Android update van de fabrikant, maar eigenlijk hadden ze deze mediaspeler al aan kant geschoven. En dat is van een merk (Minix) dat bekend staat om goede ondersteuning. Ik draai nu op Android 5.x, terwijl 7.x al uit is en we binnenkort Android O mogen verwachten. Het zou jammer zijn dat de eerste beste nieuwe Kodi straks niet meer draait, omdat je met een verouderde Android-versie zit. Zo heb ik tot aan laatste update geruime tijd vast gezeten aan een oudere Kodi-versie (Jarvis), omdat Krypton (de laatste nieuwe) niet kon installeren. Ik weet niet zeker of dit met LibreElec Kodi net zo is, maar ik verwacht dat je daar op een gegeven moment tegen dezelfde beperkingen zult oplopen.

Daarnaast kunnen mediaspelers op basis van de S805-serie niet hoger dan 1080p laten zien en @Lesley84 geeft aan dat hij wellicht 4k wil. (Een S812 kan dit wel.) Verder hebben alleen de S8xx-H modellen (812-H bijvoorbeeld) ook officiële Dolby en DTS licenties. Voor een slaapkamer allemaal geen probleem waarschijnlijk. Als hoofd-mediaspeler in de woonkamer niet meer van deze tijd en al helemaal niet gericht op de (nabije) toekomst.

Volgens de informatie uit deze topics op het LibreElec-forum wordt de Amlogic S805 ook niet langer officieel geondersteune door LibreElec. Enkel nog door onofficiële builds van LibreElec. Qua gebruik is het dus afwachten hoe lang andere mensen nog software ontwikkelen voor dit soort boxjes.
Zie: https://forum.libreelec.t...d-libreelec-7-0-for-s805/ en https://forum.libreelec.t...5-libreelec-8-0-for-s805/ Nu is een niet-geüpdatete mediaspeler natuurlijk prima te gebruiken, maar je mist dan wel handige updates, bugfixes of beveiligingsupdates.

De prijs op 1dayfly is er natuurlijk ook naar.

Wat mij betreft is Lesley beter af met een WeTek Hub of Minix Neo U9-H, Reviews van de Eminent zijn wisselend. Hardware.Info was zeer positief. Een gebruikersreview hier op Tweakers was dat zeker niet. Wellicht ging het daarbij om een maandagochtendproduct, want Hardware.Info test de dingen meestal goed.

Mijn shortlist zou in dit geval zijn:

WeTek Hub // Minix Neo U9-H // Eminent 7680 // Minix Neo U1 // Vero 4K // Xiaomi Mi Box
Waarbij de eerste 2 mijn voorkeur zouden hebben.

[ Voor 54% gewijzigd door Jorgen op 23-08-2017 14:27 ]

Pagina: 1