Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Marktplaats: verkeerde toetsenbord ontvangen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 03:52
quote:
Faouzi1 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:37:
Ik ga ook nu zijn PostNL kantoor bellen voor meer informatie, camerabeelden etc.
Je steekt er veel te veel moeite in. Wacht gewoon af tot PayPal een beslissing heeft genomen. Ik snap dat je het zo snel mogelijk opgelost wilt hebben, maar je kunt nu niets doen om het proces te versnellen. Ook is het belangrijk dat je NIET met de koper communiceert buiten PayPal om. Dit kan namelijk niet als bewijs gebruikt worden in de claim. Wacht gewoon af, die claim gaat echt wel in jouw voordeel uitvallen.

MBP 13" 2017 TB i7 3.5GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone X Silver 256GB - Apple Watch Series 3 LTE 42MM

• Great-Force
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22-11 02:23
Camerabeelden zal je nooit krijgen.
Gezien de verkoper geen foto van het bonnetje stuurt omdat het zogenaamd niet belangrijk is.
Zou ik lekker die mail als bewijs in PayPal zetten, zeggen dat jij er alles aan wilt doen om de oorzaak te vinden, maar dat de verkoper niet mee wilt werken.
Als de verkoper geen tegen bewijs aandraagt, krijg je in de meeste gevallen je gelijk.

Daarnaast. Als hij aangeeft het bedrag terug te willen boeken, dan geeft hij toch gewoon de koper z'n gelijk in de claim?
Dan ontvangt de koper het geld, zonder dat de verkoper dubbel overboekt.
Simpel mailtje naar PayPal vanuit de verkoper waarin hij aangeeft het bedrag terug te willen storten aan de koper is hierin voldoende.

Maar wat je ook doet, het toetsenbord NIET terugsturen. Dit is jouw bewijs en dan heb je in ieder geval iets.
Als je het terugstuurt ben je alles kwijt.

• Great-Force
  • Laatst online: 22-11 02:23
quote:
Terrestrial schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:45:
[...]

Ik weet niet wat jullie mankeert hoor. (en de eerste reacties waren ook al van die sulletjes) Je hebt hier te maken met een overduidelijke oplichter, daar moet je niet vriendelijk tegen zijn of respect voor tonen. Ik wordt een beetje misselijk van die misplaatste fatsoen drang hier. |:(

Door vriendelijk te doen ga je niks bereiken bij dit soort figuren behalve dat ze je nog harder uitlachen. Hij probeert alles om die PayPal account vrij te krijgen en daar moet je uiteraard niet op in gaan.
Allereerst vind ik het niet prettig voor sulletje uitgemaakt te worden, ga normaal en respectvol met elkaar om op dit forum, het is hier geen Dumper, 4chan, fok, ander willekeurig forum, en het doel van dit topic is waar mogelijk de TS te ondersteunen.

Juist door boos, agressief en aanvallend te reageren tegen een oplichter, wakker je het vuur aan. Daarnaast werkt het in je nadeel bij een PayPal geschil. Zolang jij netjes blijft en je bewijzen blijft aandragen, ipv hoog van de toren blŤren, maak je grotere kans op je gelijk.
Ja het is vervelend, maar agressief doen lost niets op, niet in de fysieke wereld, niet in de online wereld, niet bij PayPal.

Want wat zijn die woorden nou voor een oplichter? O jee, een boos mailtje, daar deinst hij niet voor terug.
Je kan het beste je eigenwaarde behouden, netjes reageren en zien hoe het af loopt, ipv je niveau te verlagen.
Ieder zijn eigen aanpak Terrestrial, als jij denkt dat boos doen helpt, prima.

• Ypho
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 18:09
Het bonnetje van PostNL is best belangrijk dat de verkoper heeft. Daarop staat het gewicht (want het ziet er naar uit dat het bij een postpunt is afgegeven). Plus de 3S code. Want die zal overeen moeten komen met de code van de foto hier in het topic.

De verkoper kan aantonen door een foto van het bonnetje naar je te versturen dat zijn gewicht van 2301 gram klopt. Als de verkoper dit weigert, denk ik dat je er van uit kan gaan dat hij niet de waarheid spreekt.

Ik denk niet dat je hier met de verkoper uit gaat komen, ik zal het lekker van Paypal laten afhangen. Je hebt het bewijs van een te laag gewicht voor jouw bestelde/betaalde product, je hebt de mailwisseling met de weigering van verkoper van het verzendbewijs, waarschijnlijk heeft Paypal niet meer nodig.

Lekker aan Paypal laten, en wachten op het oordeel. Niet meer op de (vermoedelijk) oplichter reageren, die probeert je alleen maar aan het lijntje te houden.

• Philflow
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20:10

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

quote:
Ypho schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:05:
Het bonnetje van PostNL is best belangrijk dat de verkoper heeft. Daarop staat het gewicht (want het ziet er naar uit dat het bij een postpunt is afgegeven). Plus de 3S code. Want die zal overeen moeten komen met de code van de foto hier in het topic.

De verkoper kan aantonen door een foto van het bonnetje naar je te versturen dat zijn gewicht van 2301 gram klopt. Als de verkoper dit weigert, denk ik dat je er van uit kan gaan dat hij niet de waarheid spreekt.
Goede tip ^^^.

• Faouzi1
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 22-11 00:04
Is dit een goede laatste mail naar hem, hierna stuur ik niks meer naar hem. Ik word langzaam moe.

http://imgur.com/a/JVGTD

edit: ik heb het mailtje nog niet naar hem gestuurd

Faouzi1 wijzigde deze reactie 23-08-2017 18:09 (32%)

• Philflow

Philflow

quote:
Faouzi1 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:08:
Is dit een goede laatste mail naar hem, hierna stuur ik niks meer naar hem. Ik word langzaam moe.

Vraag hem eerst eens om een foto van het bonnetje. Daar zou het gewicht op moeten staan.

Als ie zegt dat ie het kwijt is weet je genoeg.

Philflow wijzigde deze reactie 23-08-2017 18:10 (6%)

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 01:49

AW_Bos

⏰ Time after time ⏰

quote:
Ik ga ook nu zijn PostNL kantoor bellen voor meer informatie, camerabeelden etc.
Er bestaat ook privacy, en daar gaat het postkantoor niet zomaar aan meewerken. Hoogstens met toestemming van de politie, maar die gaat zich niet voor kleine zaken als dit zoveel moeite doen.

Ik zou gewoon de boel laten rusten, en PayPal laten beslissen.
Al het bewijs keert nu tegen hem, wat in jouw voordeel is.

AW_Bos wijzigde deze reactie 23-08-2017 18:11 (6%)

🎵Inner joins, outer joins, oh wat een feest! 🎵
🎵Insert, Update en Select, die gebruik je toch het meest! 🎵

• Ypho
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 18:09
quote:

Ik zou niet aangeven dat jullie er van uit kunnen gaan dat het bij PostNL is omgewisseld, want dan zou het gewicht op jouw pakje nog steeds gelijk zijn aan zijn verzendbewijs.

Ik weet niet hoe het bij Paypal werkt, maar kan de verkoper daar niet aangeven dat hij verantwoordelijkheid neemt en het geld terug kan storten via Paypal? En vraag gewoon nogmaals om het verzendbewijs. Iets als:
quote:
"Beste XX, als je het wilt vergoeden, kun je dit aangeven bij Paypal, zo hoef je niets dubbel over te boeken. Als je hiermee niet akkoord gaat, laat ik de beslissing aan Paypal. Gr Faouzi1 PS. Je mag me nog steeds een foto van het verzendbewijs sturen, voor mij is dit wel belangrijk om te controleren of het label op het pakket klopt, of dat er echt iets mis is gegaan."

• xinix03
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 18:15
quote:

Nee dit is geen goede mail!

Je suggereert dat Post-NL dader is en geeft een oplossing aan welke lijkt op een "dealtje" tussen jullie beiden.
Zoals al eerder is aangegeven, niet meer reageren en afwachten op Paypal, wanneer in jou voordeel dan zou het je goed staan er alles aan te doen e.e.a. uit ze zoeken en je hulp te bieden mocht jij nog twijfels hebben over de verzender of deze ter kwade trouw is geweest.

• MelvinW
quote:

Ik snap echt niet waarom je nog met hem aan het mailen bent. Ik meen het, wacht het antwoord van PayPal af en laat het verder met rust. Dit gaat je niet helpen en kost je onnodig tijd.

MBP 13" 2017 TB i7 3.5GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone X Silver 256GB - Apple Watch Series 3 LTE 42MM

• Faouzi1
''Geachte xxx,

Als je het wilt vergoeden, kun je dit aangeven bij PayPal, zo hoef je niets dubbel over te boeken. Als je hiermee niet akkoord gaat, laat ik de beslissing aan PayPal.

Hiernaast mag je me nog steeds een foto van het verzendbewijs sturen, voor mij is dit wel belangrijk om te controleren of het label op het pakket klopt, of dat er echt iets mis is gegaan.

Met vriendelijke groet,

Faouzi''

Zou ik het zo dan sturen als laatste mailtje?

• noo
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Gewoon helemaal aan PayPal overlaten. Ga lekker wat leukers doen ipv zelf hier nog tijd in te steken. Let it go.

PVOutput

• Faouzi1
Okii, dan doe ik wat jullie voorstellen.

Ik laat het aan PayPal over, thanks for everything guys.

Ik hou jullie op de hoogte!

• NSG
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:11

NSG

Je weet niks!

Als koper moet je bij Paypal wezen om de "schade" te verhalen. Jij hebt niks met PostNL te doen.

De verkoper daarentegen, stel dat het echt geen oplichting is, die moet bij PostNL wezen om zijn gelede "schade" te verhalen. Een paar berichten terug schets iemand de situatie dat de pakketjes mogelijk nat zijn geworden en daarop door PostNL in een vuilniszak zijn geplaatst en daarbij mogelijk producten onbewust zijn gewisseld. Dit zal echt niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd, maar is dus aan de verkoper om dat door PostNL uit te laten zoeken. Het zou wel netjes zijn als jij het bewijsmateriaal (vuilniszak etc) bewaard, mocht de verkoper er om vragen.

• S-te-fan
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 18:30
Dat verzendbonnetke is niet percee nuttig hoor. Ik heb van de week bij een POSTNL punt in de gamma wat verzonden. Op het bonnetje stond een gewicht van 2,5kg. Terwijl ik deze zelf had gewogen op 3,8. Vervolgens via de track&trace code stond er eerst onbekend gewicht oid en een dag later stond daar ook 3,8 kg.

• da_PSI
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19:52
Miss wat offtopic/niet belangrijk, maar waarom zet de topic starter alles als jpeg op imgur zonder de rest van de beschrijving(en)? Je kan hier gewoon een Copy/Paste doen, en dan even het email address/gegevens weghalen. Of als hij het toch echt via imgur wilt doen, geef dan het volledige gesprek ipv alles wissen en alleen het gesprek laten zien..., persoonlijk vind ik dat raar, heel erg raar :/

• NSG

NSG

Je weet niks!

quote:
S-te-fan schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:58:
Dat verzendbonnetke is niet percee nuttig hoor. Ik heb van de week bij een POSTNL punt in de gamma wat verzonden. Op het bonnetje stond een gewicht van 2,5kg. Terwijl ik deze zelf had gewogen op 3,8. Vervolgens via de track&trace code stond er eerst onbekend gewicht oid en een dag later stond daar ook 3,8 kg.
Ja, dat is ook mijn ervaring. Klopt vaak geen zak van. Ook de gegevens uit het soorteercentrum kloppen vaak totaal niet, zowel gewicht als afmetingen.

Gisteren nog een pakketje van circa 50 gram en 10x10x3cm ontvangen. PostNL heeft daarbij 550gram en 3,2x32x40,5cm geregistreerd staan. Enorme verschillen.

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:24

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
da_PSI schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:04:
Miss wat offtopic/niet belangrijk, maar waarom zet de topic starter alles als jpeg op imgur zonder de rest van de beschrijving(en)? Je kan hier gewoon een Copy/Paste doen, en dan even het email address/gegevens weghalen. Of als hij het toch echt via imgur wilt doen, geef dan het volledige gesprek ipv alles wissen en alleen het gesprek laten zien..., persoonlijk vind ik dat raar, heel erg raar :/
En praktisch niet leesbaar op mobiel :(

... en gaat over tot de orde van de dag

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:55
quote:
*knip* Daarnaast, is het wel 100% duidelijk dat het om een oplichter gaat? Zoals al door meerdere aangehaald, is het geen handige manier van oplichting. Waarom Łberhaupt iets van waarde opsturen? Waarom via PayPal met mogelijkheid tot een geschil? Eigenlijk zet je op die manier alle deuren open om je oplichting te laten mislukken.

Ik denk dat er gewoon iets mis is gegaan, maar de communicatie loopt nu gewoon stroef door de niet al te handige verwoording van de ts. Ik zou dan ook niet meer bereid zijn tot al teveel medewerking als ik meteen al in het eerste mailcontact wordt beticht van oplichting. Ik vind de andere persoon nog opvallend vriendelijk eerlijk gezegd.

Mijn advies: laat het nu op z'n beloop. Elk verder contact heeft geen invloed op de conclusie van PayPal en wekt alleen maar ergernis voor beide partijen. Ik hoop wel dat de ts er een les uit haalt en de communicatie in de toekomst iets anders laat verlopen. Je kunt ook vriendelijk en doortastend/oprecht/evt dwingend tegelijk zijn. En dan kun je gewoon ver komen.

Yorinn wijzigde deze reactie 23-08-2017 21:54 (22%)

Het grote subwoofer topic - Subwoofer overzicht | 4050wp (dak)

• Nilvo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23-11 08:03
quote:
NSG schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:16:
[...]

Ja, dat is ook mijn ervaring. Klopt vaak geen zak van. Ook de gegevens uit het soorteercentrum kloppen vaak totaal niet, zowel gewicht als afmetingen.

Gisteren nog een pakketje van circa 50 gram en 10x10x3cm ontvangen. PostNL heeft daarbij 550gram en 3,2x32x40,5cm geregistreerd staan. Enorme verschillen.
offtopic:
Het meetpunt van zowel gewicht als volume wordt gedaan op ťťn centraal punt in een sorteercentrum. Het transport system en de sorteer logica(bestemmingen) waar ook de pakket informatie aan gekoppeld is, zijn gescheiden systemen.
Het transportsysteem maakt gebruik van een virtuele representatie van de locatie van de te transporteren goederen. Er kunnen afwijkingen ontstaan tussen de virtuele representatie en de werkelijkheid. Hierdoor kunnen de meetgegevens aan het verkeerde product gekoppeld worden, waardoor je dus foutieve data gepresenteerd krijgt op de website.
Het is dus logisch dat als er een afwijking in gewicht is, dit ook in volume zal zijn. Er is immers een ander pakket gemeten dan dat er gesorteerd is. Alle afwijkingen in alleen volume of gewicht zijn problemen in de kalibratie van de weegschaal of volumemeting.

Fouten in de gewichtsmeting bij inname komen ook zeker voor. Het simpelweg verkeerd plaatsen van een pakket op de weegschaal heeft immers al invloed. Let bij verzenden dus altijd op of het pakket niet toevallig half op iets anders leunt. Het is immers jouw verantwoording als verzender.

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:19
quote:
Thanks, deze opmerking deed me denken aan een briljante scene uit The Big Lebowski :)

Ontopic: ik hoop oprecht dat je gelijk krijgt in de case, denk dat je het initiŽel niet handig hebt aangepakt maar wel goede bedoelingen hebt.

• Ossi
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:38
Kunnen de mensen die denken dat de verzender een oplichter is, uitleggen hoe hij de boel oplicht en daar zelf voordeel van heeft? Ik heb nu al meerdere beschuldigingen gezien, maar geen uitleg waarom en hoe. Door de PayPal betaling zie ik het voordeel niet voor de oplichter.

• 42dpi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 04:23

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Verkoper zijn account is niet bevroren alleen het bedrag is bevroren, hef de claim niet op!

Ik heb al vaker met zeer ongeduldige Duitsers gehad (die claimen direct als het pakketje niet op de dag aankomt als door ebay voorspeld is) dan wordt het bedrag dat betaald is bevroren alles wat je extra hebt kan je nog gebruiken en wat je niks hebt sta je in de min. Hef je de claim heb geef je de verkoper gelijk en kan je niet nog een keer een claim indienen bij paypal.

Verzendbonnentjes weggooien en dan zeggen dat je het vaker hebt meegemaakt dat dit soort dingen gebeuren bij postNL?!

Ik heb genoeg meegemaakt met postNL en ik gooi geen ťťn bon weg

Er kan van alles gebeuren bij postNL maar de inhoud ruilen lijkt mij heel bijzonder zeker met een toetsenbord voor een toetsenbord.

Alles kan maar mijn mening is de verkoper lult uit z'n nek, en is alles kwijt weet nergens van en heeft alleen smoesjes.
quote:
Ossi schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 23:13:
Kunnen de mensen die denken dat de verzender een oplichter is, uitleggen hoe hij de boel oplicht en daar zelf voordeel van heeft? Ik heb nu al meerdere beschuldigingen gezien, maar geen uitleg waarom en hoe. Door de PayPal betaling zie ik het voordeel niet voor de oplichter.
Grote kans dat deze ook zelf onwetend is en dacht geld is binnen iets verstuurd en klaar is kees.

42dpi wijzigde deze reactie 23-08-2017 23:42 (54%)

Si vis pacem, para bellum

• MelvinW
quote:
Het kan een PayPal-account met valse gegevens zijn. De verkoper ontvangt het geld op het account met nep-gegevens en koopt met dat geld een digitale gift card of iets anders wat hij meteen ontvangt. Vervolgens wordt er een verkeerd product of helemaal niets opgestuurd en dient de koper een claim in. Het account van de verkoper gaat dan in de min. PayPal schakelt dan een incassobureau in, maar zij kunnen niet zoveel doen aangezien er valse gegevens gebruikt zijn. Resultaat is dat PayPal voor de kosten opdraait, aangezien de verkoper het geld heeft kunnen uitgeven en de koper een refund gekregen heeft.

Nu lijkt me dat hier niet het geval te zijn, aangezien de verkoper nogal boos is dat zijn PayPal-rekening in de min staat en het graag opgelost wilt hebben. Het is echter wel iets wat regelmatig gebeurt. Er wordt heel veel gefraudeerd met PayPal door zowel kopers als verkopers en uiteindelijk zal er altijd iemand benadeeld worden.

Het wordt gelukkig wel moeilijker gemaakt, aangezien nieuwe PayPal accounts minimaal 21 dagen moeten wachten tot een betaling vrijgegeven wordt. Daarom ook nooit betalen voor goederen met de optie 'Vrienden/Familie'. Dit omzeilt namelijk de 21 dagen die een verkoper moet wachten.

• Philflow

Philflow

quote:
Ik weet niet of je het hebt gelezen maar het gewicht dat PostNL aangeeft ondersteunt het verhaal van TS. De verkoper claimt dat hij het dure toetsenbord heeft opgestuurd maar het gewicht komt overeen met de goedkope die TS heeft ontvangen. Wel vreemd dat iemand zoveel moeite doet om mogelijk een paar tientjes extra te verdienen. Ik denk dat de verkoper niet goed heeft nagedacht en dacht dat ie een 'loophole' in de Paypal kopersbescherming heeft gevonden.

• Ossi
quote:
MelvinW schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 00:34:
Het kan een PayPal-account met valse gegevens zijn. De verkoper ontvangt het geld op het account met nep-gegevens en koopt met dat geld een digitale gift card of iets anders wat hij meteen ontvangt. Vervolgens wordt er een verkeerd product of helemaal niets opgestuurd en dient de koper een claim in. Het account van de verkoper gaat dan in de min. PayPal schakelt dan een incassobureau in, maar zij kunnen niet zoveel doen aangezien er valse gegevens gebruikt zijn. Resultaat is dat PayPal voor de kosten opdraait, aangezien de verkoper het geld heeft kunnen uitgeven en de koper een refund gekregen heeft.

Nu lijkt me dat hier niet het geval te zijn, aangezien de verkoper nogal boos is dat zijn PayPal-rekening in de min staat en het graag opgelost wilt hebben. Het is echter wel iets wat regelmatig gebeurt. Er wordt heel veel gefraudeerd met PayPal door zowel kopers als verkopers en uiteindelijk zal er altijd iemand benadeeld worden.

Het wordt gelukkig wel moeilijker gemaakt, aangezien nieuwe PayPal accounts minimaal 21 dagen moeten wachten tot een betaling vrijgegeven wordt. Daarom ook nooit betalen voor goederen met de optie 'Vrienden/Familie'. Dit omzeilt namelijk de 21 dagen die een verkoper moet wachten.
Het is allemaal erg omslachtig en dan ga je zeker geen "duur" toetsenbord verzenden ipv het toetsenbord dat verkocht werd. Je bent volgens mij de eerste die een uitleg geeft over hoe het in z'n werk zou kunnen gaan. Kudos daarvoor, maar ik geloof niet dat dat hier speelt.
quote:
Philflow schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:16:
Ik weet niet of je het hebt gelezen maar het gewicht dat PostNL aangeeft ondersteunt het verhaal van TS. De verkoper claimt dat hij het dure toetsenbord heeft opgestuurd maar het gewicht komt overeen met de goedkope die TS heeft ontvangen. Wel vreemd dat iemand zoveel moeite doet om mogelijk een paar tientjes extra te verdienen. Ik denk dat de verkoper niet goed heeft nagedacht en dacht dat ie een 'loophole' in de Paypal kopersbescherming heeft gevonden.
Volgens mij heeft de verkoper zijn bonnetje weggegooid, want volgens mij is het niet bekend wat het exacte verzendgewicht is. Volgens mij zou daar ook de juiste 3S code op te zien moeten zijn. Het is leuk dat de TS een gewicht heeft staan op zijn pakketje, maar met een nieuwe sticker en omgeruilde producten bewijst dat helemaal niets. Ik blijf erbij dat het ergens per ongeluk of moedwillig fout gegaan is bij PostNL. Helaas is dat niet te bewijzen.

Misschien dat de TS nog iets kan zien aan schade aan de doos die bezorgd is? Waterschade?

• Philflow

Philflow

quote:
Ossi schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:39:
[...]
Volgens mij heeft de verkoper zijn bonnetje weggegooid, want volgens mij is het niet bekend wat het exacte verzendgewicht is.
TS heeft toch bewijs van het gewicht dat PostNL heeft vastgesteld? 1500 zoveel gram?

• Ossi
quote:
Philflow schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:49:
[...]

TS heeft toch bewijs van het gewicht dat PostNL heeft vastgesteld? 1500 zoveel gram?
Dat staat op zijn pakketjes. Waarschijnlijk dus op de sticker die PostNL plaatst. Als er nieuwe stickers zijn geplaatst dan bewijst dat dus helemaal niets.

• Philflow

Philflow

quote:
Ossi schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:52:
[...]
Dat staat op zijn pakketjes. Waarschijnlijk dus op de sticker die PostNL plaatst. Als er nieuwe stickers zijn geplaatst dan bewijst dat dus helemaal niets.
Ik vind dat persoonlijk wat vergezocht, maar goed. Als de verkoper het bonnetje ook nog kwijt is dan weten we genoeg zou ik zeggen.

• Mick1990
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21:10
quote:
Ossi schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:52:
[...]

Daarom is het betaalbewijsje van de verkoper ook belangrijk. Daar zal vast wel ergens een transactietijd op staan, en die tijd kan dan vergeleken worden met de tijd op de sticker van PostNL. Dan kunnen we, mits die tijd niet door een werknemer is aan te passen, zo zien of er wel of niet een nieuwe sticker is uitgedraaid.

Verkoper weigert echter om een foto van het betaalbewijs op te sturen.

Aan het typen...

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Gewicht bij PostNL zegt niks, het hele TT systeem trouwens niet !

Je bent gewoon bedondert, klaar. PP zal het zelf ook wel doorhebben en hebben het bedrag van zijn rekening gehaald en apart gezet, dal wel niet zijn gehele account bevroren.

PostNL zal echt niet het toetsenbord omwisselen in vuilniszak. Als er verpakking beschadigd is komt er een
dik folie om je pakje met bericht van PostNL.

Volgens het voedingscentrum ben ik Obese, maar mijn vetpercentage is lager dan het landelijk gemiddelde.

• Ossi
Ik blijf erbij dat er "betere" manieren zijn van oplichting die een stuk makkelijker zijn. Je gaat toch geen toetsenbord van 60 euro opsturen als je iemand wil oplichten? Gek genoeg lijkt niemand dat in te willen zien.

We zullen wel horen van de TS hoe het is afgelopen. Zeker weten wat er gebeurd is zullen we nooit, misschien hebben velen zelfs wel een oplichter geholpen. Want we weten ook niet zeker dat TS de waarheid spreekt.

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20:46

LankHoar

Professionele amateur

@Faouzi1 is het moeilijk om getypte text te kopiŽren en tussen quote tags te plaatsen? :p Het leest dan een stuk makkelijker dan steeds een screenshot van een mailtje bekijken via een link.

Het lijkt me stug wanneer PayPal jou geen gelijk geeft, en imo heeft de verkoper duidelijk gemaakt niet helemaal lekker te zijn doordat hij zo stuf weigert een foto van het PostNL bonnetje op te sturen.

Wel een vreemde eend in de bijt; welke oplichter gaat nu vrijwillig via PayPal te werk? Het blijft erg raar dit. Stel TS is toch de oplichter in dit verhaal, dan is hij imo wel echt gewetenloos en een erg koele kikker :p

• Ray
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:07
het blijft inderdaad vreemd. Wat nu als TS zelf al een sharkoon had. De razor bestelt en wel degelijk krijgt maar via een 'afwijkend product' claim probeert hem zo voor niets te krijgen ? .....

Veel mensen hier hebben al geholpen om dat succesvol uit te kunnen voeren.....

de beslissing van Paypal zal hier geen duidelijkheid in geven. Enkel wie er voor de schade op mag draaien en aangezien verkoper geen bewijzen heeft is de kans groot dat hij nat gaat. Want zoals gesteld op deze manier een verkoop scam opzetten is wel heel dom. Maar goed ook dat kan maar waarom dan iets anders van waarde opsturen "???

Ray wijzigde deze reactie 24-08-2017 12:05 (38%)

http://www.hypothecairplanner.nl/

• Mick1990
quote:
Hackus schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:07:
Gewicht bij PostNL zegt niks, het hele TT systeem trouwens niet !
Op basis waar van? Gewicht klopt bij mij altijd met een afwijking van Ī10 gram. Ik let hier zelf altijd heel goed op, weeg het thuis en kijk altijd bij het postkantoor wat de weegschaal aangeeft. Er zullen ongetwijfeld wel eens fouten voorkomen, maar om dan maar te stellen dat het gewicht niks zegt ben ik het niet mee eens.
quote:
Als er verpakking beschadigd is komt er een
dik folie om je pakje met bericht van PostNL.
Dat is de procedure, maar volgen alle werknemers die procedure? Is er toezicht op en wordt dit geregistreerd?
quote:
Ray schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:01:

en aangezien verkoper geen bewijzen heeft is de kans groot dat hij nat gaat.
Dat is even bot gezegd dan zijn eigen schuld. Hij bewaart het bonnetje niet, het enige bewijs om aan te tonen dat jij de afzender bent en waar in dit geval het gewicht -volgens de verkoper- hoger was bij het afgeven op het postkantoor dan daadwerkelijk op het verzendbewijs staat. Iets op internet verkopen blijft een risico voor zowel de afzender als de ontvanger. Ik bewaar altijd alles en maak foto's van de verpakking, de inhoud, serienummers. Van bijvoorbeeld een moederbord maak ik goede overzichtsfoto's van het socket om aan te tonen dat er geen pinnen scheef staan.

Mick1990 wijzigde deze reactie 24-08-2017 12:13 (34%)

Aan het typen...

• Philflow

Philflow

quote:
LankHoar schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:58:
@Faouzi1 is het moeilijk om getypte text te kopiŽren en tussen quote tags te plaatsen? :p Het leest dan een stuk makkelijker dan steeds een screenshot van een mailtje bekijken via een link.
:Y

• mac-er
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 02:18
Het valt mij op dat er ook veel suggesties zijn dat het afgiftepunt van PostNL simpelweg het pakketje heeft vervangen en opnieuw heeft aangemeld, ook getuige de vragen naar de "tijd" op het bonnetje.

Voor zover ik weet is dat ook geen mogelijkheid, want dan zou de track en tracecode die de verzender heeft gestuurd ook niet meer geldig moeten zijn, die code zou dan immers ook veranderen.

To Apple or not to Apple? That's the banana!

• Leader98
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20:42

Leader98

Tweaking rulez!

Zou het niet slimmer zijn om duurdere zaken gewoon op te halen?
Op die manier zie je wat je koopt en kan er niets onderweg fout lopen...

I5-4690K, Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU , Gigabyte GA-Z97N-Gaming 5, MSI GeForce 1070 Gaming X, Samsung 830 series SSD 512GB, Hitachi Deskstar 7K1000.C SATA 3Gb/s, Scythe Mugen MAX, Seasonic S12G 450W, Fractal Design Node 304 Zwart

• Mick1990
quote:
mac-er schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:08:

Voor zover ik weet is dat ook geen mogelijkheid, want dan zou de track en tracecode die de verzender heeft gestuurd ook niet meer geldig moeten zijn, die code zou dan immers ook veranderen.
Goed punt, voor een afgiftepunt is dat waarschijnlijk niet mogelijk. Maar op het sorteercentrum kan vast wel een en ander gewijzigd worden zonder dat de barcode gewijzigd wordt. Dat is ook waar ik op doelde met die tijd. Als op het transactiebonnetje van het afgiftepunt een andere tijd staat dan op de verzendsticker dan is er dus op een sorteercentrum iets gewijzigd.

Aan het typen...

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 02:24
Wat een raar verhaal!
In een situatie als deze denk ik dat PayPal je wel gelijk gaat geven, je zult dan wel waarschijnlijk het ontvangen product terug moeten sturen, waarvan je de verzendkosten in eerste instantie zelf moet betalen...
Je kunt echter de '' Retourkosten Vergoeding '' aanvragen, zodat je het geld voor de retourzending kunt terug krijgen van PayPal.

Als ze je niet gelijk geven ben je in eerste instantie best wel fcked.
Je kunt dan alleen nog je creditcard maatschappij vragen het terug te boeken of als je je bank hebt gekoppeld en via automatische incasso hebt betaald het bedrag binnen 56 dagen storneren.
Denk er wel om: als je een van de twee opties hierboven doet word je PayPal ASAP beperkt/bevroren en je bankrekeningnummer en/of creditcard nummer op de '' blacklist '' gezet.
Als je met iDeal geld op je PayPal saldo hebt gezet en ze beslissen in jouw nadeel is je geld weg.

En voor ( misschien ? ) de volgende keer dat je online iets wilt kopen van iemand op MP, kun je beter eerst research doen naar de verkoper en vraag zoveel mogelijk gegevens op en controleer ze zorgvuldig.
Daarnaast als iets te mooi om waar te zijn is dan is dat meestal ook zo is iets om goed te onthouden.

Als je je aan deze regels houd heb je PayPal helemaal niet meer nodig.
Mensen die met PayPal spullen willen kopen letten meestal veel minder op en denken van '' ik ben toch verzekerd door PayPal als de aankoop niet zo uit pakt als ik wil '' ?
En daar begaan mensen een grote fout, PayPal kan te alle tijde je in een situatie waarbij je niet hebt gekregen of zelfs helemaal niks hebt gekregen de verkoper of '' verkoper '' gelijk geven.
Daarnaast kunnen ze om bergen aan informatie vragen of soms zelfs en zeker bij grote bedragen een officiŽle aangifte van de politie.
Daar ben je uren als niet langer mee bezig en waarschijnlijk denk je er elke dag nog wel aan totdat er een definitieve beslissing is van PayPal.

Wat ook echt de moeite waard is, voor iedereen die PayPal gebruikt of wil gebruiken is hun voorwaarden lezen.
Een goed voorbeeld is dat virtuele goederen helemaal niet gedekt worden en dat ze je tegoed 180 dagen kunnen bevriezen om wat voor reden dan ook!
PayPal is zeker niet je '' pal '', het is een hartstikke lek en achterhaald systeem waar ze forse fees en wisselkoers kosten voor vragen.
Zoals een andere Tweaker al zei hoef je maar iemand met kwade intenties met '' IT als bijbaantje '' tegen te komen en je bent je geld kwijt, zowel als koper als verkoper.

• Ray
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:07
quote:
Mick1990 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:03:
[...]

Dat is even bot gezegd dan zijn eigen schuld. Hij bewaart het bonnetje niet, het enige bewijs om aan te tonen dat jij de afzender bent en waar in dit geval het gewicht -volgens de verkoper- hoger was bij het afgeven op het postkantoor dan daadwerkelijk op het verzendbewijs staat. Iets op internet verkopen blijft een risico voor zowel de afzender als de ontvanger. Ik bewaar altijd alles en maak foto's van de verpakking, de inhoud, serienummers. Van bijvoorbeeld een moederbord maak ik goede overzichtsfoto's van het socket om aan te tonen dat er geen pinnen scheef staan.
Zo pak ik het ook altijd aan maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat doet. Is het dan eigen schuld als een koper je moedwillig probeert te flessen... ? Beetje omgedraaide wereld maar inderdaad wel eentje waarin we helaas schijnbaar leven

@JohanNL Net een claim met paypal afgerond waarbij ik ook een niet volledige product heb ontvangen. Verkoper reageerde nergens meer op. Long story short is dat Ik heb product heb mogen houden (was inmiddels ingebouwd en verkocht) en paypal zelf het volledige bedrag heeft vergoed. Als je maar zakelijk blijft dan kom je een heel eind

Ray wijzigde deze reactie 24-08-2017 13:20 (15%)

http://www.hypothecairplanner.nl/

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

quote:
[...]

Op basis waar van? Gewicht klopt bij mij altijd met een afwijking van Ī10 gram. Ik let hier zelf altijd heel goed op, weeg het thuis en kijk altijd bij het postkantoor wat de weegschaal aangeeft. Er zullen ongetwijfeld wel eens fouten voorkomen, maar om dan maar te stellen dat het gewicht niks zegt ben ik het niet mee eens.

[...]

Dat is de procedure, maar volgen alle werknemers die procedure? Is er toezicht op en wordt dit geregistreerd?

[...]

Uit ervaring !

Het mag duidelijk zijn als je 5kg eiwitpoeder koopt, dat er geen gewicht bij hoort van 3.48kg
Ook een PC van 4kg eigen gewicht in piepschuim verpakt en doos, kan geen 11.600g wegen toch ?

Men kan wel allerlei dingen verzinnen, maar de verkoper in deze heeft gewoon een verkeerd TB opgestuurd, met voorbedachte gedachte of niet. Zo moeilijk is het toch niet ?

Hackus wijzigde deze reactie 24-08-2017 14:47 (5%)

Volgens het voedingscentrum ben ik Obese, maar mijn vetpercentage is lager dan het landelijk gemiddelde.

• celshof
  • Laatst online: 23-11 11:12
quote:
[...]

Sinds ik wel eens een pakketje bij de Primera aflever staat er consequent 0-10 gram op het bonnetje, hoeveel kilo's ik ook verstuur.

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

quote:
celshof schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:59:
[...]
Sinds ik wel eens een pakketje bij de Primera aflever staat er consequent 0-10 gram op het bonnetje, hoeveel kilo's ik ook verstuur.
Dan heeft deze geen weegschaal maar 100% dat postNL het wel weegt en als jij bij Primera zegt tot 5 kilo en dat pakketje weegt meer dan 5 kilo bij postNL heb je een klein probleem.

• NSG

NSG

Je weet niks!

quote:
42dpi schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:10:
[...]

Dan heeft deze geen weegschaal maar 100% dat postNL het wel weegt en als jij bij Primera zegt tot 5 kilo en dat pakketje weegt meer dan 5 kilo bij postNL heb je een klein probleem.
Zoals ik een paar berichten terug heb aangegeven, heb ik zelf meermaals meegemaakt dat er geen zak klopt van de meting die PostNL in het sorteercentrum doet, verderop legt iemand uit hoe dat kan gebeuren. Afwijkingen van 1000% in zowel gewicht als afmetingen zijn alles behalve zeldzaam.

Het wegen in de winkel gebeurt over het algemeen wel een stuk nauwkeuriger en dat zou dan ook het te vergelijken gewicht moeten zijn, maar daarvoor is nou net dat bonnetje van de verzender nodig.

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

quote:
NSG schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:27:
[...]

Zoals ik een paar berichten terug heb aangegeven, heb ik zelf meermaals meegemaakt dat er geen zak klopt van de meting die PostNL in het sorteercentrum doet, verderop legt iemand uit hoe dat kan gebeuren. Afwijkingen van 1000% in zowel gewicht als afmetingen zijn alles behalve zeldzaam.

Het wegen in de winkel gebeurt over het algemeen wel een stuk nauwkeuriger en dat zou dan ook het te vergelijken gewicht moeten zijn, maar daarvoor is nou net dat bonnetje van de verzender nodig.
Afwijking kan in de 100/50grammen niet 1000, is maar net hoe een pakketje ligt of er iets op leunt, want 1000% dan zal iets wat een 1 killo weegt 50cm bij 50cm bij 50cm is in eens 11 kilo ton wegen bij postNL en 550cm 500m hoog, laag en breed?!?! overdrijven is ook een vak ;w Afwijking is zeldzaam in het kilo gebied. maximaal wat je kan versturen is 30kilo.. Als jij 6.95 betaald en je zegt dat je pakket 4 kilo is en bij post nl meten ze 6kilo krijg je gewoon je pakketje terug (indien mogelijk, zet daarom altijd je postcode en huisnummer ergens op de doos of bestel verzendbewijs online) en mag je overnieuw beginnen.

42dpi wijzigde deze reactie 25-08-2017 15:28 (6%)

• dragonhaertt
  • Laatst online: 23-11 16:13
quote:
42dpi schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:22:
[...]

Afwijking kan in de 100/50grammen niet 1000, is maar net hoe een pakketje ligt of er iets op leunt, want 1000% dan zal iets wat een 1 killo weegt 50cm bij 50cm bij 50cm is in eens 1 ton wegen bij postNL en 500m hoog, laag en breed?!?!
1000% is 10x, dus 10 kilo en 500 cm. (of als je het heel letterlijk neemt 11kg en 550 cm)

Though we all crumble, we will still perpetuate,
Far beyond all in which, we can participate.
We will live on in all that, which we propagate,
Destined to always be heard, as we resonate.

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

quote:
dragonhaertt schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:25:
[...]

1000% is 10x, dus 10 kilo en 500 cm. (of als je het heel letterlijk neemt 11kg en 550 cm)
True, maar nog steeds een onrealistisch afwijking.

• dragonhaertt
quote:
42dpi schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:29:
[...]

True, maar nog steeds een onrealistisch afwijking.
Zeker onrealistisch, maar het voorkomen van deze afwijking is zeker niet onrealistisch. Heb het zelf ook vaak genoeg gezien dat een pakket van een paar honderd gram was gemarkeerd als meer dan 2kg. Dus ben het helemaal eens met het feit dat de afmetingen en/of gewicht niet heel representatief zijn.

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

quote:
dragonhaertt schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:32:
[...]

Zeker onrealistisch, maar het voorkomen van deze afwijking is zeker niet onrealistisch. Heb het zelf ook vaak genoeg gezien dat een pakket van een paar honderd gram was gemarkeerd als meer dan 2kg. Dus ben het helemaal eens met het feit dat de afmetingen en/of gewicht niet heel representatief zijn.
Dat klopt 2kilo is dan vast, dan zetten het gewicht handmatig op 2 kilo zonder te wegen, zo heb ik er ook wel een paar die op 5kg staan, maar dat is dan geen afwijking of meet fout.

Dan kunnen of willen ze niet wegen en zetten ze het limiet vast:

42dpi wijzigde deze reactie 25-08-2017 15:39 (10%)

• dragonhaertt
quote:
42dpi schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:37:
[...]

Dat klopt 2kilo is dan vast, dan zetten het gewicht handmatig op 2 kilo zonder te wegen, zo heb ik er ook wel een paar die op 5kg staan, maar dat is dan geen afwijking of meet fout.
Natuurlijk is dat wel een afwijking, dat staat dan op de bon en is niet correct. En met >2kg bedoelde ik 2.3 kg, niet een mooi rond getal. Conclusie blijft dat het niet betrouwbaar is, laat staan dat je er een juridische waarde aan kan hechten.

Ik heb het nog steeds over een pakket van een paar honderd gram. dus een afwijking van vele honderden procenten die niet mooi is afgerond naar 2kg. Ik vind dit een nutteloze discussie aangezien het om een kleine sample size gaat, maar het punt dat het zeker af en toe voorkomt zou nu wel duidelijk moeten zijn. Dat jij dit niet hebt gezien zegt niks, mijn standpunt blijft dat het zeer onbetrouwbaar is, dat 1000% maar 10x is en dat ik zulke grote afwijkingen zelf ook wel eens heb gezien. Kunnen we nu weer OT?

dragonhaertt wijzigde deze reactie 25-08-2017 15:45 (32%)

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

quote:
dragonhaertt schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:39:
[...]

Natuurlijk is dat wel een afwijking, dat staat dan op de bon en is niet correct. En met >2kg bedoel ik 2.3 kg, niet een mooi rond getal. Conclusie blijft dat het niet betrouwbaar is, laat staan dat je er een juridische waarde aan kan hechten.
Dat zeg ik 300gr kan nog, hoog maar kan, niet iets wat 2100gr is weegt in eens 4565gr bij postNL. PostNL is niet de slager mag het even 2 pond meer zijn.

42dpi wijzigde deze reactie 25-08-2017 15:42 (5%)

• NSG

NSG

Je weet niks!

quote:
42dpi schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:22:
[...]

Afwijking kan in de 100/50grammen niet 1000, is maar net hoe een pakketje ligt of er iets op leunt, want 1000% dan zal iets wat een 1 killo weegt 50cm bij 50cm bij 50cm is in eens 11 kilo ton wegen bij postNL en 550cm 500m hoog, laag en breed?!?! overdrijven is ook een vak ;w Afwijking is zeldzaam in het kilo gebied. maximaal wat je kan versturen is 30kilo.. Als jij 6.95 betaald en je zegt dat je pakket 4 kilo is en bij post nl meten ze 6kilo krijg je gewoon je pakketje terug (indien mogelijk, zet daarom altijd je postcode en huisnummer ergens op de doos of bestel verzendbewijs online) en mag je overnieuw beginnen.
Hele discussie om niks die hieruit voortvloeit. Waarom ik hier onzin gaan uitkramen. Dat iets onrealistisch is, wilt nog niet zegen dat het niet kan voorkomen.

Het laatste "pakketje" waar het mij opviel dat er niks klopte van het geen dag ik bij de t&t aantref betreffen 4x G9 lampjes, ieder apart verpakt in een doosje van circa 4x1x1 en dat zat in zo'n welbekende China envelop. Die lampjes wegen zelf vrijwel niks.

Volgens de t&t van PostNL gaat het hier om:

Gewicht
560,0 gram

Afmetingen (h ◊ b ◊ l)
3,5 x 32,0 x 40,5 cm

En dit is absoluut niet een uitzonderlijk geval geweest, dit gebeurd met regelmaat. Ook in geval van de TS is dit dus niet voldoende bewijs om van oplichting uit te gaan, het gewicht op de bon die blijkbaar niet meer bestaat is veel belangrijker.

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

★ ★ ★ ★ ★

Modbreak:
De discussie over gewichten van pakketjes is nu wel klaar hier. Dit helpt de TS niet met zijn probleem.

Wil je verder discussieren over hoeveel een pakketje af mag wijken, mag hier een eigen topic voor gemaakt worden.

Light it up, like we're the stars of the human race, human race

• KopjeThee
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
Misschien een detail, maar als je een geschil hebt aangemaakt bij paypal, dan lijkt het mij niet handig om nog over de transactie te gaan discussieren buiten paypal om. Als de ander dat wel doet, zou ik die email gewoon toevoegen aan de paypal discussie. En eventueel daar reageren.

Dat toetsenbord moet je overigens nu nog niet terugsturen. De vraag die eigenlijk voorligt is of de transactie goed is verlopen. Als Paypal zegt dat jij gelijk hebt, dan maak je de transactie ongedaan: jij geld terug, hij toetsenbord terug (even aangetekend om vetdere discussie te voorkomen). Tot die tijd en als Paypal jou ongelijk geeft, blijft de transactie gewoon overeind: hij geld, jij toetsenbord. In dat geval zou ik er ovetigens niet nog.meer tijd in gaan steken, maar dat is persoonlijk.

Hij vertrouwt er natuurlijk niet op dat jij het toetsenbord terugstuurt als Paypal je gelijk geeft. Maar daar is even weinig aan te doen. Ik hoop en verwacht dat je dat wel doet.

• Paulus0013
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16-11 00:28

Paulus0013

pom pom

quote:
MelvinW schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 00:34:
[...]

Ho even! PayPal en voor de kosten opdraaien? Nou echt niet!
Ik heb nog een gewonnen claim openstaan van jaren terug. Het account is leeg. Echt niet dat PayPal ook maar 1 cent uit zichzelf geeft voordat het verhaalbaar is.
quote:
In een situatie als deze denk ik dat PayPal je wel gelijk gaat geven, je zult dan wel waarschijnlijk het ontvangen product terug moeten sturen, waarvan je de verzendkosten in eerste instantie zelf moet betalen...
Je kunt echter de '' Retourkosten Vergoeding '' aanvragen, zodat je het geld voor de retourzending kunt terug krijgen van PayPal.
Waarom moet PayPal (en wij dus met zn allen als gebruikers) dat betalen, terwijl de verkoper mogelijk een fout maakt? Laat hem dan lekker dokken, dat is ie volgens Nederlands recht verplicht ook.
Ik vraag me trouwens ook af hoe ver PayPal gaat om dingen te checken. Ik heb het vaak zat aan de hand gehad dat slechts een verzendbewijs, met online aflevering (en vage handtekening) al voldoende was om iets te beslissen dat mij niet beviel. Tja en dan?
quote:
Misschien een detail, maar als je een geschil hebt aangemaakt bij paypal, dan lijkt het mij niet handig om nog over de transactie te gaan discussieren buiten paypal om. Als de ander dat wel doet, zou ik die email gewoon toevoegen aan de paypal discussie. En eventueel daar reageren.
Dat gaat vanaf een bepaald punt niet meer.

• MelvinW
quote:
Paulus0013 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:14:
[...]

Ho even! PayPal en voor de kosten opdraaien? Nou echt niet!
Ik heb nog een gewonnen claim openstaan van jaren terug. Het account is leeg. Echt niet dat PayPal ook maar 1 cent uit zichzelf geeft voordat het verhaalbaar is.
Ik had het ook over accounts met valse gegevens. PayPal kan dan bij niemand het geld vandaan halen, waardoor ze zelf voor de kosten opdraaien. Als koper heb je daar niks mee te maken.

MelvinW wijzigde deze reactie 27-08-2017 22:23 (113%)

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

quote:
MelvinW schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:21:
[...]

Ik had het ook over accounts met valse gegevens. PayPal kan dan bij niemand het geld vandaan halen, waardoor ze zelf voor de kosten opdraaien. Als koper heb je daar niks mee te maken.
Ik heb toch echt geen geld gekregen. Dus om te stellen dat PayPal het uit eigen zak betaalt of voorschiet vind ik erg apart.

• MelvinW
quote:
Paulus0013 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:29:
[...]

Ik heb toch echt geen geld gekregen. Dus om te stellen dat PayPal het uit eigen zak betaalt of voorschiet vind ik erg apart.
Als je de claim gewonnen hebt en er staat dat je een refund krijgt, dan hoor je die ook te krijgen. Het account van de verkoper gaat dan gewoon in de min. Als je met CreditCard of automatische incasso betaald hebt komt het ook direct op je rekening weer terecht en niet op je PayPal-account. Ik weet niet hoe lang die claim geleden is, maar als je een refund beloofd is dan moet je die gekregen hebben.

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

quote:
MelvinW schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:55:
[...]

Als je de claim gewonnen hebt en er staat dat je een refund krijgt, dan hoor je die ook te krijgen. Het account van de verkoper gaat dan gewoon in de min. Als je met CreditCard of automatische incasso betaald hebt komt het ook direct op je rekening weer terecht en niet op je PayPal-account. Ik weet niet hoe lang die claim geleden is, maar als je een refund beloofd is dan moet je die gekregen hebben.
Ik heb het even opgezocht. In 2008 heb ik een geschil gewonnen omdat ik een item niet ontvangen had. Het account van de verkoper werd geblokkeerd, maar was leeg. Ik heb nooit een cent ontvangen.
Dus ik ga niet mee in jouw verhaal. Ik kan helaas de verdere details niet inzien, want krijg enkel onderstaande tekst in mijn account.
quote:
Claim Bart Vanderheyden 2L878305VK735043E 26 jan 2008 -§26,00 EUR Niet ontvangen 5 mrt 2008 Kwestie gesloten PP-000-432-650-379 vinylbica@hotmail.com
quote:
29-Dec-08 02:21 PM
over 8 years ago
Paulus0013

Hey,

Ik wacht nog steeds op mijn terugbetaling...
Neem contact met me op om het te regelen.
Tussentijds is er wel veel veranderd bij PayPal. Ze zijn een officiŽle bank geworden en bescherming is ook fors op de schop gegaan.

Verder een geschil met een waardeloze krabbel als handtekening op de site van de vervoerder. Dat was kennelijk ook prima bewijs dat iets was afgeleverd. Wat dat betreft echt een flutinstantie die lukraak claims beoordeelt en geen rekening houdt met de wet.

Paulus0013 wijzigde deze reactie 27-08-2017 23:19 (3%)

• MelvinW
quote:
Paulus0013 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 23:18:
[...]

Ik heb het even opgezocht. In 2008 heb ik een geschil gewonnen omdat ik een item niet ontvangen had. Het account van de verkoper werd geblokkeerd, maar was leeg. Ik heb nooit een cent ontvangen.
Dus ik ga niet mee in jouw verhaal. Ik kan helaas de verdere details niet inzien, want krijg enkel onderstaande tekst in mijn account.

[...]

[...]

Tussentijds is er wel veel veranderd bij PayPal. Ze zijn een officiŽle bank geworden en bescherming is ook fors op de schop gegaan.

Verder een geschil met een waardeloze krabbel als handtekening op de site van de vervoerder. Dat was kennelijk ook prima bewijs dat iets was afgeleverd. Wat dat betreft echt een flutinstantie die lukraak claims beoordeelt en geen rekening houdt met de wet.
Vreemd, kan inderdaad dat het 10 jaar geleden anders werkte. Ben het met je eens PayPal inderdaad een vreselijk bedrijf is. Helaas kunnen ze alles flikken, aangezien ze de grootste zijn en je als verkoper bijna niets anders kan gebruiken. Zeker niet als je internationaal verkoopt.

• JohanNL
quote:
Ik weet niet zeker als je het zo bedoelde maar PayPal is zeker geen bank en dat gaan ze waarschijnlijk ook nooit worden, ze hebben enkel een Europese bankvergunning.

Je moet als officiŽle bank aan hele strenge eisen voldoen.
Ik noem maar als voorbeeld; PayPal kan om wat voor reden dan ook je tegoed bevriezen voor 180 dagen.
Ooit gehoord dat een echte bank dat doet? nee gelukkig niet en dat mag dus ook niet als echte bank.
Daarnaast kun je gewoon geld overmaken zonder TAN codes en is er geen identificatieplicht om een rekening te openen en meestal ook niet om te gebruiken.

• Bhagavad
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 23-11 06:56
quote:
JohanNL schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 01:02:
[...]
Je moet als officiŽle bank aan hele strenge eisen voldoen.
Dat blijkt een wassen neus te zijn, denk even aan de zwaar geflopte Landsbanki/Icesave en DSB Bank. :P

• 4ppl3
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 11:21
*knip* offtopic

Yorinn wijzigde deze reactie 29-08-2017 21:49 (94%)

• frankyboy707
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19:56
@Faouzi1 Al iets bekend over het oordeel van PayPal?

• Faouzi1
quote:
frankyboy707 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:25:
@Faouzi1 Al iets bekend over het oordeel van PayPal?
Nope. Ik heb nog steeds niks van ze gehoord.

• Faouzi1
Oke ik heb zojuist van PayPal wat gehoord. Ik kom in aanmerking met een terugbetaling. Ik moet het toetsenbord terug sturen naar zijn adres die ik van paypal heb gekregen. Ik moet een track & trace op het pakketje doen zodat paypal kan zien wanneer het pakketje is geleverd zodat ze het geld terug kunnen storten.

Zou ik het pakketje ook in een vuilniszak terug sturen naar hem?

• Ossi
Ik zou een tweedehands ramplankje van 5 euro terugsturen :P

Maar zonder gekheid, het is dus opgelost.

• Philflow

Philflow

quote:
Faouzi1 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:26:
Zou ik het pakketje ook in een vuilniszak terug sturen naar hem?
Heb je geen doos liggen? Lijkt me wel zo netjes.

Maar hetzelfde terugsturen als je hem hebt gehad kan natuurlijk ook. Maakt niet zo veel uit.

Philflow wijzigde deze reactie 01-09-2017 13:06 (3%)

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21:50
Ik zou 'm vooral netjes en goed ingepakt in een stevige doos opsturen. En foto's maken van toetsenbord-in-doos, van buitenkant doos en zo.
Je wil niet dat de verkoper bij PP gaat klagen dat je onzorgvuldig was in het terugsturen enzo.

• Gadgeteer
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23-11 14:23
quote:
vanaalten schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:08:
Ik zou 'm vooral netjes en goed ingepakt in een stevige doos opsturen. En foto's maken van toetsenbord-in-doos, van buitenkant doos en zo.
Je wil niet dat de verkoper bij PP gaat klagen dat je onzorgvuldig was in het terugsturen enzo.
Dit advies zou ik wel ter harte nemen.
1. ontvanger zal je moeilijk een oor kunnen aannaaien.
2. het is gewoon het juiste om te doen wanneer je iets verzend.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Super! Nog iets gehoord van de oplichter verkoper?

• ongewoongewoon
  • Laatst online: 22-11 10:40
quote:
Ossi schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:01:
Ik zou een tweedehands ramplankje van 5 euro terugsturen :P

Maar zonder gekheid, het is dus opgelost.
Zo'n witte :P

• Faouzi1
Ik heb zojuist op PostNL gekeken en meneer heeft het toetsenbord vanmiddag thuis ontvangen van PostNL. Hij heeft nog steeds niet op PayPal bevestigd dat hij het toetsenbord heeft ontvangen...

• eniux
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:50
quote:
Faouzi1 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 20:57:
Ik heb zojuist op PostNL gekeken en meneer heeft het toetsenbord vanmiddag thuis ontvangen van PostNL. Hij heeft nog steeds niet op PayPal bevestigd dat hij het toetsenbord heeft ontvangen...
Track and trace toevoegen aan jouw kant van de conversatie op PayPal. Maar even heel serieus, dit moet wel de meest onhandige oplichter zijn die ik ooit heb mee gemaakt.

Hij had niet toevallig 2 toetsenborden verstuurd op de dag zelf?

• Faouzi1
quote:
eniux schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:03:
[...]

Track and trace toevoegen aan jouw kant van de conversatie op PayPal. Maar even heel serieus, dit moet wel de meest onhandige oplichter zijn die ik ooit heb mee gemaakt.

Ik heb allang track and trace toegevoegd aan de paypal conversatie. Het moest zelfs van PayPal. Dus ze kunnen zelf zien dat hij het pakketje heeft ontvangen. Ik twijfel alleen of de oplichter op bevestigen gaat klikken.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

quote:
eniux schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:03:
[...]
Onhandig is ie zeker, maar wanneer hij 2 tobo's op dezelfde dag verstuurd zou hebben, lijkt het me dat er bij hem zelf een lichtje gaat branden en hij daar mee als bewijs komt ofzo, en het recht probeert te zetten ipv hoe hij nu gehandeld heeft.

• eniux
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:50
quote:
LankHoar schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:17:
[...]

Onhandig is ie zeker, maar wanneer hij 2 tobo's op dezelfde dag verstuurd zou hebben, lijkt het me dat er bij hem zelf een lichtje gaat branden en hij daar mee als bewijs komt ofzo, en het recht probeert te zetten ipv hoe hij nu gehandeld heeft.
Dat zou je inderdaad verwachten, anderszijds kon hij door de beschuldiging van TS wel direct in de verdediging. Hoe dan ook, het is in ieder geval opgelost zo.

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:46

GreNade

Zeg maar Wouter

Pff, wat een onhandige oplichter. Die is niet op de hoogte datg de Paypal kopersbescherming bijna altijd de koper in het voordeel stelt denk ik :p

• Faouzi1
Het is nog niet opgelost hoor @eniux want de verkoper heeft not steeds niet aangegeven op paypal dat hij het pakketje heeft ontvangen terwijl hij hem gisteren middag al binnen heeft gekregen. PayPal kan ook zien dat hij het pakketje binnen heeft gekregen.

• loki504
  • Laatst online: 23-11 13:23
Je heb toch wel foto's gemaakt van het proces? Dan wel op video staan?

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:55
@loki504 Ik zie die opmerking regelmatig voorbij komen in topics als deze, maar ik vraag me altijd af wat de meerwaarde is. De enige manier om het goed vast te leggen is om een filmpje te maken in 1 take van het inpakken tot het afgeven aan het postkantoor/balie postordermaatschappij. In alle andere gevallen zegt zo'n foto of filmpje toch helemaal niets van wat er in de tussentijd achter de schermen gebeurt? Je kunt wel leuk vastleggen dat je product A in de doos stopt, maar wat let je om hierna product A er weer uit te halen en product B er in te stoppen?

@Faouzi1 Is het de verkoper ook bekend dat hij dat moet aangeven? Heeft paypal aan jou aangegeven dat ze de verkoper hiervan op de hoogte hebben gebracht?

LA-384 wijzigde deze reactie 06-09-2017 19:55 (12%)

Het grote subwoofer topic - Subwoofer overzicht | 4050wp (dak)

• loki504
quote:
LA-384 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:51:
@loki504 Ik zie die opmerking regelmatig voorbij komen in topics als deze, maar ik vraag me altijd af wat de meerwaarde is. De enige manier om het goed vast te leggen is om een filmpje te maken in 1 take van het inpakken tot het afgeven aan het postkantoor/balie postordermaatschappij. In alle andere gevallen zegt zo'n foto of filmpje toch helemaal niets van wat er in de tussentijd achter de schermen gebeurt? Je kunt wel leuk vastleggen dat je product A in de doos stopt, maar wat let je om hierna product A er weer uit te halen en product B er in te stoppen?
In dit geval gaat het naar PayPal. Die moet gaan beoordelen of jij het product geleverd hebt. Hoe meer foto's dan wel filmpjes kan geven aan PayPal des te groter de kans van winnen is.

Tuurlijk is het geen waterdicht bewijs. Maar de tegenpartij heeft dat ook niet. En elke form van "bewijs" kan je helpen. En het kost je hooguit een paar minuten.

• Faouzi1
quote:
LA-384 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:51:

@Faouzi1 Is het de verkoper ook bekend dat hij dat moet aangeven? Heeft paypal aan jou aangegeven dat ze de verkoper hiervan op de hoogte hebben gebracht?
Weet ik eigelijk niet. Maar het is heel goed uitgelegd en beschreven op PayPal. Dus hij kan het zoiezo niet over het hoofd hebben gezien. En nee, maar ze hebben hem zoiezo een mailtje gestuurd.

• JohanNL
quote:
Faouzi1 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 23:05:
[...]

Weet ik eigelijk niet. Maar het is heel goed uitgelegd en beschreven op PayPal. Dus hij kan het zoiezo niet over het hoofd hebben gezien. En nee, maar ze hebben hem zoiezo een mailtje gestuurd.
Waar ik nu gelijk aan moet denken is... wie zegt dat de '' verkoper '' het juiste adres heeft opgegeven?
Misschien heeft de '' verkoper '' het geld al weg weten sluizen, ook al krijg je dan straks gelijk van PayPal kan PayPal zomaar zeggen van '' de verkoper heeft geen tegoeden meer dus we kunnen u niet terug betalen '' o.i.d.
Internet staat vol met verhalen die zo zijn '' opgelost '' door PayPal.
Het is onwaarschijnlijk want PayPal heeft ook wel aardig wat beveiligingen ingebouwd maar als het wel zo is is die onhandige '' verkoper '' toch iets minder onhandig dan wat iedereen hier beweerd.

Kun je via Google misschien niet even nagaan als naam/adres overeenkomen?
Misschien staat er ook een telefoonnummer bij en kun je verhaal houden en kom je er misschien achter hoe het echt zit, uiteraard alleen doen als je koel kunt blijven ;)

Anders maar gewoon wachten, als de '' verkoper '' niet reageert krijg je waarschijnlijk automatisch gelijk.

• Family Guy
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 21:30

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Een toetsenbord van ongeveer 100 euro verkopen en dan een goedkoop ding van §20 opsturen. En dan aanbieden de kosten te delen (50/50?)... Dat zou betekenen dat die dan nog gewoon 30 euro verdiend heeft?

Steam ID = Ackerfiets

• Tweakez
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 22-11 16:12
quote:
Faouzi1 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 23:05:
[...]

Hoe staat het er nu voor met deze situatie? Inmiddels bijna een week weer verder. Heeft je verkoper al op "bevestigen" geklikt? Of is dit nog steeds niet gebeurt?
quote:
JohanNL schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:34:
[...]

Waar ik nu gelijk aan moet denken is... wie zegt dat de '' verkoper '' het juiste adres heeft opgegeven?
Misschien heeft de '' verkoper '' het geld al weg weten sluizen, ook al krijg je dan straks gelijk van PayPal kan PayPal zomaar zeggen van '' de verkoper heeft geen tegoeden meer dus we kunnen u niet terug betalen '' o.i.d.
Internet staat vol met verhalen die zo zijn '' opgelost '' door PayPal.
Het is onwaarschijnlijk want PayPal heeft ook wel aardig wat beveiligingen ingebouwd maar als het wel zo is is die onhandige '' verkoper '' toch iets minder onhandig dan wat iedereen hier beweerd.

Kun je via Google misschien niet even nagaan als naam/adres overeenkomen?
Misschien staat er ook een telefoonnummer bij en kun je verhaal houden en kom je er misschien achter hoe het echt zit, uiteraard alleen doen als je koel kunt blijven ;)

Anders maar gewoon wachten, als de '' verkoper '' niet reageert krijg je waarschijnlijk automatisch gelijk.
Wat is dit voor halfbakken reactie? Je eerste punt, dat maakt voor paypal niet uit, dan is verkoper gewoon zo dom als het achtereind van een ezel. Want via de T&T is er gewoon bevestiging van ontvangst op het aangegeven adres.. Dus toetsenbord kwijt uiteindelijk EN geld kwijt.

Je tweede punt, zijn tegoed is bevroren door het doorzetten van een claim bij paypal, wegsluizen is dan geen optie.

• JohanNL
quote:
Tweakez schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:28:

[...]

Wat is dit voor halfbakken reactie? Je eerste punt, dat maakt voor paypal niet uit, dan is verkoper gewoon zo dom als het achtereind van een ezel. Want via de T&T is er gewoon bevestiging van ontvangst op het aangegeven adres.. Dus toetsenbord kwijt uiteindelijk EN geld kwijt.

Je tweede punt, zijn tegoed is bevroren door het doorzetten van een claim bij paypal, wegsluizen is dan geen optie.
Jammer dat je zo moet reageren.

De '' verkoper '' had het bedrag dat hij/zij van TS had ontvangen normaal gesproken al kunnen gebruiken vůůrdat TS de claim had ingediend, pas wanneer er een claim ingediend wordt; word het geld bevroren.
In dat geval zou de '' verkoper '' dus bijvoorbeeld digitale goederen kunnen kopen met het gestolen geld.
Natuurlijk ga je in zo'n geval niet je eigen adres invullen, PayPal komt dan namelijk wel met incasso's e.d. achter je aan het verschuldigde geld halen.

Als TS dan gelijk krijgt van PayPal en de '' verkoper '' heeft daadwerkelijk het geld weten weg te sluizen is het maar de vraag of TS het geld terug krijgt.

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 00:52
quote:
JohanNL schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:07:
[...]

Als TS dan gelijk krijgt van PayPal en de '' verkoper '' heeft daadwerkelijk het geld weten weg te sluizen is het maar de vraag of TS het geld terug krijgt.
Als de verkoper het geld al weggesluisd had en het Paypal account niet op zijn echte naam staat, dan was er toch helemaal geen reden om zo boos naar TS te reageren dat hij de claim op moet heffen etc.? Sowieso een vreemde oplichter, als TS met het voorstel om de 100 te delen akkoord was gegaan was hij 50 euro kwijt en zijn goedkope toetsenbord kwijt. Toch wel veel moeite voor de 30 euro die hij er dan aan over zou houden. :+

• JohanNL
quote:
Jb! schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:20:
[...]

Als de verkoper het geld al weggesluisd had en het Paypal account niet op zijn echte naam staat, dan was er toch helemaal geen reden om zo boos naar TS te reageren dat hij de claim op moet heffen etc.? Sowieso een vreemde oplichter, als TS met het voorstel om de 100 te delen akkoord was gegaan was hij 50 euro kwijt en zijn goedkope toetsenbord kwijt. Toch wel veel moeite voor de 30 euro die hij er dan aan over zou houden. :+
Het is zeker een heel vreemd verhaal dus ik houd alle mogelijkheden open.
Volgens de posts op het oude forum van opgeletopinternet.nl waren in het verleden ook genoeg '' verkopers '' die 5 of 10 euro ook de moeite waard vonden, laat staan 30.
In zulke gevallen ging het meestal om zwaar onbegaafde mensen die hun laatste stukje slimheid nog gebruikten om mensen op te lichten, denk dat de '' verkoper '' van TS hier ook onder valt als ik de verhalen mag geloven ;)

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 20:43
Heeft de verkoper nog meegewerkt?

• Neallord
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 21-11 13:43
Gewoon foto's maken en de verkoper confronteren. Niet grofgebekt gaan doen, gewoon zeggen dat de persoon in gebreke is en dat het product niet klopt. Als de persoon een fout heeft gemaakt gewoon terugsturen. Wil de verkoper niet onderhandelen, dan doe je aangifte en hoop je dat je je centen ooit terug ziet. "Al schat ik de kansen laag in, mits het een zakelijke transactie met toeslag was" Op Tweakers ligt de marge met louche types aanzienlijk lager. Soms spot je hier en daar nog een ellendige zakenvent of een Marktplaatser, maar over het algemeen is mijn beeld van de community tot nu toe uitstekend.

Neallord wijzigde deze reactie 11-09-2017 17:12 (32%)

We komen er wel uit.

• Faouzi1
Bedankt iedereen voor jullie medewerking.

Ik heb zojuist een mailtje van PayPal gekregen dat het onderzoek is afgerond en in mijn voordeel is besloten. Ik heb mijn geld terug gekregen, eindelijk :)

Ik denk dat ik me lesje heb geleerd. Nooit meer wat kopen online via marktplaats. Nogmaals bedankt iedereen!

Moderators kunnen dit topic sluiten.

• AnnaAnjo
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 22-11 17:02
Wel kopen online via marktplaats, maar het gewoon zelf ophalen en daar testen!

Maar mooi dat het geregeld is.

• loki504
Yep zoals @AnnaAnjo al aangaf. Niet eerst geld overmaken en dan laten opsturen. Maar gewoon bij hun thuis proberen.

• Faouzi1
quote:
AnnaAnjo schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:04:
Wel kopen online via marktplaats, maar het gewoon zelf ophalen en daar testen!

Maar mooi dat het geregeld is.
ja dat bedoelde ik ook. Natuurlijk blijf ik dingen kopen via marktplaats maar ik doe echt niet meer aan geld overmaken en bestellen.

• Philflow

Philflow

quote:
Faouzi1 schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:13:
[...]
ja dat bedoelde ik ook. Natuurlijk blijf ik dingen kopen via marktplaats maar ik doe echt niet meer aan geld overmaken en bestellen.
Paypal beschermt je gewoon toch? Het was de eerste keer dat dit je overkomt, dan is het logisch dat je even schrikt en het je wat meer tijd kost maar dat hoeft de volgende keer natuurlijk niet.

• JohanNL
quote:
Philflow schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 07:26:
[...]

Paypal beschermt je gewoon toch? Het was de eerste keer dat dit je overkomt, dan is het logisch dat je even schrikt en het je wat meer tijd kost maar dat hoeft de volgende keer natuurlijk niet.
Ik vind dit om eerlijk te zijn wat kort door de bocht.
Je hebt zelf ook een zorgplicht om enigszins onderzoek te doen naar de verkoper ( staat ook in hun voorwaarden )
Dus niet rakelings aankopen verrichtten met het idee dat als het fout gaat dat PayPal je altijd wel beschermd.

Naast het feit dat je als het fout gaat er best wel lang mee bezig bent en het systeem valt te exploiten ( zie mijn vorige posts ), kan PayPal ook de aankoopbescherming weigeren als je teveel claims indient.

Je dient PayPal alleen als aanvulling te gebruiken.
Als je goed onderzoek doet en je gezonde verstand gebruikt in combinatie met PayPal kan het eigenlijk niet fout gaan.

Alhoewel ophalen eigenlijk altijd wel veiliger is als het kan.

• Philflow

Philflow

quote:
JohanNL schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:28:
[...]
Ik vind dit om eerlijk te zijn wat kort door de bocht.
Je hebt zelf ook een zorgplicht om enigszins onderzoek te doen naar de verkoper ( staat ook in hun voorwaarden )
Tuurlijk, vind ik niet meer dan logisch om goed onderzoek te doen.

Maar hierboven werd geopperd om dan maar nooit meer iets op afstand te kopen, dat vind ik zelf te ver gaan. Ik koop al jaren op afstand en dat is maar 1x bijna mis gegaan. Toen kocht ik op basis van goede tweakers feedback en zonder Paypal bescherming. Had ik Paypal bescherming gebruikt dan was er waarschijnlijk nooit een probleem geweest.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*