Toon posts:

Marktplaats: verkeerde toetsenbord ontvangen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Laat ik bij het begin beginnen. Ik heb 16 augustus op marktplaats een toetsenbord gevonden.
Het gaat om de Razer BlackWidow V2. Ik was geïnteresseerd in het toetsenbord en heb de verkoper benaderd. Hier de screenshots

We hebben vervolgens afgesproken dat ik hem voor 106,50 zou overkopen inclusief verzendkosten.
Ik heb het geld via PayPal overgemaakt en hij heeft de dag erna netjes het toetsenbord opgestuurd.
Hij heeft me later in de dag de barcode opgestuurd zodat ik het pakketje kan volgen.

Vandaag om 2 uur is netjes het pakketje geleverd. Ik was op het moment niet thuis dus heeft mijn moeder
hem voor me aangenomen. Toen ik eenmaal thuis was zag ik het pakketje en vond ik het een beetje raar.
De toetsenbord zat in een ingewikkelde vuilniszak met alleen mijn adres erop. Oke ik vond het een beetje raar maar hey geen probleem.

Ik open de vuilniszak en ik zie de doos, ik haal de doos netjes uit de vuilniszak en wat zie ik tot mijn verbazing..JA HOOR geen Razer BlackWidow V2 doos maar een Sharkoon toetsenbord.
Ik had nog een heel klein beetje hoop dat hij het gewoon in een andere doos had gedaan omdat hij de originele niet meer had. Ik open de doos...JA HOOR opgelicht. Er lag geen Razer BlackWidow in maar een Sharkoon toetsenbord. Wat was ik pist.

Ik heb vervolgens gelijk de persoon via marktplaats benaderd beetje in een passieve agressieve houding, omdat ik ben opgelicht. Meneertje doet net alsof hij van niks weet en verstuurd typisch een berichtje wat een oplichter zou sturen. Hier was zijn antwoord. Nou ik actie ondernemen en gelijk de paypal klantenservice bellen, hun mij geholpen hoe ik een ''geschil'' kan openen.

Vervolgens heb ik de stappen gedaan die ze zeiden, meneertje stuurde na 10 minuten een berichtje bij het geschil. Als u hier kan zien. Ik natuurlijk pist omdat hij voor paypal loopt te liegen dat ik de oplichter ben. Hij is vervolgens een claim begonnen. Okal wou ik die al starten, maakt niet uit. Meer screenshots

Wat nu mensen? Dit is de eerste keer dat me zoiets overkomt en het heeft heel me dag verkloot.
Please als iemand tips of kennis hiervan heeft of gewoon het gesprek wil joinen help me. Ik kan dit niet meer aan.

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:20
Allereerst: let op je toon. Je bent niet constructief bezig.

Het zou best kunnen dat de verkoper een fout heeft gemaakt, en echt daadwerkelijk per ongeluk een verkeerd toetsenbord heeft opgestuurd. Iedereen maakt fouten. Door de manier waarop je het gesprek in gaat heb je het direct op scherp gezet. Opmerkingen zoals 'Dit is typisch hoe een oplichter zou reageren' helpen niet en werken zelfs alleen maar tegen je. Dreigementen werken ook niet - zeker omdat je maar wat zegt. Je bent al een claim gestart en volgens je eigen zeggen ook al naar de politie geweest, dus daar hoef je ook niet mee te dreigen dat je dat gaat doen. Gelul in de ruimte.

Verder: Laat Paypal het lekker uitzoeken en kijk wat daarvan komt. Jammer dat je hele dag verkloot is, maar hee, die duurt nog maar 29 minuten. Morgen weer een dag.

[ Voor 21% gewijzigd door Nat-Water op 18-08-2017 23:34 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Misschien dat je met het gewicht kan bewijzen dat het gekochte toetsenbord er niet in kan zitten? Als het gewicht op de track en trace van PostNL lager is dan het gewicht van het gekochte toetsenbord dan heb je denk ik wel een sterke case. Zul je het gewicht van het gekochte toetsenbord op moeten zoeken en hopen dat die goedkope die je nu hebt een stuk lichter is.

Als bovenstaande klopt zou ik het zeker in het Paypal geschil zetten, kijken wat de verkoper dan te zeggen heeft ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd1 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:31:
Misschien dat je met het gewicht kan bewijzen dat het gekochte toetsenbord er niet in kan zitten? Als het gewicht op de track en trace van PostNL lager is dan het gewicht van het gekochte toetsenbord dan heb je denk ik wel een sterke case. Zul je het gewicht van het gekochte toetsenbord op moeten zoeken en hopen dat die goedkope die je nu hebt een stuk lichter is.

Als bovenstaande klopt zou ik het zeker in het Paypal geschil zetten, kijken wat de verkoper dan te zeggen heeft ;).
Je bent een genie. Holy. Shit. Ik ga het gelijk uitzoeken ik hou je op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:22
Zoveel mogelijk bewijs leveren aan PayPal. En blijf netjes. Ja het is lastig. Maar ook de enige manier om je geld terug te krijgen. Ik mis bv wat jij als reactie had gegeven nadat het bestelde toetsenbord er niet in zat.

Een echte oplichter doet liever geen zaken met PayPal. En anders kiezen ze wel voor de optie vrienden en familie gekozen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Je blaast veel, veel en veeeeel te hoog van de toren en hebt waar mogelijk jezelf al in de hand gesneden. Problemen met de politie, hoe dan? Daarnaast is het profiel dat je weergeeft van de "oplichter" erg ver verwijdert van je standaard oplichter. Die had je gewoon voor familie/vriendenbetaling laten kiezen.

Je geeft 0 mogelijkheid voor wederhoor - springt meteen in je conclusie.

Ga er nu, voor het gemak, eens even een half uurtje in zitten met de gedachte dat er ook iets anders gebeurd kan zijn en de beste man/vrouw jou met de beste intenties het juiste toetsenbord heeft opgestuurd. En dan zo wordt aangevallen.

Juist, dan krijg je dus geen medewerking meer. En de politie doet niks. Heu-le-maal niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:35
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:32:
[...]

Je bent een genie. Holy. Shit. Ik ga het gelijk uitzoeken ik hou je op de hoogte!
Neem nou niet alleen de adviezen ter harte om je zaak te winnen, maar ook bv. het advies van @Nat-Water dat je iets constructiever moet gaan communiceren. De verkoper accepteerde blijkbaar een Paypal betaling. Dat is echt de meest nadelige manier van betalen voor een oplichter. Bovendien heeft hij jou een werkend toetsenbord opgestuurd, waarom zou hij dat doen als hij jou toch wilde oplichten?

Het feit dat jij jouw marktplaatsberichtje expres uit de screenshot hebt geknipt geeft wel aan dat je ergens zelf ook doorhebt dat dat waarschijnlijk geen netjes bericht was. Ga wat constructiever te werk, misschien was dit allemaal dan niet eens nodig geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reactie's.

Het klopt wat jullie zeggen, ik was op het moment een heethoofd en zoals ik al eerder zei ik was zeer passief aggresief bezig.

Stel voor hij heeft daadwerkelijk het toetsenbord opgestuurd. Hoe kom ik aan een vuilniszak met een toetsenbord erin van PostNL? Ik snap het allemaal echt niet meer jongens. Ik kan hier ook wel een beetje om lachen gelukkig haha 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toeschouwer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-10-2022
heb je een betalingsverzoek van hem gekregen of zelf met paypal geld naar z'n adres gestuurd?
Hoe lang heb je zelf al een paypal account?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:45:

Het klopt wat jullie zeggen, ik was op het moment een heethoofd en zoals ik al eerder zei ik was zeer passief aggresief bezig.

Stel voor hij heeft daadwerkelijk het toetsenbord opgestuurd. Hoe kom ik aan een vuilniszak met een toetsenbord erin van PostNL? Ik snap het allemaal echt niet meer jongens. Ik kan hier ook wel een beetje om lachen gelukkig haha 8)7
Laat dat "passief" deel maar weg.

PostNL gozertje iets omgewisseld, hij had 2 toetsenborden te koop en de verzending omgewisseld - verzin het en het kan gebeuren. En met die reactie, die wij van jou niet mogen zien, terwijl we alles wat de tegenpartij stuurt wel mogen zien, heeft wellicht zodanige verontwaardiging veroorzaakt dat de verkoper je nu liever met je verkeerde toetsenbord laat zitten.

Probeer nu eerst een goed uit te zoeken wat er gebeurd is - op een vriendelijke manier. Door op een normale manier met de verkoper te communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
toeschouwer schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:45:
heb je een betalingsverzoek van hem gekregen of zelf met paypal geld naar z'n adres gestuurd?
Hoe lang heb je zelf al een paypal account?
Zelf met paypal geld naar zijn paypal gestuurd.
Ik heb mijn paypal account nu 2,5 jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nat-Water

Allereerst komt dat zo omdat je zelf geen verzendvoorwaarden hebt afgesproken of het niet hebt opgehaald. Verder is de verkoper misschien een handelaar en verkoopt meerdere toetsenborden per dag. Een foutje is zo gemaakt, verkeerde sticker op de verkeerde vuilniszak geplakt, en daar ga je.

Zijn reacties komen mij namelijk betrouwbaar over. Meer dan die van jou dat doen...!
Ik geloof in een fout van verkoper.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Heb wat specificaties gezocht. De Razer zou 1500g moeten zijn*. De Sharkoon 1.32 kg**. Ben nu wel benieuwd naar wat het postbedrijf gewogen heeft. Het lijkt me trouwens sterk dat er met die pakketjes gerommeld wordt, als dat al gedaan wordt lijkt het me dat ze gewoon verdwijnen, niet dat er een wisseltruc gedaan wordt.

* https://www2.razerzone.co...azer-blackwidow-chroma-v2
** https://www.sharkoon.com/...iller%20MECH%20SGK1#specs

*** gewichten zijn zonder verpakking en dergelijke

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd1 op 19-08-2017 00:18 . Reden: *** ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toeschouwer
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:49:
[...]

Zelf met paypal geld naar zijn paypal gestuurd.
Ik heb mijn paypal account nu 2,5 jaar.
dat is niet in je voordeel als er betwist moet worden of je uberhaubt wel kopersbescherming hebt. Ook als de tegenpartij een lange en goede trackrecord bij paypal heeft.

in principe altijd een gespecificeerde betalingsverzoek vragen bij de tegenpartij. waarin staat wat je exact koopt tegen welke prijs en evt. voorwaarden.

[ Voor 16% gewijzigd door toeschouwer op 18-08-2017 23:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Je zegt dat het in een vuilniszak verpakt zat. Dan zou ik als eerste aan de verkoper vragen, tijdens het gesprek over de verwisseling hoe hij het verpakt en gesloten heeft. Als hij 'met een vuilniszak' komt, dan kan hij mogelijk de toetsenborden per ongeluk hebben omgewisseld in een dolle bui. Shit happens....

Als hij heel wat anders beweert, dan lijkt de kans groot dat er bij PostNL iemand zit te kloten.

En ja, het is jammer dat je meteen 'op het paard springt' om ten strijde gaat in plaats netjes vragen naar wat er aan de hand is, zonder aantijgingen.

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 18-08-2017 23:55 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
AW_Bos schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:53:
Je zegt dat het in een vuilniszak verpakt zat. Dan zou ik als eerste aan de verkoper vragen, tijdens het gesprek over de verwisseling hoe hij het verpakt en gesloten heeft. Als hij 'met een vuilniszak' komt, dan kan hij mogelijk de toetsenborden per ongeluk hebben omgewisseld in een dolle bui. Shit happens....

Als hij heel wat anders beweert, dan lijkt de kans groot dat er bij PostNL iemand zit te kloten.
Ik zou als eerste aan de verkoper mijn excuses aanbieden voor de toon :P
Daarna er inderdaad samen proberen uit te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt nogmaals voor de reactie's iedereen. Ik kan nog veel leren van jullie...
Ik ben dom geweest om er niet even rustig bij te zitten.

Ik ga direct mijn excuses aanbieden aan de verkoper. Ik ga morgen direct postnl bellen, ik zag namelijk dit op hun website

kweet dan niet zeker of dat de goeie is, maar ik ga ze bellen!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2017 23:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:57:
Bedankt nogmaals voor de reactie's iedereen. Ik kan nog veel leren van jullie...

Ik ga direct mijn excuses aanbieden aan de verkoper. Ik ga morgen direct postnl bellen, ik zag namelijk dit op hun website

Wat moet PostNL je vertellen? Er staat op de sticker van je zak het gewicht. Het is dat de foto zo slecht is, anders had ik het voor je opgenoemd (het lijkt op 1502gr). Dat is 1 ding wat je kan gebruiken, zoals @Verwijderd1 al zei.

Verder - bied je excuses aan aan de verkoper, zeg dat je te hard van stapel liep. Met een beetje mazzel strijkt hij over zijn hart en werkt hij mee aan het onderzoek en kan je bijvoorbeeld vragen naar de verpakking. Anders wordt het een verhaal voor Paypal.

Even voor jouw begrip: het toetsenbord wat je hebt gekregen is alsnog 59 euro waard. Als ik je zou willen oplichten had ik wel 3 pizza's in de doos gepropt, of wat stenen. Niet iets van waarde.

PostNL staat er voor nu buiten - die hebben namelijk gewoon een pakket bezorgd..

[ Voor 8% gewijzigd door Nat-Water op 19-08-2017 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toeschouwer
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:57:

gewoon track en trace verzending zit dit niet op. dan kun je iets van 60 cent per kilo krijgen. aangetekend zit inderdaad tot 500 euro daadwerkelijke schade-verzekering op, maar dat krijg je niet voor elkaar. alleen schade door vermissing willen ze uitbetalen.

[ Voor 5% gewijzigd door toeschouwer op 19-08-2017 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Nat-Water schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:00:
[...]

Verder - bied je excuses aan aan de verkoper, zeg dat je te hard van stapel liep. Met een beetje mazzel strijkt hij over zijn hart en werkt hij mee aan het onderzoek en kan je bijvoorbeeld vragen naar de verpakking. Anders wordt het een verhaal voor Paypal.
Het is nu toch al opgewaardeerd tot een claim? De reacties vanuit de koper zijn misschien niet even netjes, maar excuses aanbieden hebben waarschijnlijk geen zin. Als de koper nu toe gaat geven zwakt hij misschien zijn initiële klacht af en dat kan (vermoed ik) alleen maar in zijn nadeel werken.

De verkoper reageert trouwens ook meer vanuit emotie, vol met fouten en een heel stuk in 5 minuten getypt. Dit naast het feit dat hij meteen de verdediging inschiet, elke verantwoordelijkheid van zich afschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:00:
[...]

Wat moet PostNL je vertellen? Er staat op de sticker van je zak het gewicht. Het is dat de foto zo slecht is, anders had ik het voor je opgenoemd (het lijkt op 1502gr). Dat is 1 ding wat je kan gebruiken, zoals @Verwijderd1 al zei.

PostNL staat er voor nu buiten - die hebben namelijk gewoon een pakket bezorgd..
Ik heb hem zojuist een mailtje gestuurd en ook gezegd wat jij mij zojuist hebt verteld. Wil je anders dat ik een goeie foto maak van de zak zodat je het even kan bekijken? ( ik stuur het dan in een pm als je wilt )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-09 12:43
Heb het nog niet voorbij horen komen, maar ik zou de foto van het pakketje met je NAW gegevens even weghalen/aanpassen. Ondanks dat de foto in een dermate lage resolutie is, kan je er nog aardig wat van maken. Verder zal je in ieder geval sterk staan als het gewicht gunstig is.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:05:
[...]

Ik heb hem zojuist een mailtje gestuurd en ook gezegd wat jij mij zojuist hebt verteld. Wil je anders dat ik een goeie foto maak van de zak zodat je het even kan bekijken? ( ik stuur het dan in een pm als je wilt )
Bij een betere foto van het pakketje even je NAW gegevens onleesbaar maken.

[ Voor 43% gewijzigd door CCJJVV op 19-08-2017 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:05:
[...]

't staat op de zak, dat kan je toch aflezen?
Verder: Weeg even mbv je keukenweegschaal je toetsenbord los en de doos los. Toetsenbord zou 1.32kg moeten zijn, de doos dan (Gewicht op pakket - toetsenbord). Klopt dit niet, dan is het PostNL die heeft lopen rommelen. Anders ligt het bij de verzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CCJJVV schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:06:
Heb het nog niet voorbij horen komen, maar ik zou de foto van het pakketje met je NAW gegevens even weghalen/aanpassen. Ondanks dat de foto in een dermate lage resolutie is, kan je er nog aardig wat van maken. Verder zal je in ieder geval sterk staan als het gewicht gunstig is.

[...]

Bij een betere foto van het pakketje even je NAW gegevens onleesbaar maken.
Ik heb de link verwijderd van de fotos van het pakketje. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Gewicht op 2e foto is duidelijk te zien: 1592 gram. Volgens amazon.de is het gewicht van de Sharkoon met verpakking ongeveer 1600 gram.

Gewicht van de Razer BlackWidow V2 incl verpakking is volgens amazon.de 2,3 Kg

In het 'pakket' had dus sowieso al geen Razer BlackWidow V2 kunnen zitten.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mick1990 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:16:
Gewicht op 2e foto is duidelijk te zien: 1592 gram. Volgens amazon.de is het gewicht van de Sharkoon met verpakking ongeveer 1600 gram.

Gewicht van de Razer BlackWidow V2 incl verpakking is volgens amazon.de 2,3 Kg

In het 'pakket' had dus sowieso al geen Razer BlackWidow V2 kunnen zitten.
Wat probeer je hiermee te zeggen? En het klopt wat je zei ik heb gekeken en er staat 1592 gram op de vuilniszak met de sticker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
AW_Bos schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:53:

En ja, het is jammer dat je meteen 'op het paard springt' om ten strijde gaat in plaats netjes vragen naar wat er aan de hand is, zonder aantijgingen.
Probeer je nou serieus te beweren dat PostNL het toetsenbord door een andere vervangen zou hebben???

Er zijn volgens mij twee mogelijkheden:
1 de verkoper liegt en probeert de TS op te lichten
2 de koper (TS) liegt en probeert de verkoper op te lichten

Wat mij betreft zijn ze allebei even waarschijnlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CCJJVV
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:17:
[...]

Wat probeer je hiermee te zeggen? En het klopt wat je zei ik heb gekeken en er staat 1592 gram op de vuilniszak met de sticker.
Wat hij hiermee probeert te zeggen is het volgende: wanneer de verkoper stug blijft volhouden dat hij jou niet heeft opgelicht/verkeerde toetsenbord heeft toegestuurd, dan kan je hiermee naar PayPal toe kan gaan. Het is vrijwel onmogelijk is dat hij het razer toetsenbord heeft opgestuurd in een pakketje dat intotaal bijna het gewicht is van het toetsenbord zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

tinzarian schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:28:
[...]

Probeer je nou serieus te beweren dat PostNL het toetsenbord door een andere vervangen zou hebben???
Zou toch kunnen? Heb zelfs een keer meegemaakt dat er een dure fles wijn voor mij achterover is gedrukt tijdens kerst. We kregen nadat we een klacht hadden ingediend inderdaad te horen dat hij halverwege het verzendtraject verloren was gegaan.

In zulke situaties moet je alles open hebben, en naarmate het onderzoekt vorder kan je steeds meer afstrepen.

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 19-08-2017 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke hierbij een update.

de verkoper heeft me mailtje beantwoord. Hoe moet ik hierop reageren jongens? Jullie helpen me zo goed ik wil er zeker van zijn dat ik een goed mailtje terug stuur. En okal lijkt het mailtje super lief en aardig hij kan nog steeds een oplichter zijn maar dat betwijfel ik nu wel heel erg. Toch hou ik me op me hoede.

Hierbij zijn reactie op mijn mailtje: http://imgur.com/a/N4OPJ

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2017 00:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ik denk dat je enkel en alleen al met het gewichtsverschil enorm sterk zit. Verkoper kan hier nooit een goed antwoord op hebben. Tenzij..:
AW_Bos schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:30:
[...]

Zou toch kunnen? Heb zelfs een keer meegemaakt dat er een dure fles wijn achterover drukt is tijdens kerst.
In zulke situaties moet je alles open hebben, en naarmate het onderzoekt vorder kan je steeds meer afstrepen.
Alhoewel het wel erg knap is dat het dan toevallig net 2 toetsenborden zijn (elk in een andere verpakking, zonder dat je de inhoud ziet) die omgewisseld zijn. :P Het kan natuurlijk wel.

@Verwijderd Speculeren: verkoper kan ook even niet gereageerd hebben omdat hij betrapt was en nu dus vrolijk wil meewerken. Nu PayPal hier bij is betrokken en verkoper mee schijnt te willen werken, sta je sowieso wel sterk vermoed ik. Al is dit een schijnmedelijden en zal de verkoper er op een random moment gewoon vandoor gaan, dan ben jij de winnende partij in dit geschil neem ik aan. Laat hem het werk maar doen, is wat ik denk..

Ik besef me nu echter ook: de verkoper is sowieso 50 euro rijker, al wil hij meebetalen. Dus al betaalt hij wel de helft, dan ben jij 50 euro armer en is hij 50 euro rijker. :>

[ Voor 31% gewijzigd door Luca op 19-08-2017 00:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zou toch kunnen?
Dus: iemand bij PostNL wil een Razer toetsenbord.

Hij is kennelijk in een positie om elk pakket open te maken om te kijken of het juiste keyboard er in zit
Als ie die uiteindelijk gevonden heeft verwisslet hij die voor een ander toetsenbord dat hij nog heeft liggen, en stuurt dat door naar de TS

Je mag mij uitleggen op wlke manier dit scenario ook maar in de verste verte realistich is

[ Voor 3% gewijzigd door tinzarian op 19-08-2017 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Gewichtsverschil is inderdaad erg sterk. Staat (volgens mij?) ook in de T&T die hij noemde - check dat even. Daar kan je 'm mee om z'n oren slaan, dat het gewicht vanaf het begin niet goed was en dat het dus nooit goed had kunnen zijn - de fout zit dus hoogstwaarschijnlijk niet bij PostNL. Link ook even de die amazone links eerder genoemd en vertel dat de doos zwaarder hoort te zijn.

Laten we even kijken wat hij er dan op zegt.

[ Voor 7% gewijzigd door Nat-Water op 19-08-2017 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:38:
Gewichtsverschil is inderdaad erg sterk. Staat (volgens mij?) ook in de T&T die hij noemde - check dat even. Daar kan je 'm mee om z'n oren slaan, dat het gewicht vanaf het begin niet goed was en dat het dus nooit goed had kunnen zijn - de fout zit dus hoogstwaarschijnlijk niet bij PostNL. Link ook even de die amazone links eerder genoemd.

Laten we even kijken wat hij er dan op zegt.
Lees even mijn update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:17:
[...]

Niet specifieks, ik check alleen de feiten ;)

De Razer V2 zelf weegt overigens zo'n 1500 gram. Het totale gewicht van de verpakking is blijkbaar 2700 2300 gram. Dat verschil is denk ik afkomstig van een bijgeleverde steun: YouTube: Razer Blackwidow Chroma V2 Unboxing! Als de verkoper deze steun er niet bij heeft gedaan dan zou de Razer V2 inclusief verpakking ook op zo'n 1600 gram uitkomen.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
Verkoper geeft dus het volgende aan:
-Ik heb het toetsenbord anders verpakt en dat is niet mijn pakketje
-Stel het is waar dan is het gewicht dus niet van het originele pakketje maar van "de vervanger"

Ik neem aan dat de verkoper het pakketje afgeleverd heeft bij een pakketpunt. Normaliter krijg je daar een mooi afleverbewijsje mee van je pakketje. Hier staat o.a. het gewicht op. Wanneer het blijkt dat dat gewicht die 1592gr is. Dan liegt de verkoper bijna zeker.

Is dit niet het geval en is het gewicht veel hoger, dan is er dus iets misgegaan tussen het afgeven van het pakketje en het bezorgen. In dat geval zal de verkoper volgens mij naar Postnl moeten stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

tinzarian schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:36:
[...]

Dus: iemand bij PostNL wil een Razer toetsenbord.

Hij is kennelijk in een positie om elk pakket open te maken om te kijken of het juiste keyboard er in zit
Als ie die uiteindelijk gevonden heeft verwisslet hij die voor een ander toetsenbord dat hij nog heeft liggen, en stuurt dat door naar de TS

Je mag mij uitleggen op wlke manier dit scenario ook maar in de verste verte realistich is
Je kan honderden scenario's bedenken ja. Of hij kiest er toevallig een uit, en ziet dat het een duur toetsenbord is, en smijt er een goedkope uit een rommelhok weer in terug met de hoop dat het niet opvalt qua gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CCJJVV schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:40:
Verkoper geeft dus het volgende aan:
-Ik heb het toetsenbord anders verpakt en dat is niet mijn pakketje
-Stel het is waar dan is het gewicht dus niet van het originele pakketje maar van "de vervanger"

Ik neem aan dat de verkoper het pakketje afgeleverd heeft bij een pakketpunt. Normaliter krijg je daar een mooi afleverbewijsje mee van je pakketje. Hier staat o.a. het gewicht op. Wanneer het blijkt dat dat gewicht die 1592gr is. Dan liegt de verkoper bijna zeker.

Is dit niet het geval en is het gewicht veel hoger, dan is er dus iets misgegaan tussen het afgeven van het pakketje en het bezorgen. In dat geval zal de verkoper volgens mij naar Postnl moeten stappen.
Ik heb hem zojuist netjes gevraagd om een foto te maken van het afleverbewijs. Bedankt voor de golden tip. Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Danny.G schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:33:
Ik denk dat je enkel en alleen al met het gewichtsverschil enorm sterk zit. Verkoper kan hier nooit een goed antwoord op hebben. Tenzij..:

[...]

Alhoewel het wel erg knap is dat het dan toevallig net 2 toetsenborden zijn (elk in een andere verpakking, zonder dat je de inhoud ziet) die omgewisseld zijn. :P Het kan natuurlijk wel.

@Verwijderd Speculeren: verkoper kan ook even niet gereageerd hebben omdat hij betrapt was en nu dus vrolijk wil meewerken. Nu PayPal hier bij is betrokken en verkoper mee schijnt te willen werken, sta je sowieso wel sterk vermoed ik. Al is dit een schijnmedelijden en zal de verkoper er op een random moment gewoon vandoor gaan, dan ben jij de winnende partij in dit geschil neem ik aan. Laat hem het werk maar doen, is wat ik denk..

Ik besef me nu echter ook: de verkoper is sowieso 50 euro rijker, al wil hij meebetalen. Dus al betaalt hij wel de helft, dan ben jij 50 euro armer en is hij 50 euro rijker. :>
Je houd me heel erg positief bedankt! Ik blijf op me hoede ik hou je op de hoogte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het scenario van een wisseling bij de post lijkt mij ook vergezocht. Er verdwijnen dingen, er komt een baksteen aan, maar een ander toetsenbord?

Wat voor mogelijkheden, tijdspanne, belang heeft iemand bij de post? En als je iets achterover drukt, waarom dan vervangen voor een ander toetsenbord en niet simpelweg het gewicht compenseren met wat voor handen is? Het doet mij vreemd aan.

Er kan genoeg fout gaan bij een handelaar, niet eens met opzet, een verkoop verwisseld. Maar dat uitzoeken begint bij dialoog zonder beschuldigingen. Dat de verzendwijze blijkbaar wel zo in detail bekend was doet wel vraagtekens rijzen.

Een ding is zeker; dialoog is belangrijk. Of het om duidelijkheid te krijgen is, of om te kijken wat wel en niet kan kloppen. Het constructief insteken is hoe dan ook de beste weg. Zelfs als verkoper de zaak flest, heb je meer kans dat te bewijzen door meer communicatie. Ergens wordt iets gezegd wat niet kan, ergens spreekt het zichzelf tegen.

Ook is de kans aanwezig dat als het inderdaad een fout is, dat die boven water komt. Of, als het geen fout is, dat verkoper beseft dat hij in het nauw zit en het oplost.

Dus: Dialoog, vriendelijk. Dat is de beste weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus even alles op een rijtje.

Ik heb de verkoper gemaild om even een foto te maken van zijn afleverbewijs, zodat we het gewicht kunnen zien van het pakketje. Nog geen antwoord, waarschijnlijk slaapt hij momenteel.

Het idee van het gewicht van het pakketje, ik weet niet wat ik moet zeggen. Jullie moeten een detectivebureau starten. Ik zou daar nooit zelf opkomen.

Voor iedereen die het nog niet had gezien dit had hij gestuurd toen ik hem via de mail benaderde dit is dus voordat ik vroeg voor het afleverbewijs: http://imgur.com/a/N4OPJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:17
Is positief dat er een weer een goede communicatie tot stand is gekomen dat is al jet halve werk.

Het klinkt mij alsof de verkoper twee toetsenborden door elkaar heeft gehaald ook wat betreffende de verpakking en de tennaam stelling. Is gewoon een menselijke fout natuurlijk. Wellicht als je hem de foto's laat zien zal hij zijn fout herkennen.. je kan in ieder geval vragen of het zijn handschrift is. (Wat hij denk ik niet zal ontkennen).

De kans dat er iemand bij de post pakketjes gaat verwisselen is gewoon bijna 0. De mensen daar hebben amper tijd om de pakketjes in een kooi te gooien laat staan om ze open te maken om er vervolgens kwartet mee te spelen met 3 andere dozen die ze van te voren open hebben gemaakt met andere collega's,namen te vervalsen nieuwe verpakking zoeken om dan het geheel Aan te leveren bij iemand die hoger op is en de pakketjes inscanned die ook in het complot zit.

Heb zelf ooit eens bij een pakketdienst gewerkt. Die pakketjes verdwijnen op zo'n manier dat het zelfs voor iemand als Harry Houdini een raadsel is waar die dingen zijn gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
Wauw, mensen kunnen fouten maken en misschien heeft hij een bestelling wel door elkaar gehaald.
Als jij mij zo had benaderd en direct beschuldigd kon je het mooi krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:35
Complimenten dat je je manier van communiceren hebt aangepast nadat je hier op gewezen werd @Verwijderd. Het is nu even afwachten wat de verkoper zegt mbt het verzendbewijs. Vreemd is namelijk wel dat hij ontkent het in een vuilniszak heeft opgestuurd. Ik geloof echt niet dat de boel verwisseld is bij de post, maar als de verkoper de waarheid spreekt is er in dat traject ieder geval wel iets gebeurt. Enfin, hopelijk geeft het verzendbewijs van de verkoper uitsluitsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 16:05
Ik denk dat je enige hoop is om dat verzendbewijs te zien te krijgen (met gewicht erop). Daarna moet je de koper passief (!) conflicteren met het gewchtsverschil; "huh hoe kan dit, de gewichten kloppen iet want een Razor weegt XYZ". Hopelijk schrikt hij daarvan en besluit hij dan de boel terug te draaien (omdat je dan erg sterk staat bij politie/paypal). Ook als je dat verzendbewijs niet te zien krijgt moet je het zo spelen, maar zorg wel dat je niet direct aanvalt (dan klapt ie docht en hoor je nooit meer iets). Ik zou dan een schijnverhaal ophangen van dat je hem graag wilt geloven, en dat je ook PostNL terug wil pakken voor hun slechte dienst (terwijl die er imho niks mee te maken hebben).

Het idee dat PostNL (bewust) pakketten omwisselt lijkt me erg vergezocht. Als ze daar iets willen, dan stelen ze het (veel minder gezeik). Het feit dat de verkoper ook de vuilniszak niet zegt te herkennen, dat bij mij alle alarmbellen rinkelen: je wordt opgelicht. Als hij per ongeluk iets verkeerds heeft gestuurd; dan had ie de vuilniszak herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Sakesushi schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 09:26:
Wauw, mensen kunnen fouten maken en misschien heeft hij een bestelling wel door elkaar gehaald.
Dan was je nog erger bezig dan TS. Jij als afzender bent namelijk wel degelijk mede verantwoordelijk voor een correcte afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:01
Sakesushi schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 09:26:
En bewust een verkeerd toetsenbord opsturen en vervolgens niet meer reageren ;)
Ben je veel erger bezig.

De kans is minimaal dat het hier om een pakketje gaat wat is omgewisseld bij PostNL. We moeten maar even zijn verzendbewijs afwachten. PostNL weegt een pakketje ook meerdere keren tijdens het sorteerproces, misschien kun je die gegevens alvast opvragen bij PostNL (moet je wel op een maandag doen, zaterdag is niet het juiste personeel aanwezig).

Ik heb een vermoeden dat de verkoper nu probeert mee te werken zodat zijn geld weer vrijgegeven wordt en hij er vervolgens vandoor gaat en niet meer reageert..

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist een mailtje terug gekregen van de verkoper. Hier zijn reactie

Ja, waarom vind ik toch weer verdacht?
Hij heeft het bonnetje weggegooid?
Wie zegt uberhaut dat hij naar PostNL gaat hij kan ook een mooi sprookjesverhaal er van maken en gewoon nooit meer reageren.
En hij wilt dat ik de claim ophef?

Nou ben ik hem 1 stap te voor. Ik had namelijk gelezen zodra je een claim opheft je nooit meer een geschil/claim kan openen voor die transactie. Als ik de claim nu zou opheffen en hij is inderdaad een oplichter, heb ik me zelf goed bespeeld.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Tsja, ik vind het inderdaad wel verdacht. Op zich zou het weggooien nadat de (op dat moment) nuttige info was doorgegeven niet erg raar zijn, maar gecombineerd met de rest van het verhaal...

Het is vrij veelzeggend dat de verzender het in een plastic zak verstuurd pakket niet herkent. Dat vertelt mij dat het niet een kwestie is van verwisseling van zaken. Dat laat alleen de optie open dat hij het wel goed verzonden heeft, maar dat het niet goed bezorgd is (indien hij je niet oplicht).
Ik zie postnl echter niet een nieuw label maken en op een random pakket plakken puur om jouw gekochte toetsenbord te stelen. Daar zijn makkelijkere opties voor.

Dat neigt naar een stinkend verhaal, echter een beetje oplichter weet ook dat paypal meestal aan de kant van de koper staat en dus niet echt een handig middel is voor de oplichting.

Persoonlijk zou ik postnl (maandag) bellen om zoveel mogelijk informatie los te krijgen (gewicht bij versturen) maar de claim zeker nu nog laten staan. Want inderdaad, eenmaal teruggetrokken is claim verspeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:12:

Ja, waarom vind ik toch weer verdacht?
Hij heeft het bonnetje weggegooid?
Wie zegt uberhaut dat hij naar PostNL gaat hij kan ook een mooi sprookjesverhaal er van maken en gewoon nooit meer reageren.
En hij wilt dat ik de claim ophef?

Nou ben ik hem 1 stap te voor. Ik had namelijk gelezen zodra je een claim opheft je nooit meer een geschil/claim kan openen voor die transactie. Als ik de claim nu zou opheffen en hij is inderdaad een oplichter, heb ik me zelf goed bespeeld.

Wat denken jullie?
Grappig dat mijn vermoeden eigenlijk direct bevestigd wordt. Hij zegt een onderzoek in te gaan stellen, en hoopt dat jij nu denkt ooh, dit gaat wel goed komen. Vervolgens hef jij je claim op en hoor je nooit meer iets van hem.

Wacht de beslissing van Paypal af en hef vooral de claim niet op. Uiteindelijk zul je je geld terug krijgen want de verkoper kan niks meer bewijzen.
Fly-guy schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:27:
Tsja, ik vind het inderdaad wel verdacht. Op zich zou het weggooien nadat de (op dat moment) nuttige info was doorgegeven niet erg raar zijn, maar gecombineerd met de rest van het verhaal...

Het is vrij veelzeggend dat de verzender het in een plastic zak verstuurd pakket niet herkent. Dat vertelt mij dat het niet een kwestie is van verwisseling van zaken. Dat laat alleen de optie open dat hij het wel goed verzonden heeft, maar dat het niet goed bezorgd is (indien hij je niet oplicht).
Ik zie postnl echter niet een nieuw label maken en op een random pakket plakken puur om jouw gekochte toetsenbord te stelen. Daar zijn makkelijkere opties voor.

Dat neigt naar een stinkend verhaal, echter een beetje oplichter weet ook dat paypal meestal aan de kant van de koper staat en dus niet echt een handig middel is voor de oplichting.

Persoonlijk zou ik postnl (maandag) bellen om zoveel mogelijk informatie los te krijgen (gewicht bij versturen) maar de claim zeker nu nog laten staan. Want inderdaad, eenmaal teruggetrokken is claim verspeeld.
Ik vind dat je er nog positief naar kijkt! Alles wijst er gewoon op dat het oplichting is. De verkoper probeert het alleen mooi te verwoorden en probeert er een mooi verhaaltje van te maken.

Bij deze verkoper zal het 99x goed zijn gegaan maar vist ie nu achter het net.

[ Voor 39% gewijzigd door SgtElPotato op 19-08-2017 11:31 ]

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:09

LankHoar

Langharig tuig

Zeker weten die claim niet opzeggen, tenzij hij reeds 106,50E heeft overgemaakt naar jou.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke zo te zien zitten we hier op 1 lijn, mooi om te zien.

Ik vind het ook raar. Het is voor mij onmogelijk om erbij na te denken dat PostNL zoiets kan doen.
En dan word het ook nog eens verwisseld met TOEVALLIG een ander toetsenbord.

Ik heb gisteren PostNL gebeld voor het adres van de verkoper maar die hadden ze niet, alleen het adres van het postnl kantoor in zijn woonplaats zelf (jammer).

Ik ga ze zoiezo maandag wel even bellen misschien dat ik wat uit hun kan halen bedankt voor de tip @Fly-guy

En zoals jullie ook zeiden de koper staat hier in het voordeel bij PayPal. En ik ga hoe dan ook mijn claim niet opheffen. Ik ben misschien een idioot maar niet zo'n grote.

Ik verkoper was in prencipe in het begin van ons gesprek nog wat geloofwaardig, maar nu zakt het wel heel snel weg voor mij...

Hoe zou ik de verkoper benaderen? Stuur ik hem een mailtje terug? Wat zet ik in mijn mailtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
SgtElPotato schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:27:
[...]
Ik vind dat je er nog positief naar kijkt! Alles wijst er gewoon op dat het oplichting is. De verkoper probeert het alleen mooi te verwoorden en probeert er een mooi verhaaltje van te maken.

Bij deze verkoper zal het 99x goed zijn gegaan maar vist ie nu achter het net.
Nou ja, wil niet iemand meteen van alles betichten zonder er zelf partij in te zijn, maar ik ben het wel redelijk eens met jouw stelling ;) Daarom ook de opmerking de claim niet op te heffen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:12:
offtopic:
Je kan de tekst van de mails gewoon in de quote-tags plaatsen. Leest voor ons wat makkelijker :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:37:
Hoe zou ik de verkoper benaderen? Stuur ik hem een mailtje terug? Wat zet ik in mijn mailtje?
Ik zou nu nog even helemaal niets naar verkoper communiceren. Eerst maar eens kijken wat je via PostNL voor info kan krijgen. Ik vermoed dat je het originele gewicht niet meer terug gaat vinden, tenzij die in hun systeem staat? Zou daar navraag naar doen. Gewoon dat kantoor in zijn woonplaats opbellen, wellicht werkt dat beter. Situatie uitleggen desnoods, en ook dat jij de ontvanger was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mischien beetje off-topic maar hoe groot is de kans dat ik van PayPal me geld terug krijg?
Want de koper staat toch meer in het voordeel dan de verkoper?
Als hij een oplichter is kan hij met een mooi verhaaltje de claim winnen bij PayPal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:37
Jij bent toch de koper van het tweedehands toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nielsn schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:47:
Jij bent toch de koper van het tweedehands toetsenbord?
Ja. Ik ben de koper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hij wil de paypal claim opheffen; laat hem dan eerst even het geld terugstorten. Dan regel je het geld later wel (zoals hij ook aangeeft).

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

albino71 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:52:
Hij wil de paypal claim opheffen; laat hem dan eerst even het geld terugstorten. Dan regel je het geld later wel (zoals hij ook aangeeft).
Ja dat is wel een goede ja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet hij het geld dan terug storten? Hij kan het toch ook opsturen naar mij als ''goederen en diensten'' en vervolgens een claim indienen of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:45:
Mischien beetje off-topic maar hoe groot is de kans dat ik van PayPal me geld terug krijg?
Want de koper staat toch meer in het voordeel dan de verkoper?
Als hij een oplichter is kan hij met een mooi verhaaltje de claim winnen bij PayPal?
Je moet met bewijzen komen dat jij een andere toetsenbord verwachtte. Neem contact op met marktplaats, laat ze een kopie van de advertentie naar je sturen. Dat is namelijk gewoon keihard bewijs dat het om een ander toetsenbord ging dan je nu hebt ontvangen.

Daarnaast is het gewoon vaag dat iemand een pakketje stuurt en het verzendbewijsje direct heeft weggegooid. Dat gaat er bij mij gewoon niet in. Dat is gewoon het bewijs dat je iets verzonden heb en volgens mij kan je alleen een claim starten als je dat bonnetje hebt.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:04:
Hoe moet hij het geld dan terug storten? Hij kan het toch ook opsturen naar mij als ''goederen en diensten'' en vervolgens een claim indienen of wat?
Het beste is dat je de terugbetaling overlaat aan Paypal. Als je nu je claim gaat opheffen, dan kan je fluiten naar je centen. Mocht hij jou willen terug betalen, laat hem dan eerst het bedrag terugboeken naar jou bankrekening. Als het bedrag op je rekening staat, kan je de claim opheffen. Niet eerder.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Gezien zijn mail staat er een paypal claim open en kan hij daardoor zijn paypal niet gebruiken, totdat de claim is opgelost. Tenminste, dat is wat ik er van begrijp...

Kortom, hij wil zijn paypal gebruiken, dus moet hij even de claim oplossen.

Hij vraagt jou om de claim in te trekken, maar dat zou ik dus niet doen...

Meer ga ik niet voorkauwen; je mag ook zelf nadenken hierover.... is wel zo handig...

Succes!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik ga hem toch nog niet even mailen. Ik ga wat @RWK__ zei even marktplaats een mailtje sturen of ze de advertentie nog in hun database hebben voor mij. Dat is zeker goed materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:13:
Ja, ik ga hem toch nog niet even mailen. Ik ga wat @RWK__ zei even marktplaats een mailtje sturen of ze de advertentie nog in hun database hebben voor mij. Dat is zeker goed materiaal.
Kijk of je de advertentie kunt vinden via google cache ofzo. Daarbij, in je screenshots staat ook duidelijk dat je een ander keyboard verwacht (hoewel die natuurlijk makkelijker te manipuleren zouden zijn, misschien accepteert PayPal dat niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Ik zou sowieso al het contact via Paypal laten lopen. Dus de berichtjes steeds via de Paypal site in die claim zetten. Op het moment dat Paypal zich er dan over gaat buigen kunnen ze alle berichten van jouw kant (en die van hem) lezen, dat zou doorslaggevend moeten zijn in jouw voordeel. Als zij in jouw voordeel beslissen zorgen zij er ook voor dat het geld terugkomt op jouw Paypalrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:04:
Vraag om je IBAN stort daar geld op. Jij haalt de claim er af en jij stort zelf het geld naar je PayPal(mocht dit nodig zijn). En pas de claim er af als jij daadwerkelijk het geld heb ontvangen. Niet via een screenshot. Of malefiede ABN app.

[ Voor 12% gewijzigd door loki504 op 19-08-2017 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd1 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:16:
[...]

Ik zou sowieso al het contact via Paypal laten lopen. Dus de berichtjes steeds via de Paypal site in die claim zetten. Op het moment dat Paypal zich er dan over gaat buigen kunnen ze alle berichten van jouw kant (en die van hem) lezen, dat zou doorslaggevend moeten zijn in jouw voordeel. Als zij in jouw voordeel beslissen zorgen zij er ook voor dat het geld terugkomt op jouw Paypalrekening.
Ik kan niks meer in de claim zetten. Wat raar is, mischien komt het omdat hij de claim is begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:18:
[...]

Ik kan niks meer in de claim zetten. Wat raar is, mischien komt het omdat hij de claim is begonnen?
Ik zie het inderdaad, hij heeft de claim dus al opgewaardeerd zodat Paypal er naar gaat kijken. De keren dat ik geschillen opende bij Paypal duurde het altijd een aantal dagen voor ik ze kon opwaarderen. Ik vermoed, maar weet niet 100% zeker, dat je nu alleen maar af kunt wachten wat Paypal ervan gaat maken. Gezien hij degene is die de claim opgewaardeerd heeft zonder écht bewijs dat jij schuldig bent zouden ze wel in jouw voordeel moeten beslissen (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb marktplaats een mailtje gestuurd, dit word even afwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:30
RWK__ schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:09:
Daarnaast is het gewoon vaag dat iemand een pakketje stuurt en het verzendbewijsje direct heeft weggegooid. Dat gaat er bij mij gewoon niet in. Dat is gewoon het bewijs dat je iets verzonden heb en volgens mij kan je alleen een claim starten als je dat bonnetje hebt.
Dat ligt er maar net aan of je wel eens eerder tegen zo'n situatie bent aangelopen. Als je briefpost verstuurt print de brievenbus ook geen verzendbewijs, dus ik vind het niet eens zo'n gekke gedachte.

Nu zegt verkoper weliswaar dat het 'niet de eerste keer' is dat hij tegen problemen met PostNL aanloopt, maar ook dat hij het betaalbewijs nog wel in bezit heeft. Ik zie eigenlijk ook niet wat het bijdraagt aan de discussie, alle gegevens kun je ook terugvinden in de Track & Trace.

Zeer merkwaardige situatie. Ik vind de verkoper erg netjes reageren, gecombineerd met het feit dat hij zich met PayPal laat betalen, daarbij ook nog advies geeft om niet voor 'vrienden en familie' te kiezen en zelf een claim start en daarmee z'n rekening bevriest. Dat zou een van de minst efficiente oplichters ooit zijn.

Daarentegen acht ik het even evenmin waarschijnlijk dat PostNL gerund wordt door een stel fanatieke gamers azende op een gamingtoetsenbord. En als TS niet de waarheid zou spreken zou hij hier geen topic openen.

Ik snap er niets van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Thralas schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:24:
[...]

Dat ligt er maar net aan of je wel eens eerder tegen zo'n situatie bent aangelopen. Als je briefpost verstuurt print de brievenbus ook geen verzendbewijs, dus ik vind het niet eens zo'n gekke gedachte.

Nu zegt verkoper weliswaar dat het 'niet de eerste keer' is dat hij tegen problemen met PostNL aanloopt, maar ook dat hij het betaalbewijs nog wel in bezit heeft. Ik zie eigenlijk ook niet wat het bijdraagt aan de discussie, alle gegevens kun je ook terugvinden in de Track & Trace.

Zeer merkwaardige situatie. Ik vind de verkoper erg netjes reageren, gecombineerd met het feit dat hij zich met PayPal laat betalen, daarbij ook nog advies geeft om niet voor 'vrienden en familie' te kiezen en zelf een claim start en daarmee z'n rekening bevriest. Dat zou een van de minst efficiente oplichters ooit zijn.

Daarentegen acht ik het even evenmin waarschijnlijk dat PostNL gerund wordt door een stel fanatieke gamers azende op een gamingtoetsenbord. En als TS niet de waarheid zou spreken zou hij hier geen topic openen.

Ik snap er niets van.
Een typische oplichter die gebruik maakt van het vertrouwen van de mens. Als hij alles initieert dan kan het toch geen oplichter zijn, dan moet het wel legit zijn. Helaas trappen mensen daar ook in.

Waarschijnlijk is hij bij andere kopers na 2-3 berichtjes klaar en is het geschil opgeheven en het contact verbroken.

Ik zou trouwens even niet meer reageren inderdaad op de verkoper. Lekker afwachten totdat Paypal zich over deze kwestie buigt en (naar alle waarschijnlijkheid, want hij heeft het originele verzendbewijs niet eens meer) het geld aan je terugstort. De verkoper moet immers aantonen dat het pakketje verstuurt is en daarbij ook het juiste verstuurd is. Dat kan ie niet dus sta jij sterker!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

http://imgur.com/a/hKlnS

Hier in staat dat hij de track en trace naar je heeft doorgestuurd. Is dit ook zo?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet exact hoe paypal werkt, maar het klinkt mij in de oren als: Claim laten opheffen, aan het lijntje houden via de email met "updates" van de PostNL tot de termijn waarin jij iets bij PayPal kan verloopt en je er vervolgens nooit meer wat van hoort.

Dit bevriezingssysteem van PayPal is er niet voor niets. Hij kan bij PayPal aangeven het geld maar terug te storten waardoor hij z'n account weer kan gebruiken en het dan met de PostNL maar op te lossen, mocht dat gebeuren kan jij altijd het geld weer overmaken, maar ik kan me niet voorstellen dat als het al zo is dat het juiste toetsenbord is verzonden dat nu nog ooit boven water komt, dus zelfs als het een eerlijke man is dan kan hij beter gewoon nu het geld terugstorten en z'n verlies pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NeHoX schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:53:
http://imgur.com/a/hKlnS

Hier in staat dat hij de track en trace naar je heeft doorgestuurd. Is dit ook zo?
Ja, waarom?

Hier is de track en trace en een foto van wat er op me pakketje stond als je er iets aan hebt: http://imgur.com/a/4Esp3

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2017 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 22:40

Grvy

Bot

Thralas schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:24:
[...]

Ik snap er niets van.
Dat zou je zeggen he, maar ik heb ooit via Bol.com een gamingtobo en muis besteld. Deze is nooit aangekomen en ik moest bij bol aardig wat moeite doen om dat te bewijzen. Trackntrace gaf immers aan dat het pakket afgeleverd was.

Ik denk dat je je vergist met in de vakantieperiode al die rond de 20 vakantiewerkers en tjah slecht betaald.. ik weet het niet zeker maar het is wel het enigste pakketje van bol.com ooit die ik nooit ontvangen heb.

Een beetje student met IT als bijbaan met slechte intenties die een gat in het systeem ziet en je bent je pakketje kwijt vermoed ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Grvy op 19-08-2017 17:39 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Kloppen de afmetingen met het toetsenbord in de zak? Want het lijkt wel op een rechthoekige doos.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:12
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:31:
[...]

Ja, waarom?

Hier is de track en trace en een foto van wat er op me pakketje stond als je er iets aan hebt: http://imgur.com/a/4Esp3
Klopte, afgezien van het gewicht, de afmeting van het pakket de vuilniszak?

Raar verhaal dit...

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Het juiste toetsenbord staat gewoon genoemd in je screenshots. http://imgur.com/a/rl1Jy

Mijn subjectieve mening: lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat PostNL iets heeft omgewisseld. Ik denk dat je te maken hebt met oplichting. Met name het feit dat ie zelf als eerste over oplichting begint. Dat doen normale verkopers doorgaans niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tW0TyAb.png
Speculatie: Ik heb zo'n vermoeden dat de verkoper bekend is met de regels van Paypal kopersbescherming en daar handig gebruik van heeft gemaakt.

Heb je al wat onderzoek gedaan naar deze verkoper? emailadres, naam etc.?

[ Voor 56% gewijzigd door Philflow op 19-08-2017 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Philflow schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:10:
[...]

Het juiste toetsenbord staat gewoon genoemd in je screenshots. http://imgur.com/a/rl1Jy

Mijn subjectieve mening: lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat PostNL iets heeft omgewisseld. Ik denk dat je te maken hebt met oplichting. Met name het feit dat ie zelf als eerste over oplichting begint. Dat doen normale verkopers doorgaans niet.

[afbeelding]
Speculatie: Ik heb zo'n vermoeden dat de verkoper bekend is met de regels van Paypal kopersbescherming en daar handig gebruik van heeft gemaakt.

Heb je al wat onderzoek gedaan naar deze verkoper? emailadres, naam etc.?
Nee, ik heb geen onderzoek over hem gedaan. Als ik heel eerlijk ben dit is de eerste keer dat ik bij iemand wat koop en het laat opsturen via marktplaats. Meestal koop ik spullen op webshops zoals mediamarkt en coolblue.

Naja, van zulke fouten leer ik. En ik denk dat ik voor de helft van de mensen van deze topic spreek als ik denk dat bijna iedereen nu denkt dat hij een oplichter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:36:
[...]

Nee, ik heb geen onderzoek over hem gedaan. Als ik heel eerlijk ben dit is de eerste keer dat ik bij iemand wat koop en het laat opsturen via marktplaats. Meestal koop ik spullen op webshops zoals mediamarkt en coolblue.

Naja, van zulke fouten leer ik. En ik denk dat ik voor de helft van de mensen van deze topic spreek als ik denk dat bijna iedereen nu denkt dat hij een oplichter is.
Ik lees dit terug op de site van Marktplaats:

"Je kunt aanspraak maken op PayPal-Aankoopbescherming indien:
...
Een totaal ander product is ontvangen.
..."

Afgaande daarop verwacht ik dat je goed zit en via de aankoopbescherming gewoon je geld terug gaat krijgen. Zorg dat je overal goed foto's van maakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 19-08-2017 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:38
Philflow schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:46:
[...]

Ik lees dit terug op de site van Marktplaats:

"Je kunt aanspraak maken op PayPal-Aankoopbescherming indien:
...
Een totaal ander product is ontvangen.
..."

Afgaande daarop verwacht ik dat je goed zit en via de aankoopbescherming gewoon je geld terug gaat krijgen. Zorg dat je overal goed foto's van maakt.
Mja... Ontvang bestelde Razor toetsenbord. Maak foto's van crappy Trust ramplank. Eis geld terug.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Brad Pitt schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:54:
[...]
Mja... Ontvang bestelde Razor toetsenbord. Maak foto's van crappy Trust ramplank. Eis geld terug.
Als koper ter kwader trouw is zou dat inderdaad kunnen, maar voor zover ik het begrijp spreekt het gewicht in het voordeel van de koper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Brad Pitt schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:54:
[...]

Ja dat lukt 1 keer. 2de keer gaat het niet zo makkelijk. Ze zijn niet achterlijk bij PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik benader de verkoper niet totdat ik wat van paypal hoor. Hij kan wel lopen huilen dat ze paypal nu is bevroren maar dat is geen first world problem.

Jullie haden het ook over het gewicht van de razer orgineel en mijn pakketje. Hoe kan ik daar een goed argument van maken voor paypal? Als ze mij om bewijs vragen? Ik stuur daarnaast natuurlijk ook de foto's enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:25:
Jullie haden het ook over het gewicht van de razer orgineel en mijn pakketje. Hoe kan ik daar een goed argument van maken voor paypal? Als ze mij om bewijs vragen? Ik stuur daarnaast natuurlijk ook de foto's enzo
Je hebt het gewicht van het verzendbewijs volgens mij. Ideaal gesproken zou je dan het toestenbord met de verpakking op een weegschaal leggen, een foto maken zodat je daarmee kunt aantonen dat het gewicht precies overeenkomt.

Overigens zou ik dit bewijs voorlopig achter de hand houden en pas gebruiken als Paypal erom vraagt of als het nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:33
Het vervelende van deze discussie is dat we de betrouwbaarheid van koper noch verkoper kunnen verifieren.

Aangezien PayPal nu in feite arbiter is, vermoed ik dat ze verkoper en koper gaan onderzoeken.

Heeft iemand een lange en goede trackrecord zonder eerdere claims.

Heeft iemand bewijs wat geverifieerd kan worden.

Hoe zijn het taalgebruik en de houding van beiden en zijn er inconsistencies in de verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:10
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:25:
Ik benader de verkoper niet totdat ik wat van paypal hoor. Hij kan wel lopen huilen dat ze paypal nu is bevroren maar dat is geen first world problem.

Alleen communiceren met de verkoper via PayPal en niet via marktplaats of mail. Verder hoef je nu niks meer naar PayPal te sturen aangezien zij op request van de verkoper de claim al aan het bekijken zijn. De kans is 99% dat je de claim gaat winnen. PayPal kiest namelijk in bijna alle gevallen voor de koper. Als je als reden hebt opgegeven dat de inhoud anders is dan verwacht, dan is het aan de verkoper om te bewijzen dat dat niet zo is.

In de meeste gevallen zal PayPal vragen om het product dat je ontvangen hebt terug te sturen naar de verkoper. Nu is dat vooral het geval bij zaken als verkeerde maten, verkeerde kleur etc. en aangezien jij een compleet ander product hebt ontvangen verwacht ik dat je het product mag houden en ook een refund ontvangt. Mocht PayPal wel vragen om het terug te sturen dan zijn de verzendkosten om het te retourneren ook voor de verkoper.

Mocht PayPal besluiten om jou een refund te geven, dan zal de verkoper alleen in beroep kunnen gaan door aangifte te doen en een kopie van de aangifte door te geven aan PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Fornoo schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:35:
Het vervelende van deze discussie is dat we de betrouwbaarheid van koper noch verkoper kunnen verifieren.
Da's waar, de koper zou theoretisch ook de oplichter kunnen zijn. Maar dan zou het toch vreemd zijn dat hij dit topic opent en zo emotioneel reageert? Of is dat allemaal gespeeld? Dat lijkt mij sterk.

Als ie echt een oplichtingstruc had voorbereid dan zou ik denken dat ie het anders had gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:30
Philflow schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:34:
Je hebt het gewicht van het verzendbewijs volgens mij. Ideaal gesproken zou je dan het toestenbord met de verpakking op een weegschaal leggen, een foto maken zodat je daarmee kunt aantonen dat het gewicht precies overeenkomt.
Dat moet TS nog doen. Doe eens?

Want:

Sharkoon: 1320 g
Razor: 1500 g

Het verzendgewicht van PostNL was 1592 g

Als je dat in een vuilniszak (43 g, KOMO certified :+) stopt kom je op basis van specs eerder in de buurt van de Razor dan de Sharkoon. Maar dat klopt dan ook weer niet met de claim van verzender dat hij het uberhaupt niet in een vuilniszak had verstuurd (en dan lijkt 92g aan verpakkingsgewicht me weer weinig).

Dat zou betekenen dat als TS de hele handel naweegt het niet klopt...

EDIT: Blijkbaar was er ook een doos. Dat verandert de zaak.

[ Voor 12% gewijzigd door Thralas op 19-08-2017 21:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

De schrijfstijl en de spelfouten van de verkoper geven mij al een rare en slechte indruk van de verkoper. Wie schrijft nou dat hij in slaap was gevallen en biedt daarvoor zijn excuses aan? Hij wil daarmee aardig overkomen zodat jij de claim intrekt en jou ondertussen aan het lijntje houden. Geloof me, hij gaat echt niet naar het "postkantoor". Ook valt daar helemaal niets te doen; dat zijn gewoon ophaal- en afleverpunten van PostNL (vaak in een supermarkt of tabakszaak). Die medewerkers daar printen alleen maar het bonnetje uit en leggen jouw pakketje op de kar. Uberhaupt kan PostNL in dit geval niets doen; ze hebben een pakket afgeleverd en dat is het. Tenzij het leeg aankomt of het pakket is zoek, kan de verzender PostNL aanschrijven (mits hij het verzekerd verzonden heeft).

Ik kan je ook met 99% zekerheid zeggen dat er bij PostNL zeker zo nu en dan pakketjes bewust worden verdonkeremaand, maar dat een PostNL medewerker het toetsenbord heeft verwisseld is wel heel ver gezocht. Waar tovert hij nou een ander gaming-toetsenbord vandaan dat evengoed nog €60 kost. /edit: Overigens zijn dit ook geen interessante zaken om te stelen/verwisselen. Veel te goedkoop en onhandig formaat om in je zak te stoppen ;) Dieven bij PostNL hebben het vooral voorzien op games en telefoons waarbij ze het product gewoon uit het doosje halen.

Enfin; je bent gewoon opgelicht. De verkoper heeft "per ongeluk expres" een ander toetsenbord verstuurd. Gelukkig gaat het om een klein bedrag.

Advies aan TS: ga je tijd nuttig besteden i.p.v. de nieuwe Sherlock Holmes uitgangen, lees een boek of ga lekker een frisse neus scheppen. Heb je veel meer aan dan je hele leven te laten beheersen door zo'n onbenullig iets. Al die tijd dat je hier mee bezig bent/gaat zijn is pas zonde. Je krijgt je geld echt wel terug via PayPal. Ik spreek uit ervaring. Laat die verkoper oplichter trouwens ook lekker gaan, die gaat niets voor jou doen behalve lange onzinnige teksten sturen. Gewoon wachten tot PayPal jou vraagt om bewijs aan te leveren en cased closed.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2017 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik even duidelijk maken voor de gene die denken dat ik de oplichter ben.

Ik ben geen oplichter. Ik ben een student met een normaal bijbaantje die via marktplaats probeerde een razer toetsenbord te kopen voor een lagere prijs omdat ik een beetje krap zit.

Dit is de eerste keer dat ik word opgelicht en 106 euro is voor een student als mij best veel geld, dus ik wist niet hoe ik moest reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:51:
De schrijfstijl en de spelfouten van de verkoper geven mij al een rare en slechte indruk van de verkoper. Wie schrijft nou dat hij in slaap was gevallen en biedt daarvoor zijn excuses aan? Hij wil daarmee aardig overkomen zodat jij de claim intrekt en jou ondertussen aan het lijntje houden. Geloof me, hij gaat echt niet naar het "postkantoor". Ook daar valt helemaal niets te doen; dat zijn gewoon ophaal- en afleverpunten van PostNL (vaak in een supermarkt of tabakszaak). Die medewerkers daar printen alleen maar het bonnetje uit en leggen jouw pakketje op de kar. Uberhaupt kan PostNL in dit geval niets doen; ze hebben een pakket afgeleverd en dat is het. Tenzij het leeg aankomt of het pakket is zoek, kan de verzender PostNL aanschrijven (mits hij het verzekerd verzonden heeft).

Ik kan je ook met 99% zekerheid zeggen dat er bij PostNL zeker zo nu en dan pakketjes bewust worden verdonkeremaand, maar dat een PostNL medewerker het toetsenbord heeft verwisseld is wel heel ver gezocht. Waar tovert hij nou een ander gaming-toetsenbord vandaan dat evengoed nog €60 kost.

Je bent gewoon opgelicht. De verkoper heeft "per ongeluk expres" een ander toetsenbord verstuurd. Gelukkig gaat het om een klein bedrag.

Advies aan TS: ga je tijd nuttig besteden i.p.v. de nieuwe Sherlock Holmes uitgangen, lees een boek of ga lekker een frisse neus scheppen. Heb je veel meer aan dan je hele leven te laten beheersen door zo'n onbenullig iets. Al die tijd dat je hier mee bezig bent/gaat zijn is pas zonde. Je krijgt je geld echt wel terug via PayPal. Ik spreek uit ervaring. Laat die verkoper oplichter trouwens ook lekker gaan, die gaat niets voor jou doen behalve lange onzinnige teksten sturen. Gewoon wachten tot PayPal jou vraagt om bewijs aan te leveren en cased closed.
Bedankt voor je bericht ik neem je advies mee en wacht met spanning af. Ik gedraag me een beetje raar omdat het voor mij wel een groot bedrag is sinds ik een student ben. Toch bedankt voor je advies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:57:
Laat ik even duidelijk maken voor de gene die denken dat ik de oplichter ben.

Ik ben geen oplichter. Ik ben een student met een normaal bijbaantje die via marktplaats probeerde een razer toetsenbord te kopen voor een lagere prijs omdat ik een beetje krap zit.

Dit is de eerste keer dat ik word opgelicht en 106 euro is voor een student als mij best veel geld, dus ik wist niet hoe ik moest reageren.
Ik begrijp dat je een student bent. Ik begrijp ook dat 106 euro voor jou veel geld is maar neem mijn advies ter harte; zet het lekker uit je hoofd voor dit weekend en ga wat leuks doen met je maten. Je wil toch niet dat ene oplichter ook nog eens jouw weekend verpest en de tijd van je rooft?

Dit hele verhaal is al 4 pagina's lang. Al talloze mensen, waaronder ik, hebben hun tijd hieraan verspild. Tijd die je niet meer terugkrijgt. En dat allemaal voor een tokkie die jou voor omgerekend €45 heeft genaaid? Dat hij de moeite neemt om iemand voor een paar tientjes te naaien, is al kansloos. Dat jij -en een hoop anderen- je tijd hieraan gaat verspillen is nog kanslozer.

Nogmaals: wacht lekker op PayPal en meld ons dan de uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 21:00:
[...]

Bedankt voor je bericht ik neem je advies mee en wacht met spanning af. Ik gedraag me een beetje raar omdat het voor mij wel een groot bedrag is sinds ik een student ben. Toch bedankt voor je advies!
Ik ben wel benieuwd hoe dit nou zit?

"Sharkoon: 1320 g
Razor: 1500 g
Het verzendgewicht van PostNL was 1592 g
Vuilniszak 43 g, KOMO "

Was er misschien nog meer verpakkingsmateriaal gebruikt? Of heeft volgens jou PostNL een verkeerd gewicht vermeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Uit de openingspost:
Ik open de vuilniszak en ik zie de doos, ik haal de doos netjes uit de vuilniszak en wat zie ik tot mijn verbazing..JA HOOR geen Razer BlackWidow V2 doos maar een Sharkoon toetsenbord.
Ik had nog een heel klein beetje hoop dat hij het gewoon in een andere doos had gedaan omdat hij de originele niet meer had. Ik open de doos...JA HOOR opgelicht. Er lag geen Razer BlackWidow in maar een Sharkoon toetsenbord. Wat was ik pist.
totale (ontvangen) pakket was dus zak+doos+tobo à 1592g.
Als er een Razer in zat geeft dat een doos van: 1592-43-1500 = 49 gram
Als er een Sharkoon in zat geeft dat een doos van: 1592-43-1320 = 229 gram.

Als ik hier even wat kartonnen doosjes weeg weet ik wel wat ik waarschijnlijker vindt. Er zat gewoon geen Razer toetsenbord in dat pakket. Of postnl heeft meermaals verkeerd gewogen (T&T heeft een iets ander gewicht dan de sticker).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:40
Is het niet gewoon zo simpel als hem voorstellen dat jij het toetsenbord terugstuurt als hij het geld heeft overgemaakt?

Dat is toch de snelste manier om de claim te beëindigen, en is iedereen blij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

Als je iets afgeeft bij PostNL voor verzending, wegen ze dan de eerste keer waar je bij staat? Zo nee kan het pakket alsnog bij PostNL gemanipuleerd zijn voor de eerste weging.

Als verkoper maak je best van alles foto's, gebruik je speciale tape en weeg je thuis zelf. Zo verstuur ik toch en de koper krijgt foto's van het pakket samen met de T&T code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
WhiteDog schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:01:
Als je iets afgeeft bij PostNL voor verzending, wegen ze dan de eerste keer waar je bij staat? Zo nee kan het pakket alsnog bij PostNL gemanipuleerd zijn voor de eerste weging.
Van de keren dat ik iets verstuurde werd het inderdaad gewogen bij het postdepot. Dan komt ook meteen de sticker erop met de barcode en het gewicht.

Dus tenzij de jattende medewerker zo ver gaat om later een nieuw verzendlabel aan te maken is dit gewoon sluitend. Helemaal als de verkoper de bon zou bewaren, daar staat namelijk de juiste pakketcode op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
WhiteDog schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:01:

Als verkoper maak je best van alles foto's, gebruik je speciale tape en weeg je thuis zelf. Zo verstuur ik toch en de koper krijgt foto's van het pakket samen met de T&T code.
Lijkt me wel. Je moet namelijk bedrag X betalen afhankelijk van het gewicht ;)

Pagina: 1 2 3 Laatste