Toon posts:

Marktplaats: verkeerde toetsenbord ontvangen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:20
Tussentijds is er wel veel veranderd bij PayPal. Ze zijn een officiële bank geworden en bescherming is ook fors op de schop gegaan.
Ik weet niet zeker als je het zo bedoelde maar PayPal is zeker geen bank en dat gaan ze waarschijnlijk ook nooit worden, ze hebben enkel een Europese bankvergunning.

Je moet als officiële bank aan hele strenge eisen voldoen.
Ik noem maar als voorbeeld; PayPal kan om wat voor reden dan ook je tegoed bevriezen voor 180 dagen.
Ooit gehoord dat een echte bank dat doet? nee gelukkig niet en dat mag dus ook niet als echte bank.
Daarnaast kun je gewoon geld overmaken zonder TAN codes en is er geen identificatieplicht om een rekening te openen en meestal ook niet om te gebruiken.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JohanNL schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 01:02:
[...]
Je moet als officiële bank aan hele strenge eisen voldoen.
Dat blijkt een wassen neus te zijn, denk even aan de zwaar geflopte Landsbanki/Icesave en DSB Bank. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 29-08-2017 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:28
@Verwijderd Al iets bekend over het oordeel van PayPal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
frankyboy707 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:25:
@Verwijderd Al iets bekend over het oordeel van PayPal?
Nope. Ik heb nog steeds niks van ze gehoord.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb zojuist van PayPal wat gehoord. Ik kom in aanmerking met een terugbetaling. Ik moet het toetsenbord terug sturen naar zijn adres die ik van paypal heb gekregen. Ik moet een track & trace op het pakketje doen zodat paypal kan zien wanneer het pakketje is geleverd zodat ze het geld terug kunnen storten.

Zou ik het pakketje ook in een vuilniszak terug sturen naar hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
Ik zou een tweedehands ramplankje van 5 euro terugsturen :P

Maar zonder gekheid, het is dus opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:26:
Zou ik het pakketje ook in een vuilniszak terug sturen naar hem?
Heb je geen doos liggen? Lijkt me wel zo netjes.

Maar hetzelfde terugsturen als je hem hebt gehad kan natuurlijk ook. Maakt niet zo veel uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 01-09-2017 13:06 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:10
Ik zou 'm vooral netjes en goed ingepakt in een stevige doos opsturen. En foto's maken van toetsenbord-in-doos, van buitenkant doos en zo.
Je wil niet dat de verkoper bij PP gaat klagen dat je onzorgvuldig was in het terugsturen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 09:45
vanaalten schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:08:
Ik zou 'm vooral netjes en goed ingepakt in een stevige doos opsturen. En foto's maken van toetsenbord-in-doos, van buitenkant doos en zo.
Je wil niet dat de verkoper bij PP gaat klagen dat je onzorgvuldig was in het terugsturen enzo.
Dit advies zou ik wel ter harte nemen.
1. ontvanger zal je moeilijk een oor kunnen aannaaien.
2. het is gewoon het juiste om te doen wanneer je iets verzend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:09

LankHoar

Langharig tuig

Super! Nog iets gehoord van de oplichter verkoper?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Ossi schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:01:
Ik zou een tweedehands ramplankje van 5 euro terugsturen :P

Maar zonder gekheid, het is dus opgelost.
Zo'n witte :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist op PostNL gekeken en meneer heeft het toetsenbord vanmiddag thuis ontvangen van PostNL. Hij heeft nog steeds niet op PayPal bevestigd dat hij het toetsenbord heeft ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 17:54
Verwijderd schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 20:57:
Ik heb zojuist op PostNL gekeken en meneer heeft het toetsenbord vanmiddag thuis ontvangen van PostNL. Hij heeft nog steeds niet op PayPal bevestigd dat hij het toetsenbord heeft ontvangen...
Track and trace toevoegen aan jouw kant van de conversatie op PayPal. Maar even heel serieus, dit moet wel de meest onhandige oplichter zijn die ik ooit heb mee gemaakt.

Hij had niet toevallig 2 toetsenborden verstuurd op de dag zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eniux schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:03:
[...]

Track and trace toevoegen aan jouw kant van de conversatie op PayPal. Maar even heel serieus, dit moet wel de meest onhandige oplichter zijn die ik ooit heb mee gemaakt.

Ik heb allang track and trace toegevoegd aan de paypal conversatie. Het moest zelfs van PayPal. Dus ze kunnen zelf zien dat hij het pakketje heeft ontvangen. Ik twijfel alleen of de oplichter op bevestigen gaat klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:09

LankHoar

Langharig tuig

eniux schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:03:
[...]
Onhandig is ie zeker, maar wanneer hij 2 tobo's op dezelfde dag verstuurd zou hebben, lijkt het me dat er bij hem zelf een lichtje gaat branden en hij daar mee als bewijs komt ofzo, en het recht probeert te zetten ipv hoe hij nu gehandeld heeft.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 17:54
LankHoar schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:17:
[...]

Onhandig is ie zeker, maar wanneer hij 2 tobo's op dezelfde dag verstuurd zou hebben, lijkt het me dat er bij hem zelf een lichtje gaat branden en hij daar mee als bewijs komt ofzo, en het recht probeert te zetten ipv hoe hij nu gehandeld heeft.
Dat zou je inderdaad verwachten, anderszijds kon hij door de beschuldiging van TS wel direct in de verdediging. Hoe dan ook, het is in ieder geval opgelost zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:45

WCA

Pff, wat een onhandige oplichter. Die is niet op de hoogte datg de Paypal kopersbescherming bijna altijd de koper in het voordeel stelt denk ik :p

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is nog niet opgelost hoor @eniux want de verkoper heeft not steeds niet aangegeven op paypal dat hij het pakketje heeft ontvangen terwijl hij hem gisteren middag al binnen heeft gekregen. PayPal kan ook zien dat hij het pakketje binnen heeft gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:22
Je heb toch wel foto's gemaakt van het proces? Dan wel op video staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:18
@loki504 Ik zie die opmerking regelmatig voorbij komen in topics als deze, maar ik vraag me altijd af wat de meerwaarde is. De enige manier om het goed vast te leggen is om een filmpje te maken in 1 take van het inpakken tot het afgeven aan het postkantoor/balie postordermaatschappij. In alle andere gevallen zegt zo'n foto of filmpje toch helemaal niets van wat er in de tussentijd achter de schermen gebeurt? Je kunt wel leuk vastleggen dat je product A in de doos stopt, maar wat let je om hierna product A er weer uit te halen en product B er in te stoppen?

@Verwijderd Is het de verkoper ook bekend dat hij dat moet aangeven? Heeft paypal aan jou aangegeven dat ze de verkoper hiervan op de hoogte hebben gebracht?

[ Voor 12% gewijzigd door LA-384 op 06-09-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
LA-384 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:51:
@loki504 Ik zie die opmerking regelmatig voorbij komen in topics als deze, maar ik vraag me altijd af wat de meerwaarde is. De enige manier om het goed vast te leggen is om een filmpje te maken in 1 take van het inpakken tot het afgeven aan het postkantoor/balie postordermaatschappij. In alle andere gevallen zegt zo'n foto of filmpje toch helemaal niets van wat er in de tussentijd achter de schermen gebeurt? Je kunt wel leuk vastleggen dat je product A in de doos stopt, maar wat let je om hierna product A er weer uit te halen en product B er in te stoppen?
In dit geval gaat het naar PayPal. Die moet gaan beoordelen of jij het product geleverd hebt. Hoe meer foto's dan wel filmpjes kan geven aan PayPal des te groter de kans van winnen is.

Tuurlijk is het geen waterdicht bewijs. Maar de tegenpartij heeft dat ook niet. En elke form van "bewijs" kan je helpen. En het kost je hooguit een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LA-384 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:51:

@Verwijderd Is het de verkoper ook bekend dat hij dat moet aangeven? Heeft paypal aan jou aangegeven dat ze de verkoper hiervan op de hoogte hebben gebracht?
Weet ik eigelijk niet. Maar het is heel goed uitgelegd en beschreven op PayPal. Dus hij kan het zoiezo niet over het hoofd hebben gezien. En nee, maar ze hebben hem zoiezo een mailtje gestuurd.

• JohanNL
Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 23:05:
[...]

Weet ik eigelijk niet. Maar het is heel goed uitgelegd en beschreven op PayPal. Dus hij kan het zoiezo niet over het hoofd hebben gezien. En nee, maar ze hebben hem zoiezo een mailtje gestuurd.
Waar ik nu gelijk aan moet denken is... wie zegt dat de '' verkoper '' het juiste adres heeft opgegeven?
Misschien heeft de '' verkoper '' het geld al weg weten sluizen, ook al krijg je dan straks gelijk van PayPal kan PayPal zomaar zeggen van '' de verkoper heeft geen tegoeden meer dus we kunnen u niet terug betalen '' o.i.d.
Internet staat vol met verhalen die zo zijn '' opgelost '' door PayPal.
Het is onwaarschijnlijk want PayPal heeft ook wel aardig wat beveiligingen ingebouwd maar als het wel zo is is die onhandige '' verkoper '' toch iets minder onhandig dan wat iedereen hier beweerd.

Kun je via Google misschien niet even nagaan als naam/adres overeenkomen?
Misschien staat er ook een telefoonnummer bij en kun je verhaal houden en kom je er misschien achter hoe het echt zit, uiteraard alleen doen als je koel kunt blijven ;)

Anders maar gewoon wachten, als de '' verkoper '' niet reageert krijg je waarschijnlijk automatisch gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:50

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Een toetsenbord van ongeveer 100 euro verkopen en dan een goedkoop ding van €20 opsturen. En dan aanbieden de kosten te delen (50/50?)... Dat zou betekenen dat die dan nog gewoon 30 euro verdiend heeft?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 23:05:
[...]

Hoe staat het er nu voor met deze situatie? Inmiddels bijna een week weer verder. Heeft je verkoper al op "bevestigen" geklikt? Of is dit nog steeds niet gebeurt?
JohanNL schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:34:
[...]

Waar ik nu gelijk aan moet denken is... wie zegt dat de '' verkoper '' het juiste adres heeft opgegeven?
Misschien heeft de '' verkoper '' het geld al weg weten sluizen, ook al krijg je dan straks gelijk van PayPal kan PayPal zomaar zeggen van '' de verkoper heeft geen tegoeden meer dus we kunnen u niet terug betalen '' o.i.d.
Internet staat vol met verhalen die zo zijn '' opgelost '' door PayPal.
Het is onwaarschijnlijk want PayPal heeft ook wel aardig wat beveiligingen ingebouwd maar als het wel zo is is die onhandige '' verkoper '' toch iets minder onhandig dan wat iedereen hier beweerd.

Kun je via Google misschien niet even nagaan als naam/adres overeenkomen?
Misschien staat er ook een telefoonnummer bij en kun je verhaal houden en kom je er misschien achter hoe het echt zit, uiteraard alleen doen als je koel kunt blijven ;)

Anders maar gewoon wachten, als de '' verkoper '' niet reageert krijg je waarschijnlijk automatisch gelijk.
Wat is dit voor halfbakken reactie? Je eerste punt, dat maakt voor paypal niet uit, dan is verkoper gewoon zo dom als het achtereind van een ezel. Want via de T&T is er gewoon bevestiging van ontvangst op het aangegeven adres.. Dus toetsenbord kwijt uiteindelijk EN geld kwijt.

Je tweede punt, zijn tegoed is bevroren door het doorzetten van een claim bij paypal, wegsluizen is dan geen optie.

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Tweakez schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:28:

[...]

Wat is dit voor halfbakken reactie? Je eerste punt, dat maakt voor paypal niet uit, dan is verkoper gewoon zo dom als het achtereind van een ezel. Want via de T&T is er gewoon bevestiging van ontvangst op het aangegeven adres.. Dus toetsenbord kwijt uiteindelijk EN geld kwijt.

Je tweede punt, zijn tegoed is bevroren door het doorzetten van een claim bij paypal, wegsluizen is dan geen optie.
Jammer dat je zo moet reageren.

De '' verkoper '' had het bedrag dat hij/zij van TS had ontvangen normaal gesproken al kunnen gebruiken vóórdat TS de claim had ingediend, pas wanneer er een claim ingediend wordt; word het geld bevroren.
In dat geval zou de '' verkoper '' dus bijvoorbeeld digitale goederen kunnen kopen met het gestolen geld.
Natuurlijk ga je in zo'n geval niet je eigen adres invullen, PayPal komt dan namelijk wel met incasso's e.d. achter je aan het verschuldigde geld halen.

Als TS dan gelijk krijgt van PayPal en de '' verkoper '' heeft daadwerkelijk het geld weten weg te sluizen is het maar de vraag of TS het geld terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
JohanNL schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:07:
[...]

Als TS dan gelijk krijgt van PayPal en de '' verkoper '' heeft daadwerkelijk het geld weten weg te sluizen is het maar de vraag of TS het geld terug krijgt.
Als de verkoper het geld al weggesluisd had en het Paypal account niet op zijn echte naam staat, dan was er toch helemaal geen reden om zo boos naar TS te reageren dat hij de claim op moet heffen etc.? Sowieso een vreemde oplichter, als TS met het voorstel om de 100 te delen akkoord was gegaan was hij 50 euro kwijt en zijn goedkope toetsenbord kwijt. Toch wel veel moeite voor de 30 euro die hij er dan aan over zou houden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Verwijderd1 schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:20:
[...]

Als de verkoper het geld al weggesluisd had en het Paypal account niet op zijn echte naam staat, dan was er toch helemaal geen reden om zo boos naar TS te reageren dat hij de claim op moet heffen etc.? Sowieso een vreemde oplichter, als TS met het voorstel om de 100 te delen akkoord was gegaan was hij 50 euro kwijt en zijn goedkope toetsenbord kwijt. Toch wel veel moeite voor de 30 euro die hij er dan aan over zou houden. :+
Het is zeker een heel vreemd verhaal dus ik houd alle mogelijkheden open.
Volgens de posts op het oude forum van opgeletopinternet.nl waren in het verleden ook genoeg '' verkopers '' die 5 of 10 euro ook de moeite waard vonden, laat staan 30.
In zulke gevallen ging het meestal om zwaar onbegaafde mensen die hun laatste stukje slimheid nog gebruikten om mensen op te lichten, denk dat de '' verkoper '' van TS hier ook onder valt als ik de verhalen mag geloven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:41
Heeft de verkoper nog meegewerkt?

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon foto's maken en de verkoper confronteren. Niet grofgebekt gaan doen, gewoon zeggen dat de persoon in gebreke is en dat het product niet klopt. Als de persoon een fout heeft gemaakt gewoon terugsturen. Wil de verkoper niet onderhandelen, dan doe je aangifte en hoop je dat je je centen ooit terug ziet. "Al schat ik de kansen laag in, mits het een zakelijke transactie met toeslag was" Op Tweakers ligt de marge met louche types aanzienlijk lager. Soms spot je hier en daar nog een ellendige zakenvent of een Marktplaatser, maar over het algemeen is mijn beeld van de community tot nu toe uitstekend.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2017 17:12 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen voor jullie medewerking.

Ik heb zojuist een mailtje van PayPal gekregen dat het onderzoek is afgerond en in mijn voordeel is besloten. Ik heb mijn geld terug gekregen, eindelijk :)

Ik denk dat ik me lesje heb geleerd. Nooit meer wat kopen online via marktplaats. Nogmaals bedankt iedereen!

Moderators kunnen dit topic sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-09 19:09
Wel kopen online via marktplaats, maar het gewoon zelf ophalen en daar testen!

Maar mooi dat het geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Yep zoals @AnnaAnjo al aangaf. Niet eerst geld overmaken en dan laten opsturen. Maar gewoon bij hun thuis proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AnnaAnjo schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:04:
Wel kopen online via marktplaats, maar het gewoon zelf ophalen en daar testen!

Maar mooi dat het geregeld is.
ja dat bedoelde ik ook. Natuurlijk blijf ik dingen kopen via marktplaats maar ik doe echt niet meer aan geld overmaken en bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:13:
[...]
ja dat bedoelde ik ook. Natuurlijk blijf ik dingen kopen via marktplaats maar ik doe echt niet meer aan geld overmaken en bestellen.
Paypal beschermt je gewoon toch? Het was de eerste keer dat dit je overkomt, dan is het logisch dat je even schrikt en het je wat meer tijd kost maar dat hoeft de volgende keer natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Philflow schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 07:26:
[...]

Paypal beschermt je gewoon toch? Het was de eerste keer dat dit je overkomt, dan is het logisch dat je even schrikt en het je wat meer tijd kost maar dat hoeft de volgende keer natuurlijk niet.
Ik vind dit om eerlijk te zijn wat kort door de bocht.
Je hebt zelf ook een zorgplicht om enigszins onderzoek te doen naar de verkoper ( staat ook in hun voorwaarden )
Dus niet rakelings aankopen verrichtten met het idee dat als het fout gaat dat PayPal je altijd wel beschermd.

Naast het feit dat je als het fout gaat er best wel lang mee bezig bent en het systeem valt te exploiten ( zie mijn vorige posts ), kan PayPal ook de aankoopbescherming weigeren als je teveel claims indient.

Je dient PayPal alleen als aanvulling te gebruiken.
Als je goed onderzoek doet en je gezonde verstand gebruikt in combinatie met PayPal kan het eigenlijk niet fout gaan.

Alhoewel ophalen eigenlijk altijd wel veiliger is als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

JohanNL schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:28:
[...]
Ik vind dit om eerlijk te zijn wat kort door de bocht.
Je hebt zelf ook een zorgplicht om enigszins onderzoek te doen naar de verkoper ( staat ook in hun voorwaarden )
Tuurlijk, vind ik niet meer dan logisch om goed onderzoek te doen.

Maar hierboven werd geopperd om dan maar nooit meer iets op afstand te kopen, dat vind ik zelf te ver gaan. Ik koop al jaren op afstand en dat is maar 1x bijna mis gegaan. Toen kocht ik op basis van goede tweakers feedback en zonder Paypal bescherming. Had ik Paypal bescherming gebruikt dan was er waarschijnlijk nooit een probleem geweest.
Pagina: 1 2 3 Laatste