Toon posts:

Hoger niveau gewenst & strengere moderatie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik weet iig van niks met die topic :? Beetje vaag, maar ik ga slapen ik ben moe :)

Verwijderd

Ik wil als NEWBIE hier graag ff een klein dingetje kwijt.
CP heeft gelijk als het gaat over het niveau.. daar ben ik het mee eens, maar, en dan gaat het me even over nieuwe topics.
Ik voel me NU niet geroepen 'interessante' topics te openen en dan reacties van de DIEhards te krijgen dat het al besproken is..
Kan ook wel begrijpen dat iedereen dan dat onderwerp al helemaal uitgediept heeft, maar om dan ALLES na te spitten wat OOIT al eens gepost is in W&L... lijt me een beetje overdone! Als het gaat over Tech ala.. maar dit, ik baal er een beetje van dat newbies er dan direct op gewezen worden, dat er al een thread zoals die bestaat.. voor de rest, ben ik hier echt niet om te lullen.. zijn genoeg andere fora voor...

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 00:21 schreef hybridz het volgende:
[..lap tekst..]
voor een groot deel mee eens, maar ik denk dat je niet zozeer moet modden op het niveau van de vraag maar het niveau van de topic opzich (zoals je zelf ook al deels aangaf).

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:45
Op maandag 09 juli 2001 00:50 schreef Charys het volgende:
Ik wil als NEWBIE hier graag ff een klein dingetje kwijt.
CP heeft gelijk als het gaat over het niveau.. daar ben ik het mee eens, maar, en dan gaat het me even over nieuwe topics.
Ik voel me NU niet geroepen 'interessante' topics te openen en dan reacties van de DIEhards te krijgen dat het al besproken is..
Kan ook wel begrijpen dat iedereen dan dat onderwerp al helemaal uitgediept heeft, maar om dan ALLES na te spitten wat OOIT al eens gepost is in W&L... lijt me een beetje overdone! Als het gaat over Tech ala.. maar dit, ik baal er een beetje van dat newbies er dan direct op gewezen worden, dat er al een thread zoals die bestaat.. voor de rest, ben ik hier echt niet om te lullen.. zijn genoeg andere fora voor...
Je bent wel mijn newbie :*

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 00:50 schreef Charys het volgende:
Kan ook wel begrijpen dat iedereen dan dat onderwerp al helemaal uitgediept heeft, maar om dan ALLES na te spitten wat OOIT al eens gepost is in W&L... lijt me een beetje overdone! Als het gaat over Tech ala.. maar dit, ik baal er een beetje van dat newbies er dan direct op gewezen worden, dat er al een thread zoals die bestaat..
Maar zoveel moeite kost het toch niet om even te kijken of er al soortgelijk topic is geweest? Daar hebben we de search voor.

Het valt in W&L trouwens wel heel erg mee. Ik kan me niet herinneren dat een topic dat pas voorbij is gekomen helemaal vol kwam te staan met "UTFS". Topics over UFO's, geloof en theorien ala Von Danniken worden elke maand wel weer opnieuw geopend, en elke maand ontstaat er ook weer discussie. Nadeel is dan alleen dat de mensen die er ook iets van af weten niet meer zoveel reageren omdat ze vorige maand en de maand daarvoor diezelfde discussie ook al hebben gevoerd. Dan krijg je dus een discussie met een vreselijk laag niveau.

Newbies schijnen we nodig te hebben om topics te openen. Hoe langer je op dit forum bent, hoe moeilijker het is om een topic te openen. Dus newbies zijn volgens mij altijd welkom, alleen dat betekend niet dat je zomaar allerlei onzin mag gaan posten. Ook al weet je niks van wetenschap, dan moet toch mogelijk zijn om normaal te discussieren. Als je bereid bent om te leren en zelf wat dingen op te zoeken kun je al meer bijdragen dan iemand die veel weet maar ook denkt dat hij altijd gelijk heeft.

Verwijderd

Als iedereen die bij w&l wil posten nu eerst eens een vragenlijst in moest vullen. Over de motivatie om te gaan posten bv. Dat zou toch weer een hoop mensen weren. Je kan ook een format maken voor de beginpost en als daar niet volledig aan voldaan wordt meteen schrappen.

Verwijderd

Als voorbeeld voor de strenge moderatie:
Op maandag 09 juli 2001 00:52 schreef Sir_Killalot het volgende:

[..]

Je bent wel mijn newbie :*
Deze post is totaal offtopic. Het is misschien een beetje flauw, maar het is ook irritant als dit soort onzin er tussen zit. Daarom stel ik voor dit soort posts te verwijderen. Een mailtje naar wlmods@tweakers.net met link naar het topic, de naam van de poster en tijdstip van de post is onderweg.

Ik hoop dat meer mensen dit doen als ze "foute" posts tegen komen.

Verwijderd

Maar dan moet het wel duidelijk off topic gedrag zijn. Kijk, iemand kan ook iets vrolijk brengen terwijl het toch een belangrijke betekis heeft voor de topic (terwijl niet iedereen er serieus op in haakt)
voorbeeld: "ja maar als je door de tijd kon reizen zouden de ventjes uit de toekomst allang op visite zijn gekomen" (mijn motto :))

maar dat newbie gezeur is inderdaad off topic :)

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 01:21 schreef Teup het volgende:
Maar dan moet het wel duidelijk off topic gedrag zijn. Kijk, iemand kan ook iets vrolijk brengen terwijl het toch een belangrijke betekis heeft voor de topic (terwijl niet iedereen er serieus op in haakt)
voorbeeld: "ja maar als je door de tijd kon reizen zouden de ventjes uit de toekomst allang op visite zijn gekomen" (mijn motto :))

maar dat newbie gezeur is inderdaad off topic :)
Maar dat is ook gewoon een goed argument. Die mogen altijd natuurlijk :)

Ik vind dat iemand daarna niet meer mag beweren dat tijdreizen wel mogelijk is zonder eerst jouw argument te weerleggen. Want als je niet naar elkaars argumenten luistert heeft de hele discussie geen zin.
Je mag eventueel wel afspreken dat je dat argument even buiten beschouwing laat omdat je niet direct kan weerleggen, maar er een kans bestaat dat tijdreizigers daar een oplossing voor hebben gevonden. Maar de verdere discussie gaat dan uit van het feit dat dit dus gelukt is en de discussie heeft dan verder geen wetenschappelijke waarde (als discussies in W&L dat al hebben ;)).

Verwijderd

Ja dat is het beste. Als iedereen gewoon eerst het argument weerlegt voordat er allerlei nieuwe komen. Zo voorkom je:

- mensen die smijten met 'argumenten' omdat ze 'gelijk hebben'

- laat-maar-zitten discussies, omdat er anders teveel genoemt wordt maar niets wordt behandeld dus er valt niets te leren en er komen alleen maar meer vragen (gebeurt ook nog wel es)

kan dat btw in de policy ofzo?

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 01:33 schreef Teup het volgende:
kan dat btw in de policy ofzo?
Staat er al in:
Gebruik argumenten Op W&L wordt het sterk gewaardeerd als je je meningen onderbouwt met argumenten. Het is dus niet de bedoeling dat je roept: "God bestaat niet!" of "Evolutie is onzin" en verder niets; onderbouw je mening met argumenten waarvan jij denkt dat ze overtuigend zijn.
Reageer serieus Als je het niet eens bent met mensen, reageer dan op serieuze wijze. Opnieuw is het de bedoeling dat je beargumenteert waarom je het niet eens bent, en dat je in gaat op de argumenten van de ander. Probeer te voorkomen dat je langs elkaar heen praat, en alleen allebei je eigen verhaaltje ophangt zonder naar de ander te luisteren.

• Morgoth
Op maandag 09 juli 2001 01:11 schreef Absolyte het volgende:
Als iedereen die bij w&l wil posten nu eerst eens een vragenlijst in moest vullen. Over de motivatie om te gaan posten bv. Dat zou toch weer een hoop mensen weren. Je kan ook een format maken voor de beginpost en als daar niet volledig aan voldaan wordt meteen schrappen.
Watvoor vragen lijst en watvoor format :?

En verder is het nodige al gezegd, diadem & ik heb gisteravond wel ff schoonmaak gehouden in w&l, maar er zijn nog geen beslissingen genomen. Die komen er binnenkort.

Verwijderd

Topicstarter
Het zou ook wel mooi zijn als GoT een online spellingscontrole kreeg :)

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:58

Elvhenk

Madam Mikmak

Heb er even over nagedacht en ik vind ook dat de manier van communiceren af en toe te wensen overlaat hier. Maar ik neig meer naar "serieuze discussie gewenst" of "inhoudelijke bijdrage gewenst". Niet iedereen hier is even snugger en niveau-verschillen hou je altijd. Maar als mensen hier komen met een integere instelling, zou er al veel gewonnen zijn naar mijn idee.

Verwijderd

Als mensen gewoon zeggen wat ze wel weten en geen dingen gokken, dan maakt het niet uit of iemands niveau lager is. Dan draagt ieder steentje bij. Misschien kunnen kundige moderators ook ingrijpen als er interessant klinkende onzin uitgekraamt wordt, waardoor de anderen gaan denken: ben ik nou gek?

Verwijderd

Mijn topic over denken in een taal is trouwes gemoved, naar een forum waar ik nog niet bij kan. Kan iemand mij daar toestemming voor verlenen? Of hoe lang moet ik nog wachten? Het zou jammer zijn als die topic uitsterft (vind ik).

• Lordy79
  • Laatst online: 19:40

Lordy79

Vastberaden

Ik het niet alles gelezen, maar wil wel even mijn mening kwijt:

ik ben het helemaal met CP eens

Het niveau is dalende en ik merk zelfs dat ik zonder te zweten een paar dagen niet op W&L kan komen. Het komt ook door wat lollige smurf zei: de topics zijn wel uitgediept.

Over God enzo tja... daar hebben we al veel punten over gehad en de harde kern weet wel zo'n beetje hie iedereen erover denkt. Tijdreizen, lichtsnelheid, quantummechanica en andere boeiende theoretische natuurkundige dingen is ook genoeg te vinden via de search.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik heb even redelijk heftig zitten modden nu, ik hoop dat jullie het verschil merken. :)

Als toevallig een van je posts verwijderd is, dan kwam dat omdat je alleen maar "fout!!!" of zo had ingetypt.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Wat mij opvalt is dat iedereen ineens als een gek lappen text begint te citeren. Zelfs als het niets met de topic te maken heeft. Citeren is nu iets geworden om te verhullen dat iemand het onderwerp niet helemaal onder de knie heeft.

Verwijderd

Het klinkt grappig, maar de topic-opener moet eerst naar zichzelf kijken en dan pas andere users gaan prekineren. Deze topic heeft bv. niks van doen met "Wetenschap en Levensbeschouwing", deze topic zou eerder horen in Lieve adjes of iets anders, maar niet hier.

Dus mods, gaarne topic verhuizen naar juiste subforum of sluiten.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Tsja, hier een 'me too' antwoord. Ik vind dat er best streng mag worden gemod hier. Ik heb een tijdje geleden al eens in LA mijn angst uitgesproken dat W&L een speeltuin zou worden voor hangjongeren die nog niet op de rest van GOT mochten. Ik zie dat ook wel gebeuren op dit moment.

Mischien is het mogelijk om het 'read only' te maken? Dan kunnen de nieuwe leden wel zien wat er gebeurd maar niet direkt er in duiken.

En ja, de ouwe rotten hebben vaak al gezegd wat ze willen zeggen en het aantal onderwerpen is natuurlijk beperkt. Ik post zelf ook minder op dit moment. Maar zo nu en dan zie ik toch weer een subject voorbij komen waar ik me actief mee bemoei. Dus leven zit er wel in.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

teup: Ik meen het serieus als ik zeg dat ik het erg vervelend voor je vind dat je niet meer bij je topic kunt.

Het was op zich een goed topic namelijk.

Alleen ik kan geen uitzonderingen gaan maken. We hebben meer dan 100 nieuwe gebruikers per dag, we kunnen die niet individueel gaan beoordelen. De regels die er zijn gemaakt zijn er niet voor niets. GoT is een computerforum, en je mag pas in SG als je bewezen hebt dat je op GoT, dus op een computerforum, thuishoort.

Even iets anders. Ik hoorde een aantal mensen beweren dat dit topic op zich ook offtopic is. Daar ben ik het niet mee eens. Topics over een forum zijn per definitie on-topic. De policy is toch ook niet off-topic?

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

tja ik ben hier ook nog niet zo lang, maar ik vind het best interessant wat zich hier allemaal afspeelt. Zo ook dit forum.

Tuurlijk is het zo dat je op een gegeven moment de meest interessante en voor de hand liggende (wat het meest in iemands alledaagse gedachten ligt)onderwerpen behandelt heb, dit is voor jullie ouwe koek, maar voor de newbie's een kans om zichzelf een beetje te educaten met af en toe hulp van een 'senior'. Deze herhaling zal je om de zoveel tijd zeker terug zien (de harde kern dan)

Maar goed dat begrijpen jullie wel. Verder klinkt het wel heel lullig dat op het moment dat iemand (in dit geval een newbie) een topic opent, ik meen dat het teus was, en dat deze dan gemoved is naar een forum waar hij niet bij kan. Dan ontneem je hem de kans om zijn eigen opening/argumenten/mening (kweet niet wat het was) te verdedigen, terwijl hij er juist misschien wel wat nuttigs over had kunnen zeggen (anders had ie hem niet geopend).

Misschien bemoei ik me er te veel mee.
Strenger modden vink ook best, maar af en toe wil ik als newbie ook wel eens een reply plegen.
(voorbeeld:)van de 100 zijn er misschien 90 die lopen te kloten, en 10 die serieus mee willen converseren (daar ben ik er een van).

gegroet, ik moet verder werken

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 15:07 schreef Diadem het volgende:
teup: Ik meen het serieus als ik zeg dat ik het erg vervelend voor je vind dat je niet meer bij je topic kunt.

Het was op zich een goed topic namelijk.
ok ok ik snap het wel... op zich goed dat ie verplaatst is maar dat ik er niet bij kan is wel irri... als je nog eens een grensgeval hebt van iemand die er anders niet meer bij kan moet je hem maar laten staat als et kan? Of ergens heen verplaatsen waar hij wel bij kan. Als iemand het nou niet met me eens is kan ik niet meer verdedigen ;(
Maar het is moeilijk nog nieuwe dingen te bedenken anders dan 'zijn er goden en waar komen ze vandaan' of 'is tijd een dimensie'
Ik dacht aan een topic over 'zijn er nog meer zintuigen mogelijk dat die die wij bezitten' maar dat is allemaal een beetje onzinnig. Er zijn natuurlijk talloze wetenschappelijke topics te bedenken maar de lager opgeleiden onder ons (wauw :)) kunnen het niet volgen en het is ook niet erg boeiend of grappig om te weten... tis moeilijk...

Verwijderd

Eindelijk weer een topic waar het zin heeft om op te reageren :)

Vroeger zat hier een redelijk hechte groep (tussen meeting 1 en 2), maar die is helemaal uit elkaar gevallen door :

1) alles is al een keer voorbij geweest
2) de groep is weg, dus er komen andere onderwerpen, wat sommige (van die oude groep) dus niet goed kunnen verdragen
3) tis niet meer interresant
4)niveau van SG stijgt ook langzaam

Voor mij is de belangrijkste reden dat het gewoon een pot nat is geworden, er zit niets interessants/leuks meer tussen. Lees wel altijd snel eventjes de topics door en als ik reageer, dan heb ik het idee dat ik voor jan lul zit te type

Verwijderd

sorry dat ik erbij ben gekomen *D
somehow vond ik de Moby boards altijd wel interessant (www.moby-online.com). Misschien moet wetenschap bij SG gevoegd worden, en topics over opvattingen en religie op een ander forum. Die zijn dan wel interresant, en de huishoudelijke onderwerpen zoals 'denken in een taal' gewoon bij SG, die gewoon boeiend of leuk zijn om ff te lezen wat iedereen ervan denkt.
Overigens heb ik nog nooit echt meegemaakt dat er op de Moby boards gemoderate wordt maar dat is niet zo nodig omdat iedereen daar zo verrekte aardig is :). Maar ik geloof dat daar inmiddels ook een hoop onzin tussen zit maar er blijven interessante dingen tussen.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Ik ben het wel met Viptweak eens. Ik ben net voor meeting 2 aangetreden en vond het toen zeer interesting om hier te gaan posten. Toen zei de kei-harde kern al dat het niveau dalende is en nu zeg ik het als beetje-harde-kern ook...

Ik blijf erbij dat 't vooral komt doordat de onderwerpen even uitgemolken zijn.

Verwijderd

nahja als we alle topics al gehad hebben kunnen we net zo goed van W&L een Read only archief maken

want zoals het nu gaat is het ook niks..
alle nieuwe topics die de modz (met hun strengere moderatie ) niet aanstaan omdat ze blijkbaar niet of juist wel over de reeds al uitgemolken onderwerpen gaan, worden nu over heel GoT geloosd..

W&L valt hierdoor dood omdat er geen nieuwe inbreng meer is
behalve dan wat huiswerkhulp topics..

Verwijderd

Even sidesteppen :)

Ik denkt dat het niveau van de discussie ook veel te maken heeft met het respect dat de discussiepartners al dan niet voor elkaar hebben. Dit respect voor iemand die een andere mening is toegedaan dan jij is vaak ver te zoeken. Zo getuigt het bv. niet van respect om een integere en zorgvuldig opgestelde post af te doen met een oneliner als antwoord (liefst nog met eoa. boertig stopwoord) als je het niet met die poster eens bent.

Als je elkaar respecteert kun je iets van elkaar opsteken; maar respecteer je elkaar niet, dan is de uitkomst van elke discussie dat je discussiepartner "dom" is. Daar is alleen jouw gevoel van eigenwaarde mee gebaat, je "blaast gewoon je ego buiten proporties op".

Af en toe is dit respect nog mogelijk, een leuk voorbeeldje is het (voorlopige) besluit van Hoe is God ontstaan?. Ik heb een totaal andere levensvisie dan chromisX, maar toch kunnen we elkaars ideeen over spiritualiteit respecteren. We bewegen in deze discussie naar elkaar toe ipv. van elkaar af, en we steken alletwee iets van elkaar op.

• Diadem

Diadem

fossiel

Hey Flamez...

Ik weet dat je het waarschijnlijk verschrikkelijk zult vinden om te horen, maar je bent inmiddels toch wel een gerespecteerd lid van de W&L harde kern geworden..

Kom eens een keer langs op de chat, dan kunnen we eens over dit onderwerp praten.

Dat laatste geld trouwens voor iedereen ...

Deze thread bewijst trouwens voor mij dat er hier nog steeds zinvol gediscussieerd kan worden. Daar ben ik erg blij om.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Wat zou de oorzaak zijn van het ontbreken van respect? Zijn het enkele mensen die dat aanwakkeren zodat anderen ook t harnas in gejaagd worden? Het voordeel van een artiestverwand forum is trouwens dat de artiest mee kijkt, daardoor hoeft er niet gemod te worden.

• Diadem

Diadem

fossiel

Tsja.

GoT heeft op het moment dat ik dit schrijf 26494 gebruikers. Als 1 op de 100 mensen aso's zijn hebben we dus nog altijd 265 asociale mensen hiertussen zitten.

Dat is gewoon een probleem van een groot forum, je hebt altijd vervelende lui. En die trekken altijd het niveau naar beneden. Of tenminste, die zullen dit altijd proberen.

Als je daar laks tegenover staat dan lukt het ze en is het over en sluiten.

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 22:47 schreef Teup het volgende:
Wat zou de oorzaak zijn van het ontbreken van respect? Zijn het enkele mensen die dat aanwakkeren zodat anderen ook t harnas in gejaagd worden? Het voordeel van een artiestverwand forum is trouwens dat de artiest mee kijkt, daardoor hoeft er niet gemod te worden.
Zoals gezegd zijn er diverse redenen, echt niet alleen respect hoor.

"vroeger" hoefde er niet zoveel gemoderete worden en kon ik makkelijk een hele avond op W&L blijven, dat is nu niet meer zo (helaas).

Verwijderd

ik denk zeker wel dat het het OOK met respect idd te maken heeft.
Op het moment dat er met zo'n oneliner gereageerd wordt (dit zie je heel vaak als eerste reactie op een nieuwe posting) dan is het vaak zo dat die persoon het alleen maar leuk vindt om zijn naam als eerste achter die opening te zien staan (en het feit dat ie niet eens over het onderwerp mee kan praten) omdat ie weet dat dat door iedereen gelezen wordt. Hij wil zijn populariteit als het ware verhogen door (voor hem) grappige danwel neerbuigende opmerkingen te maken.
hierbij niet rekening houdend met het gevolg dat dat voor de serieuze posting heeft

misschien is het wel een idee om op het moment dat iemand een nieuwe posting maakt van een interessant onderwerp deze persoon de mogelijkheid te geven om zelf wat postings (onzinnige opmerkingen, afkrakers) te deleten van zijn eigen discussie. Deze mogelijkheid wordt hem pas gegeven nadat een moderator zijn posting heeft goedgekeurd. Zo kan je een klein beetje van je werk delegeren en misschien blijven de ergenissen tijdens het lezen van een goeie discussie dan uit.
just an idea

Verwijderd

Een nadeel is overigens wel, dat als je iemand volledig respecteert de discussie minder vaart heeft en je eigenlijk bijna niets meer duidelijk kunt maken. Ik vind dat de mate waarin je iemand mag disrespecteren moet opwegen tegen het aantal argumenten dat je gebruikt (maar een groep uitschelden is sowieso nooit toegestaan, wel opmerkingen als "Christenen denken veel te simpel!" als deze met supergoede argumenten onderbouwd is).
Als iemand zich beledigd voelt maar er worden veel argumenten gebruikt die hij kan weerleggen, is er niets aan de hand. Als hij kan weerleggen, is hij niet meer beledigd. Als hij het niet kan, zal hij toegeven en is hij ook niet meer beledigd.

Mits hij er volwassen mee om gaat, anders is hij degene die verkeerd bezig is.

Misschien kan er ook een simpel puntensysteem komt zodat je iemands waarde kan aflezen. Mensen die alleen maar flamen en niets toevoegen zullen dan gekicked worden. En mensen die veel interessante discussies openen meer punten krijgen. Ofzo.

*'hij' kan ook 'zij' zijn *D

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-01 13:05

Stoffel

Engineering the impossible

Ik wacht met jullie reactie ook de nadelen hiervan af, maar als iemand die een topic post nou eens het recht krijgt om zelf te modden binnen zijn eigen topic, i.i.g. het topic kan sluiten als het niet meer strookt met zijn originele bedoeling?

Probleem is natuurlijk wel dat een topic totaal offtopic toch een interessante discussie kan zijn...
Maar goed. :)

Verwijderd

Dan moet je je modrecht op je topic wel verdienen door interessante discussies te openen. En als het off topic wordt mag de tweakers mod hem alsnog sluiten anders wordt het een rommeltje.

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

hhhmmm een toelatings-examen voor het W&L forum !!!!!

;)

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 17:28 schreef -=Confuzer=- het volgende:
hhhmmm een toelatings-examen voor het W&L forum !!!!!

;)
hehehe, ik denk dat sommige mensen niet toegelaten worden wegens het aanzetten tot schoenendiefstal :)

Verwijderd

Trouwens, je eigen smileys gebruiken moet ook wat vaker gebeuren, en goeie moeten worden opgenomen in de GoT smiley reeks Afbeeldingslocatie: http://content.communities.msn.nl/_Secure/0KwAAABEPJ0YbANlEqPfC5OIPw16pxRAlHuCJ88oWxf!PJPkRqMDNxBXPOCoZgElScyI1hahANCs/Smile_hond.gif

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 17:15 schreef Teup het volgende:
Dan moet je je modrecht op je topic wel verdienen door interessante discussies te openen.
Maar niet iedereen kan toch interessante discussies gaan openen? De meeste onderwerpen hebben jullie 'harde kern' al gehad, das voor jullie dus niet meer interessant. Dus het gaat er gewoon om of ze serieus met de discussie meedoen, en of ze zichzelf nuttig kunnen maken tijdens een discussie of goeie (weerleggende) argumenten op tafel gooien.

Ik vind het idee om de poster zelf op zijn eigen posting het recht te geven deze te beheren (met mate) toch niet slecht.

greetz

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

hmm.. oude topics...

misschien een idee om die wel open te laten. Als het vorige week ook al aan bod is geweest en het topic is amper weggezakt, dan gaat dat wel wat ver, maar als iets 3 maanden geleden aan bod is geweest en weer eens langskomt, dan heb ik er geen moeite mee.

De harde kern kan eventueel wat copy/paste werk doen vanuit een oude draad zodat de discussie sneller gevoerd kan worden. Daarna is het sowieso weer 'nieuw' zodat iedereen weer blij is. (als er dan tenminste nog ruimte is voor discussie want misschien is/zijn het antwoord/de antwoorden al gegeven in een vorige draad)

Verwijderd

Ik ben het helemaal met de openingsstelling eens. "Vroeger" vonden hier heel interessante discussies plaats van hoog niveau. Ik woonde hier bijna.

Tegenwoordig gaat alles over hetzelfde en kun je er een dagtaak van maken om al het quasiwetenschappelijke gespeculeer te gaan weerleggen.

Ik had ook gedacht dat er een FAQ zou komen waarin heel veel topics die hier veel aan de orde komen uitgediept zouden worden.

Een gedeelte waar de basisprincipes van de relativiteitstheorie uitgleged worden, evolutietheorie, hoofdargumenten tegen en voor (bestaan die dan >:) FLAME!) het bestaan van een god.

Op die manier voorkom je dat er steeds topics geopend worden die nergens over gaan en dat iedereen weer moet zeggen "nee! Je kan niet sneller dan het licht...".

Verwijderd

Apoc2, je hebt natuurlijk gelijk. Die FAQ moet er zo snel mogelijk komen! Eigenlijk raar dat dit niet eerder genoemd werd, want toen ik hier nog newbie was werd er ook al gesproken over een FAQ...

Maar ik heb ook het gevoel dat misschien niet zo veel uit zal maken. Ik vraag me af hoeveel van de huidige bezoekers de policy heeft en gelezen en zich er ook aan houdt. Volgens mij zijn dat er niet veel en een FAQ zal wel een langere lap tekst worden dan de policy dus ik vrees dat die ook niet gelezen zal worden. Bovendien zijn er al heel veel FAQ's op internet te vinden en iedereen die ook maar een beetje geinteresseerd is in wetenschap kan daar al voldoende over lezen. Binnen een uurtje lezen kan je al het niveau halen waarop je geen topics meer over tijdreizen opent of het ruimteschild van bush verwart met de sciencefiction van highlander. Maar als dat al te veel moeite is...

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 23:25 schreef baantje het volgende:

[..]

Maar niet iedereen kan toch interessante discussies gaan openen? De meeste onderwerpen hebben jullie 'harde kern' al gehad, das voor jullie dus niet meer interessant. Dus het gaat er gewoon om of ze serieus met de discussie meedoen, en of ze zichzelf nuttig kunnen maken tijdens een discussie of goeie (weerleggende) argumenten op tafel gooien.

Ik vind het idee om de poster zelf op zijn eigen posting het recht te geven deze te beheren (met mate) toch niet slecht.

greetz
Nog meer mensen met een mening hier over?
Als er genoeg animo voor is kan het eens serieus besproken worden... :)

Verwijderd

Misschien is het een idee om W&L als het ware te splitsen in een "normaal" forum en een (hidden) topforum, waar heel streng gemoddereerd wordt en absoluut geen crab toegestaan wordt. Je moet dan alleen wel oppassen dat het geen eliteclubje wordt van "jij bent cool, dus jij mag erbij en jij komt er niet in"
Misschien dat het wel als een soort beloning kan voor mensen die in het gewone W&L voldoende goede posts plaatsen, waarbij onzinnige opmerkingen strafpunten opleveren.
Op die manier werkt het misschien ook wel als aanmoediging voor fatsoenlijk posten in het normale W&L

Verwijderd

Over het eigen onderwerp beheren:
Is dat niet technisch wat lastig te regelen (ben geen expert, maar als dat erg ingewikkeld is om het zo te bouwen lijkt het me ook geen goed plan. maar das dan meer wat voor de weetikveelwies om dat te regelen.)

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 20:07 schreef el_marcianito het volgende:
Over het eigen onderwerp beheren:
Is dat niet technisch wat lastig te regelen (ben geen expert, maar als dat erg ingewikkeld is om het zo te bouwen lijkt het me ook geen goed plan. maar das dan meer wat voor de weetikveelwies om dat te regelen.)
Technisch is dit wel te doen, en ook eerder voorgesteld, in de praktijk gaat dit door misbruik hoogstwaarschijnlijk niet werken.

• Diadem

Diadem

fossiel

el_marcianito:

Dat soort dingen werken misschien op een forum waar W&L de hoofdzaak is. Maar dit is niet zo'n forum, dit is GoT.

GoT is een computerforum, waar er behalve computergerelateerde zaken ook over andere dingen mag worden gediscussieerd. Maar het is in principe een extratje, en in het geval van W&L een klein extratje. Je kunt niet verwachten dat ze speciaal voor ons hun complete forum gaan aanpassen en allerlei ingewikkelde extra functionaliteit gaan inbouwen.

McVirus is overigens terug van zijn vakantie, dus we kunnen nu serieus beginnen met overleggen over wat we gaan doen. We hebben al een aantal goede ideeën, het zal niet lang meer duren voordat we ze gaan implementeren.

• Diadem

Diadem

fossiel

Op zondag 08 juli 2001 22:12 schreef LoWLaNDeR het volgende:
Maar je moet wel in acht houden dat het een forum is voor adolescenten. Ik ben zelf 16 jaar, en ik merk gewoon dat sommige topics, qua wetenschappelijke theoriën te hoog gegrepen zijn voor me, puur omdat ik de stof/theorie nog nooit behandeld/gezien heb.

GoT en T.net is een adolescentenkamp, en dat zal het voorlopig ook wel even blijven. Zaak is het dan ook om de eerste de beste 14-jarige die hier een topic opent over eerstejaars middelbare natuurkunde, en zijn eigen, totaal zelfbedachte theorie daar op los laat, niet bruut af te zeiken, of op een chagereinige manier een thread dicht te pleuren.

Je kan zo'n iemand stimuleren om bepaalde zaken te gaan lezen, alhoewel ik het zelf ook als een remming heb gezien dat bijna alle interessante wetenschappelijke leerstof in het engels te krijgen is (behalve Subject.nl dan)). Een vaste verwijslijst met url's en ander interessant leesvoer in het Nederlands zou niet overbodig zijn, en het modden een stuk eenvoudiger maken. (En daar bedoel ik niet mee dat mensen met een sarcastische/chagereinige zin naar www.google.com verwezen worden Morgoth, want telkens als je dat doet erger ik me dood :( ). Je bent mod, dus hoor je een voorbeeld te stellen, dus een paar mooie :) :P :D zouden niet misstaan :)

Zaak is het om respect te hebben voor wetenschappelijke en levensbeschouwelijke interesse, van welke leeftijdscatagorie dan ook. Daar kunnen wij de komende jaren (want ik hoop dat dit forum nog lang voorbestaat) nog veel plezier van hebben.

Daarintegen vind ik dat mensen die dingen plaatsen die voor SG of HK zijn bedoelt qua niveau, maar doelbewust hier plaatsen omdat ze SG en HK niet kunnen zien, meteen een ban aan hun broek moeten krijgen. Men weet over het algemeen donders goed dat je wat inhoudelijks moet posten hierzo, en als ze te lam zijn om ZELFS maar de beschrijving van het forum door te lezen (of naar de naam te kijken) dan mogen ze meteen weg van mij, dat irriteert me mateloos.

Dan rest mij nog te zeggen dat ik toch verschrikkelijk veel geleerd heb over bepaalde wetenschappen en andere levenbeschouwelijke visies, en dat ik vind dat dit forum goed is, maar het met de punten die ik voor verbetering vatbaar verbeterd een top forum wordt :) :D
Op verzoek een reactie op deze post :)

Ik ben het eigenlijk wel gewoon met je eens, op zo'n beetje alle punten. Meer kan ik er eigenlijk niet van zeggen, je hebt gewoon gelijk.

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 21:34 schreef Diadem het volgende:

[..]

Op verzoek een reactie op deze post :)

Ik ben het eigenlijk wel gewoon met je eens, op zo'n beetje alle punten. Meer kan ik er eigenlijk niet van zeggen, je hebt gewoon gelijk.
Maar waarom worden zulke topics dan keihard op slot gepleurd (meestal ook nog met een chagereinige sluitmsg)?

Verwijderd

Eigenlijk vind ik dat de leeftijd in het profiel moet komen. Ok, er zijn natuurlijk altijd mensen die dat masken, maar als ze een beetje slim zijn vullen ze het naar waarheid in zodat wij er rekening mee kunnen houden als iemand bijv. 14 jaar is zoals LoWLaNDeR als zei (mocht iemand met mijn niveau rekening willen houden ik ben 17 :)). En aangezien bijna niemand in het profiel kijkt (ik althans nooit) is het een idee om het belangrijkste deel daarvan bij iedere post automatisch bij te laten voegen misschien. Zoals opleiding.
Verder denk ik dat dat sommige posts met belangrijke informatie over een topic het beste op waarheid gecontroleerd kunnen worden omdat, als niemand de fouten opmerkt, het de boel totaal in de war kan sturen.

• Diadem

Diadem

fossiel

Op zondag 15 juli 2001 21:38 schreef LoWLaNDeR het volgende:
Maar waarom worden zulke topics dan keihard op slot gepleurd (meestal ook nog met een chagereinige sluitmsg)?
Doen wij dat dan? Dat soort topics worden inderdaad op slot gegooid, zoals het hoort. Maar meestal proberen we dat wel enigszins vriendelijk te doen, tenzij het echt onzinnig is, of de gebruiker best met 1 search commando het antwoord het kunnen vinden.

Verwijderd

Jo, opzich ben ik het eens met jouw stellingen c.q meningen...Alleen wat ik vind is dat je word bekrompen op je mogelijkheid tot meningsuiting...Op dit moment word er al vanalles geedit/deleted als je ook maar iets post wat de mods niet aanstaan...En nu wil jij het nog meer beperken. Ik denk dat er veel users veel moeite mee gaan hebben dat hun posts of replies verwijdert worden, ik ben er eigenlijk zef ook wel eentje van.

Verwijderd

En aangezien bijna niemand in het profiel kijkt (ik althans nooit) is het een idee om het belangrijkste deel daarvan bij iedere post automatisch bij te laten voegen misschien. Zoals opleiding.
Dit zou ik niet willen. Bij discussies over quantummechanica ed is het misschien nuttig, maar als je het over meer levensbeschouwelijke dingen hebt kan het best dat iemand dat niet wil. Het kan zelfs slecht zijn, dat je de waarde van een reactie gaat beoordelen aan de hand van oa leeftijd en opleiding. Er staat wat er staat.

Misschien dat mensen zelf in hun openingspost een niveau indicatie kunnen geven als ze dat willen.

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 00:02 schreef Diadem het volgende:

[..]

Doen wij dat dan? Dat soort topics worden inderdaad op slot gegooid, zoals het hoort. Maar meestal proberen we dat wel enigszins vriendelijk te doen, tenzij het echt onzinnig is, of de gebruiker best met 1 search commando het antwoord het kunnen vinden.
Misschien bedoelen jullie het niet zo, maar het komt meestal wel zo over als ik die slotmsgtjes zo lees... dat is het gevaar van geschreven woord, je kan als lezer niet zien of iemand het met een glimlach heeft ingetypt. Misschien zijn smileys een idee? ;)
Op maandag 16 juli 2001 21:40 schreef el_marcianito het volgende:

[..]

Dit zou ik niet willen. Bij discussies over quantummechanica ed is het misschien nuttig, maar als je het over meer levensbeschouwelijke dingen hebt kan het best dat iemand dat niet wil. Het kan zelfs slecht zijn, dat je de waarde van een reactie gaat beoordelen aan de hand van oa leeftijd en opleiding. Er staat wat er staat.
Ja daar heb je gelijk in. Daar dacht ik ook al even aan. Misschien moet het profile knopje gewoon iets groter?

Verwijderd

Ik denk niet dat dat zal helpen. De meeste mensen zijn daar gewoon te lui voor. Ik vrees dat je, als je gepaste reacties wil, je gewoon zelf zoiets aan moet geven. En de mensen die echt willen weten tegen wie ze het hebben zullen het knopje wel weten te vinden. Al staat er in sommige profiles bijzonder weinig.

Misschien zou er iets in deze richting in de policy geplaatst kunnen worden.

Verwijderd

Ik irriteer me overigens ook aan mensen die niet de totale discussie lezen. Nou irriteren is een groot woord, maar ik moet iedere keer dezelfde argumenten gebruiken en niemand gaat daar dan echt op in. Als er een topic is met al meer dan 50 replys waar ik nog niet eerder bij zat, waag ik me er gewoon niet meer aan, tenzij het me dermate interesseert dat ik toch de hele topic ga lezen. Maar gewoon naar beneden scrollen en ff je zegje doen schept alleen maar afleiding...

Verwijderd

Ik erger me de laatste tijd mateloos aan topics over tijdreizen, UFO's, buitengewone krachten en meer van die onzin. Dit zijn topics die helemaal nergens over gaan. Er kan ook geen serieus antwoord op worden gegeven, omdat het zaken zijn die niet bestaan enzo.

Misschien beter om een special startrek-topic te starten waar deze mensen hun onzin in kwijt kunnen

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Op donderdag 19 juli 2001 19:49 schreef Destruction_Dimbo het volgende:
Ik erger me de laatste tijd mateloos aan topics over tijdreizen, UFO's, buitengewone krachten en meer van die onzin. Dit zijn topics die helemaal nergens over gaan. Er kan ook geen serieus antwoord op worden gegeven, omdat het zaken zijn die niet bestaan enzo.

Misschien beter om een special startrek-topic te starten waar deze mensen hun onzin in kwijt kunnen
Wat sneu dat je je zo ergert. :? Maar het staat je volkomen vrij om een onderwerp te starten dat je wel interesseert. Tot die tijd posten wij gewoon wat ons interesseert, okay?

Verwijderd

destruction Dimbo

als je eens had gekeken in de Ufo topics had je gezien dat er wel degelijk keiharde feiten op tafel komen..
en dat elk argument tegen ufo's ondertussen wel weerlegd is..

maarja :Z lekker verder

Verwijderd

Een hoger niveo is toch niet veel anders dan het logische gevolg van diadem, die van zijn moderator schap word ontslagen-;

(heeft men mij begrepen?...)

• Morgoth
Nee, verklaar je nader want zo zie ik dat als een flame.

• Diadem

Diadem

fossiel

Gebruikersnaam: v0litaire
Voornaam:
Achternaam:
E-mail adres:
Aantal posts: 2
Gem. aantal posts/dag: 1
anyway, ik ben geneigd met Morgoth mee te gaan in zijn opvatting dat dit een flame was. En flamen naar modjes is niet lief. Flamen is überhaupt niet lief.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

flamen naar diadem is dom >:)

Verwijderd

eventuele bedreigingen kunnen naar eli.jansen@wanadoo.nl
zie vooral mijn topic psychopatie, op een of andere manier bestond v0litaire niet meer en was genoodzaakt om een nieuwe gebruikersnaam aan te vragen.
naar mijn mening vind michiel bouwhuis het nodig discussies te verkloten met zijn eigen misantropische inzicht. Vind het nogig om hier de sofist uit te hangen, naar mijn inzicht zou dit forum een utopie moeten zijn-: en dat is het niet.
Misantroop is natuurlijk een drogreden van mijn kant; want wees eerlijk, anders zaten wij toch niet achter een scherm?

• Diadem

Diadem

fossiel

Op zaterdag 21 juli 2001 16:48 schreef v0litaire het volgende:
eventuele bedreigingen kunnen naar eli.jansen@wanadoo.nl
zie vooral mijn topic psychopatie, op een of andere manier bestond v0litaire niet meer en was genoodzaakt om een nieuwe gebruikersnaam aan te vragen.
naar mijn mening vind michiel bouwhuis het nodig discussies te verkloten met zijn eigen misantropische inzicht. Vind het nogig om hier de sofist uit te hangen, naar mijn inzicht zou dit forum een utopie moeten zijn-: en dat is het niet.
Misantroop is natuurlijk een drogreden van mijn kant; want wees eerlijk, anders zaten wij toch niet achter een scherm?
Bedreigingen? pfff...

Als moderator ben ik aanklager, rechter èn beul. Ik heb geen reden om te dreigen, ik kan gewoon doen.

Ach, laat ook maar. Ik heb geen zin om waarschuwingen te gaan geven. Ik wil alleen nog wel even mededelen dat je zowel mijn voor als mijn achternaam met een hoofdletter schrijft. Dank u wel.

Verwijderd

Ah, er is geen geestelijke ruimte voor discussie? Waar is trouwens mijn onder werp psychopatie gebleven, Michiel?

• Diadem

Diadem

fossiel

De naam is Diadem...

Geestelijke ruimte voor een discussie? Tsja, ik weet niet, ik geloof dat er genoeg hardeschijfruimte is op de GoT-servers, maar geestelijke ruimte? Ik zou het niet weten.

PS: je onderwerp over psychopatie is niets meer gebeurd afaik. Gewoon naar beneden gevallen I guess, of verdwenen in BC3

Verwijderd

Wat IS DAT VOOR GOZER HEE!!
tsss...
Kan dit anders ff via jullie mail ik hoef dat v0litaire geflame niet te lezen, het ging hier over wat er aan het forum moet veranderen.

Verwijderd

Is het een idee een topic te sluiten voor mensen die na 30 posts ofzo nog niet hebben deelgenomen aan de discussie? Dat voorkomt 'voorbijgangers' die zeggen wat al gezegd is, gevolgd door mensen die daar weer op in gaan waardoor het in herhaling valt.
Waarschijnlijk is dat een slecht idee, maar misschien iets in die richting. Of als instelbare optie voor de topic opener. Naja zoiets.

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 18:36 schreef Teup het volgende:
Is het een idee een topic te sluiten voor mensen die na 30 posts ofzo nog niet hebben deelgenomen aan de discussie? Dat voorkomt 'voorbijgangers' die zeggen wat al gezegd is, gevolgd door mensen die daar weer op in gaan waardoor het in herhaling valt.
Waarschijnlijk is dat een slecht idee, maar misschien iets in die richting. Of als instelbare optie voor de topic opener. Naja zoiets.
Lekker zielig ben jij, alsof iedereen te lui is om te lezen???

Als je iets interessant vindt, dan lees je toch wel de hele topic. Maar een topic op slot pleuren slaat nergens op.

Verwijderd

30 posts is ook helemaal niet veel, zeker als de discussie pas wat later op gang komt. En het zou lullig zijn mensen uit te sluiten als ze niet bij die eerste paar posts gezeten hebben.
Hoe zou dat bijvoorbeeld moeten met een meetingtopic? Ok, geen topniveau, maar daar heb je ook mensen die pas na een hele tijd erbij komen, en waarschijnlijk zelfs meer dan 30 deelnemers.

Misschien moet je discussies kunnen sluiten voor vervelende personen... (V)
Maar daar hebben we al mods voor |:( >:)

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Op zaterdag 21 juli 2001 22:29 schreef el_marcianito het volgende:
30 posts is ook helemaal niet veel, zeker als de discussie pas wat later op gang komt. En het zou lullig zijn mensen uit te sluiten als ze niet bij die eerste paar posts gezeten hebben.
Hoe zou dat bijvoorbeeld moeten met een meetingtopic? Ok, geen topniveau, maar daar heb je ook mensen die pas na een hele tijd erbij komen, en waarschijnlijk zelfs meer dan 30 deelnemers.
Idd, 30 posts is helemaal niet veel en niet iedereen komt elke dag op W&L.
Goh, hoor ik hier een hatelijke opmerking?? >:)
Maar daar hebben we al mods voor |:( >:)
Ain't that the truth! >:)

• Diadem

Diadem

fossiel

Op zaterdag 21 juli 2001 22:29 schreef el_marcianito het volgende:
Bedoel je nu met die V vrouwen?

Dan is dat namelijk een verbazingwekkend scherpzinnige opmerking voor jou joh ;)

Verwijderd

Nee. een zeker vervelend persoon met een V.
Het zou natuurlijk een vrouw kunnen zijn, maar de kans daarop is hier niet al te groot :)

Verwijderd

effe denken
v.. V... vvVV.. Flamez :) nee ik ben het niet :P

Verwijderd

:o Shit, schrijffout.. >:)

Nee, toch niet ;)

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 17:45 schreef Diadem het volgende:
De naam is Diadem...

Geestelijke ruimte voor een discussie? Tsja, ik weet niet, ik geloof dat er genoeg hardeschijfruimte is op de GoT-servers, maar geestelijke ruimte? Ik zou het niet weten.

PS: je onderwerp over psychopatie is niets meer gebeurd afaik. Gewoon naar beneden gevallen I guess, of verdwenen in BC3
maakt niet uit bouwhuis, ik kom wel langs bij de volgende bijeenkomst dan zullen we het er wel even over hebben.

Verwijderd

Oeeeeeeeeee.... een dreigement! :D

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 23:01 schreef el_marcianito het volgende:
Nee. een zeker vervelend persoon met een V.
Het zou natuurlijk een vrouw kunnen zijn, maar de kans daarop is hier niet al te groot :)
Ow, bedoel je Viptweak toevallig??

Mag je ook gewoon zo zeggen hoor

Verwijderd

Topicstarter
Viptweak: denk dat het over die mislukte schrijfwijze van een franse filosoof gaat :P

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 15:43 schreef chromisX het volgende:
Oeeeeeeeeee.... een dreigement! :D
welnee dat is een aankondiging voor een goed gesprek.. :P

Viptweak.. blijf eens van die drugs af.. daar word je paranoia van ;) :P

• Diadem

Diadem

fossiel

Op zondag 22 juli 2001 13:03 schreef v0litaire het volgende:
maakt niet uit bouwhuis, ik kom wel langs bij de volgende bijeenkomst dan zullen we het er wel even over hebben.
User is banned

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 16:02 schreef Flamez het volgende:

[..]

welnee dat is een aankondiging voor een goed gesprek.. :P

Viptweak.. blijf eens van die drugs af.. daar word je paranoia van ;) :P
Ow...ging het niet over mij :), vond het al zo vreemd...

Verwijderd

(oei oei, allemaal OT-posts van vooraanstaande leden :P.)

Gelukkig mag ik ook na de 100e post reageren ;).

Ik merk aan mezelf dat ik hier steeds minder kom, door het eerder geconstateerde dalende niveau. Voor mij is dit te verdelen: Slechte topics, en topics waar je de kwaliteitsposts tussen de loze posts uit moet schoffelen, zodat er weinig overblijft van feedback en beknoptheid. (dit is ook de redfen waarom ik al maanden niet meer in een hardware-forum ben geweest).

De oplossing:
Ik denk dat alleen strengere moderatie helpt.
De relevantie van een "newbie lock" valt te betwijfelen. Iemand met weinig verstand van hardware kan hier hele zinnige discussies voeren, terwijl een hardware-guru absoluut geen verstand van argumentatie, respect ed _zou hoeven_ hebben. Je houdt natuurlijk wel de echte loze newbies buiten het forum, maar daar zijn er niet zo heelveel van. Het zijn meer de "semi-loze" newbies, die klokken hebben horen luiden, maar van het bestaan van klepels niets afweten.

Ik ben dus net als de rest voor strengere moderatie, wat volgens mij de enige oplossing is. Het lijkt me praktisch als er meed mods worden aangesteld, om iets aan de werkdruk te doen. Maar dat is natuurlijk niet echt mijn probleem.

Om de werkdruk nog iets op te voeren lijkt het me slim om aan een user uit te leggen waaorm zijn of haar topic/post is verwijderd of ge-edit, om herhaling te voorkomen.

Over die ban:
Terecht natuurlijk, ditsoort dreigementen en flames kunnen niet. Maar naar mijn idee was hij zo bot omdat hij dacht dat diadem een topic van hem had geclosed. Het beste is om hem dan ook nog even te melden dat dit niet zo was, of dat de closement terecht was. De kans is klein, maar misschien zit hij in dat hij hierdoor fout zit, en dat flamen dus nutteloos was...

edit:
Je zoekactie naar 'psychopatie' leverde 1 resultaten op. Resultaten 1 - 1:
WL Hoger niveau gewenst & strengere moderatie

Waar heeft die kerel het over?

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 19:22 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Je zoekactie naar 'psychopatie' leverde 1 resultaten op. Resultaten 1 - 1:
WL Hoger niveau gewenst & strengere moderatie

Waar heeft die kerel het over?
Nog even offtopic. Ik heb ook naar z'n topic gezocht en niets gevonden, dus ik vermoed dat het in de Big Crash gesneuveld is (duidt Diadem ook aan met BC3). Het zou dan ook best kunnen dat hij in die tijd zijn username geregistreerd heeft en hem daarom kwijt was. Het lijkt me een misverstand dat buiten proporties opgeklopt is?

Verwijderd

hmm, de BC kan idd best eens een goede oorzaak zijn.

Nogsteeds vond ik de toon die onze vriend aansloeg compleet belachelijk, maar het had een reden. Hij dacht namenlijk dat diadem topics verwijderde, wat natuurlijk niet waar is. Voor zo iemand komt dat vrij bot over, en ls je dan ook nog eens niet de subtielste bent, kan er zoeits ontstaan. Misschien een meeltje aan onze vriend?

Verwijderd

ik kom natuurlijk wel even langs.
het was daarom ook niet als dreigement bedoeld.

heeft men mij begrepen? -:

Verwijderd

[b]Op maandag 23 juli 2001 19:15
heeft men mij begrepen? -:
hmmz... een topic over psychopathie zei je..??...

:P

Verwijderd

Mmmhhhh... Intrigerend.

• Paladin
  • Laatst online: 21:16

Paladin

Play Ball!

en we weten niet wat er gezecht is in dat topic psycopatie.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

* Lordy79 = just saying /me is still alive...

Hmm... ik kom hier steeds minder. Er is gelukkig weer hoop, want ik vind het draadje over het Thomas evangelie erg boeiend en hoop dat die nog even in leven blijft.

Maar verder wordt het stiller en stiller. Nah ja... het zal ook wel door de vakantie komen. Of iedereen is nu bang om een draad de openen die verplaatst wordt naar SG... :P

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Op dinsdag 24 juli 2001 11:56 schreef Lordy79 het volgende:

Maar verder wordt het stiller en stiller. Nah ja... het zal ook wel door de vakantie komen. Of iedereen is nu bang om een draad de openen die verplaatst wordt naar SG... :P
Nah, ik denk het eerste hoor. >:)
me witchy mod, be afraid, be VERY afraid LOL

Verwijderd

Topicstarter
ik herinner me dat psychopathie topic nog wel geloof ik...

Verwijderd

Te veel kinderen hiero daardoor komen er soms bij serieuze ondewerpen hele kinderlijke antwoorden waardoor het kan uitlopen op een nutteloze wellus/nietus discussie. KweetNie is dan de beste. :)

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op dinsdag 24 juli 2001 21:13 schreef NewAgePerformance het volgende:
Te veel kinderen hiero daardoor komen er soms bij serieuze ondewerpen hele kinderlijke antwoorden waardoor het kan uitlopen op een nutteloze wellus/nietus discussie. KweetNie is dan de beste. :)
Of gewoon niets posten dan... daarom post ik ook zo weinig... omdat ik niets weet :P

Maar goed... tweakers is en blijft een computersite met GoT als forum, en om nu een die-hard forum en een dummy-forum, puur voor W&L te starten... da's denk ik niet echt de bedoeling...

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Op dinsdag 24 juli 2001 21:13 schreef NewAgePerformance het volgende:
Kinderachtige reacties komen op alle leeftijden voor. Het is een illusie dat oudere mensen zich per definitie volwassen gedragen.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op dinsdag 24 juli 2001 22:31 schreef Elvhenk het volgende:

[..]

Kinderachtige reacties komen op alle leeftijden voor. Het is een illusie dat oudere mensen zich per definitie volwassen gedragen.
Juist :) Daar waren wij het ook al over eens geloof ik :) Volwassen mensen zijn per defenitie een illusie. Volwassen mensen zijn gewoon oudere mensen die het ook niet weten...

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 00:00 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Juist :) Daar waren wij het ook al over eens geloof ik :) Volwassen mensen zijn per defenitie een illusie. Volwassen mensen zijn gewoon oudere mensen die het ook niet weten...
Iedereen zou in principe kind moeten blijven, anders is er geen bal meer aan! ;)
Pagina: 1 2 Laatste