Ik kon het niet laten om even op dit topic te reageren
Het valt mij toch op dat erg veel mensen een hekel hebben aan het
Christendom en daardoor twijfel hebben over het bestaan van een God.
Ik neem het de niet-christenen niet kwalijk. Waarom? Christenen geloven dat
als je in God gelooft je in de hemel komt, zo niet kom je in de hel. Christenen
proberen niet-christenen te 'bekeren' zo dat zij ook van al het goede van de hemel
en God kunnen genieten. Zie het maar als een ouders - kind relatie. Ouders hebben
regels voor kind voor zijn eigen bestwil. Kind vindt die regels maar niks omdat hij/zij denkt
dat hij/zij geen vrijheid meer heeft. Dit leidt vaak tot opstootjes tussen kind en ouders.
Kind komt er toch vaak later achter(nadat hij/zij de regeltjes overtreden heeft) dat die regels
toch wel zin hadden. Als we dan weer terug naar "christenen - niet-christenen" kwestie gaan, dan is het meestal te laat dat de
niet-christenen erachter komen dat die regeltjes toch wel zin hadden. Ik hoop dat jullie beetje begrijpen
waarom christenen voor jullie gevoel soms een beetje irritant doen. Maar ze doen het om jullie kont
te "redden" en dat vindt ik toch wel iets wat een klein beetje respect verdient (ook al blijf je
het hele geloof verhaal bullshit vinden).
Ik heb ook het gevoel dat het Christendom vaak gehekeld wordt door al de regeltjes. Deze regels zijn opgesteld
om de mens te helpen. Je hebt de vrijheid gekregen om te kiezen om deze regels te volgen, doe je dit niet? Dan
kan je je zelf flink in de nesten helpen of anderen veel pijn doen. Een mooi voorbeeld hiervan vind ik de regel:
"geen sex voor het huwelijk". Velen zijn het niet met deze regel eens. Maar de gevolgen van het overtreden van deze regel
zijn zeer groot. Een paar voorbeelden? Hoeveel mensen zijn er niet dood gegaan door AIDS? Hoeveel kinderen zijn er
niet voor het leven gepijnigd door seksueel misbruik? Hoeveel vrouwen zijn er niet verwoest door verkrachtingen? Hoeveel
kinderen hebben het vertrouwen in hun ouders verloren door scheidingen? (grootste oorzaak scheiding is vreemd gaan)
De lijst kan je zelf aanvullen. (Ik zie deze gevolgen trouwens niet als straf van God)
Om toch beetje ontopic te blijven, ik geloof dat God altijd al bestaan heeft. Ik geloof dat Hij deze aarde met alles
daarop en daaromheen geschapen heeft. Waarom? Als je kijkt naar de complexiteit van de mens, dan kan dat niet zomaar
toevallig inelkaar geploft zijn. Dat moet iemand in elkaar gezet hebben. (haal maar eens een oude wekker helemaal uit elkaar,
gooi alle onderdelen in een emmer en schat hoe lang je moet schudden voordat ie weer helemaal in elkaar zit).
Al met al hoop ik dat ik een beetje duidelijk ben geweest

En ja ik ben ook 1 van die (voor mijn gevoel) weinige Christenen
op GOT