Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Competities zeggen mij niets, wat houdt dat in?SinergyX schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:40:
[...]
Kan, maar gericht spelen in competitie verband (VFL, FGL, FPA, etc) speel je juist met de gedachte dat je maar 1 specifieke positie speelt, zelfs als dat een LB of GK is.
Hoop nog steeds dat ze ooit met wissels komen, kunnen we zelfs met 14 man spelen
PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)
Inderdaad ja, belachelijk dat je op PS geen party van 10-12-16 man kan maken sowieso. Wij zijn gisteren dus maar uit de party gegaan en hebben gewoon een FIFA party gedaan, dan kan je wel met meer. Val je af en toe weg bij het laden van een wedstrijd en meteen erna, maar dat maakte niet zoveel uitRicloo86 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:37:
[...]
Als je allemaal heel duidelijk houdt aan de afspraken en posities is het misschien te doen.
Mijn ervaring leert dat +6 al redelijk chaotisch kan zijn, daarbij kun je op de PS niet met meer dan 8 in een party.
Zelfgemaakt competities die het 'eggie' nabootsten, ik zit bij 1 van de grootste, VFL, gewoon compleet virtuele 'voetbalwereld', 5 grootste divisies (UK, duitsland, italie, spanje, frankrijk) waar je hele seizoen speelt met managers, spelers die tekenen voor een club, verkopen/aankoop in transferwindow etc. Je bent dus als pro 'in dienst' van zo'n club.Ricloo86 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:46:
[...]
Competities zeggen mij niets, wat houdt dat in?
Aantal van zulke competities zijn nu meer naast elkaar gezet qua wedstrijddagen, dat je in principe nu 7 dagen in de week competities zou kunnen spelen
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
vandaar dat je meerdere accounts hebt, je zit dus ook al in zo'n team.SinergyX schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:50:
[...]
Zelfgemaakt competities die het 'eggie' nabootsten, ik zit bij 1 van de grootste, VFL, gewoon compleet virtuele 'voetbalwereld', 5 grootste divisies (UK, duitsland, italie, spanje, frankrijk) waar je hele seizoen speelt met managers, spelers die tekenen voor een club, verkopen/aankoop in transferwindow etc. Je bent dus als pro 'in dienst' van zo'n club.
Aantal van zulke competities zijn nu meer naast elkaar gezet qua wedstrijddagen, dat je in principe nu 7 dagen in de week competities zou kunnen spelen(plus zelfs nog s'nachts met de US-based competities).
Wordt er ook gestreamd in die competities?
Heb zelf altijd al een idee gehad om zo'n competitie op te zetten. Met samenvattingen op een website en een aantal wedstrijden live streamen.
An sich mag je maar 1 account gebruiken bij zo'n competitie, er zijn wel streams, maar samenvattingen maken kost iets teveel tijd. Even snel rekenen, 5 leagues met 2 divisies, elk ~15 clubs, UK zelfs 4 divisies dus 60 clubs, zit je op aardig wat wedstrijden op een avond.Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 23:34:
[...]
vandaar dat je meerdere accounts hebt, je zit dus ook al in zo'n team.
Wordt er ook gestreamd in die competities?
Heb zelf altijd al een idee gehad om zo'n competitie op te zetten. Met samenvattingen op een website en een aantal wedstrijden live streamen.
De kleinere competities hebben vaak 2-4 leagues, sommige iets meer, maar VFL is daarvan wel de grootste.
Verwijderd
Ik kijk er niet raar van op dat we over een paar jaar naar dit soort wedstrijden gaan kijken op "tv/internet " .SinergyX schreef op donderdag 7 september 2017 @ 23:56:
[...]
An sich mag je maar 1 account gebruiken bij zo'n competitie, er zijn wel streams, maar samenvattingen maken kost iets teveel tijd. Even snel rekenen, 5 leagues met 2 divisies, elk ~15 clubs, UK zelfs 4 divisies dus 60 clubs, zit je op aardig wat wedstrijden op een avond.
De kleinere competities hebben vaak 2-4 leagues, sommige iets meer, maar VFL is daarvan wel de grootste.
Elke zondag avond van x tot x een aantal live wedstrijden. En voor de rest kunnen er wedstrijden geupload worden op "de site ". Wat samenvattingen maken etc.
Ik had er 5 jaar geleden toen ik een beetje op het idee kwam, wat mee moeten gaan doen maarja, te veel werk
En waar wordt dat beheert dan? kan ik dat zien?SinergyX schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:50:
[...]
Zelfgemaakt competities die het 'eggie' nabootsten, ik zit bij 1 van de grootste, VFL, gewoon compleet virtuele 'voetbalwereld', 5 grootste divisies (UK, duitsland, italie, spanje, frankrijk) waar je hele seizoen speelt met managers, spelers die tekenen voor een club, verkopen/aankoop in transferwindow etc. Je bent dus als pro 'in dienst' van zo'n club.
Aantal van zulke competities zijn nu meer naast elkaar gezet qua wedstrijddagen, dat je in principe nu 7 dagen in de week competities zou kunnen spelen(plus zelfs nog s'nachts met de US-based competities).
Www.the-vfl.com, forum etc. Stats gaan via app.the-vfl.com.Ricloo86 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:55:
[...]
En waar wordt dat beheert dan? kan ik dat zien?
Site ziet er best wel dood uit eigenlijk.SinergyX schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:11:
[...]
Www.the-vfl.com, forum etc. Stats gaan via app.the-vfl.com.
Lijkt mij wel een keer leuk om te gaan doen in 18.
Geen idee wat jij ziet als bezoekerRicloo86 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:54:
[...]
Site ziet er best wel dood uit eigenlijk.
Lijkt mij wel een keer leuk om te gaan doen in 18.
Maar we zitten tussen 2 seizoenen, pas in oktober beginnen we weer.
Welk platform speel je?Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:23:
Ik wil in 18 ook weleens clubs proberen, nog nooit gedaan
En dat doe je als speler individueel of met je team?Audiowaste schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:17:
Wel vaker uitgenodigd voor VFL en zit ook in de community maar verder heb ik eigenlijk nooit mee gedaan aan wedstrijden. Dit wil ik in FIFA 18 eigenlijk wel eens gaan doen om dat het echt een heel leuk concept is.
Je 'tekent' voor een team, waar je dus een seizoen voor moet spelen (5-6x wedstrijden in de week). Elke speler in dat team zit dan ook op VFL, heeft ook getekend voor die club. Je speelt wedstrijden tegen andere soortgelijke clubs, met doel in principe altijd 11 vs 11 te hebben (minimaal 5 man, inclusief Any en keeper). Je kan dus niet met je eigen pro club team spelen, enkel binnen de clubs die 'echt' bestaan (de grote divisies). Ik heb nu bv Everton, binnen de VFL is daar dus maar 1 club van (wordt ook toegewezen vanuit de admins). Je mag ook maar voor 1 team spelen, niet bv met je 2de account voor andere club, 1 persoon, 1 club.Ricloo86 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:35:
[...]
En dat doe je als speler individueel of met je team?
Ben je goed in verdedigen heb je ook veel sneller een club, die zijn altijd vrij zeldzaam. En met Fifa18 gok ik dat keepers ook stuk moeilijker te krijgen zijn, zelfs de top keepers hebben aardig wat kritiek op keepers in fifa18.
We hebben ook wel eens vriendenclubjes die VFL joinen met 4-5 man gelijktijdig, maar die houden het vaak niet lang vol, het niveau kan soms behoorlijk hoog liggen tegen de betere clubs. Leukste daarin, veel spelen pro clubs tegen 4-5 man, altijd zonder verdediging, het valt je zwaar tegen als je opeens 4 echte verdedigers tegen je hebt staan.
VFL heeft ook een PS4 kant, zit een best grote Nederlandse groep tussen (xbox is veel meer US/UK).
Denk als je hogere divisies speelt met 6-7 man, je wel eens zulke clubs tegen komt. FGL, FVA, FPL, VFL voor de clubnaam, dat zij allemaal teams die in zulke competities spelen.
[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 14-09-2017 12:51 ]
Je doet dat echt als individu aan meeRicloo86 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:35:
[...]
En dat doe je als speler individueel of met je team?
Oke, ga mij er eens met 18 in verdiepen als mijn pro wat ontwikkeld is.SinergyX schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:47:
[...]
Je 'tekent' voor een team, waar je dus een seizoen voor moet spelen (5-6x wedstrijden in de week). Elke speler in dat team zit dan ook op VFL, heeft ook getekend voor die club. Je speelt wedstrijden tegen andere soortgelijke clubs, met doel in principe altijd 11 vs 11 te hebben (minimaal 5 man, inclusief Any en keeper). Je kan dus niet met je eigen pro club team spelen, enkel binnen de clubs die 'echt' bestaan (de grote divisies). Ik heb nu bv Everton, binnen de VFL is daar dus maar 1 club van (wordt ook toegewezen vanuit de admins). Je mag ook maar voor 1 team spelen, niet bv met je 2de account voor andere club, 1 persoon, 1 club.
Ben je goed in verdedigen heb je ook veel sneller een club, die zijn altijd vrij zeldzaam. En met Fifa18 gok ik dat keepers ook stuk moeilijker te krijgen zijn, zelfs de top keepers hebben aardig wat kritiek op keepers in fifa18.
We hebben ook wel eens vriendenclubjes die VFL joinen met 4-5 man gelijktijdig, maar die houden het vaak niet lang vol, het niveau kan soms behoorlijk hoog liggen tegen de betere clubs. Leukste daarin, veel spelen pro clubs tegen 4-5 man, altijd zonder verdediging, het valt je zwaar tegen als je opeens 4 echte verdedigers tegen je hebt staan.
VFL heeft ook een PS4 kant, zit een best grote Nederlandse groep tussen (xbox is veel meer US/UK).
Denk als je hogere divisies speelt met 6-7 man, je wel eens zulke clubs tegen komt. FGL, FVA, FPL, VFL voor de clubnaam, dat zij allemaal teams die in zulke competities spelen.
Wij hebben ondertussen redelijk wat spelers, ik weet niet of er nog een team gecreëerd wordt. Als dat niet zo is ben je uiteraard welkom anders misschien handiger om nieuw team aan te (laten) maken.
Vaste dagen zijn vrijdag, zaterdag, zondag, van 9 tot 10, en dan woensdag cup, en natuurlijk training. Maar genoeg die maar 2 dagen in de week meespelen, alleen heb je kans dat je geen basisplek heb bij de grotere teams.LordKnox schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:53:
An sich lijkt me zo'n grote competitie wel interessant. Hiermee kom je dichtst bij "the real deal" als je geen voetbaltalent hebt. Alleen jammer dat je dus waarschijnlijk "verplicht" wordt om elke avond te spelen. Dat wordt voor mij wat lastiger gezien wij maar 1 televisie hebben en drie TV-kijkers thuis.
FIFA18 stond weer op mn lijstje.
@EvEs0r @Odieus Is er nog een plekje in Tweakers FC? Ik speel voornamelijk zondag-donderdagavond.
[ Voor 58% gewijzigd door Thrace Grumble op 18-09-2017 13:15 ]
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
We zitten al wel aardig vol, maar jij kan er nog wel bij. Ben je voorlopig de laatsteThrace Grumble schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:17:
Hmmm... begint toch weer te kriebelen, heb best wat potjes gespeeld (voornamelijk aanvallende posities) met Tweakers FC in FIFA16 (destijds ook met FraxleHD, evesor, ...),FIFA17 heb ik overgeslagen.
FIFA18 stond weer op mn lijstje.
@EvEs0r @Odieus Is er nog een plekje in Tweakers FC? Ik speel voornamelijk zondag-donderdagavond.
PSN: LinQ-NL
Top! Zal ik doen, thnx!Odieus schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:17:
[...]
We zitten al wel aardig vol, maar jij kan er nog wel bij. Ben je voorlopig de laatsteAls je wilt kan ik je ook toevoegen aan onze whatsapp groep, maar dan moet je even je 06 pm-en.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Kingdas toch?Riemer schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:05:
Kan ik mij nog ergens aanmelden? Speel op de Xbox one.
Je staat weer in mn vriendenlijst, dus zodra de club is aangemaakt kun je gewoon joinen. Ik laat je wat weten.
Jip dat ben ik. ThanksMaverick! schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:33:
[...]
Kingdas toch?
Je staat weer in mn vriendenlijst, dus zodra de club is aangemaakt kun je gewoon joinen. Ik laat je wat weten.
En? Wat is je eerste indruk?SinergyX schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:36:
Eerste dingen die ik hoor over Pro Clubs lijken goed te zijn, keeper lijkt grotendeels terug te zijn gezet naar Fifa17, verdedigen is iets aangepast/gedowntuned, klinkt allemaal goed. Ik ga vanmiddag beginnen.
PSN: LinQ-NL
Heb er nu bijna 20 uur in zitten, de basis van 17 zit helaas nog in 18, de AI compleet retarted.
De eerste uurtjes zit je vooral met lage rating van je pro, meteen 6"2 of hoger gaan kan pittig zijn, net een slagschip wat je rond moet sturen. Maar de eerste skillpoints krijg je op aantal wedstrijden, dus gaat begin best rap.
Eerste wat opvalt, de game voelt trager, meer 'sluggish', maar ga je snel tikken is het opeens een zeer snelle game. Daarbij is momentum veel belangrijker geworden, insta-stop en omdraaien gaat een stuk moeilijker (maar kan je met de bal redelijk overrullen door skillmoves), zeker in een sprint is dit behoorlijk pittig. De jockey knop is volgens vele verplaatst naar LB, gebruik ik niet, dus geen idee
Qua skillpoints, ik zit nu dacht op 62, iemand met 30 uur heeft 78 aangetikt, in de originele closed beta zou het 115 zijn geweest. Heeft het echt effect? Met 62 punten ga ik van 83 naar 86, maar merk ingame niet bijzonder veel verschil. De skillmove traits natuurlijk wel, maar mijn skillsmoves zijn al jaren stukje metaal, dus die gebruik ik niet.
Strength lijkt soms beter te zijn geworden, bij een corner kan ik een speler met minder strength gewoon weg blijven duwen, maar in een aanval wordt ik gewoon opzij gezet door een skinny midget. Volleys zijn behoorlijk sterk, goed getimed vliegen ze bizar hard richting goal, waar de AI keeper wederom een 50/50 doet, of een perfecte save, of een gigantische blunder.
Zonder any blaas je trouwens bizar makkelijk door verdediging heen, AI loopt geen gaten dicht, volgt een spits niet, blokt geen potientiele passes, 2x A bal, 1x Y en je bent er doorheen.
Tackles zijn nog wel het punt van twijfel, er zit bij een 1 op 1 soort van 'timewindow' waarin je een tackle zou kunnen doen, doe je dit niet, gaat je speler in z'n bekende 'tackle' animatie (been naar voren) en rent de ander lachend weg. Wel zie ik nu vaak dat een verdediger de bal gewoon wegtikt voor een speler, of kan z'n been half om een speler heen draaien om te blokken.
Ook bij corners of vrije trappen kan je wederom de AI niet terugsturen, ze staan daar rustig met 9 man voorin.
Mooi voorbeeld van 'timewindow' van tackle, maar ook aardige blunder van keeper
http://xboxclips.com/Sine...83-4bb8-9475-ec99b5ba2f68
Kleine leuke bug, de invisible beker
http://xboxclips.com/Sine...b1-4d8c-af20-d1cca9d55524
Groter bug, de 'box' van koppen is groter dan je hoofd, herhaling goed zichtbaar.
http://xboxclips.com/Sine...40-4233-8e8e-9981df2f8a7a
Voor de velen waarmee ik speelde, er zitten zeker verbeteringen in, jammer dat bv AI in 17 slecht was, in 18 nog steeds zo slecht is, maar het zal voor aardig wat mensen even aanpassen worden. Manier van spelen is iets anders, manier van reageren iets anders, al komt het wel veel makkelijker op een goalfest terecht, denk dat we van de 50+ wedstrijden er zeker 20+ met 4-4 of hoger uitkwamen.
Pro clubs zelfs is goed aangepakt, lobby is vervangen, de captain kan nu rollen toepassen, on the fly wisselen tussen 3 pre-set builds is heel handig, denk dat daar onze grootste 'yeeey' gevoel in zit, ze hebben deze keer geen simpele copy*paste gedaan.
Enige wat dus niet kan, wat we stiekem hoopte, laat je mensen op de bench, je deze in de game kan wisselen. Helaas, werkt niet, erg erg jammer.
Bedankt dat ik een paar potjes mee mocht spelen.Ricloo86 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:56:
Is er nog helemaal niets bekend over het rank systeem dit jaar en tot hoever etc?
Merk vooral dat verdedigen een stuk lastiger is t.o.v. vorige versie.
Andere punten nog wat lastig te beoordelen, omdat je speler nog vrij beperkt is met veel dingen.
Wil je mee doen, meld je dan aan bij de club: Tweakers FC
ourplayground schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:29:
De Xbox One Tweakers FC club is inmiddels opgezet!
Wil je mee doen, meld je dan aan bij de club: Tweakers FC
Vanavond gaan we los!

Lees zoveel klachten hierover, dus kan niet uitblijven.
Eerlijk gezegd, ik vind het heerlijkRicloo86 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:14:
Pff verdedigen is echt ruk in 18, hoop echt dat ze daar wat aan gaan doen!
Lees zoveel klachten hierover, dus kan niet uitblijven.
Goed, LB/RB blijven nog steeds gedragen als wingbashers, maar als je snel genoeg je tegenstander kan lezen, is het best goed te doen.
Al zouden ze wel nog de animatie-lock moeten fixen (als je staande tackle doet, doe je heel de animatie tot je weer kan bewegen, dit zou net als bij slidings mogelijk moeten zijn om te cancelen en direct weer door te rennen), kleine fix op de X (vierkant?) knop dat je niet per ongeluk een sliding doe als je bal wil wegmaaien (desnoods via LT-X), bevalt me wel.
In fifa 17 speelden wij meestal in div 1 en hebben redelijk wat titels gehaald.
Dit jaar gaat het echt vrij slecht en blijven we steken in div 6....
Het verdedigen op zich vind ik nog wel wat hebben, echter is het veelste makkelijk om te scoren.
Zelfs met je beginnende prof schiet je 90% van alle kansen erin. En krijg je constant uitslagen zoals 5-4 , 7-3 etc...
Een simpel A-passje naar een vrije speler naast je wordt regelmatig gezien als een knal naar een speler veel verder op en andersom is ook regelmatig het geval.
Verdedigen heb ik enorm op lopen afgeven/schelden/schreeuwen, maar ik moet zeggen dat naar mate ik wat meer een compleet team bestuur (single player) ik de logica een beetje door begin te krijgen.
Belangrijke zaken zijn daar in:
- mee rennen/lopen met de tegenstander
- niet tegen de loop richting van de tegenstander in rennen
- niet instappen! (gaat bij mij 99/100 keer mis)
- LT/L1 gebruiken om ballen te onderscheppen terwijl je je in de loop/schiet richting manoeuvreert.
Wellicht voor een hoop mensen gesneden koek, maar het heeft mijn plezier in het spelletje tot een historisch dieptepunt weten te werken door de grote overstap van het verdedigingsprincipe.
Nu keihard doorgaan om weer een beetje op niveau te komen.
En warempel, gisteren ging het opeens lekker!ourplayground schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:18:
Wat mij opvalt in FIFA 18 is dat het passen veel onlogischer is geworden in vergelijking met FIFA 17.
Een simpel A-passje naar een vrije speler naast je wordt regelmatig gezien als een knal naar een speler veel verder op en andersom is ook regelmatig het geval.
Verdedigen heb ik enorm op lopen afgeven/schelden/schreeuwen, maar ik moet zeggen dat naar mate ik wat meer een compleet team bestuur (single player) ik de logica een beetje door begin te krijgen.
Belangrijke zaken zijn daar in:
- mee rennen/lopen met de tegenstander
- niet tegen de loop richting van de tegenstander in rennen
- niet instappen! (gaat bij mij 99/100 keer mis)
- LT/L1 gebruiken om ballen te onderscheppen terwijl je je in de loop/schiet richting manoeuvreert.
Wellicht voor een hoop mensen gesneden koek, maar het heeft mijn plezier in het spelletje tot een historisch dieptepunt weten te werken door de grote overstap van het verdedigingsprincipe.
Nu keihard doorgaan om weer een beetje op niveau te komen.
Waar het aan ligt... lastig. Tuurlijk je speelstijl, niet teveel rennen met tegenstanders om je heen, niet te gehaast, blijven tikken, de vrije man en de openingen in de verdedeging opzoeken. Onnodig balverlies kun je m.i. op deze manier tot een minimum beperken. Al blijven zoals je al zegt de passen nogal onvoorspelbaar, vooral steekpass gaat vaak heel anders dan ik bedoel.
De 'hidden sliders' spelen volgens mij nog steeds een rol, al lijkt het in mindere mate in vergelijking met 2017. De AI spelers varieren per potje nogal in niveau.
Zonder een gebruiker bestuurde keeper maak je geen kans, de huidige ai bestuurde keepers zijn nog nooit zo slecht geweest als nu.Glasscar schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:40:
Ongelooflijke loosing streak zitten wij nu in. Al 12 op rij. Voorgaande Fifa's was divisie 6 / 5 feen probleem, nu komen we 10 niet uit. Alle schoten van buiten de 16 vliegen er tegen ons in. We proberen diverse opstellingen maar niets werkt.
Wellicht overbodig om te melden, maar met ons clubje op de Xbox zijn we inmiddels in divisie 7 beland.. hoe? Vooral erg rustig spelen en opbouwen. Niet te veel rennen maar over passen. We hebben geen keeper maar spelen wel (sinds kort) bijna altijd met een CVM (LVM/RVM) rol.Glasscar schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:40:
Ongelooflijke loosing streak zitten wij nu in. Al 12 op rij. Voorgaande Fifa's was divisie 6 / 5 feen probleem, nu komen we 10 niet uit. Alle schoten van buiten de 16 vliegen er tegen ons in. We proberen diverse opstellingen maar niets werkt.
Die “sliders” hou je altijd denk ik. Wat me wel opvalt is dat hoe rustiger en gecontroleerder je speelt, je AI daar ook in mee gaat.Maverick! schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:43:
[...]
De 'hidden sliders' spelen volgens mij nog steeds een rol, al lijkt het in mindere mate in vergelijking met 2017. De AI spelers varieren per potje nogal in niveau.
Wanneer je gehaast de lange bal gaat spelen, uit positie loopt dan is de AI je “kwijt” lijkt het op..

Yep, dat zijn ze.Terranova schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:43:
Zijn bij jullie de uitslagen soms ook zo bizar hoog. Gister 1x met 8-6 en met 6-5 gewonnen
Als onze keeper weg is en we spelen tegen een non-keeper is het al snel weer een 4-4 tot 8-8 wedstrijd. Of FIFA zegt nee en je ramt 10-15 schoten tegen paal/lat.Glasscar schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:52:
Eigen keeper werkt. Sinds de update merken we dat ook potjes zonder eigen keeper redelijker gaan. De 8-5 uitslagen komen niet meer voor.
Al ligt het heel erg aan de any, we hebben er 2 en eentje is bizar goed in verdedigen, dat we meestal maar 1-2 doelpunten tegenkrijgen. En omdat je zo belachelijk veel stamina hebt, verdedig ik gewoon vrolijk mee.
Wij spelen zonder Any en zonder eigen keeper en krijgen niet zo belachelijk veel goals tegen. Gisteren veel 1-0 wedstrijden. Wel belachelijk veel schoten op lat/paal, dat is echt te idioot voor woorden.SinergyX schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:03:
[...]
Als onze keeper weg is en we spelen tegen een non-keeper is het al snel weer een 4-4 tot 8-8 wedstrijd. Of FIFA zegt nee en je ramt 10-15 schoten tegen paal/lat.
Al ligt het heel erg aan de any, we hebben er 2 en eentje is bizar goed in verdedigen, dat we meestal maar 1-2 doelpunten tegenkrijgen. En omdat je zo belachelijk veel stamina hebt, verdedig ik gewoon vrolijk mee.
Stamina is iets wat ze van mij mogen aanpakken. Iedereen kan 90 minuten de sprintknop ingedrukt houden zonder er echt iets van te merken.
Gros van mensen is ook vrij matig tegen AI, veel in de dribbel en trucjes, maar dat werkt niet echt tegen AI.Supermach schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:32:
[...]
Wij spelen zonder Any en zonder eigen keeper en krijgen niet zo belachelijk veel goals tegen. Gisteren veel 1-0 wedstrijden. Wel belachelijk veel schoten op lat/paal, dat is echt te idioot voor woorden.
Stamina is iets wat ze van mij mogen aanpakken. Iedereen kan 90 minuten de sprintknop ingedrukt houden zonder er echt iets van te merken.
Vind an sich stamina wel goed, de snelheid van het spel blijft er aardig goed in dat de wedstrijd echt pas over is na 90 minuten.
Niet elk schot is meer ene 100% doelpunt en de keeper is iets minder retarded.
Ook eindigt niet elke wedstrijd meer in een 8-4 of 7-3. Wel valt mij op dat wij vrij vaak na een aftrap gelijk een goal tegen krijgen. Maar dat kan ook aan onze concentratie liggen.
There's no school like the old school and i'm the headmaster

We hebben de competitie zelfs moeten uitstellen in de hoop dat ze iets gaan fixen, maar gewoon 0,0 reactie vanuit EA.
Ze doen wel weer eer aan hun reputatie, ze fixen 1 ding, maken er 4 kapot.
Ik heb het idee dat het spel wat slomer is geworden..
Passen is redelijk generfed, well eerlijk, maar snelheid zit er nog wel in.ourplayground schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:42:
En wat vinden we van de update van afgelopen week?
Ik heb het idee dat het spel wat slomer is geworden..
Grootste probleem, friendlies werken dus nog steeds amper of gewoon niet, tot het punt dat we nu tientallen uit onze competitie zie vallen. Ik speel nu bijna 2,5 jaar fifa op dit niveau, heb het nog nooit zo dramatisch slecht gezien bij EA.
(en in orde van grootte, de xbox club heeft kleine 40.000 volgers)
Kunnen wel paar actieve spelers erbij gebruiken!!
Verwijderd
mijn psn is thebigedmin. richt me vooral op LM of RM.
Je mag mij toevoegen op PSN, als we aan het spelen zijn zal ik je toevoegen.Verwijderd schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:11:
Ik ben nog opzoek naar een club op de ps4. ben alleen pas net begonnen met mijn speler.
mijn psn is thebigedmin. richt me vooral op LM of RM.
[ Voor 95% gewijzigd door dannbla op 18-12-2017 18:44 ]
Verwijderd
Weten jullie hoe je die Pro Clubs Celebrations unlockt? Of kan je die alleen bij pro Clubs wedstrijden gebruiker? Je kan er een aantal in de Catalogus kopen maar bij een aantal staat Pro Club ontgrendelen..
automation fanboy
Speel met mijn vrienden in divisie 1, maar wanneer zij niet spelen doe ik graag een keer mee! Add mij maar: donerchefPunkbuster schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:17:
Zijn er nog mensen die dit een beetje spelen? Ik heb zelf 300 + games dit seizoen gespeeld en onze club zit in div3 nu.. misschien mensen die zin hebben om een potje mee te doen soms? [PS4]
Ik speel sinds een paar weken op de PS4 en zit in een pro club met 3 collega's, we zijn allemaal rond 83/84/85 OVR en spelen sinds gisteren in divisie 7 (hebben pas een week de tijd gehad om afentoe samen met minimaal 2 man te spelen
Is het mogelijk tijdelijk mee te doen met een andere club? of moet je echt je club verlaten?
Watvoor glitch is dit??? heb daar nog niks van gemerkt... misschien alleen in hogere divisies ofzo?038Zwolle schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 03:10:
Pro clubs is helemaal kapot dood door de glitch. Ik dacht eerst nog dat het niet zoveel uitmaakte, maar spelers waren opeens aanzienlijk sneller schieten vanuit alle hoeken en standen raak. Vd week heb ik het zelf ook maar eens geprobeerd en het is echt ziek. Je knalt alles erin, tackled perfect , rent iedereen eruit etc etc. Ea moet er echt wat san doen want dit is echt belachelijk
[ Voor 0% gewijzigd door Narf717 op 08-01-2018 09:02 . Reden: PS4 ]
Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683
Je moet je club verlaten. Je kan eventueel je club open zetten voor vrienden. Kan je er ook makkelijk weer in.Narf717 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:01:
Is het mogelijk tijdelijk mee te doen met een andere club? of moet je echt je club verlaten?
[...]
Watvoor glitch is dit??? heb daar nog niks van gemerkt... misschien alleen in hogere divisies ofzo?
Ik heb ook niks gemerkt van een glitch.
www.oldskoolnl.nl
Ons viel het op dat sommigen wel erg hard liepen voor pro’s van 1.85m+ en bij a alle ballen erin gingen op de meest bizarre wijze. Je loopt gewoon met een reus over het veld en sprint alles en iedereen eruit. Alle stats die je hebt zijn gewoon 99. Freekick , stamina , speed, verdedigen en noem maar op.
Kijkmaar eens bij de rankings van spelers. De helft (of meer) zijn 99. Ook kun je het ingame zien als je de spelers can de tegenpartij bekijkt.
Voor ons is de lol er aardig af zo. We spelen een jaar of 4 samen nu en spelen altijd in div 1. Maar door deze cheats zijn er al redelijk wat mensen afgehaakt inmiddels
www.oldskoolnl.nl
wauw dat is wel lame idd.... nu heb ik daar waarschijnlijk nooit last van, aangezien we gisteravond pas in Divisie 7 zijn beland038Zwolle schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:09:
De glitch zorgt er voor dat je pro speler een 99 rating heeft. Het is sinds een maand of 2. Bezig nu en zeker in hogere divisies is het zon beetje 50% van de games die je speelt tegen glitchers.
Ons viel het op dat sommigen wel erg hard liepen voor pro’s van 1.85m+ en bij a alle ballen erin gingen op de meest bizarre wijze. Je loopt gewoon met een reus over het veld en sprint alles en iedereen eruit. Alle stats die je hebt zijn gewoon 99. Freekick , stamina , speed, verdedigen en noem maar op.
Kijkmaar eens bij de rankings van spelers. De helft (of meer) zijn 99. Ook kun je het ingame zien als je de spelers can de tegenpartij bekijkt.
Voor ons is de lol er aardig af zo. We spelen een jaar of 4 samen nu en spelen altijd in div 1. Maar door deze cheats zijn er al redelijk wat mensen afgehaakt inmiddels
maar bizar weer dat EA zoiets gewoon laat gaan allemaal....
Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683
https://clips.twitch.tv/SparklyBombasticWeaselPhilosoraptor zulke goals? Scorpion Goal038Zwolle schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:09:
Gisteren ook eens geprobeerd die glitch, maar het is wel erg nep. Vooral de snelheid is niet normaal.
( normaal is me pop al 91, maar dit is echt een wereld van verschil
Maar fifa patched dit niet hoor, want er zijn geen microtransacties verstopt in pro clubs.. dan heeft het ook geen prio
[ Voor 24% gewijzigd door Punkbuster op 11-01-2018 13:00 ]
automation fanboy
Gisteren uit frustratie nog maar eens gebruikt in ons team. In div 1 10 potjes gespeeld en op 1 na, alles gewonnen met ruime cijfers. Het enige potje diende verloren was tegen een team met meer glitchers dan dat wij hadden. Van de 10 potjes zaten er ook zeker in 6 glitchers.
Ik vind het we erg jammer. De lol gaat er echt af en ik merk dat ik toch maar mee fut ga spelen dit jaar. Dit is natuurlijk wat EA wil, maar als ze hier weer niks aan doen sla ik volgend jaar een keer over.
Ik zou het echt jammer vinden want ons team is heel actief. We zitten al in season 120
Wij kwamen het gisteravond tegen. Elk schot was raak, dat gaat dan opvallen hè. Hufters.038Zwolle schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:09:
De glitch zorgt er voor dat je pro speler een 99 rating heeft. Het is sinds een maand of 2. Bezig nu en zeker in hogere divisies is het zon beetje 50% van de games die je speelt tegen glitchers.
https://proclubshead.com/18/club/ps4-793987/squad/
www.oldskoolnl.nl
https://fifaforums.easpor...title-update-23rd-january
www.oldskoolnl.nl
Talking 'bout luck
Verwijderd
Divisie 1. 16 league titles. Spelers van 25-42 jaar zo ongeveer..
We spelen meestal savonds rond 22/23 uur tot een uur 12 of 1. In weekenden varieert het.
Savonds meestal man of 3 a 4 online.
Geen gk, geen ANY, geen VFL etc.
Headset mic party in het engels
We zoeken actieve spelers die meerdere avonden per week kunnen spelen.
Middenveld/Cam positie. Verdediger mag ook.
Je moet wel ervaren zijn in proclubs.
Hoge rating of ervaring in divisie 1 of 2 is wel een pre. Snel en goed pasen niet teveel domme truukjes dribbels of egoistisch gedoe.
We spelen met snelle passing. We gaan niet langzaam rustig eens opbouwen zoals soms in VFL achtig. (We hebben mensen gehad die dat snelle spel niks vonden...)
We spelen om te winnen maar geen gezeik op elkaar. We zijn sociaal maar we focussen wel. Niet teveel lullen tijdens de wedstrijd zegmaar..
Lijkt het je iets? Msg mij dan bvk op PS4.
Psn : Spitfirecoop".
Geef even wat info over jezelf zoals leeftijd, ervaring met proclubs, rating etc en misschien heb je je club gevonden!
Groet
R
We hebben niet echt regels voor vaste posities en gebruiken gewoon een chat zonder headset.
Niet iedereen is even goed, maar over het algemeen hebben we wel veel lol en zijn zeer actief. Meestal worden er games gespeeld tussen 19:00/20:00 tm 01:00 en in het weekend meestal smiddags ook.
Nadeel is dat je soms moet spelen op een positie die je minder ligt.
Als je 'gewoon' wat potjes wilt spelen kun je me altijd een berichtje sturen. Gewoon normaal, geen stress en geen gezeik:)
Gisteren voor de eerste keer divisie 1 bereikt.Serieus zijn we totaal niet, maar toch gaat het best lekker.
Wel vraag ik me af of de bug van een tijdje geleden wel volledig gefixt is.
Veel te vaak zie ik reuzen van pros die retesnel en wendbaar zijn en wel erg goed op doel kunnen knallen.
Niet bepaald leuk als je tegen 2 van zo'n pros met 5 mans verdediging, park the bus en counter attack moet spelen.
Mijn speler heb ik eens adhv wat tips die ik op Youtube vond vol op snelheid ingesteld, maar nog wordt ik er door deze figuren erg makkelijk uitgerend terwijl ze veel groter zijn dan mijn pro.
Iemand een idee?
Op tijd beginnen met sprintenMaverick! schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:39:
Mijn speler heb ik eens adhv wat tips die ik op Youtube vond vol op snelheid ingesteld, maar nog wordt ik er door deze figuren erg makkelijk uitgerend terwijl ze veel groter zijn dan mijn pro.
Iemand een idee?

Ik probeerde te vinden wat voor een nieuws er in FIFA 19 is toegevoegd, maar lees overal dat carriere en pro clubs geen veranderingen heeft tov FIFA 18..
Laten we in ieder geval hopen dat de AI het wat beter gaat doen..
Heb er al behoorlijk wat uurtjes in zitten, kleine zaken zoals tactics-menu is veranderd (fullbacks forward, extra striker, dat zut), maar gameplay technisch is er veel uit de 'gewone' FIFA niet aanwezig.
Ja, timed schieten, double B, verdedigen (met name block en intercept), koppen, dat is er wel allemaal ingekomen. Maar de andere dingen zoals het pass/lange ball animaties/systeem zit er niet in, ook nieuwe physics systeem (als je tegen speler aanloopt, je automatisch er langs wil rennen) zit er niet in, je blijft gewoon tegen een verdediger aanlopen.
Verder is de AI nog steeds compleet retarted, nu zelfs nog erger met eindelijk de toegevoegde regel: geen buitenspel bij doeltrap. Men neemt een redelijke keeper, gooi alles aan (flat kick etc), die kan ~3/4rde van het veld raken, zet je spitsen meters 'achter' de verdediging, et voila.. gratis doelpunt. Goed, bij een beetje 11vs11 kom je dit absoluut niet tegen, maar small man iets te vaak, te veel.
Voorbeeld (tegen, maar is duidelijk te zien, let op spits van witte shirts)
https://xboxclips.com/Sin...2f-4d13-8f79-7fd0c3e98efd
En random:
https://xboxclips.com/Sin...9f-4ee4-b924-3346a9c9eb12
Zo vanaf 0:06, gewoon geen geel, geen rood, helemaal niets
Plus dat friendlies op dit moment nog niet of amper werken, hoop ik niet dat dit zoals vorig jaar wordt, dat het maanden duurden voordat het normaal speelbaar werd.
Het is ergens een tikje beter dan Fifa19, zeker als je beetje generieke speelstyle hebt is het zeer netjes. Nieuwe koppen-systeem bevalt me enorm, maar lijkt wel enorm veel RNG en weinig 'skill'.
Jammer dat semi-assist nog steeds maar 1 optie heeft, wel snelheid/kracht, geen richting, terwijl ik liever andersom zie.
[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 02-10-2018 17:39 ]
Boring... Compilatie met geen mooie goals.vuileharrie schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:27:
Voor de liefhebbers
[YouTube: Fc Buttstars compilatie 1]
Ik kan t wel waarderen die compilatiesLooney1984 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:23:
[...]
Boring... Compilatie met geen mooie goals.
psn: taker-mart
Ja dat "geen buitenspel bij doeltrap" was ons groepje ook al opgevallen tijdens een wedstrijd. Inderdaad ook met een eigen keeper. Eerlijk gezegd waren we allemaal flabbergasted, want we spelen al vanaf deeltje 15 Pro Clubs Online (duizenden wedstrijdenSinergyX schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:37:
Verder is de AI nog steeds compleet retarted, nu zelfs nog erger met eindelijk de toegevoegde regel: geen buitenspel bij doeltrap. Men neemt een redelijke keeper, gooi alles aan (flat kick etc), die kan ~3/4rde van het veld raken, zet je spitsen meters 'achter' de verdediging, et voila.. gratis doelpunt. Goed, bij een beetje 11vs11 kom je dit absoluut niet tegen, maar small man iets te vaak, te veel.
Voorbeeld (tegen, maar is duidelijk te zien, let op spits van witte shirts)
https://xboxclips.com/Sin...2f-4d13-8f79-7fd0c3e98efd
Ben benieuwd of we dit vaker tegen gaan komen.
Volgens mij is dit de eerste keer dat je echt (en werkend) kan selecteren dat je alleen teams tegen je wil hebben zonder een "Any" speler, klopt dat? Was in voorgaande delen bloedirritant, want wij hebben allemaal een eigen positie en dan is zo'n (goede) any speler wel echt een voordeel voor de tegenpartij. We zijn het tot nu toe nog niet tegen gekomen.
Verder vind ik het wel lekker spelen. Het enige wat ik nog vervelend vind is dat ik soms compleet stilsta nadat ik een bal in de diepte heb aangenomen. Zo sta je nog in kansrijke positie, en na het aannemen ga ik ineens de helft minder snel lopen en word ik compleet voorbij gelopen door alle verdedigers. Gaat volgens mij nog wel iets beter sinds ik "ervaring" en skill points heb opgedaan, maar het voelt wel anders als 18.
Het werkte altijd wel 'soort van', match any/keeper/players was altijd een optie, maar als er te weinig tegenstanders te vinden zijn, overruled hij het alsnog. Wij komen met 11 man nog steeds 2-3 man tegen, omdat er nog niet echt veel 11 mans in divisie1/2 zaten. Maar is meestal maar halve pot, die gasten quiten veelal vroegtijdig. Maar in algemene zin, de optie zat er altijd inDenman schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 12:49:
Volgens mij is dit de eerste keer dat je echt (en werkend) kan selecteren dat je alleen teams tegen je wil hebben zonder een "Any" speler, klopt dat? Was in voorgaande delen bloedirritant, want wij hebben allemaal een eigen positie en dan is zo'n (goede) any speler wel echt een voordeel voor de tegenpartij. We zijn het tot nu toe nog niet tegen gekomen.
Verder vind ik het wel lekker spelen. Het enige wat ik nog vervelend vind is dat ik soms compleet stilsta nadat ik een bal in de diepte heb aangenomen. Zo sta je nog in kansrijke positie, en na het aannemen ga ik ineens de helft minder snel lopen en word ik compleet voorbij gelopen door alle verdedigers. Gaat volgens mij nog wel iets beter sinds ik "ervaring" en skill points heb opgedaan, maar het voelt wel anders als 18.
En qua snelheid, dat noemen we gewoon scripted. Zelfde onzin als onmogelijke schoten, keepers die niet willen duiken (en wij hebben 2 behoorlijk goeie keepers), of zelfs iets doms als een bal aannemen, B indrukken, vervolgens zet je speler gewoon een tackle in.
Maar speelt inderdaad tikje beetje, met name kopballen bevallen mij enorm. Leuke is wel, al die skill-fanaten hebben gewoon niets meer in te brengen tegen beetje verdediging, goed tactisch spel is nu stuk sterker geworden.
Nou het grappige is dat het in al onze potjes tot nu toe nog niet is voorgekomen dat we een "any" speler zijn tegengekomen, terwijl we dat in 18 van divisie 10 tot 1 zijn tegengekomen. Vrijwel vanaf het begin. Ok, we spelen maar met z'n vieren maar toch... het lijkt erop dat ze hier een aanpassing gedaan hebben.SinergyX schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:02:
[...]
Het werkte altijd wel 'soort van', match any/keeper/players was altijd een optie, maar als er te weinig tegenstanders te vinden zijn, overruled hij het alsnog. Wij komen met 11 man nog steeds 2-3 man tegen, omdat er nog niet echt veel 11 mans in divisie1/2 zaten. Maar is meestal maar halve pot, die gasten quiten veelal vroegtijdig. Maar in algemene zin, de optie zat er altijd in
En qua snelheid, dat noemen we gewoon scripted. Zelfde onzin als onmogelijke schoten, keepers die niet willen duiken (en wij hebben 2 behoorlijk goeie keepers), of zelfs iets doms als een bal aannemen, B indrukken, vervolgens zet je speler gewoon een tackle in.
Maar speelt inderdaad tikje beetje, met name kopballen bevallen mij enorm. Leuke is wel, al die skill-fanaten hebben gewoon niets meer in te brengen tegen beetje verdediging, goed tactisch spel is nu stuk sterker geworden.
Het kan natuurlijk ook dat de playerbase straks af gaat nemen en we dit noodgedwongen toch tegen gaan komen.
Wat betreft het scripted, tja. Dat is FIFA natuurlijk altijd al een beetje geweest. Misschien is het deels ook wel gedaan om het tactische en het tikkie-takkie te bevorderen i.p.v. nodeloos met de bal lopen vanaf het middenveld. We zijn immers niet allemaal Maradonna's.
Gelukkig ben ik de spelverdeler die het front van aanvoer moet voorzien met sneaky steekpassjes en lange ballen, dus het komt mijn spel wel ten goede
Oooh wacht, jullie spelen standaard zonder any? Ah, dat is precies andersom met ons. Zover ik weet was het altijd werkend op 'als jij er eentje hebt, moet de ander er ook eentje hebben', zo werkte match any/keeper. Zonder keeper kwam je wel teams met keepers tegen, maar had jijzelf een keeper dan kwam je in principe nooit een team tegen zonder keeper.Denman schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:32:
Nou het grappige is dat het in al onze potjes tot nu toe nog niet is voorgekomen dat we een "any" speler zijn tegengekomen, terwijl we dat in 18 van divisie 10 tot 1 zijn tegengekomen. Vrijwel vanaf het begin. Ok, we spelen maar met z'n vieren maar toch... het lijkt erop dat ze hier een aanpassing gedaan hebben.
Het kan natuurlijk ook dat de playerbase straks af gaat nemen en we dit noodgedwongen toch tegen gaan komen.
Kan best dat dat dus inderdaad met 19 is veranderd, maar wij spelen altijd met Any (verplicht in competitie) dus nooit in die situatie gezeten
Alles wat niet gerelateerd is aan Pro clubs kan in [Multi] FIFA 18, FIFA Ultimate Teams kan in [Multi] FIFA 18 Ultimate Team