Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 09:07
bastiaan_s schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:41:
Ik heb de telefoon nu twee dagen, ik ben er erg blij mee.

Hij ligt ontzetend lekker in de hand, en loopt erg snel/soepel.
Hier geen last van crashes of vastlopers.
Denk dat het kwam door popcorn time. Heb de app verwijderd.

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:17
niet je tijd verspillen met screenprotectors, de zijkanten van de screenprotectors steken uit omdat het scherm "2.5d" is...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UZTdvna.jpg

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 22:36
Coasterfreak schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:05:
niet je tijd verspillen met screenprotectors, de zijkanten van de screenprotectors steken uit omdat het scherm "2.5d" is...
Ik neem aan dat je bedoeld dat het glas 'afgerond' is? Ik zag dat er al glazen protectors zijn die voorgebogen zijn. En een aantal die alleen het vlakke deel van het glas beschermen.

Zie dit aliexpress artikel, deze is smaller
En deze buigt mee met het scherm (er is ook een transparante kleur)

Heb ze nog niet besteld, komt wel snel denk ik zo.

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109

[afbeelding]
Dude Wilde net bijna een exact zelfde foto plaatsen!😂

DaveD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanmiddelkoop.t
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-11-2020
DaveD1109 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:57:
[...]

Denk dat het kwam door popcorn time. Heb de app verwijderd.
DaveD1109 schreef:
[...]
Geen rare apps ofzo dus zou niet weten waar het aan ligt.
sjezus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024

[afbeelding]
Bam! Hier precies hetzelfde probleem en wilde hier al over beginnen.. Heb er geen last van maar chique ziet het er niet uit. Ik heb dus ook een glazen protector. Ik ben hier niet heel erg in thuis, maar met plastic protectors is dit probleem niet neem ik aan omdat deze niet meebuigen?

Heb deze net besteld https://nl.aliexpress.com...84-4821-8b91-60b8de17c819

Blijf me iedere keer verbazen over die prijzen van Ali. Heb er al zoveel dingen besteld en tot nu toe is alles netjes binnengekomen. Zelfs over de levertijd blijf ik me verbazen (in positieve zin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2023
Hey guys, afgezien van dat ik m'n lockscreen maar moeilijk te zien krijg (fingerprint herkenning is zo snel/goed dat 'ie meteen unlocked), vraag ik me toch even af: verdwijnen bij jullie ook de notificaties van het lockscreen zodra je 'm unlocked? Net even gechecked bij iemand met een nexus 5x met oreo, en daar blijven de notificaties na unlocken gewoon zichtbaar na locken en opnieuw lockscreen tonen.

Vraag me af of het misschien door één of andere app komt (gebruik nova launcher & tasker; maar uitschakelen lijkt net helpen). Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
_Spark_ schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:25:
Hey guys, afgezien van dat ik m'n lockscreen maar moeilijk te zien krijg (fingerprint herkenning is zo snel/goed dat 'ie meteen unlocked), vraag ik me toch even af: verdwijnen bij jullie ook de notificaties van het lockscreen zodra je 'm unlocked? Net even gechecked bij iemand met een nexus 5x met oreo, en daar blijven de notificaties na unlocken gewoon zichtbaar na locken en opnieuw lockscreen tonen.

Vraag me af of het misschien door één of andere app komt (gebruik nova launcher & tasker; maar uitschakelen lijkt net helpen). Ideeën?
moet je ff kijken in de settings.

"keep notifications on lock screen"

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JOt1i87.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 06:09
Hallo,

Is die actie van die headset er nog? Ik zit zelf te denken aan deze telefoon en dan de headset te verkopen. Dat is de enige manier om het betaalbaar te maken. Anders wordt het een mobieltje van maximaal €350,-

De twijfel is er tussen een refurbished iPhone met 64gb of deze. (of een echte goedkope telefoon maar ik ben bang dat dat tegen gaat vallen)

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:47
stevens20 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 17:49:
Hallo,

Is die actie van die headset er nog? Ik zit zelf te denken aan deze telefoon en dan de headset te verkopen. Dat is de enige manier om het betaalbaar te maken. Anders wordt het een mobieltje van maximaal €350,-

De twijfel is er tussen een refurbished iPhone met 64gb of deze. (of een echte goedkope telefoon maar ik ben bang dat dat tegen gaat vallen)
Ja die actie loopt nog http://Sony mobile.com/wow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
J.A.477 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 18:11:
[...]

Dank u. Bestelling is gedaan. Nu zsm de (al verkochte) koptelefoon bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
Coasterfreak schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 17:12:
[...]

moet je ff kijken in de settings.

"keep notifications on lock screen"
Oh wow, dacht dat ik toch echt in alle hoeken en gaten van de settings had gekeken; maar inderdaad, een paar menuutjes diep vind ik de optie. Bedankt! 👍

(Ah, in het scherm vóór jouw screenshot lijkt 'configure notifications' een title header voor de opties eronder; maar het is een apart menu 😂)

[ Voor 17% gewijzigd door _Spark_ op 29-09-2017 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastiaan_s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09-2020
_Spark_ schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:25:
Hey guys, afgezien van dat ik m'n lockscreen maar moeilijk te zien krijg (fingerprint herkenning is zo snel/goed dat 'ie meteen unlocked),
Je kan ook overwegen om het scherm wakker te maken met een andere vinger dan waarvan de vingerafdruk is geleerd. (wijsvinger ipv duim bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
bastiaan_s schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 19:53:
[...]

Je kan ook overwegen om het scherm wakker te maken met een andere vinger dan waarvan de vingerafdruk is geleerd. (wijsvinger ipv duim bijv)
Overwegen ja, in de praktijk is dat tamelijk onmogelijk als je de telefoon uit je broekzak haalt (probeer het maar eens 😉).

• chimnino
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-05 03:12
Weet iemand waar ik die translate functie van Chrome helemaal kan uitschakelen? Weet t niet meer te vinden haha

• bastiaan_s
chimnino schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 00:31:
Weet iemand waar ik die translate functie van Chrome helemaal kan uitschakelen? Weet t niet meer te vinden haha
chrome --> instellingen --> site-instellingen --> google translate

• chimnino
bastiaan_s schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 07:54:
[...]

chrome --> instellingen --> site-instellingen --> google translate
Site instellingen... ok. dacht dat daar alleen voor individuele sites instellingen waren. Bedankt! Heb met Xperia Transfer alleen maar de broodnodige dingen (contacten, whatsapp chats) overgenomen. Dus dit soort instellingen moeten weer ff gedaan worden :9

• bastiaan_s
chimnino schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 08:17:
[...]Site instellingen... ok. dacht dat daar alleen voor individuele sites instellingen waren.
Ja, ik vond het ook verwarrend.
Het is eerst ook al niet duidelijk dat je het context menu naar boven moet slepen om bij instellingen te komen.

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:07

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik kan met bluetooth geen devices vinden. De bluetooth speaker staat wel aan, via de tel van mn vriendin (samsung a5) speelt ie ook af, maar ik kan m niet vinden.
Meer mensen problemen met bluetooth?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• chimnino
DirtyBird schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:05:
Ik kan met bluetooth geen devices vinden. De bluetooth speaker staat wel aan, via de tel van mn vriendin (samsung a5) speelt ie ook af, maar ik kan m niet vinden.
Ik heb al dingen gedeeld tussen devices met deze XZ1 compact. Geen problemen ondervonden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiespt
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik kan eigenlijk niet geloven dat ik het zeg, maar aangezien ik laatst nog een aantal mensen tegen kwam die dit ook niet wisten. Je hebt de bluetooth speaker wel in ''pairing mode'' gezet toch?

• Poulusma
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-04 22:54
Ik heb het toestel sinds donderdag ook in gebruik.
Echt een fijn formaat, en wat er al eerder gezegd werd hij is lekker snel!

Ik heb alleen een klein probleempje. Wat heet natuurlijk, maar ik heb een ander lockscreen ingesteld. Maar bij het aandoen van het toestel laat hij eerst het originele lockscreen zien, vervolgens met unlocken zie je heel snel het custom lockscreen en dan gaat hij naar het hoofdmenu. Nog iemand problemen hiermee?

• DaveD1109
Knopje even ingedrukt houden van de speaker?

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Misschien is er toch geen probleem. Zodra de andere telefoon verbinding met de speaker stopte werd ie voor mij zichtbaar.
Ik dacht dat BT niet zo werkt, maar blijkbaar gaat het op de telefoon verder wel goed.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Poulusma
DirtyBird schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 15:25:
Misschien is er toch geen probleem. Zodra de andere telefoon verbinding met de speaker stopte werd ie voor mij zichtbaar.
Ik dacht dat BT niet zo werkt, maar blijkbaar gaat het op de telefoon verder wel goed.
Logisch, als de speaker al verbinding met een ander apparaat heeft kan hij niet nog met een ander apparaat koppelen.

• Poulusma
J.A.477 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 18:11:
[...]

Ik krijg te zien dat er na het weekend pas geclaimd kan worden.
Maar las dat er al mensen een claim hadden gedaan, of heb ik dat verkeerd begrepen?

• Coasterfreak
Poulusma schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 15:58:
[...]

Maar las dat er al mensen een claim hadden gedaan, of heb ik dat verkeerd begrepen?
lijkt me onmogelijk

• J.A.477
Poulusma schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 15:58:
[...]

Kan volgens mij pas vanaf 2 of 3 oktober

• jochemdepochem
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-05 00:43
Ik heb één dode pixel :(

• wiespt
Lijkt me genoeg reden om hem gewoon retour te sturen toch? Daar hebben we allen tevens twee weken de tijd voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Wel mooi om te zien is dat er bij Android 8, verschillende updates zijn, die van Sony en van Google. Beveiligingsupdates kan je afzonderlijk updaten. Hierdoor heb je dus een langere ondersteuning via Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Anoniem: 306567 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 08:34:
Wel mooi om te zien is dat er bij Android 8, verschillende updates zijn, die van Sony en van Google. Beveiligingsupdates kan je afzonderlijk updaten. Hierdoor heb je dus een langere ondersteuning via Google
Betekent dat dat je beveiligingsupdates ontvangt zolang google ze blijft maken voor android 8? Of zit er nog wel een andere laag tussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

DirtyBird schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 09:12:
[...]

Betekent dat dat je beveiligingsupdates ontvangt zolang google ze blijft maken voor android 8? Of zit er nog wel een andere laag tussen?
Klopt zoals je het zegt. Je krijgt dus elke keer nog beveiligingsupdates zolang Google ze blijft maken. Ze hebben de Android schil en de laag van de fabrikant los getrokken van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

657800

Iemand enig idee hoe je de melding verbergt voor "mobile data is disabled" (mobile data is uitgeschakeld)? Je krijgt dit dus elke keer wanneer je je mobiel internet uitschakelt en dit echt is gruwelijk irritant. :(

[ Voor 129% gewijzigd door 657800 op 01-10-2017 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

657800

Verder ben ik erachter gekomen dat je via ADB simpel alle apps kunt verwijderen die eigenlijk niet verwijderbaar zijn (aka bloat), via het volgende (geen root nodig!):

- adb shell
- pm uninstall -k --user 0 com.sonymobile.entrance

Dit is een voorbeeld voor de app "what's new". De package namen voor de andere apps kan je achterhalen via de app "App inspector".

Spotify kun je via deze methode echter niet (echt) verwijderen, voor als je *kuch* een "speciale versie" van Spotify wilt installeren. Dit valt echter simpel op de lossen via de app "app cloner". Zo kan je 2x spotify installeren: die van Sony, en de 'speciale' apk.

[ Voor 3% gewijzigd door 657800 op 01-10-2017 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastiaan_s
Anoniem: 306567 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 08:34:
Dit vind ik erg interessant, graag wil ik er wat meer over lezen hoe dat werkt.
Even vlug googlen bracht geen resultaten waar ik er meer over kon lezen.

Hoe heet de feature? Of heb je een link naar hoe het werkt/meer informatie?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HazouPH
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-05 19:16
657800 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 12:36:
Verder ben ik erachter gekomen dat je via ADB simpel alle apps kunt verwijderen die eigenlijk niet verwijderbaar zijn (aka bloat), via het volgende (geen root nodig!):

- adb shell
- pm uninstall -k --user 0 com.sonymobile.entrance

Dit is een voorbeeld voor de app "what's new". De package namen voor de andere apps kan je achterhalen via de app "App inspector".

Spotify kun je via deze methode echter niet (echt) verwijderen, voor als je *kuch* een "speciale versie" van Spotify wilt installeren. Dit valt echter simpel op de lossen via de app "app cloner". Zo kan je 2x spotify installeren: die van Sony, en de 'speciale' apk.
Je verwijderd ze niet echt, je zorgt ervoor dat ze worden uitgeschakeld en niet meer worden getoond. Net als het "uitschakelen" van een app voor 1 gebruiker. Alleen nu voor alle gebruikers. Het is wel verdomd handig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastiaan_s
bastiaan_s schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:07:
[...]

Dit vind ik erg interessant, graag wil ik er wat meer over lezen hoe dat werkt.
Even vlug googlen bracht geen resultaten waar ik er meer over kon lezen.

Hoe heet de feature? Of heb je een link naar hoe het werkt/meer informatie?
Iets verder gegoogled dan mn neus lang was, "Project Treble"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
Iemand eigenlijk al ervaringen met de batterij duur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastiaan_s
J.A.477 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 16:46:
Iemand eigenlijk al ervaringen met de batterij duur ?
Niet exact gemeten, maar het voelt zeer goed aan.
Gisteren van Haarlem naar Rotterdam gereden, de A4 was dicht ivm werkzaamheden.
Toen hebben we 1,5 uur gereden met Waze navigatie, Flitsmeister en spotify over bluetooth.
De batterij verliep in die tijd van 84% naar 67%, wat ik erg netjes vindt.

Vandaag de hele dag op pad met matig telefoon gebruik en nog 75% batterij over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Spark_
Met location history ingeschakeld, 's ochtends op pad en ook nog wat gebeld en Spotify gebruikt: https://pasteboard.co/GMSyHdz.png

Zoveel SOT heb ik nog nooit gehaald zonder overdag opnieuw op te laden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ben denk wat vroeg! De site om de headset te claimen is nog offline!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chandd!
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 20:05
DaveD1109 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:12:
Ben denk wat vroeg! De site om de headset te claimen is nog offline!
Bij deze is de site online en heb ik mijn headset geclaimd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
Chandd! schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:52:
[...]

Bij deze is de site online en heb ik mijn headset geclaimd!
Hm, lekker dan, ik krijg een lelijke php error nadat ik m'n EAN en IMEI code heb ingevoerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadev
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-06-2022
_Spark_ schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:56:
[...]

Hm, lekker dan, ik krijg een lelijke php error nadat ik m'n EAN en IMEI code heb ingevoerd!
Hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szeyu22
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-02-2024
_Spark_ schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:56:
[...]

De site werkte bij mij niet in chrome, maar wel in Opera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Hier nu ook!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barcode123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05 21:05
Tele2 duurt nog ffkes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
Szeyu22 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:09:
[...]

De site werkte bij mij niet in chrome, maar wel in Opera!
Oh wauw, je hebt gelijk. Ik moet natuurlijk ook niet zo'n obscure browser als Chrome gebruiken, my bad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemdepochem
Ervaart er iemand hier ook dat de volume knoppen niet werken wanneer je deze zacht indrukt, ondanks dat je wel een klik voelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deheiligewiwa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-07-2024
jochemdepochem schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:16:
Ervaart er iemand hier ook dat de volume knoppen niet werken wanneer je deze zacht indrukt, ondanks dat je wel een klik voelt?
Nee heb ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:16
Heeft iemand een oplossing gevonden voor die irritante pijltjes van het dataverkeer in je notificationbar? Of een nachtfilter dat ook de stadionverlichting van de navigatie dimt?

Fijn toestel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemdepochem
Oké, ik had dus een DOA. Omgeruild voor een nieuwe bij t-mobile. En wat blijkt, deze heeft ook 1 dode pixel. Hoe klein is die kans, ik ga morgen weer terug...

Welnu, test allen jullie toestel in het service menu door het volgende in de dialer te type. *#*#7378423#*#* (*#*#service#*#*)

Ik hoop dat het niet waar is, maar stel dat er een patroon is.

[ Voor 0% gewijzigd door jochemdepochem op 02-10-2017 18:45 . Reden: Autocorrectfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

657800

Iemand enig idee hoe ik de knipperende rode led kan deactiveren wanneer je nog maar 15% batterij overhebt? In het menu kan je de LEDs disablen, behalve dus net die waarschuwingsled...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand ook last van de automatische helderheid? Wanneer het donker is blijft hij het scherm elke keer aanpassen. Lichter, dimmen etc etc. Heel irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:16
Anoniem: 306567 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:28:
Iemand ook last van de automatische helderheid? Wanneer het donker is blijft hij het scherm elke keer aanpassen. Lichter, dimmen etc etc. Heel irritant!
Ja, die is inderdaad bizar slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

657800

drvinnie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:05:
[...]

Ja, die is inderdaad bizar slecht.
Ja, ik ook. Hopelijk wordt het verholpen middels een softwareupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
drvinnie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:18:
Heeft iemand een oplossing gevonden voor die irritante pijltjes van het dataverkeer in je notificationbar?
Irritant he?! Spectaculair dat ze zoiets releasen, maargoed. Hier heb je waarschijnlijk niet veel aan, maar ik heb via de system ui tuner de icoontjes voor volume en bluetooth uitgezet zodat er doorgaans geen icoontjes links van de 4g/WiFi icoontjes staan.

Ik vind eigenlijk dat ik er gewoon maar mee moet leren leven, maar het leidt me dusdanig af dat ik niet denk dat dat gaat lukken ;) Heb in ieder geval ook al op het Sony support forum m'n ongenoegen kenbaar gemaakt, wie weet heeft het nog effect ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

_Spark_ schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 00:12:
[...]

Irritant he?! Spectaculair dat ze zoiets releasen, maargoed. Hier heb je waarschijnlijk niet veel aan, maar ik heb via de system ui tuner de icoontjes voor volume en bluetooth uitgezet zodat er doorgaans geen icoontjes links van de 4g/WiFi icoontjes staan.

Ik vind eigenlijk dat ik er gewoon maar mee moet leren leven, maar het leidt me dusdanig af dat ik niet denk dat dat gaat lukken ;) Heb in ieder geval ook al op het Sony support forum m'n ongenoegen kenbaar gemaakt, wie weet heeft het nog effect ook.
Zou je niet beter het icoontje van de antenne/4g uitzetten dan? dan heb je het probleem ook niet meer lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
DirtyBird schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:05:
[...]

Zou je niet beter het icoontje van de antenne/4g uitzetten dan? dan heb je het probleem ook niet meer lijkt me
Nee, aangezien ik wel graag wil kunnen zien hoe mijn 4g/WiFi ontvangst is. Dat ik m'n telefoon op trillen heb en dat bluetooth aan staat weet ik zonder de icoontjes ook wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Weet een van jullie in welk format ik de SD kaart moet formatteren? Ik heb er hier nog een liggen van 64GB die uit mijn L950 komt.
exFat of NTFS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
stevens20 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:50:
Weet een van jullie in welk format ik de SD kaart moet formatteren? Ik heb er hier nog een liggen van 64GB die uit mijn L950 komt.
exFat of NTFS?
Ik heb die van mij er gewoon ingestopt en toen formateerde de telefoon hem zelf.

Edit; wel even kijken of de SD geschikt is. Niet elk kaartje kan 4k opslaan qua schrijfsnelheid

[ Voor 12% gewijzigd door DaveD1109 op 03-10-2017 09:05 ]

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
DaveD1109 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:56:
[...]

Ik heb die van mij er gewoon ingestopt en toen formateerde de telefoon hem zelf.

Edit; wel even kijken of de SD geschikt is. Niet elk kaartje kan 4k opslaan qua schrijfsnelheid
Dat kan hij. Dank voor de tip! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:23

DDX

Vanmorgen telefoon ontvangen, moet alleen even snel een hoesje hebben zodat ik hem niet uit mij handen laat vallen omdat hij toch best glad aanvoelt.
Denk dat ik deze ga bestellen :

https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

Zoiets had ik ook om mijn z3 compact zitten.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
DDX schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:50:
Vanmorgen telefoon ontvangen, moet alleen even snel een hoesje hebben zodat ik hem niet uit mij handen laat vallen omdat hij toch best glad aanvoelt.

Ik heb exact dezelfde! Ga wel nog een andere bestellen omdat ik deze te simpel vind maar momenteel is er nog niet zoveel te krijgen!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasmargalagam
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-04-2024
Helaas de pech om bij de Mediamarkt te hebben gepreorderd. Mijn blauwe versie is momenteel niet leverbaar. Telefonisch kunnen ze niet aangeven wanneer hij dan wel komt. Geen berichtje van hun kant. Laatste keer Media Markt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

DaveD1109 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:43:
[...]

Ik heb exact dezelfde! Ga wel nog een andere bestellen omdat ik deze te simpel vind maar momenteel is er nog niet zoveel te krijgen!
Op welke manier te simpel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
DDX schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:14:
[...]

Op welke manier te simpel ?
Dat is persoonlijk bedoeld. Ben zelf meer fan van wat luxere hoesjes.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
DaveD1109 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:43:
[...]

Bol.com heeft er ruim 100. Oke, je moet van dat soort hoesjes houden maar toch. Ik vind die van Sony zelf ook wel mooi trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
stevens20 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:12:
[...]

Bol.com heeft er ruim 100. Oke, je moet van dat soort hoesjes houden maar toch. Ik vind die van Sony zelf ook wel mooi trouwens.
Ja die van Sony is inderdaad mooi!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
657800 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:14:
Iemand enig idee hoe ik de knipperende rode led kan deactiveren wanneer je nog maar 15% batterij overhebt? In het menu kan je de LEDs disablen, behalve dus net die waarschuwingsled...
Hier ben ik ook erg benieuwd naar!

- Is het verder iemand al gelukt om 'vind mijn apparaat' te activeren? Als ik naar https://myxperia.sonymobile.com/ ga, krijg ik de melding dat vind mijn apparaat niet geactiveerd heb. Terwijl ik echt via beveiliging -> beveiligingsstatus 'vind mijn apparaat' heb aangezet...

- Ik maakte op mijn Z5 Compact gebruik van snelkoppelingen van mijn browser app (Via) voor websites als Telegraaf etc. Het lukt me nu niet meer om deze snelkoppelingen te maken (ik gebruik als launcher Nova). Ook niet met Dolphin, Asus. Herkennen mensen dit?

Verder mis ik tap to wake up best wel.. Maar verder een toptoestel. Zie hier de vergelijking met de Note 8. De XZ1 Compact is sneller :9 YouTube: Sony Xperia XZ1 Compact vs Samsung Galaxy Note 8 Speed Test!

[ Voor 10% gewijzigd door Grooveman11 op 03-10-2017 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
Weet iemand toevallig wanneer deze leverbaar is https://www.sonymobile.co...style-cover-stand-scsg60/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Trilstand is best heftig trouwens, lijkt wel of er luchtalarm af gaat als je meerdere notificaties tegelijk krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 22:36
Ik heb em al liggen. Alleen de telefoon mist nog ;(
Ziet er heel strak uit, maar kan nog niet zeggen hoe mooi hij past.

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

657800

Nu ik de telefoon wat langer in gebruik heb, merk ik dat sommige software "features" van Sony me erg beginnen te irriteren. Ik heb er maar meteen een post op het Sony forum gesmeten, in de hoop dat de developers meelezen...

Kort samengevat:
- Auto brightness is haperig in donkere omgevingen.
- Er knippert een rode led elke paar seconde zodra je batterij minder dan 15% heeft: super irritant.
- Overbodige notificaties: mobiele data is uitgeschakeld, "niet storen" modus is actief... waarom? Dit doet Android al middels icoontjes. De "niet storen-modus" notificatie kan zelfs niet weggeswiped worden, enkel gemute voor 2 uur.
- De eerder genoemde knipperende "datapijltjes" wanneer wifi of data ingeschakeld staat.

Ik kan de telefoon niet meer omruilen, want ik heb de koptelefoon al gepreordered (waarbij je de verpakking moest kapot knippen). Hopelijk volgen er snel wat updates om deze issues op te lossen want dit is puur de Sony flavour over Android. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-03 21:06

wickedm3n

Always having fun!

657800 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:57:
Nu ik de telefoon wat langer in gebruik heb, merk ik dat sommige software "features" van Sony me erg beginnen te irriteren. Ik heb er maar meteen een post op het Sony forum gesmeten, in de hoop dat de developers meelezen...

Kort samengevat:
- Er knippert een rode led elke paar seconde zodra je batterij minder dan 15% heeft: super irritant.
- Overbodige notificaties: mobiele data is uitgeschakeld, "niet storen" modus is actief... waarom? Dit doet Android al middels icoontjes. De "niet storen-modus" notificatie kan zelfs niet weggeswiped worden, enkel gemute voor 2 uur.
- De eerder genoemde knipperende "datapijltjes" wanneer wifi of data ingeschakeld staat.

Ik kan de telefoon niet meer omruilen, want ik heb de koptelefoon al gepreordered (waarbij je de verpakking moest kapot knippen). Hopelijk volgen er snel wat updates om deze issues op te lossen want dit is puur de Sony flavour over Android. :(
hoe vaak komt het voor dat 15% over hebt... :?
De rode led bij 15% is al bij eerdere sony's ook al zo.

Ik vind het geen echte issues moet ik zeggen.. :X

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
atacama schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:09:
[...]

Ik heb em al liggen. Alleen de telefoon mist nog ;(
Ziet er heel strak uit, maar kan nog niet zeggen hoe mooi hij past.
Ben benieuwd! Laat je het even weten hoe hij bevalt?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Tot nu toe ben ik best tevreden. Ik moet nog wel heel erg wennen aan Android want ik kom van Windows mobile af. Qua uiterlijk is dit dan heel kinderlijk, de besturing is anders maar dat is wennen. Verder lijkt alles prima te werken. Alleen de contacten kostte even wat moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kort samengevat:

Auto brightness is gewoon een bug, dat gaat wel opgelost worden. Die andere punten zijn volgens mij ook gewoon in stock Android aanwezig. Maar die notificatie zie je toch alleen als je de balk naar beneden schuift? Dit lijken me hele kleine punten, elke telefoon heeft wel wat. Maar om dan gelijk je toestel retour te sturen. Je kan er altijd zelf nog stock Android op zetten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Scrshot

Twilight maakt het wel erg bont met de notificaties. Ik heb al rondgekeken naar de notificatieinstellingen maar daarmee krijg ik het niet gefixt. Ik hoop dat sony er zelf een filter instopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ikzelf heb dit hoesje (vooraf) besteld:

https://www.gsmpunt.nl/ho...borsteld-tpu-hoesje-zwart

Afbeeldingslocatie: https://image.gsmpunt.nl/product/hoesjes/360x432/sony-xperia-xz1-compact-geborsteld-tpu-hoesje-zwart_1.jpg

Hij is waardeloos. Ziet er best OK uit, maar de pasvorm is super slecht. Hij zit niet netjes en de power knop is onbedienbaar. Erg jammer, maar dan maar ff zonder hoes en er 1 halen als er beter aanbod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Anoniem: 306567 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 07:14:
[...]

Auto brightness is gewoon een bug, dat gaat wel opgelost worden. Die andere punten zijn volgens mij ook gewoon in stock Android aanwezig. Maar die notificatie zie je toch alleen als je de balk naar beneden schuift? Dit lijken me hele kleine punten, elke telefoon heeft wel wat. Maar om dan gelijk je toestel retour te sturen. Je kan er altijd zelf nog stock Android op zetten toch?
Ik had er ook last van. Het gekke is is dat automatische helderheid uit stond. Ik heb deze aangezet en sindsdien heb ik er geen last meer van!

Edit: ik bedoelde smart tegenlicht. Sinds ik deze heb aangezet heb ik geen last meer.

[ Voor 6% gewijzigd door DaveD1109 op 04-10-2017 11:38 ]

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
Bij mij werkt alles naar behoren. Persoonlijk erger ik me niet heel erg aan die downloadpijltjes. Ik ben wel benieuwd wat jullie van de camera vinden. Wat mij betreft valt die ZWAAR tegen! De foto's die ik krijg zijn snel bewogen of hebben eigenlijk allemaal ruis. Vaak is echt alleen daar waarop is scherp gesteld redelijk scherp en de rest is hinderlijk slecht.

(ik kom wel van een Lumia 950 af met een fantastische camera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ik weet ook nog niet wat ik van de camera moet denken. Kom van een iPhone se en daarvoor een iPhone 7. Die maakten beiden goede foto's!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimnino
Betreft de foto's, probeer "predictive capture" eens uit te zetten. Zelf gebruik ik ook nooit iA maar altijd manual. Zo heb ik met concerten al foto's geschoten waar je U tegen zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11

Kort samengevat:

Bij mij is de tel nog niet onder de 15% geweest, maar kun je deze led melding niet uitzetten bij meldingen? (apps -> systeem ui -> meldingen bijna lege batterij?)

Die mobiele data uitgeschakeld erger ik me ook aan. Bij iemand is het gelukt om via apps -> carierdefaultapp, dit uit te schakelen. Bij mij werkt dit niet. https://forums.androidcen...on-notification-list.html

Het is me gelukt om het niet storen icoontje linksboven weg te krijgen, maar de melding als je naar beneden swypt nog niet..

De data pijltjes erger ik me ook aan, maar zeker niet zo erg dat ik de telefoon zou willen retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

DDX schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:50:

Vandaag ontvangen, helaas is camera knop erg lastig te bedienen met dit hoesje eromheen.
Nog even verder zoeken naar eentje die op plek van camerabutton ook uitsparing heeft.
(en ondertussen deze er maar omheen laten zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiespt
Bij mij nu ook een aantal dagen binnen. Dingen die me opvallen:

- Prima toestel om vast te houden. Voelt lekkerder aan dan de Z3c die ik voorheen had. Wel iets langer dus even wennen om bij ieder hoekje te komen etc.
- Ik erger mij persoonlijk niet aan de pijltje in de notificatie balk.Volgens mij deed de Z3c hetzelfde.
- Adaptive Brightness is inderdaad niet helemaal lekker, merkte ik gelijk toen ik het toestel aan deed. Blijft hakkend van felheid veranderen in slecht belichte ruimtes.(ik verwacht dat dit met een update wel verholpen kan worden)
- Volume knoppen voelen wat prettiger aan dan de Z3c, minder erge klikgeluid, maar fijner klik gevoel. Camera knop wel wat minder prettig dan voorheen, maar die gebruikte ik toch nooit.
- En ik zie nog maar weinig mensen praten over de trilfunctie van het apparaat, die vind ik inderdaad echt erg slecht en toch wel het grootste minpunt.

Ik had mijn Z3c eigenlijk altijd op trilstand staan en dat lijkt met dit toestel onmogelijk, het klinkt bijna alsof er een vliegtuig opstijgt. Ik moet het even aanzien, maar als hij retour gaat dan is het om deze reden. (Ooit de originele Moto X ook retour gestuurd omdat hij het zelfde probleem had)

Voor de WhatsApp gebruikers. Ik heb gemerkt dat als ik de trilfunctie in de WhatsApp instellingen uitschakel. Ik nog steeds een tril voel, maar dan een veel lichtere. Het lijkt alsof de standaard trilfunctie van WhatsApp samen loopt met de standaard notificatie trilfunctie van Sony.

[ Voor 6% gewijzigd door wiespt op 04-10-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-06 21:12

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Ik heb de XZ1 Compact "Horizon Blue" binnen. Het valt me eigenlijk nu pas op dat dit een wezenlijk andere kleur is dan de "Moonlit Blue" van de XZ1 (non-compact)! Het is eigenlijk turquoise. Hier valt het verschil goed te zien als je ze een soort van naast elkaar hebt: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cXu0yDc.png

Maar goed, is weer eens wat anders dan zwart. Ik heb overigens het volgende hoesje al eerder binnengekregen: https://www.aliexpress.co...=a2g0s.9042311.0.0.PCAMaI

Die ziet er goed uit, heeft een beetje een puntjes design op de achterkant heel subtiel waardoor het er net iets luxer uit ziet dan helemaal doorzichtig. Alle gaatjes en dingen zitten op de goede plek, en de powerknop is prima te gebruiken alleen de volume en camera-knoppen gaan ietsjes stug, maar misschien wordt het hoesje nog iets soepeler.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb dit hoesje besteld, nog niet binnen.
https://nl.aliexpress.com..._a2g0s.9042311.0.0.58A6oT

ps. het lukt me maar niet om de link mooi weer te geven, ik heb ik de uitleg gekeken; iets met url=url,title,name...kan iemand me een voorbeeld geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05
Grooveman11 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:28:
[...]

- Ik maakte op mijn Z5 Compact gebruik van snelkoppelingen van mijn browser app (Via) voor websites als Telegraaf etc. Het lukt me nu niet meer om deze snelkoppelingen te maken (ik gebruik als launcher Nova). Ook niet met Dolphin, Asus. Herkennen mensen dit?
Vanuit Chrome kun je eenvoudig een snelkoppeling op je bureaublad plaatsen, is dat een optie voor je?

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Kiswum schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:27:
[...]

Vanuit Chrome kun je eenvoudig een snelkoppeling op je bureaublad plaatsen, is dat een optie voor je?
Ik zie dat dat lukt inderdaad..! :) Alleen vind ik Chrome niet zo'n hele prettige browser (je kan hem bijvoorbeeld niet afsluiten). De externe browsers hebben vaak meer opties en verbruiken minder geheugen.

Ik ben er sinds gisteravond achter dat het niet aan de launcher ligt maar gewoon aan Android 8. Het is nog niet mogelijk om dingen te plaatsen op het bureaublad (behalve dan bij Chrome). https://medium.com/@firt/...ive-web-apps-30b7e854648f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Grooveman11 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:33:
[...]

Ik zie dat dat lukt inderdaad..! :) Alleen vind ik Chrome niet zo'n hele prettige browser (je kan hem bijvoorbeeld niet afsluiten). De externe browsers hebben vaak meer opties en verbruiken minder geheugen.

Ik ben er sinds gisteravond achter dat het niet aan de launcher ligt maar gewoon aan Android 8. Het is nog niet mogelijk om dingen te plaatsen op het bureaublad (behalve dan bij Chrome). https://medium.com/@firt/...ive-web-apps-30b7e854648f
https://gonative.io/ is dit iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Thanks, maar ik heb niet het idee dat ik dit snap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-06 19:51
Zojuist ook mijn toestel ontvagen :) Geen dooie pixels of een probleem met de volumeknoppen zoals hier al eerder genoemd, verder uiterst tevreden. Alleen het razend snel unlocked is wel een dingetje inderdaad, Vind het eigenlijk wel erg prettig, want die van de Z5 Compact die ik voorheen had was erg matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-06 21:12

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Elke link die ik open vanuit verschillende apps zoals Inbox of Whatsapp opent in een soort popup browser. Wat is dit en hoe zet ik het uit?

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimnino
wiespt schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:31:- En ik zie nog maar weinig mensen praten over de trilfunctie van het apparaat, die vind ik inderdaad echt erg slecht en toch wel het grootste minpunt.

Ik had mijn Z3c eigenlijk altijd op trilstand staan en dat lijkt met dit toestel onmogelijk, het klinkt bijna alsof er een vliegtuig opstijgt. Ik moet het even aanzien, maar als hij retour gaat dan is het om deze reden. (Ooit de originele Moto X ook retour gestuurd omdat hij het zelfde probleem had)
De trilmotor klinkt hetzelfde als in de Xperia Z2 Tablet die ik heb. Zou mij er niet te druk om maken. Blijft prima funtioneren. Klinkt misschien wat abnormaal. Maar dat is dan ook alles. Die van de Z3c voelde ik toch nooit
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, Levertijden en prijzen: [Sony Xperia XZ1 Compact] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Sony Xperia XZ1 Compact] Het grote accessoires topic