"I don't always test my code, but when I do, I test on production."
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Ik heb intussen het volgende gevonden wat dit wel verklaart:DirtyBird schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 17:03:
Volgens mij moet t 58 zijn, dat is voor de stofbestendigheid
Ik heb een nieuwe vraag, heeft de XZ1 of de XZ1 Compact dual sim? Op de Sony site Nederland staat bij de XZ1 "Single sim Dual sim" dus dat is ook niet duidelijk, maar voor de XZ1 Compact alleen Single sim. Op GSMArena staat Single sim of dual sim, bij zowel de XZ1 Compact als de grote XZ1.Somewhat confusingly, just because a device has been rated at level 8 for waterproofing, does not mean it has passed tests for the levels below it. For example, while the iPhone 7 has an iP67 rating meaning it can withstand brief submersion, it hasn't been rated to survive a jet of water (levels 5 and 6). So while it would survive being dropped in the bath, Apple admits the phone should not be taken into the shower. Liquid damage is not covered under warranty.
In contrast, the Sony Xperia ZX Premium has a rating of IP65/68 meaning it can withstand both a shower and a dunking.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen op 09-09-2017 18:14 ]
"I don't always test my code, but when I do, I test on production."
-= Its dry in the dessert =- So what??
smart fortwo electric drive 17.6kWh
Ook te zien aan het modelnummer. XZ1 = G8341, XZ1 Dual = G8342. XZ1 Compact is niet in Dual-versie te verkrijgen. Bij de Dual-versie van de XZ1 komt de tweede SIM inderdaad in een SIM/SD slot waar normaal enkel de SD zit, maar als je een tweede SIM op die plaats steekt in een niet-Dual-telefoon gaat er helemaal niets gebeuren, de juiste hardware ontbreekt daar effectief.
De Dual-versies van de XZ1 komen in België en Nederland niet in de winkel
[ Voor 32% gewijzigd door AmbroosV op 11-09-2017 15:23 ]
Zelf werk ik een tijdje met een iPhone 7 welke ook voor de huidige high end standaard niet over een hoge resolutie beschikt en ik het niet als storend ervaar.
Liefhebber van Tweakers
Ik kom van de Z3 compact, deze heeft dezelfde schermgrote en resolutie. Ik verwacht dus geen verschil in mijn geval. Ik geloof dat, over het algemeen, de mens boven de 350ppi geen verschil meer zou zien. De XZ1 compact zit daar nog wel onder. Dus mocht je een 'beter' scherm hebben op dit gebied dan zou het zomaar kunnen dat je iets ziet.pino85 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 00:30:
Ik ga erg benieuwd zijn in hoeverre de "lage" resolutie als storend word ervaren.
Persoonlijk zie ik de ppi waardes net als de megapixels bij camera's en de gigahertz bij de processoren. Mooie termen voor de marketing maar een stuk minder belangrijk dan het lijkt.
Voorbeeld, als je naar monitoren kijkt (heb een paar aangeklikt in de pricewatch rond de 24") dan valt op dat die allemaal rond de 100 tot 150 ppi zitten. Ik heb zelden iemand gehoord over de pixels op zijn scherm

Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Maar volgens mij maak je wel één klein foutje met je vergelijking met monitoren; kijkafstand.
Kijkafstand naar mijn telefoon is 20-25cm terwijl ik ruim 60cm van mijn monitor af zit. Dus die ppi zou je eigenlijk al keer drie mogen doen (denk ik?)
Maar na hem nu een paar maanden te hebben begin ik me toch wel aan een aantal dingen te ergeren en was ik dus wel erg blij met de aankondiging van de XZ1 Compact en heb ik hem meteen pre-ordered.
Ik verwacht dat de resolutie in het begin wel tegen zal vallen, maar dat het niet storend is en dat de batterijwinst die je er uit haalt fijner is dan die kleine scherptewinst.
Die had ik inderdaad, deels bewust, achterwege gelaten. Het heeft er zeker mee te maken, voor de TV is er een soort standaard voor geloof ik. Geen idee hoe zich dat precies verhoud naar kleine schermen.LoeWn schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:59:
Maar volgens mij maak je wel één klein foutje met je vergelijking met monitoren; kijkafstand.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat een hogere resolutie voordelen heeft. Op mijn z3c lezen veel websites verre van fijn door breedte gedoe.Coocoocachoo schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:40:
Ik moet zeggen dat ik van de Z1 Compact naar de S7 ben gegaan en de resolutie juist een van de weinige dingen is die ik van de S7 beter vind.
Maar er zit wel een verschil tussen resolutie en PPI. Bij een hogere resolutie past er ook meer op het scherm (dan wel kleiner) bij het zelfde oppervlakte. Resolutie zonder het oppervlak heeft niets met scherpte van het beeld te maken.
Mogelijk word dat deels ook weer gecompenseerd, een 2x hogere resolutie geeft vaak niet 2x kleinere lettertjes.
#oftewel het is niet zo zwart-wit. Ik weet dat ik op mijn z3c de pixels in ieder geval niet kan zien, zoals ik op de HTC Legend ooit wel kon
Resolutie != PPI idd, niet de beste woordkeuze van mij, maar mijn Z1 compact had ~342 PPI, de S7 ~577 wat natuurlijk wel een reusachtig verschil is. En nu terug naar de XZ1 compact is zelf nog iets slechter met ~319 PPI.atacama schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:40:
[...]
Ik kan mij heel goed voorstellen dat een hogere resolutie voordelen heeft. Op mijn z3c lezen veel websites verre van fijn door breedte gedoe.
Maar er zit wel een verschil tussen resolutie en PPI. Bij een hogere resolutie past er ook meer op het scherm (dan wel kleiner) bij het zelfde oppervlakte. Resolutie zonder het oppervlak heeft niets met scherpte van het beeld te maken.
Mogelijk word dat deels ook weer gecompenseerd, een 2x hogere resolutie geeft vaak niet 2x kleinere lettertjes.
#oftewel het is niet zo zwart-wit. Ik weet dat ik op mijn z3c de pixels in ieder geval niet kan zien, zoals ik op de HTC Legend ooit wel kon
Maar als ik naar de X Compact kijk, die hetzelfde PPI heeft als de XZ1 Compact heb ik niet het idee dat het echt vervelende resolutie/PPI is.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ben even nieuwsgierig.
Verder zie ik de eerste shops melden dat de beschikbaarheid zal zijn vanaf 25 sept 2017
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Sony zelf. Verschillende retailers hebben dat al aangepast op de sites, Sony zelf nog niet
EDIT: En Sony ook
[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 15-09-2017 02:14 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
657800
http://www.techstage.de/t...html?hg=2&hgi=6&hgf=false
Dit is weliswaar de reguliere XZ1 model maar de lenzen zijn volgens mij hetzelfde.
Wat denken jullie?
Ik weet nog niet of dit echt een dealbreaker is aangezien ik sowieso niet veel foto's in het donker maak.
Aangezien dit de enige Android telefoon is die kleiner is dan 5 inch, waterdicht is en (bijna) stock Android loopt, heb ik sowieso niet echt veel keus naast wachten op iets beters.
Verder doet deze telefoon wat mij betreft alles goed op papier. De batterij had iets dikker gemogen maar verder ben ik heel enthousiast. Het design, wat in veel previews gedateerd wordt genoemd, is wat mij betreft een pre.
[ Voor 5% gewijzigd door 657800 op 17-09-2017 20:05 ]
Weet nooit zo goed wat ik van dit soort zogenaamde previews moet geloven aangezien hij nog niet eens leverbaar is.657800 schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:04:
Ik heb 'm gepreordered maar de camera schijnt niet al te best te zijn wanneer er weinig licht is:
http://www.techstage.de/t...html?hg=2&hgi=6&hgf=false
Dit is weliswaar de reguliere XZ1 model maar de lenzen zijn volgens mij hetzelfde.
Wat denken jullie?
Ik weet nog niet of dit echt een dealbreaker is aangezien ik sowieso niet veel foto's in het donker maak.
Aangezien dit de enige Android telefoon is die kleiner is dan 5 inch, waterdicht is en (bijna) stock Android loopt, heb ik sowieso niet echt veel keus naast wachten op iets beters.
Verder doet deze telefoon wat mij betreft alles goed op papier. De batterij had iets dikker gemogen maar verder ben ik heel enthousiast. Het design, wat in veel previews gedateerd wordt genoemd, is wat mij betreft een pre.
DaveD
Veel redacteurs krijgen ongeveer 2-4 weken van tevoren een pers-exemplaar. Vaak is de software nog niet 100% geoptimaliseerd. Rond de release komt er nog wel een update en dat zullen de eerste kopers ook wel merken als ze hun telefoon voor de eerste keer aanzetten.DaveD1109 schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:10:
[...]
Weet nooit zo goed wat ik van dit soort zogenaamde previews moet geloven aangezien hij nog niet eens leverbaar is.
In dit geval is het een exemplaar die vermoedelijk rond de IFA is uitgedeeld, aangezien het terrein enkele keren op de foto is gezet.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ik heb het stukje over de camera doorgelezen, maar heb het idee dat 90% op de specs gebaseerd is. Het is meer een opsomming waarbij ook vergeleken word met, dan inzoomen op de camera zelf.657800 schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:04:
Ik heb 'm gepreordered maar de camera schijnt niet al te best te zijn wanneer er weinig licht is:
Sony heeft vaker niet de beste software, maar de foto's vallen mij niet tegen.
Maar in mijn ogen, als je een goede camera wilt, moet je een losse camera kopen die geschikt is voor jou gebruik. Mijn telefoon maakt prachtige plaatjes, maar goede foto's veel minder vaak.
Foto's in matig licht met een mobiel is sowieso iets waar die camera's niet goed in zullen zijn. Welk algoritme je er ook tegen aan gooit.
Maar dat is natuurlijk mijn mening, gebaseerd op mijn wereld met mijn eigen onhandige foto momenten (o.a. hangend aan een rotswand).
Ik ga m waarschijnlijk morgen bestellen, maar heb toch nog lichte twijfel over de kleur.
[ Voor 32% gewijzigd door SToRM666 op 19-09-2017 23:05 ]
PSN id: NL_SToRM
Ik moet wel zeggen dat ik het normaal gesproken best veel geld vind voor een toestel (Z1C kreeg ik zakelijk, Z3C kocht ik anderhalf jaar na release) maar omdat de headset erbij zit trekt dat me waarschijnlijk toch wel over de streep. Nog even een dagje over peinzen
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
ik vind het persoonlijk ook erg veel geld...enige compensatie is headset die ik toch nooit ga gebruiken...mocht ik die nog afzonderlijk voor 175euro ofzo kan verkopen is het al iets aantrekkelijker + misschien nog eens hetzelfde voor huidige xperia x compact bij verkoopSup4rdurt schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:58:
Had eigenlijk de WH-900N besteld maar deze werdt bij de webshop op een levertijd van 3 weken gezet en ben toen verder gaan kijken naar andere winkels en kwam toen de aanbieding tegen van de gratis headphone bij de XZ1. Nu ben ik eigenlijk altijd wel liefhebber geweest van de compact versies (Z1C, Z3C) en is mijn Z3C misschien toch wel aan vervanging toe. Dat vertel ik mijzelf dan![]()
Ik moet wel zeggen dat ik het normaal gesproken best veel geld vind voor een toestel (Z1C kreeg ik zakelijk, Z3C kocht ik anderhalf jaar na release) maar omdat de headset erbij zit trekt dat me waarschijnlijk toch wel over de streep. Nog even een dagje over peinzen
ben wel liefhebber van dit soort toestellen....anderzijds kan je nu bij mediamarkt s8 halen voor 519€ incl 128microsd kaartje en doet me nog meer twijfelen...daar krijg ik als ik xperia x compact indien nog iets van een dikke 80€
deadline voor beide deze week dus

Een s8 met 128gb micro sd voor €519,-?MrProper schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:56:
[...]
ik vind het persoonlijk ook erg veel geld...enige compensatie is headset die ik toch nooit ga gebruiken...mocht ik die nog afzonderlijk voor 175euro ofzo kan verkopen is het al iets aantrekkelijker + misschien nog eens hetzelfde voor huidige xperia x compact bij verkoop
ben wel liefhebber van dit soort toestellen....anderzijds kan je nu bij mediamarkt s8 halen voor 519€ incl 128microsd kaartje en doet me nog meer twijfelen...daar krijg ik als ik xperia x compact indien nog iets van een dikke 80€maar 2x100€ extra inruil deze week dus al bij al best interessant denk ik dan
deadline voor beide deze week dus
Heb he daar een link van?
DaveD
https://www.mediamarkt.be/nl/shop/flyer.htmlDaveD1109 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:45:
[...]
Een s8 met 128gb micro sd voor €519,-?
Heb he daar een link van?
enkel deze week extra 100€ inruilwaarde bovenop de reeds 100€ + inruilwaarde telefoon in mijn geval 81€
zou natuurlijk kunnen om ergens cheap andere phone op kop te tikken en de winst te doen met die 200€ extra inruil + gewone verkoop huidige xperia
Kak.. België!MrProper schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:35:
[...]
https://www.mediamarkt.be/nl/shop/flyer.html
enkel deze week extra 100€ inruilwaarde bovenop de reeds 100€ + inruilwaarde telefoon in mijn geval 81€
zou natuurlijk kunnen om ergens cheap andere phone op kop te tikken en de winst te doen met die 200€ extra inruil + gewone verkoop huidige xperia

DaveD
Geld niet alleen in België:
http://www.samsung.com/nl/samsunginruil/
Zo kan ik voor mijn Oneplus 3 €169 + €100 extra inruil krijgen en willekeurig bij welk kanaal wel een Samsung S8 scoren. Maar die vind ik niet interessant genoeg.
Dat van die inruil weet ik maar die sd kaart actie geld niet in Nederland.Joosie200 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:57:
[...]
Geld niet alleen in België:
http://www.samsung.com/nl/samsunginruil/
Zo kan ik voor mijn Oneplus 3 €169 + €100 extra inruil krijgen en willekeurig bij welk kanaal wel een Samsung S8 scoren. Maar die vind ik niet interessant genoeg.
DaveD
Aan die bezel en ppi fettisch doe ik niet mee. Gewoon een goede, praktische telefoon, die lang mee kan (qua accuverbruik en totale levensduur)
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
YouTube: Live Update: XZ1 Compact, Nokia 8, V30 (Vodafone 4G)
Ook wordt er waarschijnlijk geen snellader mee geleverd.
[ Voor 14% gewijzigd door rindertb op 21-09-2017 17:12 . Reden: opmerking lader toegevoegd ]
Weet iemand naar welke class ik het best kan kijken? Als in, is er een limiet aan wat de XZ1C aankan waarboven het geen nut heeft om sneller te kopen? En wat is het minimum wat nodig is om met die ultrahighfps filmpjes te werken?
ik heb mijn headset al verkocht op marktplaats. Er was meer animo. Wellicht het proberen waard. Heb al een aanbetaling binnen. Wel uitleggen dat je hem pas over een paar weken binnen krijgtdraakhoofd schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:28:
Ik ben begin dit jaar overgestapt van een Z3C (defect) naar een X Compact. Zou wel graag de XZ1 willen, maar ik vind de huidige adviesprijs van 599 ook te hoog. In combinatie met die headset is het weer wel een goede deal! Maar ik heb de headset nog die je in 2014 kreeg bij de Z3C, dus geen behoefte aan nog een (of behoefte aan direcr weer verkopen via MP). Om die reden wacht ik wel een tijd totdat de prijs van de XZ1 is gedaald naar acceptabele waardes. Daarnaast is camera kwaliteit ook wel een dingetje waar ik uitsluitsel van zou willen hebben.
Voor welk bedrag als ik vragen mag?Tusk schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:41:
[...]
ik heb mijn headset al verkocht op marktplaats. Er was meer animo. Wellicht het proberen waard. Heb al een aanbetaling binnen. Wel uitleggen dat je hem pas over een paar weken binnen krijgt
DaveD
657800
Ik denk dat we de eerste reviews in de loop van deze week kunnen verwachten. Hierboven een video review met oa wat filmpjes.
Aangezien de telefoon nog niet uit is denk ik niet dat iemand hier een sluitend antwoord op kan geven. Misschien kun je Sony hierover bellen? Gewoon een goed snel kaartje kopen nu is altijd beter dan het kaartje wat je nu hebt. Die 960fps filmpjes werken denk ik wel met elk kaartje want je kunt ook maar zeer kort opnemen en dat zal wel in 1e instantie in RAM geheugen worden opgeslagen en daarna weggeschreven op je SD kaart.Coocoocachoo schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:17:
Ik zit te kijken om gelijk ook maar een keertje mijn 16GB geheugenkaartje die al 3+ telefoons meegaat te vervangen door een iets groter model.
Weet iemand naar welke class ik het best kan kijken? Als in, is er een limiet aan wat de XZ1C aankan waarboven het geen nut heeft om sneller te kopen? En wat is het minimum wat nodig is om met die ultrahighfps filmpjes te werken?
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Android 8, 32 GB opslag
(Gezien in Oberhausen) Zal later nog wat foto's posten
[ Voor 17% gewijzigd door D_Jeff op 23-09-2017 21:22 ]
Maak me gekD_Jeff schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 21:22:
Man Man Man.. wat een beest
Android 8, 32 GB opslag
(Gezien in Oberhausen) Zal later nog wat foto's posten

'Screen auto dim is a bit annoying. It doesn't change as smoothly as the g4 but seems to stutter. This a Sony thing?' ( XDA )
'The auto backlight mode is jittery, though. It flickers up and down rather than doing so smoothly.' ( trustedreviews )
657800
Met Allé Plezier:

G8441 - Android 8 / Security patch level: augustus/ 21,6 GB vrij op intern geheugen
Verder niets gemerkt over de niet vloeiende auto dim. Ging met dit model juist soepel
Mooi toestel! Zojuist ook gelijk besteld en waarschijnlijk morgen in huis!D_Jeff schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:36:
[...]
Met Allé Plezier:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
G8441 - Android 8 / Security patch level: augustus/ 21,6 GB vrij op intern geheugen
Verder niets gemerkt over de niet vloeiende auto dim. Ging met dit model juist soepel
DaveD
Hoop dat hij net zo voelt als hij eruit ziet. Die zwarte heeft een degelijke uitstraling op de foto's.
Ben benieuwd! Hoop dat het toestel iets eerder word verstuurd dan de datum die tot nu toe word gecommuniceerd, maar ben bang dat het echt maandag of dinsdag gaat worden....
Dat hoop ik ook! Bij belsimpel was voorraad maar na het bestellen ineens niet meer!😬atacama schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:26:
Voor een gedateerd design dat niet veranderd is sinds de Z3C vind ik hem er wel flink anders uit zien dan ik had verwacht. *ja dit is sarcasme*
Hoop dat hij net zo voelt als hij eruit ziet. Die zwarte heeft een degelijke uitstraling op de foto's.
Ben benieuwd! Hoop dat het toestel iets eerder word verstuurd dan de datum die tot nu toe word gecommuniceerd, maar ben bang dat het echt maandag of dinsdag gaat worden....
DaveD
657800
De eerste echte (zeer uitgebreide) review is een feit.
But our real-life impressions are even better - this is one of the smoothest, if not the one, Androids we've played with and we aren't throwing this statement lightly. Having reviewed so many flagships - Galaxy S8 and Note8, OnePlus 5, LG V30, Mi 6 - we've always experience some tiny hiccups which stick and annoy us. Not on the Xperia XZ1 Compact, though.
Nice!!!657800 schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:15:
http://m.gsmarena.com/son...1_compact-review-1660.php
[...]
DaveD
Klinkt goed en ik vind deze vergelijking ook wel aardig treffend:657800 schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:15:
http://m.gsmarena.com/son...1_compact-review-1660.php
[...]
The XZ1 Compact is shaping up to be what the iPhone SE was to loyal Apple users.
657800
[ Voor 3% gewijzigd door 657800 op 25-09-2017 21:47 ]
PSN id: NL_SToRM
657800

Ben erg benieuwd naar het toestel dat voor mijn vriendin zal zijn
Lastig met kids in huis. 😂
[ Voor 19% gewijzigd door DaveD1109 op 26-09-2017 11:44 ]
DaveD
Welke nemen jullie en waarom?
De 1000x is er al even scoort goed maar de H900N is nog niet zoveel over te vinden. Die heeft wel een iets langere accu duur.
DaveD
Zoek ook al regelmatig naar een review van de H900N. Als ik de verhalen goed begrijp zit die in een iets lagere klasse dan de 1000X (waar ondertussen een nieuwe versie van uit is trouwens.
Persoonlijk ga ik, tenzij er meer duidelijkheid komt, voor de H900N. De accuduur en iets meer casual zijn daarvoor de reden. Al zou ik het liefste eerst in een winkel even passen. Uiteindelijk moet het vooral goed zitten.
Speel zelf ook met dezelfde gedachten aangezien er voor de 1000x al een opvolger is.atacama schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:56:
Zeker een lastige keuze, 1 waarvan je weet hoe die t doet tegenover 1 die op papier net zo goed lijkt.
Zoek ook al regelmatig naar een review van de H900N. Als ik de verhalen goed begrijp zit die in een iets lagere klasse dan de 1000X (waar ondertussen een nieuwe versie van uit is trouwens.
Persoonlijk ga ik, tenzij er meer duidelijkheid komt, voor de H900N. De accuduur en iets meer casual zijn daarvoor de reden. Al zou ik het liefste eerst in een winkel even passen. Uiteindelijk moet het vooral goed zitten.
Hmm ga er nog een nachtje over slapen!
Heb nu een Jbl e45bt sinds 3 weken waar ik wel tevreden over ben maar de Sony is wel even andere koek!
DaveD
Ik zag al dat mensen hun exemplaar voor enkele 10tjes onder de nieuwprijs proberen te slijten. Ik ga daar denk ik flink onder zitten. Ik wil vooral korting op de telefoon, niet het maximale uit de headset :-p
Edit: ik heb de telefoon nu binnen!
Hij ziet er echt premium uit en voelt ook zo. En er zit een headset bij, had ik niet verwacht
[ Voor 22% gewijzigd door DirtyBird op 26-09-2017 16:36 ]
dus dan moet ik toch nog wachten op bol of coolblue
Beetje een goede in ear? Waar had je hem besteld? Die van mij komt morgen tussen 15:30 en 17:30!😀DirtyBird schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:09:
Ik ga voor de H900N. Ik ben van plan deze gelijk te verkopen en ik hoop dat deze beter verkoopbaar wordt.
Ik zag al dat mensen hun exemplaar voor enkele 10tjes onder de nieuwprijs proberen te slijten. Ik ga daar denk ik flink onder zitten. Ik wil vooral korting op de telefoon, niet het maximale uit de headset :-p
Edit: ik heb de telefoon nu binnen!
spoiler:Wat is ie sexy!![]()
Hij ziet er echt premium uit en voelt ook zo. En er zit een headset bij, had ik niet verwacht.
DaveD
[ Voor 92% gewijzigd door DirtyBird op 26-09-2017 19:28 ]
Oordopjes zijn degelijk (mh750), niet meer dan dat. Ik gebruik normaal KZ ED9 dus dat is ook niet al te high-end.DaveD1109 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:13:
[...]
Beetje een goede in ear? Waar had je hem besteld? Die van mij komt morgen tussen 15:30 en 17:30!😀
Hij komt van belsimpel.
657800
Hier ook, gewone 1,5A 5V lader.657800 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:45:
Ondersteunt de meegeleverde lader quickcharge, of niet? In Amerika werden ze blijkbaar zonder quickcharge laders meegeleverd.
Waar zit de NL-alert? (Ik las vooraf dat dat bij Sony wat problematisch is) Is dat onder apps en meldingen -> geavanceerd -> nooduitzendingen? Je kunt daar geen kanaal instellen.
Dimmen gaat inderdaad flikkerend.
jellyfish-400-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv 400 Mbps gaat soepel.
Sony wil voor de aktie dat er een Nederlandse IMEI op zit. Is dat als ie begint met 35?
[ Voor 48% gewijzigd door rindertb op 26-09-2017 20:51 ]
De Z3compact heb ik uiteindelijk aan 399 euro gekocht, tegen kerstmis, maar die kwam van 500 euro af.
Nu is de ZX1compact nog 100 euro duurder en ik denk niet dat de prijs tot 399 euro zal gezakt zijn om deze onder de kerstboom te leggen.
Coolblue is voor mij als Belg de enige mogelijkheid om de headset te krijgen. Ik denk niet dat er nog een cashback-actie bij Sony-België zal komen. Twijfel, twijfel...
Zie nu dat ik dit in het verkeerde topic geplaatst heb

[ Voor 5% gewijzigd door lukadad op 27-09-2017 00:42 . Reden: fout topic ]
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Hier mijn pogingen

Hier heeft ie duidelijk moeite met doorzichtige stukken, niet heel gek, wel jammer

Deze is best heel aardig gelukt, overigens gedaan met food scan ipv freeform scan

Dit lijkt me geen moeilijk object, waarschijnlijk is freeform gewoon veel lastiger en had ik beter foodscan kunnen doen (die neemt je aan het handje)

Dit is natuurlijk een heel ingewikkeld object met allemaal bladeren en veel diepte etc, niet gek dat ie zo mislukt is. Wel gek dat juist de pot (die wel een redelijk simpele vorm heeft) zo vercrackt is.
En nu moet ik weer studeren
normaal via Bol.com ook in belgie de headphonelukadad schreef op woensdag 27 september 2017 @ 00:12:
Coolblue is voor mij als Belg de enige mogelijkheid om de headset te krijgen. Ik denk niet dat er nog een cashback-actie bij Sony-België zal komen. Twijfel, twijfel...
Zie nu dat ik dit in het verkeerde topic geplaatst heb
twijfel hier ook sterk...headphone ook niet nodig
twijfel tss deze en s8
als ik xperia x compact naast elkaar leg tov S8 valt formaat van deze laatste ook mee en heeft 64gb ipv 32gb voor xperia wat toch beetje tegenvalt
enkel bang van scherm qua bescherming...een goede glass protector is bijna nie te vinden
- http://m.gsmarena.com/sony_xperia_xz1_compact-review-1660.php
- http://www.gsmarena.com/battery-test.php3?idPhone=8610
heeft de review staan. Hun batterij test is veelbelovend!!! Scored 108h in hun test. Ter vergelijking, de Z3 compact scorde op release 101h
Ik vroeg me hetzelfde af, en denk de volgende verschillen gezien te hebben:DaveD1109 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:46:
Wordt trouwens een lastige keuze om te kiezen welke headset er bij te nemen. De MDR-1000X of de Sony WH-H900N.
Welke nemen jullie en waarom?
De 1000x is er al even scoort goed maar de H900N is nog niet zoveel over te vinden. Die heeft wel een iets langere accu duur.
MDR-1000X | WH-H900N | |
---|---|---|
leeftijd | oud model | nieuw model |
reviews | vele, lovend | nog geen gevonden |
zwenkbare oorkussens | ja | nee |
gewicht | 275g | 290g |
Impedantie | 46 - 14 ohm | 32 - 16 ohm |
min frequentie | 4Hz | 5hz |
kleuren | 2 | 5 |
lengte snoer | 1,5m | 1,2m |
Headphones Connect-app | nee | ja |
gebruikstijd | 20-22 uur | 28-34 uur |
oplaadtijd | 4uur | 6uur |
transport | case | zakje |
Niet alle verschillen zijn even belangrijk, zoals de minimale frequentie die bij beiden onder de gehoordrempel ligt. Wel had ik het liefst een review van een audiofiel gezien, maar ik heb zelf helaas ook nog geen review gevonden.
[ Voor 3% gewijzigd door leon_ree op 28-09-2017 09:57 ]
Mooi overzichtje! Denk dat het de H900N gaat worden voor mij.leon_ree schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:17:
[...]
Ik vroeg me hetzelfde af, en denk de volgende verschillen gezien te hebben:
MDR-1000X WH-H900N leeftijd oud model nieuw model reviews vele, lovend nog geen gevonden zwenkbare oorkussens ja nee gewicht 290g 275g Impedantie 46 - 14 ohm 32 - 16 ohm min frequentie 4Hz 5hz kleuren 2 5 lengte snoer 1,5m 1,2m gebruikstijd 20-22 uur 28-34 uur oplaadtijd 4uur 6uur transport case zakje
Niet alle verschillen zijn even belangrijk, zoals de minimale frequentie die bij beiden onder de gehoordrempel ligt. Wel had ik het liefst een review van een audiofiel gezien, maar ik heb zelf helaas ook nog geen review gevonden.
DaveD
Volgens de Sony site is het gewicht precies andersom.leon_ree schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:17:
[...]
Ik vroeg me hetzelfde af, en denk de volgende verschillen gezien te hebben:
[mooi overzichtje]
[ Voor 43% gewijzigd door Coocoocachoo op 27-09-2017 16:42 . Reden: ff tabel uit quote gehaald voor duidelijkheid en dat ik niet de ongecorrigeerde waarde toon ]
idd verkeerd over geklopt. Ik heb het inmiddels gecorrigeerd.Coocoocachoo schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:36:
[...]
Volgens de Sony site is het gewicht precies andersom.
Zo ééntje die er nog een tijdje kan ophangen tot dat ik een gepaste gevonden heb?
Thanks!
- vibration is dramatisch; maakt erg veel lawaai en lijkt niet in staat een fatsoenlijke korte trilling te geven (ivm vibrate on keypress)
- dit is echt bizar: als er data verkeer is krijg je pijltjes naast je WiFi/4g icoontje in je statusbar, waardoor icoontjes links daarvan heen en weer stuiteren, nogal afleidend (ik heb via system ui tuner Bluetooth en Volume icoontjes maar uitgezet om dit te voorkomen)
- hoe kan ik m'n lockscreen notificaties bekijken? De fingerprint sensor is zó goed dat ik de telefoon praktisch altijd meteen compleet unlock...
Mbt de gratis koptelefoon: ik ben van plan voor de 1000x te gaan aangezien de noise cancellation beter is, ik 'm comfortabeler vindt, het geluid me meer aansprak en er een hardcase bij geleverd wordt. En ja, ik weet dat er headband problemen kunnen zijn en dat er een nieuwer model is en dat de app de 1000x niet support.
Nu jullie weer!
Oh, verder lijkt het een prima toestel!
Ah thanks voor je ervaringen tot nu toe. Nog steeds aan het twijfelen of ik toch voor deze moet gaan of toch naar de iPhone SE. Hoe voelt het toestel in de hand? Beetje als een premium toestel zoals de meeste reviews tot nu toe zeggen? En voor je laatste puntje: misschien tap to wake proberen? Gebruik ik ook voor m'n Z3c. Dan zit je vinger niet op de scanner_Spark_ schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:34:
Oi! Ik heb sinds vandaag de XZ1 compact. Tot nu toe is het volgende me opgevallen:
- vibration is dramatisch; maakt erg veel lawaai en lijkt niet in staat een fatsoenlijke korte trilling te geven (ivm vibrate on keypress)
- dit is echt bizar: als er data verkeer is krijg je pijltjes naast je WiFi/4g icoontje in je statusbar, waardoor icoontjes links daarvan heen en weer stuiteren, nogal afleidend (ik heb via system ui tuner Bluetooth en Volume icoontjes maar uitgezet om dit te voorkomen)
- hoe kan ik m'n lockscreen notificaties bekijken? De fingerprint sensor is zó goed dat ik de telefoon praktisch altijd meteen compleet unlock...
Mbt de gratis koptelefoon: ik ben van plan voor de 1000x te gaan aangezien de noise cancellation beter is, ik 'm comfortabeler vindt, het geluid me meer aansprak en er een hardcase bij geleverd wordt. En ja, ik weet dat er headband problemen kunnen zijn en dat er een nieuwer model is en dat de app de 1000x niet support.
Nu jullie weer!
Oh, verder lijkt het een prima toestel!
Het toestel voelt aardig premium wat mij betreft; de achterkant is niet meer van glas en daardoor niet meer zo glibberig en verder ligt 'ie wel lekker in de hand. Overigens was voor mij de keuze makkelijk: iOS vind ik, vergeleken met Android, nogal een speelgoed OS - dus een iPhone zal ik niet zo snel voor gaan.wiespt schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:50:
[...]
Ah thanks voor je ervaringen tot nu toe. Nog steeds aan het twijfelen of ik toch voor deze moet gaan of toch naar de iPhone SE. Hoe voelt het toestel in de hand? Beetje als een premium toestel zoals de meeste reviews tot nu toe zeggen? En voor je laatste puntje: misschien tap to wake proberen? Gebruik ik ook voor m'n Z3c. Dan zit je vinger niet op de scanner.
Tap to wake gebruikte ik inderdaad op m'n z3c, maar is niet meer beschikbaar op de recentere toestellen van Sony. Net als tv-uit via een kabeltje overigens...
Wel een prettige verassing trouwens is het volgende: het lijkt erop dat de XZ1 compact ook offline hotword detection voor de Google assistent ondersteunt (m'n telefoon - met het scherm uit - reageerde opeens óók toen ik tegen m'n Google home sprak). Vooraf heb ik nergens kunnen vinden dat die functionaliteit beschikbaar zou zijn...
DaveD
Die 960fps slomo is wel gaaf zeg, maar is het wel echt 960? En hoe lang is een shot. Als ik een 60hz beeldscherm film verwacht ik ongeveer 12 flikkeringen te zien, maar ik zie er veel meer.
Ik begrijp dat je het andere model al hebt gevonden in een winkel? Vertel vertel, waar?_Spark_ schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:34:
Persoonlijk ben ik vooral van de langere accu duur (in het algemeen staat dat bij mij bovenaan het lijstje belangrijk als iets een accu heeft). Maar pasvorm heeft net nog een hogere prioriteit
Oh sorry, ik ga er van uit dat de geluidskwaliteit en NC vergelijkbaar zijn met z'n voorganger (100ABN, of h.ear on wireless); en die heb ik in de mediamarkt met de 1000x vergeleken. De H900N ligt er overigens ook al meer dan een week, maar niet in demo opstelling (en vind het lullig om ze daar dat ding voor me te laten uitpakken 😉).atacama schreef op donderdag 28 september 2017 @ 07:52:
[...]
Ik begrijp dat je het andere model al hebt gevonden in een winkel? Vertel vertel, waar?
Persoonlijk ben ik vooral van de langere accu duur (in het algemeen staat dat bij mij bovenaan het lijstje belangrijk als iets een accu heeft). Maar pasvorm heeft net nog een hogere prioriteit
DaveD
Heb je iets raars gedaan?DaveD1109 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:17:
Die van mij is al vastgelopen! Toestel rebooten nu uit zichzelf.
Nee hij liep vast met Google assistent.
Hoop dat het een eenmalige actie was!
DaveD
Je bedoelt zo'n usb <-> hdmi kabel? Dat zou echt niet tof zijn. Ik gebruik dat namelijk best veel, op dit moment met mijn Sony tablet en hiervoor op mijn z3c. Even wat op 't werk iets kijken, elk hotel/huisje met een televisie voor Netflix ofzo. Dat is echt wel zonde..._Spark_ schreef op donderdag 28 september 2017 @ 00:05:
[...]
Net als tv-uit via een kabeltje overigens...
Geen idee of die functie overigens een naam heeft?
[ Voor 5% gewijzigd door -MD- op 28-09-2017 10:28 ]
Displayport alt mode, of MHL; beide worden niet ondersteund voor zover ik weet. Dus nee, tv-uit via een kabeltje is (op dit moment) niet meer mogelijk. En inderdaad, ik gebruikte het ook regelmatig-MD- schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:28:
[...]
Je bedoelt zo'n usb <-> hdmi kabel? Dat zou echt niet tof zijn. Ik gebruik dat namelijk best veel, op dit moment met mijn Sony tablet en hiervoor op mijn z3c. Even wat op 't werk iets kijken, elk hotel/huisje met een televisie voor Netflix ofzo. Dat is echt wel zonde...
Geen idee of die functie overigens een naam heeft?
DaveD
We hebben het toch gewoon over het trillen als je op de 'terug' knop klikt en als je gebeld wordt? Ik vind dit heel erg meevallen.. Anders dan mijn Z5 Compact, maar zeker niet storend..DirtyBird schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:05:
Hij trilt in een heel hoge frequentie waardoor de toon die erbij gemaakt wordt ook hoog is. Verder heb ik niet het idee dat er wat mis mee is bij mij.
Ik heb vooral het probleem dat als ik een korte 'vibrate on keypress' instel in m'n keyboard, dat ik de vibrate óf niet voel, óf dusdanig aanwezig is dat als ik snel typ m'n telefoon eigenlijk continu loopt te vibreren. Oftewel, een stevige maar korte vibratie lijkt de telefoon niet te kunnen produceren.Grooveman11 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:07:
[...]
We hebben het toch gewoon over het trillen als je op de 'terug' knop klikt en als je gebeld wordt? Ik vind dit heel erg meevallen.. Anders dan mijn Z5 Compact, maar zeker niet storend..
Ahh ik snap het.. Ik maak hier geen gebruik van maar kan me voorstellen dat het irritant kan zijn!_Spark_ schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:35:
[...]
Ik heb vooral het probleem dat als ik een korte 'vibrate on keypress' instel in m'n keyboard, dat ik de vibrate óf niet voel, óf dusdanig aanwezig is dat als ik snel typ m'n telefoon eigenlijk continu loopt te vibreren. Oftewel, een stevige maar korte vibratie lijkt de telefoon niet te kunnen produceren.
Welke app bedoel je? En wat voor support?_Spark_ schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:34:
[...] en dat de app de 1000x niet support.
Google Play: Sony | Headphones ConnectCoocoocachoo schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:08:
[...]
Welke app bedoel je? En wat voor support?
De H900N heeft een aantal dingen die je kunt aanpassen/tweaken met die app...
Had ik maar met die wedstrijd mee gedaan laatst
Geen rare apps ofzo dus zou niet weten waar het aan ligt.
Gebruikte hem net niet eens maar plots trilde die en uit!
DaveD
Anoniem: 306567
Hij ligt ontzetend lekker in de hand, en loopt erg snel/soepel.
Hier geen last van crashes of vastlopers.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, Levertijden en prijzen: [Sony Xperia XZ1 Compact] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Sony Xperia XZ1 Compact] Het grote accessoires topic