Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:13
Ben zelf nu enkele dagen in het bezit van de Ticwatch E. Eerste android smartwatch in mijn bezit. Hiervoor heb ik een Pebble Steel gehad. Ben positief verrast over de kwaliteit van het horloge.

Voor mij is tot nu toe het enige minpunt dat als ik mijn pols draai het horloge heel vaak niet registreert dat ik erop wil kijken. Ik moet dan telkens zelf even een tikje erop geven. Ik kon hier geen "calibratie" settings oid voor vinden.

Verder voor de mensen die een 3d printer hebben: https://www.thingiverse.com/thing:2668308
Ik heb een stand gedesigned in Fusion360 voor het opladen.

Ik gebruik het horloge met de always on functie en kan hier zonder moeite de gehele dag mee doorkomen. In de avond doe ik het horloge af en gaat die aan de oplader :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:52
@Bloodhoundje Ga dat Always on ook eens uitproberen. Had het in eerste instantie uitgezet en vind het geen probleem om ieder avond te laden. Doe dit bij mijn computer ook voor mijn telefoon.

Die stand is trouwens erg netjes. Zou van mij nog iets compacter mogen zoals die van de moto360, maar dat zou de pret niet mogen drukken.

Eens kijken waar ik goedkoop en goed kan laten printen. Wil ooit nog wel een 3D printer aanschaffen, maar iets in 3D maken lukt me wat minder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehulk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-05 15:10
Kid_Stevie schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:58:
[...]

Dat kan met Google Play Music, of met een abo of gratis door zelf muziek te uploaden via de website (op een desktop/laptop), via de GPM app op het horloge kan je muziek dan opslaan.

Een andere optie is geloof ik Wear Media maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

[...]

Heb je het hier al gevraagd en gezocht https://www.facebook.com/groups/TicwatchSE/
Want lijkt me dat, als het een iphone ding is, je niet de enige bent
Heb hier de vraag al uitgezet, toch lijkt het dat de meeste mensen een toestel met android gebruiken :) Hebben wat mensen gereageerd maar niet met het antwoord wat ik zoek. Heb Mobvio ook gemaild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Arunia schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:25:
@Bloodhoundje Ga dat Always on ook eens uitproberen. Had het in eerste instantie uitgezet en vind het geen probleem om ieder avond te laden. Doe dit bij mijn computer ook voor mijn telefoon.

Die stand is trouwens erg netjes. Zou van mij nog iets compacter mogen zoals die van de moto360, maar dat zou de pret niet mogen drukken.

Eens kijken waar ik goedkoop en goed kan laten printen. Wil ooit nog wel een 3D printer aanschaffen, maar iets in 3D maken lukt me wat minder. :P
In de always on functie gaat het scherm naar zwart/wit modus bij inactiviteit en update 1x / minuut.
Heb je btw een voorbeeldje van de moto360 stand welke je bedoeld? Mogelijk kan ik daar nog een design voor in elkaar gooien ;).

Betreffende het 3d printen. Ik woon in Leiden en kan altijd kijken of ik een extra stand voor je kan printen op mijn printer. Kwaliteit is redelijk en ik print in ABS. Is dus goed te schuren / met aceton te smoothen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Bloodhoundje https://www.google.nl/sea..._uMIMM:&spf=1511958736082

Een voorbeeld van hoe het eruit ziet. Is natuurlijk wat moeilijker voor deze met de laadkabel.
Alhoewel jouw design ook weer niet heel erg groot is verder.

Bedankt iig voor het aanbod. Ga eens kijken hoe en wat. Het is niet perse dat het nodig is, maar voor het net is een standaard iig wel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
@Arunia
Dat ziet er niet al te lastig uit om te designen, enige vraagstuk is of het horloge in die gekantelde houding ook het scherm leesbaar weergeeft. Als ik mijn horloge van de pols doe blijft het scherm in dezelfde positie, onafhankelijk hoe ik hem roteer. Als dit in de oplader ook het geval is kan je met de "moto360" oplossing het scherm dus niet goed aflezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 10:57
Waar kan je zien hoeveel opslag je nog vrij hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Bloodhoundje Ik heb echt geen idee. Voor mij maakt het niet uit eigenlijk. Ik zet hem erop en vergeet hem verder tot de volgende ochtend. Zolang het opladen maar begint, maar zou even moeten kijken wat hij doet in die stand tijdens het laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:53
daflux schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:22:
In de Android Wear app in ieder geval.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Arunia schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:26:
@Bloodhoundje Ik heb echt geen idee. Voor mij maakt het niet uit eigenlijk. Ik zet hem erop en vergeet hem verder tot de volgende ochtend. Zolang het opladen maar begint, maar zou even moeten kijken wat hij doet in die stand tijdens het laden.
Heb net een eerste prototype aan het printen gezet voor de moto360 style dock. Design is zo opgezet dat het in 3 onderdelen te printen is. Dock zelf, deksel aan de onderkant met grof schroefdraad en een losse kleine inlay om de kabel uitgang mooi af te dichten zodra de kabel erin zit :).

Als het design vanavond/morgen goed uit de printer rolt en verhoudingen juist zijn zet ik hem op Thingiverse erbij voor wie hem wil hebben. De behuizing is btw zo gemaakt dat de onderkant hol is met ruimte om hem te verzwaren. Je kan hem dus vol met boutjes oid gooien en de deksel erop schroeven zodat de dock niet makkelijk omvalt/verschuift. Stukje rubber op de onderkant monteren en hij zou perfect moeten zijn ;).

Sneak peak:
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/i0hBXw/Ticwatch_E_protodock.png

edit:

Gelijk al kleine designfout gevonden, knopje is niet meegenomen in het ontwerp. Even aanpassen :+

[ Voor 4% gewijzigd door Bloodhoundje op 29-11-2017 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Bloodhoundje Dat ziet er echt wel erg netjes uit moet ik zeggen. Gaaf hoor. :)
Een reden waarom ik zelf nog geen 3D printer heb gekocht. Bovenstaande lukt me niet zo snel of überhaupt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leducw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-01 19:35
Ook hier eindelijk onze horloges binnen. Eerste vraagjes wat me niet lukken. Hoe kan ik de afspraken die op Google calendar staan ook op mn watch face krijgen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 516298

@Kid_Stevie
Het heeft gewerkt. Internet werkt nu wel over BT. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
daflux schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:22:
Zoals @DeFes idd aangeeft in principe alleen in de Android Wear app.
Anoniem: 516298 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 23:05:
@Kid_Stevie
Het heeft gewerkt. Internet werkt nu wel over BT. Thanks!
Mooi! You're welcome :)
leducw schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:49:
Ook hier eindelijk onze horloges binnen. Eerste vraagjes wat me niet lukken. Hoe kan ik de afspraken die op Google calendar staan ook op mn watch face krijgen.?
Zal je bepaalde watchfaces voor nodig hebben die dat ondersteunen. Volgens mij kan het bijvoorbeeld met Watchmaker. Facer ondersteund dit geloof ik niet.

Een voorbeeld van een watchface die er zelfs op focused is The Task Master Watch Face. Heb er zelf geen ervaring mee, maar hier staat een artikel van Android Police.

Andere Watch Faces app die het ondersteund lijkt Pujie Black Watch Face for Android Wear te zijn, maar er zullen er vast nog veel meer zijn.

• daflux
50Miles schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:22:
[...]

Kun je mij PM sturen met de prijs :P . Wordt in dit topic niet gewaardeerd denk ik :9
Mijn vriendin heeft gisteren die van mij getest en ze vreest dat ze ze niet vaak gaat gebruiken dus ik mag die van haar verkopen.

Dus voor 45 euro mag je ze hebben.

Heeft er iemand nog mooie watchfaces?

• leducw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-01 19:35
Bij onze full set ( e & s watch) zat een doosje met 1 screen protector. Iemand al een andere aangekocht via 3rd party websites.?

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-06 23:47
leducw schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:09:
Bij onze full set ( e & s watch) zat een doosje met 1 screen protector. Iemand al een andere aangekocht via 3rd party websites.?
Deze gekocht via AliExpress: https://www.aliexpress.co...Ticwatch/32821457366.html

voor de E. Maar ook een setje voor de S gekocht. Moeten nog binnenkomen, denk ergens volgende week. Zal een klein verslagje hier neerpennen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:20
daflux schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:03:
Sinds ik mijn ticwatch heb wil mijn gsm niet meer verbinden met mijn auto over bluetooth. Volgens mij heeft het te maken dat je ook met de watch kan bellen maar ik bel natuurlijk liever met de carkit van mijn auto.

Ik heb op mijn gsm en watch al bellen over bluetooth uit gezet maar het lijkt voorlopig toch niet te werken.

Erg frustrerend.
Klinkt bekend, Ik had eerst ook ingesteld dat ik kon bellen via de TicWatch, maar dat gaat niet goed als ik de auto in stap. Telefoon maakt en verbreekt telkens de verbinding met de Carkit, gevolg opstartende en afsluitende apps op mijn telefoon (start en stop de nodige apps als ik de auto start met tasker). Dus optie bellen via TicWatch maar uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Ik heb met Watchmaker het probleem dat ik een pop-up krijg met opties voor premium zodra ik een watchfacenaar de Ticwatch probeer te pushen. Ook gedownloade watchfaces doen dit. Één ingebouwde gratis face doet het wel.

Betekend dit dat voor al die watchfaces die ik download Watchmaker Premium nodig heb?

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-06 16:53
Heb hem nu een week. De batterij zal wel niet meer beter worden dan hij nu is. Hij doet het zo'n anderhalve dag op een volle accu. Ik doe er bijna niets mee. Hij houdt stappen bij en dat is het wel zo'n beetje. Heel af en toe kijk ik hoe laat het is maar meestal doe ik dat gewoon op mijn telefoon zoals ik dat gewend was.
Ik heb het scherm standaard uit staan en ook heb ik alle bewegingsopties uitgezet om te voorkomen dat hij toch veel aangaat en de accu te snel leeg is.
Ik merk dat hij vaak door mijn mouw of door per ongeluk door aanrakingen tóch aangaat. En vervelender nog, dat hij dan onbedoeld in de diepere instellingen van mijn wijzerplaat (Fit) belandt en daar opties aan of uit vinkt. Zonder dat ik het in de gaten heb. Zo was ik al mijn dagelijkse fit-doelstellingen ineens kwijt.
Vraag: is ergens uit te zetten dat het scherm aangaat als je er twee keer op tapt? Ik wil dat hij alleen maar aangaat als je op de knop drukt.

Ik word er eigenlijk wel een beetje chagrijnig van, dat dit horloge eigenlijk het beste werkt als je zoveel mogelijk opties uitzet. Of hem helemaal niet gebruikt. Volgens mij was dat niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0uterzz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-11-2020
Nou voorlopig vind ik het een groot fiasco.
Was een early bird backer maar kost me nu meer dan hoeveel ze kosten 😑.
Die VAT heeft het te duur gemaakt.
Had speciaal voor hun een account van PayPal aangemaakt (wie gebruikt er nou paypal🤔🙄).
Hebben ze het niet door gekregen en moet nu gewoon volle mep 50e betalen.
Voor smart watch is totaal prijs niet duur maar voel me toch beetje belazerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:00
Ik heb mijn horloge (Ticwatch S) nu ongeveer een week en moet zeggen dat ik er nog erg tevreden over ben. Batterij houdt het bij mij ongeveer 30 uur uit, maar eigenlijk laad ik hem elke nacht op. In de nacht doe ik hem af. Bij mij staat enkel bluetooth aan en de ambient mode en als ik het horloge draai springt het scherm aan. Ik bekijk vooral m'n notificaties erop en doe er voor de rest weinig mee. Voor de rest leuk apparaatje. :)

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Ik doe er 1,5 a 2 dagen mee, laat dan sochtens of savonds op en zet hem snachts uit, want dan draag ik hem toch niet. Gebruik op dit moment een standaard watchface en heb always on uit staan. Verder wel altijd verbonden etc, Ok Google staat wel uit aangezien mijn horloge en Google AIY er ook op reageren. Moet nog eens even verdiepen in de combinatie van Tasker en Android Wear, zou handig zijn als ik instellingen automatisch aanpaste op basis van locatie of bijvb wifi netwerk.

Ben er erg tevreden mee, begin er aan gewend aan te raken om de tijd op te bekijken en ook qua notificaties ideaal. Regelmatig zet ik er ook een timer mee aan of even mijn lijstje van Keep lezen (al mag die app nog wel iets verbeterd worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:54

Nakebod

Nope.

Accuduur is hier ook (gelukkig) voldoende.
Zal hem waarschijnlijk wel dagelijks opladen, 2x een werkdag zal ik denk ik net niet halen. En savonds uitzetten als ik ga slapen, want toch niet nodig dan :)
Heb op dit moment het scherm altijd aan. Verbruikt uiteraard wel iets meer, hopelijk dat mijn watchface zuinig is.

Kwam gister in WatchMaker namelijk een redelijk aardige watchface tegen. Behalve dat ie in het Italiaans was, miste ik ook nog wat dingetjes. En in de dim stand stond er nog teveel info op het display.
Dus ik ben wat aan het aanpassen geslagen, en mogelijk gaat het nog wat worden ook :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NNyARM3hIJ7GcLKdl6omxKbf/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/08DUKcj70Zx94qZeF9kiAveN/thumb.png
Na het bekijken van de screenshots alweer wat kleine posities aangepast :P

Ik kan trouwens niet op alle WhatsApp berichten antwoorden, alleen nog geen patroon kunnen ontdekken hierin.. Meer mensen last van?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Nakebod Heeeel soms heb ik dat ook wel eens dat ik niet kan antwoorden op alle appjes. Ook bij groepsapps toevallig? Bij is het wel zo dat ik vaak maar 1 spraakgestuurd WhatsApp bericht kan sturen (wat overigens perfect werkt) en de daarop volgende gewoon niet meer worden verstuurd.

Nog meer mensen met de Nest app? Het duurt bij mij ellenlang voor die app geladen is. Vaak laadt ie helemaal niet en moet ik de Nest app op m'n telefoon openen totdat ie het wel doet.

Dikke tip voor iedereen https://www.androidplanet.nl/apps/wear-mini-launcher/ Fijne launcher met een paar praktische watchfaces (niet de mooiste, maar zonder al te veel poespas en GRATIS!)

Wat ik me tevens afvroeg: Wie heeft merkt ook dat zijn ticwatch de BT connectie wel eens kwijt raakt? Dit stoort me mateloos. Moet vaak de watch herstarten om de connectie weer te krijgen 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 516298 op 04-12-2017 00:39 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
Anoniem: 516298 schreef op maandag 4 december 2017 @ 00:21:
@Nakebod Heeeel soms heb ik dat ook wel eens dat ik niet kan antwoorden op alle appjes. Ook bij groepsapps toevallig? Bij is het wel zo dat ik vaak maar 1 spraakgestuurd WhatsApp bericht kan sturen (wat overigens perfect werkt) en de daarop volgende gewoon niet meer worden verstuurd.

Nog meer mensen met de Nest app? Het duurt bij mij ellenlang voor die app geladen is. Vaak laadt ie helemaal niet en moet ik de Nest app op m'n telefoon openen totdat ie het wel doet.

Dikke tip voor iedereen https://www.androidplanet.nl/apps/wear-mini-launcher/ Fijne launcher met een paar praktische watchfaces (niet de mooiste, maar zonder al te veel poespas en GRATIS!)

Wat ik me tevens afvroeg: Wie heeft merkt ook dat zijn ticwatch de BT connectie wel eens kwijt raakt? Dit stoort me mateloos. Moet vaak de watch herstarten om de connectie weer te krijgen 8)7
Zelfde issue! Ik raak niet de bluetooth connectie kwijt, maar het internet dat over bluetooth loopt, stopt met werken. Zeer irritant. En al alles geprobeerd. Dit kan je zien als je in de android wear app hij op verbonden staat, maar op de watch een wolkje met een streepje erdoor. Is dit wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-06 16:53
Bij mij komt de bluetooth connectie wel vanzelf weer tot stand als hij verbroken is geweest, maar soms duurt het wel even. Je ziet het inderdaad aan het wolkje met streepje erdoor.

De batterij is kennelijk nog steeds niet stabiel; de laatste ronde kon ik er onverwacht veel langer mee doen dan vorige cycli. Misschien gaat het toch nog de goede kant op? Ik hou nog even vast aan het volledig opgebruiken van de acculading; en dan volledig opladen.

Gebruiken jullie die bijgeleverde screenprotector ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Die screenprotector heb ik er sinds een weekje opzitten. Merk je weinig van dat hij erop zit. Snap eigenlijk niet dat die niet af-fabriek erop zit als extra beschermlaagje.
Aan de rand op enkele plekken wel een heel klein beetje lucht. Te weinig om mij echt aan te storen. Bij een zachte screenprotector zou je die nog wel weg kunnen krijgen, bij deze glazen screenprotector is het mij nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Nakebod schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:35:
Accuduur is hier ook (gelukkig) voldoende.
Zal hem waarschijnlijk wel dagelijks opladen, 2x een werkdag zal ik denk ik net niet halen. En savonds uitzetten als ik ga slapen, want toch niet nodig dan :)
Heb op dit moment het scherm altijd aan. Verbruikt uiteraard wel iets meer, hopelijk dat mijn watchface zuinig is.

Kwam gister in WatchMaker namelijk een redelijk aardige watchface tegen. Behalve dat ie in het Italiaans was, miste ik ook nog wat dingetjes. En in de dim stand stond er nog teveel info op het display.
Dus ik ben wat aan het aanpassen geslagen, en mogelijk gaat het nog wat worden ook :P

[afbeelding][afbeelding]
Na het bekijken van de screenshots alweer wat kleine posities aangepast :P

Ik kan trouwens niet op alle WhatsApp berichten antwoorden, alleen nog geen patroon kunnen ontdekken hierin.. Meer mensen last van?
Heb jij Watchmaker gekocht ofzo? Ik heb issues met die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik heb premium gekocht ja, anders kon ik mijn gekochte Scarabeus Retro watchface niet draaien :P
Ik merk geen problemen, waar loop je tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Nakebod schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:17:
Ik heb premium gekocht ja, anders kon ik mijn gekochte Scarabeus Retro watchface niet draaien :P
Ik merk geen problemen, waar loop je tegenaan?
Ik heb met Watchmaker het probleem dat ik een pop-up krijg met opties voor premium zodra ik een watchface naar de Ticwatch probeer te pushen. Ook gedownloade watchfaces doen dit. Één ingebouwde gratis face doet het wel.

Betekend dit dat voor al die watchfaces die ik download Watchmaker Premium nodig heb?
Ja dus, denk ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Oh, ja voor betaalde watchfaces die gemaakt zijn met watchmaker heb je idd Premium nodig.
Wist ik eerst ook niet, ondanks dat het wel in de beschrijving van de watchface stond :+ Maarja, lezen, wie doet dat nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-06 09:10

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Iemand nog updates of goeie alternatieven gevonden als dock voor de Ticwatch?

[ Voor 84% gewijzigd door Eric_Cantona op 04-12-2017 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Converted007 schreef op maandag 4 december 2017 @ 02:10:
[...]

Zelfde issue! Ik raak niet de bluetooth connectie kwijt, maar het internet dat over bluetooth loopt, stopt met werken. Zeer irritant. En al alles geprobeerd. Dit kan je zien als je in de android wear app hij op verbonden staat, maar op de watch een wolkje met een streepje erdoor. Is dit wat je bedoelt?
Yep! dit bedoelde ik, maar ook de BT connectie zelf wil nog wel eens wegvallen. Ik bedien behoorlijk wat domotica (waaronder het deurslot) via het horloge dus als ik vervolgens m'n huis niet binnen kom omdat de connectie er voor de zoveelste keer uit ligt is dat knap irritant. Vooral de laatste paar dagen met die regen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nomar109 schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:31:
Bij mij komt de bluetooth connectie wel vanzelf weer tot stand als hij verbroken is geweest, maar soms duurt het wel even. Je ziet het inderdaad aan het wolkje met streepje erdoor.

De batterij is kennelijk nog steeds niet stabiel; de laatste ronde kon ik er onverwacht veel langer mee doen dan vorige cycli. Misschien gaat het toch nog de goede kant op? Ik hou nog even vast aan het volledig opgebruiken van de acculading; en dan volledig opladen.

Gebruiken jullie die bijgeleverde screenprotector ook?
Ik doe het al een week onveilig zonder problemen en ook hier presteert de accu beter naarmate de ontlaad-laadcycli toenemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
Anoniem: 516298 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 01:57:
[...]

Yep! dit bedoelde ik, maar ook de BT connectie zelf wil nog wel eens wegvallen. Ik bedien behoorlijk wat domotica (waaronder het deurslot) via het horloge dus als ik vervolgens m'n huis niet binnen kom omdat de connectie er voor de zoveelste keer uit ligt is dat knap irritant. Vooral de laatste paar dagen met die regen 8)7
Verschrikkelijk hier ook. Bluetooth over internet valt hier vooral weg. Bluetooth zelf blijft voorlopig overeind. Wifi ook zeer wisselvallig. Watch al 3 maal gereset. Begin het een beetje beu te worden. En mobvoi zoals gewoonlijk hult zich in stilzwijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Converted007 BT over internet? Volgens mij is het gewoon een wifi verbinding naar je telefoon. Of ik vergis me.

Ik ben iig heel blij met de accuduur van 1 dag met always on. Vorige was ook 1 dag en nu heb ik ook gewoon een horloge om ipv een bandje met een zwart scherm. :P

Zoek alleen nog een leuke nette watchface. En moet ook nog eens op zoek naar een watchface welke de cards weergeeft zoals dit met Android wear 1.0 was.

[ Voor 58% gewijzigd door Arunia op 06-12-2017 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1006543

Iemand ervaring met verzending van Hong Kong naar België?

Hij ligt nu al een week daar te wachten. Tracking status is: "Crossing border and in transit to carrier hub"

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 1006543 op 06-12-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
Anoniem: 1006543 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:58:

Hij ligt nu al een week daar te wachten. Tracking status is: "Crossing border and in transit to carrier hub"
Landmark Global vermoed ik? Ik denk dat het gewoon druk is en daarmee dat het wat langer duurt... Hier is een S vertrokken vanuit HK de 5de december. Ik vermoed dat deze toekomt volgende week of de week erop.
Met men E die ook verzonden werd met LG vanuit HK, een goeie 2 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Converted007
Arunia schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:12:
@Converted007 BT over internet? Volgens mij is het gewoon een wifi verbinding naar je telefoon. Of ik vergis me.

Ik ben iig heel blij met de accuduur van 1 dag met always on. Vorige was ook 1 dag en nu heb ik ook gewoon een horloge om ipv een bandje met een zwart scherm. :P

Zoek alleen nog een leuke nette watchface. En moet ook nog eens op zoek naar een watchface welke de cards weergeeft zoals dit met Android wear 1.0 was.
Is wel degelijk bluetooth dat ie gebruikt voor data heen en weer te sturen als wifi niet aanstaat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Converted007 haha, ja dat snap ik. Was ook eigenlijk niet waar ik op doelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:49
Anoniem: 1006543 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:58:

Ik heb die van mij op 18 november besteld. Is 28 november "vertrokken" uit Hong Kong. Heb gisterennamiddag een update gehad dat het in Heston (London) is. Customs cleared als boodschap.

Hopelijk heb ik hem volgende week.

Edit: zit nu in het sorteercentrum om naar België te komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Weswyp op 07-12-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1voud schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:34:
[...]

Ik heb die van mij op 18 november besteld. Is 28 november "vertrokken" uit Hong Kong. Heb gisterennamiddag een update gehad dat het in Heston (London) is. Customs cleared als boodschap.

Hopelijk heb ik hem volgende week.

Edit: zit nu in het sorteercentrum om naar België te komen.
Vreemd, ik heb hem net op dezelfde dag besteld :) Zit nog steeds in Hong Kong te wachten.

Achja vermoed dat hij in de loop van volgende week wel zal arriveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FEAR-NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 03:01
Die van mij is inmiddels door heston heen en geeft aan recieved at international processing center.
17 November besteld, nadat ik hem geannuleerd had vanwege de blackfriday.
Mobvoi was vergeten de customs mail naar mij te sturen en het was volgens hun al te laat (5 min) om alsnog te voldoen. Order geannuleerd en scheelde mij in totaal bijna €70. En alsnog de €17 voor de customs mail voldaan.

Maar wel slecht geregeld dat je als pre-order zo lang moet wachten, als je via ali of amazon had besteld , was deze al lang in huis geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocst77
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 23:03
Arunia schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:25:

Ik heb deze https://www.thingiverse.com/thing:2671246 al verschillende uitgeprint voor mensen die via 3dhubs bij mij uitkwamen.

[ Voor 3% gewijzigd door jocst77 op 10-12-2017 11:24 ]

Nissan Leaf 2020 40kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

jocst77 schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:52:
[...]

Ik heb deze https://www.thingiverse.com/thing:2671246 al verschillende uitgeprint voor mensen die via 3dhubs bij mij uitkwamen.
Quanta costa?

Doe maar in pm, want anders krijgen we de mods op ons dak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04:29
We krijgen de Oreo update op onze smartwatches, aldus Google.
Hi everyone

This post aims to give clarifications on list of devices updated to Oreo(8.0).

Android Wear Oreo(8.0) update is already available in the following watches:
  • [...]
Watches that are currently pursuing the Android Wear Oreo (8.0) update:
  • [...]
  • Mobvoi Ticwatch S & E
  • [...]
For the exact timing of the update or if your device isn’t on the above lists, please contact the device manufacturer.

Thanks,
Ernest on behalf of Android Wear team
toon volledige bericht

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

P1nGu1n schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:47:
We krijgen de Oreo update op onze smartwatches, aldus Google.

[...]
Waar staat onze ticwatch dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-01 14:09
https://support.google.com/androidwear/thread/25693?hl=en

even klikken op 'more' - Mobvoi Ticwatch S & E

[ Voor 4% gewijzigd door downcom op 11-12-2017 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oops, zo overheen gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

De changelog zelf is alleen niet zo heel spannend, maar up2date blijven is normaal gesproken altijd goed :)
En Mobvoi heeft schijnbaar al een eigen vibration pattern ingebouwd, of zit dat al standaard in Wear, en is die optie helemaal niet nieuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:00
Ik heb het horloge naar tevredenheid in gebruik en de oproepen verschijnen mooi op mijn horloge en telefoon. Maar wanneer diegene stopt met bellen (ik neem dus niet op) verdwijnt de notificatie van een gemiste oproep meteen. Hebben meerdere mensen hier last van? Ik heb het horloge en mijn telefoon altijd op niet storen staan, dus het scherm gaat wel aan maar geen geluid of trillingen. Mijn telefoon is een Nexus 6P met de meest recente versie van Android. Als ik de Bluetooth verbinding verbreek blijven de notificaties wel bestaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Rednas_N op 11-12-2017 15:08 ]

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:36
Vandaag ook m'n ticwatch binnen gekregen.
Hij is wel kleiner als ik verwacht had maar dat kan ook komen omdat ik hem vergelijk met m'n Gear S3 classic.
Eens kijken of ze naast elkaar verbonden kunnen zijn op mijn telefoon tot nu toe lijkt het van wel.
En dan kijken welke ik ga houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04:29
Nakebod schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:01:
De changelog zelf is alleen niet zo heel spannend, maar up2date blijven is normaal gesproken altijd goed :)
En Mobvoi heeft schijnbaar al een eigen vibration pattern ingebouwd, of zit dat al standaard in Wear, en is die optie helemaal niet nieuw...
Vibration pattern is standaard, nieuw in 8.0 is vibration strength

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Meer mensen met sync problemen met Google Fit op de telefoon?

Ik krijg de data die ik op de watch zie maar niet op de telefoon te zien.

Ik weet dat ik ze niet mag vergelijken, maar de mi-band heeft 'n mooie app waar je de data in verzameld ziet, dat mis ik in Android Wear/Ticwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Fit hoort normaal wel te syncen met de telefoonapp, Mijn fietstocht van vanmorgen stond er vrijwel direct in.
Normaal zou ik zeggen data van de Fit app zelf verwijderen en opnieuw proberen, maar zag in de instellingen geen optie hiervoor. :? Kon wel updates van Google Fit verwijderen, maar dat zal vast niet helpen.

Ticwatch heeft zelf wel een health-achtige app, maar daar ben ik niet van onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
Ticwatch E is vandaag aangekomen (had een dag vertraging door het slechte weer). Eerste indruk is zeer goed. Ik heb een paar weken de Fossil Q getest en merk meteen dat de Ticwatch veel responsiever is en de batterij al meteen bij eerste gebruik beter is (always on). Wel trilt hij luider dan de Fossil en mijn Pebble Time.

Heb voorlopig de A/D watchface erop gezet, deze dimt het display in ambient mode, zo mis ik de ambient sensor niet echt op de Fossil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
1voud schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:56:
Ticwatch E is vandaag aangekomen (had een dag vertraging door het slechte weer). Eerste indruk is zeer goed. Ik heb een paar weken de Fossil Q getest en merk meteen dat de Ticwatch veel responsiever is en de batterij al meteen bij eerste gebruik beter is (always on). Wel trilt hij luider dan de Fossil en mijn Pebble Time.

Heb voorlopig de A/D watchface erop gezet, deze dimt het display in ambient mode, zo mis ik de ambient sensor niet echt op de Fossil.
Elke watchface die ik getest heb dimt ook volgens mij zit er ook een ambient sensor in de Ticwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
daflux schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:01:
[...]

Elke watchface die ik getest heb dimt ook volgens mij zit er ook een ambient sensor in de Ticwatch
Volgens een antwoord op de vraag van iemand op het forum van Mobvoi is er geen lichtsensor aanwezig (dit bedoelde ik ivm ambient sensor).

https://forum.mobvoi.com/viewtopic.php?t=2788&p=7505

Heb het even getest en A/D watchface dimt echt wel meer dan andere faces in ambient mode. Dit kan je ook aanvinken als optie in hun instellingen. Spijtig dat dit niet bij Facer en Watchmaker aanwezig is.

EDIT: Blijkbaar is het niet echt dimmen. De maker van de watchface zet gewoon de opacity van zijn kleuren minder. Daarom dat er misschien nog watchfaces zijn die gedimd lijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Weswyp op 13-12-2017 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
1voud schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:53:
[...]

Volgens een antwoord op de vraag van iemand op het forum van Mobvoi is er geen lichtsensor aanwezig (dit bedoelde ik ivm ambient sensor).

https://forum.mobvoi.com/viewtopic.php?t=2788&p=7505

Heb het even getest en A/D watchface dimt echt wel meer dan andere faces in ambient mode. Dit kan je ook aanvinken als optie in hun instellingen. Spijtig dat dit niet bij Facer en Watchmaker aanwezig is.

EDIT: Blijkbaar is het niet echt dimmen. De maker van de watchface zet gewoon de opacity van zijn kleuren minder. Daarom dat er misschien nog watchfaces zijn die gedimd lijken.
De watchfaces passen zich nochtans aan betere modus voor het OLED scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Iedere watchface kan, ook die van Facer en Watchmaker, een ambient/dim mode hebben.
Afhankelijk van de maker of, en hoe hij dit doet :P In het ideale geval is de hele achtergrond zwart, en laat ie alleen nog maar de tijd zien, en laat ie niet alle andere display elementen zien. Sommige watchfaces laten gewoon alles zien, alleen dan minder fel dan standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlawit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-08-2021
Heeft er al eens iemand hardgelopen met één van deze horloges?

Hoe nauwkeurig is de GPS en wat doet het met de accuduur?

Ik zoek op termijn een vervanger voor mijn Pebble en wil sporten zonder telefoon mee te hoeven.

Iphone 5, ASUS Transformer Prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Ik hou op mijn horloge mijn gelopen stappen bij maar dit gaat wel raar op de ticwatch (of ligt het aan Android Wear?).

Nu geeft Google fit 1438 stappen health app op de ticwatch 736 m'n wachtfaces blijven hangen op 687.
Watchmaker watchface geeft nog 0 stappen aan.
Tja daar zit wel een groot verschil in.
Hoe kan ik dat synchroniseren?

Tevens doet de hartrate sensor ook niks op andere watchfaces, alleen op de orginele meegeleverde .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Nakebod schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:49:
Fit hoort normaal wel te syncen met de telefoonapp, Mijn fietstocht van vanmorgen stond er vrijwel direct in.
Normaal zou ik zeggen data van de Fit app zelf verwijderen en opnieuw proberen, maar zag in de instellingen geen optie hiervoor. :? Kon wel updates van Google Fit verwijderen, maar dat zal vast niet helpen.

Ticwatch heeft zelf wel een health-achtige app, maar daar ben ik niet van onder de indruk.
Na 't wissen van app-gegevens ging 't goed inderdaad, maar na 2 dagen weer hetzelfde probleem en zojuist wederom. Nu zelfs na 't wissen en opnieuw opstarten vd app ben ik de gegevens van gisteren kwijt in de telefoon, in de ticwatch staat de data wel gewoon.

Vreemd dat dit niet gewoon goed kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn Ticwatch is intussen geleverd. Tot mijn grote verbazing kon ik er geen Android Wear op terugvinden. Na verder onderzoek blijkt dat ze mij een Ticwatch 2 hebben geleverd in plaats van een E.

De support van Mobvoi maar eens uittesten dan maar ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrick1988
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-06 11:56
dlawit schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:15:
Heeft er al eens iemand hardgelopen met één van deze horloges?

Hoe nauwkeurig is de GPS en wat doet het met de accuduur?

Ik zoek op termijn een vervanger voor mijn Pebble en wil sporten zonder telefoon mee te hoeven.
Ik heb met de ticwatch S hardgelopen en tegelijkertijd mijn tomtom 3 om gehad. Qua gps heeft ie dezelfde track afgelegd in Strava (tomtom app ook gekoppeld aan strava). Qua hartslag moet ik nog even vergelijken omdat mijn tomtom(normaal wel goed) en de ticwatch geen reële waarde produceerde ivm de kou/huid contact etc. Dit moet ik nog even goed gaan testen.
Accuduur snoep ie wel sneller leeg maar je kan er zeker een flinke 2uur mee rennen (nog niet zolang getest).

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:52
Leuk topicz deze ga ik volgen. Ik wil komend jaar waarschijnlijk een ronde Smartwatch als vervanger van mijn Fitbit charge2.

Het zal gaan tussen de Ticwatch 2 of E. De 2 spreekt me qua formfactor meer aan, met name omdat deze een stuk dunner lijkt. Kan iemand aangeven of dat ook zo is? Ik lees ook goede verhalen over ticOS maar de AW software van de E lijkt me wel meer toekomst gericht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:18

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hoe ervaren jullie de dikte van de Ticwatch in vergelijking met een min of meer standaard horloge(als er al zo iets bestaat :P )? Op sommige foto's lijkt de Ticwatch enorm terwijl het op andere weer mee lijkt te vallen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 31-12-2017 14:43 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Niet enorm en ik heb geen brede gigantische armen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Inderdaad, 'n gemiddelde kast voor een gemiddelde pols wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolix
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik ben aan het overwegen om de Ticwatch E te kopen.
Maar heb nog enkele vragen:
- Wat is jullie ervaring ermee (Battery life, usability, ....)?
- Hoelang zal ik moeten wachten tot hij hier is (België)?
- Kan ik hem best via de officiele site kopen of via geekbuying?
- Misschien een beetje sceptisch maar hoe is de support/ userbase? Als ik op hun fora kijk dan is het laatste bericht van 27/12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Schijnt nu ook bij Amazon te koop te zijn.

Heb zelf positieve ervaring met de Ticwatch ik gebruik hem als 2e watch naast mijn Huawei en ben zeer tevreden ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolix
Pinky-H9 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:33:
Schijnt nu ook bij Amazon te koop te zijn.

Heb zelf positieve ervaring met de Ticwatch ik gebruik hem als 2e watch naast mijn Huawei en ben zeer tevreden ermee.
Link naar amazon? via Amazon.com is hij inderdaad beschikbaar maar op de europese kan ik hem nog niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-06 17:20
Prolix schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:30:
[...]

Link naar amazon? via Amazon.com is hij inderdaad beschikbaar maar op de europese kan ik hem nog niet terugvinden.
Amazon.de ook.
Maar neem aan dat hij dan ook gewoon via HK wordt verstuurd?

[ Voor 25% gewijzigd door Purejet op 06-01-2018 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-06 09:36
'k Had tot eind van 't jaar de batterij kenmerken bijgehouden.
Voor de 'casual users' hierbij een een batterij-voorbeeld.
Wi-Fi, Bluetooth en Always On aan, helderheid op 2.
Bij gebruik van WatchMaker faces gebruik ik enkel watchfaces met een lager dan 10% OPR. Facer watchfaces bevallen me niet.
Van WatchMaker gebruik ik m'n eigen aangepaste versie van 'DigiGold'.
Als 2e optie gebruik ik de via Playstore verkregen 'Titanium' watchface (van Thema).

2 weken batterij Ticwatch E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolix
Purejet schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:56:
[...]

Amazon.de ook.
Maar neem aan dat hij dan ook gewoon via HK wordt verstuurd?
Ja op Amazon.de staat hij beschikbaar en hij zou verzonden worden via amazon zelf.
Het enige spijtige is dat hij niet leverbaar is in België...
Weet iemand of deze leverbaar is in NL?

[ Voor 5% gewijzigd door Prolix op 07-01-2018 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik heb verschillende ervaring qua accu, meestal heb ik (nagenoeg offline de hele dag en scherm alleen aan bij kantelen) zo'n 30% over aan 't einde van de dag. Maar er zitten af en toe dagen bij dat de accu echt leeg geslurpt wordt en ik begin van de avond al onder de 10% duik.

Verder tevreden met 't horloge, accuduur mag nog iets langer. Want 'n lange dag en de nacht nog in zonder extra bijladen is niet haalbaar bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runoo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 07:36
ik heb vaak rond de 50% over in de avond, met geregeld notificaties checken op werk. Het scherm staat standaard uit en helderheid is vaak 1 of 2 standjes hoger dan het laagste. Ik slaap ook ermee (Sleep as Droid app) en word wakker door het trillen van mijn horloge, dat vind ik fijner dan zo'n alarm. Ik moet dan wel meteen opladen want in de ochtend is vaak nog maar 10% over. Ik vind het wel fijn dat het opladen minder dan een uur duurt, waardoor tegen de tijd dat ik het huis uit moet hij vaak al (bijna) helemaal opgeladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-06 20:11
Weet iemand waar ik de watchface kan vinden die ik op elk plaatje van de ticwatch tegenkom?
Deze dus:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/2383/7459/t/44/assets/e-inbox-black.png?716450777538248715

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemeenthet
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 17:00
stijnos1991 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:30:
Weet iemand waar ik de watchface kan vinden die ik op elk plaatje van de ticwatch tegenkom?
Deze dus:
[afbeelding]
Die is nog steeds in ontwikkeling volgens Mobvoi...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ComTech
stijnos1991 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:30:
Deze dus:
[afbeelding]
https://forum.xda-develop...watchfaces-lamsw-t3680003

Suntooblack_1.0.apk moet je hebben.
Als je een android telefoon hebt deze apk gewoon installeren en dan op je horloge bij de Playstore kijken naar apps van telefoon dan kan je hem installeren.
Heb je iOS moet je het apk bestand sideloaden naar je horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Thanks @ComTech ! Ik vind deze echt héél nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-06 09:57
Is er een mogelijkheid om de hartslag om de (bijvoorbeeld) 20 minuten te laten meten gedurende de dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Hier trouwens ook problemen met Google Fit / en de Ticwatch Health app.
Issue 1 is dat de pedometer twee verschillende waardes aangeeft. Volgens TicWatch Health zit ik op 6062 stappen, volgens Google Fit op 6400.

Issue 2 is dat Google Fit niet volledig synchroniseert en ik heb geen idee waarom. Hij is blijven steken op 1789 aldus m'n telefoon en fit.google.com. Een sync forceren is me niet gelukt. Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Die stappenteller vind ik ook heel irritant dat verschil.
Met Google fit heb ik altijd soms als ik veel stappen heb op een dag tot wel 1000 meer.
Zou hij misschien de stappen van de telefoon erbij tellen (dus dubbel).
Google fit synchroniseert hier prima geen problemen mee.

Wat ook irritant met die stappenteller maar dat ligt dan meer aan watchmaker, die telt de stappen ook weer zelf apart.
Hij synct niet met fit of de tic health app.
Als je dan halverwege de dag wisselt van watchface naar een watchmaker face staat de stappenteller weer op 0 .

Edit
Issue 2 is dat Google Fit niet volledig synchroniseert en ik heb geen idee waarom. Hij is blijven steken op 1789 aldus m'n telefoon en fit.google.com. Een sync forceren is me niet gelukt. Weet iemand hoe dit zit?
Heb je dit ticwatch app op je telefoon? Als je daar klikt linksboven op het profiel icoontje (poppetje) dan edit rechtsboven dan Authorization heb je google fit Authorized ?
Dat kan helpen om met google fit te syncen.

[ Voor 29% gewijzigd door ComTech op 14-01-2018 21:32 . Reden: Toevoeging google fit sync ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejleusink
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09-2021
Ik heb zelf wel interesse in de Ticwatch E.
Weet iemand als ik hem bestel via de originele MOBVOI site of hier dan nog douanekosten of iets dergelijks bij op komen? Ik kon hier op de website eigenlijk niet veel over vinden.
Hij is namelijk erg aantrekkelijk geprijsd nu. 20% korting wat neerkomt op bijna € 110,- totaalprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:06
Heb zelf de Ticwatch 2 Global Edition via Kickstarter. Hier werd ik wel verrast door een extra kostenpost van ca € 40,-. Weet niet of ze het nu anders geregeld hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireSonus
  • Laatst online: 18-06 16:11
ejleusink schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:36:
Ik heb zelf wel interesse in de Ticwatch E.
Weet iemand als ik hem bestel via de originele MOBVOI site of hier dan nog douanekosten of iets dergelijks bij op komen? Ik kon hier op de website eigenlijk niet veel over vinden.
Hij is namelijk erg aantrekkelijk geprijsd nu. 20% korting wat neerkomt op bijna € 110,- totaalprijs.
Ik heb de Ticwatch E besteld via de officiële website en de prijs die je bij de checkout ziet (na die korting komt ie niet uit op 110 euro maar 153 dollar, wat 124 euro is) is de uiteindelijke prijs, hier komt niets meer bovenop, ook niet door de douane of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejleusink
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09-2021
FireSonus schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:15:
[...]

Ik heb de Ticwatch E besteld via de officiële website en de prijs die je bij de checkout ziet (na die korting komt ie niet uit op 110 euro maar 153 dollar, wat 124 euro is) is de uiteindelijke prijs, hier komt niets meer bovenop, ook niet door de douane of iets dergelijks.
Okee, bedankt voor de info. Hoelang heb je er uiteindelijk op moeten wachten als ik nog mag vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
30 december besteld, 8 januari was ie binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hichamz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-06 10:51
FireSonus schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:35:
30 december besteld, 8 januari was ie binnen
Wat was jouw overweging om 'm te halen bij de fabrikant zelf ipv. Amazon Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
Ben nog steeds in twijfel om een ticwatch e te bestellen via amazon. Iemand die mij meer kan vertellen over zijn ervaring na enkele weken gebruik;

- lees veel klachten over schermproblemen out of the box? Verder burnin issues, is dit normaal en heeft dit met watchface gebruik te maken?
- hoe is de batterijduur nu? Kom je er prima een dag mee door bij normaal gebruik?
- de dikte en grootte van de watch t.o.v. een galaxy s3 bv.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Volgens mij heb ik de E. Dat is de niet sport versie.
Hij is denk ik 2x zo dik dan een Galaxy s3 om maar wat te noemen.
Ikzelf heb hem always on staan en ook met wifi en alles aan. Gaat prima een dag mee. Nu nog 23 procent over en vanochtend half 8 van de lader gehaald.
Mijn moto 360 v1 kon ik net aan een dag doen met scherm uit. Dus ben heel blij met deze stand van zaken.
Ik zie niets aan het scherm qua burn in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
Hichamz schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:13:
[...]

Wat was jouw overweging om 'm te halen bij de fabrikant zelf ipv. Amazon Duitsland?
Het feit dat toen ik hem bestelde hij nog niet te koop was op Amazon, dat nieuwsbericht kwam echt net 2 dagen later ongeveer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Purejet schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:28:
Ben nog steeds in twijfel om een ticwatch e te bestellen via amazon. Iemand die mij meer kan vertellen over zijn ervaring na enkele weken gebruik;

- lees veel klachten over schermproblemen out of the box? Verder burnin issues, is dit normaal en heeft dit met watchface gebruik te maken?
- hoe is de batterijduur nu? Kom je er prima een dag mee door bij normaal gebruik?
Heb hier een S, en enigszins tevreden :P Geen screen burn gezien.
Bij normaal gebruik kom ik een dag wel door. Heb always on screen, maar wel met zeer minimale elementen en dus zeer minimaal verbruik.

Maar zodra je hem iets meer dan gemiddeld gebruikt... Zo red ik het met 3 uur wandelen net. Begin met 100%, op het einde <15% over. Zover ik weet doet hij dan alleen stappenteller, ik start in ieder geval geen apps op de smartwatch om GPS of hartslag te meten.
WiFi aan (Automatic) en bluetooth aan en verbonden met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolix
Purejet schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:28:

Via welke amazon wil je de Ticwatch bestellen? via de europese amazon sites is die niet leverbaar in Belgie/NL voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
Prolix schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:33:
[...]

Via welke amazon wil je de Ticwatch bestellen? via de europese amazon sites is die niet leverbaar in Belgie/NL voor zover ik weet.
Klopt. Maar via mailboxde en amazon duitsland mogelijk een goedkopere oplossing dan via hunzelf met het risico op naheffing.

[ Voor 33% gewijzigd door Purejet op 18-01-2018 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 07:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Titelchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
  • Laatst online: 18-06 16:05
Purejet schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:49:
[...]

Klopt. Maar via mailboxde en amazon duitsland mogelijk een goedkopere oplossing dan via hunzelf met het risico op naheffing.
Ik heb hem gewoon besteld bij hun zelf en hij werdt verstuurd vanuit Duitsland zonder heffingen? en nu een mooie korting van 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb gisteren ook maar een ticwatch e besteld nadat m'n moto 360 de laatste weken niet eens met de helft van de dag haalt en batterij vervangen waarschijnlijk niet te betalen is. Ben er erg benieuwd naar ook vanwege nieuwe versie Android Wear en always on scherm.

Ga er waarschijnlijk nog wel een andere band voor kopen als hij eenmaal binnen is.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste