Ik vind hem misschien nog wel juist mooierflrs schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:52:
[...]
Ziet er toch wat lomper en 'goedkoper' uit dan de renders deden vermoeden..
Nu wacht ik op een echte review
- The Neo and Only -
Ja die bandjes met 'quick release' zijn echt chill. Ook op mijn TW2 zijn die bandjes snel te wisselen.NeoFoX schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:25:
[...]
Ik vind hem misschien nog wel juist mooieren verwisselbare bandjes.. dus kan dan ook een 22mm metalen bandje aandoen eventueel voor nog mooier resultaat.
Nu wacht ik op een echte review
Hoop ook snel dat er een review beschikbaar komt, alsmede meer informatie over features, prijs en release.
Als ik van boven naar beneden swipe voor de snelle instellingen of hoe dat ook heet staat er dan een wolkje met streep erdoor.
Vaak is dat als er geen WiFi is want thuis staat er meestal het WiFi teken.
Als ik WiFi bewust uitschakel komt dat wolkje met dat streepje er weer.
Bluetooth doet dus helemaal geen verbinding maken met m'n telefoon, ook als ik op m'n telefoon of op m'n horloge probeer handmatig verbinding te maken gebeurt er niks.
Heb gisteravond m'n horloge gereset en opnieuw ingesteld maar dat helpt niks.
Ook heb ik het idee dat de batterij véél sneller leeggaat.
Gisteren voor de reset zelfs eind van de middag moeten laden .
Wie weet raad?
Volgens mij is dat de laatste versie van WearOS. Voorheen was dit Android Wear 2.# maar met de naamsverandering zijn ze ook weer opnieuw gaan tellen.jerring1980 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:57:
Ik heb sinds vandaag een ticwatch en ik probeer hem nu te updaten. HIj blijft echter aangeven dat wear os 1.3 er op staat. Klopt dit? Hoe zou ik hem moeten updaten, in de playstore en op de watch geeft hij aan dat er geen update beschikbaar is.
Aangezien de release van de pro ook niet meer lang op zich zal laten wachten.
Ik weet alleen niet of ik al die "extra" opties ga gebruiken, dubbel scherm is leuk maar geen must.
Ook zit ik te twijfelen of de dikte van het horloge.
Het horloge lijkt me namelijk erg dik, hoe ervaren jullie dit?
Helaas ben jij niet de enigste,ComTech schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:36:
Ik heb al een tijdje dat m'n horloge constant de verbinding verliest.
Als ik van boven naar beneden swipe voor de snelle instellingen of hoe dat ook heet staat er dan een wolkje met streep erdoor.
Vaak is dat als er geen WiFi is want thuis staat er meestal het WiFi teken.
Als ik WiFi bewust uitschakel komt dat wolkje met dat streepje er weer.
Bluetooth doet dus helemaal geen verbinding maken met m'n telefoon, ook als ik op m'n telefoon of op m'n horloge probeer handmatig verbinding te maken gebeurt er niks.
Heb gisteravond m'n horloge gereset en opnieuw ingesteld maar dat helpt niks.
Ook heb ik het idee dat de batterij véél sneller leeggaat.
Gisteren voor de reset zelfs eind van de middag moeten laden .
Wie weet raad?
@Arunia en ik hebben er ook last van , de 1 wat meer als de andere.
deze problemen zijn samen gekomen met de oreo update
Je kunt de horloge gewoon herstarten, deze oplossing werkt maar tijdelijk helaas
Het gekke is dat hij op het moment dat er geen WiFi in de buurt is en het wolkje met streepje staat er, er wel gewoon notificaties binnenkomen van de telefoon dus er lijkt wel gewoon verbinding te zijn.coolbvrobin schreef op zondag 8 juli 2018 @ 14:27:
[...]
Helaas ben jij niet de enigste,
@Arunia en ik hebben er ook last van , de 1 wat meer als de andere.
deze problemen zijn samen gekomen met de oreo update
Je kunt de horloge gewoon herstarten, deze oplossing werkt maar tijdelijk helaas
De batterij is ook erg wisselend, vandaag gaat het prima heb nog 69% over zelfs met de hele dag scherm aan.
Is er ook een mogelijkheid om terug te gaan naar Android nougat ?
Je zou de bootloader kunnen unlocken en daarna custom rom instaleren. Maar dan verlies je hoogstwaarschijnlijk de garantieComTech schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:47:
[...]
Het gekke is dat hij op het moment dat er geen WiFi in de buurt is en het wolkje met streepje staat er, er wel gewoon notificaties binnenkomen van de telefoon dus er lijkt wel gewoon verbinding te zijn.
De batterij is ook erg wisselend, vandaag gaat het prima heb nog 69% over zelfs met de hele dag scherm aan.
Is er ook een mogelijkheid om terug te gaan naar Android nougat ?
Dus het kan, verstandig weet ik niet echt
- Stocard doet het nog steeds niet (scherm blijft wit)
- Berichten komen met veel vertraging binnen (ongeveer 5 minunten)
- Strava gaat om de 5 seconden automatisch pauzeren en komt er niet uit.
- Als ik met de telefoon opneem gaat gesprek automatisch naar horloge
En sinds vanmiddag de klapper op de vuurpijl, hij wil niet meer verbinden met telefoon!
En een ander probleempje wat ik heb sinds de update naar WearOS, de accu houdt het geen hele dag meer vol.
2x inmiddelsArunia schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:49:
@Erazzzer Het horloge al opnieuw gekoppeld? Dus volledig resetten?
- Schermresolutie is matig en daarnaast niet af te lezen buiten. Zeker met het zonnige weer van dit moment zie je buiten echt helemaal niets op het scherm.
- WearOS voelt traag en haperig, geen prettige ervaring
- Batterij gaat maximaal 1 dag mee op normaal gebruik
Ik ga een nieuwe poging wagen met een Gear S3, voor maar 43 euro meer (prime day).
Ik heb er nu een sinds een klein jaartje en moet zeggen, goed ding voor zn prijs! Tenminste de prijs die ik ervoor had betaald: 118 euro.marti28 schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:14:
In mijn zoektocht naar een betaalbare Wear OS smartwatch ben ik ook terecht gekomen bij de Ticwatch E. Ik lees nogal wat wisselende verhalen hier in dit topic, maar alle reviews die ik verder lees zijn toch erg goed - ook reviews die over een langere periode gaan. Zijn er hier nog mensen met grote problemen welke maar niet opgelost lijken te worden? Overigens zijn nu alle watches bij Mobvoi zelf met 20% korting en geen verzendkosten te krijgen
Ik heb er helemaal geen problemen mee en vind t een mooi ding, enige puntje van kritiek is dat ik m iedere dag volledig moet laden, wil ik er een dag (van 9 uur tot naar bed gaan) mee kunnen lopen.
Verder krijg ik er ook veel positieve reacties op van mensen om me heen. Ooit nog een keer ander bandje kopen misschien.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Ik heb hem daar ook gekocht. Nu kost ie 128 euro. Dat is wel netjes.marti28 schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:14:
In mijn zoektocht naar een betaalbare Wear OS smartwatch ben ik ook terecht gekomen bij de Ticwatch E. Ik lees nogal wat wisselende verhalen hier in dit topic, maar alle reviews die ik verder lees zijn toch erg goed - ook reviews die over een langere periode gaan. Zijn er hier nog mensen met grote problemen welke maar niet opgelost lijken te worden? Overigens zijn nu alle watches bij Mobvoi zelf met 20% korting en geen verzendkosten te krijgen
En ik geloof dat het wel een goed ding is. Als ik alle andere reviews lees.
Tuurlijk zal ie z'n beperkingen hebben. Maar voor 128 euro heb je heel veel smartwatch voor je geld.
Ik heb jaren terug ook een paar smartwatches gehad. Toen vond ik Wear OS nog niet zo heel fijn werken.
Daarom koop ik nu deze. Het is een nette prijs. En als het echt niks is verkoop ik hem wel weer.
Hij is nog vrij nieuw. Dus je kan er dan best nog wat voor krijgen.
Maar omdat ik een iPhone heb, kan ik toch veel functionaliteiten niet goed gebruiken omdat veel apps alleen samenwerken met een android smart phone.
Dus ik ga hem verkopen en toch maar eens die Apple Watch 4 even vasthouden als hij in de winkel ligt. Ik ben ook wel benieuwd er animo is voor een tweedehands Ticwatch.
- The Neo and Only -
Heb m nu ook zo lang via de kickstart campagne, de "E". Ook geen enkel probleem er mee, heb ook al de nodige bandjes gekocht via Ali en wissel af en toe van bandje. Ik hoef m maar eens in de 2 dagen op te laden. Als hij 's nachts aan de lader heeft gelegen, dan gaat hij er rond 6:00 vanaf en de volgende avond er weer aan, en dan heeft hij zelfs nog rond de 20% accu. Batterij verbruik hangt natuurlijk voor een groot deel samen met hoe je m gebruikt en welke watchface je gebruikt. Hoofdzakelijk zijn het bij mij notificaties.Vis schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:20:
[...]
Ik heb er nu een sinds een klein jaartje en moet zeggen, goed ding voor zn prijs! Tenminste de prijs die ik ervoor had betaald: 118 euro.
Ik heb er helemaal geen problemen mee en vind t een mooi ding, enige puntje van kritiek is dat ik m iedere dag volledig moet laden, wil ik er een dag (van 9 uur tot naar bed gaan) mee kunnen lopen.
Verder krijg ik er ook veel positieve reacties op van mensen om me heen. Ooit nog een keer ander bandje kopen misschien.
Ik heb hem nog maar net. En ben er ook erg tevreden over.Stimpy68 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:55:
[...]
Heb m nu ook zo lang via de kickstart campagne, de "E". Ook geen enkel probleem er mee, heb ook al de nodige bandjes gekocht via Ali en wissel af en toe van bandje. Ik hoef m maar eens in de 2 dagen op te laden. Als hij 's nachts aan de lader heeft gelegen, dan gaat hij er rond 6:00 vanaf en de volgende avond er weer aan, en dan heeft hij zelfs nog rond de 20% accu. Batterij verbruik hangt natuurlijk voor een groot deel samen met hoe je m gebruikt en welke watchface je gebruikt. Hoofdzakelijk zijn het bij mij notificaties.
Vaak heb ik nog 30% over 's avonds.
Is het nou verstandig om hem elke avond op te laden? Dat zou ik wel het makkelijkste vinden.
Maar is het goed voor de batterij? Of kan je hem beter helemaal leeg laten gaan?
En je batterij is niet aanmerkelijk minder geworden?nomar109 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:13:
Ik leg hem elke nacht aan de lader en dat doe ik al sinds ik hem heb (vanaf launch, wanneer was dat ook alweer?). Volgens mij geen probleem.
Nee, niet gemerkt. Toen ik hem net had heb ik hem wel een stuk of 5 keer van 100% naar bijna leeg laten gaan, om hem vervolgens ononderbroken weer op te laden naar 100%. Dat werd geadviseerd. Ik weet niet of dat geholpen heeft, maar in ieder geval heb ik tot dusver geen batterij issues.Kitser schreef op zondag 16 september 2018 @ 00:01:
[...]
En je batterij is niet aanmerkelijk minder geworden?
In mijn geval dus om de de dag aangezien ik 2 dagen doe met de batterij, gewoon voor het slapen gaan aan de lader en bij wakker worden gaat ie er weer af en doe dat al sinds ik m heb (heb m via de kickstart campagne). Geen enkel probleem.Kitser schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 23:51:
[...]
Ik heb hem nog maar net. En ben er ook erg tevreden over.
Vaak heb ik nog 30% over 's avonds.
Is het nou verstandig om hem elke avond op te laden? Dat zou ik wel het makkelijkste vinden.
Maar is het goed voor de batterij? Of kan je hem beter helemaal leeg laten gaan?
Bij mij gebeurt dat minstens 1 keer per dag. Hij trilt dan even en als ik dan kijk zie ik hem opnieuw starten.
Op het mobvoi forum verdenken enkele mensen Android 8, dat het voor de upgrade niet voorkwam, en daarna wel.
Je zou een factory reset kunnen overwegen om te zien of dat iets oplost.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ligt dat forum niet redelijk op zijn gat?
Reddit is drukker is qua community.
Nooit meegemaakt. Wel een periode gehad dat hij het contact met de iphone niet zelf kon herstellen als ze even te ver uit elkaar waren geweest. Dan was een herstart de enige optie om het contact te herstellen. Maar de laatste tijd komt dat niet meer voor, ik weet niet waarom.Kitser schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:59:
Start bij jullie het horloge ook weleens vanzelf opnieuw op?
Bij mij gebeurt dat minstens 1 keer per dag. Hij trilt dan even en als ik dan kijk zie ik hem opnieuw starten.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Tenminste, sinds initiële release is er vanuit Mobvoi 1 kleine update geweest direct rond de release als ik het mij goed herinner, en daarna een upgrade met Android 8.0.0 als basis. Sindsdien geen updates meer.
An sich een redelijke basis, mis vooral een zwarte achtergrond in menu's ipv het onzuinige grijs dat er nu gebruikt wordt. En af en toe die reboots.
Android Wear / Wear OS zelf updaten zichzelf nog wel gewoon, via Google. Momenteel Wear OS 1.5 als versie.
Misschien een reboot?marti28 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:33:
@Vis @Arunia Hm, weird, want ik zit nog op 1.6. Als ik wil checken voor updates zegt 'ie doodleuk dat het allemaal al up to date is. Moet ik het via een app doen oid?
Bij mij kreeg ie de melding toen ik m vanmorgen aan de lader hing.. batterij was dood. Dus maybe dat ie daarom een hard reset had uitgevoerd ofzo
Ik heb hetzelfde, ook na een reboot.marti28 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:33:
@Vis @Arunia Hm, weird, want ik zit nog op 1.6. Als ik wil checken voor updates zegt 'ie doodleuk dat het allemaal al up to date is. Moet ik het via een app doen oid?
Volgens de post op de Ticwatch facebook pagina zou een reboot moeten helpen, maar dat werkt dus niet bij mij.
@Vis @Arunia Klopt het dat een swipe naar rechts nu Tichealth opent (waar de normale Wear 2.0 instelling an Google Fit zou moeten zijn)?
Daarbij lag die van mij vannacht aan de lader en kreeg vanochtend de mededeling dat er een nieuwe versie was. Laden doet tegenwoordig wel heel wat zeg maar. Idem voor mijn telefoon. Zodra hij aan de lader hangt, beginnen de updates meteen binnen te komen en te installeren.
@TheFes Voor zover (swipe van rechts naar links) is dat inderdaad tichealth.
[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 03-10-2018 11:49 ]
Btw, een swipe naar rechts of links opent dus altijd tichealth? Dat is niet aan te passen naar Google Fit?
Ik kreeg de update gistermiddag (na een reset van mijn kant). Lijkt allemaal wat gelikter. Batterij ziet er ook best goed uit: Vanmorgen rond half 8 van de lader, nu (5,5 uur later) is er 12% vanaf. Ik heb mijn display altijd aan.Vis schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:45:
En plots was daar Wear 2.0 👍🏼 mooi dat Mobvoi de E blijft ondersteunen. Werkt allemaal wat mooier nu, kijken hoe batterijduur ermee omgaat met 2.0
Naar links swypen is nu inderdaad Ticwatch Fit app, maar dat was eerder het wissel van faceplates toch? Dan is dit wat mij betreft een betere optie.
Als ik bestel bij Mobvoi.com, wordt de watch dan verzonden vanuit een Europees warehouse? M.a.w. er komen geen douane kosten bij? En weet iemand wat de levertijd dan ongeveer is?
(Kan hem natuurlijk ook bij BOL bestellen, maar dat is bijna 40 euro duurder)
3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math
Ik wil precies hetzelfde weten, dus iemand die het weet ?Beefhead schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:14:
Ik overweeg ook om een Ticwatch E aan te schaffen en heb twee vragen waarop ik geen antwoord kan vinden:
Als ik bestel bij Mobvoi.com, wordt de watch dan verzonden vanuit een Europees warehouse? M.a.w. er komen geen douane kosten bij? En weet iemand wat de levertijd dan ongeveer is?
[ Voor 32% gewijzigd door speedme op 04-10-2018 19:03 ]
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Want die grijsgroene achtergrond is echt een unieke "feature" van de Ticwatch S/E https://twitter.com/Rox598/status/1045762336282345472. Zwart kan wel... als je de Pro koopt.
Of als je je horloge root en even wat handmatig prutsts. https://www.reddit.com/r/..._the_forced_indigo_ui_on/
Ik heb hem bij Mobvoi.com. En had hem binnen 3 dagen binnen. Ze verstuurde die van mij uit Polen. Er kwamen geen extra (douane) kosten bij.Beefhead schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:14:
Ik overweeg ook om een Ticwatch E aan te schaffen en heb twee vragen waarop ik geen antwoord kan vinden:
Dus de kosten op de site van Mobvoi zijn de enigste kosten die je betaald hebt?Kitser schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:14:
[...]
Ik heb hem bij Mobvoi.com. En had hem binnen 3 dagen binnen. Ze verstuurde die van mij uit Polen. Er kwamen geen extra (douane) kosten bij.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Yep. Hij was 159.99. Maar kreeg 32 korting. Dus heb 127.99 betaald.speedme schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:57:
[...]
Dus de kosten op de site van Mobvoi zijn de enigste kosten die je betaald hebt?
Dat is de prijs nu ook en daarom interessant om naast mijn Gear S3 een andere smartwatch te hebben.Kitser schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:02:
[...]
Yep. Hij was 159.99. Maar kreeg 32 korting. Dus heb 127.99 betaald.
Ik erger me bij de Gear S3 aan bepaalde kleine dingen, met name de Google Assistent in het Nederlands wil ik weer terug. Dus ik wil een Ticwatch uitproberen of deze beter bevalt
- The Neo and Only -
Eerste indruk is goed. Nu even wachten tot de batterij een paar keer is opgeladen.
3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math
Meanwhile heb ik nog steeds geen Wear 2.x update. Volgens Google zou die binnen een week uitrollen, dat is nu bijna een week geleden.
Zover ik heb gelezen zou je security patch van april naar augustus 2018 gaan.
Geen idee waarom dat niet in 1x kon met de 2.0 update.
Meerdere mensen last van?
Alles werkt overigens wel gewoon en krijg ik wel een notificatie van op de watch.. alleen Whatsapp dus niet meer..
Heb de app al vaker herstart op de telefoon maar niks lijkt te helpen..
Nee, werkt hier prima op mijn E met Wear OS 2.1. Heb je WhatsApp niet ge-blacklist in de Wear OS app?Vis schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:52:
Sinds deze week heb ik last dat Whatsapppjes niet meer binnen komen op de Ticwatch E.. misschien te maken met de nieuwe update naar 2.1?
Meerdere mensen last van?
Alles werkt overigens wel gewoon en krijg ik wel een notificatie van op de watch.. alleen Whatsapp dus niet meer..
Heb de app al vaker herstart op de telefoon maar niks lijkt te helpen..
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Ja hij stond inderdaad uit in de Wear OS app. Wtf heb dit zelf nooit uitgezet ofzo.. 🤔 thanks voor de tip! Opgelost nu 👍🏼P1nGu1n schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:56:
[...]
Nee, werkt hier prima op mijn E met Wear OS 2.1. Heb je WhatsApp niet ge-blacklist in de Wear OS app?
Waar vind je dat in de app? Ik kom het niet tegen...Vis schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 00:14:
[...]
Ja hij stond inderdaad uit in de Wear OS app. Wtf heb dit zelf nooit uitgezet ofzo.. 🤔 thanks voor de tip! Opgelost nu 👍🏼
Edit: ooh, bij meldingen, logisch. Zat naar blacklist te zoeken
[ Voor 10% gewijzigd door Erazzzer op 31-10-2018 22:54 ]
Is het materiaal van de behuizing een beetje te doen? Kras het snel?
Zoek eigenlijk een smartwacht welke niet bestaat, zo dun mogelijk. De LG Watch had dit, echter nergens leverbaar. Heb niet perse een hartslagmeter nodig.
[ Voor 22% gewijzigd door Harmen op 02-11-2018 12:03 ]
Whatever.
De behuizing is ok...ben wel een paar keer langs een muur gegaan of ergens tegenaan gestoten en daardoor zitten er een paar putjes in, maar qua krassen eigenlijk niet. Heb geen protector op het scherm zitten en die ziet er gewoon prima uit. De Tickwatch E is niet de dunste, maar voor het geld een prima smartwatch (had hiervoor de Motorola 360)Harmen schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:02:
Zit te kijken naar een 'smart'watch, helaas zie je in de reguliere winkels alleen maar Samsung en andere merken. De E variant nog nergens gespot, coolblue heeft hem op voorraad echter niet in de showroom.
Is het materiaal van de behuizing een beetje te doen? Kras het snel?
Zoek eigenlijk een smartwacht welke niet bestaat, zo dun mogelijk. De LG Watch had dit, echter nergens leverbaar. Heb niet perse een hartslagmeter nodig.
Zowel upgrades gedeinstaleerd (dan doet de playstore het weer totdat hij weer update)
en de cache en data gecleared. Maar dit heeft het niet opgelost, heeft iemand anders dit probleem ook?
Ervaren jullie ook dat de Ticwatch traag is?
Yep ik heb sinds kort een Galaxy watch en die loopt kwa snelheid rondjes om de Ticwatch.speedme schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:54:
Ik heb naast een Ticwatch E ook nog een Samsung Gear S3, maar ik vind de Ticwatch wel erg traag t.o.v. de Gear S3.
Ervaren jullie ook dat de Ticwatch traag is?
Dat is ook de reden dat ik hem heb verkocht.
En de batterij was ook vaak voor het einde van de dag leeg.
Ik heb de Ticwatch eigenlijk gekocht om de 2 OS'en (Tizen en Wear OS) en hardware eens goed met elkaar te vergelijken.ComTech schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:10:
[...]
Yep ik heb sinds kort een Galaxy watch en die loopt kwa snelheid rondjes om de Ticwatch.
Dat is ook de reden dat ik hem heb verkocht.
En de batterij was ook vaak voor het einde van de dag leeg.
Buiten de prettige Google Assistent in het Nederlands en veel betere apps support, zie ik geen voordelen in de Ticwatch boven de Gear S3.
Ik denk dat ook dat ik de Ticwatch weer te koop ga zetten en misschien ook wel de Gear S3 om van de opbrengst een Gear Watch te gaan halen.
Swipe naar rechts - scherm ingedrukt houden - optie selecteren.
Je hebt waarschijnlijk wel wear os 2.2 nodig. Lukte bij mij iig op de Ticwatch S.
https://www.androidpolice...r-default-left-swipe-app/
Dat werkt hier als een zonnetje! Tnx voor deze tipKid_Stevie schreef op donderdag 20 december 2018 @ 17:00:
Je kan Google Fit nu instellen als standaard app bij het naar rechts swipen.
Swipe naar rechts - scherm ingedrukt houden - optie selecteren.
Je hebt waarschijnlijk wel wear os 2.2 nodig. Lukte bij mij iig op de Ticwatch S.
https://www.androidpolice...r-default-left-swipe-app/
De opkomende C2 ziet er in mijn ogen veel mooier uit maar die heeft geen speaker erin zitten wat mij toch wel praktisch lijkt ...
Edit:
Ik heb nu ook een Ticwatch E shadow.
Jullie nog leuke watchfaces om te proberen?
[ Voor 15% gewijzigd door ndonkersloot op 03-01-2019 08:46 ]
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Ik gebruik deze al een paar maanden:
https://play.google.com/s...om.oajoo.wear.faces.black
Vind hem wel lekker rustig en strak.
Maar ben wel weer wat toe aan wat anders. Dus ik houd me ook aanbevolen.
Ik gebruik nu deze:Kitser schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:24:
[...]
Ik gebruik deze al een paar maanden:
https://play.google.com/s...om.oajoo.wear.faces.black
Vind hem wel lekker rustig en strak.
Maar ben wel weer wat toe aan wat anders. Dus ik houd me ook aanbevolen.
https://play.google.com/s..._1_tig4XMu1D9HTwQK905WoCQ
En dan de vatiant 'Sleek'. Op het voorbeeld hebben ze hem volgestopt maar je kan hem ver aanpassen. Ik heb een analoog klokje met rechts een digitaal klokje en de datum. Ook mooiere wijzers.
Geen idee wat het is, maar vind ze er wel gaaf uit zien.
Dat is gek, ik heb hem rechtstreeks vanuit de playstore op de ticwatch geinstalleerd.Arunia schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:09:
@Tiwazz Die looks geeft bij mij al bij google play aan dat hij niet compatible is (Oneplus 5t en Ticwatch E).
Geen idee wat het is, maar vind ze er wel gaaf uit zien.
Ging zonder meldingen o.i.d.
Ik vind dat klokje echt perfect, zou nog wel een watch-like achtergrond willen toevoegen maar krijg dat niet goed gevonden. Google geeft natuurlijk al resultaten met wijzers e.d. weer, wil alleen een achtergrond met wat textuur.
Iemand daar nog een tip voor?
Ik heb een oneplus 3 en een ticwatch e. Bij mij zegt Google play dat mijn device niet compatible is. De watchfaces zien er wel mooi uit.Tiwazz schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 06:27:
[...]
Ik gebruik nu deze:
https://play.google.com/s..._1_tig4XMu1D9HTwQK905WoCQ
En dan de vatiant 'Sleek'. Op het voorbeeld hebben ze hem volgestopt maar je kan hem ver aanpassen. Ik heb een analoog klokje met rechts een digitaal klokje en de datum. Ook mooiere wijzers.
Ik gebruik momenteel pear. Daar zitten ook een paar mooie minimalistische bij. Maar tnx voor de tip, ben wel weer toe aan wat anders!
Die zijden stuur hem maar op ter garantie. en we sturen u gelijk een nieuwe af (heeeel netjes)
Kreeg de nieuwe dus, alles was prima staat er android 7 op, toppie!
Paar weken later, pak ik de horloge van de lader android update automatisch geïnstalleerd ( 8 ) (had het uitgezet)
duss android 8.0 en jaa hoor zelfde gezeur weer...…… verdorie
Standaard kan dit niet, iemand toch een oplossing?
Ik leg m'n Ticwatch 's nachts op m'n nachtkastje, en dan gaat het scherm na x minuten vanzelf op zwart. Of hou jij 'm om? Dan weet ik zo even geen goeie oplossingTiwazz schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 06:40:
Ik zou graag de helderheid van het always-on display kunnen aanpassen.. 's avonds brand het gewoon veel te fel.
Standaard kan dit niet, iemand toch een oplossing?
Nee ik houd hem ook niet om, ik doe hem dan op theater stand, dan gaat het scherm voor niets meer aan zelfs.PietM schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 07:45:
[...]
Ik leg m'n Ticwatch 's nachts op m'n nachtkastje, en dan gaat het scherm na x minuten vanzelf op zwart. Of hou jij 'm om? Dan weet ik zo even geen goeie oplossing
Ik bedoel de always-on functionaliteit, dan krijg een zwarte niet geanimeerde afdruk van de tijd op je scherm te zien als de ticwatch in slaapstand is. Dit kan je aanzetten onder settings > weergave > scherm altijd aan.
Ik vind met sommige watchfaces alleen de helderheid te hoog waardoor je horloge nog aardig wat ligt geeft als het avond is. Ik zou graag een functie willen zien dat je de AOD helderheid kan aanpassen net als je de standaard scherm helderheid kan aanpassen. Dit zit alleen niet in WearOS
Iemand ervaring of een tip?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.Edzeau schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:54:
Ondertussen zie ik dat de Ticwatch S2 & E2 zijn uitgebracht! Zijn er hier mensen die hier al interesse in hebben (of zelfs al binnen hebben)? Ben erg benieuwd hier naar. De Ticwatch E bevalt mij nog iedere dag erg goed. Ben wel erg benieuwd wat de grote verschillen zijn met oude en nieuwe modellen (ik zie voornamelijk dat ze adverteren met waterdicht, dat is wel tof!).
Ik draag nu een Apple watch S4 bij mijn XS Max maar wil de S10+ proberen.
Ik zoek dus een goedkope Android wear watch welke toch bij de tijd is. Volgens mij kom ik dan bij de Ticwatch 2e uit.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Bij mij is ie tegenwoordig al na 12-13 uur leeg. Heb wel het scherm altijd aan. Maar voorheen had ik aan het einde van de dag nog wel 20-30% over.
- Bij het indelen van mijn face (in dit geval Pear) kan ik niet meer een melding voorbeeld kiezen bij de Google functies. Ik kan alleen het aantal ongelezen meldingen in een cijfer zien.
- Soms geeft hij Fahrenheit aan, soms Celsius. Het is maar net waar hij zin in heeft.
- Na 10u is de accu wel leeg.
- Bellen op op horloge lukt niet meer. Als ik opneem komt het gesprek op de telefoon. Dit terwijl de functie voor opnemen op watch aan staat.
- En als ik gebeld wordt, soms is het horloge op tijd, soms komt hij pas binnen op het moment dat ik opneem.
Ben er eigenlijk wel klaar met dat ding, gezien Mobvoi ook geen zin meer heeft in updates...
Eigenlijk heb ik geen interesse meer in de TicWatch. Terug brengen naar de leverancier was geen optie. Zou het nog zin hebben deze hier te koop aan te bieden? Marktplaats en zo'n facebook marktplaats geen reacties gekregen...
Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room!
Vond op Amazon.co.uk een metalen met schakels van Nation of Souls (verkopen ook op een eigen website).
Die besteld, gisteren binnen gekomen en past perfect. Makkelijk vast te zetten met een quickrelease zoals de oude bandjes hebben. Kan nu eindelijk mijn horloge weer gebruiken en ziet er goed uit in mijn ogen.
Aan de onderkant kun je de zijkant indrukken om hem los te maken. Zit stevig en komt niet zomaar los. Is wel makkelijk zelf in te drukken.

Zit al enige tijd te kijken naar de Pro, maar deze voldoet gewoon nog. Wel wat beschadigd aan de behuizing, maar hij wordt tenminste gebruikt.
Allang niet meer.. enig idee waar dan wel?StefvE schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:26:
Hey, ik heb zelf de TicWatch E maar waar ik laatst achter ben gekomen is dat er geen updates meer komen vanuit Mobvoi...
Wel al gereset (voorheen ook wel eens en dan was er een app die bleef hangen.), maar ook dat werkt niet echt.
Geen idee wat het kan zijn eigenlijk. Meer mensen hier last van? Want om nu een verder goede smartwatch te vervangen (niet traag e.d., buiten ingebrand scherm wat je alleen op een egaal vlak ziet), vind ik ook weer zonde.
Wellicht maar eens kijken om de accu te vervangen. En of dat wel mogelijk is.
Net even bedacht dat misschien fit e.d. aan stond na een vorige reset. Geen idee of dat het verhelpt.
Gaan we eens bekijken vandaag.
[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 29-12-2020 12:10 ]
Hij geeft wel aan te laden, maar uiteindelijk blijft het niveau hetzelfde.
Maar eens de contactjes schoonmaken en zien of dat het op lost. Anders totaal geen idee wat het kan zijn.
Denk dat hij gewoon stuk is. Twijfel of het de accu kan zijn, want heb al gevonden hoe hij open kan.
Jammer, maar helaas.
Kreeg 20% korting aangeboden op de E2, maar wil eigenlijk overstappen op de pro3.
Dat terug gemaild. Wellicht dat ze korting aanbieden. Zou wel tof zijn.