Derby schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:13:
Ik vind het bijzonder om te moeten lezen dat er mensen zijn die schrijven dat de Renault rijder zich anders had moeten gedragen en dan was het ongeluk niet gebeurt. Hij had tot 10 moeten tellen en zo.
Omdat ie zelf toegaf (!) dat ie rechts ingehaald werd,en daar gefrustreerd van werd / de confrontatie ging opzoeken.
Yep, gewoon ff wachten tot de Renault opzij gaat.
Wellicht heeft ie dat al gedaan, maar bleek de Renault een schoolmeester "die zich niet laat wegpesten door een dikke Duitse auto". Maar dat is een aanname, een aanname gebaseerd op mijn ervaring op de weg, maar desondanks, inderdaad een aanname.
Het resultaat was in ieder geval dat de Audi rechts inhaalde, en dat de Renault daardoor (eigen verklaring van de Renaultrijder) zo gefrustreerd raakte dat ie de confrontatie ging opzoeken. Hij had ook ff tot 10 kunnen tellen en het lekker kunnen laten gaan, of ff met de lichten flitsen en het dan laten gaan.
Derby schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:13:
En dat type renault heeft een bijzonder listige wegligging. Gewoon standaard rijden en bochten gaan prima, maar plotselinge richtings veranderingen in samenwerking met het lossen van het gas/bedienen van de rem heeft nogal heftige overstuur reacties tot gevolg. (Eigen ervaring)
Ik ken 't, heb dr zelf ook een, maar het kan nog veel erger bij sommige andere auto's. Een set van 4 dezelfde goede banden helpt enorm trouwens.
Ik doelde wel op de eigen verklaring van de Renaultrijder dat ie na rechts ingehaald te zijn de confrontatie ging opzoeken.
De observatie dat ie waarschijnlijk zelf onnodig linksplakte is inderdaad van mij, gebaseerd op wat ik zelf zoal op de weg meemaak.

CH40S schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 23:00:
Dan nog vind ik de conclusie dat de Renault-rijder
dus maar links reed te kort door de bocht. De Renault-rijder kan immers ook een reden hebben gehad om links te rijden (een ander inhalen bijvoorbeeld) en had de Audi-rijder zelf ook haast en wilde hij tussen beiden door glippen. Zou ook niet de eerste keer zijn dat dat gebeurd.

Kan, het is een aanname gebaseerd op m'n eigen observaties op de weg.
De Renaultrijder is, in mijn ogen, gebaseerd op z'n eigen verhaaltje in de media, zo'n irritante schoolmeester die links blijft hangen omdat ie de vmax op z'n teller rijd "en je toch niet harder mag", en boos wordt als ie rechts wordt ingehaald op het moment dat ie 20 seconden eerder al naar rechts had gekund zonder daarbij af te snijden. Ik kom dat soort mensen ook af en toe tegen op de weg, helaas. De meeste gaan alleen niet zover uit hun dak dat ze gaan lopen braketesten en zo..
De Audirijder is, in mijn ogen, gewoon een Audirijder. 100@80 (want 80 is echt dodelijk saai in een auto die comfortabel 180 kan), en als mensen niet aan de kant gaan, dan maar aan de verkeerde kant dr langs.
Die afsnijactie waardoor de Renault in de sloot belandde praat ik niet goed, maar het roept wel vragen op..
-Tot hoever over de limiet moet je versnellen om iemand af te schudden?
-Tot hoever was de Renaultrijder bereid om mee te gaan/te versnellen om weer de confrontatie op te zoeken
-Was het een treiterige afsnijactie, of een onhandige poging om het rechts inhalen + afsnijden/braketesten van de Renault te voorkomen.
Ze hebben inderdaad allebei dingen gedaan die niet door de beugel kunnen, maar er wordt er eentje (te) hard gestraft, en de ander is ineens het zielige slachtoffer.
FlowSnake schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:44:
Als de genoemde verklaringen van Renaultbestuurder waar zijn, is hij degene die zich als een randdebiel heeft gedragen.
[..]
Kom op, invoeghulp geven, te lang links plakken waardoor je rechts ingehaald kan worden ondanks een opa die met 50km/h invoegt. En dan vervolgens op je kleine pikkie getrapt zijn - schoolmeesteren - dat de Audi daar toch niet harder mag, inhalen om hem voor gek te verklaren, snijden, en braketesten? Nekschot mag hij krijgen, en public.
Dat is min of meer waar mijn eerdere post op neerkomt, en dat wou ik ff als tegenwoord hebben op alle "Aww, die zielige Renaultrijder wordt door de agressieve Audirijder bijna doodgereden, hij deed helemaal niks verkeerd. De Audirijder verdient 100 jaar celstraf"-posts die ik (vooral in de reacties op nieuwsartikelen) voorbij zag komen. De Audirijder is zeker niet heilig, maar de Renaultbestuurder zoekt meermaals de confrontatie op en oogst daarvan de resultaten.
FlowSnake schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:44:
Het is jammer dat de Audi bestuurder hier nog even het laatste woord over moest hebben, want dat is feitelijk wat zijn verhaal de das om deed.
[...]
Gaat de Audi vrij uit? Nee. Het is jammer, maar Audi had gewoon zijn gas moeten opentrekken en wegwezen van die idioot, zoals het een volwassen persoon betaamd.
Precies, als ie (nog wat meer) gas had gegeven en die Renault lekker in z'n sop had laten gaarkoken was dr niks gebeurd.
Wat ik me vooral afvraag is of de Audirijder z'n "cool" verloor en daarom de Renault eens terug wilde laten schrikken, of dat ie alleen probeerde te voorkomen dat de Renault 'm (weer) voorbij zou komen voor een braketest.
Le Enfant! schreef op zondag 30 juli 2017 @ 01:13:
Sowieso ben ik van mening dat de gemiddelde straf in het verkeer te licht is. Naar mijn mening kan 'poging tot doodslag' ook gelden voor personen die doelbewust dronken of onder invloed van drugs achter het stuur zitten. Ook al hebben ze niemand omver gereden. En wanneer ze wel iemand omver rijden, dan mogen ze voor mij aangeklaagd worden voor moord met voorbedachte rade.
Dat zou ik zelf ook graag zien. Tevens dat mensen die zonder rijbewijs rondrijden de cel in moeten voor iedereens veiligheid, maar dat alles is wellicht een andere discussie, want zover bewezen waren beide partijen in deze gewoon nuchter en voorzien van een rijbewijs achter het stuur.