Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 08:03

s0kkie

Cowabunga

Teleurstellende skins en battlepass :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:43
Auto shotgun is blijkbaar :(

DMR is er wel nog, dat is positief. Maar auto shotgun was enige gun waar ik echt goed mee was, heel jammer

Battlepass is idd redelijk slecht, maar maak me er niet zo druk in. Ik speel voor het plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb op mijn PS4 een error:
code:
1
esp-buimet-003

Al een aantal keren geprobeerd om af te sluiten en op te starten maar de error blijft.

Iemand een idee hoe ik de boel weer werkend krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
Crxtreem schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:48:
Ik heb op mijn PS4 een error:
code:
1
esp-buimet-003

Al een aantal keren geprobeerd om af te sluiten en op te starten maar de error blijft.

Iemand een idee hoe ik de boel weer werkend krijg?
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Moet wel lukken hé komop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Ja maar ik zie het niet echt zitten om een account te verwijderen en weer aan te maken.
Aan dit account zit ook de rest van de familie gekoppeld.

Wel een hele rare manier om voor 1 spel een error op te lossen…

Edit:
Net mijn netwerkinstellingen ge-update en nu start hij wel door.
Lekker vaag.

[ Voor 8% gewijzigd door Crxtreem op 05-10-2022 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
Ja laat maar komen!

Vorig seizoen zeer gemakkelijk lvl 100 gehaald op battlepass. BLijft toch een topgame hoor, en volledig gratis.

Heb er 1 keer 10 euro ingestoken omdat ik John Wick skin wou kopen en nog niet genoeg V bucks had door te spelen. Maar that's it, al iets van 300 uur ingestoken nu, leuke tijd/prijs kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:49
Jullie ook problemen met inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
Smeldor schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:37:
Jullie ook problemen met inloggen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HfCAuD6.png

Is normaal tussen seizoenwissels.

Zal later vandaag wel in orde komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
Iemand een idee welke knop op PC te gebruiken voor de nieuwe Augments?

Augments zijn precies een soort perk die je kan veranderen per game, waardoor je sneller reload, of loopt, kan redeployen met je glider, ...

Maar vindt de knop niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmwfan008
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 30-01-2023
Ik lees dat er begin 2023 een fortnite unreal editor moet uitkomen, zodat spelers beter content kunnen ontwikkelen.

Ik vraag me sterk af waarom deze editor nodig is, het ontwikkelen van mods kan ook prima in de unreal engine zelf. Volgens mij dus een overbodige ontwikkeling.

Ik zie wel vaker dat unreal/unity games een overbodige editor uitbrengen, geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Kan het zijn dat de Unreal engine veel meer vraagt van de PS4?

Ik heb sinds deze chapter dat af en toe het beeld bevriest.

Ik heb een gemiddelde ping van 14ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
Crxtreem schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:11:
Kan het zijn dat de Unreal engine veel meer vraagt van de PS4?

Ik heb sinds deze chapter dat af en toe het beeld bevriest.

Ik heb een gemiddelde ping van 14ms.
Het is ook op PC nog wat buggy. Hhopen dat ze het deze week fixen, anders zie je het zo gebeuren dat het pas 2e week van januari in orde komt....

Vind het wel leuk met de motortjes crossen, heel wat minder leuk is de hamer die er in zit. Zeer sterk in de laatste storm cirkels, iedereen zit daar gewoon mee rond te vliegen en proberen elkaar uit de cirkel te slaan :/

Hopelijk wordt het komende weken wat beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:06
Heb zonet even gekeken in het topic maar is er nog een Tweakers of een Fortnite Discord groep, waar veel samen gespeeld wordt met mede-tweakers?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:43
Sinds de laatste update met unreal engine 5.1 is het grafisch echt een feest.. Inderdaad af en toe wat stotters maar daar kan ik wel mee leven.. Ik speelde Fortnite af en toe met mijn neefjes maar nu ben ik best wel verslaafd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
Seizoen 2… Met geruchten over ingame weersverandering en een first person gamemode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
Nol_NL schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:57:
Seizoen 2… Met geruchten over ingame weersverandering en een first person gamemode.

[Video: title]
First person? Boeit me weinig, ik haal enorm veel voldoening uit third person de camera te gebruiken om vijanden te spotten achter een muurtje of bergje.

Leuk dat ze nog met frissen ideeën komen, hopelijk wat minder bugs en OP items (Deku smash, die fucking hamer die je elke game tegenkomt, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 18:07

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

08:45 Laatste forum post ?
Is er een tijd bekend wanneer de server weer online gaat ? Kan je gewoon alleen de epic games launcher aan laten staan en veranderd fortnite van zwart wit in kleur dan ? Ik check toch nu wel heel de hele tijd social media fortnite.com en alle streaming platforms zo'n beetje er nog bij ook.
Ik heb alleen een estimate tijd kunnen ontdekken ook nog niet heel erg goed gezocht, maar voor de Europesche tijd schatten ze dat de server om 10 uur vanochtend weer online zou komen t/m 1 uur vanmiddag maar dat is dus al niet zo, zou nog wel even een paar uurtjes kunnen gaan duren of als het tegen zit nog langer.

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
Pentiummania schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:01:
08:45 Laatste forum post ?
Is er een tijd bekend wanneer de server weer online gaat ? Kan je gewoon alleen de epic games launcher aan laten staan en veranderd fortnite van zwart wit in kleur dan ? Ik check toch nu wel heel de hele tijd social media fortnite.com en alle streaming platforms zo'n beetje er nog bij ook.
Ik heb alleen een estimate tijd kunnen ontdekken ook nog niet heel erg goed gezocht, maar voor de Europesche tijd schatten ze dat de server om 10 uur vanochtend weer online zou komen t/m 1 uur vanmiddag maar dat is dus al niet zo, zou nog wel even een paar uurtjes kunnen gaan duren of als het tegen zit nog langer.
Fortnite leeft nie zo op Tweakers, dus weinig activiteit hier is normaal.

Geen idee wanneer de server terugkomt, speel even iets anders dan ;) Je hebt nog zeker 3 maanden om te genieten van het nieuwe seizoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 18:07

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Satangel schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:18:
[...]
Geen idee wanneer de server terugkomt, speel even iets anders dan ;) Je hebt nog zeker 3 maanden om te genieten van het nieuwe seizoen!
Ja maar speel ook D3/D4 en bij Blizzard z'n ze ook leuk om sinds gisteren tegelijkertijd met nieuwe seizoen van FN een free weekend Dragon flight te doen. Kreeg gisteren ofzo een gift via de battle.net app dat ik ook meteen met een level 60 zou kunnen beginnen maar ik weet niet hoe je dragon flight kan krijgen hij geeft bij mij nog aan dat ik dragon flight nog niet heb. Maar ik zal wel FF gaan neuzen hiero.
En was ook nog begonnen met Hogwarts Legacy dus dat moet ooit ook nog eens verder gespeeld worden.

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
Is live nu.

Blijkbaar een Katana nu in de game ipv Hammer. Hopelijk wat minder OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:43
Dit spel is nog leuker geworden...

Ik ga een mic kopen en dan kunnen we een Tweakers Discord maken ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
Ja dit seizoen is weer echt tof.

Ik mis de dirtbikes wel, vind de Mega City ook niet eceht speciaal, maar de Katana is 10 keer meer balanced en leuker dan die fucking hamer vorig seizoen.

Cobra DMR ook heel tof wapen,.

Vind wel dat het nog makkelijker is gewordne om loot te vinden. Dan spreek ik over soort globale supply drop en treasure island die spawned rond stormfase 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Satangel schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:19:
Ja dit seizoen is weer echt tof.

Ik mis de dirtbikes wel, vind de Mega City ook niet eceht speciaal, maar de Katana is 10 keer meer balanced en leuker dan die fucking hamer vorig seizoen.

Cobra DMR ook heel tof wapen,.

Vind wel dat het nog makkelijker is gewordne om loot te vinden. Dan spreek ik over soort globale supply drop en treasure island die spawned rond stormfase 4.
Probleem met Mega city is als de bus er niet overheen gaat, het vaak echt leeg is en weinig spelers droppen. In ieder geval in de potjes die ik afgelopen dagen deed. Eigenlijk is de stad ook net iets te groot wat dat betreft, je raakt er echt mensen in kwijt.

Je loot max je inderdaad wel snel, maar dat was afgelopen seizoen ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Eindelijk paar goede veranderingen in het wapen arsenaal, vorig seizoen had amper een AR of sniper.
Battle pass wel weer voor het zoveelste seizoen op rij gewoon niet boeiend en domme skins :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
s0kkie schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:43:
Eindelijk paar goede veranderingen in het wapen arsenaal, vorig seizoen had amper een AR of sniper.
Battle pass wel weer voor het zoveelste seizoen op rij gewoon niet boeiend en domme skins :F
Tja die skins en dansjes en emotes en weet ik allemaal, who cares zeg. Heb er 100'den, gratis van Battlepasses. Ik gebruik er minder dan 1%.

Skin is John Wick, emote is een saluut of een peace sign. Meer doe ik niet, de game gaat ook gewoon zo snel dat ik daar geen tijd voor heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Satangel schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:20:
[...]

Tja die skins en dansjes en emotes en weet ik allemaal, who cares zeg.
Heel veel mensen cares, niet voorniks dat Epic er miljoenen aan verdient.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
Rudios schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:39:
[...]

Heel veel mensen cares, niet voorniks dat Epic er miljoenen aan verdient.
Maar toch niet hier op Tweakers denk ik dan? Aangezien er hier bijna niemand post in dit topic ook en het doelpubliek wel anders is dan de gemiddelde Fortnite gamer :+

Ik kijk er echt niet achter, het boeit me heel weinig.

Gisteren 4 games gespeeld,no Build, 2 games gewonnen. Heel tof, die Katana is echt crazy handig om snel weg te geraken. Je kan gewoon naar de lucht kijken en klikken om op een gebouw te dashen. Ook 0 fall damage , ridicuul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 16:18
Sinds het aller begin elke seizoen gespeeld, vorig seizoen een rondje overgeslagen.
Nu weer terug, wel weer grappig, maar pakt me niet echt meer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Satangel schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:43:
[...]

Maar toch niet hier op Tweakers denk ik dan? Aangezien er hier bijna niemand post in dit topic ook en het doelpubliek wel anders is dan de gemiddelde Fortnite gamer :+

Ik kijk er echt niet achter, het boeit me heel weinig.

Gisteren 4 games gespeeld,no Build, 2 games gewonnen. Heel tof, die Katana is echt crazy handig om snel weg te geraken. Je kan gewoon naar de lucht kijken en klikken om op een gebouw te dashen. Ook 0 fall damage , ridicuul.
Geen tijd om te posten op Tweakers. Moet. uit. de. bus. springen!

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Jack Skellington en Michael Myers binnenkort in de store voor de nieuwe Fortnitemares :o :9~
Beste Fortnitemares tot nu toe!! Hopelijk betekent Jack dat er meer Disney characters naar Fortnite zullen komen in de toekomst :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Satangel
Topgame , nog altijd.

Paar potjes per week met vrienden, nobuild only, blijft toch heel tof . Vind de huidige shotgun meta wel een meerwaarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
OK ok hier gaan we. Hopen dat de shotgun meta van vorig seizoen overgenomen wordt, vond het echt top eigenlijk.

Geen van die overpowered one click - kill anime bullshit items, veel minder snipers, gewoon goed gebalanceerde stuff.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:58

ByteDelight

Retro computing is alive!

Servers liggen blijkbaar plat..
Grote storing.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritchiegreb
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 08:51
Nee nieuw seizoen start vandaag weer als goed is moet alles rond 15:00 weer werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Ik ben zelf super hyped voor Solid Snake :o
Jammer dat ie pas rond over 50 dagen beschikbaar komt.

[ Voor 85% gewijzigd door s0kkie op 04-12-2023 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satangel
Leuke toevoegingen vind ik met die weapon attachments.

Groene quality krijg je dus 1 random attachments
Blauwe quality krijg je dus 2 random attachments
paars 3
Goud 4.

En er zijn punten waar je die attachments met je bar dan kan inwisselen. Heb al 1 gevonden in een kelder van een villa.

De trein is een OK toevoeging, niets speciaals.

Vind het jammer dat dat eiland id lucht er terug inzit, dat zit altijd vol met (te) sterke loot en je wordt dan nog neergeschoten ook door hen omdat ze een perfecte positie hebben. Hoeft voor mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:39
De Lego fortnite ziet er leuk uit...
YouTube: 🔴LIVE - FIRST LEGO FORTNITE STREAM!

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 07:45
Ik vind de Lego wereld in Fortnite echt leuk om te spelen. Beetje verzamelen, bouwen, in leven blijven. Ik hoop dat ie blijft. Minecraft kan ik me niet toe zetten, terwijl dit enorm veel raakvlakken heeft.

De laatste update vind ik wel oké. Al was ik net comfortabel met de OG. Dat OG seizoen had van mij wel iets langer mogen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

OG was zo een succes voor Epic dat ze bekend hebben gemaakt dat het nog een keer gaat terugkomen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Ik heb een vreemd probleem. Gisteren draaide Fortnite nog steady op gemiddeld 100 fps met automatische settings (veel op epic). Vandaag start ik het spel op en heb ik flinke fps drops en lagere fps, bijna onspeelbaar. Zelf heb ik niks aan de settings gewijzigd.

Voorheen gaf MSI afterburner netjes aan dat 90% van mijn GPU en steeds zo'n 90-100% van mijn CPU gebruikt werd. Nu is het gebruik van de CPU max zo'n 85% en mijn GPU 65-70%. Waarom gebruikt het systeem het niet meer volledig? Ik heb mijn PC al gereboot en heb geen andere programma's dan Fortnite draaien.

Mijn setup:
Intel i5 9400F @ 3,9 ghz (alle 6 cores worden wel gebruikt)
Asrock B365 Pro4
16 GB DDR4 @ 3600 mhz
Nvideo GeForce RTX 3060 (meest recente drivers)

Zie de afbeelding hieronde. Linksbovenin staan de stats van Afterburner.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_HqSKSZul_gnjUjQAPXp_JH-z8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Z7Qg0rXwPsz6ZbTN6HIXDRg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sas_andrea
s0kkie schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:45:
OG was zo een succes voor Epic dat ze bekend hebben gemaakt dat het nog een keer gaat terugkomen 8)
Dat klinkt goed! 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:15

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Echt holyyy shit wat ben ik verrast door deze lego fortnite modus zeg.

Ben een liefhebben van die survival build games en ik had never ever gedacht dat fortnite dit zou uitbrengen en zo goed implementeren XD

Heb er nog niet zo erg lang inzitten maar ik vind het echt geweldig.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rupus
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Zo dan, met 1 update 3 nieuwe game modes toegevoegd. Erg ambitieus van ze! Lego Fortnite, Rocket racing, en Fortnite festival.

Lego Foritnite is vermakelijk, workbenches upgraden, village upgraden, huisjes bouwen van lego, goed gedaan! Zit goed in elkaar, leuk om je vertrouwde Fortnite personages als Lego minifigs te zien :) AL werkt het nog niet even goed voor alle personages, maar daar wordt vast aan gewerkt.

Fortnite festival heb ik 2x gespeeld om uit te proberen, maar daar ben ik snel achter dat dit niet mijn ding is.

Rocket racing is toch wel mijn favoriete nieuwe game mode! Zit goed in elkaar, leuke banen om te racen, en dat driften is echt heel goed gedaan. Zit nu in rank SIlver III.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:56

g0tanks

Moderator CSA
Ricmaniac schreef op zondag 10 december 2023 @ 00:37:
Echt holyyy shit wat ben ik verrast door deze lego fortnite modus zeg.

Ben een liefhebben van die survival build games en ik had never ever gedacht dat fortnite dit zou uitbrengen en zo goed implementeren XD

Heb er nog niet zo erg lang inzitten maar ik vind het echt geweldig.
LEGO Fortnite is zeker vermakelijk, maar een aantal systemen laten te wensen over vind ik. Bijvoorbeeld inventory management en chests kosten te veel tijd. Ook het bouwen is niet zo bevredigend. Ik had liever een systeem zoals Valheim gezien, maar dat zal wel te moeilijk zijn in de Fortnite-engine.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:15

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

g0tanks schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:05:
[...]

LEGO Fortnite is zeker vermakelijk, maar een aantal systemen laten te wensen over vind ik. Bijvoorbeeld inventory management en chests kosten te veel tijd. Ook het bouwen is niet zo bevredigend. Ik had liever een systeem zoals Valheim gezien, maar dat zal wel te moeilijk zijn in de Fortnite-engine.
Ja ik snap je. maar kan me niet voorstellen dat dit het is en ze het hierbij laten. zullen vast updates komen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het blijft een spel waar ik me (schaamtelijk) veel mee vermaak.

Als ik het speel, dan speel ik altijd Duo's - Zero Build. Ik ben te oud en te traag om ook nog te moeten bouwen. Daarbij vind ik het crossplay concept prima, maar eigenlijk moeten ze de optie bieden om crossplay toe te staan, maar dat daarbij wel dezelfde input methode vereist is.

Heel vaak wordt ik 2e en bijna altijd is het dan een PC-speler die me omlegt. Ik ben echt geen topspeler, maar ik kan aardig overleven. Echter, tegen sommige PC-spelers is gewoon niet aan te spelen... Daarbij keek ik laatst met een speler mee (je kijkt automatisch met de speler mee die je heeft omgelegd) waarbij ik serieus cheat software vermoedde. Het aimen en schieten ging zonder missers, daarbij schoot hij op bosjes (zaten spelers in verstopt) waarbij elk schot ook daar raak was. Met de muis richten gaat beter, maar dit ging wel heel erg precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
fredkroket schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:14:
Het blijft een spel waar ik me (schaamtelijk) veel mee vermaak.

Als ik het speel, dan speel ik altijd Duo's - Zero Build. Ik ben te oud en te traag om ook nog te moeten bouwen. Daarbij vind ik het crossplay concept prima, maar eigenlijk moeten ze de optie bieden om crossplay toe te staan, maar dat daarbij wel dezelfde input methode vereist is.

Heel vaak wordt ik 2e en bijna altijd is het dan een PC-speler die me omlegt. Ik ben echt geen topspeler, maar ik kan aardig overleven. Echter, tegen sommige PC-spelers is gewoon niet aan te spelen... Daarbij keek ik laatst met een speler mee (je kijkt automatisch met de speler mee die je heeft omgelegd) waarbij ik serieus cheat software vermoedde. Het aimen en schieten ging zonder missers, daarbij schoot hij op bosjes (zaten spelers in verstopt) waarbij elk schot ook daar raak was. Met de muis richten gaat beter, maar dit ging wel heel erg precies.
Wanneer ik battle royale speel is het altijd zero build. Ik heb een hekel aan bouwen. Toen Fortnite nieuw was heb ik het geprobeerd en haakte af vanwege het bouwen. Ik ben pas echt begonnen vorig jaar toen zero build is toegevoegd.

Wat je beschrijft met die speler die alles raak schiet, ook in bosjes, kan dat niet die bloodhound augemtn zijn geweest, of had ie een sniper npc als ally? DIe pingen soms dat alle spelers gemarked worden. Dan zie je spelers in bosjes zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rupus schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:44:
[...]

Wanneer ik battle royale speel is het altijd zero build. Ik heb een hekel aan bouwen. Toen Fortnite nieuw was heb ik het geprobeerd en haakte af vanwege het bouwen. Ik ben pas echt begonnen vorig jaar toen zero build is toegevoegd.

Wat je beschrijft met die speler die alles raak schiet, ook in bosjes, kan dat niet die bloodhound augemtn zijn geweest, of had ie een sniper npc als ally? DIe pingen soms dat alle spelers gemarked worden. Dan zie je spelers in bosjes zitten.
Ik snap helemaal wat je bedoelt, maar dit was gewoon een speler die in de 20 seconden die ik mee keek geen enkel schot heeft gemist. Was gewoon te precies.

• Satangel
ja LEGO fortnite is wel tof en ziet er mooi uit met die bouwstukjes, maar veel diepgang of moeilijkheid zit er toch ook niet in momenteel. Lijkt me zo'n game waar je 10 uur na elkaar kan in verspelen, lekker relaxed maar uiteindelijk weinig echt doel hebt.

De Rocket Racing lijkt me idd nog de tofste modus. Die ga ik meer speler, de andere 2 niet per se.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sas_andrea
Voor mij is de Lego fornite mode juist heel vermakelijk. We spelen met het gezin, dus met zijn 4en ieder op eigen scherm en gaan in elkaars werelden om te helpen. Heel veel uurtjes zijn er nu al in gegaan. En zo dus minder battle royale, waar man en ik alleen Zero build doen. De kids doen ook nog wel eens met build, want dat doen al die youtubers ook ;-).
Juist die village upgrades zijn je doel, iedere keer weer je workbench upgraden om weer andere gereedschappen te kunnen maken om dan ook weer andere materialen te kunnen hakken etc. Andere type huisjes maken, mensen in je dorp laten wonen en voor je werken. Ja heel leuk. Soms ook frustrerend als je weer door een vijand verrast wordt en dood gaat en je later dus je rugzak weer moet ophalen omdat je anders je spullen kwijt bent waar je moeite voor gedaan hebt. Tja.. Het moet je cup of tea zijn.

Het racen is ook grappig ja. Al heb ik nu in Silver 1 moeite met in de top 5 te blijven, dus dan gaat het heel langzaam omhoog.
Dat muziekgebeuren kan me niet zo bekoren. Leuk voor een keertje, maar hoeft voor mij geen blijvertje te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
sas_andrea schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:54:
Het racen is ook grappig ja. Al heb ik nu in Silver 1 moeite met in de top 5 te blijven, dus dan gaat het heel langzaam omhoog.
Ik ben heeeel lang blijven hangen in silver III. Steeds een paar procent hoger per race. EN dan een keer pech, wordt je laatste, en dan zak je weer. Ik heb ook goeie en slechte dagen. Uiteindelijk een paar keer in de top 3 gekomen en dan stijgt het hard. Nu zit in in Gold I 8)

Maar de ranking boeit me niet zo, ik speel het voor de fun. Wel leuk dat je in Gold rank andere complexere banen krijgt. met wat meer verticale wegen en heel kronkelige tunnels. Dat houdt het wel fresh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
Ja dit seizoen wordt het niet vrees ik. Denk oprecht dat het het slechtste seizoen is in de 5 jaar dat ik speel. Normaal haal ik iets van een 12-15% winrate, nu kom ik aan 2-4%. Deels omdat de meta meer naar snipers gaat ipv shotguns maar ook deels door medaillons.

Quasi alles wordt nu bepaald door welk wapen je hebt. En voor de beste wapens moet je landen waar een AI boss is.
En om het helemaal oneerlijk te maken krijg je daar ook nog zo'n medaillon dat je constant healed.

Geen andere weg, als je daar niet landt dan start je inherent met een nadeel. Je wordt geforceerd daar te landen, ipv de talloze andere plaatsen, en dat vind ik dus helemaal niet eerlijk of logisch.

Waarom one hit kills met snipers er nog inzitten is mij ook een raadsel. Niets van counterplay mogelijk, zelfs met een riot shield kunnen ze je nog direct afknallen.

Nee, het zal wachten worden tot 8/3/24 alovrens ik deze game nog een kans geef, jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
Rupus schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:56:
[...]

Maar de ranking boeit me niet zo, ik speel het voor de fun. Wel leuk dat je in Gold rank andere complexere banen krijgt. met wat meer verticale wegen en heel kronkelige tunnels. Dat houdt het wel fresh!
Ik heb ook een battlepass en dan is het een quest om Gold te worden voor een level up. Maar ik ben nog steeds geen gold. Ik erger me nogal dat het na 1 race lang kan duren voordat je weer verder kan ivm de matchmaking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:37

rapture

Zelfs daar netwerken?

Satangel schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:02:
Ja dit seizoen wordt het niet vrees ik. Denk oprecht dat het het slechtste seizoen is in de 5 jaar dat ik speel. Normaal haal ik iets van een 12-15% winrate, nu kom ik aan 2-4%. Deels omdat de meta meer naar snipers gaat ipv shotguns maar ook deels door medaillons.
Aan de andere kant kan je ook 250+ damage met een head shot doen.
Quasi alles wordt nu bepaald door welk wapen je hebt. En voor de beste wapens moet je landen waar een AI boss is.
En om het helemaal oneerlijk te maken krijg je daar ook nog zo'n medaillon dat je constant healed.
Voor de bench moet je bij een AI boss zijn om sniper glare eraf te halen en AR naar smaak aanpasen.

De medaillon's zijn al nerfed met tragere shield regenerate, met eentje gaat de shield tot 50% ipv 100% en geeft de positie met een kleinere cirkel weg. Het was OP, je kon 500+ damage op iemand doen zonder een kill te scoren.
Geen andere weg, als je daar niet landt dan start je inherent met een nadeel. Je wordt geforceerd daar te landen, ipv de talloze andere plaatsen, en dat vind ik dus helemaal niet eerlijk of logisch.
Ik land meestal op een locatie gemarkeerd voor een kamer waar ik rare of epic wapens kan halen en ga third partying bij een AI boss.
Waarom one hit kills met snipers er nog inzitten is mij ook een raadsel. Niets van counterplay mogelijk, zelfs met een riot shield kunnen ze je nog direct afknallen.

Nee, het zal wachten worden tot 8/3/24 alovrens ik deze game nog een kans geef, jammer!
De snipers hebben ze een buff gegeven, minder bullet drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
Solo vind ik dit seizoen wel wat minder (winnen lukt me dan ook niet), maar als DUO of meer vind ik het nog wel leuk. Dan is het ook makkelijker een boss te killen enzo.
De medailles gebruik ik eigenlijk maar zelden gezien ze ook je locatie verraden. Ik heb liever gewoon health en shield bij me.
Winterfest vind ik dan wel weer geinig, toch leuk om wat items gratis te krijgen.

Als ik alleen speel, neig ik nu meer naar Lego. Al is dat ook een tijdsinvestering gezien mijn dorp ver van de woestijn is... Je loopt je een ongeluk met je poppetje. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-09 03:43
Satangel schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:14:
ja LEGO fortnite is wel tof en ziet er mooi uit met die bouwstukjes, maar veel diepgang of moeilijkheid zit er toch ook niet in momenteel. Lijkt me zo'n game waar je 10 uur na elkaar kan in verspelen, lekker relaxed maar uiteindelijk weinig echt doel hebt.

De Rocket Racing lijkt me idd nog de tofste modus. Die ga ik meer speler, de andere 2 niet per se.
Ja ik vind LEGO Fortnite dus ook erg vermakelijk maar nu heb ik 2 dorpjes (lvl 10 en lvl 8 ) en nu denk ik al van 'wat nu?'
Het bouwen vind ik niet perse het meest uitdagende deel en het dorp is maximaal geleveld dusja, eigenlijk is 't al uitgespeeld. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sas_andrea
Ik heb nu 1 dorp op level 10. 🥳 Wat ik heb gelezen en gekeken op youtube moet je minimaal 3 dorpen hebben op level 10 zodat je alle 15 karakters kwijt kan in je dorpen.

Je kan je dorpen altijd nog uitbreiden natuurlijk. Het is juist een spel wat je niet uitspeelt, al zijn je quests en doelen al klaar.

Rocket Racing nu ook Gold 1, wilde die skin toch wel toevoegen aan m'n locker. 🤭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleepoog
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:14
Ben nu al even Platinum I (45%), maar verder kom ik niet. De banen worden mij te lastig om vaak van tegenstanders te kunnen winnen. P7 vind ik al een hele prestatie. Race voornamelijk voor de dagelijkse quests en bijbehorende xp + om de laatste Season Zero Kickoff quest te halen.

Qua map vind ik dit seizoen echt top. Nog nooit zo'n toffe map geweest imho. Wel lastig met al die kleine hoogteverschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sas_andrea
Sleepoog schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:50:
[...]

Ben nu al even Platinum I (45%), maar verder kom ik niet.

Qua map vind ik dit seizoen echt top. Nog nooit zo'n toffe map geweest imho. Wel lastig met al die kleine hoogteverschillen.
Netjes die Platinum!

Ja de map vond ik heel erg wennen, maar "it grows on you". Na een paar weken vind ik hem eindelijk leuk. Eerst even een bot halen op de berg en loot en dan door naar beneden. Of landen bij Pleasant Piazza en die tunnel in voor loot. Af en toe ff trein meepikken. Ook genoeg manieren van transport. Ja, duurde ff maar nu vind ik het wel een leuke map. Wel heb ik moeite met sommige quests, meer moeite dan bij andere seizoenen. Tja.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sleepoog
Ken je de grot die hier zit? Helemaal doorlopen tot het einde, steen kapotslaan zodat je in een soort van grote binnentuin komt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rh8JEdBY9CngwM48IQjnXE4b3cs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sdDQDIuUU9p1IHycHaED3CQF.png?f=user_large
Tutorial hier trouwens: YouTube: Fortnite Season 5: Secret Cave Location! | Best Place to Land (AMAZ...

Die doe ik meestal om daarna naar boven te gaan en de bot in te huren. Vervolgens lekker naar beneden sliden inderdaad.

Net met racen wat geluk gehad. Blijkbaar tegen botjes. Nu 78% op Platinum I. Gaat de goede kant op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Ik speel momenteel meer de races dan BR :P
Levelen gaat veel sneller als de 6 daily challenges beschikbaar zijn en het is vaak makkelijk om 1e te eindigen. In een week tijd van lvl 31 naar 62 gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sleepoog
Dat schiet inderdaad wel op. Zeker als je levels stijgt met racen. Ben inmiddels lvl117 :-D /showoff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Ik doe ook meer rocket racing dan battle royale.
De potjes duren korter dus tussendoor steeds ff pauze, misschien daardoor langer vol te houden?
Gisteren rank Diamond 1 gehaald 8)
sas_andrea schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 21:43:

Ik erger me nogal dat het na 1 race lang kan duren voordat je weer verder kan ivm de matchmaking.
Daar heb ik ook last van. Het is sneller om terug naar de lobby te gaan en opnieuw op Play te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
Sleepoog schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:49:
Ken je de grot die hier zit? Helemaal doorlopen tot het einde, steen kapotslaan zodat je in een soort van grote binnentuin komt?

[Afbeelding]
Tutorial hier trouwens: YouTube: Fortnite Season 5: Secret Cave Location! | Best Place to Land (AMAZ...

Die doe ik meestal om daarna naar boven te gaan en de bot in te huren. Vervolgens lekker naar beneden sliden inderdaad.

Net met racen wat geluk gehad. Blijkbaar tegen botjes. Nu 78% op Platinum I. Gaat de goede kant op.
Nee de grot kende ik nog niet! Straks ff testen. 😎

Dat klinkt als een flinke portie geluk, lekker hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
Grot gevonden trouwens! Met een bot niet het allerhandigst gezien die op een gegeven moment maar in de weg bleef staan en ik er niet langs kon terwijl de storm eraan kwam. Maar voor de rest wel lekker veel loot.

Ik heb wel wat moeite met de missie van de dirt bike van afgelopen week, iedere keer rijd ik de berg op en doe van alles maar land dan net niet oke waardoor de missie faalt. Nog ff blijven oefenen blijkbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Rocket Launchers zijn terug :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sleepoog
sas_andrea schreef op zondag 21 januari 2024 @ 15:58:
Grot gevonden trouwens! Met een bot niet het allerhandigst gezien die op een gegeven moment maar in de weg bleef staan en ik er niet langs kon terwijl de storm eraan kwam. Maar voor de rest wel lekker veel loot.

Ik heb wel wat moeite met de missie van de dirt bike van afgelopen week, iedere keer rijd ik de berg op en doe van alles maar land dan net niet oke waardoor de missie faalt. Nog ff blijven oefenen blijkbaar.
Als je met de dirt bike van een hoge klif afspringt maak je eerst één salto achterover. Daarna de 'stuntknop' ingedrukt houden (als je weer horizontaal bent) en landen maar.

En botjes kunnen hinderlijk zijn idd. Hoe vaak ik geen muur heb gesloopt omdat die bot in de deuropening bleef staan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satangel
Eindelijk, hopelijk bevalt dit seizoen wat meer dan het vorige. Was oprecht het slechtste in 4 jaar dat ik speel....

Hopelijk wat meer voeling met de map en minder RNG met de wapens dat je vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Minstens 8 uren meer downtime erbij.

Ik zie morgenavond wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Store88
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb een vraag,ik heb op 03-03-2024 battle pass genomen,en nu vandaag is er een nieuwe seizoen uit,nu kan die met zijn verdiende sterren hoe het ook maar heet niks meer kopen binnen de battle pass,omdat er een nieuwe seizoen is,maar dit is toch oplichterij, ze bieden gewoon battle pass aan, dus stel je koopt gisteren battle pass voor 9 euro 950 v bucks,dan is het vandaag niet neer geldig,volgens mij is dit toch strafbaar,zo kan ik ook flink geld verdienen,dit moeten ze vermelden

Alvast bedankt Ricardo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Nee, battlepass is seizoensgebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

En einddatum van de huidige season staat links onderaan vermeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwFubhYBPcsuC1uE1pzAgvTDBGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/isaUb2lTtpJa8NCs7voczjmh.jpg?f=fotoalbum_large

De level en sterren zijn aan de battlepass van de huidige season gerelateerd.

Ik speel totdat ik voorbij level 94 ben en koop de battlepass voor 950 vbucks, haal het resterende gedeelte van de 1000 vbucks dat in de battle pass zit. Daarna nog 51 levels voor de 500 vbucks dat ze in bonus awards gestopt hebben (dat zat vroeger in de battle pass).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
inderdaad, battlepass is seizoensgebonden, staat ook netjes genoemd. Ik neem hem wel meteen bij start nieuwe seizoen, gezien ik wel paar keer per week speel, red ik makkelijk level 130 tot 150 in een seizoen. Ik speel Fortnite nu een jaar. En eigenlijk hoef je dus maar zelden Vbucks bij te kopen als je geen andere Emotes of Skins koopt. Immers verdien je dan meer Vbucks terug dan dat de pass kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
Ik vind het nieuwe seizoen wel leuk in ieder geval. Toch weer een andere draai aan de map gegeven. Weekly quests en Kickstarter alweer voldaan. :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepoog
Satangel schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:33:
Eindelijk, hopelijk bevalt dit seizoen wat meer dan het vorige. Was oprecht het slechtste in 4 jaar dat ik speel....

Hopelijk wat meer voeling met de map en minder RNG met de wapens dat je vind.
Hoe meningen kunnen verschillen :)
Ik vond vorige seizoen echt top en zéker de map. Uiteindelijk op lvl240 geëindigd (of iets meer, weet het niet precies). Alhoewel ik deze map er ook mooi vind uitzien, is het voor mij minder 'echt'.

Hier ook al de Kickstarts en Weekly gehaald. En elke dag even proberen de daily's van Rocket Racing te halen. Is toch ongeveer driekwart level erbij.

Ik heb nooit de neiging om iets te kopen in de item shop, dus vbucks gebruik ik alleen voor de Battle Pass. Maar daarvan wil ik dan wél alles weer hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

De skins in de battlepass dit seizoen ;( ;( ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
ja ik vind de battle pass ook erg matig. Alleen Zeus is wel leuk, maar niet leuk genoeg dat ik er mee ga spelen.
Vorige battle pass was beter naar mijn mening met Peter Griffin en SOlid Snake. Die tijger Oscar was ook nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 16:38
speel nu fortnite sinds de vorige battlepass waarbij ik de gameplay er leuk vond samen met wat vrienden. Helaas vind ik en mijn vrienden ook dat dit jaar de uitwerking van de nieuwe wapens maar een beetje zo zo zijn. de nieuwe wapens voelen een beetje overpowered zoals die bliksem en de vleugels.

Daarnaast is door de plaatsing van de nieuwe gedeeltes in de maps een beetje ruk de eindbaasjes zitten nu vlak bij elkaar, 2 bij 2 waardoor iedereen eigenlijk dezelfde route gaat nemen. Of je spawned bij olympus of je gaat naar de underworld om 2 medailles en sterke wapens op te halen. Die verdeling was in het vorige seizoen veel beter waardoor je overal kans had om lui tegen te komen en redelijk gematigd qua wapens. Nu moet je maar een beetje fight to survive spelen in de nieuwe gedeeltes om te hopen dat je de eindbaasjes mag uitdagen.

vraag me af of dit nog te verhelpen is met wat gelijktrekken van sommige wapens maar heb er een beetje hard hoofd in dat dit voor dit seizoen goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
WeeDzi schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:16:
speel nu fortnite sinds de vorige battlepass waarbij ik de gameplay er leuk vond samen met wat vrienden. Helaas vind ik en mijn vrienden ook dat dit jaar de uitwerking van de nieuwe wapens maar een beetje zo zo zijn. de nieuwe wapens voelen een beetje overpowered zoals die bliksem en de vleugels.

Daarnaast is door de plaatsing van de nieuwe gedeeltes in de maps een beetje ruk de eindbaasjes zitten nu vlak bij elkaar, 2 bij 2 waardoor iedereen eigenlijk dezelfde route gaat nemen. Of je spawned bij olympus of je gaat naar de underworld om 2 medailles en sterke wapens op te halen. Die verdeling was in het vorige seizoen veel beter waardoor je overal kans had om lui tegen te komen en redelijk gematigd qua wapens. Nu moet je maar een beetje fight to survive spelen in de nieuwe gedeeltes om te hopen dat je de eindbaasjes mag uitdagen.

vraag me af of dit nog te verhelpen is met wat gelijktrekken van sommige wapens maar heb er een beetje hard hoofd in dat dit voor dit seizoen goed gaat komen.
Nou als je die bliksem en vleugels overpowered vind heb je (zoals je zelf al schrijft) de vorige tig seizoenen niet gespeeld :+ In Fortnite zitten heel vaak van zulke wapens (met uitzondering van oa vorig seizoen).

Daarnaast is het ook niet echt dat die 'eindbazen' dergelijke loot droppen waardoor je als tegenstander geen kans meer maakt. Zeus dropt een aardige DMR maar die is op close range echt niet zo goed dus dan is je enemy makkelijk te verslaan.

Vorig seizoen vond ik qua wapens echt matig (alleen de Striker vond ik lekker schieten), dit seizoen pas een paar potten gespeeld maar er zitten nu meer fijne wapens in vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik moet zeggen dat dit hoofdstuk mij wel bevalt :). Hoi, nieuw hier :w .
/edit, ik speel alleen Zero Build.

Ik zie dat de Discord link in de OP is verlopen. Is er nog ergens een andere Discord link?

[ Voor 50% gewijzigd door Stimulate14 op 13-03-2024 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 16:38
Aomi schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:22:
[...]

Nou als je die bliksem en vleugels overpowered vind heb je (zoals je zelf al schrijft) de vorige tig seizoenen niet gespeeld :+ In Fortnite zitten heel vaak van zulke wapens (met uitzondering van oa vorig seizoen).

Daarnaast is het ook niet echt dat die 'eindbazen' dergelijke loot droppen waardoor je als tegenstander geen kans meer maakt. Zeus dropt een aardige DMR maar die is op close range echt niet zo goed dus dan is je enemy makkelijk te verslaan.

Vorig seizoen vond ik qua wapens echt matig (alleen de Striker vond ik lekker schieten), dit seizoen pas een paar potten gespeeld maar er zitten nu meer fijne wapens in vind ik.
de wapens ansig (zoals de DMR of Shotgun) vind ik niet overpowered en verder prima alleen de abilities zoals de vleugels en de bliksem. Vorig seizoen en zoals ik inderdaad al aangaf speel ik pas sinds vorig seizoen dus kan niet over eerdere seizoenen oordelen behalve de vorige. En die was vrij evenwichtig vond ik.

Ging me ook meer op map design wat nu gewoon opvalt dat als je in de uithoeken spawnt je gewoon minder volk tegenkomt. Gisteren btw nog een paar prima potjes gehad dus alles went :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
WeeDzi schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:13:
[...]

de wapens ansig (zoals de DMR of Shotgun) vind ik niet overpowered en verder prima alleen de abilities zoals de vleugels en de bliksem. Vorig seizoen en zoals ik inderdaad al aangaf speel ik pas sinds vorig seizoen dus kan niet over eerdere seizoenen oordelen behalve de vorige. En die was vrij evenwichtig vond ik.

Ging me ook meer op map design wat nu gewoon opvalt dat als je in de uithoeken spawnt je gewoon minder volk tegenkomt. Gisteren btw nog een paar prima potjes gehad dus alles went :)
Ja mja dat is altijd al geweest. Voorgaande chapters moest je ook niet in Tilted Towers landen als je rustig wilde looten. En dat geldt eigenlijk wel voor elke BR game, dat hoe meer je naar de randen gaat hoe rustiger het wordt (met het risico dat je constant voor de storm aan het rennen bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

sas_andrea schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:01:
inderdaad, battlepass is seizoensgebonden, staat ook netjes genoemd. Ik neem hem wel meteen bij start nieuwe seizoen, gezien ik wel paar keer per week speel, red ik makkelijk level 130 tot 150 in een seizoen. Ik speel Fortnite nu een jaar. En eigenlijk hoef je dus maar zelden Vbucks bij te kopen als je geen andere Emotes of Skins koopt. Immers verdien je dan meer Vbucks terug dan dat de pass kost.
Ik kan de battle pass nu ook vroeger kopen.

In de Lego mode gaan, alt-tab en iets anders doen. Of de computer laten draaien en naar het werk vertrekken. Zo krijg ik 5 lvl's per dag zonder te spelen. Spelen doe ik wanneer ik tijd heb en de quests van meerdere weken stapelen op.

Je zou TeamViewer erop zetten om zeker te zijn dat je van overal en ten alle tijden het afk'en in de Lego mode kan aanzetten.

In The Finals is een kwalitatief goede battle pass dat ik ook wil grinden. Daar is het niet alleen een andere skins voor wapens, maar ook andere animaties en geluiden.
Sleepoog schreef op zondag 10 maart 2024 @ 20:29:
[...]

Hoe meningen kunnen verschillen :)
Ik vond vorige seizoen echt top en zéker de map. Uiteindelijk op lvl240 geëindigd (of iets meer, weet het niet precies). Alhoewel ik deze map er ook mooi vind uitzien, is het voor mij minder 'echt'.
De bosses en loot waren in vorige season uitgespreid. Nu is het kiezen tussen Olympus en Underworld waar 2 bosses relatief dichtbij elkaar staan en je krijgt een drukte van sweats. Aan de andere kant zijn de oude locaties nu een leegte waar je kan looten voor de late fase.

Ik was op level 420 geëindigd en had op het einde in een avond in ranked mode van gold II naar platinum II geklommen zonder goed te kunnen bouwen. Voor meer progressie in build mode ga ik moeten leren in afdalingen bouwen om de val te breken, bouwen om verplaatsingen gemakkelijk te maken en dekking te hebben, double edit, triple edit, piece control, box fighting,...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Ik vind het een leuke setting dit seizoen :)
Vorige was ook prima voor mij.

Mooi spel :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Zijn er ook spelers die naast de battle royale ook de nieuwe modes spelen? (Rocket Racing, Lego Fortnite, Fortnite Festival)

Ik zelf vermaak me erg met rocket racing, gisteren rank Diamond II gehaald.
Ik zit regelmatig in de top 4, en gisteren ook een paar keer als eerste over de streep.
1 keer gecrasht, was ik laatste, en toch op het eind terug geknokt naar 3.

Voor mijn gevoel kan ik nog redelijk wat stijgen wat betreft rank.
Ben benieuwd hoe hoog ik kan klimmen en waar uiteindelijk wat skills betreft mijn plafond is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleepoog
Ja, Rocket Racing-speler hier. Ook Diamond II trouwens; afgelopen weekend gehaald. Heb wel het idee dat het zo'n twee maanden geleden moeilijker was om in de top 4 te eindigen. Speel RR voornamelijk vanwege de daily's en de xp. Levelt net iets sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
ik heb dezelfde ervaring dat het een paar maanden geleden moeilijker was. Wellicht zijn de echt goeie spelers ondertussen doorgestroomd naar Champion en Unreal :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sas_andrea
Ik speel vooral Zero Build. daarnaast toen Lego en Rocket Racing net nieuw waren, dat ook. Nu eigenlijk geen Lego meer. (Ik heb missies nodig om iets boeiend te blijven vinden) Wel zo nu en dan wat Rocket Racing voor de XP en ook Festival. Met Rocket Racing ben ik Gold II. En dat ging niet soepel. Al die banen waarbij je veel moet springen en dat rood langs de zijkanten, leveren me geen plezier. Dan speel ik liever Asphalt of Forza.
Battelen vind ik gewoon het leukst. Al helemaal met een vriendin of met m'n gezin. Dan is het vooral achter m'n jongste van 7 aanrennen die op allerlei gevechten af gaat maar daarentegen ook zo 15 kills in z'n eentje maakt. 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:49
ik weet niet of ik hier de vraag kan stellen maar ik heb het probleem eigenlijk alleen nog maar gemerkt in fortnite ..

ik heb sinds vorige week een nieuwe GPU , ben van de 2060 naar een 4080 super gegaan .. nu merk ik dat ik sinds de upgrade naar de 4080 super geen fortnite meer kan spelen ... ik kan zero build op starten maar mijn cpu gaat steeds richting de 100 procent , merk daardoor dus enorm veel FPS drops in fortnite .. dit probleem had ik nooit met de 2060 , tuurlijk wel is wat fps drops maar niet zo extreem erg nu ik de 4080 super heb ..

mijn cpu is een 5800x en mijn ram is 32gb gpu dus de 4080 super gaming slim X ..

ik zie op reddit meerdere mensen met dit probleem maar kan zelf geen oplossing vinden

hebben jullie tips of een oplossing ?

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

taker1987 schreef op zondag 21 april 2024 @ 00:10:
ik weet niet of ik hier de vraag kan stellen maar ik heb het probleem eigenlijk alleen nog maar gemerkt in fortnite ..

ik heb sinds vorige week een nieuwe GPU , ben van de 2060 naar een 4080 super gegaan .. nu merk ik dat ik sinds de upgrade naar de 4080 super geen fortnite meer kan spelen ... ik kan zero build op starten maar mijn cpu gaat steeds richting de 100 procent , merk daardoor dus enorm veel FPS drops in fortnite .. dit probleem had ik nooit met de 2060 , tuurlijk wel is wat fps drops maar niet zo extreem erg nu ik de 4080 super heb ..

mijn cpu is een 5800x en mijn ram is 32gb gpu dus de 4080 super gaming slim X ..

ik zie op reddit meerdere mensen met dit probleem maar kan zelf geen oplossing vinden

hebben jullie tips of een oplossing ?
Krachtigere grafische kaart vraagt meer van de CPU en je kan een CPU-bottleneck tegenkomen.

Om dit te kunnen troubleshooten kan je MSI Afterburner, RTSS,... installeren en de overlay instellen om zoveel mogelijk metingen te tonen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIIyKmTdhUgEu_2RmiXjtADvzPY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5qPe21XZA7HBw5zgvIdUAZ3B.jpg?f=user_large

Resolutie? Gebruikte settings? Framerate verwachtingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:49
rapture schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:45:
[...]

Krachtigere grafische kaart vraagt meer van de CPU en je kan een CPU-bottleneck tegenkomen.

Om dit te kunnen troubleshooten kan je MSI Afterburner, RTSS,... installeren en de overlay instellen om zoveel mogelijk metingen te tonen.

[Afbeelding]

Resolutie? Gebruikte settings? Framerate verwachtingen?
het ligt dus in principe aan de slechte optimalisatie van fortnite .. ik heb dit ook alleen maar in fortnite en geen enkele andere game ..

Cities skylines 2 , Horizon forbidden west , ac valhalla , skull and bones .. cypberpunk

psn: taker-mart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

taker1987 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 14:25:
[...]

het ligt dus in principe aan de slechte optimalisatie van fortnite .. ik heb dit ook alleen maar in fortnite en geen enkele andere game ..

Cities skylines 2 , Horizon forbidden west , ac valhalla , skull and bones .. cypberpunk
Speel je op DirectX 11 of 12? De ene is voor quadcores gemaakt en de andere kan de 8 cores benutten.

Je kan de resolutie en/of grafische settings omhoog doen zodat de framerate niet te hoog voor je CPU kan worden.

Zonder in-game metingen kan ik niet veel zeggen over jouw situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Hoe Fortnite vandaag op mijn 5800X3D en 6800XT presteert in een duel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1pMZTcUv8vgv27YH-fY-2l62LA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KhC410PtFuyC3edwlhwRzUec.jpg?f=user_large

Je 5800X heeft geen 3D V-cache en je GPU is krachtiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:44

Dhrax

Prog Lord

taker1987 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 14:25:
[...]

Het heeft niks met Fortnite te maken, die game is juist uitstekend geoptimaliseerd en draait prima op een breed scala aan hardware. Als je het over spaghetti code hebt dan kom je al snel uit bij CoD.

Heb je niet toevallig alles volle bak aan staan? Met alles op Ultra + RTX gaat een 4090 nog zweten namelijk ;)
Pagina: 1 ... 52 53 Laatste