offertebespreking Zonneplan offerte 290 Wp Black/white

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 08:51
Eind 2014 deze hoekwoning in Utrecht betrokken, https://drive.google.com/...d4EiPeXlmbkdZLTVjb3c/view (plat dak, tuin op zuid-westen, stadsverwarming), en altijd al zonnepanelen in m'n achterhoofd gehad maar tot nu toe nog geen concrete stappen genomen om er echt in te duiken. Vorige week plofte er echter een folder van een Zonnepanelenproject in Utrecht van Zonneplan op de mat dus toen werd ik toch even getriggerd om het simpele online formuliertje in te vullen en eens te gaan kijken wat er op me af komt. De voordelen die zij schetsen:
- Door collectieve inkoop de beste prijs
- All-in montage: geen extra kosten
- Zonnepanelen met verifieerbare kwaliteit
- Zonneplan verzorgt gratis de volledige btw-teruggave
- Altijd een vrijblijvend advies voor uw persoonlijke situatie
- Zonneplan Serviceplan: uitgebreide garantie inclusief voorrij- en montagekosten.

En wat ik ook een voordeel vind is dat ze 's avonds telefonisch te bereiken zijn.

Allereerst de vraag, ik dacht dat de btw-teruggave regeling vervallen was? Of was dat weer een andere regeling?

Ze hebben iig online gekeken naar mijn huis situatie en in een vriendelijk gesprek hebben we alles doorgesproken en is de volgende offerte in mijn mailbox belandt:
Bouwtekening: https://drive.google.com/...JcE5yRUE/view?usp=sharing (dak dus iets van 5,18 x 9,11)
Luchtfoto: https://drive.google.com/...aeURHd0E/view?usp=sharing

10 x Zonnepanelen 290 Wp Black/white
Ultra high performance zonnepanelen van Trina Solar.

1 x Omvormer Zeverlution 3000S
Hoog rendement omvormer van SMA Group, stilste in haar klasse.

1 x Inzicht in de opbrengst van uw zonnepanelen
Weet wat uw zonnepanelen opleveren. Volg de prestatie via computer, tablet of smartphone.
Voor stabiele monitoring wordt er een vaste UTP kabel aangelegd.

1 x Montagesysteem Flatfix Fusion
Lichtgewicht en gekoppeld montagesysteem, BDA en Kiwa certificatie.

1 x Volledig all-inclusive installatie
Volledig inclusief het plaatsen van een aparte groep in de meterkast.

1 x 10 jaar Zonneplan Serviceplan
10 jaar fabrieksgarantie op de omvormer
10 jaar installatiegarantie
10 jaar aanvullende garantie op voorrij- en montagekosten

1 x Aanmelding bij netbeheerder
U wordt aangemeld voor teruglevering en eventueel wordt kosteloos uw meter vervangen.

1 x Btw-teruggave-service
De accountants van Zonneplan vragen voor u de btw terug.

1 x Leveren en opleggen tegels t.b.v. ballast
Tegels worden door Zonneplan geleverd en de monteurs zorgen voor de juiste ballast.

1 x Schaarhoogwerker

Totaal inclusief btw: € 5.011,22
Btw-teruggave (21% btw à € 869,72 minus forfaitbedrag à € 60): € -809,72
Netto investering: € 4.201,50

Hiermee stellen ze dat ik jaarlijks 2565 kWh ga opwekken, € 513,00 bespaar, en een rendement van 12,2% op mijn investering heb, en ook nog 898 kg CO2 besparing. Ons verbruik in 2016 was 3198 kWh.

De gemeente Utrecht heeft nu ook nog een 'gunstige' lening voor zonnepanelen, maar die is voor ons niet interessant.

En ik zit ook nog te denken aan een groendak, dus de combinatie groendak + zonnepanelen zou ik dan ook nog verder in moeten verdiepen (Zonneplan raadde echter een groendak met zonnepanelen af).

Andere topics die ik hier lees/in de gaten houd:
Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV)
Offertebespreking zonneplan offerte 3850WP (van @Raymond)
Zonnepanelen offerte gekregen (van @HhK1907 )
Zonnepanelen in combinatie met een groen dak (van unezra)
zonnepanelen, waar te beginnen?? (van jolandacb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:39

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Er is weinig veranderd daar, in 2012 kreeg je net zo veel/weing voor dat geld :)
De garantie is leuk op papier tot er iets fout gaat en je gaat claimen.
Zonneplan probeert lettterlijk alles bij de fabrikant neer te leggen en daar kunnen ze weken lang mee bezig zijn zonder enig resultaat.
Ze komen niet bij je thuis kijken wat er aan de hand is maar laten de klant alles doen.
Een noodoplossing zoals tijdelijk een andere omvormer kost ook meer dan een week.
Dan is er nog een externe partij die het veldwerk voor ze doet, als er eindelijk een actie komt dan moet je daar weer op wachten.
Het is allemaal leuk verpakt, maar zodra de boel geplaatst is zie je wat er werkelijk van terecht komt :/
Er zijn bedrijven met korte lijntjes die het voor iets meer dan €1,-/Wp kunnen doen ipv €1,73.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
@Speedy-Andre: Tx for the input! Wat voor bedrijfjes weet jij zoal te noemen? : )

Overigens is dit vooralsnog de enige aanbieder die ik heb kunnen vinden die een groendak icm. zonnepanelen aanbiedt: http://www.solarsedum.nl/wat-is-solar-sedum/

[ Voor 49% gewijzigd door Shadow_Zero op 27-07-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 08:10

Wailing_Banshee

You're Next

Ik vind het niet echt goedkoop.

Wij hadden 12 Trina Solar (260W), een Zeversolar 3000 omvormer, plaatsing, alles erop en eraan. Dit was in eind 2014. Totaal waren wij 4700 euro kwijt (bruto). Ook van Zonneplan. Nu weet ik niet wat die 260W panelen toen kostten, maar het lijkt me sterk dat die 290W panelen van nu zo heel veel duurder zijn dan de 260W toen.

En we zijn niet zo heel erg tevreden over het werk dat zonneplan geleverd heeft.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:39

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Die bedrijfjes vind je o.a. op marktplaats, ik ga niets aanbevelen zonder dat ik er ervaring mee heb :P
Je panelen vind je zo voor <€2000, het werk kost gemiddeld €1000,- en er zijn meer omvormers te vinden.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Is het standaard bij de grotere bedrijven dat ze direct bij de fabrikant aan kloppen, zonder zelf enige (tussen) oplossing aan te bieden?
Pagina: 1