In zekere zin : Ja & nee, het is van een heleboel dingen afhankelijk er is niet 1 ja of nee.
Als die vrouw om 02:00 's nachts vol op de bar staat te dansen en haar borsten in 10 barbezoekers hun gezicht heeft gegooid, dan ja.
Als je op de wallen woont en je denkt "Laat ik even rode verlichting kopen en voor mijn raam gaan staan", dan wederom ja.
Loop je echter normaal over straat dan nee.
Lig je op het strand dan ook nee.
Kijk en nu wordt het problematischer : Stel er is een straat waarvan het bekend is dat vrouwen in uitdagende kleding elke avond verkracht worden als ze erdoorheen lopen, een vrouw weet dit en kiest ervoor om er doorheen te lopen (ze mag toch dragen wat ze wil, ze mag toch lopen waar ze wil). Dan zal ik niet 100% van de schuld bij haar leggen, maar ze is ook niet 100% onschuldig.
Net zoals een serveerster bij Hooters wmb niet moet gaan klagen dat er naar haar tieten gestaard wordt. Dat is waar ze voor betaald krijgt.
Wat dat betreft vind ik het recht van de vrouw om te dragen wat ze wil wel een beetje gelijkstaan aan vrijheid van meningsuiting.
Ze mag dragen wat ze wil, maar de rest van de wereld hoeft daar niet altijd maar over te zwijgen of te negeren. Die mag er ook best op reageren.
Laten we eerst even duidelijk vast stellen waar we het over hebben, want ik heb het gevoel dat er verschillende discussies door elkaar lopen.
De schuld dat iemand nagestaard wordt, yep die leg ik grotendeels bij de vrouw (situatie afhankelijk zoals ik hierboven al zeg)
De schuld dat iemand nageroepen wordt, die leg ik ergens in het midden neer (wederom situatie afhankelijk)
De schuld dat iemand verkracht wordt, die leg ik grotendeels bij de man neer (maar wederom situatie afhankelijk)
Ik vermoed dat jij het hebt over de derde situatie die hier eigenlijk niet besproken wordt.
Maarja, sommige mensen denken nu eenmaal dat vrouwen geen eigen verantwoordelijkheid hebben.
[
Voor 2% gewijzigd door
Migrator op 01-08-2017 16:20
. Reden: Quote van verwijderde post geknipt. ]