N.a.v. http://www.msn.com/nl-nl/...i=AAazPsO&ocid=spartandhp
Een Amsterdamse serveerster is tijdens het werk onder haar rokje gefotografeerd. Zij is boos en pakt de telefoon af, wist de beelden en de betreffende wordt weggestuurd.
De man doet het af als 'grap' (volgens dit overigens uitstekende stukje journalistiek
) en de serveerster 'laat het er niet bij zitten'. Helemaal terecht wat mij betreft. Juridisch gezien valt dit, denk ik, onder (poging tot?) aanranding. Maar helaas heeft ze zelf de foto's direct verwijderd. En dus is er geen bewijsmateriaal meer. Daarnaast is er uiteraard het probleem dat OneDrive, iCloud en Google de foto's tegenwoordig direct synchroniseren. Dus kan het zomaar zijn dat er nog wel kopieën van de foto's bestaan. Wat kan zij nu nog verder doen? Is de politie erbij gehaald? Zijn er gegevens van de klant?
Wat me verder opvalt is dat er meer gekeken wordt naar het anders kleden van de serveerster blijkbaar dan naar de dader, tenminste zo komt het op mij over. Erg typisch natuurlijk...
Ik ben benieuwd naar de meningen van anderen hierin en de juridische kant van dit stuk.
Een Amsterdamse serveerster is tijdens het werk onder haar rokje gefotografeerd. Zij is boos en pakt de telefoon af, wist de beelden en de betreffende wordt weggestuurd.
De man doet het af als 'grap' (volgens dit overigens uitstekende stukje journalistiek

Wat me verder opvalt is dat er meer gekeken wordt naar het anders kleden van de serveerster blijkbaar dan naar de dader, tenminste zo komt het op mij over. Erg typisch natuurlijk...
Ik ben benieuwd naar de meningen van anderen hierin en de juridische kant van dit stuk.