[EK2017] EK Vrouwenvoetbal 2017 EUROPEES KAMPIOEN!!!!!

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 19.785 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:59
Gonadan schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:29:
[...]

Het zijn sowieso geen dames. :D
Vrouwenvoetbal dan :+
(Alsof de mannen overlopen van mannelijk schoon...)

Misplaatste jaloezie :+ sowieso van toetsenbord ridders die bij geen enkele voetbaldame kans maakt :+ :Y) O-)

Spanning en sensatie nog! Spannende wedstrijd zo nog op het einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Paal en lat voor Noorwegen maar maakt verder toch niks uit met deze stand. Blijft NL en DK door ...

1-1 (terecht) afgekeurd vanwege buitenspel; nog steeds 0-1 dus ...

[ Voor 26% gewijzigd door apis29 op 24-07-2017 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Waah schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:31:
[...]

Vrouwenvoetbal dan :+
(Alsof de mannen overlopen van mannelijk schoon...)

Misplaatste jaloezie :+ sowieso van toetsenbord ridders die bij geen enkele voetbaldame kans maakt :+ :Y) O-)
Haha jaloezie, waarop dan? :D

Nee. Ellebogen, op het veld rochelen en buffelen in het algemeen is niet echt iets voor dames. Precies daarom is voetbal ook geen herensport. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:13

Fiber

Beaches are for storming.

Waah schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:27:
[...]

en niet alleen omdat het dames zijn
Fixed... :9

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
10 minuten blessuretijd bij Noorwegen - Denemarken ... en weer een kans(je) op de 1-1 gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nou, eerste in de poule is wel binnen. :Y

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Shhh (eigenlijk is het ook omdat ik met 1 van de dames heb gevoetbald vroeger)
Gonadan schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:33:
[...]

Haha jaloezie, waarop dan? :D

Nee. Ellebogen, op het veld rochelen en buffelen in het algemeen is niet echt iets voor dames. Precies daarom is voetbal ook geen herensport. :P
buffelen werkw.
1) lang en hard werken

Waarom zou dat niets voor dames zijn? Rochelen is sowieso smerig en onnodig en ellebogen mag niet. En als je nog nooit een dame hebt gehad die lang en hard werkt :+ heb je wat gemist in je leven :D

Tot nu toe laten de vrouwen beter zien hoe voetbal zou moeten zijn dan de mannen. De warming up Lang's de lijn zegt al genoeg voor mij. Samen warming up, want teamsport. Mannen staat altijd apart hun machogedrag te vertonen.

En dat is slechts 1 voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:39:
En dan wordt Duitsland ineens tweede in groep B :+ (wat heel goed mogelijk is), en dan moet je die nog in Doetinchem spelen ook terwijl je makkelijk Utrecht uitverkocht had kunnen krijgen

[ Voor 62% gewijzigd door apis29 op 24-07-2017 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
DaniëlWW2 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:39:
Welke kwartfinale moeten we kaarten bestellen? Tweakers Vak 1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Waah schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:40:
[...]

Nee, de oranje poule. ;)
Verder geen flauw idee. :P

Oh en België eruit door NL. :D (blijft mooi :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-07-2017 22:43 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Waah schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:40:
[...]

Is wel nodig ja een VIP-vak, die wedstrijd is allang uitverkocht verder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Netjes gedaan, 3 wedstrijden gewonnen. Hopelijk gaan ze zo door. :)

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
DaniëlWW2 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:25:
[...]

Uh hier scoren en winnen ze gewoon weer. Stuk beter dus dan de mannen van Oranje hoor. :+
Ja maar, het niveau enzo, en.... ach laat ook maar, je hebt gelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Waah schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:39:
buffelen werkw.
1) lang en hard werken

Waarom zou dat niets voor dames zijn? Rochelen is sowieso smerig en onnodig en ellebogen mag niet. En als je nog nooit een dame hebt gehad die lang en hard werkt :+ heb je wat gemist in je leven :D
Ok.Of je snapt het niet, of je trolt of je bent dronken, of alledrie. :D
Tot nu toe laten de vrouwen beter zien hoe voetbal zou moeten zijn dan de mannen. De warming up Lang's de lijn zegt al genoeg voor mij. Samen warming up, want teamsport. Mannen staat altijd apart hun machogedrag te vertonen.

En dat is slechts 1 voorbeeld.
Daar waren we het al over eens toch? Ik vind het wel mooi om te zien dit.

Ook 'grappig' hoe de meeste mannen aan de lunchtafel nog steeds oreren over dat vrouwenvoetbal terwijl ze te 'stoer' zijn om het ook maar één reële kans te geven. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
apis29 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:42:
[...]

Is wel nodig ja een VIP-vak, die wedstrijd is allang uitverkocht verder :D
Zie het net -O-
Dan halve finale HF1 *O*

@Gonadan het is 1 van de 3 :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 24-07-2017 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RoD schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:43:
[...]

Ja maar, het niveau enzo, en.... ach laat ook maar, je hebt gelijk :X
Ha. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Overigens wel mooi om het verhaal van de bondscoach (Wiegman) te lezen. Stond zeker in de VI van vorige week ofzo bedenk ik me nu maar ze heeft gewoon college gespeeld in Amerika bij North Carolina (de school van Michael Jordan) en kampioen geworden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Yup resultaat staat er. Maar Nederland kwam op elk gebied te kort. Conditiegewijs, afgedwongen kansen 0, nooit echt gevaarlijk en paar echt vuile fouten.

Tegen een ploeg als België kom je er mee weg, tegen een ploeg die wel voetbalt zoals Duitsland gaat Nederland hopeloos de boot in.

Ps wat kan die Nederlandse trainer boos kijken. >:)
Pps die Martens is wel nice om naar te kijken, ziet er leuk uit en kan nog aardig ballen ook.

[ Voor 12% gewijzigd door SadisticPanda op 24-07-2017 22:49 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

azz_kikr schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:48:
Yup resultaat staat er. Maar Nederland kwam op elk gebied te kort. Conditiegewijs, afgedwongen kansen 0, nooit echt gevaarlijk en paar echt vuile fouten.

Tegen een ploeg als België kom je er mee weg, tegen een ploeg die wel voetbalt zoals Duitsland gaat Nederland hopeloos de boot in.
En België heeft hier alsnog van verloren hé. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
het was niet om aan te zien, wat een niveau zeg, bedroevend. Nr 1 in de poule, dat wel. Maar ja, een beetje ploeg met wél een goede passing maakt toch gehakt van deze ploeg.

Houdoe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gonadan schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:43:
Daar waren we het al over eens toch? Ik vind het wel mooi om te zien dit.

Ook 'grappig' hoe de meeste mannen aan de lunchtafel nog steeds oreren over dat vrouwenvoetbal terwijl ze te 'stoer' zijn om het ook maar één reële kans te geven. :')
Inderdaad, ik heb geboeid gekeken, het niveau was zeker niet slecht.

En als je dan ziet dat deze vleugelspelers wel met hun chocoladebeen een vrijwel perfecte voorzet kunnen klaarleggen...

Een paar prima lange passes (Spitse), veel dreiging (Martens), goed afjagen op het middenveld, (vrijwel) geen gemekker, en niet schromen om professionele overtredingen te maken (o.a. v.d. Donk), terwijl je zelf incasseert zonder al te veel gedoe (o.a. Martens): uitstekend gedaan. :)

Een paar Belgen hadden wel 2x geel verdiend, overigens, en v.d. Donk kwam goed weg met geel.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
Ramzzz schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 00:55:
[...]

Inderdaad, ik heb geboeid gekeken, het niveau was zeker niet slecht.

En als je dan ziet dat deze vleugelspelers wel met hun chocoladebeen een vrijwel perfecte voorzet kunnen klaarleggen...
Huh? Dan zat ik zeker net op de wc. Ik heb namelijk geen een voorzet gezien.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Witte schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:14:
[...]

In de vorige wedstrijden... ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:29
Tja, het kan mij nog niet echt bekoren, het niveau is op alle fronten wel heel laag. Ik heb juist weinig goede passes gezien, veel slechte bal aannames en de laatste 2 knullige goals waren wat mij betreft exemplarisch voor het niveau.

Het enige halve plus puntje is minder gemekker, maar daardoor heb ik wel het gevoel dan ik beleving en emotie mis bij de dames.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-07 14:35

ArCadE

No banana available

Je moet het niveau van de dames niet vergelijken met de heren. Eerder met dames hockey en dameshandbal. Ik ben het met je eens dat dit niet de beste wedstrijd was van deze week, maar qua beleving en emotie vindt ik het bij de dames juist meer aanwezig dan bij de heren,
Daarnaast is er geen gemekker bij overtredingen of aanpraten van kaarten. Erg fijn.

Misschien zou je eens een wedstrijd van de Oranje Leeuwinnen moeten bezoeken, dan merk je dat de beleving toch echt anders is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
SnowDude schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:49:
Tja, het kan mij nog niet echt bekoren, het niveau is op alle fronten wel heel laag. Ik heb juist weinig goede passes gezien, veel slechte bal aannames en de laatste 2 knullige goals waren wat mij betreft exemplarisch voor het niveau.

Het enige halve plus puntje is minder gemekker, maar daardoor heb ik wel het gevoel dan ik beleving en emotie mis bij de dames.
Dan heb je de huilende belgische dame, die niet verder kon spelen, zeker gemist? Die zat de 2e helft nog met waterende oogjes.

Volgens mij haal je emotie, en toneelspel door elkaar :+ Want de heren doen vaak heel verontwaardigd, maar ze weten zelf ook dondersgoed dat ze fout zitten en zijn niet echt boos. Puur een poging tot beïnvloeding met mooi toneelspel.

Als je de belevenis haalt uit doorrollende en mekkerende voetballers blijf dan vooral naar de heren kijken. :Y) Bij voetbal denk ik toch aan hard werken, doorzetten en niet opgeven. En als de dames maar enigszins na een tackle kunnen opstaan en weer bij de bal kunnen komen zullen ze dat zeker doen.

Ik heb gisteren genoeg mooie acties gezien. Mooie kapbewegingen, hoge ballen direct stil leggen en prima andere leuke acties.
Witte schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:14:
[...]

YouTube: België - Nederland (groepsfase) I EK vrouwenvoetbal
Meer op maat dan dit worden ze niet :Y

Iedereen moet zelf maar bepalen of ze willen kijken. En dat het niveau zeker lager is staat volgens mij buiten discussie. De vraag is alleen of dat erg is? Als het een leuker spelbeeld oplevert is dat volgens mij niet erg. Dat is ook de reden waarom dingetjes als buitenspel zijn bedacht. Om het aantrekkelijker te maken om naar te kijken.

Sowieso vergelijken we nu het niveau naar maatstaven van het herenvoetbal. Waarom is dat de heilige graal? Volgens mij is dat nu precies het verziekte spel, in een (door FIFA) verziekte wereld. Blijkbaar willen mensen graag ondanks veel klagen dit soort voetbal kijken.

idem met de videoscheidsrechters. jaren om gezeurd omdat het eerlijker is... dan hebben we het eindelijk (als pilot) en dan gaat men daar weer over klagen dat "een half voetje buitenspel mierenneuken is, en het afkeuren daarop het spel bederft". 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Waah op 25-07-2017 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witte
Klopt, in de 85ste minuut viel er zo veel ruimte dat de voorzet eindelijk eens goed kwam. Dit was dan ook de eerste en enige bal die Miedema in spitspositie kreeg. (waar ze als topspits dan zeer weinig weer mee deed)
De speler die de voorzet gaf, kon eerst even met haar moeder bellen en nog de administratie doen, voordat er een verdediger bij was. Sterker nog, er ging niet eens een verdediger naar toe. Tja.

Ik kijk liever naar dit soort voorzetjes:
https://youtu.be/RBMqMFa36cY?t=1m22s

[ Voor 28% gewijzigd door Witte op 25-07-2017 13:04 ]

Houdoe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Waah schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:27:
[...]

Iedereen moet zelf maar bepalen of ze willen kijken. En dat het niveau zeker lager is staat volgens mij buiten discussie. De vraag is alleen of dat erg is? Als het een leuker spelbeeld oplevert is dat volgens mij niet erg. Dat is ook de reden waarom dingetjes als buitenspel zijn bedacht. Om het aantrekkelijker te maken om naar te kijken.
Tja, voor mij levert het een ander spelbeeld op, niet per definitie leuker of beter.
Sowieso vergelijken we nu het niveau naar maatstaven van het herenvoetbal. Waarom is dat de heilige graal? Volgens mij is dat nu precies het verziekte spel, in een (door FIFA) verziekte wereld. Blijkbaar willen mensen graag ondanks veel klagen dit soort voetbal kijken.

idem met de videoscheidsrechters. jaren om gezeurd omdat het eerlijker is... dan hebben we het eindelijk (als pilot) en dan gaat men daar weer over klagen dat "een half voetje buitenspel mierenneuken is, en het afkeuren daarop het spel bederft". 8)7
Dat zijn bij het heren voetbal twee verschillende aspecten, ik denk dat 90% van de voetbalkijkers zich ergert aan het gemekker bij de heren, maar het niveau van het voetbal, met vaak een hoog baltempo maakt veel goed.

Het ziet er af en toe ook een beetje knullig uit en veel kijkers hebben het gevoel dat een eerste de beste junioren team van een profclub ze van de mat zouden spelen.

Ook kwa kijkcijfers valt het nog wel wat tegen, gisteren 2.4 miljoen kijkers in Nederland. Vorig jaar keken er iets van 3 miljoen gemiddeld naar de EK wedstrijden en daar deed Nederland niet eens mee.

Begrijp me niet verkeerd, ik gun de dames alle aandacht, ook in de toekomst. Maar wat ik zo jammer vind aan dit EK is dat de dames veel extra aandacht krijgen omdat het in eigen land is, maar dan niet het niveau (kunnen) laten zien om mensen langer te boeien. Ik bedoel hoeveel van de tweakers hier heeft ooit een normale competitie wedstrijd van de dames gezien? En hoeveel gaat volgend jaar bij de gewone dames competitie kijken?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
@SnowDude om je vragen te beantwoorden:
Waar kun je uberhaupt wedstrijden van de dames bekijken? We hebben meerdere praatprogramma's over voetbal, voorbeschouwingen, nabeschouwingen, extra lange herhalingen... en geen seconde damesvoetbal. Waarom niet gewoon integreren in de normale sportverslagen? Al doe je enkel de wedstrijden van de X topclubs....

Kijkcijfers is prima. al 3 wedstrijden op rij rond de 2,2 miljoen. En dat blijft dus gelijk. Dat is veel interessanter dan de hoeveelheid. Mensen blijven dus terugkomen blijkbaar. Er keken in NL meer mensen naar de wedstrijd van gisteren, dan naar de Champions League finale dit jaar.

Dus blijkbaar kunnen de vrouwen wel boeien. Maar een sport die nauwelijks te volgen is, of waar men veel moeite voor moet doen... die gaat men niet volgen. Daarom zijn er tijdens de Olympische spelen opeens veel mensen die wel allerlei vreemde sporten volgen... het is makkelijk te bekijken en mooi in beeld gebracht. Zodra de competitie van het vrouwenvoetbal van start gaat ben ik benieuwd hoeveel camera's er zijn (if any) vergeleken met de eredivisie of zelfs jupiler league.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Waah schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:51:
@SnowDude om je vragen te beantwoorden:
Waar kun je uberhaupt wedstrijden van de dames bekijken? We hebben meerdere praatprogramma's over voetbal, voorbeschouwingen, nabeschouwingen, extra lange herhalingen... en geen seconde damesvoetbal. Waarom niet gewoon integreren in de normale sportverslagen? Al doe je enkel de wedstrijden van de X topclubs....
Je zou ook gewoon naar het stadion kunnen gaan ;)
Kijkcijfers is prima. al 3 wedstrijden op rij rond de 2,2 miljoen. En dat blijft dus gelijk. Dat is veel interessanter dan de hoeveelheid. Mensen blijven dus terugkomen blijkbaar. Er keken in NL meer mensen naar de wedstrijd van gisteren, dan naar de Champions League finale dit jaar.
De kijkcijfers van de CL zijn sowieso beroerd sinds ze naar SBS verhuisd zijn. Persoonlijk kijk ik nooit naar de Nederlandse commerciele zenders.
Dus blijkbaar kunnen de vrouwen wel boeien. Maar een sport die nauwelijks te volgen is, of waar men veel moeite voor moet doen... die gaat men niet volgen. Daarom zijn er tijdens de Olympische spelen opeens veel mensen die wel allerlei vreemde sporten volgen... het is makkelijk te bekijken en mooi in beeld gebracht. Zodra de competitie van het vrouwenvoetbal van start gaat ben ik benieuwd hoeveel camera's er zijn (if any) vergeleken met de eredivisie of zelfs jupiler league.
Ik denk dat het meer te maken heeft met het nationalisme van Nederlanders bij grote sportevenementen. Een goed voorbeeld is dat bijvoorbeeld competitie hockey in Nederland ook regelmatig wordt uitgezonden, maar die kijkcijfers komen nog niet in de buurt bij de kijkcijfers van de poule wedstrijden tijdens olympische spelen. Turnen is ook zo'n voorbeeld. Bijna iedereen keek naar de finale aan de rekstok, maar ik denk dat niemand hier kan zeggen zonder te Googlen wat het laatste wedstrijd resultaat is van Zonderland.

Zelf maak ik me daar ook schuldig aan. Tijdens de spelen kijk ik elke sport met veel belangstelling maar van af het moment dat de Nederlanders uitgeschakeld zijn interesseert het me bijna niet meer tot de volgende spelen.

Alle TV zenders doen echt wel onderzoek, maar er is geen zender die bij wijze van spreken met meer camera mensen naar een dames voetbal wedstrijd gaat dan dat er aan publiek op de tribunes zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
SnowDude schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:11:
[...]

Je zou ook gewoon naar het stadion kunnen gaan ;)

[...]
De kijkcijfers van de CL zijn sowieso beroerd sinds ze naar SBS verhuisd zijn. Persoonlijk kijk ik nooit naar de Nederlandse commerciele zenders.

[...]

Ik denk dat het meer te maken heeft met het nationalisme van Nederlanders bij grote sportevenementen. Een goed voorbeeld is dat bijvoorbeeld competitie hockey in Nederland ook regelmatig wordt uitgezonden, maar die kijkcijfers komen nog niet in de buurt bij de kijkcijfers van de poule wedstrijden tijdens olympische spelen. Turnen is ook zo'n voorbeeld. Bijna iedereen keek naar de finale aan de rekstok, maar ik denk dat niemand hier kan zeggen zonder te Googlen wat het laatste wedstrijd resultaat is van Zonderland.

Zelf maak ik me daar ook schuldig aan. Tijdens de spelen kijk ik elke sport met veel belangstelling maar van af het moment dat de Nederlanders uitgeschakeld zijn interesseert het me bijna niet meer tot de volgende spelen.

Alle TV zenders doen echt wel onderzoek, maar er is geen zender die bij wijze van spreken met meer camera mensen naar een dames voetbal wedstrijd gaat dan dat er aan publiek op de tribunes zit.
Nogmaals: Zijn de laatste resultaten van Zonderland uberhaupt op TV geweest? Zeker niet live, thats for sure. En dat is dus ook mijn punt.

Als je het niet kan bekijken zonder teveel moeite (en ja, naar een stadion gaan is veel moeite en dan zie je maar 1 wedstrijd) dan zullen mensen ook niet enthousiast worden nee. Natuurlijk helpt het nationalisme mee. Maar bij turnen doen we ook nauwelijks mee. Dus niet heel populair. Maar de Tour de France is WEL populair. Waarom? omdat het de hele dag op TV is. En daar zijn we ook als NL nauwelijks relevant.

Als voetbal morgen niet meer publiekelijk beschikbaar zou zijn, en herhalingen ook niet meer mochten bij de NPO... dan is de populairiteit van de sport ook in enkele jaren enorm verminderd.

Maar dit raakt wat off-topic en kan volgens mij beter in een ander topic bediscussieerd worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 25-07-2017 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Waah schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:15:
[...]

Nogmaals: Zijn de laatste resultaten van Zonderland uberhaupt op TV geweest? Zeker niet live, thats for sure. En dat is dus ook mijn punt.
Dan heb je het mis want de NOS heeft het EK turnen bijvoorbeeld afgelopen april gewoon uitgezonden (waarvan gedeeltelijk via de online streams)
Als je het niet kan bekijken zonder teveel moeite (en ja, naar een stadion gaan is veel moeite en dan zie je maar 1 wedstrijd) dan zullen mensen ook niet enthousiast worden nee. Natuurlijk helpt het nationalisme mee. Maar bij turnen doen we ook nauwelijks mee. Dus niet heel populair. Maar de Tour de France is WEL populair. Waarom? omdat het de hele dag op TV is. En daar zijn we ook als NL nauwelijks relevant.

Als voetbal morgen niet meer publiekelijk beschikbaar zou zijn, en herhalingen ook niet meer mochten bij de NPO... dan is de populairiteit van de sport ook in enkele jaren enorm verminderd.

Maar dit raakt wat off-topic en kan volgens mij beter in een ander topic bediscussieerd worden.
Tja, in mijn ogen is het de taak van de omroep om een populaire sport te verslaan, het is niet hun taak om een niet populaire sport populair te maken. Dus als er meer mensen naar vouwen voetbal wedstrijden zouden gaan dan wordt het vanzelf meer uitgezonden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
SnowDude schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:23:
[...]
Dan heb je het mis want de NOS heeft het EK turnen bijvoorbeeld afgelopen april gewoon uitgezonden (waarvan gedeeltelijk via de online streams)

[...]

Tja, in mijn ogen is het de taak van de omroep om een populaire sport te verslaan, het is niet hun taak om een niet populaire sport populair te maken. Dus als er meer mensen naar vouwen voetbal wedstrijden zouden gaan dan wordt het vanzelf meer uitgezonden. ;)
De eerste 2,1 miljoen kijkers hebben ze al :Y)
offtopic:
imho is het de taak van de omroep om alle facetten van de samenleving te belichten. De RTL's en SBS's van deze wereld leggen al genoeg nadruk op enkel het populaire.... en zelf daarin worden ze nog regelmatig afgetroefd door de NPO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 343906

Vond het toch wel jammer dat er gisteren een pingel en twee blunders van de keepers voor nodig waren om tot de uitslag te geraken. Liever gewone doelpunten uit veldspel gezien. Maar ach, je kunt niet alles hebben moet je maar denken. En deze doelpunten gelden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
SnowDude schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:31:
[...]
Ook kwa kijkcijfers valt het nog wel wat tegen, gisteren 2.4 miljoen kijkers in Nederland. Vorig jaar keken er iets van 3 miljoen gemiddeld naar de EK wedstrijden en daar deed Nederland niet eens mee.

Begrijp me niet verkeerd, ik gun de dames alle aandacht, ook in de toekomst. Maar wat ik zo jammer vind aan dit EK is dat de dames veel extra aandacht krijgen omdat het in eigen land is, maar dan niet het niveau (kunnen) laten zien om mensen langer te boeien. Ik bedoel hoeveel van de tweakers hier heeft ooit een normale competitie wedstrijd van de dames gezien? En hoeveel gaat volgend jaar bij de gewone dames competitie kijken?
"Na tien dagen EK ... Per wedstrijd kijken gemiddeld ongeveer 1,6 miljoen mensen." http://www.tv-visie.be/ni...ek-2016-bij-de-nos_78417/
"Gemiddeld keken er nog geen 1,8 miljoen Nederlanders naar de EK-wedstrijden, een daling van maar liefst 45 procent vergeleken met vier jaar geleden." http://www.adformatie.nl/...t-ek-voetbal-links-liggen

De gemiddelde kijker boeit het niet wat het niveau van het voetbal is. Kijk alleen maar naar de populariteit van de Premier League O-) , ze zien liever 'strijd' en 'passie'. NL is nou eenmaal geen topland, dat het EK in eigen land is betekend niet dat ze ineens beter kunnen voetballen ...

Gemiddeld vind ik er veel meer actie in een vrouwenvoetbalwedstrijd zitten, dat gaat maar non-stop heen en weer. Ik kan er heel veel dingen die fout gaan door de vingers zien alleen af en toe bij domme beslissingen (aan de bal) kan je je wel ergeren ... (eigenlijk kijk je net als bij een 'gewone' wedstrijd constant naar afspeelmogelijkheden en openingen voor scoringskansen dan dat je denkt 'nou Ronaldo had hem met links geschoten' :+ )

En de NOS zendt wel meer sporten uit waar het ledenaantal een fractie is van het aantal voetballende vrouwen en waar er tien man op de tribune zitten (biljart om maar wat te noemen ). Volgens die logica zou het dus juist wel uitgezonden moeten worden ;) . Ff snelkijkend staat vrouwenvoetbal dan op plaats 7 van alle sporten in Nederland qua ledenaantal. Hoger dan zwemmen, schaatsen en volleybal dat ellendig lang wordt uitgezonden ... (laat staan handbal, korfbal en wielrennen).
Niet de ledenaantal meteen alles zegt over populariteit als kijksport ...

[ Voor 30% gewijzigd door apis29 op 25-07-2017 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

SnowDude schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:31:
Dat zijn bij het heren voetbal twee verschillende aspecten, ik denk dat 90% van de voetbalkijkers zich ergert aan het gemekker bij de heren, maar het niveau van het voetbal, met vaak een hoog baltempo maakt veel goed.

Het ziet er af en toe ook een beetje knullig uit en veel kijkers hebben het gevoel dat een eerste de beste junioren team van een profclub ze van de mat zouden spelen.
Toch heb ik afgelopen jaar meer genoten van wedstrijden uit de EL dan uit de CL. Puur omdat er meer strijd en passie in die wedstrijden zat en minder gepiel door een zootje diva's wat een toneelstukje opvoert.

Allemaal leuk en aardig dat ze technisch retegoed zijn en mooie acties kunnen doen, maar dan kijk ik wel een compilatie ofzo. Voetbal kijk ik voor de wedstrijd. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Italië heeft er ondertussen wel twee mooie veldgoals inliggen tegen Zweden en leidt met 1-2. Goal van Zweden vanaf de elf meter, net als de 1-0 van Duitsland tegen Rusland in de andere wedstrijd.
Voorlopig dus NL tegen Zweden in de kwartfinale ...

Legitieme goal van Duitsland afgekeurd vanwege buitenspel (grensrechter kon de tegenstander zeker niet zien die buitenspel ophief |:( )

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 25-07-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 00:27
Italië inmiddels op 2-3 voorsprong gekomen, dat gaat dus Nederland - Zweden worden. Absoluut mogelijk om de halve finale te halen, heb Zweden dit toernooi nog niet zo goed zien spelen als twee jaar geleden. Ik heb er vertrouwen in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik geloof ook niet dat Nederland heel veel angst voor dit Zweden hoeft te hebben...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
RHPJS schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:34:
Italië inmiddels op 2-3 voorsprong gekomen, dat gaat dus Nederland - Zweden worden. Absoluut mogelijk om de halve finale te halen, heb Zweden dit toernooi nog niet zo goed zien spelen als twee jaar geleden. Ik heb er vertrouwen in. :)
Is ook een andere trainer sinds dat WK, de (Zweedse) oude succestrainster van Amerika namelijk, alleen het spel is er niet beter op geworden nee. Integendeel zelfs, nog eentje van de oude stempel :+
Wel met betonvoetbal en twee dubbeldekkers even Olympisch zilver opgehaald vorige zomer :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Zo lang het maar niet Duitsland is, bij zowel de mannen als vrouwen. Altijd die Duitsers die het feestje verpesten. :+
Deze Duitsers al helemaal. Mooi dat we die ontlopen hebben. :)

Voor wie het nog niet door heeft. Uh, dit EK voor vrouwen eindigt de laatste twintig jaar nogal voorspelbaar. O-)
Wikipedia: Europees kampioenschap voetbal vrouwen

[ Voor 61% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-07-2017 00:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Inmiddels heb ik ook drie halve wedstrijden gezien en het valt me nog steeds niet mee. Veel persoonlijke fouten, regelmatig dat standaardsituaties genomen worden alsof je bij de F-jes zit. Corners die niet eens voor de goal komen, vrije trappen die meters naast de korte hoek verdwijnen, slechte aannames...

Wat betreft minder gemekker bij de dames: Ik vond persoonlijk dat die penalty aan Nederland gewoon een schwalbe was. Op zijn best was er contact maar die speelster ging als Robben in zijn beste tijd naar de grond, nergens voor nodig.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:36

Thompson

Beeromaniac

Dr. Strangelove schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:46:
Inmiddels heb ik ook drie halve wedstrijden gezien en het valt me nog steeds niet mee. Veel persoonlijke fouten, regelmatig dat standaardsituaties genomen worden alsof je bij de F-jes zit. Corners die niet eens voor de goal komen, vrije trappen die meters naast de korte hoek verdwijnen, slechte aannames...

Wat betreft minder gemekker bij de dames: Ik vond persoonlijk dat die penalty aan Nederland gewoon een schwalbe was. Op zijn best was er contact maar die speelster ging als Robben in zijn beste tijd naar de grond, nergens voor nodig.
YouTube: België - Nederland (groepsfase) I EK vrouwenvoetbal

Kijk maar eens goed vanaf 00:30 met welke snelheid ze waar vandaan komt gesprint.
In de herhaling zie je vervolgens dat er behoorlijk een been in de weg gezet wordt, wanneer je op volle snelheid bent is dat ruim genoeg om onderuit te gaan. Ik denk dat met de beste wil blijven staan nog niet eens gelukt was.

Ik zat zelf in het stadion, de sfeer was echt genieten! Mooi ook hoeveel Belgen er waren en hoe enthousiast ze waren. Super sportief ook, blijven na de wedstrijd ook allemaal staan en klapten ook bij de rondgang van het NL elftal. Na de wedstrijd werden we ook meerdere keren door Belgische supporters gefeliciteerd. _/-\o_

De wedstrijd was inderdaad maar erg matig, veel onnodig slordig wegwerken en matige aannames/passing.
Toppers wat mij betreft;
Lieke Martens - Goede acties, sterk in balaanname, zorgt voor veel dreiging
Jackie Groenen - Goede loopacties en passing, lost veel problemen op
Anouk Dekker - Achterin duidelijk de beste in het wegwerken van problemen, als die een bal wegtrapt omdat ie snel weg moet komt ie tenminste tot over de middenlijn ipv de zijlijn/achter/halverwege eigen helft.

Ben erg benieuwd naar de wedstrijd aankomend weekend tegen Zweden, kan dan helaas niet naar het stadion (m'n nichtje had nog wel aangeboden kaartje voor me te regelen :D Dus hopen dat ze halve finale halen dan mag ze dat dan wel doen). Maar ik zit sowieso aan de buis gekluisterd hoor, ik vind het ondanks als die slordigheden echt niet minder spannend! Zelfde als met sporten waar ik vrij weinig mee heb (atletiek of schaatsen bijvoorbeeld), zordra het dan om Nederland gaat heb je toch die lekkere spanning.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07 14:34
Dat waren de full highlights, precies 2 mooie voorzetten.

Nou ben ik geen liefhebber van voetbal, ik vind het eigenlijk maar watjes die vooral energiek zijn als ze kunnen protesteren tegen de scheidsrechter (gechargeerd). Ik vind het vrouwenvoetbal een verademing om te zien. Gewoon voetballen, niet te lang blijven liggen bij een trap tegen de kuit. Technisch minder dan mannenvoetbal, maar wel veel leuker om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
daar geniet ik dan toch wel van, ook al is het een "full-highlight", de klasse druipt er van af.
Ik heb nog een enkel moment bij de dames gezien waarvan ik dacht; daarvoor kom ik naar het stadion (zou ik naar het stadion komen), of offer ik 2 uur van mijn leven op voor de tv.
Het is dat ik een chauvinist ben en dat ik het leuk vind als Nederland goed presteert (in welke sport dan ook, mag ook volgeltjepik of petanque zijn), maar het EK ontstijgt het niveau van FC Bal Op Het Dak echt niet.

Houdoe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wat mij alleen ontgaat is die eeuwige drang die men lijkt te hebben om te uiten hoe slecht het allemaal wel niet is. We hebben in feite toch gewoon klaagtopics? Laten we het hier over het EK hebben en hoe Nederland daar presteert. We gaan in het Centrale Voetbaltopic toch ook niet pagina in pagina uit klagen hoe slecht de Eredivisie is vergeleken met de rest van Europa? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Witte schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:43:
daar geniet ik dan toch wel van, ook al is het een "full-highlight", de klasse druipt er van af.
Ik heb nog een enkel moment bij de dames gezien waarvan ik dacht; daarvoor kom ik naar het stadion (zou ik naar het stadion komen), of offer ik 2 uur van mijn leven op voor de tv.
Het is dat ik een chauvinist ben en dat ik het leuk vind als Nederland goed presteert (in welke sport dan ook, mag ook volgeltjepik of petanque zijn), maar het EK ontstijgt het niveau van FC Bal Op Het Dak echt niet.
Een gelukkige voorzet verwarren met eentje waar de klasse van afdruipt :+ . Als ie niet vastgehouden werd had ie ook niet zo'n voorzet gegeven ... daar straalt alles vanaf dat ie geen linkspoot is.

Nou zag ik nog een comment over dat de corners de eerste paal niet halen, dan hou je de score bij de mannen zeker niet bij? Zeker bij het Nederlands heren elftal incl. Robben en Sneijder kwamen jarenlang de corners niet voorbij de eerste man, netzogoed als dat je dat wekelijks in de Eredivisie mag aanschouwen. Dat is gewoon een universeel probleem dat er bijna niemand meer een goede voorzet of corner kan geven ...

Niet om verder in deze val te trappen ofzo ;) : http://www.ad.nl/sport/an...leeuwinnen-niet~a55e89de/ (je moet het gewoon als een gegeven aannemen en je op andere dingen concentreren)

[ Voor 29% gewijzigd door apis29 op 26-07-2017 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Interessante ontwikkelingen in groep C. Oostenrijk op weg naar groepswinst met een 0-2 voorsprong tegen IJsland vlak voor rust (weer een keeperblunder vooraf aan de 0-1).
In de andere wedstrijd Frankrijk 1-0 achter tegen Zwitserland en vlgns mij nog maar met 10 spelers ... (net nu m'n speelster in de basis staat O-) ). Over voorzetten en vrije trappen te spreken, ga straks maar eens de 1-0 van Zwitserland kijken ;)
Rode kaart voor neerhalen doorgebroken speler maar was nog lang geen doelkans ... (niet helemaal gezien of er nog een andere verdediger in de buurt was)

In ander nieuws: Younes deed daarnet z'n beste Miedema impressie (vol willen uithalen en de bal half raken en een rollertje produceren; al is het eerder Younes die daar patent op heeft >:) ) en aan de kant van Nice haalde een vrije trap de muur nog niet eens :+

[ Voor 63% gewijzigd door apis29 op 26-07-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bij wie speelt Younes? Heb die naam vanavond nog niet langs horen komen bij IJsland - Oostenrijk en Zwitserland - Frankrijk...

Best kans dat Frankrijk er zo uitvliegt. Zou inderdaad verrassend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ja ze zenden gewoon Ajax uit ipv Zwitserland - Frankrijk op Eurosport 1 8)7 ;) . Gelukkig heb ik ook de Eurosport Player O-) . Vlngs mij al de derde wedstrijd op rij met veel andere spelers in de basis bij Frankrijk dus die coach weet ook niet wat ie wil
Ben ook weer eens op dit forum beland die het zo te lezen nog wat regelmatiger volgen http://www.bigsoccer.com/forums/womens-international.152/

Frankrijk moet iig gelijkspelen om door te gaan maar dan worden ze wel tweede dus dat wordt een leuke kwartfinale tegen Engeland :) (zou worden).

[ Voor 68% gewijzigd door apis29 op 26-07-2017 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Toch nog 1-1 voor Frankrijk. Eigenlijk wel verdiend ook voor de meest aanvallende ploeg met 10 tegen 11...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
:) ik zie het idd. Was net ff weg, terugspoelend was het een vrije trap in de kruising maar wel eentje waar de keeper bij zat maar het wegstompen mislukte :+
(was de NOS streams allang vergeten btw dus daar ook gewoon te zien; alleen niet in 720p met dubbel de bitrate)

De 1-0 van Zwitserland YouTube: Zwitserland - Frankrijk (groepsfase) I EK vrouwenvoetbal

[ Voor 46% gewijzigd door apis29 op 27-07-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
*knip* Verkeerde topic.

[ Voor 86% gewijzigd door naitsoezn op 27-07-2017 07:15 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:25
http://nos.nl/video/21851...beeld-voor-de-mannen.html

En wat deden de keepers vandaag raar bij schotland - spanje?? :D

[ Voor 30% gewijzigd door Ramon op 27-07-2017 23:36 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Die wedstrijd had ik ook op staan en hoorde meer dan dat ik er zelf naar keek dat die van Schotland veel aan het grabbelen was ja. Op die mislukte interceptie waar de goal uit viel had die Spaanse weinig rare acties toch?
In tegenstelling tot die van Portugal die direkt de 1-0 van Engeland veroorzaakte :+

Dus de groepsfase is nu voorbij en na deze voetballoze dag staan ons dit weekend de volgende partijen te wachten:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/k8AzxiM.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/10Z19Xx.jpg

(er werd ook nog gegrapt dat Duitsland het maar weer mooi voor elkaar heeft gekregen om het thuisland, Engeland en Frankrijk in de andere helft te krijgen O-) }) )

[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 28-07-2017 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Heb er zin in:

Eerst: Nederland - Zweden

Dan: Nederland - Engeland

En als toetje Nederland - Duitsland

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Eigenlijk heeft er niemand echt indruk gemaakt dus een Nederland - Duitsland in de finale is niet eens onmogelijk. Op papier heeft Engeland het meest indruk gemaakt maar de enige wedstrijd tegen een 'top' team, Spanje, kwamen ze er op de eerste twintig minuten na totaal niet aan te pas. Wel twee kansen en twee goals maar ze konden jagen wat ze wilden, de bal kregen ze niet afgepakt. Frankrijk is door het oog van de naald gekropen en krijg het gevoel dat ze de bladzijde hebben omgeslagen en er nu klaar voor zijn (meen gelezen te hebben dat Engeland nog nooit van Frankrijk heeft gewonnen? Of nooit op een eindtoernooi ...)
Spanje heeft hun belangrijkste/bekendste speler niet meegenomen wat groot nieuws was vooraf en om eerlijk te zijn hadden ze die zeker kunnen gebruiken. Spelen totaal ideëenloos en Oostenrijk is wat mij betreft nog favoriet om door te gaan ook; eigenlijk misschien gewoon wel het team wat het meest indruk heeft gemaakt ...
Duitsland - Denemarken: hoe aardig Denemarken het ook gedaan heeft ... det er slut :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

*knip* Volledig irrelevant in dit topic.

[ Voor 133% gewijzigd door naitsoezn op 29-07-2017 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nou, ben benieuwd, de eerste echte 'do or die' wedstrijd voor de oranje dames... :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Paar kleine kansjes voor Nederland, maar vooralsnog lukt het niet om door de verdediging te breken. Ik vind Zweden toch iets gevaarlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Is het misschien een idee om het veld voor de vrouwen kleiner te maken? De tijd die het duurt om van de ene 11 naar de andere 11 te komen is echt enorm. En bij een counter duurt het ook echt lang voordat de medespelers aanschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

PWM schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:24:
Is het misschien een idee om het veld voor de vrouwen kleiner te maken? De tijd die het duurt om van de ene 11 naar de andere 11 te komen is echt enorm. En bij een counter duurt het ook echt lang voordat de medespelers aanschuiven.
Neu, het niveau moet gewoon omhoog :P Dat komt ook vanzelf als er meer aandacht voor vrouwenvoetbal komt, vermoed ik zo.

Edit: Doelpunt *O* Dood spelmoment, dat past wel bij de wedstrijd. Slecht de muur neergezet zeg, die hoek lag he-le-maal open.

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 29-07-2017 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:37

FreakNL

Well do ya punk?

Die gaat er bij het mannen voetbal echt niet in...

Muur stond prima... is gewoon de hoek van de keeper...

Zo'n bal kan er eigenlijk alleen in als je hem over de muur krult of bij een keepersfout... (uitzonderingen daargelaten, van richting verandert, etc).

Het blijft toch altijd een beetje kneuzerig, dat vrouwenvoetbal.. Die tegengoal tegen België was ook zoiets, dat zie je nog niets eens bij de amateurs...

Het niveau is wel hoger dan een paar jaar geleden, maar er zit zoveel verschil in niveau tussen het mannen en vrouwenvoetbal..Meer dan bijvoorbeeld bij het hockey, imo... Over de grond valt het nog wel mee overigens, maar vooral het behandelen van hoge ballen (koppen, keepen) ziet er vaak niet uit...

[ Voor 88% gewijzigd door FreakNL op 29-07-2017 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 09:29

AzzKickah

06-CENSORED

Martens is de bom O+ _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik snap het geklaag niet zo over het niveau. Ze doen het sowieso beter dan hun mannelijke collega's en derhalve is het gewoon fantastisch om te volgen :)F

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@klagers:
Je hoeft niet te kijken en al helemaal niet te posten. Als je het niets vindt, blijf dan lekker weg, kan de rest wel gewoon een positieve sfeer houden. :)

Lekker dat ze weer een beetje onder de druk uit komen, hopelijk gaat die tweede er nog in.

Een groter veld lijkt mij voorbarig. Het heren voetbal van een aantal decennia terug kijk je nu ook niet graag meer naar. Geef het gewoon tijd, het ontwikkelt zich nu al snel. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Jaaaaaa eindelijk miedema _/-\o_ :)F *O*

[ Voor 26% gewijzigd door Gunner op 29-07-2017 19:21 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

:Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:59
FreakNL schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:36:
Die gaat er bij het mannen voetbal echt niet in...

Muur stond prima... is gewoon de hoek van de keeper...

Zo'n bal kan er eigenlijk alleen in als je hem over de muur krult of bij een keepersfout... (uitzonderingen daargelaten, van richting verandert, etc).

Het blijft toch altijd een beetje kneuzerig, dat vrouwenvoetbal.. Die tegengoal tegen België was ook zoiets, dat zie je nog niets eens bij de amateurs...

Het niveau is wel hoger dan een paar jaar geleden, maar er zit zoveel verschil in niveau tussen het mannen en vrouwenvoetbal..Meer dan bijvoorbeeld bij het hockey, imo... Over de grond valt het nog wel mee overigens, maar vooral het behandelen van hoge ballen (koppen, keepen) ziet er vaak niet uit...
In het mannen voetbal gaan miljoenen om, in het vrouwen voetbal een paar ton hoog uit. Het is dus niet zo gek dat de sport zich niet zo snel ontwikkeld.

Echter wat het vrouwen voetbal erg leuk maakt is dat ze er vol voor gaan en niet janken bij overtredingen. Bij het mannen voetbal is het soms 1 theater spektakel. Daarnaast kan ik genieten van speelsters als Lieke Martens en Viviane Miedema die heel erg balvaardig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:31
Lekkere aanval hoor, perfecte pass van Martens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik "zeur" ook niet, ik constateer.

Dit is trouwens een prima goal! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Laatst online: 02:39
Wat een sfeer op de tribune!

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Lekker hoor, nu controle houden en die Zweden geen aansluiting geven. Laat ze maar ruimte geven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Lekker doelpunt. Ook voor het eerst dat een goed uitgespeelde aanval tot een doelpunt leidt, volgens mij. Prima zo :Y

Er ligt nu bij Zweden ook veel ruimte achterin. Daar moet van te profiteren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Oranje publiek doet het altijd prima, als ze voor staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat was inderdaad netjes afgemaakt, nu moeten de Zweedsen wel en daar zijn dan kansen, zeker met die snelle rechtsbuiten.

Blijft grappig hoe de Britse commentator het moeilijk heeft met de namen van Oranje ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Shit, elke keer als ik heel even weg zap om zwemmen te kijken scoort Nederland... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat een blunder van de keeper zeg. Heel veel geluk dat dit buitenspel was. Niet de eerste keer dat die keeper opzichtig faalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@Fiber Doe dat dan nog maar een keer :p

Dat was inderdaad heel zwak van de keeper.

[ Voor 46% gewijzigd door gambieter op 29-07-2017 19:38 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

RoD schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:37:
Wat een blunder van de keeper zeg. Heel veel geluk dat dit buitenspel was. Niet de eerste keer dat die keeper opzichtig faalt.
Die keeper is anders wel onze redding geweest. Ze is hartstikke goed man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:31
De wedstrijd tegen Denemarken was het geloof ik, keepte ze zeer sterk inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zweden heeft tegen Rusland uit een corner gescoord :+ (iirc tenminste O-) , anders was het een vergelijkbare vrije trap)

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 29-07-2017 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-07 23:09
Niet echt consistent, maar ach maakt het wel zo leuk .. de dames hollen wat af en er gebeurd nog eens wat zo. Niet zo'n zaaddodende NL mannen pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:23
Die Zweden zijn ook wel een stelletje koos kansen missers zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Joster schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:47:
Die Zweden zijn ook wel een stelletje koos kansen missers zeg
Inderdaad, het is niet dat ze de ruimte niet krijgen....

Nederland profiteert overigens ook niet van de ruimte na de 2-0. Maargoed, zo blijft het nog een heel klein beetje spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

AzzKickah schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:39:
Die keeper is anders wel onze redding geweest. Ze is hartstikke goed man.
Zal best, maar ze heeft mij nog niet overtuigd. Een paniekzaaier is het.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Vind die keeper ook niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik heb er van genoten in ieder geval. Op naar de halve finale tegen Engeland of Frankrijk. Zelfs de bijna altijd boos kijkende Miedema kan weer een beetje lachen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wat is nu echt het probleem? Natuurlijk is het niet het niveau van de mannen. Dat is onmogelijk tussen de miljarden die daar rondgaan, scouting, opleiding, sponsoring, begeleiding, zeer hoogstaande competities etc.

Dat is volslagen onrealistisch om te verwachten. Dat blijft het ook als je nu al de vergelijkingen gaat trekken met de mannen. Blijft staan dat ze net hebben gewonnen van een behoorlijk team, dus zo slecht is het allemaal niet. Het is vele malen beter dan wat de prima donna's van de mannen de afgelopen jaren hebben laten zien tussen hun egoïstische acties, gezeik op elkaar, waardeloze verdedigen etc.

Spelen de mannen dan eens tegen een team dat niet zo goed is, dan gaan die allemaal als een stelletje watjes in de 16m staan en alleen maar counteren. Nee, dat is leuk om te zien. Is ook absoluut niet bepekt tot Oranje, maar ook de andere grote voetballanden. Zelfs het altijd zo dodelijk effectieve Duitsland verliest er wel eens van.

Nee, geef mij dit maar. Geef ze een kans zich te ontwikkelen met ene fatsoenlijke competitie en een salaris waarvan ze kunnen leven, en dezelfde faciliteiten als de mannen. Is dat verschil zo weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-07 14:49
:)F

Die man met de trompet, wat een held _/-\o_

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Goed voor het vrouwenvoetbal dit :) Er kijken ontzettend veel mensen naar deze wedstrijd en als je dan zo'n feestje voorgeschoteld krijgt is dat alleen maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Laatst online: 02:39
Ik heb zelf direct twee kaartjes besteld voor de halve finale :D

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Natte bedoening in rotjeknor, zal wel een glijpartij worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

White_Collar schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:20:
Ik heb zelf direct twee kaartjes besteld voor de halve finale :D
Zijn meer mensen die dat willen geloof ik... :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/u0BBTvJqFlhQyuCzvJLLYJbs/full.jpg

Trouwens, lekker weer daar in het westen? Hier gaat net de zon letterlijk onder... de speelstad voor NL woensdag en zaterdag. :P

Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

P1nGu1n schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:02:
:)F

Die man met de trompet, wat een held _/-\o_
Die (of een ander met trompet) was er vroeger altijd, maar nu bedenk ik mij pas dat ik die al heel lang niet meer gehoord heb bij de mannen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Gonadan schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:50:
[...]

Die (of een ander met trompet) was er vroeger altijd, maar nu bedenk ik mij pas dat ik die al heel lang niet meer gehoord heb bij de mannen. :D
Denk dat die is afgehaakt...

Zou toch mooi zijn als de Leeuwinnen de finale weten te halen. Ze speelden beter dan voorgaande wedstrijden, nu nog iets meer de kansen benutten. Maar het betere spel zal ook wel komen door de voorsprong en het wegvallen van wat druk.

In Rotterdam kunnen ze beter in de bikini gaan spelen geloof ik :D Wat een water :N Maar gras op kunststof (dacht ik?) zal ook wel niet helpen om het water af te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ligt echt gras over het kunstgras geloof ik voor het EK. Wedstrijd begint uiterlijk 21:45 maar beide trainers hebben er weinig zin in zoals het er nu nog bij ligt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Kan er niet iemand gewoon ff de brandweer bellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-07 13:56
En met emmertjes staan ze de dug out leeg te scheppen...

Voor wie nog NPO1 zit te kijken... Op ZDF is de dweilpauze live :D Aftrap om kwart voor 10...

[ Voor 47% gewijzigd door Oekiejoekie op 29-07-2017 21:19 ]

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Valt me met die herhalingen wel op dat NL eigenlijk nooit hoog op doel schiet .. duitsland en engeland geloof ik wel.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.