Vrouwenvoetbal dan
(Alsof de mannen overlopen van mannelijk schoon...)
Misplaatste jaloezie

Spanning en sensatie nog! Spannende wedstrijd zo nog op het einde
Vrouwenvoetbal dan
[ Voor 26% gewijzigd door apis29 op 24-07-2017 22:36 ]
Haha jaloezie, waarop dan?Waah schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:31:
[...]
Vrouwenvoetbal dan![]()
(Alsof de mannen overlopen van mannelijk schoon...)
Misplaatste jaloeziesowieso van toetsenbord ridders die bij geen enkele voetbaldame kans maakt
![]()
![]()
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Fixed...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Shhh (eigenlijk is het ook omdat ik met 1 van de dames heb gevoetbald vroeger)
buffelen werkw.Gonadan schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:33:
[...]
Haha jaloezie, waarop dan?
Nee. Ellebogen, op het veld rochelen en buffelen in het algemeen is niet echt iets voor dames. Precies daarom is voetbal ook geen herensport.
En dan wordt Duitsland ineens tweede in groep B
[ Voor 62% gewijzigd door apis29 op 24-07-2017 22:41 ]
Nee, de oranje poule.Waah schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:40:
[...]
Welke kwartfinale moeten we kaarten bestellen? Tweakers Vak 1337
[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-07-2017 22:43 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Is wel nodig ja een VIP-vak, die wedstrijd is allang uitverkocht verderWaah schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:40:
[...]
Welke kwartfinale moeten we kaarten bestellen? Tweakers Vak 1337
Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
Ja maar, het niveau enzo, en.... ach laat ook maar, je hebt gelijkDaniëlWW2 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:25:
[...]
Uh hier scoren en winnen ze gewoon weer. Stuk beter dus dan de mannen van Oranje hoor.
Ok.Of je snapt het niet, of je trolt of je bent dronken, of alledrie.Waah schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:39:
buffelen werkw.
1) lang en hard werken
Waarom zou dat niets voor dames zijn? Rochelen is sowieso smerig en onnodig en ellebogen mag niet. En als je nog nooit een dame hebt gehad die lang en hard werktheb je wat gemist in je leven
Daar waren we het al over eens toch? Ik vind het wel mooi om te zien dit.Tot nu toe laten de vrouwen beter zien hoe voetbal zou moeten zijn dan de mannen. De warming up Lang's de lijn zegt al genoeg voor mij. Samen warming up, want teamsport. Mannen staat altijd apart hun machogedrag te vertonen.
En dat is slechts 1 voorbeeld.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zie het netapis29 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:42:
[...]
Is wel nodig ja een VIP-vak, die wedstrijd is allang uitverkocht verder
[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 24-07-2017 22:47 ]
Ha.RoD schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:43:
[...]
Ja maar, het niveau enzo, en.... ach laat ook maar, je hebt gelijk
[ Voor 12% gewijzigd door SadisticPanda op 24-07-2017 22:49 ]
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
En België heeft hier alsnog van verloren hé.azz_kikr schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:48:
Yup resultaat staat er. Maar Nederland kwam op elk gebied te kort. Conditiegewijs, afgedwongen kansen 0, nooit echt gevaarlijk en paar echt vuile fouten.
Tegen een ploeg als België kom je er mee weg, tegen een ploeg die wel voetbalt zoals Duitsland gaat Nederland hopeloos de boot in.
Houdoe
Inderdaad, ik heb geboeid gekeken, het niveau was zeker niet slecht.Gonadan schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:43:
Daar waren we het al over eens toch? Ik vind het wel mooi om te zien dit.
Ook 'grappig' hoe de meeste mannen aan de lunchtafel nog steeds oreren over dat vrouwenvoetbal terwijl ze te 'stoer' zijn om het ook maar één reële kans te geven.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Huh? Dan zat ik zeker net op de wc. Ik heb namelijk geen een voorzet gezien.Ramzzz schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 00:55:
[...]
Inderdaad, ik heb geboeid gekeken, het niveau was zeker niet slecht.
En als je dan ziet dat deze vleugelspelers wel met hun chocoladebeen een vrijwel perfecte voorzet kunnen klaarleggen...
Houdoe
In de vorige wedstrijden...Witte schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:14:
[...]
Huh? Dan zat ik zeker net op de wc. Ik heb namelijk geen een voorzet gezien.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Dan heb je de huilende belgische dame, die niet verder kon spelen, zeker gemist? Die zat de 2e helft nog met waterende oogjes.SnowDude schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:49:
Tja, het kan mij nog niet echt bekoren, het niveau is op alle fronten wel heel laag. Ik heb juist weinig goede passes gezien, veel slechte bal aannames en de laatste 2 knullige goals waren wat mij betreft exemplarisch voor het niveau.
Het enige halve plus puntje is minder gemekker, maar daardoor heb ik wel het gevoel dan ik beleving en emotie mis bij de dames.
YouTube: België - Nederland (groepsfase) I EK vrouwenvoetbalWitte schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:14:
[...]
Huh? Dan zat ik zeker net op de wc. Ik heb namelijk geen een voorzet gezien.
[ Voor 21% gewijzigd door Waah op 25-07-2017 12:31 ]
[ Voor 28% gewijzigd door Witte op 25-07-2017 13:04 ]
Houdoe
Tja, voor mij levert het een ander spelbeeld op, niet per definitie leuker of beter.Waah schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:27:
[...]
Iedereen moet zelf maar bepalen of ze willen kijken. En dat het niveau zeker lager is staat volgens mij buiten discussie. De vraag is alleen of dat erg is? Als het een leuker spelbeeld oplevert is dat volgens mij niet erg. Dat is ook de reden waarom dingetjes als buitenspel zijn bedacht. Om het aantrekkelijker te maken om naar te kijken.
Dat zijn bij het heren voetbal twee verschillende aspecten, ik denk dat 90% van de voetbalkijkers zich ergert aan het gemekker bij de heren, maar het niveau van het voetbal, met vaak een hoog baltempo maakt veel goed.Sowieso vergelijken we nu het niveau naar maatstaven van het herenvoetbal. Waarom is dat de heilige graal? Volgens mij is dat nu precies het verziekte spel, in een (door FIFA) verziekte wereld. Blijkbaar willen mensen graag ondanks veel klagen dit soort voetbal kijken.
idem met de videoscheidsrechters. jaren om gezeurd omdat het eerlijker is... dan hebben we het eindelijk (als pilot) en dan gaat men daar weer over klagen dat "een half voetje buitenspel mierenneuken is, en het afkeuren daarop het spel bederft".
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Je zou ook gewoon naar het stadion kunnen gaanWaah schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:51:
@SnowDude om je vragen te beantwoorden:
Waar kun je uberhaupt wedstrijden van de dames bekijken? We hebben meerdere praatprogramma's over voetbal, voorbeschouwingen, nabeschouwingen, extra lange herhalingen... en geen seconde damesvoetbal. Waarom niet gewoon integreren in de normale sportverslagen? Al doe je enkel de wedstrijden van de X topclubs....
De kijkcijfers van de CL zijn sowieso beroerd sinds ze naar SBS verhuisd zijn. Persoonlijk kijk ik nooit naar de Nederlandse commerciele zenders.Kijkcijfers is prima. al 3 wedstrijden op rij rond de 2,2 miljoen. En dat blijft dus gelijk. Dat is veel interessanter dan de hoeveelheid. Mensen blijven dus terugkomen blijkbaar. Er keken in NL meer mensen naar de wedstrijd van gisteren, dan naar de Champions League finale dit jaar.
Ik denk dat het meer te maken heeft met het nationalisme van Nederlanders bij grote sportevenementen. Een goed voorbeeld is dat bijvoorbeeld competitie hockey in Nederland ook regelmatig wordt uitgezonden, maar die kijkcijfers komen nog niet in de buurt bij de kijkcijfers van de poule wedstrijden tijdens olympische spelen. Turnen is ook zo'n voorbeeld. Bijna iedereen keek naar de finale aan de rekstok, maar ik denk dat niemand hier kan zeggen zonder te Googlen wat het laatste wedstrijd resultaat is van Zonderland.Dus blijkbaar kunnen de vrouwen wel boeien. Maar een sport die nauwelijks te volgen is, of waar men veel moeite voor moet doen... die gaat men niet volgen. Daarom zijn er tijdens de Olympische spelen opeens veel mensen die wel allerlei vreemde sporten volgen... het is makkelijk te bekijken en mooi in beeld gebracht. Zodra de competitie van het vrouwenvoetbal van start gaat ben ik benieuwd hoeveel camera's er zijn (if any) vergeleken met de eredivisie of zelfs jupiler league.
Nogmaals: Zijn de laatste resultaten van Zonderland uberhaupt op TV geweest? Zeker niet live, thats for sure. En dat is dus ook mijn punt.SnowDude schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:11:
[...]
Je zou ook gewoon naar het stadion kunnen gaan
[...]
De kijkcijfers van de CL zijn sowieso beroerd sinds ze naar SBS verhuisd zijn. Persoonlijk kijk ik nooit naar de Nederlandse commerciele zenders.
[...]
Ik denk dat het meer te maken heeft met het nationalisme van Nederlanders bij grote sportevenementen. Een goed voorbeeld is dat bijvoorbeeld competitie hockey in Nederland ook regelmatig wordt uitgezonden, maar die kijkcijfers komen nog niet in de buurt bij de kijkcijfers van de poule wedstrijden tijdens olympische spelen. Turnen is ook zo'n voorbeeld. Bijna iedereen keek naar de finale aan de rekstok, maar ik denk dat niemand hier kan zeggen zonder te Googlen wat het laatste wedstrijd resultaat is van Zonderland.
Zelf maak ik me daar ook schuldig aan. Tijdens de spelen kijk ik elke sport met veel belangstelling maar van af het moment dat de Nederlanders uitgeschakeld zijn interesseert het me bijna niet meer tot de volgende spelen.
Alle TV zenders doen echt wel onderzoek, maar er is geen zender die bij wijze van spreken met meer camera mensen naar een dames voetbal wedstrijd gaat dan dat er aan publiek op de tribunes zit.
[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 25-07-2017 14:17 ]
Dan heb je het mis want de NOS heeft het EK turnen bijvoorbeeld afgelopen april gewoon uitgezonden (waarvan gedeeltelijk via de online streams)Waah schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:15:
[...]
Nogmaals: Zijn de laatste resultaten van Zonderland uberhaupt op TV geweest? Zeker niet live, thats for sure. En dat is dus ook mijn punt.
Tja, in mijn ogen is het de taak van de omroep om een populaire sport te verslaan, het is niet hun taak om een niet populaire sport populair te maken. Dus als er meer mensen naar vouwen voetbal wedstrijden zouden gaan dan wordt het vanzelf meer uitgezonden.Als je het niet kan bekijken zonder teveel moeite (en ja, naar een stadion gaan is veel moeite en dan zie je maar 1 wedstrijd) dan zullen mensen ook niet enthousiast worden nee. Natuurlijk helpt het nationalisme mee. Maar bij turnen doen we ook nauwelijks mee. Dus niet heel populair. Maar de Tour de France is WEL populair. Waarom? omdat het de hele dag op TV is. En daar zijn we ook als NL nauwelijks relevant.
Als voetbal morgen niet meer publiekelijk beschikbaar zou zijn, en herhalingen ook niet meer mochten bij de NPO... dan is de populairiteit van de sport ook in enkele jaren enorm verminderd.
Maar dit raakt wat off-topic en kan volgens mij beter in een ander topic bediscussieerd worden.
De eerste 2,1 miljoen kijkers hebben ze alSnowDude schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:23:
[...]
Dan heb je het mis want de NOS heeft het EK turnen bijvoorbeeld afgelopen april gewoon uitgezonden (waarvan gedeeltelijk via de online streams)
[...]
Tja, in mijn ogen is het de taak van de omroep om een populaire sport te verslaan, het is niet hun taak om een niet populaire sport populair te maken. Dus als er meer mensen naar vouwen voetbal wedstrijden zouden gaan dan wordt het vanzelf meer uitgezonden.
Anoniem: 343906
"Na tien dagen EK ... Per wedstrijd kijken gemiddeld ongeveer 1,6 miljoen mensen." http://www.tv-visie.be/ni...ek-2016-bij-de-nos_78417/SnowDude schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:31:
[...]
Ook kwa kijkcijfers valt het nog wel wat tegen, gisteren 2.4 miljoen kijkers in Nederland. Vorig jaar keken er iets van 3 miljoen gemiddeld naar de EK wedstrijden en daar deed Nederland niet eens mee.
Begrijp me niet verkeerd, ik gun de dames alle aandacht, ook in de toekomst. Maar wat ik zo jammer vind aan dit EK is dat de dames veel extra aandacht krijgen omdat het in eigen land is, maar dan niet het niveau (kunnen) laten zien om mensen langer te boeien. Ik bedoel hoeveel van de tweakers hier heeft ooit een normale competitie wedstrijd van de dames gezien? En hoeveel gaat volgend jaar bij de gewone dames competitie kijken?
[ Voor 30% gewijzigd door apis29 op 25-07-2017 21:42 ]
Toch heb ik afgelopen jaar meer genoten van wedstrijden uit de EL dan uit de CL. Puur omdat er meer strijd en passie in die wedstrijden zat en minder gepiel door een zootje diva's wat een toneelstukje opvoert.SnowDude schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:31:
Dat zijn bij het heren voetbal twee verschillende aspecten, ik denk dat 90% van de voetbalkijkers zich ergert aan het gemekker bij de heren, maar het niveau van het voetbal, met vaak een hoog baltempo maakt veel goed.
Het ziet er af en toe ook een beetje knullig uit en veel kijkers hebben het gevoel dat een eerste de beste junioren team van een profclub ze van de mat zouden spelen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 25-07-2017 21:34 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Is ook een andere trainer sinds dat WK, de (Zweedse) oude succestrainster van Amerika namelijk, alleen het spel is er niet beter op geworden nee. Integendeel zelfs, nog eentje van de oude stempelRHPJS schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:34:
Italië inmiddels op 2-3 voorsprong gekomen, dat gaat dus Nederland - Zweden worden. Absoluut mogelijk om de halve finale te halen, heb Zweden dit toernooi nog niet zo goed zien spelen als twee jaar geleden. Ik heb er vertrouwen in.
[ Voor 61% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-07-2017 00:11 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
YouTube: België - Nederland (groepsfase) I EK vrouwenvoetbalDr. Strangelove schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:46:
Inmiddels heb ik ook drie halve wedstrijden gezien en het valt me nog steeds niet mee. Veel persoonlijke fouten, regelmatig dat standaardsituaties genomen worden alsof je bij de F-jes zit. Corners die niet eens voor de goal komen, vrije trappen die meters naast de korte hoek verdwijnen, slechte aannames...
Wat betreft minder gemekker bij de dames: Ik vond persoonlijk dat die penalty aan Nederland gewoon een schwalbe was. Op zijn best was er contact maar die speelster ging als Robben in zijn beste tijd naar de grond, nergens voor nodig.
Beeromaniac
Dat waren de full highlights, precies 2 mooie voorzetten.Witte schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:32:
Ik kijk liever naar dit soort voorzetjes:
https://youtu.be/RBMqMFa36cY?t=1m22s
Houdoe
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Een gelukkige voorzet verwarren met eentje waar de klasse van afdruiptWitte schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:43:
daar geniet ik dan toch wel van, ook al is het een "full-highlight", de klasse druipt er van af.
Ik heb nog een enkel moment bij de dames gezien waarvan ik dacht; daarvoor kom ik naar het stadion (zou ik naar het stadion komen), of offer ik 2 uur van mijn leven op voor de tv.
Het is dat ik een chauvinist ben en dat ik het leuk vind als Nederland goed presteert (in welke sport dan ook, mag ook volgeltjepik of petanque zijn), maar het EK ontstijgt het niveau van FC Bal Op Het Dak echt niet.
[ Voor 29% gewijzigd door apis29 op 26-07-2017 20:05 ]
[ Voor 63% gewijzigd door apis29 op 26-07-2017 21:54 ]
[ Voor 68% gewijzigd door apis29 op 26-07-2017 22:03 ]
[ Voor 46% gewijzigd door apis29 op 27-07-2017 09:55 ]
[ Voor 86% gewijzigd door naitsoezn op 27-07-2017 07:15 ]
Houdoe
[ Voor 30% gewijzigd door Ramon op 27-07-2017 23:36 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 28-07-2017 20:40 ]
[ Voor 133% gewijzigd door naitsoezn op 29-07-2017 17:17 ]
Neu, het niveau moet gewoon omhoogPWM schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:24:
Is het misschien een idee om het veld voor de vrouwen kleiner te maken? De tijd die het duurt om van de ene 11 naar de andere 11 te komen is echt enorm. En bij een counter duurt het ook echt lang voordat de medespelers aanschuiven.
[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 29-07-2017 18:34 ]
[ Voor 88% gewijzigd door FreakNL op 29-07-2017 18:42 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Zeiss Distagon 21 f/2.8
In het mannen voetbal gaan miljoenen om, in het vrouwen voetbal een paar ton hoog uit. Het is dus niet zo gek dat de sport zich niet zo snel ontwikkeld.FreakNL schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:36:
Die gaat er bij het mannen voetbal echt niet in...
Muur stond prima... is gewoon de hoek van de keeper...
Zo'n bal kan er eigenlijk alleen in als je hem over de muur krult of bij een keepersfout... (uitzonderingen daargelaten, van richting verandert, etc).
Het blijft toch altijd een beetje kneuzerig, dat vrouwenvoetbal.. Die tegengoal tegen België was ook zoiets, dat zie je nog niets eens bij de amateurs...
Het niveau is wel hoger dan een paar jaar geleden, maar er zit zoveel verschil in niveau tussen het mannen en vrouwenvoetbal..Meer dan bijvoorbeeld bij het hockey, imo... Over de grond valt het nog wel mee overigens, maar vooral het behandelen van hoge ballen (koppen, keepen) ziet er vaak niet uit...
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Oranje publiek doet het altijd prima, als ze voor staan.White_Collar schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:24:
Wat een sfeer op de tribune!
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Die keeper is anders wel onze redding geweest. Ze is hartstikke goed man.RoD schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:37:
Wat een blunder van de keeper zeg. Heel veel geluk dat dit buitenspel was. Niet de eerste keer dat die keeper opzichtig faalt.
[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 29-07-2017 19:46 ]
Inderdaad, het is niet dat ze de ruimte niet krijgen....Joster schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:47:
Die Zweden zijn ook wel een stelletje koos kansen missers zeg
Zal best, maar ze heeft mij nog niet overtuigd. Een paniekzaaier is het.AzzKickah schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:39:
Die keeper is anders wel onze redding geweest. Ze is hartstikke goed man.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Zijn meer mensen die dat willen geloof ik...White_Collar schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:20:
Ik heb zelf direct twee kaartjes besteld voor de halve finale
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
Die (of een ander met trompet) was er vroeger altijd, maar nu bedenk ik mij pas dat ik die al heel lang niet meer gehoord heb bij de mannen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Denk dat die is afgehaakt...Gonadan schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:50:
[...]
Die (of een ander met trompet) was er vroeger altijd, maar nu bedenk ik mij pas dat ik die al heel lang niet meer gehoord heb bij de mannen.
[ Voor 47% gewijzigd door Oekiejoekie op 29-07-2017 21:19 ]
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq