Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[EK2017] EK Vrouwenvoetbal 2017 EUROPEES KAMPIOEN!!!!!

Pagina: 1 2
Acties:
  • 15.956 views

Acties:
  • +6Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Met de 4-2 winst van Nederland in de finale is er een einde gekomen aan een in meerdere opzichten historisch toernooi. Na zes(!) keer winst op rij voor Duitsland is er nu de eerste titel in de eerste finale voor Nederland dat daarmee ook het vierde land ooit wordt (in twaalf edities) dat Europees Kampioen is geworden.

Verder zijn er kijkcijfer-, bezoekers- en social media records verbroken, met in de finale in Enschede ook opnieuw een toeschouwersrecord voor een vrouwenvoetbalwedstrijd in Nederland met 28.182.
Individueel waren er nog de zilveren schoen voor Viviane Miedema als nummer twee op de topscoorderslijst met vier goals en speelster van het toernooi titel voor Lieke Martens, volgend seizoen te bewonderen bij de vrouwen van FC Barcelona. Er waren misschien nog wel meer speelsters die in aanmerking kwamen maar ze was zeker het opvallendst/spectaculairst te noemen ...

De preview:

Een eindtoernooi waarbij Nederland wél aanwezig is en nog gehouden in eigen land ook verdient natuurlijk z'n eigen topic. Dus, voortbordurend op de voorgaande EK topics, bij deze het EK Vrouwenvoetbal 2017 topic.
Zie hier alvast het speelschema en groepsindeling, verdere info volgt ...

#WEURO2017 https://www.instagram.com/explore/tags/weuro2017/

Groepswedstrijden
Groep A16 juli 201718:00Nederland-Noorwegen1-0
Groep A16 juli 201720:45Denemarken-België1-0
Groep B17 juli 201718:00Italië-Rusland1-2
Groep B17 juli 201720:45Duitsland-Zweden0-0
Groep C18 juli 201718:00Oostenrijk-Zwitserland1-0
Groep C18 juli 201720:45Frankrijk-IJsland1-0
Groep D19 juli 201718:00Spanje-Portugal2-0
Groep D19 juli 201720:45Engeland-Schotland6-0

Groep A20 juli 201718:00Noorwegen-België0-2
Groep A20 juli 201720:45Nederland-Denemarken1-0
Groep B21 juli 201718:00Zweden-Rusland2-0
Groep B21 juli 201720:45Duitsland-Italië2-1
Groep C22 juli 201718:00IJsland-Zwitserland1-2
Groep C22 juli 201720:45Frankrijk-Oostenrijk1-1
Groep D23 juli 201718:00Schotland-Portugal1-2
Groep D23 juli 201720:45Engeland-Spanje2-0

Groep A24 juli 201720:45België-Nederland1-2
Groep A24 juli 201720:45Noorwegen-Denemarken0-1
Groep B25 juli 201720:45Rusland-Duitsland0-2
Groep B25 juli 201720:45Zweden-Italië2-3
Groep C26 juli 201720:45IJsland-Oostenrijk0-3
Groep C26 juli 201720:45Zwitserland-Frankrijk1-1
Groep D27 juli 201720:45Portugal-Engeland1-2
Groep D27 juli 201720:45Schotland-Spanje1-0

Stand Groep A
landpuntendoelsaldo
1https://tweakers.net/ext/f/1bNtTc8oAtjPDLWoiUuvZzRx/full.png Nederland9 (uit 3)4 - 1
2https://tweakers.net/ext/f/vU2QK7pidYieMlSrH5wcdgkG/full.png Denemarken6 (uit 3)2 - 1
3https://tweakers.net/ext/f/W4i5X73i4sUaZHuNwD7XHyrf/full.png België3 (uit 3)3 - 3
4https://tweakers.net/ext/f/rrKCdFEmDyslBDhvvAb7iyFu/full.png Noorwegen0 (uit 3)0 - 4

Stand Groep B
landpuntendoelsaldo
1https://tweakers.net/ext/f/AfDZA5cPbXqNxhbjhe3L3Sko/full.png Duitsland7 (uit 3)4 - 1
2https://tweakers.net/ext/f/Eo5WO1BA7XuMZZRWpVt89hir/full.png Zweden4 (uit 3)4 - 3
3https://tweakers.net/ext/f/TwIjUzlvxCadsP5HPZvKM7Ne/full.png Rusland3 (uit 3)2 - 5
4https://tweakers.net/ext/f/HCj31tz4SFdtvPl7wS24qW9C/full.png Italië3 (uit 3)5 - 6

Stand Groep C
landpuntendoelsaldo
1https://tweakers.net/ext/f/FLmZwCDXClkSFJymnbAmg6W4/full.png Oostenrijk7 (uit 3)5 - 1
2https://tweakers.net/ext/f/pZ1sRcbXcaXaGC3XC6YM1Qzr/full.png Frankrijk5 (uit 3)3 - 2
3https://tweakers.net/ext/f/HTjviM0JoRFD9awwA8dwhIew/full.png Zwitserland4 (uit 3)3 - 3
4https://tweakers.net/ext/f/F1UUmX8eSgRuizea7lexynA4/full.png IJsland0 (uit 3)1 - 6

Stand Groep D
landpuntendoelsaldo
1https://tweakers.net/ext/f/899Tuom2NbhyDE81m8CI3TxP/full.png Engeland9 (uit 3)10 - 1
2https://tweakers.net/ext/f/zEz9KuCwNOjscqwgiMcKnPjj/full.png Spanje3 (uit 3)2 - 3
3https://tweakers.net/ext/f/SICmPnv30PKm8MIv8D36pYYt/full.png Schotland3 (uit 3)2 - 8
4https://tweakers.net/ext/f/WqsWArVNw86y2pIrQzeBTyAY/full.png Portugal3 (uit 3)3 - 5

Kwartfinales
29 juli 2017Doetinchem18:00Nederland-Zweden2-0
29 juli 2017Rotterdam20:45Duitsland-Denemarken1-2
30 juli 2017Tilburg18:00Oostenrijk-Spanje0-0 (a.e.t. 5-3 pen)
30 juli 2017Deventer20:45Engeland-Frankrijk1-0

Halve finales
3 augustus 2017Breda18:00Denemarken-Oostenrijk0-0 (a.e.t. 3-0 pen)
3 augustus 2017Enschede20:45Nederland-Engeland3-0

Finale
6 augustus 2017Enschede17:00Nederland-Denemarken4-2

:)F

apis29 wijzigde deze reactie 08-08-2017 13:36 (17%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 20:59
Ik ben niet zo geïnteresseerd in vrouwenvoetbal (of voetbal überhaupt), maar las dat er ruim 2 miljoen kijkers waren voor de openingswedstrijd. Dat is toch wel leuk voor ze. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
tvp.

Denemarken gewonnen van België, dus een goed resultaat tegen Denemarken en we zijn een heel eind op weg.

Grappig om te zien dat ze bij NOS sport forum spreken dat het leeft, maar nog niet echt heel erg. En dat je dan op de NOS berichtgeving überhaupt niets leest over andere wedstrijden dan in de poule van Nederland.
Tja, dan houd je het ook wel een beetje in stand.

Gonadan wijzigde deze reactie 18-07-2017 09:28 (54%)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:50

krietjur

Where am I?

Ik ben geen enorme voetbalfan, maar een EK vind ik altijd wel leuk om te volgen. EK vrouwen volg ik dus ook wel. En aangezien de finale dicht bij huis is (Enschede), heb ik daar maar kaartjes voor gekocht. Afwachten wie er in de finale komt, maar de sfeer bij een wedstrijd is toch altijd wel leuk om mee te maken :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21-09 14:51
Voor zover ik weet worden alle overige wedstrijden uitgezonden op Eurosport 1. Volgens mij bij alle aanbieders in het basispakket?

Qua voetbal heb ik me nog niet verveeld, hier en daar was het wat slordig, maar fouten of missers worden gelijk gebruikt om de mening 'laag niveau' te kunnen ventileren. Elke situatie waarbij iets fout gaat kom ik toch elk weekend ook tegen bij de duurbetaalde profs in Nederland. Hoe dan ook, hup Holland hup :)F *O*

RHPJS wijzigde deze reactie 18-07-2017 14:45 (55%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 31-08 23:25
Afgelopen zondag naar NOR-NED geweest in de Galgenwaard, was een erg leuke sfeer! De wedstrijd was ook wel spannend dus zeer goed vermaakt. Ben benieuwd echter hoe goed de andere wedstrijden worden bezocht...

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19:19
Ik volg het EK van vrij dichtbij, mijn nichtje is namelijk een van de sterspelers bij het NL elftal, Jackie Groenen :)

Erg tof om te zien hoeveel aandacht er nu is voor het dames voetbal. Zeker ook omdat sommige critici nu ook beginnen bij te draaien;

Johan Derksen over vrouwenvoetbal

Louis van Gaal over vrouwenvoetbal

En gewoon wat schaamteloze reclame voor mijn nichtje omdat ik toch wel erg trots ben;

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thompson
quote:
apis29 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:42:
[...]

:D nice! Die wilde ik nog gaan posten in m'n topicstart post #2 als 'one-to-watch'. Moest het nog gaan opzoeken maar vlgns mij is ze bij de Algarve Cup eerder dit jaar toch min of meer doorgebroken (als in basisplaats veroverd)? Vond sowieso dat er best op meer plekken doorgeselecteerd kon worden (de 'oude garde' speelt nog veels te behoudend) ...
Klopt inderdaad. Ze heeft geloof ik in de jeugd ook al wel voor het Nederlands elftal gespeeld, ze was ook al veel langer in beeld bij oranje maar heeft zich de laatste jaren heel erg gefocust op het clubvoetbal, iets wat haar veel goed heeft gedaan. Je ziet op het veld ook goed terug dat ze op hoog niveau (5x goud NK, 1x brons EK) judo heeft gedaan, erg sterk in haar bewegingen.

Op TV werd gezegd dat ze al sinds jaar en dag in Duitsland speelt, dat is niet helemaal waar want ze heeft voor haar huidige club FFC Frankfurt nog bij Chelsea gespeeld.

Ze speelde tegen Noorwegen een super degelijke wedstrijd, maar liefst 89% passing accuracy. Ik hoop echt dat ze de komende wedstrijden dit niveau weer kan halen.

Voor zover ik weet wil ze komend seizoen in ieder geval nog bij haar huidige club blijven maar wie weet wat voor prachtige transfers er nog aan zitten te komen. Ik zou het niet erg vinden om haar bij nog meer andere clubs te gaan bezoeken behalve Chelsea en Frankfurt :9

Hier ook nog een mooi interview met haar
Daaronder staan wat leuke reacties van twitter, o.a. een met een foto van vroeger toen ze nog in de jongens jeugd speelde (samen met haar oudere zus Merel);

Ze heeft tot haar 12 ofzo bij de jongens gespeeld. Speelde dus gasten die 3 koppen groter waren helemaal kwijt. Heeft daar ook genoeg rotschoppen voor gekregen maar is er alleen maar sterker en beter door geworden.

Thompson wijzigde deze reactie 18-07-2017 22:06 (16%)

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:56
Het niveau is wel om te janken zeg. Gelukkig weinig gezeur en veel netto speeltijd :)

• gekkie
  • Registratie: april 2000
  • Nu online
Weinig ballen gericht op de kruising .. zo'n doel is toch wat groter dan laag in het midden.
Maar goed leuke huppende paardestaartjes in plaats van verwaande kerels O-)
(oja en wat geciviliseerder publiek ook een verademing)

gekkie wijzigde deze reactie 20-07-2017 22:34 (43%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:43

Pierre

Zucht

quote:
Sméagol schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 01:15:
- Voor mensen bekend met 't Sparta stadion.. Kan ik daar veilig m'n fiets kwijt? Ik fiets 't makkelijk, maar ben toch geneigd de metro of tram te pakken. Een paar maanden terug in 't centrum is m'n fiets nog gestolen.
Wat betreft het vervoer naar het Kasteel pak het openbaar vervoer, is prima geregeld in Rotterdam :*)
quote:
Openbaar vervoer
Tramlijn 8 en buslijn 38 stoppen naast het stadion. Tramlijn 4, 21 en 23 stoppen nabij het stadion.
Metrohalte Marconiplein is op slechts 5 minuten loopafstand van het Sparta Stadion.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
quote:
Sméagol schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 01:15:
Dus.. Ik ben geen voetbalfan, maar ook zeker geen voetbalhater, en 't leek me leuk om op z'n minst één keer een voetbal wedstrijd live mee te maken. Dit leek me een mooie gelegenheid, zeker aangezien ik liever naar vrouwen kijk, en het gedoe er omheen met hooligans en andere idioten graag vermijd. MAAR. Ik heb er de ballen verstand van (of juist geen ballen?), dus ik had wat vraagjes.
Het speelschema staat in de topicstart ;) (aannemende dat NL groep A wint komen ze in Doetinchem en vervolgens Enschede te spelen). De Ridderzaal kant is de kant die op tv komt en waar je ook in de zon komt te zitten. Vak 2 en 9 vooraan lijken me wel aardig of anders 28 naast het 'uit' vak. Oranje vakken had ik even over het hoofd gezien en dan zou ik eerder die doen voor de business seats en vlakbij de spelersbanken ... Of zijn dat gewoon stoeltjes op de grond langs de reclameborden :D ?
Onee hier kan je het goed zien: http://www.sparta-rotterd...ranje/stadion_oranje1.JPG twee rijen net voor de business seats.
Overigens kan ik alleen voor Vak 29 kiezen om te bestellen ...

Las toevallig op facebook op de vraag of iemand z'n DSLR mocht meenemen (naar Enschede of Doetinchem ergens) dat ie het beter niet kon doen omdat er geen garantie was dat ie ermee naar binnen mocht en denk niet dat ze zo gauw aan de poort onderscheid maken of het een analoge of digitale is (denk dat de commerciële belangen waarschijnlijk te hoog gevonden worden).

apis29 wijzigde deze reactie 21-07-2017 13:27 (17%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12:05

Sméagol

Master of Mayhem

quote:
Pierre schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:55:
[...]

Wat betreft het vervoer naar het Kasteel pak het openbaar vervoer, is prima geregeld in Rotterdam :*)

[...]
Ik weet 't, maar ik heb zo'n teringhekel aan 't OV, ik ben er niet voor niks mee gestopt ;). Maar ik ga maar een uitzondering maken. Ik denk dat ik gewoon de metro pak en bij Marconiplein uitstap.
quote:
apis29 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:17:
[...]

Het speelschema staat in de topicstart ;) (aannemende dat NL groep A wint komen ze in Doetinchem en vervolgens Enschede te spelen). De Ridderzaal kant is de kant die op tv komt en waar je ook in de zon komt te zitten. Vak 2 en 9 vooraan lijken me wel aardig of anders 28 naast het 'uit' vak. Oranje vakken had ik even over het hoofd gezien en dan zou ik eerder die doen voor de business seats en vlakbij de spelersbanken ... Of zijn dat gewoon stoeltjes op de grond langs de reclameborden :D ?
Onee hier kan je het goed zien: http://www.sparta-rotterd...ranje/stadion_oranje1.JPG twee rijen net voor de business seats.
Overigens kan ik alleen voor Vak 29 kiezen om te bestellen ...

Las toevallig op facebook op de vraag of iemand z'n DSLR mocht meenemen (naar Enschede of Doetinchem ergens) dat ie het beter niet kon doen omdat er geen garantie was dat ie ermee naar binnen mocht en denk niet dat ze zo gauw aan de poort onderscheid maken of het een analoge of digitale is (denk dat de commerciële belangen waarschijnlijk te hoog gevonden worden).
Het speelschema is een beetje een puzzel voor iemand die bijna nooit voetbal kijkt ;).;

Thanks voor de info! Voor de kwartfinale maakt dat niks uit inderdaad, omdat je dus alleen vak 29 heb en ergens één plek in een vak in een hoek, maar mocht ik nog naar IJsland - Oostenrijk gaan, dan heb ik meer te kiezen. Zojuist m'n kaartje voor m'n eerste voetbalwedstrijd gekocht, ben benieuwd! En ik zal ze nog wel mailen over die camera.

Make lovecraft not warcraft. / Films 2019

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
quote:
Sméagol schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:11:
[...]

Ik weet 't, maar ik heb zo'n teringhekel aan 't OV, ik ben er niet voor niks mee gestopt ;). Maar ik ga maar een uitzondering maken. Ik denk dat ik gewoon de metro pak en bij Marconiplein uitstap.

[...]

Het speelschema is een beetje een puzzel voor iemand die bijna nooit voetbal kijkt ;).;

Thanks voor de info! Voor de kwartfinale maakt dat niks uit inderdaad, omdat je dus alleen vak 29 heb en ergens één plek in een vak in een hoek, maar mocht ik nog naar IJsland - Oostenrijk gaan, dan heb ik meer te kiezen. Zojuist m'n kaartje voor m'n eerste voetbalwedstrijd gekocht, ben benieuwd! En ik zal ze nog wel mailen over die camera.
Ben ik nu toch ook eens aan het kijken wat er nog aan kaarten/plekken over zijn O-) . Waren in 2005 wel naar Enschede geweest voor het WK Onder 20 maar dat was om Argentinië te zien met o.a. ene Messi ...
Maar nu overweeg ik alleen Utrecht en eventueel nog Deventer (wat mij betreft hadden ze in het Olympisch Stadion gespeeld maar misschien is het veld wat aan de kleine kant ofzo of gewoon geen interesse van de gemeente. Of het voldoet simpelweg niet aan de eisen voor een EK natuurlijk ...).
Lekker gegroepeerd al die speelsteden 'Rotterdam-Breda-Tilburg' en 'Deventer-Enschede-Doetinchem' ' d:)b '

Oja, shirtjes kan je gewoon in het centrum van R'dam halen bij o.a. de Aktiesport en Intersport alleen zal de prijs je misschien nog tegenvallen ;)

apis29 wijzigde deze reactie 21-07-2017 21:42 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 20:41

Fiber

Beaches are for storming.

Zijn we er klaar voor...?! oOo

Een echte onvervalste Nederland - België!

:)F :)B

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-09 10:51
Ik ben om... Ik zweer herenvoetbal af...
Zoveel leuker om te zien, geen eeuwig gezeik... Geen eeuwig tijdrekken en schwalbes. En als je getwckled wordt gewoon door proberen te gaan...

Het lijkt wel het liefdeskindje van het respect van rugby met de voetbalsport.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wat een gezeik over Miedema. Gewoon laten staan en dan komt ze echt wel een keer los. Is het niet deze dan wel in de volgende wedstrijd. Die moet je gewoon vertrouwen geven en dan komt het echt goed. Roord erbij zou op zich wel een goede optie zijn, als die haar goed aanvoelt.

Fiber wijzigde deze reactie 24-07-2017 21:50 (16%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Schitterend doelpunt, bijna net zo mooi als die van België :P

Exemplarisch voor het niveau. Ik weet dat je het (nog) niet mag vergelijken met de mannen, maar het is echt niet veel soeps de tweede helft.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11:33
het was niet om aan te zien, wat een niveau zeg, bedroevend. Nr 1 in de poule, dat wel. Maar ja, een beetje ploeg met wél een goede passing maakt toch gehakt van deze ploeg.

Houdoe

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

quote:
Gonadan schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:43:
Daar waren we het al over eens toch? Ik vind het wel mooi om te zien dit.

Ook 'grappig' hoe de meeste mannen aan de lunchtafel nog steeds oreren over dat vrouwenvoetbal terwijl ze te 'stoer' zijn om het ook maar één reële kans te geven. :')
Inderdaad, ik heb geboeid gekeken, het niveau was zeker niet slecht.

En als je dan ziet dat deze vleugelspelers wel met hun chocoladebeen een vrijwel perfecte voorzet kunnen klaarleggen...

Een paar prima lange passes (Spitse), veel dreiging (Martens), goed afjagen op het middenveld, (vrijwel) geen gemekker, en niet schromen om professionele overtredingen te maken (o.a. v.d. Donk), terwijl je zelf incasseert zonder al te veel gedoe (o.a. Martens): uitstekend gedaan. :)

Een paar Belgen hadden wel 2x geel verdiend, overigens, en v.d. Donk kwam goed weg met geel.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20-09 16:21

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

Tja, het kan mij nog niet echt bekoren, het niveau is op alle fronten wel heel laag. Ik heb juist weinig goede passes gezien, veel slechte bal aannames en de laatste 2 knullige goals waren wat mij betreft exemplarisch voor het niveau.

Het enige halve plus puntje is minder gemekker, maar daardoor heb ik wel het gevoel dan ik beleving en emotie mis bij de dames.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore. Mijn SingleTurbo Supra

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20-09 12:53

ArCadE

De man die bakt....

Je moet het niveau van de dames niet vergelijken met de heren. Eerder met dames hockey en dameshandbal. Ik ben het met je eens dat dit niet de beste wedstrijd was van deze week, maar qua beleving en emotie vindt ik het bij de dames juist meer aanwezig dan bij de heren,
Daarnaast is er geen gemekker bij overtredingen of aanpraten van kaarten. Erg fijn.

Misschien zou je eens een wedstrijd van de Oranje Leeuwinnen moeten bezoeken, dan merk je dat de beleving toch echt anders is.

Mijn Specs

Acties:
  • +4Henk 'm!

• waah
quote:
SnowDude schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:49:
Tja, het kan mij nog niet echt bekoren, het niveau is op alle fronten wel heel laag. Ik heb juist weinig goede passes gezien, veel slechte bal aannames en de laatste 2 knullige goals waren wat mij betreft exemplarisch voor het niveau.

Het enige halve plus puntje is minder gemekker, maar daardoor heb ik wel het gevoel dan ik beleving en emotie mis bij de dames.
Dan heb je de huilende belgische dame, die niet verder kon spelen, zeker gemist? Die zat de 2e helft nog met waterende oogjes.

Volgens mij haal je emotie, en toneelspel door elkaar :+ Want de heren doen vaak heel verontwaardigd, maar ze weten zelf ook dondersgoed dat ze fout zitten en zijn niet echt boos. Puur een poging tot beïnvloeding met mooi toneelspel.

Als je de belevenis haalt uit doorrollende en mekkerende voetballers blijf dan vooral naar de heren kijken. :Y) Bij voetbal denk ik toch aan hard werken, doorzetten en niet opgeven. En als de dames maar enigszins na een tackle kunnen opstaan en weer bij de bal kunnen komen zullen ze dat zeker doen.

Ik heb gisteren genoeg mooie acties gezien. Mooie kapbewegingen, hoge ballen direct stil leggen en prima andere leuke acties.
quote:
Witte schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:14:
[...]

Huh? Dan zat ik zeker net op de wc. Ik heb namelijk geen een voorzet gezien.
YouTube: België - Nederland (groepsfase) I EK vrouwenvoetbal
Meer op maat dan dit worden ze niet :Y

Iedereen moet zelf maar bepalen of ze willen kijken. En dat het niveau zeker lager is staat volgens mij buiten discussie. De vraag is alleen of dat erg is? Als het een leuker spelbeeld oplevert is dat volgens mij niet erg. Dat is ook de reden waarom dingetjes als buitenspel zijn bedacht. Om het aantrekkelijker te maken om naar te kijken.

Sowieso vergelijken we nu het niveau naar maatstaven van het herenvoetbal. Waarom is dat de heilige graal? Volgens mij is dat nu precies het verziekte spel, in een (door FIFA) verziekte wereld. Blijkbaar willen mensen graag ondanks veel klagen dit soort voetbal kijken.

idem met de videoscheidsrechters. jaren om gezeurd omdat het eerlijker is... dan hebben we het eindelijk (als pilot) en dan gaat men daar weer over klagen dat "een half voetje buitenspel mierenneuken is, en het afkeuren daarop het spel bederft". 8)7

waah wijzigde deze reactie 25-07-2017 12:31 (21%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11:33
Klopt, in de 85ste minuut viel er zo veel ruimte dat de voorzet eindelijk eens goed kwam. Dit was dan ook de eerste en enige bal die Miedema in spitspositie kreeg. (waar ze als topspits dan zeer weinig weer mee deed)
De speler die de voorzet gaf, kon eerst even met haar moeder bellen en nog de administratie doen, voordat er een verdediger bij was. Sterker nog, er ging niet eens een verdediger naar toe. Tja.

Ik kijk liever naar dit soort voorzetjes:
https://youtu.be/RBMqMFa36cY?t=1m22s

Witte wijzigde deze reactie 25-07-2017 13:04 (28%)

Houdoe

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SnowDude

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

quote:
waah schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:27:
[...]

Iedereen moet zelf maar bepalen of ze willen kijken. En dat het niveau zeker lager is staat volgens mij buiten discussie. De vraag is alleen of dat erg is? Als het een leuker spelbeeld oplevert is dat volgens mij niet erg. Dat is ook de reden waarom dingetjes als buitenspel zijn bedacht. Om het aantrekkelijker te maken om naar te kijken.
Tja, voor mij levert het een ander spelbeeld op, niet per definitie leuker of beter.
quote:
Sowieso vergelijken we nu het niveau naar maatstaven van het herenvoetbal. Waarom is dat de heilige graal? Volgens mij is dat nu precies het verziekte spel, in een (door FIFA) verziekte wereld. Blijkbaar willen mensen graag ondanks veel klagen dit soort voetbal kijken.

idem met de videoscheidsrechters. jaren om gezeurd omdat het eerlijker is... dan hebben we het eindelijk (als pilot) en dan gaat men daar weer over klagen dat "een half voetje buitenspel mierenneuken is, en het afkeuren daarop het spel bederft". 8)7
Dat zijn bij het heren voetbal twee verschillende aspecten, ik denk dat 90% van de voetbalkijkers zich ergert aan het gemekker bij de heren, maar het niveau van het voetbal, met vaak een hoog baltempo maakt veel goed.

Het ziet er af en toe ook een beetje knullig uit en veel kijkers hebben het gevoel dat een eerste de beste junioren team van een profclub ze van de mat zouden spelen.

Ook kwa kijkcijfers valt het nog wel wat tegen, gisteren 2.4 miljoen kijkers in Nederland. Vorig jaar keken er iets van 3 miljoen gemiddeld naar de EK wedstrijden en daar deed Nederland niet eens mee.

Begrijp me niet verkeerd, ik gun de dames alle aandacht, ook in de toekomst. Maar wat ik zo jammer vind aan dit EK is dat de dames veel extra aandacht krijgen omdat het in eigen land is, maar dan niet het niveau (kunnen) laten zien om mensen langer te boeien. Ik bedoel hoeveel van de tweakers hier heeft ooit een normale competitie wedstrijd van de dames gezien? En hoeveel gaat volgend jaar bij de gewone dames competitie kijken?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore. Mijn SingleTurbo Supra

Acties:
  • +1Henk 'm!

• waah
@SnowDude om je vragen te beantwoorden:
Waar kun je uberhaupt wedstrijden van de dames bekijken? We hebben meerdere praatprogramma's over voetbal, voorbeschouwingen, nabeschouwingen, extra lange herhalingen... en geen seconde damesvoetbal. Waarom niet gewoon integreren in de normale sportverslagen? Al doe je enkel de wedstrijden van de X topclubs....

Kijkcijfers is prima. al 3 wedstrijden op rij rond de 2,2 miljoen. En dat blijft dus gelijk. Dat is veel interessanter dan de hoeveelheid. Mensen blijven dus terugkomen blijkbaar. Er keken in NL meer mensen naar de wedstrijd van gisteren, dan naar de Champions League finale dit jaar.

Dus blijkbaar kunnen de vrouwen wel boeien. Maar een sport die nauwelijks te volgen is, of waar men veel moeite voor moet doen... die gaat men niet volgen. Daarom zijn er tijdens de Olympische spelen opeens veel mensen die wel allerlei vreemde sporten volgen... het is makkelijk te bekijken en mooi in beeld gebracht. Zodra de competitie van het vrouwenvoetbal van start gaat ben ik benieuwd hoeveel camera's er zijn (if any) vergeleken met de eredivisie of zelfs jupiler league.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SnowDude

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

quote:
waah schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:51:
@SnowDude om je vragen te beantwoorden:
Waar kun je uberhaupt wedstrijden van de dames bekijken? We hebben meerdere praatprogramma's over voetbal, voorbeschouwingen, nabeschouwingen, extra lange herhalingen... en geen seconde damesvoetbal. Waarom niet gewoon integreren in de normale sportverslagen? Al doe je enkel de wedstrijden van de X topclubs....
Je zou ook gewoon naar het stadion kunnen gaan ;)
quote:
Kijkcijfers is prima. al 3 wedstrijden op rij rond de 2,2 miljoen. En dat blijft dus gelijk. Dat is veel interessanter dan de hoeveelheid. Mensen blijven dus terugkomen blijkbaar. Er keken in NL meer mensen naar de wedstrijd van gisteren, dan naar de Champions League finale dit jaar.
De kijkcijfers van de CL zijn sowieso beroerd sinds ze naar SBS verhuisd zijn. Persoonlijk kijk ik nooit naar de Nederlandse commerciele zenders.
quote:
Dus blijkbaar kunnen de vrouwen wel boeien. Maar een sport die nauwelijks te volgen is, of waar men veel moeite voor moet doen... die gaat men niet volgen. Daarom zijn er tijdens de Olympische spelen opeens veel mensen die wel allerlei vreemde sporten volgen... het is makkelijk te bekijken en mooi in beeld gebracht. Zodra de competitie van het vrouwenvoetbal van start gaat ben ik benieuwd hoeveel camera's er zijn (if any) vergeleken met de eredivisie of zelfs jupiler league.
Ik denk dat het meer te maken heeft met het nationalisme van Nederlanders bij grote sportevenementen. Een goed voorbeeld is dat bijvoorbeeld competitie hockey in Nederland ook regelmatig wordt uitgezonden, maar die kijkcijfers komen nog niet in de buurt bij de kijkcijfers van de poule wedstrijden tijdens olympische spelen. Turnen is ook zo'n voorbeeld. Bijna iedereen keek naar de finale aan de rekstok, maar ik denk dat niemand hier kan zeggen zonder te Googlen wat het laatste wedstrijd resultaat is van Zonderland.

Zelf maak ik me daar ook schuldig aan. Tijdens de spelen kijk ik elke sport met veel belangstelling maar van af het moment dat de Nederlanders uitgeschakeld zijn interesseert het me bijna niet meer tot de volgende spelen.

Alle TV zenders doen echt wel onderzoek, maar er is geen zender die bij wijze van spreken met meer camera mensen naar een dames voetbal wedstrijd gaat dan dat er aan publiek op de tribunes zit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• repeP
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-07 17:30
Vond het toch wel jammer dat er gisteren een pingel en twee blunders van de keepers voor nodig waren om tot de uitslag te geraken. Liever gewone doelpunten uit veldspel gezien. Maar ach, je kunt niet alles hebben moet je maar denken. En deze doelpunten gelden ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
SnowDude schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:31:
Dat zijn bij het heren voetbal twee verschillende aspecten, ik denk dat 90% van de voetbalkijkers zich ergert aan het gemekker bij de heren, maar het niveau van het voetbal, met vaak een hoog baltempo maakt veel goed.

Het ziet er af en toe ook een beetje knullig uit en veel kijkers hebben het gevoel dat een eerste de beste junioren team van een profclub ze van de mat zouden spelen.
Toch heb ik afgelopen jaar meer genoten van wedstrijden uit de EL dan uit de CL. Puur omdat er meer strijd en passie in die wedstrijden zat en minder gepiel door een zootje diva's wat een toneelstukje opvoert.

Allemaal leuk en aardig dat ze technisch retegoed zijn en mooie acties kunnen doen, maar dan kijk ik wel een compilatie ofzo. Voetbal kijk ik voor de wedstrijd. :)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Zo lang het maar niet Duitsland is, bij zowel de mannen als vrouwen. Altijd die Duitsers die het feestje verpesten. :+
Deze Duitsers al helemaal. Mooi dat we die ontlopen hebben. :)

Voor wie het nog niet door heeft. Uh, dit EK voor vrouwen eindigt de laatste twintig jaar nogal voorspelbaar. O-)
Wikipedia: Europees kampioenschap voetbal vrouwen

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 26-07-2017 00:11 (61%)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15:06
Inmiddels heb ik ook drie halve wedstrijden gezien en het valt me nog steeds niet mee. Veel persoonlijke fouten, regelmatig dat standaardsituaties genomen worden alsof je bij de F-jes zit. Corners die niet eens voor de goal komen, vrije trappen die meters naast de korte hoek verdwijnen, slechte aannames...

Wat betreft minder gemekker bij de dames: Ik vond persoonlijk dat die penalty aan Nederland gewoon een schwalbe was. Op zijn best was er contact maar die speelster ging als Robben in zijn beste tijd naar de grond, nergens voor nodig.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Thompson
quote:
Dr. Strangelove schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:46:
Inmiddels heb ik ook drie halve wedstrijden gezien en het valt me nog steeds niet mee. Veel persoonlijke fouten, regelmatig dat standaardsituaties genomen worden alsof je bij de F-jes zit. Corners die niet eens voor de goal komen, vrije trappen die meters naast de korte hoek verdwijnen, slechte aannames...

Wat betreft minder gemekker bij de dames: Ik vond persoonlijk dat die penalty aan Nederland gewoon een schwalbe was. Op zijn best was er contact maar die speelster ging als Robben in zijn beste tijd naar de grond, nergens voor nodig.
YouTube: België - Nederland (groepsfase) I EK vrouwenvoetbal

Kijk maar eens goed vanaf 00:30 met welke snelheid ze waar vandaan komt gesprint.
In de herhaling zie je vervolgens dat er behoorlijk een been in de weg gezet wordt, wanneer je op volle snelheid bent is dat ruim genoeg om onderuit te gaan. Ik denk dat met de beste wil blijven staan nog niet eens gelukt was.

Ik zat zelf in het stadion, de sfeer was echt genieten! Mooi ook hoeveel Belgen er waren en hoe enthousiast ze waren. Super sportief ook, blijven na de wedstrijd ook allemaal staan en klapten ook bij de rondgang van het NL elftal. Na de wedstrijd werden we ook meerdere keren door Belgische supporters gefeliciteerd. _/-\o_

De wedstrijd was inderdaad maar erg matig, veel onnodig slordig wegwerken en matige aannames/passing.
Toppers wat mij betreft;
Lieke Martens - Goede acties, sterk in balaanname, zorgt voor veel dreiging
Jackie Groenen - Goede loopacties en passing, lost veel problemen op
Anouk Dekker - Achterin duidelijk de beste in het wegwerken van problemen, als die een bal wegtrapt omdat ie snel weg moet komt ie tenminste tot over de middenlijn ipv de zijlijn/achter/halverwege eigen helft.

Ben erg benieuwd naar de wedstrijd aankomend weekend tegen Zweden, kan dan helaas niet naar het stadion (m'n nichtje had nog wel aangeboden kaartje voor me te regelen :D Dus hopen dat ze halve finale halen dan mag ze dat dan wel doen). Maar ik zit sowieso aan de buis gekluisterd hoor, ik vind het ondanks als die slordigheden echt niet minder spannend! Zelfde als met sporten waar ik vrij weinig mee heb (atletiek of schaatsen bijvoorbeeld), zordra het dan om Nederland gaat heb je toch die lekkere spanning.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Wat mij alleen ontgaat is die eeuwige drang die men lijkt te hebben om te uiten hoe slecht het allemaal wel niet is. We hebben in feite toch gewoon klaagtopics? Laten we het hier over het EK hebben en hoe Nederland daar presteert. We gaan in het Centrale Voetbaltopic toch ook niet pagina in pagina uit klagen hoe slecht de Eredivisie is vergeleken met de rest van Europa? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
quote:
Witte schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:43:
daar geniet ik dan toch wel van, ook al is het een "full-highlight", de klasse druipt er van af.
Ik heb nog een enkel moment bij de dames gezien waarvan ik dacht; daarvoor kom ik naar het stadion (zou ik naar het stadion komen), of offer ik 2 uur van mijn leven op voor de tv.
Het is dat ik een chauvinist ben en dat ik het leuk vind als Nederland goed presteert (in welke sport dan ook, mag ook volgeltjepik of petanque zijn), maar het EK ontstijgt het niveau van FC Bal Op Het Dak echt niet.
Een gelukkige voorzet verwarren met eentje waar de klasse van afdruipt :+ . Als ie niet vastgehouden werd had ie ook niet zo'n voorzet gegeven ... daar straalt alles vanaf dat ie geen linkspoot is.

Nou zag ik nog een comment over dat de corners de eerste paal niet halen, dan hou je de score bij de mannen zeker niet bij? Zeker bij het Nederlands heren elftal incl. Robben en Sneijder kwamen jarenlang de corners niet voorbij de eerste man, netzogoed als dat je dat wekelijks in de Eredivisie mag aanschouwen. Dat is gewoon een universeel probleem dat er bijna niemand meer een goede voorzet of corner kan geven ...

Niet om verder in deze val te trappen ofzo ;) : http://www.ad.nl/sport/an...leeuwinnen-niet~a55e89de/ (je moet het gewoon als een gegeven aannemen en je op andere dingen concentreren)

apis29 wijzigde deze reactie 26-07-2017 20:05 (29%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Toch nog 1-1 voor Frankrijk. Eigenlijk wel verdiend ook voor de meest aanvallende ploeg met 10 tegen 11...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Left part of the Evil twins

Ik snap het geklaag niet zo over het niveau. Ze doen het sowieso beter dan hun mannelijke collega's en derhalve is het gewoon fantastisch om te volgen :)F

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
@klagers:
Je hoeft niet te kijken en al helemaal niet te posten. Als je het niets vindt, blijf dan lekker weg, kan de rest wel gewoon een positieve sfeer houden. :)

Lekker dat ze weer een beetje onder de druk uit komen, hopelijk gaat die tweede er nog in.

Een groter veld lijkt mij voorbarig. Het heren voetbal van een aantal decennia terug kijk je nu ook niet graag meer naar. Geef het gewoon tijd, het ontwikkelt zich nu al snel. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:17
quote:
FreakNL schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:36:
Die gaat er bij het mannen voetbal echt niet in...

Muur stond prima... is gewoon de hoek van de keeper...

Zo'n bal kan er eigenlijk alleen in als je hem over de muur krult of bij een keepersfout... (uitzonderingen daargelaten, van richting verandert, etc).

Het blijft toch altijd een beetje kneuzerig, dat vrouwenvoetbal.. Die tegengoal tegen België was ook zoiets, dat zie je nog niets eens bij de amateurs...

Het niveau is wel hoger dan een paar jaar geleden, maar er zit zoveel verschil in niveau tussen het mannen en vrouwenvoetbal..Meer dan bijvoorbeeld bij het hockey, imo... Over de grond valt het nog wel mee overigens, maar vooral het behandelen van hoge ballen (koppen, keepen) ziet er vaak niet uit...
In het mannen voetbal gaan miljoenen om, in het vrouwen voetbal een paar ton hoog uit. Het is dus niet zo gek dat de sport zich niet zo snel ontwikkeld.

Echter wat het vrouwen voetbal erg leuk maakt is dat ze er vol voor gaan en niet janken bij overtredingen. Bij het mannen voetbal is het soms 1 theater spektakel. Daarnaast kan ik genieten van speelsters als Lieke Martens en Viviane Miedema die heel erg balvaardig zijn.

PVOutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Wat een blunder van de keeper zeg. Heel veel geluk dat dit buitenspel was. Niet de eerste keer dat die keeper opzichtig faalt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wat is nu echt het probleem? Natuurlijk is het niet het niveau van de mannen. Dat is onmogelijk tussen de miljarden die daar rondgaan, scouting, opleiding, sponsoring, begeleiding, zeer hoogstaande competities etc.

Dat is volslagen onrealistisch om te verwachten. Dat blijft het ook als je nu al de vergelijkingen gaat trekken met de mannen. Blijft staan dat ze net hebben gewonnen van een behoorlijk team, dus zo slecht is het allemaal niet. Het is vele malen beter dan wat de prima donna's van de mannen de afgelopen jaren hebben laten zien tussen hun egoïstische acties, gezeik op elkaar, waardeloze verdedigen etc.

Spelen de mannen dan eens tegen een team dat niet zo goed is, dan gaan die allemaal als een stelletje watjes in de 16m staan en alleen maar counteren. Nee, dat is leuk om te zien. Is ook absoluut niet bepekt tot Oranje, maar ook de andere grote voetballanden. Zelfs het altijd zo dodelijk effectieve Duitsland verliest er wel eens van.

Nee, geef mij dit maar. Geef ze een kans zich te ontwikkelen met ene fatsoenlijke competitie en een salaris waarvan ze kunnen leven, en dezelfde faciliteiten als de mannen. Is dat verschil zo weg...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20:50
quote:
Oekiejoekie schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 21:10:
En met emmertjes staan ze de dug out leeg te scheppen...

Voor wie nog NPO1 zit te kijken... Op ZDF is de dweilpauze live :D Aftrap om kwart voor 10...
En in het begin kiepten ze het water naast de dugout wat er vervolgens direct weer terug in liep _O-

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 21-09 09:27
quote:
Fiber schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 21:24:
Wat een waterballet op Het kasteel... :)
Duitsland heeft witte shirtjes... Dat wordt miss Wet-T-Shirt.... >:)

@Joster Ja, maar wel vermakelijk dat ze met alles staan te scheppen wat ze hebben... Zelfs de lege emmers van de frietsaus :D Op ZDF is nu even het nieuws bezig, zo weer dweilpauze :D

Oekiejoekie wijzigde deze reactie 29-07-2017 21:31 (30%)

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fiber

Fiber

quote:
Oekiejoekie schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 21:27:
[...]

Duitsland heeft witte shirtjes... Dat wordt miss Wet-T-Shirt.... >:)
Lieke Martens gaf haar shirt aan een fan. Iemand een screen cap gemaakt...? :z

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
quote:
Fiber schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 21:32:
[...]

Lieke Martens gaf haar shirt aan een fan. Iemand een screen cap gemaakt...? :z
Dat was v. Lunteren ;) (die met de grote 'Lieke Martens mag ik je shirt' stond ernaast met lege handen)

apis29 wijzigde deze reactie 29-07-2017 21:39 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: april 2000
  • Nu online
quote:
Oekiejoekie schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 21:34:
De kwartfinale waterpolo gaat beginnen....
Live vanuit zwembad het kasteel ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oekiejoekie
S
quote:
gekkie schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 21:36:
[...]

Live vanuit zwembad het kasteel ?
Sportfondsenbad Rotterdam... >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yhk123
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16:31
Hoopte eigenlijk wel dat het doorging, toch grotere kans dat Duitsland in een waterballet het onderspit delft....

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

M'n eerste voetbalwedstrijd was een succes!! :w

http://home.kabelfoon.nl/~arthiele/images/pictures/weuro2017_01.png

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Het verbaasde nog hoe lang het duurde voordat ze hem uit zijn lijden verlosten. Alles wat hij eruit schepte stroomde zo weer terug. :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oekiejoekie
quote:
azz_kikr schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:16:
Nederlanders en water tegenhouden. Je zou denken dat ze na al die jaren er toch beter in waren ;-)

Geven ze het vervolg van de wedstrijd terug uit op NOS? De tvgidsen vermelden in ieder geval nog niet.
12.00 NPO1 volgens good old teletekst...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21:12
quote:
RoD schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 21:57:
Dat zal ook de reden zijn geweest, vermoed ik zo? Al zitten de stadions tot nu toe goed voel dus ze hebben de belangstelling waarschijnlijk te laag ingeschat.
Goed vol? Zit je nu te kijken? Alleen de wedstrijden van Nederland en België zaten aardig vol, verder valt het tegen hoor.
quote:
Gonadan schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:45:
Duitsland tegen Denemarken ook gewoon hoor.
Oké, de Duitse wedstrijden zijn ook redelijk bezet.
Maar nu, bij OOS-SPA, zijn gewoon 3 zijden van het stadion leeg. Ook de zijde waar de camera op staat heeft nog veel lege stukken.

TheBrut3 wijzigde deze reactie 30-07-2017 20:01 (30%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oekiejoekie
quote:
Gonadan schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:45:
Duitsland tegen Denemarken ook gewoon hoor.
Ja aber ganz Kijkduin und Sjeveningen ist am diesen moment Deutsch... Dat is niet zo'n eind... :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

dat pingelscorebord is wel erg manonvrendelijk, rood-groen kleurenblindheid is iets dat veel meer bij mannen voorkomt :+

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20:50
Op basis van de eerste 54 minuten is Nederland zeker niet kansloos in de halve finale..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 20:33

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
quote:
'Fans following Women's EURO in record number'
At the stadiums:
  • Total attendance: 148,458
  • All Netherlands matches sold-out
  • Opening attendance for Netherlands v Norway of 21,700 a record for a Dutch women's football game
  • 9,457 for Germany v Sweden highest for game not involving the hosts
  • Thousands of supporters have joined the Fan Walks to the stadiums
http://www.uefa.com/women...womens+euro+record+number

Wat natuurlijk meespeelt is dat er vier meer landen meedoen, hoe het met het gemiddeld aantal toeschouwers zit tov vier jaar geleden staat er dan weer niet bij (vlgns de commentator bij NED - ZWE waren er blijkbaar negatieve/jaloerse geluiden uit Zweden.dat hun records zijn verbroken en waarom ze in die dorpen moeten spelen ipv de bekende steden).

En dit betekend dat er een geheel nieuwe Europees kampioen komt aangezien géén van deze landen eerder kampioen is geweest :) ( :P EURO92 ? Of EURO88 :9 )

apis29 wijzigde deze reactie 30-07-2017 23:32 (21%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Vandaag is 't helemaal goed gekomen (maar 12:00 op zondag is wel echt belachelijk vroeg voor mij :P).

http://home.kabelfoon.nl/~arthiele/images/pictures/weuro2017_02.png

Maar ik begrijp dus uit de reacties dat ik mazzel had en toevallig één van de betere wedstrijden heb meegepakt? Ik heb me vermaakt in ieder geval. En hoewel ik niet veel te kiezen had, bleek m'n plek uitstekend.

Hmm, zal ik naar Breda gaan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• repeP
quote:
En dan beweren sommigen dat het vrouwenvoetbal soft zou zijn! :)

Nu maar hopen dat Nederland zich niet laat intimideren door het fysieke spel van de Engelsen. Een finale met Nederland daar in is natuurlijk wel zo leuk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 14:26
Ik heb al best veel wedstrijden gezien dit EK en vind het wel leuk om naar te kijken. Alleen denk ik dat de vrouwen baat hebben bij een kleiner speelveld en lichtere bal. Het gaat waarschijnlijk nooit gebeuren maar dat zou het ritme en dynamiek van het spel wat meer gelijk trekken in vergelijking met herenvoetbal.

PSN: KADR777

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Nu online
Alle discussies over het niveau daargelaten vind ik het een tot nu toe erg vermakelijk toernooi. Die meiden gaan er gewoon voor en ik geef ze in een volle Grolsch Veste echt wel kans tegen die Engelse dames :)

Vrouw en dochter van 8 vinden het ook leuk om te kijken dus het is nog gezellig ook :)F

Acties:
  • +2Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Gratis online te lezen Euro 2017 preview magazine uit Engeland (kan je mooi alvast het Engelse team ontleden O-) )

http://www.balticpublicat...cks/Shekicks42/index.html (ook hier te bestellen voor de liefhebber https://shekicks.net/product/issue-42-july-2017-print/ aangezien die van de VI geen moer voorstelde :/ . Al is die bijna 8 pond aan verzenden weer iets teveel van het goede :D )

apis29 wijzigde deze reactie 31-07-2017 21:33 (35%)

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Bij deze pot durf ik daadwerkelijk te stellen dat ik gewoon mee had kunnen komen als speler.

Denemarken imho ietsje sterker.

• Oekiejoekie
quote:
Sjurm schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 20:33:
Weet iemand hoeveel mensen er bij DEN-AUT zitten?

Ben benieuwd naar de penalties, Oostenrijk heeft er de ervaring mee. De keepster van Oostenrijk is ook een van de weinige fatsoenlijke keepers op het toernooi
19.000 volgens teletekst...

Inderdaad, op penalties zal Oostenrijk wel winnen...

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

quote:
apis29 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:51:
[...]

Op tv was wel een herhaling maar op Eurosport met Engels commentaar vonden ze dat niet dat het er zeker eentje was. Er was nog meer aandacht voor het feit dat die coach van Engeland uit z'n overhemd scheurde dan voor dat moment :+ . Die commentaren op de BBC waren ook van twee die het radioverslag doen dus misschien hebben ze het zelf niet vaak genoeg teruggezien ...

Enige zwakke punt van Groenen: schieten (tweede poging die ik zie van afstand en beide keren dikke afzwaaiers zonder echt kracht erachter)

Expres geland op d'r voet, op z'n minst een gele kaart voor die Nobbs #7
Dat had gewoon direct rood moeten zijn, eerst 2 m door de lucht zeilen en dan vol met
de noppen erin... :(

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• repeP
Respect trouwens voor de verdedigsters en die van der Zande en Groenen. Taylor komt er echt niet aan te pas, wordt volledig uit de wedstrijd gespeeld. Moet ik natuurlijk niet de keepster van Nederland vergeten want die maakt af en toe reddingen waar je U tegen zegt.

• Oekiejoekie
Nou, dat wordt dus een 2e keer Nederland-Denemarken... :D

• repeP
Die van Veenendaal is een dijk van een keepster man!

• Oekiejoekie
Wat mij betreft was dit de wedstrijd die de finale had mogen zijn... De beste tot nu toe...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Toch ook wel fijn om eens verdedigers en een keeper te hebben die niet elke bal zomaar doorlaten. :P

• Oekiejoekie
Dat moet voor die Tukkers ook een rare gewaarwording zijn... Eindelijk weer eens voetbalsucces in Enschede }) Wordt de stad al afgebroken ? >:)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

quote:
apis29 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:43:
[afbeelding]

Zo te zien voor een wedstrijd van Nederland ofzo? Bij het WK in Canada speelden ze in veel grotere stadions en zeker bij Canada zaten er wel meer toeschouwers ...
Deed Canada mee met het EK? :+

• hotymoty
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 20-09 14:15
Leuk voor het Nederlands voetbal, maar wat heb ik me soms verbaasd over het niveau. Het niveau is op vlagen echt laag.

Al met al ben ik blij voor de dames.

• Clush
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21-09 19:24

Clush

Do as I say...

quote:
hotymoty schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 00:21:
Leuk voor het Nederlands voetbal, maar wat heb ik me soms verbaasd over het niveau. Het niveau is op vlagen echt laag.

Al met al ben ik blij voor de dames.
Laag ten opzichte van wat?

Het niveau is gewoon Europese top (de andere halve finale even buiten beschouwing gelaten). Dit is het beste wat het Europese vrouwenvoetbal momenteel te bieden heeft, en dus per definitie niet laag.

Nederland heeft een fantastische wedstrijd gespeeld, op ongekend niveau.

... not as I do.

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online

Bossie

PSN = Patje_b_

quote:
Jorgen schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 02:37:
Dit is de eerste wedstrijd die ik echt gezien heb, bij de andere kwam het er niet van, maar dit was gewoon én heel leuk om te zien én gewoon van een goed niveau. Hup Holland!
In ieder geval een stuk beter aan te gluren dan het sportieve falen van de clubs van zogenaamd hoog niveau ;)
Heb in ieder geval gisteravond de juiste keuze gemaakt.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

• Player1S
  • Laatst online: 17:28

Player1S

Formerly known as L1nt

quote:
D_Jeff schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:49:
Aangezien de Grosch Veste zo snel uitverkocht was, begin ik toch stiekem af te vragen waarom er niet voor een groter stadion gekozen is (Philips/Johan Cruiff/Kuip) ?

en hoe snel dat uitverkocht zou zijn :+
Hoeveel personen hadden er gezeten als Nederland niet in de finale zat? Hoorde dat zo'n 7.000 Duitsers al kaarten hadden in de verwachting dat ze wel eventjes de finale zouden behalen.

Daarmee heb je amper een kwart van het stadion gevuld.

Player1S: Mixer

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Zo, thuis. TV aan, biertje, chips. Heb er zin aan, zou knap zijn wanneer ze Europees kampioen zouden worden :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
quote:
Ze zoekt het been op maar was wel een overtreding.

SW-0040-8191-9064

• Fiber

Fiber

Nog niks aan de hand. Maakt de wedstrijd en straks de overwinning alleen maar leuker... :)F

• D-Ed
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20:19
Livestream op YouTube gevonden 🤘

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
mavaros schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:23:
Die zou je ook bij PSV ofzo kunnen laten voetballen.
Ze kan niet zoveel? :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dat is wel heel slecht. :/

• DutchCrownNL
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 16:16
quote:
TheBrut3 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:36:
[...]

Ik had ze toch liever allemaal in de Deense goal zien liggen.
Als het nu 4-0 stond was er geen zak meer aan..
Nee dit is wat mij betreft goed :)

Xbox Live Ambassador | Xbox One X | Flintstone NL | KPN Glas 500/500 i.c.m. Ubiquiti Edgerouter Lite

• mavaros
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17:07
quote:
D-e-n schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:32:
[...]

We moeten stoppen met dit soort vergelijkingen. Voetbal bij de mannen is zoveel fysieker (helaas). Dat is niet te vergelijken.
Ja, maar ik moet even wennen om het ook zo te beschouwen.

Probleem is, dat ik dit erg leuk vind om te zien. Meestal is het een marteling om finales te kijken.

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 17:13
Zeiken = kaart

Goede houding. Nu nog richting "helden" Messi en Ronaldo (zouden ze aardig vaak bankzitten ivm schorsing)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Oekiejoekie
Tijd voor de bitterballen... :+

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

quote:
Vlassie1980 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:53:
Ik weet het niet, die Harder en Nadim zijn gevaarlijk. En de verdediging van Oranje is matig...
Die Harder (hé da's een filmtitel :+ ) had tot nog toe niet veel laten zien, die Nadim is meestal het gevaarlijkst.

Maar ik denk dat de defensie (linksmidden en -achter) wel wat meer in mogen grijpen, zeker nu Groenen al geel heeft.

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Left part of the Evil twins

Wiiieeeeee!!!!

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

YES. :D

• DutchCrownNL
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 16:16
Jaaaa :)F :)F :)F

Xbox Live Ambassador | Xbox One X | Flintstone NL | KPN Glas 500/500 i.c.m. Ubiquiti Edgerouter Lite

• chengbondkwok
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20:29

chengbondkwok

Business Intelligence
Pfoe, fout van de keepster hoor. Je moet je muur vertrouwen en in de vrije hoek staan. Maar goed, maar in het mannen voetbal gebeurt dit ook vaak genoeg :)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Als ik een dochter zou hebben, zou ik haar opleiden tot keepster. Wat een clowns zijn het allemaal nu.

• Fiber

Fiber

Nu graag doordrukken. Speelkwartier moet nu maar eens over zijn... :)

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-09 23:10

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

instructies "Knokken".
Blij dat die verslaggever niet de coach is.

If you can't win an argument with facts just continue arguing and use opinions instead.

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:15

thijsco19

Yamaha MT03 2008

Wat een schot van Miedema!! Erg jammer dat ie er niet in zat.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:15

thijsco19

Yamaha MT03 2008

quote:
FreakNL schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 18:22:
Wat een schot??? Die moet er gewoon in..
Tuurlijk had die bal erin gemoeten, maar die keepster zat er helaas nog net tussen. En dat is wel de taak van de keepster dus niks te verwijten aan Miedema.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21:12
Is NPO niet globaal gratis te ontvangen dan? :o

Ik voorzie nog wel ergens een rode kaart, en nog minimaal 1 goal.

TheBrut3 wijzigde deze reactie 06-08-2017 18:31 (42%)

• ricardo246
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20:17
quote:
Grudgie schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 18:34:
[...]

Haha ja ook. Was ook erg slecht. Maar dan nog. Ik heb persoonlijk helemaal niks met het vrouwen voetbal.
Kijk dan niet... 8)7

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:13

dr.lowtune

(o\ | /o)

Hoop grondgymnastiek bij de Denen :+

• Grudgie
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20:45

Grudgie

PSN: Grudgie7

Spelen wel paar mooie vrouwen bij de Denen.

LG OLED B6V - Denon AVR-X3300W - Dali Zensor 7 - Dali Zensor 3 - Dali Zensor Vokal - Nvidia Shield

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-09 23:10

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

Een openbaring voor mij 'Iedere seconde is er één'

If you can't win an argument with facts just continue arguing and use opinions instead.

Pagina: 1 2

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True