[EK2017] EK Vrouwenvoetbal 2017 EUROPEES KAMPIOEN!!!!!

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 19.772 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Gonadan schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 20:34:
[...]
Ik ben het met je eens hoor, maar na al dat gezeik van al die macho's die 'er niet naar kunnen kijken' snap ik ergens ook wel dat men het nu wil inwrijven. ;)
Waarom is dat gezeik? En waarom zou je dan een macho zijn?

Ik kan er wel naar kijken, maar echt boeien doet het me niet. Van het hele toernooi heb ik wat momenten en samenvattingen meegekregen, vandaag heb ik de eerste helft met één oog gekeken, maar in de rust was ik afgehaakt. De laatste tien minuten had ik dan wel weer meegekregen.

Dit toernooi en het resultaat van het Nederlands Elftal vind ik een positieve ontwikkeling (met name voor het meisjes-/damesvoetbal in Nederland), maar het voetbal zelf boeit me nog steeds te weinig om actiever te volgen (op het hoogste niveau in elk geval). Waarom zou ik dan een zeiker of macho zijn?
MrMonkE schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:47:
[...].
Je gaat toch ook niet zeggen dat Schippers niet goed is omdat mannen in de atletiek op amateur nivo sneller dan haar zijn?
Zjjn ze dat? Naar mijn idee is het gat tussen heren- en damesvoetbal (nog) véél groter dan bij andere sporten. Het beste dameselftal van de wereld heeft onlangs verloren van een elftal van jongens van 15 jaar. Het lijkt me volledig ondenkbaar dat Schippers verliest van een 15-jarige jongen? Wat overigens slechts een signalering is en geen waardeoordeel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
lateef schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:11:
[...]Waarom is dat gezeik? En waarom zou je dan een macho zijn?
Het is gezeik omdat ze niks anders te melden hebben dan dat ze er geen zak aanvinden en het niveau niet om aan te gluren. Inhoudelijk wordt er nergens op ingegaan dus verder dan een mededeling die niemand interesseert komt het niet ;) .
#Toetsenbordmachos :P

Weet je überhaupt wel wat het beste dameselftal van de wereld is? En top junioren lopen idd sneller dan Daphne Schippers. Dit jaar heeft een 16-jarige nog 10.15 gelopen zie ik, daar mogen vrouwen de komende twintig jaar nog van dromen ... Usain Bolt als 16-jarige: 20.15 op de 200, Daphne Schippers' europees record: 21.63 (op de baan is dat bij wijze van een gat waar je een Boeing in kan parkeren)

[ Voor 31% gewijzigd door apis29 op 06-08-2017 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 19:57
[...]

Het beste dameselftal van de wereld heeft onlangs verloren van een elftal van jongens van 15 jaar. Het lijkt me volledig ondenkbaar dat Schippers verliest van een 15-jarige jongen?
Ik denk dat je je daar best op kunt verkijken, op 15-jarige leeftijd zijn sommige jongens (en meiden, maar we hadden het nu over 15-jarige jongens :P) al heel ver ontwikkeld.

Een snelle Google-zoektocht leverde me op dat bijvoorbeeld de 10k door een 15-jarige jongen onder de 30 minuten gerend is en dat was verder geen wereldrecord oid, terwijl het all-time vrouwenrecord van de 10k 29:17 is. Dat komt al eng dichtbij.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Wat een gezever weer :w

Heb alleen de wedstrijd van vandaag gezien en ik heb er van genoten, topper! d:)b :)F

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Nu is het wel weer genoeg offtopic geweest.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 06-08-2017 22:43 ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:21
apis29 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:17:
[...]
Weet je überhaupt wel wat het beste dameselftal van de wereld is?
Ik heb zelf even geen idee... Maar staan de Nederlandse dames nu hoger op de Fifa-ranglijst als de Nederlandse heren ? >:) Wanneer maakt de Fifa die berekeningen ? >:)

Edit: Ja dus... NL-heren staan 32e. NL-dames op 12... en dat waren standen van juni, dus zonder EK...

[ Voor 12% gewijzigd door Oekiejoekie op 06-08-2017 22:43 ]

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:37:
[...]

Ik heb zelf even geen idee... Maar staan de Nederlandse dames nu hoger op de Fifa-ranglijst als de Nederlandse heren ? >:) Wanneer maakt de Fifa die berekeningen ? >:)

Edit: Ja dus... NL-heren staan 32e. NL-dames op 12... en dat waren standen van juni, dus zonder EK...
(Olympisch kampioen) Duitsland was de nr.1 maar Amerika is er inmiddels weer voorbij gegaan. De reden dat ik het vroeg was omdat dat bericht over 15-jarigen die een nationaal vrouwenteam versloegen in het Centraal topic voorbij was gekomen en over Australië ging

edit: maar deze was nog niet voorbij gekomen https://www.cbssports.com...onal-team-in-a-scrimmage/

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 06-08-2017 22:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lateef
apis29 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:17:
[...]
Weet je überhaupt wel wat het beste dameselftal van de wereld is?
Uh ja, dat weet ik. Mijn dochter voetbalt, haar stiefzus voetbalt en ik ben leider van een meisjeselftal. Ik ben - mede daarom - redelijk op de hoogte van het damesvoetbal, maar het boeit me nog steeds te weinig om intensief damesvoetbal in het algemeen of dit EK in het bijzonder te volgen. Dat maakt mij naar mijn idee nog steeds geen zeiker of macho...

Wat betreft het Schippers verhaal sta ik (enigszins) corrected. Enigszins omdat het nou niet de absolute wereldtop was waar de dames in kwestie van verloren. Die verhoudingen liggen bij andere sporten toch echt wel anders.

Maar nogmaals, dit is slechts een signalering en geen waardeoordeel. Er is naar mijn idee overigens niets mis met kritisch naar het damesvoetbal te kijken en te constateren dat er nog voldoende te winnen valt. In dat opzicht kan ik dit toernooi en zeker de uitkomst alleen maar toejuichen. Ik vermoed dat dit een enorme boost voor het meisjes- en damesvoetbal kan zijn, zowel in de breedte als in de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:21
apis29 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:51:
[...]

(Olympisch kampioen) Duitsland was de nr.1 maar Amerika is er inmiddels weer voorbij gegaan. De reden dat ik het vroeg was omdat dat bericht over 15-jarigen die een nationaal vrouwenteam versloegen in het Centraal topic voorbij was gekomen en over Australië ging
Ik vond de cijfers ondertussen ook al op Fifa.com. Maar wel nog zonder de resultaten van het EK er in verwerkt...

Het valt me wel op dat ik in de top 10 een paar niet echt typische voetballanden zie (USA, Canada, Japen)

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
Dat was inderdaad de wedstrijd waar ik op doelde :) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
lateef schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:53:
[...]

Uh ja, dat weet ik. Mijn dochter voetbalt, haar stiefzus voetbalt en ik ben leider van een meisjeselftal. Ik ben - mede daarom - redelijk op de hoogte van het damesvoetbal, maar het boeit me nog steeds te weinig om intensief damesvoetbal in het algemeen of dit EK in het bijzonder te volgen. Dat maakt mij naar mijn idee nog steeds geen zeiker of macho...

Wat betreft het Schippers verhaal sta ik (enigszins) corrected. Enigszins omdat het nou niet de absolute wereldtop was waar de dames in kwestie van verloren. Die verhoudingen liggen bij andere sporten toch echt wel anders.

Maar nogmaals, dit is slechts een signalering en geen waardeoordeel. Er is naar mijn idee overigens niets mis met kritisch naar het damesvoetbal te kijken en te constateren dat er nog voldoende te winnen valt. In dat opzicht kan ik dit toernooi en zeker de uitkomst alleen maar toejuichen. Ik vermoed dat dit een enorme boost voor het meisjes- en damesvoetbal kan zijn, zowel in de breedte als in de top.
Met een stellige zekerheid ;) . Is het niet gewoon omdat je voetbal meer volgt en het meer aandacht krijgt, dat van andere sporten lijkt gewoon een wilde gok en aanname die ik in het Centraal topic ook al voorbij hem zien komen. De Nederlands kampioen B-junioren loopt nog snellere tijden dan Daphne Schippers dit seizoen ...
Het zou mij echt niet verbazen dat welk NL nationaal vrouwenteam dan ook door een B-juinioren team verslagen kan worden, ook bij het voor het oog lijkend hoge niveau van bijv. vrouwenhockey (wat uiteraard absolute internationale top is en waar buiten de top 3/4 al een hele grote daling van niveau is)

De gezeikers klacht was wat mij betreft ook meer gericht op de passanten in dit topic die ik in Centraal nog nooit gezien bijv. (klagen om het klagen).

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 06-08-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
apis29 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:01:
[...]
Met een stellige zekerheid ;)
Misschien iets te stellig inderdaad ;) en misschien ook wel te veel op mezelf betrokken. Overigens niet alleen vanuit voetbalperspectief, maar ook in het perspectief van andere sporten die ik doe of heb gedaan.

Ik schat het niveau van het Nederlands dameselftal op het niveau wat ik zelf heb gevoetbald (eerste/hoofdklasse), dat is een beetje mijn ijkpunt. Wellicht geen onaardig niveau, maar wel een niveau dat met twee keer in de week trainen en een hoop drankgelag te doen is. Tegenwoordig loop ik hard, ik kan me daarbij in de verste verte niet meten met de wereldtop van de dames, maar bij grotere wedstrijden/wedstrijden met een sterk deelnemersveld kunnen de toppers daar dat ook niet. Als voetballer kan je je als regionale 'topper' meten met de absolute top van het damesvoetbal, dat is in de atletiek naar mijn beleving ondenkbaar. Terwijl die hardlopers veel intensiever trainen en er veel meer voor laten dan ik ooit als voetballer heb gedaan.

Ik denk dat ik inderdaad wel te stellig was met mijn uitspraak, maar anderzijds zijn voetbal en hardlopen qua aantal actieve deelnemers in Nederland redelijk vergelijkbaar, maar is het gat tussen de wereldtop van de dames en prestatatieve amateurs in de atletiek veel groter dan bij voetbal. Nu ik dit zo schrijf, denk ik overigens dat daar mogelijk wel een andere oorzaak in zit. De top van de piramide bij atletiek is veel spitsers, terwijl de basis veel breder (en ook wel een stuk ouder) is dan bij voetbal.

Ach, misschien moeten we het vergelijken inderdaad maar stoppen. Het is een mooie en unieke prestatie van en voor de Nederlandse dames en het geeft hopelijk een boost aan het Nederlands meisjes- en damesvoetbal, in de breedte en in de top. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:14

FreakNL

Well do ya punk?

Fantastische prestatie, staat buiten kijf.

Maar ingaande op het niveauverschil tussen de mannen en vrouwen (zonder waardeoordeel te vellen);

Dat viel mij ook al op! Heb ik in dit topic ook al eerder over geschreven. Jij pakt atletiek, ik keek naar het hockey (waar ik het verschil veel minder duidelijk aanwezig vind).

Zal enerzijds aan de sport an sich liggen (bij hockey heb je bijvoorbeeld nauwelijks hoge ballen), anderzijds aan de miljoenen die omgaan in het mannenvoetbal..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ziewel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 16:36
Wat een heerlijke finale met zoveel doelpunten!
Ik heb misschien nog wel het meest genoten van de dieptepasen van Jackie Groenen, die overigens in de eerste minuut al een strafschop verdiende, maar al struikelend doorwankelde i.p.v. te gaan liggen door haar judo-achtergrond waarschijnlijk en haar sportieve instelling.

Verder gaaf dat Lieke Martens de bal er zo mooi met haar linkervoet in mikte. En hoe Vivianne Miedema vrijliep op de uitstekende voorzet van Shanice van de Sanden. En hoe Kika van Es zich na een moeizaam begin herstelde en steeds verder in de wedstrijd groeide.

Daniëlle van de Donk was in de vorige wedstrijd dan weer een van de uitblinkers en de keepster Sari van Veenendaal was iedere wedstrijd erg goed, die bal net onder de lat vond ik niet echt een enorme blunder, maar een slippertje zonder erge gevolgen gelukkig.

Ik heb ervan genoten, prachtig om te zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 11:27
lateef schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 00:07:
[...]

Ach, misschien moeten we het vergelijken inderdaad maar stoppen. Het is een mooie en unieke prestatie van en voor de Nederlandse dames en het geeft hopelijk een boost aan het Nederlands meisjes- en damesvoetbal, in de breedte en in de top. *O*
Bovendien, mannen en vrouwen zijn al "evenlang" aan het sprinten, hockeyen, volleyballen, etc. Ik denk - zeker met de boost die vrouwenvoetbal in NL nu krijgt - dat het niveau van de vrouwen in bijvoorbeeld Nederland nog enorme stappen kan maken waardoor het niveau over een aantal decennia een stuk dichter bij dat van de mannen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52

krietjur

Where am I?

Ik heb gisteren lekker genoten van de sfeer in de fanzone, de oranjemars naar het stadion en natuurlijk van de wedstrijd zelf. Topfeestje :)

Ik had wel even medelijden met 1 van de dames bij de ceremonie voor de wedstrijd.. zetten ze nog even een sproeier aan vlak bij haar, die kreeg de volle laag :X

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OEzpVgD.jpg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:31
Joster schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 08:51:
[...]

Bovendien, mannen en vrouwen zijn al "evenlang" aan het sprinten, hockeyen, volleyballen, etc. Ik denk - zeker met de boost die vrouwenvoetbal in NL nu krijgt - dat het niveau van de vrouwen in bijvoorbeeld Nederland nog enorme stappen kan maken waardoor het niveau over een aantal decennia een stuk dichter bij dat van de mannen ligt.
Ik hoop van harte dat het NIET het mannenvoetbal achterna gaat. Er zijn veel goede redenen waarom ik geen enkele interesse meer heb in het mannenvoetbal. Het is verziekt door de spelers met hun veel te grote ego (hoezo teamsport), de FIFA die de regels niet aanpast om alle schwalbes en tijdrekken nu ECHT eens aan te pakken... En de belachelijke bedragen die rondgaan.

Ik hoop van harte dat het vrouwenvoetbal niet naar dat "niveau" gaat. Qua spel mag het niveau soms lager liggen dan bij de mannen.... Maar op alle vlakken daar buiten ligt het niveau vele malen hoger.

De prestatie die de dames hebben geleverd zijn er absoluut niet minder om. Ze moeten er net zo hard voor trainen, velen moeten ernaast nog gewoon werken voor hun geld, en toch winnen ze terwijl ze absoluut niet de favoriet zijn. De prestatie is misschien wel groter dan bij de mannen. Maar daar kijken de zeurkousjes niet naar. Ipv inzien dat hun eigen competitie bij de heren is verziekt door geld, de FIFA en de commercie verdedigen ze het ook nog gewoon :z

i rest my case

Veel belangrijker, ben benieuwd naar de huldiging vandaag in Utrecht. Is dit nog ergens live te volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Waah schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:06:
[...]

Veel belangrijker, ben benieuwd naar de huldiging vandaag in Utrecht. Is dit nog ergens live te volgen?
gewoon NPO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-07 08:45
Is het ook niet een beetje te verwachten dat het vrouwenvoetbal nog wat achter loopt? Als je leest dat het gros van de dames maar een 20-urig contract heeft bij hun clubs en daarnaast nog een baantje moeten hebben om rond te komen, dan vindt ik het niet gek dat het niveau nog niet ontzettend hoog is; ze kunnen blijkbaar niet voluit trainen en zichzelf ontwikkelen zoals de mannen kunnen.

Hopelijk gaat dit in de komende jaren veranderen, ik vermoed dat het niveau alleen maar gaat stijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:19
Waah schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:06:
[...]

18:50 uur NPO 1 :)

Erg mooie wedstrijd gister, verdiend gewonnen d:)b
Hard werken heeft zich betaald, hopelijk komt het vrouwen voetbal nu wat meer op de kaart

Hopelijk wordt WK 2019 ook uitgezonden

Moet maar eens ophouden dat er steeds wordt gezegd dat voetbal een mannen sport is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:54
Dames nogmaals gefeliciteerd en die discussie over het niveau hebben we nu wel gehad, begint op een Zwarte Pietendiscussie 2.0 te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-07 13:43
apis29 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:01:
Het zou mij echt niet verbazen dat welk NL nationaal vrouwenteam dan ook door een B-juinioren team verslagen kan worden, ook bij het voor het oog lijkend hoge niveau van bijv. vrouwenhockey (wat uiteraard absolute internationale top is en waar buiten de top 3/4 al een hele grote daling van niveau is)
In mijn tijd als B-junior (18 jaar geleden) was dat idd het geval. De B1 van mijn toenmalige club (AFC) heeft destijds in een oefenwedstrijd het NL dameselftal met 6 of 7-1 afgedroogd.

Dat gezegd hebbende, alle respect voor de prestaties van de dames. EK worden is een bijzonder goed resultaat. :)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DGmx8aDXYAQyGyI?format=jpg
WIJ!! zijn kampioen dankzij deze geweldige damens.

voor de rest is er geen discussie nodig ;)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Waarom is dat gezeik? En waarom zou je dan een macho zijn?
Omdat hele lunchtafels en cafébarren vol zitten met kerels die elkaar na papegaaien over hoe verschrikkelijk het wel niet is. Teksten als 'ik kan er niet naar kijken hoor' of 'het lijkt net vijfde klasse onderbond' terwijl de meesten überhaupt nog geen wedstrijd gezien hebben. Het is puur machopraat omdat het onder elkaar wel lekker stoer is.

Natuurlijk moet je het niet vergelijken met CL voetbal. Maar mannen die wel fanatiek een degradatiekandidaat kunnen volgen en hier ineens 'pijn in de ogen' van krijgen neem ik niet serieus, die zijn niet objectief.

Het is gewoon jammer dat maar zeer weinig mensen het echt een kans gegeven hebben. Want als je echt gekeken hebt het dan niets vind dan is dat je goed recht. Maar dan neem ik ook aan dat je geen Nederlandse beker kijkt in de eerste ronden. :P
Ik kan er wel naar kijken, maar echt boeien doet het me niet.
Je hoeft je ook niet aangesproken te voelen, ik had het niet specifiek over jou. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:20

Quad

Doof

https://twitter.com/oranjevrouwen

Voor wie het leuk vindt om ze via Twitter te volgen. ;)
Er staan al een aantal hele leuke filmpjes tussen!

Ze kunnen ook 'aardig' zingen. :+

[ Voor 28% gewijzigd door Quad op 07-08-2017 18:44 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:46
Whaha, Van De Sanden voor de microfoon, van die stem is niks meer over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:52
Ja, ze drinken bier! Echte vrouwen! <3
Of zou er stiekem wijn in zitten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
JanW schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:07:
Whaha, Van De Sanden voor de microfoon, van die stem is niks meer over :D
Denk dat die de eerste helft van het seizoen niks meer kan zeggen _O- zo schor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

En een feestende Foppe de Haan is ook goud. :)F

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:46
Gelukkig komen ze zo allemaal nuchter het podium op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Volgens mij werkt de stagiair van het live geluid niet lang meer bij de NPO :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Foppe bedankt! _O-

Wat een stelletje.. _O-

[ Voor 42% gewijzigd door Quad op 07-08-2017 19:41 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat een slap verhaal :P

Wel heerlijk spontaan en zonder pretenties allemaal.

[ Voor 54% gewijzigd door Jorgen op 07-08-2017 19:46 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:37
Op dat lied voor Desiree van Lunteren is lang nagedacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topmeiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:39

Player1S

Probably out in the dark

Quad schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:14:
En een feestende Foppe de Haan is ook goud. :)F
Kerel heeft inmiddels wel 3 Europese titels op zak _/-\o_

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:37
Snollebollekes. Altijd goed hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Nou, Rob had beter oranje kunnen dragen... Rood vloekt zo met de gemiddelde kleur daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

TheBrut3 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:39:
Volgens mij werkt de stagiair van het live geluid niet lang meer bij de NPO :+
Welverdiend feestje maar de productie is inderdaad om te janken. Waardeloos geluid (in elk geval op TV) net ook compleet uit sync.

En dan gewoon Viva Hollandia in originele uitvoering draaien terwijl er een speciale vrouwen-EK versie van is :? 8)7

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wat een geklooi, wat moet Daphne Schippers (Brons notabene) er tussendoor? Bewaar dat lekker voor het sportjournaal na 22u ofzo.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
ach ja... na de huldiging van vitesse (verzorgd door tv gelderland) was deze registratie eigenlijk een verademing.

heerlijk dat verhaal van Spitse. Ging helemaal nergens over dat maakte het zo leuk. top feestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
En leuk verhaal spitse :+ lekker kort :+
@Quad tja NPO moet nog ff wennen aan het damesgeweld. 90% is mannensport dus er is zo weinig voor dames ingeregeld dat ze alles tegelijk willen doen ofzo.

Maar was de huldiging niet live op dat moment? Dan kan ik mij er nog iets bij voorstellen....

[ Voor 74% gewijzigd door Waah op 07-08-2017 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-07 10:51

Grudgie

PSN: Grudgie7

Vond het maar een aparte sfeer. Iets te gemaakt en geforceerd ofzo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Grudgie schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:06:
Vond het maar een aparte sfeer. Iets te gemaakt en geforceerd ofzo..
Tja slechte voorbereiding denk ik. Opeens moest het allemaal, want het kwam allemaal wat onverwachts. De commercie heeft natuurlijk ook hier enorm de boot gemist met dit EK. Als je als supermarkt nu een plaatjesboek had gehad....

Kijken of ze over 2 jaar de boot weer gaan missen. Hier in de straat was er in ieder geval 1 iemand die alles oranje had *O* (en ik was het niet zelf nee)

[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 07-08-2017 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Waah schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:05:
En leuk verhaal spitse :+ lekker kort :+
@Quad tja NPO moet nog ff wennen aan het damesgeweld. 90% is mannensport dus er is zo weinig voor dames ingeregeld dat ze alles tegelijk willen doen ofzo.

Maar was de huldiging niet live op dat moment? Dan kan ik mij er nog iets bij voorstellen....
Nope, had de huldiging van Schippers al op de BBC gezien voor ik naar de huldiging van de leeuwinnen zapte.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Waah Hier had zeker een Panini-boek of iets dergelijks van moeten zijn. Eigenlijk moeten ze dat meteen morgen nog uitbrengen ;) Iets met mosterd na de maaltijd en zo...

Sportief gezien 200% succes. Maatschappelijk / sportief gezien ook.
Commercieel gezien een gemiste kans. Ik heb in geen 1 supermarkt er iets van gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:26

Thompson

Beeromaniac

Zal ik er nog een schepje bovenop doen wat een commercieel gemis het is... Probeer maar eens een officieel oranje shirt van een van de dames ergens te kopen...

Mijn oom (vader van Jackie Groenen dus) heeft letterlijk meer dan 100 whatsapp/mail/telefoon gehad van mensen waar ze een shirtje van Jackie konden bestellen.

Zag tijdens de finale ook meerdere Duitsers met een FFC Frankfurt "Groenen" shirt, die dragen die shirts van dames voetballers echt met trots. Bij de lokale wedstrijden daar zie je ook shirtjes van speelsters in overvloed.

Ben zelf vandaag als VIP bij de huldiging aanwezig geweest, wat een bizarre en super toffe ervaring was dat! Geweldige sfeer daar. Hopelijk kunnen wij Nederlanders en voetbal liefhebbers nog lang van deze dames genieten. Het zou zo mooi zijn als het vrouwenvoetbal vanaf nu een serieuze boost gaat krijgen.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Jorgen schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:44:
@Waah Hier had zeker een Panini-boek of iets dergelijks van moeten zijn. Eigenlijk moeten ze dat meteen morgen nog uitbrengen ;) Iets met mosterd na de maaltijd en zo...

Commercieel gezien een gemiste kans. Ik heb in geen 1 supermarkt er iets van gezien.
Is er al lang, kregen wij bij de uitzwaaiwedstrijd op 't Kasteel.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ramzzz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:33:
[...]

Is er al lang, kregen wij bij de uitzwaaiwedstrijd op 't Kasteel.
Serieus? Nergens iets van tegengekomen...
Thompson schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:39:
Zal ik er nog een schepje bovenop doen wat een commercieel gemis het is... Probeer maar eens een officieel oranje shirt van een van de dames ergens te kopen...

Mijn oom (vader van Jackie Groenen dus) heeft letterlijk meer dan 100 whatsapp/mail/telefoon gehad van mensen waar ze een shirtje van Jackie konden bestellen.

Zag tijdens de finale ook meerdere Duitsers met een FFC Frankfurt "Groenen" shirt, die dragen die shirts van dames voetballers echt met trots. Bij de lokale wedstrijden daar zie je ook shirtjes van speelsters in overvloed.

Ben zelf vandaag als VIP bij de huldiging aanwezig geweest, wat een bizarre en super toffe ervaring was dat! Geweldige sfeer daar. Hopelijk kunnen wij Nederlanders en voetbal liefhebbers nog lang van deze dames genieten. Het zou zo mooi zijn als het vrouwenvoetbal vanaf nu een serieuze boost gaat krijgen.
Zelf kwam ik niet veel verder dan deze pagina. Doorlinken naar KNVB of Nike geeft enkel shirts van de Oranje-heren (voor dames en heren). Als je zoekt op het dames-Oranje, dan krijg je al gauw Nederlandselftalshirts met damespasvorm.

Vind het overigens wel tof dat de dames een eigen uitvoering van de Nederlandse leeuw hebben gekregen. Het creëert wel verschil, maar in dit geval ook een eigen imago.

En gefeliciteerd met je nichtje!

[ Voor 78% gewijzigd door Jorgen op 08-08-2017 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:39

Player1S

Probably out in the dark

De bedrijven die van te voren reclametijd hadden ingekocht lachen zich wel kapot. Denk dat de waarde van 30seconden explosief gestegen is tijdens het toernooi

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-07 15:27
Heb ik wat gemist of is er geen wedstrijd voor de derde plaats geweest tussen Engeland en Oostenrijk?

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Thompson schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:39:

Ik zag gisteren deze tweet van Arsenal vrouwen:
https://twitter.com/DanielleCarter/status/893493877998579716

shirtjes van de vrouwen zijn dus nog niet zo "gewoon" als dat je zou wensen... overigens wel raar, bij een hoop sportzaken kan je zelfs je eigen naam op een shirt laten zetten... waarom zou "Groenen" dan niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
http://www.nu.nl/voetbal/...-sport-laten-groeien.html

tja.... dat zullen de tafelvoetballers ook wel willen. Kunnen die verwende nesten niet gewoon tevreden zijn met het feit dat ze betaald krijgen om hun hobby uit te kunnen voeren?

De meeste topsporters zijn al lang blij als ze middels sponsors hun onkosten gedekt krijgen en wat minder uren hoeven te werken NAAST het trainen.

[ Voor 21% gewijzigd door Ankona op 08-08-2017 11:11 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-07 15:27
P.O. Box schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:33:
[...]

Ik zag gisteren deze tweet van Arsenal vrouwen:
https://twitter.com/DanielleCarter/status/893493877998579716

shirtjes van de vrouwen zijn dus nog niet zo "gewoon" als dat je zou wensen... overigens wel raar, bij een hoop sportzaken kan je zelfs je eigen naam op een shirt laten zetten... waarom zou "Groenen" dan niet kunnen?
Dat van het laten drukken van de naam is geen probleem maar de vrouwenshirts zijn heel anders getailleerd dan mannenshirts. Wanneer een vrouw een mannenshirt aanheeft dan ziet dat eruit alsof ze een vuilniszak of xxl-shirt aanhebben.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Jorgen schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:40:
[...]

Vind het overigens wel tof dat de dames een eigen uitvoering van de Nederlandse leeuw hebben gekregen. Het creëert wel verschil, maar in dit geval ook een eigen imago.

En gefeliciteerd met je nichtje!
Precies dat, het eigen imago. Daarom wil ik ook graag een shirt van mijn nichtje maar dan echt zoals het dameselftal die heeft, met dus het eigen logo. Mocht dat echt niet lukken dan maar een standaard oranje shirt en de bedrukking er op laten zetten.

Beeromaniac

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ankona schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:04:

tja.... dat zullen de tafelvoetballers ook wel willen. Kunnen die verwende nesten niet gewoon tevreden zijn met het feit dat ze betaald krijgen om hun hobby uit te kunnen voeren?

De meeste topsporters zijn al lang blij als ze middels sponsors hun onkosten gedekt krijgen en wat minder uren hoeven te werken NAAST het trainen.
Dus je klacht is dat ze professioneler willen worden dmv een full-time salaris en daardoor meer focussen op sport.

Je zegt toch ook niet tegen een IT-er dat hij maar blij moet zijn met een 50% salaris omdat computeren toch zijn hobby is en blij moet zijn dat hij naast die 40 uur niet zoveel hoeft bij te klussen? :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Lasmibalsingh schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:05:
[...]

Dat van het laten drukken van de naam is geen probleem maar de vrouwenshirts zijn heel anders getailleerd dan mannenshirts. Wanneer een vrouw een mannenshirt aanheeft dan ziet dat eruit alsof ze een vuilniszak of xxl-shirt aanhebben.
Ik kan me toch herinneren van "vroeger" (1998) toen ik mijn oranje shirt kocht, dat er ook vrouwen-modellen waren... er zijn toch ook vrouwelijke fans? dus lijkt me het logisch dat dat soort shirts er al zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

P.O. Box schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

Ik kan me toch herinneren van "vroeger" (1998) toen ik mijn oranje shirt kocht, dat er ook vrouwen-modellen waren... er zijn toch ook vrouwelijke fans? dus lijkt me het logisch dat dat soort shirts er al zijn.
Een vrouwelijk model van het mannenshirt is wat anders dan het shirt dat de vrouwen dragen, dat heeft los van de pasvorm namelijk een ander design. Blijkbaar zijn er dus nog geen 'fan'-versies beschikbaar van het shirt zoals de vrouwen dat dragen. Dat is het hele punt voor zover ik de reacties hierboven begrijp.

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 08-08-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Lasmibalsingh schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:44:
Heb ik wat gemist of is er geen wedstrijd voor de derde plaats geweest tussen Engeland en Oostenrijk?
Knockout fase, dus bij verlies lig je er meteen uit. :)

Prijzengeld

[ Voor 13% gewijzigd door PD2JK op 08-08-2017 11:57 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
YakuzA schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:32:
[...]

Dus je klacht is dat ze professioneler willen worden dmv een full-time salaris en daardoor meer focussen op sport.
Nee, dat zeg ik niet.

Waar het om gaat is dat de meeste topsporters met veel moeite de eindjes aan elkaar knopen en zoveel mogelijk eigen tijd stoppen in hun trainingen. In sommige sporten leven de sporters in de weelde dat de financieen (deels) ontzorgd zijn.
Ik trek het dus niet als een groep sporters de publiciteit van een succesvol toernooi gebruiken om meer voor zichzelf te gaan claimen. Ze mogen al blij zijn met zoveel media aandacht, andere sporters moeten het met veel minder doen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Thompson schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:30:
[...]

Precies dat, het eigen imago. Daarom wil ik ook graag een shirt van mijn nichtje maar dan echt zoals het dameselftal die heeft, met dus het eigen logo. Mocht dat echt niet lukken dan maar een standaard oranje shirt en de bedrukking er op laten zetten.
Je zou het eventueel haar kunnen vragen. Iemand van de staf / de KNVB moet het toch weten?
Ik zat zelf te denken aan een kindershirtje voor mijn dochter. Alleen als je de prijzen ziet van officiële shirts van het heren-Oranje, dan is het waarschijnlijk onbetaalbaar.
Orion84 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:47:
[...]

Een vrouwelijk model van het mannenshirt is wat anders dan het shirt dat de vrouwen dragen, dat heeft los van de pasvorm namelijk een ander design. Blijkbaar zijn er dus nog geen 'fan'-versies beschikbaar van het shirt zoals de vrouwen dat dragen. Dat is het hele punt voor zover ik de reacties hierboven begrijp.
Precies dit.

Er zouden van het heren-Oranje shirts met heren- en damespasvorm moeten zijn.
En idem van het dames-Oranje.

[ Voor 30% gewijzigd door Jorgen op 08-08-2017 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Ankona schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:04:

Misschien moet je verder lezen dan de (clickbait) titel...

"87 Procent van de topvoetbalsters overweegt haar carrière voortijdig te beëindigen vanwege de lage salarissen. Dat blijkt uit een steekproef die spelersvakbond FIFPro liet uitvoeren rondom het EK in Nederland. "

Als je wil dat de sport op een hoger niveau komt (en dat wil de KNVB) dan moeten daar ook incentives voor zijn. Als je veel talent nu kwijtraakt omdat men graag nog een leven heeft of niet voor een schijntje wil spelen... Dan moeten de salarissen omhoog. Investeren in de toekomst zeg maar.

Het hoeft niet meteen 2 ton per jaar te zijn zoals Lieke Martens. Maar een beetje normaal salaris zou helpen om het niveau van de voetballers te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Waah schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:57:
[...]

Misschien moet je verder lezen dan de (clickbait) titel...

"87 Procent van de topvoetbalsters overweegt haar carrière voortijdig te beëindigen vanwege de lage salarissen. Dat blijkt uit een steekproef die spelersvakbond FIFPro liet uitvoeren rondom het EK in Nederland. "

Als je wil dat de sport op een hoger niveau komt (en dat wil de KNVB) dan moeten daar ook incentives voor zijn. Als je veel talent nu kwijtraakt omdat men graag nog een leven heeft of niet voor een schijntje wil spelen... Dan moeten de salarissen omhoog. Investeren in de toekomst zeg maar.

Het hoeft niet meteen 2 ton per jaar te zijn zoals Lieke Martens. Maar een beetje normaal salaris zou helpen om het niveau van de voetballers te verbeteren.
Schreef je niet eerder dat je juist dat soort zaken buiten het vrouwenvoetbal wil houden?

Zover ik weet dient vraag en aanbod in orde te zijn, als de inkomsten van vrouwenvoetbal laag blijven hoe kun je dan de salarissen omhoog krijgen? Dat probleem speelt in genoeg andere sporten die weinig populair zijn.

Tevens in het mannenvoetbal. Genoeg mannen die veel meer kunnen en laten in Jupiler League teams, en daar een matig contract voor terug krijgen. En ook daar maken genoeg jongens de keus om voor een maatschappelijke loopbaan te gaan. Dat ze iets betere kansen hebben kun je weer afzetten tegen de kleinere kans dat je doorbreekt wegens de vele concurrentie.

Wat vind jij dan een beetje normaal salaris voor een (vrouwen)voetballer? Al dan niet van discutabel niveau...

Iets kritisch melden wordt hier ook direct afgefakkeld door de vrouwenvoetballiefhebbers....Of denk je echt dat het niveau opeens drastisch beter wordt als matige voetbalsters opeens een flink modaal of hoger salaris krijgen?

Heb de finale voor 75% gekeken ofzo. Best een vermakelijke wedstrijd en sommige spelers zijn gewoon heel goed. Maar als je dan kijkt naar het niveau van sommigen.....dat is gewoon dramatisch en dat wordt Europees Kampioen. Dat zegt toch simpelweg iets over de huidige stand van zaken? Er zit nog veel te veel verschil in. Die 3-2 vrije trap was gewoon een lachertje, dat soort doelpunten mogen niet vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:13:
[...]

Schreef je niet eerder dat je juist dat soort zaken buiten het vrouwenvoetbal wil houden?
Het hele miljoenen/miljardenbal vernaggelt het herenvoetbal wel wat ja. Maar er is nog een tussenweg tussen een transfer van 220 miljoen, en een onkostenvergoeding...
Zover ik weet dient vraag en aanbod in orde te zijn, als de inkomsten van vrouwenvoetbal laag blijven hoe kun je dan de salarissen omhoog krijgen? Dat probleem speelt in genoeg andere sporten die weinig populair zijn.
Zolang het buiten de media blijft, zal dat probleem blijven. Blijkbaar is er toch een markt voor (als je de kijkcijfers mag geloven) dus dan zou het prima moeten kunnen. Dat niet elke sport populair kan worden snap ik. Maar dit is blijkbaar een sport met potentie. Wil je die potentie eruit halen moet je er geld insteken. Investeren dus.
Tevens in het mannenvoetbal. Genoeg mannen die veel meer kunnen en laten in Jupiler League teams, en daar een matig contract voor terug krijgen. En ook daar maken genoeg jongens de keus om voor een maatschappelijke loopbaan te gaan. Dat ze iets betere kansen hebben kun je weer afzetten tegen de kleinere kans dat je doorbreekt wegens de vele concurrentie.

Wat vind jij dan een beetje normaal salaris voor een (vrouwen)voetballer? Al dan niet van discutabel niveau...
Het maakt mij weinig uit, maar als je wil dat de sport groeit (en dat is de wens van oa de KNVB) en het niveau groeit moet het toch een normaal salaris zijn. Wat is een normaal salaris? Ik zou zeggen laat het beginnen bij zo'n 2000 euro bruto voor een 18 jarige, en laat het meegroeien afhankelijk van de prestaties. Daar kan je van rondkomen en mag men eisen dat je je volledig focussed op de sport. Je kan natuurlijk meer verdienen met een opleiding, maar als je de drive hebt om goed te worden heb je op deze manier in ieder geval ook de middelen om dat te halen. Momenteel ligt het bedrag tussen de 700 en 2300 euro. En dan is er nog een groot deel dat het enkel voor een onkostenvergoeding doet.

Nogmaals: De KNVB wil het laten groeien. En als WE het niveau omhoog willen, dan moet je daar de middelen voor aanbieden. Hoe hoger het salaris, hoe groter de kans dat dames blijven voetballen en het als carriere overwegen. En hoe groter de kans op een sterk elftal.
Iets kritisch melden wordt hier ook direct afgefakkeld door de vrouwenvoetballiefhebbers....Of denk je echt dat het niveau opeens drastisch beter wordt als matige voetbalsters opeens een flink modaal of hoger salaris krijgen?
Je voelt je afgefakkeld... maar bij een discussie is niet iedereen het met je eens. Er zijn genoeg sporten naast het damesvoetbal die te weinig aandacht krijgen IMHO. Ik ben benieuwd hoeveel uur voetbal er wekelijks op tv is. Als je samenvatting, wedstrijden en nabeschouwingen bij elkaar optelt.....

En zoals al eerder uitgelegd: Een hoger salaris zorgt voor meer interesse in een voetbalcarrière. Simpel vraag en aanbodverhaal. En beter voetbal zorgt voor meer kijkers. En meer kijkers voor meer inkomsten. Het is dus puur investeren.
Heb de finale voor 75% gekeken ofzo. Best een vermakelijke wedstrijd en sommige spelers zijn gewoon heel goed. Maar als je dan kijkt naar het niveau van sommigen.....dat is gewoon dramatisch en dat wordt Europees Kampioen. Dat zegt toch simpelweg iets over de huidige stand van zaken? Er zit nog veel te veel verschil in. Die 3-2 vrije trap was gewoon een lachertje, dat soort doelpunten mogen niet vallen.
Toch vallen ook dat soort doelpunten in de eredivisie. En ook daar is het niveau soms om van te huilen...

Persoonlijk vind ik dat ook wel de charme van het damesvoetbal en dat maakt het ook leuk om te kijken. Er gebeurt veel en is minder een schaakpartij. Maar als je het niveau omhoog wil, is extra geld toch de eerste stap. Het niveau van het herenvoetbal is ook enorm gegroeid de laatste decennia. De inkomsten en salarissen ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Bij de Engelse bond betalen ze idd een basissalaris van iets van 25000 pond aan speelsters in de eigen league om te investeren in het vrouwenvoetbal (zodat het talent in de eigen competitie blijft). Zijn ook het land wat veruit het meest investeert tegenwoordig maar net als bij de mannen levert het nog niks op. Bij de jeugd daarentegen begint het wel z'n vruchten af te werpen bij zowel de jongens als meisjes ...
Ik kwam eerst nog zo'n lijstje tegen van de investeringen per land en daar moest ik laatst nog aan denken toen ik las dat AS Monaco jaarlijks 8 miljoen in hun jeugdopleiding stopt. Bij de KNVB was het nog geen 3 miljoen geloof ik in vrouwenvoetbal (Engeland iets van 10 miljoen, de nr.2 ergens rond de 5 miljoen. Duitsland of Noorwegen was het iirc).
Maar dat zal dan idd vnl vanuit de KNVB moeten komen, clubvoetbal is een bodemloze put ...

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 08-08-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Leuk dat de KNVB het wil laten groeien, maar betaald de bond dan ook die salarissen? En zo ja, waar betaalt ze die van? Van het geld dat ouders via de verenigingen verplicht moeten afdragen om hun kinderen te kunnen laten voetballen?

(En als er dan toch ergens geld teveel is dat in sport gestoken mag worden. Ik denk dat 99% van de voetballers dan liever ziet dat in de JL en 2e divisie fatsoenlijke salarissen betaald worden zodat de talenten daar kunnen rijpen tot potentiele internationals. )

en dan nog iets... de enige reden dat die vrouwen salaris durven te claimen is omdat ze de mannen als voorbeeld nemen. En laten diezelfde vrouwen nou constant lopen te miepen dat ze sportief niet met de mannen vergeleken willen worden.......

Dus, gezien de omvang en het niveau van de sport mogen de voetbaldames m.i. heel blij zijn met hun bevoorrechte positie tov collega sporters in diverse andere sporten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Als er nou één bond is die niet over geld hoeft te klagen is het de KNVB wel. En waarom zouden ze in derde rangs semi-profs investeren die nooit internationaal succes zullen halen in de lagere divisies (bovendien zou er genoeg plek voor die talenten moeten zijn bij andere eredivisie clubs; het is niet alsof de eredivisie al van kwaliteit overloopt dat er geen plek meer voor is). Als er ergens kansen liggen is het traditioneel gezien wel in vrouwensporten simpelweg omdat daar nog de meeste progressie in te boeken is met relatief kleine investeringen. China stond niet voor niets bovenaan de medaillespiegel in 2008 ...

Maar ik had dat NU artikel nog niet gelezen, na het net gelezen te hebben begrijp je kritiek nog beter (snapte het al best maar zie nu ook waar het nog specifieker vandaan kwam)

En over de kwaliteit van het voetbal: dit EK is er geen enkele wedstrijd geweest die in de buurt kwam van de betere vrouwenvoetbalwedstrijden die gezien heb. Om er maar één te noemen de WK finale van 2011 tussen Japan en Amerika. We zitten ook in een post-Olympisch jaar dus enkele landen zijn al bezig met een heropbouw en andere landen hebben coaches wissels gehad. Alsnog viel bijv. Frankrijk gewoon zwaar tegen, eerder in het jaar nog een sterk invitatie toernooi gewonnen maar dit EK helemaal nergens ...

[ Voor 35% gewijzigd door apis29 op 08-08-2017 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Ankona schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:56:
(En als er dan toch ergens geld teveel is dat in sport gestoken mag worden. Ik denk dat 99% 50% van de voetballers dan liever ziet dat in de JL en 2e divisie fatsoenlijke salarissen betaald worden zodat de talenten daar kunnen rijpen tot potentiele internationals. )
FTFY
Het is niet (meer) een mens-only world.

je gooit het steeds in het overdrevene... maar de vrouwen vragen een hoger salaris. Hoger dan de 700 tot 2300 euro die ze nu krijgen. En ga er maar vanuit dat de meesten dichter bij de 700 euro dan de 2300 euro zitten.

Waarom zou de KNVB enkel de heren moeten steunen en niet de dames? In het vrouwenvoetbal zijn met relatief lage bedragen grote stappen te maken. De huidige generatie gaat daar weinig baat bij hebben, maar voor de komende generaties is het wel een goede stimulans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
De knvb is er voor alle voetballers. heren, vrouwen, profs, amateur, jeugd. Ik vind het fout als ze geld dat ze uit de ene categorie verdienen zomaar in de andere stoppen.

Zeker waar het betaald voetbal betreft, dat zijn bedrijven die zichzelf moeten redden. De bond is er om de competitie te faciliteren en eventueel geld van de profs naar het amateur voetbal over te hevelen.

Tenminste, dat is mijn mening.

En als er mensen/bedrijven zijn die het interessant vinden om het vrouwen voetbal met financiele injecties stappen te laten maken. Prima. Maar ik vind het een beetje vreemd dat het vrouwen voetbal zo kan leunen op de populariteit van het herenvoetbal. Binnen de bond zouden het financieel volledig gescheiden units moeten zijn met een eigen P&L verantwoordelijkheid.
En als de bond wil dat vrouwenvoetbal groeit en daarom geld van het herenvoetbal in het vrouwenvoetbal stopt, dan moet die groei ten gunste zijn van het herenvoetbal. En dit geldt dus helemaal als er geld van amateurs naar betaaldvoetbal moet gaan.

Maar los hiervan, het slaat allemaal een beetje door. In het artikel wordt niet over de knvb gesproken. Er zijn wat voetbalsters (internationaal) die claimen dat ze meer willen verdienen. Normaal zouden deze wensen door niemand gehoord worden maar nu liften ze mee op de aandacht voor het EK en krijgt het wel publiciteit. Vanuit de voetballende vrouwen kan ik prima rechtvaardigen dat ze voor hun belangen opkomen. Ik ben alleen van mening dat ze, vergeleken met andere topsporters, al in een behoorlijk luxe situatie verkeren. Vergelijk ze nou eens niet met herenvoetballers maar met bijvoorbeeld badmintonners of judoka's.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:33
Ankona schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:50:
De knvb is er voor alle voetballers. heren, vrouwen, profs, amateur, jeugd. Ik vind het fout als ze geld dat ze uit de ene categorie verdienen zomaar in de andere stoppen.
De KNVB verdient natuurlijk vooral geld met sponsoring. Ik denk dat het grote Oranje veruit het meeste opbrengt op dat gebied en ik denk dat er best wat voor te zeggen is om dat geld in de breedte te investeren. De heren krijgen al forse salarissen van de clubs, misschien de dames een toeslag geven tot een leefbaar salaris. Ik las dat er al een aantal boven de 100k bruto per jaar zitten, daar hoef je geen medelijden mee te hebben, maar ik kan me voorstellen dat je talenten of de mindere godinnen wat geld geeft zodat ze er in ieder geval niet naast hoeven te werken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Elke bond met beperkte middelen pompt het geld rond naar waar ze denken het meest succes te kunnen halen en doet dit zeker niet naar ratio ;) (zo ook bij badminton om maar een sport te noemen waar ik toevallig bovengemiddeld van op de hoogte ben). Je moet nou eenmaal eerst succes behalen voor je geld van het NOC krijgt tegenwoordig ...
En de KNVB verdient genoeg met het merk Oranje dat het niet allemaal uit het clubvoetbal afkomstig is en daar weer in teruggestop moet worden. In vergelijking met andere sporten is het zeker krom maar de KNVB heeft er nou eenmaal de middelen voor die in vrijwel alle andere sporten ontbreken om er simpelweg een beleidskeuze van te maken.

Dit is overigens nog het elftal van het toernooi (aldus gekozen door een technische commissie van de UEFA http://www.uefa.com/insid.../news/newsid=2490299.html)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w8pimfy.jpg

http://www.uefa.com/women...ens+euro+2017+best+eleven

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 08-08-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat elftal is hier al vaker voorbij gekomen. Had wel graag de bankzitsters in dit team geweten. Nadia Nadim? Vivianne Miedema?

Wat trouwens erg grappig was: mijn dochter van 3 was van het weekend bij haar moeder en zegt: ik wil ook een staart en een haarband, net als die meisjes van de voetbal. :D Het heeft indruk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Jorgen schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:53:
Dat elftal is hier al vaker voorbij gekomen. Had wel graag de bankzitsters in dit team geweten. Nadia Nadim? Vivianne Miedema?

Wat trouwens erg grappig was: mijn dochter van 3 was van het weekend bij haar moeder en zegt: ik wil ook een staart en een haarband, net als die meisjes van de voetbal. :D Het heeft indruk gemaakt.
Is pas gister bekend gemaakt en ik zie er geen enkele post over? Vorig EK was er idd een selectie van het EK incl. 'bankzitters' maar nu is het op een elftal gehouden. Mogen van mij nog wel een paar van Oostenrijk bij op de 'bank' dan ...
Jorgen schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:44:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZQQE4YWopcKhBLGwPjF3KOmB/full.jpg

In de supermarkt idd niet te vinden, hele beperkte distributie. Enkel bij de Bruna en AKO gezien vlgns mij ... ; oja en bij de Intertoys. Kan natuurlijk ook gewoon een hele doos bestellen bij Panini met het album erbij O-) .

[ik had m'n Starterset overigens al een paar weken voor het EK gepost in het Centraal topic maar kan het niet eens terugvinden; zeker alles over het vrouwen-EK gewist daar(?)]

[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 08-08-2017 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tof! Ik heb er in elk geval niks van gezien. Misschien toch eens kijken of er nog iets van te krijgen is. Zal wel snel onbetaalbaar worden.

Ik kom het team ook even niet tegen, maar ik had hem volgens mij direct na de finale al op vi gezien, denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lateef
Waah schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:39:
[...]
Maar dit is blijkbaar een sport met potentie. Wil je die potentie eruit halen moet je er geld insteken. Investeren dus.
Ja, het is een sport met potentie, sportief gezien. Voetbal is de snelst groeiende sport onder meisjes in Nederland. De KNVB heeft op twee landen na de meeste vrouwelijke leden van Europa. Nederlandse sportbonden zijn sowieso goed in het aanbieden van breedte sport. Nederlandse jeugdselecties doen het redelijk goed bij het meisjesvoetbal. Daarnaast is er een redelijk goed opgezette topcompetitie. Allemaal factoren die positief zijn voor de sportieve potentie van het damesvoetbal. Ik denk dat dat ook best goed gaat komen, vanwege het aanwezige talent, de goede structuur van de KNVB en de groei van de sport, verwacht ik dat Nederland structureel bij de top kan blijven horen.

Maar commerciële potentie is er aanmerkelijk minder. Ja, dit EK heeft goede kijkcijfers gehad, maar ik denk dat het maar zeer de vraag of deze belangstelling aan zal blijven. Naar mijn idee kan dit toernooi het beste vergeleken worden met de Olympische Spelen. Nederlandse sporters krijgen relatief veel aandacht, zeker wanneer er sportieve successen zijn, maar die aandacht zakt snel weg wanneer het toernooi is afgelopen. Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat dat voor het damesvoetbal veel anders zal zijn. Hoeveel meer mensen gaan wedstrijden in de Eredivisie kijken? Hoeveel mensen in dit topic hebben een seizoenskaart gekocht? Ik verwacht dat die groei slechts heel beperkt zal zijn.

De realiteit is (wellicht helaas) dat buiten het herenvoetbal maar een hele kleine groep topsporters is die een goede boterham met hun sport kunnen verdienen. Er zijn sporten/sporters in Nederland die het structureel veel beter doen dan het damesvoetbal, maar die er nog niet toe in staat zijn om dat om te zetten in geld. Of het damesvoetbal dat ooit gaat lukken, is maar de vraag, maar daar is een veel langere weg voor nodig dan één succesvol EK.

Of de KNVB in staat is om die lange weg financieel in te vullen, vraag ik me ook zeer af. Wellicht is het een relatief rijke bond, maar uiteindelijk zijn de middelen ook maar beperkt. De KNVB is bijvoorbeeld al niet in staat om een toptrainer te betalen als bondscoach. De vijver waar de KNVB uit moet vissen, is klein omdat er maar weinig geld voor (over?) is. Als dat al het geval is, zal de bond ook niet in staat zijn om op langere termijn een hele competitie te voorzien van een soort van basisinkomen. Wanneer ze dat gaan doen, zal de pot van de KNVB snel opdrogen. Met name wanneer er geen of slechts beperkt inkomsten tegenover zullen staan. Vooralsnog heeft de KNVB maar één sponsor die specifiek het damesvoetbal sponsort.

Zolang dat het geval is, zullen de dames moeten accepteren dat topvoetbal hard werken voor weinig geld is. In de hoop een transfer naar het buitenland te kunnen maken, waarmee een fatsoenlijk, of voor een enkeling zelfs heel goed, salaris te verdienen is. Een realiteit die voor de meeste topsporters in Nederland geldt. En waarbij het perspectief in het damesvoetbal wellicht nu al een stuk beter is dan voor heel veel andere topsporters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Thompson schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:30:
[...]

Dat eigen logo hebben ze alleen tegen Noorwegen gedragen: http://www.knvb.nl/nieuws...euwin-op-het-oranjeshirt# (foto's van de finale, en overige wedstrijden, bevestigen ook dat ze gewoon het normale logo mét manen hebben)
Dus ... je kan met gerust hart het normale Oranje shirt bestellen ;)
Leeuwinnen voor de Leeuwinnen

Bij het aantreden van kledingsponsor Nike in 1996 krijgt de leeuw een modernere uitstraling, die tot 2013 het shirt van Oranje siert. Voor het 125-jarig jubileum van de voetbalbond, in 2014, ontwerpen Nike en de KNVB een nieuw wapen, gebaseerd op de leeuw van de jaren zeventig. Ook het Nederlands vrouwenelftal speelt in dit shirt, maar dat gaat met ingang van het seizoen 2018/'19 veranderen.

Vanaf dat seizoen staat er een leeuwin op het shirt van de OranjeLeeuwinnen. De onthulling van dit shirt stond gepland voor 2018, maar ter gelegenheid van WEURO 2017 dragen de Oranjevrouwen het nieuwe tenue eenmalig tijdens de openingswedstrijd tegen Noorwegen.

[ Voor 57% gewijzigd door apis29 op 09-08-2017 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

apis29 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:33:
[...]

Dat eigen logo hebben ze alleen tegen Noorwegen gedragen: http://www.knvb.nl/nieuws...euwin-op-het-oranjeshirt# (foto's van de finale, en overige wedstrijden, bevestigen ook dat ze gewoon het normale logo mét manen hebben)
Dus ... je kan met gerust hart het normale Oranje shirt bestellen

[...]
Verrek dat heb ik helemaal gemist en is me ook niet opgevallen. Thanks!

Beeromaniac

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Thompson Kennelijk nu eenmalig als voorproefje en vanaf 2018/2019 standaard. Het is dus de vraag welk shirt je specifiek wilt dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Wilde het eerder van de week nog nakijken maar dacht al dat dit te wachten stond:
OranjeLeeuwinnen verdienen A-status NOC*NSF

"Het optreden van de Oranjevrouwen op het voorbije EK heeft hen niet alleen de Europese titel, maar ook de A-status van NOC*NSF opgeleverd. De toekenning van de A-status van de NOC*NSF geeft de speelsters meer mogelijkheden om zich fulltime op hun topsport te gaan focussen.

Zij krijgen de beschikking over een pakket aan voorzieningen, zoals verzekeringen, vervoersmogelijkheden, studieregelingen, carrièrebegeleiding na de topsport, onkostenvergoedingen en een mogelijke aanvulling op hun inkomen. Uitgangspunt om in aanmerking te komen voor een A-status is een mondiale top-8 prestatie tijdens een WK, Olympische Spelen of een ander internationaal topsportevenement dat wat betreft deelnemersveld en geleverde competitie gelijk is aan een WK.
A-status jaar geldig

KNVB-directeur Jan Dirk van der Zee: "Ere wie ere toekomt. Dit is echt een bekroning van de geweldige prestaties van onze dames. Met deze A-status zullen de OranjeLeeuwinnen ook in de toekomst vast onze verwachtingen blijven overtreffen."

De A-status is geldig voor een jaar. NOC*NSF en de KNVB bekijken nu welke prestatienormen er gelden voor het verlengen van de A-status na afloop van dat jaar. Ook in 2009, toen Oranje op het EK in Finland de halve finale haalde, verkreeg de ploeg de A-status.

Nederland kroonde zich zondag in Enschede door een 4-2 zege op Denemarken voor het eerst in de geschiedenis tot Europees kampioen."
http://www.knvb.nl/nieuws...n-verdienen-status-nocnsf

En nog een aardige column/artikeltje over vrouwensport en oa de rol van geld: http://www.ad.nl/sport/vr...rland-sportland~a955d47c/

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 12-08-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:21
Iemand enig idee waar ik de finale kan terug kijken? denk nu aan Eurosport maar kan daar niet zien of ik wedstrijden kan terugkijken en wil dat graag wel even weten voor ik daar lid van wordt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ramon schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:37:
Iemand enig idee waar ik de finale kan terug kijken? denk nu aan Eurosport maar kan daar niet zien of ik wedstrijden kan terugkijken en wil dat graag wel even weten voor ik daar lid van wordt.
'Gewoon' bij de NOS?!? Uitzending gemist, bijv.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Ramzzz Dat zou nieuw zijn. Complete voetbalwedstrijden zijn nooit terug te zien. Hooguit de samenvattingen en ook die vaak maar beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Champions League kon je ook altijd gewoon terugkijken met Uitzending Gemist en ik zie de EK Finale er ook gewoon bij staan https://www.npo.nl/nos-ek-vrouwenvoetbal/NOSEKVrouwen
Ramon schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:37:
Halve finales en Finale zijn op dit moment nog beschikbaar bij de Eurosport Player. Merkte gister pas dat ze de website weer een facelift hebben gegeven en het is ze gelukt het nog slechter te maken d:)b :') (via de app zal het best nog soepel werken)

Ben nu aan het kijken en het zijn de versies zonder commentaar.

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 13-08-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Naslagwerkje voor de liefhebber ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/peUjjxgzyxypsmzsle8EX4SC/full.jpg
[vooral veel statistieken]
http://www.uefa.com/Multi...2/60/2517260_DOWNLOAD.pdf (http://www.uefa.com/womenseuro/index.html#/)

De 'Miedema papers' ;) :
Vivianne Miedema: ‘We put the same effort in – we deserve the same pay’
https://www.theguardian.c...-holland?CMP=share_btn_tw
https://www.ad.nl/nederla...r-nek-te-lullen~a2f2de66/
https://www.ad.nl/nederla...-mannen-krijgen~af680b67/
Nu wordt Noorwegen er steeds bijgehaald maar volgens mij hebben de kritikasters (bijv. Derksen) of zelfs de zogenaamde voorstanders geen flauw benul van hoe die deal daar in elkaar zit :+

En voor om het plaatje vol te maken qua recent nieuws: de kakelverse kwartfinaleloting van de vrouwen Champions League met als kraker verdedigend kampioen Olympique Lyon tegen het opkomende FC Barcelona met Lieke Martens in de gelederen (bij Lyon tegenwoordig ook v.d. Sanden in de selectie overigens):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Nv1Z2Hgfw10vjzih0o9dI2Zg/full.jpg

http://www.uefa.com/women...ews/newsid=2518956.html#/
http://www.uefa.com/women....html#/iv/article/2517898

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 24-11-2017 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

En daarmee is dat een mooie afsluiter van dit topic :).

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.