Space21 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:11:
Het lijkt erop alsof de meeste dagelijkse features tegenwoordig worden ondersteund door Revolut.
- automatisch incaso
- goede app
- en of rekening en kinderrekening
-
tikkie
- ideal
Welke “dagelijkse” features missen nog?
Idin misschien?
En de standaard features voor 0€.
Wat houd iedereen tegen te migreren naar revolut?
Kinderrekening is in mijn ogen vrij slecht bij Revolut.
Had twee kinderrekeningen bij ING met eigen IBAN nummers, dus opa's oma's etc konden altijd wat erop storten als ze dat wilden.
Kinderrekening bij Revolut is gekoppeld aan hoofdrekening en heeft geen eigen IBAN. Dus als iemand iets erop wil storten is het altijd via jou (of partner, want je kan als ouders beide via je eigen rekening toegang krijgen) en dan moet je het doorstorten.
Daarnaast mogen ze max een bedrag ontvangen per jaar, en max een bedrag op de rekening hebben staan. Onze kids hadden die drempel al behaalt, en dus kon hun geld niet op de rekening komen te staan.
Oplossing was nu : 2 pockets gemaakt voor beide kinderen, en dan daar al het spaargeld dat we hebben voor hun op gezet, en die kinderrekeningen met bijbehorende pinpas, is nu alleen om wekelijks wat zakgeld op te zetten en dat kunnen ze dan "zelf" gebruiken "as they wish" (met een beetje sturing van de ouders

).
Stuk omslachtiger dan voorheen dus, maar helaas is het vooralsnog niet anders op te lossen (naar mijn weten). En aangezien het een pocket is, is de rekening nu alleen bij mij zichtbaar en niet bij mijn partner. Dus tot op zekere hoogte heb ik nu toegang tot het geld en mijn partner niet, dat kan bij ruzie/scheiding etc wel een ding zijn.Officieel staat het geld nu op mijn rekening.
Voor de rest zeer tevreden over Revolut, ben nu enkele maanden overgestapt naar hun als hoofdbank.