Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:47
Matched: tikkie
Youtl schreef op donderdag 20 april 2023 @ 17:52:
Inderdaad Plutus is geen bank.

Het volgende staat er bij op Tikkie bij FAQ:

[...]

Ik weet niet of Bitsafe/Yoursafe al word ondersteund maar denk dat die zo een klein aandeel hebben in NL dat er waarschijnlijk nog niet genoeg klanten zijn geweest die bij Tikkie zijn gaan vragen om deze toe te voegen. Bij Revolut zitten flink meer klanten en is het ook aannemelijker dat deze klanten Tikkie gaan aanschrijven met een verzoek om asap REVO toe te voegen aan het IBAN lijstje.
Er zijn ook nog steeds helaas webwinkels waar Revolut niet in het iDeal lijstje staat..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 21:26
milankd schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:55:
Ik overweeg over te stappen naar Revolut maar vind nog weinig ervaringen. Op trustpilot een hoop uiteenlopende verhalen.
Veel mensen klagen dat het lang zou duren totdat geld van of naar een rekening aankomt, en dat accounts snel geblokkeerd zouden worden.

Ik koop binnenkort een huis en samen met mijn vriendin lijkt Revolut een makkelijke manier te zijn om uitgaves inzichtelijk te krijgen, en gezamenlijke rekeningen te maken.

Wat is de ervaring van mensen hier? Zijn er hier Revolut-gebruikers met een goed advies? :)
Hier mijn ervaringen met Revolut sinds ze een volwaardige bank zijn. Sinds 2022 gebruik ik Revolut bijna voor alles, ik betaal er mijn boodschappen mee en incasso's lopen vanaf hier. Mijn salaris gaat er na de zomer ook op bijgeschreven worden (omdat de werkgever dit nog niet accepteerde). Persoonlijk vind ik het fijn werken en overzichtelijk met de Vaults die ze bieden. Ik heb ook Bunq en N26 gehad in het verleden en moet zeggen dat Revolut het veel beter doet qua user interface en geen greenwashing(uhm Bunq). Ook bieden ze de mogelijkheden om aandelen te kopen, met je geld te beleggen in edelmetalen of crypto en nog meer.

Als Metal gebruiker (heb de Black Friday aanbieding genomen afgelopen jaar) krijg je voor een acceptabele prijs (€80 per jaar was het) meer perks die afhankelijk van je situatie erg fijn kunnen zijn. De snellere Support is erg fijn, heb tot nu toe vrij snel antwoord van Support iets wat bij Bunq dagen kan duren als je pech hebt of uren bij N26. Mijn oude ICS kaarten heb ik ook opgezegd, vind de debit kaarten van Revolut prima en heb ook nog een Amex kaart.

Wat het Instant payments verhaal betreft, dit was tot ongeveer April dit jaar instant naar veel NL banken (ABN, ING, Rabo en SNS) en daarna niet meer. Er waren in Mei nog werkzaamheden aan het Instant payment systeem en sindsdien is het wisselend met de overboekingen die ik doe. Of het toeval is of bewust weet ik niet maar erg vind ik het niet omdat je met iDeal ook nog kan betalen.

Hun chargeback systeem werkt fijn en is overzichtelijk, meermaals moeten gebruiken omdat een winkelier geen geld terugstort of dat ik mijn pakketje niet ontvang. Als ik de webshop niet helemaal vertrouw kan ik ook nog gebruik maken van de single use kaart om mijn kaartgegevens niet vatbaar te maken voor fraude of datalekken. Met de aankoop en reisverzekering heb ik gelukkig nog geen ervaringen.

Wat betreft de random blokkades wat je online wel eens tegenkomt, er is mij 2x om een proof of income gevraagd en bij de eerste keer was mijn account voor een uur of 12 geblokkeerd. Support was wel bereikbaar maar kon alleen zien dat het bij Compliance ligt, en in de app zie je ook een voortgangstatus maar echt veel heb je er niet aan als het account geblokkeerd is. Bij de tweede keer ging het wel beter en bleef mijn rekening actief.

Mijn rekeninggebruik is eigenlijk 'normaal' zoals je een bankrekening zou gebruiken denk ik. Heb wel een paar keer wat met crypto gedaan via Coinbase en Ramp voor het kopen/verkopen van mijn crypto, dit heeft mij geen blokkades of iets opgeleverd. Is geen garantie voor jou maar ik begreep wel dat het met algoritmes werkt en als het algoritme een transactie als risicovol ziet of afwijkend word het doorgestuurd naar een Compliance medewerker die dan handmatig kijkt naar je account, het hangt hier vooral af hoe snel dit gaat om je account weer vrij te geven.

Maar net als bij alle andere banken (ook Nederlandse) zolang je geen 'gekke' dingen uithaalt of overmatig veel met crypto, gokken (buitenlandse illegale aanbieders) en overmaakt naar risicolanden is het onwaarschijnlijk dat je blokkades op je rekening kan verwachten. Ook de ING zal je account blokkeren als ze afwijkingen zien of 'verdachte' transacties, dankzij de huidige wetgeving moeten banken helaas het werk van de opsporingsdiensten overnemen en daar valt wat van te vinden :(

Wat ik mis bij Revolut:

- iDeal betaalverzoeken kunnen aanmaken, dan zou het nog makkelijker zijn om geld terug te vragen in plaats van je IBAN te moeten delen etc etc. (Of dat Tikkie ze toevoegt als bank)

- iDin als inlegmethode, denk dat je dan meer overstappers krijgt die Revolut aandurven en er meer klanten zullen zijn die Revolut als enige bank gaan gebruiken.

- Nederlandse IBAN, hoewel het lukt om de meeste partijen over te krijgen om geld af te schrijven van het Litouwse IBAN is het vaak wel gedoe om ze zover te krijgen en met een Nederlandse IBAN nummer worden ze een directe concurrent voor alle banken in NL omdat de overstapservice dan een optie kan worden die ondersteund gaat worden.

Waar ik nog wel vaak tegen aan gelopen ben dit jaar is dat mijn metalen kaart vaak ingeslikt word door de Geldmaat, ik weet niet of ik pech heb of dat het door het gewicht komt. Al die keren heeft Support mij netjes geholpen en een gratis vervangende kaart laten opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:11

Barrycade

Through the...

Youtl schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:43:
[...]

Hier mijn ervaringen met Revolut sinds ze een volwaardige bank zijn. Sinds 2022 gebruik ik Revolut bijna voor alles, ik betaal er mijn boodschappen mee en incasso's lopen vanaf hier. Mijn salaris gaat er na de zomer ook op bijgeschreven worden (omdat de werkgever dit nog niet accepteerde). Persoonlijk vind ik het fijn werken en overzichtelijk met de Vaults die ze bieden. Ik heb ook Bunq en N26 gehad in het verleden en moet zeggen dat Revolut het veel beter doet qua user interface en geen greenwashing(uhm Bunq). Ook bieden ze de mogelijkheden om aandelen te kopen, met je geld te beleggen in edelmetalen of crypto en nog meer.

Als Metal gebruiker (heb de Black Friday aanbieding genomen afgelopen jaar) krijg je voor een acceptabele prijs (€80 per jaar was het) meer perks die afhankelijk van je situatie erg fijn kunnen zijn. De snellere Support is erg fijn, heb tot nu toe vrij snel antwoord van Support iets wat bij Bunq dagen kan duren als je pech hebt of uren bij N26. Mijn oude ICS kaarten heb ik ook opgezegd, vind de debit kaarten van Revolut prima en heb ook nog een Amex kaart.

Wat het Instant payments verhaal betreft, dit was tot ongeveer April dit jaar instant naar veel NL banken (ABN, ING, Rabo en SNS) en daarna niet meer. Er waren in Mei nog werkzaamheden aan het Instant payment systeem en sindsdien is het wisselend met de overboekingen die ik doe. Of het toeval is of bewust weet ik niet maar erg vind ik het niet omdat je met iDeal ook nog kan betalen.

Hun chargeback systeem werkt fijn en is overzichtelijk, meermaals moeten gebruiken omdat een winkelier geen geld terugstort of dat ik mijn pakketje niet ontvang. Als ik de webshop niet helemaal vertrouw kan ik ook nog gebruik maken van de single use kaart om mijn kaartgegevens niet vatbaar te maken voor fraude of datalekken. Met de aankoop en reisverzekering heb ik gelukkig nog geen ervaringen.

Wat betreft de random blokkades wat je online wel eens tegenkomt, er is mij 2x om een proof of income gevraagd en bij de eerste keer was mijn account voor een uur of 12 geblokkeerd. Support was wel bereikbaar maar kon alleen zien dat het bij Compliance ligt, en in de app zie je ook een voortgangstatus maar echt veel heb je er niet aan als het account geblokkeerd is. Bij de tweede keer ging het wel beter en bleef mijn rekening actief.

Mijn rekeninggebruik is eigenlijk 'normaal' zoals je een bankrekening zou gebruiken denk ik. Heb wel een paar keer wat met crypto gedaan via Coinbase en Ramp voor het kopen/verkopen van mijn crypto, dit heeft mij geen blokkades of iets opgeleverd. Is geen garantie voor jou maar ik begreep wel dat het met algoritmes werkt en als het algoritme een transactie als risicovol ziet of afwijkend word het doorgestuurd naar een Compliance medewerker die dan handmatig kijkt naar je account, het hangt hier vooral af hoe snel dit gaat om je account weer vrij te geven.

Maar net als bij alle andere banken (ook Nederlandse) zolang je geen 'gekke' dingen uithaalt of overmatig veel met crypto, gokken (buitenlandse illegale aanbieders) en overmaakt naar risicolanden is het onwaarschijnlijk dat je blokkades op je rekening kan verwachten. Ook de ING zal je account blokkeren als ze afwijkingen zien of 'verdachte' transacties, dankzij de huidige wetgeving moeten banken helaas het werk van de opsporingsdiensten overnemen en daar valt wat van te vinden :(

Wat ik mis bij Revolut:

- iDeal betaalverzoeken kunnen aanmaken, dan zou het nog makkelijker zijn om geld terug te vragen in plaats van je IBAN te moeten delen etc etc. (Of dat Tikkie ze toevoegt als bank)

- iDin als inlegmethode, denk dat je dan meer overstappers krijgt die Revolut aandurven en er meer klanten zullen zijn die Revolut als enige bank gaan gebruiken.

- Nederlandse IBAN, hoewel het lukt om de meeste partijen over te krijgen om geld af te schrijven van het Litouwse IBAN is het vaak wel gedoe om ze zover te krijgen en met een Nederlandse IBAN nummer worden ze een directe concurrent voor alle banken in NL omdat de overstapservice dan een optie kan worden die ondersteund gaat worden.

Waar ik nog wel vaak tegen aan gelopen ben dit jaar is dat mijn metalen kaart vaak ingeslikt word door de Geldmaat, ik weet niet of ik pech heb of dat het door het gewicht komt. Al die keren heeft Support mij netjes geholpen en een gratis vervangende kaart laten opsturen.
Pff vind het toch niet echt en succesverhaal zo.
Ik heb zelf basic puur als backup pasje.

Maar ideal werkt heel omslachtig met allerlei onnodige status updates in de app. Geeft een beetje houtje touwtje gevoel. Ook joint account is wat omslachtig te bereiken. App is niet heel intuïtief vind ik. Zeker als je meerdere valuta hebt.

Maar @Youtl als het je main driver is, mis je dan geen rente op de vaults (wat ik zonder rente echt een beetje rare potjes vind). Of hou je een echte spaarrekening aan bij een andere bank? Of zit er op een metal account wel rente op de vaults?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 17:07:
Zijn er mensen die Revolut als hun main bank gebruiken, ben opzoek naar een nieuwe bank echter lees ik over Revolut wat tegenstrijdige berichten zoals: dichtgooien van je rekening zonder een notice etc?
Hier ook als hoofdbank. Het enige dat ik mis is Tikkie of een andere manier van betaalverzoeken versturen die per ideal betaald kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10 12:14
Sando schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:37:
[...]

Ik heb al twee keer gehad dat ik iemand een betaallink stuur maar dat ze geen geld kunnen overmaken omdat hun geldige postcode ongeldig is. Blijkbaar moet je als kaarthouder een postcode opgeven. Vervolgens zegt de pagina "Postcode [geldige postcode hier] is ongeldig. Pas dit aan voordat je geld over kunt maken."

Als het even overmaken van geld moeilijk wordt gemaakt dan hebben mensen er al heel snel geen zin meer in. "Laat maar" zeggen ze dan. "Die heb je nog van mij te goed." Nu stuur ik dus geen betaallinks meer met Revolut. Wat een vervelend systeem.
Volgens mij is dit ook omdat ze nog de oude zooi gebruiken, en niemand er met Master card betaald.
Maar Dan even gewoon je iban nr geven.,zo doe ik dat.
Zo simpel en het staat er direct op.
Teminste ik ben hier nog niemand tegen gekomen die er tegen was .. De meeste zeggen Jezus staat het er al op.
En anders gebruiken ze Revolut is het net als tikkie via 06.
Makkelijker kan niet 🔆
Werkt top met Revolut bank...ik wil geen geleur meer van Rabobank waarom je crypto koopt!

Ps https://www.internetkassa...-payments-initiative-epi/

[ Voor 3% gewijzigd door digiben op 24-07-2023 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14:37
de Peer schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:31:
[...]

wat mij betreft is Ideal eigenlijk gewoon een harde vereiste. tot die tijd verstuur ik ook geen betaallinks.
Zodra Revolut NL iban's aanbied kun je ook Tikkie gebruiken. Nog eventjes wachten dus..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

codegro schreef op maandag 24 juli 2023 @ 21:37:
[...]

Zodra Revolut NL iban's aanbied kun je ook Tikkie gebruiken. Nog eventjes wachten dus..
Is het al bekend dat ze NL iban's zullen aanleveren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 16:23
Wow... ik heb de mail nog niet gehad.
Dit betekent dat de Tikkie app gaat werken, en dat het als tegenrekening voor bijv. Raisin weer gebruikt kan worden (immers een NL IBAN). Super!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 12:15
Olifant123 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:22:
Dit betekent dat de Tikkie app gaat werken, en dat het als tegenrekening voor bijv. Raisin weer gebruikt kan worden (immers een NL IBAN). Super!
In standaard instant payments met nlse rekeningen!? :)F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:25
Olifant123 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:22:
Tikkie werkt alleen wanneer Revolut ook een naam/IBAN check doet, daar heb ik nog niks over gehoord. Geen idee of Raisin dit ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0blin
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-08 23:50
Dat kun je checken door jezelf een tikkie of betaalverzoekje te sturen vanaf een andere bank en te betalen via Revoluts iDeal.

[ Voor 15% gewijzigd door g0blin op 15-08-2023 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Ik vraag mij trouwens af of de Overstapservice ook meteen support gaat bieden voor Revolut nu zij ook NL IBANs gaan aanbieden en of Tikkie ook eindelijk support gaat bieden aan Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Datisraar schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:12:
Ook nog even nagevraagd bij de klantenservice. Ter info; bij mij wordt voor 20 december aanstaande de NL IBAN gemigreerd. Even geduld nog …….
Klopt, na het ontvangen van de mail moet er wettelijk gezien twee maanden over heen gaan voor het in werking treed. Dit is een soort bedenktermijn ook voor klanten die als ze de wijzigingen in voorwaarden niet zien zitten hun pakket kunnen opzeggen.

Het is hopen dat de overstapservice en Tikkie ook snel REVO IBANs gaan accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13:09
Youtl schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:32:
[...]

Klopt, na het ontvangen van de mail moet er wettelijk gezien twee maanden over heen gaan voor het in werking treed. Dit is een soort bedenktermijn ook voor klanten die als ze de wijzigingen in voorwaarden niet zien zitten hun pakket kunnen opzeggen.

Het is hopen dat de overstapservice en Tikkie ook snel REVO IBANs gaan accepteren.
En wordt het zoiets als NL72REVO0123456789 neem ik aan. Of NL72REVO1123456789

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 24-10-2023 20:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oeroeg
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-10 08:24
RobertMe schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:23:
[...]

Dan kan de vraag ook anders worden gesteld: "bron?" :p

[...]

Ik vermoed (totaal niet onderbouwd) dat het merendeel alleen checkt op "NL" (+ de checksum). En als er al checks zijn op bankcodes (in NL dus de afkorting van de bank) dat die merendeels hardcoded zijn en "niet onderhouden worden".
Klopt! Op basis van een steekproef (N=1)

Tikkie ondersteunt REVO-ibans. Heb een geldige IBAN geraden door alle controlegetallen te proberen (helaas pas na 94 pogingen, haha).

NL94REVO2318696306 is geldig en willekeurig gegenereerd. Kun je het zelf bij andere bedrijven proberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kc_icOklRHSzviHJro5aFW64wKY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SKiX45YSYbhaURS2jtvk5sSr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Oeroeg op 08-11-2023 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeroeg
Omdat het vrijwel onmogelijk is om met Nederlanders een sociaal leven te leiden zonder Tikkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:04
Oeroeg schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:34:
Omdat het vrijwel onmogelijk is om met Nederlanders een sociaal leven te leiden zonder Tikkie.
Moet je daar een NL iban voor hebben? ik kon laatst met mijn LT iban van revolut gewoon een ideal betaling/tikkie betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Laatst online: 20:45
Oeroeg schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:34:
Je kunt toch ook gewoon gebruik maken van Revolut payment links? Kunnen je vrienden met Mastercard, Visa of met Apple Pay betalen.

Voorbeeld hier: https://revolut.me/thomas6l0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:07:
[...]

Moet je daar een NL iban voor hebben? ik kon laatst met mijn LT iban van revolut gewoon een ideal betaling/tikkie betalen.
Een tikke betalen kan wel maar zelf een tikkie versturen/ontvangen niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

oohh schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:54:
[...]

Je kunt toch ook gewoon gebruik maken van Revolut payment links? Kunnen je vrienden met Mastercard, Visa of met Apple Pay betalen.

Voorbeeld hier: https://revolut.me/thomas6l0
Nou dat zou ik niet 'gewoon' noemen. In de gemiddelde vriendengroep of groep collega's zit daar ook niemand op te wachten, te moeilijk voor de meesten en niet iedereen heeft een creditcard of wil die gebruiken. Tikkie is gewoon de norm momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeroeg
de Peer schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:27:
[...]

Nou dat zou ik niet 'gewoon' noemen. In de gemiddelde vriendengroep of groep collega's zit daar ook niemand op te wachten, te moeilijk voor de meesten en niet iedereen heeft een creditcard of wil die gebruiken. Tikkie is gewoon de norm momenteel.
De NL grootbanken zijn nu toch ook Visa en Mastercard debitcards aan het uitdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Oeroeg schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 19:28:
[...]

De NL grootbanken zijn nu toch ook Visa en Mastercard debitcards aan het uitdelen?
Dat klopt. Maar 90 procent van de Nederlanders is niet gewend/bereid om op die manier te betalen. Tikkie is de norm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightsight
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-08 15:10
Is het al iemand gelukt om een Tikkie te verzenden? Ik kom niet door de naamcontrole heen (name and IBAN don't match). Heb de NL REVO rekening nu bijna twee weken, werkt verder overigens prima nog geen problemen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
Dennisweb schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:54:
Zojuist een mail gekregen dat ik een Nederlandse IBAN heb gekregen. :)F

[Afbeelding]
Geheel uit interesse, werkt Tikkie ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:00
Youtl schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:46:
[...]

Geheel uit interesse, werkt Tikkie ?
Ik zou zeggen van wel, op basis van: Oeroeg in "Discussie over & Ervaringen met Revolut bank"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wausser90
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 24-10 16:54
Heb met mijn nieuwe Revolut direct een NL IBAN gekregen, heb ook mijn eigen Tikkie kunnen betalen.

Kan Revolut nog niet koppelen aan Tikkie, daar herkent ie mijn achternaam (nog) niet bij de IBAN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:14
Pas als je daadwerkelijk een Tikkie kan ontvangen, kan je zeggen dat Tikkie werkt. Want een Tikkie betalen gaat natuurlijk gewoon via iDeal en betalen met iDeal kan al een tijdje.

Dus ik zou zeggen van niet, aangezien de naamcontrole mislukt:
Nightsight in "Discussie over & Ervaringen met Revolut bank"
Wausser90 in "Discussie over & Ervaringen met Revolut bank"

[ Voor 7% gewijzigd door pl0xs op 23-11-2023 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
pl0xs schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:38:
[...]

Pas als je daadwerkelijk een Tikkie kan ontvangen, kan je zeggen dat Tikkie werkt. Want een Tikkie betalen gaat natuurlijk gewoon via iDeal en betalen met iDeal kan al een tijdje.

Dus ik zou zeggen van niet, aangezien de naamcontrole mislukt:
Nightsight in "Discussie over & Ervaringen met Revolut bank"
Wausser90 in "Discussie over & Ervaringen met Revolut bank"
Daarom vroeg ik het nogmaals, wellicht dat er wat veranderd was maar helaas.

Denk dat Revolut nog moet worden aangesloten op de IBAN naamcheck zodat het ook werkt, al heb ik liever dat Revolut zelf iDeal toevoegt aan de Revolut.me links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Belastingdienst doet ook gewoon die naam nummer check net als tikkie en dat faalt... Krijg je dat weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
xabre16v schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:16:
Belastingdienst doet ook gewoon die naam nummer check net als tikkie en dat faalt... Krijg je dat weer.
Mijn naam komt gewoon overeen. Blijkbaar heeft Revolut wel een NL IBAN aangemaakt maar is dit nog niet overal bekend/doorgegeven en zeggen systemen dat de IBAN (nog) niet bestaat. Er staat letterlijk: 'het rekeningnummer is niet bekend bij uw bank'. Gebruik gewoon de NL IBAN dat bij gegevens staat, al stuurt de de LT-iban volgens mij nog alles 12 maanden door dus echte paniek is het ook niet direct.

[ Voor 14% gewijzigd door Deezers op 08-12-2023 14:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:50
Mijn rekening is nu ook omgezet naar NL. Ik dacht deze nu wel aan Tikkie toe te kunnen voegen maar helaas. Naam/Nummer controle kan niet worden uitgevoerd.

Update (gevonden op de community)
Tikkie is using SurePay to do the identity check. I have reached out to SurePay and they have already contacted Revolut, they are waiting for Revolut to finish the application process.

As long as Revolut does not do this, Tikkie will not work

[ Voor 57% gewijzigd door FJP84 op 15-12-2023 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

FJP84 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:13:
Mijn rekening is nu ook omgezet naar NL. Ik dacht deze nu wel aan Tikkie toe te kunnen voegen maar helaas. Naam/Nummer controle kan niet worden uitgevoerd.

Update (gevonden op de community)
Tikkie is using SurePay to do the identity check. I have reached out to SurePay and they have already contacted Revolut, they are waiting for Revolut to finish the application process.

As long as Revolut does not do this, Tikkie will not work
Klopt. Is al eerder benoemd hier in het topic. Afwachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
WhatsappHack schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 22:55:
Ik zie dat Revolut intussen onder het depositogarantiestelsel ed valt.
Intussen? In de EU zul je in geen enkel land een banklicentie krijgen zonder aan het depositogarantiestelsel deel te nemen. Als je een bank bent ben je daar namelijk toe verplicht. (Alle landelijke banken dragen de kosten voor het DGS / dragen contributie af wat vervolgens in een pot wordt gestort om later uit te keren).

En de Revolut spaar oplossing is geen sparen onder het DGS noch onder de huidige Nederlandse belasting regels. Het is een namelijk een belegging in een geldmarktfonds.
Echter... ben je natuurlijk wel vrij om het echte sparen ergens anders te doen (LeasePlan Bank, Bunq met gratis losse spaarrekening, ergens via Raisin, .... Allemaal gratis opties voor sparen met wisselende rente maar (veel) hoger dan ING).

En v.w.b. nadelen. Tikkie werkt er schijnbaar niet mee (doordat Tikkie geen naamcontrole kan doen als je een account wilt aanmaken) en Revoluts eigen oplossing v.w.b. betaallink is schijnbaar niet echf handig, voor de Nederlandse markt (alleen met kaart betalen? En dus geen iDeal).

En daarnaast meen ik begrepen te hebben dat er incidenteel webshops / betaalproviders zijn waarbij bij iDeal Revolut ontbreekt? Dus dan moet je al via een alternatieve betaalwijze kunnen en willen betalen. (Bankoverschrijving bv kan vaak wel, maar is ook aan de kant van webshop vaak / altijd een handmatig proces? Dus dat kan de levering vertragen. Betalen met kaart zit mogelijk een opslag op / extra kosten aan verbonden).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:55
Ik heb ook het bericht binnen van Revolut! Eindelijk haha! Heeft iemand Tikkie al werkend gekregen? Die zou ik toch wel graag werkend krijgen eerlijk gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wausser90
Herax10NL schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:15:
Ik heb ook het bericht binnen van Revolut! Eindelijk haha! Heeft iemand Tikkie al werkend gekregen? Die zou ik toch wel graag werkend krijgen eerlijk gezegd.
Tikkie instellen gaat nog steeds fout op de naam check

• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:32
Green.car6808 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:06:
Zojuist NLIBAN gekregen. Instant Payment lukt nu wel van ING naar Revolut. Gisteren (met nog LT IBAN) duurde het ongeveer een dag.

ING Meldt wel bij het overschrijven dat de naam nog niet gecheckt kan worden. Dat is normaal bij een nieuwe IBAN volgens mij. Duurt een of meerdere dagen dacht ik.
Mijn vriendin heeft echt al een tijd haar NL IBAN, maar Tikkie werkt nog steeds niet (vanwege de IBAN-Naam check). Ik zit te twijfelen om lekker naar BUNQ over te stappen, want het is telkens weer iets met Revolut:
Dan is de IBAN niet Nederlands, dan werkt de naam check niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
LNDN schreef op donderdag 21 december 2023 @ 05:20:
[...]

Mijn vriendin heeft echt al een tijd haar NL IBAN, maar Tikkie werkt nog steeds niet (vanwege de IBAN-Naam check). Ik zit te twijfelen om lekker naar BUNQ over te stappen, want het is telkens weer iets met Revolut:
Dan is de IBAN niet Nederlands, dan werkt de naam check niet.
Mag ik dit semi andersom lezen? Wat fijn dat een buitenlandse bank er alles aan doet om "native" te voelen in Nederland. iDeal ondersteuning, nu NL IBANs, wellicht in de toekomst nog de naamcheck? Waarbij de naamcheck ook nog eens op Europees niveau verplicht wordt vanaf 2024.

Vergelijk dat met bv OpenBank. Geen iDeal, geen NL IBAN, geen naamcheck, geen instant payments, ....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:49
LNDN schreef op donderdag 21 december 2023 @ 05:20:
[...]

Mijn vriendin heeft echt al een tijd haar NL IBAN, maar Tikkie werkt nog steeds niet (vanwege de IBAN-Naam check). Ik zit te twijfelen om lekker naar BUNQ over te stappen
Ik weet niet wat daar lekker aan is .. Als je drie dagen wilt wachten op support en een negatieve rating van een supportmedewerker wilt krijgen omdat je niet aardig was (ja bij Bunq raten supportmedewerkers klanten ) .. Als je überhaupt al iets anders dan een gescript antwoord krijgt .. stap dan vooral “ lekker” naar Bunq over. Ik heb er een maand gezeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 15:05
Aanmelden bij Tikkie met het Nederlandse IBAN werkt helaas (bij mij) nog niet. De naam zou niet matchen bij het IBAN volgens Tikkie, ook bij het invullen van alle voornamen zoals op de Revolut rekening.

Uit de beschrijving onder het invullen van de voor- en achternaam begrijp ik dat enkel de achternaam gebruikt voor controle lijkt het.

[ Voor 25% gewijzigd door Sanchaz12 op 25-12-2023 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Sanchaz12 schreef op maandag 25 december 2023 @ 16:14:
Aanmelden bij Tikkie met het Nederlandse IBAN werkt helaas (bij mij) nog niet. De naam zou niet matchen bij het IBAN volgens Tikkie, ook bij het invullen van alle voornamen zoals op de Revolut rekening.

Uit de beschrijving onder het invullen van de voor- en achternaam begrijp ik dat enkel de achternaam gebruikt voor controle lijkt het.
Ik raad je vooral aan om eerdere posts te lezen. :)

Maar het is een bekend probleem en is ook aangekaart op de community van Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Sanchaz12 schreef op maandag 25 december 2023 @ 16:14:
Aanmelden bij Tikkie met het Nederlandse IBAN werkt helaas (bij mij) nog niet.
Dat meen je niet!?
De naam zou niet matchen bij het IBAN volgens Tikkie.
joh! lijkt alsof er geen naam-controle uitgevoerd kan worden ;)

Het verbaast me altijd dat dit soort berichten geplaatst worden zonder even te checken wat er eerder over Tikkie gezegd is de afgelopen weken/maanden in dit topic. Dit is minimaal 100x besproken in dit topic

[ Voor 24% gewijzigd door de Peer op 26-12-2023 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 15:05
de Peer schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 09:39:
[...]

Dat meen je niet!?

[...]

joh! lijkt alsof er geen naam-controle uitgevoerd kan worden ;)

Het verbaast me altijd dat dit soort berichten geplaatst worden zonder even te checken wat er eerder over Tikkie gezegd is de afgelopen weken/maanden in dit topic. Dit is minimaal 100x besproken in dit topic
Nou nou, is dat echt nodig?
Aangezien ik niet de enige ben die hier op wacht dacht ik even een update te plaatsen of het nu wel al werkt.
Posts van maanden geleden vertellen al helemaal niet of het nu wel al werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMess
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-10 15:56
Sinds die NL IBAN ben ik bezig om dit om te zetten. Tot zover alleen maar gezeik, incasso kan niet uitgevoerd worden. Bij tikkie naam en iban kloppen niet. Inshared die gewoon vrolijk blijft incasseren via LT nummer?

Loopt wel soepeltjes moet ik zeggen. Van Odido krijg ik bericht dat mijn rekening geen auto incasso toestaat. Toch nog maar even de ING erbij houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
MadMess schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:54:
Sinds die NL IBAN ben ik bezig om dit om te zetten. Tot zover alleen maar gezeik, incasso kan niet uitgevoerd worden. Bij tikkie naam en iban kloppen niet. Inshared die gewoon vrolijk blijft incasseren via LT nummer?

Loopt wel soepeltjes moet ik zeggen. Van Odido krijg ik bericht dat mijn rekening geen auto incasso toestaat. Toch nog maar even de ING erbij houden.
Nog niet overal zijn de systemen geüpdatet. Ik had ook handmatig laten aanpassen mèt bevestiging bij bedrijf en zojuist is alsnog van de LT-afgeschreven en in mijn account staat weer mijn oude rekeningnummer.. gelukkig heb je 12 maanden overgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveG123
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-10 22:19
Klopt het dat tikkie momenteel niet werkt met Revolut ?
Ook de belastingdienst schijnt problemen te hebben als je een NLREVO reknr probeert door te geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
DaveG123 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:50:
Klopt het dat tikkie momenteel niet werkt met Revolut ?
Zoekresultaten Tikkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveG123
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-10 22:19
Oef wat een ellende zeg.
Denk je even te kunnen wisselen van bank, maar nee. Door de LT --> NL transitie van Revolut werkt van alles niet meer. Maar even de switch in de ijskast zetten tot de hele amateur bende opgelost is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
DaveG123 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:31:
[...]

Oef wat een ellende zeg.
Denk je even te kunnen wisselen van bank, maar nee. Door de LT --> NL transitie van Revolut werkt van alles niet meer. Maar even de switch in de ijskast zetten tot de hele amateur bende opgelost is.
Huh, amateur bende? Ik denk eerder dat je de verwachtingen moet bijstellen ;)

Die NL IBAN bij Revolut werkt dik prima. Alleen zijn er én nog bedrijven die de NL IBAN uberhaupt niet accepteren (maar ook bedrijven die de NL IBAN wel accepteren, waarvan sommigen de LT IBAN niet accepteerden, dus dat is vooruitgang) én dus situaties waarin alleen een NL IBAN niet voldoende is en naamcontrole ook nodig is (zoals Tikkie).

Dus Revolut heeft weer een stap gezet voor betere acceptatie in Nederland. Alleen ontbreken er ook nog zaken om net zo "goed" te zijn als bv de Nederlandse grootbanken (nu dus meest opvallend / blokkerend de naamcontrole). En met de tijd zal dat vast ook wel volgen. Al is het maar omdat ik gelezen meen te hebben dat er een Europa brede, verplichte, naamcontrole onderweg is. Die zal Revolut dus moeten implanteren. En bv Tikkie of de belastingdienst ook overnemen.

Dit is een beetje hetzelfde als klagen dat Revolut iDeal ondersteund maar bij een of andere webshop Revolut niet in het lijstje staat. Dat ze dan iets hebben gedaan specifiek voor de Nederlandse markt, wat 100% werkt, maar dan een randzaak ervoor zorgt dat het (lijkt dat) het niet werkt. Enerzijds dan "webshop doet de lijst met banken niet bijwerken", waar Revolut dan uberhaupt niks aan kan doen. Anderzijds bij deze dat bv Tikkie ook de volledig losstaande naamcontrole vereist, wat Tikkie (/eenieder) uiteraard kan eisen, en wel door Revolut opgelost kan/moet worden, maar los staat van "NL IBAN".

En dus "Tikkie werkte niet, en Tikkie werkt nog steeds niet". Vanwaar de haat nu dan? Er is eigenlijk dus niks veranderd. V.w.b. Tikkie, want zoals gemeld werkt de NL IBAN op andere plekken prima, waar de LT IBAN geweigerd werd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Maar werkt Tikkie nu ook?
/s

En voor diegenen die het niet willen lezen via Google Amp / een vage URL: https://banken.nl/nieuws/...dse-vereniging-van-banken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
RobertMe schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:06:
[...]

Maar werkt Tikkie nu ook?
/s

En voor diegenen die het niet willen lezen via Google Amp / een vage URL: https://banken.nl/nieuws/...dse-vereniging-van-banken
Nee, ik snap niet wat de link tussen NVB en Tikkie is eigenlijk. Er is hier eerder al uitgelegd wat er nodig is om Tikkie te supporten, en een NVB lidmaatschap zal daar niks aan veranderen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Youtl schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:10:
[...]

Nee, ik snap niet wat de link tussen NVB en Tikkie is eigenlijk. Er is hier eerder al uitgelegd wat er nodig is om Tikkie te supporten, en een NVB lidmaatschap zal daar niks aan veranderen..
Het was dan ook een grapje. Vandaar de /s

Wat Revolut ook doet, in dit topic vindt men maar 1 ding belangrijk : Tikkie.

[ Voor 10% gewijzigd door de Peer op 05-01-2024 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Youtl schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:10:
[...]

Volgens mij heb je de "/s" voor end sarcasm gemist ;)
Helemaal mooi in combinatie met dat je mijn post van gisteren die er een paar berichten boven staat met uitleg waarom Tikkie niet werkt ook hebt geplusd :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
RobertMe schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:13:
[...]

Volgens mij heb je de "/s" voor end sarcasm gemist ;)
Helemaal mooi in combinatie met dat je mijn post van gisteren die er een paar berichten boven staat met uitleg waarom Tikkie niet werkt ook hebt geplusd :p
Ja ik vond het al tegenstrijdig, maar goed nvm :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
de Peer schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:12:
[...]

Het was dan ook een grapje. Vandaar de /s

Wat Revolut ook doet, in dit topic vindt men maar 1 ding belangrijk : Tikkie.
Ik vind iDin veel en veel belangrijker.
En natuurlijk de automatische acceptatie van de IBAN van Revolut voor automatische incasso's, maar dat moet wel goedkomen.
Tikkie vind ik totaal niet belangrijk want daar zijn goede alternatieven voor, maar natuurlijk leuk als die ondersteuning er ook komt.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
JohanNL schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:59:
Tikkie vind ik totaal niet belangrijk want daar zijn goede alternatieven voor, maar natuurlijk leuk als die ondersteuning er ook komt.
Niet dat ik ooit Tikke gebruikt heb (Rabo klant, met hun eigen oplossing), maar welke dan? Want de alternatieven als "hier heb je mijn IBAN en maak maar over" zijn natuurlijk lang niet zo laagdrempelig als een link openen, bank selecteren en gewoon een bekende iDeal betaling doen. Revolut heeft dan wel ook zijn eigen betaallinks, maar betalen met iDeal is daar niet mogelijk wat het voor Nederland al een stuk minder gebruikersvriendelijk maakt.

iDin daarentegen heb ik ooit eens 1 keer gebruikt. Denk met afsluiten nieuwe autoverzekering, en that's it.

Edit:
Voor de duidelijkheid: Tikkie hoeft van mij dus ook niet. Maar dan moet er wel een net zo laagdrempelig alternatief zijn. Wat dus ook kan zijn dat Revolut iDeal toevoegt aan hun eigen betaallinks (neem ik aan, heb ze niet gezien / gebruikt, noch als verzender noch als ontvanger / betaler).

[ Voor 15% gewijzigd door RobertMe op 05-01-2024 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:17
Tikkie is bijvoorbeeld de enige mogelijkheid je statiegeld terug te krijgen als je bij KFC iets drinkt en een statiegeldbeker gebruikt. Je krijgt dan na inleveren een bonnetje met daarop een QR code voor Tikkie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
mfkne schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:27:
Tikkie is bijvoorbeeld de enige mogelijkheid je statiegeld terug te krijgen als je bij KFC iets drinkt en een statiegeldbeker gebruikt. Je krijgt dan na inleveren een bonnetje met daarop een QR code voor Tikkie.
Hmm en hoe moeten buitenlanders met hun buitenlandse bankrekening dan hun statiegeld terugkrijgen? Lijkt me dat ze bij de KFC wel een alternatief hebben hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
RobertMe schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:28:
[...]

Niet dat ik ooit Tikke gebruikt heb (Rabo klant, met hun eigen oplossing), maar welke dan? Want de alternatieven als "hier heb je mijn IBAN en maak maar over" zijn natuurlijk lang niet zo laagdrempelig als een link openen, bank selecteren en gewoon een bekende iDeal betaling doen. Revolut heeft dan wel ook zijn eigen betaallinks, maar betalen met iDeal is daar niet mogelijk wat het voor Nederland al een stuk minder gebruikersvriendelijk maakt.

iDin daarentegen heb ik ooit eens 1 keer gebruikt. Denk met afsluiten nieuwe autoverzekering, en that's it.

Edit:
Voor de duidelijkheid: Tikkie hoeft van mij dus ook niet. Maar dan moet er wel een net zo laagdrempelig alternatief zijn. Wat dus ook kan zijn dat Revolut iDeal toevoegt aan hun eigen betaallinks (neem ik aan, heb ze niet gezien / gebruikt, noch als verzender noch als ontvanger / betaler).
Nou, gewoon IBAN gebruiken is dus wel een goed alternatief vind ik, maar kost net wat meer tijd voor de betaler.
Alleen als je met vriendengroepen e.d. rekeningen wilt splitten, en dit vaak doet, dan kan dit wel moeizaam worden zonder Tikkie ( en dan met name als jij de enige bent die het niet kan gebruiken )

iDin gebruik je niet vaak nee, maar op die momenten dat je het wel gebruikt kan het enorm veel tijd en gedoe schelen.
Ipv even verifiëren met iDin is het alternatief soms een ID opsturen ( per post ) en dagen verwerkingstijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:17
JohanNL schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:49:
[...]
Hmm en hoe moeten buitenlanders met hun buitenlandse bankrekening dan hun statiegeld terugkrijgen? Lijkt me dat ze bij de KFC wel een alternatief hebben hiervoor.
Geen idee, maar ik ga ervan uit dat er wel iets is. Ik heb het meerdere keren meegemaakt dat de smartphone waarmee ze de inlevering regelen met lege akku zat, en in dat geval kreeg ik altijd contant terug. Dus dikke kans dat je sowieso contant terugkrijgt ook al heb je een Tikkie-geschikte rekening :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Yorro schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:57:
[...]

Ik ben benieuwd naar het antwoord van LPB en DHB, maar mbt LPB vermoed ik dat het simpelweg te maken heeft met het niet kunnen uitvoeren van de naam/nummer controle (IBAN check) die bij Revolut rekeningen op dit moment (voorzover ik weet) nog niet werkt.

Heb daar ergens in december in dit topic al iets over geschreven (zoek op ‘afgeleide identificatie’ of ‘verificatie’)

Bij LPB is de naam/nummer controle nog steeds onderdeel van het onboarding proces:

[Afbeelding]

Bron:
https://www.leaseplanbank.nl/hulp-en-contact

Ik vermoed dat het bij DHB hetzelfde is, aangezien deze in NL ook als online bank opereert.
Ik maak hieruit niet perse op dat ze een automatische naam check doen (zoals dus bij Tikkie het geval is). Gezien deze stap 5 is nadat je de LPB IBAN ontvangen hebt en handmatig geld moet over maken. Waarna LPB dan de naam van de rekeninghouder / verzender controleert. Dus dan kijken ze echt naar de de gegevens van de transactie.

Kan uiteraard wel nog steeds dat ze in een eerdere stap deze automatische check doen (middels Safe Pay, of welke naam kwam hier laatst langst voor dat systeem). Dus het niet ondersteunen van de naamcontrole bij Revolut kan inderdaad ook zeker de reden zijn dat deze banken Revolut niet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:54
RobertMe schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:19:
[...]
Ik maak hieruit niet perse op dat ze een automatische naam check doen (zoals dus bij Tikkie het geval is). Gezien deze stap 5 is nadat je de LPB IBAN ontvangen hebt en handmatig geld moet over maken. Waarna LPB dan de naam van de rekeninghouder / verzender controleert. Dus dan kijken ze echt naar de de gegevens van de transactie.

Kan uiteraard wel nog steeds dat ze in een eerdere stap deze automatische check doen (middels Safe Pay, of welke naam kwam hier laatst langst voor dat systeem). Dus het niet ondersteunen van de naamcontrole bij Revolut kan inderdaad ook zeker de reden zijn dat deze banken Revolut niet ondersteunen.
Bij de bank waar ik destijds werkte was naam/nummer check bij de overboeking van de tegenrekening de ‘verificatie’ van de opgegeven gegevens.

In onboarding formulier geeft een klant zijn/haar gegevens op. Vervolgens kopie id/paspoort met BSN. Nieuw IBAN vrijgegeven voor de overboeking (maar toegang tot gebruik van de rekening nog niet vrijgegeven).

Die EUR 1 komt binnen. Op basis van de IBAN naam/nummer check een compare met de door de klant opgegeven gegegevns.

Elke afwijking betekent (mogelijk) contact met klant.

Denk dan niet alleen aan een tikfout, maar met name bij vrouwen die bij ene bank nog alleen de meisjesnaam (Jansen) hebben en zich melden met De Vries-Jansen, of andersom, leidde tot in ieder geval ‘uitval’ door het systeem. Dan eerst een check met het paspoort (daarop staat ‘echtgenote van’) en als dat geen uitsluitsel geeft: klant vragen hoe het zit.

Het klinkt allemaal wat basaal, maar als bank heb je je nou eenmaal te houden aan allerlei regelgeving (Wwft, rapportages Belastingdienst, etc).

Daarnaast wil je simpelweg ook niet dat je als bank wordt misbruikt, identiteitsfraude is echt wel een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Yorro schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:34:
[...]

Bij de bank waar ik destijds werkte was naam/nummer check bij de overboeking van de tegenrekening de ‘verificatie’ van de opgegeven gegevens.
Maar dat is dan dus controle op basis van de transactie? ;)
Dus niet het automatische systeem dat de (groot)banken nu bij alle transacties toepassen waarbij ze controleren of naam & IBAN matchen en dan een melding geven van "Naam & IBAN gecontroleerd" / "Niet gecontroleerd" of dus iets van "Naam en IBAN komen niet overeen, weet je zeker dat deze gegevens kloppen?". En dit is dan het systeem dat Revolut nog niet accepteert (en in ieder geval Tikkie op faalt). Maar dus ook het systeem dat LPB wellicht niet gebruikt (doordat zij echt een transactie laten doen en controleren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:54
RobertMe schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:43:
[...]

Maar dat is dan dus controle op basis van de transactie? ;)
Dus niet het automatische systeem dat de (groot)banken nu bij alle transacties toepassen waarbij ze controleren of naam & IBAN matchen en dan een melding geven van "Naam & IBAN gecontroleerd" / "Niet gecontroleerd" of dus iets van "Naam en IBAN komen niet overeen, weet je zeker dat deze gegevens kloppen?". En dit is dan het systeem dat Revolut nog niet accepteert (en in ieder geval Tikkie op faalt). Maar dus ook het systeem dat LPB wellicht niet gebruikt (doordat zij echt een transactie laten doen en controleren).
Ik weet niet of ik je helemaal volg. Maar hoe het destijds ging: automatische controle door systeem, bij afwijking: uitval en ‘handmatige’ controle.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:11

Barrycade

Through the...

Wellicht ben ik een hork of schiet ik gewoon nooit wat voor, maar waarom de focus op Tikkies? Een dienst van de grote ABN AMRO.

Je kan sowieso betalen via Revolut aan een Tikkie alleen het uitsturen kan niet dus. Maar je kan toch even je IBAN delen, ja het is niet zo makkelijk voor de ontvanger maar maken jullie dan dagelijks dit soort dingen aan dan?

Ik heb trouwens ook nog Rabo (betaalverzoek) achter de hand en Revolut kan ook nog onderling via hun "chat".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:10
Kan ik een betaalverzoek aanmaken, zodat iemand met een bankpas deze kan betalen, zoals een tikkie?

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
Gelukszoekr schreef op zondag 21 januari 2024 @ 16:42:
Kan ik een betaalverzoek aanmaken, zodat iemand met een bankpas deze kan betalen, zoals een tikkie?
Je kan een betaalverzoek maken, maar deze accepteert alleen credit/debit cards. Geen iDeal zoals Tikkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:10
pl0xs schreef op zondag 21 januari 2024 @ 16:59:
[...]

Je kan een betaalverzoek maken, maar deze accepteert alleen credit/debit cards. Geen iDeal zoals Tikkie.
En dit staat ook niet ergens op de planning?

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wausser90
Tikkie is er wel bewust van, je krijgt nu een melding als je een Revolut iban probeert toe te voegen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/invVFGk3oQIZzJNjj8t3Rt3D85I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HI3WAhp9pZfxGqKD1VlBpUZK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Wausser90 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:52:
Tikkie is er wel bewust van, je krijgt nu een melding als je een Revolut iban probeert toe te voegen.[Afbeelding]
Laat me raden, dadelijk heeft Revolut de naam check gebouwd en werkt Tikkie niet door een expliciete blokkade omdat Revolut de naam check niet zou ondersteunen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:25
RobertMe schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:34:
[...]

Laat me raden, dadelijk heeft Revolut de naam check gebouwd en werkt Tikkie niet door een expliciete blokkade omdat Revolut de naam check niet zou ondersteunen :X
Gewoon je tikkie maatje vertellen wat de voordelen zijn van Revolut. Dan kun je gewoon elkaar betalen binnen revolut. Werkt vreselijk handig zeker in een groepje van internationale mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomasvt
  • Laatst online: 02:07
[...]

Dan wordt die check er natuurlijk uit gehaald ;) als Revolut de naam check ingebouwd heeft en Tikkie nog niet werkt stuur dan maar een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Thomasvt schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 23:25:
[...]

Dan wordt die check er natuurlijk uit gehaald ;)
Dat hoop je dan ja. De vraag is dan: op welk moment heeft Tikkie besloten deze melding toe te voegen, en op welk moment waa dit daadwerkelijk uitgerold? Als daar bij wijze van 2 maanden tussen zaten...
als Revolut de naam check ingebouwd heeft en Tikkie nog niet werkt stuur dan maar een DM.
Leest alsof je een insider bent (oftewel voor Tikkie werkt). Maar... is er dan geen mogelijkheid om te zien of de naam check werkt / ondersteund wordt? Nu is het dus gewoon "if (bankcode == 'REVO')"? Kan dat niet " if (!naamCheckBeschikbaar() && bankcode == 'REVO')" zijn? Dan werkt het vanzelf op het moment dat de naamcheck functioneert.

Ik begrijp de keuze overigens wel, omdat daar vast veel support vragen over binnen kwamen. Maar de implementatie moet dan wel ook zo zijn dat het of automatisch goed werkt als Revolut de naam check ondersteund, of dat het maar ergens een ("online") feature flag is die met een druk op een knop omgezet wordt. Als een app release nodig is om Revolut te ondersteunen kunnen er weer dagen overheen gaan voordat die update in de Store staat.

• TibbeMCFC
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-10 14:15
Waar de Rabobank app eerder altijd aangaf dat er bij het overboeken naar een Revolut IBAN geen Naam/IBAN check gedaan kon worden, krijg ik nu de melding 'Naam en rekening zijn gecontroleerd'. Het lijkt er dus op dat Revolut eindelijk SurePay heeft geïntegreerd, en dat je nu ook je Revolut IBAN kunt gaan gebruiken bij bedrijven en instantie als Tikkie en de overheid. Echter blokkeert Tikkie op dit moment sowieso nog alle Revolut IBANs, dus het wachten is tot zij dit gaan aanpassen in de app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Dus deze slimme jongen kan het wel eens goed voorspeld kunnen hebben? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TibbeMCFC
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-10 14:15
RobertMe schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:08:
[...]

Dus deze slimme jongen kan het wel eens goed voorspeld kunnen hebben? O-)
Ik heb Tikkie een berichtje gestuurd, eens kijken wat ze zeggen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
TibbeMCFC schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:46:
Waar de Rabobank app eerder altijd aangaf dat er bij het overboeken naar een Revolut IBAN geen Naam/IBAN check gedaan kon worden, krijg ik nu de melding 'Naam en rekening zijn gecontroleerd'. Het lijkt er dus op dat Revolut eindelijk SurePay heeft geïntegreerd.
Ik maak regelmatig geld over tussen Rabo<>Revolut, en ik krijg al erg lang regelmatig de melding dat de iban/naam check goed is, maar ik krijg ook soms de melding dat het niet gecontroleerd kan worden. Nadat dit mij een keer was opgevallen van de goede naam/rek nr check bij de rabo dacht ik ook dat tikkie nu wel werkte met mijn NL iban, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

TibbeMCFC schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:46:
Waar de Rabobank app eerder altijd aangaf dat er bij het overboeken naar een Revolut IBAN geen Naam/IBAN check gedaan kon worden, krijg ik nu de melding 'Naam en rekening zijn gecontroleerd'. Het lijkt er dus op dat Revolut eindelijk SurePay heeft geïntegreerd, en dat je nu ook je Revolut IBAN kunt gaan gebruiken bij bedrijven en instantie als Tikkie en de overheid. Echter blokkeert Tikkie op dit moment sowieso nog alle Revolut IBANs, dus het wachten is tot zij dit gaan aanpassen in de app.
Tikkie nog niet.

Net geprobeerd en werkt niet. :(
Flink dubio dus want Revolut ondersteunt blijkbaar geen betaalverzoeken sturen dus dacht daar omheen te gaan met Tikkie maar dat kan dus ook niet :(

Edit: Rabo controleert hier iig geen IBAN+naam bij een Revolut rekening.

[ Voor 15% gewijzigd door sapphire op 25-02-2024 11:20 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
sapphire schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 06:06:
Nou ik ben er vrij zeker van dat Revolut niet mijn 2e rekening gaat worden ondertussen.

IDeal betalingen zijn ook een drama zeg :(
Redirect naar de site, inloggen, bevestigen in de app dan de daadwerkelijke betaling die vervolgens vastloopt op de code die ik pas na een paar minuten krijg met sms.
Waarom niet gewoon redirecten naar de app zoals andere banken :?

Dat plus dat ik geen betaalverzoeken kan doen die andere zonder Revolut of creditcard kunnen betalen maakt het vrij onbruikbaar voor dagelijks gebruik :?

Edit: vreemd, net en andere iDeal betaling gedaan en die gaat direct naar de app en dan is het binnen 30sec betaald.
Ja iDeal werkt het beste via mobiel dan schakelt ie meteen naar de app, maar vergeet niet op 'machtigen' te klikken anders gaat het proces niet verder en kom je niet op de bevestigingspagina van je bestelling. Zelf vind ik de talloze mails irritant en ook omdat iDeal niet realtime gaat. Via desktop is het inderdaad een ramp met inloggen, sms code, pincode etc. Dan heb je grote kans dat de website ondertussen al is vastgelopen..

En betaalverzoeken zonder Revolut account of creditcard zijn niet mogelijk volgens mij. Je moet je IBAN dus doorgeven aan de overmaker of het via een andere bank doen. Of wachten tot Revolut ooit wordt toegevoegd aan Tikkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Deezers schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:12:
[...]

Ja iDeal werkt het beste via mobiel dan schakelt ie meteen naar de app, maar vergeet niet op 'machtigen' te klikken anders gaat het proces niet verder en kom je niet op de bevestigingspagina van je bestelling. Zelf vind ik de talloze mails irritant en ook omdat iDeal niet realtime gaat. Via desktop is het inderdaad een ramp met inloggen, sms code, pincode etc. Dan heb je grote kans dat de website ondertussen al is vastgelopen..
Beide was op mobiel.
De eerste vanmorgen was een betaalverzoek van Marktplaats via de app en die schakelt naar een Revolut website. De andere was mijn webhost en die betaling schakelt netjes naar de app :?
En betaalverzoeken zonder Revolut account of creditcard zijn niet mogelijk volgens mij. Je moet je IBAN dus doorgeven aan de overmaker of het via een andere bank doen. Of wachten tot Revolut ooit wordt toegevoegd aan Tikkie.
Alleen dus met een zakelijke rekening, ik blijf het bizar vinden dat zo’n basale functionaliteit niet werkt!

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
sapphire schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:44:
[...]

Alleen dus met een zakelijke rekening, ik blijf het bizar vinden dat zo’n basale functionaliteit niet werkt!
Betaalverzoeken met iDeal betalen? We hebben het hier over een internationale bank die ook toevallig in Nederland opereert he ;) Ik denk dat 90% van de Revolut klanten nog nooit van iDeal heeft gehoord. En persoonlijk vind ik het al heel wat dat zowel Revolut als N26 iDeal ondersteunen (om online betalingen te doen). Want bv OpenBank ondersteund het niet.
Deezers schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:12:
Of wachten tot Revolut ooit wordt toegevoegd aan Tikkie.
Je hebt "Of wachten totdat Revolut de naamcontrole implementeert zodat Tikkie dit kan toepassen bij de registratie" verkeerd geschreven :+. Dat Tikkie niet werkt is een Revolut probleem, geen Tikkie probleem. Tikkie laat tegenwoordig zelfs een melding zien dat je een NL Revolut IBAN niet kunt gebruiken omdat ze de naamcontrole dus niet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

RobertMe schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:49:
[...]

Betaalverzoeken met iDeal betalen? We hebben het hier over een internationale bank die ook toevallig in Nederland opereert he ;) Ik denk dat 90% van de Revolut klanten nog nooit van iDeal heeft gehoord. En persoonlijk vind ik het al heel wat dat zowel Revolut als N26 iDeal ondersteunen (om online betalingen te doen). Want bv OpenBank ondersteund het niet.

[...]

Je hebt "Of wachten totdat Revolut de naamcontrole implementeert zodat Tikkie dit kan toepassen bij de registratie" verkeerd geschreven :+. Dat Tikkie niet werkt is een Revolut probleem, geen Tikkie probleem. Tikkie laat tegenwoordig zelfs een melding zien dat je een NL Revolut IBAN niet kunt gebruiken omdat ze de naamcontrole dus niet ondersteunen.
Zij begeven zich zelf op een markt die een dominante betaalmethode heeft dus lijkt het me niet vreemd dat je daar je product op aanpast? Dat je dat niet vanaf dag één hebt snap ik wel, dat je het niet in je gratis product stopt misschien ook nog maar helemaal niet vind ik vreemd.

Schakel dan op z'n minst die naamcontrole in zodat mensen iets als tikkie kunnen gebruiken icm. je product :)

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 06-03-2024 08:32 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
sapphire schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:30:
Schakel dan op z'n minst die naamcontrole in zodat mensen iets als tikkie kunnen gebruiken icm. je product :)
Tikkie vereist een NL IBAN, en ook die hebben ze nog niet heel lang. En "schakel naamcontrole in" is natuurlijk niet het geval. Dat zal "implementeer naamcontrole" zijn. En ook daarbij, dat is volgens mij een Nederlands systeem?
Maar er is ook goed nieuws, en dat is dat de betaalvereniging Nederland onder de nieuwe SEPA regelgeving erdoor heeft weten te duwen dat er een Europese naamcontrole komt. Dus Revolut zal die tzt moeten ondersteunen. En dan kan wel naar Tikkie worden verwezen als het niet werkt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

RobertMe schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:07:
[...]

Tikkie vereist een NL IBAN, en ook die hebben ze nog niet heel lang. En "schakel naamcontrole in" is natuurlijk niet het geval. Dat zal "implementeer naamcontrole" zijn. En ook daarbij, dat is volgens mij een Nederlands systeem?
Maar er is ook goed nieuws, en dat is dat de betaalvereniging Nederland onder de nieuwe SEPA regelgeving erdoor heeft weten te duwen dat er een Europese naamcontrole komt. Dus Revolut zal die tzt moeten ondersteunen. En dan kan wel naar Tikkie worden verwezen als het niet werkt :+.
Ah die Iban, nee dat is pas sinds kort idd :)

Inschakelen/implementeren hoe je het noemt of doet maakt voor mij als klant weinig uit :+

Dat van die SEPA wist ik niet maar zou wel erg welkom zijn, dan wacht ik nog even af. Vind de mogelijkheden en app namelijk wel lekker modern en bijtijds aanvoelen namelijk :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomasvt
  • Laatst online: 02:07
RobertMe schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 23:48:
[...]

Dat hoop je dan ja. De vraag is dan: op welk moment heeft Tikkie besloten deze melding toe te voegen, en op welk moment waa dit daadwerkelijk uitgerold? Als daar bij wijze van 2 maanden tussen zaten...

[...]

Leest alsof je een insider bent (oftewel voor Tikkie werkt). Maar... is er dan geen mogelijkheid om te zien of de naam check werkt / ondersteund wordt? Nu is het dus gewoon "if (bankcode == 'REVO')"? Kan dat niet " if (!naamCheckBeschikbaar() && bankcode == 'REVO')" zijn? Dan werkt het vanzelf op het moment dat de naamcheck functioneert.

Ik begrijp de keuze overigens wel, omdat daar vast veel support vragen over binnen kwamen. Maar de implementatie moet dan wel ook zo zijn dat het of automatisch goed werkt als Revolut de naam check ondersteund, of dat het maar ergens een ("online") feature flag is die met een druk op een knop omgezet wordt. Als een app release nodig is om Revolut te ondersteunen kunnen er weer dagen overheen gaan voordat die update in de Store staat.
Inderdaad werkzaam bij Tikkie :*)

Heb het trouwens even nagevraagd, de check zit er helaas wel aan de app-kant in (zou ook niet mijn keuze geweest zijn…)

Scheelt wel dat de app releases best vaak zijn (elke 4 weken)

Maar het is wachten totdat Revolut en Surepay samen werken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:30
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 05:44:
Zijn er mensen die Revolut als hun ‘hoofdrekening’ gebruiken? :) en welk ‘plan’?

Ik vind het wel een fijne app moet ik zeggen. Zeker nu ze een NL IBAN hebben.
Hier gebruik ik sinds een aantal maanden de gratis versie van Revolut als hoofdbank.
ABN-Amro vorige week opgezegd.
De belastingdienst/overheid heeft mijn Revolut nummer ook netjes geaccepteerd, al duurde dat wel eventjes.

Alleen Tikkie doet nog lastig. Maar daar is een simpele oplossing voor.

Voor inkomende tikkies:
(gratis account) BUNQ Easy savings. (tikkie direct naar de spaarrekening iban)

Voor uitgaande tikkies:
Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:05

Oekol

waka waka hey hey

wPlayNL schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 06:24:
[...]

Hier gebruik ik sinds een aantal maanden de gratis versie van Revolut als hoofdbank.
De belastingdienst/overheid heeft mijn Revolut nummer ook netjes geaccepteerd, al duurde dat wel eventjes.

Voor inkomende tikkies:

Voor uitgaande tikkies:
Revolut.
Dat is hele goede informatie. En aangezien die bunq easy savings gratis is, waarom staat die eigenlijk niet bij Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2 vraag ik mij af?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011

oscarwashere

"Very nice"

[...]
Voor inkomende tikkies:
Kan je met een spaarrekening dan betalingen uitvoeren en ontvangen van andere tegenrekeningen dan de ene die je vooraf hebt opgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

oscarwashere schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:16:
[...]

Kan je met een spaarrekening dan betalingen uitvoeren en ontvangen van andere tegenrekeningen dan de ene die je vooraf hebt opgegeven?
Bij elke betaling kies je op dat moment ter plekke de bank die je wilt gebruiken. Daar stel je niets voor in. Je hoeft er zelfs geen Tikkie app voor te hebben.

Het is een spaarrekening, geen betaalrekening

[ Voor 5% gewijzigd door de Peer op 27-03-2024 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18:26
xxaixx schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 06:24:
Ik ben vorig jaar overgegaan naar een Nederlandse iban. Hebt daarna heel vaak (wekelijks) geprobeerd om mijn nummer aan de Belastingdienst te koppelen, wat steeds werd geweigerd. Tot ongeveer 2 weken geleden, mijn revo nummer werd direct online geaccepteerd. Dit was tegelijkertijd met een werkende naam/nummer controle bij de Rabo op mijn revo nummer (de naam/nummer controle werkt nog steeds). ik heb een vermoeden dat Revo nummers na een tijdje (maanden) in een database komen waardoor ze dus geaccepteerd of gecontroleerd kunnen worden.
Oh, dat zou betekenen dat het nu ook te koppelen is aan Tikkie. Heb je dat ook geprobeerd toevallig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Wat Tikkie betreft verwacht ik dat Revolut eerder met een eigen betaalverzoek optie komt dan dit via Tikkie laat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-10 20:46

HaTe

haat niet

Volgens mij werkt de naamcheck nu gewoon voor Revolut rekeningen. Nu moet alleen tikkie Revolut nog vrijgeven omdat ze het bij voorbaat in hun app al blokkeren..

[ Voor 3% gewijzigd door HaTe op 31-03-2024 10:05 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
HaTe schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:58:
Volgens mij werkt de naamcheck nu gewoon voor Revolut rekeningen.
Ik krijg nog steeds de melding dat dit niet kan worden gecontroleerd (Rabo).
Nu moet alleen tikkie Revolut nog vrijgeven omdat ze het bij voorbaat in hun app al blokkeren..
Tsja, had maar niet iedereen massaal bij Tikkie moeten vragen waarom de NL IBAN van Revolut niet werkt :+ Maar uiteraard hadden ze een "foutmelding" v.w.b. Revolut ook alleen kunnen geven nadat de naamcontrole mislukt/niet mogelijk was én een REVO IBAN is ingevuld, i.p.v. direct op basis van de REVO IBAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-10 20:46

HaTe

haat niet

RobertMe schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:17:
[...]

Ik krijg nog steeds de melding dat dit niet kan worden gecontroleerd (Rabo).

[...]

Tsja, had maar niet iedereen massaal bij Tikkie moeten vragen waarom de NL IBAN van Revolut niet werkt :+ Maar uiteraard hadden ze een "foutmelding" v.w.b. Revolut ook alleen kunnen geven nadat de naamcontrole mislukt/niet mogelijk was én een REVO IBAN is ingevuld, i.p.v. direct op basis van de REVO IBAN.
Van ASN naar mijn NL REVO rekening geeft hij nu gewoon de suggestie voor mijn naam. Vorige week stond er nog dat dit niet gecheckt kon worden.

Ik heb in ieder geval tikkie de vraag gesteld of ze de beperking kunnen opheffen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Je kan ook Revolut spammen om aan hun Revolut.me links iDeal/Sofort toe te voegen ;)

Mijn voorkeur geniet Revolut over ABN/Tikkie eerlijk gezegd kan ik alles inhouse doen in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Youtl schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:33:
Je kan ook Revolut spammen om aan hun Revolut.me links iDeal/Sofort toe te voegen ;)

Mijn voorkeur geniet Revolut over ABN/Tikkie eerlijk gezegd kan ik alles inhouse doen in de app.
Dat zou eigenlijk sowieso de voorkeur moeten hebben. Dan is er toch weer een groot "centraal" systeem minder (in de vorm van Tikkie), als Revolut dit zelf kon.

Hoe zit dat uberhaupt met de andere Nederlandse (groot)banken? Rabo heeft hun eigen "betaalverzoek" en, en ik meen dat Knab ook al hun eigen systeem had toen ik daar nog klant was (5+ jaar terug). Maar ik weet eigenlijk niet of ING en Volksbank ook hun eigen systeem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeineAngst
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20-09 15:48
RobertMe schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:44:
[...]

Dat zou eigenlijk sowieso de voorkeur moeten hebben. Dan is er toch weer een groot "centraal" systeem minder (in de vorm van Tikkie), als Revolut dit zelf kon.

Hoe zit dat uberhaupt met de andere Nederlandse (groot)banken? Rabo heeft hun eigen "betaalverzoek" en, en ik meen dat Knab ook al hun eigen systeem had toen ik daar nog klant was (5+ jaar terug). Maar ik weet eigenlijk niet of ING en Volksbank ook hun eigen systeem hebben.
Ja, ING en Volksbank hebben hun eigen betaalverzoek systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-10 22:34
[...]

Voor inkomende tikkies:

Voor uitgaande tikkies:
Revolut.
Werkt dit nog steeds? Ik probeer net een "tikkie" te maken in Bunq, maar hij zegt dat ik hiervoor de "Easy Bank" subscription nodig heb. De stappen die ik heb genomen: spaarrekening -> request -> choose recipient -> share link. Daarna krijg ik een modal waarin ik moet upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-10 01:17
evanraalte schreef op woensdag 24 april 2024 @ 14:41:
[...]

Werkt dit nog steeds? Ik probeer net een "tikkie" te maken in Bunq, maar hij zegt dat ik hiervoor de "Easy Bank" subscription nodig heb. De stappen die ik heb genomen: spaarrekening -> request -> choose recipient -> share link. Daarna krijg ik een modal waarin ik moet upgraden.
Je hebt toch een rekeningnummer van deze spaarrekening. Dan kun je deze toch toevoegen in de tikkie app in plaats van een request te doen in de app van bunq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-10 22:34
qwasd schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:14:
[...]

Je hebt toch een rekeningnummer van deze spaarrekening. Dan kun je deze toch toevoegen in de tikkie app in plaats van een request te doen in de app van bunq?
Ah ik wist niet dat dat kon. Mijn ervaring met betaalverzoeken zijn tot nu toe altijd via de betreffende bank gegaan. Niet via de Tikkie app. Ik zal dat eens proberen! Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

JohanNL schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 21:12:
@NicoHF Volgens mij kun je bij Revolut maar één IBAN krijgen voor persoonlijk gebruik en één voor je onderneming.
Plus 1 voor je gezamenlijke rekening
@NicoHF
Al je vragen zijn al vaak beantwoord hier.

Tikkie versturen kan niet. Ideal betalen is wat omslachtig. Ideal gemeenschappelijke rekening is ook nog niet volledig uitgerold.

[ Voor 25% gewijzigd door de Peer op 10-05-2024 21:50 ]

Pagina: 1 2 3