Om een Tikkie te betalen wel, maar om het zelf te hebben denk ik niet. Zal vast wel in de voorwaarden staan dat het een NL rekeningnummer moet zijnMcGarrett schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:01:
Dus dat betekent dat in principe tikkie zou moeten werken met Revolut?!
Verwijderd
Toen ik mijzelf gisteren een Tikkie stuurde in ieder geval nog niet.McGarrett schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:01:
Dus dat betekent dat in principe tikkie zou moeten werken met Revolut?!
Wat raar, hier ook net getest maar ik kreeg volgende foutmelding! Je kan Revolut selecteren als bank maar als ik wil autoriseren in de Revolut app krijg je dus dit ..Verwijderd schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:39:
Tikkie betalen met revolut nu ook mogelijk zojuist gestest
Uiteraard heb ik het zelf ook even geprobeerd maar helaas lijkt het maar heel even live gestaan te hebben. Ik krijg ook een foutmelding.
:strip_exif()/f/image/aqQLZpZqc6BbeXeSlaUaGh4d.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/31uZUzAn6NPBg9ygUWcxpmiM.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben benieuwd naar de officiële aankondiging en datum. Het zal sowieso even gaan duren voordat elke webshop Revolut ertussen heeft staan, maar de grotere betaalproviders zullen het dan hopelijk redelijk snel doorvoeren.
Na jouw verhaal toch maar weer een keer geprobeerd om een Tikkie te betalen met Revolut: gelukt! €1 van mijn Revolut account naar mijn ABN AMRO rekening.Bigf00t schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:08:
Goed om te zien dat Revolut nu ook al bij Tikkie tevoorschijn komt tussen de iDEAL lijst. Een teken dat er op de achtergrond in ieder geval flink aan gewerkt wordt
Uiteraard heb ik het zelf ook even geprobeerd maar helaas lijkt het maar heel even live gestaan te hebben. Ik krijg ook een foutmelding.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben benieuwd naar de officiële aankondiging en datum. Het zal sowieso even gaan duren voordat elke webshop Revolut ertussen heeft staan, maar de grotere betaalproviders zullen het dan hopelijk redelijk snel doorvoeren.
Waarom lukte het nu wel? Ik denk omdat ik nu ipv naar de Revolut app, meteen werd doorverwezen naar de Revolut webapplicatie. Daar doet iDeal het al wel blijkbaar.
[ Voor 6% gewijzigd door Brooky op 03-12-2020 09:21 ]
Ik krijg nu wel vragen over het ABN AMRO account welke Tikkie gebruikt. Beantwoord dat dit een iDEAL betaling via Tikkie was. Zullen ze daar intern nog niet allemaal kennen denk ik
:strip_exif()/f/image/sV8qSkjVaBq4n2YjltNteyMj.jpg?f=fotoalbum_large)
[edit]
Gedurende de dag nog een aantal berichten met Monika uitgewisseld waarbij ik uitgelegd had wat Tikkie en iDEAL voor de Nederlandse markt betekende inclusief enkele screenshots. In eerste instantie kreeg ik nog te horen dat er bepaalde security checks uitgevoerd werden, maar waarschijnlijk heeft ze in de tussentijd intern ook wat navraag gedaan want ineens was het allemaal in orde, bedankte ze me voor de informatie en werd de chat beëindigd.
[ Voor 115% gewijzigd door Bigf00t op 03-12-2020 18:55 ]
Moet iedere webshop dit zelf regelen of is dit iets wat bij iDeal gedaan wordt?
Iemand al een Tikkie kunnen betalen met Revolut?
FJP84 schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:37:
Mooi dat ik dit.topic tegen kwam. Mijn partner is na het ter zielen gaan van MoneYou Go, zoekende naar een persoonlijke bankrekening. Eerst wilde ze net als ik naar N26, maar nu ik zie dat Revolut bezig is met Ideal, lijkt me dit zeker het proberen waard. Aangezien Google Pay hier ook op meastro werkt ben ik voornemens om zelf ook over te stappen.
Iemand al een Tikkie kunnen betalen met Revolut?
Top en kun je ook een fysieke meastro pas aanvragen? Kwam dat 1,2,3 niet zo snel tegenfcnevland schreef op maandag 14 december 2020 @ 01:10:
Ja zeker tikkie en ook betaalverzoeken van andere banken werkt met Revolut. Alleen Rabo nog niet
[...]
- DaveFlash
- Registratie: Januari 2011
- Laatst online: 24-10 13:57
Here's to the crazy ones
Revolut is per vandaag 17-dec, of in ieder geval deze week in alle stilte live is gegaan met iDEAL als eerste echte bonafide buitenlandse issuer bank, ze boden al een tijdje topups aan via iDEAL om vanaf een andere Nederlandse bank je Revolut rekening op te waarderen, maar per heden dus ook om betalingen in webshops/apps te verrichten,
werkt nog niet overal, omdat websites en apps nog altijd hun lijst met banken dienen bij te werken, o.a. bij bunq bleek dit voor een aantel webshops een hele klus, met uitschieter Large.nl die er maar liefst 3,5 jaar over deed om bunq en moneyou en handelsbanken toe te voegen, doorgaans zou het niet langer dan een maand mogen duren omdat de richtlijnen welke iDEAL accepterende webshops mee akkord dienen te gaan voorschrijven dat men maandelijks hun lijst met banken bij moet werken, bij Tikkie bijvoorbeeld is dit wel vandaag al gebeurd en daar werkt het dan ook,
de manier hoe ideal bij revolut werkt is anders dan bij andere banken, en wat omslachtiger op de computer log je in met je telefoon nr, je persoonlijk app-passcode en dan een bevestigingscode die je per sms krijgt om de betaling te bevestigen, maar vanaf, in mijn geval een iPhone werkt het ook door in Safari op 'Open' te drukken in de zgn app balk: (*echter als je zo'n app balk van revolut of welke app dan ook eerder al hebt gedismissed in ios safari, zul je die hier niet te zien krijgen)
:strip_exif()/f/image/VuT3kSMyxPJjdeIDtcJZbP6j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/18L2SZLKsCbPrWrIbZo1XxbG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WEXXvFFWu6XAKJusN6z03EPw.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar het werkt wel. ik verwacht/hoop dat Revolut dit proces tzt nog refined, bijv. door met zo'n qr code te werken zoals bijv. bij een bunq of ing ideal betaling het geval is, en dan ook minimaal een in-page positionering van een 'voer deze transactie uit met de revolut app op dit toestel' -knop...
[ Voor 6% gewijzigd door DaveFlash op 18-12-2020 00:45 ]
- DaveFlash
Here's to the crazy ones
met een omweg kan dat dus nu via tikkie, dus gewoon daar een betaalverzoek maken en die dan betalen met je revolut rekening via ideal, zie hier boven, tikkie is dus een van de eerste ndie de ideal banken lijst netjes heeft geupdate voor revolut klanten. op de grote webshops ben ik het deze week en vandaag nog niet tegen gekomen dat hun revolut er al in hadden staan.Bigf00t schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:39:
[...]
Oja handig van mijJe ziet dit probleem met iDEAL top-ups helaas wel vaker voorbij komen. Naar mijn mening is de naam check misschien wel een beetje te streng. Maar gezien de antwoorden die je hebt gekregen lijkt het er niet op dat ze er iets aan gaan veranderen?
Als je nu vanuit Revolut ook iDEAL betaalverzoeken zou kunnen sturen, dan stuur je gewoon jezelf een betaalverzoek en heb je een verkapte top-up. Maar de vraag is of ze dat ooit gaan aanbieden.
Dit is totaal het tegenovergestelde van wat ik bedoelde. Aangezien Tikkie enkel te ontvangen is op een NL IBAN en het iDEAL betaalverzoek dus vanuit Revolut zelf zou moeten komen om dit te laten werken.DaveFlash schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 00:49:
[...]
met een omweg kan dat dus nu via tikkie, dus gewoon daar een betaalverzoek maken en die dan betalen met je revolut rekening via ideal, zie hier boven
- DaveFlash
Here's to the crazy ones
ah kijk daar gaat het al fout, tikki cq abn is hier aan iban discriminatie aan het doen, je moet wettelijk gezien iedere europese iban kunnen registreren in de tikkie app om geld op te ontvangen. ik zal daar idd zelf nog eens een klacht van maken richting tikkie/abnBigf00t schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:22:
[...]
Dit is totaal het tegenovergestelde van wat ik bedoelde. Aangezien Tikkie enkel te ontvangen is op een NL IBAN en het iDEAL betaalverzoek dus vanuit Revolut zelf zou moeten komen om dit te laten werken.
Is geen IBAN discriminatie, DNB zal je hier niet mee helpen. Het gaat alleen om de zogenoemde SEPA betalingen voor automatische incasso’s.DaveFlash schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:48:
[...]
ah kijk daar gaat het al fout, tikki cq abn is hier aan iban discriminatie aan het doen, je moet wettelijk gezien iedere europese iban kunnen registreren in de tikkie app om geld op te ontvangen. ik zal daar idd zelf nog eens een klacht van maken richting tikkie/abn
Tikkie is een dienst/product wat alleen in NL word aangeboden en valt niet onder de Europese verordening
Ik denk dat een iDeal betaalverzoek dienst voor buitenlandse Ibans best makkelijk op te zetten is, maar dat er dan wel kosten aan zitten aangezien zo’n dienst dan geen bakken met geld heeft om zelf 29 cent transactiekosten te betalen en dat de gemiddelde consument dat ook niet wilt betalen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:16:
[...]
Is geen IBAN discriminatie, DNB zal je hier niet mee helpen. Het gaat alleen om de zogenoemde SEPA betalingen voor automatische incasso’s.
Tikkie is een dienst/product wat alleen in NL word aangeboden en valt niet onder de Europese verordening
Edit: mochten er veel mensen zijn die hier iets in ziet hoor ik dat graag. Wellicht kan ik dan iets non-profit in elkaar zetten dat je alleen de transactiekosten betaalt (29 cent bij de meeste iDeal aanbieders) en dan wellicht ook met creditcard erbij. Voor hele kleine bedragen zal het misschien niet interessant zijn maar als je bijvoorbeeld iets van 150 euro op marktplaats/V&A te koop zet is 29 cent natuurlijk verwaarloosbaar.
[ Voor 24% gewijzigd door AllInOneNerd op 18-12-2020 15:52 ]
Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.
De chat kan ik niet vinden, die is toch alleen voor betalende gebruikers beschikbaar?saffi_lover schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:18:
Van de week een Tikkie met Revolut betaald van iemand met een NL IBAN. Alles ging goed, maar kreeg wel een controle van een Revolut-medewerker via de chat of ik de reden van de transactie en bewijs daarvan wilde opgeven. Iemand een idee of dit iedere keer na een Tikkie-betaling zou zijn of zou het iets eenmaligs zijn?
Ik heb dezelfde inkomende chat gehad (en iemand anders hier ook). Daarna geen Tikkie’s meer betaald.saffi_lover schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:18:
Van de week een Tikkie met Revolut betaald van iemand met een NL IBAN. Alles ging goed, maar kreeg wel een controle van een Revolut-medewerker via de chat of ik de reden van de transactie en bewijs daarvan wilde opgeven. Iemand een idee of dit iedere keer na een Tikkie-betaling zou zijn of zou het iets eenmaligs zijn?
- DaveFlash
Here's to the crazy ones
kreeg ik ook na 2 ideal betalingen, kun je negeren, revolut support heeft nog geen info over dat ze ideal aanbieden, en weet dus ook niet hoe er mee te dealen als de systeme die er nog niet voor aangepast zijn een flaggetje opgooien, dat het werkt is mooi, maar revolut heeft het zelf nog geeneens officieel ideal support aangekondigd, dus dat zijn interne processen waar je als gebruiker niks aan hebt / niet mee geconfronteerd dient te worden, je kunt op zo'n bericht dan gewoon reageren dat dat normaal is omdat het een nieuwe dienst is welke zij als revolut aanbieden en dat er verder niks geks aan de hand is, maar dat de interne systemen nog niet in de gehele keten zijn aangepast om die betalingen als juiste en legetieme betalingen te zien.saffi_lover schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:18:
[ Voor 8% gewijzigd door DaveFlash op 19-12-2020 11:50 ]
- DaveFlash
Here's to the crazy ones
kun je gewoon mee doorgaan, zoals vermeld hier boven heeft revolut nog niet alles op orde, vooral betalingen waarbij er een ideal tussen rekening in het spel is, worden nog false-positive automatisch geflagt door een of ander inter systeem van revolut, verder niks aan de hand en je kunt gewoon zo'n bericht negerenBrooky schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:40:
[...]
Ik heb dezelfde inkomende chat gehad (en iemand anders hier ook). Daarna geen Tikkie’s meer betaald.
Ik heb een gratis account en al vrij vaak met support gecommuniceerd via chat. Hij zit alleen wel vrij goed verstopt. Als je naar je account gaat (linksboven in de hoek op je intitalen met een cirkel er omheen klikken), dan rechtsboven in de hoek op het vraagteken klikt en vervolgens helemaal naar beneden scrollt komt er een optie met "chat met ons" en ook "nieuwe chat" tevoorschijn.FJP84 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:09:
[...]
De chat kan ik niet vinden, die is toch alleen voor betalende gebruikers beschikbaar?
@DaveFlash bedankt voor de info! Ik heb gereageerd dat het een terugbetaling van een saucijzenbroodje was
Bij Tikkie staat Revolut al er wel tussen. Ik denk dat het even afwachten is totdat alle sites zijn bijgewerkt met de nieuwe lijst. Jammer dat dat niet automatisch gaat.Wally2002 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:44:
[...]
Bij de iDealbetaling van verzekeraar nowgo (ze gebruiken Multisafepay) die ik vanochtend deed, werd Revolut niet als bank getoond.
Edit: iDeal zelf heeft ook een nieuwsbericht, opvallend trouwens dat specifiek Nederlandse klanten van Revolut worden genoemd. Dus niet voor klanten met een adres buiten Nederland?
Je kunt toch gewoon je Revolut IBAN invullen bij Tikkie? Dan wordt het daar naar toe overgemaakt.Pukson schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:32:
Nu Revolut ook iDeal accepteert om betalingen te doen, denken jullie dat er in de toekomst de mogelijkheid komt om ook betaalverzoeken te sturen die middels betaalverzoeken te betalen zijn? Dat zou voor mij het echt afmaken.
Nee, dat kan niet alleen NL rekeningen. Al eens een vraag over gesteld (alweer meer dan 6 maanden geleden) bij ABN. Ze zijn het niet van plan dit te veranderen.Bard1982 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:18:
[...]
Je kunt toch gewoon je Revolut IBAN invullen bij Tikkie? Dan wordt het daar naar toe overgemaakt.
Hoeft ook niet:glatuin schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:19:
[...]
Nee, dat kan niet alleen NL rekeningen. Al eens een vraag over gesteld (alweer meer dan 6 maanden geleden) bij ABN. Ze zijn het niet van plan dit te veranderen.
Moeten betaalverzoeken als Tikkie mijn buitenlandse IBAN accepteren?
Nee. Betaalverzoeken als Tikkie zijn optionele services (om een overschrijving te verrichten) en kunnen alleen in Nederland worden geaccepteerd. Daarom valt deze betaling buiten de SEPA-verordening.
https://www.dnb.nl/betali...nEuropaSEPA/dnb386937.jsp
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2021 17:03 ]
Tikkie geeft aan:Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:02:
Tikkie heeft Revolut weer verwijderd van hun ideal lijst (ze zeggen om veiligheids redenen) Ik vraag me toch af of dit zomaar kan. Wellicht dat het tijdelijk is?
Ik ga hier een klacht over indienen. Deze redenen komen over als een excuus om hun concurrent te kunnen weren.Het klopt dat je niet meer met Revolut kan betalen. Deze is verwijderd omdat het officieel een buitenlandse bank is en wij hiervan geen IBANcheck kunnen uitvoeren en zo onze veiligheidsmaatregelen kunnen uitvoeren.
Het weigeren van buitenlandse Ideal/IBAN betalingen is het tegengaan van concurentie en mag wat mij betreft heel hard worden aangepakt.deef- schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:07:
[...]
Tikkie geeft aan:
[...]
Ik ga hier een klacht over indienen. Deze redenen komen over als een excuus om hun concurrent te kunnen weren.
Bij bunq kan er ook geen IBAN check uitgevoerd worden en die staat er gewoon tussen.deef- schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:07:
[...]
Tikkie geeft aan:
[...]
Ik ga hier een klacht over indienen. Deze redenen komen over als een excuus om hun concurrent te kunnen weren.
Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.
Eens, degene die een klacht stuurt. Kan eventueel dit ook eraan toevoegen.AllInOneNerd schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:55:
[...]
Bij bunq kan er ook geen IBAN check uitgevoerd worden en die staat er gewoon tussen.
https://www.nrc.nl/nieuws...k-bij-oplichters-a4028504
En dan vooral de quote.
"Niknam zegt dat Bunq bewust geen gebruik maakt van naam-nummerherkenning, omdat klanten dat niet willen. De reden: die service – IBAN Naam Check – komt van een door de banken opgezet commercieel bedrijf en wordt uitgevoerd door Surepay, dochter van de Rabobank."
Inmiddels zelf ook een klacht ingediend richting Tikkie, met bovenstaande onderbouwing. Nu zal het wel alleen erom gaan dat het niet kan ivm buitenlandse bank.
[16:13, 23-01-2021] Tikkie: Hoi, je appt met Pim van de Tikkie helpdesk. Het is inderdaad niet mogelijk om met Revolut meer te betalen via Tikkie.
[16:14, 23-01-2021] ----: Hoi Pim, dat zag ik inderdaad maar wat is daar de reden voor?
[16:15, 23-01-2021] Tikkie: Op dit moment zijn daar geen verdere details over.
Weinigzeggend
[ Voor 27% gewijzigd door Pukson op 23-01-2021 16:19 ]
Add me op Stadia: Gloogle
Je zou zeggen dat ze dat even onderzoeken voor dat ze een bank initieel toevoegen. Zo vaak gebeurd dat toch niet zou je denken.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Ook bij Revolut heb ik dit probleem kenbaar gemaakt maar na een tijdje chatten en navraag aan zijn zijde lijkt het erop dat ze er vanuit Revolut weinig aan kunnen doen:Op het moment kunnen geen Tikkieverzoekjes betaald worden een Revolut rekening. We werken er hard aan om dit weer mogelijk te maken. Wanneer en of het weer mogelijk is in de toekomst is op het moment nog niet bekend. Excuus voor het ongemak.
I heard from the relevant team and Im afraid we can’t affect it. Such thing can happen unfortunately but it depends on Tikkie. The best that you can do is to pass your feedback to Tikkie that you want them to support Revolut again.
[ Voor 31% gewijzigd door Bigf00t op 25-01-2021 21:13 ]
Maar wat heeft het voor nut om Revolut als betaalmethode te weigeren?Bigf00t schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:42:
Onderstaand het antwoord wat ik van Tikkie heb ontvangen. Weer typisch zo'n antwoord waar je niks aan hebt. Het heeft voorheen technisch gewoon prima gewerkt dus dat 'we werken er hard aan' zal wel meevallen![]()
[...]
Ook bij Revolut heb ik dit probleem kenbaar gemaakt maar na een tijdje chatten en navraag aan zijn zijde lijkt het erop dat ze er vanuit Revolut weinig aan kunnen doen:
[...]
Hoe meer banken hoe beter toch?
iDEAL is een merk van Currence.Luuk2015 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:24:
Maar wat heeft het voor nut om Revolut als betaalmethode te weigeren?
Hoe meer banken hoe beter toch?
Onderstaande info komt vanaf WIkipedia:
Currence werd opgericht op 1 januari 2005 op initiatief van acht Nederlandse banken (ABN AMRO, Rabobank, ING, Fortis, SNS Bank, BNG, Friesland Bank en Van Lanschot Bankiers) met als doel "facilitering marktwerking en transparantie met behoud van de kwaliteit en veiligheid van het betalingsverkeer in Nederland".
Daar zal het misschien enigszins mee te maken hebben? Maar bunq, Triodos, Knab zijn bijvoorbeeld wel beschikbaar terwijl ze ook geen onderdeel van Currence zijn. Hebben we eindelijk een fintech die officieel iDEAL issuer geworden is, krijgen we dit soort spelletjes vanuit Tikkie/ABN AMRO
Het stinkt dat staat vast.Bigf00t schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:43:
[...]
iDEAL is een merk van Currence.
Onderstaande info komt vanaf WIkipedia:
Currence werd opgericht op 1 januari 2005 op initiatief van acht Nederlandse banken (ABN AMRO, Rabobank, ING, Fortis, SNS Bank, BNG, Friesland Bank en Van Lanschot Bankiers) met als doel "facilitering marktwerking en transparantie met behoud van de kwaliteit en veiligheid van het betalingsverkeer in Nederland".
Daar zal het misschien enigszins mee te maken hebben? Maar bunq, Triodos, Knab zijn bijvoorbeeld wel beschikbaar terwijl ze ook geen onderdeel van Currence zijn. Hebben we eindelijk een fintech die officieel iDEAL issuer geworden is, krijgen we dit soort spelletjes vanuit Tikkie/ABN AMRO
Huh, maar waarom zou je dan niet kiezen voor een partij als Tikkie die geen transactiekosten rekent?Pukson schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:56:
[...]
Ja dat wel weer, maja die kosten zou ik dan nog voor mezelf voor lief nemen. Soms zit je in de situatie dat je toch even een betaalverzoek wilt sturen.
Kroegen etc zijn dan wel dicht nu. Maar als het weer zover is. Dan komt het wel weer snel voor.
Als ik eenmaal verzoeken kan sturen dan zou het voor mij helemaal rond zijn. Ideal ondersteuning is er al.
Als de officiële iDEAL app ook Revolut zou aanbieden dan zou ik het wel begrijpen.
Of snap ik je statement niet?
Het leukste van alles vind ik nog eens dat tikkie (ABN) Dus een buitenlandse bank weigert maar vervolgens wel als enige grootbank Europese instant payments ondersteund.Bigf00t schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:43:
[...]lHebben we eindelijk een fintech die officieel iDEAL issuer geworden is, krijgen we dit soort spelletjes vanuit Tikkie/ABN AMRO
Tikkie gaat Revolut toch niet ondersteunen voor verzoeken omdat je een Nederlandse rekening nodig hebt.Luuk2015 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:01:
[...]
Huh, maar waarom zou je dan niet kiezen voor een partij als Tikkie die geen transactiekosten rekent?
Als de officiële iDEAL app ook Revolut zou aanbieden dan zou ik het wel begrijpen.
Of snap ik je statement niet?
Dacht dus met de ideal app, misschien staat revolut er tussen. Als ik dan via die manier betaalverzoeken kan aanmaken neem ik die transactie kosten voor lief. Dus als de ideal app misschien hun lijst nog update kan je via die app betaalverzoeken aanmaken
[ Voor 7% gewijzigd door Pukson op 26-01-2021 12:39 ]
Als de PSP van je bank ook Revolut tussen het lijstje heeft staan zou je volgens mij ook een tikkie kunnen sturen
ABN AMRO zou Tikkie onder het label Money You in 2018 ook naar Duitsland hebben gebracht voor alle Duitse banken. Ik meen dat de NL Tikkie en de Duitse ook niet met elkaar overweg konden. Dat heb ik ooit ergens gelezen.
[ Voor 71% gewijzigd door robert-630 op 05-02-2021 18:20 ]
Klopt ja, een paar weken geleden stond hij er nog wel bij.fcnevland schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:58:
Raar bij tikkie staat revolut niet meer in Ideal lijst hebben jullie dat ook al gezien
Een week of twee geleden was er hier ook een discussie over, daar vind je misschien meer info.
Ja helaas, ik zag het ook.fcnevland schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:58:
Raar bij tikkie staat revolut niet meer in Ideal lijst hebben jullie dat ook al gezien
Daar is hierboven al een discussie over geweest.
Daarentegen doet ASN betaalverzoek het perfect!
Echter staat revolut nog niet in het ideal lijstje bij Bunq...
Maar een betaling naar de Bunq rekening is instant, dus dat is ook prima
edit: sofort request in Bunq geeft een error na de betaling in revolut bevestigd te hebben...
[ Voor 26% gewijzigd door birdibird op 05-02-2021 19:14 ]
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Gezien het feit dat Revolut wekenlang wel beschikbaar was en dat Tikkie zelf een heel andere verklaring geeft vind ik dit niet echt een sterk standpunt.
Wat nu? Klacht bij Kifid, afm, acm ingediend. Naar de rechter zal wel een dure grap zijn..
Tikkie is inderdaad optioneel, maar het zorgt voor enorme hoeveelheden betaal verkeer dus vraag ik me af in hoeverre het dan nog dit soort keuzes mag maken omdat het ‘optioneel is’deef- schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:38:
Ik heb antwoord op mijn klacht bij ABN AMRO over het verwijderen van Revolut uit de betaalmogelijkheden bij Tikkie. Het komt erop neer dat ABNAMRO alleen aanbieders van een Nederlandse betaalrekening op de lijst wil zetten om reden van "beheer" en "veiligheid". Dat ze de mogelijkheid eerder wel boden noemen ze een foutje en ze vinden Tikkie een optionele service en geen onderdeel van het betalingsverkeer.
Gezien het feit dat Revolut wekenlang wel beschikbaar was en dat Tikkie zelf een heel andere verklaring geeft vind ik dit niet echt een sterk standpunt.
Wat nu? Klacht bij Kifid, afm, acm ingediend. Naar de rechter zal wel een dure grap zijn..
Volgens mij wil ABN het simpel houden alleen NL rekeningen. Ik had eerder al geklaagd waarom tikkie geen andere banken die wel in NL opereren ondersteunde. En kreeg min of meer zelfde antwoord.AllInOneNerd schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 18:24:
[...]
Tikkie is inderdaad optioneel, maar het zorgt voor enorme hoeveelheden betaal verkeer dus vraag ik me af in hoeverre het dan nog dit soort keuzes mag maken omdat het ‘optioneel is’
Ik vind het gedrag niets anders dan de competitie frustreren.
Echter op 1 punt snap ik het. We hebben in NL extra beveiliging middels naam/nummer koppeling. Die kennen de buitenlandse banken zoals revolut niet. Dus wat dat betreft zou het eenvoudiger zijn om een scam op te zetten middels tikkie.
Het is op z'n zachts gezegd geen sterk standpunt en ik vraag me af of dit überhaupt wel toegestaan is.deef- schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:38:
Ik heb antwoord op mijn klacht bij ABN AMRO over het verwijderen van Revolut uit de betaalmogelijkheden bij Tikkie. Het komt erop neer dat ABNAMRO alleen aanbieders van een Nederlandse betaalrekening op de lijst wil zetten om reden van "beheer" en "veiligheid". Dat ze de mogelijkheid eerder wel boden noemen ze een foutje en ze vinden Tikkie een optionele service en geen onderdeel van het betalingsverkeer.
Je mag verwachten dat als je bank iDeal ondersteund, je overal kan betalen waar iDeal geaccepteerd wordt.
Het is raar dat een partij die iDeal zegt te ondersteunen, dat alsnog niet volledig blijkt te doen.
Op de website van iDeal en hun FAQ kan ik in ieder geval geen informatie vinden, waaruit blijkt dat er uitzonderingen zouden kunnen bestaan.
In 2020 heeft 61% van de gebruikers wel eens betaald via een betaalverzoek (bron). Tikkie is er een van.
iDeal is van Currence en zij schrijven op hun site:
De missie van Currence is enerzijds het faciliteren van marktwerking en het creëren van transparantie in het collectieve betalingsverkeer in Nederland en anderzijds het behouden en verder ontwikkelen van de kwaliteit, veiligheid en efficiency van de collectieve betaalproducten.
Currence doet dat door een helder en gelijk speelveld te bieden voor iedere partij die met de door Currence gevoerde betaalproducten Acceptgiro, iDEAL en Incassomachtigen wil werken.
Helaas een bekend probleem. De eerste iDEAL top-ups gingen bij mij goed, daarna ineens naam gezeur. Je bedrag komt wel weer netjes terug hoor, dus daar hoef je je in ieder geval geen zorgen om te makenThe Real Gunnar schreef op zondag 21 februari 2021 @ 11:59:
Gisterochtend geld via iDeal vanaf mijn eigen ING rekening naar Revolut overgeboekt. Betaling iDeal verloopt via Checkout.com keurig direct afgeschreven van ING rekening maar Revolut zegt declined. Geld foetsie. Via de chat van Revolut kom ik niet verder dan dat zij aangeven dat topup via iDeal alleen werkt vanaf een rekening met dezelfde tenaamstelling als je Revolut rekening. Nu zijn beide rekeningen van mij dus dat is blijkbaar niet het probleem. Revolut heeft geen oplossing, en vraagt om 5! werkdagen te wachten want dan zou het geld teruggestort worden. Onacceptabel wat mij betreft, zij bieden deze mogelijkheid aan en nu het niet werkt ben ik 5 dagen mijn geld kwijt?
Ik ben Revolut vooral gaan gebruiken voor de iDEAL betaalfunctie maar nu Tikkie bijvoorbeeld al niet meer werkt blijven er voor mij persoonlijk nog weinig voordelen over. De betaalverzoeken van diverse banken gaan gelukkig nog wel goed.
Verder ben ik wel een beetje klaar met Revolut dat je je ongeveer om elk tientje via de chat moet verantwoorden en is de virtuele Visa bij mij al enkele keren ineens geblokkeerd geweest. Redelijk snel op te lossen in de app, maar alles behalve handig in de rij bij een kassa. En ik pomp echt geen duizenden euro's rond ofzo, dus wat bij betreft zijn deze security triggers allemaal veel te strak afgesteld.
Inmiddels ben ik voor de dagelijkse uitgaven weer terug naar N26 en daar heb ik dit gedoe nooit gehad. Voorlopig gebruik ik Revolut alleen nog om Marktplaats betaalverzoeken te ontvangen en iDEAL betaalverzoeken te betalen.
- DaveFlash
Here's to the crazy ones
ja kwam er nu ook achter, ik heb dit na-gevraagd bij de autoriteiten, dit mag gewoon niet, is puur een simpel iban discriminatie, currence bv, van ideal is ook al met een procedure bezig heb ik vernomen om nieuwe banken weer in de ideal lijst te krijgen, want het is tevens ook in strijd met de geldende voorwaarden voor ideal accepterende partijen en dat is dat je alle banken moet tonen ongeacht land van de bank en land gebruiken, en met vage verklaringen komen van ja het werkt niet met iban naam check is ook bullshit, want dan zouden ze bunq ook al hebben moeten schrappen jaren terug toen die nog niet iban naam check deedVerwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:02:
Tikkie heeft Revolut weer verwijderd van hun ideal lijst (ze zeggen om veiligheids redenen) Ik vraag me toch af of dit zomaar kan. Wellicht dat het tijdelijk is?
- DaveFlash
Here's to the crazy ones
(rond de 3de minuut wordt dit al besproken)
[ Voor 15% gewijzigd door DaveFlash op 17-05-2021 14:34 ]
Dank, ik heb het fragment beluisterd.DaveFlash schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:32:
Update over Revolut en Tikkie betalingen doen via iDEAL icm Revolut rekening, is er nu een update bij monde van de nieuwe topman van Currence: het zou een compliance issue zijn, dit heeft hij kenbaar gemaakt in de financiële podcast nieuwe knikkers afl. 54 (uitgebracht op 16 mei) https://anchor.fm/nieuwe-...-CEO-van-Currence-e10tu06
(rond de 3de minuut wordt dit al besproken)
Het lijkt me toch vooral een "compliance-issue" voor Tikkie. Je kunt niet zomaar een van de bij iDEAL aangesloten diensten weigeren omdat je ze minder vertrouwd.
iDEAL zelf is in 2013 SEPA-compliant gemaakt. Tegen die achtergrond kon Revolut ook iDEAL-issuer geworden.
Ik kan er eerlijk gezegd slecht tegen dat partijen als Tikkie steeds manieren bedenken om nationale grenzen op te werpen. Het is toch een beetje alsof je in Duitsland niet met Nederlandse euro's kan betalen. De euro is in 1999/2002 ingevoerd, dit soort barrières zouden al lang geslecht moeten zijn.
Tikkie is niet de enige partij die compliance eisen stelt. De bank- en paymentswereld is tot op het bot gereguleerd. En ik zie eigenlijk ook niet in waarom Tikkie Revolut zou willen weigeren op concurrentiegronden.MaartenHaarlem schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:09:
[...]
Dank, ik heb het fragment beluisterd.
Het lijkt me toch vooral een "compliance-issue" voor Tikkie. Je kunt niet zomaar een van de bij iDEAL aangesloten diensten weigeren omdat je ze minder vertrouwd.
iDEAL zelf is in 2013 SEPA-compliant gemaakt. Tegen die achtergrond kon Revolut ook iDEAL-issuer geworden.
Ik kan er eerlijk gezegd slecht tegen dat partijen als Tikkie steeds manieren bedenken om nationale grenzen op te werpen. Het is toch een beetje alsof je in Duitsland niet met Nederlandse euro's kan betalen. De euro is in 1999/2002 ingevoerd, dit soort barrières zouden al lang geslecht moeten zijn.
Verwijderd
Tikkie is van ABNAMRO, en het lijkt mij dat er een soort gewapende vrede is tussen de Nederlandse grootbanken. Nieuwe contenders zijn alleen maar lastig, en worden liever buiten de deur gehouden.Vinnienerd schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:27:
[...]
Tikkie is niet de enige partij die compliance eisen stelt. De bank- en paymentswereld is tot op het bot gereguleerd. En ik zie eigenlijk ook niet in waarom Tikkie Revolut zou willen weigeren op concurrentiegronden.
Als ABNAMRO nog steeds het interntionaal georiënteerde publiek heeft dat aansluit bij het image van oudsher, hebben zij ook het meeste last van Revolut (schijnbaar heeft zo'n beetje het hele vliegende personeel van KLM Revolut).
Niemand heeft het dan ook over concurrentie. Het probleem zit hem waarschijnlijk in het feit dat Revolut Litouwse bankrekeningnummers gebruikt die zich wat moeilijker laten integreren in het C2C-model van Tikkie (de IBAN-naamcheck werkt dan niet, maar wellicht speelt er nog meer).Vinnienerd schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:27:
[...]
Tikkie is niet de enige partij die compliance eisen stelt. De bank- en paymentswereld is tot op het bot gereguleerd. En ik zie eigenlijk ook niet in waarom Tikkie Revolut zou willen weigeren op concurrentiegronden.
(Of het is gewoon Nederlandse navelstaarderij, wat ik ook niet geheel uitsluit).
Ik word gek van de attitude van team tikkie. Ze blijven met vreemde beargumentatie komen maar voor alles is een oplossing. Ook voor de ontbrekende naam-nummer controle is een oplossing. Banken met iDeal kunnen iDeal gebruiken voor controle, en anders €0,01 overmakenMaartenHaarlem schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:48:
[...]
Niemand heeft het dan ook over concurrentie. Het probleem zit hem waarschijnlijk in het feit dat Revolut Litouwse bankrekeningnummers gebruikt die zich wat moeilijker laten integreren in het C2C-model van Tikkie (de IBAN-naamcheck werkt dan niet, maar wellicht speelt er nog meer).
(Of het is gewoon Nederlandse navelstaarderij, wat ik ook niet geheel uitsluit).
Op zich is naam/nummer controle wel zo veilig. Zou geweldig zijn wanneer dit binnen hele SEPA zone zou worden geïmplementeerd. Wordt alleen erg grote database dan. Nu maak ik bij grotere bedragen eerst 1 cent over inderdaad ter controle en verificatie.AllInOneNerd schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:41:
[...]
Ik word gek van de attitude van team tikkie. Ze blijven met vreemde beargumentatie komen maar voor alles is een oplossing. Ook voor de ontbrekende naam-nummer controle is een oplossing. Banken met iDeal kunnen iDeal gebruiken voor controle, en anders €0,01 overmaken
- DaveFlash
Here's to the crazy ones
De vraag is dan uiteraard; waarom? Je zit in de EU dat met de dag sterker lijkt te worden en meer eenheid wil vormen. Dan ga je nationalisme spelen op dit soort vlakken. (Mits dat het geval is)
Te gek voor woorden.
Middelste tab, (met pijltjes) dan request etc. De ontvanger kan volgens mij alleen met revolut app danwel met een credit card betalen. laatste keer dat ik dit heb gebruikt was al erg lang geledenatlas1302 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:48:
Hoe kan je een betalingsverzoek aanmaken in Revolut, Europa. Zoals een tikkie in Nederland.
Op 3 december 2020 ging het daar ook overDatisraar schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:36:
Als je geld krijgt overgemaakt , kun je bij Revolut het binnenkomende IBAN nummer niet zien waar het geld vandaan komt, in de app. Zwaar irritant, vooral als je van familie af en toe krijgt met dezelfde naam. Bij de andere Fin tech collega’s als N26 en Vivid kun je dat wel zien. Iemand wellicht een idee waarom Revolut dat afschermt?
Revolut gebruik ik vooral om af en toe een iDEAL betaalverzoek via bijvoorbeeld ING te betalen en om Marktplaats betaalverzoeken te ontvangen. Gelukkig staat Revolut ook bij steeds meer webshops in het iDEAL lijstje (met uitzondering van Tikkie natuurlijk, met hun IBAN discriminatie).
Ja, je hebt gelijk. Revolut vindt privacy blijkbaar dan erg belangrijk. Maar ook bij de Spaanse Openbank heb je het zelfde probleem. En dat is in meerdere landen ook zo, binnen de EU. Ierse banken ook geen IBAN bij binnenkomende overboekingen. Jammer, net als met Instant Payment, loopt dat bij Europese (Fin tech) banken dus ook niet gelijk.Bigf00t schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:03:
[...]
Op 3 december 2020 ging het daar ook overVolgens mij heb je toen zelf nog een bijdrage gedaan dat dit bij Franse banken ook zo werkt ivm privacy. Ik vind het ook irritant en gebruik N26 veel vaker, onder andere om deze reden.
Revolut gebruik ik vooral om af en toe een iDEAL betaalverzoek via bijvoorbeeld ING te betalen en om Marktplaats betaalverzoeken te ontvangen. Gelukkig staat Revolut ook bij steeds meer webshops in het iDEAL lijstje (met uitzondering van Tikkie natuurlijk, met hun IBAN discriminatie).
Yep, laatst nog bij een betaling via RaboBank Omnikassa miste ik Revolut.Gups schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:26:
Zijn er ook anderen die al een tijdje last hebben met betalen via Revolut met iDEAL? Bij sommige winkels is bij mij die optie verdwenen
En Tikkie is hier in het topic veelvuldig besproken.
Als je het mij vraagt heeft het veel weg van concurrentie dwars zitten, maar de officiële lezing van ABN-Amro (Tikkie) is dat ze Revolut niet kunnen ondersteunen ivm compliance-redenen. Zo zou de naam-rekeningnr controle niet mogelijk zijn.
Verwijderd
Tikkie kan zich ook schuilen achter het feit dat Revolut geen NL bank is met NL IBAN en zij de dienst aanbieden voor Nederlandse banken.Wally2002 schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:19:
[...]
Yep, laatst nog bij een betaling via RaboBank Omnikassa miste ik Revolut.
Als je het mij vraagt heeft het veel weg van concurrentie dwars zitten, maar de officiële lezing van ABN-Amro (Tikkie) is dat ze Revolut niet kunnen ondersteunen ivm compliance-redenen. Zo zou de naam-rekeningnr controle niet mogelijk zijn.
Er is geen sprake van IBAN discriminatie want het is een dienst dus DNB zal je niet kunnen helpen.
Uit welk artikel in de verordening volgt dat diensten vrijgesteld zijn van IBAN-discriminatie?Verwijderd schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:41:
[...]
Tikkie kan zich ook schuilen achter het feit dat Revolut geen NL bank is met NL IBAN en zij de dienst aanbieden voor Nederlandse banken.
Er is geen sprake van IBAN discriminatie want het is een dienst dus DNB zal je niet kunnen helpen.
Ik heb even zitten neuzen in 260/2012 maar kan het niet zo snel terugvinden. Nadeel is wel dat voor veel begripsbepalingen er ook weer naar andere verordeningen wordt verwezen.
Verwijderd
NietWally2002 schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:05:
[...]
Uit welk artikel in de verordening volgt dat diensten vrijgesteld zijn van IBAN-discriminatie?
Ik heb even zitten neuzen in 260/2012 maar kan het niet zo snel terugvinden. Nadeel is wel dat voor veel begripsbepalingen er ook weer naar andere verordeningen wordt verwezen.
Het idee van deze verordening is dat het onmogelijk word gemaakt om buitenlandse IBAN’s te weigeren voor SEPA betalingen. (SEPA Direct Debits/automatische incasso’s) Zo is er ook meer concurrentie mogelijk maar vooral gemak binnen de EU landen onderling.
iDeal word echt als een dienst gezien door DNB omdat je zonder iDeal ook kan betalen (zij het via een handmatige overboeking). Zelfs Amex weigerde tot voor kort buitenlandse IBAN’s en DNB kon er weinig aan doen omdat de verordening hier niet over gaat.
Tikkie is ook een dienst en is daarom niet verplicht om buitenlandse IBAN’s aan te bieden, ik hoop dat het verandert want het zou fintechs toch wel een duwtje in de rug kunnen geven om klanten hier over de streep te krijgen.
Verwijderd
Omvallen of wegrennen zullen ze niet zo snel doen, maar die kans bestaat altijd wel. Met het aanbieden van iDeal zijn ze wel erg interessant. Alleen ze bieden geen betaalverzoeken/Tikkie.Yzord schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:38:
[...]
Dan wil ik je bij deze toch hartelijk bedanken voor de tip. Want ze zullen maar eens omvallen of wegrennen haha. Ik kijk even verder. Nog tips voor een gratis digitale bankrekening? Openbank en N26 heb ik al.
Het heeft niets met een dienst te maken, maar met een "geldtransfer". Dat is expliciet uitgesloten van de richtlijn in artikel 2 lid 2 e:Verwijderd schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:00:
iDeal word echt als een dienst gezien door DNB omdat je zonder iDeal ook kan betalen (zij het via een handmatige overboeking).
Als je dan weer opzoekt wat dat betekent dan zie je:transacties betreffende geldtransfer zoals gedefinieerd in artikel 4, punt 13, van Richtlijn 2007/64/EG
Dat is natuurlijk precies wat Tikkie is. Jij hebt geen rekening bij Tikkie, de ontvanger heeft geen rekening bij Tikkie, Tikkie zorgt er wel voor dat geld van jou naar de ontvanger gaat.„geldtransfer”: een betalingsdienst waarbij, zonder opening van betaalrekeningen op naam van de betaler of de begunstigde, van een betaler geldmiddelen worden ontvangen met als enig doel het daarmee corresponderende bedrag over te maken aan een begunstigde of aan een andere, voor rekening van de begunstigde handelende betalingsdienstaanbieder en/of waarbij de geldmiddelen voor rekening van de begunstigde worden ontvangen en aan de begunstigde beschikbaar worden gesteld;
iDeal is daar ook een voorbeeld van en daarom kunnen zij dus ook prima bepalen op welke manieren je wel en niet mee kan doen.
Verwijderd
Vanuit mijn oogpint is Tikkie een dienst, ze bieden een geldtransfer aan via hun 'netwerk' zodat jij niet handmatig betalingen hoeft uit te tikken en te versturen. Maar zolang je als bedrijf in je T&C opneemt dat je IBAN's van het buitenland weert en jij als gebruiker gaat ermee akkoord is kan ook de DNB weinig doen.JeroenE schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:39:
[...]
Het heeft niets met een dienst te maken, maar met een "geldtransfer". Dat is expliciet uitgesloten van de richtlijn in artikel 2 lid 2 e:
[...]
Als je dan weer opzoekt wat dat betekent dan zie je:
[...]
Dat is natuurlijk precies wat Tikkie is. Jij hebt geen rekening bij Tikkie, de ontvanger heeft geen rekening bij Tikkie, Tikkie zorgt er wel voor dat geld van jou naar de ontvanger gaat.
iDeal is daar ook een voorbeeld van en daarom kunnen zij dus ook prima bepalen op welke manieren je wel en niet mee kan doen.
Hetis wel een dienst, maar dat is dus niet het punt. Schoonmaken is ook een dienst. Maar een schoonmaakbedrijf mag niet weigeren om een automatische incasso van je Revolut bankrekening te doen want dat bedrijf biedt geen geldtransfer aan. Tikkie (en iDeal) vallen wel onder de noemer geldtransfer en die mogen dat dus wel. Het voorbeeld is natuurlijk een beetje krom want je kan een Tikkie of iDeal helemaal niet via een automatische overboeking betalen. Maar als je schoonmaakbedrijf buitenlandse iBANs weigert dan kan de DNB prima optreden en/of boetes uitdelen. Ook al is dat ook een dienst.Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:39:
Vanuit mijn oogpint is Tikkie een dienst, ze bieden een geldtransfer aan via hun 'netwerk' zodat jij niet handmatig betalingen hoeft uit te tikken en te versturen. Maar zolang je als bedrijf in je T&C opneemt dat je IBAN's van het buitenland weert en jij als gebruiker gaat ermee akkoord is kan ook de DNB weinig doen.
Dat zal dan via een geautomatiseerde wijzigingsmogelijkheid op de website zijn neem ik aan.dicksterk schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:01:
ik heb ideal vooral nodig omdat Simpel enkel een ideal-betaling accepteert om het bankrekeningnummer te wijzigen, dan moet ik nog hopen dat simpel revolut in de lijst heeft staan...
Men mag echter geen onderscheid maken wat betreft je IBAN (dus ook buitenlandse IBANs moet men accepteren), dus moet je het ook via andere manier kunnen doorgeven en moeten ze dat gewoon verwerken in hun admin. Dit is al een paar jaar zo dus de meeste bedrijven zijn daar inmiddels wel bekend mee.
En wat @musicfreak schrijft klopt, ook al heeft Revolut iDeal, wordt het bij sommige bedrijven niet als mogelijkheid in het lijstje banken getoond. Daar is hier al eerder over geschreven, o.a. Tikkie.
M.i. een zeer kwalijke zaak en ook onbegrijpelijk vanuit iDeal zelf dat dit zo toegestaan wordt (maar daar zullen wellicht andere belangen van de grootbanken spelen).
Ik vraag me af of dit bij iDEAL ligt, er zijn tenslotte ook online winkels of bedrijven waar je wel met Revolut via IDEAL kan betalen. Het lijkt me eerder een probleem van de payment service provider of software die de winkels gebruiken.Wally2002 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:04:
En wat @musicfreak schrijft klopt, ook al heeft Revolut iDeal, wordt het bij sommige bedrijven niet als mogelijkheid in het lijstje banken getoond. Daar is hier al eerder over geschreven, o.a. Tikkie.
M.i. een zeer kwalijke zaak en ook onbegrijpelijk vanuit iDeal zelf dat dit zo toegestaan wordt (maar daar zullen wellicht andere belangen van de grootbanken spelen).
Als een bedrijf jou geld wil uitbetalen via een normale bankoverschrijving mogen ze niet aan IBAN discriminatie doen. Ongeacht of dat je salaris id of je onkostenvergoeding.Deezers schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:02:
Maar voor het ontvangen van geld mag wel een Nederlandse IBAN worden gevraagd voor bijvoorbeeld cashbacks of onkostenvergoedingen.
Voor "cashback" kan het wellicht wat anders liggen, want dat ligt er dan aan wat je er mee bedoeld. Maar als het een actie is waarbij je gedeeltelijk geld terug krijgt bij aankoop van een artikel (al dan niet na insturen van een bonnetje of iets dergelijks) en men wil dat doen via een bankoverschrijving dan mag dat niet. Als men het wil doen via iets als retourpinnen dan kan het wel, maar dan is het dus iets anders dan een normale bankoverschrijving.
Ook andere betaalmogelijkheden (bijvoorbeeld iDeal of Tikkie) vallen er niet onder.
Kan het zijn dat jij een interne Revolut betaling probeert te ontvangen van iemand die geen Revolut heeft? Dan kan het inderdaad zo zijn dat je eerst de app moet installeren.
Kijk eens of je een link kunt genereren zonder een persoon te selecteren.
Er is ook een link voor jou persoonlijk waar iedereen een willekeurig bedrag aan je kan betalen:
1 Klik linksboven op je profiel
2 je ziet je unieke gebruikersnaam die begint met @.
3 Klik daar op en deel de link die je daar ziet.
Het kan zijn dat ik het gemist heb, maar naar mijn idee werkte dit toch niet?
Ik stuur jou een Tikkie en dan proberen we het uitHugo__Boss schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:51:
Vandaag kreeg ik een Tikkie van iemand en het viel me op dat Revolut er bij staat en het is ook gelukt om daarmee te betalen.
Het kan zijn dat ik het gemist heb, maar naar mijn idee werkte dit toch niet?
Lijkt inderdaad recent te zijn toegevoegd. Voorheen stond Revolut niet in de lijst van banken en nu wel.
Verwijderd
Het is nu hopen dat Revolut ook iDeal gaat supporten bij betaalverzoeken of dat Tikkie Revolut toevoegt als bank.
Vandaag liep ik ook tegen dit probleem aan. Zwaar irritant... Aangegeven bij de webshop waar ik iets wilde bestellen en kreeg te horen dat ze het al eerder aangegeven hebben bij Rabobank, maar dat ze er niks mee doen. Zelf melding gemaakt bij de helpdesk van Omnikassa (contact@omnikassa.rabobank.nl) en ook bij Currence (ideal@currence.nl).Eens kijken wat die twee partijen daarop te zeggen hebben. Rabobank kan gewoon niet verkroppen dat er een (buitenlandse) partij is die een gratis betaalrekening mét iDeal aanbiedt, tenminste, dat gevoel krijg ik heel sterk. Ik vraag me af of je zomaar een iDeal issuer mag uitsluiten? iDeal aanbieden = alle bij iDeal aangesloten issuers accepteren en geen 'selectie'. Soms moeten webshops zelf een aanpassing doen om een nieuwe issuer toe te voegen, maar van een payment processor (zoals Rabobank) mag je verwachten dat die wijziging prompt doorgevoerd wordt zodra de nieuwe issuer live is.Wally2002 schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:19:
[...]
Yep, laatst nog bij een betaling via RaboBank Omnikassa miste ik Revolut.
[ Voor 11% gewijzigd door rogervdh op 01-05-2022 21:52 ]
12340Wp 🌞 - Daikin Altherma 3 8kW 🔥- Atlantic Calypso VM 150L💧- Tesla M3 LR 2019 🚗 - Peblar Home ⛽
Ik denk dat er ook nog iets anders meespeelt. In Nederland is het betalingsverkeer uitstekend geregeld. Bij de meest goedkope pakketten betaal je hooguit een paar euro per maand en kun je duizenden euro’s de pinautomaat trekken. We betalen in euro’s en omwisselen is niet nodig.glatuin schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:53:
[...]
Het probleem voor de neo banks in ons kikkerlandje is dat wij veel minder hoeven te betalen voor het aanhouden van een bankrekening. In ons land is een betaalde variant van Revolut domweg duur.
Revolut komt veel meer van pas in een land als Roemenië. Daar betaal je in Roemeense leu, maar ondertussen worden er ook euro’s geaccepteerd. Grote bedrijven betalen je zelfs in euro’s, terwijl je in RON afrekent bij de supermarkt. Even geld uit de muur trekken is een kostbare oefening en er bestaat voor zover ik weet in Roemenië ook niet iets vergelijkbaars als Tikkie.
In zo’n land betaal je met je creditcard. Iets vergelijkbaars als iDEAL is er niet. Er is dus zeker daar veel meer reden om voor een fintech te kiezen dan hier in Nederland. Revolut heeft dan best een mooi product neergezet. Zeker als je dagelijks geld wisselt, kan zo’n betaald pakket waarschijnlijk wel uit. Plus je krijgt er een zwik aan verzekeringen bij.
In Nederland is die noodzaak er gewoon minder, want we betalen al in euro’s, er is al Tikkie en alle varianten daarop. Je kunt al betalen met iDEAL. Je kunt zo een goedkope verzekering afsluiten als je wilt. Revolut biedt natuurlijk wel andere mooie mogelijkheden die je bij de grootbanken nog niet ziet. Maar of dat genoeg is om een betaald account af te nemen? Dat mag iedereen zelf bepalen.
Maar ik denk wel echt dat Revolut vooral bedoeld is voor de minder ontwikkelde betaallanden. En dan ben ik zeker een land als Roemenië niet aan het affakkelen. Het is een prachtig land met geweldige mensen. Maar op gebied van betaalverkeer is het wel een stapje terug in de tijd.
Geen toeval. Zoals @Ilmar aangeeft hangt het aan je betaalprovider af. Is hier wel eerder in het topic langs gekomen. Volgens mij i.c.m. Tikkie, er is geklaagd bij Tikkie/ABN-Amro en een vaag antwoord gekomen. ik meen dat die het in kader van 'fraude', 'misbruik' o.i.d. niet wilden ondersteunen. Yeah right.Sando schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:13:
Nu en dan kom ik een iDeal checkout tegen waarbij ik niet voor Revolut kan kiezen. Misschien toeval, maar het is vaak bij abonnementsdiensten waarbij je eerst via iDeal een cent moet betalen.
Heeft iemand wel eens succesvol geklaagd bij een bedrijf, dat ze daadwerkelijk Revolut hebben toegevoegd aan hun iDeal-checkout? Of moet ik daar echt niet op wachten en snel een andere bank met iDeal zoeken?
Is er toevallig een developer in de zaal die weet of dat (voor zo'n bedrijf) een fluitje van een cent is, of dat het best een klus is om dat te implementeren waardoor ze een blik developers moeten opentrekken wat weer veel geld kost voor een handjevol klanten (en dus niet kunnen)?
Technisch zal het toch niet heel ingewikkeld zijn lijkt mij.
Het verbaasd me sowieso al sinds het begin, dat banken die Revolut tussen de iDeal bankselectie weghalen en hier ook mee weg komen. Het haalt eigenlijk het hele iDeal concept onderuit.
Ik ben geen jurist maar je zou zelfs kunnen stellen dat ze (de (gedachte van) de Europese verordening aan hun laars lappen (in het verlengde van de IBAN-discriminatie).
Een snelle zoekactie geeft weinig 'geklaag', ik zie op Twitter iets van de Rabobank uit het begin langs komen, dat die het vanwege 'buitenlandse IBAN' niet accepteren.
In de Revolut community wordt het ook genoemd, maar gaat het meer over de wens om betaalverzoeken met iDeal te sturen (dat is een aparte iDeal licentie).
Persoonlijk probeer ik iDeal te vermijden, de betaling is definitief (als een bankoverschrijving) en niet terug te draaien, als een webshop niet levert ben je je geld kwijt.
Helaas wordt iDeal soms nog gebruikt voor verificatie betalingen (0,01 euro) en wordt je min of meer gedwongen om nog een rekening bij een NL bank aan te houden.
Ik vrees dat er nu een soort status quo is waarbij het aantal klachten of de druk op de grootbanken (of de kans of hoogte van eventuele boetes) te beperkt is om dit te wijzigen.
Ik zie een paar mogelijkheden, alhoewel de kans dat hier iets uit komt misschien niet zo groot is.
- klagen bij webshop, het is in hun belang dat ze kunnen verkopen. Wellicht waren ze al aan het kijken naar een andere payment service provider en is dit een extra motivatie.
- klagen bij Revolut.
- klagen bij iDeal (cq Currence als merkeigenaar). Ik vrees dat ze met een nietszeggend antwoord komen dat Revolut gewoon als issuer bekend is, en dat de webshop het met de betaalproviders moet uitzoeken. Ben wel benieuwd of er inderdaad ruimte is in voorwaarden dat sommige iDeal issuers uitgesloten kunnen/mogen worden.
- klagen bij de partijen (lees; grootbanken) die Revolut uitsluiten in het iDeal betaalscherm.
- Officieel klacht bij: Kifid? AFM? De Nederlandse Bank?
Als dit de formele reactie van Rabobank is, dan worden er ofwel twee zaken door elkaar gehaald, ofwel men houdt het bewust een beetje vaag om maar niet de werkelijke reden te noemen.W00fer schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:27:
Revolut schijnt volgens Rabobank nog steeds te onderhandelen met Currence (de merkeigenaar van iDeal) om iDeal betalingen te kunnen verwerken, omdat Currence nieuwe voorwaarden hanteert.
Daarom dus nog geen Tikkies en Rabo betaalverzoeken betalen met Revolut.
iDeal kent duidelijke rollen die ook op de iDeal website uitgelegd staan.
Issuer: dit zijn de consumentenbanken, hiermee kan de klant van betreffende bank met iDeal betalen.
Aquirer: hiermee kun je iDeal betalingen ontvangen op een IBAN rekening.
Dat Revolut (nog) niet als acquirer mag optreden betekend m.i. alleen dat Revolut-klanten zelf (nog) geen betaalverzoeken via iDeal kunnen generen.
Maar dit staat m.i. echt los van het ontbreken van Revolut als bank in de lijstjes bij Tikkie en Rabobank betaalverzoeken.
Revolut is al geruime tijd issuer in het iDeal schema oftewel de klant van Revolut kan via iDeal betalen.
Dus overal waar iDeal als betaalmogelijkheid wordt genoemd, moet je met Revolut kunnen betalen.
Als ze issuer zijn, waarom ontbreken ze dan bij Tikkie en Rabobank betaalverzoeken?Wally2002 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:15:
[...]
Als dit de formele reactie van Rabobank is, dan worden er ofwel twee zaken door elkaar gehaald, ofwel men houdt het bewust een beetje vaag om maar niet de werkelijke reden te noemen.
iDeal kent duidelijke rollen die ook op de iDeal website uitgelegd staan.
Issuer: dit zijn de consumentenbanken, hiermee kan de klant van betreffende bank met iDeal betalen.
Aquirer: hiermee kun je iDeal betalingen ontvangen op een IBAN rekening.
Dat Revolut (nog) niet als acquirer mag optreden betekend m.i. alleen dat Revolut-klanten zelf (nog) geen betaalverzoeken via iDeal kunnen generen.
Maar dit staat m.i. echt los van het ontbreken van Revolut als bank in de lijstjes bij Tikkie en Rabobank betaalverzoeken.
Revolut is al geruime tijd issuer in het iDeal schema oftewel de klant van Revolut kan via iDeal betalen.
Dus overal waar iDeal als betaalmogelijkheid wordt genoemd, moet je met Revolut kunnen betalen.
Overigens heeft Mollie Payments hetzelfde euvel. Wel Revolut ondersteunen maar geen N26.
Ergens is het trouwens ook wel opmerkelijk dat Revolut zelf niets loslaat over het kunnen scannen van iDeal QR codes met hun app.
Overigens heb ik laatst van een woningbouwcorporatie gehoord (die gaan mondjesmaat nu over op automatische incasso ipv verleningsverzoeken) dat zij buitenlandse IBAN's niet accepteren (Revolut bijvoorbeeld). Terwijl het 1 markt is zoals hierboven wordt opgemerkt. Het is misschien opzet met de huidige wachtlijsten dat je niet 10 jaar in Hongarije mag wonen en tegelijkertijd in Nederland op de wachtlijst voor een woning mag staan
[ Voor 20% gewijzigd door W00fer op 30-08-2022 03:17 ]
Mijn vraag zou eerder zijn: waarom staat iDeal toe dat bepaalde issuers weggelaten mogen en kunnen worden op betaalpagina's van de aquirers? Want dit gaat geheel in tegen wat iDeal zelf communiceert: als je bank iDeal ondersteund (lees: is issuer) kun je overal betalen waar iDeal wordt aangeboden als betaalmethode.W00fer schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 03:11:
[...]
Als ze issuer zijn, waarom ontbreken ze dan bij Tikkie en Rabobank betaalverzoeken?
Het kan niet anders dan dat hier eigen belangen van Rabo en ABN-Amro spelen. Het is immers geen foutje (vinkje vergeten) want men is er o.a. via twitter op gewezen en heeft daar met vage antwoorden op gereageerd.
En Currence (merkeigenaar iDeal) vindt het verder wel best.
Wellicht moeten we blijven klagen bij Revolut, zodat zij wat meer druk voelen om hier werk van te maken?
Dat lijkt me logisch, omdat N26 geen iDeal issuer is.Overigens heeft Mollie Payments hetzelfde euvel. Wel Revolut ondersteunen maar geen N26.
Verwijderd
Is een Black Friday deal, heb deze ook afgesloten en ga maar weer (volledig) over op Revolut nu mijn werkgever ook dit IBAN accepteert, begin van het jaar had ik dat al maar door switch van werkgver kon dat niet werkte toen best wel fijn. Nog een ICS kaart ernaast voor het geval dat of voor borg.Pukson schreef op donderdag 24 november 2022 @ 23:28:
Mm net metal genomen voor 80 euro, kreeg een aanbieding binnen de app. Voor dat geld en alle bijkomende verzekeringen een leuke deal![]()
Omgerekend 6,70 per maand
Enige pijnpunt is het gebrek aan iDin en Tikkie/betaalverzoeken, maar hoop dat Revolut hier op termijn ook wat aan gaat doen.
Zouden ze bij Bunq eens moeten overwegen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2022 08:21 ]
In de revolut app kun je gewoon een betaalverzoek aanmaken. Overschrijven > nieuw > betaallink aanmaken.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:19:
[...]
Is een Black Friday deal, heb deze ook afgesloten en ga maar weer (volledig) over op Revolut nu mijn werkgever ook dit IBAN accepteert, begin van het jaar had ik dat al maar door switch van werkgver kon dat niet werkte toen best wel fijn. Nog een ICS kaart ernaast voor het geval dat of voor borg.
Enige pijnpunt is het gebrek aan iDin en Tikkie/betaalverzoeken, maar hoop dat Revolut hier op termijn ook wat aan gaat doen.
Zouden ze bij Bunq eens moeten overwegenmisschien dat het daar ook meer klanten oplevert.
Ik zit nu op het €7,99 plan en ik vind het meer dan waard. Het enige wat ik echt mis is iDeal betaalverzoeken zoals Tikkie. En de 2FA mag wat gebruiksvriendelijker, maar van de andere kant is veilig ook wel fijn.
Ik heb vandaag voor de 2e keer een tikkie betaald via iDeal, beide keren geen SMS, alleen met vingerprint bevestigen. Wat mij wel opvalt dat deze betalingen niet instant zijn, terwijl deze naar ABN worden overgemaakt. Als ik zelf iets overboek naar een ABN rekening is dit wel een IP.rogervdh schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:27:
Zijn er nog meer gebruikers die sinds een aantal dagen geen SMS ontvangen bij iDeal betalingen? Ik heb al meerdere keren met iDeal proberen te betalen met Revolut en de SMS komt vervolgens niet. Andere SMSjes ontvang ik wel probleemloos...
Iemand hier een verklaring voor?
IDeal betalingen lopen logischerwijs via het iDeal systeem, blijkbaar wordt de afschrijving eerst als reservering geboekt en op een later moment definitief. De ontvangende kant zal de betaling in het iDeal systeem wel gelijk als definitief zien.jeroendh schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:01:
[...]
Ik heb vandaag voor de 2e keer een tikkie betaald via iDeal, beide keren geen SMS, alleen met vingerprint bevestigen. Wat mij wel opvalt dat deze betalingen niet instant zijn, terwijl deze naar ABN worden overgemaakt. Als ik zelf iets overboek naar een ABN rekening is dit wel een IP.
Iemand hier een verklaring voor?
Dan zou Revolut geen eigen betaalverzoek functie meer hoeven toe te voegen omdat er al een oplossing is.
Wat Revolut dan beter kan doen is de optie van Sofort, Trustly of Volt toe te voegen om meerdere landen te supporten.
[ Voor 19% gewijzigd door Youtl op 20-04-2023 10:08 ]
Zat ik ook net aan te denken..Youtl schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:08:
Ik vraag me af of Tikkie ook Revolut gaat accepteren als er een Nederlands IBAN beschikbaar is omdat dit wel in de voorwaarden staat van ze.
Dan zou Revolut geen eigen betaalverzoek functie meer hoeven toe te voegen omdat er al een oplossing is.
Wat Revolut dan beter kan doen is de optie van Sofort, Trustly of Volt toe te voegen om meerdere landen te supporten.
Je kan nu al wel tikkies betalen met Revolut.
Volgens mij is de enige showstopper om betaalverzoeken te sturen het feit dat Revolut nog geen NL iban heeft, maar dat gaat dus "binnenkort" veranderen
Zonder NL iban kan je geen tikkie account aanmaken
[ Voor 3% gewijzigd door Supershiva op 20-04-2023 12:07 ]
Ben bang van niet.Youtl schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:08:
Ik vraag me af of Tikkie ook Revolut gaat accepteren als er een Nederlands IBAN beschikbaar
Met ook niet. Plutus heeft tegenwoordig een NL iban, maar werkt toch niet in Tikkie.Supershiva schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:06:
Zonder NL iban kan je geen tikkie account aanmaken
Nl Iban van Plutus is totaal wat anders.JaDatIsPeter schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:14:
[...]
Ben bang van niet.
[...]
Met ook niet. Plutus heeft tegenwoordig een NL iban, maar werkt toch niet in Tikkie.
Het volgende staat er bij op Tikkie bij FAQ:
Ik weet niet of Bitsafe/Yoursafe al word ondersteund maar denk dat die zo een klein aandeel hebben in NL dat er waarschijnlijk nog niet genoeg klanten zijn geweest die bij Tikkie zijn gaan vragen om deze toe te voegen. Bij Revolut zitten flink meer klanten en is het ook aannemelijker dat deze klanten Tikkie gaan aanschrijven met een verzoek om asap REVO toe te voegen aan het IBAN lijstje.Kan iedereen Tikkie gebruiken?
Iedereen met een Nederlandse betaalrekening én een Nederlands, Belgisch of Duits mobiel nummer kan Tikkie gebruiken. Het maakt niet uit bij welke bank je zit. Je vrienden betalen altijd eenvoudig via hun eigen bank en iDEAL. Dit moet wel een Nederlandse bank zijn. Je vrienden hoeven dus zelf niet Tikkie op hun telefoon te hebben.