Herkenbaar, ik krijg wel eens het idee dat de mensen om mij heen (werk en/of privé) steeds dommer of makkelijker worden. Lijkt wel of mensen echt steeds minder zelf nadenken en alles maar voorgeschoteld willen krijgen. Dit op meerdere vlakken, niet alleen op IT gebied.E - Jay schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:25:
[...]
Ik ken er één die deed vanuit een boekhoudpakket alle facturen printen (echt een dikke stapel ook) om ze vervolgens 10 minuten later in de papierbak weg te gooien. Bij navraag moesten de facturen digitaal zijn, dus eerst printen en daarna scannen naar pdf ... smakelijk om gelachen, vervolgens uitgelegd dat je ook direct print to pdf kan doen. Ik denk dat ik persoonlijk in zo'n situatie toch zou denken "kan dat niet makkelijker", "weet iemand of ..." maar nee, gewoon pakken papier erdoor jassen want het zal wel.
Waarschijnlijk het huis van een Tweaker, die denkt zo, dat werkt allemaal, ik ben klaarWozmro schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:36:
[...]
Tijdens de werkuren kom ik dan soms in woningen met een industrieel elektrisch verdeelbord met plc, displays aan de muren, sensoren en motoren overal,...
En dan zie je de vrouw des huizes eerst 5 knoppen proberen voor ze het licht op zolder aankrijgt...
(en vergeet dan dat niet iedereen technisch onderlegd is
[ Voor 22% gewijzigd door mvrhrln op 13-08-2021 12:46 ]