Het grote cloud gaming topic

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:38
Gisteren toch maar de boost van Shadow PC besteld. De verwachting is dat het in augustus geactiveerd zal worden voor mij. Maar ik lees hier soms ook verhalen dat mensen het een stuk eerder krijgen.
Op zich is augustus ook okay want tegen die tijd verwacht ik wel klaar te zijn met RDR2 op Stadia :)

Dat cloud gamen bevalt me wel. Heb tot nu toe alleen ervaring met Google Stadia maar het is zo fijn om ook op m'n oude laptopje op de bank te kunnen gamen.
En aangezien ik veel positieve ervaring lees en hoor over Shadow PC heb ik de sprong maar gewaagd!

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
@Vortigen Ik zal je als tip geven om extra storage gelijk bij te bestellen bij je Shadow. De 256GB die je bij je Shadow bij krijgt is veel te weinig op de langere termijn. Indien je dat niet heb gedaan zou ik even refunden en opnieuw bestellen.

Voor de rest is Shadow flex. :) Af en toe een beetje gedoe of een probleempje maar als het werkt is het echt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
polopolo150 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:20:
@Vortigen Ik zal je als tip geven om extra storage gelijk bij te bestellen bij je Shadow. De 256GB die je bij je Shadow bij krijgt is veel te weinig op de langere termijn. Indien je dat niet heb gedaan zou ik even refunden en opnieuw bestellen.

Voor de rest is Shadow flex. :) Af en toe een beetje gedoe of een probleempje maar als het werkt is het echt top!
Dankjewel Polopolo. Goede tip! Ik zag geen optie om extra storage bij te bestellen toen ik mijn pre order plaatste maar heb een ticket aangemaakt met de vraag of ik dat alsnog kan doen.

256GB is inderdaad wat aan de krappe kant. Zo ben ik van plan om AC Odyssey uit te gaan spelen op Shadow en dat is al zo'n 80 a 100 GB als ik mij niet vergis. En mezelf kennende zal ik wat andere games ook graag willen installeren.

Als het niet al te veel kost lijkt me iets in de richting van 1TB wel beter idd :*)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
@Vortigen Cool. Ik verwacht trouwens niet dat je gelijk de extra storage zal krijgen omdat in de Amsterdam daarmee problemen zijn met leveren (te weinig ingekocht) maar aan pre-orders zullen ze sneller leveren toen ze dat laatst hebben toegevoegd. Ik ben zo dom geweest om dat niet te doen en ik heb voorlopig geen extra storage en kan het de komende tijd op mijn buik schrijven.

Vandaar deze tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ok, zijn er wat issue's bij deze toko? Krijg 'm helaas niet aan de praat: https://shop.shadow.tech/nlnl.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:38

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Nou, na veel gedoe met Apple heeft Shadow het dan toch voor elkaar om de iOS-versie van de client in de appstore te krijgen. Als het goed is, voldoet de app nu wel aan alle eisen die Apple stelt (de vorige werd om die reden na een paar dagen door Apple uit de store verwijderd).

Er zijn wat aanpassingen. Nieuwe features maar ook features die verwijderd zijn (onder andere om aan het beleid van Apple te kunnen voldoen, maar ook om andere redenen).

Dit is de changelog ten opzichte van de versie die je tot in februari kon downloaden:

Nieuwe features:
- Nu ook een iPad-versie
- Automatische resolutiebepaling op basis van het schermformaat en resolutie van je iDevice
- Shadow-machine nu te rebooten vanuit de app
- Als je een controller gebruikt in combinatie met een iPhone X of 11, dan verdwijnt de Home-indicator (het streepje onder aan het scherm) nu automatisch.

Verwijderde features:
- "Quick Launch"-scherm is verwijderd
- AppleTV-versie niet meer beschikbaar (de oude blijft functioneren, maar wis hem dus niet)*

Bekende problemen zijn:
- rechts klikken (met een BT-muis) op de iPad werkt niet
- microfoon werkt niet

*Onbekend is of het ontbreken van de AppleTV-versie te maken heeft met de eisen van Apple of omdat het DEV-team nog geen tijd heeft gehad om ook die versie te updaten. We gaan het zien.

Vers van de pers: de AppleTV-app is ook weer beschikbaar; met dezelfde aanpassingen als de iOS-versie (dus Quick Launch is weg en de schermresolutie van je Shadow-machine wordt nu afgestemd op die van het scherm waar je AppleTV aan hangt).

[ Voor 30% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 12-05-2020 11:25 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K_J
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-09 15:14

K_J

Hoi allemaal,

Ik gebruik nu al een tijdje Shadow en ben er zeer content mee. Het is ideaal voor mij als casual gamer.

Ik gebruik het op mijn Iphone, Macbook Air (2018) en sinds kort de Nvidia Shield tv pro. Ik gebruik het eigenlijk altijd in combinatie met mijn playstation DS4 controller.

Echter sinds ik vorige week probeerde te connecten met mijn nieuwe Shield pro werkte de controller niet in Shadow.. hij verbond wel met de shield en in het shadow menu stond hij wel verbonden maar hij registreerde geen knoppen. Helaas deed de controller het hierna ook niet meer op iOS. Ik kan nu alleen nog mijn controller gebruiken op shadow MacOS.

Heeft iemand misschien een oplossing? Ik wacht al dagen op een antwoord op mijn support ticket.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:21
Iemand hier die Anno 1800 via shadow speelt? of iets dergelijks? speel nu via GFN maar is vrij matig. veel onbetrouwbare verbinding game crahsed etc. Klote is dat de save files corrupt worden en ik dus weer helemaal opnieuw kan beginnen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 22:58
Heb hetzelfde probleem, Ik verneem graag de oplossing.
K_J schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:08:
Hoi allemaal,

Ik gebruik nu al een tijdje Shadow en ben er zeer content mee. Het is ideaal voor mij als casual gamer.

Ik gebruik het op mijn Iphone, Macbook Air (2018) en sinds kort de Nvidia Shield tv pro. Ik gebruik het eigenlijk altijd in combinatie met mijn playstation DS4 controller.

Echter sinds ik vorige week probeerde te connecten met mijn nieuwe Shield pro werkte de controller niet in Shadow.. hij verbond wel met de shield en in het shadow menu stond hij wel verbonden maar hij registreerde geen knoppen. Helaas deed de controller het hierna ook niet meer op iOS. Ik kan nu alleen nog mijn controller gebruiken op shadow MacOS.

Heeft iemand misschien een oplossing? Ik wacht al dagen op een antwoord op mijn support ticket.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K_J

K_J

effect10 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 16:49:
Heb hetzelfde probleem, Ik verneem graag de oplossing.

[...]
Heb jij hier sinds kort last van of al langer?

Als ik de het opgelost krijg laat ik het je zeker weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K_J

K_J

mark777 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:33:
Iemand hier die Anno 1800 via shadow speelt? of iets dergelijks? speel nu via GFN maar is vrij matig. veel onbetrouwbare verbinding game crahsed etc. Klote is dat de save files corrupt worden en ik dus weer helemaal opnieuw kan beginnen.....
Niet Anno 1800 maar wel veel andere games. Onbetrouwbare verbinding en crashes zul je niet hebben met shadow. Ben je verbonden via ethernet of wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:18
Ik wil via Shadow streamen naar nvdia shield voor wat coop games. Klopt dat een Wii U pro controller en switch pro controller niet ideaal zijn..?

En dan toch maar 2 Xbox one / ps 4 controllers ritselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb net een accountje aangemaakt bij maximumsettings om GTA 5 (van epicgames) te kunnen spelen en ik moet zeggen dat het erg goed werkt. Ik heb er 5 canadian dollar op gezet wat per 35 cent (24 eurocent) per uur wordt verekend (hun goedkoopste server) maar ik heb ook nog gratis credits (voor 100 uur) erbij gekregen. Je moet er wel een betaald account voor aanmaken tenzij je in de VS of Canada woont.

[edit]Een paar uur gespeeld. Geen haperingen, het werkt top. Ik weet niet hoe dat bij andere diensten is, je moet zelf via hun website eerst de server opstarten en na het gamen ook weer afsluiten (anders tikt de tijd door al kun je wel instellen dat hij naar een aantal uur zonder gebruik automatisch uit moet gaan). Alleen is het lastig als je niet direct weet wat je moet doen. Je krijgt een Windowsmachine waarop je zelf de epic games installer moet installeren en daarna GTA V downloaden (dat gaat daar gelukkig sneller dan hier, misschien ook door de tijdzone dat het rustig was in Canada. Al duurt het nog vrij lang, het is 100 GB.). Daarna moest ik uitzoeken hoe ik moest streamen, documentatie heb ik niet echt gevonden, alleen van hun Nvidia servers die het schijnbaar via de videokaart kunnen, maar dit is een AMD-server. Je moet daarvoor dus Parsec gebruiken. Het zou handig zijn als dat ergens stond want nu ben ik meer dan een uur aan het zoeken geweest hoe ik moest streamen. Daarna werkte het top, alsof ik lokaal op die machine zat.

Voor 10 canadian centen per uur meer zit je trouwens op een Nvidia server. Ik zat al te kijken om te upgraden toen ik niet wist hoe ik moest streamen maar dan moet je de games opnieuw downloaden en installeren.

[ Voor 63% gewijzigd door Marzman op 16-05-2020 21:27 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
K_J schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:19:
[...]

Niet Anno 1800 maar wel veel andere games. Onbetrouwbare verbinding en crashes zul je niet hebben met shadow. Ben je verbonden via ethernet of wifi?
Hmm weet niet denk dat gfn niet aankan. Maar shadow is ook geen rekenwonder. Met shooters minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Hoewel ik @Marzman gerust geloof kan ik me niet voorstellen dat het met 120MS (mijn latency met de server) het zo fantastisch werkt. Maar er zijn meer verhalen die zeggen dat het vanuit Europa werkt.

Ik wil het wel eens proberen eigenlijk. Ik kende deze service nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:32
Marzman schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 18:12:
Ik heb net een accountje aangemaakt bij maximumsettings om GTA 5 (van epicgames) te kunnen spelen en ik moet zeggen dat het erg goed werkt. Ik heb er 5 canadian dollar op gezet wat per 35 cent (24 eurocent) per uur wordt verekend (hun goedkoopste server) maar ik heb ook nog gratis credits (voor 100 uur) erbij gekregen. Je moet er wel een betaald account voor aanmaken tenzij je in de VS of Canada woont.

[edit]Een paar uur gespeeld. Geen haperingen, het werkt top. Ik weet niet hoe dat bij andere diensten is, je moet zelf via hun website eerst de server opstarten en na het gamen ook weer afsluiten (anders tikt de tijd door al kun je wel instellen dat hij naar een aantal uur zonder gebruik automatisch uit moet gaan). Alleen is het lastig als je niet direct weet wat je moet doen. Je krijgt een Windowsmachine waarop je zelf de epic games installer moet installeren en daarna GTA V downloaden (dat gaat daar gelukkig sneller dan hier, misschien ook door de tijdzone dat het rustig was in Canada. Al duurt het nog vrij lang, het is 100 GB.). Daarna moest ik uitzoeken hoe ik moest streamen, documentatie heb ik niet echt gevonden, alleen van hun Nvidia servers die het schijnbaar via de videokaart kunnen, maar dit is een AMD-server. Je moet daarvoor dus Parsec gebruiken. Het zou handig zijn als dat ergens stond want nu ben ik meer dan een uur aan het zoeken geweest hoe ik moest streamen. Daarna werkte het top, alsof ik lokaal op die machine zat.

Voor 10 canadian centen per uur meer zit je trouwens op een Nvidia server. Ik zat al te kijken om te upgraden toen ik niet wist hoe ik moest streamen maar dan moet je de games opnieuw downloaden en installeren.
misschien mis ik iets maar over welke dienst gaat het hier?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Webgnome schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:40:
[...]

misschien mis ik iets maar over welke dienst gaat het hier?
Maximumsettings.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trekker22
voor wie op shadow pc zit te wachten. Ik heb 12 april besteld en 17e stond die al als op subscription. en maar wachten en wachten. Gister gemailed, hoe zit het er mee.

Een autoreply over het antwoord, en vannacht een mail dat die actief is. Denk toch dat die ergens bij activatie is blijven hangen en pas na mijn mail ff handmatig actief is gezet? Dus voor wie zit te wachten, is een mail misschien wel de moeite!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik kende het niet; net even gekeken en de prijzen klinken interessant. Vooral de storage is goedkoper dan bij bijvoorbeeld Paperspace.

Wel goed opletten wat je krijgt. Voor die 35 cent slechts een AMD RX480 met 10GB RAM en een i7 6700; wil je GTX1080-niveau dan betaal je 55ct (RX5700) of 65ct (GTX1080); waarbij je bij die RX5700 maar liefst een Ryzen 9 3900X als CPU krijgt...

Even een rekensom:

IJkpunt: Shadow Boost (Xeon E5 2667 v3, 12GB RAM en GTX1080-niveau graphics, 256GB SSD storage): 12 euro per maand voor onbeperkt toegang.

Voor die 12 euro kun je bij Maximumsettings:

- 24 33 uur gamen op de RX5700/Ryzen 9 3900X combo
- 20 28 uur gamen op een GTX1080/Ryzen 5 1600 combo
- 12 18 uur gamen op een GTX2080Super / Ryzen 9 3900X combo (met 24GB RAM en 3,5TB storage waarvan 512GB SSD) (beschikbaar vanaf 1 juni)

Kun je met minder dan een GTX1080 af, dan kun je voor 12 euro

- 37,5 52 uur gamen op de RX480/i7 6700 combo (met 10GB RAM)
- 28,5 40 uur gamen op de GTX1070/Ryzen 5 1400 combo (met 10 GB RAM)

NB1: berekening aangepast naar Canadese dollar ipv US dollar

NB2: bovenstaande berekening als volgt uitgevoerd: dollarcentprijzen omerekend naar eurocentprijzen volgens dagkoers (gevraagd aan Siri). 12 euro aangehouden om de vergelijking met de flatfee constructie van Shadow uit te kunne voeren.

Volgens de FAQ moet je rekening houden met 95ms latency (de servers staan in Toronto, Ontario, Canada). Dat is wel pittig veel; shooters kun je vergeten bijvoorbeeld.

Als ze ooit een DC in Amsterdam aanplanten dan wil ik er wel eens wat geld tegenaan gooien.

[ Voor 12% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 18-05-2020 12:30 . Reden: Shadow-specs gecorrigeerd ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Heroic_Nonsense schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:19:
[...]

Ik kende het niet; net even gekeken en de prijzen klinken interessant. Vooral de storage is goedkoper dan bij bijvoorbeeld Paperspace.

Wel goed opletten wat je krijgt. Voor die 35 cent slechts een AMD RX480 met 10GB RAM en een i7 6700; wil je GTX1080-niveau dan betaal je 55ct (RX5700) of 65ct (GTX1080); waarbij je bij die RX5700 maar liefst een Ryzen 9 3900X als CPU krijgt...
Het zijn canadese centen. 35 cent is 24 eurocent. Je krijgt ook nog honderd uur. Shadow boost is alleen voor die prijs bij een jaarabonnement. Dat is voor mij ook niet interessant.

Daarna zijn het inderdaad de prijzen zoals jij ze noemt in canadese dollars. Voor GTA 5 voldoet de goedkoopste server, daar ging het mij om.

Ik wilde GTA V proberen met die actie van Epic Games, maar ik heb alleen een budgetlaptop van 5 jaar oud en een werkpc van kantoor.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 18-05-2020 10:49 . Reden: Canadese dollar staat lager dan de euro :) ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 15:56
Heroic_Nonsense schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:19:
Volgens de FAQ moet je rekening houden met 95ms latency (de servers staan in Toronto, Ontario, Canada). Dat is wel pittig veel; shooters kun je vergeten bijvoorbeeld.

Als ze ooit een DC in Amsterdam aanplanten dan wil ik er wel eens wat geld tegenaan gooien.
Mooi overzicht wat je gemaakt hebt *O*. Dat is ook aardig hoog qua latency, maakt het voor mij ook onbruikbaar denk ik.

Ondertussen een maand verder met Shadow Boost. En wat een uitkomst is het eigenlijk. In het begin wel wat problemen gehad met het aansluiten van een racestuur, maar loopt ondertussen allemaal vlekkeloos met Iracing, AMS2, Raceroom en ACC. Denk dat ik voorlopig voor die 13 euro per maand geen game pc meer ga aanschaffen.

Kan momenteel makkelijk via een MS Surface laptop alle games spelen die ik wil. Scheelt toch weer een grote pc kast. Binnenkort ook een Oculus Quest aanschaffen en VR uitproberen via cloud gaming.

[ Voor 18% gewijzigd door Panini op 18-05-2020 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De latency naar mijn server zit rond de 110ms vanaf Orange Belgie, GTA V is dan prima speelbaar, maar misschien dat dit in andere games anders is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Pinging x.x.x.x with 32 bytes of data:
Reply from x.x.x.x: bytes=32 time=111ms TTL=120
Reply from x.x.x.x: bytes=32 time=112ms TTL=120
Reply from x.x.x.x: bytes=32 time=110ms TTL=120
Reply from x.x.x.x: bytes=32 time=114ms TTL=120
Reply from x.x.x.x: bytes=32 time=109ms TTL=120
Reply from x.x.x.x: bytes=32 time=108ms TTL=120
Reply from x.x.x.x: bytes=32 time=108ms TTL=120
Reply from x.x.x.x: bytes=32 time=112ms TTL=120

[edit]wel vanaf mijn brakke wifi, misschien dat het iets minder is. Op die wifi kan ik ook geen games streamen dan moet ik een kabel aansluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 18-05-2020 11:11 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Marzman schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:26:
[...]

Het zijn canadese centen. 35 cent is 24 eurocent. Je krijgt ook nog honderd uur.

[...]
Je hebt gelijk; daar hebben ze andere centen dan in de VS natuurlijk. :)

Daarom even opnieuw doorgerekend tegen de wisselkoers met $CAD. Onderstaande wederom afgezet tegen 12 euro:

RX480/i7 6700 10GB : 52 uur
RX5700/Ryzen 9 3900X 12GB : 33 uur
GTX1080/Ryzen 5 1600 12GB. : 28 uur
RTX2080Super/R9 3900X 24GB. : 18 uur

De 100 uur gratis is natuurlijk ook mooi meegenomen.

Shadow biedt, zeker met Boost, betere latency (hier in NL 2-4ms bedraad) dan Maximumsettings.com, maar als Maximumsettings.com ooit een DC in Amsterdam neerzet dan is het zeker een interessante optie. Prijzen liggen goed in de markt in vergelijking tot bijvoorbeeld Paperspace.

Paperspace host ook vanuit Amsterdam (latency rond de 6ms wat acceptabel is). Voor vergelijkbare systemen kom je daar als volgt uit:

8 Xeon-cores/Quadro P4000 30GB RAM: 25,5 uur (exclusief storage) (vergelijkbaar met GTX1070)
8 Xeon-cores/Quadro P5000 30GB RAM: 16,6 uur (exclusief storage) (vergelijkbaar met GTX1080)
8 Xeon-cores/Quadro P6000 30GB RAM: 11,8 uur (exclusief storage) (vergelijkbaar met TitanXP)

NB: bij bovenstaande bedragen komt nog een bedrag per maand voor storage. 250GB SSD kost ongeveer een tientje.

[ Voor 0% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 18-05-2020 15:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Die 100 uur gratis, is dat eenmalig 100 uur of is dat iedere maand (het lijkt me dat dat de gratis test uren zijn?)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

MeNTaL_TO schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:24:
Die 100 uur gratis, is dat eenmalig 100 uur of is dat iedere maand (het lijkt me dat dat de gratis test uren zijn?)
Eenmalig. Dat zijn inderdaad die testuren, maar dat wordt niet zo genoemd omdat je geen gratis account kunt nemen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Doen jullie ook wel eens andere dingen met je server? Het is natuurlijk bedoeld voor gamen, maar net voor de grap eens op Netflix gekeken en dat is dan natuurlijk ook een andere Netflix. Twee extra seizoenen van Brooklyn 99 :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Marzman schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:41:
Doen jullie ook wel eens andere dingen met je server? Het is natuurlijk bedoeld voor gamen, maar net voor de grap eens op Netflix gekeken en dat is dan natuurlijk ook een andere Netflix. Twee extra seizoenen van Brooklyn 99 :)
Amazon Prime (de videodienst) is ook veel leuker via je Shadow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40
Marzman schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:41:
Even Netflix getest.......Ik kreeg een 'protected content' melding toen ik een film probeerde op te starten in Netflix. Gevolg : wel geluid maar geen beeld.

Maar goed, ik heb Shadow for gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
gepuzzel met shadow pc, virtual desktop en de oculus quest. Maar half life Alyx dat is eens echt een VR game, lijkt al die andere oculus quest vr nergens meer op :-)

Maar eerst HL 1 uitspelen op de oculus quest; en dat is qua gfx best wel brak,maar de gameplay wel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Heb trouwens ergens gelezen dat het gebruik van de virtual desktop truc niet meer nodig is binnenkort. Shadow lijkt in de VS met een select groepje mensen aan het testen te zijn met VR en Quest. Kan er alleen zo niks meer over terug vinden. Iemand die weet waar ik het over heb? ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Webgnome schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:47:
Heb trouwens ergens gelezen dat het gebruik van de virtual desktop truc niet meer nodig is binnenkort. Shadow lijkt in de VS met een select groepje mensen aan het testen te zijn met VR en Quest. Kan er alleen zo niks meer over terug vinden. Iemand die weet waar ik het over heb? ;)
Had daar ook al wat over gehoord op de Discord van Shadow. Dit bedoel je wellicht?
Technological breakthrough also enables Shadow to look even further to fulfil its bigger mission: make all devices very smart. After PC, laptops, mobile, and TVs, Shadow now revolutionizes VR by launching the Shadow VR Exploration Program to play the most recent VR game on an Oculus Quest powered by Shadow. Subscriptions will be open on March 12th, and the selected participants will be notified on March 23rd (release of Half Life).
Bron: https://community.shadow....oved-shadow-across-the-us

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Dat was het inderdaad. Ik ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen / is gekomen. Het zou toch mooi zijn om een shadow te hebben waar je dan ook nog gewoon quest games mee kan spelen. Dan heb ik de komende jaren geen dikke pc meer nodig ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Webgnome schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:08:
Dat was het inderdaad. Ik ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen / is gekomen. Het zou toch mooi zijn om een shadow te hebben waar je dan ook nog gewoon quest games mee kan spelen. Dan heb ik de komende jaren geen dikke pc meer nodig ;)
Ik wacht er zelf ook met smart op moet ik zeggen. Heb ondertussen ook geen game pc meer staan.
Shadow op de laptop is meer dan genoeg. Ik overweeg zelf ook om ondertussen een Oculus Quest aan te schaffen hiervoor. :)

Er zijn al genoeg mensen die Shadow gebruiken in combinatie met Virtual Desktop + Oculus Quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Het zou heel mooi zijn als Shadow een pi versie van hun client zou kunnen ontwikkelen. Dan zet ik hier een raspberry 4 neer die 6,6 watt trekt en hopla. Maar dat zal wel ijdele hoop zijn

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
VD is nauwelijks merkbare lag. 65 mbit video stream en 72fpsnsteady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik wacht liever tot shadow een officiele release heeft van hun oplossing. Of een statement brengt dat VD geen probleem is. ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Webgnome schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:42:
Ik wacht liever tot shadow een officiele release heeft van hun oplossing. Of een statement brengt dat VD geen probleem is. ;)
Waarom zou het een probleem zijn..?
Staat toch nergens dat het niet toegestaan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:33:
[...]

Amazon Prime (de videodienst) is ook veel leuker via je Shadow :)
Hoe dan? Protected content afspelen kan toch niet op Shadow?

Ik heb vandaag de Ghost binnen gekregen. Ik heb ‘m even snel aangesloten en Minecraft gespeeld. Werkte prima!

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@Apie! kan dat ding 4k streamen? laat maar

[ Voor 20% gewijzigd door Webgnome op 20-05-2020 22:34 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:28

jurroen

Security en privacy geek

trekker22 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 07:15:
voor wie op shadow pc zit te wachten. Ik heb 12 april besteld en 17e stond die al als op subscription. en maar wachten en wachten. Gister gemailed, hoe zit het er mee.
Daar ben ik wel een beetje jaloers op. Op 22 april besteld, in mijn account staat nog steeds activatie in augustus.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Apie! schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:51:
[...]

Ik heb vandaag de Ghost binnen gekregen. Ik heb ‘m even snel aangesloten en Minecraft gespeeld. Werkte prima!
Hangt ervan af wat de DRM is. Via browser werkt het prima lijkt het soms. Via Netflix app weer niet bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 09:49
jurroen schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:48:
[...]

Daar ben ik wel een beetje jaloers op. Op 22 april besteld, in mijn account staat nog steeds activatie in augustus.
Sta ook voor augustus op de rol. Ondertussen eens kijken naar de andere mogelijkheden, wil wel graag weer op de pc gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

TWCRay schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:06:
[...]

Sta ook voor augustus op de rol. Ondertussen eens kijken naar de andere mogelijkheden, wil wel graag weer op de pc gamen
Ja ik ook :) Ik vind Shadow wel tof omdat het ze ook Linux ondersteunen als client. En dat je een volledige Windows 10 tot je beschikking krijgt is voor mij ook een voordeel :) Het lijkt mij echt een ideale uitkomst, geld is niet zozeer het probleem, ik vind het vooral wel lekker dat er geen beefy desktop nodig is met cloud gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Ik heb Shadow snel geprobeerd op Ubuntu maar ik moest perse Ubuntu 18.04 LTS hebben. Dat vond ik wel minder. Waarschijnlijk lukt het je wel om ermee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

[...]

[...]
Soms wel en soms niet, afhankelijk van de
browser waarmee je het bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb geen Shadow, maar er stond Firefox op die pc van maximum settings en daarin werkte het.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

polopolo150 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:57:
[...]

Hangt ervan af wat de DRM is. Via browser werkt het prima lijkt het soms. Via Netflix app weer niet bijvoorbeeld.
Krijg nou wat, Prime Video doet het niet in Edge, maar wel in Chrome.

Nouja, mij hoor je niet klagen :p

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
@Apie! klopt. Edge heeft betere DRM protectie dan Chrome. Edge is de enige browser die Netflix 1080P kan afspelen bijvoorbeeld.

[ Voor 37% gewijzigd door polopolo150 op 27-05-2020 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grand admiral Mause
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 11:27
Heb mijn shadow ghost binnen en even snel getest. Werkt prima, 5 watt verbruik. Ik denk dat de thuis pc niet meer aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik hoop dat die binnenkort weer te koop is. Heb mij maar even aangemeld voor de update list

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjep07
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 09:09
[...]

Ook ik heb de Ghost ontvangen en aangesloten. Beide Minecraft versies (Java en Windows 10) geven een wat haperend geluid, heb jij daar geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

@adjep07 nee, het geluid klinkt prima. Wel bedraad aangesloten? Draadloos heb ik niet eens geprobeerd eigenlijk.
Ik heb wel dat vinkje van High quality audio aan staan trouwens.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjep07
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 09:09
Apie! schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:23:
@adjep07 nee, het geluid klinkt prima. Wel bedraad aangesloten? Draadloos heb ik niet eens geprobeerd eigenlijk.
Ik heb wel dat vinkje van High quality audio aan staan trouwens.
Ja bedraad aangesloten. Ik heb daarna de high quality audio (pas) aangevinkt, zal het morgen opnieuw proberen. Dank voor je snelle reply.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

jurroen schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:48:
[...]
En net was het magische moment: de activatiemail zat in mijn mailbox 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Maximum Settings heeft gisteren een mail gestuurd over een mogelijke 'breach' en alle wachtwoorden gereset.
Thank you for your continued support. On May 24th, we were made aware of a possible breach into our Gaming PC database but were unaware of the extent of the breach. At first it would appear that it was simply usage log data as well as changes to the timeout period on some Gaming Accounts and nothing else. We took down the panel(s) and began looking at code to rectify the issue and figure out how they were able to gain access to that information.

Earlier today May 26th 2020, it became clear that additional data such as your Gaming PC's ID, Your IP, Email, and the Gaming PC's User/Pass were also compromised.

IMPORANT : Address information, PayPal data, as well as Credit card information was not affected. In some Gaming PC's, the last 4 digits is referenced only for user convenience but full card details are kept on a closed network away from internet accessibility.
Netflix ook in de gaten houden dan of er geen logins komen (had ingelogd vanaf Firefox) en Parsec op mijn laptop maar uitgezet.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
jurroen schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:48:
[...]

En net was het magische moment: de activatiemail zat in mijn mailbox 8)
Goudvink!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oracle_1984
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15-12-2020
Even een vraag omtrent het cloud - gaming gebeuren:

Vroeger als 'NL tester' Shadow gehad maar vanwege tijdgebrek dit stopgezet.
Nu wil ik toch weer eens kijken naar Cloud gaming. Ben ik de volgende dingen even af aan het vragen.

- Als ik nu Shadow zou nemen, dan staat er overal dat het pas beschikbaar is vanaf 2021 (behalve de boost in Augustus). Ik heb ergens gelezen dat het nog niet up-to-date is en dat ze de activaties nu al doen, maar hoe 'concreet' is dit? Hoe zeker weet ik als ik nu bestel (en dus ook al begin met betalen?), dat ik snel een activatiemail krijg? Of is dit afwachten en maar hopen?

- @Marzman : Hoe is jouw ervaring met Maximumsettings en welke configuratie heb jij? Die van 1 dollar per maand met die GTX2080 is natuurlijk een max gaming pc, of heb jij wellicht een AMD videokaart?

- Ik heb zelf Shadow altijd gehad op een i7 laptop van een jaar of 7 oud, dit werkte perfect. Die staat echter nu beneden en i.p.v. daarvan is een iMac uit 2010 neer gezet. Zou dit goed zijn voor cloud - gaming?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Oracle_1984 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:09:
Even een vraag omtrent het cloud - gaming gebeuren:

Vroeger als 'NL tester' Shadow gehad maar vanwege tijdgebrek dit stopgezet.
Nu wil ik toch weer eens kijken naar Cloud gaming. Ben ik de volgende dingen even af aan het vragen.

- Als ik nu Shadow zou nemen, dan staat er overal dat het pas beschikbaar is vanaf 2021 (behalve de boost in Augustus). Ik heb ergens gelezen dat het nog niet up-to-date is en dat ze de activaties nu al doen, maar hoe 'concreet' is dit? Hoe zeker weet ik als ik nu bestel (en dus ook al begin met betalen?), dat ik snel een activatiemail krijg? Of is dit afwachten en maar hopen?
Nee; ga er maar vanuit dat dat klopt. De laatste paar updates van Shadow geven aan dat ze op schema zijn (en niet voorlopen dus).
[...]

- Ik heb zelf Shadow altijd gehad op een i7 laptop van een jaar of 7 oud, dit werkte perfect. Die staat echter nu beneden en i.p.v. daarvan is een iMac uit 2010 neer gezet. Zou dit goed zijn voor cloud - gaming?
Geen probleem, die ondersteunt hardwarematige decoding van h.264 en dat is de enige vereiste.

[ Voor 0% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 28-05-2020 09:51 . Reden: Melding van Stichting Onjuist Spatiegebruik ontvangen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 17:07

- Als ik nu Shadow zou nemen, dan staat er overal dat het pas beschikbaar is vanaf 2021 (behalve de boost in Augustus). Ik heb ergens gelezen dat het nog niet up-to-date is en dat ze de activaties nu al doen, maar hoe 'concreet' is dit? Hoe zeker weet ik als ik nu bestel (en dus ook al begin met betalen?), dat ik snel een activatiem
Ik heb eind April mijn shadow besteld. Nog geen reactie o.i.d. Dus 'snel activeren' doen ze zeker niet.

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oracle_1984
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15-12-2020
MyKey schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:53:
[...]

Ik heb eind April mijn shadow besteld. Nog geen reactie o.i.d. Dus 'snel activeren' doen ze zeker niet.
Maar je betaalt dus wel al sinds April?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grand admiral Mause
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 11:27
Moet er wellicht een apart shadow topic gemaakt worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
Oracle_1984 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:57:
[...]

Maar je betaalt dus wel al sinds April?
Nee, je betaalt 1x je maandbedrag bij inschrijving en daarna pas als je geactiveerd wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
1 maand na je bent geactiveerd wordt het afgeschreven ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
grand admiral Mause schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:15:
Dat kon weleens een goed idee zijn.
Het merendeel van de posts hier gaan over shadow pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40
Ik heb sinds een maand Shadow en moest ongeveer 6 weken wachten tot het geactiveerd was. Ik had na mijn aanmelding nog een support ticket ingeschoten met de vraag hoe lang het ongeveer zou duren. Ik kreeg als antwoord dat er niet echt vaste volgorde gehanteerd werd, wat ik op zich wel vreemd vond. Je zou 'FiFa' (first in, first activated) verwachten maar zo (b)lijkt het niet te gaan, althans als ik de support medewerker mag geloven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trekker22
Pierre_nr1 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:46:
Ik heb sinds een maand Shadow en moest ongeveer 6 weken wachten tot het geactiveerd was. Ik had na mijn aanmelding nog een support ticket ingeschoten met de vraag hoe lang het ongeveer zou duren. Ik kreeg als antwoord dat er niet echt vaste volgorde gehanteerd werd, wat ik op zich wel vreemd vond. Je zou 'FiFa' (first in, first activated) verwachten maar zo (b)lijkt het niet te gaan, althans als ik de support medewerker mag geloven.
Ik mail: wanneer is die geactiveerd? 12 uur later geactiveerd en pas 2 dagen erna reactie dat die al actief is. Stond ook pas voor juni gepland, 18 mei geactiveerd. Dus mailtje kan misschien geen kwaad😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

- @Marzman : Hoe is jouw ervaring met Maximumsettings en welke configuratie heb jij? Die van 1 dollar per maand met die GTX2080 is natuurlijk een max gaming pc, of heb jij wellicht een AMD videokaart?
Ik heb de goedkoopste amdserver. Ik speel alleen GTAV. Ik heb nu ongeveer 10 uur op die server gespeeld en dat ging goed. Momenteel zit ik meer op stadia.

De prijzen zijn canadese dollars per uur. Je kan het minimumbedrag storten en dan krijg je er 100 uur bij om te testen.
Waarschijnlijk wel, het werkt bij mij op een budget i3 laptop van een paar jaar oud en op mijn werkpc. Je kan het gewoon proberen toch? De verbinding moet vooral goed genoeg zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
Vind het wel jammer dat er niet op een manier de service te sharen is. Wil echt graag Escape from Tarkov spelen lol, en nog wat andere games. Zou wel grappig zijn om gewoon de service met iemand te kunnen delen, dat je samen een beetje af stemt etc. Maargoed, we wachten maar geduldig af.

Ga misschien is een support ticket open gooien, kijken of het dat misschien wat versneld haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

MyKey schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:57:
Vind het wel jammer dat er niet op een manier de service te sharen is. Wil echt graag Escape from Tarkov spelen lol, en nog wat andere games. Zou wel grappig zijn om gewoon de service met iemand te kunnen delen, dat je samen een beetje af stemt etc. Maargoed, we wachten maar geduldig af.
Dat kan... de client installeren bij de persoon met wie je wil delen, inloggegevens uitwisselen en gaan met die banaan. Wel goede afspraken maken wie wanneer en hoe laat erop mag en je er bewust van zijn dat de ander alles ziet wat je doet.

Of het mag is punt 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Ik zou eigenlijk een tweede Shadow nemen. Activaties voor boost gaan heel snel. Misschien moet je nu een week wachten en dan heb je het wel binnen (geen garantie maar mensen van een week geleden worden nu geactiveerd in AMS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
polopolo150 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:51:
Ik zou eigenlijk een tweede Shadow nemen. Activaties voor boost gaan heel snel. Misschien moet je nu een week wachten en dan heb je het wel binnen (geen garantie maar mensen van een week geleden worden nu geactiveerd in AMS).
Helaas hoor ik niet tot die gelukkigen :)
Heb 3 mei boost besteld en gisteren support ticket gemaakt met de vraag wanneer ik geactiveerd zou worden.
Gewoon in augustus zoals gepland was het antwoord.

Het lijkt nogal willekeurig te gaan wat ik hier lees dus ik merk het vanzelf wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Ik heb nu inmiddels al een paar maanden Shadow en het valt mij op dat de performance per spel enorm verschilt. Dragonball Z Kakarot heeft soms een vervelende input lag waardoor je te laat blockt, Disneyland Adventures heeft random streaming issues als je in het park rondloopt en Planet Coaster werkt semi-perfect zolang het park niet te groot wordt.

Een prima aankoop, maar bij veel bewegende dingen in beeld is een 50 mbps verbinding denk ik nét te traag (resolutie: 1080p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

msnguy schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:32:
Ik heb nu inmiddels al een paar maanden Shadow en het valt mij op dat de performance per spel enorm verschilt. Dragonball Z Kakarot heeft soms een vervelende input lag waardoor je te laat blockt, Disneyland Adventures heeft random streaming issues als je in het park rondloopt en Planet Coaster werkt semi-perfect zolang het park niet te groot wordt.

Een prima aankoop, maar bij veel bewegende dingen in beeld is een 50 mbps verbinding denk ik nét te traag (resolutie: 1080p).
Bitrate heeft niets te maken met traag reageren. Planet Coaster is gewoon niet erg geweldig gemaakt, als je park te groot is gaat het sowieso haperen, denk dat op een shared system nog iets sneller gebeurt, maar heb ik ook al op mijn lokale pc.
Ik gebruik nog steeds 30 Mbs en h265 stream en merk natuurlijk wel wat latency, maar onscherp wordt het nooit.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De bedieningspanelen van Maximum Settings zijn nog steeds niet toegankelijk (nu uitgesteld tot woensdag), dat is toch wel een serieus beveiligingslek geweest dan.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

grand admiral Mause schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:15:
Dat is een optie. Maar dan wordt het wel stil hier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dus iemand als Vortigen die betaald begin mei om in augustus misschien geactiveerd te worden? Ik hoop niet dat Shadow dat geld superhard nodig heeft dan, want dat klinkt niet heel hoopvol als bedrijfsplan toch?

Het is misschien nog een beetje een cowboybusiness dan dat cloudgamen, bij Maximumsettings gaat het ook niet lekker met die hack en ze zijn ook niet heel duidelijk wat er gehacked is. Er is geen waardevolle informatie zoals creditcardgegevens gestolen want dat wordt apart opgeslagen geven ze aan. Maar ze zeggen niks over de wachtwoorden in de browser, of van Steam of Epic Games die op die pc staan en of ze dat wel of niet waardevolle gegevens vinden. Bovendien krijg ik een nieuw wachtwoord toegestuurd in een e-mail (gewoon plaintext?).

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Marzman schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 07:33:
Dus iemand als Vortigen die betaald begin mei om in augustus misschien geactiveerd te worden? Ik hoop niet dat Shadow dat geld superhard nodig heeft dan, want dat klinkt niet heel hoopvol als bedrijfsplan toch?
Je betaalt één maand vooruit, daarna stoppen de afschrijvingen tot je account geactiveerd is. De eerstvolgende afschrijving volgt pas nadat je een maand gebruik hebt kunnen maken van je machine.

Je betaalt dus niet voor de tijd dat je er nog niet bij kan.

Natuurlijk ziet ook Blade het liever anders, maar ze kunnen de productie en provisioning niet bijbenen door de populariteit.
Het is misschien nog een beetje een cowboybusiness dan dat cloudgamen,
Er zijn heel wat cowboys actief inderdaad.
bij Maximumsettings gaat het ook niet lekker met die hack en ze zijn ook niet heel duidelijk wat er gehacked is. Er is geen waardevolle informatie zoals creditcardgegevens gestolen want dat wordt apart opgeslagen geven ze aan. Maar ze zeggen niks over de wachtwoorden in de browser, of van Steam of Epic Games die op die pc staan en of ze dat wel of niet waardevolle gegevens vinden. Bovendien krijg ik een nieuw wachtwoord toegestuurd in een e-mail (gewoon plaintext?).
Weet je met welk platform ze virtualiseren?

[ Voor 4% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 03-06-2020 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Na een weekje op Paperspace, toch maar een Shadow preorder geplaatst. In het verleden Paperspace via Parsec gehuurd, toe. Werkte het bet ok. Maar nu was het alleen maar vastlopers van de client en artefacts in beeld.

Wat betreft Shadow, vooral verrast dat men Apple TV en iOS clients heeft. Iemand die die mouse support van ios 13 al heeft getest met bijvoorbeeld een strategy game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
misschien stap ik ook over op shadow. GFN is niet geweldige kwaliteit. Maar shadow heeft verouderede hardware begreep ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Maximumsettings is nog steeds down. Schijnbaar zijn ze het hele control panel opnieuw aan het schrijven/opbouwen.

[ Voor 51% gewijzigd door Marzman op 06-06-2020 08:56 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

mark777 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:33:
misschien stap ik ook over op shadow. GFN is niet geweldige kwaliteit. Maar shadow heeft verouderede hardware begreep ik.
Tja, wat noem je verouderd, geforce 1080 is altijd nog krachtiger dan ik in mijn pc heb zitten.
Je kan altijd nog upgraden naar een hogere tier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
Mijn shadow is vandaag geactiveerd, precies 1 dag voordat ik weer moest betalen voor GeForce Now haha. Maar ik ga die dienst ook wel houden, denk dat ik daar gewoon lekker mn indie games op blijf spelen en mn Shadow voor de zware spelen, ook de gene die vooral niet op GeForce Now staan.

Wellicht dat shadow zo goed bevalt dat ik het GFN dan volgende maand opzeg.. We zullen het zien. Wel een maand te 'vroeg' want ik zou officieel pas in augustus worden geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
Lekker @MyKey . Wanneer heb je je aangemeld?

In de discord stond ook dat de Ghosts gearriveerd waren 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trekker22
Hopelijk komt er weer nieuwe ruimte bij Shadow want 250 gb is gewoon geen doen 😢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
trekker22 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:14:
Hopelijk komt er weer nieuwe ruimte bij Shadow want 250 gb is gewoon geen doen 😢
Geen doen? Want?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Witcher 3; half life 2 en half life Alyx er op en heb krap plek vrij voor een 3e spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:11
Speel je alle games nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyKey
TWCRay schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:07:
Lekker @MyKey . Wanneer heb je je aangemeld?

In de discord stond ook dat de Ghosts gearriveerd waren 8)
Had mij 31 april aangemeld. Dus iets meer dan een maandje gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Ja en wilde een 4e action game als tomb raider er dan bijzetten, en dan past het al niet🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
MyKey schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 07:48:
[...]

Had mij 31 april aangemeld. Dus iets meer dan een maandje gewacht.
Dat is dan lekker snel geeft de burger moed. Ik heb me 3 mei aangemeld namelijk.
Fijn dat je er nu gebruik van kunt maken joh :)

ik zal het hier ook melden wanneer ik geactiveerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:11
trekker22 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:19:
[...]

Ja en wilde een 4e action game als tomb raider er dan bijzetten, en dan past het al niet🧐
Waar haal je de tijd vandaan >:)

Ik speel 1 game en als ik die zat ben of uitgespeeld dan verwijder ik hem voor een andere game.
Dus die 250gb is voor mij meer dan zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
Gaan jullie eens CoD:MW kopen en heb vervolgens het lef om bovenstaande reacties weer te posten. :(

Als je het spel moet updaten dan moet je Shadow resetten en het spel opnieuw installeren. Zijn wel meer spellen die bizar veel gb kosten en een 250GB op Shadow veel te weinig voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
polopolo150 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:12:
Gaan jullie eens CoD:MW kopen en heb vervolgens het lef om bovenstaande reacties weer te posten. :(

Als je het spel moet updaten dan moet je Shadow resetten en het spel opnieuw installeren. Zijn wel meer spellen die bizar veel gb kosten en een 250GB op Shadow veel te weinig voor is.
Daarom wacht ik ff met shadow. speel nu nog met GFN. Er veranderd veel in de streaming game wereld dus ik wacht wel af. Misschien komt steam ook wel met een eigen streaming platform of wordt xcloud het wel

[ Voor 14% gewijzigd door mark777 op 07-06-2020 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Wat ik zelf fijn vind is het combineren ervan. Ik gebruik zelf Shadow en Google Stadia. Ik zit ook in de xCloud beta.

Cloud gaming is voor mij wel de toekomst dus ik investeer er graag in, vooral uit pure interesse.

Anekdote: Vandaag een laptop overgenomen van een bevriende familie. Komt uit 2014 met een budget APU. Maar daar zou prima Shadow op kunnen draaien lijkt me. Heb ik speciaal voor de woonkamer nu weer een laptop waar ik een spelletje op kan spelen. :) Ook al gebruikte ik het vandaag vooral om gewoon te discorden en te browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

polopolo150 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 21:12:
[...]
Anekdote: Vandaag een laptop overgenomen van een bevriende familie. Komt uit 2014 met een budget APU. Maar daar zou prima Shadow op kunnen draaien lijkt me.
[...]
Zolang die budget APU maar hardwarematig h.264 (of h.265 natuurlijk) kan decoderen, is hij geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

polopolo150 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:12:

Waarom resetten? Waarom niet uninstallen en opnieuw instaleren?
Ik zou het eigenlijk willen omdraaien, CoD vraagt absurd veel opslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
MeNTaL_TO schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:26:
[...]

Waarom resetten? Waarom niet uninstallen en opnieuw instaleren?
Omdat je dan nog steeds te weinig ruimte hebt als je je Shadow pc er naast ook nog voor andere dingen gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gforce Now werkt ook wel leuk, vanmorgen een paar keer een uur gespeeld (maximum speeltijd in gratis variant). Dat uur is niet eens zo erg, je ziet een timer en het helpt ook wel dat je niet per ongeluk uren verspild in een spel :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Helaas heb ik de spellen die ik wil spelen niet op GeForce Now. Die hadden ze eerst wel maar de publishers hebben ze allemaal verwijderd.

Anders was dat echt een prima service geweest. Er zijn vele GeForce Now concurrenten maar die werken allemaal alleen op Steam games. Een andere launcher werkt dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

@polopolo150 Gaat zeker om Rockstar? Die games mis ik ook.

Geforce Now werkt denk ik alleen met Steam en Epic Games en dan zonder GTA :p

GOG zit er ook niet op.

/▌

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste