Het grote cloud gaming topic

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 17:47
Heroic_Nonsense schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:21:
[...]
Nu staat er in de FAQ van Proximus dat het "surfvolume" (eufemisme voor datalimiet, want een volume klinkt als een "tegoed", waar een limiet een beperking is; maar goed) onbeperkt is, maar heb niet de moeite genomen om alle kleine lettertjes door te nemen :)
Proximus plaatst je op smallband (traag internet) na 3TB. Echter kan je wel gratis data bijkopen en dit onbeperkt keer. Wat dus wel echt onbeperkt snel internet geeft. Het is wat omslachtig maar werkt.

Hoop dat ze die shadow snel activeren. Wil testen... Hoelang duurde de activatie bij anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Marsmillo schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:31:
[...]

Proximus plaatst je op smallband (traag internet) na 3TB. Echter kan je wel gratis data bijkopen en dit onbeperkt keer. Wat dus wel echt onbeperkt snel internet geeft. Het is wat omslachtig maar werkt.

Hoop dat ze die shadow snel activeren. Wil testen... Hoelang duurde de activatie bij anderen?
Toen ik bestelde 2 dagen, maar inmiddels is het, vandaag besteld in juni geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-07 11:11
Zij er hier meer mensen met een Shadow UItra of Infinite pre-order die twijfelen rondom de DataCenter locatie? Amsterdam gaat deze namelijk in tegenstelling tot Boost niet hosten maar de Ultra/Infinite tiers worden in Frankrijk gehost.

Heb nu met Boost een MS van 7/9 maar als ik een MS test doe naar hun test dataacenter zit ik al gauw op 15/17ms. Wat denken jullie? Akkoord gaan met meer MS maar wel al ge eigen gekochte games kunnen spelen? Of gebruik maken van Geforce Now (Die wel in Amsterdam draait en vlekkenloos werkt hier) en afhankelijk zijn van de games die er op kunnen (Met in je achterhoofd alle developers die hun games er vanaf halen).

Keuzes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:38

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

-Morris- schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:53:
[...]

Amsterdam gaat deze namelijk in tegenstelling tot Boost niet hosten maar de Ultra/Infinite tiers worden in Frankrijk gehost.
Dat is het eerste dat ik hierover hoor; waar heb je dat gehoord?

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:08:
[...]

Dat is het eerste dat ik hierover hoor; waar heb je dat gehoord?
Hier was ik al een beetje bang voor, alle communicatie gaat via Discord de laatste tijd dus volgens mij zijn er veel nederlanders die info missen. Zie hier een Quote van een Discord FAQ over de pre-orders in discord:

Q: Will the Amsterdam data center have Shadow Ultra and Shadow Infinite?
No, it will be in Paris data center. To ensure quality of service, we conducted routing tests from different locations and noticed zero impact on performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

-Morris- schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:12:
[...]

Hier was ik al een beetje bang voor, alle communicatie gaat via Discord de laatste tijd dus volgens mij zijn er veel nederlanders die info missen. Zie hier een Quote van een Discord FAQ over de pre-orders in discord:

No, it will be in Paris data center. To ensure quality of service, we conducted routing tests from different locations and noticed zero impact on performance
Hmmm, bummer. Die hebben ze er wel even tussengesneakt want behoudens deze uitspraak is er niet eerder over gesproken.

Aangezien ik niet in de pre-order zit voor Ultra of Infinite, lees ik de FAQs niet letter-voor-letter door.

Ik denk ook dat het iets met storage te maken heeft. Blade heeft al eerder aangegeven dat er een probleem is met de storage-capaciteit in Amsterdam. Hierdoor zijn de beschikbare storagepacks voor huidige Boost-abonnees ook steeds zo snel uitverkocht (op dit moment zelfs "while stocks lasts"). Aangezien ultra en Infinite standaard met meer storage komen, is dat geen handige situatie natuurlijk.

We gaan het zien.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
-Morris- schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:12:
[...]

Hoef ik dus niet over te stappen van een Duits account (server nu ook in AMS) naar een Nederlands account hiervoor :)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21

Sagat

Is pappa x2!

-Morris- schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:53:
Zij er hier meer mensen met een Shadow UItra of Infinite pre-order die twijfelen rondom de DataCenter locatie? Amsterdam gaat deze namelijk in tegenstelling tot Boost niet hosten maar de Ultra/Infinite tiers worden in Frankrijk gehost.

Heb nu met Boost een MS van 7/9 maar als ik een MS test doe naar hun test dataacenter zit ik al gauw op 15/17ms. Wat denken jullie? Akkoord gaan met meer MS maar wel al ge eigen gekochte games kunnen spelen? Of gebruik maken van Geforce Now (Die wel in Amsterdam draait en vlekkenloos werkt hier) en afhankelijk zijn van de games die er op kunnen (Met in je achterhoofd alle developers die hun games er vanaf halen).

Keuzes :(
Fijn dat je dit benoemt heb......momenteel was ik niet van plan het te bestellen, maar het was wel zo'n back up idee, als ik in de spur of the moment toch zin krijg dan even goed kijken waar ik uit kom, en eventueel dan zelf toch maar weer die duitste versie afnemen, die mij prima beviel in de beta.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
Sagat schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:07:
[...]

Fijn dat je dit benoemt heb......momenteel was ik niet van plan het te bestellen, maar het was wel zo'n back up idee, als ik in de spur of the moment toch zin krijg dan even goed kijken waar ik uit kom, en eventueel dan zelf toch maar weer die duitste versie afnemen, die mij prima beviel in de beta.
De Boost Tier draait wel in Nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En de volgende lijst van games die verdwijnt van GeforceNow:
https://www.nvidia.com/en...6616/games-update-362020/

Iemand een idee waarom publishers hun games van GeforceNow af willen? Je moet de games toch gewoon kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 18:07
Exocet schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 06:51:

Iemand een idee waarom publishers hun games van GeforceNow af willen? Je moet de games toch gewoon kopen?
Geld. Ik las laatst dat ze afspraken met Nvidia wilden maken over vergoedingen om op Geforce Now te staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:11
Snijden ze lekker zelf in de vingers daarmee.

Kijk wat dat betreft doet shadow het gewoon erg goed, maar moet er wel bij vermelden dat ik geforce now nog niet geactiveerd heb.
Dat komt mede ,omdat ik 0 problemen heb met shadow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 11:50
Beetje raar ook dat een developer er geld voor wil zien. Het is voor hen toch gewoon potentiële vergroting van hun afzetmarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
Deze ochtend e-mail ontvangen dat mijn Shadow klaar is :)
Snel even gekeken:

CPU: Intel Xeon E5-2667 v3 @3.20 Ghz
RAM: 12 GB
GPU: Quadro p5000
Schijfruimte: 256 GB

Vermoed dat dit het 'oude' systeem is. Gelukkig lees ik
...
voor Epic combo klanten: elke persoon die Epic combo 'full TV experience' klant wordt krijgt een gratis abonnement voor Shadow. Op dit moment bestaat er nog maar één soort Shadow-account, dus het is dit account dat geactiveerd zal worden. Bij de lancering van de drie nieuwe offers in april zal elke Shadow klant (ook degene via Epic) de keuze krijgen om op het huidige offer te blijven of om kosteloos over te schakelen naar een 'Ultra'-account (ook twv €29,99).
Vraag mij af of ik er zelf actief iets zal voor moeten doen, die extra schijfruimte zou wel handig zijn.
De beter specs natuurlij ook...

Zal vanavond eens wat testen, zoals gemeld ben ik wel benieuwd.
Zijn er trouwens zaken die ik specifiek moet gaan instellen? Zowel op de client als op de shadow zelf? Bedoel moet ik bepaalde windows zaken gaan instellen, drivers nog updaten e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40
Marsmillo schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 14:05:
Deze ochtend e-mail ontvangen dat mijn Shadow klaar is :)
Snel even gekeken:

CPU: Intel Xeon E5-2667 v3 @3.20 Ghz
RAM: 12 GB
GPU: Quadro p5000
Schijfruimte: 256 GB

Vermoed dat dit het 'oude' systeem is. Gelukkig lees ik

[...]

Vraag mij af of ik er zelf actief iets zal voor moeten doen, die extra schijfruimte zou wel handig zijn.
De beter specs natuurlij ook...

Zal vanavond eens wat testen, zoals gemeld ben ik wel benieuwd.
Zijn er trouwens zaken die ik specifiek moet gaan instellen? Zowel op de client als op de shadow zelf? Bedoel moet ik bepaalde windows zaken gaan instellen, drivers nog updaten e.d.
Het is niet het 'oude' systeem maar het basis-systeem. Op zich prima om mee te beginnen en te testen of het voldoet aan je wensen/eisen.
Voor mij persoonlijk is het snel genoeg om 1080p games op te spelen. De 256GB opslag is niet bijzonder veel, maar met wat selectief kiezen van de games die je wilt spelen kom je een heel eind.

Draai in ieder geval Windows update, dat kan nooit kwaad.

Wanneer heb je je Shadow account precies aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
Sinds 3 weken ook Shadow geactiveerd. Speel voornamelijk Destiny 2 en zo af en toe 2 horrorgames(Infliction en Visage)

Destiny 2 loopt als een zonnetje zonder haperingen. Visage draait op een hogere resolutie erg storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Shiny Disco schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 16:57:
Sinds 3 weken ook Shadow geactiveerd. Speel voornamelijk Destiny 2 en zo af en toe 2 horrorgames(Infliction en Visage)

Destiny 2 loopt als een zonnetje zonder haperingen. Visage draait op een hogere resolutie erg storend.
Wifi of vaste verbinding? Glasvezel?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 14:59:
[...]
Wanneer heb je je Shadow account precies aangevraagd?
19 Februari.
Zoals ik melden is het een onderdeel van het internet-tv-mobiel abonnement die ik afsloot. De FAQ spreekt dat het een ultra zal worden, dus ik wacht af.

Gisteren avond voor het eerst even getest. België sluiten ze aan op het Franse serverpark merkte ik. Had de hoop dat er bij mijn provider lokaal zelf iets deden, maar dat is niet zo. Meen een input delay te merken in GTAV. Maar de stream zelf ging ook niet lekker. Instelling wat veranderd en ging beter. Vandaag een BFV starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Exocet schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 06:51:

Dikke aanname van mijn kant:

nVidia's backend is Windows- maar Linux-based. Games draaien in een container. nVidia zal daarvoor de games eenmalig moeten omzetten om ze compatible te maken en daar zit de crux: de games worden aangepast; alle gebruikers "gebruiken" dezelfde installatie van de game. Daar wringt de schoen.
Martijn1899 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:29:
[...]

Geld. Ik las laatst dat ze afspraken met Nvidia wilden maken over vergoedingen om op Geforce Now te staan.
Ja en dat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 03:13

JoeBlack2k

I Love Hilary

Heroic_Nonsense schreef op zondag 8 maart 2020 @ 11:39:
[...]

Dikke aanname van mijn kant:

nVidia's backend is Windows- maar Linux-based. Games draaien in een container. nVidia zal daarvoor de games eenmalig moeten omzetten om ze compatible te maken en daar zit de crux: de games worden aangepast; alle gebruikers "gebruiken" dezelfde installatie van de game. Daar wringt de schoen.

[...]

Ja en dat natuurlijk.
Nee is gewoon windows en in de beta kon je alles spelen, zit niets in een container het is puur geldwolverij

Een dev op Twitter stelde “Geforce Go is een platform die een lijst met spellen aanbied via steam. Wij willen zelf bepalen welke spellen waar terecht komt”

https://twitter.com/raphlife/status/1235344283730882563?s=21

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
Mijn eerste ervaringen met Shadow zijn jammer genoeg niet echt positief. Al weet ik niet of dit aan de dienst zelf ligt, mijn verbinding of een instelling die ik eventueel verkeerd heb staan... In ieder geval voelde het spelen mij niet vlot aan. Was er een echt waarneembare input verandering / vertraging merkbaar in zowel GTAV als in BFV.

Resolutie 1080 @120hz (ook getest met 60Hz)
Mijn internet is een 100/30 verbinding, waarvan ik 90/15 haal.
Bandwidth allocation in shadow staat op 50 Mb/s (auto functie) (ook getest met hogere en lagere waarden)
Low Bandwidth mode staat uit (ook getest als die aan staat)
Latency is volgens de shadow app +/- 17ms (pieken naar 21)

Jammer een beetje een teleurstelling.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grand admiral Mause
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 11:27
Wifi of wired?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Marsmillo schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 02:11:
[...]
Latency is volgens de shadow app +/- 17ms (pieken naar 21)

[...]
Die latency is erg hoog. Ik zit meestal rond de 2 a 3 ms.

Woon je in NL of BE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
Wired
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:34:
[...]
Die latency is erg hoog. Ik zit meestal rond de 2 a 3 ms.

Woon je in NL of BE?
Woon in België

De Shadow Cloud draait in een Frans datacentrum, als ik de whatsmyip info bekijk. Doordat mijn ISP shadow mee in een pakket aanbied, had ik de hoop dat er ook toestellen in hun netwerk lokaal zouden hangen. Beetje zoals Netflix ook servers bij hen heeft. Maar dit is dus jammer genoeg niet het geval.

Zal eens moeten testen of het op andere locaties het zelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ok, tijdje afwezig en zie nu dat Parsec gestopt is met verhuur van cloud pc's. Jammer werkte perfect. Ik zie in het topic wel wat alternatieven voorbij komen, maar veel is niet direct beschikbaar of je moet op een wachtlijst. Is er nu een dienst die maandelijks opzegbaar is waar ik gewoon met een game pc in cloud aan de slag kan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Marsmillo schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:56:
[...]

Wired

[...]

Woon in België

De Shadow Cloud draait in een Frans datacentrum, als ik de whatsmyip info bekijk. Doordat mijn ISP shadow mee in een pakket aanbied, had ik de hoop dat er ook toestellen in hun netwerk lokaal zouden hangen. Beetje zoals Netflix ook servers bij hen heeft. Maar dit is dus jammer genoeg niet het geval.

Dat is inderdaad de reden dat ik het vroeg. Het Franse DC heeft helaas (vanuit buiten Frankrijk) problemen met hoge latency. Belgische accounts gaan standaard op de Franse DC (en Nederlandse ook als je Ultra of Infinite bestelt).

Shadows op ISP-niveau zie ik niet snel gebeuren; die machines zijn geen off-the-shelve serverproducten met een maatwerk softwarelaag zoals Netflix plaatst bij ISP's maar een eigen hardware-ontwerp (het mainboard dan); het onderhoud moet ook door Blade-personeel worden gedaan. Dat zou betekenen dat er bij iedere deelnemende ISP een Blade-beheerder moet rondlopen (en vervangende onderdelen aanwezig moeten zijn) voor de provisioning en het verhelpen van incidenten.
Ronwiel schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:04:
Ok, tijdje afwezig en zie nu dat Parsec gestopt is met verhuur van cloud pc's. Jammer werkte perfect. Ik zie in het topic wel wat alternatieven voorbij komen, maar veel is niet direct beschikbaar of je moet op een wachtlijst. Is er nu een dienst die maandelijks opzegbaar is waar ik gewoon met een game pc in cloud aan de slag kan?
Als je doel is om een PC in de cloud te huren, en dus niet een specifieke gamestreamingdienst als Stadia of Geforce Now, dan is er momenteel weinig keuze.

LiquidSky's gameproduct bestaat niet meer (of beter gezegd: is in hiatus).

Parsec is eind vorig jaar gestopt met de deal die ze hadden met cloudproviders, maar ze bestaan nog wel en hun software kun je nog steeds downloaden.

In theorie kun je dus nog steeds een stevige cloud-pc huren bij bijvoorbeeld PaperSpace, daar de Parsec-server op installeren en lokaal de Parsec-client draaien. Het effect is dan hetzelfde als wat je kent uit het verleden. Alleen de mooie korting en het managementpaneel is niet meer helaas.

Shadow bestaat nog steeds (en inmiddels officieel in NL verkrijgbaar) maar daar geldt een wachtlijst. Als je veel gamet, zijn ze wel de goedkoopste cloud-PC oplossing (13 euro flat voor de basisconfiguratie met 12GB RAM en een Geforce GTX1080 of Quadro P5000, ongeacht het aantal uur dat je er gebruik van maakt). Bij PaperSpace kun je voor 13 dollar zestien uur spelen op een machine met een P5000 (78 cent per uur), maar betaal je ook $10 per maand voor je storage (250GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Hoop wel met de toekomstige lockdown dat shadow m’n infinite gaan doorvoeren volgende week.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Gisteravond was een behoorlijke stresstest voor Shadow.

Het DC in Amsterdam had nog nooit eerder zoveel Shadow-abonnees die tegelijk wilde inloggen. Er werd (uit voorzorg?) een melding geplaatst dat er problemen konden zijn bij het inloggen (als oorzaak werd corona genoemd).

Ik (en de mensen die ik ken met Shadow) hebben geen problemen ondervonden bij het inloggen.

Iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Hello Nils7,

Herzlichen Glückwunsch zu deiner neuen Konfiguration!

Nach unserer letzten E-Mail hast du akzeptiert, dass wir deinen Shadow zurücksetzen. Dies wird nun durchgeführt, und du bekommst daher sehr bald Zugang zu deinem neuen Shadow.

Wann genau?

Wir aktivieren die neuen Konfigurationen nach und nach. In 48 Stunden wird dein neuer Shadow ebenfalls dabei sein.

⚠ Vergiss nicht bis dahin alle deine Daten zu speichern. ⚠

Du weißt nicht genau, wie das geht? Wir haben einen Artikel nur für dich vorbereitet ... und für alle anderen Spieler in deiner Situation. 😉

WIE KANN ICH MEINE DATEN SICHERN?

Nochmals vielen Dank für dein Verständnis – wir sehen uns auf deiner neuen Konfiguration!
Het gaat gebeuren jongens! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 22:58
Werkte perfect, fantastisch!
Heroic_Nonsense schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:31:
Gisteravond was een behoorlijke stresstest voor Shadow.

Het DC in Amsterdam had nog nooit eerder zoveel Shadow-abonnees die tegelijk wilde inloggen. Er werd (uit voorzorg?) een melding geplaatst dat er problemen konden zijn bij het inloggen (als oorzaak werd corona genoemd).

Ik (en de mensen die ik ken met Shadow) hebben geen problemen ondervonden bij het inloggen.

Iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
Marsmillo schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:56:
[...]

Op het werk, met een bedrijfsverbinding, kwam ik nog op 12ms uit.
Maar dat is wel de zelfde internet provider als thuis...

Thuis was de vertraging 17ms
Wou nog snel even iets testen en dus vanuit de shadow een speedtest gedaan met een Ookla server bij Proximus (in Brussel). Dit gaf een ping van 6ms. De test ook gedaan met mijn eigen verbinding naar de zelfde server en kwam op een vertraging van 11ms uit. Heel simplistisch 6 + 11 = 17... Het is dus vooral de backend van mijn eigen provider die voor de meeste overhead zorgt.

Om af te sluiten nog even wat ping commando's naar websites gedaan waarvan ik weet dat ze in België gehost worden (BELNET en BNIX) en kwam telkens rond de 15ms uit. En dat kan goed kloppen, want mijn ervaring was ook dat ik altijd een 'ping' in games had op mijn lokale computer van rond de 15 (op Europeesche servers).

Welke latency hebben jullie gemiddeld met shadow?
Is dat dan in België of Nederland?

Wel Anno 1800 en City Skylines geïnstalleerd op shadow, en dat werkt dan wel weer redelijk oké.
De muis voelt niet zo snel aan, maar dat is in zo'n spel minder van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Marsmillo schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:02:
[...]

[...]
Nederland: op mijn thuisverbinding (via ethernet, glasvezel van T-Mobile op 200/200) ligt de latency tussen de 2ms en 9ms, afhankelijk van het tijdstip van de dag. Er zijn echter momenten dat het enorm oploopt (pieken van 240ms gezien). Even je spel pauzeren, de Shadow-client sluiten en weer opstarten lost dat dan op. (niet handig voor online potjes natuurlijk). Ik vermoed dat dit een bug in de client is en heb deze ook zo gemeld. Gelukkig komt het niet vaak voor.

Op mijn 4G-verbinding ligt de latency rond de 20ms.

Mijn werkverbinding (op kantoorlocaties; BYOD) laat wat te wensen over blijkbaar; 60-70ms is geen uitzondering. Ik heb al geklaagd bij mijn werkgever, maar die was van mening dat ik beter kan werken onder werktijd helaas :)

Als corona geen roet in het eten gooit, switch ik op 8 april van T-mobile glasvezel naar KPN glasvezel en verhoog dan ook mijn snelheid naar 1000/500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:21
Marsmillo schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:02:
[...]

Op het werk, met een bedrijfsverbinding, kwam ik nog op 12ms uit.
Maar dat is wel de zelfde internet provider als thuis...

Thuis was de vertraging 17ms
Wou nog snel even iets testen en dus vanuit de shadow een speedtest gedaan met een Ookla server bij Proximus (in Brussel). Dit gaf een ping van 6ms. De test ook gedaan met mijn eigen verbinding naar de zelfde server en kwam op een vertraging van 11ms uit. Heel simplistisch 6 + 11 = 17... Het is dus vooral de backend van mijn eigen provider die voor de meeste overhead zorgt.

Om af te sluiten nog even wat ping commando's naar websites gedaan waarvan ik weet dat ze in België gehost worden (BELNET en BNIX) en kwam telkens rond de 15ms uit. En dat kan goed kloppen, want mijn ervaring was ook dat ik altijd een 'ping' in games had op mijn lokale computer van rond de 15 (op Europeesche servers).
Hoe draaid anno1800 op shadow? ik speel het op Geforce Now maar heb wel vaak problemen en errors. speel nu op standard graphics om betere speelbaar te blijven.

Wel Anno 1800 en City Skylines geïnstalleerd op shadow, en dat werkt dan wel weer redelijk oké.
De muis voelt niet zo snel aan, maar dat is in zo'n spel minder van belang.
hoe speelt anno op shadow? hier op GFN kan ik spelen met graphics medium maar soms wel bad connection errors

[ Voor 3% gewijzigd door mark777 op 17-03-2020 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 12:12
Kan iemand mij vertellen of ps4 remote play werkt op een Surface pro x? !

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsmillo
mark777 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:28:
[...]

hoe speelt anno op shadow? hier op GFN kan ik spelen met graphics medium maar soms wel bad connection errors
Ging goed, zag er ook goed uit maar heb de instellingen eerlijk gezegd niet bekeken. Waren de laatste uren van de gratis proefweek, dus onmiddellijk aangezet en proberen uit te zoeken hoe anno speelt. Dat ging op zich vlot. Heb geen connectie errors gehad.

Proefperiode is afgelopen, dus kan niet verder spelen.
Ben nu met City Skylines bezig, spreekt mij net iets meer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Man o Man .. dacht gister na 2 weken ga weer keer gamen op m’n shadow account, maar niet te doen.
Internet drops constant terwijl ik stabiele bekabelde verbinding heb.

Stond wel vermeld bij het inloggen, maar toch jammer.
Heb laatste tijd weinig tijd voor een spelletje en als je dan even 2/3 uurtjes kan .. helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:57
Wel apart, ik speel de afgelopen week intensief, elke dag en avond, en merk niet noemenswaardig verschil. Daar heb je natuurlijk weinig aan, maar mijn ervaring is dus in ieder geval anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nils7
Nog 3 uurtjes en dan zou m'n Shadow Infinite actief moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
Op de Shield TV icm Shadow hele avond en halve nacht gegamed, tevens geen problemen gehad.
fevo-1190 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 06:37:
Man o Man .. dacht gister na 2 weken ga weer keer gamen op m’n shadow account, maar niet te doen.
Internet drops constant terwijl ik stabiele bekabelde verbinding heb.

Stond wel vermeld bij het inloggen, maar toch jammer.
Heb laatste tijd weinig tijd voor een spelletje en als je dan even 2/3 uurtjes kan .. helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
nils7 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:23:
Ik ben echt heel benieuwd naar de verschillen in gaming kwaliteit van Infinite vs. Boost. Ik snap de verschillen op papier, maar dat is maar de helft van het verhaal natuurlijk. Vooral CPU ben ik persoonlijk benieuwd naar. Dus graag een update zodra je die hebt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
effect10 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:52:
Op de Shield TV icm Shadow hele avond en halve nacht gegamed, tevens geen problemen gehad.

[...]
Hoe werkt de shadow app op de shield, is het allemaal goed te bedienen met de controller en is alles duidelijk te zien op het grote scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
effect10 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:52:

[...]
Voor mij was het gister helemaal niet te doen.. glasvezel verbinding heb ik, maar stond ook vermeld dat performance problemen laatste tijd waren bij shadow.
Dit is eerste keer dat ik het meemaak op shadow overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
Werkt goed. Op de Shadow app komen in grote iconen je geïnstalleerde games (Steam)in beeld zodat je via controller op kunt klikken. Soms pakt ie het spel niet dan kun je via bureaublad alsnog aanklikken. Beeld is gewoon schermvullend.
Exocet schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:25:
[...]

Hoe werkt de shadow app op de shield, is het allemaal goed te bedienen met de controller en is alles duidelijk te zien op het grote scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
sn0x0r schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:22:
[...]

Ik ben echt heel benieuwd naar de verschillen in gaming kwaliteit van Infinite vs. Boost. Ik snap de verschillen op papier, maar dat is maar de helft van het verhaal natuurlijk. Vooral CPU ben ik persoonlijk benieuwd naar. Dus graag een update zodra je die hebt! :D
Ik kom van een reguliere/originele shadow (dus geen boost) welke volgens mij altijd al minder was dan de boost.

Ik heb ook een Duitse shadow voor het geval mensen zich afvragen waarom zij nog niet.

Ik heb een game (Assetto Corsa) die regelmatig miepte dat er issues waren met de processor.

Dus dat is makkelijk te checken en zal ik vanavond wel even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
effect10 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:48:
Werkt goed. Op de Shadow app komen in grote iconen je geïnstalleerde games (Steam)in beeld zodat je via controller op kunt klikken. Soms pakt ie het spel niet dan kun je via bureaublad alsnog aanklikken. Beeld is gewoon schermvullend.

[...]
Ok, dat klinkt goed. Vind ook net dit plaatje op tweakers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rRNmbJ6gVWCcc98T_aTb4KAyvYg=/1280x/filters:strip_exif()/i/2003240746.png

Maar dus geen koppeling met Epic games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

nils7 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:59:
[...]

Ik kom van een reguliere/originele shadow (dus geen boost) welke volgens mij altijd al minder was dan de boost.

Ik heb ook een Duitse shadow voor het geval mensen zich afvragen waarom zij nog niet.

Ik heb een game (Assetto Corsa) die regelmatig miepte dat er issues waren met de processor.

Dus dat is makkelijk te checken en zal ik vanavond wel even doen.
De originele Shadow is (nu) bijna gelijk aan Boost; de Shadows met oude CPU zijn allemaal uitgefaseerd. Het enige nog overgebleven verschil tussen classic en Boost dat je bij Boost wel storage-uitbreidingen kan kopen (in theorie dan; want uitverkocht) en bij classic al een jaar of anderhalf niet meer.

Klanten met een originele Shadow hebben een tijdje geleden het aanbod had om te switchen naar Boost. Dat werd dan wel een paar euro per maand duurder1, maar je kon er meteen 1TB storage bij kopen.

Dat aanbod geldt momenteel even niet wegens tekorten op allerlei vlakken, maar na de zomer word je opnieuw benaderd. Het doel is om de oude Shadow helemaal uit te faseren en die klanten op Boost-platform te krijgen.

Overigens is bovenstaande pre-corona info, dus het kan nu allemaal anders zijn natuurlijk.

1 t.o.v. de huidige prijzen voor classic ad 11 euro per maand dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
nils7 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:23:
En uiteraard heeft Shadow niet geleverd :(

Heb ze maar even een support ticket gestuurd wanneer wel.
Prima dat het vertraging heeft door Corona (alhoewel ze op Discord meldde dat dat niet zo zou zijn voor Infinite) maar dat ze dan even een seintje sturen...

Edit

Ah heb de activerings e-mail gekregen maar ik kom er niet in :-(

[ Voor 8% gewijzigd door nils7 op 19-03-2020 21:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nils7
Daar is ie dan...

Shadow Infinite specs:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYXJhwYmC4WdldaR-aYc-e47VQM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jtzej8eC40IagkfAXEGdu3GE.png?f=fotoalbum_large

Blijkbaar duurt het nog enkele uren voordat het beschikbaar is (had een andere user ook op Reddit).
Nog wat inlog problemen gehad zelfs maar hij doet het nu :)

De 1TB is blijkbaar een aparte schijf geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Exocet schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:02:
[...]

Maar dus geen koppeling met Epic games?
Jawel, games die via de Epic Gamestore zijn aangeschaft verschijnen ook als thumbnail in het overzicht.

Althans, dat is bij de AppleTV-versie zo (en ik neem aan dat daar aan de Shadow-kant dezelfde logica achter zit).

Ik heb nog niet geprobeerd of het ook werkt met games die je vanaf "schijf" installeert.

De Steam-knop die je ziet, opent Steam in Big Picture Mode. Zo'n knop is er nog niet voor andere gamestores of launchers.

De Windows-knop toont overigens het Windows-bureaublad, niet de Windows Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 18:07
nils7 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:27:
Daar is ie dan...

Shadow Infinite specs:

[Afbeelding]

Blijkbaar duurt het nog enkele uren voordat het beschikbaar is (had een andere user ook op Reddit).

En? Speelt het lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
nils7 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:27:
Daar is ie dan...

Shadow Infinite specs:

[Afbeelding]

Wat ik hier wel constateer, is dat de CPU @ 3.30Ghz draait. Dit was met Boost ook nog een hele discussie.

Bij Boost is het: CPU draait op 2.5Ghz en kan turbo tot 3.4Ghz. Daarop hebben ze ook de melding op de website aangepast.

Bij jou zie ik hem nu op 3.3Ghz staan, maar op de website staat 4Ghz zonder diezelfde melding... Dat klinkt als eenzelfde gevalletje dan, en dat vind ik niet stijlvol om op deze manier te adverteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Nou heb het net pas speelbaar.
Ik doe veel race games en eer ik mijn stuur aan de praat had gekregen...
Blijkbaar diep in de Windows instellingen iets op disabled zetten...

En ja er zit latency op.
Had ik al gelezen helaas.

Is het merkbaar, bij de ene racegame (Assetto Corsa) meer dan de andere (rFactor2).
Is het hinderlijk mwoah, het is dat ik beter gewend was zeg maar.

Heb geen CPU melding gezien bij Assetto Corsa dus dat loopt prima.

Heerlijk ook om 1TB te hebben om eens en Assetto Corsa en rFactor (incluis mods) te kunnen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
De gebruikers op de Shadow Discord (#netherlands channel) zijn flink bezig om extra storage op de Shadow te krijgen.

Iemand heeft een oplossing gevonden en dat heb ik gisteren ook geprobeerd. Dedicated Server genomen, Ubuntu 18.04 LTS server erop, Samba installeren en instellen, Samba share toevoegen aan je Shadow, VHDX virtuele opslag erop zetten, deze register uitvoeren en dan je games installeren via Shadow op de server.

Installeren duurt enorm lang, de hosting platform is hit or miss dus je moet goed uitzoeken welke wel of niet werkt. Maar eenmaal geïnstalleerd werkt het prima. :) Je kan er gewoon van gamen zonder dat het je opslag van de Shadow kost. Zelf zit ik nu op een Atom server van Oneprovider. Er zijn mensen nog steeds in #netherlands bezig of er betere oplossingen zijn maar voor mij werkt dit voorlopig totdat er wat beter werkt. :)

Als je geen pre-order hebt voor storage moet je tot de zomer wachten. Waarschijnlijk gaat het nog langer duren. Dus ik heb maar voor deze oplossing gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Als je internetverbinding snel genoeg is, kun je ook kiezen voor externe opslag op je lokale machine. Die kun je, als het medium zelf ook snel genoeg is (zoals een SSD via USB3 of een snelle USB3-stick), ook benaderen vanuit je Shadow.

Ik heb het zelf alleen nog aan de praat gekregen met een 16GB Sandisk USB3-stick (dus dat zet geen zoden aan de dijk); mijn 128GB wordt niet herkend.

Ik ben er nog niet achter waar de crux zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjep07
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 09:09
Ik heb wat problemen met mijn Shadow Boost. Een gepushste update vanuit de Windows beta launcher veroorzaakt een loop op 74% installatie. Uiteraard dit gelijk gemeld icm het opeens verdwenen zijn van mijn bestelde en betaalde (maar nog niet geleverde) Shadow Ghost uit mijn klantenpagina. Alle begrip gezien de situatie voor verminderde performance en wellicht slechtere bereikbaarheid, maar het totaalplaatje maakt mij al een week een minder tevreden klant, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:32
dynam!ke schreef op maandag 17 februari 2020 @ 07:20:
Thanks guys. Ik heb idd met een code een maand aangevraagd. In de mail staat:

"In March, you will receive access to your very own Shadow"

Maar pre-order april wordt ook genoemd. Dus ja, we zien het wel. Ik laat wel weten wanneer ik toegang heb gekregen.

Ben benieuwd! Ik wil via Virtual Desktop naar de Oculus Quest gaan proberen. Ik lees daar positieve verhalen over.
had je hier al ervaring mee?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynam!ke
  • Laatst online: 25-04 22:26
Webgnome schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:02:
[...]

had je hier al ervaring mee?
Ik ben nog steeds niet geactiveerd op Shadow. Ik heb me halverwege februari aangemeld. Toen stond er dat ik het in April zou krijgen. Maar doordat er zoveel mensen aan het gamen zijn nu thuis zijn de datacenters overbelast en hebben ze de activeringen stopgezet. Ze hebben net weer wat mensen geactiveerd zeggen ze om te kijken of dat goed gaat qua traffic. Ik heb dus nog niks geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Laatste weken wel last van “lags”.
Soms is het gewoon niet te doen en andere keer merk je niks.
Het werkte voor mij zo subliem, maar laatste tijd ga ik toch twijfelen of dit het wel is voor mij.

Ik heb al zo weinig tijd om te gamen en als ik dan een dienst heb om te gamen en die werkt (door drukte) niet heel goed dan is het voor mij niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjep07
Volgens mij is mijn Shadow Boost omgezet naar Parijs. Na een door mij zelf geïnitieerde reset, is de bereikbaarheid weer optimaal. Wel wat lag af en toe. Een duidelijke uitspraak van de verwachte levering van de in december bestelde en betaalde Ghost wordt structureel ontlopen. In hun systeem is mijn bestelling nog wel zichtbaar, in mijn online omgeving niet meer. Vandaag aangegeven dat als het later wordt dan mei, ik een refund wil, of extra maanden boost abonnement. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Wat was het eerst dan voordat het Parijs was? Mijne was/is in Amsterdam (met Duits IP), is daar iets in veranderd recentelijk?

[ Voor 9% gewijzigd door sn0x0r op 12-04-2020 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjep07
Volgens mij hebben ze vanwege de capaciteit een aantal Boosts van Amsterdam naar Parijs verplaatst. Wij zaten eerst in een datacenter bij Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Volgens mij was er aangekondigd dat alle boosts vanuit Parijs zouden opereren, er is mij niet bekend dat deze later ook uit Amsterdam zouden komen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

MeNTaL_TO schreef op maandag 13 april 2020 @ 10:42:
Volgens mij was er aangekondigd dat alle boosts vanuit Parijs zouden opereren, er is mij niet bekend dat deze later ook uit Amsterdam zouden komen.
De Boosts zijn verspreid over diverse DC's, de Ultra's en Infinites opereren vanuit Grevelingen (Gravelines) in Frankrijk (bij Duinkerken in de buurt; niet echt een buitenwijk van Parijs dus :)). De aankonding ging over dat laatste (tot groot chagrijn van veel Nederlanders, want het NL DC heeft veel betere latencycijfers voor ons).

Zie ook de statuspagina in je launcher:

https://status.shadow.tech/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjep07
Hopelijk worden we dan in het after Corona tijdperk weer terug om gehangen naar het DC in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Zijn jullie niet in de war met dat jullie een Frans IP hebben? Waar je IP vandaan komt betekent niet dat je ook daar vandaan komt. Volgens mij zijn en blijven de boosts van Nederland in Nederland. Die van België zitten in Frankrijk.

Ik heb het net de community manager van Shadow gevraagd. Mocht ik antwoord hebben dan post ik het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

polopolo150 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:28:
Zijn jullie niet in de war met dat jullie een Frans IP hebben? Waar je IP vandaan komt betekent niet dat je ook daar vandaan komt. Volgens mij zijn en blijven de boosts van Nederland in Nederland. Die van België zitten in Frankrijk.

Ik heb het net de community manager van Shadow gevraagd. Mocht ik antwoord hebben dan post ik het hier.
Nee; het is een tijdje geleden aangekondigd op hun Discord. De Ultra's en Infinite's draaien (voorlopig) in Europa vanuit één DC om de boel beheerbaar te houden (het is immers nieuwe tech voor Shadow); de Boosts zijn nu zo erg in trek dat het niet lukt om ze in alle DC's uit te rollen (het DC in NL schijnt niet snel genoeg te kunnen schalen, maar dat is een gerucht). Gebruikers uit (bijvoorbeeld) NL worden dan uit nood op (bijvoorbeeld) één van de Franse DC's gezet.

De classics blijven hangen waar ze hangen.

Voor het hele plaatje:

Gebruikers uit........................hebben hun classic of Boost (normaliter) in
België........................................Frankrijk (Parijs)
Duitsland...................................Nederland
Frankrijk....................................Frankrijk (Parijs)
Nederland.................................Nederland
UK.............................................Frankrijk (Parijs)

Voor Ultra's en Infinite's geldt dat iedereen de host in Frankrijk (Grevelingen) heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
Een vraagje: ik heb Webdav kunnen koppelen als netwerkschijf op Shadow. Echter het lukt mij niet om er een spel op te installeren. Hij loopt dan steeds vast. Iemand een idee of het uberhaupt mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

effect10 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:08:
Een vraagje: ik heb Webdav kunnen koppelen als netwerkschijf op Shadow. Echter het lukt mij niet om er een spel op te installeren. Hij loopt dan steeds vast. Iemand een idee of het uberhaupt mogelijk is?
Geen idee of Webdav werkt; een gekoppelde VHDX-file via een Samba-share werkt wel, maar een en ander is erg afhankelijk van wie je storageprovider is. De een werkt beter dan de ander.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Gisteravond vertelde Shadow het volgende op hun Twitch-stream:

- Boost-activaties in Europa zijn nu bij (enkele uitzonderingen daargelaten) en blijven dat voorlopig ook. Met andere woorden, als je nu Boost bestelt, hoef je niet lang te wachten tot het geactiveerd wordt.

- Dit geldt, in tegenstelling tot wat vorige week werd verteld dus, toch óók voor Amsterdam.

- Storage-activaties in Europa zijn bij voor mensen die het gepre-ordered hebben. Nieuwe bestellingen worden nog steeds niet geaccepteerd, maar voor klanten op het Franse DC komt daar "binnenkort" verandering in.

- Voor klanten op het Amsterdamse DC komt voorlopig geen nieuwe storage. Dus voor Nederlanders met een NL-Shadow geldt dat er voorlopig geen nieuwe Storage beschikbaar gaat komen (uit de Q&A aan het einde van de stream: de reden waarom Amsterdam DC geen extra storage kan leveren, is omdat Shadow misgerekend heeft bij de inkoop. Dit is inmiddels gecorrigeerd, en Shadow verwacht dat er in de zomer van 2020 extra storage besteld kan worden door Boost-klanten in NL en Duitsland.)

- Storage aan- en uitzetten gaat via je Account-pagina op shadow.tech. Wanneer die optie weer beschikbaar is, wordt aangekondigd op Discord (maar voorlopig dus niet in Amsterdam DC)

- De Ghost is nog steeds niet leverbaar. De fabricage ligt al een tijdje stil. Er zijn echter wel positieve geluiden vanuit China dat de fabrieken weer gaan draaien, maar nog geen nieuws over wanneer.

- Oh ja, er zijn ook nieuwe wallpapers.

Q&A
In de Q&A aan het einde van de stream werden nog wat interessante vragen gesteld (en beantwoord):

- Als je "sidegrade" van Classic naar Boost, dan kan dat nu met behoud van data. Helaas is dat niet mogelijk als je wisselt tussen Boost, Ultra of Infinite.

- De roadmap voor 2020 komt er aan.

- Als je wil upgraden van Classic/Boost naar Ultra of infinite, en je hebt dat vóór 19 februari van dit jaar gedaan, dna krijg je dit jaar nog toegang; de verwachting is september (op z'n vroegst). Voor mensen die na 19/2 hbben besteld geldt dat dus niet.

- Multi-monitor support is nu beschikbaar in de alphaversie van de client. Expirimenteel dus. Voorlopig heb je twee devices met een Shadow-client nodig (twee PC's met ieder een eigen scherm of een PC en een tablet bijvoorbeeld), maar er komt binnenkort nieuws over twee beeldschermen op één client-PC.

- Er komt voorlopig geen client voor de Raspberry Pi; geen prioriteit. Er is een workaround op internet te vinden door Ubuntu te installeren op de RPI en daar de client op te draaien, maar dat is unsupported.

- "Waarom zijn de CPU's zo matig t.o.v. de GPU's?"
Er is geen echte reden waarom de CPU's zijn wat ze zijn; er is ooit voor gekozen en men houdt er aan vast. Het is in ieder geval niet bewust gedaan om mensen richting een duurder abonnement te duwen.

- Er is geen update over de iOS-client (er is wel een beta in Testflight, maar die is vol).

[ Voor 3% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 17-04-2020 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

nou ik keek net op de site
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cb72r1iC3ib1FFA7IomytSjWlbY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jFZjIXSlcAroLPb2B5mAfRKr.png?f=fotoalbum_large

hrmmm, lijkt dat die dus nog niet geupdate is......

In het begin van het corona geneuel wat problemen gehad om mijn kids hun schoolwerk op onze mac te laten te doen......toen bedacht dat shadow wel een leuke oplossing zou zijn, overdag windows pc voor de kids en 's avond kan pappa hardcore gamen }) maar helaas..........toen was er ook al een grote levertijd.

Inmiddels de issues opgelost en kan 99% van het school werk gewoon op den mac, jammer :'(

Gelukkig dan nog wel stadia en ps now trials/proef periodes waar ik me mee kan vermaken als ik tijd heb :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 09:18
Waar vind ik die #netherlands op discord? Ik heb me aangemeld op de EU shadow discord server maar staat geen kanaal Netherlands bij?

Drie dagen geleden besteld en stond toen Juli. Hoopte op wat eerder, maar nu staat er voor nieuwe orders augustus maar volgens de twitch stream zijn ze bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
@trekker22 greeter pm'en en dan krijg je access erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
polopolo150 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:57:
@trekker22 greeter pm'en en dan krijg je access erop.
Thanks meteen gedaan. Zo leuk zijn als het eerder wordt geactiveerd voor me oculus quest games., Half Life😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Zoals ik al eerder zei speel ik voornamelijk racegames en had ik issues met mn stuur en de USB drivers.
Inmiddels lijkt dat te zijn opgelost en heb ik ook wat kunnen racen/gamen.

Geen issues qua gaming, wel wat latency problemen ivm Parijse server.
Merk ik met langzamere auto's minder van dan met snelle.

Fijn om alles gewoon op 4K en op ultra te zetten.
Zat laatst in een discussie dat iemand vond dat F1 2019 in het Formule 1 Cafe van Ziggo een speciale mod had omdat het er zo mooi uit zag.
Kon hem laten zien dat bij alles op Ultra en 4K het ook zo bij mij was dus geen speciale mod.

de 1TB is ook een zegen.
Kan gewoon alles downloaden en installeren zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 15:56
Sinds gisteren mijn Boost in gebruik genomen. Aantal spellen geprobeerd nu en het loopt het verdomd goed. Geen last van latency, in ieder geval niet merkbaar. Heb gisteren voornamelijk Arma 3 kort gespeeld.

Is er iemand die zijn Shadow in combinatie met een stuurwiel gebruikt trouwens? Ik krijg mijn Logitech G29 wel werkend, maar de force feedback wilt maar niet werken. USB peripheral drivers al opnieuw geïnstalleerd net zoals de Logitech drivers. Zelf ook opties zoals Virtualhere geprobeerd, maar ook daarmee geen succes.

Toen ik nog parsec+paperspace gebruikte werd de FFB wel doorgegeven via Virtualhere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Panini schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:41:
Sinds gisteren mijn Boost in gebruik genomen. Aantal spellen geprobeerd nu en het loopt het verdomd goed. Geen last van latency, in ieder geval niet merkbaar. Heb gisteren voornamelijk Arma 3 kort gespeeld.

Is er iemand die zijn Shadow in combinatie met een stuurwiel gebruikt trouwens? Ik krijg mijn Logitech G29 wel werkend, maar de force feedback wilt maar niet werken. USB peripherals al opnieuw geïnstalleerd net zoals de Logitech drivers. Zelf ook opties zoals Virtualhere geprobeerd, maar ook daarmee geen succes.

Toen ik nog parsec+paperspace gebruikte werd de FFB wel doorgegeven via Virtualhere.
Wanneer had je je Boost aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Pierre_nr1 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:26:
[...]

Wanneer had je je Boost aangevraagd?
1 April, why?
Er lijkt geen 'first come, first serve' principe aan gehouden te worden bij het activeren van de accounts. Als ik de Discord moet geloven in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Panini schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:03:
[...]

1 April, why?
Er lijkt geen 'first come, first serve' principe aan gehouden te worden bij het activeren van de accounts. Als ik de Discord moet geloven in ieder geval.
Dat blijkt ook zo te zijn, ik heb die van mij begin maart aangevraagd maar nog niet geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Pierre_nr1 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:24:
[...]

Dat blijkt ook zo te zijn, ik heb die van mij begin maart aangevraagd maar nog niet geactiveerd.
Extra opslag erbij besteld? Of heb je Ultra of Infinite genomen?
Lijkt nu voornamelijk Shadow Boost te worden geactiveerd in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Panini schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:34:
[...]

Gewoon de basic Shadow Boost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

[...]

In Amsterdam hangen vooralsnog alleen Boosts (en een paar classics); de Ultra's en Infinite's hangen voor alle Europese klanten in Grevelingen (Frankrijk, nabij Duinkerken). Wanneer dat verandert, is nog niet bekend. Hou met een Ultra of Infinite dus rekening met een wat hogere lag ivm de afstand tot het DC.

Boosts worden op dit moment weer geactiveerd voor nieuwe klanten, ook in Amsterdam dus, Ultra's en Infinite's niet. Als je na 19 februari een Ultra of Infinite besteld hebt, kan het wel eens zijn dat je pas volgend jaar toegang krijgt. Wel krijg je tussentijds een Boost aangeboden zodat je wel kunt spelen. Heb je je Ultra of Infinite we; voor 19 februari besteld, dan krijg je rond september toegang.

Bron van dit alles: officiele Twitch-stream van Shadow van vorige week donderdag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
[...]

Er over praten helpt blijkbaar.......vandaag is mijn Boost geactiveerd. We kunnen aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Yes, toegelaten tot xcloud.
WELKOM BIJ PROJECT XCLOUD
Leuk dat je wilt meedoen aan deze test. Dit is je kans om samen met ons de toekomst van gamestreamen vorm te geven.

Na enkele stappen kun je Xbox-games rechtstreeks naar je Android-apparaat streamen
Meteen getest op mijn telefoon en Nvidia controller verbonden. Unravel two zag er in ieder geval mooi uit en de controller reageert goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dynam!ke
dynam!ke schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:37:
[...]

Ik ben nog steeds niet geactiveerd op Shadow. Ik heb me halverwege februari aangemeld. Toen stond er dat ik het in April zou krijgen. Maar doordat er zoveel mensen aan het gamen zijn nu thuis zijn de datacenters overbelast en hebben ze de activeringen stopgezet. Ze hebben net weer wat mensen geactiveerd zeggen ze om te kijken of dat goed gaat qua traffic. Ik heb dus nog niks geprobeerd...
Ik ben inmiddels 2 weken geleden geactiveerd op Shadow Boost. Heeft even geduurd.

Ik wilde vooral via Virtual Desktop op de Oculus Quest Half-Life Alyx spelen, en het was even uitvinden in het begin hoe ik het nu het beste aan de praat kon krijgen. Maar het is gelukt, en ik ben er heel blij mee. Ja, de controllers zijn net iets minder direct als wanneer je direct op de Quest speelt, maar dit is absoluut speelbaar voor mij. De upgrade aan graphics power in VR is aanzienlijk waardoor je een hele andere game-ervaring kan krijgen. In plaat van dat je alleen speelt om unieke VR game-mechanics en de wat lagere grafische kwaliteit van de Quest accepteert, kun je nu ook wel genieten van mooiere grafische effecten en details. En dat allemaal zonder draden en krachtige hardware in huis zoals met een Oculus Link. Ook de grotere game-library opent weer nieuwe deuren. Ik ga me hier zeker nog wel even mee vermaken.

Opstartprocedure die voor mij goed werkt:
1. Start eerst je Shadow op, op je pc/smartphone.
2. Als de streaming is gestart, check of Virtual Desktop is opgestart. Soms is dat opeens niet zo, ook al staat hij op automatisch opstarten bij mij. Misschien door Shadow updates ofzo. Zo niet, even opstarten.
3. Ga dan weer terug naar de Shadow Launcher, zodat je geen beeld meer streamt naar je pc/smartphone.
4. Open Virtual Desktop op de Quest, connect en enjoy.

Als ik beeld naar mijn pc/smartphone blijft streamen terwijl ik ook via Virtual Desktop naar mijn Quest stream, dan heb ik veel latency en is het onspeelbaar. Dit kan aan ook mijn VDSL internetverbinding liggen. Bij een speedtest heb ik 60Mbit down en 30Mbit up. Via mijn router heb ik bekeken dat als ik Half-Life Alyx speelt dat ik vrij steady 40Mbit gebruik. Misschien is een tweede beeldscherm streamen net te veel van het goede voor mijn verbinding. Ik kan wel gewoon de streaming op de pc/smartphone stoppen terwijl ik al stream naar de Quest, maar dan loopt het beeld op de Quest 10-20sec vast bij mij.

Waar ik ook even achter moest komen is dat de slider in de Shadow Launcher waarmee je instelt hoeveel bandbreedte Shadow mag gebruiken natuurlijk helemaal niet werkt als je daarna direct verbinding maakt het de Quest via Virtual Desktop. De bandwidth slider in de launcher bepaald je alleen hoeveel die client waar die Launcher op staat mag gebruiken. Het enige waar je nog mee kan spelen om je kwaliteit en bandbreedte een beetje te tunen met een Quest zijn de instellingen in Virtual Desktop zelf.

Grote nadeel nu is die 30 minuten auto-shutdown van Shadow in deze COVID-tijd. Hij ziet Virtual Desktop niet als input waardoor gewoon uitgaat. Hopelijk fixen ze het snel. Deze frustratie wordt in ieder geval genoeg gedeeld op reddit en discord.

En natuurlijk tof nieuws dat ze bij Shadow werken aan en native Oculus Quest App. Dat zou het aparte opstarten op de pc/smartphone, virtual desktop, en die auto-shutdown allemaal verleden tijd maken. Ze willen geen releasedatum noemen nog, dus gaat misschien nog wel lang duren...

Wat ik recent nog heb gedaan is de Shadow (Smartphone) Android App direct op de Quest installeren (Sideloaden). Dan kan blijkbaar gewoon. Zo kan ik de Shadow opstarten vanuit de Quest, maar moet ik uiteraard daar nog wel naar de Quest Virtual Desktop App switchen. Voordeel is dat je zo automatisch je eerste stream afsluit, voordat je naar Virtual Desktop gaat, dus dan heb je niet dat stap 3/4 volgorde probleem dat ik hierboven beschreef.

Als ik nog andere ervaringen te delen heb laat ik het wel weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
dynam!ke schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:36:
[...]

Ik ben inmiddels 2 weken geleden geactiveerd op Shadow Boost. Heeft even geduurd.

Ik wilde vooral via Virtual Desktop op de Oculus Quest Half-Life Alyx spelen, en het was even uitvinden in het begin hoe ik het nu het beste aan de praat kon krijgen. Maar het is gelukt, en ik ben er heel blij mee. Ja, de controllers zijn net iets minder direct als wanneer je direct op de Quest speelt, maar dit is absoluut speelbaar voor mij. De upgrade aan graphics power in VR is aanzienlijk waardoor je een hele andere game-ervaring kan krijgen. In plaat van dat je alleen speelt om unieke VR game-mechanics en de wat lagere grafische kwaliteit van de Quest accepteert, kun je nu ook wel genieten van mooiere grafische effecten en details. En dat allemaal zonder draden en krachtige hardware in huis zoals met een Oculus Link. Ook de grotere game-library opent weer nieuwe deuren. Ik ga me hier zeker nog wel even mee vermaken.

Opstartprocedure die voor mij goed werkt:
1. Start eerst je Shadow op, op je pc/smartphone.
2. Als de streaming is gestart, check of Virtual Desktop is opgestart. Soms is dat opeens niet zo, ook al staat hij op automatisch opstarten bij mij. Misschien door Shadow updates ofzo. Zo niet, even opstarten.
3. Ga dan weer terug naar de Shadow Launcher, zodat je geen beeld meer streamt naar je pc/smartphone.
4. Open Virtual Desktop op de Quest, connect en enjoy.

Als ik beeld naar mijn pc/smartphone blijft streamen terwijl ik ook via Virtual Desktop naar mijn Quest stream, dan heb ik veel latency en is het onspeelbaar. Dit kan aan ook mijn VDSL internetverbinding liggen. Bij een speedtest heb ik 60Mbit down en 30Mbit up. Via mijn router heb ik bekeken dat als ik Half-Life Alyx speelt dat ik vrij steady 40Mbit gebruik. Misschien is een tweede beeldscherm streamen net te veel van het goede voor mijn verbinding. Ik kan wel gewoon de streaming op de pc/smartphone stoppen terwijl ik al stream naar de Quest, maar dan loopt het beeld op de Quest 10-20sec vast bij mij.

Waar ik ook even achter moest komen is dat de slider in de Shadow Launcher waarmee je instelt hoeveel bandbreedte Shadow mag gebruiken natuurlijk helemaal niet werkt als je daarna direct verbinding maakt het de Quest via Virtual Desktop. De bandwidth slider in de launcher bepaald je alleen hoeveel die client waar die Launcher op staat mag gebruiken. Het enige waar je nog mee kan spelen om je kwaliteit en bandbreedte een beetje te tunen met een Quest zijn de instellingen in Virtual Desktop zelf.

Grote nadeel nu is die 30 minuten auto-shutdown van Shadow in deze COVID-tijd. Hij ziet Virtual Desktop niet als input waardoor gewoon uitgaat. Hopelijk fixen ze het snel. Deze frustratie wordt in ieder geval genoeg gedeeld op reddit en discord.

En natuurlijk tof nieuws dat ze bij Shadow werken aan en native Oculus Quest App. Dat zou het aparte opstarten op de pc/smartphone, virtual desktop, en die auto-shutdown allemaal verleden tijd maken. Ze willen geen releasedatum noemen nog, dus gaat misschien nog wel lang duren...

Wat ik recent nog heb gedaan is de Shadow (Smartphone) Android App direct op de Quest installeren (Sideloaden). Dan kan blijkbaar gewoon. Zo kan ik de Shadow opstarten vanuit de Quest, maar moet ik uiteraard daar nog wel naar de Quest Virtual Desktop App switchen. Voordeel is dat je zo automatisch je eerste stream afsluit, voordat je naar Virtual Desktop gaat, dus dan heb je niet dat stap 3/4 volgorde probleem dat ik hierboven beschreef.

Als ik nog andere ervaringen te delen heb laat ik het wel weten ;)
Top om te horen, enige reden waarom de bios hier in preorder staat.

Die 30 minuten, kun je met AutoIT geen scriptje maken dat ff de muis beweegt / klikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

dynam!ke schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:36:
[...]

Het tooltje "Mouse Jiggler" [github-link] voorkomt auto shutdown. De "jiggle" is zo minimaal dat je het met het blote oog niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:32
Maar waarom zou je je shadow meer dan 30 minuten open laten staan als je er toch niks mee doet? Ik snap de frustratie ergens wel maar begrijp ook heel erg goed waarom men niet wil dat mensen de shadow laten iddlen voor niks/

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Webgnome schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:07:
Maar waarom zou je je shadow meer dan 30 minuten open laten staan als je er toch niks mee doet? Ik snap de frustratie ergens wel maar begrijp ook heel erg goed waarom men niet wil dat mensen de shadow laten iddlen voor niks/
Ik gebruik zelf geen VR maar volgens mij is de interface die daarvoor gebruikt word niet zichtbaar voor shadow, dus je gaat uit terwijl je iets aan het doen bent.

(had ik vroeger ook nog wel is met films kijken via pc, pc merkt dan geen inputs en denkt, oh ik mag wel naar stand by/hibernation.......niet leuk! )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:21
Sagat schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:12:
[...]

Ik gebruik zelf geen VR maar volgens mij is de interface die daarvoor gebruikt word niet zichtbaar voor shadow, dus je gaat uit terwijl je iets aan het doen bent.

(had ik vroeger ook nog wel is met films kijken via pc, pc merkt dan geen inputs en denkt, oh ik mag wel naar stand by/hibernation.......niet leuk! )
jep bij GFN gaat ie na 5min al uit. Had ik een keer met anno 1800 kon ik weer een save game laden en opnieuwe beginnen. op zich wel logisch anders hou je een server bezet voor niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynam!ke
trekker22 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:47:
Die 30 minuten, kun je met AutoIT geen scriptje maken dat ff de muis beweegt / klikt?
en
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:32:
Het tooltje "Mouse Jiggler" [github-link] voorkomt auto shutdown. De "jiggle" is zo minimaal dat je het met het blote oog niet ziet.
Ik heb al zulke programmaatjes geprobeerd, en ja, de Shadow blijft dan aanstaan zo lang je de videostream aan hebt staan via een Shadow Client. Maar zodra je de Shadow Client afsluit gaat hij gewoon na 30 minuten uit. Het lijkt erop dat alleen inputs die OF als de Client aan staat OF via de Shadow Client binnen komen hem 'aan' kunnen houden, wat in principe ook wel logisch is voor beoogd gebruik. Het is daarom vrij magisch dat je nog wel via Virtual Desktop met je Shadow verbinding kan maken en gewoon je Shadow kan bedienen, ook al heb je geen enkele Shadow Client actief.

Ik zal eens proberen de Shadow Client actief te houden op laptop/Smartphone met extreem lage bandwidth limit in de Shadow Launcher, in combinatie met een jiggle. Je kan volgens mij een 1Mbit cap instellen. Misschien dat de extra latency dan wel meevalt.
Ja, het klinkt een beetje raar, maar het gaat er nu om dat we op een bepaalde manier (namelijk niet direct via een Shadow Client) gebruik maken van een Shadow, en dat Shadow dan geen geen input registreert en in auto-shutdown gaat na 30 minuten, terwijl we wel degelijk die Shadow keihard aan het werk zetten met intensieve VR games. Van idle-en zeker geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

In mijn geval voor foldersynchronisatie in de nacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:35
Het verdienmodel is natuurlijk gebaseerd op het gebruik maken van overboeking net zoals ISP's doen. Men gaat er dan bijvoorbeeld vanuit dat van de 5 klanten er slechts 1 gebruik maakt van de dienst. Als iedereen het als een soort van 24/7 in gebruik gaat nemen kan dat natuurlijk niet uit voor die prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dynam!ke
dynam!ke schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:25:
Ik zal eens proberen de Shadow Client actief te houden op laptop/Smartphone met extreem lage bandwidth limit in de Shadow Launcher, in combinatie met een jiggle. Je kan volgens mij een 1Mbit cap instellen. Misschien dat de extra latency dan wel meevalt.
Net even geprobeerd, en dit gaat dus prima! Hoera, mijn eerste VR speelsessie via Shadow van meer dan een half uur!

Dus Shadow openen op pc/smartphone met zo laag mogelijke bandwidth setting. Dit kun je in de Launcher van te voren doen, maar ook gewoon terwijl je je Shadow aan hebt in het Quick Menu. Je beeld in die specifieke stream wordt dan gewoon wat heftiger gecomprimeerd. Wees niet bang: Zoals eerder gezegd staat deze instelling volledig los van het beeld dat naar de Oculus Quest wordt gestreamd via Virtual Desktop. Dit is puur de instelling van de stream naar dit specifieke apparaat waar deze specifieke client op staat.

Hierna heb ik op mijn Shadow de jiggle aangezet die @Heroic_Nonsense hierboven linkte. De Shadow stream gewoon aan laten staan op mijn laptop, en Virtual Desktop geopend op de Oculus Quest. Ging super! Eigenlijk voelde het gewoon hetzelfde als wanneer ik de stream naar mijn pc uit had. Als ik in mijn router kijk zie ik dat er wel een paar Mbitjes meer worden gepakt door de extra stream, maar dat het voor de latency weinig uitmaakte.

Zo lang je gewoon je Shadow stream afsluit is er ook geen risico dat je Shadow oneindig aan blijft staat. Zodra je je stream afsluit, of dus gewoon je pc of app afsluit, dan gaat je Shadow sowieso na 30 minuten uit. Of je zet gewoon zelf je Shadow uit als je klaar bent. Zoals het hoort ;)

[ Voor 13% gewijzigd door dynam!ke op 01-05-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

ytr81 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:33:
Het verdienmodel is natuurlijk gebaseerd op het gebruik maken van overboeking net zoals ISP's doen. Men gaat er dan bijvoorbeeld vanuit dat van de 5 klanten er slechts 1 gebruik maakt van de dienst. Als iedereen het als een soort van 24/7 in gebruik gaat nemen kan dat natuurlijk niet uit voor die prijs.
Het is een tijdelijke maatregel ivm Covid-19; normaal geldt er geen limiet en mag je je Shadow onbeperkt aan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Heroic_Nonsense schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:03:
[...]

Het is een tijdelijke maatregel ivm Covid-19; normaal geldt er geen limiet en mag je je Shadow onbeperkt aan laten staan.
Volgens mij is dit al langer actief dan de gehele covid19 uitbraak.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

MeNTaL_TO schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:24:
[...]

Volgens mij is dit al langer actief dan de gehele covid19 uitbraak.
Het is actief sinds 30 maart:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdEST5OBdyN5pdJfKozqT27UCVk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qN52TfXdL7JXc8Zc5LsYWvbV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Het was voor Corona 2 uur ofzo voordat je de AFK timer ziet. Nu een half uur. En volgens mij een jaar geleden was er geen AFK timer. Dus iedereen heeft gelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Nee hoor, is al langer actief, ze zijn alleen aan het spelen met de tijd waarop uitgelogd wordt.

Zie reddit post van 9 maanden geleden
https://www.reddit.com/r/...elay_please/?ref=readnext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ook weer helder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Zit hier iemand al in de nware beta? Wat zijn de ervaringen?
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste