Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote cloud gaming topic

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 02:56
Pff vandaag een tweede NVIDIA Shield TV gekocht en wou erop gamen met Shadow. Blijkt er een update op mijn Shadow computer geïnstalleerd gediend te worden. Dat gedaan. Nu werkt Xbox One S controller support niet meer op zowel Android TV als mijn computer. Dit op twee controllers geprobeerd en zowel Bluetooth als bedraad. :(

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | BTO X-BOOK 15CL76 | Honor 9X 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X | Samsung Galaxy Watch

• mark777
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 03-04 18:51
polopolo150 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 23:06:
Pff vandaag een tweede NVIDIA Shield TV gekocht en wou erop gamen met Shadow. Blijkt er een update op mijn Shadow computer geïnstalleerd gediend te worden. Dat gedaan. Nu werkt Xbox One S controller support niet meer op zowel Android TV als mijn computer. Dit op twee controllers geprobeerd en zowel Bluetooth als bedraad. :(
geld terug vragen!!! :(

• polopolo150
Haha heb een support ticket geopend. Kijken wat daar uit komt.

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | BTO X-BOOK 15CL76 | Honor 9X 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X | Samsung Galaxy Watch

• mark777
Geforce now is nu ook officieel van start. Voor maar 6 euro per maand!

• Redondo77
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 01-04 11:33
Zijn er hier mensen die Shadow Boost hebben en online shooters spelen (Apex Legends, COD,...).
Wat is jullie ervaring hier mee mbt latency, ping, etc...?

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 03-04 15:03

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

Redondo77 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:01:
Zijn er hier mensen die Shadow Boost hebben en online shooters spelen (Apex Legends, COD,...).
Ik, maar wel wat oudere shooters (UT, Quake3 etc). Lag is merkbaar, maar gezien mijn skills niet nadelig (ik reageer toch al traag...). Als je hoog in de rankings wil komen, is Shadow niet geschikt (waarschijnlijk geen enkele clouddienst).

Singleplayer geen enkel probleem overigens (maar dat vroeg je niet).

Such Heroic Nonsense

• Redondo77
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:29:
[...]

Ik, maar wel wat oudere shooters (UT, Quake3 etc). Lag is merkbaar, maar gezien mijn skills niet nadelig (ik reageer toch al traag...). Als je hoog in de rankings wil komen, is Shadow niet geschikt (waarschijnlijk geen enkele clouddienst).

Singleplayer geen enkel probleem overigens (maar dat vroeg je niet).
Ik gebruik shadow nu voor een dag of 4 en ik ben er wel over te spreken.
Voornamelijk dus wel enkel single player games geprobeerd.

Daarom ook mijn vraag of multiplayer (shooters) te doen was.

Thx voor je input

• Redondo77
Ben wel eens benieuwd om meer ervaringen te horen over Geforce Now en van mensen te horen die ervaring hebben met Geforce en Shadow, hoe zich deze tegen elkaar verhouden?

• nils7
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 03-04 15:49
Redondo77 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:38:
Ben wel eens benieuwd om meer ervaringen te horen over Geforce Now en van mensen te horen die ervaring hebben met Geforce en Shadow, hoe zich deze tegen elkaar verhouden?
Ik kan het van Geforece Now niet meteen vinden maar Shadow is natuurlijk een windows install ook.
Dus modding kan je hierbij doen.
Ik heb er ook office op staan, geen gedoe meer met prive dingen doen op de werk laptop (shadow installeren en gaan).
Vanaf elk device is zo in te loggen en kun je overal bij.

Het is meer dan gaming alleen dus.
Dus dat telt voor mij wel.

Heb gelezen dat je met Geforce ook gewoon je steam games kan spelen enzo dus dat voordelen hebben beide op een Stadia of zo.

iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• fevo-1190
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 07:11
Redondo77 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:01:
Speel cs go en rainbow6siege ermee.
En van lag merk ik helemaal niks(bedraad).

Heb weleens hapering gehad, maar dat lag meer aan mijn verbinding op dat moment dan aan Shadow.

• schumi1986
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 23:58
Heb vanmiddag even getest of ik verschil in performance merk tussen shadow en geforce now. Hierbij heb ik getest met een game die officieel ondersteund wordt door geforce now (transport fever 2).

Dezelfde game op dezelfde macbook met 5ghz wifi.

Shadow werkt echt vele malen soepeler dan geforce bij mij met deze combi. Ik blijf voorlopig bij shadow.

Nintendo Switch | Stadia : Schumi1986 | PC : under contruction

• Redondo77
schumi1986 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:29:
Shadow werkt echt vele malen soepeler dan geforce bij mij met deze combi. Ik blijf voorlopig bij shadow.
Bedankt om dit te testen! Ik vind het totnu toe ook aangenaam spelen.
Multiplayer FPS ook eens geprobeerd (CS GO en Apex Legends) maar dit is, zoals te verwachten was, een NoGo. Geen probleem voor mij persoonlijk.

Even een praktisch vraagje. Ik heb initieel in november de eerste maand Shadow betaald via paypal.
Wordt dit telkens maandelijks automatisch afgeschreven of moet je dit telkens zelf initieeren?

En in het geval je dit zelf moet doen, krijg je hier een melding van van Shadow zelf?

[Voor 15% gewijzigd door Redondo77 op 06-02-2020 10:32]

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

Het jammere van GeForce Now is dat je weliswaar je eigen games kan spelen zonder dubbele aanschaf, maar alleen als die specifieke game ook ondersteund wordt. Afhankelijk van je collectie, kun je dus mogelijk niet je hele Steam-library spelen dus. Daarnaast is modding niet mogelijk.

Tijdens de betaperiode was er wel een workaround om ook niet ondersteunde games te kunne spelen, maar de beschikbare storage is voor die workaround erg laag (waardoor veel games toch buiten de boot vielen).

Such Heroic Nonsense

• Redondo77
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:31:
Het jammere van GeForce Now is dat je weliswaar je eigen games kan spelen zonder dubbele aanschaf, maar alleen als die specifieke game ook ondersteund wordt. Afhankelijk van je collectie, kun je dus mogelijk niet je hele Steam-library spelen dus. Daarnaast is modding niet mogelijk.

Tijdens de betaperiode was er wel een workaround om ook niet ondersteunde games te kunne spelen, maar de beschikbare storage is voor die workaround erg laag (waardoor veel games toch buiten de boot vielen).
Hoe gaat Geforce Now praktisch in zijn werk?
Kan het zijn dat je moet wachten indien je wil spelen?
Dacht zoiets ergens opgevangen te hebben.

• sn0x0r
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 03-04 16:14
Dat ZOU kunnen. Je kan hebben dat een datacenter op dat moment niet genoeg capaciteit heeft om alle mensen van een sessie te voorzien. Het verschil tussen betaald en gratis is dan ook de voorrang die je krijgt als er geen plek zou zijn. Voor nu lijkt dat nog niet per se aan de orde te zijn, maar dat zou dus wel kunnen voorkomen.

Mijn persoonlijke mening is overigens dat Geforce Now (GN) zeker wel bepaalde voordelen heeft die Shadow weer niet heeft (bijv. laagdrempelig), maar kwaliteit is m.i. niet beter (of slechter), of in ieder geval niet merkbaar. Daarnaast vind ik het fijn dat Shadow meer mogelijkheden biedt naast gamen alsmede dat het niet gebonden is aan welke games ondersteund worden door de dienst. Uiteraard moet je dit afwegen tegen de kosten welke in het voordeel zijn van GN. (Shadow's grootste nadeel is nu z'n hardeschijfruimte, wat voor mensen die veel games willen KUNNEN spelen misschien erg vervelend is, daar heb ik zelf geen last van aangezien ik altijd sequentieel speel en zodra ik iets 'klaar heb' het kan verwijderen en doorga naar de volgende game haha)

Ik voorzie ook nog wel dat ik tussen de diensten ga wisselen zo nu en dan zoals ik nu bijv. ook doe met Neflix, Prime, Disney+ enz.

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

GeForce Now werkt met slots. Als je inlogt, krijg je zo'n slot voor een uur toegewezen (gratis versie). Daarna word je er uitgegooid en moet je opnieuw inloggen om een slot te reserveren.

Als er voldoende slots zijn, kun je direct verder spelen, maar zo niet dan zal je moeten wachten tot er weer iemand wordt uitgegooid.

De betaalde versie werkt ook met slots, maar die krijg je voor 6 uur aaneengesloten toegewezen. Daarna word je er uitgegooid. Het is me niet duidelijk of je als betalende abonnee voorrang krijgt op een nieuw slot Ook geen idee of de slots gedeeld worden tussen betalende abonnees en gebruikers van de gratis versie.

Such Heroic Nonsense

• Redondo77
Ok, dan werken ze toch met tijdslots.
Dat kan indien de dienst populair wordt soms wel eens voor frustratie zorgen maar nu idd waarschijnlijk nog niet aan de orde.

Ik blijf dit moment bij Shadow Tech.
De prijs van Shadow Boost (de andere varianten zijn nog niet beschikbaar), 15€/maand, vind ik wel op het randje voor mij persoonlijk, maar het werkt wel goed.

Zoals @sn0x0r zegt, de diskcapaciteit bij deze goedkoopste variant, 250GB, kan een probleem zijn voor sommigen, maar ik heb ook altijd maar 2-3 games geinstalleerd staan, waarna deze na het afwerken gewoon geuninstalled worden.

Voor iemand als ik, Mac gebruiker die vroeger altijd heel veel gegamed heeft (op een PC toen ;-) en nu nog graag eens een spelletje speelt, is dit the best of both worlds...

[Voor 12% gewijzigd door Redondo77 op 06-02-2020 10:57]

• sn0x0r
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 03-04 16:14
Deels eens met het prijs sentiment, deels niet. Als ik het afzet tegen een nieuwe computer vind ik het ineens een reële prijs. Ik zit zelf dan altijd met een computer van pak en beet € 1500,- (eigenlijk meer, maar een deel van deze kosten moet ik sowieso maken als ik wil gamen op een 'pc', namelijk scherm, muis, keyboard, en dan gebruik ik m'n werk laptop). Als ik dat afschrijf over een levensduur van 5 jaar (ik heb nu 8 jaar met m'n gaming pc gedaan, maar het was nu wel echt op), dan is dat € 25,- per maand. (1500 / 60 = 25) Daarmee zou ik over eenzelfde periode dus goedkoper uit zijn met Shadow. Los daarvan, maar dat valt nog te bezien, zou het idee zijn bij Shadow dat deze tussentijds ook geüpgraded wordt met nieuwere hardware, wat bij mijn thuis PC niet zal gebeuren, en waarschijnlijk zijn de stroomkosten over 5 jaar bij een thuis PC ook hoger.

(Daarnaast worden de kosten helemaal disjunct op het moment dat je met defecte onderdelen te maken krijgt en geen garantie meer hebt)

N.b. je kan de kosten nog iets verlagen door een jaar af te sluiten, dan betaal je 12,99 p/m. Scheelt toch weer iets.

• Redondo77
Voor een jaar afsluiten is inderdaad interessanter dan maandelijks betalen. Dat kan ik inderdaad nog overwegen.
Blijft wel, vind ik, dat wanneer je uw diskspace wil uitbreiden bij de Boost variant, je 3€/maand extra moet betalen voor 250GB. Dit is exorbitant met de huidige prijzen voor opslag. Maar zoals ik al zei, geen issue voor mij wegens telkens maar 2-3 games max geinstalleerd.

Ik blijf ook wel met argusogen volgen hoe ze zich gaan staande houden tussen de reuzen van NVidia, google en microsoft

[Voor 9% gewijzigd door Redondo77 op 06-02-2020 11:38]

• mark777
yeah interesante tijden in de game wereld. Ik blijf het volgen. Geforce heeft het grote voordeel dat het de enige is die gratis is op dit moment. En betaald ook nog heel goedkoop.

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

De businesscase voor Shadow wordt beter naarmate je een zwaardere configuratie afneemt. Ik heb het rekensommetje al eens eerder gemaakt in dit topic, daarom nog even een quote van mezelf:
Heroic_Nonsense schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:26:
[...]

[...]

Die hoogste tier (Infinite) komt met een Titan RTX. Dat is de duurste RTX-kaart voor consumenten die Nvidia aanbiedt en kost retail tussen de 2700 en 3300 euro. Aan Shadow betaal je 'maar' 40 euro per maand voor die tier, dus in drie jaar is dat 1440 euro... de helft van de retailprijs van de kaart. En dan krijg je er nog een 6-core Xeon-CPU op 4GHz, 32GB RAM en een 1TB-SSD bij. En je hoeft de stroomrekening niet zelf te betalen. En je hoeft hem niet zelf af te stoffen ook nog ;)

Such Heroic Nonsense

• Redondo77
mark777 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:24:
yeah interesante tijden in de game wereld. Ik blijf het volgen. Geforce heeft het grote voordeel dat het de enige is die gratis is op dit moment. En betaald ook nog heel goedkoop.
en het grote nadeel is dat je niet alle spellen kan spelen + dat je vroeg of laat met wachttijden te maken krijgt.
Als je zo iemand bent als ik, weinig tijd om te gamen, maar als ik dan 's avonds een uurtje heb, dan wil ik wel kunnen gamen en niet nog 10-15 minuten moeten wachten.

• Aartstyle
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 03-04 11:31
Ik vraag het maar hier even. Heb f1 2019 geprobeerd op depc via GFN. Maar mijn racestuur van Thrustmaster t150 wordt niet gevonden. Ik heb gezocht op google en daar lees je wel meer dingen over. Maar ook niet zoveel dat ik het idee heb dat het niet kan. Dus de vraag is: Kan je een controller zoals een stuur gebruiken bij GFN of bij cloud gaming uberhaupt? Alvast bedankt voor het antwoord.

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

Het probleem is hoe het stuurtje tegen jouw eigen PC aanpraat en hoe de client van de cloudaanbieder omgaat met die input.

Er zijn een aantal systemen, waaronder XInput (Microsoft Xbox 360-protocol), het XboxOne-protocol en het oude DirectXInput protocol.

De cloudaanbieder moet dus één van die protocollen ondersteunen:

- Stadia ondersteunt Xinput en DirectXInput als je via Chrome speelt op een Windows-PC. Kortom alles wat je PC zelf ook snapt.

- Ook Shadow ondersteunt alles wat jouw PC ook begrijpt (via USB-over-IP; nog wel in beta)

- GeForce Now ondersteunt volgens hun FAQ slechts een beperkt aantal controllers, waaronder de X360-controller (Xinput) en een Logitech-gamepad waarbij staat vermeld dat je hem in DirectX-modus moet zetten (dus blijkbaar is er ook iets met DirectXInput gedaan in de client). Aan het lijstje van NVidia te zien is dit "hardcoded", en dus met opzet, ingeperkt in de client van GFN, waardoor jouw stuurtje dus met opzet niet wordt herkend.

Nu kun je daar misschien wel omheen door software te installeren die de input van jouw stuurtje uitleest en zich vervolgens voordoet als een XBox 360-controller. Ik zou het in die hoek zoeken.

[Voor 11% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 06-02-2020 15:02]

Such Heroic Nonsense

• Aartstyle
Hoi, bedankt voor je feedback.

Denk dat mijn stuur xInput heeft. weet het niet zeker, kan het ook niet direct vinden.

Maar duidelijk dus dat dit nog wel eens problemen kan geven. Alleen Shadow gaat dus in iedergeval werken, maar die is ook een stuk duurder voorlopig begrijp ik. Stadia kan ik proberen zodra ze publiekelijk beschikbaar zijn.

Geforce now wordt hem dus voorlopig niet. Wat toch raar is aangezien ze f1 en assetto corsa in hun spellen lijst hebben staan. Wie speelt er nou Assetto corsa zonder stuur? Is een echte racesim.

Nogmaals bedankt

Edit: stadia zou ook moeten werken.

[Voor 3% gewijzigd door Aartstyle op 06-02-2020 15:19]

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08:21
Wie speelt er nou Assetto corsa zonder stuur?
Wie speelt er met een trust stuur ;)

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• Aartstyle
haha daar heb jij een punt :)

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

Aartstyle schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:10:
Hoi, bedankt voor je feedback.

Denk dat mijn stuur xInput heeft. weet het niet zeker, kan het ook niet direct vinden.

Maar duidelijk dus dat dit nog wel eens problemen kan geven. Alleen Shadow gaat dus in iedergeval werken, maar die is ook een stuk duurder voorlopig begrijp ik. Stadia kan ik proberen zodra ze publiekelijk beschikbaar zijn.

Geforce now wordt hem dus voorlopig niet. Wat toch raar is aangezien ze f1 en assetto corsa in hun spellen lijst hebben staan. Wie speelt er nou Assetto corsa zonder stuur? Is een echte racesim.

Nogmaals bedankt

Edit: stadia zou ook moeten werken.
Ik ben er eens ingedoken.

Zo aan de releasenotes van de Thrustmaster-drivers te zien, regelen de drivers de vertaling van de input naar de games. Dat zou betekenen dat de stuurtjes niet Xinput of DirectInput compatible zijn, maar hun eigen protocol spreken*

Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een gamepad die standaard via Xinput en/of DirectInput met je PC praten en drivers alleen voor aanvullende zaken gebruiken.

Dat maakt het lastig, maar niet onmogelijk.

Voor Shadow:
Door iets als VirtualHere te gebruiken, kun je de driverlaag "uitstellen" van je eigen PC naar Shadow (de ingebouwde USB-over-IP van Shadow herkent het stuurtje waarschijnlijk niet omdat die echt een Xinput of DirectInput-device verwacht, maar je kunt het proberen).

De Thrustmaster-drivers installeer je dan op de Shadow en niet op je eigen PC; want dan krijg je een conflict. Tenzij Thrustmaster dit actief tegenwerkt (VirtualHere probeert te detecteren), zou dit moeten werken. Geen garanties over lag btw...

Voor Stadia en misschien GFN:
Bij Stadia en GeForce Now gaat bovenstaande niet werken omdat je geen toegang tot het OS hebt (en dus niets iets als VirtualHere kunt gebruiken).

Als alternatief zou je lokaal de Thrustmaster-drivers kunnen installeren en dan de input van het stuur mappen naar iets anders (joystick-axis, mouse-axis o.i.d.) en die input doorsturen. Je zou (op je lokale PC) vJoy kunnen proberen om te zien of de waarden van het stuurtje kunnen worden uitgelezen:

- thrustmaster drivers installeren op je lokale PC
- vJoy installeren
- kijken of de Thrustmaster-driver de data op z'n manier aan je PC doorgeeft dat vJoy het kan zien
- vJoy vervolgens de input laten mappen op de virtuele Xbox-controller
- die virtuale Xbox-controller gebruiken voor Stadia (geen idee of GFN er in trapt; kun je proberen natuurlijk).

-------------------------------

*ik heb echt 0,0 ervaring met stuurtjes en ken Thrustmaster alleen van naam. Als ik de verkeerde conclusie trek uit die releasenotes: mea culpa!
Webgnome schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:29:
[...]

Wie speelt er met een trust stuur ;)
Was het maar een Trust-stuur... die zijn waarschijnlijk wel gewoon Xinput/DirectInput compatible namelijk ;)

(ook geen ervaring mee overigens....)

[Voor 6% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 06-02-2020 16:31]

Such Heroic Nonsense

• polopolo150
Probleem van mijn controller is gefixed door Shadow stream naar "Prefer Reliability" te zetten. Gek dat zo'n netwerk instelling (TCP streaming) mijn controller probleem oplost.

• fevo-1190
Heb shadow nu een maand en 5dagen.
Heb voor €15 een maand abonnement genomen, maar nog geen extra maand hoeven te “kopen”.

• nils7
Aartstyle schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:50:
Ik vraag het maar hier even. Heb f1 2019 geprobeerd op depc via GFN. Maar mijn racestuur van Thrustmaster t150 wordt niet gevonden. Ik heb gezocht op google en daar lees je wel meer dingen over. Maar ook niet zoveel dat ik het idee heb dat het niet kan. Dus de vraag is: Kan je een controller zoals een stuur gebruiken bij GFN of bij cloud gaming uberhaupt? Alvast bedankt voor het antwoord.
Ik had dit ook met de T500RS.
Op het ShadowGhost kastje doet ie 't wel.

Had een vriend die er 1 had dus kon het testen.

Maar kreeg het op mijn laptop ook niet aan de praat, denk een firewall issue ofzo.

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

nils7 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 07:45:
[...]

Ik had dit ook met de T500RS.
Op het ShadowGhost kastje doet ie 't wel.

Had een vriend die er 1 had dus kon het testen.

Maar kreeg het op mijn laptop ook niet aan de praat, denk een firewall issue ofzo.
Dat het op de Ghost wel werkt, is te verklaren. De Ghost installeert lokaal geen drivers als je iets aansluit via USB (ding draait ook geen Windows, dus het zou onhandig zijn als dat wel moest). Enige uitzondering zijn muis en KB.

In plaats daarvan wordt alles wat je via USB op de Ghost aansluit, via USB-over-IP doorgezet naar de cloudmachine. Dat zou verklaren waarom het stuurtje wel op de Ghost en niet via je laptop werkt.

Zelfde advies: uninstall de drivers op je laptop en installeer iets als VirtualHere. Dan de drivers op je Shadow installeren (hoeft misschien niet omdat je het al via de Ghost aan de praat had, dus de drivers staan er waarschijnlijk nog op) en het stuurtje aansluiten.

Such Heroic Nonsense

• nils7
Heroic_Nonsense schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:12:
[...]

Dat het op de Ghost wel werkt, is te verklaren. De Ghost installeert lokaal geen drivers als je iets aansluit via USB (ding draait ook geen Windows, dus het zou onhandig zijn als dat wel moest). Enige uitzondering zijn muis en KB.

In plaats daarvan wordt alles wat je via USB op de Ghost aansluit, via USB-over-IP doorgezet naar de cloudmachine. Dat zou verklaren waarom het stuurtje wel op de Ghost en niet via je laptop werkt.

Zelfde advies: uninstall de drivers op je laptop en installeer iets als VirtualHere. Dan de drivers op je Shadow installeren (hoeft misschien niet omdat je het al via de Ghost aan de praat had, dus de drivers staan er waarschijnlijk nog op) en het stuurtje aansluiten.
Heb dat laatste toen geprobeerd maar is geen succes, te veel lag.

• Redondo77
fevo-1190 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 07:06:
Heb shadow nu een maand en 5dagen.
Heb voor €15 een maand abonnement genomen, maar nog geen extra maand hoeven te “kopen”.
Op welke manier heb je uw eerste maand betaald?

• fevo-1190
Redondo77 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:30:
[...]

Op welke manier heb je uw eerste maand betaald?
Ideal en heb nu mail gehad.
Toch paar dagen extra gehad.

Ga denk toch voor jaar abonnement aangezien het echt bijna subliem werkt.

Wel gister 2keer een vastloper gehad.

• Redondo77
fevo-1190 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:52:
[...]

Ideal en heb nu mail gehad.
Toch paar dagen extra gehad.

Ga denk toch voor jaar abonnement aangezien het echt bijna subliem werkt.

Wel gister 2keer een vastloper gehad.
Ik ben tot nu toe ook tevreden maar ik heb het nog niet intensief getest.
Online shooters ga je wel moeten laten passeren vrees ik maar dit had ik persoonlijk al ingecalculeerd.

• fevo-1190
Redondo77 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:11:
[...]

Ik ben tot nu toe ook tevreden maar ik heb het nog niet intensief getest.
Online shooters ga je wel moeten laten passeren vrees ik maar dit had ik persoonlijk al ingecalculeerd.
Ik speel gewoon r6siege en cs:go hoor. Gaat prima merk geen verschil met normaal.

• Redondo77
fevo-1190 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:29:
[...]

Ik speel gewoon r6siege en cs:go hoor. Gaat prima merk geen verschil met normaal.
Ik heb ook cs:go gespeeld maar dan zal het wel aan mij liggen >:)

Ik speel meestal geen FPS games of het moest single player zijn.

Maar ik ben dus zeer te spreken over shadow tot nu toe.
Hopelijk kunnen ze hun hoofd boven water in houden in de concurrentie met de big boys.
Tis daar dat ik een beetje voor vrees.

• fevo-1190
Shadow heeft gewoon het voordeel dat je al je games kan spelen . Steam,uplay etc.

Andere kunnen dat (nog) niet.
Ik hoop het ook , want ik ben ook zeer tevreden.

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
fevo-1190 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:22:
Shadow heeft gewoon het voordeel dat je al je games kan spelen . Steam,uplay etc.

Andere kunnen dat (nog) niet.
Ik hoop het ook , want ik ben ook zeer tevreden.
Hohoh, Geforce Now kan je ook (bijna alles) spelen.

• mark777
Jackson6 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:51:
[...]

eh nee op Geforce Now kan je steeds minder games spelen. Blizzard heeft zijn games nu ook ervan gehaald.

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
mark777 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:21:
[...]

eh nee op Geforce Now kan je steeds minder games spelen. Blizzard heeft zijn games nu ook ervan gehaald.
Kijk maar eens naar deze lijst:
https://www.nvidia.com/en...ted-games-update-2112020/

Wat een grap

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

Iemand al de nieuwe AppleTV-client van Shadow geprobeerd? Werkt erg goed!

Na inloggen heb je de keuze om je Windows-desktop te zien (besturing met bluetooth KB/M of een onscreen keyboard) of...

.. Shadow's nieuwe launcher die de games op je Shadow mooi op een rijtje zet. Met je controller (MFI, PS4 of XBO; worden allemaal 'omgekat' naar XInput) kun je vervolgens een game starten. Bij mij zijn in ieder geval alle geinstalleerde Steam-, GOG- en Rockstar Social Club-games in de launcher te zien (van andere clients heb ik momenteel niks geinstalleerd staan). De Shadow-launcher toont de games in een overzicht met boxart.

Er is ook een nieuwe overlay waarin je snel de settings kunt wijzigen en de draaiende game kunt afsluiten.

Such Heroic Nonsense

• adjep07
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 31-03 20:07
Ik zit te wachten op de voor maart aangekondigde uitlevering van mijn Shadow ghost. Wellicht dat er ook een Shadow app komt voor de Firestick 4K. Fijn te lezen dat het op Apple tv goed draait.

• polopolo150
Jackson6 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:51:
[...]

Je kan er aardig wat op spelen maar niet alles. En dat is dus het pluspunt van Shadow. Daar kan het wel (ook al breek je Blizzard's EULA ermee maar dat is een risico die je zelf dient af te wegen)

• jmignolet
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:28
Voor de eerste keer GeForce NOW uitgeprobeerd aangezien ik niet meer in het bezit ben van een gaming PC. Ik heb nog een oude Macbook Pro van 2010 en het feit dat ik net The Witcher 3 uitprobeerde en 50fps haalde met alles op ultra met Hairworks was even insane. Ik verlaagde het naar High settings en ik draaide 80fps, zonder latency. Ik kon het even niet geloven maar dit is erg leuk en bespaar je wat euro's op een gaming pc.

Ik heb eigenlijk onmiddellijk hierna een bestelling geplaatst bij Shadow. Deze vorm spreekt me ook iets meer aan en na reviews op youtube te hebben gezien, kijk ik er naar uit om in April hiermee aan de slag te gaan. Waarschijnlijk komt er dan ook een Apple TV/Nvidia Shield voor de TV. :)

1 ding dat wat jammer is voor mezelf, ik woon in België en zit met een FUP van 750GB tijdens piekuren. Dus ik moet hierop wat letten, maar ik zal niet meer dan 1u per dag spelen in de week geloof ik. Iets meer in het weekend. Fingers crossed dat dit goed komt.. :)

Edit: Oh ja, ik speelde vroeger zeer veel Rocket League dus dat probeerde ik gisterenavond ook nog even. Dit gaat redelijk oké. Vraagt ook veel meer op vlak van netwerk, maar ik zie me inderdaad niet zo snel esports speler te worden met z'on manier van gamen haha. Maar leuk dat ik het nog af en toe kan opstarten. :)

[Voor 13% gewijzigd door jmignolet op 14-02-2020 09:28]

steamID: d1nasty, steam name: foohQ

• Exocet
  • Niet online
Over GeforceNow, welke internet provider hebben jullie en hoe goed is de verbinding met GeforceNow.
Ik heb sinds de overgang vorig jaar bij Telfort naar de nieuwe propositie (met experiabox) dat de verbinding niet geweldig meer is, vooral veel jitter bij de netwerk test. Mijn vermoeden is dat routering bij telfort (kpn?) niet ideaal is naar de GeforceNow servers.

Mij spreekt Shadow ook meer aan, zeker gezien de ontwikkelingen bij GeforceNow waarbij steeds meer spellen verdwijnen. Dan is het extra balen dat je je net gekochte game ineens niet meer kunt spelen. Het heeft uiteraard wel een hogere prijs, maar veel meer mogelijkheden.

• NathanJ
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:19
Ik speel nu al een paar maandjes met Shadow en ben ENORM tevreden over de service. Het gamed lekker en ik hoef mijn hardware niet te upgraden. Ik ga in april over naar de middelste tier, want ik wil graag RDR2 zo mooi mogelijk spelen. Ik heb nu Dark Souls 3 uitgespeeld en dit was geen probleem met een controller en input lag.

Soms valt de service uit, soms is er een lag spike (wanneer mijn vriendin Instagram opent), maar voor de rest is het heel soepel. Ik blijf een blije klant van ze!

• jmignolet
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:28
NathanJ schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:23:
Ik speel nu al een paar maandjes met Shadow en ben ENORM tevreden over de service. Het gamed lekker en ik hoef mijn hardware niet te upgraden. Ik ga in april over naar de middelste tier, want ik wil graag RDR2 zo mooi mogelijk spelen.
Kan je de upgrade eenders wanneer doen? Ik heb net de BOOST optie genomen, maar stel dat ik toch wat meer wil rond Augustus/September? Gezien het een pre-order is voor 2021.

steamID: d1nasty, steam name: foohQ

• dynam!ke
  • Laatst online: 03-04 14:39
Ik wil graag Shadow proberen, maar het eerst beschikbare abbo lijkt boost te zijn in April 2020?

Ik lees hier berichten over een paar dagen wachten op activatie, maar dat is nu een paar weken/maanden?

[Voor 32% gewijzigd door dynam!ke op 15-02-2020 22:25]

• harkonnen
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 04-03 11:20
dynam!ke schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:46:
Ik wil graag Shadow proberen, maar het eerst beschikbare abbo lijkt boost te zijn in April 2020?

Ik lees hier berichten over een paar dagen wachten op activatie, maar dat is nu een paar weken/maanden?
Zelf een week of twee geleden de boost aangevraagd, zelfde dag nog geregeld, ze gaven zelf binnen 48 uur aan.

Maar mij is het ook een beetje onduidelijk aangezien er nu een pre order boost staat. Ik weet niet of dit ook zo was toen ik het had aangevraagd.

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online
Nu is het inderdaad een pre-order. Waarschijnlijk krijg je een setup ergens in april.

• harkonnen
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 04-03 11:20
Aan de andere kant, ik kan natuurlijk niet in je portommonee kijken, kortingscodes zijn er genoeg. Voor 10 euro mits je het kunt missen, kun je geen buil vallen voor 1 maand. Weet niet of code boredgamer nog werkt maar google is your best friend

• dynam!ke
  • Laatst online: 03-04 14:39
Thanks guys. Ik heb idd met een code een maand aangevraagd. In de mail staat:

"In March, you will receive access to your very own Shadow"

Maar pre-order april wordt ook genoemd. Dus ja, we zien het wel. Ik laat wel weten wanneer ik toegang heb gekregen.

Ben benieuwd! Ik wil via Virtual Desktop naar de Oculus Quest gaan proberen. Ik lees daar positieve verhalen over.

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

Wanneer je machine wordt opgeleverd, is van veel factoren afhankelijk. Ze houden de doorlooptijd op de site 'safe' om teleurstellingen te voorkomen; het kan zo maar zijn dat je de machine (veel) sneller tot je beschikking hebt dan aangegeven.

Ik heb nu in totaal drie keer Shadow gehad* in de tijd dat ze bestaan en steeds was het in een paar dagen geregeld. Nu zijn ze wel wat populairder dan destijds, dus dat kan van invloed zijn natuurlijk.

*Zelf speel ik sinds vorig jaar zomer alleen nog via Shadow (eerst op de duitse variant en sinds het begin op de nederlandse variant in de testperiode; The Dutch 1000 FTW enzo); daarvoor PaperSpace+Parsec (werkte goed, maar bestaat niet meer in die vorm helaas) en via een zelf gefreubeld Azure+Parsec oplossing (was geen succes).

Such Heroic Nonsense

• Redondo77
Hoeveel data gebruiken jullie ongeveer per maand sinds jullie gebruik maken van game streaming?

Weet er iemand wat de verwachte verbruikte brandbreedte is voor gamestreaming via Shadow (Boost pakket)?

Ik zit op 8 dagen tijd aan 300GB verbruik bij Telenet, waaronder een heel groot deel naar Shadow gebruik gaat (neem 260GB). Dat is meerd dan 1,3GB/uur.

Dit lijkt me over de top.

Daarom zou ik hier eens willen horen wat jullie verbruik is.

[Voor 65% gewijzigd door Redondo77 op 19-02-2020 12:38]

• fevo-1190
Echt geen idee, maar wat maakt het uit dan?

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

fevo-1190 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:07:
In België (althans bij Telenet) gelden datalimieten; dus onbeperkt spelen via iets als Shadow is er niet bij.

Om antwoord te geven op de vraag die @Redondo77 stelde:

Je kunt zelf kiezen hoevel data Shadow mag verbruiken. De schuifregelaar loopt van 5mbit/s tot 70mbit/s, waarbij een hoger getal natuurlijk beter beeld geeft.

Op 5mbit/s kom je dus uit op 18.000mbit per uur, oftewel 2,2 GB per uur.
Op 70mbit/s kom je dus uit op 252.000mbit per uur, oftewel 31,5GB per uur.

Hoe minder beweegt op het beeld, hoe lager het aantal mbits dat over de lijn moet. Dus 1,3GB per uur kan aardig kloppen als je naar relatief statisch beeld kijkt (met een shooter of racegame ga je daar ver overheen).

Heb je hardware van na 2014, dan kun je er voor kiezen om h.265-ondersteuning in te schakelen. Hier krijg je dan betere beeldkwaliteit bij gelijk dataverkeer ten opzichte van h.264 (de standaard) voor.

[Voor 24% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 19-02-2020 13:22]

Such Heroic Nonsense

• Redondo77
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:18:
[...]

In België (althans bij Telenet) gelden datalimieten; dus onbeperkt spelen via iets als Shadow is er niet bij.

Om antwoord te geven op de vraag die @Redondo77 stelde:

Je kunt zelf kiezen hoevel data Shadow mag verbruiken. De schuifregelaar loopt van 5mbit/s tot 70mbit/s, waarbij een hoger getal natuurlijk beter beeld geeft.

Op 5mbit/s kom je dus uit op 18.000mbit per uur, oftewel 2,2 GB per uur.
Op 70mbit/s kom je dus uit op 252.000mbit per uur, oftewel 31,5GB per uur.

Hoe minder beweegt op het beeld, hoe lager het aantal mbits dat over de lijn moet. Dus 1,3GB per uur kan aardig kloppen als je naar relatief statisch beeld kijkt (met een shooter of racegame ga je daar ver overheen).

Heb je hardware van na 2014, dan kun je er voor kiezen om h.265-ondersteuning in te schakelen. Hier krijg je dan betere beeldkwaliteit bij gelijk dataverkeer ten opzichte van h.264 (de standaard) voor.
Op wat heb jij hem staan?

Ik heb een iMac van eind 2012, dus kan ik die h.265 encoding optie spijtig genoeg niet aanzetten.

[Voor 4% gewijzigd door Redondo77 op 19-02-2020 13:47]

• Redondo77
fevo-1190 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:07:
Telenet klant inderdaad.

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

Redondo77 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:45:
[...]

Op wat heb jij hem staan?

Ik heb een iMac van eind 2012, dus kan ik die h.265 encoding optie spijtig genoeg niet aanzetten.
Afhankelijk van waar ik speel (bedraad op mijn thuiswerkplek of via wifi aan de keukentafel), heb ik hem op 70mbit of 50mbit staan. Ik heb gelukkig geen last van datalimieten.

Ik heb zelf een Macbook Pro Retina uit 2012, dus ook geen h.265 :(

Such Heroic Nonsense

• Redondo77
Ter info: ik heb de vraag ook voorgelegd aan Shadow Tech support en ze stuurden me een referentie door naar een reddit post => https://www.reddit.com/r/...of_data_that_shadow_uses/

Mijn verbruik ligt dus wel in de lijn de verwachtingen...

Ik ga het eens een maand aankijken en eens zien of Telenet van zich gaat laten horen ;-)

Ze hanteren een fair use policy, dus wat kunnen ze doen?

[Voor 7% gewijzigd door Redondo77 op 19-02-2020 15:39]

• Redondo77
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:37:
[...]

Afhankelijk van waar ik speel (bedraad op mijn thuiswerkplek of via wifi aan de keukentafel), heb ik hem op 70mbit of 50mbit staan. Ik heb gelukkig geen last van datalimieten.
Dan heb jij toch ook een maandverbruik van bijna 2 TByte?

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

Redondo77 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:46:
[...]

Dan heb jij toch ook een maandverbruik van bijna 2 TByte?
Ik speel geen 24/7 hé ;)

Maar het dataverbruik tikt wel aan ad 31,5GB per uur. Ik speel denk ik zo'n 4 uur in de week (ik heb ook een gezin), ik denk zo'n 400GB per maand aan alleen Shadow.

Such Heroic Nonsense

• nils7
Humm voor mn upgrade naar Infinite gaan ze mn shadow wipen.
Even alle mods veilig zetten dan maar.

• Martijn1899
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 03-04 11:27
nils7 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:16:
Gaaf dat jij hem hebt! Mijn ultra wordt pas in de loop van het jaar geactiveerd.

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

nils7 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:16:
Ik heb de betreffende mappen op mijn Shadow gesynchroniseerd met mijn TransIP Stack; hierdoor worden alle mods en saves keurig veilig gesteld op het moment dat ik ze maak.

Eerste keer was hij even bezig (132GB...) maar nu heb ik er geen omkijken meer naar.

Such Heroic Nonsense

• nils7
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 19:11:
[...]

Ik heb de betreffende mappen op mijn Shadow gesynchroniseerd met mijn TransIP Stack; hierdoor worden alle mods en saves keurig veilig gesteld op het moment dat ik ze maak.

Eerste keer was hij even bezig (132GB...) maar nu heb ik er geen omkijken meer naar.
Heb alles ook even naar mn google drive gepompt.
Was gelukkig nog niet heel veel.
Martijn1899 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:35:
[...]

Gaaf dat jij hem hebt! Mijn ultra wordt pas in de loop van het jaar geactiveerd.
in maart pas, als ik de Duitse email goed kan ontcijferen :)

• Exocet
  • Niet online
Goed nieuws over GeforceNow: cyberpunk 2077 komt bij launch beschikbaar.

https://www.nvidia.com/en...77-coming-to-geforce-now/

En het slechte nieuws
https://www.nvidia.com/en...001/games-update-2212020/

[Voor 23% gewijzigd door Exocet op 22-02-2020 07:03]

• mark777
nog meer slecht nieuws: GFN werkt voor geen meter. Elke keer slechte verbinding en de game crashed

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 07:34

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

Falcon schreef op woensdag 25 december 2019 @ 08:23:
[...]

Gistermiddag geactiveerd, dus uit eindelijk maar 5 dagen geduurd. Ik vind het netjes.

In eerste instanties even gestart op mijn iPhone 8 (was onderweg) en was gelijk al onder de indruk van de snelheid.

In de avond ben ik begonnen om het te proberen op de oude iMacs, zijn bijna gelijk.. 1 heeft een SSD en de ander niet, draaien beide MacOS 10.11.xen ze hebben een vaste verbinding naar een 100/100mbit glasverbinding, hier bleef ik met 2 verschillende situaties Per iMac hangen in het opstart proces:

iMac1. Na het drukken op “Start Shadow” in de Launcher krijg ik een L:100 foutmelding.

iMac2. Bij het opstarten van de Launcher zelf blijft hij op “controleren” wat betreft rechten om dat een programma is buiten de appstore (terwijl ik dit in mijn beveiliging instelling op “elke aanbieder heb staan”

Deze ochtend ga ik weer even verder.. keep you posted ;)
Ondertussen kan ik melden dat met de nieuwste Shadow Beta client ook de oude iMacs (24inch half 2007 met ATI Radeon HD 2600 Pro 256mb modellen) werken met Shadow 8)

"You never come second by putting other people first"

• Exocet
  • Niet online
Ik neig ook steeds meer naar Shadow, kun je tenminste echt je hele library spelen.

• fevo-1190
Shadow is ook gewoon echt goed.
Werkt subliem en je kan gewoon alles spelen.

Voor sommige zal die 250gb aan hdd wat tegen kunnen vallen, maar ik heb daar tot nog toe geen hinder van gehad.

• schumi1986
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 23:58
Die 250gig kan ik nog wel mee leven, zit er meer mee dat de cpu nogal de beperkende factor is t.o.v de grafische kaart.

Nintendo Switch | Stadia : Schumi1986 | PC : under contruction

• 680x0
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 00:30
Redondo77 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:38:
Ter info: ik heb de vraag ook voorgelegd aan Shadow Tech support en ze stuurden me een referentie door naar een reddit post => https://www.reddit.com/r/...of_data_that_shadow_uses/

Mijn verbruik ligt dus wel in de lijn de verwachtingen...

Ik ga het eens een maand aankijken en eens zien of Telenet van zich gaat laten horen ;-)

Ze hanteren een fair use policy, dus wat kunnen ze doen?
U gewoon op "smallband" zetten voor de rest van de periode.. wat dacht je ?

• Redondo77
680x0 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 16:21:
[...]

U gewoon op "smallband" zetten voor de rest van de periode.. wat dacht je ?
Ik heb ongelimiteerd internet met fair use policy.
Hoeveel mag ik dan gebruiken?

Dat is een oneindige discussie.

• fevo-1190
schumi1986 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 16:17:
Die 250gig kan ik nog wel mee leven, zit er meer mee dat de cpu nogal de beperkende factor is t.o.v de grafische kaart.
Als goed is krijg shadow ergens dit jaar een update.
En bij de games ik speel is het nog geen probleem( escape tarkov,r6siege, world of warship)

• 680x0
Redondo77 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 17:03:
[...]

Ik heb ongelimiteerd internet met fair use policy.
Hoeveel mag ik dan gebruiken?

Dat is een oneindige discussie.
Ik ben het ook al jaren beu van die reclame met onbeperkt met een * achter, wat dan niet onbeperkt blijkt te zijn.

Maar na 750GB gaat u op smallband. Veel succes met uw klacht of aangetekend schrijven..

• mark777
nvm double post

[Voor 91% gewijzigd door mark777 op 22-02-2020 21:10]

• Aws
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 02-04 17:12
Ik merk bij games zoals Apex Legends dat de kleurweergave op Shadow niet natuurlijk is tegenover lokaal pc - hebben jullie dat ook? Hoort dat omdat het een stream is?

Ter info draai ik Shadow en de local PC op 2k 144 fps. Shadow heb ik ook h.265 aan en kom tegen 40-50mbit aan terwijl ik zelf een glasvezel 200mbit verbinding heb. Latency is 5ms btw.

Dank

• Redondo77
680x0 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 18:47:
[...]
Maar na 750GB gaat u op smallband. Veel succes met uw klacht of aangetekend schrijven..
Klopt inderdaad wat u zegt.
Ik heb eens wat dieper gegraven en er staat inderdaad dat je na 750GB op small band wordt geplaatst.
Ik wist voorheen niet dat er ergens een waarde was geplakt op de Fair Use.
Nu dus wel |:(

Dus ik vrees dat ik voor de rest van mijn maandperiode serieus moet gaan milderen.

• 680x0
Redondo77 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:00:
[...]

Klopt inderdaad wat u zegt.
Ik heb eens wat dieper gegraven en er staat inderdaad dat je na 750GB op small band wordt geplaatst.
Ik wist voorheen niet dat er ergens een waarde was geplakt op de Fair Use.
Nu dus wel |:(

Dus ik vrees dat ik voor de rest van mijn maandperiode serieus moet gaan milderen.
Als die 750GB voor u inderdaad een probleem is dan heeft u nog een DSL optie.. Voor zover ik weet is Edpnet echt limietloos. Maar zelfs als dat zo is weet ik niet hoe die gaan reageren als u elke maand weer in de TB's zit..

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

Aws schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 21:36:
Ik merk bij games zoals Apex Legends dat de kleurweergave op Shadow niet natuurlijk is tegenover lokaal pc - hebben jullie dat ook? Hoort dat omdat het een stream is?

Ter info draai ik Shadow en de local PC op 2k 144 fps. Shadow heb ik ook h.265 aan en kom tegen 40-50mbit aan terwijl ik zelf een glasvezel 200mbit verbinding heb. Latency is 5 ms btw.

Dank
Er is inderdaad een afwijking in kleur ten opzichte van games die je lokaal draait. Lokaal ziet alles er ook net even wat scherper uit (ook in vergelijking met de maximale bandbreedte van 70mbit/s die Shadow aanbiedt).

Dit is het gevolg van de compressie op de stream die Shadow toepast. Het kleurbereik wordt ook teruggebracht om de stream behapbaar te houden (zowel aan de encoding kant in het datacenter als in bandbreedte).

Such Heroic Nonsense

• mark777
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:29:
[...]

Er is inderdaad een afwijking in kleur ten opzichte van games die je lokaal draait. Lokaal ziet alles er ook net even wat scherper uit (ook in vergelijking met de maximale bandbreedte van 70mbit/s die Shadow aanbiedt).

Dit is het gevolg van de compressie op de stream die Shadow toepast. Het kleurbereik wordt ook teruggebracht om de stream behapbaar te houden (zowel aan de encoding kant in het datacenter als in bandbreedte).
yep dat is de prijs die je betaald voor streaming net als bij youtube het beeld wat minder is

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

Ik ben wel nieuwsgierig of het zou lukken om een scherm te kalibreren terwijl de calibratiesoftware op de Shadow-machine draait.

Dan zou je een deel van de kleurafwijking kunnen afvangen (niet alles; het kleurbereik van de stream is nu eenmaal wat minder).

Ik heb zelf geen calibratieapparatuur, maar is er iemand hier die dat eens kan testen?

Such Heroic Nonsense

• polopolo150
De iOS apps worden verwijderd van de App Store van Shadow. Download ze nu ook al ben je nog geen gebruiker ervan. Dit omdat Shadow officieel niet (meer) volgens de TOS van de App Store mag.

Bron: Shadow Discord

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

polopolo150 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 18:25:
De iOS apps worden verwijderd van de App Store van Shadow. Download ze nu ook al ben je nog geen gebruiker ervan. Dit omdat Shadow officieel niet (meer) volgens de TOS van de App Store mag.

Bron: Shadow Discord
Yup, zojuist bekend gemaakt.

Dus heb je een iOS- of tvOS-apparaat, download de apps dan nu het nog kan. De apps blijven werken, maar zijn niet meer te downloaden als Apple de wijziging heeft doorgevoerd.

Het deel van de TOS dat overtreden is, is (edit: waarschijnlijk; nog niet officieel bevestigd) het deel dat er geen software mag worden uitgevoerd binnen een iOS-app. Blijkbaar vindt Apple dat streamen daar onder valt.

Dit kan ook gevolgen hebben voor Stadia (als Google daar een iOS app voor zou willen uitgeven).

[Voor 3% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 28-02-2020 07:42]

Such Heroic Nonsense

• nils7
Bocht ik deed mee aan de beta en die is nog maar 50 dagen geldig

[edit]

Wel gek trouwens aangezien een Citrix of VirtualDesk wel toegelaten zijn.

[Voor 40% gewijzigd door nils7 op 27-02-2020 09:31]

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 03-04 17:24
Heb gelukkig de IPA kunnen bemachtigen. Dus mocht ik het perongeluk verwijderen kan je hem altijd nog sideloaden :)

Zojuist mail gekregen dat ik nog moet wachten tot april in plaats van maart..
Mocht iemand nog een Shadow account hebben en er vanaf willen neem ik hem graag over, zelfs als het een jaar contract is :)

Add me op Stadia: Gloogle

• Aws
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 02-04 17:12
Zojuist mail gekregen dat ik nog moet wachten tot april in plaats van maart..
Mocht iemand nog een Shadow account hebben en er vanaf willen neem ik hem graag over, zelfs als het een jaar contract is :)
Same here, als het een Ultra account is

• nils7
Mijn Duits is niet zo goed als m'n engels dus het volgende even door Google Translate geramd.
Heb netjes toegestemd, maar helaas nog geen datum over activering van mijn Duitse Infinite.
Overigens maak ik al gebruik van een Shadow Ghost.
Hello Nils7,

Today we have good (and some not so good) news for you:

- The good guys: Despite the expected activation delays, you can access your new configuration in March!

Weniger The less good ones: So that you can still access them in March, we have to reset your current shadow. This is the only way we can give you access to your new configuration.

- If you agree to reset your shadow, you will also have access to the additional memory in March and your Shadow Ghost will be delivered to you shortly afterwards - of course only if you have selected these options.

Shadow The Shadow Ghost was scheduled for delivery in March, but we could be a bit late due to the corona virus: our production facilities in China are temporarily closed for security reasons.

We need your consent to reset your shadow.
Voor deze Nederlandse accounts die in April over gaan verwacht ik een vergelijkbare email want er staat in als ik het niet toestem pas einde zomer wordt over gezet.

[Voor 7% gewijzigd door nils7 op 28-02-2020 08:48]

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

Nog meer mensen met het volgende?

Ik moest Windows opnieuw activeren en de privacyvoorkeuren doorlopen na de inlogproblemen gisteravond.

Such Heroic Nonsense

• adjep07
  • Laatst online: 31-03 20:07
Nee, herken ik niet, vandaag nog ingelogd.
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:07:
Nog meer mensen met het volgende?

Ik moest Windows opnieuw activeren en de privacyvoorkeuren doorlopen na de inlogproblemen gisteravond.

• fevo-1190
Nee ik ook niet. Net ingelogd.

• bandy
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 22:33
Mijn muis (via bluetooth) reageert erg traag op de Nvidia Shield (2017) Shadow is daardoor niet te gebruiken. Op mijn pc heb ik totaal geen problemen. Heeft iemand ervaring hiermee?

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 00:12

Donstil

Grab them by the 🐈.

Zo ik mag mij ook even melden en Whow ik ben echt onder de indruk van Nvidia Go.

Nu ken ik het hele cloud gebeuren voor server/desktop vanwege mijn beroep maar had dat voor gaming niet zo soepel verwacht.

Vanmiddag de hele dag Surviving Mars zitten spelen via mijn Mac en Nvidia Now, helemaal niets gemerkt van het streaming gebeuren, natuurlijk niet de meest complexe game voor een dergelijke dienst maar ik ben wel echt onder de indruk.

Streaming wordt de toekomst ook voor gaming, dat is mij wel duidelijk.

Alleen nog jammer dat het gelimiteerd is tot 1080p maar dat zal vast tijdelijk zijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marsmillo
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 29-03 00:06
Wacht nog op de initiële activatie van mijn shadow. Kreeg al wat e-mails waarin een paar dagen stond vermeld, maar het is al bijna 2 weken. Denk dat ze het druk hebben...

Ben benieuwd, beetje ongeduldig zelfs.
Jammer genoeg te laat voor de iOS app, die is al niet meer te vinden.

Shadow account was onderdeel van het pakket waarnaar ik overschakelde bij mijn internet provider.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

Marsmillo schreef op zondag 1 maart 2020 @ 00:15:
[...]

Shadow account was onderdeel van het pakket waarnaar ik overschakelde bij mijn internet provider.
Interessant... welke provider is dat?

Such Heroic Nonsense

• Marsmillo
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 29-03 00:06
Heroic_Nonsense schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:21:
[...]

Interessant... welke provider is dat?
Dat is wel in België
Proximus, Epic Combo Full TV Experience (tv, internet en mobiel)
https://www.proximus.be/e...akeitepic/epic-combo.html

Kom met deze pack 15 euro per maand goedkoper uit als mijn oude en krijg er ook iets meer voor terug. Al vrees ik wel dat dit in vergelijking met Nederland nog steeds stuk duurder/slechter is.

Proximus heeft een deal met Netflix, vermoed dat ze ook eentje hebben met shadow zodat de Belgische machines misschien wel in hun backend hangen. Zou anders niet weten waarom ze dit binnen deze pack aanbieden.

[Voor 4% gewijzigd door Marsmillo op 02-03-2020 08:57. Reden: Link toegevoegd]

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

Marsmillo schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:56:
[...]

Dat is wel in België
Proximus, Epic Combo Full TV Experience (tv, internet en mobiel)
https://www.proximus.be/e...akeitepic/epic-combo.html

Kom met deze pack 15 euro per maand goedkoper uit als mijn oude en krijg er ook iets meer voor terug. Al vrees ik wel dat dit in vergelijking met Nederland nog steeds stuk duurder/slechter is.

Proximus heeft een deal met Netflix, vermoed dat ze ook eentje hebben met shadow zodat de Belgische machines misschien wel in hun backend hangen. Zou anders niet weten waarom ze dit binnen deze pack aanbieden.
Mooi aanbod hoor, vergelijkbaar met wat je in NL betaalt voor Alles-in-1-diensten (KPN 200/200 glas, Ziggo Complete). Scheelt in beide gevallen 12 euro met Proximus Epic FullTV voor ongeveer hetzelfde pakket, maar bij de NL-providers krijg je er geen Shadow bij.

Nu staat er in de FAQ van Proximus dat het "surfvolume" (eufemisme voor datalimiet, want een volume klinkt als een "tegoed", waar een limiet een beperking is; maar goed) onbeperkt is, maar heb niet de moeite genomen om alle kleine lettertjes door te nemen :)

Such Heroic Nonsense

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True