Ja. Battle.net ook.
Vandaag de activatie mail dan mogen ontvangen!
3 mei aangevraagd en pakweg 5 weken later dus geactiveerd. Een stuk sneller dan de verwachting (augustus). /happyface
Gelijk aan de slag gegaan op mijn laptop om uit te proberen en helaas ben ik met de eerste game al een serieus probleem tegengekomen.
In Word of Warcraft Classic stuitert het beeld echt oncontroleerbaar alle kanten op als ik met de muis rond wil kijken/lopen....alsof ik lag heb ofzo...of een desync issue misschien...(mijn eigen internet is trouwens bekabeld aangesloten - 250/25MB met 10 a 15ms latency)
Heb in de Shadow config al de muis op "locked" gezet - muis gevoeligheid lager en ook windowed mode geprobeerd. Helaas allemaal zonder resultaat.
Ook even van muis verwisseld en met of zonder muismat geprobeerd maar het probleem blijft.
Tevens vind ik de algemene beeldkwaliteit nogal...tja...flets zeg maar. Ik zie een duidelijk verschil tussen mijn "gewone" desktop en die van Shadow. Daar zou ik aan kunnen wennen denk ik, maar ja, ik had het niet verwacht.
Heb een support ticket aangemaakt en hoop dat er een fix voor het muisprobleem is.
De download snelheid is trouwens gigantisch snel!! Gewoon 1GB en soms zelfs meer! Dat is wel een heel groot pluspunt moet ik zeggen!
Edit 1 - Net AC:Odyssey gespeeld en het probleem was weliswaar wat minder maar kwam elke 10 a 15 seconden...muis en keyboard reageerde soms even helemaal niet zelfs...alsof de input even weg viel
Edit 2 - Probleem lijkt opgelost door Shadow juist in Full Screen mode te zetten. Ik had niet zo gauw door dat ie standaard in windowed mode starte dus was ff in de war. WoW Classic doet het nu iig goed zonder rare muis/input problemen. Zo ff AC Odyssey testen maar dat zal dan ook wel goed zitten verwacht ik
To be continued...
3 mei aangevraagd en pakweg 5 weken later dus geactiveerd. Een stuk sneller dan de verwachting (augustus). /happyface
Gelijk aan de slag gegaan op mijn laptop om uit te proberen en helaas ben ik met de eerste game al een serieus probleem tegengekomen.
In Word of Warcraft Classic stuitert het beeld echt oncontroleerbaar alle kanten op als ik met de muis rond wil kijken/lopen....alsof ik lag heb ofzo...of een desync issue misschien...(mijn eigen internet is trouwens bekabeld aangesloten - 250/25MB met 10 a 15ms latency)
Heb in de Shadow config al de muis op "locked" gezet - muis gevoeligheid lager en ook windowed mode geprobeerd. Helaas allemaal zonder resultaat.
Ook even van muis verwisseld en met of zonder muismat geprobeerd maar het probleem blijft.
Tevens vind ik de algemene beeldkwaliteit nogal...tja...flets zeg maar. Ik zie een duidelijk verschil tussen mijn "gewone" desktop en die van Shadow. Daar zou ik aan kunnen wennen denk ik, maar ja, ik had het niet verwacht.
Heb een support ticket aangemaakt en hoop dat er een fix voor het muisprobleem is.
De download snelheid is trouwens gigantisch snel!! Gewoon 1GB en soms zelfs meer! Dat is wel een heel groot pluspunt moet ik zeggen!
Edit 1 - Net AC:Odyssey gespeeld en het probleem was weliswaar wat minder maar kwam elke 10 a 15 seconden...muis en keyboard reageerde soms even helemaal niet zelfs...alsof de input even weg viel
Edit 2 - Probleem lijkt opgelost door Shadow juist in Full Screen mode te zetten. Ik had niet zo gauw door dat ie standaard in windowed mode starte dus was ff in de war. WoW Classic doet het nu iig goed zonder rare muis/input problemen. Zo ff AC Odyssey testen maar dat zal dan ook wel goed zitten verwacht ik
To be continued...
[ Voor 16% gewijzigd door Vortigen op 09-06-2020 16:56 ]
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Idem had ik ook bij Witcher 3 en Half Life 2.
Lijkt vooral bij oudere games?
In Windows en in de game en in shadow met de muis zitten rommelen en uiteindelijk opgelost. Geen idee hoe / wat precies. Maar inderdaad lastig probleem.
Lijkt vooral bij oudere games?
In Windows en in de game en in shadow met de muis zitten rommelen en uiteindelijk opgelost. Geen idee hoe / wat precies. Maar inderdaad lastig probleem.
@Vortigen Weet wel dat Blizzard het niet toelaat dat de spellen van hen op een virtuele machine wordt gedraaid. Lijkt me zonde als je hierdoor een ban krijgt op je account.
Shadow heeft nu een eigen forum waar nu het laatste nieuws wordt gepost ipv Discord. Voor de activaties is er nu deze topic: https://shdw.me/activations_june_8
Shadow heeft nu een eigen forum waar nu het laatste nieuws wordt gepost ipv Discord. Voor de activaties is er nu deze topic: https://shdw.me/activations_june_8
Serieus?? Jeetje....dat ga ik even goed nazoeken dan. Wil inderdaad geen ban op mijn account!polopolo150 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:43:
@Vortigen Weet wel dat Blizzard het niet toelaat dat de spellen van hen op een virtuele machine wordt gedraaid. Lijkt me zonde als je hierdoor een ban krijgt op je account.
Dankjewel voor het melden, polopolo150.
Edit - na wat zoekwerk : het is inderdaad officieel tegen de Eula van Blizzard (om bots e.d. tegen te gaan heb ik begrepen) maar er heeft nog niemand een ban gekregen wanneer ze Shadow gebruikten. Dit is bevestigd door de support van Shadow. Het kan echter wel zo zijn dat je geen verbinding kan maken via Shadow of gelijksoortige diensten omdat Blizz dat (soms) blokkeert.
Dit alles hoeft natuurlijk niet te betekenen dat er NOOIT een ban op basis van Shadow zal plaatsvinden. De CS van Blizzard raadt het dan ook af om via dat soort diensten te gamen bij hun "just in case".
[ Voor 33% gewijzigd door Vortigen op 09-06-2020 17:37 ]
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Veel games hebben hier last van. Ik had het ook bij Planet Coaster en Planet Zoo. Het probleem ligt trouwens wel echt bij Shadow en ik hoop dan ook dat ze het snel oplossen. Wanneer je op een Android device gamet, game je als het ware ook in "Windowed mode". Daardoor werken ook veel games nog niet goed op Android devices. Hopelijk fixen ze dit snel, want dit probleem ervaar ik al sinds februari!Vortigen schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:52:
Big picture van steam is fijn op Android tv icm Shadow.
Kan ik hier ook non steam games aan toevoegen? Is lekker snel opstarten zonder muis /kb
Kan ik hier ook non steam games aan toevoegen? Is lekker snel opstarten zonder muis /kb
Ik ben na een paar dagen Shadow te hebben niet tevreden. Krijg random videostream freezes en heb al van alles geprobeerd. Zonder resultaat helaas.
Gebeurd alleen ingame en moet dan Ctrl-Alt-Del gebruiken om weer verder te kunnen. De game zelf crached dus niet maar de stream freezed.
Heb op verzoek van support speedtests gedaan en die zijn volgens hun dik in orde. Ook de shadow logs en m'n Dxdiag opgestuurd op hun verzoek. Ben zeer benieuwd of ik nog wat hoor hoe ik dit probleem op kan lossen. Ik denk namelijk dat de issue bij Shadow ligt omdat meer klanten er last van hebben.
Gebeurd alleen ingame en moet dan Ctrl-Alt-Del gebruiken om weer verder te kunnen. De game zelf crached dus niet maar de stream freezed.
Heb op verzoek van support speedtests gedaan en die zijn volgens hun dik in orde. Ook de shadow logs en m'n Dxdiag opgestuurd op hun verzoek. Ben zeer benieuwd of ik nog wat hoor hoe ik dit probleem op kan lossen. Ik denk namelijk dat de issue bij Shadow ligt omdat meer klanten er last van hebben.
Hoe zit het met je bufferbloat? Die kan wel eens roet in het eten gooien als het te gek wordt.Vortigen schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:53:
Ik ben na een paar dagen Shadow te hebben niet tevreden. Krijg random videostream freezes en heb al van alles geprobeerd. Zonder resultaat helaas.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Ik heb bufferbloat even op moeten zoeken
Was niet bekend met de term.
Maar de freezes gebeuren ook om bv 4 uur in de nacht wanneer er niemand anders dan ik op het netwerk zit. Dus als ik de term goed begrepen heb kan dat het niet zijn.
Maar de freezes gebeuren ook om bv 4 uur in de nacht wanneer er niemand anders dan ik op het netwerk zit. Dus als ik de term goed begrepen heb kan dat het niet zijn.
Sorry, die had ik ook wel even uit mogen leggen inderdaadVortigen schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:39:
Ik heb bufferbloat even op moeten zoekenWas niet bekend met de term.
Het is wel handig om het eerst echt uit te sluiten; wellicht is er iets op je lokale machine of staat er iets in huis te syncen of updates binnen te halen; you never know. Via deze link kun je meten of en hoeveel bufferbloat is. Zet die test klaar in een browser op je eigen PC (dus niet op de Shadow-machine) en draai hem zodra je de freezes opmerkt.Maar de freezes gebeuren ook om bv 4 uur in de nacht wanneer er niemand anders dan ik op het netwerk zit. Dus als ik de term goed begrepen heb kan dat het niet zijn.
Als er bufferbloat is, dan is het eenvoudig op te loggen met QoS (als je router dat ondersteunt).
Als er geen bufferbloat is, dan moet het iets anders zijn. In het informatiepaneel op je Shadow-machine (WIN+ALT+O indrukken terwijl het Shadow-venster in focus is) kan je vertellen of er sprake is van packetloss.
Als dat het ook niet is, kun je eens spelen met de bandbreedte (begin bij iets laags en voer het steeds verder op tot je merkt dat de freezes voorkomen). Ook dat regel je in het informatiepaneel op je Shadow-machine en kan zonder herstart.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Dank voor het meedenken 👍
Heb alles (en meer; zoals de Alpha cliënt; low bandwidth mode e.d.) al gedaan wat je schreef, behalve dan die bufferbloat test.
Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat dat het is want wanneer ik hetzelfde spel (WoW Classic) lokaal op dezelfde laptop speel ervaar ik geen enkel probleem.
Ik heb andere games - die te zwaar zijn om lokaal op m'n laptop te draaien - nog niet lang genoeg geprobeerd eerlijk gezegd.
Heb heel veel tijd in het troubleshooten van de freezes in classic gestoken omdat die game momenteel mijn interesse heeft.
But anyway, ik kan die testen best eens uitvoeren als ik weer een freeze krijg
Edit 1: packetloss is 0 trouwens. Jitter 2. Latency 10-15 ms, download speed 240Mbps en upload 25Mbps.
Edit 2: @Heroic_Nonsense Heb even zomaar de test gedaan. Shadow stond niet eens aan en ik deed verder niks op de laptop. Zo te zien heb ik dus mega bufferbloat als ik het goed lees?? http://www.dslreports.com/speedtest/64474701
Edit 3: Door de stream op "reliability" te zetten (het switched dan naar een ander protocol) heb ik zojuist anderhalf uur zonder freezes kunnen gamen. Dat is nog niet eerder voorgekomen. Er waren wel een aantal zeer korte momenten wat ik een "bijna freeze" zou willen noemen (kleine stottering, beetje vaag beeld) maar de stream bleef lopen. Bij de verbinding stats in het Shadow Control Panel zag ik dan ook een latency spike. Dit is een paar keer voorgekomen maar zoals gezegd bleef de stream elke keer doorlopen. Ik durf het bijna niet te zeggen maar wie weet heb ik voor mij de oplossing gevonden
Heb alles (en meer; zoals de Alpha cliënt; low bandwidth mode e.d.) al gedaan wat je schreef, behalve dan die bufferbloat test.
Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat dat het is want wanneer ik hetzelfde spel (WoW Classic) lokaal op dezelfde laptop speel ervaar ik geen enkel probleem.
Ik heb andere games - die te zwaar zijn om lokaal op m'n laptop te draaien - nog niet lang genoeg geprobeerd eerlijk gezegd.
Heb heel veel tijd in het troubleshooten van de freezes in classic gestoken omdat die game momenteel mijn interesse heeft.
Edit 1: packetloss is 0 trouwens. Jitter 2. Latency 10-15 ms, download speed 240Mbps en upload 25Mbps.
Edit 2: @Heroic_Nonsense Heb even zomaar de test gedaan. Shadow stond niet eens aan en ik deed verder niks op de laptop. Zo te zien heb ik dus mega bufferbloat als ik het goed lees?? http://www.dslreports.com/speedtest/64474701
Edit 3: Door de stream op "reliability" te zetten (het switched dan naar een ander protocol) heb ik zojuist anderhalf uur zonder freezes kunnen gamen. Dat is nog niet eerder voorgekomen. Er waren wel een aantal zeer korte momenten wat ik een "bijna freeze" zou willen noemen (kleine stottering, beetje vaag beeld) maar de stream bleef lopen. Bij de verbinding stats in het Shadow Control Panel zag ik dan ook een latency spike. Dit is een paar keer voorgekomen maar zoals gezegd bleef de stream elke keer doorlopen. Ik durf het bijna niet te zeggen maar wie weet heb ik voor mij de oplossing gevonden
[ Voor 44% gewijzigd door Vortigen op 13-06-2020 00:39 . Reden: Toevoeging verbindings stats ]
Hier heb ik nu ook mijn Oculus quest gekoppeld aan de shadow boost. Ik was bang voor (te) veel input lag, maar ik ben positief verrast. Latency is 35ms, videolag merk ik niet input lag is merkbaar tov native quest maar zeker te doen. Blij dat ik extra storage heb op de shadow nu pc vr games ook erbij moeten. 😊
Nog even kort: wat is het ook alweer?Vortigen schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:52:
Dank voor het meedenken 👍
Bufferbloat houdt in dat er teveel packets gebuffered worden in de up of downstream van je internetverbinding. Denk hierbij aan caches van switches en je router. Dit vertaalt zich in jitter (getal in ms dat bij sommige speedtests wordt gemeten) en dat heeft weer invloed op de latency. Een lage latency met een hoge jitter resulteert toch in lag tijdens het gamen.
Wat doe je er aan?
Aan bufferbloat in de downstream kun je weinig doen; dat ligt vrijwel geheel bij je ISP. Het deel wat wel bij jou ligt, is zo klein dat het de moeite niet waard is om er naar te kijken.
Bufferbloat in de upstream ligt voor een flink groter deel bij jezelf (niet alles; als je een slechte ISP hebt kan er ook bufferbloat in hun deel van de infrastructuur ontstaan). Het deel wat je zelf in de hand hebt, is hoeveel packets er tegelijk over de lijn gaan en welke prioriteit die packets krijgen.
Tot Windows 8.1 kon je zelf je packetgrootte in Windows instellen en zo bufferbloat, althans vanaf Windows-machines, beperken. Microsoft heeft die instelling uit Windows 8.1 en hoger gehaald en vervangen door een algoritme dat het zelf regelt.
Er zijn daarom nog twee manieren over om het probleem zelf te tackelen: QoS en AQM/SQM.
QoS
Middels QoS kun je in de betere routers zelf aangeven wat de voorrang moet krijgen op de rest. Routers die je van je ISP krijgt hebben die mogelijkheid vaak niet of de ISP schermt het af omdat ze QoS zelf gebruiken om hun VoIP- of IPTV-diensten voorrang te geven in jouw thuisnetwerk. Dit is bijvoorbeeld het geval bij de Experiabox van KPN. Die zou je dus moeten inruilen voor een router waarbij je zelf wel controle hebt; zoals een router met OpenWRT of een Fritz!Box bijvoorbeeld.
Er van uitgaande dat je een router hebt waarbij je het zelf kunt aanpassen, dan zal je in de handleiding moeten kijken hoe je dat doet. Bij iedere router is het anders. In het kort komt het er op neer dat je regels aanmaakt waarin je aangeeft dat packets vanaf een bepaald IP-adres (in jouw netwerk; dus die van jouw PC in het voorbeeld van Shadow) voorrang krijgen op andere apparaten in je thuisnetwerk. Hierdoor komen jouw Shadow-packets wel door en moeten je huisgenoten iets langer wachten tot hun nieuwste selfie op Insta staat (we hebben het over miliseconden, dus merken zullen ze het niet).
Dit lost het probleem deels op: de buffer wordt niet eerst gevuld met packets van andere apparaten op je thuisnetwerk, maar kan alsnog worden gevuld met packets van je eigen machine.
Een betere oplossing is daarom AQM/SQM, maar dat is alleen beschikbaar op routers met OpenWRT.
AQM/SQM
Heb je een router met OPenWRT? Dan kun je op deze Youtube-video kijken hoe je AQM installeert en instelt.
SQM/AQM houdt actief bij welke packets uit je buffer mogen worden weggegooid om bufferbloat te voorkomen. In feite gebruik je dus packet loss in je voordeel. De packets die worden weggegooid, zijn niet definitief weg maar worden later opnieuw aangeboden. Dan komen ze weer achter in de rij terecht en is jouw input richting Shadow allang de deur uit.
Ik dacht: laat ik ook maar eens mijn cloud gaming ervaringen posten.
Ik was vroeger best wel veel aan het gamen, maar heb ondertussen 3 kinderen, dus niet zo heel veel tijd meer en ik vind het blijkbaar ook minder interessant dan voorheen. Ik volg het nieuws nog wel een beetje, want vind het leuk om er met mijn zoon van 17 (die heeft een PlayStation 4) over te kunnen praten.
Mijn Windows laptop van 10 jaar oud is ook eigenlijk aan vervanging toe, maar ik vind het leuk om die toch nog te blijven kunnen gebruiken. Heb in de loop der tijd het scherm vervangen, de Wi-Fi modem vervangen (ik wacht nu op nieuwe antennes vanuit China), de accu vernieuwd, het geheugen vervangen (max. 8 GB helaas), er een SSD in gezet en het werkt allemaal eigenlijk nog best lekker, maar voor gaming niet zo heel erg geschikt meer.
Ik heb wel een nieuwe Chromebook (met een Intel i5 processor) en zodra het kon Google Stadia geprobeerd. Dat werkt verrassend goed, vind ik, maar games zijn duur en je zit dan aan Google Stadia vast. Ik zit ook in de bèta van Microsoft xCloud en heb de app gesideload op m'n Chromebook, zodat ik het op een groter scherm kon proberen. Dit werkt wel aardig, maar het gaat allemaal niet heel soepel en heeft een beetje hetzelfde probleem als Google Stadia; je zit dan aan een bepaald platform vast.
Toen kwam ik per toeval dit artikel tegen:
https://medium.com/azure-...e-march-2020-1aa56d13fba3
En aangezien ik via mijn werk maandelijks €130 tegoed krijg (Visual Studio subscription) om aan Azure te besteden, leek me dit wel een leuk project om uit te zoeken. Parsec heeft nog wat issues in Android (Chromebook), dus heb het nu aan de praat met Steam Remote Play en dat werkt eigenlijk ook zonder al teveel issues. Qua ervaring vergelijkbaar met Google Stadia, maar dan dus gewoon met mijn eigen Steam library. Moonlight heb ik ook nog bekeken, maar dat werkt niet samen met de Nvidia Tesla M60 die in de NV6 Azure VM zit, lijkt het. Rainway ga ik ook nog even bekijken. Ik was ook nog aan het kijken naar krachtigere Azure GPU VMs, maar die zijn op 1 of andere manier (nog?) niet beschikbaar. Ik kan nu al bijvoorbeeld Assassin's Creed Origins met alles op vol op een goede frame rate draaien op full HD, maar het kan natuurlijk altijd beter/mooier.
Ik was vroeger best wel veel aan het gamen, maar heb ondertussen 3 kinderen, dus niet zo heel veel tijd meer en ik vind het blijkbaar ook minder interessant dan voorheen. Ik volg het nieuws nog wel een beetje, want vind het leuk om er met mijn zoon van 17 (die heeft een PlayStation 4) over te kunnen praten.
Mijn Windows laptop van 10 jaar oud is ook eigenlijk aan vervanging toe, maar ik vind het leuk om die toch nog te blijven kunnen gebruiken. Heb in de loop der tijd het scherm vervangen, de Wi-Fi modem vervangen (ik wacht nu op nieuwe antennes vanuit China), de accu vernieuwd, het geheugen vervangen (max. 8 GB helaas), er een SSD in gezet en het werkt allemaal eigenlijk nog best lekker, maar voor gaming niet zo heel erg geschikt meer.
Ik heb wel een nieuwe Chromebook (met een Intel i5 processor) en zodra het kon Google Stadia geprobeerd. Dat werkt verrassend goed, vind ik, maar games zijn duur en je zit dan aan Google Stadia vast. Ik zit ook in de bèta van Microsoft xCloud en heb de app gesideload op m'n Chromebook, zodat ik het op een groter scherm kon proberen. Dit werkt wel aardig, maar het gaat allemaal niet heel soepel en heeft een beetje hetzelfde probleem als Google Stadia; je zit dan aan een bepaald platform vast.
Toen kwam ik per toeval dit artikel tegen:
https://medium.com/azure-...e-march-2020-1aa56d13fba3
En aangezien ik via mijn werk maandelijks €130 tegoed krijg (Visual Studio subscription) om aan Azure te besteden, leek me dit wel een leuk project om uit te zoeken. Parsec heeft nog wat issues in Android (Chromebook), dus heb het nu aan de praat met Steam Remote Play en dat werkt eigenlijk ook zonder al teveel issues. Qua ervaring vergelijkbaar met Google Stadia, maar dan dus gewoon met mijn eigen Steam library. Moonlight heb ik ook nog bekeken, maar dat werkt niet samen met de Nvidia Tesla M60 die in de NV6 Azure VM zit, lijkt het. Rainway ga ik ook nog even bekijken. Ik was ook nog aan het kijken naar krachtigere Azure GPU VMs, maar die zijn op 1 of andere manier (nog?) niet beschikbaar. Ik kan nu al bijvoorbeeld Assassin's Creed Origins met alles op vol op een goede frame rate draaien op full HD, maar het kan natuurlijk altijd beter/mooier.
ZIjn er al mensen die de Razer Kishi hebben (of overwegen)?
https://www.razer.com/eu-en/gaming-controllers/razer-kishi
Lijkt me wel een mooie oplossing voor mobile gaming op de diverse cloud streaming diensten met een xbox controller layout.
Prijs is dan wel 90 euro, dat is wel wat aan de hoge kant.
Trouwens iets goedkoper bij Amazon (83,80):
https://www.amazon.nl/Raz...184&sr=8-1&tag=andauth-21
Wel genoeg positieve reviews:
https://www.cnet.com/reviews/razer-kishi-review/
https://www.androidauthority.com/razer-kishi-review-1126773/
https://www.slashgear.com...-controller-yet-10624172/
https://www.theverge.com/...ce-nintendo-switch-stadia
Je moet dus wel usb-c hebben en wat kleine nadelen.

https://www.razer.com/eu-en/gaming-controllers/razer-kishi
Lijkt me wel een mooie oplossing voor mobile gaming op de diverse cloud streaming diensten met een xbox controller layout.
Prijs is dan wel 90 euro, dat is wel wat aan de hoge kant.
Trouwens iets goedkoper bij Amazon (83,80):
https://www.amazon.nl/Raz...184&sr=8-1&tag=andauth-21
Wel genoeg positieve reviews:
https://www.cnet.com/reviews/razer-kishi-review/
https://www.androidauthority.com/razer-kishi-review-1126773/
https://www.slashgear.com...-controller-yet-10624172/
https://www.theverge.com/...ce-nintendo-switch-stadia
Je moet dus wel usb-c hebben en wat kleine nadelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Exocet op 22-06-2020 08:35 ]
De IPEGA Double Spike kost de helft en werkt ook 
En zowel iOS als Android compatible, wat een plus is als je beide gebruikt.
Ik lees niet compatible vanaf iOS 13.4. Of is dat inmiddels alweer opgelost. Hij ziet er wel tof uit.Heroic_Nonsense schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:38:
Dat is de Razer ook:Heroic_Nonsense schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:38:
System Requirements
Center aligned USB-C or lightning port
Android
Operating System: Android™ 8.0 Oreo or higher
Samsung Galaxy S8/S8+/S9/S9+/S10/S10+/S20/S20+/Note 8/Note 9/Note 10/Note 10+
Google Pixel 2/2 XL/3/3XL/4/4XL
Razer Phone 1 & 2 (grip inserts available from customer support)
Other devices within supported dimensions (H: 145.3 – 163.7mm, W: 68.2-78.1mm, D: 7.0-8.8mm)
iOS
Operating System: iOS 9 or higher
iPhone 11/11 Pro/11 Pro Max, iPhone XR/XS/XS Max
Oh, ik had gelezen dat het Android-only was. Weer wat geleerd
Goed nieuws voor GFN gebruikers. Er zijn weer games terug gezet naar GFN!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit dusmark777 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:31:
Goed nieuws voor GFN gebruikers. Er zijn weer games terug gezet naar GFN!
Hier de lijst:
UPDATE: Two additional games are now available:
SAMURAI SHODOWN NEOGEO COLLECTION (Steam)
West of Dead
Hi everyone, the following titles will be Game Ready on GeForce NOW later today:
Automation - The Car Company Tycoon Game
BATTALION 1944
Boundless
Deus Ex: Human Revolution - Director's Cut
Deus Ex: Mankind Divided
Just Cause 3
Just Cause 4
Life is Strange
Life Is Strange 2
Paladins (Epic Games Store)
Power of Seasons
Rise of the Tomb Raider
SAMURAI SHODOWN NEOGEO COLLECTION (Epic)
Satisfactory (Epic)
Shadow of the Tomb Raider
Sleeping Dogs: Definitive Edition
SMITE (Epic)
Supreme Commander: Forged Alliance
The Awesome Adventures of Captain Spirit
Tomb Raider
Hardspace: Shipbreaker
Weet iemand of Gforce Now DLC ondersteund? Als dat niet zo is dan is dat wel een beetje een design fout want ik heb de DLC ingame in Gforce Now aangekocht via Steam en dat ging allemaal wel. Het heeft een keer gewerkt (spel herstarte opeens en toen had ik de DLC), maar de keer erna was het weer weg.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Schijnbaar is de reden dat de uitgevers hopen dat je de game meerdere keren gaat kopen voor verschillende platformen (wat niet nodig is als je platformen allemaal Gforce Now ondersteunen). Daar komen ze dan op terug (ik zou zelf een game nooit voor meerdere platformen kopen, tenzij hij spotgoedkoop is)Exocet schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:09:
[...]
De wonderen zijn de wereld nog niet uit dus
Hier de lijst:
[...]
/▌
Tijdens de beta meerdere malen problemen gehad dat DLC niet of wel beschikbaar was. Het is afhankelijk of ze het in hun library hebben. En dat is direct het grootste mankement van GeForce now. Als de game niet in de library zit kun je het schudden.Marzman schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:09:
Weet iemand of Gforce Now DLC ondersteund? Als dat niet zo is dan is dat wel een beetje een design fout want ik heb de DLC ingame in Gforce Now aangekocht via Steam en dat ging allemaal wel. Het heeft een keer gewerkt (spel herstarte opeens en toen had ik de DLC), maar de keer erna was het weer weg.
heb geen enkel probleem met DLC en GFN. Weet nietmeer of ik het ingame heb gekocht of niet maar denk niet dat het veel uitmaakt omdat anno 1800 toch via uplay werkt.Marzman schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:09:
Ik heb nu dat het een sessie gewerkt heeft en daarna 5 sessies niet. Ik hoop dat het even duurt met synchronisatie ofzo en dat het dan wel normaal gaat werken.mark777 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:23:
[...]
heb geen enkel probleem met DLC en GFN. Weet nietmeer of ik het ingame heb gekocht of niet maar denk niet dat het veel uitmaakt omdat anno 1800 toch via uplay werkt.
/▌
Ik ben er nu vrij zeker van dat het niet werkt. Het heeft maar een keer gewerkt, waarschijnlijk per ongeluk 
Wel slecht dat ze het wel faciliteren dat je vanuit Gforce Now de Steam browser of app hebt om het aan te kopen, maar het dan niet kunt gebruiken. Voeg dan een warning toe ofzo.
Wel slecht dat ze het wel faciliteren dat je vanuit Gforce Now de Steam browser of app hebt om het aan te kopen, maar het dan niet kunt gebruiken. Voeg dan een warning toe ofzo.
/▌
Weer een mooi game update van GeforceNOW, waaronder een paar Epic games die gratis te claimen zijn/waren:
New to GeForce NOW:
Danger Scavenger
Stranger Things 3: The Game (Epic Games Store)
Disco Elysium (Epic)
Farming Simulator 19 (Epic)
Just Cause 4 Reloaded (Epic)
Idle Big Devil
Spintires
SAMURAI SHODOWN NEOGEO COLLECTION (Epic)
Snake Pass
Surviving The Aftermath (Epic)
Tale of Wuxia: The Pre-Sequel
Tunshi Kongming Legends
Warhammer Underworlds Online
Returning to GeForce NOW:
theHunter: Call of the Wild
Torchlight II
GhostRunner demo
Voor de mensen die Fortnite spelen met Geforce NOW, er zijn issues met de controller sinds de update van gisteren:
https://www.nvidia.com/en...mepad-issues-in-fortnite/
https://www.nvidia.com/en...mepad-issues-in-fortnite/
Hi everyone, the following titles are will be Game Ready on GeForce NOW later today:
New to GeForce NOW:
Trackmania (new game launch on Epic & Uplay – July 1)
Conan Exiles (Epic Games Store)
Desperados III (Epic)
Far Cry 3: Blood Dragon (Epic & Uplay)
Hue (Epic)
Lethal League
Lost Castle
Mount & Blade II: Bannerlord (Epic)
Serial Cleaner
SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom - Rehydrated (Epic)
Subnautica (Epic)
The Isle
Games can take a little while to propagate across all servers, but will be available on the service soon.
New to GeForce NOW:
Desperados III (Epic)
Hue (Epic)
Lethal League
Lost Castle
Serial Cleaner
Subnautica (Epic)
The Isle
Games can take a little while to propagate across all servers, but will be available on the service soon.
[ Voor 79% gewijzigd door Exocet op 02-07-2020 17:10 ]
Ik heb een shadow pre-order gedaan die in juli beschikbaar komt. Hoewel dat natuurlijk ook de 31e nog kan zijn had ik eigenlijk wel gehoopt op de eerste... mensen ervaring mee hoe shadow dit uitgerold heeft in het verleden?
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
@nvm071 hier een preorder van 4 juni die nog niet geactiveerd is. Ze hebben ergens zelf een topic op reddit volgens mij met actuele verloop.
Edit: is op eigen forums. Zag net dat iemand van eind mei nog niet was geactiveerd. Dus zal wel paar weken duren.
Edit: is op eigen forums. Zag net dat iemand van eind mei nog niet was geactiveerd. Dus zal wel paar weken duren.
[ Voor 29% gewijzigd door Ronwiel op 03-07-2020 14:09 ]
Hangt ook van de config af (Shadow Boost, Ultra of Infinite). Boost in Amsterdam wordt op dit moment in ongeveer 6-8 weken na aanvraag opgeleverd.
De meest recent opgeleverd Shadow Boost in Amsterdam is op 15 mei besteld door de betreffende klant.
De meest recent opgeleverd Shadow Boost in Amsterdam is op 15 mei besteld door de betreffende klant.
[ Voor 23% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 03-07-2020 15:20 ]
Toch is het een knappe prestatie van Google als je dat vergelijkt met Shadow. Beetje appels met peren vergelijken, maar bij Google kan iedereen instappen en binnen 10 minuten z’n eerste game spelen. Toch wel benieuwd hoe Google overcapaciteit regelt om dat mogelijk te maken.
Ik vermoed zomaar dat ze niet dezelfde budgetten hebben.
Shadow virtualiseert hele machines; Google virtualiseert alleen de games die ze aanbieden.Ronwiel schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:14:
Toch is het een knappe prestatie van Google als je dat vergelijkt met Shadow. Beetje appels met peren vergelijken, maar bij Google kan iedereen instappen en binnen 10 minuten z’n eerste game spelen. Toch wel benieuwd hoe Google overcapaciteit regelt om dat mogelijk te maken.
Daarnaast: klein bedrijf versus een van de grootste bedrijven op aarde.
Mijn boost is binnen 6 a 7 weken geactiveerd.SirLenncelot schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:02:
Ik heb een shadow pre-order gedaan die in juli beschikbaar komt. Hoewel dat natuurlijk ook de 31e nog kan zijn had ik eigenlijk wel gehoopt op de eerste... mensen ervaring mee hoe shadow dit uitgerold heeft in het verleden?
Ik stond eigenlijk in de planning voor augustus maar heb het nu al zo'n 3 weken.
Maar zoals @Heroic_Nonsense al melde, hangt het af of je boost, ultra of infinite heb besteld.
Die laatste twee duren vaak wat langer.
hmm heb pas 15 juni besteld, dus zal nog wel even duren.
Boost overigens, volgens mij kun je als nieuwe klant geen ultra of infinite bestellen.
Boost overigens, volgens mij kun je als nieuwe klant geen ultra of infinite bestellen.
Op dit moment is dat inderdaad zo door de leveringsproblemen van Ultra en Infinite. Normaal kun je wel direct voor die twee laatsten kiezen als je nog geen klant bent.SirLenncelot schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:19:
hmm heb pas 15 juni besteld, dus zal nog wel even duren.
Ik heb sinds eind mei de basis Shadow Boost. Op zich zeer tevreden, maar ik gebruik het erg weinig vanwege omstandigheden. Helaas heb ik te impulsief een jaarabonnement genomen, best zonde. Ik weet niet of het account overdraagbaar is?
Ik had zelf ook problemen met DLC voor American Truck Simulator. Voor mij was de oplossing om vanuit Geforce Now niet direct de game te starten maar de Steam client (ik wist niet eens dat het kon maar zoek op Steam en je vindt het). Zodra de Steam client is geopend zal hij je dlc gaan downloaden. Wanneer dat klaar is kun je je game starten inclusief DLC.Marzman schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:49:
Ik ben er nu vrij zeker van dat het niet werkt. Het heeft maar een keer gewerkt, waarschijnlijk per ongeluk
bla-di-bla
Ja, dat werktMoerk schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:23:
[...]
Ik had zelf ook problemen met DLC voor American Truck Simulator. Voor mij was de oplossing om vanuit Geforce Now niet direct de game te starten maar de Steam client (ik wist niet eens dat het kon maar zoek op Steam en je vindt het). Zodra de Steam client is geopend zal hij je dlc gaan downloaden. Wanneer dat klaar is kun je je game starten inclusief DLC.
Meteen ook geprobeerd of ik zo GTA kan installeren, maar het systeem is slim genoeg om dat niet toe te staan (staat dan wel in je Steam library).
/▌
Iemand ervaring met Hell let Loose op GFN of Shadow? Zit te dubben tussen deze twee.
Hier een filmpje van een shadow server YouTube: What the heck is a GAMING SERVER??
Ik nu zelfSafri7879 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:36:
Iemand ervaring met Hell let Loose op GFN of Shadow? Zit te dubben tussen deze twee.
Heb HLL op Geforce Now getest inmiddels en de performance is niet heel goed, maar wel speelbaar. Op mijn local PC krijg ik fps van 15 dus dan is een redelijk stabiele 60fps een verademing. Toch draait het niet echt soepel allemaal. Dit ligt deels natuurlijk aan HLL, maar had het bv ook bij Destiny 2. Geforce Now blijft de melding geven dat mijn internet niet stabiel genoeg is. Die doet hij niet alleen bij HLL. Ik heb een 50mbps verbinding, maar dat ziet hij toch wel als het minimale voor full hd 60 fps gaming. Wellicht dat een upgrade naar 100mbps dit verhelpt.
Ik heb zelf nu een Founders abo voor GFN, maar heb mijn twijfels. Vind het beangstigend dat ze games zomaar weg kunnen halen. 5 euro per maand is niet veel, maar je moet op een gegeven moment wel ergens op kunnen bouwen. Mochten ze Hell let Loose ook weghalen dan komt de overstap naar Shadow wel dichterbij. Fingers crossed.Exocet schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:09:
Hi everyone, the following titles are will be Game Ready on GeForce NOW later today:
New to GeForce NOW:
Desperados III (Epic)
Hue (Epic)
Lethal League
Lost Castle
Serial Cleaner
Subnautica (Epic)
The Isle
Eindelijk; na een pre order op 4 juni, nu geactiveerd.
Wat een verschil met Paperspace. Ik heb een iMac die wat ouder is en met Paperspace constant artifacts gaf en vastliep. Maar de Shadow client gaat als een raket! Net als de download snelheid van games, 296 Mb/s.
Fijn ook dat er een Apple TV client is, al heb ik die niet geprobeerd. Enige nadeel dat ik zie is 250gb opslag. Maar goed, ik speel toch niet gek veel games tegelijk.
Wat een verschil met Paperspace. Ik heb een iMac die wat ouder is en met Paperspace constant artifacts gaf en vastliep. Maar de Shadow client gaat als een raket! Net als de download snelheid van games, 296 Mb/s.
Fijn ook dat er een Apple TV client is, al heb ik die niet geprobeerd. Enige nadeel dat ik zie is 250gb opslag. Maar goed, ik speel toch niet gek veel games tegelijk.
Ik vond dat uur niet eens zo erg, maar liep tegen rijen aan van bijna drie kwarter. Dus nu Founder.Marzman schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:18:
Gforce Now werkt ook wel leuk, vanmorgen een paar keer een uur gespeeld (maximum speeltijd in gratis variant). Dat uur is niet eens zo erg, je ziet een timer en het helpt ook wel dat je niet per ongeluk uren verspild in een spel
Hier een link van Shadow support over een mogelijke oorzaak en oplossing voor geluids problemen :Ronwiel schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:49:
Toch een probleempje. Geluid kraakt enorm. Tips voor een snelle fix? Had het idee dat dot niet gebeurde voor het installeren van Windows updates.
https://help.shadow.tech/...opping-or-Cracking-Sounds
En ze hebben ook een beta build en zelfs een alpha build van die Shadow client beschikbaar die het soms beter doen op bepaalde vlakken dan de official build.
Die builds kan je dacht ik via hun Discord vinden.
Bedenk me net nog iets: de troubleshooter van het geluid zelf in windows. Wanneer je in de Shadow desktop bent, rechtsonder in de taakbalk met je rechtermuis op het geluidsicoontje klikken en kiezen voor geluidsproblemen oplossen. Of hoe dat ook heet
Zou zo maar de easy fix kunnen zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door Vortigen op 27-07-2020 19:15 ]
@Vortigen thanks, al gaat het gepaard met flinke packetloss. Vreemd aangezien alles op gigabit netwerk zit en 100mbit dsl. Ping rond de 15. Stadia draait wel gewoon prima, ter vergelijking.
Van shadow tech forum:
Met het release schema voor Amsterdam van de afgelopen weken vermoedde ik dat al, maar ik ben toch een tikje teleurgesteld.If pre-order date is between June 5th - July 1st:
Activations delayed from July 2020 to August 2020
Bij mij draait het ook niet perfect. (Geforce Now) Ik heb Devolo powerline adapters en 100mbps down en up glasvezel. Bij de speedtest ziet alles er goed uit, maar per spel verschilt de performance enorm. Zou dat kunnen komen door die powerline en komt GFN wellicht met een oplossing hiervoor?Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 07:34:
Heb het probleem gevonden de lag spikes komen door de powerline adapterserg jammer nu moe ik verplicht op wifi of een kabel door trekken.
Eventueel switchen naar Shadow als deze de powerline problemen niet heeft...Iemand ervaring mee?
Ja lijkt mij ook, maar snap in eerste instantie al niet waarom het problemen geeft. Als ik Google kom ik bij GFN uit. Maar schijnt ook weer per merk te verschiillen.Webgnome schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:55:
de powerline zijn toch intern bij jou eigen netwerk? Zou gek zijn als Shadow dit probleem niet heeft maar GFN of welke andere streaming dienst wel?
Heb nu in de GFN instellingen handmatig op full hd/60 hz gezet en de max bitrate laat ik hem dan zelf bepalen. Dat geeft bij mij de beste kwaliteit/prestatie.
Al met al vind ik GFN voor 5 euro per maand zo een prima deal te noemen.
Het bepalen van de max bitrate moet je bij dit soort diensten eigenlijk altijd aan de software over laten en er niet maar vanuit gaan dat jou omgeving 50mbit (of iets dergelijks) wel trekt. Als je zaken als fast.com etc gebruikt om je up/down te checken dan heb je het toch vaak over een moment opname. Gamen doe je over het algemeen langer
Waarschijnlijk komt dat door je powerlines, hoe zou GFN dat op moeten lossen?Safri7879 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:51:
[...]
Bij mij draait het ook niet perfect. (Geforce Now) Ik heb Devolo powerline adapters en 100mbps down en up glasvezel. Bij de speedtest ziet alles er goed uit, maar per spel verschilt de performance enorm. Zou dat kunnen komen door die powerline en komt GFN wellicht met een oplossing hiervoor?
Eventueel switchen naar Shadow als deze de powerline problemen niet heeft...Iemand ervaring mee?
Via een wifibridge en een stukje bekabeld werkt het bij mij perfect, via mijn laptop met brakke 2.4 Ghz wifi werkt het niet stabiel.
/▌
Ja maar het hele idee van zo'n powerline is om toch bijna de kwaliteit van bekabeld internet zonder doortrekken kabel te krijgen. En ik ben er zeker tevreden over. Heb Battlefield en MMORPGS altijd met zeer goed internet en lage ms kunnen spelen. Alleen nu bij GFN is het matig, maar ga daar niet de boel voor veranderen. Overigens lees ik op het forum van GFN dat er sinds laatste update vele problemen zijn, dus daar kan het ook nog aan liggen.
Na een paar dagen prutsen met GFN begin ik er wel een beetje klaar mee te raken. Hell let Loose loopt niet goed, Destiny 2 wel aardig, maar Far Cry 5 krijg ik niet eens aan de praat. Veel gedoe met al die verschillende game launchers ook. Daar komt bij dat er niet veel games op beschikbaar zijn en ze ook te allen tijde weer kunnen worden verwijderd van het platform. Goedkoop is misschien wel duurkoop.
Ik ga GFN opzeggen en Shadow proberen...
Ik ga GFN opzeggen en Shadow proberen...
Far Cry werkt bij mij prima. Je moet inderdaad de goede launcher kiezen, maar dat moet je zonder GFN ook.
/▌
Nou bij Far Cry heb ik persoonlijk het probleem dat hij hem in Uplay probeert te launchen, maar ik heb hem op Epic gekocht. Uplay vraagt vervolgens om een code die ik niet heb voor Uplay. Uiteindelijk gisteren toch ontkoppeld gekregen en dan blijft hij vervolgens in een loop zoeken naar patches. Tsja, dan ben je er wel een keer klaar mee.Marzman schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 05:36:
Far Cry werkt bij mij prima. Je moet inderdaad de goede launcher kiezen, maar dat moet je zonder GFN ook.
Far Cry staat er gewoon verschillende keren in (voor elke launcher) als je zoekt in GFN, dus je moet gewoon de juiste toevoegen aan je bibliotheek en klaar. Updates en DLC werkt niet heel handig nee.Safri7879 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:42:
[...]
Nou bij Far Cry heb ik persoonlijk het probleem dat hij hem in Uplay probeert te launchen, maar ik heb hem op Epic gekocht. Uplay vraagt vervolgens om een code die ik niet heb voor Uplay. Uiteindelijk gisteren toch ontkoppeld gekregen en dan blijft hij vervolgens in een loop zoeken naar patches. Tsja, dan ben je er wel een keer klaar mee.
/▌
Ok, ga ik dat nog even bekijken. Thanks.Marzman schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:59:
[...]
Far Cry staat er gewoon verschillende keren in (voor elke launcher) als je zoekt in GFN, dus je moet gewoon de juiste toevoegen aan je bibliotheek en klaar. Updates en DLC werkt niet heel handig nee.
Destiny 2 werkt dan wel weer prima op GFN moet ik zeggen. Dat van die verschillende accounts had ik niet gezien, stom.
Uiteindelijk zal ik beide diensten naast elkaar moeten draaien om te zien welke me het beste bevalt (GFN en Shadow). Dit met verschillende games testen en de prijs/kwaliteit verhouding meewegen. In oktober weet ik meer.
Uiteindelijk zal ik beide diensten naast elkaar moeten draaien om te zien welke me het beste bevalt (GFN en Shadow). Dit met verschillende games testen en de prijs/kwaliteit verhouding meewegen. In oktober weet ik meer.
Ik zou GFn niet opzeggen voordat je Shadow geactiveerd is. Kan namelijk wel even duren...
Ik heb nog een legacy shadow abbo. Nu kan ik deze stilzwijgend laten verlengen of kiezen voor boost...
Wat doen jullie?
Wat doen jullie?
Battle.net || Strava
Die van mij laat ik doorlopen en kijk wel even of ze hem verlengen of dat ik moet kiezen voor boost.retlaw schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:58:
Ik heb nog een legacy shadow abbo. Nu kan ik deze stilzwijgend laten verlengen of kiezen voor boost...
Wat doen jullie?
Doet het inderdaad prima!Marzman schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 05:36:
Heb je ervaring met Maximumsettings en is dit ook in NL verkrijgbaar?Marzman schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:11:
De bedieningspanelen van Maximum Settings zijn nog steeds niet toegankelijk (nu uitgesteld tot woensdag), dat is toch wel een serieus beveiligingslek geweest dan.
Ja en ja. Alleen het gratis proefaccount niet. Ik had het account aangemaakt om GTA V te spelen.Safri7879 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 17:05:
[...]
Heb je ervaring met Maximumsettings en is dit ook in NL verkrijgbaar?
Er zijn een paar posts in dit topic over maximum settings (ik heb wel geupgrade naar een andere server sindsdien)
[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 31-07-2020 18:19 ]
/▌
Niet zo'n goed nieuws over Shadow betreffende de pre-orders en activatie :
https://forum.shadow.tech...l-recap-july-30-2020-1094
Hallo, ik probeer te kijken of iemand mij hier beter kan helpen.
Sinds mijn vader is overgestapt naar Online.nl (Voorheen Ziggo Max) heb ik niets anders dan problemen met GFN.
Ik krijg constant gemengde resultaten via de Netwerk Test, altijd is de bandbreedte gemeten rond de 15-17mbps.
Ik heb enkele screenshots gemaakt om te bewijzen dat het erg heen en weer schommelt, maakt niet uit welke server locatie:
(Ik gebruik een Ethernet kabel rechtstreeks vanuit de modem.)
:fill(white):strip_exif()/f/image/rlVT4NyntgicIjZ3gPxhxm7t.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/4O7wpxaJjJ08oLU3wc14HZ7l.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/KDGUQmclsZIIaKcaYJQZtTYz.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/8KduiUUxp9I16l0z3gR7WCy4.png?f=user_large)
Ik ben ten einde raad, ik heb de modem door gespeurd, poorten openzetten, DMZ, noem maar op.
Online.nl kon mij ook niet helpen, ze zeiden niets anders dan dat de modem er niet geschikt voor is...
We hebben een ZyXEL VMG8825-T50 VDSL modem.
Sinds mijn vader is overgestapt naar Online.nl (Voorheen Ziggo Max) heb ik niets anders dan problemen met GFN.
Ik krijg constant gemengde resultaten via de Netwerk Test, altijd is de bandbreedte gemeten rond de 15-17mbps.
Ik heb enkele screenshots gemaakt om te bewijzen dat het erg heen en weer schommelt, maakt niet uit welke server locatie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/rlVT4NyntgicIjZ3gPxhxm7t.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/4O7wpxaJjJ08oLU3wc14HZ7l.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/KDGUQmclsZIIaKcaYJQZtTYz.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/8KduiUUxp9I16l0z3gR7WCy4.png?f=user_large)
Ik ben ten einde raad, ik heb de modem door gespeurd, poorten openzetten, DMZ, noem maar op.
Online.nl kon mij ook niet helpen, ze zeiden niets anders dan dat de modem er niet geschikt voor is...
Wat zegt een andere speedtest over de snelheid?
/▌
Speedtest.net geeft 81mbps Down aan en 31mbps Up. Ik heb de Shadow speedtest ook al gedaan en komt ook gewoon goede resultaten uit zoals speedtest.net.Marzman schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:33:
Wat zegt een andere speedtest over de snelheid?
[ Voor 19% gewijzigd door Signex op 01-08-2020 14:45 ]
sta er eigenlijk niet van te kijken. Het is heel zuur maar gezien de huidige covid situatie is het niet heel gek dat een bedrijfje als Shadow hier last van heeft. Wat ik erger vind zijn de reacties die er onder staan. Helemaal geen begrip voor de situatie whatsoever..Vortigen schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:09:
Niet zo'n goed nieuws over Shadow betreffende de pre-orders en activatie :
Nope, ik ben ook niet echt verbaasd. Ik zie ze zelf meer als een veelbelovende startup.Webgnome schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:57:
[...]
sta er eigenlijk niet van te kijken. Het is heel zuur maar gezien de huidige covid situatie is het niet heel gek dat een bedrijfje als Shadow hier last van heeft. Wat ik erger vind zijn de reacties die er onder staan. Helemaal geen begrip voor de situatie whatsoever..
Jammer dat ik niet kan upgraden naar het Ultra abo voor Cyberpunk 2077 in november, maar de wereld vergaat niet ofzo
En ja, de reacties zijn om te huilen...
Met het recente nieuws dat GFN nu automatisch de ondersteunde Steam games uit je bibliotheek kiest, heb ik GFN maar even geprobeerd.
Voor de korte tijd dat ik het heb getest: lang niet slecht! Heb tot nu toe alleen Vermintide 2 en AC: Odyssey geprobeerd maar beide speelden goed/acceptabel af.
Vermintide via Steam en Odyssey via Uplay.
Had met Vermintide 2 (is een online co-op game) wel af en toe een klein beetje blurry visuals tijdens intense gevechten. Maar zeker niet onspeelbaar voor mij.
Dit was trouwens met de gratis variant. Ik heb zojuist een Founders abo genomen maar dat maakt denk ik geen verschil behalve dan met wachttijden.
Nog wel even een vraagje aan de meer ervaren GFN gebruikers: Ik moet steeds op Steam opnieuw inloggen met elke nieuwe sessie. Tikje vervelend aangezien ik ook de authenticator gebruik op mijn account.
Is daar een oplossing voor?
Voor de korte tijd dat ik het heb getest: lang niet slecht! Heb tot nu toe alleen Vermintide 2 en AC: Odyssey geprobeerd maar beide speelden goed/acceptabel af.
Vermintide via Steam en Odyssey via Uplay.
Had met Vermintide 2 (is een online co-op game) wel af en toe een klein beetje blurry visuals tijdens intense gevechten. Maar zeker niet onspeelbaar voor mij.
Dit was trouwens met de gratis variant. Ik heb zojuist een Founders abo genomen maar dat maakt denk ik geen verschil behalve dan met wachttijden.
Nog wel even een vraagje aan de meer ervaren GFN gebruikers: Ik moet steeds op Steam opnieuw inloggen met elke nieuwe sessie. Tikje vervelend aangezien ik ook de authenticator gebruik op mijn account.
Is daar een oplossing voor?
Ik heb nu een driekwart jaar een Shadow PC en eigenlijk best wel tevreden over. Nu wil ik in augustus beginnen met Microsoft Flightsimulator op de Shadow, alleen maak ik me druk dat na 15 minuten inactiviteit mijn sessie wordt verbroken. Zie daar nog geen oplossing voor komen (of een ander cloud platform)...
Ugh...Geforce Now geeft bij mij ineens problemen als ik een Steam game wil spelen.
Het start de Steam client ipv dat het de game gaat starten.
Ik kom dus in mijn Steam terecht maar dan binnen GFN
Dit had ik eerder vandaag ook - toen ik voor het eerst GFN probeerde - en kon het toen oplossen door de download cache van Steam leeg te maken.
Helaas werkt dat truukje nu niet meer...
GFN client al uninstalled en opnieuw er op gezet - ook administrator mode helpt niet.
Games via Uplay en de Epic Store doen het trouwens wel gewoon zoals het hoort.
Hebben meer mensen daar last van? Of is er nog iets wat ik kan proberen?
Opgelost. Als ik in de Steam client op Install klik dan staat de game er ineens op en kan ik gewoon spelen.
Dit werkte vanochtend nog heel anders....weird.
Het start de Steam client ipv dat het de game gaat starten.
Ik kom dus in mijn Steam terecht maar dan binnen GFN

Dit had ik eerder vandaag ook - toen ik voor het eerst GFN probeerde - en kon het toen oplossen door de download cache van Steam leeg te maken.
Helaas werkt dat truukje nu niet meer...
GFN client al uninstalled en opnieuw er op gezet - ook administrator mode helpt niet.
Games via Uplay en de Epic Store doen het trouwens wel gewoon zoals het hoort.
Hebben meer mensen daar last van? Of is er nog iets wat ik kan proberen?
Opgelost. Als ik in de Steam client op Install klik dan staat de game er ineens op en kan ik gewoon spelen.
Dit werkte vanochtend nog heel anders....weird.
[ Voor 11% gewijzigd door Vortigen op 03-08-2020 01:01 ]
Zo te zien speelt er meer dan alleen de fluctuerende snelheid: je hebt echt een hoge packet loss en een latency (ping) die alle kanten op gaat.Signex schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:00:
Hallo, ik probeer te kijken of iemand mij hier beter kan helpen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Snelheid is bij streaming vooral belangrijk om een goede beeldkwaliteit te krijgen. Een goede (lees: lage) latency zorgt ervoor dat je het spel zonder haperingen op de input kunt spelen.
Packet loss is nooit goed: dat betekent dat er over en weer informatie niet in een keer foutloos doorkomt. Die packets moeten opnieuw verstuurd worden, net zolang tot ze wel aankomen. Dat is nie zo'n probleem bij browsen, mailen en Facebook, maar bij streamen wel. Dat betekent dat je beeld gaat haperen of achterlopen op wat er op dat moment in het spel gebeurt. Ook kan het zijn dat je input niet op tijd doorkomt.
Je zelf kunt kijken of je ethernetkabel beschadigd of niet goed aangesloten is. Je kunt je modem/router een reset geven. Maar iets zegt me dat dit het niet gaat oplossen.
Bij je vorige provider had je dit niet? Grote kans dat een en ander dan bij je nieuwe provider ligt. En aangezien dat online.nl is, dan zou ik niet veel van ze verwachten. Deze provider is berucht om zijn slechte klantenservice.
Online.nl biedt haar diensten aan via het KPN-netwerk. Dat betekent dat KPN voor een groot deel van het transport verantwoordelijk is, maar niet voor alles. Het probleem kan ook in een component van Online.nl zelf zitten dus.
Wie was de vorige provider? Was dat er ook een die via KPN diensten aanbiedt of een met een eigen netwerk (Ziggo bijvoorbeeld)?
Met het recente nieuws over activatieproblemen verwacht ik niet dat ze Boost actief gaan aanbieden aan Shadow Classic-gebruikers.Webgnome schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:22:
[...]
Die van mij laat ik doorlopen en kijk wel even of ze hem verlengen of dat ik moet kiezen voor boost.
An sich maakt het ook niet uit; het enige verschil met Classic is dat een abonnee met Boost wel extra storage kan bestellen. In theorie dan, want extra storage is in werkelijkheid nog altijd niet leverbaar. Qua performance maakt het niet uit welke van die twee je hebt.
Aan de andere kant zou het me eigenlijk ook niet verbazen als Classic-gebruikers stiekem al lang op het Boost-platform zitten maar dit niet gecommuniceerd is en het alleen nog een administratief onderscheid is. Er is genoeg gepland onderhoud geweest het afgelopen jaar om zo'n migratie "ongemerkt" uit te voeren natuurlijk.
Draait het goed op Shadow?Ynnoz schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:52:
Ik heb nu een driekwart jaar een Shadow PC en eigenlijk best wel tevreden over. Nu wil ik in augustus beginnen met Microsoft Flightsimulator op de Shadow, alleen maak ik me druk dat na 15 minuten inactiviteit mijn sessie wordt verbroken. Zie daar nog geen oplossing voor komen (of een ander cloud platform)...
Dit is te vinden op Reddit:
Yes, it runs great in shadow. I have been an alpha tester since day one and can confirm shadow boost works pretty good. Joystick works fine both in Mac and pc.
Of het klopt weet ik niet. Afwachten. Maar ga het wel proberen.
Vlieg je dan op automatische piloot de wereld over voor een paar uur? Dat lijkt me ook saai.Ynnoz schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:52:
Je kan toch wel binnen het kwartier op een toets drukken? Een lampje aan en uit doen in de cockpit ofzo?
/▌
Ik heb de boost variant en bij mij wordt de sessie na 30 minuten inactiviteit verbroken.Ynnoz schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:52:
Dit is een tijdelijke maatregel ivm Covid-19 volgens Shadow. Het was voorheen blijkbaar 2.5 uur.
Je hebt gelijk, het is 30 minuten. Net genoeg tijd om op de automatische piloot van Amsterdam naar Brussel te vliegen.Vortigen schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:05:
[...]
Ik heb de boost variant en bij mij wordt de sessie na 30 minuten inactiviteit verbroken.
Dit is een tijdelijke maatregel ivm Covid-19 volgens Shadow. Het was voorheen blijkbaar 2.5 uur.
Ik speel dat genre niet maar begrijp dat je het relaxed vind om op autopilot te vliegen.Ynnoz schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:23:
[...]
Je hebt gelijk, het is 30 minuten. Net genoeg tijd om op de automatische piloot van Amsterdam naar Brussel te vliegen.
Dat lijkt me dan wel lastig om die korte tijdslimiet te hebben inderdaad.
Ik hoop zelf ook dat ze het snel weer opschroeven.
Als je leeftijd de 65 jaar is gepasseerd speel je wat "rustiger", Dus beperk ik me tot Flight Simulator en World of Warcraft. Dat laatste alleen de Iron Man contest.Vortigen schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:43:
[...]
Ik speel dat genre niet maar begrijp dat je het relaxed vind om op autopilot te vliegen.
Dat lijkt me dan wel lastig om die korte tijdslimiet te hebben inderdaad.
Ik hoop zelf ook dat ze het snel weer opschroeven.
@Ynnoz Yep, ik snap wat je zegt. Ben zelf 53 en mijn gaming is ook "rustiger" geworden 
Speel zelf momenteel veelal WoW: Classic trouwens. Good old times!
Nog even over de 30 minuten auto shutdown van Shadow: heeft iemand al iets gelezen of dat op korte termijn weer omhoog gaat? Ik kan er zo gauw niks nieuws over vinden.
Nog even over de 30 minuten auto shutdown van Shadow: heeft iemand al iets gelezen of dat op korte termijn weer omhoog gaat? Ik kan er zo gauw niks nieuws over vinden.
Antwoord van Shadow Support:Vortigen schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:15:
@Ynnoz Yep, ik snap wat je zegt. Ben zelf 53 en mijn gaming is ook "rustiger" geworden
"This is Otacon. Apologies for the inconvenience. Currently, we have not gotten any word on the hibernation time limit being adjusted."
Volgens mij gaan ze het ook niet veranderen op de korte termijn als het zo'n drama blijft bij Shadow. Heb zelfs een keer meegemaakt dat Shadow computer aan doen midden in de nacht (dus na 03:00) niet eens meer lukt af en toe.
Het blijven shared systemen uiteindelijk. Dus kan best zijn dat men op dat tijdstip piekdrukte had. Of simpelweg onderhoud..polopolo150 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:05:
Volgens mij gaan ze het ook niet veranderen op de korte termijn als het zo'n drama blijft bij Shadow. Heb zelfs een keer meegemaakt dat Shadow computer aan doen midden in de nacht (dus na 03:00) niet eens meer lukt af en toe.
Ik heb nog niet meegemaakt dat shadow voor langere tijd niet starte.
Wel zo af en toe een soort van "vastloper" met de launcher, maar even afsluiten en herstarten loste dat weer op.
Zelfs tijdens aangekondigd onderhoud was het beschikbaar voor mij. Maar ik heb het ook net nog maar een maandje dus misschien komt dat nog
Wel zo af en toe een soort van "vastloper" met de launcher, maar even afsluiten en herstarten loste dat weer op.
Zelfs tijdens aangekondigd onderhoud was het beschikbaar voor mij. Maar ik heb het ook net nog maar een maandje dus misschien komt dat nog
Boosteroid is een GeForce Now rip off waar er velen van zijn.
Volgens mij heeft een trial. Zou dat gewoon proberen.
Volgens mij heeft een trial. Zou dat gewoon proberen.
Neh geen trial. Maar zie gemixte reviews. Dit jaar rollen ze nog uit naar Nederland, dan maar even verder kijken. Vooralsnog de gulden middenweg zien te vinden tussen GFN, Shadow en evt Stadia.