Het grote cloud gaming topic

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:38
Safri7879 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:55:
Neh geen trial. Maar zie gemixte reviews. Dit jaar rollen ze nog uit naar Nederland, dan maar even verder kijken. Vooralsnog de gulden middenweg zien te vinden tussen GFN, Shadow en evt Stadia.
Ja, dat zijn bij mij ook de huidige kandidaten voor cloud gaming.

Stadia deed het bij mij zeer goed met RDR2 (bekabeld; op laptop en ccu).

Shadow ook - ik heb de boost - maar moet nog testen hoe die HZD gaat runnen. Al mijn andere games draaien tot nu toe prima.

GFN gebruik ik sinds een paar dagen en bevalt me ook goed. Helaas niks bekend of HZD daar naar toe komt.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 20:37

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
Dat kan ik ondertussen bevestigen.
Benchmark geeft mij 52 fps op 1080p met de settings van digital foundry.

Maar aangezien de man op het YT filmpje 50fps krijgt op 1440p met de favor quality settings ga ik die eens proberen.

En dankjewel voor de YT link trouwens :)

Edit 1: Ik was de door df voorgestelde driver enforced 16x AF vergeten maar toen ik dat instelde kreeg ik duidelijk verslechtering. De benchmark haperde behoorlijk en de fps was ook lager. Ik krijg dus betere resultaten als ik daar niet mee morrel.

Edit 2: De favor quality setting veranderd niet zo veel voor mij. 50 fps tegenover 52 fps met de DF setting (zonder driver enforced 16x AF dus).

[ Voor 23% gewijzigd door Vortigen op 09-08-2020 13:58 ]

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
Ik mompelde iets over Alibaba cloud gaming, maar geldt alleen voor developers...

[ Voor 80% gewijzigd door Safri7879 op 09-08-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
Mooi zo! Kan niet wachten om Shadow te proberen.

[ Voor 52% gewijzigd door Safri7879 op 09-08-2020 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Jammer dat er bij shadow op dit moment geen upgrade naar een hogere tier mogelijk is. Althans niet op korte termijn.

Ik had graag van boost naar ultra gegaan voordat Cyberpunk in november uitkomt.
Gelukkig wordt de game ondersteund via GFN op release day 🙂

Helaas ook geen extra storage te koop. De 256GB beginnen een beetje krap te worden.
Moest laatst een game van +- 90 GB verwijderen om ruimte te maken voor een andere...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ben inmiddels live met Shadow sinds deze week. Werkt tot nu toe prima, maar moet zeggen dat ik redelijk slow-paced games als Factorio en Anno speel.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
@SirLenncelot Gefeliciteerd :)

Games als AC:Odyssey, Vermintide 2 en Horizon Zero Dawn doen het er ook goed op.
Niet alles op Ultra settings natuurlijk maar ze zijn zeer zeker speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ja, die speel ik wel op de Xbox of PS4. Heb het echt voor de PC exclusives.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Ik had shadow pc voor een maandje (ergens in april was het geactiveerd) geprobeerd. Nu wilde ik mijn sub weer activeren, kan dit dus niet. Je moet opnieuw een order plaatsen en kom je weer in de wachtrij (inmiddels november).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn1899
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 18:07
Ik heb nog wel een Boost beschikbaar (met de GTX1080, net wat sneller dan de P5000) op de Amsterdamse servers.

Heb toch niet zo veel tijd om te gamen. Mocht iemand deze willen overnemen, prijs komen we wel uit.

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19:31
Martijn1899 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:25:
Ik heb nog wel een Boost beschikbaar (met de GTX1080, net wat sneller dan de P5000) op de Amsterdamse servers.

Heb toch niet zo veel tijd om te gamen. Mocht iemand deze willen overnemen, prijs komen we wel uit.
Kan je ook daarmee civ6 online spelen? Ben wel geintereseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1899
mark777 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:31:
[...]

Kan je ook daarmee civ6 online spelen? Ben wel geintereseerd.
Het is gewoon een Windows PC in de cloud. Dus Civ 6 is geen probleem. Stuur bij interesse maar even een PM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
Voor degene die wellicht de boost van @Martijn1899 overneemt, hier alvast een handig linkje van Shadow zelf:

https://forum.shadow.tech...-shadow-initial-launch-70

Mijn tip: zet je connection op "reliability" en niet op "speed" als je verbindings problemen/stotters e.d. ervaart. Dat maakte bij mij ALLE verschil van de wereld.

• Martijn1899
Vortigen schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:46:
Voor degene die wellicht de boost van @Martijn1899 overneemt, hier alvast een handig linkje van Shadow zelf:

https://forum.shadow.tech...-shadow-initial-launch-70

Mijn tip: zet je connection op "reliability" en niet op "speed" als je verbindings problemen/stotters e.d. ervaart. Dat maakte bij mij ALLE verschil van de wereld.
Hoe is jouw Ping dan vervolgens?

• Vortigen
Martijn1899 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:59:
[...]

Hoe is jouw Ping dan vervolgens?
Uit m'n hoofd rond de 15ms ofzo. Zal straks even checken.
In ieder geval laag genoeg om geen lag te merken.
Mijn verbinding is bekabeld overigens.

Edit: ping zit tussen de 11ms en 13ms. Met in de laatste 10 minuten 1 heel korte spike van +- 100ms.

[ Voor 15% gewijzigd door Vortigen op 13-08-2020 20:21 ]

• Martijn1899
Vortigen schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:50:
[...]

Uit m'n hoofd rond de 15ms ofzo. Zal straks even checken.
In ieder geval laag genoeg om geen lag te merken.
Mijn verbinding is bekabeld overigens.

Edit: ping zit tussen de 11ms en 13ms. Met in de laatste 10 minuten 1 heel korte spike van +- 100ms.
Ja, dat ervaar ik ook met "prefer reliability". Enorme ping spikes. Prefer speed werkt bij mij prima, wireless 8ms ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Martijn1899 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:40:
[...]

Ja, dat ervaar ik ook met "prefer reliability". Enorme ping spikes. Prefer speed werkt bij mij prima, wireless 8ms ping.
Prefer speed geeft bij mij serieuze problemen.
Tijdens een online game bevriest de stream zodat ik het spel met alt+f4 moet afsluiten.
De game loopt door maar mijn beeld bevriest dus.

Prefer reliability lost dat probleem op. Er zijn nog steeds korte lagspikes (want dat was de boosdoener) maar niet storend en de stream loopt door.

Bij offline single player games merk ik overigens niks van lagspikes ofzo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Afgelopen weken vier nieuwe clouddiensten geprobeerd, ik leg dit naast mijn ervaring van een paar jaar terug.

1. Parsec + Paperspace: jaren geleden bood Parsec zelf bij Paperspace gehuurde cloud instances aan. Dat heeft als een zonnetje gedraaid. Tientallen uren gebruikt, werkte perfect zonder lag!

2. Google Stadia: werkt perfect, kwaliteit stream is goed, lag is laag. Jammer dat de catalogus vrij karig is op het moment van schrijven.

3. Paperspace: helaas biedt Parsec geen cloud instances meer aan, alleen streaming software. De machine die ik direct bij Paperspace afnam werkte voor geen meter. Veel compressie op de stream en regelmatig vastlopers van de stream. Geen succes. (Edit: Parsec biedt nog steeds zijn eigen software aan en Paperspace een kant en klare image voor Parsec, dus wellicht dat dit even vlekkenloos werkt als optie 1.)

4. Shadow: bijna twee maanden in de pre-order gestaan, maar dan heb je ook wat. Tenminste, dat denk je. Out of the box was het geluid dramatisch; constant gekraak. Hier en daar ook framedrops. In de statistieken duidelijk te zien dat de packetloss omhoog schoot bij 3D weergave (op Windows desktop geen issues). De Support heeft een driver update gepusht. Verbeterde het e.e.a., maar nog steeds was het niet vlekkeloos. Daarnaast ben je gebonden aan de PC. Want de Apple TV werkt ook niet top, ik kon bijvoorbeeld mijn DS4 controller niet gebruiken in Forza waardoor ik niet voorbij het opstartscherm kon (druk op enter knop nodig). Helaas met 15 euro per maand te duur voor wat het biedt.

5. Geforce Now: de software is prima, Steam koppelen en je game starten. Echter kom ik niet hoger dan 720p na de netwerktest. Volgens Nvidia ben ik begrenstop 16 mpbs met een packetloss van 7%.

Al met al is alleen Stadia voor mij bruikbaar op dit moment, maar gezien de catalogus valt deze eigenlijk af. Jammer, had eigenlijk gehoopt de nieuwe generatie games via de cloud te spelen. Maar ik vermoed dat het toch een PS5 wordt :).

Overigens ben ik erg verbaasd door de issues met packetloss. Ik heb een 100 mbit DSL verbinding, ping van 12 ms en een bedraad gigabit netwerk. Maar zowel Geforce Now als Shadow hebben relatief hoge packetloss (ook na power cycle router). Wanneer ik 1.1.1.1 honderd pings geef komt er een packetloss van 0% uit. Mocht er iemand tips hebben om dit op te lossen, ik hoor het graag!

(Overigens heb ik met de PS4 en online games nooit problemen op hetzelfde netwerk, ook de Ookla Speedtest geeft aan dat er sprake is van 0% packetloss.)

[ Voor 5% gewijzigd door Ronwiel op 18-08-2020 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Hoi @Ronwiel

Mooie vergelijking. Dank daarvoor.

Wat betreft Shadow is de volgende link wellicht bruikbaar voor je:

https://help.shadow.tech/...ps-to-Lower-Your-Latency-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoKramer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:33
Net even snel "Assassin's Creed: Origins" geprobeerd via Geforce Now op mijn Chromebook, want nieuws: Nvidia brengt gamestreamingdienst GeForce Now uit als bèta voor Chrom...
en damn... ik was onder de indruk. 1080p (prima, want Chromebook doet niet meer dan dat), alles ultra, 60 FPS, wow.
Enige irritante is dus dat je -blijkbaar- elke keer opnieuw moet inloggen (dit keer op Uplay), want je krijgt gewoon een machine toegewezen. Maar goed, ik ben enthousiast. Dat jullie dat even weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Safri7879
Ben momenteel drie cloud services aan het testen. Heb 100/100 glasvezel verbinding en kan max 1080p aan. Test het alleen op een vaste pc met homeplugs van Devolo.

1. GeForce Now. Wisselende resultaten. Soms blurry, laggy en soms nagenoeg perfect. Te weinig leuke games, maar ze werken er hard aan. 5 euro per maand vind ik het zeker waard.

2. Shadow. Kan je echt alles mee en draait ok, maar haal er bv met Hell let Loose geen 60 FPS mee. Met GFN wel. Het is wel weer stabieler dan GFN. Vind 15 euro per maand denk ik te hoog, omdat ik bang ben dat ze drukte niet goed aan kunnen momenteel.

3. Stadia. Heeft me aangenaam verrast qua performance. Helaas de prijs is hoog en de catalogus te klein. Leuk voor de gratis games en ik hou deze dienst zeker in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MarcoKramer schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:52:
Net even snel "Assassin's Creed: Origins" geprobeerd via Geforce Now op mijn Chromebook, want nieuws: Nvidia brengt gamestreamingdienst GeForce Now uit als bèta voor Chrom...
en damn... ik was onder de indruk. 1080p (prima, want Chromebook doet niet meer dan dat), alles ultra, 60 FPS, wow.
Enige irritante is dus dat je -blijkbaar- elke keer opnieuw moet inloggen (dit keer op Uplay), want je krijgt gewoon een machine toegewezen. Maar goed, ik ben enthousiast. Dat jullie dat even weten.
Kan dat ook in de Chromebrowser ipv een chromebook?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
Marzman schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:44:
[...]

Nee. Heb net even gechecked. "Device not supported".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
MarcoKramer schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:52:

Ja klopt. Dat kan behoorlijk vervelend zijn. Zeker als je 2FA hebt op je accounts.
Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze naar een oplossing zoeken daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoKramer
Marzman schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:44:
[...]

Niet echt op een handige manier, maar blijkbaar kan het wel: starfight in 'nieuws: Nvidia brengt gamestreamingdienst GeForce Now uit als b...

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dan blokkeren ze dat dus eigenlijk omdat ze willen dat je de software gebruikt. Jammer, mijn laptop heeft wel het programma, maar slechte wifi en op een andere pc heb ik goed internet maar geen admin rechten. Het was handig geweest als het dan met de browser kon. User-agent ga ik op die pc niet aanpassen, is ook voor mijn werk.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 20-08-2020 08:10 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:03

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ronwiel schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:16:
[...]

3. Paperspace: helaas biedt Parsec geen cloud instances meer aan, alleen streaming software. De machine die ik direct bij Paperspace afnam werkte voor geen meter. Veel compressie op de stream en regelmatig vastlopers van de stream. Geen succes. (Edit: Parsec biedt nog steeds zijn eigen software aan en Paperspace een kant en klare image voor Parsec, dus wellicht dat dit even vlekkenloos werkt als optie 1.)

[...]

5. Geforce Now: de software is prima, Steam koppelen en je game starten. Echter kom ik niet hoger dan 720p na de netwerktest. Volgens Nvidia ben ik begrenstop 16 mpbs met een packetloss van 7%.

[...]

Overigens ben ik erg verbaasd door de issues met packetloss. Ik heb een 100 mbit DSL verbinding, ping van 12 ms en een bedraad gigabit netwerk. Maar zowel Geforce Now als Shadow hebben relatief hoge packetloss (ook na power cycle router). Wanneer ik 1.1.1.1 honderd pings geef komt er een packetloss van 0% uit. Mocht er iemand tips hebben om dit op te lossen, ik hoor het graag!

(Overigens heb ik met de PS4 en online games nooit problemen op hetzelfde netwerk, ook de Ookla Speedtest geeft aan dat er sprake is van 0% packetloss.)
Packetloss kan natuurlijk ook ontstaan aan de andere kant. Als alléén GFN aangeeft er problemen mee te hebben, lijkt mij dat de oorzaak bij hen ligt. Dan kun je er zelf weinig aan doen. Je zou kunnen kijken of de packetloss ook optreedt als je via een VPN connect en een exit kiest in een ander land dan NL (niet dat dat lekker werkt, maar even als proof of concept). Als het dan niet optreedt, dan kun je ook in je ticket melden dat de problemen mogelijk tussen jouw ISP en GFN spelen.

Voor wat betreft Paperspace: ik kan bevestigen dat het goed werkt als je zelf Parsec installeert. Gelijk aan de oplossing die ze tot vorig jaar samen aanboden. De remote accessoplossing van Paperspace zelf is niet voldoende voor gaming (wel prima voor productivity) door de compressie en waarneembare lag, maar die neem je out of the equation door Parsec te gebruiken.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• mark777
Safri7879 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:04:
Ben momenteel drie cloud services aan het testen. Heb 100/100 glasvezel verbinding en kan max 1080p aan. Test het alleen op een vaste pc met homeplugs van Devolo.

1. GeForce Now. Wisselende resultaten. Soms blurry, laggy en soms nagenoeg perfect. Te weinig leuke games, maar ze werken er hard aan. 5 euro per maand vind ik het zeker waard.

2. Shadow. Kan je echt alles mee en draait ok, maar haal er bv met Hell let Loose geen 60 FPS mee. Met GFN wel. Het is wel weer stabieler dan GFN. Vind 15 euro per maand denk ik te hoog, omdat ik bang ben dat ze drukte niet goed aan kunnen momenteel.

3. Stadia. Heeft me aangenaam verrast qua performance. Helaas de prijs is hoog en de catalogus te klein. Leuk voor de gratis games en ik hou deze dienst zeker in de gaten.
yep met GFN ook wisselende ervaring. vaak verbindings problemen en lag blurry. Vind het daarom de prijs niet waard maargoed de gratis variant is mooi! Waarom is stadia de prijs zo hoog? dacht dat het gratis was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mark777 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:56:
[...]

yep met GFN ook wisselende ervaring. vaak verbindings problemen en lag blurry. Vind het daarom de prijs niet waard maargoed de gratis variant is mooi! Waarom is stadia de prijs zo hoog? dacht dat het gratis was
Stadia heeft ook een gratis variant. Alleen de games moet je kopen (bij Stadia).

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safri7879
Ja bedoel inderdaad meer de prijs van de games. Liggen veel hoger dan bij de key shops en dat doet pijn ;)

• Safri7879
Ben er nog niet helemaal achter waarom ik voor betaald Stadia zou moeten kiezen. Mijn monitor is full hd en heeft geen HDR. De 'gratis' variant dus prima.

Verwijderd

Safri7879 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:44:
Ben er nog niet helemaal achter waarom ik voor betaald Stadia zou moeten kiezen. Mijn monitor is full hd en heeft geen HDR. De 'gratis' variant dus prima.
Ik betaal netjes mijn PRO geld als een soort mini investering waar ik nooit meer iets van terug ga zien. Ik vind Stadia fantastisch om te gebruiken, al speel ik eigenlijk alleen The Division 2 (wat een gekochte game is). Maar ik hoop dat het platform gaat groeien en als iedereen z'n vingers ervan af trekt gaat die stekker er sowieso uit.

• Safri7879
Safri7879 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:04:

Ok, ik kom hier toch wat op terug na uitvoeriger testen.

Het is niet eerlijk Stadia direct met GFN en Shadow te vergelijken, omdat ik denk dat Stadia mij in een lagere resolutie zet. Het ziet er veel minder uit dan op GFN (bijvoorbeeld Destiny 2) en dit alles om het goed te laten draaien. Helaas kan ik nergens vinden welke resolutie Stadia nou echt gebruikt, maar zie wel steeds dat hij ingame aanpassingen maakt. Het blijft erg fijn met 1 click direct in de game te zitten, maar zou toch echt graag willen weten welke resolutie hij draait en hoeveel fps ik haal.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Safri7879 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:44:
Als je al die games steeds wilt spelen misschien. Ik heb de gratis variant, hdr is wel wat mooier maar 4k doe ik toch niet (België, nog steeds een limiet op data)

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
Safri7879 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:32:
Ja bedoel inderdaad meer de prijs van de games. Liggen veel hoger dan bij de key shops en dat doet pijn ;)
Ja natuurlijk zijn de prijzen hoger dan bij een keyshop :) Dat is bij Steam, Uplay en al die andere uiteraard ook zo.

Maar ik snap je. Er zijn op de keyshops geen games voor Stadia te koop (en wel voor al die anderen). Wat dat betreft is het een gesloten platform.

Ik had op Stadia eerst iets van 2 of 3 gratis maandjes Pro en heb toen met korting RDR2 gekocht. Soms kan het volgens mij de prijs van maand Pro waard zijn om dan een fikse korting op een game te pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 11:15
Keuzes. Ik vind het ook lastig.
Stadia werkt in mijn optiek het beste als Stream. Snel, goed en stabiel.

Ik heb een 4K TV, en een CCU, maar zit eigenlijk alleen op mijn Chromebook.

Werkt perfect daar. Geen lag.

Geforce NOW moet ik nog testen op mijn nieuwe Chromebook. Ben ik heel erg benieuwd naar! Kan mij zo voorstellen dat ik nu ineens al die toekomstige titels toch maar voor pc wil aanschaffen... ook ivm multiplayer. En voor 27 euro kun je half jaar lang zonder wachttijden inloggen tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
Hoor graag hoe GFN op je Chromebook draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik wil Shadow proberen maar er staat verwachtte tijd "december 2020" toen heb ik het meteen weggeklikt.

Ik snap dat ze de boel gaan upgraden maar dat betekent dus dat ik nu helemaal niet kan gamen op hun platform?

Ik wil graag Bluestacks draaien in de cloud om te kunnen gamen.
Op mijn laptop draait het erg traag namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
Yep dat kun je vergeten inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
ThaddeusX schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:05:
Ik wil Shadow proberen maar er staat verwachtte tijd "december 2020" toen heb ik het meteen weggeklikt.

Ik snap dat ze de boel gaan upgraden maar dat betekent dus dat ik nu helemaal niet kan gamen op hun platform?

Ja, helaas klopt dat. Er was trouwens altijd al een wachttijd bij Shadow vanaf het moment dat je je inschrijft.
Maar vanwege corona (meer inschrijvingen en langere levertijd met onderdelen) is die wachttijd behoorlijk opgelopen.

Ik heb het zelf nu een maandje of 2, 3 denk ik en heb destijds iets van 7 weken moeten wachten.

De "Boost" variant is op dit moment ook de enige mogelijkheid om in te stappen. Je moet eerst dat hebben voordat je je kan inschrijven op een wachtlijst voor snellere abo's.
Dat zou ik bv kunnen doen - omdat ik al de Boost abo heb - maar het is onduidelijk wanneer dat dan zou gebeuren. Een paar weken terug was het nog "expected in 2021" en nu staat er "available soon".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Safri7879

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
Leuk artikel om te lezen :) Dankjewel.

Het bevestigd mijn keuze om het via GFN te spelen. Veel te veel onzekerheden nog bij Stadia.

Wat ik wel een beetje vreemd vind is de zin "I super don’t care about ray tracing, or any of that other nonsense" bij degene die over Stadia schrijft.
Komt op mij toch een beetje over als iemand die koste-wat-kost het op Stadia wil spelen en z'n ogen sluit voor moderne technieken die wel degelijk een verschil kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Stadia werkt mijns inziens wel veel beter, start sneller op, constantere goede kwaliteit.
Maar grootste nadeel is het gesloten systeem van games en bijbehorende prijzen. Zonder crossplay heb je bij multiplayer gewoon te weinig spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
Mijn voorkeur gaat momenteel ook uit naar GFN. Hoewel Stadia lekker snel werkt hou ik gewoon niet van die gesloten systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
ThaddeusX schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:05:
Shadow is niet echt een ideale plek om virtuele machine's op te draaien omdat je geen acceleratie ervoor kan gebruiken en processor functies als intel virtualization technology niet kan gebruiken.

Ik bedoel. Niet dat het niet werkt. Maar een goedkope android telefoon kopen is wat praktischer en ook goedkoper op de langere termijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
polopolo150 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:41:
[...]

Shadow is niet echt een ideale plek om virtuele machine's op te draaien omdat je geen acceleratie ervoor kan gebruiken en processor functies als intel virtualization technology niet kan gebruiken.

Ik bedoel. Niet dat het niet werkt. Maar een goedkope android telefoon kopen is wat praktischer en ook goedkoper op de langere termijn denk ik.
Ik wil het op een groter scherm kunnen spelen.

Ik heb zelfs van mobiel naar mijn pc te streamen geprobeerd maar daar zit teveel delay/latency op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
Ben er nu achter dat je met de Chrome extensie Stadia+ kunt monitoren hoeveel FPS/packet loss/resolutie je in game hebt. Zie inderdaad dat hij steeds switcht van resolutie, maar wel een constante 60+ fps haalt. Ik heb echter liever niet dat resolutie geswitch en wil deze locken op de een of andere manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhankou
Safri7879 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:51:
Hoor graag hoe GFN op je Chromebook draait
Ik hou je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Ik heb Apex Legends gedraait via GFN. Ik vind het erg tegenvallen.

Grafisch Beeld is erg slecht en af en toe Haakt het vast. Het beeld, voor maar 1 seconden.

Mijn wifi verbinding haalt 50mb van een speedtest

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:30
Vandaag Flight Simulator 2020 geprobeerd op een Shadow Boost. Draait best aardig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4jIv5n1IY4TyC-gq70DkTXHsj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gct9y7CufRjVAVCmG21QhN1C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2zlClxdR-oZk96rqyf4E60oym0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hxVQptXvzAUXXQl5zSJZuIVL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gtFADTYE1BSw47gfG63WZxJO8oQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MkjZVQ4zNrGf0ImUYFmw50jx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
ThaddeusX schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:44:

Grafisch Beeld is erg slecht en af en toe Haakt het vast. Het beeld, voor maar 1 seconden.

Waar mogelijk altijd bekabeld spelen. Dat scheelt enorm met elke cloud gaming service.

Ik heb zelf geen ervaring met online shooters via de cloud maar ik lees dat cloud gaming daar idd (nog) niet echt geschikt voor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhankou
Stadia vond ik een betere compressie/ performance hebben dan GFN. Oftewel beter voor lagere snelheid verbindingen.
Vandaag even de Chromebook testen op Wifi bij mijn zwager met GFN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Vortigen schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:06:
[...]

Waar mogelijk altijd bekabeld spelen. Dat scheelt enorm met elke cloud gaming service.

Ik heb zelf geen ervaring met online shooters via de cloud maar ik lees dat cloud gaming daar idd (nog) niet echt geschikt voor is.
Wie gebruikt in Godsnaam nog LAN ? Ik zie dan geen nut hier meer van.

Als je toch op een desktop zit. Kan je net zo goed een gaming pc kopen. Of een console?

Het lijkt me zo raar om achter een desktop te zitten en dan gebruik te maken van cloud gaming. Het kan wel natuurlijk...

Ik dacht cloud gaming is meer voor mensen met laptops, tablets etc.
En daarom wou ik het graag proberen. Met WiFi dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Safri7879
Ben ik niet met je eens. Ik ben een desktop speler en mag graag naast het gamen andere dingen doen op mijn pc. Werken, chatten, Spotify noem maar op. Ik overweeg cloud gaming omdat ik geen zin heb iedere keer pc te upgraden voor de nieuwste grafische pracht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
LAN is nog steeds superieur aan WiFi hoor. Mijn laptop dock, playstation en NAS zitten bekabeld aan het netwerk. Merk ook dat Shadow lagere latencies heeft via kabel dan via WiFi. Overigens kun je natuurlijk ook heel bescheiden desktop hardware inzetten voor cloud gaming.

Over latencies gesproken, op het moment dat mijn vriendin iets gaat streamen dan schiet het wel echt omhoog. Tussen de 300 en 500ms. Dat is zelf met Factorio niet lekker spelen. Bijzondere is dat ik zelf wel youtube stream kan openen (buiten de vps) zonder dat het hapert.

Eigenlijk is dit wel een groot nadeel, ik kan mijn vriendin moeilijk verbieden om te streamen terwijl ik game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ThaddeusX schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:39:
[...]

Als je toch op een desktop zit. Kan je net zo goed een gaming pc kopen. Of een console?

Het lijkt me zo raar om achter een desktop te zitten en dan gebruik te maken van cloud gaming. Het kan wel natuurlijk...

Ik kan op mijn werkpc stadia opstarten en dat loopt vloeiend. Maar ik denk niet dat ik bij mijn baas een verzoek neer kan leggen de videokaart te upgraden :p

Maar als je wifi goed genoeg is kun je dat ook gewoon proberen. Maar als het af en toe een seconde hapert op wifi is dat niet zo gek. Het zal ook afhankelijk zijn van je wifi-hardware en die van je buren en de magnetrons in de buurt ;)

/▌

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ThaddeusX schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:39:
[...]

Beetje gamePC zit je op? 1200 euro voor ultra settings? Mooi scherm erbij komt er nog boven op, maar die heb je ook nodig als je via je "LAN..." gaat gamen.

Deel dat door die 15 of 6 euro....

200 maanden GeforceNOW
80 maanden een product die 15 euro per maand kost.

Die GamePC moet je toch eens in de zoveel jaar upgraden qua videokaart.

Dit is een versimpelde uitleg, maar hopelijk begrijp je de strekking van het verhaaltje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhankou
Kon helaas Geforce NOW niet goed uitproberen op Chromebook, dus dat wordt volgende week als ik weer thuis ben en me betrouwbare 5ghz wifi verbinding hebt.

To be continued.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
Zhankou schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:37:
Kon helaas Geforce NOW niet goed uitproberen op Chromebook, dus dat wordt volgende week als ik weer thuis ben en me betrouwbare 5ghz wifi verbinding hebt.

To be continued.
Ben benieuwd. Als het goed voor je werkt dan gaat er een wereld aan games voor je open :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
Ok, ben er ook achter waarom ik soms instabiele verbinding heb en zowel Stadia als GFN de resolutie naar beneden bijstellen. Op het moment dat mijn vriendin digitale tv gaat kijken...Geen idee hoe ik dat nu weer moet oplossen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:32
Safri7879 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:13:
Ok, ben er ook achter waarom ik soms instabiele verbinding heb en zowel Stadia als GFN de resolutie naar beneden bijstellen. Op het moment dat mijn vriendin digitale tv gaat kijken...Geen idee hoe ik dat nu weer moet oplossen.
Andere vriendin?
Of sneller internet

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safri7879
Hahaha is een optie. Eentje die alleen maar oude papieren boeken leest ;)
Maar heb 100/100. Zou het netwerk toch aan moeten kunnen. Met gewone online games zoals Battlefield, wow en FFXIV geen last, puur de cloud games lagging. Gebruik overigens wel homeplugs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:03

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Safri7879 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:20:
Hahaha is een optie. Eentje die alleen maar oude papieren boeken leest ;)
Maar heb 100/100. Zou het netwerk toch aan moeten kunnen. Met gewone online games zoals Battlefield, wow en FFXIV geen last, puur de cloud games lagging. Gebruik overigens wel homeplugs.
De meeste IPTV-providers geven het verkeer voor de IPTV-streams voorrang (zowel op het net als vanuit hun routers); dus dat is wel te verklaren.

Wat is het resultaat van een speedtest als je een IPTV-decoder aan hebt staan? En dan niet alleen snelheid, maar ook packet loss, jitter en ping?

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
Welke speedtest geeft al die zaken weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
Ik zie ook dat ik nog een Experia V8 heb ipv V10 of V12, hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
Ik zie geen verschil. Via Freeola test gedaan. Ping 12, Jitter en Packet loss 0. Zowel met IPTV aan als uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
Nou ik weet het ook niet meer. Nu met alles aan draaien Stadia/GFN wel weer ok. Ga in ieder geval wel proberen een nieuwe Experia box te verkrijgen...

• MarcoKramer
ThaddeusX schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:44:

Hier geen last van haperingen (in "Assassin's Creed: Odyssey") en het is grafisch erg smullen. Heb zelf ~90 Mbps download via Wi-Fi.

Ik had nog wel een ander nadeel ontdekt van GeForce NOW: de grafische instellingen worden niet opgeslagen. Ik moet het spel dus elke keer na het opstarten op Ultra zetten en dan herstarten. Gelukkig start het spel wel redelijk snel.

• Safri7879
Moet dit bij alle spellen op GFN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoKramer
Ik heb er even op gezocht en er zijn meer mensen die het rapporteren (ook in andere spellen). Met Steam is er schijnbaar een trucje waarmee de instellingen wél worden bewaard. Nu ik er zo over nadenk zijn er misschien wel meer instellingen die niet bewaard worden, omdat je elke keer een nieuwe "rig" krijgt. Hangt er denk ik van af waar het spel de instellingen opslaat.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:56

Oxigeon

En zo is dat!

MarcoKramer schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 20:08:
[...]

Ik heb er even op gezocht en er zijn meer mensen die het rapporteren (ook in andere spellen). Met Steam is er schijnbaar een trucje waarmee de instellingen wél worden bewaard. Nu ik er zo over nadenk zijn er misschien wel meer instellingen die niet bewaard worden, omdat je elke keer een nieuwe "rig" krijgt. Hangt er denk ik van af waar het spel de instellingen opslaat.
Gisteren ook GFN eens geprobeerd met het free account. Lekker wat aanklooien. Mijn laptopje van een jaar of 5 oud draait nieks meer. Dus de test gestart.

Squad geprobeerd en deze draait zonder haperingen erg lekker. Hier ook dat hij de instellingen qua graphics niet opslaat. Hoe dit zit met het wijzigen van andere settings als bv macro's etc heb ik geen idee.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
MarcoKramer schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:12:
[...]

...

Ik had nog wel een ander nadeel ontdekt van GeForce NOW: de grafische instellingen worden niet opgeslagen. Ik moet het spel dus elke keer na het opstarten op Ultra zetten en dan herstarten. Gelukkig start het spel wel redelijk snel.
Heeft dat niet te maken met wel of niet geoptimaliseerd door Nvidia?
https://www.nvidia.com/nl...geforce-experience/games/
Maar daar staat Assassin's Creed Odyssey gewoon tussen.
Wellicht dat ze de kwaliteit terugschroeven om de load op de servers beperken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Dit zijn trouwens deze week de nieuwe games op Geforce NOW

New to GeForce NOW:
Control Ultimate Edition (day-and-date release on Steam and Epic Games Store — Aug 27)
Surgeon Simulator 2 (day-and-date release on Epic Games Store— Aug 27)
HITMAN (free on Epic Games Store — Aug 27-Sept 3)
Shadowrun Collection (free on Epic Games Store — Aug 27-Sept 3)

*Assassin's Creed Freedom Cry *(Uplay)
Blasphemous
Rayman Origins (Uplay)
Shadowrun Collection includes the following games:

Shadowrun Returns
Shadowrun - Dragonfall
Shadowrun - Hong Kong
Netjes dat ze direct de nieuwe free games hebben, dat moet wel in samenspraak met Epic zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKramer
Exocet schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:52:
[...]

Heeft dat niet te maken met wel of niet geoptimaliseerd door Nvidia?
https://www.nvidia.com/nl...geforce-experience/games/
Maar daar staat Assassin's Creed Odyssey gewoon tussen.
Wellicht dat ze de kwaliteit terugschroeven om de load op de servers beperken.
Ja, die lijst had ik ook bekeken. Ik denk dat de instellingen van Odyssey op de machine zelf staan en omdat je elke keer een schone "rig" krijgt, dan krijg je ook weer de standaardinstellingen. En waarom die standaardinstellingen zo staan heeft misschien met voorkeur te maken. Ik heb liever pracht en praal dan een super hoge frame rate.

Ik had ook nog even Kingdom Come: Deliverance via Steam geprobeerd en daar mocht ik het spel eerst nog downloaden, voordat ik het kon spelen. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Exocet schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:56:
Dit zijn trouwens deze week de nieuwe games op Geforce NOW

New to GeForce NOW:

[...]

Netjes dat ze direct de nieuwe free games hebben, dat moet wel in samenspraak met Epic zijn geweest.
komt civilization ook weer terug naar GFN? Daar zit ik nu al een tijdje op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safri7879
Ik ook, maar nog geen nieuws daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

My summer car heeft er ook ooit opgestaan. Zo te lezen vanwege klachten over safegames dat die er af is.

Maar ik ga Hitman maar eens proberen. Ik houd wel van die stealth games, ik heb me ook al een hele tijd vermaakt met thief simulator.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
Hitman komt nu gratis beschikbaar op zowel GFN als Stadia Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
ytr81 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:43:
Vandaag Flight Simulator 2020 geprobeerd op een Shadow Boost. Draait best aardig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoeveel FPS heb je met de game? Ik hoor verhalen dat iedereen eigenlijk alleen maaer 30 FPS haalt en dan heb je nog geluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Safri7879
Het is misschien vrij stom. Als ik blurry scherm en instabiele connectie heb in zowel Stadia als GFN, dan volstaat een reboot of CCleaner vaak al wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Laatst online: 13:05
polopolo150 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:51:
[...]

Hoeveel FPS heb je met de game? Ik hoor verhalen dat iedereen eigenlijk alleen maaer 30 FPS haalt en dan heb je nog geluk.
Draait goed op shadow.

Maar waarom zou 30 fps slecht zijn? Voor een flight sim is dat juist goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhankou
Vortigen schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:02:
[...]

Ben benieuwd. Als het goed voor je werkt dan gaat er een wereld aan games voor je open :+
Yep, het werkt heel goed.
Ik vind persoonlijk alleen Stadia wel relaxter/vlotter. Werkt gewoon snel en subliem. Personal taste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
Merk dat ik zelf ook meer richting Stadia trek. De snelheid werkt verslavend en het wisselende aanbod van 'gratis' games is leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Gister maar even gfn weer eens geprobeerd. Het blijft toch een raar principe dat je niet al je eigen games kan spelen. Wilde gaan terugschroeven in de kosten maar helaas. Shadow blijft voor mij toch de beste van de drie.

Ik had gisteren echter wel een hoge latency? Na een reboot van de shadow geen last meer van. Andere dit ook ervaren?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Webgnome schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 07:14:
Gister maar even gfn weer eens geprobeerd. Het blijft toch een raar principe dat je niet al je eigen games van spelen. Wilde gaan terugschroeven in de kosten maar helaas. Shadow blijft voor mij toch de beste van de drie.

Ik had gisteren echter wel een hoge latency? Na een reboot van de shadow geen last meer van. Andere dit ook ervaren?
Zou GFN dat niet simpel op kunnen lossen door niet de games aan te bieden maar de launchers? Dat doen ze al maar het zit een beetje verstopt, maar dan kun je nog steeds niet ondersteunde spellen niet spelen (je ziet ze wel, maar krijgt een foutmelding).

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Geen idee. Het lijkt mij dat ze dat niet gaan doen. Ze hebben waarschijnlijk contracten met diverse game publishers. En wat ze waarschijnlijk doen is ergens een storage met de games die ze ondersteunen voor snelle install/opstart. Als men de keuze krijgt om alles zelf te installeren dan moet je dat helemaal om gaan gooien, dat is de focus niet van GFN.

Ach ja leuk geprobeerd. In de BETA was het een leuk principe en heb ik er mij aardig mee vermaakt maar op dit moment is shadow voor mij toch de beste kandidaat.

offtopic:
Ik zie trouwens dat de topic start aardig outdated is volgens mij. Misschien dat iemand de tijd wil nemen om daar wat aan te doen?

[ Voor 12% gewijzigd door Webgnome op 31-08-2020 07:27 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Webgnome schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 07:26:
Geen idee. Het lijkt mij dat ze dat niet gaan doen. Ze hebben waarschijnlijk contracten met diverse game publishers. En wat ze waarschijnlijk doen is ergens een storage met de games die ze ondersteunen voor snelle install/opstart. Als men de keuze krijgt om alles zelf te installeren dan moet je dat helemaal om gaan gooien, dat is de focus niet van GFN.
Je moet de spellen wel vaak opnieuw installeren (al is dat in een seconde gebeurd, ook de updates blijven niet staan en kun je alleen installeren als je eerst de steamlauncher opstart ipv de game in GFN), ook over savegames zijn er veel klachten (ik denk omdat GFN de cloudsavegames van Steam gebruikt, in spellen die dat niet hebben kun je niet saven. Zoek bijvoorbeeld maar eens op "gforce now my summer car savegames").

Dan kun je net zo goed via de steamlauncher werken lijkt mij. Het ziet er misschien marketingtechnisch alleen wat minder tof uit voor Gforce Now want nu adverteren ze met al die spellen.

[ Voor 74% gewijzigd door Marzman op 01-09-2020 06:00 . Reden: kapotte quote en tekst was weg ]

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Safri7879
Alle drie de diensten hebben hun functie vind ik. Stadia en GFN meer een aanvulling en leuk om eens iets nieuws te ontdekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark777
Safri7879 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:12:
Alle drie de diensten hebben hun functie vind ik. Stadia en GFN meer een aanvulling en leuk om eens iets nieuws te ontdekken.
yep, het gaat met streaming gamen het zelfde als met streamen films. verschillende bedrijven die verschillend werken en ander aanbod hebben. Als je veel games speelt moet je dus eigenlijk verschillende streams hebben. :)
Nog iets: speel weer via GFN sinds lange tijd maar moet 11 minuten wachten. vroeger kon je bijna gelijk beginnen. is er iets veranderd? :?

[ Voor 13% gewijzigd door mark777 op 31-08-2020 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safri7879
Ja klopt. De gratis versie heeft flinke wachtrijen nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Safri7879 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 00:08:
Misschien door die webversie voor Chrome OS.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 01-09-2020 06:01 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Safri7879 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 00:08:
Hangt erg af van het tijdstip, 's ochtends begint ie vaak wel direct, vanaf eind van de middag inderdaad regelmatig meer dan 10 minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safri7879
Op dit moment start het bij bij mij direct op, geen wachtrij.

Als ik het vaker ga gebruiken is meer dan 10 minuten wachten in de avond voor mij geen optie en zal ik de 5 euro per maand wel gaan betalen.

[ Voor 54% gewijzigd door Safri7879 op 01-09-2020 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Safri7879 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:45:
Op dit moment start het bij bij mij direct op, geen wachtrij.

Als ik het vaker ga gebruiken is meer dan 10 minuten wachten in de avond voor mij geen optie en zal ik de 5 euro per maand wel gaan betalen.
Hier een probleem met GFN. als ik gelijk weer een nieuwe sesie wil starten na een uur dan zegt ie dat de vorige sesie moet worden afgesloten. dat duurt een minuut. Niet dus duurt hier 15 minuten!!!!! meer mensen dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safri7879
mark777 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:32:
[...]

Hier een probleem met GFN. als ik gelijk weer een nieuwe sesie wil starten na een uur dan zegt ie dat de vorige sesie moet worden afgesloten. dat duurt een minuut. Niet dus duurt hier 15 minuten!!!!! meer mensen dit?
Dat is een bekend probleem volgens mij. Zie ook de Reddit pagina's van GFN.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zhankou
Streamen is wat mij betreft helemaal de toekomst.

Games op Stadia spelen zo lekker vlot en snel, kan alleen maar beter en beter worden denk ik dan maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kitkat007
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-04 21:39
GFN vaker gebruikt met veel splitscreen games op tv (steam games) totdat er links/rechts alle games opeens geen ondersteuning meer hadden en ik de games niet meer kon starten.

Overgestapt op shadow. 2 weken in gebruik. Ga niet meer terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
Ik zat al een tijdje te kijken naar Maximum Settings maar iedere keer dat ik keek of er een systeem beschikbaar was het er niet. Maar ik zat vannacht met een MS klant te praten uit de Verenigde Staten die tevreden is ermee. Toevallig zaten we te kijken of er systemen beschikbaar waren en ja hoor. Nu heb ik een 1080 systeem bij ze. :)

Vijf Canadees dollars erop gezet wat 3,23 euro is inclusief alle kosten die de bank toevoegd. Mijn reden om de service te proberen is omdat het lekker veel storage heeft vergeleken met Shadow. Er waren ook wat kleine vervelende momenten met Shadow waardoor ik niet mijn systeem kon gebruiken zoals ik het wou. Denk bijvoorbeeld aan het niet kunnen opstarten van Shadow op 04:00 snachts doordeweekse en regelmatig glitches van nieuwe updates waardoor ik bijvoorbeeld mijn Xbox One S controller niet kon gebruiken.

Nadeel van MS: een delay van 125ms. Als je bij Shadow al wat delay hebt is het onspeelbaar. Ik had op de Discord van MS gevraagd wat Europeanen ervan vinden en die zeiden dat het speelbaar was. Ik was enorm skeptisch. Dus toen ik het systeem kreeg gelijk CoD:MW geïnstalleerd en een streamer. Ik probeerde eerst Parsec maar daar is de delay echt ernstig te merken. Met Moonlight was er wel mee te werken. Wel was ik hier in totaal twee uur mee bezig! Erna paar potjes CoD:MW gespeeld en verrek! Het werkt!

Het is niet fantastisch. Een netwerk kabel is een must. Daarnaast speel ik op 1440P op 75HZ en de stream was ongeveer 65fps. Af en toe skipt die ook een frame en wat compressie maar ik heb matches gehad waar ik qua kill aantal boven aan stond! Ook veel deaths, dat moet ik eerlijk bekennen. Als ik het lokaal speel zijn de deaths veel minder.

Grappig detail. Ik speel beter als ik de stream op 1440P zet ipv lager. Kan de enemy beter zien en herkennen op native resolutie. Echter zal ik liever geld investeren in een lokaal systeem die dit kan draaien dan moeite steken in cloud gaming qua dit soort spellen.

Wel heb ik zin om te kijken hoe andere spellen zijn met maximum settings. Maar daar is het te laat voor om dat allemaal nog uit te zoeken. Ben benieuwd hoe een Flight Simulator of een FIFA of Red Dead Redemption 2 het zal doen. FS en RDR2 zijn spellen die ook veel storage vereisen en dus niet tegelijk op een Shadow kunnen dus lijkt me ideaal als ik dat op MS zou kunnen spelen.

Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
Ik weet het niet met Shadow. Gewoon een pc via streamdienst. Weet alleen niet hoe goed de daadwerkelijke dienst is qua performance.
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste