Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
lees het topic gewoon even door en dan krijg je volgens mij een goed beeld van wat het wel en wat het niet kan.Zhankou schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:54:
Ik weet het niet met Shadow. Gewoon een pc via streamdienst. Weet alleen niet hoe goed de daadwerkelijke dienst is qua performance.
Interessant. Je vind MS dus wel speelbaar ? Mijn enige punt met Shadow is de opslag. Het is echt te weinig. Ook voor VR games...polopolo150 schreef op zondag 6 september 2020 @ 04:29:
Ik zat al een tijdje te kijken naar Maximum Settings maar iedere keer dat ik keek of er een systeem beschikbaar was het er niet. Maar ik zat vannacht met een MS klant te praten uit de Verenigde Staten die tevreden is ermee. Toevallig zaten we te kijken of er systemen beschikbaar waren en ja hoor. Nu heb ik een 1080 systeem bij ze.
Vijf Canadees dollars erop gezet wat 3,23 euro is inclusief alle kosten die de bank toevoegd. Mijn reden om de service te proberen is omdat het lekker veel storage heeft vergeleken met Shadow. Er waren ook wat kleine vervelende momenten met Shadow waardoor ik niet mijn systeem kon gebruiken zoals ik het wou. Denk bijvoorbeeld aan het niet kunnen opstarten van Shadow op 04:00 snachts doordeweekse en regelmatig glitches van nieuwe updates waardoor ik bijvoorbeeld mijn Xbox One S controller niet kon gebruiken.
Nadeel van MS: een delay van 125ms. Als je bij Shadow al wat delay hebt is het onspeelbaar. Ik had op de Discord van MS gevraagd wat Europeanen ervan vinden en die zeiden dat het speelbaar was. Ik was enorm skeptisch. Dus toen ik het systeem kreeg gelijk CoD:MW geïnstalleerd en een streamer. Ik probeerde eerst Parsec maar daar is de delay echt ernstig te merken. Met Moonlight was er wel mee te werken. Wel was ik hier in totaal twee uur mee bezig! Erna paar potjes CoD:MW gespeeld en verrek! Het werkt!
Het is niet fantastisch. Een netwerk kabel is een must. Daarnaast speel ik op 1440P op 75HZ en de stream was ongeveer 65fps. Af en toe skipt die ook een frame en wat compressie maar ik heb matches gehad waar ik qua kill aantal boven aan stond! Ook veel deaths, dat moet ik eerlijk bekennen. Als ik het lokaal speel zijn de deaths veel minder.
Grappig detail. Ik speel beter als ik de stream op 1440P zet ipv lager. Kan de enemy beter zien en herkennen op native resolutie. Echter zal ik liever geld investeren in een lokaal systeem die dit kan draaien dan moeite steken in cloud gaming qua dit soort spellen.
Wel heb ik zin om te kijken hoe andere spellen zijn met maximum settings. Maar daar is het te laat voor om dat allemaal nog uit te zoeken. Ben benieuwd hoe een Flight Simulator of een FIFA of Red Dead Redemption 2 het zal doen. FS en RDR2 zijn spellen die ook veel storage vereisen en dus niet tegelijk op een Shadow kunnen dus lijkt me ideaal als ik dat op MS zou kunnen spelen.
Ben benieuwd.
Ik speel nooit schiet spellen en helemaal niet multiplayer op dat niveau... je schetst wel een hele goede alternatief voor Shadow
Ik moet het allemaal nog verder testen. Ik zal er nog wel op terugkomen als ik er meer ervaringen mee heb.
Ik kan je wel zeggen. Het zou me niet weghalen bij Shadow. Ik blijf liever lid in de hoop om extra storage te kunnen bestellen of om een hogere tier te kunnen krijgen. Shadow is, als het werkt, opstarten en gaan met die banaan. Maximum Settings is toch wel eerst inloggen op je admin panel om hem aan te doen, werken met Moonlight terwijl Shadow veel fijner is om te gebruiken (als gebruiker met meerdere schermen) en checken of de server echt uit is nadat je klaar bent met spelen. Dit omdat je per uur betaald.
Voor ernaast met Shadow is het prima.
Er zijn nog wel meer GeForce Now concurrenten waar mijn spellen speelbaar zijn maar ik wil zulke abo's echt houden op Shadow achtige oplossingen. Dan kan ik echt spelen wat ik zelf wil ipv dat een spel ooit wordt toegevoegd of juist weer wordt verwijderd.
Ik gebruik ook al een tijdje Maximum Settings, je kon daar gewoon inschrijven alleen is er een hack geweest. Ik heb daardoor wel weer opnieuw die 30 dollar gekregen voor de tweede keer waardoor ik 60 canadian dollar tegoed had. Ik heb ook maar 5 canadian dollars (3 euro) gekocht.polopolo150 schreef op zondag 6 september 2020 @ 04:29:
Ik zat al een tijdje te kijken naar Maximum Settings maar iedere keer dat ik keek of er een systeem beschikbaar was het er niet. Maar ik zat vannacht met een MS klant te praten uit de Verenigde Staten die tevreden is ermee. Toevallig zaten we te kijken of er systemen beschikbaar waren en ja hoor. Nu heb ik een 1080 systeem bij ze.
Vijf Canadees dollars erop gezet wat 3,23 euro is inclusief alle kosten die de bank toevoegd. Mijn reden om de service te proberen is omdat het lekker veel storage heeft vergeleken met Shadow. Er waren ook wat kleine vervelende momenten met Shadow waardoor ik niet mijn systeem kon gebruiken zoals ik het wou. Denk bijvoorbeeld aan het niet kunnen opstarten van Shadow op 04:00 snachts doordeweekse en regelmatig glitches van nieuwe updates waardoor ik bijvoorbeeld mijn Xbox One S controller niet kon gebruiken.
Nadeel van MS: een delay van 125ms. Als je bij Shadow al wat delay hebt is het onspeelbaar. Ik had op de Discord van MS gevraagd wat Europeanen ervan vinden en die zeiden dat het speelbaar was. Ik was enorm skeptisch. Dus toen ik het systeem kreeg gelijk CoD:MW geïnstalleerd en een streamer. Ik probeerde eerst Parsec maar daar is de delay echt ernstig te merken. Met Moonlight was er wel mee te werken. Wel was ik hier in totaal twee uur mee bezig! Erna paar potjes CoD:MW gespeeld en verrek! Het werkt!
Het is niet fantastisch. Een netwerk kabel is een must. Daarnaast speel ik op 1440P op 75HZ en de stream was ongeveer 65fps. Af en toe skipt die ook een frame en wat compressie maar ik heb matches gehad waar ik qua kill aantal boven aan stond! Ook veel deaths, dat moet ik eerlijk bekennen. Als ik het lokaal speel zijn de deaths veel minder.
Grappig detail. Ik speel beter als ik de stream op 1440P zet ipv lager. Kan de enemy beter zien en herkennen op native resolutie. Echter zal ik liever geld investeren in een lokaal systeem die dit kan draaien dan moeite steken in cloud gaming qua dit soort spellen.
Wel heb ik zin om te kijken hoe andere spellen zijn met maximum settings. Maar daar is het te laat voor om dat allemaal nog uit te zoeken. Ben benieuwd hoe een Flight Simulator of een FIFA of Red Dead Redemption 2 het zal doen. FS en RDR2 zijn spellen die ook veel storage vereisen en dus niet tegelijk op een Shadow kunnen dus lijkt me ideaal als ik dat op MS zou kunnen spelen.
Ben benieuwd.
Het is ook niet altijd beschikbaar trouwens, soms start de pc bij mij gewoon niet op. Maar wel goedkoop (ik heb voor 3 euro dus 65 canadian dollar aan tegoed gehad). Ik speel trouwens wireless, want mijn pc is wel bekabeld maar is met een wifibridge verbonden met het kabelmodem beneden. Maar dat is wel hele goede wifi, ik werk daar ook de hele dag op (homeworking, voiptelefonie dus het mag niet haperen).
Maar ik gebruik ook Gforce Now en dat werkt ook gewoon goed voor de spellen die er in staan, en ook Stadia (en dat vind ik eigenlijk nog beter omdat je niet eens een client nodig hebt, al schijnt parsec ook in de browser te kunnen en Gforce Now op Chromebooks). Maximum Settings gebruik ik voor de spellen die niet in Gforce Now staan.
[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 07-09-2020 08:55 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik heb het zowel geprobeerd met Parsec als met Moonlight, maar naast de input lag ervaar ik ook audio stutter. Heb je wat specifieke instellingen ervoor in Moonlight?
Ik speel met Parsec, vooral omdat ik eerst een AMD-machine had en omdat ik dat zonder adminrechten kan gebruiken.Sethie schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:25:
@Marzman @polopolo150 vinden jullie Maximum Settings bruikbaar? Ik heb daar ook een 1080 machine, maar omwille van de afstand en delay (ook rond de 125ms hier) vind ik het onbruikbaar.
Ik heb het zowel geprobeerd met Parsec als met Moonlight, maar naast de input lag ervaar ik ook audio stutter. Heb je wat specifieke instellingen ervoor in Moonlight?
Bij mij is het heel bruikbaar, het ligt misschien aan de games? Ik speel GTA5 en My Summer Car. Niks competatiefs.
/▌
Misschien zien ze het als iets waar GFN een licentie voor moet afnemen, of zijn er geen cloud savegames, of zijn ze het niet eens met het ontbreken van updates of dlc. De ontwikkelaar kan daar niks aan doen maar krijgt wel klachten daarover van GFN gebruikers.mark777 schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:30:
vind raar dat ze civilization van GFN hebben gehaald maar nergens anders aanbieden. Is al maanden geleden je zou toch denken dat ze ondertussen wel een oplossingen daarvoor hebben? Als ze toch nog geen eigen streaming dienst hebben dan kunnen ze het toch net zogoed nog via GFN streamen?
/▌
Stadia werkt bij velen en ook bij mij (veel) beter vanuit Edge dan vanuit Chrome. Raar maar echt waar. Veel stabieler, geen blokjes en niet steeds de switch naar een lagere resolutie. Heb het gisteravond weer getest met Strange Brigade.
Ik maak gebruik van powerline adapters en speel op 1080p, dat ter info.
Dacht dat Stadia verplichte om via chrome te spelen.Safri7879 schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:37:
Weet niet of hier al eens eerder over is gesproken, maar kan alsnog geen kwaad het te noemen.
Stadia werkt bij velen en ook bij mij (veel) beter vanuit Edge dan vanuit Chrome. Raar maar echt waar. Veel stabieler, geen blokjes en niet steeds de switch naar een lagere resolutie. Heb het gisteravond weer getest met Strange Brigade.
Kom hier toch even op terug. Hij draait nu bagger op dit moment vanuit Edge. Kan er nog geen lijn in ontdekken...Safri7879 schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:37:
Weet niet of hier al eens eerder over is gesproken, maar kan alsnog geen kwaad het te noemen.
Het draaide allemaal zonder problemen op GFN dus dat kan het niet zijn. Het zal wel iets met geld te maken hebben ja maar vind het nog steeds ruk dat ze geen alternatief hebben dan. Fireaxis is ruk anyways. de multiplayer support voor civ is er gewoon niet.Marzman schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:18:
[...]
Misschien zien ze het als iets waar GFN een licentie voor moet afnemen, of zijn er geen cloud savegames, of zijn ze het niet eens met het ontbreken van updates of dlc. De ontwikkelaar kan daar niks aan doen maar krijgt wel klachten daarover van GFN gebruikers.
Ik speel het op een pc met full hd monitor, dus in principe 2k, maar hij poetst hem wat op dus. Snap het niet echt, maar het werkt.
Heb zelf een Devolo powerline adapter (650+) en werd er gek van. Steeds RDP connectie een seconde verbroken (genieten met thuiswerken), slechte GeForce Now prestaties, etc. Ik ga het nog een kans geven. Dank voor de tip!Safri7879 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:38:
Even een mededeling. Ik heb Devolo powerline adapters en sinds ik de cockpit software eraf heb gehaald draait Stadia super en Geforce Now goed. Raar maar waar.
Even een update: nog geen disconnects gehad vandaag!

Die Devolo wifi bridge ga ik ook eens naar kijken, @Marzman, dank.
[ Voor 11% gewijzigd door MarcoKramer op 16-09-2020 16:09 ]
Die heb ik ook gehad, best snel maar verbrak ook af en toe een seconde en dan valt de VPN en alles weg bij thuiswerken. Maar ik verdacht eigenlijk meer het electriciteitsnetwerk van mijn woning. Ik gebruik nu een Devolo wifibridge en dat werkt perfect. Voor thuiswerken en voor Stadia, Gforce Now etc.MarcoKramer schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:38:
[...]
Heb zelf een Devolo powerline adapter (650+) en werd er gek van. Steeds RDP connectie een seconde verbroken (genieten met thuiswerken), slechte GeForce Now prestaties, etc. Ik ga het nog een kans geven. Dank voor de tip!
/▌
http://clips.twitch.tv/DifficultDeadRedpandaNerfRedBlaster
Afgelopen avond was er een livestream op Twitch om de nieuwe CTO te presenteren. Dus vandaar de Twitch clip.
[ Voor 34% gewijzigd door polopolo150 op 19-09-2020 13:41 ]
Dat is goed nieuws!! Dankjewel voor het delen van de clippolopolo150 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:51:
Vanaf volgende week is er opslag te bestellen bij Shadow, bron:
http://clips.twitch.tv/DifficultDeadRedpandaNerfRedBlaster
Afgelopen avond was er een livestream op Discord om de nieuwe CTO te presenteren. Dus vandaar de Twitch clip.
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
:strip_exif()/f/image/1Xb35zjmU2koEFqxI4KHp5FX.jpg?f=fotoalbum_large)
Eronder staat ook dat morgen meer informatie komt. Vergeten dat te screenshotten.
[ Voor 10% gewijzigd door polopolo150 op 21-09-2020 18:49 ]
>> Signature?
Maak ook een account aan op de EPIC Game Store. De gratis games die EPIC wekelijks weggeeft, worden vaak ook aan GFN toegevoegd.ChiLLeR schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:53:
Ik heb een wat oudere pc en wil daar wel eens weer een spelletje op doen. Maar wil eigenlijk eerst eens een game proberen via cloud gaming, ik heb bij GFN een free account aangemaakt maar kan geen spel vinden die je even kan testen. Iemand een tip?
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
[ Voor 18% gewijzigd door polopolo150 op 22-09-2020 18:03 ]
ja een beetje laat net als alle hardware van shadow. je koopt verouderde techniek. ik denk dat de nieuwe Nvidia kaarten over 2 jaar bij shadow leverbaar zijn....polopolo150 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:03:
Storage is nu beschikbaar voor Shadow!
En, big surprise, ook voor Classic-abonnees!polopolo150 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:03:
Storage is nu beschikbaar voor Shadow!
Ik logde zojuist in om mijn Classic (Dutch1000) om te zetten naar Boost toen ik zag dat er storage options beschikbaar waren. Op l'bonnefoi aangeklikt en ja hoor: werkt. Nu wachten tot de order er door is en dan kan ik eindelijk weer eens wat installeren
Scheelt weer een euro in de maand ten opzichte van Boost. Toch weer een ijsje!
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Wat een binnenkomer, ik weet het.
Maar ik twijfel dus. Ik twijfel of ik mijn pc ga upgraden á €1500,- of dat ik stap over op cloud gaming. Als ik het topic zo doorlees denk ik dat Shadow het beste bij mijn wensen past. Ik ben namelijk geen competitieve speler, ik kan mijn reeds gekochte spellen spelen, nieuwe spellen die koop blijven mijn eigendom maar ik heb minder tijd dan voorheen. En dus vraag ik mij af of die spaarzame momentjes dat ik ga gamen zo'n investering rechtvaardigen. Als ik deze investering doe heb ik natuurlijk wel iets wat van mij is. Dat is bij Shadow niet. Toch kan ik met het abonnement van €25 p.m. 5 jaar gamen voordat ik €1500,- heb uitgegeven. En de ervaring leert dat je na een periode van 5 jaar weer opnieuw een vergelijkbare investering moet doen om de nieuwste games te kunnen spelen.
De twijfel zit hem er in dat ik niet kan garanderen dat ik over 5 jaar nog game. Mocht ik tussentijds mijn interesse verliezen kan ik het abonnement stopzetten en in mijn ogen verspil ik daarmee niet onnodig geld. Wanneer ik mijn pc de benodigde upgrade geef en ik stop er na drie jaar mee heb ik voor mijn gevoel €600,- weg gegooid (€25*24 maanden).
Maar goed, het is maar een gedachten gang. Ik zou graag Shadow willen proberen. Om eens te ervaren of het iets voor mij is. Daarmee hopend dat ik het of helemaal geweldig vind of juist helemaal niets om zo mijn keuze makkelijker te maken. Alleen begrijp ik dat er geen try out mogelijkheid bestaat. En dat de enige mogelijkheid het afsluiten van een abonnement is, voor bv. een maand om het zo te proberen. Maar dan kan ik pas in december aan de slag volgens de website.

Dus mijn vraag, heb ik ergens overheen gekeken en bestaat er een andere (snellere) mogelijkheid? Of is er iemand die in de omgeving van Eindhoven woont bij wie ik het eens zou kunnen proberen? Uiteraard met de corona regels en andere voorzorgsmaatregelen (mondmasker, handschoenen) in acht nemend? Uiteraard met vergoeding van mijn kant? Ik hoor het graag!
Why so serious?
als ik jou zo lees zou je shadow een maand kunnen proberen. Kijken hoe het bevalt en dan een beslissing nemen. December is niet zo ver meer dus je moet even wachten. Zelf speel via GFN maar daar zijn steeds minder games helaas.Bobbreede schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:49:
Ik twijfel...![]()
Wat een binnenkomer, ik weet het.
Maar ik twijfel dus. Ik twijfel of ik mijn pc ga upgraden á €1500,- of dat ik stap over op cloud gaming. Als ik het topic zo doorlees denk ik dat Shadow het beste bij mijn wensen past. Ik ben namelijk geen competitieve speler, ik kan mijn reeds gekochte spellen spelen, nieuwe spellen die koop blijven mijn eigendom maar ik heb minder tijd dan voorheen. En dus vraag ik mij af of die spaarzame momentjes dat ik ga gamen zo'n investering rechtvaardigen. Als ik deze investering doe heb ik natuurlijk wel iets wat van mij is. Dat is bij Shadow niet. Toch kan ik met het abonnement van €25 p.m. 5 jaar gamen voordat ik €1500,- heb uitgegeven. En de ervaring leert dat je na een periode van 5 jaar weer opnieuw een vergelijkbare investering moet doen om de nieuwste games te kunnen spelen.
De twijfel zit hem er in dat ik niet kan garanderen dat ik over 5 jaar nog game. Mocht ik tussentijds mijn interesse verliezen kan ik het abonnement stopzetten en in mijn ogen verspil ik daarmee niet onnodig geld. Wanneer ik mijn pc de benodigde upgrade geef en ik stop er na drie jaar mee heb ik voor mijn gevoel €600,- weg gegooid (€25*24 maanden).
Maar goed, het is maar een gedachten gang. Ik zou graag Shadow willen proberen. Om eens te ervaren of het iets voor mij is. Daarmee hopend dat ik het of helemaal geweldig vind of juist helemaal niets om zo mijn keuze makkelijker te maken. Alleen begrijp ik dat er geen try out mogelijkheid bestaat. En dat de enige mogelijkheid het afsluiten van een abonnement is, voor bv. een maand om het zo te proberen. Maar dan kan ik pas in december aan de slag volgens de website.![]()
Dus mijn vraag, heb ik ergens overheen gekeken en bestaat er een andere (snellere) mogelijkheid? Of is er iemand die in de omgeving van Eindhoven woont bij wie ik het eens zou kunnen proberen? Uiteraard met de corona regels en andere voorzorgsmaatregelen (mondmasker, handschoenen) in acht nemend? Uiteraard met vergoeding van mijn kant? Ik hoor het graag!
Hier sluit ik mij bij aan. Simpelweg een maand abbo afsluiten en kijken of het wat voor je is. Mocht dat niet zijn dan ben je maar een maandje kwijt en kun je alsnog die pc van 1500 euro aanschaffen. @Bobbreede , welke games speel je eigenlijk zoal?mark777 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:11:
[...]
als ik jou zo lees zou je shadow een maand kunnen proberen. Kijken hoe het bevalt en dan een beslissing nemen. December is niet zo ver meer dus je moet even wachten. Zelf speel via GFN maar daar zijn steeds minder games helaas.
GTA 5, COD MW, Fallout, The Witcher, Forza Horizon nu en recent.Webgnome schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:16:
[...]
[...] @Bobbreede , welke games speel je eigenlijk zoal?
Op mijn verlanglijstje staan Cyberpunk 2077, Mafia Definitive Edition, Control.
Games die ik in het verleden heb gespeeld zijn bv de games van Telltale (zowel TWD als Batman), Dead Island, Max Payne, Metro, Payday. Van alles wat dus zoals je ziet. Het enige is dat wij (ja mijn vrouw gamet ook af en toe) sinds dat wij ouders zijn geworden veel minder tijd hebben. Daarom noemde ik mijzelf ook geen competitieve gamer. Ja, sommige games zijn snel en hebben baat bij een zo laag mogelijke latency zoals COD maar merendeel kan prima lijkt mij, zoals bv. Cyberpunk.
Naar aanleiding van jullie reacties ga ik het dan ook zeker een maand proberen!
Eens, misschien is het ook wat overtrokken. Sowieso moet ik de GPU upgraden. Zat zelf te denken aan een 3080 en dan kom je al gauw op €800,-. De rest van mijn PC, incl. voeding kunnen dat niet aan dus al met al bij elkaar kom je dan op €1500,- die ik wellicht wat ruim heb gepakt (maar daar komen nog verzendkosten bij bv.) En ja, ik zal er her en der echt nog wel een paar euro af kunnen snoepen. Maar dat is dit forum niet de juiste plek voor.Safri7879 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:00:
Maar 1500 voor een game pc vind ik wel veel voor een niet competitieve speler. Is dat echt nodig? Op Dragon Computers kun je bijvoorbeeld prima game pc's kopen onder de 1000 euro. Dat terzijde.
Ik ga Shadow gewoon eens proberen, hopelijk heb ik geluk en kan ik eerder dan december aan de slag en mocht er toch nog iemand zijn die zegt ''kom het eens proberen bij mij'', dan graag! Voor nu bedankt
Why so serious?
https://www.theverge.com/...e-twitch-alexa-controller
Shadow plaatst wekelijks een topic waarin ze aankondigen wanneer ze mensen aansluiten. Je kan het vinden in dit forum: https://forum.shadow.tech/news-announcements-42
En Cyberpunk komt op release day naar GFN trouwens. De Steam versie wel te verstaan en helaas niet de GoG versie. Ik ben zelf van plan om Cyberpunk dan ook via GFN te spelen omdat mijn systeem daarvoor een CPU/GPU upgrade kan gebruiken (plus dan natuurlijk ook het mobo en ram) en ik dat pas eventueel volgend jaar wil doen.
Ik heb wat games via GFN geprobeerd en dat was me goed bevallen moet ik zeggen dus wie weet game ik in de toekomst wel alleen maar via de cloud
Nog even snel 1 tip: game via bekabeld internet via cloudservices als dat mogelijk is. Stukken beter dan over Wifi.
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Ik ben benieuwd, als ze bij de start al honderd spellen hebben zullen ze niet hetzelfde doen als Google?Exocet schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:02:
Amazon gaat ook mee doen
/▌
Games die je met pro kunt claimen spreken mij over het algemeen niet zo aan, en veel games zijn belachelijk overpriced op Stadia als je het mij vraagt...
Het Gamepass achtige idee van Luna spreekt mij dan een stuk meer aan moet ik zeggen.
Vind Stadia wel nog steeds de beste ervaring bieden, kwaliteit is over het algemeen uitstekend en opstarten van spellen gaat stukken sneller dan bij GeforceNow. Ik verwacht dat ik in Cyberpunk dan ook op Stadia ga aanschaffen, die is toch waarschijnlijk overal even duur.
En ons eigen Tweakers heeft nu ook een goed artikel erover : https://tweakers.net/nieu...dienst-en-controller.htmlExocet schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:02:
Amazon gaat ook mee doen
Klinkt inderdaad meer als het Gamepass model. Alleen dan met aparte kanalen waar je je op kan abonneren.
Ben benieuwd wanneer het in Nederland komt.
Witcher 3 werkt heerlijk en start ik vanaf de Shadow Android app. Die haalt installed games alleen van je Steam account lijkt het.
Iemand iets voor elkaar gekregen om custom games op dit beginscherm van de Android app te krijgen.
Is een goeie voor de WAF...
shortcuts voor niet steam games aan steam toevoegen? Dat schijnt te kunnen..trekker22 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:48:
Nu toch weer eens serieus met Shadow aan de gang. Shield TV client met PS4 controller.
Witcher 3 werkt heerlijk en start ik vanaf de Shadow Android app. Die haalt installed games alleen van je Steam account lijkt het.
Iemand iets voor elkaar gekregen om custom games op dit beginscherm van de Android app te krijgen.
Is een goeie voor de WAF...
[ Voor 77% gewijzigd door effect10 op 06-10-2020 22:21 ]
nou dat kan dus en als ik dan steam opstart op de shadow en naar big picture mode ga dan staan ze er. Maar niet in de Shadow App begin pagina..Webgnome schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:10:
[...]
shortcuts voor niet steam games aan steam toevoegen? Dat schijnt te kunnen..
Kwam als alternatief PlayNite tegen, een game manager en die in full screen laten opstarten als je Shadow Desktop kiest.
Enige is dat je geen short key op de controllers hebt om een game af te sluiten. (Is met de Shadow App bv wel door de Share + Settings knop op de PS4 controller te drukken krijg je soort menu om game te killen etc)
Is een handige app om te gebruiken in combi met shadow. Hiermee kan je de muis bewegen met je controller
Op Redit lees ik posts dat mensen zo juist minder lag hebben, maar daar zitten vooral Amerikanen. Misschien kom je op een Amerikaanse server terecht?
/▌
nooit van gehoord maar veel succes!Safri7879 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:55:
Ik ga Boosteroid voor 1 maand proberen. De line-up van games vind ik vrij indrukwekkend, maar heb er gemengde verhalen over gehoord. Ik laat het jullie weten wat mijn bevindingen zijn.
Ken ik niet maar ben benieuwd hoe je het bevalt. Ik ga alvast wat reviews lezen.Safri7879 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:55:
Ik ga Boosteroid voor 1 maand proberen. De line-up van games vind ik vrij indrukwekkend, maar heb er gemengde verhalen over gehoord. Ik laat het jullie weten wat mijn bevindingen zijn.
Niet alle games doen het vooralsnog, maar die het doen draaien prima. De EA games en Destiny 2 draaien snel, maar vraag me af wat ze nu echt aan graphics hebben teruggeschroefd. Zo te zien wel wat.
Zelfde login gedoe als met GeForce Now, maar ben ook verwend met Stadia snelheid.
Krijg echter Civ 6 en de Battlenet games niet aan de praat vooralsnog. Dit is voor mij wel een dealbreaker.
Al met al lijkt het een soort service die stiekem nu nog in de luwte opereert, maar als de grote publishers er lucht van krijgen kan het wel eens snel afgelopen zijn.
Kortom: geen aanrader en dag tientje.
[ Voor 43% gewijzigd door Safri7879 op 16-10-2020 21:57 ]
Vroeger op de Shadow discord had ik gehoord dat je ook de GTX 1080 drivers kon installeren op Shadow Boost. Dus dat gedaan en ik heb nu minder FPS in de game maar het speelt wel vloeiend. Zelf vind ik het niet storend. Ik speel wel alles op Ultra dus kan de settings wel omlaag doen maar ben toch tevreden. Misschien een tip voor mensen in een soort gelijke situatie.
Ja, het duurt even voordat je het krijgt. Bij mij was het eerder dit jaar binnen een week of 6 a 7 trouwens terwijl ze het toen ook officieel pas na 12 weken zouden leveren.FunnyJohnny schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:11:
Chips... Vandaag 25-10-2020 aangemeld voor shadow boost. Activeringsdatum eind januari 2021? 3 maanden wacht tijd? Ahhhh.
Dus er is hoop dat je het wat eerder krijgt
Ik kan er maar geen officiële bevestiging van vinden.
Maar Nvidia sponsort de game wel door de game te leveren bij aankoop van hun nieuwe 3000 kaarten plus een jaar abo op GFN.
UPDATE: en natuurlijk vind ik nu na het stellen van mijn vraag ineens wel de bevestiging...doh
https://www.nvidia.com/en...-rtx-system-requirements/
[ Voor 27% gewijzigd door Vortigen op 26-10-2020 18:14 ]
Liquidsky staat in de openingspost, maar hun website kan ik niet eens openen, dus gok dat dat niet gaat werken.
En als je 1 van deze diensten hebt, pakt hij dan altijd de dichtstbijzijnde server of is deze fixed?
Dat is op te lossen door in de nvidia settings de max fps naar 60 te zetten. Dat moet ik echter elke keer opnieuw instellen. Geen ramp want het zijn 3 clicks maar toch beetje vervelend.
Ik zou even contact opnemen met Shadow support.
Is er geen command line optie als tijdelijke oplossing? Die gebruik ik voor een aantal games als ik wissel tussen mijn laptopscherm en mijn ultrawide.
Software mag je gewoon gebruiken op Shadow zolang je niet gaat overclocken of iets vergelijkbaars. (is best een krachtige tool namelijk)
Een cloud gaming service in Australië of Azië zou ik zo niet weten.StephaN900 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:08:
Is er ook een cloud gaming service met servers in australie of azie? Ik heb geforce now geprobeerd maar dat werkt helaas niet.
Liquidsky staat in de openingspost, maar hun website kan ik niet eens openen, dus gok dat dat niet gaat werken.
En als je 1 van deze diensten hebt, pakt hij dan altijd de dichtstbijzijnde server of is deze fixed?
Maar Geforce Now pakt de server die het dichtstbij is inderdaad.
Maar ze hebben dus geen servers in die regio's?
Ik lees wisselende verhalen over Google Stadia via een VPN van mensen uit Australië. Stadia schijnt in 2021 daar te komen maar er is nog niks officieels over bekend.
By the way, er is wel een site van Liquidsky maar zo te zien kan je er niks kopen of huren...
https://enterprise.liquidsky.com/ls-gaming.html
Misschien weet iemand anders hier nog een alternatief?
Helaas dus nog niks voor zover ik weet. Weet wel dat over het algemeen data hier een stuk duurder is (kijk naar AWS tarieven voor Singapore, Tokyo, India vs de VS/EU), dus wellicht dat het daar wat mee te maken heeft.Vortigen schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:52:
[...]
Een cloud gaming service in Australië of Azië zou ik zo niet weten.
Maar Geforce Now pakt de server die het dichtstbij is inderdaad.
Maar ze hebben dus geen servers in die regio's?
Ik lees wisselende verhalen over Google Stadia via een VPN van mensen uit Australië. Stadia schijnt in 2021 daar te komen maar er is nog niks officieels over bekend.
By the way, er is wel een site van Liquidsky maar zo te zien kan je er niks kopen of huren...
https://enterprise.liquidsky.com/ls-gaming.html
Misschien weet iemand anders hier nog een alternatief?
Ga er eigenlijk vanuit dat als ik hier Netflix kijk de servers waarschijnlijk ook in de VS zitten (latency is natuurlijk niet zo belangrijk als bij cloud gaming).
Maar goed ik zou graag het dubbele betalen als ze het hier aanbieden en denk dat er zeker wel een markt voor is.
Geen idee waar je woont, maar als je in AUS woont en je adres als wordt geserviced door het nbn, dan zou je het eens kunnen proberen met een cloud service buiten AUS die niet moeilijk doet over geolocatie (Shadow bijvoorbeeld).StephaN900 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 03:38:
[...]
Helaas dus nog niks voor zover ik weet. Weet wel dat over het algemeen data hier een stuk duurder is (kijk naar AWS tarieven voor Singapore, Tokyo, India vs de VS/EU), dus wellicht dat het daar wat mee te maken heeft.
Ga er eigenlijk vanuit dat als ik hier Netflix kijk de servers waarschijnlijk ook in de VS zitten (latency is natuurlijk niet zo belangrijk als bij cloud gaming).
Maar goed ik zou graag het dubbele betalen als ze het hier aanbieden en denk dat er zeker wel een markt voor is.
Vrienden van mij hebben het getest en het werkt redelijk, ook afhankelijk van de drukte op het nbn.
Als je adres nog niet aan het nbn hangt, vergeet het dan maar. De latency is dan zo hoog dat gamen niet prettig werkt of zelfs onmogelijk is. Via het nbn maar met een vpn ertussen is ook niet aan te raden; de vpn heeft een nadelig effect op de toch al niet zo heel erg goede latency.
Dit alles gebaseerd op wat tests met vrienden en vriendinnen verspreid over Oz; ymmv
[ Voor 5% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 28-10-2020 07:15 ]
/▌
https://www.nvidia.com/en...-update-10282020/2859938/
Komt dus ergens later vandaag (donderdag) wanneer de game wereldwijd uit is en de Gameready drivers van Nvidia er zijn. Ik gok rond onze middag of begin avond.
[ Voor 4% gewijzigd door Vortigen op 29-10-2020 09:03 ]
Bij mij duurde het eerder dit jaar ongeveer 6 a 7 weken voordat ik het kreeg. Destijds werd er gezegd dat het pas na 3 maanden zou zijn maar dat was dus eerderMissMe NL schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:45:
Ik heb vandaag shadow afgesloten en word vast een paar maanden wachten. Alleen zie ik nu dat er een server is in Amsterdam. Word ik dan automatisch daar geplaatst of had ik iets moeten aangeven tijdens het registreren?
En ja, als je in Nederland woont komt je automatisch op de Amsterdam locatie.
Dankjewel voor je reactie. Was al bang dat ik op een andere server zou komen. Ben echt heel benieuwd hoe de ervaring is. Er word aangegeven dat ik het januari 2021 kan verwachten. Hopen dat het dus eerder is als wat jij zegt.Vortigen schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:57:
[...]
Bij mij duurde het eerder dit jaar ongeveer 6 a 7 weken voordat ik het kreeg. Destijds werd er gezegd dat het pas na 3 maanden zou zijn maar dat was dus eerder
En ja, als je in Nederland woont komt je automatisch op de Amsterdam locatie.
Denk je dat Stadia ook de Uplay store aan gaat bieden dan?mark777 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:32:
Vraag me af: Nu ubisoft uplay+ naar Stadia komt is dit het einde van GFN?
Ik blijf gewoon GFN gebruiken voor spellen die ik heb in GFN (ik zie wel dat er weer een spel dat ik had verdwenen is, dat maakt GFN wel onbetrouwbaar) en Stadia voor spellen die ik heb op Stadia.
[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 31-10-2020 17:13 ]
/▌
Niet het einde van GFN denk ik maar het wordt er wel weer een stukje minder aantrekkelijk door.mark777 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:32:
Vraag me af: Nu ubisoft uplay+ naar Stadia komt is dit het einde van GFN?
Want het meeste van de Ubisoft+ game library zal ook beschikbaar worden voor Stadia basic en zou je dus een eventueel betaald abo op GFN kunnen laten vallen als je alleen Ubi games speelt.
Ben wel benieuwd of (hoe lang?) Ubisoft games beschikbaar blijven op GFN. Heeft Ubi een exclusive contract met Stadia of zetten ze in op beide platforms? We zullen het gaan zien
yep goeie vraag. Ik speel nu anno 1800 via GFN maar vraag me af voor hoe lang nog. Denk dat ubisoft al zijn games van GFN gaat afhalen en voor Stadia kiestVortigen schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:16:
[...]
Niet het einde van GFN denk ik maar het wordt er wel weer een stukje minder aantrekkelijk door.
Want het meeste van de Ubisoft+ game library zal ook beschikbaar worden voor Stadia basic en zou je dus een eventueel betaald abo op GFN kunnen laten vallen als je alleen Ubi games speelt.
Ben wel benieuwd of (hoe lang?) Ubisoft games beschikbaar blijven op GFN. Heeft Ubi een exclusive contract met Stadia of zetten ze in op beide platforms? We zullen het gaan zien
(Sony Bravia 32" KDL-32W5500 uit 2009)
HDMI 1: Ziggo Media XL Box
HDMI 2: iMac Late 2013 (thunderbolt/mini display naar HDMI adapter
met een HDMI over UTP oplossing naar de TV toe.
(HDMI sender <--> 2x CAT6 UTP <--> HDMI ontvanger))
HDMI 3: Fujitsu Esprimo Q900 Mini PC (2012) (DisplayPort 2 HDMI kabel)
HDMI 4: Nvidia Shield 2017
Alles is op 1 Gbps met een 8poorts Net Gear aangesloten op het Ziggo modem.
Zolang ik geen andere TV hebt zal er maximaal op 1080p gespeeld worden.
Welke zou ik het beste voor de Shadow cliënt gebruiken?
Want mijn oude laptop M11x, uit 2010 is langzaam aan het "afsterven"
(Core i5-520UM 1.8GHz, 8Gb., Nvidia GeForce GT 335M)
Tech Specs:
HDMI 2: iMac late 2013, 2,9Ghz, i5 (4570R), 16Gb., GeForce GT 750M, OSX 10.13 (High Sierra)
HDMI 3: Fujitsu Q900 Mini PC 2012, i5-2520M, 2,5Ghz, 8Gb., Intel HD 3000, Windows 10
HDMI 4: Nvidia Shield 2017, NVIDIA® Tegra® X1 processor with a 256-core GPU and 3 GB RAM, Android 8
De controllers van de shield neem ik dan aan?effect10 schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:55:
Shadow Client op mijn SHIELD doet het goed
Of heb je ook een leuke toetsenbord muis combi. Het liefst draadloos en met verlichte toetsen?
Hier zijn de systeem eisen voor shadow op verschillende platforms:FunnyJohnny schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:29:
Ik heb de volgende apparaten op mijn TV aangesloten.
(Sony Bravia 32" KDL-32W5500 uit 2009)
HDMI 1: Ziggo Media XL Box
HDMI 2: iMac Late 2013 (thunderbolt/mini display naar HDMI adapter
met een HDMI over UTP oplossing naar de TV toe.
(HDMI sender <--> 2x CAT6 UTP <--> HDMI ontvanger))
HDMI 3: Fujitsu Esprimo Q900 Mini PC (2012) (DisplayPort 2 HDMI kabel)
HDMI 4: Nvidia Shield 2017
Alles is op 1 Gbps met een 8poorts Net Gear aangesloten op het Ziggo modem.
Zolang ik geen andere TV hebt zal er maximaal op 1080p gespeeld worden.
Welke zou ik het beste voor de Shadow cliënt gebruiken?
Want mijn oude laptop M11x, uit 2010 is langzaam aan het "afsterven"
(Core i5-520UM 1.8GHz, 8Gb., Nvidia GeForce GT 335M)
Tech Specs:
HDMI 2: iMac late 2013, 2,9Ghz, i5 (4570R), 16Gb., GeForce GT 750M, OSX 10.13 (High Sierra)
HDMI 3: Fujitsu Q900 Mini PC 2012, i5-2520M, 2,5Ghz, 8Gb., Intel HD 3000, Windows 10
HDMI 4: Nvidia Shield 2017, NVIDIA® Tegra® X1 processor with a 256-core GPU and 3 GB RAM, Android 8
https://help.shadow.tech/...irements-For-Using-Shadow
Er staan zowel minimum als recommended systeem eisen. Ik zou die lijst dus even bekijken en als het met Shadow overweg kan dan gewoon proberen wat voor jou het beste aanvoelt.
FunnyJohnny schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:02:
[...]
De controllers van de shield neem ik dan aan?
Of heb je ook een leuke toetsenbord muis combi. Het liefst draadloos en met verlichte toetsen?
[ Voor 74% gewijzigd door BM op 08-11-2020 15:18 ]
Ik zag net dat Shadow ook een Server in Azië heeft staan, en wel in Seoul. Misschien heb je daar wat aan?StephaN900 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:08:
Is er ook een cloud gaming service met servers in australie of azie? Ik heb geforce now geprobeerd maar dat werkt helaas niet.
zie ook: https://status.shadow.tech/
Dan zou het moeten werken. Als je in Nederland je gaat aanmelden kom je op de Amsterdamse server.
Die is er al een tijdjegrand admiral Mause schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:19:
voor de Shadow Boost users die willen upgraden naar een beter plan. De pre-order upgrade optie is er weer. Ben benieuwd wanneer het daadwerkelijk zover is dat ik kan upgraden.
Ik heb me pakweg 2 maanden geleden al ingeschreven op de wachtlijst.
De enige indicatie van levertijd is "available soon"
Ik heb me zo'n maand geleden op de 256GB opslag upgrade geabonneerd. Ik had eigenlijk verwacht dat je 1e partitie dan uitgebreid zou worden, maar dat is niet zo. Je krijgt er een aparte 256GB partie bij die je via Disk Manager moet activeren. Mijn eigen schuld, ik had de documentatie beter moeten lezen en het ook geen ramp.grand admiral Mause schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:19:
voor de Shadow Boost users die willen upgraden naar een beter plan. De pre-order upgrade optie is er weer. Ben benieuwd wanneer het daadwerkelijk zover is dat ik kan upgraden.
Ik heb er nu eigenlijk al spijt van, ik gebruik mijn Shadow maar heel zelden. Had het voor Flight Simulator gedaan, en dat draaide prima maar ben er op uitgekeken helaas.
Ik heb een jaarabonnement........polopolo150 schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:57:
@Pierre_nr1 volgens mij is het maandelijks opzegbaar dus geen groot ramp toch?
Dat wist ik niet, ik ga kijken. Dank!Vortigen schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:26:
@Pierre_nr1 Je kan de extra opslag direct weer opzeggen als je dat wilt in je account. Scheelt toch weer 2,99 per maand.
De performance op 1080p is uitstekend maar wat ik vooral ideaal vind is dat ik overal waar ik ben, op veel verschillende devices kan gamen met zeer stabiele en goede prestaties.
Als vergelijking;Ik had hiervoor nog een 3900x met een 2080ti die ik als streaming pc gebruikte op basis van moonlight. Wat een drama, constant liep de pc vast, de beeldkwaliteit viel tegen ondanks snel netwerk en snel internet. Plus de pc moest constant aanstaan want KPN ondersteunt geen wake on lan vanuit externe netwerken. Alleen aan stroomkosten was ik al de helft van het basis shadow abonnement kwijt als het niet meer was, dan heb ik de hardware afschrijving nog niet eens meegenomen.
Zo speel ik nu regelmatig met mijn iPad Pro 11 inch op schoot en dat is het net een soort Xbox handheld of gebruik ik de Android app op mijn Philips tv en lijkt het net of er een Xbox of pc is aangesloten. Op 1080p volstaat shadow boost. Hogere tiers heb ik niet geprobeerd en ga ik ook niet doen want dan heb ik liever de Xbox series x erbij. Voor 12,99 in de maand excl. extra storage is dit voor mij een perfecte oplossing, die ik in 1e instantie als primaire vervanging voor de pc zag, maar ook prima voor erbij wil hebben.
Mocht iemand nog een code willen voor 1e maand korting dm me:)
Kan mij hierbij aansluiten. Shadow is echt voor mij de uitkomst. Geen dure gaminglaptop (die na 2 jaar toch kapot is). Het enige dat ik heel jammer vind is dat ik nog geen goedkoop soc bordje heb gevonden waar ik shadow mee kan draaien tegen lage kosten (energieverbruik). Zou heel graag mijn shadow op mijn 4k tv willen doen echter de meeste SoC bordjes kunnen geen 4k aan.timpie81 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:08:
Ben nog steeds erg tevreden met mijn Shadow boost met extra 256gig HD space.
De performance op 1080p is uitstekend maar wat ik vooral ideaal vind is dat ik overal waar ik ben, op veel verschillende devices kan gamen met zeer stabiele en goede prestaties.
Als vergelijking;Ik had hiervoor nog een 3900x met een 2080ti die ik als streaming pc gebruikte op basis van moonlight. Wat een drama, constant liep de pc vast, de beeldkwaliteit viel tegen ondanks snel netwerk en snel internet. Plus de pc moest constant aanstaan want KPN ondersteunt geen wake on lan vanuit externe netwerken. Alleen aan stroomkosten was ik al de helft van het basis shadow abonnement kwijt als het niet meer was, dan heb ik de hardware afschrijving nog niet eens meegenomen.
Zo speel ik nu regelmatig met mijn iPad Pro 11 inch op schoot en dat is het net een soort Xbox handheld of gebruik ik de Android app op mijn Philips tv en lijkt het net of er een Xbox of pc is aangesloten. Op 1080p volstaat shadow boost. Hogere tiers heb ik niet geprobeerd en ga ik ook niet doen want dan heb ik liever de Xbox series x erbij. Voor 12,99 in de maand excl. extra storage is dit voor mij een perfecte oplossing, die ik in 1e instantie als primaire vervanging voor de pc zag, maar ook prima voor erbij wil hebben.
Mocht iemand nog een code willen voor 1e maand korting dm me:)
vraag me af of shadow wel 4k aankan. technisch loopt shadow een paar jaar achter. Shadow heeft niet de nieuwste hardware.Webgnome schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:38:
[...]
Kan mij hierbij aansluiten. Shadow is echt voor mij de uitkomst. Geen dure gaminglaptop (die na 2 jaar toch kapot is). Het enige dat ik heel jammer vind is dat ik nog geen goedkoop soc bordje heb gevonden waar ik shadow mee kan draaien tegen lage kosten (energieverbruik). Zou heel graag mijn shadow op mijn 4k tv willen doen echter de meeste SoC bordjes kunnen geen 4k aan.