Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 21:09
mark777 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:34:
[...]

vraag me af of shadow wel 4k aankan. technisch loopt shadow een paar jaar achter. Shadow heeft niet de nieuwste hardware.
Dat vraag ik me ook af. Daarnaast denk ik als je uitrekent wat je dan over een paar jaar kwijt bent het best in de papieren gaat lopen. Zeker de rtx titan variant. Terwijl je soort gelijke gaming prestaties zonder enige lag kunt krijgen op een 500e Xbox series x.

De boost variant met 1080p kan naar mijn weten geen 4K streamen. De videokaart is er ook niet echt voor geschikt maar al zou je een Diablo 3 pakken ik kan alleen 1080p kiezen op mijn tv.

Des al niet te min presteert shadow verrassend goed, vanaf 40mbit bedrade verbinding merk je niet dat je in de cloud zit met 1080p. Wellicht als je 50-80mbit pakt dat het met 4K met de duurdere varianten net zo voelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:17
[...]

vraag me af of shadow wel 4k aankan. technisch loopt shadow een paar jaar achter. Shadow heeft niet de nieuwste hardware.
4K kan op Shadow, maar het hangt uiteraard af van de gebruikte app/game en de snelheid en latency van je verbinding. Ook de Shadow app wordt zeer regelmatig verbeterd, dat helpt ook. Ik speel b.v. Half-Life Black Mesa en Bioshock 2 remastered op 4K, en dat gaat zeer soepel.

Flight Simulator 2020 speel ik probleemloos op 1920x1080, een hogere resolutie is niet echt speelbaar.

Mijn Shadow staat ingesteld op 70Mbit, en heeft een latency van 8ms, gekoppeld aan een Amsterdamse server. Een prima verbinding dus.

@timpie81 Shadow Boost kan ook 4K streamen hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre_nr1 op 11-11-2020 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 21:09
Pierre_nr1 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:56:
[...]

4K kan op Shadow, maar het hangt uiteraard af van de gebruikte app/game en de snelheid en latency van je verbinding. Ook de Shadow app wordt zeer regelmatig verbeterd, dat helpt ook. Ik speel b.v. Half-Life Black Mesa en Bioshock 2 remastered op 4K, en dat gaat zeer soepel.

Flight Simulator 2020 speel ik probleemloos op 1920x1080, een hogere resolutie is niet echt speelbaar.

Mijn Shadow staat ingesteld op 70Mbit, en heeft een latency van 8ms, gekoppeld aan een Amsterdamse server. Een prima verbinding dus.

@timpie81 Shadow Boost kan ook 4K streamen hoor.
Goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:39
Dat allemaal gezegd hebbende en concluderende dat shadow 4k wel aan zou kunnen is nog steeds de vraag of iemand een goed alternatief voor een laptop aan de tv. Rasperry pi's kunnen helaas niet omdat men er niet officieel support voor heeft. Is er iets goedkopers als dan shield?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grand admiral Mause
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:32
Ik heb de ghost in huis. Werkt goed, staan alleen nu weer op coming soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
grand admiral Mause schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:36:
Ik heb de ghost in huis. Werkt goed, staan alleen nu weer op coming soon.
Vandaar de vraag naar een alternatief ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:07

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

[...]

Nee, gamen op een 2080ti is echt vreselijk behelpen.

/s

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
@Webgnome Zelf heb ik de Xiaomi Mi Box S geprobeerd en met Shadow werkte dit prima. Op papier is dit zelfs mijn favoriete keuze vanwege de USB poort die erop zit wat een keyboard + muis combinatie mogelijk maakt.

Ondanks dat heb ik het apparaat teruggestuurd omdat er toch wat glitches waren met het apparaat zoals het niet ontwaken van stand by, een dooie pixel in het scherm (door software, niet hardware) en YouTube dat een keer lagg had. Bij dat laatste ging ik in rage mode en bracht ik het naar Coolblue waar ik zonder gedoe mijn geld terug kreeg. Misschien is dat een tip om het bij Coolblue te bestellen aangezien je dan praktisch altijd het product binnen 30 dagen kan retouren.

Ondertussen heb ik NVIDIA Shield's 2019 in huis en ben er enorm blij mee! Het is veel stabieler, ongelofelijk lange update beleid (eerste shield tv kreeg vorig jaar nog steeds updates!) en kijk er eigenlijk niet naar om qua updates of beheer. Ook hiermee goeie Shadow ervaring al zou ik je wel aanraden om de pro te kiezen vanwege de USB poorten die erop zitten mocht je iets willen doen met keyboard en muis of een wat oudere controller.

Als totaal pakket is een Android TV prima. Gaat het je echt alleen om Shadow dan zou je eventueel een goedkoop tweedehands pc/laptop overwegen. Voorbeeldje: heb een Surface Pro 2 en daarmee werkt Shadow gewoon fantastisch op. Een product gelanceerd uit 2013 en ik kan er gewoon nog prima op werken, zelfs lokaal met hedendaags basis gebruik. Heb het enkele jaren geleden overgekocht voor 200 euro en is volgens mij ook de huidige prijs tweedehands voor de Surface Pro 2.

Niet dat ik zeg dat je perse de Surface Pro 2 moet halen maar meer dat laptops van jaren geleden Shadow ook prima kunnen draaien. Een tweedehands Android tablet met video out (via de USB oplaad poort) kan je eventueel ook overwegen maar zelf heb ik dat nooit geprobeerd dus weet niet of dat veel latency toevoegd. Een Chromebook kan ik niet aanraden. Na een half uur krijg ik altijd een error en verbreekt de verbinding en daar omheen soms wat glitches. Dit kan apparaat specifiek zijn maar op de Shadow Discord is er best veel vraag voor een native Chromebook oplossing. Denk dus dat ik niet de enige ben.

Mocht je nog geduld kunnen opbrengen is een Shadow Ghost eigenlijk altijd het beste hoor ik van gebruikers op Discord. Maar als er iets is met Shadow of je zegt op heb je dat apparaat waar je niks mee kan behalve met geluk verkopen.

[ Voor 6% gewijzigd door polopolo150 op 12-11-2020 19:50 ]

• Webgnome
polopolo150 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 19:43:
@Webgnome Zelf heb ik de Xiaomi Mi Box S geprobeerd en met Shadow werkte dit prima. Op papier is dit zelfs mijn favoriete keuze vanwege de USB poort die erop zit wat een keyboard + muis combinatie mogelijk maakt.

Ondanks dat heb ik het apparaat teruggestuurd omdat er toch wat glitches waren met het apparaat zoals het niet ontwaken van stand by, een dooie pixel in het scherm (door software, niet hardware) en YouTube dat een keer lagg had. Bij dat laatste ging ik in rage mode en bracht ik het naar Coolblue waar ik zonder gedoe mijn geld terug kreeg. Misschien is dat een tip om het bij Coolblue te bestellen aangezien je dan praktisch altijd het product binnen 30 dagen kan retouren.

Ondertussen heb ik NVIDIA Shield's 2019 in huis en ben er enorm blij mee! Het is veel stabieler, ongelofelijk lange update beleid (eerste shield tv kreeg vorig jaar nog steeds updates!) en kijk er eigenlijk niet naar om qua updates of beheer. Ook hiermee goeie Shadow ervaring al zou ik je wel aanraden om de pro te kiezen vanwege de USB poorten die erop zitten mocht je iets willen doen met keyboard en muis of een wat oudere controller.

Als totaal pakket is een Android TV prima. Gaat het je echt alleen om Shadow dan zou je eventueel een goedkoop tweedehands pc/laptop overwegen. Voorbeeldje: heb een Surface Pro 2 en daarmee werkt Shadow gewoon fantastisch op. Een product gelanceerd uit 2013 en ik kan er gewoon nog prima op werken, zelfs lokaal met hedendaags basis gebruik. Heb het enkele jaren geleden overgekocht voor 200 euro en is volgens mij ook de huidige prijs tweedehands voor de Surface Pro 2.

Niet dat ik zeg dat je perse de Surface Pro 2 moet halen maar meer dat laptops van jaren geleden Shadow ook prima kunnen draaien. Een tweedehands Android tablet met video out (via de USB oplaad poort) kan je eventueel ook overwegen maar zelf heb ik dat nooit geprobeerd dus weet niet of dat veel latency toevoegd. Een Chromebook kan ik niet aanraden. Na een half uur krijg ik altijd een error en verbreekt de verbinding en daar omheen soms wat glitches. Dit kan apparaat specifiek zijn maar op de Shadow Discord is er best veel vraag voor een native Chromebook oplossing. Denk dus dat ik niet de enige ben.

Mocht je nog geduld kunnen opbrengen is een Shadow Ghost eigenlijk altijd het beste hoor ik van gebruikers op Discord. Maar als er iets is met Shadow of je zegt op heb je dat apparaat waar je niks mee kan behalve met geluk verkopen.
het gaat mij inderdaad alleen om shadow. De rest boeit mij niet zo. Ik heb hier nog een oude laptop liggen eens even kijken wat ik daar mee kan, denk alleen niet dat die 4k aan kan. Al heb ik liever zoiets als de shield omdat ik dan geen scherm heb watik half moet open klappen om de laptop aan te zetten. ;)

edit: Ik zie net dat de nvidia geforce 640M die in die laptop zit 4k net aan zou moeten kunnen. Ga het van het weekend eens proberen. Eens kijken of gamen op 4k via shadow een beetje wil.

[ Voor 3% gewijzigd door Webgnome op 12-11-2020 21:21 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:07
Webgnome schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:21:
[...]

het gaat mij inderdaad alleen om shadow. De rest boeit mij niet zo. Ik heb hier nog een oude laptop liggen eens even kijken wat ik daar mee kan, denk alleen niet dat die 4k aan kan. Al heb ik liever zoiets als de shield omdat ik dan geen scherm heb watik half moet open klappen om de laptop aan te zetten. ;)

edit: Ik zie net dat de nvidia geforce 640M die in die laptop zit 4k net aan zou moeten kunnen. Ga het van het weekend eens proberen. Eens kijken of gamen op 4k via shadow een beetje wil.
Ik heb zelf de nieuwe Chromecast met Google TV (ondersteund bluetooth controllers, waaronder sowieso de xbox one controller) en deze ondersteund native (zonder side-loading enzo) de Shadow app, ik zal aankomend weekend eens kijken hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Gisteravond nog zitten klooien met een oude laptop die ik hier had liggen. Eentje met een gt 640m i.c.m. een intel hd 4000. Je raad het al 4k is een no go. Helaas. In any case heb ik toch weer wat momentje fallout 4 kunnen spelen en dat is op een 4k tv (hoewel het dan upscaled is..) toch nog best grappig. Had ik veel eerder moeten doen!
Sj0eRdJuH schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:50:
[...]

Ik heb zelf de nieuwe Chromecast met Google TV (ondersteund bluetooth controllers, waaronder sowieso de xbox one controller) en deze ondersteund native (zonder side-loading enzo) de Shadow app, ik zal aankomend weekend eens kijken hoe dat werkt.
Ik ben benieuwd! De nieuwe chromecast heeft toch geen eth0 poort toch? Zou graag alles bedraad willen hebben.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
@Webgnome daarvoor kan je een ethernet adapter kopen bij Google (als het in Nederland gelanceerd wordt). Eventueel ook via grijze import.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:07
@Webgnome Nou ik heb wat geprobeerd maar elke dag dat ik de app opstartte moest ik opnieuw inloggen, maakt het sowieso verschrikkelijk en daarnaast leek ik bij de meeste games gewoon naar de desktop te gaan ipv dat de game opstart. De xbox controller doet geen muis na helaas, hierdoor is het niet mega bruikbaar naar mijn idee.

(misschien mis ik nog een paar dingen her en der que kennis en gebruik, maar ik vond het niks)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azure
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09-05 19:58
Dit weekend een order geplaatst voor Shadow Boost. Verwachte opleverdatum staat helaas in maart 2021. Wat zijn jullie ervaringen met het activeren van de omgeving? Kan het meevallen of heb je pech en wordt het vooruit geschoven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• workswith
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Azure schreef op zondag 22 november 2020 @ 22:29:
Dit weekend een order geplaatst voor Shadow Boost. Verwachte opleverdatum staat helaas in maart 2021. Wat zijn jullie ervaringen met het activeren van de omgeving? Kan het meevallen of heb je pech en wordt het vooruit geschoven?
Uit mijn ervaring zou ik niet rekenen in deze tijd op een snellere activatiecode, shadow heeft maar x aantal gebruikte per node om de beschikbaarheid te kunnen garanderen. Door COVID-19 situaties, en door lockdowns zitten mensen meer thuis, daar door is de drukte op dc een stuk hooger en beschikbare hardware met behoorlijk vertraging in levering of moeilijker aan te komen. Hierdoor loopt deze tijd behoorlijk uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Laatst online: 13:24
@StephaN900 Shadow is nu ook in Zuid-Korea. Misschien iets voor jou?
https://shadow.tech/en-gb...h&utm_content=blogarticle

P.S. het schijnt wel alleen met een bepaalde laptop van LG te kunnen nu ik wat verder lees....toch even iets anders dan wat in de US en de EU is...

[ Voor 24% gewijzigd door Vortigen op 26-11-2020 13:31 ]

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vortigen schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:29:
@StephaN900 Shadow is nu ook in Zuid-Korea. Misschien iets voor jou?
https://shadow.tech/en-gb...h&utm_content=blogarticle

P.S. het schijnt wel alleen met een bepaalde laptop van LG te kunnen nu ik wat verder lees....toch even iets anders dan wat in de US en de EU is...
Bedankt voor het nieuws, raar dat ze een exclusieve partnership met LG hebben. Ik bedoel het feit dat een device Shadow kan runnen zegt nou niet echt iets over de kwaliteit van de laptop :D.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Webgnome
Ik heb een shadow topic aangemaakt

[ Voor 7% gewijzigd door Webgnome op 28-11-2020 09:20 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Kwartier geleden is het mogelijk om bij Fire Power Cloud Gaming een systeem aan te schaffen.

Vandaag is bekend geworden dat de prijs flink wordt verhoogd naar 60 pond per maand. Flink. Toch heb ik het maar besteld om het te proberen. Ik gebruik de cloud steeds meer om ook als desktop te gebruiken en vind cloud gaming echt heel fijn. Ook is het mogelijk om dit als een server te gebruiken omdat het 24x7 aanstaat.

Wel skeptisch vanwege de grotere latency dan Shadow. Maar goed. Kon het gewoon niet laten om het te proberen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19:13
goeie dag dat is een bedrag. Wat krijg je daarvoor terug als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Je kan er meer informatie over vinden op https://www.firepower.cloud/gaming/ maar de specs:

AMD Ryzen 3900x (6c 12t) CPU @ 4.6GHz
NVIDIA RTX 2060 (Or Equivalent/Better)
16GB's DDR4 3200MHz RAM
240GB M.2 NVME Storage
2000GB's (2TB) HDD Storage
1 Gbps connectie

Voor dezelfde prijs kan je een Shadow Infinite halen maar hoorde verhalen dat het laatste tijd niet echt lekker werkt. Routing issues vergeleken met Shadow Boost. Servers die vol zijn. Dat soort dingen. Vandaar dat ik verder wil kijken dan Shadow op dit moment. Ook al vind ik een RTX 2060 mager eigenlijk. Bij Shadow Infinite is het een vergelijkbare RTX Titan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ytsmapieter
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-05 18:45
Voor die specs zou ik geen 60 euro per maand over hebben. Voor een euro of 1500 koop je een dergelijk systeem zelf, dus dan heb je na 2 jaar de kosten van een abonnement er al uit.

• NL_Floris
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-08-2024
Hi iedereen!

Ik wil graag met mijn vrienden deze kerstvakantie gaan gamen, namelijk GTA V. Iedereen heeft een game-pc, echter heb ik een Macbook. Nu vroeg ik mij af wat de beste cloud-based server hiervoor was. Ik zat zelf te kijken naar Shadow, maar ik zag dat zij een wachttijd hebben van 3 maanden. Klopt dat?
In het geval dat dat klopt, wat zijn goede alternatieven?

Ik ben redelijk onbekend in het gebied van cloud gamen, maar ik zoek iets wat mij de komende 2 weken kan gaan vermaken!

Vriendelijk dank,
Floris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-04 13:55
NL_Floris schreef op donderdag 17 december 2020 @ 02:51:
Hi iedereen!

Ik wil graag met mijn vrienden deze kerstvakantie gaan gamen, namelijk GTA V. Iedereen heeft een game-pc, echter heb ik een Macbook. Nu vroeg ik mij af wat de beste cloud-based server hiervoor was. Ik zat zelf te kijken naar Shadow, maar ik zag dat zij een wachttijd hebben van 3 maanden. Klopt dat?

Ik ben redelijk onbekend in het gebied van cloud gamen, maar ik zoek iets wat mij de komende 2 weken kan gaan vermaken!

Vriendelijk dank,
Floris
Wachttijd is momenteel erg lang, inderdaad. GTA V is momenteel niet beschikbaar bij 1 van de andere reputabele cloud-diensten, naar mijn kennis.

Als je je vrienden kan overhalen om ook andere spellen te spelen zou je gebruik kunnen maken van GeForce Now. Het spel Deep Rock Galactic is echt een aanrader, bijvoorbeeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
NL_Floris schreef op donderdag 17 december 2020 @ 02:51:
Hi iedereen!

Vriendelijk dank,
Floris
Shadow heeft inderdaad een wachttijd. Ergens in April ben je aan de beurt als je nu besteld. Wil je nu aan de gang dan zou ik gaan voor iets als geforce now of stadia.

Geforce now zelf ervaring mee gehad. Het grote nadeel is dat je niet zelf je eigen games bibliotheek (Steam, epic you name it) mee kan nemen maar je bent overgeleverd aan de games die ze aanbieden. Dat zijn er wel genoeg daar niet van maar het zou zo maar kunnen dat net dat ene spel dat jij wil spelen er niet tussen zit.

Wat verder een irritatiefactortje is is dat je een systeem krijgt dat elke keer gereset is. JE kunt dus geen mods installeren zover ik weet. Stadia heb ik zelf geen ervaringen mee

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:39
Stadia heeft geen GTA. Idealiter zou je hier shadow voor gebruiken maar wachttijd inderdaad. GeForce now werkte hier prima. Shadow ook maar stadia werkt veruit het beste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

RaijRaij schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:34:
Stadia heeft geen GTA. Idealiter zou je hier shadow voor gebruiken maar wachttijd inderdaad. GeForce now werkte hier prima. Shadow ook maar stadia werkt veruit het beste.
GForce Now heeft ook geen gta en momenteel 55 wachtende voor me (met Founder). Dan maar niet. Zou dat door Cyberpunk komen?

[edit]nog eens opgestart op mijn GSM om te kijken of het weer beter is, ik vraag me af hoe lang gratis gebruikers dan moeten wachten. Ik mag toch hopen dat dit een storing is :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tevoYxbonuU4MCbdoTAMsZ0h7IE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EYzFc1fzNIgpAuArJn7FVmlH.jpg?f=fotoalbum_medium
Webgnome schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:24:
[...]

Wat verder een irritatiefactortje is is dat je een systeem krijgt dat elke keer gereset is. JE kunt dus geen mods installeren zover ik weet. Stadia heb ik zelf geen ervaringen mee
Steam workshop mods kun je wel installeren, alleen natuurlijk geen lokale mods.

[ Voor 58% gewijzigd door Marzman op 21-12-2020 16:47 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-05 16:24

ap3nr0ts

hoi

Hoop dat ik hiervoor het juiste topic omhoog schop!

Mijn vraag is simpel: ik speel graag wat oude games op mijn Nexus 9-tablet, die ik via mijn pc met een 1080 Ti erin via Moonlight de games laat tonen. Qua performance en beeld is het echt perfect, waarschijnlijk omdat de tablet in een houder zit die nog geen meter van mijn router af zit (dus sterk 5GHz-wifi-signaal gebruikt).

Het probleem is dit: https://github.com/moonli...nlight-android/issues/938

De audio blijft af en toe een beetje kraken, en dat vind ik gewoon irritant. Ik weet echter totaal niet waar het aan ligt. De Steam Link-app zelf werkt qua geluid perfect, maar geeft voor mijn gevoel echt geen rustig beeld. De frame dropping is daarnaast niet op 0% te krijgen als ik de volledige resolutie van de Nexus 9 pak (2048x1536).

Zijn er nog alternatieven die ik kan overwegen? Nu speel ik de desbetreffende oudere games op mijn laptop, maar ik vind de opstelling met mijn tablet toch net iets fijner en comfortabeler. Overweeg daarom ook om goedkoop een Nvidia Shield-tablet op de kop te tikken, omdat ik hoop dat van een officiële videokaart naar een officiële tablet streamen wat dit betreft zonder gezeik moet werken.

Edit: als wat hieronder staat klopt, doe ik dat later vandaag even (een nieuw topic starten)! Ik kwam bij het zoeken naar "moonlight" vooral dit topic tegen, vandaar mijn aanname qua plaatsing.

[ Voor 8% gewijzigd door ap3nr0ts op 19-03-2021 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

ap3nr0ts schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:35:
Hoop dat ik hiervoor het juiste topic omhoog schop!

Mijn vraag is simpel: ik speel graag wat oude games op mijn Nexus 9-tablet, die ik via mijn pc met een 1080 Ti erin via Moonlight de games laat tonen. Qua performance en beeld is het echt perfect, waarschijnlijk omdat de tablet in een houder zit die nog geen meter van mijn router af zit.

Het probleem is dit: https://github.com/moonli...nlight-android/issues/938

De audio blijft af en toe een beetje kraken, en dat vind ik gewoon irritant. Ik weet echter totaal niet waar het aan ligt. De Steam Link-app zelf werkt qua geluid perfect, maar geeft voor mijn gevoel echt geen rustig beeld. De frame dropping is daarnaast niet op 0% te krijgen als ik de volledige resolutie van de Nexus 9 pak (2048x1536).

Zijn er nog alternatieven die ik kan overwegen? Nu speel ik de desbetreffende oudere games op mijn laptop, maar ik vind de opstelling met mijn tablet toch net iets fijner en comfortabeler. Overweeg daarom ook om goedkoop een Nvidia Shield-tablet op de kop te tikken, omdat ik hoop dat van een officiële videokaart naar een officiële tablet streamen wat dit betreft zonder gezeik moet werken.
Heej Luke,

Dit topic gaat over cloud streaming diensten (Stadia, GeforceNOW, Shadow etc.). Wat jij bedoelt, is zelf beeld van je ene device naar het andere streamen.

Ik denk dat je daar beter een eigen topic voor kunt openen; die verschijnt dan in de lijst met nieuwe topics. De kans is dan groter dat iemand je vraagt leest die hem kan beantwoorden.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thabomb31
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-08-2022
Heeft iemand nog een Shadow account die ik zou kunnen overnemen? Ik merk dat dit wel 1 van de goedkoopste vps is met een Windows OS. Ik ga het niet alleen gebruiken voor gamen dus Shadow is kwa prijs/kwalitieit wel de beste wat ik ben tegen gekomen. Kennen jullie eventueel nog andere VPS providers met dezelfde prijs/kwalitieit?

Een account bij Shadow wordt nu pas geleverd in maart 2022, dit is een jaar wachten....
Dus als iemand een account heeft maar niet meer gebruikt zou ik deze graag willen overnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
@thabomb31 ik kan je niet helpen met je vraag maar ik maak me zorgen over dat je Shadow een VPS noemt. Dan denk ik aan hosting en dat kan helaas niet op Shadow. In de ToS niet en qua gemak ook niet. Je hebt een AFK timer die 10-30 minuten is in de realiteit. Als iemand Netflix kijkt vinden ze Shadow vaak een vervelende platform vanwege dat.

Manieren om dat te ontwijken zijn er, maar op een gegeven moment heeft Shadow je door en cancelen ze je account. Dus weet je echt zeker dat je voor Shadow wilt gaan?

Mocht je geen GPU nodig hebben kan je kijken naar een Office Box van Fire Power Cloud als je iets vergelijkbaars wilt als Shadow. Levering is instant tot enkele dagen. Hier kan je weer wel doen wat je wilt.

[ Voor 15% gewijzigd door polopolo150 op 20-03-2021 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thabomb31
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-08-2022
Ik gebruik op dit moment Office Box voor een Windows VPS, ik maak zelf gebruik van een macbook en heb windows toch nodig. Ik ben een actieve trader en student, dus als ik gebruik maak van de RDP dan ben ik het ook actief aan het gebruiken (voor studie of traden) en als ik er klaar mee ben kan het weer afgesloten worden, waardoor die AFK timer voor mij niet relevant is.

Grote voordeel van Shadow is dat het een stuk krachtiger is als Office Box, waardoor het gamen ook mogelijk is.

Ik vind Office Box alleen niet zo heel soepeltjes werken en kwam Shadow tegen die ietsje duurder is, maar je krijgt er veel meer voor terug. Het enige minpuntje van Shadow is de 24/7 optie en dat maakt voor mij niet uit waardoor Shadow veel interessanter is, maar de wachttijd....

[ Voor 5% gewijzigd door thabomb31 op 21-03-2021 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

polopolo150 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 05:24:
@thabomb31 ik kan je niet helpen met je vraag maar ik maak me zorgen over dat je Shadow een VPS noemt. Dan denk ik aan hosting en dat kan helaas niet op Shadow. In de ToS niet en qua gemak ook niet. Je hebt een AFK timer die 10-30 minuten is in de realiteit. Als iemand Netflix kijkt vinden ze Shadow vaak een vervelende platform vanwege dat.
Netflix werkte bij mij ook goed op Maximum Settings. Ik weet niet of ze een AFK hebben (als je kijkt op je pc lijkt me dat ook niet zo erg dan beweeg je gewoon een keer je muis of druk je een keer op shift ofzo), ik gok van niet omdat ze eigenlijk per minuut afrekenen. Maar ze gaven zo veel extra uren dat het mij niet zo veel uitmaakte.

Eigenlijk gebruik ik het ook niet echt meer omdat alle games die ik speel op Gforce Now staan. Gforce Now werkt ook goed vanuit de browser wat fijn is (dan kan ik het ook op mijn werkpc doen als ik de VPN van het werk uit zet). Mijn 6 maanden founding liep ergens deze maand af, ik wilde weer eens kijken wat de gratis versie nu biedt maar gezien de prijsverhoging verleng ik het maar weer een keertje :p

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-04 11:36
Voor de niet credit-card gebruikers. Bij Boosteroid bieden ze nu ook de Paysafecard optie aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wausser
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-03 20:09
Heeft iemand ervaring met Loudplay? Je kunt hier een Windows PC streamen voor 0,50 cent per uur.

Ik zou het weleens willen proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door Wausser op 09-04-2021 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Wausser schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:44:
Heeft iemand ervaring met Loudplay? Je kunt hier een Windows PC streamen voor 0,50 cent per uur.

Ik zou het weleens willen proberen.
Die kende ik nog niet. Zo op het eerste gezicht prima specs en nog bijna gratis ook. Wel in Rusland gebaseerd en met teksten als deze in de FAQ:
What games can I run on my Cloud PC?
The Loudplay cloud gaming computer makes it possible to choose any games to download. After starting the cloud gaming PC, you can download a game from any store like Steam, EPIC, Origin or any torrent tracker. If you have previously purchased a game from these sites, you DO NOT HAVE TO PAY FOR IT A SECOND TIME.
The cloud computer has an internet connection and at 1 Gbps, the download will be fast. In addition, we have specific licensed games pre-installed on certain gaming computers. If you want to PLAY NOW, this is your best option.
(emphasis mine)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• polopolo150
Dank je wel voor het delen @Wausser! Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de service geprobeerd.

Als je de client installeert en een account maakt dien je gelijk een betalingsmethode in te voeren. Op een russische website heb je de keuze tussen creditcard en Google Pay. Aangezien er op internet gameplay van deze service is en mijn Google account meer waard is dan mijn creditcard heb ik voor het laatste gekozen. Vervolgens kon ik een uur spelen op hun kosten. Ik koos Call of Duty Warzone en een computer werd voor mij gemaakt. Ik kon gelijk inloggen op een Russische battle.net op een Russische Windows 10. Battle.net op Engels gezet en door mijn eigen Windows te vergelijken met de Russische kon ik het ook op Engels zetten. Ik moest de computer uitzetten en aanzetten hiervoor. Hierdoor kwam ik achter dat dit wel ala Shadow werkt. Mijn progress werd wel bewaard. Helaas heb ik CoD MW ook gekocht waardoor die dus automatisch het hele spel downloadde. Hier ging mijn gratis eerste uur dus naar op. Eenmaal opgestart bleek het ook nog de Russische CoD te zijn. Engelse versie opgezet die enkele GB download was en ik kon beginnen.

Helaas geen succes. Ik heb het op drie apparaten geprobeerd maar de orginele streamer van dit bedrijf werkt niet mee met allemaal Russische tekst waar ik wist dat hij het niet trekte maar niet weet hoe. Bij een soort quick menu kon ik zien dat de latency op stilstaand beeld of normaal Windows vergelijkbaar is als Shadow. Echter na het starten van het spel kan je niet echt veel doen. Vervolgens via Parsec geprobeerd om een verbinding te maken. Dat maakte het oncomfortabel speelbaar. Ik vond het wel mooi geweest en wist genoeg. Leuk als je een rijke Rus bent maar niks voor ons.

Als je een Windows machine nodig heb of andere toepassingen doet dan gamen denk ik dat je dit wel kan overwegen. Vergeet alleen niet de autopay uit te zetten in de gelukkig Engelse client (streamer is wel Russisch). Andere noot is dat de computer binnen zeven dagen wordt verwijderd. In mijn geval zelfs na 1 dag.

Ik heb de creditcard verwijderd van mijn account samen met de aangemaakte computer en vond het wel mooi geweest. Het aanbod is leuk. Een quad core AMD Epyc CPU met een RTX 6000. Maar het is geen Shadow concurrent uit oogpunt van de Benelux. Voor 54 cent wel een leuke manier gehad om me bezig te houden tijdens de avondklok. :P Nou hopen dat de bank me nooit belt dat ik dit ooit heb geflikt want misbruik of op straat. :')

Met Maximum Settings heb ik betere ervaring. Mochten er ervaringsdeskundigen hier zijn. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wausser
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-03 20:09
@polopolo150 Toevallig heb ik het gisteravond ook even getest. Helaas ook geen succes haha!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

polopolo150 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 01:55:

Met Maximum Settings heb ik betere ervaring. Mochten er ervaringsdeskundigen hier zijn. :)
Dat werkt bij mij ook heel goed, en ik weet niet of ze het nog doen maar het is ook heel goedkoop omdat je een hoop gratis credits krijgt (ik heb die twee keer gehad wegens een hack die ze gehad hebben).

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
Grappig hoe we het over Maximum Settings hebben die ik 1x in September 2020 heb geprobeerd en 24 uur later een extreem gelukkig mens ineens ben geworden. Zoals beloofd in de Shadow topic zal ik het erover hebben. Ik zal er ook wat meer over cloud gaming hebben in algemene zin in persoonlijke vorm alsof ik het in een dagboek schrijf. Skip deze post gerust als je "Tweakblog" achtige posts niet leuk vind. Ik zal een kopje (Maximum Settings) zetten voor degene die dat het meest belangrijk vinden.

Aan het begin van de (gedeeltelijke) lockdown is mijn gaming laptop spontaan kapot gegaan. Ik was al bezig met cloud gaming maar naast een Nintendo Switch en een Surface Pro 2 had ik dus he-le-maal niks meer. De Switch vind ik leuk om met mijn vriendin te spelen maar alleen de zoveelste keer rainbow road (terwijl ik het echt een leuke baan vind!) was ik al lang al beu. Helaas was de Surface Pro 2 ook niet geschikt om echt als desktop te gebruiken met monitor, keyboard, muis en al. Verder mijn baan toen net verloren. Dat is dus de mindset van dit verhaal.

Met rare geld kapriolen besloten om een NVIDIA Shield TV Pro te kopen samen met een Action mechanische gaming keyboard. Dit omdat dit, voor zover ik het toen kon zien, de beste optie was om iets van een computer te hebben zonder dat het een computer was waar zelfs een Tweaker het op het grofvuil zou zetten. Ik heb sinds week 1 namelijk Shadow Boost en had al ervaring met de NVIDIA Shield TV om Shadow mee te gebruiken. Voornamelijk gebruikt om basis computer dingen te doen en te gamen. Want "niks" doen met de lockdown die toen was aangekondigd kon ik écht niet aan!

In December in deze topic verteld over Fire Power Cloud Gaming dat ik een pre-order heb gedaan. Dit zodat ik dan niet een AFK timer met Shadow zou hebben en dus echt een computer zou hebben en hopelijk ook wat betere gaming performance en meer garantie op hardware upgrades. Op jullie advies dit gecanceld aangezien het niet de 70 euro per maand waard was. Echter was ik er niet al te makkelijk van af aangezien ze je wel een refund geven maar de incasso niet stoppen. Dus geld werd weer afgeschreven. De eigenaar van FPC maakte het wel iets te makkelijk om tijd te nemen voor de forse refund dus ik terug van weggeweest op de Discord server om de eigenaar aan te spreken dat ik het echt wel terug wil en een echte cancellation wil. Uiteindelijk goed gekomen. De mensen op Discord zeiden dat ik lekker moest blijven op de server en dat deed ik. Vervolgens in iets betere financiële situatie een ping gekregen dat er boxes beschikbaar waren. In een impuls toch maar gekocht omdat ik de limieten van Shadow Boost echt wel tegenaan kwam.

Toen begon de waiting game. Tijdens dat moment via de Discord server achter gekomen dat er ook iets bestaat als Chinese computers. Voor 189 euro kan je op Amazon de CHUWI HeroBox Mini bestellen en was eigenlijk alles wat ik zocht. Als je een kant en klare computer koopt of zelfs een goedkope zelfbouw computer krijg je niet zoveel features, HDMI 2.0 was een belangrijke voor me vanwege mijn monitor. Van het geld dat ik normaal zou uitgeven maar niet kon door de lockdown op V&A afdankertjes gekocht waar je met normaal gebruik niet blij van zou worden. Maar, met de ervaring die ik had, kon ik het met Shadow en later FPC toch krachtige machines maken. Maar een echte computer had ik dan dus eindelijk! Als je de spec sheet leest loop je met een flinke boog om maar het kan alles wat ik wil! Op één ding na... Shadow. :'(

De laatste 1 a 2 weken gebeurde er dingen in een sneltrein vaart. Ik kreeg de kans om een Shadow Ghost over te kopen waar je normaal heel dik voor moet betalen gezien de schaarste maar ik voor een zeer mooie prijs mocht overkopen! Echter was ik twee dagen ervoor ernstig ziek geworden. De stress werd me te veel. (daar laat ik het even bij over het privé aspect)

Dus. Ik zat op FPC te wachten en had ook een Shadow Ghost. Dat ik lang moest wachten op FPC zat me niet lekker en dat ik nu vendor lockin ging met Shadow terwijl het eigenlijk failliet was ook niet. Maar in het nu had ik wel een dedicated Shadow machine! Eindelijk dat ik gewoon normaal kon gamen op Shadow zonder dat ik één van de vele en vage shortcuts van Android intikte waardoor ik helemaal en minuten lang uit de game was. Helaas vanwege de stress waren andere dingen belangrijker.

Toen kwam de post van eergisteren over Loudplay en vond zo'n hobby projectje wel leuk. Dag erna dacht ik van "ooh ja. Maximum Settings bestaat ook nog hé." dus die maar eens aangezet, Moonlight op de chinese PC gezet en omg... Ik kon gamen! Maar het is nog beter dan dat het in September vorig jaar was en ook nog eens beter dan Shadow Boost! Vandaar dat ik er zo uitvoerig over post.

(Maximum Settings)

Ik heb een 1440P 75 HZ monitor en met Shadow Boost werkt dat niet echt lekker. Sterker nog, de laatste games op 1080P is soms geen pretje. Dus mijn verbazing was werkelijk groot dat ik vanuit een server uit Canada met een GTX 1080 dus in native resolutie, framerate en de standaard settings waar NVIDIA mee komt dus Call of Duty Black Ops Cold War kon spelen alsof het native thuis was. Ik merkte totaal niet dat ik zat te cloud gamen vanuit Canada. Het was Team Deathmatch met Nuketown. Explosies, veel schieten, hoge K/D. De adrenaline ging zo hard door mijn lichaam. Dit was nog beter dan mijn gaming laptop native kon! Wat een lol had ik toen! En dat met cloud gaming! En dat ook nog op de Chinese computer waarvan ik dacht dat cloud gaming wel afgeschreven kon worden! Wauw!

Mocht iemand gelijk enthousiast worden. Neem aub een NVIDIA rig van Maximum Settings en niet een AMD. Je hebt echt Moonlight nodig hiervoor om dit te bereiken. Ik werd op de Discord van MXS met een vraagje al verteld dat de service flink was verbeterd. Ik een beetje skeptisch over dat Nederland iets te ver was hiervoor. Hoe kon ik zo verkeerd zijn!

(/Maximum Settings)

Vervolgens eigenlijk nog bozer geworden op FPC. Ik dacht dat FPC de enige concurrent was voor Shadow voor Nederland maar dat is dus totaal niet zo. Uit frustratie en die frustratie (want vele verbroken beloftes die ik zelf nooit heb gevraagd zelfs, achteraf dan de hardware te kort in de huidige wereld de schuld geven) gezegd dat ik mijn geld terug wil. Na al die tijd op de FPC discord kan ik ook zeggen, blijf weg van die toko! Er zijn mensen waarvan hun rig uit zijn gegaan (je kan je server niet uitzetten, moet handmatig aan als dat door één of andere manier toch gebeurd) of kapot gegaan en nu dus ook weken lang niet kunnen gamen. Mocht ik in December mijn rig hebben gekregen had ik niet eens storage om games op te zetten, dus terug naar de pre-zomer 2020 Shadow tijd! Om je kapot te schamen. Het is gewoon een hobby project waar die eigenaar dacht flink aan te verdienen! :(

Met de speculatie dat er dingen weer opengaan met de komende corona persconferentie toch wat leuke dingen opgebouwd terugkijkend ernaar. Een zeer leuke Chinese computer met alle specs die ik wil, met alle hobbies die ik heb en voor de prijs die ik ook kon ophoesten. Een Shadow Ghost waar ik echt heel blij mee ben aangezien, als je een spel speelt zonder de Boost beperkingen ook gewoon native voelt te spelen! Uitzondering was CS:GO, mijn referentie spel voor de cloud. Dat is de enige die ik écht alleen local kan spelen.

(bullshit modus, rant over haters van cloud gaming)

En dan heb je mensen die dus cloud gaming helemaal belachelijk maken. Dan komen ze met rekensommen van x uur per dag computeren/gamen keer x jaar en dan ben je met lokale hardware goedkoper. Ja. Ik ben het met je eens. Maar ik game dus niet vaak. In de lente en zomer ben ik lekker op het terras of bij vrienden, in ieder geval niet thuis. Ik game niet x uur per dag. Nee, ik game enkele uren per maand. Juist door cloud gaming kan ik gamen op plekken die voorheen onmogelijk waren. Mijn bureau en mijn TV ben ik beu. Ik vind het juist leuk (en het is ook het enige wat ik kan veroorloven) om op low-end hardware lekker te kloten. En Shadow helpt me er best wel bij. En is dit niet zo'n echte Tweakers mentaliteit? Dat ik op een bibliotheek computer als, ik zeg maar wat, het OV niet rijd een portable app open en dan lekker kan gamen? Of, dat anno 2021 een server uit Canada het mogelijk maakt om gevoelsmatig native te spelen op een Celeron van 1.1 ghz? Daar pompt mijn Tweakers hart van. Ieder z'n ding, maar mag de haat wat minder aub op Tweakers frontpage over ons?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Er is in Europa een nieuwe speler: Tresorio Virtual PC

Volledige Windows desktop; AMD EPYC, RTX en volledig te configureren. Betalen per uur en maandelijks een vast bedrag voor storage. Behoorlijke specs ook.

Ik heb het door tijdgebrek nog niet zelf geprobeerd, maar hier is een review:

YouTube: Tresorio Virtual PC Review - EU Shadow PC Alternative - Overview an...

[ Voor 7% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 11-04-2021 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:05
Heroic_Nonsense schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:19:
Er is in Europa een nieuwe speler: Tresorio Virtual PC

Volledige Windows desktop; AMD EPYC, RTX en volledig te configureren. Betalen per uur en maandelijks een vast bedrag voor storage. Behoorlijke specs ook.

Ik heb het door tijdgebrek nog niet zelf geprobeerd, maar hier is een review:

YouTube: Tresorio Virtual PC Review - EU Shadow PC Alternative - Overview an...
When your virtual machine is on, your credits are deducted per minute according to the resources used. When your virtual machine is stopped, you only pay for the storage used, i.e. 0.0019€/TB/minute or the equivalent of 83.52€/TB/month. When you archive your virtual machine, you only pay for the space used on our secure archiving system, i.e. 0.00023€/TB/minute or the equivalent of 10€/TB/month If you decide to stop or archive it rather than deleting it, you’ll have to pay for the storage in order for us to be able to restart it with the same data.
Ik ben benieuwd hoe snel dat archiven gaat in het afsluiten en opstarten. Want met 10 euro per maand base cost valt nog mee maar 83 is andere koek. Als ik het zo snel lees ben je voor een beetje gamepc dus ook 73 cent per uur kwijt, tenminste als ik dat credit systeem snap. Moonlight en Parsec worden dus ook ondersteund volgens het filmpje, voor betere performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

sigmundfreund schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:27:
[...]

[...]

Ik ben benieuwd hoe snel dat archiven gaat in het afsluiten en opstarten. Want met 10 euro per maand base cost valt nog mee maar 83 is andere koek. Als ik het zo snel lees ben je voor een beetje gamepc dus ook 73 cent per uur kwijt, tenminste als ik dat credit systeem snap. Moonlight en Parsec worden dus ook ondersteund volgens het filmpje, voor betere performance.
Over de snelheid meldt men niets; wel dat een gearchiveerde VM onder aan de "wachtrij" komt bij heractivatie. Dus als alle hardware bezet is, moet je wachten op een vrij slot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ob3lix
  • Laatst online: 19-04 13:41
polopolo150 schreef op zondag 11 april 2021 @ 05:07:

(Maximum Settings)

Ik heb een 1440P 75 HZ monitor en met Shadow Boost werkt dat niet echt lekker. Sterker nog, de laatste games op 1080P is soms geen pretje. Dus mijn verbazing was werkelijk groot dat ik vanuit een server uit Canada met een GTX 1080 dus in native resolutie, framerate en de standaard settings waar NVIDIA mee komt dus Call of Duty Black Ops Cold War kon spelen alsof het native thuis was. Ik merkte totaal niet dat ik zat te cloud gamen vanuit Canada. Het was Team Deathmatch met Nuketown. Explosies, veel schieten, hoge K/D. De adrenaline ging zo hard door mijn lichaam. Dit was nog beter dan mijn gaming laptop native kon! Wat een lol had ik toen! En dat met cloud gaming! En dat ook nog op de Chinese computer waarvan ik dacht dat cloud gaming wel afgeschreven kon worden! Wauw!

Mocht iemand gelijk enthousiast worden. Neem aub een NVIDIA rig van Maximum Settings en niet een AMD. Je hebt echt Moonlight nodig hiervoor om dit te bereiken. Ik werd op de Discord van MXS met een vraagje al verteld dat de service flink was verbeterd. Ik een beetje skeptisch over dat Nederland iets te ver was hiervoor. Hoe kon ik zo verkeerd zijn!

(/Maximum Settings)
Heb een kleine maand geleden ook Maximum settings geprobeerd. Gestart met AMD en ook direct overgstapt naar Nvidia rig (ivm betere moonlight ondersteuning).

Mijn ervaring is echter dat COD Warzone niet speelbaar is. Had een ping naar MXS van +-125. Wat is jouw ping?

Verder wel enthousiast over de dienst qua eenvoud en support. Baalde dan ook dat het voor mij niet speelbaar was. Ga het vanavond nogmaals een kans geven na jouw betoog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
@ob3lix ik heb dezelfde ping maar laat alles wel default op Moonlight en op de machine. En liefst met internet kabel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
@ob3lix Toevallig geprobeerd en zelfde ervaringen als ik gehad?

Laatst dit ook met een Brit geprobeerd op mijn VM en hij had betere ervaringen dan Shadow zei hij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ob3lix
  • Laatst online: 19-04 13:41
polopolo150 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:28:
@ob3lix Toevallig geprobeerd en zelfde ervaringen als ik gehad?

Laatst dit ook met een Brit geprobeerd op mijn VM en hij had betere ervaringen dan Shadow zei hij.
@polopolo150

Heb opnieuw getest en leek inderdaad beter speelbaar!
Had nu ook een ping van +-95ms waar dit de vorige keer rond de 125 lag.

Denk alleen voor shooters als COD warzone iets minder latency wel vereist is.

Maar zeker niet slecht en zag er allemaal scherp uit op mijn macbook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• polopolo150
Afgelopen dagen weer eens langsgegaan bij de verschillende Cloud Gaming services.

Ik kreeg ongeveer een week geleden een mail van Microsoft om in de xCloud PC beta te zitten en te testen. Dit bijna dagelijks geprobeerd maar mijn ervaringen met deze post blijft hetzelfde. Mede hierdoor had ik Xbox Game Pass Ultimate genomen en eigenlijk ben ik er niet tevreden mee voor wat ik op dit moment al heb. Een andere reden is de EA Play die in Xbox Game Pass (for PC/Ultimate) zit maar daar speel ik voornamelijk FIFA op. Dat is bugged waardoor ik eigenlijk beter uit ben met de originele EA Play abo. Als klap voor de voorpijl heb ik niet zo veel aan de grote games die Xbox Game Pass aanbied omdat ik de storage op mijn Shadow er eigenlijk niet voor heb. Daarom dat ik hyped was voor xCloud voor PC maar die laat ik maar even zitten tot een latere stadium mocht het beter werken.

Vervolgens was ik benieuwd naar Playstation Now. Eens in de zoveel tijd kijk ik hoe de service is. Ik ben er redelijk tevreden mee maar verschilt per spel. Met een spel als WWE 2K Battlegrounds zie ik zoveel strepen op mijn scherm omdat er zoveel gebeurt op mijn scherm dat ik dat wel jammer vind. Aan de andere kant heb ik Detroit: Become Human gespeelt die er kneiter mooi uitziet op mijn 1440P scherm! (Waarschijnlijk is 1080P feed al geactiveerd in Nederland/mijn account) Ook een leuke bijkomst is dat non-PS4 controllers wat lekkerder werken nu. Ik heb op dit moment geen Dualshock controllers maar met mijn Xbox controller speelt het lekker weg. Daar had ik in het verleden wel eens andere ervaringen mee. Verder heb ik nog steeds dat eens in de zoveel tijd (naar mijn gevoel 30 minuten) de verbinding "inkakt" met Playstation Now. Dan doet die 3 seconde raar met het beeld of input en daarna werkt het weer prima. Ik ben blij dat er steeds meer verbetering in deze service komt!

Verder lijkt er volgens mijn inbox een concurrentie strijd gaande tussen de nieuwere cloud gaming services. Nware wilt me graag terug met deals en volgens mij nu uit beta maar wat ik afgelopen nacht interessant vond was Boosteroid. Ze hebben precies de games toegevoegd in de game launchers waarom ik eigenlijk Shadow voor had genomen. Je kan Boosteroid nu 48 uur proberen voor €2,89. Ik heb dat maar gedaan en, hoewel het verschilt per game, denk ik dat ik het een maandje ga houden. Ik heb namelijk liever NVIDIA GeForce Now achtige diensten voor een leuke prijs dan dat ik investeer in opslag van Shadow waarvan ik veel games niet aanraak maar wel snel wil opstarten als ik er dan wel tijd voor heb. Helaas zijn juist de recente spellen niet op GeForce Now die ik wil spelen maar nu ineens wel op Boosteroid.

Call of Duty Modern Warfare (heet tegenwoordig Warzone) in het begin van de nacht veel geprobeerd. Omdat het dus een GeForce Now achtige dienst is dat je een VM krijgt met specifiek die game en daarna alles verwijderd (nog erger dan bij GeForce Now want die bewaart je settings bijvoorbeeld wel) moet ik dus heel de tijd doen alsof ik dat spel voor het eerst opstart. Dus Battle.net authenticator gebruiken, voorwaardes accepteren, game resetten want een game update, terug naar de voorwaardes accepteren, first time settings zetten en als ik echt geduld heb ook nog alle shaders laten renderen. Dat iedere keer! Gelukkig speel ik nu veel CoD Black Ops Cold War op mijn Shadow dat ik er niet zo veel last van zou hebben maar wel een irritant punt! Wat blijkt. Boosteroid heeft 24/7 klantenservice via de chat. Blijkt dat Battle.net het niet ondersteund om te onthouden omdat het iedere keer een nieuwe VM is dus.

Vervolgens CS:GO geprobeerd. Gek genoeg over de drie diensten die ik daarmee heb geprobeerd de afgelopen dagen (Shadow, Boosteroid, GeForce Now) heb ik er ineens geen moeite mee om qua latency het spel te spelen. Dat kan door het tijdstip komen, want cloud gaming werkt altijd beter 's nachts maar vond het wel opvallend. Echter ook in dat spel moet ik heel de tijd mijn game settings zetten zoals ik wil (speel op hogere DPI liefst en geluid staat op 100% terwijl ik een koptelefoon op heb). Naast dat ik een rare glitch met de game server heb dat ik ineens een paar meter verder ben in de map af en toe speelde het wel lekker.

Maar goed. Dat zijn de spellen waar ik niet perse zo'n dienst nodig heb. Laatste uur eens de games laten draaien waar mijn Shadow moeite mee heeft. Cyberpunk 2077 kan hij alles op ultra spelen standaard ingesteld. Echt wat tijd in de game heb ik nog niet zitten maar Boosteroid kiest standaard de graphics settings voor je VM dus ik geloof ze voor nu even wel. En Red Dead Redemption 2 dat ik helemaal niet lekker vind spelen op Shadow werkt als een zonnetje op Boosteroid op Ultra settings. Laat dat nou net dus spellen zijn waarbij Shadow Boost de grens bij ligt, veel opslag vereist bij RDR2 en CoD en als ik "alle" andere spellen wil installeren dus voor mag dokken bij Shadow of keuzes moet maken bij de installaties. Met Cyberpunk en RDR2 zijn de cloud saves juist wel fijn ingesteld. Ik kon gewoon door spelen wat ik op al mijn andere cloud diensten heb gespeeld en het starten van de spellen is niet zo'n draak als CoD.

Waar ik echt benieuwd naar ben is hoe Boosteroid draait met Flight Simulator. Daar zie ik één of andere filmpje van op internet maar volgens mij is dat een stream vanuit een aardappel. Of een combinatie van beiden dat Boosteroid dat ook niet trekt. Verder ook fijn dat FIFA op Boosteroid zit, maakt mijn keuze voor EA Play alleen maar nog meer aantrekkelijker waar ik eerder over had. Dat Boosteroid nog in beta is merk ik wel. Schermen boven de 1080P ondersteunen ze niet (zwarte balken), client vind ik niet zo stabiel zoals de browser. Op mijn Celeron laptop moet ik de controller bekabeld gebruiken want bij wireless heeft het dikke input lag terwijl ik bij Shadow daar geen problemen mee heb. Maar ik wil het een kans geven. De 24/7 klantenservice chat vond ik wel fijn vergeleken met elk andere dienst. Anders was mijn muis wel naar de cancel knop gegaan. (Shadow antwoord tegenwoordig ook s'nachts ben ik achter gekomen maar is per mail)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
polopolo150 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 06:10:
Afgelopen dagen weer eens langsgegaan bij de verschillende Cloud Gaming services.

Call of Duty Modern Warfare (heet tegenwoordig Warzone) in het begin van de nacht veel geprobeerd. Omdat het dus een GeForce Now achtige dienst is dat je een VM krijgt met specifiek die game en daarna alles verwijderd (nog erger dan bij GeForce Now want die bewaart je settings bijvoorbeeld wel) moet ik dus heel de tijd doen alsof ik dat spel voor het eerst opstart. Dus Battle.net authenticator gebruiken, voorwaardes accepteren, game resetten want een game update, terug naar de voorwaardes accepteren, first time settings zetten en als ik echt geduld heb ook nog alle shaders laten renderen. Dat iedere keer! Gelukkig speel ik nu veel CoD Black Ops Cold War op mijn Shadow dat ik er niet zo veel last van zou hebben maar wel een irritant punt! Wat blijkt. Boosteroid heeft 24/7 klantenservice via de chat. Blijkt dat Battle.net het niet ondersteund om te onthouden omdat het iedere keer een nieuwe VM is dus.
Hmm bij mij bewaard hij dus de settings NIET bij Geforce Now. speel anno 1800 maar ik kan de settings niet aanpassen want dan moet eerst opnieuw opstarten voordat de nieuwe settings van kracht worden. Maar hij onthoud de settingsniet dus heeft geen zin..... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Kreeg net een mail van Boosteroid dat ze nu ook iDeal and Bancontact accepteren. Dit zal eenmalig worden afgeschreven dus geen abo.

Misschien voor de geïnteresseerden van mijn vorige post. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safri7879
polopolo150 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:09:
Kreeg net een mail van Boosteroid dat ze nu ook iDeal and Bancontact accepteren. Dit zal eenmalig worden afgeschreven dus geen abo.

Misschien voor de geïnteresseerden van mijn vorige post. :)
Is absoluut mooi! Ik heb daar lang op gewacht, maar was al blij dat ze onlangs Paysafecard aanboden. Jaarabo genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunnyJohnny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-10-2024
(jarig!)
polopolo150 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 06:10:

Blijkt dat Battle.net het niet ondersteund om te onthouden omdat het iedere keer een nieuwe VM is dus.
Dit is toch verboden volgens de Blizzard Eula, cloud diensten worden tot op heden niet getolereerd.
En kunnen je een ban opleveren en bij herhaaldelijk gebruik een blokkering van je blizzard account.

voor mij dus voor nu maar even iets anders dan blizzard spellen

[ Voor 7% gewijzigd door FunnyJohnny op 22-05-2021 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Dat is alleen bij WoW. Voor zover ik weet is dat bij Call of Duty niet zo.

[ Voor 61% gewijzigd door polopolo150 op 22-05-2021 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safri7879
Heb Hearthstone en HOTS ook enkele keren via Boosteroid gespeeld, nog niet gebanned. Maar garantie tot aan de voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
Iemand ervaring met de PC versie van Xcloud? Ze schijnen flinke verbeteringen te hebben doorgevoerd inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-05 20:55
Safri7879 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:13:
Iemand ervaring met de PC versie van Xcloud? Ze schijnen flinke verbeteringen te hebben doorgevoerd inmiddels.
Welke verbeteringen? Het streamen werkte altijd al prima hier, alleen wat kleine UI bugs zoals dat er geen controller zou zijn aangesloten. Binnenkort zou er overgeschakeld worden in bepaalde regio's op Xbox Series X servers. Ik denk dat dan pas grote veranderingen zichtbaar zullen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safri7879
Nou ik hoor er toch altijd vrij veel mindere geluiden over. Hoge latency, haperingen, max 720p etc. Door die geluiden heb ik het vooralsnog links laten liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 00:43
Werkt juist heel goed vind ik. Gewoon proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
Ok ga ik zeker doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
Control nu gratis in de Epic store en te spelen via Boosteroid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safri7879
Heb zo'n beetje alle bekende cloud gaming diensten nu wel getest die in NL beschikbaar zijn. Er blijven voor mij twee toppers over en dat zijn Stadia en Xcloud.

Stadia is technisch gezien de allerbeste, maar Xcloud heeft een zeer indrukwekkende catalogus die voor mij het gebruik van een derde clouddienst (Boosteroid) vrijwel overbodig maakt. Deze gebruik ik alleen nog voor Civ 6. Geforce Now heeft het bij mij gek genoeg nooit goed gedaan en ook het gedoe met dat inloggen verpest het voor mij. Dit laatste is ook bij Boosteroid het geval.

Stadia ben ik al tijden fan van, maar Xcloud heeft mij aangenaam verrast. Het is nog in de beta en heb nog regelmatig last van audio stutters. maar dat is het dan eigenlijk wel. Merk dat ze constant aan het finetunen zijn. Ik ontdek mooie games via beide platformen.

Het is dus geen oorlog tussen beide. Het is overzichtelijk genoeg om deze diensten naast elkaar te draaien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

De meeste aanbieders vissen in dezelfde vijver: je speelt games die zij toelaten tot hun dienst. Die games kunnen deel zijn van een all-you-can-eat-constructie (XCloud), via een eigen store (Stadia) of een combi (PSNow).

Aan de andere kant van het spectrum heb je diensten als Shadow en Paperspace waarbij je volledig vrij bent in je keuze hoe je je games speelt en waar je ze koopt. Ook mods zijn mogelijk. Desnoods draai je MS Office op je cloudrig; they don’t care.

GFN biedt een soort “lightversie” van dat concept door je toegang te geven tot je eigen library, maar alleen bij door hun geselecteerde stores/launchers en ook niet alle games uit die stores/launchers. Mods zijn beperkt mogelijk en moeten iedere sessie opnieuw geïnstalleerd worden.

Afhankelijk van je wensen kies je een aanbieder aan de ene of de andere kant van het spectrum (of de middenweg met GFN).

Voor mij blijven alleen Shadow en Paperspace nog over (er zijn gelukkig alternatieven in aantocht) omdat ik games speel die niet op de andere cloudplatforms beschikbaar zijn en die games zijn ook nog eens sterk “afhankelijk” van mods en thirdparty content.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safri7879
Mooie ontwikkelingen bij Geforce Now. Iemand 3080 tier al besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Safri7879 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:22:
Yes! 3080 lijkt me top! Gebruik al een tijdje geforcenow voor games die niet op de ps5/Xbox series x te verkrijgen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
Safri7879 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:22:
ja had wel vewacht. weet niet of ik dat nu moet nemen of niet. Wat zijn de voordelen? Hoop dat ze de cpu ook gelijk upgraden. Heb ik wel nodig met anno 1800 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Safri7879
Het voordeel is dat je de top binnenhaalt op gaming gebied. Maar goed, is dat 100 euro per half jaar waard...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
Safri7879 schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:21:
Het voordeel is dat je de top binnenhaalt op gaming gebied. Maar goed, is dat 100 euro per half jaar waard...
ja goeie vraag betaal nu 30 euro dat is nogal een prijsverschil. Misschien wel waard misschien niet weet niet. Het gaat ook veral over de gpu upgrade en niet zozeer over de cpu upgrade. Die wordt ook geupgrade begrijp ik. In elk geval mooie vooruitgang bij Geforce Now :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Laatst online: 20:46
Nou fijn dat GeForce now even test gedaan via LAN aangesloten pc.

Website geeft aan te traag ik heb 53/11 vsdl maar GeForce now geeft aan hooguit 32 mbs.

Stadia draait hier perfect gelukkig

Terwijl Stadia perfect draait hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Laatst online: 23:53

L23

Momenteel heb ik een maandje Game Pass Ultimate en ben ik Xbox Cloud Gaming aan het uittesten. Werkt erg goed op mijn iPhone 12. Echter als ik op dezelfde locaties Xbox Cloud Gaming draai op mijn MacBook Air M1 dan stottert het beeld en geluid en is het dus niet speelbaar. Zijn er hier mensen die Xbox Cloud Gaming succesvol draaien op hun Mac en mogelijk een oplossing hebben?

Edit: even de Mac opnieuw opgestart en nu draait het prima.

[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 04-12-2021 16:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
Wil via deze weg jullie waarschuwen voor een probleem die ik heb via Boosteroid. Eerder dit jaar heb ik Call of Duty Warzone/Modern Warfare gespeeld via Boosteroid en de anti cheat systeem heeft mijn account op review gezet waardoor ik de game niet kon spelen. Net is weer hetzelfde gebeurd met Black Ops Cold War. Ik kan hierdoor ook het spel niet meer spelen via de Xbox en de eerste keer moest ik 7-10 dagen wachten tot ik het spel weer wil spelen.

Boosteroid wilt me ervoor compenseren maar wel vervelend. In ieder geval ga ik de games niet meer spelen op dat platform hierdoor. Misschien handig om dit in de achterhoofd te houden bij andere games als je game/account echt dierbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-05 21:08

RoyK

Hobby tekenaar

Ik wil met de tijd overstappen op een Mac desktop met een M1 (of dan M2) en zit na te denken hoe ik het gamen kan opvangen. Ik zit na te denken over een streaming dienst zodat ik geen game pc erbij hoeft aan te schaffen. Ik speel hier en daar een potje Hell let loose of Post scriptum. Misschien een andere shooter zo af en toe. Iemand ervaring met bijvoorbeeld Gforce now en zijn M1 mac?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

RoyK schreef op zondag 22 mei 2022 @ 12:17:
Ik wil met de tijd overstappen op een Mac desktop met een M1 (of dan M2) en zit na te denken hoe ik het gamen kan opvangen. Ik zit na te denken over een streaming dienst zodat ik geen game pc erbij hoeft aan te schaffen. Ik speel hier en daar een potje Hell let loose of Post scriptum. Misschien een andere shooter zo af en toe. Iemand ervaring met bijvoorbeeld Gforce now en zijn M1 mac?
Ik heb GeForceNow gebruikt op mijn M1 Macbook Air; werkt probleemloos. Ook Shadow werkt goed.

Beiden hebben een native AppleSilicon client voor macOS. Shadow heeft ook een iOS/iPadOS/tvOS client.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Heroic_Nonsense schreef op zondag 22 mei 2022 @ 13:26:
[...]

Ik heb GeForceNow gebruikt op mijn M1 Macbook Air; werkt probleemloos. Ook Shadow werkt goed.

Beiden hebben een native AppleSilicon client voor macOS. Shadow heeft ook een iOS/iPadOS/tvOS client.
Thanks. Wat voor type games speel jij? Ook shooters? Ik kan me voorstellen dat er toch iets zou kunnen zijn van een input lag of iets dergelijks. Nu ben ik geen hardcore gamer (meer). Het is een paar uurtjes hier en daar. Dus een paar concessies doen vindt ik geen probleem. Ik game nu ook niet op de beste settings. Maar input lag is natuurlijk wel een dingetje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

RoyK schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:17:
[...]

Thanks. Wat voor type games speel jij? Ook shooters? Ik kan me voorstellen dat er toch iets zou kunnen zijn van een input lag of iets dergelijks. Nu ben ik geen hardcore gamer (meer). Het is een paar uurtjes hier en daar. Dus een paar concessies doen vindt ik geen probleem. Ik game nu ook niet op de beste settings. Maar input lag is natuurlijk wel een dingetje
Hoofdzakelijk singleplayer games (simulatoren, arcade racers en een enkele shooter) en dat is prima te doen.

De MP shooters die ik wel speel, is het wat oudere spul (Quake 2/3, UT99) en die speel ik al lang niet meer op het niveau dat ik als 20-er haalde. ;)

Inputlag is zeker aanwezig, maar op het niveau dat ik haal maakt dat niet heel veel meer uit.

GeForceNow heeft een gratis versie; probeer het eens uit. Dat kan nu al op je huidige hardware (op welke hardware je speelt maakt voor cloud gaming namelijk niet uit).

[ Voor 31% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 22-05-2022 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-04 14:25
RoyK schreef op zondag 22 mei 2022 @ 12:17:
Je vraagt specifiek naar M1 Mac. Maar mocht je er iets aan hebben: ik heb afgelopen dagen getest met een MacBook early 2015. Werkt echt top tot nu toe!! Eerlijk gezegd ook stuk beter dan Game Pass (helemaal als meerdere mensen in huis zaken aan het streamen zijn, Netflix etc). Ik merk zelf niets van input lag (in dit geval bij Sniper Ghost Warrior 3). Ik gebruik overigens een wireless Xbox controller. Misschien dat wired het nog beter zou doen. Maar zoals gezegd, ik ervaar geen enkele input lag. Eigenlijk bizar dat je deze dienst gratis kunt gebruiken als je gewoon mooie graphics wilt maar niet perse alles top of the line etc.

[ Voor 6% gewijzigd door menne op 22-05-2022 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

menne schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:17:
[...]

Je vraagt specifiek naar M1 Mac. Maar mocht je er iets aan hebben: ik heb afgelopen dagen getest met een MacBook early 2015. Werkt echt top tot nu toe!! Eerlijk gezegd ook stuk beter dan Game Pass (helemaal als meerdere mensen in huis zaken aan het streamen zijn, Netflix etc). Ik merk zelf niets van input lag (in dit geval bij Sniper Ghost Warrior 3). Ik gebruik overigens een wireless Xbox controller. Misschien dat wired het nog beter zou doen. Maar zoals gezegd, ik ervaar geen enkele input lag. Eigenlijk bizar dat je deze dienst gratis kunt gebruiken als je gewoon mooie graphics wilt maar niet perse alles top of the line etc.
Wauw, dat klinkt tof. Ik ga het vanavond uitproberen met mijn Macbook Pro late 2013. Eens zien wat er gebeurd :D. Ik vraag het specifiek om de M1 omdat ik plannen heb te verhuizen van PC (terug) naar Mac met hun nieuwe machines. Misschien zal dit dan straks een M2 zijn als mijn overstap gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-04 14:25
RoyK schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:05:
[...]
Wauw, dat klinkt tof. Ik ga het vanavond uitproberen met mijn Macbook Pro late 2013. Eens zien wat er gebeurd :D. Ik vraag het specifiek om de M1 omdat ik plannen heb te verhuizen van PC (terug) naar Mac met hun nieuwe machines. Misschien zal dit dan straks een M2 zijn als mijn overstap gaat gebeuren.
Ben benieuwd. Voor cloud gaming heb ik wel 5ghz WiFi aangezet trouwens, voorheen zat ik nog op 2.4ghz. Met 5ghz werkt het allemaal een stuk beter. Al gebruik ik gewoon zo’n standaard brakke Ziggo Connect box modem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

menne schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:25:
[...]

Ben benieuwd. Voor cloud gaming heb ik wel 5ghz WiFi aangezet trouwens, voorheen zat ik nog op 2.4ghz. Met 5ghz werkt het allemaal een stuk beter. Al gebruik ik gewoon zo’n standaard brakke Ziggo Connect box modem.
Gisteren een half uurtje op mijn bijna 10 jaar oude Macbook Pro gewoon Hell Let loose zitten spelen. Ik zat wel even te knipperen met mijn ogen dat dit gewoon zo werkte. En het ging eigenlijk boven verwachting. Het scherm van mijn laptop was de bottleneck in dit geval. Het was voor mij onmogelijk om bosjes en mensen uit elkaar te halen. Gewoon een resolutie issue die niet omhoog kan. Ik ben wel benieuwd hoe het werkt op mijn 34" dell ultra wide. Ga ik vanmiddag even uittesten. Het zet de deur open naar gamen op een Mac.. best tof!

Ik merkte wel een klein beetje inputlag. Maar ervaarde het niet als mega vervelend. Daar leer je denk ik wel mee omgaan. Ik ben geen pro gamer. Gewoon lekker voor de fun.

EDIT, net even op de PC gespeelt en dat gaat echt meer dan prima. Ik ben hier wel happy mee. Als ik voor een 10-tje per maand gaat, begrijp ik ook dat de kwaliteit nog wat omhoog gaat vergeleken met de gratis versie.

[ Voor 9% gewijzigd door RoyK op 23-05-2022 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Ik gebruik Gforce Now ook al lang (en Stadia). Voor ik een spel koop bij steam kijk ik altijd of het daar beschikbaar is, dus ik denk dat uitgevers als Rockstar door hun beleid ook inkomsten missen.

Het werkt allebei heel goed op een oude budget Dell laptop (de goedkoopste) uit 2015, Stadia is wat gebruiksvriendelijker, Gforce Now heeft wat meer spellen en vaak beter prijzen omdat je het op Steam of Epic kunt kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 25-05-2022 09:14 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 09:36
[...]

Hoe doe jij rechtermuisknop in shadow op je Mac?
Heb zitten zoeken maar krijg niks gevonden :(

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

nils7 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:01:
[...]

Hoe doe jij rechtermuisknop in shadow op je Mac?
Heb zitten zoeken maar krijg niks gevonden :(
Ik gebruik een Magic Mouse van Apple tijdens het gamen.

Op mijn trackpad is het klikken met twee vingers tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorsh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-01-2024
Ik zou graag wat mooie in-game beelden willen opnemen op maximale settings. Nou ben ik bang dat dit vooral op 4K lastig gaat worden met mijn "oude" 1080. En aangezien ik nog weinig game is het een beetje zonde om een hele upgrade te kopen voor een hobby projectje.
Daarom dacht ik dat cloud gaming misschien wel een mooie oplossing zou zijn. Het lastige is dat ik op zo hoog mogelijke settings wil opnemen, wat betekent dat je eigenlijk direct de bron wil opnemen. Zo ver ik kan zien is dit alleen maar mogelijk met Shadow, aangezien je hier zelf programma's zoals OBS kan installeren op je cloud PC. Het probleem met Shadow is dat het vrij duur is, ik zou dan Shadow (€30) + Power tier voor 4K (€15) + nog wat extra storage moeten aanschaffen waardoor je al snel op €60 per maand uit komt. Dan kan ik volgens mij net zo goed een nieuwe GPU aanschaffen.

Zien jullie nog alternatieven voor mijn plan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:54
Nu even een maandje Boosteroid genomen, hier kun je GTA V overal spelen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 08-01-2023 23:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
@Albert020 kun je via boosteroid ook 4k gamen? Op dit moment heb ik nog een GeforceNow abbo omdat die 4k ondersteund voor een schappelijke prijs. Maar wanneer boosteroid dat voor minder kan ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:54
Webgnome schreef op zondag 8 januari 2023 @ 09:00:
@Albert020 kun je via boosteroid ook 4k gamen? Op dit moment heb ik nog een GeforceNow abbo omdat die 4k ondersteund voor een schappelijke prijs. Maar wanneer boosteroid dat voor minder kan ;)
Jammer genoeg niet, maar wel 1080p 60fps en overal op alle apparaten goed speelbaar ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 08-01-2023 11:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polopolo150
Afgelopen weekend weer met cloud gaming gespeeld. Deze keer de Shadow Power Upgrade genomen om te kijken als experiment of het mijn Xbox Series X zou kunnen vervangen. Was een leerzaam weekend!

Om Shadow te gebruiken had ik een Shadow Ghost aangeschaft omdat dit toendertijd de beste experience zou geven met Shadow. Zelf heb ik een 1440P monitor en in het verleden had ik goeie resultaten ermee in de Shadow Boost tijden. Maar helaas. Na een heel weekend troubleshooten moet ik achter komen dat Shadow Ghost niet meer voldoet om op 1440P te gamen met de nieuwe Shadow Power Upgrade. De Shadow Power Upgrade is in staat om zulke mooie en goeie graphics te sturen naar je apparaat dat het, in dit geval Call of Duty: Black Ops Cold War,en in mindere mate andere first person shooters, het niet trekt. De game settings naar beneden zetten helpt. Een lage bitrate met h.265 ook. Het probleem is dat je dan zit te gamen waarbij de graphics waarvoor je betaald teniet wordt gedaan. Bijna had ik de handdoek in de ring gegooid en het een miskoop te noemen. Met een FPS counter op mijn Shadow kon ik ook zien dat de games prima draaiden met hele mooie framerates. Dus aan het systeem ligt het niet.

Maar na wat gesproken te hebben op Discord en verder nadenken en troubleshooten moet ik achter komen dat dit echt een decoder probleem is. Met 1080P gamen kon je bij wijze van spreken op elke apparaat cloud gamen. Maar dit weekend kwam de realisatie dat dit met 1440P en 4K dit niet zo is. Zo kocht ik op V&A goedkope afdankertjes om door middel van Shadow top te kunnen computeren en gamen. Verder had ik te lang in mijn hoofd gespeeld dat Shadow Ghost een goeie apparaat is om Shadow op te gebruiken. Maar helaas, die tijd is geweest.

Ik heb een NVIDIA Shield Pro 2019 gepakt en dat aangesloten aan mijn setup in de laatste hoop dat ik hiermee wel een goeie decoder heb, en ja! Ik kon Call of Duty: Black Ops Cold War op alles Ultra spelen met de schaduwen op Self Only, DLSS op Ultra en Ray Tracing uit. Was best ongelofelijk om een spel die ik veel op de Shadow Boost en Xbox Series X met zoveel pracht te aanschouwen! Verder had ik ook last van microstutters met first person shooters hiervoor. GTA V trouwens ook geprobeerd en dat werkte wel hartstikke soepel met de Shadow Ghost. Maar ik speel voornamelijk first person shooters dus om dat goed te laten werken was het wel een must.

Maar de Xbox Series X is een apparaat die, zolang je ray tracing niet gebruikt op Black Ops Cold War, elke spel zeer vloeiend in 4K kan renderen. Heb door middel van Xbox Game Pass veel spellen geprobeerd en de performance en graphics waren geweldig. Alleen nu ik Shadow Power Upgrade heb meegemaakt in de realisatie gekomen dat de PC nog steeds betere graphics kan creëren dan de Xbox Series X.

Dus ja. Probleem opgelost. Ik moet blijkbaar een goeie decoder hebben om 1440P/4K te kunnen cloud gamen. Echter heb ik geen zin om alweer de NVIDIA Shield te gebruiken als Shadow PC. De muis snelheid is zo ongelofelijk traag dat ik het in Windows heel hoog moet zetten en vervolgens in mijn games het op een bizarre hoge getal moet zetten om te kunnen gamen zoals ik wil. De DPI van mijn muis staat al hoog. Verder als je sommige knoppen van je toetsenbord intoets, denk aan Windows knop of Alt+Tab, dan open je een Android shortcut waardoor je uit je Shadow gaat. Been there, done that.

Verder in het verleden de NVIDIA GeForce Now RTX 3080 abo geprobeerd toen 1440P ondersteuning kwam. Maar op mijn CHUWI Celeron computer kreeg ik netwerk errors van NVIDIA. Dit nam ik ook serieus toen. 1080P gamen werkte wel feilloos. Verder was het een niet zo'n lekkere tijd met mijn Ziggo toendertijd dus teleurgesteld opgezegd. Maar ja. Wat als dat ook een decoder probleem was? Dus afgelopen avond maar een NVIDIA GeForce Now 3080 abo genomen en verrek! Ik kan op mijn NVIDIA Shield dus blijkbaar met toetsenbord en muis spelen, zonder rare poespas met mijn muis instellingen, op 4K in de hoogste bitrate gamen. Battlefield 2042 gespeeld en dat was qua graphics echt adembenemend en de input lag was ook goed. De input lag van de Shadow Power Upgrade was trouwens ook goed!

Was een leuke weekend! Mocht je jezelf overheen kunnen zetten over de prijs van Shadow Power Upgrade, is het echt de moeite waard! Zorg er wel voor dat je al je game launchers uitzet (bij opstarten) want bij gebruik van je storage, anders dan de game die je speelt, verpest je game performance echt enorm!

Maar zal het mijn Xbox vervangen? Nu ik weet dat GeForce Now 3080 ook voor mij nu prima werkt, nee. Ik denk het niet. Als je graphics het allerbelangrijkst vind in gamen is het investeren in een game PC wel beter. Maar het constante framerate van de Xbox vind ik toch fijner dan de mooie plaatjes. Mocht Shadow een nieuwe partij zijn geweest had ik het trouwens wel sterk overwogen. Maar als iemand onbetrouwbaar is gebleken is het wel Shadow. Het oude Shadow Boost zou om de zoveel jaar een upgrade krijgen werd er beloofd bij launch. Wat er vervolgens is gebeurd is dat het duurder is geworden naar 30 euro per maand, met opnieuw de belofte dat je nieuwe upgrades zou krijgen wanneer deze komen. En wat zien we nu? Een Shadow Power Upgrade waarvoor je 15 euro per maand extra voor mag betalen en dan hebben ze het lef om nog steeds met die super karige 256 GB standaard mee te komen! :(

Weet je wat Shadow moet doen? Die oude Shadow Boost weer goedkoper maken. Met de GPU gekte hebben ze lekker kunnen cashen (ook uit noodzaak vanwege faillissement) maar nu is het erg uit verhouding. De Shadow Power Upgrade prijs was anders prima geweest voor me, maar dan wel met veel meer opslag. Ik ben inderdaad de gek die, zoals eerder genoemd in dit topic, de 60 euro heeft betaald voor Power Upgrade en fatsoenlijke opslag. Maar ik moet om dit product goed te gebruiken ook nog investeren in een goeie 4K decoder. Nu zag ik dat Shadow eindelijk de Raspberry Pi 4B ondersteund maar die gok ga ik niet nemen. De voordelen wegen niet op tegen de nadelen en met wat ik al in huis heb.

Dus het wordt gewoon hoe ik het de afgelopen jaren heb gedaan. Xbox Series X met af en toe een maandje GeForce Now. Maar deze keer met meer games (EA games die eindelijk werkt met Xbox Game Pass) en grandioze 4K ervaring.

4K cloud gamen. Het kan. Ik ben om. :D Met de beperkingen van de Xbox Series X zat ik eerst te kijken naar een 1440P monitor met hoge hz of een 60hz 4K monitor. Maar nu met de cloud durf ik wel door te sparen voor een 4K met hoge hz. En een fatsoenlijke computer deze keer. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
@polopolo150 het grote 'probleem' met Geforce now is dat niet alle games te spelen zijn. Het voordeel van shadow is dat je een hele pc krijgt waar je mee kan doen en laten wat je wil (binnen de wettelijke kaders). Helaas is de power upgrade van shadow niet meer op voorraad en moet ik zeggen dat ik de prijs ook wat te gortig vind. Mochten ze nu richting de prijs van Geforce now kruipen met de power upgrade dan zou ik deze zeker overwegen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Webgnome schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:35:
@polopolo150 het grote 'probleem' met Geforce now is dat niet alle games te spelen zijn. Het voordeel van shadow is dat je een hele pc krijgt waar je mee kan doen en laten wat je wil (binnen de wettelijke kaders). Helaas is de power upgrade van shadow niet meer op voorraad en moet ik zeggen dat ik de prijs ook wat te gortig vind. Mochten ze nu richting de prijs van Geforce now kruipen met de power upgrade dan zou ik deze zeker overwegen.
Ja als ik voor de prijs die ik bij Gforce Now betaalde (5 euro) een cloud pc kreeg zou ik ook daar voor gaan. Het werkt op zich goed voor mij, maar het is eigenlijk net niet een pc (wat shadow heeft) en net niet het gemak van een console (wat stadia had, of xcloud heeft). Doordat het netniet een pc is denk ik dat ook veel uitgevers hun games van Gforce Now afhalen. Ze zien het als los platform.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
@Marzman ik bedoelde meer de prijs voor de Geforce Now 4k abbo. Dat kost je 29,99. Bij Shadow begint het daar pas bij.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat heb ik er niet voor over :)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik kreeg zojuist een mail van Paperspace met de mededeling dat ze zijn overgenomen door DigitalOcean.

Jammer; weer een speler van de markt.
Dear xxxx,

We are excited to share that Paperspace has been acquired by DigitalOcean, the cloud for developers, startups and SMBs.

By joining forces with DigitalOcean, we will be able to offer you broader cloud capabilities backed by the simplicity, affordability, support and reliability that DigitalOcean is known for. I’m personally most excited about DigitalOcean’s long-term plans to provide more GPU availability to customers in additional locations.

As a result of today’s announcement, there will be no immediate changes to your service or account. We are excited about this acquisition because it means we will continue to invest in innovative solutions tailored to enabling developers and businesses to develop, fine-tune, and deploy AI applications.

We are so incredibly grateful to you, our customers, who have trusted us for so many years. We look forward to continuing to deliver the simplicity, reliability, speed, and affordability you have enjoyed so far and look forward to bringing you new, productivity-boosting products and features, with the additional resources and support of DigitalOcean.

There is no action you need to take, but please find more information in our blog post here. If you have any questions or comments or want to ask anything at all, please reach out to us directly at support@paperspace.com.

-Dillon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:35

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Ik had van alle 2 nog nooit gehoord om eerlijk te zijn, maar snap dat het niet leuk is.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Paperspace was ik ook aan het overwegen. DigitalOcean heb ik ook nog nooit van gehoord. Ik hoop dat ze wel gaming blijven aanbieden, want hun aanbod is ook meer cloud in het algemeen en niet specifiek gaming en in dat gequote bericht wordt het niet een vernoemd.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Marzman schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:09:
Paperspace was ik ook aan het overwegen. DigitalOcean heb ik ook nog nooit van gehoord. Ik hoop dat ze wel gaming blijven aanbieden, want hun aanbod is ook meer cloud in het algemeen en niet specifiek gaming en in dat gequote bericht wordt het niet een vernoemd.
DigitalOcean adverteert niet met gamenodes, maar biedt ze wel aan. Het is echter aan de prijs: je betaalt een basisbedrag voor het privilege om klant te mogen zijn, een vast bedrag voor je storage en daarnaast per minuut dat je instance actief is.

Qua aanbod vergelijkbaar met Paperspace, maar duurder. Dus een Xeon-CPU en een Nvidia Quadro-GPU die equivalent is aan een GTX- of RTX-kaart. Welke dat is, hangt van je eigen keuzes af.

Uiteraard werkt parsec ook gewoon op DigitalOcean nodes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polopolo150
Er zijn wat dingen veranderd, en leuke afgelopen 24 uur is het geweest!

Ik heb een systeem kunnen overnemen met een I7 7700 en een GT 1030. En verbazingwekkend kan ik er games op spelen! Voornamelijk op 720P. :P En oude games kon ik vaak wel op 1080P of zelfs 1440P spelen, zo ook CS:GO.

Maar CS:GO is er niet meer en is nu Counter-Strike 2. Dat gelijk geprobeerd en helaas lukt het me niet meer om dat op 1440P te spelen met een fatsoenlijke graphics of framerate. 720P werkt wel, maar was een goed excuus om de GeForce Now RTX 4080 te proberen! Paar games geprobeerd en wou er wat dingen over kwijt.

Counter-Strike 2

Om hiermee te beginnen. Counter-Strike en andere Valve spellen waren altijd een rare beestje wat betreft cloud gamen. Hierin zat er altijd een soort latency in waardoor casual spelen wel okay was maar competitief of serieus het op ten duur vervelend wordt. Op 1080P was het op sommige streamingdiensten wel te doen. Bij 1440P was het meer merkbaar dat ik op cloud zit te spelen. Nou heeft Counter-Strike 2 nu NVIDIA Low Latency! Volgens mij heb ik daar niet veel eerder over verteld maar met cloud gamen maakt dat best veel verschil! Nu ik het zowel lokaal als GeForce Now heb gespeeld kan ik vertellen dat dit spel echt speelt alsof ik lokaal speel op 1440P. Ik moest wel even wat kloten in de instellingen van GeForce Now want bij het opstarten van de stream krijg ik altijd een melding dat er haperingen zijn op het internet maar daar is gewoon geen sprake van. Ik forceer nu 1440P op 75 Mbps en niks aan de hand! Speelt heel goed weg en graphics zien er mooi uit! Als ik het niet op 75 Mbps forceer is er een soort wazige waas over de stream wat voor mij de game beleving teniet deed. Met het uitkomen van Counter-Strike 2 en nu de koudere en donkere maanden er zijn verwacht ik dit meer te spelen dus ben blij dat alles goed gaat hiermee!

Starfield

Toen Starfield uitkwam heb ik eens 's nachts (want minder wachttijd op de gratis GeForce Now, wat nog steeds langer is dan je lief is) een stream aangezet. Ik kreeg een GTX 1060 toegewezen en was helaas onspeelbaar op de gratis versie van GeForce Now. Dus was benieuwd hoe het zal zijn op de RTX 4080. Nou, dat valt me tegen! De game start standaard op in 1080P, waarbij ik dacht dat het standaard ingesteld dingetje is. Maar op 1440P en alles op low (zo heeft GeForce Now het ingesteld) kreeg ik op de planeten een fps van rond de 40 en binnen gebouwen wel rond de 100 fps. De combinatie van de lage fps en de lage graphics trekt me niet echt om dit spel super veel te spelen. Nou heb ik er wel interesse in dus ik doe het niet weg maar ik had van de game bak van GeForce Now eigenlijk wel meer verwacht! Kan ook aan het spel liggen, wie weet. :?

In het achterhoofd weet ik wel dat dit verbeterd kan worden, enerzijds door patches en anderzijds dat GeForce Now tot nu toe voor de duurste tiers elk jaar de GPU heeft geüpgraded. Dus misschien bij een vijfde generatie RTX kaarten dat het beter speelbaar is? In principe heb ik vertrouwen in dit cloud product dat het evolueert en dat het alleen maar beter kan worden. Wel vind ik het jammer dat de free tier van GeForce Now steeds meer onspeelbaarder wordt. Ik heb dit eerder gehad met Battlefield 2042 dat het totaal niet speelde. Je moet maar weten dat het GTX 1060 die je krijgt, als je die tier als demo gebruikt voor cloud gaming krijg je er toch een naar gevoel van. Misschien daarom dat cloud gaming niet zoveel lof krijgt van sommige mensen? (En terecht!)

Quake 1
PC Game Pass is nu op GeForce Now! En nu Counter-Strike niet meer de benchmark voor me is om cloud gaming qua latency goed te testen moest ik natuurlijk iets nieuws hebben om het goed te testen! Gelukkig staat Quake 1 op GeForce Now! En ja hoor! In dit spel kon ik wel merken dat ik zat te cloud gamen met latency! Wel veel kills gemaakt in Deathmatch online maar je moet een beetje getraind worden om met een zeer lichte vertraging te spelen. Ik vond het wel leuk maar speel het liever lokaal. Op de Xbox Series X is het veel beter te doen. Nu ik weer een PC heb kan ik het waarschijnlijk ook daar goed spelen. Dus qua spel zal ik deze game voorlopig vermijden. Alleen als je, mocht je m'n geschiedenis weten de laatste jaren, geen alternatief hebt zal je er wel zoet mee zijn.

Cyberpunk 2077 Patch

Paar dagen geleden is er een nieuwe Cyberpunk 2077 Patch uitgekomen. Ik heb dit spel niet veel gespeeld. Op launch gekocht en het daarbij gelaten. Maar net mijn laatste save game opgestart, resolutie op 1440P gezet en wow! Wat een mooi spel is het geworden! Was het altijd al maar het was echt watertanden! Nog beter naar de instellingen gekeken en het was wat naar beneden geschroefd, game op Ultra Overdrive instellingen gezet met een leuke waarschuwing dat ik qua raytracing experimenteel bezig ben. Met een fps van 40 fps speelde het toch hartstikke vloeiend! In tegenstelling tot Starfield zit ik heel de tijd naar mooie graphics te kijken waardoor het echt de moeite waard is! Ik heb wat rondgelopen, rond gereden en een politie chase gehad en het was gewoon hartstikke mooi en ook wel leuk! Gevoel dat de wereld leeft, het auto rijden was echt next-level in fps modus. Echt het gevoel dat ik in een nieuwe generatie van games ben gekomen. Dat was wel leuk om even te spelen!

De toekomst

Ik ben een grote Call of Duty speler en heb een Xbox Series X waar ik voornamelijk op toetsenbord en muis speel. Het probleem van Xbox Series X met toetsenbord en muis is dat dit, voor mij dan, de enige game is die ik echt kan spelen. Kan ernaast wel wat Halo spelen maar dan houd het wel op. Wat strategie spellen, De Sims 4 en sinds een tijdje ook Cyberpunk. Maar dat was het dan ook. Ik had toen ik de Xbox kocht verwacht dat dit de game generatie zou zijn waar toetsenbord en muis gaming op de console echt zou uitbloeien maar dit bleek een bedrog. Ik ben wel blij dat ik het heb gekocht omdat dit by far de voordeligste optie was in de GPU tekorten van paar jaar geleden en Shadow de enige fatsoenlijke aanbieder was waarbij ik Call of Duty en andere non-GFN spellen kon spelen. Echter, met de aankoop van Activision Blizzard door Microsoft en de cloud deals zijn gemaakt (en de PC Game Pass spellen die er nou al op staan!) zie ik het allemaal wat rooskleuriger in om betaalbaar cloud te kunnen gamen. Het lijkt me leuk om Call of Duty met PC graphics te spelen en ook Diablo IV zodra die in Game Pass zit. Ik heb niet zo'n trek in om die met een controller te spelen.

Ik heb een leuke GeForce Now dagje gehad en hopelijk zal ik er wat meer van spelen nu er steeds meer games in zitten die ik ook wil spelen. Helaas mis ik nog steeds wat spellen zoals die van Rockstar Games en voornamelijk wat nieuwere shooters die geen fatsoenlijke cloud gaming support hebben omdat ze virtuale machines uitsluiten van games. Zo heb je geen Halo Infinite of Valorant op cloud gaming.

Het gaat steeds wat beter met cloud gaming. Maar de utopie zal er nooit echt zijn. Je mag dik betalen om veel games te spelen maar niet alle. Verder met Starfield gezien dat een dikke machine hebben niet betekent dat je 1440P op Ultra kan spelen, dit was vroeger wel een ding met cloud gamen dat dit redelijk vanzelfsprekend is.

Leuk dagje gehad! En ben benieuwd naar wat de toekomst brengt! Misschien komt er een dag dat ik Shadow weer kan nemen, liefst langer dan een maandje waar ik geld over heb. Maar de noodzaak is steeds minder en ik verwacht niet dat ik met Shadow Power Tier het beter ga krijgen met bijvoorbeeld Starfield of Cyberpunk 2077. Ik zie dat het nu 49,98 per maand minimaal kost. (wel standaard 512 GB opslag nu!) Heel vaak probeer ik cloud gamen maar een dagje en leg ik het weer neer. Ik weet niet meer wat ik ermee moet. :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• workswith
Zijn hier mensen bekend met de dienst Xeroz.Tech
Ik kwam laatste deze dienst via YouTube en dacht probeer het eens. Je krijg daar een paneel en kun je tijd slot van 4 uur per dag reserveren. En krijg je voor die 4 uur je machine toegewezen. Wel dedicated.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• workswith
Ik speel nu sinds ongeveer twee weken op de nieuwe tier GPC-1 met de volgende specificaties: CPU: Intel Core i9-7900X / 10c, GPU: RTX 2060 / 4GB VRAM (equivalent of beter), RAM: 32GB DDR4, Resolutie: 1080p/60fps vastgezet, Opslag: 256GB SSD. Tot nu toe heb ik me redelijk vermaakt met Battlefield 1/5 en zelfs 2042, die verrassend goed presteren. Deze tier is beschikbaar voor minder dan 15 euro, wat me doet denken aan de tijd van Shadow in 2019. Het was zeker even wennen; de eerste keer opstarten moest via een extern bureaublad. Daarna heb ik Parsec geïnstalleerd, wat echt wennen was omdat ik hiervoor eigenlijk alleen Shadow en GFN gebruikt had. Dat ging eigenlijk vrij simpel en makkelijker dan ik had gedacht. Ik heb een paar YouTube-video's gezocht voor uitleg en dat lukte binnen een uurtje. Daarna begon het echte werk. Ik ben Battlefield-games gaan testen en haalde meer dan 60 fps met ultra-instellingen op 1080p, wat ook meteen de maximale resolutie van de tier is. Het enige nadeel is dat je overdag maar vier uur kunt spelen en 's avonds tussen 17:00 en 00:00 uur maar twee uur je VM actief kunt hebben. Als die tijd is verstreken, start de VM niet meer op. Een voordeel is wel dat je die tijd kunt invullen wanneer je wilt. Ik heb ook even twee YouTube-video's toegevoegd.
YouTube: battlefield 5. RTX 2060 tier xeroz.tech en YouTube: xeroz.tech 2060 tier, battlefield 1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:35

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Ik heb vandaag de Turtle Beach Atom controller voor de telefoon binnen gekregen, ik kan nu ook eindelijk weer Xbox Cloud Gamen, en als dat bevalt maar weer eens kijken nog naar Nvidia Geforce Now.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OK6Fak9EtwVvuSmzWcfahCgebuw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XVJkrZl0A1Go0hQpGHran10F.webp?f=fotoalbum_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

workswith schreef op donderdag 28 december 2023 @ 20:01:
Ik speel nu sinds ongeveer twee weken op de nieuwe tier GPC-1 met de volgende specificaties: CPU: Intel Core i9-7900X / 10c, GPU: RTX 2060 / 4GB VRAM (equivalent of beter), RAM: 32GB DDR4, Resolutie: 1080p/60fps vastgezet, Opslag: 256GB SSD. Tot nu toe heb ik me redelijk vermaakt met Battlefield 1/5 en zelfs 2042, die verrassend goed presteren. Deze tier is beschikbaar voor minder dan 15 euro, wat me doet denken aan de tijd van Shadow in 2019. Het was zeker even wennen; de eerste keer opstarten moest via een extern bureaublad. Daarna heb ik Parsec geïnstalleerd, wat echt wennen was omdat ik hiervoor eigenlijk alleen Shadow en GFN gebruikt had. Dat ging eigenlijk vrij simpel en makkelijker dan ik had gedacht. Ik heb een paar YouTube-video's gezocht voor uitleg en dat lukte binnen een uurtje. Daarna begon het echte werk. Ik ben Battlefield-games gaan testen en haalde meer dan 60 fps met ultra-instellingen op 1080p, wat ook meteen de maximale resolutie van de tier is. Het enige nadeel is dat je overdag maar vier uur kunt spelen en 's avonds tussen 17:00 en 00:00 uur maar twee uur je VM actief kunt hebben. Als die tijd is verstreken, start de VM niet meer op. Een voordeel is wel dat je die tijd kunt invullen wanneer je wilt. Ik heb ook even twee YouTube-video's toegevoegd.
YouTube: battlefield 5. RTX 2060 tier xeroz.tech en YouTube: xeroz.tech 2060 tier, battlefield 1
Hoe zit het met retentie? Zoals ik het lees, wordt je Windows-install gewist na een sessie en moet je dus je games de volgende keer opnieuw installeren. Of lees ik dat verkeerd?

Dat zou voor mij namelijk een dealbreaker zijn - met de hoeveelheid mods die ik in mijn games gebruik, zou een groot deel van die 4 uur opgaan aan het draaien van installatiescripts...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• workswith
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 07:43:
[...]

Hoe zit het met retentie? Zoals ik het lees, wordt je Windows-install gewist na een sessie en moet je dus je games de volgende keer opnieuw installeren. Of lees ik dat verkeerd?

Dat zou voor mij namelijk een dealbreaker zijn - met de hoeveelheid mods die ik in mijn games gebruik, zou een groot deel van die 4 uur opgaan aan het draaien van installatiescripts...
Vroeger, toen ik als klant begon, was dit inderdaad het geval. Echter, sinds twee weken is 'Data Safe' actief, waardoor je net als bij Shadow je eigen opslag hebt, die je ook op dezelfde manier kunt uitbreiden. Elke keer dat je opstart, kun je gelukkig ook direct verbinding maken met Parsec, als je dit hebt ingesteld. Het opstarten duurt soms 5 minuten, omdat de SSD van SATA-snelheid is. Verder hoor ik in de Discord dat de nieuwe update van Cyberpunk ook zonder DLSS met 55 fps te spelen is, maar dit heb ik zelf nog niet getest.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste