Bedankt voor je reactie!
kraats schreef op zondag 6 juni 2021 @ 08:54:
[...]
Ik denk dat @
technorabilia het bij het rechte eind heeft. Misschien worden de bestanden met SMB geplaatst, maar de Surveillance Client doet al zijn bewerkingen juist niet via SMB, maar rechtstreeks als proces op de Synology zelf. Volgens mij is dat ook precies wat je zou willen. En via directe bewerkingen worden bestanden niet in de prullenbak bewaard.
Het is niet dat ik niet wil geloven dat @
technorabilia het bij het rechte eind heeft, ik *hoop* alleen dat het niet zo is omdat er dan nog een kans bestaat dat wat ik hoop/verwacht, mogelijk is.

Overigens zie ik het nut van verplaatsen naar de prullenbak ook niet bij Surveillance Station. Ik laat al mijn opnames na een maandje automatisch verwijderen en zou juist niet willen dat het dan ook nog in de prullenbak (wat geen plek is om gegevens te bewaren) ruimte inneemt.
Wellicht is back-uppen van de bestanden dan een betere vorm van veiligstellen?
Ik verwijder minimaal
1x, maar vaker nog meerdere keren, per dag de (op dat moment) irrelevante opnames.
Bij
1x per maand verwijderen zou ik ook niet willen dat het daarna nog eens in de prullenbak terechtkomt.
Incidenteel gebeurt het dat ik een zeer beperkt aantal bestanden weer terug zou willen halen. Omdat de prullenbakfunctie niet was ingeschakeld, was dit niet mogelijk vandaar dat ik die functie ingeschakeld heb in de verwachting dat verwijderde bestanden daar terecht zouden komen.
Dat is eigenlijk waar het mij om gaat en die vraag zou ik graag beantwoord zou zien.
Helaas ziet het er naar uit dat mijn aanname over de werking van prullenbakfunctie i.c.m. Surveillance Station Client onjuist is. Ik heb op aanraden van technorabilia een support ticket aangemaakt bij Synology en ben in afwachting van hun antwoord maar hou inmiddels al rekening met het "ergste'.
Ik heb, totdat de gratis variant van Stack er mee ophield, de bestanden van de NAS altijd ook doorgestuurd naar mijn Stack als een soort van back-up.
Overigens ben ik niet op zoek naar een back-up mogelijkheid.
Misschien dat ik mijn opruimacties maar moet gaan beperken tot
1x per week of per maand i.p.v. meermaals per dag.
Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.