Ik heb op ditmoment een DS2
18+ met daarin
1 WD Red Plus van 2TB en
1 WD Purple van 2020. Ik heb pas sinds een week of 2 2 camera's aangesloten, vandaar dat ik nu zit na te denken over een meer-bay Synology.
Backup is geregeld via USB en OneDrive.
Ik wil echter wat meer zekerheid in verband met mogelijk uitvallen van een schijf. Als mijn Red kapot gaat is het natuurlijk lastiger herstellen dan, zeg, een raid
5 opstelling.
Mogelijk ben ik van plan om later nog 2 camera's toe te voegen.
Mijn eerste idee was een 4 bay NAS met daarin 3x WD Red Plus in raid
5 en een 2e volume van de WD Purple. Ik twijfel nu over mogelijk dan een
5 bay NAS met daarin raid-
5 met 4 disks en
1 los volume of een 3 disk raid-
5 en een raid-
1 met 2x een WD Purple. Echter.. Ik maak op dit moment geen backup van de video's die de NAS vastlegt van de camera's. Dat is natuurlijk misschien wel wijs, maar in dat geval zit ik vast aan of een
5 bay NAS (raid is geen backup, ik weet het), een veel grotere USB schijf of een duurder cloud abonnement.
Volgens mij zijn mijn opties dan de 920+ en de
1520+ als ik per se een nieuw model zou willen. Heeft iemand hierin ideeën die ik mis of zeg ik dingen die niet verstandig zijn, technisch gezien?
Edit: de kritische dingen die ik draai: PiHole (tevens DHCP server op dit moment), daarnaast staan alle foto's die ik heb op deze NAS, mijn mobiel is qua foto's leeg omdat hij ze automatisch uploadt. Ook staan alle documenten die we thuis hebben op de NAS. Er draait natuurlijk meer op, maar dat is niet per definitie kritisch. Daarnaast zal de nieuwe NAS minimaal zo snel zijn als deze, dus hoef ik daar weinig rekening mee te houden.
[
Voor 14% gewijzigd door
rscheper op 13-12-2020 18:06
]