Goed dat je het zegt. 'Streamen' is dus heel iets anders dan transcoderen zo blijkt. Wanneer moet je eigenlijk transcoderen? Ik stream films alleen naar mijn Sony Bravia tv (KD65XF9005), die kan dus ook al zelf transcoderen? Ik hoef niet op telefoons/tablets te kijken etc.FrankHe schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:41:
[...]
Lees je even in of je daarvoor daadwekelijk het 'play' model met transcoding nodig hebt. Veel TV's schijnen tegenwoordig zelf verschillende formaten te kunnen lezen waardoor het wellicht overbodig is.
Nu heb ik zoals ik eerder noemde een DS216j, ik zou hier dus in principe 5-6GB grote 1080p en zelfs 4k films mee kunnen streamen naar mijn tv? Of heb ik dan toch een iets zwaardere Synology nodig, zoals een DS218/218Play of DS218+ (of natuurlijk een 4-bay zoals de 418Play).
Als ik bijvoorbeeld 2/3 beveiligingscameras tegelijkertijd met het streamen van een 4k film, moet ik dan minstens aan een 218+ of 418Play denken?
Op Amerikaanse forums raden ze altijd de + aan en/of 4-bay, maarja dat zijn Amerikanen he....