@
Cave_Boy zover ik de datasheets interpreteer kan je de NVM SSD alleen als cache voor een volume zetten. Het blijft een cache, de data zal uiteindelijk toch op de draaiende disks komen (maakt alsnog geluid). Dus daar ga je geen betere nachtrust van krijgen.
Wat jij wilt is de NVM SSD volledig gebruiken voor VMM? Op basis van de datasheets denk ik dat het niet kan, je zal dan een SSD moeten aanschaffen en in een vrij slot steken.
Ik heb zelf een DS916+ (4x4tb) met DX213 (2xSSD 256)
Volume 1 =3x3TB (opslag/dow
nload) ik heb niet de volledige ruimte geclaimd van de 3 disks voor volume1, er is nog ruimte vrij op deze diskgroup-1.
Volume 2 =JBOD (backup van volume 1) (en ook nog buitenshuis)
Volume 3 = Volume aangemaakt op diskgroup-1 waarbij de DX213 cache voor dit volume zit, om e.a. te versnellen voor virtuele machines op ESXi.
Ik heb veel geëxperimenteerd, maar de 1G NIC blijft de bottleneck. De levensduur van SSD's slijt behoorlijk snel als je ze voor een heel volume 1 zou plaatsen (vroeger 4x4TB). Dan gaat ook de data van het gezin door de cache en de dow
nloads (theoretisch, seq I/O vinkje). Dat zorgt ervoor dat de SSD onnodig slijt en hij te krap is voor de VMware omgeving, de "hot" data is dan een dow
nload ipv de disk van een VM. Vandaar dat ik nu met DiskGroups ben gaan werken, waarbij de SSD alleen voor het kleinere VMware volume zit.
Ik heb nog even een zorg gehad dat de eSATA connector misschien trager zou zijn dan de native SATA bus in de NAS. Maar als je een disk verplaatst van slot gaat hij vrolijk weer verder, mijn conclusie is dat dit blijkbaar 1op1 aan elkaar hangt.