[Nevermind] Dang, je moet in de prullenbak kiezen tussen Synology Drive of Backup, in een kleine pulldown rechtsboven in het scherm - over het hoofd gezien! Prullenbak is dus WEL aanwezig in Synology Drive Backup! [/Nevermind]
Misschien is het antwoord al eens gegeven, maar ik kan het niet vinden.
Ik heb een DS2
14, en tot nu toe maak ik backups middels een script dat kijkt welke bestanden geupdate zijn vergeleken met wat er op de NAS staat.
Nu wil ik gebruik gaan maken van versioning.
Daarnaast wil ik een potentiele situatie te voorkomen als ik per ongeluk een map lokaal verwijder: die moet dan hoe dan ook in de backup bewaard blijven.
Ik las dat Synology Drive versioning biedt, dus daar ben ik mee aan de slag gegaan. Maar..
Als ik de
synchronisatie functionaliteit ('Synology Drive') gebruik, en ik verwijder (per ongeluk) lokaal een map, wordt die in Synology Drive in de prullenbak geplaatst - da's top!
Ook meerdere mappen met dezelfde naam worden in de prullenbak bewaard, zodoende overschrijf je niet een eerder verwijderde map ofzo.
Het probleem echter met deze synchronisatie functionaliteit, is dat je lokaal altijd de map 'SynologyDrive' moet gebruiken.
Ik kan niet bestaande mappen kiezen, en ik het is een draak van een uitdaging (padverwijzingen in software) om alle mappen die ik wil synchroniseren, te verplaatsen naar een nieuwe.
Met de
backup functionaliteit van Synology Drive kun je ook continu syncen.
Dat lijkt dan heel sterk op de bovengenoemde synchronisatie functionaliteit, maar hierbij kun je wel zelf de mappen kiezen.
Echter, als ik daarmee een map verwijder, wordt die niet naar de prullenbak verplaatst.
Ik kan de map wel laten staan op de NAS, maar die wordt dan overschreven als ik die lokaal opnieuw aanmaak.
Erg jammer dat de functionaliteit zo verschilt - het is nèt niet wat ik nodig heb.
Ik vermoed dat ik daarom een andere applicatie zal moeten gebruiken in plaats van Synology Drive.
Hoop dat jullie me kunnen tippen.
[
Voor 10% gewijzigd door
ByteDelight op 01-02-2023 11:12
]