Slaapstand? En geloof dat ik dit niet in het Engels heb gehoord (console op Engels zetten, dan zijn de games dat ook).Poulske schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 19:03:
[...]
Verschrikkelijk....
En ook iedere keer met opstarten die DJ's...
Hou je cool, hou je TENTACOOOOL!
Heb 'm vanmiddag gehaald, en heb m'n een paar uurtjes vermaakt met alle modes. Krijg nog wel steeds motion sickness van die motion controls, dus ik heb nou een break nodig. Volgende keer weer dual stick proberen.
Make lovecraft not warcraft.
Jup.Thomas schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 18:56:
In de lobby kan je trouwens met je knoppen met die muziek spelen. Wel geinig.
Al mis ik het arcade spelletje uit deel 1 wel een beetje
Is er geen mogelijkheid om een lobby te verlaten? Soms duurt het echt flink lang voordat je een game vindt (soms helemaal niet) en kan niks vinden om opnieuw te zoeken.
NeeZironako schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 21:03:
Is er geen mogelijkheid om een lobby te verlaten? Soms duurt het echt flink lang voordat je een game vindt (soms helemaal niet) en kan niks vinden om opnieuw te zoeken.
Als je de pro controller hebt. Is de besturing dan beter ? Zodat verticaal en horizontaal net zo snel beweegt met de stick.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Enige optie is dan de game te verlaten (HOME knop, en op X drukken)Zironako schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 21:03:
Toch maar splatoon 2 gehaald. Wat blijft die motion controls irritant. Kan er niet aan wennen, morgen maar eens proberen met pro controller. Misschien gaat het dan beter. Helaas merk ik dat er met snel een potje spelen dat ik vaak met 15+ level spelers zit.
Begint bij mij wel beter te gaan met controls nu ik de singeplayer aan het doen ben. Begin het spel nu wel heel leuk te vinden:) morgen de multiplayer induiken
Playstation 5
Heb gisteren Splatoon 2 gehaald. Wilde vandaag met zn tweeën spelen, blijkt er helemaal geen split screen multiplayer in te zitten. =( Lekker dan.
Nop, zat ook niet in deel 1 (wel kon 1 speler op de GamePad en 1 op de TV spelen, maar met de Switch gaat dat niet) en het is ook nooit aangegeven dat het er in zal zittenPeterA schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 23:04:
Heb gisteren Splatoon 2 gehaald. Wilde vandaag met zn tweeën spelen, blijkt er helemaal geen split screen multiplayer in te zitten. =( Lekker dan.
Hier een oud plaatje voor LAN / local multiplayer:

Met LAN kan je ook 2 spectators hebben zo gaat dat dus tot maximaal 10 Switches + Splatoon 2 (waarvan 8 spelers)
Het eerste "DLC" wapen is aangekondigd. The Inkbrush.
Hij wordt morgen gereleased.
Plaatje:The Inkbrush arrives in #Splatoon2 tomorrow morning as a free update! #NintendoSwitch

[ Voor 46% gewijzigd door 90710 op 22-07-2017 23:28 ]
Jawel, maar dan wel een speciale modus. Hoewel dat trouwens niet strikt gezien "split-screen" was; een speler gebruikt te tv en de andere de gamepad.
http://splatoon.wikia.com/wiki/Battle_Dojo
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Zijn er 3 man die zin hebben in wat potjes salmon run? Ik kom nergens met de randoms online
Lees mijn editCyBeR schreef op zondag 23 juli 2017 @ 02:31:
[...]
Jawel, maar dan wel een speciale modus. Hoewel dat trouwens niet strikt gezien "split-screen" was; een speler gebruikt te tv en de andere de gamepad.
http://splatoon.wikia.com/wiki/Battle_Dojo
In Ranked word ik wel volledig afgeslacht
. Aimen heb ik niet helemaal onder de knie en moet 'mijn wapen' nog vinden. Vond die MG in Turf Wars wel chill, nu wissel ik eigenlijk steeds... Dat ding is niet zo handig in de Ranked modi.
* RayNbow kijkt naar wat oude MG footage...Thomas schreef op zondag 23 juli 2017 @ 10:46:
Vond die MG in Turf Wars wel chill, nu wissel ik eigenlijk steeds... Dat ding is niet zo handig in de Ranked modi.
Prima wapen, hoor.
(Het was m'n favoriete wapen totdat ik de .52 Gal Deco kreeg.)
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Bah zit alleen maar in team waarvan er altijd wel 1 niet speelt. Die mensen worden niet gekicked maar krijgen dan wel punten. Hier mogen ze wel wat aan doen.
Hebben jullie al wat 3 sterren gear? Heb zojuist schoenen en heb al een jas en head gear in de order staan. Kost alleen klauwe met geld maar is het waard met de stats
Hebben jullie al wat 3 sterren gear? Heb zojuist schoenen en heb al een jas en head gear in de order staan. Kost alleen klauwe met geld maar is het waard met de stats
Ik heb van de salmon runs een shirt met 4 stats gekregen, voor de rest verkopen de winkels enkel nog 2 stat dingen. Vind het overigens wel een gemis dat je alle online modus alleen in ranked kan spelen en regular alleen turf war is. Na een uurtje of twee begint dit toch wel een beetje te vervelen en ben pas level 9.
Op het plaza kan je andere items van andere mensen bestellen. Daar heb ik al wat 3 ster spullen in bestelling staan. Zie ook veel amiibo spullen, krijg je die 1x per dag van 1 amiibo of hoe zit dat?Zironako schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:10:
Ik heb van de salmon runs een shirt met 4 stats gekregen, voor de rest verkopen de winkels enkel nog 2 stat dingen. Vind het overigens wel een gemis dat je alle online modus alleen in ranked kan spelen en regular alleen turf war is. Na een uurtje of twee begint dit toch wel een beetje te vervelen en ben pas level 9.
Ik heb vrijdag en gister wat gekregen via de Amiibo's.. vandaag echter niet. Vrijdag kreeg ik spul voor mn "hoofd" en gister kreeg ik de lichaam en voeten om de sets compleet te maken.Ryatzu schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:19:
[...]
Op het plaza kan je andere items van andere mensen bestellen. Daar heb ik al wat 3 ster spullen in bestelling staan. Zie ook veel amiibo spullen, krijg je die 1x per dag van 1 amiibo of hoe zit dat?
Dus vraag me af als ik nog wel iets verder krijg.
De winkels verkopen je pas 3-sterren spullen als je een hoger level hebt geloof ik.Zironako schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:10:
Ik heb althans drie-sterrenitems uit de winkels gehaald met level 13 a 15.
[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 23-07-2017 14:47 ]
Via Splatnet kun je een stuk meer items met 4 slots kopen. Heb er al een aantal.Zironako schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:10:
Items hebben 1, 2 of 3 slots. Niet 4.
Jawel, heb nu 3 items met 4 slots..CyBeR schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:04:
Items hebben 1, 2 of 3 slots. Niet 4.
Wat is splatnet?
[ Voor 6% gewijzigd door giantgiantus op 23-07-2017 15:15 ]
Via de nintendo online app kun je items kopen, hier vindt je vaak 4 slot items. Deze kan je bestellen, en wanneer de tijd zover is, ophalen bij die gast op het bankje, aan de rechter aknt van de lobby towergiantgiantus schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:15:
Wat is splatnet?
Nee, je hebt een item met 1 main ability en 3 slots.
Thnx. Ga er eens naar kijken. Vind die app alles behalve gebruiksvriendelijk moet ik zeggen...Mortalboy[NL] schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:17:
[...]
Via de nintendo online app kun je items kopen, hier vindt je vaak 4 slot items. Deze kan je bestellen, en wanneer de tijd zover is, ophalen bij die gast op het bankje, aan de rechter aknt van de lobby tower
als je in die app kijkt, wat naar beneden scrollen totdat je een item ziet, als je op dat item klikt zie je meer items die je kan kopen.giantgiantus schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:46:
[...]
Thnx. Ga er eens naar kijken. Vind die app alles behalve gebruiksvriendelijk moet ik zeggen...
Oh die 52 Gal is chill! Heb nu de gewone maar wat een knaller!RayNbow schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:22:
[...]
* RayNbow kijkt naar wat oude MG footage...
[video]
Prima wapen, hoor.
(Het was m'n favoriete wapen totdat ik de .52 Gal Deco kreeg.)
Gelijk rechtsboven zie je een tas/koffer, als je daarop drukt kom je ook in de shopMortalboy[NL] schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:47:
[...]
als je in die app kijkt, wat naar beneden scrollen totdat je een item ziet, als je op dat item klikt zie je meer items die je kan kopen.
Jezus, ik zuig echt enorm momenteel
. Met de meeste normale wapens kan ik totaal niet richten. Zeker die Splattershots ben ik echt een zieke noob mee.
E: Wat een flapdrol ben ik ook. Richt steeds boven mensen omdat ik in de veronderstelling ben dat die verf in een boogje gaat. Nou dat moet je dus niet doen.
E: Wat een flapdrol ben ik ook. Richt steeds boven mensen omdat ik in de veronderstelling ben dat die verf in een boogje gaat. Nou dat moet je dus niet doen.
[ Voor 34% gewijzigd door Thomas op 23-07-2017 17:18 ]
Heb dat in het test ding geprobeerd en dat werkt eigenlijk ook niet. Je range beperkt ontzettend en je kunt beter direct op je doel mikken met bijv. Een splattershot of 52 gal.V-rg schreef op zondag 23 juli 2017 @ 17:24:
Tenzij je natuurlijk mensen wilt raken van een verdere afstand
E: Koptelefoon met 4 slots op Splatnet nu trouwens!
[ Voor 7% gewijzigd door Thomas op 23-07-2017 17:36 ]
Voor wie wil zien hoe motion controls gebruikt worden door high-rank spelers:
Dat is Splatoon 1 met een gamepad maar werkt precies hetzelfde.
Dat is Splatoon 1 met een gamepad maar werkt precies hetzelfde.
In sommige gevallen is 't boogje wat je wilt doen, maar meestal moet je gewoon direct mikken.Thomas schreef op zondag 23 juli 2017 @ 17:30:
[...]
Heb dat in het test ding geprobeerd en dat werkt eigenlijk ook niet. Je range beperkt ontzettend en je kunt beter direct op je doel mikken met bijv. Een splattershot of 52 gal.
Nogmaals, 3 slots.E: Koptelefoon met 4 slots op Splatnet nu trouwens!
Spelen mensen samen met teamspeak? Kan me voorstellen dat het heel leuk is met voice chat
Discord is heel actiefgiantgiantus schreef op zondag 23 juli 2017 @ 17:53:
Spelen mensen samen met teamspeak? Kan me voorstellen dat het heel leuk is met voice chat
Ook als er goede gear op de app staat krijg je dan een berichtje
Hoe werkt dat dan?towkuzz schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:40:
[...]
Discord is heel actief
Ook als er goede gear op de app staat krijg je dan een berichtje
In de openingspost staat een Discord uitnodigingslinkje. Daarmee kun je de Splatweakers groep binnenkomen. Chatten (tekst en voice) kan via de browser of met een smartphone app.
Mocht iemand morgen middag/avond zin hebben om te spelen dan ben ik wel in voor een potje turf wars of salmon run. Wil die voice app eigenlijk ook wel eens uitproberen.
Volgens mij is Salmon Run vandaag dicht..Thomas schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:19:
Mocht iemand morgen middag/avond zin hebben om te spelen dan ben ik wel in voor een potje turf wars of salmon run. Wil die voice app eigenlijk ook wel eens uitproberen.
Spel bevalt me super goed heb me het weekend goed mee kunnen vermaken inmiddels level 12 of 13 geloof ik
Motion vs. sticks:
Motion vs sticks door iemand die duidelijk alleen maar met motion heeft gespeeld. Ik word misselijk van zijn "motion control" gameplay door er enkel naar te kijken, waar zijn sticks gedeelte er natuurlijker uitziet.
Maw. het is aan de speler om te bepalen wat er voor hem / haar beter is, er is niet één die automatisch beter is dan de ander.
[ Voor 14% gewijzigd door 90710 op 24-07-2017 10:45 ]
Gister avond ook nog even met motion aan in handheld mode gespeeld en dit is wel stuk minder fijn dan op de tv. Je switch alle kanten op kantelen is gewoon minder fijn kijken.
[ Voor 53% gewijzigd door michaeltjeh1 op 24-07-2017 10:55 ]
Ik speel gewoon met stick controls. Het mag dan iets minder effectief zijn, maar ik vind het spel er een stuk leuker door. Kan aan die motion controls maar niet wennen en het speelt imo voor geen meter.
Dat laatste is niet veel anders dan iemand die een VR headset met headtracking op heeft. De directe feed daarvan komt ook schokkerig overeen voor andere toeschouwers terwijl het natuurlijk overkomt voor de headsetdrager.90710 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:43:
[...]
Motion vs sticks door iemand die duidelijk alleen maar met motion heeft gespeeld. Ik word misselijk van zijn "motion control" gameplay door er enkel naar te kijken, waar zijn sticks gedeelte er natuurlijker uitziet.
Ook bij het terugkijken van eigen footage kwam ik dingen tegen die onnatuurlijk overkwamen. Zo waren er matches waarbij ik kortstondig de kaart opende voor een fractie van een seconde. Voor een toeschouwer (en mijzelf als terugkijkende) is dat verwarrend, maar voor mijzelf op het moment van spelen was het natuurlijk:
- Ik wist dat ik de kaart ging openen (anticipatie);
- Ik wist in welk gebied ik geintereseerd was (focus).
Het is natuurlijk geheel aan de speler om de controls in te stellen naar eigen smaak, maar hoe ga je snelle 180-graden turns uitvoeren met alleen analoge sticks?Maw. het is aan de speler om te bepalen wat er voor hem / haar beter is, er is niet één die automatisch beter is dan de ander.
Kan dat niet gewoon door de andere kant op te lopen en dan op Y te drukken?RayNbow schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:20:
[...]
Het is natuurlijk geheel aan de speler om de controls in te stellen naar eigen smaak, maar hoe ga je snelle 180-graden turns uitvoeren met alleen analoge sticks?
buiten dat om, zijn ook nog steeds mensen die roepen dat stick controls beter zijn dan keyboard en muis
Daar heb je over 't algemeen een stuk minder last van als je zelf de controls bedient.90710 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:43:
[...]
Ik word misselijk van zijn "motion control" gameplay door er enkel naar te kijken
Dat is idd een tactiek die sommigen gebruiken. Maar meestal ben je dan al dood; je kunt beter wegzwemmen en tegelijk omdraaien.Sokkeh schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:33:
[...]
Kan dat niet gewoon door de andere kant op te lopen en dan op Y te drukken?
[ Voor 35% gewijzigd door CyBeR op 24-07-2017 11:51 ]
Twee minuten gespeeld en 57p vergaard. Uitkijken voor die manRayNbow schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:31:
Shuhei Yoshida (van Sony, ook wel bekend als spion) speelt Splatoon 2:
[afbeelding]
Edit oh d'r komt een getal bij draaien, 't is 500+
[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 24-07-2017 14:34 ]
Vanavond eens wat SP gespeeld in handheld (met motion) en dat ging best aardig. Voornamelijk eerst een goede neutrale houding vinden en gaan met die banaan.
Ik zwoeg er nog altijd wel een beetje mee, ik wissel tussen motion / sticks ondanks dat het qua punten over het algemeen niet zo verschillend is voor mij.RayNbow schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:41:
Vanavond eens wat SP gespeeld in handheld (met motion) en dat ging best aardig. Voornamelijk eerst een goede neutrale houding vinden en gaan met die banaan.
Ik merk dat ik motion snel de schuld zodra alles compleet mis gaat
Ik wil het gewoon goed kunnen met motion aan
[ Voor 4% gewijzigd door Compworm op 24-07-2017 23:50 ]
Ik heb het spel gisteren gekregen (lieve vriendinCompworm schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:49:
[...]
Ik zwoeg er nog altijd wel een beetje mee, ik wissel tussen motion / sticks ondanks dat het qua punten over het algemeen niet zo verschillend is voor mij.
Ik merk dat ik motion snel de schuld zodra alles compleet mis gaatt voel vrij onwennig, maar ik probeer het wel de kans te geven.
Vanavond zal ik ook gelijk Discord uitproberen, hoop dat dit een beetje leuk werkt samen. Accepteren jullie wel complete Splatnoobs?
Van de week ook jullie maar is joinen op discord, voor de mensen die alvast een potje willen spelen zo nu en dan jullie zijn vrij om mij toe te voegen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ben mezelf nu ook aan het overhalen om motion controls te gebruiken, in handheld modus vind ik het vrij irritant maat met de pro controller is het te doen. Denk dat het gewoon veel oefenen wordt.Compworm schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:49:
[...]
Ik zwoeg er nog altijd wel een beetje mee, ik wissel tussen motion / sticks ondanks dat het qua punten over het algemeen niet zo verschillend is voor mij.
Ik merk dat ik motion snel de schuld zodra alles compleet mis gaatt voel vrij onwennig, maar ik probeer het wel de kans te geven.
Ik irriteer me eigenlijk mateloos aan het feit dat de camera nog even 'doorbeweegt' nadat je bent gestopt met het bewegen van de stick. Zo aim ik vaak verder dan m'n doel.
Ik moet zeggen dat ik Splatoon leuker vind dan ik had verwacht. Speelt best lekker weg.
Met motion speelt wel het lekkerste vind ik. Al heb ik soms wel moeite met omdraaien (180graden draaien). Vaak ben ik dan te laat en splatted.
Wat ook reteirritant is, is dat toch wel vaak in groepen zitten waarvan er minstens eentje loopt te slacken en op 0 punten blijft staan (is dat een ragequiter??). Daardoor is toch vaak dat de match eigenlijk al verloren hebt. Heel jammer...
Met motion speelt wel het lekkerste vind ik. Al heb ik soms wel moeite met omdraaien (180graden draaien). Vaak ben ik dan te laat en splatted.
Wat ook reteirritant is, is dat toch wel vaak in groepen zitten waarvan er minstens eentje loopt te slacken en op 0 punten blijft staan (is dat een ragequiter??). Daardoor is toch vaak dat de match eigenlijk al verloren hebt. Heel jammer...
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Dat kan een ragequitter zijn, maar 't kan ook iemand zijn die even weggelopen is van z'n controller (moest naar de wc, deurbel ging, moeder riep om eten, nodig kotsen, whatever) of die z'n internetverbinding kut is en gedisconnect is. Die laatste categorie (en ragequitters) zie je na een korte tijd meestal verdwijnen in een rookwolkje.
Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat na het einde van het potje iemand 0 punten had en dus niet speelde.CyBeR schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:25:
Dat kan een ragequitter zijn, maar 't kan ook iemand zijn die even weggelopen is van z'n controller (moest naar de wc, deurbel ging, moeder riep om eten, nodig kotsen, whatever) of die z'n internetverbinding kut is en gedisconnect is. Die laatste categorie (en ragequitters) zie je na een korte tijd meestal verdwijnen in een rookwolkje.
Maar volgens mij krijg je dan wel standaard punten...
D/Cs krijgen standaard 0p bij het eindresultaat, zelfs al hebben ze in het begin wel gespeeld.Ryatzu schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:59:
[...]
Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat na het einde van het potje iemand 0 punten had en dus niet speelde.
Maar volgens mij krijg je dan wel standaard punten...
Blijkbaar krijgt iemand die om wat voor reden dan ook disconnect altijd 0 punten. Zelfs als hij de hele game lang gewoon goed aanwezig is maar 10 seconden voor het einde disconnect krijgt 'ie 0 punten maar blijft zijn splat en special count óók gewoon weergegeven worden. Als alledrie de cijfers op 0 staan heeft 'ie nooit meegedaan.Zeror schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:41:
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ik heb een heerlijke combo gevonden.
Ninja (onzichtbaar met zwemmen voor tegenstanders), sneller zwemmen, inkt saver.
Dat zijn de 3 item boosts die ik momenteel gebruik. Heerlijke combo om snel te flanken en hem dan weg te wezen. Overigens krijg ik motion controls meer onder de knie, en damn net lvl 10 en even ranked potje gedaan, dit vind ik velen maken leuker!
Ninja (onzichtbaar met zwemmen voor tegenstanders), sneller zwemmen, inkt saver.
Dat zijn de 3 item boosts die ik momenteel gebruik. Heerlijke combo om snel te flanken en hem dan weg te wezen. Overigens krijg ik motion controls meer onder de knie, en damn net lvl 10 en even ranked potje gedaan, dit vind ik velen maken leuker!
In Splatoon 1 had ik op een gegeven moment wat gear met volledige Ink Resistance Up... geniaal wanneer het letterlijk te heet onder je voeten wordt. 
(Was vaak handig in Rainmaker voor de laatste stappen naar de eindstreep.
)
(Was vaak handig in Rainmaker voor de laatste stappen naar de eindstreep.
Ik begreep dat als je nu meer dan 1 buff hebt van 1 type (op 1 item) dat het dan slechter wordt. Probeer een beetje afwisseling kwa buffs te krijgen, wil ook wel wat scrubben maar dat kost 20.000 wat momenteel iets te veel kost.RayNbow schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:54:
In Splatoon 1 had ik op een gegeven moment wat gear met volledige Ink Resistance Up... geniaal wanneer het letterlijk te heet onder je voeten wordt.
(Was vaak handig in Rainmaker voor de laatste stappen naar de eindstreep.)
Ja, het is niet zo dat als je twee dezelfde buffs op iets gooit dat het dan ook dubbel effect heeft. De kracht wordt afgezwakt.Ryatzu schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 07:06:
[...]
Ik begreep dat als je nu meer dan 1 buff hebt van 1 type (op 1 item) dat het dan slechter wordt. Probeer een beetje afwisseling kwa buffs te krijgen, wil ook wel wat scrubben maar dat kost 20.000 wat momenteel iets te veel kost.
Meer mensen die de level layouts wat saai vinden? Ik vind de levels te statisch. Het zou wel tof zijn als wat meer interactiviteit in het level zelf zat. Bijvoorbeeld bewegende elementen enzo....
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Hoe kom ik in splatnet? Op de Nintendo website moet ik inloggen met een Nintendo network ID maar die heb ik volgens mij niet ondanks dat ik wel een Nintendo account heb waarmee ik splatoon 2 digitaal heb aangeschaft. Als ik dan vervolgens verder lees zie ik dat ik zo'n Id kan aanmaken op een wiiu of een 3ds. Maar die heb ik niet terwijl ik wel splatnet op wil omdat ik begrepen heb dan je dan kleren kan bestellen oid. Kan iemand me in de juiste richting wijzen? Ik vind het maar een verwarrend zooitje bij Nintendo op dit vlak.
Her en der zijn er bewegende elementen, maar dat moet spaarzaam gebruikt worden anders wordt 't compleet ondoenlijk.Zeror schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:52:
Meer mensen die de level layouts wat saai vinden? Ik vind de levels te statisch. Het zou wel tof zijn als wat meer interactiviteit in het level zelf zat. Bijvoorbeeld bewegende elementen enzo....
Je account is je Nintendo ID geloof ik, of je moet hem even linken op de site.Kaasje123 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:22:
Hoe kom ik in splatnet? Op de Nintendo website moet ik inloggen met een Nintendo network ID maar die heb ik volgens mij niet ondanks dat ik wel een Nintendo account heb waarmee ik splatoon 2 digitaal heb aangeschaft. Als ik dan vervolgens verder lees zie ik dat ik zo'n Id kan aanmaken op een wiiu of een 3ds. Maar die heb ik niet terwijl ik wel splatnet op wil omdat ik begrepen heb dan je dan kleren kan bestellen oid. Kan iemand me in de juiste richting wijzen? Ik vind het maar een verwarrend zooitje bij Nintendo op dit vlak.
https://my.nintendo.com/?lang=en-US
Ligt het aan mij of zit er bepaalde matchmaking in de game waardoor je zeer vaak rond 1 win/1 verlies blijft zitten. Ik heb nu echt al meerdere malen gehad dat als ik een paar keer gewonnen heb dat ik gewoon in bagger teams kom te zitten en het eigenlijk niet uitmaakt wat ik doe. Kunnen jullie anders naar splatnet gaan en kijken naar je laatste 50 potjes? Ben heel benieuwd.
Ik ben zeker niet goed in het spel laat dat duidelijk zijn maar ben benieuwd of mensen die een stuk beter zijn de game wel naar zich toe kunnen trekken. Dit lijkt mij niet te lukken namelijk.
Ik ben zeker niet goed in het spel laat dat duidelijk zijn maar ben benieuwd of mensen die een stuk beter zijn de game wel naar zich toe kunnen trekken. Dit lijkt mij niet te lukken namelijk.
[ Voor 20% gewijzigd door Trixh op 26-07-2017 18:08 ]
Bedankt voor de tip. Dan moet ik het denk ik linken want mijn Nintendo account heeft een emailadres als login wat niet geaccepteerd wordt als username. Ik puzzel nog wel even verder in de onduidelijkheid van Nintendo en usernames en accountsThomas schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:56:
[...]
Je account is je Nintendo ID geloof ik, of je moet hem even linken op de site.
https://my.nintendo.com/?lang=en-US
Motion control video nu geupdate met Splatoon 2:
Niks mis met zijn skill met de combinatie van stick en motion maar vraag me af waarom hij de reset camera angle niet bespreekt met Y. Je kan letterlijk exact een hoek kiezen en Y drukken en je kijkt precies die kant op. Ik speel zelf met motion en als ik bijvoorbeeld precies 180 graden moet draaien kan ik dat in 1x doen door de stick op 180 graden te zetten en y te drukken. Lijkt me dat dit net zo snel is en eenvoudiger en constanter.CyBeR schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:32:
Motion control video nu geupdate met Splatoon 2:
[video]
Nope, dat is langzamer en inconsistenter. Het werkt als je stil staat, maar als je stil staat doe je 't sowieso al fout. Als je beweegt echter is 't juist veel moeilijker en bovendien desorienterend. Daarom doet eigenlijk niemand dat. (Weer zo'n ding waar de splat 1 vets twee jaar geleden ook achter kwamen wat nu herontdekt wordtTrixh schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:46:
[...]
Niks mis met zijn skill met de combinatie van stick en motion maar vraag me af waarom hij de reset camera angle niet bespreekt met Y. Je kan letterlijk exact een hoek kiezen en Y drukken en je kijkt precies die kant op. Ik speel zelf met motion en als ik bijvoorbeeld precies 180 graden moet draaien kan ik dat in 1x doen door de stick op 180 graden te zetten en y te drukken. Lijkt me dat dit net zo snel is en eenvoudiger en constanter.
Versie 1.1.2 patch notes:
Adjusted the number of points required to fill the special gauge for the following weapons:
- An occasionally occurring issue allowed players to receive gear from the SplatNet Gear Shop with an unintended combination of gear abilities. The combination of abilities for this type of gear has been changed to match those of gear available for purchase in the Inkopolis Square shops.
- Fixed an issue that prevented ranking information from displaying properly when viewing “Past Records” for League Battle.
Weapon Before ⇒ After
Splat Dualies 180⇒170
Hero Dualie Replicas 180⇒170
Enperry Splat Dualies 180⇒170
Tentatek Splattershot 190⇒210
N-ZAP ’85 180⇒200
.96 Gal 180⇒210
Slosher 180⇒190
Hero Slosher Replica 180⇒190
Tri-Slosher 180⇒210
Mini Splatling 180⇒190
Hmm dus ze hebben die glitch nog niet gefixed?
Overigens raad ik het sterk af die glitch te gaan gebruiken, nintendo kennende wordt je hard gebanned als je er gebruik van maakt.
Welke Glitch heb je het precies over? Je hoeft niet de details te brengen, gewoon meer nieuwsgierig naar welke... de ticket één?Ryatzu schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:38:
[...]
Overigens raad ik het sterk af die glitch te gaan gebruiken, nintendo kennende wordt je hard gebanned als je er gebruik van maakt.
Die van de tickets ja.V-rg schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:27:
[...]
Welke Glitch heb je het precies over? Je hoeft niet de details te brengen, gewoon meer nieuwsgierig naar welke... de ticket één?
Ik den kniet dat ze gebruikers kunnen bannen. Ik als gebruiker "wist" niet van die glitch, en kwam er zelf achter dat ik die ticket meerdere keren kon oppakken. Het is de verantwoordelijkheid van Nintendo om dit soort foutjes in de tests uit te bannen. Ik heb bijna 60 euro voor dit spel betaald, en ze kunnen niet zomaar 95% van het product van je afpakken zonder terugbetaling.Ryatzu schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:38:
[...]
Tot dusverre is er bij Splatoon afaik nog niemand gebanned die van glitches gebruik heeft gemaakt zonder haxx0ren.
Allemachtig
. Was bijna van B+ naar A- in Splat Zones, maar met nog één potje te winnen knalde ik in een keiharde losing streak waardoor ik weer terug bij af ben
.
Daarom speel ik geen ranked, kom altijd bij kutteams. Straks doe ik mezelf nog wat aan.Thomas schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:32:
Allemachtig. Was bijna van B+ naar A- in Splat Zones, maar met nog één potje te winnen knalde ik in een keiharde losing streak waardoor ik weer terug bij af ben
.
Wat ontzettend frustrerend dat je tijdens de eerste minuten in het spel, tijdens de tutorial, verplicht wordt te spelen met bewegingsbesturing. Terwijl er mensen zijn zoals ik, die mijlenver bij bewegingsbesturing uit de buurt willen blijven. Voor mij was daardoor tijdens de tutorial de game eigenlijk al afgeschreven.
Op zich wel prima dat mensen die absoluut zonder motion controls willen bij voorbaat geweerd worden. Dan komen ze ook niet in mijn team om vervolgens afgeslacht te worden.
Kun je ook nog uitleggen waarom je dat wilt?joblamie schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:02:
Terwijl er mensen zijn zoals ik, die mijlenver bij bewegingsbesturing uit de buurt willen blijven.
Ik vind bewegingsbesturing / motion controls gewoon nutteloos, maar vooral onnodig. Waarom zou ik mijn controller in allerlei richtingen willen bewegen terwijl ik hem ook gewoon stil kan houden? Ik weet dat je het na de tutorial uit kunt zetten, maar voor mij is dat te laat. De game heeft voor mij dan al afgedaan. Het klinkt wellicht wat overdreven en dat is het ook, maar het weerspiegelt nou eenmaal mijn gevoel na 5 minuten spelen.RayNbow schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:32:
[...]
Kun je ook nog uitleggen waarom je dat wilt?
De reden is natuurlijk dat je andere spiergroepen kunt gebruiken om andere soorten bewegingen voort te kunnen brengen die mogelijk een betere aansluiting hebben op wat je probeert te bereiken.joblamie schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:53:
Waarom zou ik mijn controller in allerlei richtingen willen bewegen terwijl ik hem ook gewoon stil kan houden?
Verder wordt de gyroscoop ingezet voor absolute positionering (net zoals een muis) en de sticks voor relatieve positionering. Elk type invoer heeft zo z'n voor en nadelen. Zo is een joystick voor relatieve positionering geschikter voor een flightsim en is een muis dat bijv. niet echt. Zo is een fysiek stuur in een auto om te sturen een goed idee, maar zal niemand het in z'n hoofd halen om bijv. een nieuwe BMW uit te rusten met een touchscreen voor het sturen (uitzonderingen daargelaten).
Waarom zou je je muis in allerlei richtingen willen bewegen terwijl je 'm ook gewoon stil kunt houden?joblamie schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:53:
[...]
Ik vind bewegingsbesturing / motion controls gewoon nutteloos, maar vooral onnodig. Waarom zou ik mijn controller in allerlei richtingen willen bewegen terwijl ik hem ook gewoon stil kan houden? Ik weet dat je het na de tutorial uit kunt zetten, maar voor mij is dat te laat. De game heeft voor mij dan al afgedaan. Het klinkt wellicht wat overdreven en dat is het ook, maar het weerspiegelt nou eenmaal mijn gevoel na 5 minuten spelen.
Tja. Het is een competitive spel en met motion controls spelen is gewoon nauwkeuriger. Logisch dat nieuwe spelers die kant op geduwd worden.joblamie schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:02:
Wat ontzettend frustrerend dat je tijdens de eerste minuten in het spel, tijdens de tutorial, verplicht wordt te spelen met bewegingsbesturing. Terwijl er mensen zijn zoals ik, die mijlenver bij bewegingsbesturing uit de buurt willen blijven. Voor mij was daardoor tijdens de tutorial de game eigenlijk al afgeschreven.
https://niels.nu
CyBeR schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:03:
[...]
Waarom zou je je muis in allerlei richtingen willen bewegen terwijl je 'm ook gewoon stil kunt houden?

?
Zo, eindelijk A- in Splat Zone
. Toch nog gelukt!
W.b.t. motion, welkome toevoeging vind ik. Nog steeds een beetje onwennig maar een stuk preciezer dan sticks. Omdat je er in de tutorial die hooguit 5 minuten duurt mee moet spelen is met alle respect wel de domste reden die ik ooit heb gehoord om een game links te laten liggen. In Forza 6 moest je eerst een paar laps rijden met allerlei stuurhulp aan en dat is ook voor niemand een reden om het maar niet te spelen. Beetje zeuren om het zeuren dit.
W.b.t. motion, welkome toevoeging vind ik. Nog steeds een beetje onwennig maar een stuk preciezer dan sticks. Omdat je er in de tutorial die hooguit 5 minuten duurt mee moet spelen is met alle respect wel de domste reden die ik ooit heb gehoord om een game links te laten liggen. In Forza 6 moest je eerst een paar laps rijden met allerlei stuurhulp aan en dat is ook voor niemand een reden om het maar niet te spelen. Beetje zeuren om het zeuren dit.
[ Voor 102% gewijzigd door Thomas op 27-07-2017 21:13 ]
ff aandikken... 
Kotaku: What Pros Think After A Week With Splatoon 2
En nog een voorbeeld van iemand die bekeerd is uit een andere draad:
Kotaku: What Pros Think After A Week With Splatoon 2
All players had advice for newcomers looking to grow in Splatoon, and top of the list was motion controls. Every player agreed that using the motion controls was best, and that every top player uses it.
En nog een voorbeeld van iemand die bekeerd is uit een andere draad:
With that said, when I first watched this video a few days ago, I was sticks-only. I gave motion control a shot the day the game came out and wasn't feeling it. Well, I've given motion control another honest shot the last couple of days, since this video dropped...
...and I get it now. Once it clicks, it's so much better than dual analog for this game that it's crazy.
it's an immediate gamechanger... I'm covering twice as much ground in turf wars with a quick flick. I'm splatting damn near every fool that walks in my sightline. I've been first place on my team every single match I've played for the last like two hours of playing this game. And motion controls is pretty much the reason for that.
[ Voor 55% gewijzigd door RayNbow op 27-07-2017 21:35 ]
Ik ben ook soort van bekeerd.. De verschillende tests waren te kort om te wennen aan een bepaalde besturing. Ik vond alles tof aan de game, behalve de besturing.. Ik kan met 3 soorten controls overweg:
- N64 stijl
- Mouse + keyboard
- Wii motion controls
De standaard besturing van Splatoon gaf me motion sickness, maar de dual stick kan ik ook niet mee overweg. N64 veteran, dus ik kan alleen aimen met m'n linker duim.
Game gekocht, hoopte dat ik toch aan een besturing kon wennen, ben met de standaard besturing aan de slag gegaan, en 't speelt nou lekker, ook geen motion sickness meer.
- N64 stijl
- Mouse + keyboard
- Wii motion controls
De standaard besturing van Splatoon gaf me motion sickness, maar de dual stick kan ik ook niet mee overweg. N64 veteran, dus ik kan alleen aimen met m'n linker duim.
Game gekocht, hoopte dat ik toch aan een besturing kon wennen, ben met de standaard besturing aan de slag gegaan, en 't speelt nou lekker, ook geen motion sickness meer.
Zelfde hier, ik forceer me zelf nu om motion control te gebruiken en ik wordt er steeds beter inSméagol schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:59:
Ik ben ook soort van bekeerd.. De verschillende tests waren te kort om te wennen aan een bepaalde besturing. Ik vond alles tof aan de game, behalve de besturing.. Ik kan met 3 soorten controls overweg:
- N64 stijl
- Mouse + keyboard
- Wii motion controls
Als er één reden waarom ik liever geen shooters speel op een console is het wel het moeten gebruiken van een analog stick om te moeten richten. Het voelt veel te traag aan. Liever een muis dan een controller zegmaar.
Sinds Zelda BotW een hele fijne motion control heeft om richten met de boog en nu Splatoon 2 ook, vind ik het echt een verademing. Motion control geeft je dezelfde snelheid als je met een muis kunt hebben. Dat maakt het spelen zoveel beter wat mij betreft.
Sinds Zelda BotW een hele fijne motion control heeft om richten met de boog en nu Splatoon 2 ook, vind ik het echt een verademing. Motion control geeft je dezelfde snelheid als je met een muis kunt hebben. Dat maakt het spelen zoveel beter wat mij betreft.
Hmm, binnenkort maar eens snel met multiplayer beginnen gezien de nieuwe wapens en het splatfestijn dat er aankomt...
Poll: Team Mayo / Ketchup?
• Team Mayo!
• Team Ketchup!
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Tip voor nieuwkomers (uitgaande dat dit nog steeds hetzelfde is als in Splatoon 1):
Als je je team al zo vroeg mogelijk kiest, dan kun je het Splatfest-shirt al gaan dragen en dus al abilities ervoor unlocken.
• Team Mayo!
• Team Ketchup!
Tussenstand:
Tip voor nieuwkomers (uitgaande dat dit nog steeds hetzelfde is als in Splatoon 1):
Als je je team al zo vroeg mogelijk kiest, dan kun je het Splatfest-shirt al gaan dragen en dus al abilities ervoor unlocken.
Ik heb 't al gepost, maar het hangt af van de context.. Mayo (of liever pindasaus) voor patat, en ketchup af en toe op vlees.. Maar er is geen context, ik ben maar voor mayo gegaan (alleen Zaanse schans of truffel mayo).RayNbow schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 07:29:
Hmm, binnenkort maar eens snel met multiplayer beginnen gezien de nieuwe wapens en het splatfestijn dat er aankomt...
[video]
• Team Mayo!
• Team Ketchup!
Tussenstand:
[afbeelding]
En de splatfest t-shirts.. Ik weet niet hoe 't in Splatoon 1 is, maar scrubben kost maar 2000 voor dit t-shirt, dus als je 'm vroeg haalt is 't een goeie bron voor ability chunks.
Ik heb een team gekozen Mayo, maar waar kan je dan dat shirt halen?Sméagol schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:50:
[...]
Ik heb 't al gepost, maar het hangt af van de context.. Mayo (of liever pindasaus) voor patat, en ketchup af en toe op vlees.. Maar er is geen context, ik ben maar voor mayo gegaan (alleen Zaanse schans of truffel mayo).
En de splatfest t-shirts.. Ik weet niet hoe 't in Splatoon 1 is, maar scrubben kost maar 2000 voor dit t-shirt, dus als je 'm vroeg haalt is 't een goeie bron voor ability chunks.