Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Ryatzu schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 15:06:
[...]

Ik heb een team gekozen Mayo, maar waar kan je dan dat shirt halen?
Dat krijg je automatisch. De thumbnail voor de splatfest shirt is blijkbaar altijd hetzelfde, pas als je 'm aantrekt zie je de door jouw gekozen t-shirt. Dus gewoon even zoeken naar je nieuwe gear.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-09 17:46
Net een 2e Switch voor de heren aangeschaft. Helaas kan je je game niet delen (zoals op de 3ds) dus nog een keer €50 uitgegeven voor local multiplay...

Ach, nu kan ik het betalen. Vroeger moest ik hard sparen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ryatzu schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 15:06:
[...]

Ik heb een team gekozen Mayo, maar waar kan je dan dat shirt halen?
Dat krijg je direct. Je moet 'm alleen even equippen.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 29-07-2017 15:53 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week toch maar Splatoon 2 aangeschaft. Inmiddels lvl 7 en vind het in handheld mode veel fijner wegspelen als deel 1 op de Wii U. Ben er dus wel blij mee, meer dan ik verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik ben voor team ketchup gegaan! Ben ontzettend fan van beide, maar ketchup heb ik sinds kort weer herondekt. Zo maar eens aan de slag om er een leuk tekeningetje van te maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:05

RawChild

PSN: Rawchild

Ik ben toch maar over gegaan naar motion. Gaat nog niet echt lekker. Maar motion vervangt niet in z'n geheel de rechter pook? Alleen de verticale beweging?

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RawChild schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:21:
Ik ben toch maar over gegaan naar motion. Gaat nog niet echt lekker. Maar motion vervangt niet in z'n geheel de rechter pook? Alleen de verticale beweging?
Motion vervangt idd de verticale beweging, en is een toevoeging op de horizontale beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:17
Wie speelt er met motion? Heeft diegene nog tips? Want ik vind het verdomde lastig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

FrankoNL schreef op zondag 30 juli 2017 @ 23:32:
Wie speelt er met motion? Heeft diegene nog tips? Want ik vind het verdomde lastig :/
Meer oefenen.

Ik zou zeggen, begin met iets waar je niet zo veel mee hoeft te richten zoals een roller, en gebruik motion voornamelijk om omhoog en omlaag te kijken. Als je dat doorhebt kun je links/rechts doen en misschien een echt wapen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
CyBeR schreef op maandag 31 juli 2017 @ 00:13:
[...]

Meer oefenen.

Ik zou zeggen, begin met iets waar je niet zo veel mee hoeft te richten zoals een roller, en gebruik motion voornamelijk om omhoog en omlaag te kijken. Als je dat doorhebt kun je links/rechts doen en misschien een echt wapen gebruiken.
Hmmm de roller kan ik niet zo goed mee overweg ... Misschien een keertje proberen. Is motion control echt zo'n groot voordeel ten opzichte van de analog sticks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je wilt kunnen richten wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:59
Nou, zie o.a. [Switch] Splatoon 2 # SplatSquad voor een lijstje met spelers. :)
(Ik weet niet of het lijstje up-to-date is; kan zijn dat sommige niet-motion spelers onder tussen zijn overgestapt bijv.)

Verder zoals @CyBeR zegt, gewoon oefenen. Heb je ooit iemand (bijv. een ouder iemand) voor het eerst een toetsenbord of muis zien gebruiken? Heb je dan gezien hoe ze dan te lopen stuntelen? Ooit iemand voor het eerst zien fietsen? Of autorijden?

Het is niet vanzelfsprekend dat de vaardigheden die je hebt opgebouwd met traditionele controls direct in te zetten zijn bij motion controls. Daar gaat wat tijd overheen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Wennen inderdaad! Ik zit ook nog wel eens te stuntelen en moet de sensitiviteit nog fine tunen, maar merk dat het steeds automatischer gaat. Uiteindelijk is het toch een stuk preciezer, alleen op hele korte afstanden waar echt grote bewegingen noodzakelijk zijn schiet ik vaak in de fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel eigenlijk enkel in handheld mode. Bewegingsbesturimg heb ik nu uitgezet. Hoe spelen jullie in handheld mode en wat is aan te raden? Soms denk ik dat ik met een heel klein beetje motion wat sneller had kunnen reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:42

m0nk

16-09-2003 15.15

Check de eerdere post van CyBeR: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/52036745

Dat filmpje helpt een hoop, ben er zelf ook beter door gaan spelen.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand zin in Salmon Runs vanavond? (FC: SW-5173-7741-8130)

Overigens, voor degenen die de Splatfest (Ketchup/Mayo) shirt nog niet snappen:

Als je Turf War/Ranked speelt, worden de lege slots op je gear gevuld met willekeurige abilities. Deze abilities kun je eraf slopen bij het mannetje tegenover Marina/Pearl's studio voor 20k currency, en de ability ergens anders op plakken (en zo je ultieme gear maken) De Splatfest shirts werken hetzelfde, alleen zijn de kosten niet 20k, maar 2k. Je kunt dus erg veel abilities farmen tijdens deze dagen.

Trek dus dat shirt aan als je Turf War / Ranked doet, vul de lege slots en haal de abilities eraf.

Werkt overigens niet op Salmon Run/Local Play.

Met Salmon Run kun je 4-slot gear krijgen, Tickets (voor EXP/Coin boosts tijdens Turf War/Ranked), currency en Ability Shards (die je normaal moet slopen van je kleding) Ik heb in 1-2 uurtjes 20-30k binnengeharkt, twee tickets, een 4-slot shirt en een Ability chunk. Het frustrerende aan deze modus is als je met randoms speelt, dat de bosses die een tactiek of skill vereisen, vaak foutgaan of genegeerd worden door nieuwkomers, doordat ze de logica niet snappen, of de rol van hun wapen.

Salmon Run tips:
https://www.reddit.com/r/..._priorities_and_settling/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:36:
Ik speel eigenlijk enkel in handheld mode. Bewegingsbesturimg heb ik nu uitgezet. Hoe spelen jullie in handheld mode en wat is aan te raden? Soms denk ik dat ik met een heel klein beetje motion wat sneller had kunnen reageren.
In eerste instantie had ik wat moeite met motion controls in handheldmodus, maar deze eerste ervaring was extreem kort (paar minuten in de tutorial). Dit had ik niet verwacht met de ervaring die ik al had met Splatoon 1's motion controls.

Later heb ik eens wat meer tijd besteed aan handheldmodus:
RayNbow schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:41:
Vanavond eens wat SP gespeeld in handheld (met motion) en dat ging best aardig. Voornamelijk eerst een goede neutrale houding vinden en gaan met die banaan. :)
Het gaat dus vooral om het vinden van een comfortabele houding. Zelf speel ik trouwens door voornamelijk mijn polsen te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:59:
Met Salmon Run kun je 4-slot gear krijgen
3-slot. Er is geen 4-slot gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Denk dat veel mensen die motioncontrols niet onder de knie krijgen omdat ze het op een TV spelen met hoge inputlag, zelf heb ik er ook wat last van (TV staat in game modus) rond de 30~40ms.

In het filmpje van srb2dude speelt hij op een 1ms TN monitor btw.

Wil je wennen aan motioncontrols, ga dan naar de testomgeving (Druk op het plein op de + en ga naar je wapens, druk vervolgens op Y om naar de testomgeving te gaan). Dit is beter dan oefenen op het plein omdat het plein op 30 fps draait.

Ga in de testomgeving oefenen door de right-stick niet te gebruiken.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:27:
[...]

3-slot. Er is geen 4-slot gear.
Ah, excuses. Ik bedoelde daar ook de initiële slot bij. Die kun je enkel niet re-rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:33:
[...]

Ah, excuses. Ik bedoelde daar ook de initiële slot bij. Die kun je enkel niet re-rollen.
Daarom is 't geen slot he :) Zodoende: 3-slot.
AstralizeR schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:06:
Denk dat veel mensen die motioncontrols niet onder de knie krijgen omdat ze het op een TV spelen met hoge inputlag, zelf heb ik er ook wat last van (TV staat in game modus) rond de 30~40ms.

In het filmpje van srb2dude speelt hij op een 1ms TN monitor btw.

Wil je wennen aan motioncontrols, ga dan naar de testomgeving (Druk op het plein op de + en ga naar je wapens, druk vervolgens op Y om naar de testomgeving te gaan). Dit is beter dan oefenen op het plein omdat het plein op 30 fps draait.

Ga in de testomgeving oefenen door de right-stick niet te gebruiken.
Ik speel, met motion, ook op een tv met een betrekkelijk enorme inputlag. Ik heb 't even geprobeerd op een 2ms computer monitor en dat ging niet noemenswaardig beter had ik 't idee. Scheelt wel dat ik 't al kan natuurlijk maar ik heb 't ook geleerd op diezelfde tv.

Voor een minimum aan inputlag kun je natuurlijk de Switch zelf gebruiken in table-top mode.

[ Voor 69% gewijzigd door CyBeR op 31-07-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-09 23:11
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:59:
Overigens, voor degenen die de Splatfest (Ketchup/Mayo) shirt nog niet snappen:

Als je Turf War/Ranked speelt, worden de lege slots op je gear gevuld met willekeurige abilities. Deze abilities kun je eraf slopen bij het mannetje tegenover Marina/Pearl's studio voor 20k currency, en de ability ergens anders op plakken (en zo je ultieme gear maken) De Splatfest shirts werken hetzelfde, alleen zijn de kosten niet 20k, maar 2k. Je kunt dus erg veel abilities farmen tijdens deze dagen.

Trek dus dat shirt aan als je Turf War / Ranked doet, vul de lege slots en haal de abilities eraf.
Bedankt voor deze tip.

Nieuw hier (deel 1 niet gespeeld) en speel nu een weekje ofzo, en ben level 13 nu. Speel vooral met de roller, omdat ik gewoonweg niet kan mikken :D Het spel leek me leuk, niet te serieus, maar kwam er al snel achter dat er veel strategy in zit. Vermaak me best wel met die roller, maar wil toch leren te mikken met die motion controls. Ben altijd van de "shooters alleen op PC!!!" geweest, maar nu ik Splatoon heb, moet ik wel :p

Is er ergens een website met (complete) informatie over de wapens/gear/abilities enzo? Wil me meestal wel even inlezen in wat er nou eigenlijk goed en slecht is. Tips zoals hierboven zijn ook echt welkom, want ik heb geen idee wat ik moet nemen en kopen etc. en ik haat het om achteraf er achter te komen dat ik een slechte koop heb gedaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Splatoon 2 Prima Official Guide misschien wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:36:
Nog niet in handheld gespeeld maar motion lijkt me dan enorm vervelend eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Spel is hier ook onderweg. Wel balen dat er geen split-screen mogelijk is, gezien ik vooral samen game met mijn man. Tweede switch kopen vinden we ook zo overdreven voor één spel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Een Japanse tweet schijnt aan te geven dat er met de aankomende splatfest een nieuwe map wordt toegevoegd.

Edit: Deze tweet om precies te zijn: https://twitter.com/SplatoonJP/status/891946780765470726

[ Voor 32% gewijzigd door Sméagol op 31-07-2017 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Klopt, maar alleen tijdens de splatfest.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 31-07-2017 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand on voor Salmon Runs? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Ik ga wel lekker momenteel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DVanENhfiJIE86HROGYkyVCQ/medium.jpg

Heb het idee dat het niet heel moeilijk is om op A te komen. Wel vaak erg leuke potjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9oAkOulFSAPZtk0mfByBRVCK/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Eindelijk tijd gevonden voor multiplayer... :p
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DGKZhYuUMAEpnnS.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DGKZwsNUAAETqlV.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:33
Heb bij de laatste Salmon Run van juli nog de gear weten te scoren, maar heb gisteren echt weinig punten gepakt.

Moest erg wennen aan dit level en ook de wapens liggen mij niet zo; ik ben niet zo bedreven met Splatlings en Blasters. Moet toch online maar wat meer met andere types gaan experimenteren; ben teveel verwend met de veelzijdigheid van de Shooters.

Echt een waanzinnig leuk spel; vriendelijk voor de beginners en met genoeg diepgang voor de lange termijn met alle verschillende abilities en variatie in de spelmodi.

Mijn FC: SW-3189-1692-8211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Bijzonder leuke game die ik in het Wii U tijdperk heb gemist, maar goed ik heb dan ook de hele wii U gemist.

Ik ben voorlopig blijven hangen bij een snel potje turf wars (unranked). Ik doe erg mijn best om de motion controls onder de knie te krijgen maar dit blijft gedoe haha :).

Turf wars staat me aan omdat het snelle potjes zijn. Voordat de nachtrust begint kan je zo nog even snel een potje spelen. Of 2. Of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokkeh
  • Laatst online: 06-09 15:31
RudolfR schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:28:
Heb bij de laatste Salmon Run van juli nog de gear weten te scoren, maar heb gisteren echt weinig punten gepakt.

Moest erg wennen aan dit level en ook de wapens liggen mij niet zo; ik ben niet zo bedreven met Splatlings en Blasters. Moet toch online maar wat meer met andere types gaan experimenteren; ben teveel verwend met de veelzijdigheid van de Shooters.

Echt een waanzinnig leuk spel; vriendelijk voor de beginners en met genoeg diepgang voor de lange termijn met alle verschillende abilities en variatie in de spelmodi.

Mijn FC: SW-3189-1692-8211
Kom anders ook op discord! zitten met een aantal actieve mensen vaak salmon run, ranked of turf wars te spelen :)

https://discord.gg/rPvHVGd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RudolfR schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:28:
Ik vind de gear niet echt bijzonder. Ik ga meer voor de tickets en de cash drops. Eergisteren een cash drop van 32000 :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TKRbLtf.jpg

Het niveau van spelers in de middaguren is trouwens om te janken. 3x wiped op Salmon Run in de eerste/tweede ronde omdat die mongolen geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn. Zal nog eens tijdens de lunch een paar runs doen... hoe krijg je het voor elkaar op dit niveau...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rn82
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:27
Blijf vooralsnog ook hangen bij Turf Wars. Vermaak me er nog prima mee, maar toch ook wel nieuwsgierig naar de andere battles. Al ben ik een beetje huiverig. Zit meestal wel bij de eerste 2 van mijn team en inmiddels wel level15, maar speel - omdat het richten nog niet heel erg lekker gaat - voornamelijk met de roller. Ben je hiermee nog een beetje van toegevoegde waarde in splat zones, rainmaker of tower control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rn82 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:40:
Blijf vooralsnog ook hangen bij Turf Wars. Vermaak me er nog prima mee, maar toch ook wel nieuwsgierig naar de andere battles. Al ben ik een beetje huiverig. Zit meestal wel bij de eerste 2 van mijn team en inmiddels wel level15, maar speel - omdat het richten nog niet heel erg lekker gaat - voornamelijk met de roller. Ben je hiermee nog een beetje van toegevoegde waarde in splat zones, rainmaker of tower control?
Gewoon lekker proberen. Ik speel dan niet met roller maar kom ze wel tegen. Vind het juist leuk om andere speelvormen te doen. Best origineel gedaan door de makers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

NMe schreef op zondag 9 juli 2017 @ 12:08:
Ik heb gisteravond nog wat rond proberen te rennen in de stad maar ik kan maar niet wennen aan de motion controls. Ik ga echt alle kanten op behalve waar ik zijn wil. In BotW had ik dat probleem ook met de motion aiming bij het richten met de boog en daarom heb ik 't hier ook maar weer uit gezet. Daarna wel de gevoeligheid van de rechter stick omhoog gezet. Hopelijk kan ik zo daadwerkelijk spelen volgende week.
Dit.

Ik dacht dat ik mijn richtingsgevoel kwijt was... totaal onspelbaar op deze manier! Gelukkig kun je het uitzetten (en krijg je alleen dan de optie om te as te inverteren 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Edmin schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:05:
[...]

Dit.

Ik dacht dat ik mijn richtingsgevoel kwijt was... totaal onspelbaar op deze manier! Gelukkig kun je het uitzetten (en krijg je alleen dan de optie om te as te inverteren 8)7 ).
Ik ben er intussen wel redelijk aan gewend nu. :+ Ik ben nog steeds niet heel snel of trefzeker maar aangezien ik vooral met verfrollers speel is dat nog niet echt nodig. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

@m0nk , die gaan we maar eens proberen dan. Niet dat ik het veel speel. Heb de game voornamelijk voor mijn dochters gekocht, die er helemaal weg van zijn. BotW was net wat te moeilijk voor ze, maar dit (en MK8) vinden ze echt leuk.

Een andere frustratie van me is de matchmaking. Ik begrijp dat er o.a. naar wapentype wordt gekeken, maar het resultaat is dat ik regelmatig als niveau 5 speler met drie 10-15 spelers zit tegenover een rist 20+. Lijkt me niet helemaal gebalanceerd...

[ Voor 35% gewijzigd door Edmin op 02-08-2017 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Ja even rustig kijken en dan zo oefenen in de practise mode. Sinds ik dat filmpje heb gekeken en zo speel win ik veel meer potjes en sta ook vaak bovenaan kwa score. Kan natuurlijk ook wat over mijn teamgenoten zeggen natuurlijk... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:17:
[...]

Ik vind de gear niet echt bijzonder. Ik ga meer voor de tickets en de cash drops. Eergisteren een cash drop van 32000 :+

[afbeelding]

Het niveau van spelers in de middaguren is trouwens om te janken. 3x wiped op Salmon Run in de eerste/tweede ronde omdat die mongolen geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn. Zal nog eens tijdens de lunch een paar runs doen... hoe krijg je het voor elkaar op dit niveau...
Ik zit nu altijd met uitstekende teams in Salmon Run. Ben inmiddels 'overachiever' en krijg 180% uitbetaald :p. Alleen bij die gouden vis die in 1 van die putten zit gaat het vaak mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Ik kan het nergens vinden, maar weet iemand of hetgeen je haalt opgeslagen wordt op de server of dat je progress opgeslagen wordt lokaal.
Mijn vrouw speelt namelijk nu met haar account op mijn switch, maar wil toch een keer naar eigen Switch halen. Zou ze dan alles kwijtraken bij overstappen naar haar eigen Switch?
Dat laatste zou wel gaar zijn. Wellicht bij het online komen van het online abonnement?

Voor zover ik kan vinden kan het niet. Save games iig niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Arunia op 02-08-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Edmin schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:12:
@m0nk , die gaan we maar eens proberen dan. Niet dat ik het veel speel. Heb de game voornamelijk voor mijn dochters gekocht, die er helemaal weg van zijn. BotW was net wat te moeilijk voor ze, maar dit (en MK8) vinden ze echt leuk.

Een andere frustratie van me is de matchmaking. Ik begrijp dat er o.a. naar wapentype wordt gekeken, maar het resultaat is dat ik regelmatig als niveau 5 speler met drie 10-15 spelers zit tegenover een rist 20+. Lijkt me niet helemaal gebalanceerd...
Die levels zijn nagenoeg betekenisloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomas schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:38:
[...]

Ik zit nu altijd met uitstekende teams in Salmon Run. Ben inmiddels 'overachiever' en krijg 180% uitbetaald :p. Alleen bij die gouden vis die in 1 van die putten zit gaat het vaak mis...
Ik zit ook op Overachiever en steeds bijna op Profreshional. Normaal gaat het een beetje 50/50, maar vanmiddag was het janken. Mensen die door Grillers overreden worden omdat ze in de weg gaan lopen van degene die chased word, figuren met 1 egg in 2 waves, en gewoon langs dode mensen heenlopen zonder res. Waar zijn we dan mee bezig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Profreshional 140 hier. De mini splatling ben ik niet echt over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DGN5Am4XgAAAkHC.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#teamketchup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
Moet ik je soms uit de Splat Squad lijst halen?! :(

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:19
Gisteren dus voor het eerst Salmon run gedaan, awesome! Dat is echt genieten.. (als je spelers hebt die het daadwerkelijk begrijpen..)
Waar kan je, je "reward" innen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

lowskilled-ftw schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:08:
Gisteren dus voor het eerst Salmon run gedaan, awesome! Dat is echt genieten.. (als je spelers hebt die het daadwerkelijk begrijpen..)
Waar kan je, je "reward" innen?
Loket naast de ingang van Salmon Run.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Hmm... nooit echt veel tijd besteed aan sloshers in Splatoon 1...

...maareh, misschien maar eens wat tijd vrij maken. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Het is een sterk wapen inderdaad, ik gebruikte de standaard slosher in deel altijd vrij veel en eigenlijk nooit de tri slosher, maar nu range in deel 2 is verbeterd vind ik hem wel handig bij splashzones.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat geneuzel met een disconnect (die me meer dan een hele rank kostte T_T), na een hele lange winstreak gisteravond toch eindelijk Profreshional geworden :D

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DGYgBD3UIAANbYS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Ik vind die Tri Slosher erg irritant altijd. Speel zelf voornamelijk met een splattershot, in Turf War met zo'n MG. Heel soms speel ik met E-Liter 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Maar eens wat in elkaar gedraaid voor het komende Splatfest;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1F2Lrp5lpqDRGWWOXdZ3BFy7/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:27
Splatfest ketchup Vs Mayo gameplay uit japan.

[YouTube: https://youtu.be/gGMyEy4fyiw]

Map Shifty Station ziet er erg tof uit! Precies wat ik bedoel. Een map met wat meer dynamiek erin door de bewegende platforms. Dat kan Splatoon echt meer gebruiken ipv de statische maps die je nu vooral ziet.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Thomas schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:08:
Maar eens wat in elkaar gedraaid voor het komende Splatfest;

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~arthiele/images/Switch%20screencaps/splatoon_splatpost_mayo.png

(Ok, ik heb er iets minder moeite voor gedaan..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Sméagol schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:35:
[...]

[afbeelding]

(Ok, ik heb er iets minder moeite voor gedaan..)
Die zaanse vind ik niet te vreten :X :p.

Zelf maar voor Ketchup gegaan omdat ik het veelzijdiger spul vindt :). Overigens was dit ook niet heul veel werk, in photoshop een image zwart/wit en 310x120px gemaakt, de omlijningen gekopieerd en ingekleurd :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Thomas schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:00:
[...]

Die zaanse vind ik niet te vreten :X :p.

Zelf maar voor Ketchup gegaan omdat ik het veelzijdiger spul vindt :). Overigens was dit ook niet heul veel werk, in photoshop een image zwart/wit en 310x120px gemaakt, de omlijningen gekopieerd en ingekleurd :P.
Maar dat valt dan niet in-game te gebruiken of wel (waar haalt de game zelf de images vandaan? Lokaal of van twitter?). Ik was zelf serieus van plan zo'n Wacom stylus er voor aan te schaffen, maar ik vroeg me af of er alternatieven waren (die alle memes zouden verklaren). Sommige zijn blijkbaar hardcore pixel voor pixel gemaakt, anderen..
https://www.polygon.com/2...k-photorealistic-drawings
Mjah die laatste is wel een tweaker oplossing haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Sméagol schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:12:
[...]

Maar dat valt dan niet in-game te gebruiken of wel (waar haalt de game zelf de images vandaan? Lokaal of van twitter?). Ik was zelf serieus van plan zo'n Wacom stylus er voor aan te schaffen, maar ik vroeg me af of er alternatieven waren (die alle memes zouden verklaren). Sommige zijn blijkbaar hardcore pixel voor pixel gemaakt, anderen..
https://www.polygon.com/2...k-photorealistic-drawings
Mjah die laatste is wel een tweaker oplossing haha.
Pixel voor pixel overnemen inderdaad. Las ook dat dat via een soort hackje kan, maar zullen er genoeg tussen zitten die het gewoon overnemen, gaat alleen heel erg veel tijd inzitten. Dit kostte me een uur of 2 en was nog makkelijk omdat ik gewoon een paar lijntjes kon volgen en de rest zwart kon kleuren of wit kon laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Lol, net mijn vrouw uitgelegd hoe ze het beste de special van de eerste roller kan gebruiken. Ofwel van hoger over iemand heen springen en dan gebruiken boven ze. Of uiteraard sneaky er omheen en dan gebruiken en als iemand hem zelf gebruikt, even wachten en dam gebruiken. Ze is echt goed bezig zo. Haha. My little padawan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, tof. Zelf ook begonnen met roller in turf wars, en vaak kun je idd wat kills scoren als je rustig wacht. Speel liever met een Shooter though, net iets veelzijdiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimpie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-06 08:10
Ik heb speciaal voor 1e Splatfest (Mayonaise vs. Ketchup) een 'Score Turflijst' gemaakt.
Hier kun je tijdens de Splatfest de wedstijden turfen.
Als de Splatfest afgelopen is dan kunnen we na afloop 'Score Turflijst' met elkaar vergelijken.

Heb je vragen of tips voor de 'Score Turflijst' stel dan gerust.
Alvast veel plezier ;)

[ Voor 25% gewijzigd door nimpie op 06-08-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@nimpie Jammer dat je de Nederlandse mapnamen hebt gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Wel gaaf dat ze ook off-white hebben gebruikt en rood. Jammer alleen dat het nu lijkt op een gevecht tussen pms en fappers. _O-

En mijn vrouw is echt on a roll met haar special en klappen uitdelen met de roller. Ik ben verbaasd en trots. Gaat lekker zo.

[ Voor 33% gewijzigd door Arunia op 05-08-2017 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat de Nederlandse namen zijn gebruikt.
Inmiddels enkele flinke slagen geleverd voor team mayonaise. Krijgen we aan het eind nog wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Arunia schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:21:
Wel gaaf dat ze ook off-white hebben gebruikt en rood. Jammer alleen dat het nu lijkt op een gevecht tussen pms en fappers. _O-
Splatoon 1 had in Japan een lemon tea vs. milk tea splatfest:

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/rypMBut_FpA/maxresdefault.jpg

Kwam deze fan-animatie tegen... volgens mij nog niet eerder gepost:

[ Voor 14% gewijzigd door RayNbow op 05-08-2017 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Vind de mayo geel genoeg. Prima. Leuk deze Splatfest. Vandaag nog geen tijd gehad om te spelen dus net een uurtje aangeslingerd, alleen nog maar gewonnen :+. Sploosh-o-matic is best heerlijk in turf wars al heb ik m'n Splattershot er weer bijgepakt om eens te zien of het nou daadwerkelijk wat uit maakt qua punten, want killen doe ik een stuk meer met de splattershot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

nimpie schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:23:
Ik heb speciaal voor 1e Splatfest (Mayonaise vs. Ketchup) een 'Score Turflijst' gemaakt.
Hier kun je tijdens de Splatfest de wedstijden turfen.
Als de Splatfest afgelopen is dan kunnen we na afloop 'Score Turflijst' met elkaar vergelijken.

Heb je vragen of tips voor de 'Score Turflijst' stel dan gerust.
Alvast veel plezier ;)

Hier 'Score Turflijst' Afdrukken
[afbeelding]
Je mist 6 maps, de rotatie gaat gewoon door. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn dat Ketchup vs Mayo... telkens geen matches, geen optie om andere modes te spelen en de enige twee games die er wel van kwamen na 15 min wachten dik verloren, want een team lv3-15s tegen een team van lv19-32 is blijkbaar goede matchmaking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypnobe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-08 16:05
Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 07:21:
Fijn dat Ketchup vs Mayo... telkens geen matches, geen optie om andere modes te spelen en de enige twee games die er wel van kwamen na 15 min wachten dik verloren, want een team lv3-15s tegen een team van lv19-32 is blijkbaar goede matchmaking...
Ik vond het gisterenavond eigenlijk heel vlot gaan, zit in team Mayo en moest amper wachten. :)

16 matchen vs. Ketchup en 2 vs. Mayo gespeeld

Stats gezien die (overigens mooie) sheet niet text based is
Matches: 33
Winrate 21/12: 1.75
Hoogste rating: 2065 / Mayo King
Wapen: Aerospray
Lv: 19

Edit: matches in de app waren niet volledig
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fDw8xRXry1ijzDAEVdiuTOoW/full.png?nohitcount=1

[ Voor 25% gewijzigd door hypnobe op 06-08-2017 10:20 . Reden: aanpassing stats ]

SW-0056-0705-6423 Splatoon2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend in ieder geval niet, en moet telkens tegen Ketchup ipv Mayo. Ook wordt ik een beetje moe van elke keer Sleep Mode moeten gaan als de game een paar lv3s in je team zet. Voordeel van de twijfel geven heeft tot nu toe niet goed uitgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypnobe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-08 16:05
Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 08:27:
Vanochtend in ieder geval niet, en moet telkens tegen Ketchup ipv Mayo. Ook wordt ik een beetje moe van elke keer Sleep Mode moeten gaan als de game een paar lv3s in je team zet. Voordeel van de twijfel geven heeft tot nu toe niet goed uitgepakt.
Ik denk dat het beter is om het minst populaire team te kiezen in regio's waar er genoeg spelers zijn.
Overigens wel uit eigen overtuiging voor Mayo gekozen :P

Krijg je na verloop van tijd geen warning/ban als je de switch uitzet in de lobby? Zelf nog nooit gedaan, maar inderdaad wel al zitten vloeken tijdens bepaalde matches hierdoor.

SW-0056-0705-6423 Splatoon2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik doe dit voordat er al een enemy team is klaargezet. Dat kan in normale turf war volgens mij niet.

Zou ook belabberd zijn als je tijdens matchmaking dropt je een penalty krijgt. Het is niet alsof je een game verziekt.

Ben lekker het Splatfest shirt aan het kapotfarmen icm Ink Saver/Ink Recovery drinks. :+

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2017 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 07:21:
een team lv3-15s tegen een team van lv19-32 is blijkbaar goede matchmaking...
Iemands level zegt weinig. Check eens in onderstaande screenshots wat het level is van de speler met de hoogste score? ;)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DGKZhYuUMAEpnnS.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DGKZwsNUAAETqlV.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die eerste waren twee disconnects lijkt het. Uitschieters daar gelaten, de games met erg oneven teams spelen ook zo uit als verwacht. Stond net met een team vol 10+ tegen 3-9 en stoomwalsten ze genadeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KcyhYvwaTqTuhcu8sgvfiPmw/medium.png

Alleen nog victories :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Hier begon 't goed, maar momenteel sta ik op 4 wins, 5 losses (had 5-4 kunnen zijn... in het meest recente potje hadden we al heel snel het grootste gedeelte van de map overgenomen, maar het sloeg op 't einde om).

@Verwijderd, om nog terug te komen op matchmaking. Tijdens Splatfests wordt Splatfest Power gebruikt om teams te maken:
Splatfest Power is a feature introduced in Version 2.6.0 that replaces the Vibe meter during Splatfest. [...] Until now, Splatfest matchmaking favored grouping players with similar play styles. Players will now be more likely to play with those of similar Splatfest Power level.

[ Voor 50% gewijzigd door RayNbow op 06-08-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vreemd is, want mensen die de game nu kopen of net gekocht is worden geforceerd Splatfest te spelen. Je ranked altijd omhoog, dus zelfs een beginner kan al Defender zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:44:
Wat vreemd is, want mensen die de game nu kopen of net gekocht is worden geforceerd Splatfest te spelen. Je ranked altijd omhoog, dus zelfs een beginner kan al Defender zijn.
Je hebt ook nog ketchup/mayo power die je skill level weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Niet m'n beste potje (al eindigde ik wel bovenaan), maar ik was vergeten hoeveel inkt de Aerospray uitspuugt... :p
(Twee keer geraakt door missiles die eigenlijk voor een andere speler bedoeld waren... :X)
Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:44:
Splatfest-titels hebben geen rol in de matchmaking. Die titels hebben alleen invloed op hoeveel super sea snails je ontvangt wanneer het splatfestijn is afgelopen.

[ Voor 7% gewijzigd door RayNbow op 06-08-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog Ketchup-mensen die wat potjes willen doen voor de deadline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je ratio? Die lijst is veel langer dan je screenshot :) ik zit op 35:15 W:L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Oef, in de laatste minuut voor 't einde nog even Ketchup Queen gehaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdomd, ik zat er tien punten vanaf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:27
Geen Mayo King meer geworden. Moest nog iets van 60 punten ofzo. Maar dat maakt niet uit. Had al ingecalculeerd dat ik het niet ging halen. Was pas rond 12 uur vandaag begonnen aan splatfest. :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Ik heb het ook niet gered, maarja :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer/waar komen de resultaten? Ik hoor dat het Mayo-volk heeft gewonnen in het land waar mayo onverdund door vele aderen stroomt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:45:
Wanneer/waar komen de resultaten? Ik hoor dat het Mayo-volk heeft gewonnen in het land waar mayo onverdund door vele aderen stroomt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smerige Mayonaise-ridders :P vanaf nu mogen jullie geen ketchup meer eten!

https://imgur.com/a/rR4xi#9vCbQ5q

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2017 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 18:46:
Smerige Mayonaise-ridders :P vanaf nu mogen jullie geen ketchup meer eten!

https://imgur.com/a/rR4xi#9vCbQ5q
Het had 3-0 kunnen zijn voor Mayo, maar ja... als het om populariteit gaat:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Absurd dat ketchup een stuk populairder was. Wel vreemd ook dat ik als team majo ook wel eens tegen een ander team majo moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 19:07:
Absurd dat ketchup een stuk populairder was. Wel vreemd ook dat ik als team majo ook wel eens tegen een ander team majo moest.
Dat heb ik zelf niet meegemaakt (wel met ijs vs. ijs). Er werd wel op social media geklaagd door ketchup teams dat ze alleen maar tegen ketchup teams hebben gespeeld (nogal logisch als de verhoudingen scheef liggen).

Maar mayo vs. mayo is niet onmogelijk. Als er op dat moment geen ketchupspelers beschikbaar zijn, dan zal de matchmaking toch nog proberen om spelers te vinden zodat je toch kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, komt door verzadiging. De relatief kleine groep Mayo-mensen zal minder uitgespreid zijn over alle ranks. Als Ketchup-speler kreeg ik in de lage Ketchup-ranks weinig tot geen Mayo-teams, tot ik een hoger rank behaalde (wat wel enigszins inweeft met Champion/King). Heb dus bijna alleen maar Champion/King/Queen vs Champion/King/Queen games tegen Mayo gespeeld. (1500+ rating)

Dus wanneer Ketchup lekker bezig is met Ketchup op een geheel ander niveau, blijft er alleen Mayo over om tegen Mayo te pitten.

Ketchup-mensen verneuken/verhogen collectief elkaar's rank door vies vaak tegen elkaar te moeten spelen. Mijn meeste rank ups zijn door m'n "eigen" mensen de grond in te trappen. Ze hadden die same team vs. same team niet moeten doen, want dat zorgt voor een statistiek nadeel, wat in elke regio nu zichtbaar is. Het is geen toeval dat in elke regio het andere team met een marge van 2% verloren heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2017 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokkeh
  • Laatst online: 06-09 15:31
heb vanmiddag van half 3 tot 4 gespeeld rond de 2000 power en heb eigenlijk voornamelijk ketchup V mayo gehad (zat zelf bij ketchup). maar twee of drie games die ketchup tegen ketchup waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 19:28:
Ketchup-mensen verneuken/verhogen collectief elkaar's rank door vies vaak tegen elkaar te moeten spelen. Mijn meeste rank ups zijn door m'n "eigen" mensen de grond in te trappen. Ze hadden die same team vs. same team niet moeten doen, want dat zorgt voor een statistiek nadeel, wat in elke regio nu zichtbaar is. Het is geen toeval dat in elke regio het andere team met een marge van 2% verloren heeft.
Waarom gebeurde dan het tegenovergestelde bij Cake vs. Ice Cream? Daar lagen de verhoudingen nog schever: 76% koos voor Ice Cream en werden 51% van de non-team potjes door Ice Cream gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 19:55:
[...]

Waarom gebeurde het tegenovergestelde bij Cake vs. Ice Cream? Daar lagen de verhoudingen nog schever: 76% koos voor Ice Cream en werden 51% van de non-team potjes door Ice Cream gewonnen.
Dat was enkel in de World Premiere-versie van de software, en maar een paar uur speelbaar, toch? De meerderheid van de spelers die ik tegenkom en check hebben deze niet gespeeld. Ik zelf ook niet, net als m'n collega's die het spel hebben. Ik wed dat de aantallen spelers een stuk anders liggen. Kwestie van de juiste sample size hebben. De main game heeft het ook een tijd kunnen hypen aan de miljoenen spelers die de game hebben en dagelijks spelen.

However, dat het telkens 51% is, betekent dat matchmaking uiteindelijk gemiddeld wel on point is wanneer je omhoog rankt (al is het nog steeds een beetje fucked up in de lower ranks). Dus kudos daarvoor Nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Die titels (fanboy/girl, fiend, defender, champion, king/queen) spelen op zich geen rol in de matchmaking. Ze geven grotendeels alleen aan hoeveel potjes je gespeeld hebt. De matchmaking wordt gedaan op basis van Splatfest Power. Na elke match wordt deze bijgesteld. Hoe meer je gespeeld hebt, des te nauwkeuriger de Splatfest Power ranking zal moeten zijn.

(Splatfest Power is feite niets anders dan een vorm van een ladder tournament.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het eerdere kracht bij te zetten, stel je voor je hebt 6 teams. 4 Ketchup teams, 2 Mayo teams.

Iedereen begint op rank "0". Ketchup vs Ketchup en 2 teams eindigen op +1, de andere 2 op -1. Vervolgens wordt Mayo gematched tegen een +1 team en de ander tegen een -1 team. Stel ze winnen van de +1 en van de -1. Ookal gebeurt het tegenovergestelde, je creeert nu een soort in-fighting waarbij Ketchup een skill gap krijgt tussen de twee helften. Het systeem kan enkel kiezen om de teams van Mayo tegen de ene of de andere zijde te laten vechten. Uiteindelijk komen ze daar ook wel bovenop. De Ketchups moeten veel meer games spelen of veel meer wins behalen (omdat ze minstens 7/10 keer tegen zichzelf spelen, zoals we hebben gezien) om op een snelheid te klimmen als een succesvol Mayo team.

Mayo staat nu beide op +1, Ketchup op +1, 0, -2 en -1. Vervolgens matcht Mayo enkel tegen Ketchup 0 en +1, Ketchup -2 en -1 worden tegen elkaar gezet, waarbij er eentje -2 wordt of -3, en de ander 0 of -1.

Je creeert dus een soort bubbel waar Ketchup veel tegen zichzelf vecht, of waar de game uiteindelijk (zoals ik heb gezien) een erg ongelijk team tegen elkaar inzet om variatie te creëren of te zorgen dat er uberhaupt een game te spelen valt. Heb tegen Mayo's gestaan en verloren die bijna 200 powerlevel boven ons lagen en daar vaak niet van gewonnen. Veel van dit soort laddersystemen hebben ook nog eens een penalty voor teams die statistisch gezien horen te winnen (zie LoL/Overwatch) qua point gain/loss. Kan me statistisch gezien best voorstellen dat er veel van dit soort matching is geweest, waar Mayo veel teams heeft bevochten die door hun eigen team al neergetrapt zijn.

Ergo, het was een slecht idee om eigen teams tegen elkaar te pitten. Ja, je krijgt er uiteindelijk een 50/50 win rate van, maar je verkracht/fluffed de skill ratings van de individuele spelers wel gigantisch, vooral in een kort tijdsbestek als 1 dag, want technisch gezien zouden er 2x zoveel skilled spelers in de top moeten zitten bij Ketchup als bij Mayo, maar die zijn onder zichzelf te druk bezig elkaar neer te maaien.

Het is meer een tournament met twee ladders, waarbij de het ene team zich door beide moet heen buffelen om bovenaan te komen.

Also:

"most of the time, the less popular has a higher chance of winning overall. https://splatoonwiki.org/wiki/Splatfest In 10/16 splatfests from the first game, less popular vote won. "

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2017 21:50 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste