Het grote "jouw productie" topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 128 ... 141 Laatste
Acties:
  • 338.755 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:03
Aalten 15.75 KWh = 2.72 KWh/KWp een mooie dag
kijken wat vandaag brengt ..

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 12:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

@dunklefaser

5000,- aan kuro op je dak en 6500Wp, kan je voorlopig weer voorruit met de tvt. :)

We zitten in gouda al weer in de bewolking, flinke stroken.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06:18
AUijtdehaag schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:53:
@dunklefaser
100 imp/kwh gat
https://pvoutput.org/comp...33&sid1=15478&dt=20181006

@reneeke1970
Ik adviseer en smeer niks aan. Ik kijk "altijd" naar de technische kant. Vmpp en dakoppervlak.
Waarom heb jij een Japanse Panasonic en geen chinese Gree staan?
Ik heb Japans vanwege schaduw, hoge spanning dus kleine string en omdat ze slechts gemiddeld 55 euro waren.
Maar langs mijn nok liggen ook 13 Chinezen hoor omdat ik daar 1.90 ruimte heb.
Maar het valt vooral op dat je altijd tegen dure panelen was met hoge wp en klein oppervlak. Nu zie je dat ze 5 procent meer presteren dan de rest en is het alleen nog maar kuro kuro .....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:36

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Rol-Co schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 10:11:
@dunklefaser

5000,- aan kuro op je dak en 6500Wp, kan je voorlopig weer voorruit met de tvt. :)

We zitten in gouda al weer in de bewolking, flinke stroken.
Prima suggestie - maar niet voor mij - de zolderkamer heeft dan geen daglicht,
het dakraam verplaatsen kost ook weer (is net drie jaar geleden vernieuwd om de huidige panelen te kunnen plaatsen 8) ). De JASolar installatie moet ik dan ook nog kwijt raken (met een forse afschrijving na drie jaar!). - De WAF gaat dan ook fors kelderen dat is zeker 8)7.
En ik heb nog enkele andere (dure) bouwplaatsen op mijn shortlist in huis (wc-renovatie, na-isolatie, cv-aanpassing, L/W-warmtepomp . . .)
BTW: How low can You go - met de prijs dan? € 0,77/Wp vind ik erg laag (laat maar een calculatie zien O-) ) en met 63 ga ik niet meer zelf het dak op en daar "tweaken".

In Wijchen nog vrij zonnig - voorlopig.
Op 99,15% van mijn actueel jaartarget van 1080 Wh/Wp (Omnik waarden).
De ABB C11 beweert dat ik j.o.j. nu op 1203 Wh/Wp zit.
Ik zou zwaar teleurgesteld zijn als de uitbreiding niet op gemiddeld 1100 Wh/Wp uitkomt _O-

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

reneeke1970 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 10:40:
[...]

Ik heb Japans vanwege schaduw, hoge spanning dus kleine string en omdat ze slechts gemiddeld 55 euro waren.
Maar langs mijn nok liggen ook 13 Chinezen hoor omdat ik daar 1.90 ruimte heb.
Maar het valt vooral op dat je altijd tegen dure panelen was met hoge wp en klein oppervlak. Nu zie je dat ze 5 procent meer presteren dan de rest en is het alleen nog maar kuro kuro .....
Nou ja toegegeven het zijn wel prima paneeltjes maar dat heeft ook weer zijn prijs, en bij een niet ideaal dak dan gelijk erg duur waar je beter el cheapo op kan leggen.
Over 3 jaar is er weer wat nieuws/beter, je kan niet blijven wisselen. Hier eerst maar eens een paar jaar gratis door, dan kan ik voor zuid altijd nog wel de stap een keer maken voor extra vermogen, voorlopig kost het nu niets meer.

@dunklefaser

20x256,-
20x325Wp
Maar dan de omvormer nog, bevestiging materiaal en ze moeten nog "even" op dak vallen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Rol-Co op 06-10-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:27

BlueTooth76

Let the sun shine!

Gisteren 59,05kWh met hele lichte sluierbewolking.

2,89kWh / kWp

Bijna perfecte parabool :)

[ Voor 19% gewijzigd door BlueTooth76 op 06-10-2018 11:19 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reneeke1970 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 10:40:
[...]
Klopt.
Maar als je na 5 jaar panelen, je ze van het dak haalt en ziet hoe de afwerking "nog" is, en stekkers niet meer te demonteren zijn...
Dan kom je op andere gedachten... Deze wil ik namelijk wel 10 jaar laten liggen...dus mag best wat meer kosten.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
AUijtdehaag schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 11:48:
[...]

Klopt.
Maar als je na 5 jaar panelen, je ze van het dak haalt en ziet hoe de afwerking "nog" is, en stekkers niet meer te demonteren zijn...
Dan kom je op andere gedachten... Deze wil ik namelijk wel 10 jaar laten liggen...dus mag best wat meer kosten.
Zon stekker probleem tref je bij heel veel apparaten na aantal jaar....
Maar ik had er hier ook die ik niet los kreeg maar kwam meer door het sleuteltje denk....
Knip.... Nieuwe stekker twee euro en klaar.
En als jij je oude niet had aangeraakt hadden ze waarschijnlijk nog tien jaar gelegen.
En één slecht merk betekend niet dat dan alleen nog maar panelen van 260 euro goed zijn.
Al mijn poly zijn 15 jaar oud en vallen niet uit elkaar. Denk dat vroeger alles beter was hi

@dunklefaser ik zoek nog vier all black panelen dus geef maar gil als ze beneden liggen hoor.

Opbrengst gaat lekker vandaag, er knalt weer gewoon 2 ampère door de solar frontier kabeltjes....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

reneeke1970 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 12:30:
[...]

@dunklefaser ik zoek nog vier all black panelen dus geef maar gil als ze beneden liggen hoor.

Opbrengst gaat lekker vandaag, er knalt weer gewoon 2 ampère door de solar frontier kabeltjes....
Zwart maken zou je zelf moeten doen O-) - als ik ze zou gaan vervangen!,
wat ik waarschijnlijk niet ga doen. (Ze doen het nog uitstekend vergeleken met andere installaties.)

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
dunklefaser schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 12:36:
[...]

Zwart maken zou je zelf moeten doen O-) - als ik ze zou gaan vervangen!,
wat ik waarschijnlijk niet ga doen. (Ze doen het nog uitstekend vergeleken met andere installaties.)
Aha jij hebt geen zwarte, ja dat is sowieso al drie procent winst...

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

reneeke1970 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 12:54:
[...]

Aha jij hebt geen zwarte, ja dat is sowieso al drie procent winst...
Het scheelt wel wat meer :) zie net dat hij 400W meer doet dan de 8x315Wp van een kennis hier met nagenoeg dezelfde zuid-oost oriëntatie en dakhoek. Dat is een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Vandaag ook weer een vruchtbaar dagje. Loopt vandaag aardig mee met gisteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7p8z9PUELAUV6k1Iojr5p9Wv/full.png

Volgens mij heb ik wel een rare aanloop; maar dat zal wel te verklaren zijn dat op de achterzijde momenteel veel schaduw valt hij de lage stand van de zon.

[ Voor 31% gewijzigd door Krypt op 06-10-2018 13:14 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Krypt schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:13:
Vandaag ook weer een vruchtbaar dagje. Loopt vandaag aardig mee met gisteren.

[Afbeelding]

Volgens mij heb ik wel een rare aanloop; maar dat zal wel te verklaren zijn dat op de achterzijde momenteel veel schaduw valt hij de lage stand van de zon.
Lekker snel up tempo bedoel je! Je middag zakt snel af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krypt
Dat komt door de gekoppelde oriëntaties; zuid-oost en noord-west; als ik naar de insolation kijk van pvoutput komt dat wel overeen.

Heb nu in de ochtend schaduw over de onderste helft van de 20 panelen op de zuid-oost zijde. En in t einde van de middag schaduw van een boom aan de voorzijde op de onderste deel van de 9 panelen aan de noord-west zijde. Heb net even de charts gepakt van eind augustus; dan is de ramp-up beter, dus zal zeker aan de schaduw liggen.

Insolation_5-10

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Rol-Co schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 12:59:
[...]

Het scheelt wel wat meer :) zie net dat hij 400W meer doet dan de 8x315Wp van een kennis hier met nagenoeg dezelfde zuid-oost oriëntatie en dakhoek. Dat is een groot verschil.
Ook een kwestie van voorkeur/prioriteiten - vorm/kleur voor functie/opbrengst
of omgedraaid - black is beautiful voor wie er naar kijkt (doe ik niet zo vaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarfie31
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:23
Welke PV instantie houd zich nou bezig met het instand houden van het salderen (zolang als mogelijk). Ik neem aan dat de PV industrie m.b.t. haar buisiness hier voor staat/vecht (ik zie of hoor ze niet). Nu die dividend belasting zo goed als zeker niet word afgeschaft blijft er 2 mld over. Het lijkt me toch voor de hand liggen dat gemaakte afspraken met Kamp dan worden nagekomen. Ik ga er vanuit dat Kwiebus op zoek moest naar geld en dacht weetje dat salderen die afspraak gaan we niet nakomen van die PV owners hebben we toch geen last waait wel over en het lijkt dat hij dat goed inschat want schijnbaar gezien de minimale oppositie leggen de meeste zich hierbij neer. Ik ken een aantal PV owners waarvan 1 die vorig jaar bijvoorbeeld voor 17.000 geinvesteerd (met het idee van 2023 word salderen in een ander jasje gestopt dus nog 6 jaar salderen) heeft die voelt zich dus zwaar gepakt.Wie komt ervoor PV bezitters op????. Of zijn we allemaal hobbyisten en denken uitsluitend vanuit een groen hart. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Snarfie31 op 06-10-2018 15:42 ]

14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-09 17:42
Snarfie 31 snapt wat er te gebeuren staat door deze regering: alles is onzeker en vervolgens gaan hier een stel pv liefhebbers de discussie aan of we over moeten gaan op kuros van 285 euro of sunpowers van 480 euro die je mijns inzien nooit meer terug kan verdienen. Ik hou mijn tweede set maar op Q-Cells, een prijs niet hoog maar ook niet laag voor het geval de regering.....u weet wel...

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
de schompen schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:23:
Snarfie 31 snapt wat er te gebeuren staat door deze regering: alles is onzeker en vervolgens gaan hier een stel pv liefhebbers de discussie aan of we over moeten gaan op kuros van 285 euro of sunpowers van 480 euro die je mijns inzien nooit meer terug kan verdienen. Ik hou mijn tweede set maar op Q-Cells, een prijs niet hoog maar ook niet laag voor het geval de regering.....u weet wel...
Tweede set???
Dacht dat het beter was eerste set eraf en compleet dak vol met sun Powers......

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Hoppa daar is de bewolking in Brabant, vermogen spontaan gehalveerd.
Ach dag target is toch binnen. Op dit tempo alles over twee jaar terug verdient. Wiebes moet maar zien wat ie doet....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
in Aalten nog redelijk zonnig en het dagtarget is binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@reneeke1970
Omg. Roosendaal blijft bespaard...
Dat zijn die wolken die weer stiekem de grens over gestoken zijn zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Snarfie31 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:03:
Welke PV instantie houd zich nou bezig met het instand houden van het salderen (zolang als mogelijk). Ik neem aan dat de PV industrie m.b.t. haar buisiness hier voor staat/vecht (ik zie of hoor ze niet). Nu die dividend belasting zo goed als zeker niet word afgeschaft blijft er 2 mnd over. Het lijkt me toch voor de hand liggen dat gemaakte afspraken met Kamp dan worden nagekomen. Ik ga er vanuit dat Kwiebus op zoek moest naar geld en dacht weetje dat salderen die afspraak gaan we niet nakomen van die PV owners hebben we toch geen last waait wel over en het lijkt dat hij dat goed inschat want schijnbaar gezien de minimale oppositie leggen de meeste zich hierbij neer. Ik ken een aantal PV owners waarvan 1 die vorig jaar bijvoorbeeld voor 17.000 geinvesteerd (met het idee van 2023 word salderen in een ander jasje gestopt dus nog 6 jaar salderen) heeft die voelt zich dus zwaar gepakt.Wie komt ervoor PV bezitters op????. Of zijn we allemaal hobbyisten en denken uitsluitend vanuit een groen hart. _/-\o_
Dat niet het geval, kamp is het begonnen dus was er nog niets van dividend belasting, pv huisje vind wiebes niet interessant. 150 dakjes 10 paneeltjes leggen schiet niet op, 1 bedrijf die er 1500 of meer in één keer plaatsen is veel interessanter, betere prijs, 1 persoon voor subsidie, minder werk voor de belasting enz enz.
Dat heeft hij ook letterlijk gezegd. En wie komt er op? Nou niemand, de pv branche al zeker niet, die ziet de grote projecten al voor ogen, geen zeikende particulieren maar 1500 stuks en meer op platte daken, dikke kabel ipv 10 dunne.... :) nee die vinden het wel prima, die van holland solar hoor je toch ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarfie31
Rol-Co schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:47:
[...]

Dat niet het geval, kamp is het begonnen dus was er nog niets van dividend belasting, pv huisje vind wiebes niet interessant. 150 dakjes 10 paneeltjes leggen schiet niet op, 1 bedrijf die er 1500 of meer in één keer plaatsen is veel interessanter, betere prijs, 1 persoon voor subsidie, minder werk voor de belasting enz enz.
Dat heeft hij ook letterlijk gezegd. En wie komt er op? Nou niemand, de pv branche al zeker niet, die ziet de grote projecten al voor ogen, geen zeikende particulieren maar 1500 stuks en meer op platte daken, dikke kabel ipv 10 dunne.... :) nee die vinden het wel prima, die van holland solar hoor je toch ook niet?
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Ook de huidige discussie over het toekomstige af te sluiten energie akkoord komt PV mbt particulieren/salderen totaal niet ter sprake. Ook lees ik dat de meeste PV leveranciers aangeven dat die zogenaamde subsidie pot ter vervanging van het het salderen je vooral geen zorgen over hoeft te maken dus vooral veel PV blijven leggen. Paar weken geleden een offerte van mijn buurvrouw gezien voor iets van 2300KW all inn ex BTW 4.000,- euro met een prachtige TVT van 7 a 8 jaar ja opbasis van salderen (weet zij veel :z ). Vind het schaamteloos.

14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de schompen
reneeke1970 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:49:
[...]

Tweede set???
Dacht dat het beter was eerste set eraf en compleet dak vol met sun Powers......
Dak ,hmmm…. je weet niet hoe de panelen hier liggen.....

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Snarfie31 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:04:
[...]

Ik ben bang dat je gelijk hebt. Ook de huidige discussie over het toekomstige af te sluiten energie akkoord komt PV mbt particulieren/salderen totaal niet ter sprake. Ook lees ik dat de meeste PV leveranciers aangeven dat die zogenaamde subsidie pot ter vervanging van het het salderen je vooral geen zorgen over hoeft te maken dus vooral veel PV blijven leggen. Paar weken geleden een offerte van mijn buurvrouw gezien voor iets van 2300KW all inn ex BTW 4.000,- euro met een prachtige TVT van 7 a 8 jaar ja opbasis van salderen (weet zij veel :z ). Vind het schaamteloos.
Ja de offertes zijn vanaf begin al om te huilen, maar goed we zitten in het verkeerde topic, dat gebeurd hier namelijk.
Terugleversubsidie alternatief salderen

Het begint serieus bewolkt te worden nu, dat is wel jammer, dan haal ik maar anderhalf keer de dagtarget ipv 2x . ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
de schompen schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:08:
[...]

Dak ,hmmm…. je weet niet hoe de panelen hier liggen zielig...
Oh ja jij had zon vrijstaand systeem toch begint me weer te dagen..... Des te makkelijk vervangen haha.

Heb je ook foto van die stellage?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarfie31
Rol-Co schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:09:
[...]

Ja de offertes zijn vanaf begin al om te huilen, maar goed we zitten in het verkeerde topic, dat gebeurd hier namelijk.
Terugleversubsidie alternatief salderen
ah ok bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
AUijtdehaag schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:23:
@reneeke1970
Omg. Roosendaal blijft bespaard...
Dat zijn die wolken die weer stiekem de grens over gestoken zijn zeker?
Was inderdaad plaatselijk, is ook al weer op door tocht naar Gouda, geloof dat het zojuist gearriveerd is....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de schompen
reneeke1970 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:18:
[...]

Oh ja jij had zon vrijstaand systeem toch begint me weer te dagen..... Des te makkelijk vervangen haha.

Heb je ook foto van die stellage?
Gelukkig je bent er weer bij, waarom eerst van alles lopen roeptoeteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
de schompen schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:21:
[...]

Gelukkig je bent er weer bij, waarom eerst van alles lopen roeptoeteren ?
Last van zonnesteek denk, hij brand als de Nete

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de schompen
reneeke1970 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:24:
[...]

Last van zonnesteek denk, hij brand als de Nete
Iets met inhoud en fatsoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
En welke inhoud is dan onfatsoenlijk?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de schompen
reneeke1970 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:37:
[...]

En welke inhoud is dan onfatsoenlijk?
Woordspeling ?

[ Voor 4% gewijzigd door de schompen op 06-10-2018 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Zoiets zal het zijn, of gevoel voor humor, geen idee....

Ach het zonnetjes schijnt en het bier is lekker of nie?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de schompen
reneeke1970 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:57:
[...]

Zoiets zal het zijn, of gevoel voor humor, geen idee....

Ach het zonnetjes schijnt en het bier is lekker of nie?
Kijk reneeke nu zijn we er. Pv output doe ik (nog) niet aan mee, maar als het tweede setje er ligt ,en ja het is weer een tuin opstelling ,dan mag iedereen komen kijken hoe het er bij ligt. Deal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
de schompen schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:03:
[...]

Kijk reneeke nu zijn we er. Pv output doe ik (nog) niet aan mee, maar als het tweede setje er ligt ,en ja het is weer een tuin opstelling ,dan mag iedereen komen kijken hoe het er bij ligt. Deal ?
Oh dat is altijd leuk even langs fietsen.

Kun je niet toevallig een exact dezelfde set leggen maar dan niet met se ?
Kun je mooi vergelijken of rendement echt beter is?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Het is wel uitzonderlijk jaar kwa opbrengst
Mijn 5400Wp set op zuid was vorig jaar goed voor 5600kWh wat op zich al netjes is.
Maar eind september had ik al de volledige opbrengst van 2017!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Carbon schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 18:14:
Het is wel uitzonderlijk jaar kwa opbrengst
Mijn 5400Wp set op zuid was vorig jaar goed voor 5600kWh wat op zich al netjes is.
Maar eind september had ik al de volledige opbrengst van 2017!
Ja feb, mei, en juli waren toppers, en als ik het zo bekijk komt er nog meer moois aan.

http://www.weerstation-go...l.nl/fb-fanpage-liker.php

Ik hoop het.

Vandaag in gouda 2.30 kWh/kWp gemiddeld, zuid met 4.38kWh/kWp dus een stukje minder dan gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roosendaal, 4,633 kWh/kWp met de "panelen" op zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-10 19:13
Was vandaag in Pijnacker aan het einde van de middag wat bewolkter dan gisteren. Resultaat is er ook naar tov gisteren.
30,04kWh 2,980Wh/Wp

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-10 09:40

heho

Ommen, Overijssel

Heerlijke dag weer, met wat wolken in de middag helaas. Geen oktober record waarden ....
13.60 kWh en 4.28 kWh/kWp

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 16:45
12kWh
2,857kWh/kWp

Veel bewolking vanaf 15u, jammer gezien onze Zuid-West richting. Morgen zal het gelukkig eerder omgekeerd zijn :)

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

ZorbaR schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:00:
12kWh
2,857kWh/kWp

Veel bewolking vanaf 15u, jammer gezien onze Zuid-West richting. Morgen zal het gelukkig eerder omgekeerd zijn :)
Yep, https://weerslag.nl/Harmonie/HarmonieKNMIWolken#

Geen vetpot voor zuid west hier 17.437kWh 2.824kWh/kW

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 21:57

TFHfony

Professional Weirdo

Ook oktober begint weer lekker: Vandaag 20kWh, ofwel 3,15Wh/Wp.
Pro Rata: 158%

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper-93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-09 12:13
Bijna een kopie van gisteren:
3.180 en 3.763 kWh/kWp

PVOutput / Wind Turbine Live Camera

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwakie
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-10 16:07
Van mij mag het zo nog wel even doorgaan, vandaag weer een dikke dertiger: 31,12kWh - 4,32Wh/Wp.

Enne, iemand noemde laatst de PV Output PRO app: mooi strak vormgegven app met prima informatie (verwachte opbrengst zelfs per dag i.p.v. gemiddelde per maand zoals op de site, hierdoor nog beter te zien hoe het setje het doet t.o.v. de verwachting). Ach, en die E 2,29 voor de extra functies is een schijntje ;)

PV: 7670Wp 180°Z 40° PVOutput | WP: ME SUZ-SWM80VA ERSD-VM2D | gasloos | EV: Ioniq 5 Lounge 77kWh RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 20:36
Vandaag iets minder t.o.v. gisteren, vooral door de mindere ochtend, maar totaal niet ontevreden!

06/10/18 16,242kWh 4,139kWh/kW
05/10/18 17,928kWh 4,569kWh/kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apeldoorn
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-01-2024
Apeldoorn: 10,2 kwh = 3,37 kwh/kwp.

Mooi resultaat weer

3025 wp, z-zw, plat dak, 15 graden hellingshoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 11:32
Veldhoven:

Vrijdag 23,8kWh 5,48kWh/kWp
Vandaag: 21,7kWh 5kWh/kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
Aalten 14.55 KWh = 2.6 KWh/KWp

vanochtend is het ook zonnig en koeler buiten , eens kijken wat vandaag opbrengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

zwakie schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:29:
Van mij mag het zo nog wel even doorgaan, vandaag weer een dikke dertiger: 31,12kWh - 4,32Wh/Wp.

Enne, iemand noemde laatst de PV Output PRO app: mooi strak vormgegven app met prima informatie (verwachte opbrengst zelfs per dag i.p.v. gemiddelde per maand zoals op de site, hierdoor nog beter te zien hoe het setje het doet t.o.v. de verwachting). Ach, en die E 2,29 voor de extra functies is een schijntje ;)
Gebruik ik al een tijdje, ideaal voor je estimates te zien inderdaad. Op iphone dan, geen idee hoe het op android is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
Van welke ontwikkelaar is die app? Op Android zijn er 2 PV Output apps blijkbaar.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

ZorbaR schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 13:18:
Van welke ontwikkelaar is die app? Op Android zijn er 2 PV Output apps blijkbaar.
Corrado bellini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
het dagtarget is binnen ondanks de vele bewolking .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Misterpc schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 16:35:
het dagtarget is binnen ondanks de vele bewolking .....
136% zelfs en doet nog 1000W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Rol-Co schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 13:13:
[...]

Gebruik ik al een tijdje, ideaal voor je estimates te zien inderdaad. Op iphone dan, geen idee hoe het op android is.
Voor android er is geen, althans niet van dezelfde maker.

150 % atm :9
130 % in de ios app :P

[ Voor 6% gewijzigd door JoKo op 07-10-2018 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
Aalten 14.85 KWh = 2.56 KWh/KWp ondanks de vele wolken toch iets meer dan gisteren ... dat koele weer mag langer blijven maar dan zonder de wolken graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Vandaag 12,6 kWh = 4,92 Wh/Wp
een stuk hobbeliger dan gisteren -8%
pro-rata 161% voor oktober 8) _/-\o_ 8) (geen IOS app)
(ABB C11)

Met 2770,35 kWh bijna mijn jaartarget van 2771 kWh bereikt (Omnik)
(Volgens de ABB C11 reeds 2810,5 kWh; +1,45%)
j.o.j. 3105 kWh = 1210 Wh/Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ietsjes minder in Roosendaal
3,519 kWh/kWp met de panelen op zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:29

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het is weer echt Alminder door de schaduw, gisteren 10,91kWh en vandaag 9,421kWh.
Niet zeuren, vorig jaar 190kWh en nu al 69kWh :9

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Gouda vandaag een 2.0kWh/kWp gemiddeld, zuid 3.46 kWh/kWp weer stukje minder maar als alle dagen zo blijven prima hoor. :)

Vandaag door de 7MWh gegaan 2018

[ Voor 12% gewijzigd door Rol-Co op 07-10-2018 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
07/10
16,3 kWh
3,88 kWh/kWp
Dag JRC: 195%
Maand JRC: 21%

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-10 19:13
22,65kWh 2,247Wh/Wp in Pijnacker. Niet best.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Ietsje minder dan vorige dagen, maar zeer ruim de dagtarget binnen.
11.02 kWh en 3.47 kWh/kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de schompen
Hier een mooie nazomerse dag: 18.5 kWh (3.56 kWh/kWp) Gisteren was het met 3.06 kWh/kWp ook goed te doen. Nu de rest van de week afwachten en hopen op een nieuw maand record. Deze was trouwens vorig jaar 246 kWh en moet dus makkelijk te verbeteren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersAddict
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-12-2021
Alkmaar: 10.10kWh/2.84kWp. Een dag met veel bewolking en door het draaien van de zon steeds meer op de Westzijde de schaduw van de twee bomen die parten gaat spelen. Niettemin, nog iets van 28kWu en voorspelde jaaropbrengst is binnen (3.1MW)!

TrinaSolar All Black 2377Wp (DC) + SMA SB 2.5 ozo | TrinaSolar All Black 1127 Wp (DC) + SMA SB 1.5 wnw | JASolar All Black 500Wp (DC) + APS YC500I wnw | In de maak: JA Solar 1231 Wp (DC) + SMA SB 1.5 wnw | OptiTrac Global Peak AAN | Kruimte iso Rc 4.41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-10 00:06
26.893kWh 3.831kWh/kW

Boiler op 55 graden door de zon, bbq aangehad, gisteren lekker in het bos geweest. Top weekend zo, vooruitzichten ook bijzonder goed en bijna vakantie....

Lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwakie
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-10 16:07
Een paar flinke happen uit de parabool, desondanks toch een mooie opbrengst vandaag: 25,13kWh - 3,28Wh/Wp. Oktober gaat mooi zo :)

PV: 7670Wp 180°Z 40° PVOutput | WP: ME SUZ-SWM80VA ERSD-VM2D | gasloos | EV: Ioniq 5 Lounge 77kWh RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apeldoorn
Apeldoorn: 8,88 kwh = 2,94 kwh/kwp

Weer ruim boven dagtarget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apeldoorn
Mijn jaartarget inmiddels binnen gehaald, vorige week. Vandaag verwacht ik mijn beste jaar ooit te realiseren.

8 oktober....echt bizar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:37
Als ik vandaag 12kWh binnen ga halen (1,714 Wh/Wp) waar het op lijkt, dan heb ik vandaag ook mijn jaartarget binnen :P

Dit is mijn eerste volledige jaar, dus nog geen referentiegetallen :)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Grolsch Ik ga er van uit dat de meeste pv-systemen in NL met realistische estimates,
al dan niet gebaseerd op historische gegevens, deze week hun jaartarget gaan overschrijden.
Bij mij gebeurt dit dus over enkele minuten 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Grolsch schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 08:11:
Als ik vandaag 12kWh binnen ga halen (1,714 Wh/Wp) waar het op lijkt, dan heb ik vandaag ook mijn jaartarget binnen :P

Dit is mijn eerste volledige jaar, dus nog geen referentiegetallen :)
Ik heb hem eerst maar eens met 500 verhoogd, de beoogde 7MWh zijn we al voorbij wat natuurlijk prima is maar veel te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Jaarestimate verhogen omdat 2018 "toevallig" zo'n prachtig PV jaar was lijkt mij niet verstandig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Grolsch schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:21:
Jaarestimate verhogen omdat 2018 "toevallig" zo'n prachtig PV jaar was lijkt mij niet verstandig :P
Ik heb mijn uitbreidingen in verhouding omgerekend maar ik moet zeker tot eind van de maand hoor. Geloof niet dat 2018 115 procent scoort tov laatste paar jaar gemiddeld....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
reneeke1970 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:33:
[...]

Ik heb mijn uitbreidingen in verhouding omgerekend maar ik moet zeker tot eind van de maand hoor. Geloof niet dat 2018 115 procent scoort tov laatste paar jaar gemiddeld....
Mijn jaarestimate lijkt aardig reëel.

Vanwege mijn nagenoeg platte panelen doen ze vanaf half oktober t/m december nagenoeg niets, dus dat ik iets eerder bij jaar estimate ben klinkt logisch in mijn oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Grolsch schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:36:
[...]

Mijn jaarestimate lijkt aardig reëel.

Vanwege mijn nagenoeg platte panelen doen ze vanaf half oktober t/m december nagenoeg niets, dus dat ik iets eerder bij jaar estimate ben klinkt logisch in mijn oren.
Als dat dan zo is ben jij dus een uitzondering en moet je het niet zo brengen dat het in het algemeen geld.

Maar je doet toch zeker nog wel tussen 300400 kWh deze maand? Is toch 6/7 procent van jaar opbrengst....

[ Voor 11% gewijzigd door reneeke1970 op 08-10-2018 11:11 ]

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
hmmmm , maar matige productie vanwege de sluier wolken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Misterpc schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:47:
hmmmm , maar matige productie vanwege de sluier wolken
Brabant geen last, staat tegen 10000 watt aan en target bijna binnen van 37 kWh

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apeldoorn
Ben vandaag vanuit Zeeland naar de Veluwe gereden. In het zuiden en zuidwesten inderdaad een stuk zonniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Apeldoorn schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:40:
Ben vandaag vanuit Zeeland naar de Veluwe gereden. In het zuiden en zuidwesten inderdaad een stuk zonniger.
Nou we komen hier in het zuid westen net weer uit een flinke dip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
gelukkig het dagtarget is binnen , maar echt overhouden nou nee niet zoveel als gisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Grolsch schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:21:
Dat is niet de reden natuurlijk, er ligt ook 1450Wp meer dan vorig jaar en zit gewoon nog wat laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apeldoorn
Apeldoorn: 8,20 kwh = 2,71 kwh/kwp.

Weer ruim 150% van de dagtarget. Hopelijk houden we dit niveau nog even vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
Aalten 13.8 KWh = 2.38 KWh/KWp een hele KWh minder dan gisteren vanwege de sluier wolken ..
als ik zo naar de opwek grafiiek kijk zou er wel 15 a 16 KWh in moeten zitten wat dan ook gelijk 160 % zou betekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roosendaal, 4,325 kWh/kWp op zuid
(net onder @dunklefaser )

Er komen nog meer leuke dagen aan...

[ Voor 20% gewijzigd door AUijtdehaag op 08-10-2018 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de schompen
Met iets minder zullen we het moeten doen: 14.9 kWh is 2.86 kWh/kWp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Met 2kWh meer dan gisteren de 24kWh gehaald, dankzij een betere ramp-up vanmorgen.

Morgen kan alleen maar tegenvallen ben ik bang

[ Voor 4% gewijzigd door Krypt op 08-10-2018 19:41 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Average day in gouda, 2.11 kWh/kWp gemiddeld, zuid 3.53kWh/kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:29

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

10,169kWh of 2,014Wh/Wp in Alminder, ga zo maar door :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Hij was weer fijn vandaag, een mespuntje meer dan gisteren ...
11.10 kWh en 3.49 kWh/kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

Blijkbaar was die eerste week van oktober erg goed, behalve 2 en 4 oktober (maar dat heeft 5 oktober meer dan ruimschoots goed gemaakt, met 206% van de gemiddelde dag opbrengst :p)

Even een leuk buffertje kunnen opbouwen, afgelopen week, niet thuis zijn en fantastisch weer op vakantie én thuis hebben!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 07:48:
Blijkbaar was die eerste week van oktober erg goed, behalve 2 en 4 oktober (maar dat heeft 5 oktober meer dan ruimschoots goed gemaakt, met 206% van de gemiddelde dag opbrengst :p)

Even een leuk buffertje kunnen opbouwen, afgelopen week, niet thuis zijn en fantastisch weer op vakantie én thuis hebben!
Kijk jij nooit online bij afwezigheid?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

reneeke1970 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:49:
[...]

Kijk jij nooit online bij afwezigheid?
Ik heb alleen even mijn grafiek gekeken. En op m'n eigen site heb ik geen gemiddelde verwachte dagopbrengst staan. Dus ik zag wel dat het mooi weer was, maar niet hoe mooi precies. Als je gemiddelde dagopbrengst 15kWh is en je hebt 20kWh opgebracht, is dat natuurlijk niet bijzonder. Als je gemiddelde dagopbrengst 10kWh is en je hebt 20kWh opgebracht, is het natuurlijk wel bijzonder mooi.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
de zon is net als gisteren nog al waterig aanwezig tussen de wolken door , echt knallen ie er niet bij helaas
en de slechte ochtend doet ook al geen goed qua productie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Misterpc schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:16:
de zon is net als gisteren nog al waterig aanwezig tussen de wolken door , echt knallen ie er niet bij helaas
en de slechte ochtend doet ook al geen goed qua productie
Echt knallen doet hij bij ons wel, ik had om 2 uur al de dag opbrengst binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:31:
[...]

Echt knallen doet hij bij ons wel, ik had om 2 uur al de dag opbrengst binnen!
Hé toch, ik 14.40

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 19:22

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Ik heb in mijn estimate een maandopbrengst van 161 kWh, dus 5,19 kWh gemiddeld per dag. Ik zat om 12:50 uur al op 5,28 kWh 8)

M'n lopende jaaropbrengst zit ook stevig in de lift, na vandaag op 1106 kWhkWp :D

[ Voor 37% gewijzigd door antonboonstra op 09-10-2018 15:03 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Hier om 14.25.
Vanaf nu hard naar beneden.....
Mooie pagina @antonboonstra d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarfie31
antonboonstra schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:01:
I

M'n lopende jaaropbrengst zit ook stevig in de lift, na vandaag op 1106 kWhkWp :D
Ik zie dat jouw top jaar ook 2016 is net als die van mij (gemeten vanaf 2014).
Is 2016 niet voor de meeste hun top jaar geweest. Vermoed dat 2018 er makkelijk overheen gaat.

Pagina: 1 ... 128 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.