Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Bekijk de vorige ritten eens. Ze laten in vlakke ritten altijd iemand ontsnappen als ze met twee of drie zijn. Laat maar rijden, we rekenen zoveel seconden per km en zullen er wel net op tijd aan beginnen. 't Is niet dat Bora nu iets speciaals heeft gedaan. Is allemaal uitermate gecontroleerd.Qu3st schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:38:
Nee maar Bora heeft het wel geprobeerd! Als de andere ploegen met aanvallers eens mee zouden gaan doen. Bora maakt het wel interessanter. Jammer Groenewegen. Kittel zo machtig.
[ Voor 7% gewijzigd door Coltrui op 12-07-2017 17:41 ]
Geloof maar dat de sprintersploegen wel even benauwd waren hoor, die Bodnar kan een leuke tijdrit rijden namelijk.Coltrui schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:40:
[...]
Bekijk de vorige ritten eens. Ze laten in vlakke ritten altijd iemand ontsnappen als ze met twee of drie zijn. Laat maar rijden. 't Is niet dat Bora nu iets speciaals heeft gedaan. Is allemaal uitermate gecontroleerd.
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Heb ik allemaal gekeken! Maar in die ritten gingen ze lekker met z'n 2en of 3en door totdat ze werden bijgehaald. Maar Bodnar ging laatste 25 km het proberen. Dat heb ik nog niet gezien, waardoor het niet zo saai was als de andere ritten.Coltrui schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:40:
[...]
Bekijk de vorige ritten eens. Ze laten in vlakke ritten altijd iemand ontsnappen als ze met twee of drie zijn. Laat maar rijden, we rekenen zoveel seconden per km en zullen er wel net op tijd aan beginnen. 't Is niet dat Bora nu iets speciaals heeft gedaan. Is allemaal uitermate gecontroleerd.
Nope. Ik geloof er niks van. Misschien wel iets te laat vertrokken deze keer, maar dit was gewoon gepland.Sargan schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:41:
[...]
Geloof maar dat de sprintersploegen wel even benauwd waren hoor, die Bodnar kan een leuke tijdrit rijden namelijk.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Tuurlijk was het gepland om hem terug te pakken, lijkt me logisch, maar je ziet de hele tour dat ze al kilometers voor de finish de vluchters terug pakken.Coltrui schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:42:
[...]
Nope. Ik geloof er niks van. Misschien wel iets te laat vertrokken deze keer, maar dit was gewoon gepland.
Mooi voor Groenewegen, maar uit Kittels wiel zal ie ook niet snel komen in de spurt.
[ Voor 15% gewijzigd door Coltrui op 12-07-2017 17:54 ]
Ik ben het eens met coltrui dat het op dit moment geen zin heeft om met 2-5 man vooruit te zitten. Alles is zo gecontroleerd dat het inderdaad weinig verschil maakt of de etappe 10 of 210 km langs is.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Teamontsnapping is echt wel een utopie.
Met de huidige tactieken, gaan we Kittel nog vaak met de armen omhoog zien. Het parcours leent zich ertoe. Kan je twee dingen doen: toegeven en telkens de sterkste man zien winnen, of verdikke eens wat anders doen.
http://hetiskoers.nl/open...zen-aan-maarten-ducrot-2/
Blijft een probleem in sporten waar veel geld in omgaat, men gaat dan vaker kiezen voor zekerheid.
En het liefst wil je er een paar erkende hardrijders bij hebben zoals Kiryienka, Porte of een goede tijdrijder zoals Tony Martin, Zakarin of Bodnar die in het einde van een etappe even 2 a 3 man kunnen oproken in het peloton zonder dat het peloton ook maar een stap dichterbij komt.
Maar goed, na de beste man kwam alweer een andere ploegleider aan het woord van één of andere B-sprinter die aangaf dat zij nooit iemand mee de ontsnapping in zullen sturen en hopen dat ze met hun sprinttrein de top 3/top 5 wisten te halen. Tja, hoe meer ploegleiders dit denken, hoe lastiger het wordt om de trend te keren.
Gelukkig komt er richting het weekend wat heuvel etappes aan. Dan moeten we maar hopen dat Kittel ergens achter een heuvel geparkeerd blijft staan en hopen dat Degenkolb of Matthews een sprint weten te winnen van een uitgedund peloton en/of een ontsnapping die wel weg blijft.
Gerrit Braks (oud minister van landbouw) is vandaag overleden. Bij mijn weten de enige minister die het ooit goed gevonden heeft dat er een wielerwedstrijd door zijn voortuin heen ging
https://www.nrc.nl/nieuws...van-braks-7377103-a572641
(of heeft dit een beetje te veel "de Neel" niveau ?
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Ja, maar je laat toch niet een groepje met een paar goede tijdrijders wegrijden... zo'n groep wordt gelijk teruggepakt.Robkazoe schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:43:toon volledige bericht
Las vanochtend op nu.nl nog wel een paar mooie verklaringen over de "saaie etappes". Eén van de ploegleiders zei op een gegeven moment iets over de verhoudingen van kopgroep vs het peleton. Om een ploeg als QuickStep te verslaan, zul je met minimaal 6 a 8 man vooruit moeten rijden. Maar dat is dan per ploeg. Dus als QuickStep geholpen wordt door Lotto, dan zul je al minimaal 12 man vooruit moeten rijden. Wil Bouhanni meesprinten dan zal Cofidis ook nog een paar mensen op kop zetten en zul je dus al minimaal 18 man mee vooruit moeten sturen. Gooi daar nog een Degenkolb, Dylan, Kristoff, Matthews en Greipel bij en je zal met minimaal 20 a 30 man moeten wegrijden om dat voor elkaar te krijgen.
En het liefst wil je er een paar erkende hardrijders bij hebben zoals Kiryienka, Porte of een goede tijdrijder zoals Tony Martin, Zakarin of Bodnar die in het einde van een etappe even 2 a 3 man kunnen oproken in het peloton zonder dat het peloton ook maar een stap dichterbij komt.
Maar goed, na de beste man kwam alweer een andere ploegleider aan het woord van één of andere B-sprinter die aangaf dat zij nooit iemand mee de ontsnapping in zullen sturen en hopen dat ze met hun sprinttrein de top 3/top 5 wisten te halen. Tja, hoe meer ploegleiders dit denken, hoe lastiger het wordt om de trend te keren.
Gelukkig komt er richting het weekend wat heuvel etappes aan. Dan moeten we maar hopen dat Kittel ergens achter een heuvel geparkeerd blijft staan en hopen dat Degenkolb of Matthews een sprint weten te winnen van een uitgedund peloton en/of een ontsnapping die wel weg blijft.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Jup, ondanks twee breukjes (pols?).Hackus schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:13:
Is Fuglsang gestart vandaag ?
Edit: linkerpols en -ellenboog blijkbaar.
[ Voor 86% gewijzigd door Coltrui op 13-07-2017 14:20 ]
PoepenOekiejoekie schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:26:
Froome ging een biertje halen bij die camper ?
Ze willen niet winnen lijkt het wel.Qu3st schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:29:
En de rest is weer heel sportief! Pffff
Tuurlijk het is niet sportief maar er lijkt geen andere manier om te kunnen winnen, daarbij als het een andere mindere renner was gebeurd dan wachten ze ook niet.
Om je dood te ergeren iddQu3st schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:29:
Het is wat anders als iemand materiaalpech heeft maar dit is gewoon een stuurfout

Inderdaad. Hier moeten ze gewoon gaan.Qu3st schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:29:
Het is notabene Froome zijn makker die ze het veld instuurt. Slaat imo nergens op om nu te wachten.
Quintana hoef je iig niet meer op te schrijven. Contador zakt er nu langzaam doorheen.
Giro en erna de Tour rijden gaat gewoon niet.Hackus schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:56:
Op hoeveel achterstand zou Quintana aankomen ?
Uitzonderingen daar gelatenHupske schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:59:
Landa laat zien dat het aardig mogelijk is.

Froome verliest seconden!
[ Voor 83% gewijzigd door Hupske op 13-07-2017 17:02 ]
[ Voor 33% gewijzigd door Hupske op 13-07-2017 17:02 ]
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Die Aru kan nu gewoon lekker blijven plakken.
Aru verliest nog wel een minuut in de tijdrit.Rene schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 17:06:
Nu heeft sky toch wat om over na te denken vanavond. Nu zullen ze nog harder moeten trekken dan wat ze vandaag deden.
Aru zal zijn voorsprong moeten gaan uitbreiden, er komt nog een tijdrit...Rene schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 17:06:
Nu heeft sky toch wat om over na te denken vanavond. Nu zullen ze nog harder moeten trekken dan wat ze vandaag deden.
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
[ Voor 12% gewijzigd door Coltrui op 13-07-2017 17:12 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Bwhahaha, dat was 2016. (klote NOS)
Etappe 13 Wegwedstrijd Saint-Girons - Foix
Datum vrijdag 14 juli 2017, 14:45
Afstand 101 km
[ Voor 64% gewijzigd door Hackus op 13-07-2017 17:21 ]
Edit: zie die blijdschap - die kunnen morgen zwaar aan de bak. 'Fuck, Aru, wat doe je nou lul?'

[ Voor 98% gewijzigd door Coltrui op 13-07-2017 17:42 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Hupske op 13-07-2017 17:28 ]
Die is terug naar die camper waar ze eerder al op bezoek gingen...Hupske schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 17:28:
Heeft iemand Kwiatkowski al terug gevonden in de uitslag?
60e op 17.22...
Bardet wint iig nog een rit morgen
Quatorze Juillet is altijd alle logica overboord, dan moet er een Fransman winnen. Bardet zal er dus wel vol voor gaan...hjs schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:09:
Astanu kan toch morgen de rit niet controleren? Benieuwd hoe dat gaat morgen.
Bardet wint iig nog een rit morgen
Geen kans. Laatste 25km omlaag.Oekiejoekie schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:11:
[...]
Quatorze Juillet is altijd alle logica overboord, dan moet er een Fransman winnen. Bardet zal er dus wel vol voor gaan...
Morgen gaat een aanvaller de etappe pakken
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170713_02970703
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Volgens, https://nl.metrotime.be/2...jn-aan-zet-in-peyragudes/pacificocean schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:14:
Hoe steil was nu dat laatste stukje?
"met in de laatste kilometer stukken die oplopen tot 18 à 20 procent"
Maar op andere plekken lees ik dan weer max 16%. Als ik zo het fietsen zag, zag het er ook wel uit als een Keutenberg, dus die 20 lijkt mij niet eens overdreven.
Dat is voor de zuurstof, paar jaar geleden had iedereen ineens een pleister op zijn/haar neus, dit zou nog beter zijn.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170709_02964579
[ Voor 8% gewijzigd door Sargan op 13-07-2017 20:19 ]
Ik gok op Thomas De GendtHackus schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 17:15:
Wie pakt morgen de Mont Ventoux op de Franse feestdag ?
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
azz_kikr schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:09:
Bardet ontsnap aan een tijdstraf....terwijl andere hem wel krijgen...
Zal wel zijn dat met ploegmedewerkers alleen mensen langs de kant bedoeld worden.Het reglement stelt dat bevoorrading verboden is op beklimmingen, afdalingen, tijdens de eerste 50 en tijdens de laatste 20 kilometer. Niet van ploegmedewerkers, maar dus ook niet van toeschouwers... of zoals Jonathan Vaughters het stelt: “Het maakt niet uit van wie de bevoorrading komt. Ook al is het Donald Trump, het mag niet.”
Want als ze eten aangereikt door de rijders van de ploeg bedoelen dan zou SKY eigenlijk erg vaak gestraft mogen worden.
En zou Froome echt helemaal nergens zijn, want dan moet hij z`n picknickmand zelf meenemen.
(ook daarom jammer dat de andere rijders de SKY-ploeg niet meer onder druk zetten, met tempowisselingen)
Jammer dat ze dit doen het was opzich wel een leuke dag vandaag, hoewel ze er wel eigenlijk te lang mee gewacht hebben om er achter te komen dat er meerdere renners zijn die een kans maakten om Froome uit het zadel te helpen.
[ Voor 25% gewijzigd door enchion op 14-07-2017 00:02 ]
How do you save a random generator ?
Hij is Frans 😉azz_kikr schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:09:
Bardet ontsnap aan een tijdstraf....terwijl andere hem wel krijgen...
Belachelijk natuurlijk. Je mag niks buiten het peleton aannemen berg op vaak op 10-12.5km en vlak 20-25km,dat verschilt per etappe.
Dus dat geldt ook voor Bardet, Als oa Uran wel tijdstraf krijgt als mede top 10 rijder
Tijdens de Ronde van het Baskenland viel hij volgens mij ook elke dag. Dat zegt toch wel iets over hoe hij koerst.Hupske schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:44:
@mr_obb Niet vergeten dat Contador zo beetje bij elke valpartij die er is geweest in de tour hij erbij lag. Volgens mij zit hij volledig onder het tape en pleisters.
Oh, het begint...
En bidon-gate is opgelost... Niet door de Fransman ook te bestraffen, maar door de andere kwijt te schelden...
[ Voor 35% gewijzigd door Oekiejoekie op 14-07-2017 14:32 ]
Rechtlijnig straffen is ook moeilijk
Ga je alHupske schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:47:
Ik heb 1 nachtmerrie vandaag. Voeckler mee in de aanval. Dat lelijke gezucht en gepuf van zijn hoofd hoef ik niet te zien.
Haha ja dat is niet best. 1 ding weet je wel zeker, als ze het lukt in de ontsnapping, dan worden ze bij gehaald. 2 man voorop blijven lukt nooit.
Ja, Landa tel ik inderdaad ook niet mee
Landa is de Froome van 2012
[ Voor 8% gewijzigd door bvbal79 op 14-07-2017 15:46 ]
Hoezo alleen? Ik zie Landa, Kwiatkowski en Nieve ervoor of in de buurt.
Wat zei je ook alweer?mr_obb schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:41:
Het is echt verassend hoe slecht de vorm van Contador is.

Si vis pacem, para bellum
Dit is natuurlijk briljant tactisch wielrennen van SKY.rik86 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:56:
Zou me ook niets verrassen als ze dat bewust doen vanuit Sky, ze hebben nu 't geel niet te verdedigen, dus laat ze maar lekker rijden en aanvallen
Landa straks ook op een paar seconden van Aru, als hij al niet in het geel komt.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Quintana, Kwiatkowski en Barguil gr 2 op 30sec
[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 14-07-2017 16:15 ]
Nee joh...die zitten al jaren samen, als je dat niet weet, dan kijk je nog niet lang de Tourdr.lowtune schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:22:
Hebben die commentatoren op de NOS een hekel aan elkaar ofzo? Ze doen af en toe behoorlijk onaardig tegen elkaar
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik denk dat ze dat nooit toelaten, tenzij er iets scheelt met Froome waar ze tot nu toe nog niet mee zijn naar buitengekomen. Denk maar aan Wiggins vs Froome (in 2012?)Coocoocachoo schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:26:
Toch wel interessant wat er binnen SKY aan interne verhoudingen gaan komen als Landa in het geel komt...
Bennett oogt wederom sterk
[ Voor 50% gewijzigd door Hupske op 14-07-2017 16:47 ]
Tijd waarneming gaat volgens mij ook niet helemaal goed. Staat al de hele tijd op 2.33. Lijkt mij sterk dat al 2km zo is
[ Voor 44% gewijzigd door Hupske op 14-07-2017 16:52 ]
Lijkt me geen prettige klim als je tegenliggers hebt.Hupske schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:50:
Prachtige klim! Blij dat ik hem zelf niet op vol vermogen op hoef te fietsen.
Inderdaad een stuk beter zeker voor de renners