[Tour] Tour de France 2017

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 08:52
Qu3st schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:08:
Ik denk dat Matthews zelf ook de strijd onderling had gestreden.

Contador heeft record verbroken op Col de la Croix de Fer.
https://twitter.com/faustocoppi60/status/887656215857291264
Zo hé, respect.

Wat een klereding is dat zeg : :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-05 09:52

Qu3st

Neeeeee Contador pech |:(
Of is het een geplande fietswissel?

[ Voor 50% gewijzigd door Qu3st op 19-07-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-05 13:57
Gaat lekker met Mollema. Volgend jaar moet ie toch echt voor eigen kansen gaan in de tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 20:25

mr_obb

Lakse Perfectionist

Mollema (en Gesink) zie ik toch liever voor ritzeges gaan. De zoveelste top 10-klassering in een grote ronde vind ik niet zo interessant meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
mr_obb schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:13:
Mollema (en Gesink) zie ik toch liever voor ritzeges gaan. De zoveelste top 10-klassering in een grote ronde vind ik niet zo interessant meer.
Maar ik weet niet of hij zo'n rol krijgt als hij in een team met een goede kopman komt. Dan zal hij toch echt die kopman moeten helpen en is hij beperkt. Zelf nu met een Contador die teleurstelt heeft Mollema geen volledige vrijheid om aan te vallen. De tour winnen is moeilijk. Maar een podiumplaats zit er zeker in.

[ Voor 9% gewijzigd door Fleximex op 19-07-2017 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:07

Hupske

AFCA

Leuke etappe :) Het gaat telkens alle kanten op met die aanvallen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Zo zonde dat Landa in dienst van Froome moet rijden. Wat dat betreft is Sky een vreselijke ploeg. Top klassementsrenners in dienst laten rijden van één iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Snap niet waarom ze geen tempo blijven maken. Heb je Aru er helemaal af, ga je de benen weer stil houden. Kan hij weer terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wel erg mooie rit en mooie winst van Roglic.

Jammer dat niet iemand echt weg kon komen van Froome, op deze manier wordt de tijdrit wel een beetje voorspelbaar.

Er is ook nog morgen. Maar ik voorspel dat morgen weer ongeveer hetzelfde gaat gebeuren.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:14
Ik niet, denk dat Bardet of stuk gaat op de Izoard in een poging, of hij slaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:23
Ik ben bang dat Bardet en Uran het prima naar hun zin hebben op het podium. Bardet zal het ongetwijfeld proberen, maar zal niet zo stuk gaan ten koste van z'n huidige positie. Uran heeft tot nu toe alleen maar aangeklampt, misschien heeft hij nog wat over voor morgen of is dit het maximaal haalbare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Froome is ook gewoon sterk, wat men ook zegt, met bla bla minder sterk dan vroeger. Maar best kans dat volgend jaar een jaar wordt voor aflossing.....hoor ;ik daar de naam Dumoulin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Sjah schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 01:02:
hoor ;ik daar de naam Dumoulin?
Denk dat deze Tour daar voor Sunweb wel een uitstekende generale is geweest. Ze zijn in staat geweest om meerdere ritten te moeten en kunnen controleren.

Wel zullen ze dan andere prioriteiten moeten stellen, voor de gele, groene en bolletjestrui moeten rijden, lijkt me wat veel van het goede. Matthews en Barguil zullen zich dan wel in een andere rol moeten schikken. Of ze dat kunnen na de successen van dit seizoen, is dan natuurlijk wel de vraag. Al heeft Sunweb natuurlijk wel laten zien dat ze erg goed voor het teambelang kunnen rijden. We zullen het zien, het zou natuurlijk wel fantastisch zijn *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:22
Hoeveel verwachten we dat Froome gaat winnen in de tijdrit op Bardet en Aru?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

We kunnen niet gelijk verwachten dat Dumoulin een tour gaat winnen. Het is al een topprestatie dat hij de Giro wint

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:13

Fiber

Beaches are for storming.

Hackus schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:11:
We kunnen niet gelijk verwachten dat Dumoulin een tour gaat winnen. Het is al een topprestatie dat hij de Giro wint
Je moet toch echt eerst meedoen om de Tour te kunnen winnen... :z

En ze maken het wel spannend vandaag hoor... :Z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Requiem19 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:08:
Hoeveel verwachten we dat Froome gaat winnen in de tijdrit op Bardet en Aru?
Tja, in zo'n 3e week komt naast de capaciteit het er vooral op aan hoeveel er nog in de tank zit.
Ik denk Bardet 1,5 a 2 minuten , Aru 1 a 1,5 en Uran 0,5 tot een minuut, zonder rare dingen.
Aan de andere kant is het 22km, veel bochten en een klimmetje wat volgens mij in het voordeel van explosieve types is als Bardet en Aru. [minder in het nadeel dan]
Op de Belg zeiden ze dat dat juist in het voordeel van Martin is maar Martin is imho een Diesel die veel beter gedijt op rechte lange stukken waar hij continue de grote molen kan draaien.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik begrijp niet dat de jongens van Bardet zo vaak kopwerk verrichten voor Froome

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:09
Muiterij?? :D

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Of hij 'mag' deze rit winnen als bedankje..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Eindelijk vuurwerk!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Barguil! _/-\o_

En Froome heeft Aru gefopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mooi voor Barguil. Quintana en Aru verliezen +- 1 minuut op geel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Mollema ook binnen...

Heeft al een paar dagen hard moeten werken voor zijn kopman Contador, die het helaas niet kan waarmaken.

Team Sunweb gewoon al vier ritzeges en twee truien... _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Fiber op 20-07-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Barguil veruit de meest aantrekkelijke renner in de Tour.

En imho de meest verdiende bollentrui die ik ooit gezien heb. (hij heeft werkelijk elke bergetappe aangevallen volgens mij.)

Froome zal de Tour gaan winnen, en Uran zal tweede worden vanwege de tijdrit. (jammer dat Uran schijnbaar niet kon aanvallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Was Landa nou sterker deze Tour dan zijn baas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Jammer dat Uran werkelijk geen enkele poging heeft gedaan om een keer aan te vallen. Bardet probeert nog wat, maar komt gewoon te kort om het verschil te kunnen maken.
D. Martin heeft van alle klassementsmannen het meeste geprobeerd en laten zien. Helaas is hij niet beter, maar hij probeert tenminste.
Landa uiteindelijk niet sterker dan zijn baas. Anders was hij er nu wel voor gebleven.

Zeer knappe overwinning van Barguil! Ongelooflijk hoe Sunweb hem zo fit heeft kunnen krijgen na een blessure. Volgens mij hadden ze daar er zelf ook niet op gerekend dat hij de bollen kon pakken en ook nog eens 8e te staan in het klassement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Sjah schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 17:52:
Dat gaan we nooit weten :9
Ik denk het niet, maar Froome was duidelijk wel minder sterk als andere jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 17:52:
Leek er niet op bij de laatste klim. (maar hij moest ook helpen, hoewel ik hem geen eten/drinken heb zien halen voor Froome)

Zeker met de tijdrit voor de boeg denk ik dat Froome terecht gewoon sterker was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

En hoeveel punaises gaan de Fransen na Bardet op de grond strooien in Marseille? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Qu3st schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 17:57:
En hoeveel punaises gaan de Fransen na Bardet op de grond strooien in Marseille? :+
Dan gaat Uran de Tour winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

enchion schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 18:05:
[...]

Dan gaat Uran de Tour winnen.
Die gunnen ze het meer dan Froome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Groenewegen vandaag of zondag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mooie overwinning van Boason Hagen. echt verdient ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Terechte winnaar met Boasson Hagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:28
Tom Dumoulin gaat niet naar de Vuelta. Jammer. Maar gelukkig wel naar het spektakel van Steenwijk 1 augustus!

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:33
*O* Voor la Course hebben we in ieder geval al een Nederlandse winnaar

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

cbr600f4i schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:59:
Tom Dumoulin gaat niet naar de Vuelta. Jammer. Maar gelukkig wel naar het spektakel van Steenwijk 1 augustus!
Lijkt mij een goede beslissing voor Tom, nu kan zij zich volledig concentreren op het WK. Ik hoop dat hij volgend jaar de Tour gaat rijden, maar ik denk dat ze bij Sunweb eerst het parcours van alle grote rondes van volgend jaar gaan bestuderen om te kijken welke het beste bij hem zal passen. (zo veel mogelijk tijdritten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Leuk drinkspel voor diegene die te voet naar huis kunnen vanmiddag. Iedere keer als Ducrot 'derde week' zegt een slok bier nemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koennnnnn
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-01-2022
Hippocampus schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:56:
Leuk drinkspel voor diegene die te voet naar huis kunnen vanmiddag. Iedere keer als Ducrot 'derde week' zegt een slok bier nemen. ;)
Het gaat wel heel snel, kan bijna een nieuw kratje gaan halen ;)

Maar Bodnar heeft echt een goede tijd neergezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Lollig parcours met een Engelse-stijl klimmetje.

Kan nog wat gebeuren, hoewel de afstand eigenlijk te kort is. (sommige top tien rijders zouden wel op een paar seconden afstand van elkaar kunnen komen, wat het morgen enigszins gek zou kunnen maken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Nou Landa en Bardet op 1 seconden. Lijkt mij toch gek dat Landa niet gaat proberen om 2 seconden te winnen morgen? Moeten ze alleen even duidelijk aangeven wanneer tijdsverschillen niet meer gerekend worden. Vorig jaar maakte het laatste rondje niet meer uit voor de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koennnnnn
Barguil en niet De Gendt als meest strijdlustige stemmer, het is af en toe wel verschrikkelijk met een Franse jury... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Koennnnnn schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 18:13:
Barguil en niet De Gendt als meest strijdlustige stemmer, het is af en toe wel verschrikkelijk met een Franse jury... :X
Ik vind het wel verdiend hoor, en past helemaal bij de zeer geslaagde Tour van Sunweb.

Morgen Groenewegen! Eindelijk! :)F :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koennnnnn
Fiber schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 18:21:
[...]

Ik vind het wel verdiend hoor, en past helemaal bij de zeer geslaagde Tour van Sunweb.

Morgen Groenewegen! Eindelijk! :)F :z
Barguil (en Sunweb) hebben zeker een geweldige tour gereden, ik gunde Barguil ook zeker de bolletjestrui, echter heeft De Gendt zo ontzettend vaak in de aanval gereden. Dat mag van mij ook beloond worden.

En laten we hopen dat Groenewegen morgen wat leuks kan laten zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:24
Ach, niet alleen de jury. Ik vond het publiek vandaag in en in triest. Ze juichen (terecht) voor iedereen, ook voor Quintana, Contador en Landa, maar Froome wordt uitgejouwd...bah. Het gezegde gaat nog altijd op: Frankrijk, prachtig land, maar jammer van de Fransen.

Het stukje "Schadenfreude" kwam al toen Bardet enorm faalde in de tijdrit, wat was het publiek ineens stil. Jammer genoeg (niet voor Bardet, puur voor de Fransen) staat Bardet nog net 3e en werd hij net niet ingehaald door Froome.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Tja, ik heb bij de Gendt meer het idee dat het voor hem een soort sport is geworden om voor het peloton uit te gaan rijden en minder voor de winst rijdt.
Hij houdt al z'n aanvalskilometers bij in z'n telefoon, dat vind ik jammer want zo lijkt het dat het meer voor de statistieken/stoerheid is en het primair gaat om het voorop rijden ipv overwinningen.
Barguil had hem voor mij ook niet hoeven krijgen aangezien je wel moet aanvallen voor de bollen en de beide prijzen dan dus eigenlijk hand in hand gaan.
Geef de prijs maar aan Wanty voor de positieve instelling in de eerst week. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Dat De Gendt niet de meest strijdlustige renner is geworden, vind ik niet geheel onterecht. Hij heeft geen moment voor een overwinning gereden, dat lijkt me toch wel een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koennnnnn
lateef schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 20:32:
[...]

Dat De Gendt niet de meest strijdlustige renner is geworden, vind ik niet geheel onterecht. Hij heeft geen moment voor een overwinning gereden, dat lijkt me toch wel een vereiste.
Het klopt dat hij niet mee heeft gedaan om een podiumplaats bij een etappe,echter lukt dat vanuit de ontsnapping ook amper door het huidige koersen. Het tempo waar het peleton (vooral Sky) mee rijdt is moeilijk mee weg te blijven. Dat hij het dan toch probeert (en meestal het niet haalt...) doet toch weinig af aan de strijdlust?
Tuurlijk, Barguil heeft wel twee mooie ritten gewonnen (en 1 heel close), maar hij reed grotendeels in het peleton mee en sprong dan naar voren. Daar heeft de Gendt de benen niet voor, gezien hij niet die explosiviteit van Barguil heeft. Echter vind ik het strijdlust tonen dat je toch de aanval in gaat, ook al zeggen veel renners van te voren al dat het geen zin heeft door het tempo van Sky. Hij wint dan inderdaad niet, maar dat is niet voor iedereen weggelegd. Dan zouden maar een paar mensen in aanmerking komen voor deze prijs ;)
Moi_in_actie schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 19:03:
[...]

Ach, niet alleen de jury. Ik vond het publiek vandaag in en in triest. Ze juichen (terecht) voor iedereen, ook voor Quintana, Contador en Landa, maar Froome wordt uitgejouwd...bah. Het gezegde gaat nog altijd op: Frankrijk, prachtig land, maar jammer van de Fransen.

Het stukje "Schadenfreude" kwam al toen Bardet enorm faalde in de tijdrit, wat was het publiek ineens stil. Jammer genoeg (niet voor Bardet, puur voor de Fransen) staat Bardet nog net 3e en werd hij net niet ingehaald door Froome.
Dat was inderdaad verschrikkelijk. Dat ze harder juichen voor Bardet, prima, maar het Boe geroep toen vooral Froome weg fietste, ;w :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Vooraan rijden is imho dan ook niet hetzelfde als aanvallen, zeker als het peleton je "laat" rijden.

Zowiezo vind ik dat klassement eigenlijk bullshit, aangezien de groene trui, bollentrui en jongerentrui eigenlijk ook al soort van meest aanvallende bonus truien/klassementen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-05 14:28
2 etappes mogen kijken live, geweldige ervaring en kan het elke wielen / sportfan aanraden.
Van een kijkje in de finishplaats serre - Chevalier tot mooie plaats op de izoard tot een gesprekje met President Macron. Geweldige 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJonge met verbazing de Sunweb directeur en Dumoulin aangehoord in de Avondetappe. Als parkoers niet bevalt gaat Tom niet naar de Tour.. tJonge alsof dat niet het ENIGE is waarop Nederland wacht, rot toch op met een evt 2e Giro-winst, de Tour daar gaat het om.. En dat die de Vuelta niet rijdt snap ik ook niet, heeft die angst voor Froome ofzo...?

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 23-07-2017 01:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 54936

Sjah schreef op zondag 23 juli 2017 @ 01:05:
tJonge met verbazing de Sunweb directeur en Dumoulin aangehoord in de Avondetappe. Als parkoers niet bevalt gaat Tom niet naar de Tour.. tJonge alsof dat niet het ENIGE is waarop Nederland wacht, rot toch op met een evt 2e Giro-winst, de Tour daar gaat het om.. En dat die de Vuelta niet rijdt snap ik ook niet, heeft die angst voor Froome ofzo...?
De Giro was nogal wat mooier dan de Tour dit jaar. De liefhebbers hebben hier fijn naar gekeken. De onwetende kijkers die wachten op tourwinst in een onmogelijk parcour voor Dumoulin mogen nog even wachten. Als dit je verbaast heb je er geen verstand van. Men moet als professional niet toegeven aan de mening van onverstandigen die op geen enkele kennis gebaseerd kan zijn.

Edit: teveel op de man gespeeld en te heftig gereageerd, sorry Sjah.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 24-07-2017 06:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@sjah

Wat kom jij met onzin verhaal. Er is meer als alleen een Vuelta. Tom bereid zich voor op het WK en daar past de Vuelta niet bij. Ik denk ook niet dat hij De Tour 2018 gaat rijden.
Men verwacht nu ineens wonderen van Tom na zijn Giro winst. Zal niet raar opkijken als hij voor de Vuelta 2018 gaat. Je kunt niet elke grote koers gaan rijden voor een overwinning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
Sjah schreef op zondag 23 juli 2017 @ 01:05:
Mooi dat random tv kijker denkt te kunnen eisen wat een sporter moet doen. Dumoulin traint zich elke dag het apelazerus, eet geen enkel chocolaatje en dan gaat iemand met misschien wel ongetraind tweakersbuikje hem vertellen wat hij moet doen ;-).

Als Tom meedoet met tour waarin hij geen kansen ziet, is dat aan hem. Hij werkt er iedere dag voor immers.

Daarnaast is dit ook slimme manier om beetje druk op de tourorganisatie uit te oefenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Requiem19 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 10:05:
[...]

Daarnaast is dit ook slimme manier om beetje druk op de tourorganisatie uit te oefenen.
Wat dat betreft heeft Bardet het aardig verpest voor Tom door zo slecht zijn tijdrit te rijden ;)
De organisatie zal toch eerder rekening houden met een fransman.

Maar goed, nu hard roepen dat hij de tour moet rijden en dan mopperen als hij straks 5de wordt. Zo zijn wij hollanders wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Als er iets is wat de Tour dit jaar bewezen heeft, is dat het zeker niet meer als zwaardere wedstrijd dan de andere 2 rondes beschouwd mag worden.

Veel vlakke etappes en ook veel meer etappes waarin het peleton gewoon rustig aan het doorrijden is.

Als er dan als tegenargument gebruikt wordt, ja maar ze gaan veel harder de bergen op, dan komt dat omdat de bergetappes korter zijn, gemiddeld minder bergen zijn per etappe en men minder beretappes heeft waardoor iedereen z`n energie zit te sparen om het dan tijdens een etappe waar WEL mogelijkheden liggen het te gaan uitgeven.

Rijders worden ook aggressiever tijdens een dag waar ze wat mee kunnen aangezien die dagen veel beperkter zijn. (een soort black-friday (kerstmisinkopen) shopping gedrag effect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

https://streamable.com/i3vhd
Aanval van Landa! :+ _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
@Brt>> ja breek me maar compleet af, haha. :)

Nee, ik h,eb ook wel door dat als volgende Tour nul tijdritten krijgt...
En verder zeg ik al tijdje dat de Tour is gedegradeerd sinds jaar of 10, de Vuelta en Giro hebben er hard aan getrokken, de Fransen zijn arrogant blijven zitten. Neemt niet weg dat de Tv veel meer maakt van de Tour, en dat de Tour niet altijd door een Fransman gewonnen wordt, en nog steeds het Wk is, daarom vind ik dat Tom niet moet zeuren ,maar moet rijden, op een onhaalbare Tour volgend jaar na (maar noem mij ns een Tour die onhaalbaar zou zijn geweest afgelopen 25 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Volgens mij was dit de saaiste Tour die ik heb gevolgd. Ik ben benieuwd naar het parcour van 2018 en of Kelderman daar kopman wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 13:42
Ik weet dat men op de slotetappe het rustig aan doet, maar mag Landa bijv nog proberen 2 sec goed te rijden op Bardet of is dat 'not done'?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-05 17:44
NoepZor schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:16:
Ik weet dat men op de slotetappe het rustig aan doet, maar mag Landa bijv nog proberen 2 sec goed te rijden op Bardet of is dat 'not done'?
Nee hoor dat mag gewoon. Hij hoeft alleen maar 2 seconden voor de sprinters te eindigen :+ en dat zonder ploegleden, want die rijden in dienst van Froom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 13:42
Dat is een ander verhaal :P maar puur theoretisch mag het gewoon dus.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Wouw *O* :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wat Een Held !!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :)F :)F :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wow!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Groenewegen! Wat een held!

En wat een faal van de regisseur. Heel slecht in beeld gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Whihaaaaaah
De mooiste etappe die je als sprinter kunt winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Lijkt Kittel wel. Ze konden gewoon het wiel niet houden *O* :)F

[ Voor 58% gewijzigd door Hupske op 23-07-2017 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lekker zeg! Maar inderdaad echt heel slecht geregisseerd ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hupske schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:21:
Lijkt Kittel wel. Ze konden gewoon het wiel niet houden *O* :)F
Niet overdrijven... Greipel was echt een heel stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Feli, gasten :) Mooie sprint, en Kittel mag dan afwezig zijn, Bouhanni, Greipel en Kristoff waren er wel bij.
MikeyMan schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:22:
[...]

Huh? Ja, de laatste meters - Groenewegen ging van heel erg ver al aan op kop, toch?

[ Voor 55% gewijzigd door Coltrui op 23-07-2017 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

MikeyMan schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:22:
[...]

Vorig jaar...

Dit jaar hopeloos gefaald!

Want: Groenewegen!

Jean Paul van Poppel heeft eindelijk een opvolger. Daar gaan we nog lang plezier van hebben denk ik.

:)F :)F :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

:)F Hij doet het gewoon! Geweldige sprint. Hij heeft iedereen verrast door zo vroeg te gaan, al kon hij niet anders omdat hij de eerste sprinter was. Geweldig! :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
van Poppel had al een opvolger met de naam Blijlevens dus Blijlevens heeft eindelijk een opvolger. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het gaat er om wie er nog in Parijs aankomt, val, pech, ziek etc.
Greipel was te laat en het leek spannend omdat Dylan de laatste 15-10m niet vol meer ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Groenewegen gewonnen omdat alle anderen verkeerd zaten.

Maar ook alleen omdat hij nadat hij zelf verkeerd vroeg voorop kwam achterom keek en meteen doorhad dat alle anderen telaat en te ver achterop zaten.

Dat hij het kon winnen wisten we al aangezien hij al meerdere keren vlak achter Kittel gefinished was.

Nette finish en sprekend voor de Tour waar er 1 wint omdat de anderen fout zaten/vergeten op te letten/aan te vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-05 17:44
LoneRanger schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:32:
van Poppel had al een opvolger met de naam Blijlevens dus Blijlevens heeft eindelijk een opvolger. ;)
Welk jaar was dat precies dat Blijlevens op de Champs-Élysées gewonnen heeft? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:23
Positionering is alles en Groenewegen heeft gemerkt dat hij elke keer net te laat was terwijl hij vaak de snelste sprint had. Misschien wel heel vroeg aan kop, maar het was wel zijn bedoeling om vroeg op kop te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
pacificocean schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:38:
[...]

Welk jaar was dat precies dat Blijlevens op de Champs de Elysees gewonnen heeft? 8)
1 van de meest beschamende wielren jaren ooit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

enchion schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:44:
[...]

1 van de meest beschamende wielren jaren ooit ?
Ja dat was dus de laatste keer dat een Nederlander een sprint won, maar die sprint was niet op de Champs-Elysees.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Sjurm schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:41:
Positionering is alles en Groenewegen heeft gemerkt dat hij elke keer net te laat was terwijl hij vaak de snelste sprint had. Misschien wel heel vroeg aan kop, maar het was wel zijn bedoeling om vroeg op kop te komen.
Hij heeft zich inderdaad erg goed gepositioneerd. Hij wilde vrij kunnen sprinten en zat dus al vroeg ver voorin. Dat heeft natuurlijk z'n risico's en toen hij op kop kwam dacht ik... dat haalt hij nooit.

Wat een gave sprint zeg :) Hij reed gewoon weg bij de rest en alleen Greipel kon op het laatst nog bij hem in het wiel komen. Soeverein gewonnen dus, en dat in Parijs. Prachtige beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

LoneRanger schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:32:
Wat is dat nou weer voor onzin. Jean Paul van Poppel was in 1988 de laatste Nederlander die won op de Champs-Élysées. Zie ook dit, nu al bijgewerkte, lijstje:

Wikipedia: Lijst van etappewinnaars op de Champs-Élysées

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
Geniaal dit hoor.

We worden echt wel verwend qua wielerprestaties de afgelopen paar jaar hoor.
Terpstra in Roubaix, Poels in Luik, Mollema in San Sebastian, Dumoulin die de Giro wint, en nu winnen we ook weer eens een sprintetappe in de Tour, en wat voor één.

Na al die magere jaren toch wel eens fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Fiber schreef op zondag 23 juli 2017 @ 20:12:
[...]

Wat is dat nou weer voor onzin. Jean Paul van Poppel was in 1988 de laatste Nederlander die won op de Champs-Élysées. Zie ook dit, nu al bijgewerkte, lijstje:

Wikipedia: Lijst van etappewinnaars op de Champs-Élysées
O ja klopt, en Armstrong heeft nooit een Tour gewonnen ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

naitsoezn schreef op zondag 23 juli 2017 @ 20:30:
[...]

O ja klopt, en Armstrong heeft nooit een Tour gewonnen ;)
Zullen we het gewoon maar weer on topic over de Tour van 2017 gaan hebben... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Jullie zijn ook nooit snel 'gewoon' blij he? :P

[ Voor 10% gewijzigd door Coltrui op 23-07-2017 20:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Coltrui schreef op zondag 23 juli 2017 @ 20:55:
Jullie zijn ook nooit snel 'gewoon' blij he? :P
Ik wel hoor!

oOo :)F oOo :)F oOo :)F oOo :)F

En verder is dit gewoon weer Tweakers: Altijd wat te zeiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Op naar de Vuelta.

Met:
4 Vlakke sprint etappes
8 Ontsnappingsetappes
6 Bergetappes
9 Finishes bergop
1 Tijdrit en 1 Teamtijdrit

Ben benieuwd wie er mee gaan doen.

Gaat Quintana meedoen om aan het einde van het seizoen te kunnen zeggen dat hij 3 rondes heeft uit gereden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Quintana? Rijdt die de Vuelta? Z'n vader miept nu al dat ze zijn carrière aan 't kapotmaken zijn.

Serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:28
Mooi dat Groenwegen hem heeft gewonnen, zal goed zijn voor zijn moraal. Jammer dat Kittel, Cavendish en Sagan er niet bij waren. We zullen het nooit weten.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Tja, om in Parijs te kunnen winnen moet je eerst Parijs zien te halen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Mwa, laat ons eerlijk zijn, tegen Kittel was weinig opgewassen, toch? Maar Groenewegen is een leuke naam voor de toekomst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Hackus schreef op zondag 23 juli 2017 @ 17:45:
Volgens mij was dit de saaiste Tour die ik heb gevolgd.
Mee eens. Ik vind het een dramatische tour. Vooral door de manier waarop Froome gewonnen heeft, maar ook door de vele saaie ritten, waarin iedereen Kittel naar de finish bracht.

Snel vergeten en door naar de Vuelta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-05 15:57
mr_obb schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:20:
[...]

Mee eens. Ik vind het een dramatische tour. Vooral door de manier waarop Froome gewonnen heeft, maar ook door de vele saaie ritten, waarin iedereen Kittel naar de finish bracht.

Snel vergeten en door naar de Vuelta.
Die menig deelde ik de eerst helft van de tour maar de 2e vond ik toch erg vermakelijk. Paar mooie etappes gezien, verrassende winnaars, Froome die niet onverslaanbaar leek, paar mooie smaakmakers met voornamelijk Barguil en Mollema, Nederlands succes etc.

De prestatie van Groenewegen naar beneden praten vind ik erg sneu maar wel des tweakers/Nederlanders. Al die gasten die hem 'zouden' verslaan hebben Parijs niet eens gehaald. Geweldig om een Nederlander in Parijs te zien winnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zie liever iemand die Het Geel naar Parijs brengt, zelf ook strijden en aangevallen worden.
Ik heb geen overmacht van Froome gezien, oa door zware etappe te winnen en zijn directe concurrenten er af te rijden. Ook niet andersom van zijn directe concurrenten. Teams van anderen hebben veel kopwerk verricht en Froome is veel beschermd doir zijn team.

Maar goed, ik blijf wel kijken en hoop stil dat het volgend jaar beter wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 22:41

Fuelke

Forza Ferrari

Wil Froome niet de Tour en de Vuelta in hetzelfde jaar winnen ?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Landa baalt van de Tour: Dit nooit weer!

Zouden Froome en Brailsford nu trots zijn? Ze hebben een fantastische renner, die een rit had kunnen winnen. Omdat alles om Froome draait, zijn ze Landa nu kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:30
mr_obb schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:46:
Landa baalt van de Tour: Dit nooit weer!

Zouden Froome en Brailsford nu trots zijn? Ze hebben een fantastische renner, die een rit had kunnen winnen. Omdat alles om Froome draait, zijn ze Landa nu kwijt.
die waren ze daarvoor al wel kwijt, was al niet happy bij Sky, en al helemaal niet meer nadat hij überhaupt naar de tour toe moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:29

Vos

AFCA

Ik vond het al een rare move dat hij destijds naar Sky ging. We weten natuurlijk niet wat er toen besproken is, maar kan me niet voorstellen dat hij toen tekende voor een knechtenrol.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste