Om het geel niet te verliezen aan bardet.scrappy.doo schreef op zondag 9 juli 2017 @ 16:53:
[...]
Waarom zou Froome het gat dichtrijden dan? Al z'n concurrenten heeft hij om zich heen.
Ah had net een stukje gemist. Dacht dat alleen Barguil daar nog zat.
In dat geval zou ik meneer Froome het zelf laten oplossen ja
Bardet staat op 47sec van geelscrappy.doo schreef op zondag 9 juli 2017 @ 16:53:
[...]
Waarom zou Froome het gat dichtrijden dan? Al z'n concurrenten heeft hij om zich heen en hij rijdt al in het geel.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Al z'n concurrenten? Bardet staat op 47 seconden en werd hij vorig jaar niet 2e in het klassement?scrappy.doo schreef op zondag 9 juli 2017 @ 16:53:
[...]
Waarom zou Froome het gat dichtrijden dan? Al z'n concurrenten heeft hij om zich heen en hij rijdt al in het geel.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik weet niet of het toeval is maar kennelijk is er een Fransman die goed is in dalenPatrickC schreef op zondag 9 juli 2017 @ 16:43:
Waarom niet de finish bovenop de berg in een koninginnerit? Volgens mij doen ze het er om... valpartijen = sensatie! En ondertussen vallen de concurrenten van Froome af en wordt de tour steeds minder interessant.
In de tijden van Anquetiel en Hinault zaten er meer dan 100km tijdrit in de Tour.
Ja excuses mensen. Ik keek even opzij toen Bardet vertrok. Dit is inderdaad rijden voor plek 2, maar ja een podium is natuurlijk ook wel wat waard.
Froome is een slimme donder
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Nog niets tegen gekomen. Nog maar de vraag of ie al in het ziekenhuis is.Exocet schreef op zondag 9 juli 2017 @ 17:01:
Al nieuws over Porte?
Be yourself, no matter what they say ...
Ik gok op Uran voor de dagzege.

[ Voor 34% gewijzigd door scrappy.doo op 09-07-2017 17:09 ]
Barguil wint! Mooi!
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Het is al afegelopenscrappy.doo schreef op zondag 9 juli 2017 @ 17:05:
Ik gok op Froome voor de dagzege.
verrekte Ziggo Go app. Zit een lekkere vertraging in blijbkaar.
Bargain knap. Uran ook met zijn half werkende versnelling.
De tour site geeft momenteel Uran als winnaar overigens...
KloptExocet schreef op zondag 9 juli 2017 @ 17:08:
Uran lijkt mij te winnen hoor
Jammer... had het Barguil en Sunweb gegund.
Helemaal een baas is Uran dus.
Op basis van dat foto finish plaatje dan want met de normale camera is die centimeter niet te zien.Exocet schreef op zondag 9 juli 2017 @ 17:10:
[...]
Was ook al mijn eerste indruk. Vreemd dat Barguil meteen juicht.
9 verschillende nationaliteiten in de top 10 van het klassement. Over een internationale sport gesproken...
Pff, wat een slot van de etappe zeg.
Barguil dacht misschien de Franse mee te hebben, jammer voir Bardet die mooi weg was.
Eerste nieuws over Porte: hij was bij bewustzijn aldus de dokter zojuist op Sporza. Nu het verdere onderzoek afwachten.
Van Emden ook naar huis...
Ik zie pas 123 renners binnen. En de tijdslimiet is om... Slagveld ? Of besluit de jury zo nog wat ?
Ik zie pas 123 renners binnen. En de tijdslimiet is om... Slagveld ? Of besluit de jury zo nog wat ?
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Arnaud Démare zat toch buiten de tijdslimiet? Dan zal de jury wel beslissen om coulant te zijn en de grens te stellen na het moment dat Démare binnen komt. Zo zijn die Fransen wel
Vier rijders van FDJ waren te laat binnen. Naast Démare ook Delage, Konovalovas en Guarnieri.
Overigens is website net vernieuwd: 181 rijders gefinished, laatste op 37m49.
Overigens is website net vernieuwd: 181 rijders gefinished, laatste op 37m49.
[ Voor 30% gewijzigd door voske op 09-07-2017 18:14 ]
12 man er uit vandaag...
Zo typisch de Tour he; de drang om die Tour te winnen is veel kleiner dan de angst om plekje 2/3/4/5 te verliezen... En je dan zelfs zo dood rijden dat je Froome de bonificaties laat pakken. Echt onbegrijpelijk...
(Uran begrijp ik overigens wel, die had effectief veel te winnen met rijden)
In plaats van dat zo'n Aru denkt: los het zelf maar op vriend, ik kan het mij permitteren om de Tour niet te winnen, jij kan dat niet, van mij mag Bardet 10 minuten wegrijden als jij hem niet wilt terughalen. Ik kom om te winnen, niet om voor plek 2 te rijden en ik kan alleen winnen als jij verliest
Froome zou altijd rijden, die wil echt Bardet geen 2/3 minuten laten uitlopen; de Tour is niet zwaar genoeg om dat terug te pakken op een goede Bardet
(Uran begrijp ik overigens wel, die had effectief veel te winnen met rijden)
In plaats van dat zo'n Aru denkt: los het zelf maar op vriend, ik kan het mij permitteren om de Tour niet te winnen, jij kan dat niet, van mij mag Bardet 10 minuten wegrijden als jij hem niet wilt terughalen. Ik kom om te winnen, niet om voor plek 2 te rijden en ik kan alleen winnen als jij verliest
Froome zou altijd rijden, die wil echt Bardet geen 2/3 minuten laten uitlopen; de Tour is niet zwaar genoeg om dat terug te pakken op een goede Bardet
[ Voor 4% gewijzigd door Jebus4life op 09-07-2017 18:43 ]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Het moet toch iets universeels zijn wat je kennelijk overkomt als je er zelf rijdt, want alle rijders doen het en alle commentatoren begrijpen het niet.
Als je er zelf zit en de benen voelt is het ongetwijfeld anders vermoedelijkAndamanen schreef op zondag 9 juli 2017 @ 19:12:
Het moet toch iets universeels zijn wat je kennelijk overkomt als je er zelf rijdt, want alle rijders doen het en alle commentatoren begrijpen het niet.
Maar ik vind gewoon dat er (op een paar uitzonderingen na) uitzonderlijk laf gekoerst wordt de laatste 30 jaar...
[ Voor 6% gewijzigd door Jebus4life op 09-07-2017 19:19 ]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Achteraf had ik toch de Giro Rosa moeten kijken in plaats van de tour vanmiddag... Daar waren de rensters leuker 
Het is toch zo dat bij de meeste teams renners niet zo geweldig verdienen (oke, ook niet slecht) en dat ze het echte geld moeten verdienen door na de tour in de "kermiskoersen" te rijden ? En dat de startgelden daar hoger liggen als je je meer in de kijker gereden hebt ?Jebus4life schreef op zondag 9 juli 2017 @ 19:18:
bovendien: tweede in de Tour of derde in de Tour zal ongetwijfeld nog een verschil maken aan de onderhandelingstafel...
Ja. Inderdaad. En daarom moeten ze die oortjes en telemetrie er dus eens uitgooien... Niet meer dat berekenende.Maar ik vind gewoon dat er (op een paar uitzonderingen na) uitzonderlijk laf gekoerst wordt de laatste 30 jaar...
[ Voor 82% gewijzigd door Oekiejoekie op 09-07-2017 20:14 ]
Die Porte had geen engeltje op zijn schouder maar een Dan Martin in de zijkant.
Heb die crash nu een aantal keer gezien en Martin demp de crash gigantisch. Als die er niet was geweest waren het de rotsen die de eerste en laatste klap moesten opvangen.
Hoop dat hij er bovenop komt.
Heb die crash nu een aantal keer gezien en Martin demp de crash gigantisch. Als die er niet was geweest waren het de rotsen die de eerste en laatste klap moesten opvangen.
Hoop dat hij er bovenop komt.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
MorgenOvermorgen weer een makkelijke overwinning voor Kittel dus. @Oekiejoekie scherp
Baal dat ik dit weekend heb moeten werken. 2 mooie etappes gemist.
Zonde dat Gesink, Porte, Thomas en Demare uit de tour zijn. Wordt de spoeling weer een stuk dunner van.
Bijzonder laf vind ik de aanval van Aru wel. Zeker als je nog in dat tempo omhoog fiets en dan Froome eraf probeert te fietsen als hij materiaal pech heeft. Geeft in ieder geval ook al aan dat hok verder wanhopig is en niet een mogelijkheid ziet om het echt man tegen man uit te vechten.
Mooi om te zien dan Uran het toch zo goed doet. Alleen moeten we niet vergeten dat we pas 1 week onderweg zijn. Nog 2 te gaan waarin je goed moet blijven.
Contador zocht blijkbaar een reden om te verbergen dat hij niet zo goed is en zorgt er een keer voor dat hij weer op de grond ligt. Ik weet niet of hij aangegeven heeft om ook nog de Vuelta te rijden? Anders doet hij er verstandig aan om Pantano en Mollema lekker een kans te geven op etappe winst.
Quintana heeft het nu al verdomd zwaar, die zakt straks in week 2 en 3 nog verder weg ben ik bang.
Bardet is sterk, grote kans dat die 2e wordt. Moet hij alleen wat meer marge opbouwen voor zijn tijdrit. Aru lijkt mij te vroeg pieken. D.Martin vind ik een erg steady renner en hoop dat hij niet veel hinder heeft gehad van de val door Porte.
TLJ gaat nu maar voor het klassement met Bennet. Vraag mij alleen af of de training van Bennet daar wel op afgestemd is. Als hij straks 12e staat in het klassement dan maken ze er weer van dat Bennet voor ritzeges ging.
Baal dat ik dit weekend heb moeten werken. 2 mooie etappes gemist.
Zonde dat Gesink, Porte, Thomas en Demare uit de tour zijn. Wordt de spoeling weer een stuk dunner van.
Bijzonder laf vind ik de aanval van Aru wel. Zeker als je nog in dat tempo omhoog fiets en dan Froome eraf probeert te fietsen als hij materiaal pech heeft. Geeft in ieder geval ook al aan dat hok verder wanhopig is en niet een mogelijkheid ziet om het echt man tegen man uit te vechten.
Mooi om te zien dan Uran het toch zo goed doet. Alleen moeten we niet vergeten dat we pas 1 week onderweg zijn. Nog 2 te gaan waarin je goed moet blijven.
Contador zocht blijkbaar een reden om te verbergen dat hij niet zo goed is en zorgt er een keer voor dat hij weer op de grond ligt. Ik weet niet of hij aangegeven heeft om ook nog de Vuelta te rijden? Anders doet hij er verstandig aan om Pantano en Mollema lekker een kans te geven op etappe winst.
Quintana heeft het nu al verdomd zwaar, die zakt straks in week 2 en 3 nog verder weg ben ik bang.
Bardet is sterk, grote kans dat die 2e wordt. Moet hij alleen wat meer marge opbouwen voor zijn tijdrit. Aru lijkt mij te vroeg pieken. D.Martin vind ik een erg steady renner en hoop dat hij niet veel hinder heeft gehad van de val door Porte.
TLJ gaat nu maar voor het klassement met Bennet. Vraag mij alleen af of de training van Bennet daar wel op afgestemd is. Als hij straks 12e staat in het klassement dan maken ze er weer van dat Bennet voor ritzeges ging.
[ Voor 4% gewijzigd door Hupske op 09-07-2017 20:18 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Als Kittel morgen wint, zal het toch met kaarten met de ploeggenoten zijn...Hupske schreef op zondag 9 juli 2017 @ 20:16:
Morgen weer een makkelijke overwinning voor Kittel dus.
Heupkomfractuur en sleutelbeenfractuur voor Porte aldus zijn ploegarts: http://www.bmc-switzerlan...ured_clavicle_and_pelvis/
Klaplong en breuk in het rechterschouderblad voor Mori: http://www.wielerflits.nl...laplong-over-aan-val.html
Klaplong en breuk in het rechterschouderblad voor Mori: http://www.wielerflits.nl...laplong-over-aan-val.html
[ Voor 28% gewijzigd door voske op 09-07-2017 21:01 ]
Ik moet zeggen dat ik juist wel kan genieten van de wetenschappelijke / berekenende benadering bij Sky. Ik vind het gewoon heel knap wat ze doen.
Oproepen om oortjes of gebruik van bepaalde data te verbieden vind ik juist vrij achterhaald. Anno 2017 is wielrennen nu eenmaal meer dan enkel blind achter elkaar aan rijden (en ook dat gebeurt in sommige etappes overigens nog steeds).
Oproepen om oortjes of gebruik van bepaalde data te verbieden vind ik juist vrij achterhaald. Anno 2017 is wielrennen nu eenmaal meer dan enkel blind achter elkaar aan rijden (en ook dat gebeurt in sommige etappes overigens nog steeds).
Sky geeft geen persconferentie morgen ?
Ik denk wel dat oortjes en data verbieden zorgt voor een meer attractieve koers, nu wordt alles volledig geregisseerd vanuit de ploegleiderswagen in realtime die ook nog eens televisie / internet tot zijn beschikking heeft.ik222 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:35:
Ik moet zeggen dat ik juist wel kan genieten van de wetenschappelijke / berekenende benadering bij Sky. Ik vind het gewoon heel knap wat ze doen.
Oortjes voor de veiligheid is goed, maar beperk het bijv. tot enkel het wedstrijdkanaal zodat deze daarop gevaarlijke zaken e.d. kan aangeven. Dataverzameling uiteraard ook OK, maar beperkt het tijdens de koers tot verzamelen.
"vroeger" regisseerde een ploegleider ook de koers, maar enkel door vooral een plan op te zetten en dit aan te passen tijden de koers door het geven van instructies aan renners die afzakten naar de wagen en dit dan door konden geven aan ploegmaats. Dit zorgde al met al vaak voor een leuker koersverloop omdat zelfs in sprintetappes het Peloton een stuk meer "mis gokte" en bijv de vlucht het toch haalde.
Ploegen als vroeger discovery en nu sky waren natuurlijk mooi om te zien rijden als ze even met zijn allen gas geven, maar het komt allemaal wel te geregisseerd over en veel wielerfans vinden deze manier van rijden totaal niet aantrekkelijk om naar te kijken op de lange termijn. Als renners zelf weer ad-hoc beslissingen moeten gaan nemen zonder dat de ploegleider in het oor schreeuwt wat te doen, en ze niet meer "op de wattage meter" zouden kunnen rijden denk ik in ieder geval dat het koersen an sich weer een stuk aantrekkelijker gaat worden.
Ik hoop echt dat er nog mooie aanvallen komen op het geel. dit zou echt saai worden als Froome het geel heeft, dat eigenlijk de tour al gereden is. Ook is het heel zonde dat vele kanonnen nu al uit de koers liggen.
Wie gaat Froome nog aanvallen ?
uitvallers t/m etappe 9:
168 VAN EMDEN Jos TLJ
161 GESINK Robert TLJ
118 SAGAN Juraj BOH
108 TRENTIN Matteo QST
97 RENSHAW Mark DDD
75 KONOVALOVAS Ignatas FDJ
74 GUARNIERI Jacopo FDJ
73 DELAGE Mickaël FDJ
71 DEMARE Arnaud FDJ
67 MORI Manuele UAD
41 PORTE Richie BMC
9 THOMAS Geraint SKY
Etappe 5
91 CAVENDISH Mark DDD
Etappe 4
111 SAGAN Peter BOH
Etappe 2
83 DURBRIDGE Luke ORS
Etappe 1
191 IZAGUIRRE Ion TBM
29 VALVERDE Alejandro MOV
uitvallers t/m etappe 9:
168 VAN EMDEN Jos TLJ
161 GESINK Robert TLJ
118 SAGAN Juraj BOH
108 TRENTIN Matteo QST
97 RENSHAW Mark DDD
74 GUARNIERI Jacopo FDJ
73 DELAGE Mickaël FDJ
71 DEMARE Arnaud FDJ
67 MORI Manuele UAD
41 PORTE Richie BMC
9 THOMAS Geraint SKY
Etappe 5
91 CAVENDISH Mark DDD
Etappe 4
111 SAGAN Peter BOH
Etappe 2
83 DURBRIDGE Luke ORS
Etappe 1
191 IZAGUIRRE Ion TBM
[ Voor 50% gewijzigd door Hackus op 10-07-2017 09:53 ]
@Hackus Die afvallers die je noemt in ieder geval niet. 
Maar Bardet is altijd in voor een aanval, maar koest daar altijd 1 of 2 etappes voor. Maar Bardet moet 3 minuten winnen om voor zijn belabberde tijdrit kwaliteiten te compenseren.
Aru zal blijven aanvallen samen met Fuglsang. En Astana kennende zullen ze dit elke bergetappe wel proberen. Maarja ze hebben ook een grote voorsprong nodig, want wederom zit die tijdrit ze in de weg.
Uran oogt erg sterk, maar durft alleen nog maar te volgen. Hopelijk verzamelt hij een keer de moed om aan te vallen, want op dit moment lijkt hij de renner die Froome wellicht nog wel het moeilijkst kan maken.
Maar voor alle renners werkt de tijdrit hun tegen.
Maar Bardet is altijd in voor een aanval, maar koest daar altijd 1 of 2 etappes voor. Maar Bardet moet 3 minuten winnen om voor zijn belabberde tijdrit kwaliteiten te compenseren.
Aru zal blijven aanvallen samen met Fuglsang. En Astana kennende zullen ze dit elke bergetappe wel proberen. Maarja ze hebben ook een grote voorsprong nodig, want wederom zit die tijdrit ze in de weg.
Uran oogt erg sterk, maar durft alleen nog maar te volgen. Hopelijk verzamelt hij een keer de moed om aan te vallen, want op dit moment lijkt hij de renner die Froome wellicht nog wel het moeilijkst kan maken.
Maar voor alle renners werkt de tijdrit hun tegen.
[ Voor 3% gewijzigd door Hupske op 10-07-2017 10:00 ]
Rafal Majka kan er aan toegevoegd worden:Hackus schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:48:
Ik hoop echt dat er nog mooie aanvallen komen op het geel. dit zou echt saai worden als Froome het geel heeft, dat eigenlijk de tour al gereden is. Ook is het heel zonde dat vele kanonnen nu al uit de koers liggen.
uitvallers t/m etappe 9:
168 VAN EMDEN Jos TLJ
161 GESINK Robert TLJ
118 SAGAN Juraj BOH
108 TRENTIN Matteo QST
97 RENSHAW Mark DDD
74 GUARNIERI Jacopo FDJ
73 DELAGE Mickaël FDJ
71 DEMARE Arnaud FDJ
67 MORI Manuele UAD
41 PORTE Richie BMC
9 THOMAS Geraint SKY
Etappe 5
91 CAVENDISH Mark DDD
Etappe 4
111 SAGAN Peter BOH
Etappe 2
83 DURBRIDGE Luke ORS
Etappe 1
191 IZAGUIRRE Ion TBM
http://www.wielerflits.nl...swaar-zonder-breuken.html
Heb de startpost aangepast en alle uitgevallen rijders doorgestreept.
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Na Peter Sagan ook Majka nog...dacht al wel dat ie vol kneuzingen zat
Het was wel afkicken vanmiddag... Gelukkig hebben we morgen weer een wandeletappe waar de koplopers op het eind teruggepakt worden en de sprinters het weer beslissen waar we over kunnen zeiken
Nog maar 4 etappes waar Froome echt aangevallen kan worden.Hackus schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:48:
How do you save a random generator ?
Parijs is nog ver.Coltrui schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:05:
Zonde. Tour is alweer beslist. Volgend jaar beter.
Er kan nog van alles gebeuren.
Mja, er zullen toch wonderen nodig zijn of catastrofes - Froome die zelf op z'n smikkel gaat, niet dat ik hem dat toewens, maar dan hebben we nog strijd. Bardet, Aru, Fuglsang, Martin, Quintana...Soldaatje schreef op maandag 10 juli 2017 @ 18:54:
[...]
Parijs is nog ver.
Er kan nog van alles gebeuren.
Froome zit nu goed in z'n vel en Aru mag dan Fuglsang aan zijn zijde hebben, ik zie het niet gebeuren in het hele controlegebeuren dat de Tour nu al jaren is, ook al is Thomas weg. Maar ik hoop uiteraard met je mee
Froome is de enige die tot nu toe juist gepiekt heeft en met kop en schouders er boven steekt, niets meer niets minder. De tijdsverschillen zullen tot de tijdrit echter klein blijven. Het is dit jaar geen zwaar parcours, we hebben zelfs de koninginnerit al gehad, en dat nog wel in de Jura.
Etappes 12, 13, 17 en 18 zijn anders ook geschikt om nog wat uit te voeren als je klimmersbenen hebt. Ik blijf het jammer vinden dat er amper aankomsten bergop zijn, zoals in etappes 12 en 18. 't Is altijd aankomst na een afdaling of een stuk plateau, wat Froome in de kaart speelt. Aankomst beneden als geweldig daler, aankomst na +10km plat met z'n gesmeerde Sky-team.
Ik hoop dat Quintana wat hersteld en donderdag een aanval plaats. Ik begin het steeds saaier te vinden met
groepje vluchters telkens op minuut of 2 van geel en die dan op 5km ingerekend worden. Waar zijn de renners die ineens vol aangaan en veel tijd pakken als Mollema, Rolland, Bakelants. Contador nu al op 5min, krijgt echt geen kans meer.
groepje vluchters telkens op minuut of 2 van geel en die dan op 5km ingerekend worden. Waar zijn de renners die ineens vol aangaan en veel tijd pakken als Mollema, Rolland, Bakelants. Contador nu al op 5min, krijgt echt geen kans meer.
Deze ontsnapping is toch kansloos, waarom dan je benen kapot rijden met twee man met nog 83 km te gaan, zonde.
Herbert Dijkstra zit er ook al doorheen zo te horen.
[ Voor 20% gewijzigd door Soldaatje op 11-07-2017 15:46 ]
Ach ze komen ff in beeld.Soldaatje schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:37:
Deze ontsnapping is toch kansloos, waarom dan je benen kapot rijden met twee man met nog 83 km te gaan, zonde.
verder hele parade op 2:50 bij elkaar, weer zo saai
Ik vind de vele ophef rondom de "saaie" etappes beetje overdreven worden. Je weet dat het een vlakke etappe is dus kijk dan gewoon niet, of schakel pas het laatste half uur in.
Reclame voor het (kleine) team met nameSoldaatje schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:37:
Volgens nu.nl meent Sunweb dat Barguil toch als eerste gefinished is. Het argument is dat er een knik in de streep zat die op het wegdek was geschilderd waardoor op het punt waar Uran gefinshed is de streep 1,5 cm verder lag dan bij Barguil. De finishfoto gaat echter uit van een rechte lijn. Gewoon uit nieuwsgierigheid vraag ik mij af wat de reglementen hierover zeggen. Wat is bepalende voor de finishtijd?
De fysieke lijn, de finishfoto of.......? Regeltjeskenners op het forum?
De fysieke lijn, de finishfoto of.......? Regeltjeskenners op het forum?
Ik vind het niet saai hoor, mooie kastelen!Sargan schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:49:
Ik vind de vele ophef rondom de "saaie" etappes beetje overdreven worden. Je weet dat het een vlakke etappe is dus kijk dan gewoon niet, of schakel pas het laatste half uur in.
Was niet specifiek naar jou bedoeld, maar lees het vaak op twitter of in de krant.Soldaatje schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:50:
[...]
Ik vind het niet saai hoor, mooie kastelen!
ach ik vermaak me wel met mobiele spel van de tour en de prachtige beelden die worden getoond
Mobiele spel?Qu3st schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:28:
ach ik vermaak me wel met mobiele spel van de tour en de prachtige beelden die worden getoond
https://play.google.com/s...?id=fr.playsoft.TdF&hl=nl
Vrij simpel spel, maar wel grappig om te doen. Helaas niet de echte namen.
[ Voor 15% gewijzigd door Qu3st op 11-07-2017 16:36 ]
had de kans vandaag om de laatste 80km te kijken, het is gewoon saai omdat er geen ontsnappingen zijn. er gebeurt niks, gewoon een peloton wat de koers uit fietst. men rijdt nu ruim onder langzaamste schema...Sargan schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:49:
Groenewegen te laat voorin en hield op 35m nog in. denk dat ie dacht, ik pak Kittel toch niet, of ik nu 2e of 3e wordt...
Jammer dat hij niet eerder voorin zat
Jammer dat hij niet eerder voorin zat
En dat terwijl Groenewegen een hogere snelheid haalde dan Kittel!
Van achter mijn tv, lijkt het of hij niet eerder durft. Hij is wel snel en heeft de kracht zeker, nu nog de Max wat langer doortrekken en vol gaan tot je over de streep bent. De andere renners weten nu ook wel dat Dylan er telkens bij zit
Bouhanni kan zijn handjes niet thuis houden...al duwt die van Quikstep volgens mij ook
https://streamable.com/8x6zf
[ Voor 20% gewijzigd door Sargan op 11-07-2017 18:51 ]
Nog maar 4 10km lange etappes te gaan. 
Tour organisatie is naar een organisatorische blamage aan het toewerken.

How do you save a random generator ?
tsja, je kan de organisatie de schuld geven... je kunt je ook afvragen waarom alle teams zich zo makkelijk naar de slachtbank laten leiden om uiteindelijk toe te kijken hoe Kittel wint...enchion schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 18:53:
Nog maar 4 10km lange etappes te gaan.
Ach, voor elke type renner zijn er mogelijkheden om te winnen, de sprinters, vluchters, tijdrijders, klassementsmannen, klimmers. Mooie mix toch?
En de renners vinden het niet heel vervelend, is toch een relatief rustig dagje voor ze.
Gewoon het laatste half uur kijken, mis je niks.
En de renners vinden het niet heel vervelend, is toch een relatief rustig dagje voor ze.
Gewoon het laatste half uur kijken, mis je niks.
De andere ploegen moeten gewoon een sterke man in de kopgroep mee sturen. Put Quick Step eens uit. Ik hoop dan ook dat dat morgen gebeurd.
Bak, de Gendt, Sinkeldam, Burghardt, Cummings en Lammertink en je hebt toch wat paniek. Voor de TV kijker ook een stuk leuker.
Bak, de Gendt, Sinkeldam, Burghardt, Cummings en Lammertink en je hebt toch wat paniek. Voor de TV kijker ook een stuk leuker.
[ Voor 8% gewijzigd door Hupske op 11-07-2017 23:45 ]
Quick Step (i.e Wilfried Peeters) heeft aangegeven niet alleen te gaan werken voor een sprint. Als andere sprintploegen wel willen zullen ze wel meewerken (Zoals Lotto gisteren). Met 4 ritzeges nu hoeven ze niet zo nodig.Hupske schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:45:
De andere ploegen moeten gewoon een sterke man in de kopgroep mee sturen. Put Quick Step eens uit. Ik hoop dan ook dat dat morgen gebeurd.
Andere teams hebben niets beters? Lotto hoopt toch op Greipel en Cofidis zet toch weer alles op Bouhanni (ze missen helaas hun lead-out en dat merk je wel bij hem)P.O. Box schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 19:15:
[...]
tsja, je kan de organisatie de schuld geven... je kunt je ook afvragen waarom alle teams zich zo makkelijk naar de slachtbank laten leiden om uiteindelijk toe te kijken hoe Kittel wint...
Dit is wel een heel onnozele verklaring an sunweb. Waarom hadden ze bij de voorverkenning niet even de eindstreep gecheckt? Als ze iets te zeuren hebben kunnen ze het beter hebben over Uran die na de afdaling nog telkens gratis mee kon rijden met de gele mechaniekenwagen om zijn benen te sparen.bszz schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:50:
Volgens nu.nl meent Sunweb dat Barguil toch als eerste gefinished is. Het argument is dat er een knik in de streep zat die op het wegdek was geschilderd waardoor op het punt waar Uran gefinshed is de streep 1,5 cm verder lag dan bij Barguil. De finishfoto gaat echter uit van een rechte lijn. Gewoon uit nieuwsgierigheid vraag ik mij af wat de reglementen hierover zeggen.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
En wederom maar 3 vluchters, dus het wordt weer een saaie etappe tot de sprint.
Volgens mij valt het wel mee en maken ze er verder geen werk van maar ik ben toch benieuwd wat als "het passeren van de finishstreep" wordt gezien als je naar de reglementen kijkt. Is dat de fysieke lijn op het wegdek of een fictieve rechte lijn tussen twee punten met elektronische registratie. in dit geval is het wellicht mierenneukerij maar wat als de fysieke finishlijn en de elektronische een halve meter uit elkaar liggen. Dat kan het verschil tussen winst en verlies betekenen.Lasmibalsingh schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:30:
[...]
Dit is wel een heel onnozele verklaring an sunweb. Waarom hadden ze bij de voorverkenning niet even de eindstreep gecheckt? Als ze iets te zeuren hebben kunnen ze het beter hebben over Uran die na de afdaling nog telkens gratis mee kon rijden met de gele mechaniekenwagen om zijn benen te sparen.
Ik gok dat ze zich in de reglementen wel indekken en zeggen dat de foto de uitslag bepaald. Een soort "druk- en zetfouten voorbehouden"-clausule.
Beetje gemekker van Barguil. Lijkt me dat je als renner nooit spurt naar een denkbeeldige lijn. Die klacht gaat ervan uit dat iedereen dezelfde afstand moet afleggen en dat is niet zo. Stel maar eens dat de streep heel correct netjes kaarsrecht, maar net na een bocht zou liggen. Dan heeft wie de binnenbocht neemt voordeel. 't Is geen atletiekpiste waar de een verder moet starten dan de ander omdat ie dichter bij de binnenbocht loopt en de streep voor iedereen gelijk is.
Wie eerst de visuele lijn raakt wint, klaar.
Wie eerst de visuele lijn raakt wint, klaar.
[ Voor 29% gewijzigd door Coltrui op 12-07-2017 15:13 ]
Typisch. Sagan gaat in de sprint (bewust of onbewust) duwen en wordt naar huis gestuurd. Bouhanni gaat beetje zitten boksen zonder reden en krijgt 200ff boete en 1 minuut straftijd (boeie als je uur achterstaat)Sargan schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 18:50:
Bouhanni kan zijn handjes niet thuis houden...al duwt die van Quikstep volgens mij ook
Het is weer een fransman hoor :m
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Misschien maar wat valium toestaan in het peloton, wat een nerveuze bedoeling bedoening. 
@Coltrui Je hebt helemaal gelijk natuurlijk
@Coltrui Je hebt helemaal gelijk natuurlijk
[ Voor 34% gewijzigd door Hippocampus op 12-07-2017 17:03 ]
Da's ook zo overdreven. Ik denk dat Sagan wat genekt is door de gevolgen voor Cavendish. Net zoals in het voetbal een scheidsrechter rapper geneigd is om rood te trekken wanneer er een open beenbreuk aan te pas komt, terwijl eenzelfde overtreding zonder fysieke gevolgen op een mildere straf komt te staan.azz_kikr schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:06:
[...]
Typisch. Sagan gaat in de sprint (bewust of onbewust) duwen en wordt naar huis gestuurd. Bouhanni gaat beetje zitten boksen zonder reden en krijgt 200ff boete en 1 minuut straftijd (boeie als je uur achterstaat)
Het is weer een fransman hoor :m
Dat Franse chauvinisme van vroeger, vind ik nu niet echt meer spelen. Strijdlustprijzen zijn daar een bewijs voor - vroeger wist je gewoon dat wanneer er twee vooruitreden en er eentje Frans was, die zeker mocht zijn van die prijs. Is nu helemaal niet meer waar.
Hippocampus schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:53:
Misschien maar wat valium toestaan in het peloton, wat een nerveuze bedoeling.
offtopic:
Niet betweterig bedoeld, maar het is 'bedoening'
Niet betweterig bedoeld, maar het is 'bedoening'
[ Voor 22% gewijzigd door Coltrui op 12-07-2017 17:01 ]
De jury is ook in handen van de UCI, niet de ASO... De juryleden zelf zijn vrijwilligers met diverse nationaliteiten.Coltrui schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:57:
[...]
Dat Franse chauvinisme van vroeger, vind ik nu niet echt meer spelen.
Aha, dat wist ik niet. Maar goed, vroeger was het treffend, vandaag vind ik dat er nogal makkelijk naar dat chauvinisme gewezen wordt. Sagan moest er zogezegd uit zodat Démare met groen in Parijs zou kunnen pronken. Nou, we weten hier allemaal wat daarvan in huis is gekomen.
Edit: nou nee @Oekiejoekie: 4 internationale juryleden, maar 11 Fransen en de taakverdeling is érg dubieus. Die laatste 11 mogen inbreuken vaststellen. bron
Edit: nou nee @Oekiejoekie: 4 internationale juryleden, maar 11 Fransen en de taakverdeling is érg dubieus. Die laatste 11 mogen inbreuken vaststellen. bron
[ Voor 28% gewijzigd door Coltrui op 12-07-2017 17:17 ]
Worden de laatste 25 km toch spannend? Kom op Bodnar!
Haha Contador ligt weer op de grond hoor. Houdt nooit op bij die gast.
Coltrui schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:09:
Edit: nou nee @Oekiejoekie: 4 internationale juryleden, maar 11 Fransen en de taakverdeling is érg dubieus. bron
Die 11 Fransen mogen dus alleen advies geven en hebben geen advies-/stemrecht. Lijkt me typisch een excuusconstructie waarmee je de Fransen toch nog het idee geeft dat ze toch nog heel veel te zeggen hebben...Naast de vier internationale leden zijn er ook elf Franse juryleden die tijdens de koers verschillende inbreuken kunnen vaststellen. Zij briefen die inbreuken door aan de vierkoppige, internationale jury die daarna een beslissing neemt. De elf Franse leden hebben dus zelf geen beslissingsrecht.
Blijft over: Een Belg, Een Spanjaard, een Italiaan en een Fransman (Klinkt als het begin van een flauwe Belgenmop
ik houd hoop! Ik vind dat hij erg goed rijdtColtrui schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:27:
38 seconden met nog 10 km te gaan? Da's een verloren zaak.
Ik gun het hem meteen, dat zou wel een strakke actie zijn als ie 't flikt.
't Is het verhaal van een vervelende tour. Laat ze gewoon 10 km rijden in plaats van 200. Resultaat is hetzelfde.
Bodnar/Bora maakt het hierdoor wel interessanter! De sprinterploegen moeten er echt voor werken.
Is toch elke etappe zo? Twee à drie man weg, laat maar rijden en op 10km van het einde gaan we er aan beginnen.
Soit, deze is waarschijnlijk voor Kittel, ik kijk al uit naar morgen. Hoop dat Bardet en Aru klaar zijn.
Soit, deze is waarschijnlijk voor Kittel, ik kijk al uit naar morgen. Hoop dat Bardet en Aru klaar zijn.
Op deze manier heb ik het nog niet gezien! Dit was een echt vooropgezet plan, en niet even alleen om de sponsoren blij te maken met tv tijd.
Er is geen plan opgewassen tegen die sprintersploegen op vlakke ritten... Tenzij een massaontsnapping, maar niemand durft.
[ Voor 25% gewijzigd door Coltrui op 12-07-2017 17:37 ]
Nee maar Bora heeft het wel geprobeerd! Als de andere ploegen met aanvallers eens mee zouden gaan doen. Bora maakt het wel interessanter. Jammer Groenewegen. Kittel zo machtig.
Netjes gedaan van Groenewegen! Slim in het wiel van Kittel.
Ja, veel beter gaat het niet worden voor Groenewegen. Toch net te kort gekomen.